abonnement Unibet Coolblue
pi_133623853
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_133623911
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 21:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wow bitterend, dat is láng :D
Vind je? het voelt zo kort ;( alsof de tijd gewoon gevlogen is...ik hoop dat ze nog lang blijft drinken :@ *;
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 25 november 2013 @ 21:31:56 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133624001
Mja, ik vind het lang, maar ik heb een ander referentiekader :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133624019
Snap ik... :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_133624066
Shandaly, hoop dat het lukt om het zo te regelen. Blijf je wel op je werk kolven? Is je productie niet op te krikken?

Piekie, succes met afbouwen!

hier 10 maanden borstvoeding. *O*
pi_133624167
*O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_133624486
Kyara *O* Echt, ook dat vind ik zó knap _O_

Shandaly wat bagger dat t kolven zo weinig opbrengt :{ Helpt t als ik zeg dat ik een tijdje terug (na mijn weekendje weg waarin ik 'avonds niet had gekolfd) ook ineens een week nauwelijks iets in die flesjes kreeg? En dat t toen ook zomaar weer aantrok? En dat ik vandeweek zelfs stuwing had 's ochtends toen ik wegens moe die late kolfbeurt had overgeslagen? :D
pi_133624581
Fijn de het bijgetrokken is LB.

Dametje heeft hier de neiging om steeds los te laten / afgeleid te zijn in een tsr. Daar wordt het een beetje een kliederboel van. Niet handig -O-
pi_133624766
Shandaly, als je productie zo terugloopt en je wil niet stoppen met borstvoeding geven, moet je natuurlijk niet een kolfmoment gaan laten vallen. Sterker nog, als je zo slecht gaat, zou ik juist extra stimuleren, toch?
  maandag 25 november 2013 @ 21:50:10 #10
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133624866
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 21:43 schreef Kyara het volgende:
Fijn de het bijgetrokken is LB.

Dametje heeft hier de neiging om steeds los te laten / afgeleid te zijn in een tsr. Daar wordt het een beetje een kliederboel van. Niet handig -O-
Herkenbaar :')

Ik ben de kolfbeurt 's avonds trouwens ook wel zat, maar ik ben zó blij met hoe het nu gaat, dat ik m er toch nog maar inhou :Y
pi_133625049
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 21:33 schreef Kyara het volgende:

hier 10 maanden borstvoeding. *O*
*O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_133625175
LB je bent een kanjer O+

Shandaly succes met kolven :*

Ik vond het nooit vervelend trouwens, het kolven..het schoonmaken en de apparaat klaar leggen dat weer wel :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_133625363
Kyara 10 maanden, echt super! *O* Het is sowieso super, maar voor een tweeling _O_

Bitterend, WHO-norm *O* Hartstikke goed!

Ik zou dat ook wel willen halen maar we willen ook niet zo lang wachten met een tweede kindje. Lees op internet allerlei tegenstrijdige informatie over borstvoeding en vruchtbaarheid. Hoe zit dat nou eigenlijk, moet er een bepaald aantal uur tussen de voedingen zitten om weer een enigszins normale cyclus te krijgen? Doorvoeden tijdens zwangerschap en evt tandemvoeden zou ik prima vinden denk ik, mocht dat lukken..
pi_133625626
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:41 schreef LadyBlack het volgende:
Kyara *O* Echt, ook dat vind ik zó knap _O_

Shandaly wat bagger dat t kolven zo weinig opbrengt :{ Helpt t als ik zeg dat ik een tijdje terug (na mijn weekendje weg waarin ik 'avonds niet had gekolfd) ook ineens een week nauwelijks iets in die flesjes kreeg? En dat t toen ook zomaar weer aantrok? En dat ik vandeweek zelfs stuwing had 's ochtends toen ik wegens moe die late kolfbeurt had overgeslagen? :D
Ja, dat helpt :Y
Dan hou ik nog even hoop...

Ik wil nog wel op m'n werk blijven kolven. Met 4 dagen achter elkaar werken, denk ik dat er anders overdag echt niets van m'n productie overeind blijft...
pi_133625791
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:47 schreef WupWup het volgende:
Shandaly, als je productie zo terugloopt en je wil niet stoppen met borstvoeding geven, moet je natuurlijk niet een kolfmoment gaan laten vallen. Sterker nog, als je zo slecht gaat, zou ik juist extra stimuleren, toch?
:@ Klinkt ook zo logisch... maar voor die avondkolfbeurt kost het me zoveel moeite om motivatie te vinden... Ben een beetje bang dat als ik zo moe blijf dat ik straks helemaal de handdoek in de ring gooi.. Blegh
* Shandaly gaat nog maar eens de kolf beneden ophalen...

[ Bericht 1% gewijzigd door Shandaly op 25-11-2013 22:13:43 ]
  maandag 25 november 2013 @ 22:08:37 #16
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133625825
Kyara *O*

Lb Fijn dat het zo goed loopt nu!

Bitterend de who norm hoop dat jullie nog lang genieten. *O*
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 25 november 2013 @ 23:16:24 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133628614
Goede berichten Kyara en LB :Y.

Shandaly, vooral doorgaan dan!

Ik zou het kolven ook niet zo erg vinden als er ook uit de borst zou worden gedronken.

Moet binnenkort (lees: eigenlijk gister) weer een kolfbeurt laten vallen, maar ik kan het nog niet over mn hart verkrijgen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133628681
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:07 schreef Shandaly het volgende:

[..]

:@ Klinkt ook zo logisch... maar voor die avondkolfbeurt kost het me zoveel moeite om motivatie te vinden... Ben een beetje bang dat als ik zo moe blijf dat ik straks helemaal de handdoek in de ring gooi.. Blegh
* Shandaly gaat nog maar eens de kolf beneden ophalen...
105 ml!! :o
(Toch maar stug doorgaan dus.. dank je Wup, voor de schop onder m'n kont!)
pi_133633427
Minikaap.
Ik schreef in de SC dit
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 22:00 schreef Vanyel het volgende:
Ik voel me in het bvtopic nog niet thuis, maar moet toch ergens :o doen...
Ik wil graag met mijn lief de komende baby mee voeden. 5 weken aan de pil geweest, nu 6 weken domperidon en sinds een week ietwat onregelmatig kolven, vaak alleen met de hand. Kolf ik net in 10 min zo 20cc. :o
En kreeg deze reactie
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 23:43 schreef Grijs het volgende:

[..]

Je maakt me wel heel nieuwsgierig hoe jullie dat voor je zien. Voor haar productie is het natuurlijk goed om in het begin de baby veel aan te leggen. Maar dat geldt dan net zo goed voor jouw productie. Willen jullie 50/50 voeden? (misschien toch interessant om in het borstvoedingstopic wat info te geven?)
En ik weet er niet zomaar antwoord op, dus toch maar hier. In principe was de bedoeling dat zij primair zou voeden, zeker in het begin. Ik zou soort van de bijvoeding zijn. Nu ik een week aan het kolven ben weet ik alweer waarom ik dat altijd best gedoe vond en vraag ik me af of ik voor bijvoorbeeld 1 voeding per dag dit nog 6 weken wil doen.
Maar het gaat wel soepel. Nu heb ik dus met 3 à 4 keer per dag maximaal 5 minuten ('s ochtends en op werk alleen even een paar druppels voor het idee) al een redelijk stabiel werkend gevoel. Ik had de neiging om hard op te schroeven, mijn verstandige lief zegt je hebt toch nog lang niet veel nodig, waarom dan veel maken. Ook waar.

Zij moet natuurlijk regelmatig voeden om stabiele productie te krijgen, maar ze hoeft niet volledig te voeden. Dat maakt de situatie heel anders dan normaal als je een goede productie wil opbouwen.
Hoe we het gaan inrichten, is dus nog de vraag. Tips welkom :Y Enige dat vaststaat is dat ze minimaal elke 4 uur en 1x per nacht moet voeden, de LK gaf aan dat dat in elk geval nodig is om stabiele productie te creeren.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_133633431
En knappe opbrengst, 105 voor een avondkolfsessie!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_133633752
105 is hartstikke goed voor een avond :Y!!

XM :*. Ook al zat ik er geregeld doorheen in de eerste 6 maanden, bij al mijn pogingen tot afbouwen liep ik daar ook tegenaan. Ik kon het gewoon niet.

Kyara en bitterend, dikke ^O^ voor jullie! Jullie mogen heel trots zijn!

Piekie, fijn dat je 7 maanden hebt kunnen voeden! Veel succes met afbouwen.

Vanyel, ik weet eerlijk gezegd niet het antwoord op je vraag. Het ging er vooral om dat je lief waarschijnlijk de bv niet zou kunnen combineren met werk toch? Is het dan een optie om de voedingen rond de 3 maanden langzaam over te nemen? Dus dat je haar de eerste ca. 10 weken wel volledig laat voeden voor de zekerheid? Ik weet in elk geval dat elke 4 uur voeden + nachtvoeding voor mij zeker niet voldoende was om een stabiele productie te krijgen / houden. Succes, ik vind het wel heel tof dat jullie het zo willen doen en ik hoop dat het gaat lukken! :)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133633982
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 07:52 schreef Vanyel het volgende:
Minikaap.
Ik schreef in de SC dit

[..]

En kreeg deze reactie

[..]

En ik weet er niet zomaar antwoord op, dus toch maar hier. In principe was de bedoeling dat zij primair zou voeden, zeker in het begin. Ik zou soort van de bijvoeding zijn. Nu ik een week aan het kolven ben weet ik alweer waarom ik dat altijd best gedoe vond en vraag ik me af of ik voor bijvoorbeeld 1 voeding per dag dit nog 6 weken wil doen.
Maar het gaat wel soepel. Nu heb ik dus met 3 à 4 keer per dag maximaal 5 minuten ('s ochtends en op werk alleen even een paar druppels voor het idee) al een redelijk stabiel werkend gevoel. Ik had de neiging om hard op te schroeven, mijn verstandige lief zegt je hebt toch nog lang niet veel nodig, waarom dan veel maken. Ook waar.

Zij moet natuurlijk regelmatig voeden om stabiele productie te krijgen, maar ze hoeft niet volledig te voeden. Dat maakt de situatie heel anders dan normaal als je een goede productie wil opbouwen.
Hoe we het gaan inrichten, is dus nog de vraag. Tips welkom :Y Enige dat vaststaat is dat ze minimaal elke 4 uur en 1x per nacht moet voeden, de LK gaf aan dat dat in elk geval nodig is om stabiele productie te creeren.
:W hè hè, daar is ze dan ;)
Gaaf man, gewoon 20cc! Stop het in de vriezer in porties van 5cc, dan hebben jullie voor een noodgeval alvast bijvoeding voor in de kraamweek. Gezien de plaats waar de eerste kraamtijd wordt doorgebracht.. (echt, dikke :@ :@ voor dat stukje)
Volgens mij is voor jou vooral belangrijk om nu een routine te krijgen. Maar de je weet natuurlijk ook niet hoe hoog je jouw productie kan opvoeren. Wellicht is het handig om jullie doelstelling nader te definiëren. Dus welke verdeling streef je na en op welke termijn. Aan de hand daarvan kun je een gericht plan/beleid maken. Neem aan dat de lactatiekundige je daar toch bij ondersteunt? En zorg dat het op papier staat wat jullie bekend maken aan de zorgverleners. Eventueel als bijlage van het bevalplan. Want je gaat wat bierkaaien tegenkomen als ik het zo inschat (wederom: :@ ).
pi_133634540
Even de check of ik je goed begrijp. Zeg jij nou heel subtiel dat het zkh (en mensen daar) waar we heengaan niet per se borstvoedingsvriendelijk is? En dat we een plan moeten maken om geen gedoe te krijgen?

Invriezen voor de eerste week leek ons vrij loos omdat ik in noodgevallen zelf t kind aan kan leggen. De mijne zijn al paraat dan. En praktisch, hoe vries je dan in die kleine porties in? Al helemaal als het er 4 per dag zijn voor 6 weken.

Met lk hebben we het gehad over hoe mij überhaupt aan t produceren te krijgen. Dat lijkt vooralsnog redelijk gelukt. Over beleid en (beval)plannen hebben we het niet gehad. Misschien moeten we dat eens met de vk bespreken ;) Die zien we donderdag.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_133634634
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:29 schreef Vanyel het volgende:
Even de check of ik je goed begrijp. Zeg jij nou heel subtiel dat het zkh (en mensen daar) waar we heengaan niet per se borstvoedingsvriendelijk is? En dat we een plan moeten maken om geen gedoe te krijgen?

Invriezen voor de eerste week leek ons vrij loos omdat ik in noodgevallen zelf t kind aan kan leggen. De mijne zijn al paraat dan. En praktisch, hoe vries je dan in die kleine porties in? Al helemaal als het er 4 per dag zijn voor 6 weken.

Met lk hebben we het gehad over hoe mij überhaupt aan t produceren te krijgen. Dat lijkt vooralsnog redelijk gelukt. Over beleid en (beval)plannen hebben we het niet gehad. Misschien moeten we dat eens met de vk bespreken ;) Die zin we donderdag.
Het kan natuurlijk zijn dat de beeb moeilijk aanhapt. Dan is het wel prettig om met wat achter de hand te hebben. Je kan het invriezen in kleine spuitjes (haal je bij de apotheek). Dan zuig je het zo op uit het flesje, in de vriezer en na ontdooien kan je het ook zo in het spuitje gebruiken. Je hoeft dan ook niet alles in te vriezen, maar een paar porties just in case?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133634826
Vanyel, wat tof dat jullie willen dubbelvoeden! ^O^
En wat Phaidra zegt zou ik ook doen, mijn baby was te zwaar }:| en moest per se bijgevoed, ondanks dat volgens mijn dochter er wel melk was (die dronk toen ook nog). Gewoon in kleine spuitjes van max 10cc invriezen, een stuk of 6 zou ik doen, ligt je nauwelijks in de weg lijkt me, en na de kraamweek kunnen ze evt weg of aan je dochter gegeven oid ;)

Bitterend 2 jaar *O*

Shandaly, kolf je altijd precies tussen 23 en 00? Kun je niet een keertje vroeger kolven, 1 uurtje maakt toch niet zoveel verschil?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_133634950
Spuitjes! Topidee, dat maakt het opeens haalbaar om miniporties te bewaren. Bedankt ^O^
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_133635037
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:29 schreef Vanyel het volgende:
Even de check of ik je goed begrijp. Zeg jij nou heel subtiel dat het zkh (en mensen daar) waar we heengaan niet per se borstvoedingsvriendelijk is? En dat we een plan moeten maken om geen gedoe te krijgen?

Invriezen voor de eerste week leek ons vrij loos omdat ik in noodgevallen zelf t kind aan kan leggen. De mijne zijn al paraat dan. En praktisch, hoe vries je dan in die kleine porties in? Al helemaal als het er 4 per dag zijn voor 6 weken.

Met lk hebben we het gehad over hoe mij überhaupt aan t produceren te krijgen. Dat lijkt vooralsnog redelijk gelukt. Over beleid en (beval)plannen hebben we het niet gehad. Misschien moeten we dat eens met de vk bespreken ;) Die zien we donderdag.
Niet onvriendelijk, wel onwetend danwel eigenwijs danwel vastgeroest in oude patronen. Ik denk dat als je op de kraam hardop uitspreek dat jij hebt gerelacteerd, twee derde het niet begrijpt, de rest hoofdschuddend z'n wenkbrauwen optrekt en slechts 1 of twee personen je overtuigd zullen complimenteren. En dat geldt echt niet alleen voor de kraamafdeling daar, het zal vrijwel overal zo gaan. Dat kan zorgen voor onbegrip en er zitten wat mensen tussen waar je een dikke huid voor moet hebben. Met name kinderartsen kunnen behoorlijk stug zijn als het om voedingsbeleid gaat. Heeft vaak ook te maken met het feit dat zij (ernstig) zieke kinderen gewend zijn.
Ik zal wat spuitjes verzamelen, moet je zelf even dopjes scoren bij de apotheek.
pi_133635261
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 23:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Goede berichten Kyara en LB :Y.

Shandaly, vooral doorgaan dan!

Ik zou het kolven ook niet zo erg vinden als er ook uit de borst zou worden gedronken.

Moet binnenkort (lees: eigenlijk gister) weer een kolfbeurt laten vallen, maar ik kan het nog niet over mn hart verkrijgen.
Dan bouw je toch lekker af op jouw tempo? Sneller dan je schema lijkt me niet verstandig, langzamer lijkt me prima te kunnen!

Kyara! Bitterend! Supergoed joh! (ik doe ff jeej mee voor mn eigen 13 maanden)

Shandaly, goeie opbrengst zeg!
Piekie, succes met afbouwen en die 7 maanden is sowieso in de pocket! Hopelijk worden je nachten iig wat beter zo.

Vanyel, wat gaaf zeg! Ik hoop dat het lukt! Hoe cool zou dat zijn zeg, gewoon bij allebei drinken :D En wat fijn voor jullie om dat ook te kunnen (ver)delen!
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:04:31 #29
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133635273
Vanyel wat gaaf!! Dat jullie dat willen doen, en dat het ook al lukt! ^O^
pi_133635366
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:59 schreef L0t.. het volgende:

Ik zou dat ook wel willen halen maar we willen ook niet zo lang wachten met een tweede kindje. Lees op internet allerlei tegenstrijdige informatie over borstvoeding en vruchtbaarheid. Hoe zit dat nou eigenlijk, moet er een bepaald aantal uur tussen de voedingen zitten om weer een enigszins normale cyclus te krijgen? Doorvoeden tijdens zwangerschap en evt tandemvoeden zou ik prima vinden denk ik, mocht dat lukken..
Grappig, ik zou juist graag nog even een (korte) periode niet voeden voor een tweede zwangerschap. Ik ben nu bijna twee jaar of zwanger of borstvoeding aan het geven en ik zou ook even wel een paar maandjes niet in dienst willen staan van een kind zeg maar. Maar zoals ik er nu in zit, met alleen ochtend en avond voeden, voed ik nog wel even door Ö+

Leuk ook om te merken dat ik nu opeens alleen maar positieve reacties krijg, mensen die het heel tof vinden dat ik nog steeds borstvoeding geef.
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:24:18 #31
381212 Gulara
From the future
pi_133635732
Bitterend, 2 jaar! *O*

Piekie succes met afbouwen.

Kyara 20 maanden! *O* ;)

Shandaly vervelend van je productie. Motivatie om 's avonds te kolven is bij mij ook altijd ver te zoeken.
Hopelijk trekt het snel weer aan.

XM, nogmaals. Standbeeld. Papier machéen. _O_

Vanyel, ik las het in de SC wat ontzettend gaaf. Lijkt me echt erg bijzonder om dat te kunnen delen.


Mijn kind besloot dat het tijd was voor een nieuwe borstvoedingsuitdaging.
Dus meneer drinkt (vrijwel) niet meer.
Flessen zijn prima. Maar live drinkt ie nog maar amper. Hij zet het op een krijsen als ik hem aan probeer te leggen.
's Nachts komt hij nog 2 (of 3) keer en dan wil hij in eerste instantie ook niks, maar na even bij me te hebben gelegen drinkt hij uiteindelijk wel.
We geven 's avonds een fles pap met kv en verder krijgt hij borstvoeding.
Kolven gaat beroerd en levert te weinig op. Als hij dit weekend niet weer gaat drinken dan denk ik dat het volgende week wel zo'n beetje klaar is.

Dus. Help. -O-
pi_133636414
Geen dwang, veel huid op huid contact, samen in bad, douchen, bed, dragen in de doek (evt ook met huid op huid). Flessen als mogelijk achterwege laten, dus ook de pap. En ken je biological nurturing al?
pi_133636422
Hoe geef je de fles? Ben je bekend met 'therapeutisch flesgeven'? Kans is groot dat hij het fles drinken wel makkelijk vindt, daar hoeft hij niet voor te werken, en aan de borst wel. Hoe vaak kolf je, en hoe doe je dat? Misschien heeft het zin om eerst even te kolven tot je je tsr hebt, en hem dan snel aan te leggen?

Edit- en dat wat wup zegt :D
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_133637251
Bitterend, mijlpaal *O*

En Vanyel, wat ontzettend tof dat je dit aan het doen bent!
Voor je baby, maar ook voor jou en je lief.

Gulara, hoe oud is je kleintje nu?
Mijne heeft ook een poosje amper willen drinken overdag. Te druk met spelen en ontdekken. Maar aangezien hij nog meerdere keren per nacht bij me dronk, maakte ik me over de productie niet zo'n zorgen.
Op een gegeven moment gunde hij zich wel weer de rust en tijd om overdag te drinken bij me.
Maar de nachtvoedingen vindt hij schijnbaar ook nog nodig :O

Al 17 maanden borstvoeding, en nog geen signalen dat we binnenkort gaan stoppen.
Hij drinkt praktisch niet uit fles of tuitbeker. Eigenlijk alleen bij mij, en met een beetje hulp uit een open beker of glas. En de kleine bietser is er als de kippen bij wanneer ik een fles water pak. Hoppa, zo uit de fles, al dan niet met lichte bubbeltjes :Y) :o
.... met gevoel voor drama....
pi_133637698
Bedankt voor alle reacties!
Gister de voedingvan 19 uur vervangen. En M heeft direct laten weten dat fv geen slaapmiddel is, hij kwam zelfs nog een keer vaker dan normaal. Maar dat kan natuurlijk ook door zijn verkoudheid komen, of door zijn broer die flink aan het spoken was. Heeft iemand nog een gebruiksaanwijzing over :P

Wat een stoere verhalen hier, zeg!

XM en haar halve kolfjaar, ik blijf het zo stoer van je vinden!
Vanyel die relacteert!
Kyara en haar 10 maanden!
Bitterend en de WHOnorm!

En een :* en ^O^ voor alle volhouders, of het nou vanzelf gaat of moeite kost!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_133637846
Wat super zeg Vanyel, jullie baby kan straks gewoon bij 2 mama's drinken, echt heel bijzonder O+

Mehh, Gulara, daar zou ik echt verdrietig van worden.. Maar lees al goede tips hier en volgens mij komt het idd wel vaker voor op die leeftijd. Volgens mij had Mineola ook zo'n periode rond die leeftijd als ik het me goed herinner. (?)

Kersjes 17 maanden & going strong *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:08 schreef Mineola het volgende:

[..]

Grappig, ik zou juist graag nog even een (korte) periode niet voeden voor een tweede zwangerschap. Ik ben nu bijna twee jaar of zwanger of borstvoeding aan het geven en ik zou ook even wel een paar maandjes niet in dienst willen staan van een kind zeg maar. Maar zoals ik er nu in zit, met alleen ochtend en avond voeden, voed ik nog wel even door Ö+

Leuk ook om te merken dat ik nu opeens alleen maar positieve reacties krijg, mensen die het heel tof vinden dat ik nog steeds borstvoeding geef.
Ja daar is ook absoluut iets voor te zeggen hoor. Ik ben nu nog niet op dat punt dat ik het gevoel heb dat ik weer even "vrij" wil zijn maar we zullen zien hoe het loopt en of het überhaupt lukt. Zoals het er nu naar uitziet zouden we binnen nu en een half jaar wel weer willen gaan proberen maar was dus benieuwd hoe dat dan zit met je cyclus.

Nog even een n00b-vraagje hoor, maar stel dat je doorvoedt tijdens zwangerschap, is dan de samenstelling van je melk wel goed voor je baby als die afgestemd is op je dreumes? Of hoe werkt zoiets :?
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:53:54 #37
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_133637984
Vanyel, wat stoer dat jullie samn willen voeden! Succes met alles eromheen. :)

@Lot., vlak voor de bevalling verandert de melk in colostrum en komt er "babymelk' ipv "dreumesmelk"

en verder een welgemeende jompel voor alle mijlpalen! *O*
(Nog 6 weken en we zitten hier op 4 jaar :o )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_133638187
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:53 schreef DaviniaHR het volgende:
Vanyel, wat stoer dat jullie samn willen voeden! Succes met alles eromheen. :)

@Lot., vlak voor de bevalling verandert de melk in colostrum en komt er "babymelk' ipv "dreumesmelk"

en verder een welgemeende jompel voor alle mijlpalen! *O*
(Nog 6 weken en we zitten hier op 4 jaar :o )
Ah oké, je lichaam past zich dus vanzelf aan. Geweldig hoe de natuur dat allemaal regelt he O+.

4 jaar, wat een periode! Heerlijk toch dat je dat je kind nog kunt bieden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik voordat ik zelf borstvoeding gaf me echt totaal niets kon voorstellen bij langvoeden, vond het maar raar. Nu ik zelf borstvoeding geef snap ik veel meer hoe bijzonder en fijn het is en dat je daar lang mee doorgaat. Al is het nog steeds niet mijn doel ofzo om zo lang borstvoeding te geven, kan ik het wel veel beter begrijpen.
pi_133639121
Lang voeden vond ik ook raar, maar met 17,5e maand is ze nog steeds zo klein en ze heeft het nog zo nodig. Je groeit er in mee ;)

Vanyel, wat gaaf! Heel veel succes!!
En Davina, 4 jaar, wow! Hoe vaak drinkt ze nog?
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:49:24 #40
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_133639485
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:36 schreef Marjolijntje het volgende:
Lang voeden vond ik ook raar, maar met 17,5e maand is ze nog steeds zo klein en ze heeft het nog zo nodig. Je groeit er in mee ;)

Vanyel, wat gaaf! Heel veel succes!!
En Davina, 4 jaar, wow! Hoe vaak drinkt ze nog?
Nog 6 weken, hoor! ;) Mijn kleine baby die stiekem al doet alsof ze een kleuter is O+

Op kdv-dagen drinkt ze 3 keer. ochtend, bij thuiskomst van het kdv en avond in bed
Op vrije dagen, geen idee. :) Nog steeds volledig op verzoek. Als we niet thuis zijn, krijgt ze niet meer, maar verder dus wel regelmatig. Ik denk toch wel zo'n 6 keer of zo? Dus ochtend in bed, avond in bed en dan nog wel minimaal 4 keer.

Ze heeft zich wel sinds kort van haar vingers "gespeend". Ze sabbelde steeds op haar vingers bij wijze van troost. Op eigen initiatief doet ze dat niet meer, dus ze haalt nu even wat meer troost bij mij.

En s nachts. Ze komt halverwege de nacht bij ons in bed, en dan bedient ze zichzelf terwijl ik slaap. Dus dat is prima. Ik kan er moeilijk iets aan doen in mijn slaap. ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_133639571
oh wat mis ik de borstvoedings periode :D Gelukkig is het nog maar even wachten maar ik vind het zo spannend en hoop zo erg dat er geen complicaties zijn etc.. Lekker in slaap voeden etc O+

en wat gaat de tidj toch hard.. alweer bijna 4 jaar *O*
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:54:30 #42
381212 Gulara
From the future
pi_133639585
Dankjewel dames.

Wupwup, als ik aan het werk ben moet hij wel uit de fles drinken (niet dat hij overdag veel drinkt trouwens).
Vervelend dat we net deze week veel mensen over de vloer hebben. Dus half ontbloot rondlopen is dan ook geen optie. :P Maar zo veel mogelijk dan maar.
Hoewel huid op huidcontact tegenwoordig wat lastig is. Handen, knieën en voetzolen zijn het. Maar rustig tegen me aanliggen is er niet meer bij.

Morretje, ik heb het therapeutisch flesgeven met vriend overlegd. Hij gaat er mee aan de slag.
Ik kolf op de dagen dat ik werk 1 of 2 keer (afhankelijk van hoe druk ik het heb). De hele rambam: warm gekleed, thee, water, ontspannen. Dan nog is 140ml het maximale (vaker 80). Maakt ook niet uit of ik 3 uur of 8 uur daarvoor gevoed heb.
s 'Avonds kolf ik ook nog een keer. Ook meestal 80 à 100ml.
Tsr is bij live voeden al traag, maar met het kolven duurt het sowieso minstens toen minuten.

Kersjes hij is 8,5 maand. En inderdaad de wereld om hem heen is ook interessanter.
pi_133639874
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:52 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat kan zorgen voor onbegrip en er zitten wat mensen tussen waar je een dikke huid voor moet hebben. Met name kinderartsen kunnen behoorlijk stug zijn als het om voedingsbeleid gaat. Heeft vaak ook te maken met het feit dat zij (ernstig) zieke kinderen gewend zijn.
Daar heb je een punt. Wij hebben nog een gevoel dat t niet uitmaakt omdat we toch zsm naar huis willen, maar als er iets misgaat, hebben we daar weinig keus in. Nog niet bij stilgestaan.
quote:
Ik zal wat spuitjes verzamelen, moet je zelf even dopjes scoren bij de apotheek.
Lief. Ik ga denk ik morgen sowieso even langs de apotheek want als ik 1 spuitje invries mogen het er ook wel 20 zijn.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_133639970
Hoi...sorry dat ik zomaar binnenval...
Ik voed nu ruim 15 maanden, maar op dit moment hebben we echt een superdip. Ik voed alleen nog 's ochtends en 's avonds en zou dat, als we het allebei nog fijn vinden, nog graag voortzetten.
Ik denk alleen dat de tijd is gekomen dat zij het niet meer zo nodig vindt. Maar ik vind het moeilijk om de knoop door te hakken van 'we stoppen ermee'. Wanneer weet je het? Wanneer is het genoeg?
Ze hapt nog wel aan, ik krijg niet echt een tsr meer, ze drinkt een paar slokken en blijft dan sabbelen...wat op den duur gevoelig wordt dus dan wissel ik van kant...waar t zelfde gebeurd.
Ik weet gewoon even niet wat slim is :) heeft ook net weer twee kiezen gekregen. Zou t nog lukken om door te gaan? Worden we daar nog blij van?

Langvoedsters, helluup ;)
pi_133640359
*O* voor de mijlpalen! Davinia bijna 4 jaar *O* Kerst, Lijntje, Evenstar, Mineola!! *O* *O*

Gulara succes! ik heb geen idee, hier alleen met 4 maanden geweigerd en ik heb haar toen in de houtgreep moeten voeden :@

Vanyel _O_

Lot ik heb gelezen dat als je zwanger bent je productie keldert. Het kan zo zijn dat je het ook niet meer fijn vindt om te voeden of je kleintje het niet meer wil. De smaak kan ook veranderen heb ik begrepen. Je moet erover na denken hoe je het zou vinden voor je zelf als je kleintje stug door wil drinken maar jij pijn hebt door gevoelige tepels bijvoorbeeld of dat zij hiermee stopt :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_133640958
Klopt L0t, goed onthouden. Ik heb idd rond negen maanden ook een periode gehad dat kind volledig weigerde (zie hier). Ik heb toen waar kon gekolfd op de normale voedingsmomenten (niet extra, daar had ik echt geen tijd voor) en vooral aangevuld vanuit de diepvries. Hij dronk op dat moment ook al niet meer zo goed uit de fles geloof ik.
Het heeft in totaal ongeveer drie dagen geduurd, toen wilde hij weer drinken.

Ik heb vaker aangeboden, maar het niet op drama uit laten lopen. Als hij niet wilde, dan niet, geen houdgreep of dwingen. Wel vasthouden in bv houding en knuffelen, laten zien dat liggen bij mama ook kon zonder te drinken.

Voeden deden we op dat moment geloof ik al op zijn kamer, want rustig, en waar mogelijk heb ik het toen zelfs donker gemaakt. Op slaperige momenten dronk hij nog het beste.

Succes! Ik hoop dat Pi het licht weer gaat zien. Hier drinkt meneer nu weer keurig en zonder zich te laten afleiden, hopelijk lukt dat bij jullie ook :*
pi_133641063
Ik heb toen de houtgreep toegepast omdat ze ook niet uit een fles dronk..ze was ook 4 maanden dus ik kon haar niet echt iets anders aanbieden. Maar het was denk ik toen rond die 12 weken sprong dat ze paar weken flink chaggerijnig was :P toen was ik precies bij jou op bezoek Davinia weet je nog :D

Edit: ik weet het nog, toen dacht ik dat ze spruw had want ze gaf signalen alsof ze wel wou drinken maar toen ze de tepel in haar mond kreeg was het krijsen, misschien zuigbehoefte zonder te willen drinken of iets maar speen wou ze ook toen niet :') ..een keer naar de hap geweest maar was geen sprake spruw en ze was ook niet ziek. Ik heb haar dus een paar avonden achter elkaar boven in een donkere slaapkamer toch in de houtgreep gehad want zonder ging ze niet drinken. Misschien was er een andere methode maar ik wist niet meer wat ik ermee moest :@

[ Bericht 43% gewijzigd door bitterend op 26-11-2013 13:50:32 ]
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_133641302
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:54 schreef Gulara het volgende:

Morretje, ik heb het therapeutisch flesgeven met vriend overlegd. Hij gaat er mee aan de slag.
Ik kolf op de dagen dat ik werk 1 of 2 keer (afhankelijk van hoe druk ik het heb). De hele rambam: warm gekleed, thee, water, ontspannen. Dan nog is 140ml het maximale (vaker 80). Maakt ook niet uit of ik 3 uur of 8 uur daarvoor gevoed heb.
s 'Avonds kolf ik ook nog een keer. Ook meestal 80 à 100ml.
Tsr is bij live voeden al traag, maar met het kolven duurt het sowieso minstens toen minuten.

Clusterkolven een idee? 140 ml vind ik best veel, maar als ie meer drinkt.. Ik hoop dat het jullie lukt!

L0t, ik heb gevoed tijdens mijn zwangerschap en 2 maanden getandemd. Het was helaas niet zo leuk en gezellig als ik van te voren bedacht had. Zo rond wk 30/32 kreeg ik last van nursing agitation (dat weet ik achteraf) en heb voor mijzelf eigenlijk veel te lang mijn oudste aan de borst gehad. Maar, terugkijkend weet ik ook geen beter moment om te stoppen, ze vond het zelf nog zo fijn..

SE, kun je het al dan niet stoppen aan haar overlaten? Dan kan het best zijn dat ze over een dag of wat toch weer drinken wil..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 26 november 2013 @ 15:05:44 #49
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_133643244
Vanyel, veel succes!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 26 november 2013 @ 17:33:59 #50
381212 Gulara
From the future
pi_133647457
Blegh, er gaat as we speak een flesje in. Ik moet alleen de komende dagen werken dus ik zie em amper. Laat staan dat er sprake is van extra aanleggen.
pi_133650023
Dank voor alle aanmoediging.
Benieuwd wat ik vandaag oogst met 5 minuten.
Wat wel enorm opvalt.. mijn vroegere stieftiet gaat als een dolle nu. De andere heeft veel meer moeite bij te blijven.

-O- Gulara. Klote als alles zo in de weg zit.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_133652567
Vanyel wat bijzonder, dat jullie dat zo doen.

Davinia bijna 4 jaar bv *O*. Ga je nog door als ze naar school gaat?

Gulara sterkte. Hopelijk wil hij gauw weer aan de borst drinken.

SE sorry heb helaas geen tips. Mijn eerste kind beet me en daardoor ben ik gaan stoppen met 20/ 21 maanden, hij was er denk ik echt klaar mee. Mijn tweede drinkt nu met bijna 19 maanden nog heel graag en daarom ga ik ook nog door.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_133669869
Succes Gulara :*

SE, hoop dat je het zo nog even kan volhouden.

Davinia, wow wat een tijd, bijna 4 jaar!

Vanyel, ik vind het zo mooi dat jullie dit op deze manier doen. Hoop dat je ons op de hoogte houdt want ik vind het echt heel leuk om te lezen hoe dat gaat.

Wat betreft langvoeden: mijn moeder is daar dus echt heel negatief over. Vind ik wel jammer eigenlijk. Ik hoef zelf niet tot kleutertijd te voeden maar ik ga ook niet met 1 jaar stoppen. Hoop eigenlijk vanaf die tijd over te kunnen op 's ochtends & 's avonds voeden en overdag andere dingen drinken (en 's nachts slapen :') ). Maar ja, kun je dat zo sturen eigenlijk? Ik merk namelijk wel dat ik het nu al zoveel fijner vind dat ik niet meer om de 3 a 4 uur hoef te voeden en dus ook gewoon met mijn oudste op stap kan. Dat die afhankelijkheid wat minder wordt zeg maar. Maar ik geniet wel enorm van de momenten dat ze nog bij me drinken O+

Tandemvoeden lijkt me voor de oudste best lastig eigenlijk. Die moet dan ook ineens de borst delen met een baby. En de baby gaat dan natuurlijk ook voor. En hoe doe je dat dan als je dreumes/peuter wil drinken als je baby ook net gedronken heeft? Heb je dan wel genoeg? En hoe zit het met regelen? Vroeg ik me gewoon af hoor, heb geen plannen of zo ;)
pi_133670893
Nou zeg Kyara, niet eens een drieling erbij? :{w en dan tandemen met de meisjes :o _O- zie het al voor me

quote:
2s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:59 schreef Kyara het volgende:
Ik hoef zelf niet tot kleutertijd te voeden maar ik ga ook niet met 1 jaar stoppen. Hoop eigenlijk vanaf die tijd over te kunnen op 's ochtends & 's avonds voeden en overdag andere dingen drinken (en 's nachts slapen ). Maar ja, kun je dat zo sturen eigenlijk?
Ik heb niks gestuurd, maar sinds een maand of elf gaat het idd zo, alleen ochtend en avond drinken, en sinds 1 jaar slaapt hij opeens gewoon elke nacht, zonder uitzondering, door. Ook niks mee gedaan :o

Vanyel, wat cool dat je gewoon nu al kunt kolven!

Edit: of het sturen is, mwah, maar sinds 11 maanden krijgt hij geen gekolfde melk meer uit een fles overdag, dat is het enige. Hij dronk echt bagger, dus dat was voor degene die de fles moest geven niet tof en voor mij ook niet, omdat ik zo'n beetje voor niks kolfde, veel werd weggegooid omdat hij niet wilde. Het cb vond het prima met die fles te stoppen en gewoon water/thee te geven en alleen in de ochtend en avond bv, ook omdat hij heel graag yoghurt eet. Iedereen blij :D. Maar als ik thuis ben en hem in bed leg overdag, dan laat ik hem voor slaapjes nog wel drinken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mineola op 27-11-2013 13:37:36 ]
  woensdag 27 november 2013 @ 11:49:32 #55
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133671046
Mineola dat klinkt echt ideaal!

Ik zit me wel eens af te vragen hoe het nou allemaal gaat lopen, maar dat is vantevoren natuurlijk gewoon niet te zeggen. Ik hoop in elk geval dat ik na de 9 maanden nog toe kan met 1x kolven op mijn werk en 1x 's avonds.
pi_133671142
Faye laat zich voor geen meter sturen :') de nachtvoedingen zouden van mij echt wel minder mogen worden.. Maarja, dan moet madam eerst gaan eten..

Davinia O+ en zo vaak nog, wow! Heerlijk!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133675744
Ik hoop dat het bij ons straks ook zo gaat Mineola!

Oh ja, LB, daar loop je natuurlijk ook tegenaan. Einde van je kolfrecht. Lijkt me best lastig -O-
  woensdag 27 november 2013 @ 15:07:11 #58
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133676195
Ja mij ook wel hoor! En t komt al zo snel dichterbij :X E is nu 7,5 maand oud. Ik kan dan alleen op hele dagen mn lunchpauze ervoor gebruiken.

Ze dronk gisteren 380cc op het dagverblijf, ik kolf op een goeie dag 300-320 cc - inclusief de kolfbeurt in de avond... Ze gaat nu wel ook brood krijgen, dus misschien dat dat nog wat cc's scheelt, maar ze heeft alweer een paar keer nutrilon gekregen daar. Ook best trouwens, als ze op mijn vrije dagen nog maar gewoon lekker bij mij drinkt :)
pi_133677401
Vanyel, mooi dat het lukt en super dat je het doet *O*

LB, spannend moment als straks je kolfrecht stopt!

Kyara het zou mooi zijn als je het een poos vol kunt houden. Jammer dat je moeder zich er negatoef over uit laat. Er zijn veel mensen die er zo over denken denk ik...

Hier gaat de fles steeds een beetje beter. Het zijn kleine stapjes, maar we zijn erg hoopvol. Het begon met 3 zuigbewegingen zonder wat binnen te krijgen, daarna soms 5 ml (en soms niets) enzojuist een mijlpaal, 20 ml!! *O* *O*

In elk geval heeft ze geen aversie meer tegen de fles. Wat we nu doen is na elke borstvoeding een flesje aanbieden. Wil ze drinken is het goed, wil ze niet dan is het ook goed. En een dentalspeen en ze zit in de maxicosi.
  woensdag 27 november 2013 @ 15:49:11 #60
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133677452
Wat fijn sull!! Klinkt ook als een ontspannen manier :Y
  woensdag 27 november 2013 @ 15:54:44 #61
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_133677672
LB kan je mss iets regelen met je baas of je nog kan kolven onder werktijd?

tinu, ik verwacht niet dat Aviva binnen zes weken zich speent, dus ik verwacht wel dat ik straks een echte kleuter voed O+

ik kan me goed voorstellen dat een aantal mensen er een beetje raar tegenover kijken dat ik nog voed.
Ik ben niet begonnen met de gedachte om superlang te voeden. Maar na eerst een half jaar bijna alle mogelijke strubbelingen te hebben gehad (te eigenwijs om te stoppen), wilde ik doorgaan toen het een beetje liep.
Vervolgens kreeg ik een ppd en werkelijk het enige wat ik voor haar kon betekenen was de bv. Echt een levenslijn.
Dus de bv betekent heel veel voor ons. O+
Vandaar :)

En de mijlpaal: ik heb dus nu een zindelijk kind aan de borst *;
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_133677727
Wat mooi omschreven Davinia. Een levenslijn. Fijn dat je dat in die moeilijke periode wel hebt kunnen volhouden :*
  woensdag 27 november 2013 @ 16:07:41 #63
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133678116
Mooi Davinia O+

En wow na een halfjaar een ppd? ;( Ik weet van meelezen hier wel dat jij veel pijn en bo's had, echt zo rot! Dan wil je zeker doorgaan als het eenmaal fijn gaat ja :Y

Oh en kolven buiten mijn lunchpauze zal helaas niet gaan... ik heb een stom baantje in een callcenter dus t gaat allemaal op de minuut enzo :')
pi_133678546
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:07 schreef LadyBlack het volgende:
Mooi Davinia O+

En wow na een halfjaar een ppd? ;( Ik weet van meelezen hier wel dat jij veel pijn en bo's had, echt zo rot! Dan wil je zeker doorgaan als het eenmaal fijn gaat ja :Y

Oh en kolven buiten mijn lunchpauze zal helaas niet gaan... ik heb een stom baantje in een callcenter dus t gaat allemaal op de minuut enzo :')
Ik zie het probleem niet. Ik zie je al zitten met je kolfapparaat aangekoppeld, headset op, handen vrij om te typen. ;) _O-
Heb je in de oochtend of middag ook geen geplande koffiepauze die je kunt gebruiken?
  woensdag 27 november 2013 @ 16:23:51 #65
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133678628
_O-

En die (3x) 10 minuutjes gaan niet werken nee... Heel jammer maar dat is echt niet anders. We hopen er maar het beste van.

Mn contract loopt tot februari trouwens, dus wie weet... :')
  donderdag 28 november 2013 @ 09:31:04 #66
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133702693
WHO norm!! :o *O*
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_133702757
Wat goed Evenstar! En gefeliciteerd met Olli! *G*
  donderdag 28 november 2013 @ 13:19:11 #68
381212 Gulara
From the future
pi_133708175
Wow evenstar! *O*
En gefeliciteerd!

Even een snelle vraag voordat ik ga slapen:

De kolfopbrengst is minimaal. En voordat het echt begint te lopen ben ik vaak wel een kwartier verder.
Morgen heb ik tijd om veel te kolven. Wat is handig? Zo vaak mogelijk kolven? Elke ... uur?
Zorgen vollere borsten ook voor een snellere toeschietreflex?
De productie moet omhoog anders valt er niks meer te drinken mocht ie zich bedenken.

Verder nog steeds hetzelfde. -O- Wel veel huid op huidcontact en dat vindt ie wel knus. *;
  donderdag 28 november 2013 @ 14:20:44 #69
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_133709802
evenstar, gefeliciteerd met je mijlpaal! *O*

gulara, ik zou idd zo vaak mogelijk kolven. Bij mij kwam een tsr wel sneller bij vollere borsten, maar wellicht is dat niet voor iedereen zo.
En volle borsten laten de productie weer zakken, wist je dat? Hoe leger je borsten, hoe harder ze melk gaan maken. Volle borsten geven een signaal dat er minder melk gemaakt hoeft te worden.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_133713289
Ik zag laatst ergens een soort kolfschemaatje over hoe te kolven per beurt. Ff zoeken.
en als je de productie omhoog Wilt hebben zou ik gaan clusterkolven. Ben op foon, maar op bv.com staat dat goed uitgelegd.
en ik zou denk ik zeker elke 2 uur kolven.. Succes!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_133713462
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:20 schreef DaviniaHR het volgende:
En volle borsten laten de productie weer zakken, wist je dat? Hoe leger je borsten, hoe harder ze melk gaan maken. Volle borsten geven een signaal dat er minder melk gemaakt hoeft te worden.
:o

* Kyara gaat toch nog even tussendoor kolven
pi_133713956
Hier het linkje wat ik bedoelde, staat een hoop kolfinfo op: http://www.moedermelknetwerk.nl/afkolven%20stap%20voor%20stap.php
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 28 november 2013 @ 20:59:28 #73
381212 Gulara
From the future
pi_133722242
Dankjewel.

*gaat weer kolven*
pi_133724898
Ik zit dat linkje te bekijken (nuttige informatie, dank hiervoor). Maar volgens mij kolf ik met te kleine borstschilden. Tepel zit eigenlijk altijd aan alle kanten tegen de wand aan geplet.
pi_133725663
Evenstar gefeliciteerd! *O* En in jouw geval helemaal een _O_ want dat is dus 2 jaar nagenoeg volledige borstvoeding he?

Gulara, ik hoop dat t lukt om je productie wat op te krikken! Sterkte met dat rottige kolven! :*

Kyara, gauw nieuwe schilden proberen te bestellen? Of geloof je het zo wel?
pi_133725783
Evenstar *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_133726296
Ik had juist kleinere schilden nodig. Dat ging echt veel beter. Kolfde meer en niet constant meer blaren.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133726627
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:02 schreef LadyBlack het volgende:
Kyara, gauw nieuwe schilden proberen te bestellen? Of geloof je het zo wel?
Het verklaard in elk geval het schrijnende gevoel aan mijn tepels, zeker in het begin. Ik denk niet dat ik nog een hele set voor > 30 euro ga aanschaffen. Ze zijn nu wel wat gewend.
pi_133726906
quote:
2s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:19 schreef Kyara het volgende:

[..]

Het verklaard in elk geval het schrijnende gevoel aan mijn tepels, zeker in het begin. Ik denk niet dat ik nog een hele set voor > 30 euro ga aanschaffen. Ze zijn nu wel wat gewend.
Bij thuiszorgwinkel kun je ze kopen voor ¤3,50 per stuk ;). Tenminste, die van medela.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133726941
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bij thuiszorgwinkel kun je ze kopen voor ¤3,50 per stuk . Tenminste, die van medela.
Dan ga ik binnenkort wel een keertje kijken.

Bedankt voor de tip! ^O^
  donderdag 28 november 2013 @ 22:27:55 #81
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133727191
Thnx en ja ook nog met hypoallergeen dieet :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_133727305
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:27 schreef _evenstar_ het volgende:
Thnx en ja ook nog met hypoallergeen dieet :+
Knap hoor! :Y
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133727517
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:27 schreef _evenstar_ het volgende:
Thnx en ja ook nog met hypoallergeen dieet :+
Whoei 2 jaar! *O*
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 28 november 2013 @ 22:42:06 #84
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133727915
Ik ben er ook trots op :) mijn doel is gehaald , en ik zou eigenlijk na vandaag overgaan op kolven maar ik wacht nog maar tot arwen vakantie heeft :') en dan stel ik dat ook vast weer uit :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_133735061
Terecht trots evenstar! _O_ *O* Waarom wil je overgaan op kolven?
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 29 november 2013 @ 10:49:44 #86
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133737229
Omdat voor D de grens al lang bij 6 weken en bij mij 2 jaar.. Ik had verwacht rond deze leeftijd nog 1/2 keer te voeden niet gemiddeld 10..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 29 november 2013 @ 11:01:29 #87
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133737500
Ik kan er ook nog van genieten , maar merk ook steeds vaker dat ik me erger en het niet zo fijn vind.
Zou hij ineens zelf nu stoppen zou ik er vrede mee hebben , maar tegelijkertijd maak ik me dan zorgen of hij w genoeg blijft groeien.. Gezien het nu al zo miniem is..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_133737578
Ja dat snap ik wel, het is voor jou/ jullie natuurlijk heel anders gegaan dan je verwacht had. Maar kolven lijkt me veel belastender dan live voeden. Of denk je dat hij dan minder vaak (meer in 1x) wil drinken?
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 29 november 2013 @ 11:06:44 #89
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133737618
Dat hoop ik :+ en aan te Vullen met fantomalt oid :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 29 november 2013 @ 11:07:15 #90
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133737628
Zal zo ff proberen foto uploaden Dan zie je wat een scharminkeltje het is..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 29 november 2013 @ 11:14:55 #91
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133737804


O+ lurkend

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_133737833
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 11:06 schreef _evenstar_ het volgende:
Dat hoop ik :+ en aan te Vullen met fantomalt oid :)
Dat zou wel ideaal zijn, als het zo kan :). Ik merk dat ik bv geven niet meer als een belasting zie sinds ik gewoon een hele dag weg kan zonder te kolven en de mini ook zonder mij in slaap kan vallen. Als ik thuis ben, drinkt hij wel nog vaker (4-6x) maar hij kan ook best zonder.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133738161
Gefeliciteerd Evenstar en respect, twee jaar met zo vaak voeden en dieet _O_

Phaidra ik ervaar dat precies zo. Een beetje als het best van twee werelden. De vrijheid van erop uit kunnen zonder kolven etc. enerzijds en anderzijds die fijne intieme momenten samen als E. aan het drinken is.
  vrijdag 29 november 2013 @ 11:39:10 #94
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133738383
Een half jaar bv! Made it! *O*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133738507
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 11:01 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik kan er ook nog van genieten , maar merk ook steeds vaker dat ik me erger en het niet zo fijn vind.
Zou hij ineens zelf nu stoppen zou ik er vrede mee hebben , maar tegelijkertijd maak ik me dan zorgen of hij w genoeg blijft groeien.. Gezien het nu al zo miniem is..
Nursing agitation. Logisch, verklaarbaar, herkenbaar. Lastig man, met de situatie waar jij in zit.
  vrijdag 29 november 2013 @ 11:44:15 #96
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133738534
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 november 2013 11:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Een half jaar bv! Made it! *O*
*O* goed zo!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 29 november 2013 @ 11:47:41 #97
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133738639
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 11:43 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nursing agitation. Logisch, verklaarbaar, herkenbaar. Lastig man, met de situatie waar jij in zit.
Nou ja dat dus :o denk onder normale omstandigheden ik had gezegd klaar zo prima nu.. maar ja met een bmi van 12.. :') voelt het als verkeerd om het af te nemen, en het rsico dat hij sonde voeding moet is dan te groot..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 29 november 2013 @ 11:48:03 #98
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_133738649
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 november 2013 11:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Een half jaar bv! Made it! *O*
*O* *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_133738748
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 november 2013 11:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Een half jaar bv! Made it! *O*
Gefeliciteerd met Noors halfjaardag en je halfjaarborstvoeding *O* . En een extra *O* voor een half jaar fulltime kolven.
  vrijdag 29 november 2013 @ 12:25:51 #100
381212 Gulara
From the future
pi_133739538
Evenstar, tien voedingen per dag! Wow! _O_ Wat rot dat ie er zo afhankelijk van is. En wat een lieve foto! O+

XM heldin! _O_ Een half jaar kolven! *O*

Hier gaan we de vierde borstvoedingsloze nacht in. Vandaag wel vaak gekolfd en dan komt er toch verrassend veel uit. Dus maar nog even volhouden.
Vanochtend had ik gewoon bijna per ongeluk een drinkend kind! :o Maar binnen een halve seconde bedacht ie zich weer. :') 8)7
Hij is wel heel knuffelig *; en lijkt weer wat beter in z'n vel te zitten. :)
pi_133739553
XM *O* *O* *O*

Ahw die eerste foto is lief Evenstar O+. Maar het is idd een mager jochie. En het idee van sondevoeding, wat naar ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 29 november 2013 @ 12:49:25 #102
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133740130
Props voor XM!! *O* _O_ *O*
pi_133740539
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:25 schreef Gulara het volgende:
Evenstar, tien voedingen per dag! Wow! _O_ Wat rot dat ie er zo afhankelijk van is. En wat een lieve foto! O+

XM heldin! _O_ Een half jaar kolven! *O*

Hier gaan we de vierde borstvoedingsloze nacht in. Vandaag wel vaak gekolfd en dan komt er toch verrassend veel uit. Dus maar nog even volhouden.
Vanochtend had ik gewoon bijna per ongeluk een drinkend kind! :o Maar binnen een halve seconde bedacht ie zich weer. :') 8)7
Hij is wel heel knuffelig *; en lijkt weer wat beter in z'n vel te zitten. :)
Wat rot dat hij nog niet wil drinken Gulara. Maar wel een per ongeluk bijna! Hopelijk wordt dat binnenkort een expres helemaal! :D Misschien dat het 'beter in zijn vel zitten' helpt?

XM! Wat TOP! *O* *O*

Evenstar WHO! Lastig dilemma inderdaad. Hoe gaat het met de logopedie (?) en eet-traject? Meen te hebben gelezen dat je jochie een terugvalletje had omdat hij ziek was, gaat het nu weer beter?
pi_133740616
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 november 2013 11:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Een half jaar bv! Made it! *O*
Yay!! *O*
En niet zomaar een half jaar bv.. een half jaar fulltime kolven! Dat is extra jompels waard!
*O* *O* *O* *O*
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:20:18 #105
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133742382
En ze doet het super!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133746741
XM, diep respect voor jou. 6 maanden fulltime kolven _O_

Dat heb je maar mooi geflikt!
  vrijdag 29 november 2013 @ 19:01:49 #107
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133749933
Thnx :). M'n productie is echt dalende nu. Zit nu op twee keer kolven per dag en tapte steeds nog wel 220-250, maar nu na 13 uur geen stuwing en misschien 160cc.. Tsja..
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133750867
XM, je hebt het gehaald! Alle credits voor jou, haljaar kolven, respect! _O_

Evenstar, 2 jaar borstvoeding! *O* *O*

Hier nog steeds spruw ellende. Nu een ander middel (diflucan), maar na elke voedinghuilen, boeren, oprispingen en spugen, met net het toppunt van 1,5 uur huilen! ;( Morgen starten we met Gentiaan Violet!
Fles vandaag ook even niet succesvol dus, terwijl ML gister nog in 1 voeding (wel in 3 porties totaal ivm kleine flesjes) 40-45 ml heeft gegeven! Een beetje 2 stappen vooruit, 1 achteruit, maar we houden moed!
  vrijdag 29 november 2013 @ 19:57:46 #109
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133752182
Sull, die symptomen klinken ook wel als reflux... is daar al naar gekeken? :{ zo rot dat ze zo huilt! ;(
pi_133753899
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:10 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Yay!! *O*
En niet zomaar een half jaar bv.. een half jaar fulltime kolven! Dat is extra jompels waard!
*O* *O* *O* *O*
Zeg dat. Ik raak het na anderhalve week al langzaam een beetje beu.
Maar misschien is dat ook omdat er geen kind op zit te wachten.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_133754798
Evenstar, 2 jaar! Wow! Ik hoop dat je snel een manier van voeden gaat vinden waar jij je ook goed bij voelt!

En XM 6 maanden, jij kanjer en super mama!

Sull, succes met de spruw. GV werkt hier onwijs goed! Hoop dat het bij jou ook snel aan slaat :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133775294
Evenstar, WHO-norm, wat goed! *O* Ook wel erg dubbel voor jullie, fijn dat het O. door zo'n moeilijke periode helpt maar ook jammer dat het zo gaat. In ieder geval echt superknap van je! :*

XM ook super, 6 maanden, je doel behaald! *O*
pi_133783754
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:41 schreef LadyBlack het volgende:
Kyara *O* Echt, ook dat vind ik zó knap _O_

Shandaly wat bagger dat t kolven zo weinig opbrengt :{ Helpt t als ik zeg dat ik een tijdje terug (na mijn weekendje weg waarin ik 'avonds niet had gekolfd) ook ineens een week nauwelijks iets in die flesjes kreeg? En dat t toen ook zomaar weer aantrok? En dat ik vandeweek zelfs stuwing had 's ochtends toen ik wegens moe die late kolfbeurt had overgeslagen? :D
Dit hielp zeker. Het ging hier precies hetzelfde. Ik ben weer terug op de 'oude' kolfopbrengst: zo'n 100, 120 ml per keer. Ben blij dat jullie me door de dip heen gesleurd hebben :D

Afgelopen week momentje op het werk: mijn 'kolfmaatje' (collega die ook de kolfruimte gebruikt voor haar dochtertje van nog geen 4 maanden) meldde me dat ze erover zat te denken om het toch maar af te bouwen, om niet te hoeven kolven op het werk. Want lastig, tijdrovend etc etc etc... En ik voelde me zo trots dat ik het al zoveel langer deed! Het sterkte me meteen om het toch nog wat langer vol te houden. Tot volgend jaar in ieder geval!

Dit is natuurlijk peanuts vergeleken bij Bitterend en Evenstar, met 2 jaar... of Kyara, met ruim 10 maanden, maar 2 afnemers, dus telt eigenlijk als 20 maanden imho,... of XM, die gewoon fulltime gekolfd heeft... maar toch *O*
pi_133786594
Vandaag vertelde m'n zus dat een vriendin van haar was gestopt met de bv "Want ze had niet genoeg". (na +-6 weken). Ik vind dat echt zo jammer dat mensen zich niet vantevoren goed inlezen over onderwerp bv of tijdens de bvperiode hulp zoeken bij bijv. een lk, als ze überhaupt van het bestaan ervan afweten...

Ik merk in miijn omgeving dat ze wel bv wíllen geven, maar dat t geen enkele moeite mag kosten 'want het gaat toch zowat vanzelf' ? En zich dus niet vantevoren informeren, 'want iedereen kan dat toch, plop kind aan de borst en drinken maar'?. En als t dan niet zo makkelijk gaat wordt t afgedaan met "ik had niet genoeg" of een ander non-argument...
En dat je maar moet stoppen als je langer voedt dan 6 maanden of, zeker bij een jaar, "kind mag toch nu gewone melk? Heeft die hele bv toch geen nut meer"

Ervaren jullie dat ook zo?
pi_133787036
Yep, vind dat ook altijd heel jammer en ook wel een beetje frustrerend.
pi_133787231
Klopt! Vind het ook erg jammer, want ik vind dat je je gewoon goed moet voorbereiden, op alle aspecten van 'de baby' maar zeker dit!

Tegelijkertijd moet iedereen het ook zelf weten: als je niet wil, dan niet. Maar wees dan zo eerlijk dat je er gewoon die moeite niet voor wil doen. Dat geeft niets imho, maar ik vind alle smoezen vaak kul. En niet alles proberen voor je stopt is wat mij betreft ook gewoon heel erg zonde!
Home is where the O+ is...
pi_133789084
Se, jammer is dat wel. Ik weet uit eigen ervaring van de bv periode van mijn eerste wel dat een cb je zo gek kan maken, dat je erin gelooft dat je niet genoeg hebt of er iets mis is met je en je kind daarom niet voldoende aankomt. Ik heb bij mijn eerste ook alleen maar 1borstvoedingsinformatieavond bezocht, verder niets gelezen of voorbereid voor de bv. Ik heb er dan wel vvor gestreden.

Nog even *O* voor XM.

Ik vind het bv geven nog steeds zo leuk, zelfs nog leuker worden. Mijn dreumes trekt aan mijn t-shirt als hij wil drinken en zegt ook "uit" en als hij klaar is zegt hij "dicht" (dicht doen). Onze traditie is dat hij dan de borst nog een kusje geeft of soms legt hij zijn hoofd zo op de borst :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tinuviel op 01-12-2013 07:55:09 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 1 december 2013 @ 07:47:56 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133795554
Ja en het dubbele is, aan de ene kant krijg ik nu alle jompels met het voeden van een tweeling maar bij M ben ik ook na 2 dagen gestopt. Je kunt je op heel veel dingen voorbereiden maar niet op het overweldigende van een bevalling en alles wat daar bij komt kijken. En alles emoties en hormonen.

Juist door die ervaring zal ik geen mensen veroordelen die ook snel gestopt zijn. Al is het soms natuurlijk wel jammer, dat vond ik bij mijzelf ook.
pi_133800159
Is niet te bedoeling iemand te veroordelen... Ik ben niet heel goed in het verwoorden van dingen.

Stel nou dat het bij die vriendin de '6 weken regeldagen' waren, maar zij dacht dat ze 'niet genoeg had' omdat ze niet wist dat die regeldagen erbij horen. Dat is echt zonde, met wat hulp had 't dan allemaal best goed kunnen komen. Er is goede informatie over borstvoeding geven, maar deze lijkt vaak niet aan te komen bij de doelgroep. Je moet zelf goed zoeken :+

Ik kreeg informatie vanuit het cb, die maar half wisten waar ze het over hadden. En ik had een lieve kraamverzorgster die de theorie wel enigszins wist, maar waarbij het in de praktijk toch tegenviel.
Wat ben ik blij geweest met Fok en mijn lk en prelogopedist, zonder jullie en hun hulp was het mij zeker niet gelukt om de eerste maanden door te komen...(was ik na 2/3 maanden gestopt)

Ik wist trouwens voordat ik een borstvoedingscursus deed niet eens af van het bestaan van lk's.
De cursus, (waar ik overigens nog over heb getwijfeld of ik hem wel zou doen, want ik zou t wel even doen dat borstvoeden). Wordt volgend jaar afgeschafd, geen budget...
pi_133801100
Korte vraag! Baby zit aan antibiotica, voor de tweede keer. Vorige keer hadden we daarna meteen spruw te pakken. Kan ik preventief smeren of is dat onzin?
pi_133809964
Olf, ik zou denken, baat het niet, dan schaadt het niet. Ik zou vooral ook extra hygiënisch te werk gaan, zodat de kans op besmetting klein is.

Ook nog jompels vanuit hier voor het bikkelhalfjaar vaan XM en de WHOnorm van evenstar!

Ik heb ook nog een vraag, hopelijk heeft iemand er antwoord op.
Ik ben nu aan het afbouwen (1 voeding per week, vandaag begonnen met de tweede voeding te vervangen), maar ik heb het idee dat M redelijk weinig drinkt van de fv. Per keer ongeveer 120 ml.
De voeding die ik vandaag voor het eerst vervangen heb, is die van halverwege/eind van de ochtend. Op kdv-dagen klokt hij dan 180 ml bv weg, maar nu dus ook maar 120 ml kv. Is dat 'normaal' omdat kv zwaarder op de maag ligt?

Ook krijgt M een rode kin als er kv langs zijn mondje loopt tijdens het drinken. Kan dat een reactie op de melk zijn? Hij krijgt standaard kv.

Misschien moet ik dit ergens anders vragen, maar ik probeer het eerst even hier.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_133811532
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 13:26 schreef Olf het volgende:
Korte vraag! Baby zit aan antibiotica, voor de tweede keer. Vorige keer hadden we daarna meteen spruw te pakken. Kan ik preventief smeren of is dat onzin?
Ik zou niet zomaar medicatie gebruiken nee.
pi_133812014
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 17:47 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik zou niet zomaar medicatie gebruiken nee.
Ik twijfelde al, maar heb écht geen zin in spruw (logischerwijs). Ik zou dan miconazol alleen bij mezelf gebruiken, sowieso niets bij baby, maar dan wacht ik het toch maar even af en ga ik wel los met alles uitkoken. Was het nou nog wel zinvol om boezem even met een warm doekje af te nemen (dit klinkt huishoudelijk, haha)?
pi_133823393
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 18:01 schreef Olf het volgende:

[..]

Ik twijfelde al, maar heb écht geen zin in spruw (logischerwijs). Ik zou dan miconazol alleen bij mezelf gebruiken, sowieso niets bij baby, maar dan wacht ik het toch maar even af en ga ik wel los met alles uitkoken. Was het nou nog wel zinvol om boezem even met een warm doekje af te nemen (dit klinkt huishoudelijk, haha)?
Logisch inderdaad, kom er maar eens af :-(! Micanozolcreme zou ik wel aandurven, maar ik las laatst ook iets over probiotica gebruik ter voorkoming van spruw. Volgens mij staat het in het candidaprotocol op borstvoeding.com
Ik zit mobiel en kan het hier ff niet plakken.
  zondag 1 december 2013 @ 22:32:58 #125
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133825235
Hoe gaat het bij jou Sull? Helpt het nieuwe middel?
pi_133834685
De nieuwe medicatie veroorzaakt een hoop spugen en oprispingen (en veel verdriet). Mogen er morge gelukkig mee stoppen. Nu allebei aan de gentiaan violet en zijn we dus paars. Ik heb het idee dat het minder wordt, maar vandaag dochter nog niet in daglicht gezien ;)
pi_133836822
Crosspost met het babytopic. Sorry he. :P

Even hoor, want ik ben Trots! Van flink dysmatuur bij geboorte, nu eindelijk het groene gedeelte in, ongecorrigeerd! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133837225
*O* voor L-E!!! Goed zeg! Dat geeft je vast een fijn gevoel!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  maandag 2 december 2013 @ 13:35:31 #129
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133840291
Way to go LE! En die post hoort ook juist hier toch _O_

Piekie, nog geen antwoord op jouw vraag zie ik. Heb t zelf ook niet, maar hoop dat t gewoon een beetje wennen is. Krijgt hij ook niet meer bijvoeding waardoor hij misschien minder drinkt?
Oh en E krijgt een rooie kin als ze weer eens fanatiek haar kin zit af te likken :') O+ Beetje geïrriteerd denk ik.
  maandag 2 december 2013 @ 13:37:09 #130
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133840342
Sull, hoe zag je meisje er in daglicht uit? ;)

En Olf, lijkt t nog goed te gaan?
  maandag 2 december 2013 @ 13:38:33 #131
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133840388
Supergoed L-E! Hij doet het echt supergoed op jouw melk! *G* *G* *G*
pi_133841029
Probeer je te relacteren vanyel voor de baby?
pi_133844826
Yep.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 2 december 2013 @ 23:08:10 #134
381212 Gulara
From the future
pi_133862104
We zijn inmiddels een week verder. En op een handjevol nieuwsgierige momenten na is er niks veranderd.
Dus ik denk dat we kunnen concluderen dat de fles het gewonnen heeft.

Ik wil het liefst blijven kolven tot hij een jaar is, maar realistisch is dat niet echt. Na een nacht van 10 uur kolf ik met moeite 110ml. Dus drie voedingen per dag gaat hem helaas niet worden.

Wanneer kan ik trouwens beginnen met andere soorten melk (koemelk, soya, rijst)?
Bijvoorbeeld tijdens de lunch?
En hoeveel moet een 9 maanden baby überhaupt hebben?
pi_133862367
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 23:08 schreef Gulara het volgende:
We zijn inmiddels een week verder. En op een handjevol nieuwsgierige momenten na is er niks veranderd.
Dus ik denk dat we kunnen concluderen dat de fles het gewonnen heeft.

Ik wil het liefst blijven kolven tot hij een jaar is, maar realistisch is dat niet echt. Na een nacht van 10 uur kolf ik met moeite 110ml. Dus drie voedingen per dag gaat hem helaas niet worden.

Wanneer kan ik trouwens beginnen met andere soorten melk (koemelk, soya, rijst)?
Bijvoorbeeld tijdens de lunch?
En hoeveel moet een 9 maanden baby überhaupt hebben?
Oooooh wat zuur. Ik weet niet heel veel maar je mag in ieder geval yoghurt geven, dus misschien dat als vervanging van een middagvoeding? Waardoor je voor dat moment niet hoeft te kolven?
pi_133867086
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:03 schreef Vanyel het volgende:
Yep.
Super! Succes!
  dinsdag 3 december 2013 @ 07:59:41 #137
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133867367
Gulara, klote zeg.
Als het echt dient om borstvoeding te vervangen (dus niet als extraatje erbij) is opvolgmelk het advies. In koemelk en sojamelk zit niet voldoende voor een kind onder het jaar. Rijstemelk is nog onvollediger, dat is ook voor oudere kinderen en volwassenen geen goede vervanging voor koemelk.
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:20:39 #138
381212 Gulara
From the future
pi_133868296
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 07:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Gulara, klote zeg.
Als het echt dient om borstvoeding te vervangen (dus niet als extraatje erbij) is opvolgmelk het advies. In koemelk en sojamelk zit niet voldoende voor een kind onder het jaar. Rijstemelk is nog onvollediger, dat is ook voor oudere kinderen en volwassenen geen goede vervanging voor koemelk.
Thanks, ik dacht al zoiets inderdaad.

Ik hoorde vandaag van m'n collega dat haar dochter sinds vorige week ook weigert. Er hangt iets in de lucht ofzo! :o
pi_133868431
Gulara, mijn dochter heeft rond een jaar twee weken geweigerd. Ik kon die periode opvangen met kolven en vriezervoorraad. Begrijp dat dat bij jou niet mogelijk is, maar wil je wel laten weten dat dit niet direct einde borstvoeding hoeft te betekenen. :*
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:33:02 #140
381212 Gulara
From the future
pi_133868531
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:28 schreef Kursor het volgende:
Gulara, mijn dochter heeft rond een jaar twee weken geweigerd. Ik kon die periode opvangen met kolven en vriezervoorraad. Begrijp dat dat bij jou niet mogelijk is, maar wil je wel laten weten dat dit niet direct einde borstvoeding hoeft te betekenen. :*
Aah fijn om te horen. Waardoor is ze uiteindelijk weer gaan drinken? En heeft ze die twee weken ook helemaal niks uit de borst gedronken?
Ik wil voorlopig nog blijven kolven, dus hopelijk gaat m'n productie dat volhouden.
pi_133868815
Gulara, mijnes kreeg met 11 maanden een beetje rijstemelk omdat ik nog maar 1x kolfde op het werk en ik daarmee niet voldoende had voor een dag KDV maar dat was 50-80 ml op de dag. Voor een volledige voeding zou ik wel kv gekozen hebben.

Ik denk dat we rond de 14 maanden overgestapt zijn op koemelk, toen stopte ik helemaal met kolven.

Sterkte met het weigeren, ik denk overigens dat je productie snel weer aan kan trekken zodra jouw mini weer aan de borst wil drinken. Ik hoop dat hij snel inziet dat drinken bij mama heel fijn is!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:43:03 #142
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133872663
Bwuh gulara, wat stom -O-

Hopelijk kun je het wat opvangen met kolven en wil Pi straks weer gewoon gezellig drinken *;

Heb je al eens gekeken trouwens of je daar oxytocine neusspray kunt krijgen? Dat zou moeten helpen als je zo laat een toeschietreflex krijgt.
  dinsdag 3 december 2013 @ 17:53:09 #143
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133881824
Oh wat balen Gulara -O-
Hopelijk gaat het bij jou net als bij Kursor en krijg je Pi toch weer aan de borst :*
  woensdag 4 december 2013 @ 16:44:09 #144
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133912979
Wat een rust hier! Gulara, are you hanging in there?

Ik heb vanochtend mijn eerste twee bv-topics door zitten lezen. Was wel even slikken hoor... wat een onzekerheid was dat toen! Had nooit durven hopen dat ik nu, 7 maanden later, zo op mijn kind kan vertrouwen. Dat ik niet meer schrik als ze uitslaapt, dat ik er van geniet als ze aan de borst in slaap valt... O+

En alle reacties waren zo fijn elke keer *;
pi_133913737
Ik vind dit ook zo'n hartverwarmend topic. Toen ik de 1e keer naar binnen schuifelde als moeder van een fv baby maar wel met de wens om een tweeling zelf te voeden wist ik echt niet zo goed wat de reacties zouden zijn. Maar dat was al zo lief!

En LB, ik vind het ook zo fijn dat bij jullie alles goed gekomen is! En dat ze het zo goed doet op jouw melk O+
pi_133916201
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:33 schreef Gulara het volgende:

[..]

Aah fijn om te horen. Waardoor is ze uiteindelijk weer gaan drinken? En heeft ze die twee weken ook helemaal niks uit de borst gedronken?
Ik wil voorlopig nog blijven kolven, dus hopelijk gaat m'n productie dat volhouden.
Sorry Gulara, beetje late reactie terug van mij.

M'n dochter pikte na die twee weken van compleet weigeren toch weer een nachtvoeding. Daarna ging het snel beter. Weet nu alleen niet meer of ze echt wakker was of dat het meer een droomvoeding was. Ik denk het eerste, want droomvoedingen heb ik nauwelijks gedaan. Daarna werden het uiteindelijk drie voedingen per dag (voor 9 maanden lijkt me dat wel heel erg weinig!). Niet echt tips dus helaas. Enige dat ik in m'n achterhoofd had was dat veel kinderen met die leeftijd gaan weigeren, maar dat het geen natuurlijke speenleeftijd is (bron?). Vanwege onderaan de curves bungelen toen stug verder gegaan en toch nog een tijd kunnen voeden.

Bij ruim 20 maanden weer heel veel weigeren. Toen wel nog geregeld aangeboden, maar weinig succes gehad. Toen niet meer gekolft en dus maar gestopt.
  woensdag 4 december 2013 @ 19:40:46 #147
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_133918816
Pffff ik zou willen dat die van mij eens zou weigeren :P Zit er elke keer hoopvol op te wachten. Hij is inmiddels 2 en denkt er nog niet over om te weigeren :{
Rayen 2½ jaar!
pi_133941739
Net een veer in mn reet van de huisarts. Faye is ziek dus even langs geweest. Eet ze wel vroeg hij. Nou nee, momenteel helemaal niks. En drinken? Water. En bij mij. Nou lovende woorden overal :)
Zo leuk om het tussen neus en lippen door even te laten vallen.
Volgende week CB met de 18 maanden afspraak, ben benieuwd wat ze daar zeggen. De "je mag nu wel stoppen hoor" heb ik al een aantal keer gehoord ;)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133954459
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:34 schreef Marjolijntje het volgende:
Net een veer in mn reet van de huisarts. Faye is ziek dus even langs geweest. Eet ze wel vroeg hij. Nou nee, momenteel helemaal niks. En drinken? Water. En bij mij. Nou lovende woorden overal :)
Zo leuk om het tussen neus en lippen door even te laten vallen.
Volgende week CB met de 18 maanden afspraak, ben benieuwd wat ze daar zeggen. De "je mag nu wel stoppen hoor" heb ik al een aantal keer gehoord ;)
Terechte veer! Zeker bij ziekte is het toch geweldig dat je bv kunt geven? *O*
pi_133957138
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:34 schreef Marjolijntje het volgende:
Net een veer in mn reet van de huisarts. Faye is ziek dus even langs geweest. Eet ze wel vroeg hij. Nou nee, momenteel helemaal niks. En drinken? Water. En bij mij. Nou lovende woorden overal :)
Zo leuk om het tussen neus en lippen door even te laten vallen.
Volgende week CB met de 18 maanden afspraak, ben benieuwd wat ze daar zeggen. De "je mag nu wel stoppen hoor" heb ik al een aantal keer gehoord ;)
Natuurlijk mag je stoppen. Maar je mag ook gewoon lekker doorgaan met voeden! *O*
  donderdag 5 december 2013 @ 22:07:00 #151
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133961375
Ben blij dat ik niet op kolven over gegaan Ben.. Dikke koorts arm schaap ;( laat hem maar lekker tutten elke druppel is Welkom nu.
Daar bij was hij was al wat gewicht kwijt door twee keer buikgriep.. :(
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 5 december 2013 @ 22:20:42 #152
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133962040
Agos evenstar... hopelijk is je jochie er gauw weer bovenop! En verliest ie niet teveel gewicht inderdaad :{ Fijn dat ie nu bij jou nog troost én voeding ineen krijgt!

Marjolijntje, terechte veer inderdaad! Ook voor Faye is het best heel belangrijk dat jij nog voedt! ^O^
pi_133970903
LE dikke jompel *O*

LB en Kyara, fijn topic met welgemeende raad en ondersteuning van veel professionals hier.

Marjo fijn van het compliment van de ha.

Evenstar oh ba, beterschap voor je peuter!

Even een vraag van hier: gisteren heeft dreumes hier flink gespuugd, ineens kreeg ik en het bed en ook hij zelf een golf over ons heen. Eergisteren had hij ook al gespuugd maar toen denk ik door onvoldoende kauwen. Nu was het echt vloeibaar. Probeer nu dus voorzichtig te zijn, ik geef hem wel bv maar gisternacht steeds maar 1 borst en dan tenminste even pauze gemaakt of pas weer bij de volgende keer wakker worden de andere borst. Alleen weet ik niet zeker of dat echt nodig is, kan ik hem toch gewoon onbeperkt bv geven zonder dat het tot spugen leidt?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 6 december 2013 @ 09:37:14 #154
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_133972230
Je kan hem onbeperkt bv geven. Als het er weer uit komt, kotst dat tenminste ook makkelijk voor hem. Als het een buikgriepje is, is de bv alleenmaar goed, toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_133972416
Het kan best zijn dat vulling in z'n maag zorgt voor spugen, maar dat is op zich niet heel erg. Hij spuugt nooit alles uit, dus met voeden zorg je wel voor goede voedingstoffen en antistoffen. Door te blijven voeden reduceer je de kans op uitdroging enorm.
  vrijdag 6 december 2013 @ 09:53:24 #156
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133972463
Dat dus ik kreeg juist advies om veel aan te leggen :) elke 15 minuten moest hij Vocht krijgen .
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 6 december 2013 @ 09:55:49 #157
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133972500
Oh en tinu en marjolijntje ook beterschap voor jullie ukkies
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:28:47 #158
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133974234
Hier een verkouden hoestend jongetje, kinderarts vond het gelukkig allemaal nog 'normaal' klinken. We waren op de maandelijkse controle, ze waren vol lof over het feit dat ie nog bv krijgt en hij was enorm gegroeid weer, zo fijn! Hij is nu bijna 6 maanden en weegt 7335 gram, bij zijn geboorte 2210 gram. :)

  vrijdag 6 december 2013 @ 11:29:35 #159
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133974252
Beterschap voor L Tinu! :*
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:30:55 #160
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133974276
Potdorie juud wat een bolletje!! :D

En hopelijk is ie gauw van zn verkoudheid af...
pi_133974462
Evenstar en Tinuviel, beterschap met jullie kleintjes!

Juud en Marjo, terechte complimenten voor jullie *O* En Juud, mooie stats voor jouw jongetje hoor (jij was toch ook half augustus uitgerekend?)

L-E, ook mooie stats!

Gulara, hoe staat het met jouw weigeraar? Hoe voel jij je eronder? Nog niet opgeven hé! :*

quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:37 schreef LadyBlack het volgende:
Sull, hoe zag je meisje er in daglicht uit? ;)

LB, mijn meisje ziet er in daglicht natuurlijk fantastisch uit :+ ! Maar ook haar mondje lijkt spruw vrij te zijn ;) , vandaag laatste dag gentiaan violet! En de flesjes gaan ook steeds beter! Van de week al een keer 65 en 85 ml gedronken. Het is nu zo, als ze een flesje wil, dan drinkt ze ook goed, als ze geen zin heeft dan blijft het bij max 5 ml.
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:44:46 #162
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133974599
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:39 schreef Sull het volgende:
Evenstar en Tinuviel, beterschap met jullie kleintjes!

Juud en Marjo, terechte complimenten voor jullie *O* En Juud, mooie stats voor jouw jongetje hoor (jij was toch ook half augustus uitgerekend?)

L-E, ook mooie stats!

Gulara, hoe staat het met jouw weigeraar? Hoe voel jij je eronder? Nog niet opgeven hé! :*

[..]

LB, mijn meisje ziet er in daglicht natuurlijk fantastisch uit :+ ! Maar ook haar mondje lijkt spruw vrij te zijn ;) , vandaag laatste dag gentiaan violet! En de flesjes gaan ook steeds beter! Van de week al een keer 65 en 85 ml gedronken. Het is nu zo, als ze een flesje wil, dan drinkt ze ook goed, als ze geen zin heeft dan blijft het bij max 5 ml.
Ik was 5 Aug uitgerekend, maar 14 Juni is ie al geboren. ;)
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:54:56 #163
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133974876
Mooie stats Juud! Zo fijn dat hij het zo goed doet!
  vrijdag 6 december 2013 @ 14:31:07 #164
381212 Gulara
From the future
pi_133979093
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:39 schreef Sull het volgende:


Gulara, hoe staat het met jouw weigeraar? Hoe voel jij je eronder? Nog niet opgeven hé! :*


Lief dat je het vraagt.

Nog steeds hetzelfde. Onder de douche is er afentoe een lichte interesse, maar niks dat lijk op drinken. Hij heeft vandaag wel twee keer gebeten. :X

Ik blijf voorlopig gewoon doorkolven. Het is nu 50/50 gemiddeld denk ik.

De eerste nacht was eigenlijk het ergst. Ik vond het echt heel kut om de beslissing te moeten nemen om een flesje te geven omdat hij echt niet ging drinken.
Verder is het onhandig. Want dat kolven vind ik vrij intensief. Ik was zo blij dat dat minder werd. Dus dat is vervelend.

Maar goed, ik had ook al meteen de volgende ochtend besloten er niet een gigantisch drama voor mezelf van te maken. Mijn doel was voeden tot hij er zelf voor kiest om te stoppen. Die keuze lijkt hij gemaakt te hebben. Een aantal maanden vroeger dan ik gewild had, maar so be it.
Mijn kind is gezond, actief, ondernemend. Knuffelt veel. Is een grapjas.
En borstvoeden was super fijn dus ik vind het zeker wel jammer, maar gelukkig zit onze band veel dieper dan borstvoeding alleen. *;

Maar goed ik kolf door en blijf aanbieden. En als ie nog besluit om weer te gaan drinken spring ik een gat in de lucht hoor!
Maar anders is het ook goed. O+
  vrijdag 6 december 2013 @ 14:33:01 #165
381212 Gulara
From the future
pi_133979150
En zie die ukkies van LE en Juud ineens niet meer van die ukkies zijn! :o *O*
Mooie stats dames! *O*

Beterschap voor alle zieke muppies. :*
  vrijdag 6 december 2013 @ 14:34:22 #166
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133979198
Gulara, hulde voor je relaxte houding! _O_
  vrijdag 6 december 2013 @ 15:04:04 #167
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133980220
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:34 schreef LadyBlack het volgende:
Gulara, hulde voor je relaxte houding! _O_
+1

:*
  vrijdag 6 december 2013 @ 15:05:38 #168
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133980294
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 december 2013 15:04 schreef Kyara het volgende:

[..]

+1

:*
+2!

En mooie stats idd *O*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133981583
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:34 schreef LadyBlack het volgende:
Gulara, hulde voor je relaxte houding! _O_
Nou dat dus!
Op zich is het natuurlijk de fijnste manier om te stoppen met voeden, omdat je kind er geen behoefte meer aan heeft maar ik zou het echt superlastig vinden als J. dat over een paar maanden ineens al zou besluiten. Ik duim dat ie het toch weer op zal pakken :*.

Juud, dat gaat goehooeedd! Mag je hartstikke trots op zijn O+.
pi_133986569
Hoi dames, even een vraagje...
ik heb gekolft en de melk opgewarmd maar onze zoon had geen trek. Nu is de melk koud...kan ik het nog eens opwarmen?? Dit is allemaal nieuw voor ons :+
pi_133987063
Welkom Angelatje, afgekolfde melk mag je tot een uur na opwarmen geven. Je mag het alleen niet nogmaals opwarmen (je kunt het dus binnen dat uur lauw of koud geven). Na een uur zul je het dus helaas moeten weggooien. Wij maken daarom vaak kleine beetjes en maken extra bij als dat nodig is.
pi_133987109
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 17:36 schreef Sull het volgende:
Welkom Angelatje, afgekolfde melk mag je tot een uur na opwarmen geven. Je mag het alleen niet nogmaals opwarmen (je kunt het dus binnen dat uur lauw of koud geven). Na een uur zul je het dus helaas moeten weggooien. Wij maken daarom vaak kleine beetjes en maken extra bij als dat nodig is.
Dank je wel!!
  vrijdag 6 december 2013 @ 17:50:55 #173
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133987819
Dat je na 2 jaar nog aanhappijn krijgt .. Na 20 uur bijna non stop voeden doet het me zo zeer :'( maar ja hij is iig niet uitgedroogd :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 6 december 2013 @ 17:52:56 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133987922
:* evenstar. Maar wel fijn dat je hem nog zo kunt helpen.
  vrijdag 6 december 2013 @ 21:48:07 #175
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133998888
Vanochtend gekolfd en nu pas morgenvroeg weer. En nu... stuwing :X. Had ik telkens 1 dag als ik een kolfbeurt liet vallen, dus morgenavond geen last waarschijnlijk, maar nu... Pffff!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 6 december 2013 @ 21:50:30 #176
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133998994
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vanochtend gekolfd en nu pas morgenvroeg weer. En nu... stuwing :X. Had ik telkens 1 dag als ik een kolfbeurt liet vallen, dus morgenavond geen last waarschijnlijk, maar nu... Pffff!
Even de druk eraf misschien als t niet te houden is? :{

Ik kan echt niet lekker liggen als ze zo vol zijn...
  vrijdag 6 december 2013 @ 21:53:22 #177
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133999116
Ja, ik vrees dat ik wel ff de ergste druk eraf moet halen voor ik kan slapen idd. Even 10 minuutjes ofzo.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_134011449
Geen zorgen xm, je lijf is geen machine :) Over het algeheel ben je toch al flink geminderd?
  zaterdag 7 december 2013 @ 10:52:49 #179
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134011614
Ja, absoluut! Ben nu van 2x naar 1x kolven aan het gaan. Ik doe het heel rustig aan, ik laat elke 10 dagen een kolfbeurt vallen. En als ik op 1x zit, ga ik na 10 dagen naar om de dag, voor zolang het nodig is óf telkens wat korter kolven en zo de laatste kolfsessie afbouwen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 7 december 2013 @ 11:08:20 #180
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134011796
En, beetje kunnen slapen XM?

Ik werd wel wakker met volle kanonnen, want mijn kind sliep uit tot 7:30!
  zaterdag 7 december 2013 @ 11:17:36 #181
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134011926
Ja prima, had gisteravond nog ff kwartiertje gekolfd, was misschien wel iets te lang, want vanochtend geen stuwing at all. Nouja, mocht het vanavond weer zo zijn, dan iets korter kolven.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_134040922
Juud wat fijn, dat hij zo goed gegroeit is.

Xm, even kolven als je stuwing hebt is vast niet zo erg. Je moet het alleen niet opvoeren of vaak kolven als je wilt afbouwen.

Hier doet het ineens pijn tijdens het drinken aan de rechter tepel. Aan de linker tepel geen last van en mijn kleintje lijkt ook niks te hebben. Kan de soort pijn moeilijk omschrijven, maar geen steken iig en na het voeden blijft de pijn nog aanhouden. Nu ben ik zelf niet lekker, denk beginnende maag darm griep. Kan dit verband houden? Moest wel op mijn tanden bijten zo erg was de pijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 8 december 2013 @ 09:11:04 #183
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_134041117
Ik herken het wel Tinu, maar geen idee wat het was. Echt van die scherpe steken en inderdaad ook nog na het voeden. Hopelijk is het wel snel over :*
pi_134041142
quote:
2s.gif Op zondag 8 december 2013 09:11 schreef Kyara het volgende:
Ik herken het wel Tinu, maar geen idee wat het was. Echt van die scherpe steken en inderdaad ook nog na het voeden. Hopelijk is het wel snel over :*
Kyara bij ij zijn het geen steken, maar wel pijnlijk bij het zuigen en dat houdt daarna nog aan. Voor nu smeer ik Purelan. Ik heb ook nog mothermates mocht het niet snel overgaan, ga ik die gebruiken. Het was echt op tanden bijten tijdens het voeden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_134048789
Doorkomende kiezen of tanden? Dan doet het bij mij ook altijd pijn. Brandend / schurend gevoel.

Juud, wat een prachtcurve! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 8 december 2013 @ 15:09:41 #186
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134048820
Ai Tinu, dat klinkt naar :X

Ik dacht gisteravond ook ineens: wat doet dat drinken zeer, alsof ze al 24 nonstop aan het sabbelen is, helemaal schraal! Vanochtend nog steeds dus eens gevoeld en jahoor! Volgens mij 2 tandjes/randjes onderin!

Ja wat Phaidra zegt dus :D
pi_134049931
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 15:08 schreef Phaidra het volgende:
Doorkomende kiezen of tanden? Dan doet het bij mij ook altijd pijn. Brandend / schurend gevoel.

Juud, wat een prachtcurve! *O*
Was dat met name als de tandjes/ hoekjes of randjes door het tandvlees heen breken? Ik zal vanavond even kijken. Mijn borsten hebben in ieder geval uren rust gehad omdat hij bij opa en oma was. Ik heb ook buikgriep, kan me alleen niet voorstellen, dat het daarmee verband houdt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_134064028
Ik heb toch een rode streep over de borst en ook de tepelhof is een beetje rood. Net onder de douche meegemasseerd, maar er kwam geen melk uit. Zou het toch een bo of verstopt kliertje zijn?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 8 december 2013 @ 22:56:04 #189
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134066527
Oh nou dat kan natuurlijk ook nog ja... :{ Doet kolven ook pijn? Anders kun je hem even goed leegkolven met massage erbij. Hopelijk is het gauw over!

Hier blijkt E rechts een klein kloofje te hebben gemaakt doordat ze steeds met een luide smak en een ruk van haar hoofd loslaat :X Links brandt een klein beetje, ik denk door die tandjes, maar rechts doet wel echt zeer -O- Ook ff tanden op elkaar dus...
pi_134071868
LB kolven heb ik nog niet geprobeerd, alleen dat wegmasseren onder de douche. Problem met kolven is, dat ik niet tegelijk kan masseren want het zit vlakbij het tepelhof dus onder de schelp. Als hij het niet weg an drinken ga ik naar de ha.

Lb beterschap vor jou, klinkt niet fijn. Hopelijk is het snel genezen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_134071930
Wat een narigheid. Ik heb geen ervaring met die klachten, dus ook geen oplossingen. Ik gooi er gewoon nog wat bij.
Sinds eergisteren wil het kolven met de freestyle hier niet meer. Gister dieptepunt met in 10 minuten alleen links een paar druppels. Bizarre is dat handkolven top lukt. Alleen is dat qua houding, bewaren, niet handsfree zijn en pijn in mijn handspieren een stuk minder relaxt. Zou je door regelmatig gebruik andere borstschelpen nodig kunnen gaan hebben?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 9 december 2013 @ 07:36:56 #192
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134072111
Ik heb toch echt mn kolf heel regelmatig gebruikt en nooit andere schelpen nodig gehad... Alleen in het begin omdat ik maat S nodig had. Wel vervelend zeg.. Ik had het laatst ook dat ik niks kreeg, maar toen zat ie gewoon niet goed. Kan dat het niet zijn geweest?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_134072395
Dat dacht ik de eerste keer, toen zat er een flesje niet goed vastgedraaid. Daarna heb ik vooraf en tijdens extra gecontroleerd of alles goed zat. Wat steeds moeilijker wordt, is mijn tepel precies in t midden krijgen omdat er steeds meer naar binnen lijkt te worden gezogen (op dezelfde of een minder sterke stand). Het is nu ook gevoelig, wat eerder helemaal niet was. Daarom mijn gedachte dat misschien mijn tepel verandert door het kolven en nu meer ruimte wil oid.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 9 december 2013 @ 08:31:29 #194
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_134072441
Te weinig kolf ervaring , dus weinig tips..

Tinu :* vervelend

Vraagje Oliver lijkt een koortslip te hebben maar in zijn mond ( zijn zus heeft ook een plekje bij haar lip, en het verklaart wellicht de onwijze koorts die hij had en de opgezette klieren)
Hoe zit dat met borstvoeding ?
Kan het kwaad voor mijn borsten?
Ik gok zo maar dat omdat het in de wang is het van zelf moet wegtrekken maar zo duurt het dus wel even ?

Edit: huh nou zijn alle blaasjes weg en mag ik ook in zijn mond kijken ( gisteren was het janken en hysterie...) alleen plekje in de mond .. Misschien dan reactie ergens op? En staat het ziek zijn daar los van?

[ Bericht 16% gewijzigd door _evenstar_ op 09-12-2013 08:50:59 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_134072687
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 08:25 schreef Vanyel het volgende:
Dat dacht ik de eerste keer, toen zat er een flesje niet goed vastgedraaid. Daarna heb ik vooraf en tijdens extra gecontroleerd of alles goed zat. Wat steeds moeilijker wordt, is mijn tepel precies in t midden krijgen omdat er steeds meer naar binnen lijkt te worden gezogen (op dezelfde of een minder sterke stand). Het is nu ook gevoelig, wat eerder helemaal niet was. Daarom mijn gedachte dat misschien mijn tepel verandert door het kolven en nu meer ruimte wil oid.
Je kunt je kolf laten nakijken. Hadden jullie al een lk gevonden?

Edit: ik namelijk wel :+ zie pm!

[ Bericht 6% gewijzigd door WupWup op 09-12-2013 09:09:36 ]
pi_134084712
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 08:56 schreef WupWup het volgende:

[..]

Je kunt je kolf laten nakijken. Hadden jullie al een lk gevonden?

Edit: ik namelijk wel :+ zie pm!
Nakijken door de thuiszorgwinkel oid?
Dank voor lk :) We hadden er nog geen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_134085419
Vanyel, ik had wel altijd dat tijdens het kolven mijn tepels groter werden. Dus aan het begin pasten ze prima in de opening, aan het eind raakten ze de zijkanten wel. Dat ging ook wel zeer doen. Een maat groter was weer te groot, dus werkte niet. Soms had ik ook wel problemen met het vacuüm, vaak een kwestie van alles uit en weer in elkaar.

LB en Tinu, sterkte met de pijn!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134088889
Vanyel hopelijk is het probleem op te lossen door de kolf na te laten kijken of andere schelpen te halen.

Helaas is de rode plek hier toch echt een bo. Ik was bij de ha vandaag. Die had het gelijk over een sneetje zetten, maar omdat ik geen koorts heb enzo wilde ze eerst even kijken of het met ab kuur en goed laten wegdrinken weg zou gaan. Gelukkig maar!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 9 december 2013 @ 19:03:37 #199
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_134089298
he balen toch een bo. :(
Beterschap!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_134091185
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:03 schreef DaviniaHR het volgende:
he balen toch een bo. :(
Beterschap!
Dankje. De ab werd net bezorgd. Ik hoop dat het daarmee snel over is. Verder laat ik mijn dreumes zo veel mogelijk wegdrinken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_134092754
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 08:25 schreef Vanyel het volgende:
Dat dacht ik de eerste keer, toen zat er een flesje niet goed vastgedraaid. Daarna heb ik vooraf en tijdens extra gecontroleerd of alles goed zat. Wat steeds moeilijker wordt, is mijn tepel precies in t midden krijgen omdat er steeds meer naar binnen lijkt te worden gezogen (op dezelfde of een minder sterke stand). Het is nu ook gevoelig, wat eerder helemaal niet was. Daarom mijn gedachte dat misschien mijn tepel verandert door het kolven en nu meer ruimte wil oid.
Ik was laatst de membranen vergeten, dan kun je ook kolven tot je een ons weegt...heb jij die er wel inzitten?
pi_134092797
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 16:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Nakijken door de thuiszorgwinkel oid?
Dank voor lk :) We hadden er nog geen.
Lactatiekundige. Google op 'kolf doormeten'. Vraag of die ene dame dat ook kan en of ze denkt dat dat het probleem kan zijn.
  maandag 9 december 2013 @ 20:20:19 #203
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134093037
Ohhh Tinuviel, wat naar! Beterschap! :*
pi_134093921
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 18:51 schreef Tinuviel het volgende:
Helaas is de rode plek hier toch echt een bo. Ik was bij de ha vandaag. Die had het gelijk over een sneetje zetten,
Een sneetje zetten? Is dat normale behandeling van een bo?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_134094035
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:02 schreef Phaidra het volgende:
Vanyel, ik had wel altijd dat tijdens het kolven mijn tepels groter werden.
Ik heb zelfs het idee dat het nu aan het begin van de sessie al meer zo is dan twee weken geleden. Maar te groot is ook wat groot.. mee laten kijken dus
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 20:15 schreef Sull het volgende:

[..]

Ik was laatst de membranen vergeten, dan kun je ook kolven tot je een ons weegt...heb jij die er wel inzitten?
Hahaha nee ze zitten op hun plek.

En tot slot.
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 20:16 schreef WupWup het volgende:

[..]

Lactatiekundige. Google op 'kolf doormeten'. Vraag of die ene dame dat ook kan en of ze denkt dat dat het probleem kan zijn.
Die doet ook vanalles met kolven enzo, dus die ga ik idd vragen om ernaar te kijken als het morgen nog steeds niet wil.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_134096937
He bah Tinu, toch een bo :{. Sterkte! Opensnijden is toch alleen nodig bij een abces? Dan ben je wel een stapje verder nog dan een bo. En dat vond ik al zoooo pijnlijk :X. Ik hoop dat het niet zover hoeft te komen!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 9 december 2013 @ 22:29:12 #207
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134099829
Ik heb dit weekend mijn vriend gevraagd om nog eens een foto te maken van een voeding. E is zo groot nu, dat ze eigenlijk op mijn been zit :D O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 9 december 2013 @ 22:33:15 #208
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134100073
Wat is ze groot LB!

Ik heb een vraag namens mijn zusje. Zij is zwanger van haar 1e kindje en hoopt borstvoeding te gaan geven. Ik heb mijn kolf (Avent elektrisch eenzijdig) aan haar uitgeleend. Nu is er blijkbaar bij de Prenatal etc. geen pakket met zachte onderdelen meer te krijgen? En op Bol zie ik hem ook niet, of ik moet er enorm naast kijken. Haar man heeft begrepen dat die losse zachte onderdelen niet meer verkocht worden. Maar het zal toch niet dat je altijd een nieuwe complete kolf moet kopen als je iets kwijt bent of als er een zacht ding kapot is?

Résumé
Vraag 1: klopt het dat die sets niet meer te krijgen zijn of kijken we niet goed?
Vraag 2: de kolf is alleen van mij geweest. Ik heb hem een kleine 4 maanden gebruikt. Kan ik ook voor haar de zachte onderdelen steriliseren zodat ze die nog kan gebruiken of is dat een absolute no go?
  maandag 9 december 2013 @ 22:36:51 #209
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_134100254
Mooie foto LB O+ herkenbaar ook hoe ze er bij zit incl haar handje.

Tinu, balen. Beterschap!

Spees, geen idee maar vaak zijn fabrikanten nog wel een tijd verplicht om onderdelen te blijven leveren. Misschien even contact opnemen met Avent?
  maandag 9 december 2013 @ 22:37:32 #210
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134100284
Ik heb ook een kolf tweedehands Spees, en gebruik ook de schelpen en slangetjes die daarbij zaten. Het is missschien niet top, maar ik heb t uitgekookt en vond t toen ok :)

Wat voor onderdelen bedoel jij precies? De membranen enzo? Daar had een vriendin van mij wel enorm last mee om die te krijgen!
  maandag 9 december 2013 @ 22:43:28 #211
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134100593
Ja Avent bellen kan idd altijd nog, wel een goede optie :)

Ik bedoel.... Ik weet allemaal niet zo goed hoe dat heet... Die zachte schelp die in het borststuk gaat, het witte kleine tuutje en die ronde dop van zacht materiaal. Volgens mij alleen die drie!
pi_134100772
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:43 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja Avent bellen kan idd altijd nog, wel een goede optie :)

Ik bedoel.... Ik weet allemaal niet zo goed hoe dat heet... Die zachte schelp die in het borststuk gaat, het witte kleine tuutje en die ronde dop van zacht materiaal. Volgens mij alleen die drie!
Je kan ook met Avent chatten, dat is gratis want bellen kost zoveel cent per minuut. Vond ik ook wel fijn want ik ben niet zo'n beller. Moet je even het productnummer erbij houden. En sowieso stonden toen op de Philips site alle losse onderdelen die besteld konden worden, mijn adapter was stuk tijdje terug.
  maandag 9 december 2013 @ 22:50:42 #213
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134100931
Dank, die tip pass ik ook door!
  maandag 9 december 2013 @ 23:47:54 #214
381212 Gulara
From the future
pi_134103553
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:29 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb dit weekend mijn vriend gevraagd om nog eens een foto te maken van een voeding. E is zo groot nu, dat ze eigenlijk op mijn been zit :D O+

[
O+
pi_134107536
Oh LB O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 10 december 2013 @ 09:21:16 #216
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134108437
Tinu, sterkte met de bo! Vervelend zeg -O-

LB, lieve foto O+

Ik kom langzaam gedag zeggen hier.. Ik kolf nog 1x per dag en de afgelopen dagen respectievelijk 220/180 en vanochtend 110. Het holt dus achteruit, dus ik denk dat ik met een week/anderhalve week wel definitief de kolf kan wegbergen.

Dank allen voor de adviezen, de luisterende oren en het medeleven O+. Ik hoop dat jullie nog lang kunnen voeden en geniet ervan, want het is dus niet iedereen gegeven :).

:*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_134108514
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tinu, sterkte met de bo! Vervelend zeg -O-

LB, lieve foto O+

Ik kom langzaam gedag zeggen hier.. Ik kolf nog 1x per dag en de afgelopen dagen respectievelijk 220/180 en vanochtend 110. Het holt dus achteruit, dus ik denk dat ik met een week/anderhalve week wel definitief de kolf kan wegbergen.

Dank allen voor de adviezen, de luisterende oren en het medeleven O+. Ik hoop dat jullie nog lang kunnen voeden en geniet ervan, want het is dus niet iedereen gegeven :).

:*
goed gedaan hoor!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 10 december 2013 @ 09:52:57 #218
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134108892
Nou XM, dat doe ik hoor, ik besef heel goed dat het helemaal niet vanzelfsprekend is; een kindje krijgen en gezellig voeden.

En jij hoort helaas bij die paar procent bij wie het live voeden niet lukt... des te knapper dat je je tanden op elkaar hebt gezet en een half jaar fulltime hebt gekolfd! Dat doen écht nog veel minder mensen hoor!

:*
pi_134110231
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:52 schreef LadyBlack het volgende:
Nou XM, dat doe ik hoor, ik besef heel goed dat het helemaal niet vanzelfsprekend is; een kindje krijgen en gezellig voeden.

En jij hoort helaas bij die paar procent bij wie het live voeden niet lukt... des te knapper dat je je tanden op elkaar hebt gezet en een half jaar fulltime hebt gekolfd! Dat doen écht nog veel minder mensen hoor!

:*
+1
:*

Ik heb een vraag... Ik heb een oproep gekregen van Sanquin om weer bloed te doneren. Nou weet ik dat het niet mag als je zwanger bent, maar hoe zit het eigenlijk als je borstvoeding geeft? De donortest gaf geen uitsluitsel...
pi_134110303
Anders een belletje naar Sanquin, Shandaly? Zij weten het vast en wellicht verschilt de aanpak wel per vestiging?

XM, je bent een topper dat je het zo lang hebt gedaan! :*
Home is where the O+ is...
  dinsdag 10 december 2013 @ 11:12:47 #221
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134110465
Shandaly, ik heb toen ik nog voedde ook die vraag gesteld aan de bloedbank. Borstvoeding an sich was geen probleem maar ze wilden wel dat je minimaal negen maanden na je bevalling pas kwam.
  dinsdag 10 december 2013 @ 11:13:11 #222
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134110475
(En ik gok dat wij dezelfde vestiging hebben ;) )
pi_134110834
Zes maanden na de bevalling in Nederland, borstvoeding is niet van invloed. In België mag je niet doneren zolang je voedt.
  dinsdag 10 december 2013 @ 11:37:14 #224
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134111087
Ok. Maar Shandaly zit dus bij dezelfde bloedbank als ik, en zoals ik zei mocht ik niet komen toen ik belde.
pi_134112408
XM ik vind het zo bijzonder dat je ruim 6 maanden fulltime hebt gekolfd! Het was niet makkelijk, maar je dééd het toch maar! :*

LB O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 10 december 2013 @ 12:56:35 #226
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_134113252
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:50 schreef Spees_Eend het volgende:
Dank, die tip pass ik ook door!
Wellicht hebben ze bij een thuiszorgwinkel de onderdelen?

LB O+

XM, goed gedaan!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_134113717
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Wat is ze groot LB!

Ik heb een vraag namens mijn zusje. Zij is zwanger van haar 1e kindje en hoopt borstvoeding te gaan geven. Ik heb mijn kolf (Avent elektrisch eenzijdig) aan haar uitgeleend. Nu is er blijkbaar bij de Prenatal etc. geen pakket met zachte onderdelen meer te krijgen? En op Bol zie ik hem ook niet, of ik moet er enorm naast kijken. Haar man heeft begrepen dat die losse zachte onderdelen niet meer verkocht worden. Maar het zal toch niet dat je altijd een nieuwe complete kolf moet kopen als je iets kwijt bent of als er een zacht ding kapot is?

Résumé
Vraag 1: klopt het dat die sets niet meer te krijgen zijn of kijken we niet goed?
Vraag 2: de kolf is alleen van mij geweest. Ik heb hem een kleine 4 maanden gebruikt. Kan ik ook voor haar de zachte onderdelen steriliseren zodat ze die nog kan gebruiken of is dat een absolute no go?
Ik heb net even voor je in de Philips My Shop gekeken (personeelswinkel), maar online staan alleen die borstschelpen, niet de andere zachte onderdelen. Als je wilt kan ik wel eens voor je bellen? Heb je een typenummer? (Die kolven die er nu staan zijn nieuwer dan de mijne, misschien zit er daar ook wel verschil in)
pi_134114229
XM, goed gedaan en het is zeker niet vanzelfsprekend, maar je bent wel een heel mooi voorbeeld hoe het toch kan! _O_

Vanyel, is het al opgelost met je kolf?

LB, mooi! En wat is ze al groot zeg!

Nog een vraagje, hoe doen jullie dat als je meerdere keren kolft, b.v. op het werk? Iedere keer de kolfspullen helemaal afwassen en drogen of spoel je het alleen af? En hoe vaak steriliseer je de boel?
  dinsdag 10 december 2013 @ 13:32:33 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134114307
Ik spoel ze alleen af :Y

En ik denk dat de hele boel eens per week uitgekookt wordt.
(tussendoor was ik ze uiteraard af :+ )
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:08:56 #230
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134115400
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:11 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Ik heb net even voor je in de Philips My Shop gekeken (personeelswinkel), maar online staan alleen die borstschelpen, niet de andere zachte onderdelen. Als je wilt kan ik wel eens voor je bellen? Heb je een typenummer? (Die kolven die er nu staan zijn nieuwer dan de mijne, misschien zit er daar ook wel verschil in)
Wat lief van je! Ik heb de kolf niet hier staan, die is al bij mijn zusje. Dus ik kan het even niet opzoeken. Ik zal vanavond even aan haar vragen wat ze wil (steriliseren / bij de thuiszorgwinkel langsgaan, borstvoedingscentrum zit op 1 km afstand bedenk ik nu / philipswinkel) en dan hoor je het. Thx!

Davinia ook!
pi_134115658
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:30 schreef Sull het volgende:
Nog een vraagje, hoe doen jullie dat als je meerdere keren kolft, b.v. op het werk? Iedere keer de kolfspullen helemaal afwassen en drogen of spoel je het alleen af? En hoe vaak steriliseer je de boel?
Net als LB, tussendoor met heet water uitspoelen en afdrogen, en eens per week nam ik 'm mee naar huis en steriliseerde ik 'm. Of later gewoon in de vaatwasser.
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:19:55 #232
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134115729
Oh dus ik had het wel iets minder tijdrovend kunnen maken voor mezelf destijds :+ Ik kookte alles bij iedere kolfbeurt uit :o
pi_134115850
Als dat al een optie was geweest op mn werk had ik daar echt geen trek in hoor :@
Drie keer kolven per dag kostte me al wel genoeg tijd. Dat zou 12x uitkoken per week zijn. Ja daaag. Maar ik had wel een kraan met kokend water zo ongeveer, dus ik vond het wel goed zo.

Ik heb trouwens dit weekend pannenkoekjes gebakken met bv die op moest (uit de diepvries), kind smulde ervan!
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:25:22 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134115880
Ja lekker zoet en romig waarschijnlijk! :D :Y)
pi_134116376
Ohw fijn bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben nog een beetje paranoia en smetvreserig van de spruw, maar ik kan wat minderen lees ik.

Overigens lijkt de spruw nu weg! *O*
pi_134116442
Ik heb nog zo veel melk in de vriezer liggen, maar de laatste paar keer dat ik het meegaf naar het kdv, wilde hij het niet meer. Maar om nou pannenkoeken te maken met ruim 4 liter bv, gaat ook een beetje ver :D.

Ik spoelde de kolfonderdelen ook gewoon door met heel heet water en verder 1x per week uitkoken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134116513
Ik deed het ook zo :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:52:25 #238
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134116564
Fijn Sull! *O*

En Phaidra, 4x pannenkoeken? :+
4 liter!!! :o _O_
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:01:31 #239
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134116838
Vergis je niet. Ik had 28x180 cc in de vriezer liggen, dus dat is ruim 5 liter en dat was er in een kleine anderhalve week doorheen.

En ik steriliseerde elke dag de kolfspullen en na elke kolfbeurt goed uitspoelen. Nu schiet het er wel eens bij in, omdat ik nog maar 1x daags kolf.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:05:21 #240
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134116935
Mja ik zit net even te rekenen, maar zelfs ik met mijn schamele opbrengsten heb af en toe een liter in de voorraad liggen.

Maargoed, ze moeten E ook wel eens nutrilon bijgeven omdat er niet genoeg is... Het wisselt nogal.
pi_134117414
XM, ik blijf het echt super van je vinden dat je zo lang het kolven voor je meisje hebt volgehouden!

Gulara, hoe gaat het nu met Pi en de bv?

Ik heb hier de vriezervoorraad weggegooid :@ M lust het niet en daardoor gebruikte ik het niet (was zurig van smaak, dus verhitten of andere trucs helpen daar niet bij), pannenkoeken geef ik hem nog niet ;) Uiteindelijk is er zo'n 1,5 liter in de gootsteen verdwenen

Vandaag voor het eerst zonder kolf naar het werk, dat voelt raar, alsof ik constant iets vergeet... Ik ben de voeding van 15.00 uur door aan het schijven naar 19.00 uur, dus probeer steeds later te kolven. Vandaag dus eerder naar huis en dan daar kolven.
Ik had de voeding van 11 en 19 uur afgebouwd en ben nu bezig met de 23 uur voeding. Om een volgende er uit te gooien, vind ik het toch handiger om die van 19 uur weer te introduceren en die van 15 uur eruit te gooien, dus die schuiven we een paar uur door.
Dan krijgt hij nog bv om 7 en 19 uur en de nachtvoeding(en).
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_134127298
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 20:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Een sneetje zetten? Is dat normale behandeling van een bo?
Vanyel dat is het idd niet voor zover ik weet. Bij een abces snijden ze wel, maar als ik het goed heb is een abces een ontsteking (met pus) aan de buitenkant. Laten we hopen, dat de ab kuur helpt. Het voelt iig al beter.

Xm wat goed dat je zo lang fulltime gekolfd hebt.

Hier 19 maanden bv *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_134129001
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:45 schreef Sull het volgende:
Ohw fijn bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben nog een beetje paranoia en smetvreserig van de spruw, maar ik kan wat minderen lees ik.

Overigens lijkt de spruw nu weg! *O*
Fijn dat de spruw weg is!

En ook ik ben niet zo van het steriliseren... ik kolf 15 keer per week, 8 keer op m'n werk, en 7 keer 's avonds thuis, en ik spoel alleen goed af (meestal koud, want geen warm water beschikbaar op m'n werk) en maak 't droog met een hydrofielluier. Ik had ooit het voornemen om minimaal 1 keer per week uit te koken, maar in de praktijk kom het er niet van... :@

Mijn vriezervoorraad is geslonken naar 3x180 ml... Vorige week weer een flinke dip gehad met per kolfbeurt amper 40 ml opbrengst. Maar vandaag op m'n werk ging het weer prima (80 ml en 100 ml), dus ik heb nog steeds hoop het zeker tot de kerstvakantie met volledig bv uit te kunnen zingen. Dan anderhalve week gewoon live voeden (en de avondkolfbeurten om weer voorraad op te bouwen), en dan zien we volgend jaar wel weer verder hoe het gaat O+
pi_134129046
Tinu *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_134129385
Hallo allemaal,
Ik zit met een bv probleem...ons zoontje is nu bijna een week oud maar pakt de borst niet.
Nu blijkt dus dat hij zijn tong tegen zijn gehemelte drukt en daardoor niet kan aanhappen. Dit deed hij in de baarmoeder ook.
Hebben jullie enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik ben gestart met kolven, maar zou toch graag zien dat hij de borst pakt :)
pi_134129479
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 21:03 schreef angelatje het volgende:
Hallo allemaal,
Ik zit met een bv probleem...ons zoontje is nu bijna een week oud maar pakt de borst niet.
Nu blijkt dus dat hij zijn tong tegen zijn gehemelte drukt en daardoor niet kan aanhappen. Dit deed hij in de baarmoeder ook.
Hebben jullie enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik ben gestart met kolven, maar zou toch graag zien dat hij de borst pakt :)
Laktatiekundige erbij halen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134130016
Ja dat gaan we ook doen. Vanmiddag gebeld, maar ze had geen idee en heeft ons doorverwezen naar een ander. Daar kunnen we morgen contact mee opnemen.
Maar vroeg me af of jullie er ervaringen hebben of tips hebben
pi_134130280
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 21:15 schreef angelatje het volgende:
Ja dat gaan we ook doen. Vanmiddag gebeld, maar ze had geen idee en heeft ons doorverwezen naar een ander. Daar kunnen we morgen contact mee opnemen.
Maar vroeg me af of jullie er ervaringen hebben of tips hebben
Nee. En het is ook niet handig om op afstand tips te gaan geven over niet goed aan willen happen door een baby. Daar moet iemand bij kijken, wat er niet goed gaat, je begeleiden en de tijd nemen met jou en je kindje.

Verder dan zorg dat je kindje z'n tong uitsteek en een grote hap maakt kom je niet op afstand.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 10 december 2013 @ 21:27:26 #249
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134130729
Hopelijk kan de lk gauw langskomen angelatje! Lukt t kolven een beetje?
pi_134131024
Vervelend Angelatje. Hoop ook dat er snel een LK kan komen. :*
pi_134131454
Ik hoop dat je snel een LK vindt die je kan helpen Angelatje!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_134131667
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 21:15 schreef angelatje het volgende:
Ja dat gaan we ook doen. Vanmiddag gebeld, maar ze had geen idee en heeft ons doorverwezen naar een ander. Daar kunnen we morgen contact mee opnemen.
Maar vroeg me af of jullie er ervaringen hebben of tips hebben
Pre-logopediste! Die weten meer van een afwijkende tongmotoriek :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_134131714
Angelatje, klinkt als iets waar een pre-logopedist bij kan helpen. Als je een goede logopediste hebt (uit ziekenhuis bv) heeft die verstand van mondmotoriek én drinktechniek. Ik zou dat als 2e optie in je achterhoofd houden.

marjolein, balen van je voorraad, je kolft wel veel! Hopelijk doet het live voeden goed!
pi_134131750
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 21:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Pre-logopediste! Die weten meer van een afwijkende tongmotoriek :Y
+1 ;)
pi_134132123
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:30 schreef Sull het volgende:
Vanyel, is het al opgelost met je kolf?
Vanavond weer geprobeerd en nu wel opbrengst, 12cc. Alleen heb ik echt het gevoel dat ie rechts minder goed wvacuum trekt dan links. Hij stond ook opeens comfy op stand 6 waar eerder 5 al vrij fors was.
Toch nog laten checken dus.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_134132414
Die pre logopedist ga ik zeker in het achterhoofd houden. Thnx voor de tips!! ^O^
pi_134141226
Geen stroom -O-
:W vriezervoorraad.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 11 december 2013 @ 09:27:41 #258
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134141369
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:20 schreef Vanyel het volgende:
Geen stroom -O-
:W vriezervoorraad.
Nou da's ook zuur -O- Is het echt al ontdooid?
pi_134141374
Oooh, dat is zuur..... :'(

Ik heb trouwens ook een gehad dat mijn productie achteruit denderde omdat mijn kolf niet lekker werkte. Vervangen van de slangetjes deed het hem.
pi_134141489
Mijn kolf is 3 weken oud, dus dat zou ik wel debiel vinden.

En ik weet niet of het al ontdooid is, maar de monteur is er nog niet en de vriezer doet het al de hele nacht niet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_134141545
Ja, dat zal het dan niet zijn. Maar dan kun je er dus in elk geval nog mee terug.

Wat ontzettend balen zeg -O-
  woensdag 11 december 2013 @ 10:59:19 #262
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134143390
Ik heb E net wat melk in haar oog gedruppeld omdat het ontstoken is. Ze vond het hilarisch :D :? O+
pi_134143515
Goed nieuws, te vroeg geklaagd. Vriezer was nog -8, dus melk kan in januari nog wel.

Melk in oog was hier altijd draaama, niet voor elkaar te krijgen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_134144171
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:27 schreef Kyara het volgende:
Oooh, dat is zuur..... :'(

Ik heb trouwens ook een gehad dat mijn productie achteruit denderde omdat mijn kolf niet lekker werkte. Vervangen van de slangetjes deed het hem.
Verrek... dat zou hier ook wel eens het probleem kunnen zijn. Mijn kolf begint ook kuren te vertonen. Gewoon tijdens het kolven ineens uitgaan bijvoorbeeld, en dan bij het opnieuw aanzetten helemaal van slag zijn, letterlijk. Heb ook het gevoel dat er minder 'kracht' in zit :(

Ik ga maar eens rondkijken of ik een andere kan huren ofzo... Een nieuwe kopen zie ik eigenlijk niet zitten, denk niet dat het nog heel lang nodig gaat zijn...
pi_134145387
O+ 18 O+ maanden O+





En stats onder de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 11 december 2013 @ 13:00:50 #266
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_134146742
*O* Wow Marjolijntje!! Goed gedaan, wat is ze weer mooi gegroeid!
  woensdag 11 december 2013 @ 13:02:59 #267
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134146805
Wauw Marjolijntje, ánderhalf jaar!! _O_

Lijntje buigt ietsje af, maar niet schokkend lijkt me? Mooi in verhouding met haar lengte ^O^
  woensdag 11 december 2013 @ 13:04:59 #268
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134146866
Zijn er meer kindjes die de borst het liefst met 1 hand wegduwen tijdens het drinken? Of, als je de hand vasthoudt, hun hoofd naar achteren trekken? Het lijkt alsof E een soort spanning op de borst wil. Helaas is dat voor mij erg onprettig (zeker aan de kant waar het kloofje zit :X )
pi_134146919
Lijntje buigt af ja, maar vind ik ook niet heel gek na een week ziek zijn (vorige week keelontsteking, ze is nog steeds niet helemaal lekker..)

Klinkt niet bekend LB, maar klinkt ook lastig :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 11 december 2013 @ 13:09:02 #270
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134146987
Nou en Faye eet toch ook niet zo goed? Dan is dit een prachtig lijntje op nog zoveel bv :Y
pi_134147279
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:04 schreef LadyBlack het volgende:
Zijn er meer kindjes die de borst het liefst met 1 hand wegduwen tijdens het drinken? Of, als je de hand vasthoudt, hun hoofd naar achteren trekken? Het lijkt alsof E een soort spanning op de borst wil. Helaas is dat voor mij erg onprettig (zeker aan de kant waar het kloofje zit :X )
Ja, bekend. En oh wee als de tepel dan uit haar mond floept, dan is het huilen. Doen ze nu trouwens niet meer.
pi_134147290
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:09 schreef LadyBlack het volgende:
Nou en Faye eet toch ook niet zo goed? Dan is dit een prachtig lijntje op nog zoveel bv :Y
Nee eten is voor mietjes ;)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_134147317
Ik vind het dan een heel mooi lijntje Marjolijntje! En die foto's O+
pi_134147450
Als we dit al een afbuiging moeten gaan noemen... :) Ziet er fantastisch uit, Marjolijntje!
  woensdag 11 december 2013 @ 13:40:44 #275
381212 Gulara
From the future
pi_134148042
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:27 schreef Kyara het volgende:

Ik heb trouwens ook een gehad dat mijn productie achteruit denderde omdat mijn kolf niet lekker werkte. Vervangen van de slangetjes deed het hem.
Ooooh dat zou een hoop verklaren. :o
pi_134150520
Meh.. Net gebeld met de thuiszorg winkel, maar een kolf huren is er eigenlijk ook nog best prijzig. ¤2,50 per dag + ¤ 36 eenmalige aanschaf voor de onderdelen die niet te steriliseren zijn oid. Ik wilde nog zeker een week of 4 kolven.... En misschien nog wel langer. Dat wordt dan gewoon ruim 100 euro nog :x
Bah... Misschien dan toch maar doorzetten met mijn huidige kolf
pi_134152341
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:04 schreef LadyBlack het volgende:
Zijn er meer kindjes die de borst het liefst met 1 hand wegduwen tijdens het drinken? Of, als je de hand vasthoudt, hun hoofd naar achteren trekken? Het lijkt alsof E een soort spanning op de borst wil. Helaas is dat voor mij erg onprettig (zeker aan de kant waar het kloofje zit :X )
Check! Continue friemelen met dat handje...
Home is where the O+ is...
pi_134152448
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:51 schreef Shandaly het volgende:
Meh.. Net gebeld met de thuiszorg winkel, maar een kolf huren is er eigenlijk ook nog best prijzig. ¤2,50 per dag + ¤ 36 eenmalige aanschaf voor de onderdelen die niet te steriliseren zijn oid. Ik wilde nog zeker een week of 4 kolven.... En misschien nog wel langer. Dat wordt dan gewoon ruim 100 euro nog :x
Bah... Misschien dan toch maar doorzetten met mijn huidige kolf
Wat voor kolf heb je en waar woon je?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 11 december 2013 @ 16:06:31 #279
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_134153228
Ik zie ook geen afbuigend lijntje hooguit een iets minder stijgend lijntje maar doordat ze ziek is geweest prima te verklaren. Ik zou er voor tekenen!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_134154255
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat voor kolf heb je en waar woon je?
Ik heb nu een Avent ISIS iQ Uno, gekocht in 2010, en ik woon in Eindhoven.
Hoezo?
pi_134154361
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:37 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Ik heb nu een Avent ISIS iQ Uno, gekocht in 2010, en ik woon in Eindhoven.
Hoezo?
Nee, dan heb je niets aan dat je anders mijn kolf zo kon ophalen. ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134154533
Ik heb net al op Marktplaats zitten neuzen... ik heb natuurlijk alleen maar een nieuw motortje nodig, de rest is niets mis mee, dus tweedehands is geen enkel probleem... als ik er nu ergens een kan vinden die niet zo lang gebruikt is ofzo...

Maar zal vanavond maar eens wat serieuzer kijken, zit nu natuurlijk nog wel op m'n werk ;)
pi_134155073
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:51 schreef Shandaly het volgende:
Meh.. Net gebeld met de thuiszorg winkel, maar een kolf huren is er eigenlijk ook nog best prijzig. ¤2,50 per dag + ¤ 36 eenmalige aanschaf voor de onderdelen die niet te steriliseren zijn oid. Ik wilde nog zeker een week of 4 kolven.... En misschien nog wel langer. Dat wordt dan gewoon ruim 100 euro nog :x
Bah... Misschien dan toch maar doorzetten met mijn huidige kolf
Zijn prima uit te koken hoor ;)
pi_134155215
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:44 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb net al op Marktplaats zitten neuzen... ik heb natuurlijk alleen maar een nieuw motortje nodig, de rest is niets mis mee, dus tweedehands is geen enkel probleem... als ik er nu ergens een kan vinden die niet zo lang gebruikt is ofzo...

Maar zal vanavond maar eens wat serieuzer kijken, zit nu natuurlijk nog wel op m'n werk ;)
Ik heb nog een kolf staan, is 4 weken gebruikt door vorige eigenaresse. Een Ardo calypso (dubbelzijdig elektrisch). Ik heb er eerder ook 1 gehad, daar ging de motor van stuk. Door miscommunicatie hadden zowel mijn vriend als ik een nieuwe kolf geregeld (had hem de volgende dag weer nodig) :'). Maar het is gewoon een prima kolf! PM maar bij interesse!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 11 december 2013 @ 17:08:38 #285
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_134155385
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:51 schreef Shandaly het volgende:
Meh.. Net gebeld met de thuiszorg winkel, maar een kolf huren is er eigenlijk ook nog best prijzig. ¤2,50 per dag + ¤ 36 eenmalige aanschaf voor de onderdelen die niet te steriliseren zijn oid. Ik wilde nog zeker een week of 4 kolven.... En misschien nog wel langer. Dat wordt dan gewoon ruim 100 euro nog :x
Bah... Misschien dan toch maar doorzetten met mijn huidige kolf
*breekt in*

Heb je het Borstvoedingscentrum in Ehv al geprobeerd?
pi_134156814
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:57 schreef WupWup het volgende:

[..]

Zijn prima uit te koken hoor ;)
Dat geloof ik best, maar ze geven 'm natuurlijk niet mee zonder een nieuw setje zachte onderdelen. Daar verdienen zij natuurlijk ook op.

quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:03 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik heb nog een kolf staan, is 4 weken gebruikt door vorige eigenaresse. Een Ardo calypso (dubbelzijdig elektrisch). Ik heb er eerder ook 1 gehad, daar ging de motor van stuk. Door miscommunicatie hadden zowel mijn vriend als ik een nieuwe kolf geregeld (had hem de volgende dag weer nodig) :'). Maar het is gewoon een prima kolf! PM maar bij interesse!
Ik PM je vanavond even als ik iets meer tijd heb.

quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:08 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

*breekt in*

Heb je het Borstvoedingscentrum in Ehv al geprobeerd?
Nee. Ik ken ze niet... Verhuren die ook? Goedkoper dan via de Thuiszorgwinkel?

Wat lief dat jullie allemaal zo meedenken! O+ O+
  woensdag 11 december 2013 @ 18:07:02 #287
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_134157174
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:53 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Dat geloof ik best, maar ze geven 'm natuurlijk niet mee zonder een nieuw setje zachte onderdelen. Daar verdienen zij natuurlijk ook op.

[..]

Ik PM je vanavond even als ik iets meer tijd heb.

[..]

Nee. Ik ken ze niet... Verhuren die ook? Goedkoper dan via de Thuiszorgwinkel?

Wat lief dat jullie allemaal zo meedenken! O+ O+
Jep, die zitten op de dr. Cuyperslaan (of straat?) en die verhuren de Medela Symphony. Weet zo niet meer wat het me toen kostte, maar toen (2jaar geleden) was dat goedkoper dan de thuiszorgwinkel.
pi_134164223
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:06 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik zie ook geen afbuigend lijntje hooguit een iets minder stijgend lijntje maar doordat ze ziek is geweest prima te verklaren. Ik zou er voor tekenen!
Ik ben er ook zeer tevreden mee hoor! Zeker gezien haar eten enzo :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_134166203
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:04 schreef LadyBlack het volgende:
Zijn er meer kindjes die de borst het liefst met 1 hand wegduwen tijdens het drinken? Of, als je de hand vasthoudt, hun hoofd naar achteren trekken? Het lijkt alsof E een soort spanning op de borst wil. Helaas is dat voor mij erg onprettig (zeker aan de kant waar het kloofje zit :X )
Ja!!! Heel herkenbaar! Ik verplaatste zijn hand dan naar mijn borstbeen, dat was meestal ook ok (voor even). Tegenwoordig frummelt hij liever aan mijn bh.

Marjolijntje *O* 18 maanden *O*
En mooie curve hoor!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134166344
Mijne steekt graag vingers in mijn mond of neus :Y)
pi_134166569
Oh ja, dat is ook hip. Maar dan moet ik het wel benoemen. Zit je al voedend de hele tijd: "Ja dat is mijn neus. Dat is mijn mond. En mijn kin. Ja daar zitten mijn ogen. Au, doe dat maar niet lieverd."

:D :') O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 11 december 2013 @ 22:06:55 #292
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134168942
Haha, ja vingers in mijn mond of neus zijn ook herkenbaar :') ze kan nu zo langzamerhand ook bij mijn bril :X Ik zing dan wel eens "dit zijn mijn wangetjes, en dit is mijn kin" voor haar. Vindt ze fantastisch O+

Maar dat frummelen vind ik allemaal wel gezellig, dat duwen en trekken doet alleen echt zeer aan mijn tepel. Hand naar borstbeen verplaatsen doe ik inderdaad ook, maar die vliegt gelijk weer terug :{ Hand vasthouden werkt soms, maar ze kan daar ook boos van worden en nog harder met haar hoofd gaan trekken :X
pi_134181887
Jullie baby's zijn een stuk ouder dan de mijne, en toch is het hier ook pielen aan m'n bh, hand tegen m'n borst, proberen m'n gezicht te raken... Wow. Ze laat me nog wel haar hand vasthouden, gelukkig.

Is een borstvoedingskettibg niks, LB ? Ik voel me soms wel wat knullig met dat ding, maar ze is in elk geval met dat handje bezig?
Home is where the O+ is...
pi_134182124
LB, hier was dat echt ook maaaaaanden aan de gang, tot het punt dat ik echt dacht: zo is voeden gewoon niet tof meer. Het was echt niet lekker ontspannen. En toen zomaar ineens stopte hij ermee, zo gek. Hij friemelt wel nog enorm hoor, maar lekker aan mijn kleding of mijn vingers ofzo. Dus geen handige tips vanuit hier, wel een hart onder de riem: het kan zomaar vanzelf goed komen! :)
pi_134182583
Bram vindt het leuk om in mn borst te knijpen als hij aan het drinken is, en als het op is gaat dat over in slaan. Of zn handen in mn gezicht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 12 december 2013 @ 11:48:40 #296
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_134184109
Mijnes is vooral gewoon nog heel erg fan vd borst, begint te lachen als ik mijn shirt omhoog doe en aan het eind van de voeding is het slokslok-loslaten-lachen-slokslok-loslaten- lachen- slokslok.... dat kan ie lang volhouden, hehehe.
pi_134186767
2 jaar en nog steeds borsten aaien, hand in mijn mond/neus, andere borst aaien... :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_134186910
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 13:25 schreef bitterend het volgende:
2 jaar en nog steeds borsten aaien, hand in mijn mond/neus, andere borst aaien... :D
Hoe vaak wordt er dan nog gedronken?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134186926
4-6x per dag
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_134186990
Oh wauw… Bram drinkt max 2x per dag nog..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134186992
vol
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')