Ik kan dat niet hequote:Op maandag 25 november 2013 18:28 schreef Pvoesss het volgende:
Hier tekenen ze niet voor sinterklaas![]()
![]()
En anders zou ik ze alleen bewaren als ze prachtig zijn en anders in de kliko
Jawel. 2 pieten en nog 2 mannen die het gezelschap vergezelden.quote:Op zondag 24 november 2013 22:08 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Wat moet ik me daar bij voorstellen? Geen zwarte pieten bij Sint![]()
Wat lief van Fabian, gelukkig had hij het niet echt door dat Sinterklaas wat apart was?
Beterschapquote:Op maandag 25 november 2013 16:07 schreef trui het volgende:
Dat klinkt dan wel erg lang voor een 'delier', PureEvil! Hebben jullie er geen gesprekken over met de artsen/verzorgers?
Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest omdat ik ineens vreselijk duizelig was de afgelopen dagen. Een soort zeeziek maar dan zonder zee of boot. En misselijk d'rvan, vreselijk! Gisteren kon ik geen stap verzetten en hield ik niks binnen, vandaag gaat het wel wat beter. Volgens de huisarts gaat het om een ontsteking van de zenuw die het evenwichtsorgaan met de hersenen verbindt o.i.d. Neuritis Vestibularis. Schijnt vrij onschuldig te zijn en vanzelf weer over te gaan. Maar leuk is anders!
Ja nou....Mn schoonzus 'regelt' dat allemaal...Die dacht ook wel dat ze vorige week, en de week daarvoor naar huis toe mocht...Euhm, nee dus! Ondanks dat ik maar 1x in de week bij mn schoonmoeder langs ga, zie ik heus wel dat het niet zo lekker gaat...quote:Op maandag 25 november 2013 16:07 schreef trui het volgende:
Dat klinkt dan wel erg lang voor een 'delier', PureEvil! Hebben jullie er geen gesprekken over met de artsen/verzorgers?
Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest omdat ik ineens vreselijk duizelig was de afgelopen dagen. Een soort zeeziek maar dan zonder zee of boot. En misselijk d'rvan, vreselijk! Gisteren kon ik geen stap verzetten en hield ik niks binnen, vandaag gaat het wel wat beter. Volgens de huisarts gaat het om een ontsteking van de zenuw die het evenwichtsorgaan met de hersenen verbindt o.i.d. Neuritis Vestibularis. Schijnt vrij onschuldig te zijn en vanzelf weer over te gaan. Maar leuk is anders!
kan het niet aan medicatie liggen?quote:Op maandag 25 november 2013 20:24 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ja nou....Mn schoonzus 'regelt' dat allemaal...Die dacht ook wel dat ze vorige week, en de week daarvoor naar huis toe mocht...Euhm, nee dus! Ondanks dat ik maar 1x in de week bij mn schoonmoeder langs ga, zie ik heus wel dat het niet zo lekker gaat...
Ze krijgt nu weer druppels en/of medicijnen heb ik begrepen... En ze heeft een gesprek gehad met een psycholoog. (volgens mij is dat wekelijks ofzo? )
Ach ja.....Ik denk dat ze gewoon nooit meer terug kan naar haar huis, sneu, maar wel veiliger voor iedereen![]()
----
Maar, beterschap Trui! Klinkt niet fijnGeven ze geen medicijnen tegen die ontsteking? Of anders wat Tico zegt, Ibrufen?
Dat kreeg ik volgens mij. Is dat tegen wagenziekte?quote:Op maandag 25 november 2013 20:34 schreef ferrari_rood het volgende:
trui primperan kan werken tegen de misselijkheid
geen idee je krijgt het ook bij zwangerschapsmisselijkheid. ik bedankte de arts toen vriendelijk want ik had ze nog liggen thuis.quote:Op maandag 25 november 2013 20:36 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat kreeg ik volgens mij. Is dat tegen wagenziekte?
Toen ze pas in het zh lag en zo wazig ging doen kreeg ze medicijnen. Die zijn ze later weer gaan afbouwen, maar toen ging ze weer raar doen. en toen kreeg ze ze weer.quote:Op maandag 25 november 2013 20:34 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
kan het niet aan medicatie liggen?
met mijn oma ging het ooit ook mis. die had medicijnvergiftiging
Ik neem aan dat ze wel onderzoek doen? (athans, hoop ik....)quote:Op maandag 25 november 2013 21:35 schreef Beessie-Jen het volgende:
Een delier kan echt heel veel verschillende oorzaken hebben. En kan ook in stand worden gehouden door die oorzaken... op de IC zien we het bijna dagelijks, en er worden inderdaad op de afdelingen al DOSlijsten ingevuld en zo nodig de psychiater geconsulteerd voor de medicamenteuze behandeling. en wekenlang delirant zijn is geen bijzonderheid helaas....
Het aantal somatische aandoeningen dat een delirium kan veroorzaken is zeer groot maar veel
vóórkomend en goed onderzocht zijn de volgende:
- infectie (urinewegen, luchtwegen)
- ontsteking
- dehydratie
- electrolytstoornissen (natrium, kalium, calcium)
- polyfarmacie
- geneesmiddelen; in het bijzonder geneesmiddelen met een anticholinerge werking maar ook
geneesmiddelen met een serotonerge of dopaminerge werking (bijvoorbeeld moderne
antidepressiva en antiparkinsonmiddelen)
- onttrekking van alcohol of langwerkende benzodiazepines
- hypoxie
- pijn
Bij alle delirante patiënten dient aanvullend onderzoek naar de onderliggende
oorzaak te worden gedaan.
ik neem ook aan dat ze wel dingen checken, maar labbepalingen gebeuren niet altijd dagelijks op een gewone afdeling, en soms moet je dingen doen/ laten, die voor het delier niet goed zijn, maar voor de rest van het lichaam wel.quote:Op maandag 25 november 2013 21:50 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze wel onderzoek doen? (athans, hoop ik....)
tnx voor de info trouwens![]()
Die opsomming van dingen die heb ik al eens ergens gelezen.
Blaasontsteking hebben ze op getest wat ik weet (paar weken terug)
wow!quote:Op maandag 25 november 2013 22:00 schreef Vanyel het volgende:
Ik voel me in het bvtopic nog niet thuis, maar moet toch ergensdoen...
Ik wil graag met mijn lief de komende baby mee voeden. 5 weken aan de pil geweest, nu 6 weken domperidon en sinds een week ietwat onregelmatig kolven, vaak alleen met de hand. Kolf ik net in 10 min zo 20cc.
het gaat nu wel met de misselijkheid, maar bedankt!quote:Op maandag 25 november 2013 20:34 schreef ferrari_rood het volgende:
trui primperan kan werken tegen de misselijkheid
heb je mijn tip nog gebruikt? Een oog afplakken.quote:Op maandag 25 november 2013 22:16 schreef trui het volgende:
[..]
het gaat nu wel met de misselijkheid, maar bedankt!
Wow!! Wat goed!!quote:Op maandag 25 november 2013 22:00 schreef Vanyel het volgende:
Ik wil graag met mijn lief de komende baby mee voeden. 5 weken aan de pil geweest, nu 6 weken domperidon en sinds een week ietwat onregelmatig kolven, vaak alleen met de hand. Kolf ik net in 10 min zo 20cc.
Je maakt me wel heel nieuwsgierig hoe jullie dat voor je zien. Voor haar productie is het natuurlijk goed om in het begin de baby veel aan te leggen. Maar dat geldt dan net zo goed voor jouw productie. Willen jullie 50/50 voeden? (misschien toch interessant om in het borstvoedingstopic wat info te geven?)quote:Op maandag 25 november 2013 22:00 schreef Vanyel het volgende:
Ze kan natuurlijk ook veel kolven en die melk gebruiken voor het maken van pannenkoeken ofzo.quote:Op maandag 25 november 2013 23:43 schreef Grijs het volgende:
[..]
Je maakt me wel heel nieuwsgierig hoe jullie dat voor je zien. Voor haar productie is het natuurlijk goed om in het begin de baby veel aan te leggen. Maar dat geldt dan net zo goed voor jouw productie. Willen jullie 50/50 voeden? (misschien toch interessant om in het borstvoedingstopic wat info te geven?)
Tijdens het kraambezoek? Pannenkoeken met muisjes.quote:Op dinsdag 26 november 2013 08:27 schreef Vanyel het volgende:
Wanneer kom je pannenkoeken eten Nielsch?
Aha, ik had echt van die tasjesdieven met stoppelbaarden in mijn hoofd.quote:Op maandag 25 november 2013 19:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jawel. 2 pieten en nog 2 mannen die het gezelschap vergezelden.
Een ervan was denk ik de vader van Sinterklaas....
o jee, heb je een kat?quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:47 schreef -Spring het volgende:
Er hing een buis los. Geen idee hoe dat gekomen is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |