abonnement Unibet Coolblue
pi_133541297
*O* Welkom in het topic over Aotearoa! *O*



De OP heb ik niet veranderd, als er wat in moet, of als er wat veranderd moet worden dan is dat geen enkel probleem. We hadden het over goede voorbereidingen als je zelf op pad gaat in de rugged nature van NZ. Wel een aantal steden toegevoegd aan het 'grote steden'-lijstje en bij alle steden korte omschrijving gegeven wat er te doen is.

Dit topic is het vervolg op het succesvolle eerste deel: TRV / Nieuw Zeeland. :) In dit topic kan je terecht voor al je vragen, opmerkingen, tips, trucs, handigheidjes en andere zaken waarmee je andere users kan helpen! :)

Deel 7: TRV / Nieuw-Zeeland # 7



Aotearoa is Maori voor Ao = cloud, tea = white and roa = long oftwel Land of the long white clouds. Maori is de taal van de inheemse vroegere bevolking en wordt nog steeds overal volop gesproken. De hoofdstad van Nieuw Zeeland is Wellington. :)



Grote steden in NZ
Auckland (JAFA-stad, qua inwoners de grootste, veel te doen en goede stad om te stappen, uitvalsbasis voor oa Bay of Islands en Far North)
Wellington (de hoofdstad en veel cultuur, in de bergen is hier ook genoeg te doen)
Hamilton (ontdek de Waikato)
Christchurch (cultuurstad en zoveel meer)
Queenstown (wintersport, extreme sports)
Dunedin (studentenstad, stijlste straat ter wereld)
Napier (art deco capital)
Gisborne (prachtig verlaten oostkust)
Tauranga (startpunt voor oa Coromandel)
Taupo (startpunt voor Tongariro National. Park, het meer en meer)
Rotorua (het vulkanische gebied)
Whakatane (ideale uitgangsbasis voor de Bay of Plenty en White Island excursies)
Invercargill (voor het zuidelijkste deel van NZ, ontdek Raikura)

Feiten
Naam: Nieuw Zeeland
Hoofdstad: Wellington
Koningin: Queen Elizabeth II
Premier: John Key
Bevolking: 4,1 miljoen.
Grootste stad: Auckland met 1,3 miljoen inwoners.
Tijdverschil: Half maart - Half oktober 10 uur. Half oktober - Half maart 12 uur.
Voltage: 230 volt en je bent een verloopstekkertje nodig.
Visum: Voor Nieuw Zeeland is geen visumplicht als je niet langer dan 90 dagen blijft. Wel dient je paspoort nog 6 maanden geldig te zijn na de datum van je terugreis.
Geld: Nieuw Zeelandse dollar. 1 NZD = 0,53 euro op het moment van schrijven.

Klimaat
NZ heeft een gematigd zeeklimaat in het zuiden en een subtropisch klimaat in het noorden. Hou er rekening mee dat de jaargetijden in NZ omgekeerd zijn. Tijdens de Nederlandse zomer kun je in NZ dus ski�n. En tijdens de Nederlandse winter (jan/feb) is het in NZ overdag gemiddeld zo'n 25 graden. Het weer kan nogal eens omslaan. Four seasons in a day. Een regenjas in je tas kan handig zijn.

• Gemiddelde temperatuur jul/aug/sep 14 �C
• Gemiddelde temperatuur jan/feb/mrt 24 �C

Eten en drinken
De kiwi en appel uit Nieuw Zeeland kennen we natuurlijk allemaal. Daarnaast heeft de keuken veel overkomsten met de Britse keuken. Maar ook Aziatische gerechten zijn in opkomst. Of neem een visje uit de Grote Oceaan. Je kan het water uit de kraan drinken maar lekker is het niet.

Gebieden
Bay Of Islands
Coromandel
Wairarapa
Taranaki
East Coast
Waikato
Hawke's Bay
Southland
Marborough
Hamner Springs, Wairapa, Kaikoura
Westcoast South Island
Fjordland / Queenstown
Stewart Island

Vliegen naar NZ
Onderstaande maatschappijen vliegen op NZ. De goedkoopste bestemming is Auckland. Vanuit Christchurch en Wellington gaan er minder vluchten en is het duurder. Voor alle internationale vertrekken vanuit NZ betaal je 25 NZ$ vertrekbelasting op het vliegveld. Alle vluchten heb tenminste 1 overstap.

KLM (tot Kuala Lumpur, dan overstap op Malaysia Airlines.
Malaysia Airlines
Singapore Airlines
Korean Airlines
Lufthansa
British Airways
Qantas
Cathay Pacific
Thai Air
Air New Zealand
United Airlines
Emirates

Vergeet ook niet te kijken bij Vluchtzoeker, Cheaptickets, Vliegwinkel, Skybreakers, Tix.nl, Skyscanner en Vliegtarieven.

Rondreizen in NZ
Een reis door Nieuw Zeeland gaat prima met een auto (jeep of camper). Deze kun je kopen of huren. De wegen zijn goed, maar soms pittig door de bergen. Wel moet je links rijden.

Of reis met de populaire hop-on hop-off bus. Je stapt weer in wanneer jij dat wil. Via deze busmaatschappijen (Kiwi Experience, Magic of Intercity) leer je als backpacker snel mensen kennen, maak je stops in alle bezienswaardige gebieden en vertelt de buschauffeur veel informatie over het land. Bij sommige maatschappijen kan je uren inkopen.

Ook rijden er beperkt treinen. De prachtige TranzAlpine is de bekendste route. Sommige delen fietsen of wandelen is natuurlijk het mooiste. Nergens zijn zoveel tracks en hikingtochten dan hier. Binnenlandse vliegreizen zijn er eveneeens, maar zo zie je natuurlijk te weinig van Nieuw Zeeland. De veerboot biedt soms ook uitkomst (tussen het Noorder- en Zuider Eiland). Vrij camperen is toegestaan. Liften is populair maar wees op je hoede. Tip: boek je vliegreis vanuit Nederland naar Auckland (Noordereiland) en reis terug via Christchurch (Zuidereiland). Zo bespaar je eenmaal de ferry vanaf Wellington en hoef je niet helemaal terug naar Auckland. Je kan ook vliegen op Wellington maar dit is aanzienelijk duurder. Tevens kan je er ook voor kiezen om vanaf Christchurch terug te vliegen naar Auckland. Tickets kosten ongeveer 80 dollar - 40 euro per enkeltje incl taxes.

• Oppervlakte Nieuw Zeeland: Rond de 6.5 keer Nederland.
• Afstand vanaf Nederland: Ongeveer 18800 km.
• Maximale snelheid: 100 km per uur.

Intercity Coachlines
Newmans Coachlines
Kiwi Experience
Stray Travel
Magic Bus
Interislander Ferry
Tranz Scenic Train

Sightseeing Auckland
SkyTower: Voor mooie uitzichten.
Mount Eden: Voor een perfect zicht over de hele stad.
Sailing cruise: Met Sail NZ zeilen door de baai.
Auckland Domain: Groot park om te relaxen.
Auckland Harbour Bridge: Maak een wandeling van 1,5 uur over de brug.
Rangitoto Island: Ongerepte natuur, vulkaaneiland.
Fietsen door Auckland: Huur een fiets en wees sportief!
North Head (Devonport): Idyllisch dorpje op 12 minuten varen.
Waitakere Ranges: Natuurgebied, populair bij wandelaars en hikers
Stranden van Whatipu, Karekare, Anawhata, Piha en Bethells: Om te relaxen.
Woodhill en Riverhead: Bossen om te fietsen
Auckland Regional Botanic Gardens: Mooie tuinen.

Extreme Sports
QT: Skydiven Tandemsprong
TA: Huka Jet
QT: Twin Rivers Jet
CH: Kayaking Christchurch
QT: Extreme sports in Queenstown
WA: Waitomo Caves + glowworms
TA: Bungyjump Taupo
MC: Air Safaris Mount Cook
WC: Fox Glacier
WC: Franz Josef Glacier

QT = Queenstown
TA = Taupo
CH = Christchurch
WA = Waitomo
MC = Mount Cook
WC = West Coast

Nuttige linkjes
New Zealand Travel
Startpagina Nieuw Zeeland
New Zealand Home Of Middle Earth
Startpagina Lord Of The Rings
Hobbiton Matamata
Algemeen Nieuw Zeeland

*O* Welkom in het mooiste land in de pacific! *O*



















[ Bericht 0% gewijzigd door Uncle op 11-04-2014 09:12:46 ]
pi_133564454
Morgen de Tangoriro Crossing lopen! *O*
pi_133566820
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 01:54 schreef GuitarJJ het volgende:
Morgen de Tangoriro Crossing lopen! *O*
succes! Het is een mooie tocht om te doen iig!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_133599521
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 08:37 schreef franklop het volgende:

[..]

succes! Het is een mooie tocht om te doen iig!
Het was geweldig, maar wel vermoeiend... Hele dag zon gehad, terwijl het morgen voor de andere groep afgelast schijnt te zijn!

Ik vond het wel wat tricky op Mt. Doom te beklimmen. Veel losse steentjes, glad en geen grip om je ergens aan vast te houden.





[ Bericht 5% gewijzigd door GuitarJJ op 25-11-2013 08:09:48 ]
pi_133600565
Wohoo.. leuk ^O^
Geluk gehad met het weer ;)
In the coolest little capital of the world
  maandag 25 november 2013 @ 10:36:46 #6
286575 Roces18
Chef de party
pi_133602096
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 09:18 schreef Drebbelman het volgende:
Wohoo.. leuk ^O^
Geluk gehad met het weer ;)
Inderdaad, toen ik ging lag er een dikke pak mist. Hagelde het en was het onder het vriespunt :'(
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_133602952
De dag waarop ik de tocht zou doen regende het ook behoorlijk hard en moesten we ons de hele dag in dat dorpje Whakapapa vermaken, waar echt niets te beleven was.
Gelukkig hadden we de dag erna stralend weer en konden we de tocht onder de beste condities maken. Omdat we de dag erna de overtocht zouden maken naar het zuiden zijn we direct na de wandeling van 8 uur, ook nog 'even' naar Wellington gereden wat nog eens 5 uur rijden was en kwamen we net op tijd aan om de zon in de zee te zien zakken O+
In the coolest little capital of the world
  maandag 25 november 2013 @ 17:32:12 #8
286575 Roces18
Chef de party
pi_133614921
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 11:09 schreef Drebbelman het volgende:
De dag waarop ik de tocht zou doen regende het ook behoorlijk hard en moesten we ons de hele dag in dat dorpje Whakapapa vermaken, waar echt niets te beleven was.

zover ik met mijn wijsheid weet :') . zijn de weersomstandigheden op de berg vaak verschillend dan beneden in de dorpjes. Dankzij hoogteverschil, luchtvochtigheid en omdat je boven de wolken gaat lopen (natuurlijk zijn er verschillende wolkhoogtes maar dat ter zijde)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_133641390
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 05:46 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Het was geweldig, maar wel vermoeiend... Hele dag zon gehad, terwijl het morgen voor de andere groep afgelast schijnt te zijn!

Ik vond het wel wat tricky op Mt. Doom te beklimmen. Veel losse steentjes, glad en geen grip om je ergens aan vast te houden.

[ afbeelding ]
^O^
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_133783216
Vliegticket eindelijk besteld! 22 januari vertrek ik voor 3 maanden naar NZ!
Excited! :D
pi_133783502
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 20:45 schreef Levis het volgende:
Vliegticket eindelijk besteld! 22 januari vertrek ik voor 3 maanden naar NZ!
Excited! :D
Oprecht jaloers O+
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 30 november 2013 @ 21:27:31 #12
286575 Roces18
Chef de party
pi_133784811
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 20:45 schreef Levis het volgende:
Vliegticket eindelijk besteld! 22 januari vertrek ik voor 3 maanden naar NZ!
Excited! :D
Lekker weer heb je dan hoor! Zeker jaloers :P Maar die vlucht daar pas ik voor _O-
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_133802392
Ik wil graag eind januari een maand naar nieuw zeeland, maar als ik dat met een groepsreis wil doen, zitten er bijna alleen maar oude mensen bij -O- Hoe doen jullie dat?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_133802476
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 13:58 schreef robuust89 het volgende:
Ik wil graag eind januari een maand naar nieuw zeeland, maar als ik dat met een groepsreis wil doen, zitten er bijna alleen maar oude mensen bij -O- Hoe doen jullie dat?
http://www.straytravel.com/
  Moderator zondag 1 december 2013 @ 14:01:15 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_133802525
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 13:58 schreef robuust89 het volgende:
Ik wil graag eind januari een maand naar nieuw zeeland, maar als ik dat met een groepsreis wil doen, zitten er bijna alleen maar oude mensen bij -O- Hoe doen jullie dat?
Als je georganiseerd wilt, maar toch individueel, kun je dat ook via Fox doen :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_133802680
quote:
Dit is wel interessant! Thanks!
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  zondag 1 december 2013 @ 14:09:44 #17
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_133802825
quote:
Doen! Doen! Doen!
pi_133802891
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 14:09 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Doen! Doen! Doen!
Is het tof ja?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  zondag 1 december 2013 @ 14:15:38 #19
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_133803000
quote:
10s.gif Op zondag 1 december 2013 14:12 schreef robuust89 het volgende:

Is het tof ja?
Een van de leukste reizen die ik ooit gemaakt hebt! Je moet even het vorige topic lezen, laatste posts gingen veel over Stray ervaringen.

TRV / Nieuw-Zeeland # 7
  zondag 1 december 2013 @ 18:30:03 #20
394966 Mr.No.One
No one gives a FOK!
pi_133812991
Ik vlieg morgen *O*
Remember Yesterday
Dream about Tomorrow
LIVE TODAY
pi_133813286
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2013 18:30 schreef Mr.No.One het volgende:
Ik vlieg morgen *O*
Vraagje aan jou, hoe groot is je backpack en hoeveel kleding neem je mee :P
Goeie reis alvast!
  zondag 1 december 2013 @ 18:44:42 #22
394966 Mr.No.One
No one gives a FOK!
pi_133813422
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 18:40 schreef Levis het volgende:

[..]

Vraagje aan jou, hoe groot is je backpack en hoeveel kleding neem je mee :P
Goeie reis alvast!
Ik heb een Macpac Cascade die is 70 liter volgens mij ik ga voor een jaar dus heb veel kleding bij me :) ik heb ook al wat met de post voor uit gestuurd.
Remember Yesterday
Dream about Tomorrow
LIVE TODAY
pi_133873209
Ik heb veel aan de posts in het vorige deel gehad, maar loop toch tegen wat dingen aan. Ik wil met stray gaan reizen, denk ik.. Is het slim om dat vanaf hier al te boeken? Of kan ik dat beter ter plekke regelen?

Wat ik lees over stray is dus dat je behoorlijk vrij bent als je bv wat langer op 1 plek wilt blijven omdat de tickets een jaar geldig zijn. Betekent dat dat ik gewoon ervoor kan kiezen om niet in te stappen?
Ik las nl ook ergens dat als je dan weer op wilt stappen je dat 2 dagen vtv aan moet geven, ik vraag me dus af hoe het echt werkt in de praktijk.
Ik weet van te voren natuurlijk niet hoe lang ik ergens wil gaan blijven?
Ook vind ik het lastig om vanaf hier al te bepalen wat ik daar wil gaan zien, ik lees natuurlijk veel ervaringen van anderen maar ik moet toch keuzes maken, en alleen de namen van allerlei plaatsen duizelt me al:P
Ik weet dat dit ergens nu mijn onzekerheid is die spreekt, maar aan de andere kant wil ik het graag goed doen, aangezien ik dit niet ieder jaar zal doen en het toch mijn eerste reis alleen zal zijn, vind t behoorlijk zenuwslopend eigenlijk hahaha!
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:33:48 #24
286575 Roces18
Chef de party
pi_133887554
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:00 schreef azrielle het volgende:
Ik heb veel aan de posts in het vorige deel gehad, maar loop toch tegen wat dingen aan. Ik wil met stray gaan reizen, denk ik.. Is het slim om dat vanaf hier al te boeken? Of kan ik dat beter ter plekke regelen?
Ligt eraan wanneer je wilt gaan. Zo moet je daar wanneer het hartje zomer is (onze winterperiode) vaak wel van tevoren hostels reserveren want dan zit het bomvol. In ieder geval waar Stray stopt.

Wat ik lees over stray is dus dat je behoorlijk vrij bent als je bv wat langer op 1 plek wilt blijven omdat de tickets een jaar geldig zijn. Betekent dat dat ik gewoon ervoor kan kiezen om niet in te stappen?
Je hoeft niet in te stappen (ben overigens nooit met stray geweest, ken wel zat mensen) maar op sommige plekken komen niet elke dag bussen of zit een andere bus vol.
Ik las nl ook ergens dat als je dan weer op wilt stappen je dat 2 dagen vtv aan moet geven, ik vraag me dus af hoe het echt werkt in de praktijk.
Geen idee, maar ik weet wel dat je donders vroeg je nest uit moet als je weer verder wilt reizen. Daarom heb ik ook een auto gehuurd.
Ik weet van te voren natuurlijk niet hoe lang ik ergens wil gaan blijven? Ik weet niet wat jij denkt :P
Ook vind ik het lastig om vanaf hier al te bepalen wat ik daar wil gaan zien, ik lees natuurlijk veel ervaringen van anderen maar ik moet toch keuzes maken, en alleen de namen van allerlei plaatsen duizelt me al:P
Ik weet dat dit ergens nu mijn onzekerheid is die spreekt, maar aan de andere kant wil ik het graag goed doen, aangezien ik dit niet ieder jaar zal doen en het toch mijn eerste reis alleen zal zijn, vind t behoorlijk zenuwslopend eigenlijk hahaha!
Het ligt verder voornamelijk aan waar je heen wilt (noorder , zuider of allebei en hoeveel dagen en je budget waar je allemaal heen kunt)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_133936371
Ik wil gaan in de periode van half februari tm half april, zoals ik het heb begrepen is dat net in het einde vh seizoen.
Een auto huren lijkt me super, maar ik ben alleen en een auto voor 2 maanden is dan wel een prijzige aangelegenheid.

Ik wil voor 6/7/8 weken gaan, nog even kijken hoe lang ik precies vrij kan krijgen.
Ik wil het hele land zien, zowel zuid als noord!
Ik heb geen onbeperkt budget maar heb er wel voor gespaard, ik snap dat zo'n vakantie geld kost, echter als het goedkoop kan dan graag :p

Ik wil veel van het land gaan zien, hoef niet iedere avond op stap al lijkt het me leuk om een keer te proeven van het uitgaansleven daar, dat is niet mijn doel.

Ik denk er over om op de terugweg nog 'even' langs bv samoa te vliegen voor een weekje paradijs, maar dat ligt er helemaal aan hoe het uit gaat pakken prijstechnisch :)
pi_133942252
Hoe meer ik me inlees, hoe minder ik er van snap :')
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  donderdag 5 december 2013 @ 15:19:48 #27
286575 Roces18
Chef de party
pi_133945692
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 10:18 schreef azrielle het volgende:
Ik wil gaan in de periode van half februari tm half april, zoals ik het heb begrepen is dat net in het einde vh seizoen.
Een auto huren lijkt me super, maar ik ben alleen en een auto voor 2 maanden is dan wel een prijzige aangelegenheid.

Ik wil voor 6/7/8 weken gaan, nog even kijken hoe lang ik precies vrij kan krijgen.
Ik wil het hele land zien, zowel zuid als noord!
Ik heb geen onbeperkt budget maar heb er wel voor gespaard, ik snap dat zo'n vakantie geld kost, echter als het goedkoop kan dan graag :p

Ik wil veel van het land gaan zien, hoef niet iedere avond op stap al lijkt het me leuk om een keer te proeven van het uitgaansleven daar, dat is niet mijn doel.

Ik denk er over om op de terugweg nog 'even' langs bv samoa te vliegen voor een weekje paradijs, maar dat ligt er helemaal aan hoe het uit gaat pakken prijstechnisch :)
Half februari dan is het ook nog erg druk. Eigenlijk tot en met maart (Daarna stopt het wel). Ik kan je dan ook aanraden om eerst het noordereiland te doen omdat met de temperatuur van februari heerlijk vertoeven is aan de vele stranden.

Heb aardig wat gestapt daar, maar stelt geen bal voor. Waste of money. In de grote steden heb je een paar clubjes die niets voorstellen en in de kleinere plekken zijn er vaak kroegjes.

(Van nieuw zeeland naar samoa voor een week mag je er nog wel 1500 euro bij optellen minimaal)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_133946274
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:49 schreef robuust89 het volgende:
Hoe meer ik me inlees, hoe minder ik er van snap :')
hahaha dat is precies mijn probleem -O-

ergens anders kreeg ik het advies om eerst zuid te doen omdat het daar eerder afkoelt, en het in maart in noord toch wel lekker is..

Echt stappen nee, hoeft niet.. kampvuurtje en een biertje erbij daarentegen O+
pi_133950262
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 12:44 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Wat een gaaf vooruitzicht!

Ik ben in 2008 naar Auckland gevlogen zonder plan. Alleen voor de eerste nacht een slaapplek geregeld. In Auckland ben ik naar het kantoor van Stray Travel gegaan, want daar had ik over gehoord. http://www.straytravel.com/

Laat je niet afschrikken door het idee van een ' georganiseerde groepsreis', want dat is het echt niet. Je bent zo vrij als je zelf wilt zijn. Alleen je hebt vervoer, komt op alle leuke plekken en als het goed is, heb je vanaf dag 1 leuke mensen om je heen met wie je alles kan beleven. Wat ik chill vond aan Stray was dat ik zelf geen auto hoefde te huren/te rijden, je vervoer voor de hele reis al was betaald, ze je altijd bij leuke hostels afzetten en onwijs veel aanbiedingen doen voor activiteiten. Ik heb geskydived, geraft, met een helicopter gevlogen, gekayakt, een gletsjer beklommen, gesnowboard, door grotten gekropen, etc. Je hoeft dit niet te doen, maar het kan wel. Alles is vrijblijvend!

Je bagage vraag: je kan altijd je bagage in een hostel laten. Doen heel veel mensen en is bij mij nog nooit fout gegaan.

Ik had trouwens deze Stray pass: http://www.straytravel.co(...)nal-passes/moe-pass/ . Je komt echt op de leukste plekken zo!

En het noordelijkste puntje via een klein, ander pasje.
Dus, als ik het goed begrijp met je bij een national pass altijd je eigen eten regelen, en bij all-inclusive niet altijd? (er staat namelijk het volgende: Breakfast (15), dinner (11) bij de cook trip)

En bij zo'n national pass kan je dus kiezen uit meerdere hostels? http://www.straytravel.co(...)ray-everywhere-pass/ want hier zie ik er vaak maar 1 staan. Itt een "journey" waar en al een hostel voor je uitgezocht is.
Ik zie wel dat de buschauffeur de kamer voor je boekt als je dat aangeeft, hoef je dus niet zelf te doen.

Mijn ding is dat als je een dag vol indrukken heb gehad, dat je niet ook nog eens je prakkie en je bedje moet regelen, maar dit valt dus mee?

Klinkt een beetje stom, maar Cook is bijvoorbeeld een redelijk "veilige" keuze, maar dan heb ik wel het idee dat ik iets mis :P bv Stewart island en Milford sound (al geloof ik dat Doubtful sound ook erg mooi is :+ )

[ Bericht 0% gewijzigd door robuust89 op 05-12-2013 18:49:02 ]
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  donderdag 5 december 2013 @ 17:41:07 #30
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_133950771
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 17:25 schreef robuust89 het volgende:

(al geloof ik dat Doubtful sound ook erg mooi is :+ )
mooier als je het mij vraagt....!

en het is Stewart ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_133952907
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 17:41 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

mooier als je het mij vraagt....!

en het is Stewart ;)
Fixed :+
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  donderdag 5 december 2013 @ 22:17:52 #32
286575 Roces18
Chef de party
pi_133961904
Stewart Island is overgewaardeerd. Mensen gaan er vaak heen om alles afgestreept te hebben maar er is niet zoveel te doen. En het verschil tussen de Sounds is dat Doubtfull Sound veel rustiger is , meer als Zweden/Noorwegen en Milford Sound iets toeristischer (Hoewel dat ook wel meevalt.) En ja, als je al ergens anders naar een Sound bent geweest zou ik ze lekker overslaan. Vooral de tocht naar Milford is best lang op een eindeloze weg.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 5 december 2013 @ 22:40:41 #33
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133962946
Wel een heel erg mooie weg :) Onderweg even stoppen bij de Mirror lakes enz
pi_133965286
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:17 schreef Roces18 het volgende:
Stewart Island is overgewaardeerd. Mensen gaan er vaak heen om alles afgestreept te hebben maar er is niet zoveel te doen.
Dat lijkt me meer een erg persoonlijke smaak. Wij hebben best een aantal dingen overgeslagen (dus voor een vol lijstje hoefden we het niet te doen) maar heb echt gigantisch genoten van Stewart Island en had het voor geen goud willen missen. De mensen, de sfeer, de rust, wellicht een combinatie van alles.

Je hebt er inderdaad maar een kroeg dus als je voor stappen en gezelligheid gaat dan zijn er betere opties. Maar wij vermaakten ons beter in de rust van Stewart Island dan in de 'optochten' van de Great Walks.

quote:
En het verschil tussen de Sounds is dat Doubtfull Sound veel rustiger is , meer als Zweden/Noorwegen en Milford Sound iets toeristischer (Hoewel dat ook wel meevalt.) En ja, als je al ergens anders naar een Sound bent geweest zou ik ze lekker overslaan. Vooral de tocht naar Milford is best lang op een eindeloze weg.
Wel eens. Wij waren al in de Noorse fjorden geweest en vonden Milford toch een tegenvaller. Vooral omdat de weg erheen zo lang is en je er dus minimaal een hele dag aan kwijt bent. Heb inderdaad meer genoten van de weg naar Milford dan de fjord zelf. Overigens kun je ook pech hebben want toen wij avonds in Te Anau aankwamen was de weg naar Milford net twee dagen dicht. Gelukkig ging hij de ochtend erop wel weer open.

Mirror lakes kun je beter hard voorbij rijden, er zijn een hele hoop mooiere meertjes in Nieuw Zeeland met mooiere reflecties waar het water doorgaans net zo 'stil' is. Dan heb je alleen geen bordje dat op de kop in het water staat :P
  vrijdag 6 december 2013 @ 06:47:14 #35
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_133970887
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:17 schreef Roces18 het volgende:
Stewart Island is overgewaardeerd.
really.....
ik zou eerder zeggen dat het ondergewaardeerd is....
er is inderdaad weinig te doen, 1 kroeg en dat is het maar daarvoor is ga je ook niet naar Stewart Island.
Maar ja, als je de Milford Road ook al ze al een "eindeloze weg" dan vraag ik me af met wat voor ogen je NZ bekeken hebt en of het wel het juiste vakantieland voor je geweest is.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_133971018
Punakaiki pancake rocks!


pi_133971177
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 07:30 schreef GuitarJJ het volgende:
Punakaiki pancake rocks!


[ afbeelding ]
Die vond ik zooooooo tegenvallen _O- . Maar het is wel een mooie route wat je met de auto daar kan rijden _O_
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_133971666
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 december 2013 08:05 schreef franklop het volgende:

[..]

Die vond ik zooooooo tegenvallen _O- . Maar het is wel een mooie route wat je met de auto daar kan rijden _O_
Yes! Highway 6 als ik het goed heb :7
  vrijdag 6 december 2013 @ 09:21:18 #39
286575 Roces18
Chef de party
pi_133971978
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 06:47 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

really.....
ik zou eerder zeggen dat het ondergewaardeerd is....
er is inderdaad weinig te doen, 1 kroeg en dat is het maar daarvoor is ga je ook niet naar Stewart Island.
Maar ja, als je de Milford Road ook al ze al een "eindeloze weg" dan vraag ik me af met wat voor ogen je NZ bekeken hebt en of het wel het juiste vakantieland voor je geweest is.
Ik heb gewoon een realistische kijk erop. In nieuw-zeeland zit de bevolking natuurlijk best afgelegen van de bewoonbare wereld en hebben ze daar hun eigen wereldje gecreëerd. Sla bijvoorbeeld de krant open en er staat werkelijk niets boeiends in en vaak maar een klein deel over de rest van de wereld. Omdat ze niet anders weten promoten ze ook alles als "de beste in de wereld" en dat soort termen. Maar dat is mijn kijk erop...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_133973408
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 09:21 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een realistische kijk erop. In nieuw-zeeland zit de bevolking natuurlijk best afgelegen van de bewoonbare wereld en hebben ze daar hun eigen wereldje gecreëerd. Sla bijvoorbeeld de krant open en er staat werkelijk niets boeiends in en vaak maar een klein deel over de rest van de wereld. Omdat ze niet anders weten promoten ze ook alles als "de beste in de wereld" en dat soort termen. Maar dat is mijn kijk erop...
Ik snap niet helemaal hoe dit in de discussie Stewart Island/Milford Road etc past, maar wat jij nu noemt trekt mij juist aan aan Nieuw Zeeland. Waarom zou je altijd maar de zorgen van de hele wereld op je schouders moeten nemen? Ja, het land is geisoleerd, maar de mensen zijn echt niet wereldvreemd. In elk geval niet wereldvreemder dan Henk en Ingrid uit Hoensbroek of Appingedam. :')

Dat zij hun dingen als 'beste van de wereld' neerzetten is niet uniek, dat doet ieder land wel tot op zekere hoogte, alleen in Nederland zijn we veel te bescheiden om zo trots te zijn op onze nationale bijzonderheden.

Ik vond de Milford Road een van de mooiste stukken om te rijden, samen met het deel van de Southern Scenic Road dat ik gereden heb. Deze wegen herbergen achter elke bocht weer nieuwe verrassingen. Heerlijk, waren ze maar eindeloos dan zou ik er nu nog rijden O+

De Milford Road wordt niet voor niets vaak in lijstjes van 'mooiste wegen ter wereld' genoemd:
http://www.foxnews.com/tr(...)t-beautiful-highways
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:57:08 #41
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133973538
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 09:21 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een realistische kijk erop. In nieuw-zeeland zit de bevolking natuurlijk best afgelegen van de bewoonbare wereld en hebben ze daar hun eigen wereldje gecreëerd. Sla bijvoorbeeld de krant open en er staat werkelijk niets boeiends in en vaak maar een klein deel over de rest van de wereld. Omdat ze niet anders weten promoten ze ook alles als "de beste in de wereld" en dat soort termen. Maar dat is mijn kijk erop...
Hm zoals hierboven, dit heeft niet zo veel met het onderwerp te maken maar die wereldvreemdheid is iets van alle landen, er zijn landen waar dit vele malen erger is (Australië of de VS bijvoorbeeld). Maar zelfs in NL, ga eens naar een Haagse volksbuurt waar de bevolking niet verder komt dan een jaarlijks reisje Benidorm.

Nieuw-Zeelanders zijn een enorm reislustig volk, zeker gezien de afgezonderde locatie van hun land, ze zijn ook veel meer openminded wbt buitenlandse invloeden/cultuur/voedsel, en qua tolerantie in de top 10 van de wereld. Ik heb het niet zo op Australiërs met name om hun zeer xenophobe houding en disrespect tov hun oorspronkelijke bevolking, dat is in NZ echt totaal anders.
  vrijdag 6 december 2013 @ 16:19:15 #42
286575 Roces18
Chef de party
pi_133983071
Ik heb er ook verder niets tegen maar dat is iets wat me in het algemeen opviel :9 En dat zal je ook best in de Haagse sjonny buurt hebben maar gelukkig kom ik daar nooit. *O*
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 8 december 2013 @ 17:34:05 #43
168739 Red_85
'echt wel'
pi_134052856
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 december 2013 08:05 schreef franklop het volgende:

[..]

Die vond ik zooooooo tegenvallen _O- . Maar het is wel een mooie route wat je met de auto daar kan rijden _O_
Vond ik juist wel vet. Dat ik daar was werd het net vloed. Klappen in die gesloten rotsen, onder de natuurlijke brug en tegen die schulpturen aan.. Niet normaal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_134068895
Mooi fotomomentje bij een tussenstop richting Wanaka!




Vandaag Queenstown eens verkennen. Gelukkig zit het weer mee!
  maandag 9 december 2013 @ 05:40:18 #45
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134071779
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 09:21 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Omdat ze niet anders weten promoten ze ook alles als "de beste in de wereld" en dat soort termen.
denk je dat wij hier NZ echt niet op de hoogte blijven van wat er in de rest van de wereld gebeurt?
;(
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 9 december 2013 @ 05:41:11 #46
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134071781
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 23:57 schreef GuitarJJ het volgende:
Mooi fotomomentje bij een tussenstop richting Wanaka!


[ afbeelding ]

Vandaag Queenstown eens verkennen. Gelukkig zit het weer mee!
je hebt het weer hopelijk mee Guitar!
gister goot het van de lucht in die contreien...

[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 09-12-2013 05:53:26 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_134071797
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 05:41 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

je hebt het weer hopelijk mee Guitar!
gister goot het van de lucht in die contreien...
Klopt!

Ik ben nu zo'n 3.5 weken in Nieuw-Zeeland en heb volgens mij nog maar 3 dagen regen gehad! :)
  maandag 9 december 2013 @ 08:49:22 #48
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_134072614
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 23:57 schreef GuitarJJ het volgende:

Vandaag Queenstown eens verkennen. Gelukkig zit het weer mee!
Veel plezier! Ik vond Queenstown zo leuk dat ik bijna 2 weken ben blijven plakken (van mijn 6 weken Nieuw Zeeland in totaal haha). Bestaat Fergburger nog?
pi_134072657
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 08:49 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Veel plezier! Ik vond Queenstown zo leuk dat ik bijna 2 weken ben blijven plakken (van mijn 6 weken Nieuw Zeeland in totaal haha). Bestaat Fergburger nog?
Fergburger :9~ Die bestaat nog uiteraard :D
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_134072981
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 08:49 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Veel plezier! Ik vond Queenstown zo leuk dat ik bijna 2 weken ben blijven plakken (van mijn 6 weken Nieuw Zeeland in totaal haha). Bestaat Fergburger nog?
Oh god, op elk moment van de dag staat er een wachtrij van hier tot gunter! Ik heb een uurtje geleden mijn eerste Fergburger gehad: wat een geweldige burger! :9~

Morgen is het trouwens zo ver: de Nevis bungy... :'( _O_
pi_134074709
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 09:18 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Oh god, op elk moment van de dag staat er een wachtrij van hier tot gunter! Ik heb een uurtje geleden mijn eerste Fergburger gehad: wat een geweldige burger! :9~

Morgen is het trouwens zo ver: de Nevis bungy... :'( _O_
_O_
Wel 260 dollar, dat is niet mis! is dat het geld waard?

Toch vraag ik me af he, waarom is het bungeejumpen in nieuw zeeland duurder dan op andere plekken in de wereld? Je kan bv van de Bloukrans brug af springen voor 55 euro, en bij scheveningen was het 60 euro.

[ Bericht 8% gewijzigd door robuust89 op 09-12-2013 10:58:28 ]
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  maandag 9 december 2013 @ 12:04:34 #52
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_134076818
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:42 schreef robuust89 het volgende:

Wel 260 dollar, dat is niet mis! is dat het geld waard?

Dat is wel flink ja! Ik heb destijds in de Bay of Island geskydived for 199 dollar (12.000 ft). Dat lijkt scheef, aangezien je daar ook nog een vliegtuigje bij nodig hebt enzo.

Dat vond ik trouwens zo eng dat ik niet meer durfde te bungeejumpen haha. Dus ben benieuwd naar je Nevis-ervaring!
  maandag 9 december 2013 @ 19:10:14 #53
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134089536
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 08:49 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Veel plezier! Ik vond Queenstown zo leuk dat ik bijna 2 weken ben blijven plakken
oke, super toeristisch maar Queenstown is en blijft leuk, elke moment van het jaar!
Wij mogen er altijd nog graag een weekendje naartoe gaan, hoewel we tegenwoordig ook regelmatig naar Wanaka gaan...iets rustiger maar met de zelfde voorzieningen (ja, ik weet het...ik word oud)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_134097940
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:42 schreef robuust89 het volgende:

[..]

_O_
Wel 260 dollar, dat is niet mis! is dat het geld waard?

Toch vraag ik me af he, waarom is het bungeejumpen in nieuw zeeland duurder dan op andere plekken in de wereld? Je kan bv van de Bloukrans brug af springen voor 55 euro, en bij scheveningen was het 60 euro.
Met Kiwi Experience is het 'slechts' 220 dollar :)

Maar we gaan het zien!
pi_134111989
Het was super duper! Ik moest als eerste, maar het ging allemaal zo snel: naar het platform en 3 2 1 JUMP!

Ze waren nog grapjes aan het maken dat mijn voetbevestiging kapot was... :'(

Als je eenmaal hebt gesprongen, kun je voor 99 nzd een tweede sprong maken. Had het bijna gedaan!

Zal binnenkort eens kijken of ik de video + GoPro-video kan uploaden. :)




pi_134146047
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:08 schreef GuitarJJ het volgende:
Het was super duper! Ik moest als eerste, maar het ging allemaal zo snel: naar het platform en 3 2 1 JUMP!

Ze waren nog grapjes aan het maken dat mijn voetbevestiging kapot was... :'(

Als je eenmaal hebt gesprongen, kun je voor 99 nzd een tweede sprong maken. Had het bijna gedaan!

Zal binnenkort eens kijken of ik de video + GoPro-video kan uploaden. :)


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vet! _O_
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_134146547
ik wou het ook graag doen, maar durfde niet. Ben toen maar gaan Paragliden. Nog steeds doodeng.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_134169803
Wat is dit voor stierenpoep? Waarom kan ik alleen betalen met creditcard by stray? 8)7 "ze kunnen geen factuur sturen want dat is lastig te traceren"
Ik moet dus mijn creditcardnummer geven, en dat schrijven hun er geld af 8)7 factuur? Iemand?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  donderdag 12 december 2013 @ 00:26:02 #59
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134177637
quote:
15s.gif Op woensdag 11 december 2013 22:17 schreef robuust89 het volgende:
Wat is dit voor stierenpoep? Waarom kan ik alleen betalen met creditcard by stray? 8)7 "ze kunnen geen factuur sturen want dat is lastig te traceren"
Ik moet dus mijn creditcardnummer geven, en dat schrijven hun er geld af 8)7 factuur? Iemand?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat is hier zo vreemd aan? dit gebeurt met bijna alle overnachtingen ook.
cash betalen, dat is pas achterhaalde stiernpoep
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_134177755
quote:
15s.gif Op woensdag 11 december 2013 22:17 schreef robuust89 het volgende:
Wat is dit voor stierenpoep? Waarom kan ik alleen betalen met creditcard by stray? 8)7 "ze kunnen geen factuur sturen want dat is lastig te traceren"
Ik moet dus mijn creditcardnummer geven, en dat schrijven hun er geld af 8)7 factuur? Iemand?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, wen er maar aan... In NZ betaal je bijna alles (hostels, excursies, vliegtuig/bus like stray en kiwi ex) met creditcard.

Ik vind het eerlijk gezegd ook ideaal! Het is alleen jammer dat je soms 2% fee moet bijbetalen i.v.m. andere valuta.
  donderdag 12 december 2013 @ 02:58:45 #61
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134179390
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 00:31 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Tja, wen er maar aan... In NZ betaal je bijna alles (hostels, excursies, vliegtuig/bus like stray en kiwi ex) met creditcard.

Ik vind het eerlijk gezegd ook ideaal! Het is alleen jammer dat je soms 2% fee moet bijbetalen i.v.m. andere valuta.
of met EFTPOS, toen ik hier ruim 16 jaar geleden kwma wonen was het al gemeengoed om met je bankcard te betalen en ik heb tegenwoordig bijna nooit geen contant geld meer op zak.
De redenen daar achter is dat de opkomst van EFTPOS mid jaren '90 enorm versneld werd doordat er veel kleine plattelandsfilialen van banken gesloten werden en het voor de mensen moeilijker was om cash geld te halen.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_134181201
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 00:26 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

wat is hier zo vreemd aan? dit gebeurt met bijna alle overnachtingen ook.
cash betalen, dat is pas achterhaalde stiernpoep
ik bedoel, met mijn Rabobank kaart kan ik gewoon wereldwijd betalen, maar daar dus niet.
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  vrijdag 13 december 2013 @ 08:01:26 #63
394966 Mr.No.One
No one gives a FOK!
pi_134215232
Ha ha dat had ik dus ook met de ING heb direct maar even een rekening geopend bij de bnz
Remember Yesterday
Dream about Tomorrow
LIVE TODAY
pi_134337017
Maar is dat niet vrij vreemd, je creditcardnummer + expiry date opsturen, en dat hun dan en geld vanaf halen? Net alsof je iemand zo je portemonnee geeft, en dan mag hij er geld uit pakken 8)7
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  maandag 16 december 2013 @ 19:19:37 #65
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134338541
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 18:37 schreef robuust89 het volgende:
Maar is dat niet vrij vreemd, je creditcardnummer + expiry date opsturen, en dat hun dan en geld vanaf halen? Net alsof je iemand zo je portemonnee geeft, en dan mag hij er geld uit pakken 8)7
welcome to the wonderful world of credit cards...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_134340043
Ik was ook heel sceptisch.. maar alles is gewoon goed afgehandeld :)
pi_134340498
is er een beetje ganja te krijgen in nz? :@
pi_134344085
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 20:09 schreef Deeltjesversneller het volgende:
is er een beetje ganja te krijgen in nz? :@
:o
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  dinsdag 17 december 2013 @ 00:01:15 #69
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134351831
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 20:09 schreef Deeltjesversneller het volgende:
is er een beetje ganja te krijgen in nz? :@
tuurlijk, waar niet....
maar het is wel strafbaar en er wordt behoorlijk op gelet door de politie, zeker in de toeristencentra zoals Queenstown
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_134355010
Zoh, heb mijn bungyfilmpjes ook online zien te krijgen... :)



Let niet op het gegil in het GoPro-filmpje, want dat klinkt nogal awkward :'(
pi_134355948
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 00:01 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

tuurlijk, waar niet....
maar het is wel strafbaar en er wordt behoorlijk op gelet door de politie, zeker in de toeristencentra zoals Queenstown
Ik moest altijd lachen als ik langs dit bord op weg naar Rotorua reed, omdat ik het altijd een beetje tegenstrijdig vond dat je geadviseerd wordt iets niet te doen wat toch al verboden is. (Overigens wel prima dat ze in ieder geval erkennen dat er geblowd wordt en zo verkeersslachtoffers proberen tegen te gaan.)

pi_134358020
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 08:09 schreef GuitarJJ het volgende:
Zoh, heb mijn bungyfilmpjes ook online zien te krijgen... :)



Let niet op het gegil in het GoPro-filmpje, want dat klinkt nogal awkward :'(
haha vet hoor
liever jij dan ik :@

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:32 schreef TinyTuna het volgende:

[..]

Ik moest altijd lachen als ik langs dit bord op weg naar Rotorua reed, omdat ik het altijd een beetje tegenstrijdig vond dat je geadviseerd wordt iets niet te doen wat toch al verboden is. (Overigens wel prima dat ze in ieder geval erkennen dat er geblowd wordt en zo verkeersslachtoffers proberen tegen te gaan.)

[ afbeelding ]
Ik vond het schokkend te horen/zien hoeveel auto-ongelukken er worden veroorzaakt door jongeren die met drank op achter het stuur kruipen. Het nieuws zat er na elk weekend vol mee. Ik snap best dat ze er streng mee zijn. Het is ook wel verleidelijk om op veel van die wegen het gaspedaal lekker in te drukken.
In the coolest little capital of the world
pi_134381355
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 08:09 schreef GuitarJJ het volgende:
Zoh, heb mijn bungyfilmpjes ook online zien te krijgen... :)
Respect! Gewoon niet nadenken en gaan? :P
  woensdag 18 december 2013 @ 11:13:34 #74
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134397543
Mijn hoogtevrees zou dat nooit toelaten. Wat ik wel in NZ heb gedaan is de Shotover Jet

dat was vet :P
  woensdag 18 december 2013 @ 18:48:49 #75
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134413552
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:04 schreef Drebbelman het volgende:

Ik vond het schokkend te horen/zien hoeveel auto-ongelukken er worden veroorzaakt door jongeren die met drank op achter het stuur kruipen.
bijna net zo veel als als door toeristen die vermoeid uit het vliegtuig stappen en dan aan de verkeerde kant van de weg gaan rijden...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_134415388
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:48 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

bijna net zo veel als als door toeristen die vermoeid uit het vliegtuig stappen en dan aan de verkeerde kant van de weg gaan rijden...
ugh, daar heb ik ook nog wel een licht trauma van. Weet niet of het een toerist was, een zatlap of een NFS-liefhebber, maar in de eerste week dat ik er was kwam er een auto veels te hard uit een leipe bocht op mijn weghelft recht op me af, met links van me een subtiel ravijntje. Liep gelukkig goed af, maar ik kan me voorstellen dat het regelmatig anders afloopt.
In the coolest little capital of the world
  woensdag 18 december 2013 @ 19:42:21 #77
286575 Roces18
Chef de party
pi_134416008
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 19:28 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

ugh, daar heb ik ook nog wel een licht trauma van. Weet niet of het een toerist was, een zatlap of een NFS-liefhebber, maar in de eerste week dat ik er was kwam er een auto veels te hard uit een leipe bocht op mijn weghelft recht op me af, met links van me een subtiel ravijntje. Liep gelukkig goed af, maar ik kan me voorstellen dat het regelmatig anders afloopt.
Aan de verkeerde kant van de weg rijden is nog een lastige opgave in NZ. Alleen als je weg rijdt van bijv een restaurant moet je even opletten en wanneer je een bocht in gaat. Maar verder is er toch niet zoveel aan....
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_134416143
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 19:42 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Aan de verkeerde kant van de weg rijden is nog een lastige opgave in NZ. Alleen als je weg rijdt van bijv een restaurant moet je even opletten en wanneer je een bocht in gaat. Maar verder is er toch niet zoveel aan....
Het voelt sowieso fout, omdat het stuur natuurlijk ook aan de andere kant zit. Zolang je als bestuurder aan de 'binnenkant' van de weg zit, zit je altijd goed.
In the coolest little capital of the world
  donderdag 19 december 2013 @ 10:46:57 #79
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134442496
Soms kan het een gevaarlijk automatisme zijn. Ik had in Nederland 10 jaar mijn rijbewijs voordat ik naar Engeland verhuisde en waar ik nu al bijna 5 jaar woon. Ben dus volledig geacclimatiseerd in zowel links als rechts rijden, en met een auto waar het stuur links of rechts zit, in beide landen (ga regelmatig met de tunnel over). Maar zelfs na zo'n lange tijd heb je soms nog steeds een moment van verslapping bijv. bij een parkeerplaats of een landweggetje waar je per ongeluk naar de verkeerde kant neigt.

In het geval van een Duitse motorrijder vorig jaar in NZ was dat na een wegopbreking waar hij tijdelijk naar rechts moest en vergat weer naar links te gaan. Dat zoiets gebeurt kan ik me goed voorstellen.. Het is wel enorm linke soep. Altijd scherp proberen te blijven..
pi_134453055
is etihad airlines aan te raden om van amsterdam naar wellington te vliegen? het scheelt wel ¤200+ met de rest volgens skyscanner.
pi_134453110
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:04 schreef Deeltjesversneller het volgende:
is etihad airlines aan te raden om van amsterdam naar wellington te vliegen? het scheelt wel ¤200+ met de rest volgens skyscanner.
Prima maatschappij, ben er verleden jaar mee naar Nepal gevlogen zonder problemen (goed eten, entertainment systeem etc etc) Je hebt wel kans dat je uiteindelijk in een vliegtuig van bijvoorbeeld Air Berlin komt te zitten (waar ook niets mis mee is).
In the coolest little capital of the world
pi_134453441
ok mooi :) en qantas? die komt bij een dag eerder weer ¤150 goedkoper naar voren.
  donderdag 19 december 2013 @ 16:27:13 #83
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134453821
Qantas is prima maar dan heb je waarschijnlijk wel een overstap in Australië
pi_134454926
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:27 schreef MartijnUK het volgende:
Qantas is prima maar dan heb je waarschijnlijk wel een overstap in Australië
dat zijn ze sowieso allemaal (bij deze data iig). maar heb toch voor etihad gekozen, die datum komt voor mij beter uit. over een maandje ga ik :9
pi_134459039
Welke datum? Ik vlieg de 22e ;)
pi_134460000
Qantas is ook wel redelijk goed. Maar New Zealand air is pas echt nice. Mooie pakjes en mooie dames, goed entertainment en lekker voedsel.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_134460140
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 18:53 schreef Levis het volgende:
Welke datum? Ik vlieg de 22e ;)
24 ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:20 schreef Roces18 het volgende:
Qantas is ook wel redelijk goed. Maar New Zealand air is pas echt nice. Mooie pakjes en mooie dames, goed entertainment en lekker voedsel.
die stond niet eens op de eerste pagina op skyscanner, dus minstens een paar 100 euro duurder denk ik. dan maar 1,5 dag afzien als het tegenzit.
  donderdag 19 december 2013 @ 19:55:33 #88
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134461386
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:04 schreef Deeltjesversneller het volgende:
is etihad airlines aan te raden om van amsterdam naar wellington te vliegen? het scheelt wel ¤200+ met de rest volgens skyscanner.
zit daar je binnenlandse vlucht bij?
Want Wellington is geen internationaal vliegveld dus je zult waarschijnlijk van Auckland of Christchuch moeten komen.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_134461428
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:55 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

zit daar je binnenlandse vlucht bij?
Want Wellington is geen internationaal vliegveld dus je zult waarschijnlijk van Auckland of Christchuch moeten komen.
heb zojuist geboekt, het is van amsterdam - abu dhabi - brisbane - wellington -O- 38 uur, met heel lang wachten in brisbane.
  donderdag 19 december 2013 @ 20:00:29 #90
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134461600
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:56 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

heb zojuist geboekt, het is van amsterdam - abu dhabi - brisbane - wellington -O- 38 uur, met heel lang wachten in brisbane.
daar een hotelkamer boeken om wat te slapen en even wat eten en weg is je voordeel ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_134462144
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 20:00 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

daar een hotelkamer boeken om wat te slapen en even wat eten en weg is je voordeel ;)
ook de rest heeft 2 tussenstops en ruwweg dezelfde reistijd. slechte datum blijkbaar, maar dacht dat dat altijd wel was naar nz. geen ervaring mee verder, het wordt al duur genoeg met 0 stagevergoeding dus ik maak me er niet zo druk om :P

¤1520 voor een retourtje is wel een gangbare prijs toch?
  donderdag 19 december 2013 @ 20:20:34 #92
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134462402
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 20:13 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

¤1520 voor een retourtje is wel een gangbare prijs toch?
linksom of rechtsom...in de buurt van dit bedrag ben je nagenoeg kwijt.
Er komen elk jaar heel veel Nederlanders bij ons bedrijf langs en het maakt niet zo veel bij wie ze het boeken.

Natuurlijk,als je heel lang blijf speuren dan zal je misschien iets voor 100 euro goedkoper vinden, en daar zit je dan in een ouwe afgedankte Sovjet-kist jezelf een high five te geven omdat je zo'n prijsbokser bent...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_134462651
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 20:20 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

linksom of rechtsom...in de buurt van dit bedrag ben je nagenoeg kwijt.
Er komen elk jaar heel veel Nederlanders bij ons bedrijf langs en het maakt niet zo veel bij wie ze het boeken.

Natuurlijk,als je heel lang blijf speuren dan zal je misschien iets voor 100 euro goedkoper vinden, en daar zit je dan in een ouwe afgedankte Sovjet-kist jezelf een high five te geven omdat je zo'n prijsbokser bent...
idd, zo hollands ben ik ook weer niet :P
pi_134465621
Lekker itinerary! Overstapje in Singapore oid lijkt me dan fijner
pi_134470154
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 20:20 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

linksom of rechtsom...in de buurt van dit bedrag ben je nagenoeg kwijt.
Er komen elk jaar heel veel Nederlanders bij ons bedrijf langs en het maakt niet zo veel bij wie ze het boeken.

Natuurlijk,als je heel lang blijf speuren dan zal je misschien iets voor 100 euro goedkoper vinden, en daar zit je dan in een ouwe afgedankte Sovjet-kist jezelf een high five te geven omdat je zo'n prijsbokser bent...
mwa, ik was destijds, toevallig ook op 24 december, 1300 euro kwijt met Cathay Pacific (één overstap in Hongkong en gelijk een extra dag daar gebleven). Het zal wel schelen dat ik dit echt een half jaar vantevoren al geboekt had. :D
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 20 december 2013 @ 07:46:41 #96
286575 Roces18
Chef de party
pi_134478679
Beste tip die ik kan meegeven is dat je beter een paar honderd euro meer kan dokken (zeker extra betalen voor van tevoren een stoel reserveren) zodat je sowieso niet in het midden komt te zitten. Voor lange vluchten zou ik toch wel een plekje bij de nooduitgang reserveren voor extra beenruimte.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 20 december 2013 @ 17:27:47 #97
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134494525
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 20:20 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

linksom of rechtsom...in de buurt van dit bedrag ben je nagenoeg kwijt.
Er komen elk jaar heel veel Nederlanders bij ons bedrijf langs en het maakt niet zo veel bij wie ze het boeken.

Natuurlijk,als je heel lang blijf speuren dan zal je misschien iets voor 100 euro goedkoper vinden, en daar zit je dan in een ouwe afgedankte Sovjet-kist jezelf een high five te geven omdat je zo'n prijsbokser bent...
Het hangt er ook enorm vanaf welke luchthaven je als uitgangspunt kiest.
Soms is vertrekken vanaf Brussel of Düsseldorf goedkoper, of met een Europese hop (bijv. DUS-LHR en dan de rest).

Vanuit de UK hier is het vaak goedkoper omdat Australië/NZ grote doelmarkten zijn vanwege geëmigreerde landgenoten. Het allergoedkoopste dat ik ooit heb gezien naar Auckland was £780/¤936 maar dan ga je met zo'n Chinese maatschappij waar je 10 uur moet doorbrengen op de luchthaven van een stad waar je nooit van hebt gehoord, en je de overige 30 uur in het geboer en gestink moet zitten :P

De allergoedkoopste goede maatschappij die ik heb gezien was £850/¤1020 - met Qatar Airways (LHR-DOH-SYD-AKL).

Zodra je er overigens een stop-over van 24u in gooit (in HKG, SIN of waar dan ook) gaat gelijk de vlucht met £200/¤240 omhoog.

Begin dit jaar zijn we met BA/Qantas gevlogen (14 uur LHR-SIN en daarna 10 uur SIN-AKL). Helaas was die 2e leg met Jetstar maar goed toch alleen maar geslapen dus ging snel voorbij. Op de terugweg via Sydney dat kostte £1200/¤1440.
pi_134494863
Ik vloog in 2011 voor in totaal 450 euro vanaf AMS naar AKL en terug.

Goed toen hoefde ik alleen maar de belastingen te betalen omdat ik de flying blue miles van mn pa kon gebruiken :D
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_134514189
Zou, aangekomen in Picton voor 2 nachtjes. Leuk dorpje! :)

Eens even zien of ik morgen een stukje van de Queen Charlotte Track kan lopen...
  zaterdag 21 december 2013 @ 20:55:07 #100
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134534851
Picton is mooi, harbourfront met gezellige eettentjes :)
pi_134554035
is het gebruikelijk dat je in nieuw-zeeland zelf een vervanger moet regelen als je een kamer uit gaat? straks krijg ik niemand gevonden en moet ik maanden huur betalen terwijl ik weer terug in nl ben :{ verder klinkt deze kamer die ik op het oog heb wel goed namelijk.
  zondag 22 december 2013 @ 21:30:42 #102
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134579910
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 12:15 schreef Deeltjesversneller het volgende:
is het gebruikelijk dat je in nieuw-zeeland zelf een vervanger moet regelen als je een kamer uit gaat?
nee
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 23 december 2013 @ 07:08:40 #103
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134596102
ik weet niet of iemand van plan is om morgen in NZ te landen maar vergeet niet dat NZ'se luchtruim gesloten wordt om absolute vrijgeleide te waarborgen voor Santa en zijn Reindeers ;)

http://www.weatherwatch.co.nz/content/santa-tracker-2013

[ Bericht 11% gewijzigd door rechtsedirecte op 23-12-2013 07:53:44 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 23 december 2013 @ 15:55:49 #104
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134609613
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 12:15 schreef Deeltjesversneller het volgende:
is het gebruikelijk dat je in nieuw-zeeland zelf een vervanger moet regelen als je een kamer uit gaat? straks krijg ik niemand gevonden en moet ik maanden huur betalen terwijl ik weer terug in nl ben :{ verder klinkt deze kamer die ik op het oog heb wel goed namelijk.
Mijn vrouw zegt dat het wel gebruikelijk is als je maar een tijdelijke periode gebruik maakt van een kamer op een universiteit (bijv. als je een semester/trimester studeert en niet een heel jaar)
pi_134642834
Serieuze vorm van kannibalisme ontdekt in Nieuw-Zeeland:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In the coolest little capital of the world
pi_134685577
Fijne kerst vanuit Rotorua! ~:)



Foto is trouwens genomen bij de hot springs in Taupo! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door GuitarJJ op 25-12-2013 15:10:37 ]
pi_134736277
Ik zit te overwegen om hier heen te gaan, zou dan van 1 maart t/m 30 maart zijn. Nuzit ik me een paar dingen af te vragen:

- Ik wil een loop rijden, beginnende in christchurch, dan oversteken naar de andere kant van het zuidereiland en dan zuidwaarts richting de milfordsound, vanaf de milfordsound weer terug oversteken naar de andere kust en dan weer omhoog richting christchurch. Is dit te doen in een maand tijd? (uiteraard is het te doen maar ik wil het liefst niet dagenlang in een auto zitten), volgens mij is het zo'n 1500km totaal. Naast dat het te doen is met de auto, is het de moeite waard om daar een maand te spenderen of is het een must om er minimaal 3 maanden te blijven of iets dergelijks?

- Ik vertrek vanaf Shanghai, de ticketprijs is rond de 1000 euro, is dit een beetje een schappelijke prijs? ik merk wel dat nieuw-zeeland echt een uithoek is in de wereld waardoor alle tickets best wel duur zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2013 03:28:02 ]
  vrijdag 27 december 2013 @ 07:22:53 #108
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134736650
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 december 2013 03:27 schreef andreas612 het volgende:
Ik zit te overwegen om hier heen te gaan, zou dan van 1 maart t/m 30 maart zijn. Nuzit ik me een paar dingen af te vragen:

- Ik wil een loop rijden, beginnende in christchurch, dan oversteken naar de andere kant van het zuidereiland en dan zuidwaarts richting de milfordsound, vanaf de milfordsound weer terug oversteken naar de andere kust en dan weer omhoog richting christchurch. Is dit te doen in een maand tijd? (uiteraard is het te doen maar ik wil het liefst niet dagenlang in een auto zitten), volgens mij is het zo'n 1500km totaal. Naast dat het te doen is met de auto, is het de moeite waard om daar een maand te spenderen of is het een must om er minimaal 3 maanden te blijven of iets dergelijks?

een maand is meer dan genoeg om het Zuider Eiland op je gemak te bekijken... een paar honderd kilometer ij je makkelijk weg op een dag op de rustige wegen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_134794659
Heb je altijd een working visum nodig voor werk in ruil voor kost en inwoning of kun je soms ''iligaal'' een handje meehelpen in een hostel?
  zaterdag 28 december 2013 @ 18:35:32 #110
286575 Roces18
Chef de party
pi_134794824
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 07:22 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

een maand is meer dan genoeg om het Zuider Eiland op je gemak te bekijken... een paar honderd kilometer ij je makkelijk weg op een dag op de rustige wegen
Ja, hij zou zelfs nog wat van het noordereiland kunnen meepakken. Maar verder zou ik niet oversteken voor het eiland, doe dan een loop om het hele eiland dus ga vanaf christchurch naar boven of naar beneden rijden. En oja, verwacht niets van Christchurch dat is echt een gehucht geworden na die aardbeving.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 28 december 2013 @ 19:42:33 #111
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134797584
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 18:30 schreef Levis het volgende:
Heb je altijd een working visum nodig voor werk in ruil voor kost en inwoning of kun je soms ''iligaal'' een handje meehelpen in een hostel?
officieel is het zo dat als iemand je een bed aanbied en je doet daar boor terug hand en spandiensten die verder hier niets mee te mken hebben (bijv. het gebouw schilderen) dan wordt dit als werk gezien en is den visa nodig.

gewoon een working holiday visum aanvragen!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 28 december 2013 @ 19:45:58 #112
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134797745
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 18:35 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ja, hij zou zelfs nog wat van het noordereiland kunnen meepakken. Maar verder zou ik niet oversteken voor het eiland, doe dan een loop om het hele eiland dus ga vanaf christchurch naar boven of naar beneden rijden
dit dus, Marlborough Sounds bijv., genoeg tijd!

quote:
. En oja, verwacht niets van Christchurch dat is echt een gehucht geworden na die aardbeving.
Papanui is wel leuk om even, als er toch bent,wat te eten en te drinken, maar inderdaad, verder hen je er weinig meet te zoeken
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_134797994
Ik zou ZEKER de marlborough sounds meepakken en het Abel Tasman park. Seriously heaven!

En Christchurch, tja. Ik stond naast de cathedral toen ie instortte, dus ik zou benieuwd zijn hoe het er nu is, maar eerlijk gezegd vond ik het er toen het nog geen chaos was niet heel spannend...

Maar dat Abel Tasman park yummy yummy. Ik vond trouwens Dunedin ook nog wel geinig, evenals het schiereiland daar (voor het spotten van allerlei dieren).
  zaterdag 28 december 2013 @ 22:16:48 #114
286575 Roces18
Chef de party
pi_134804805


naar mijn mening de mooiste plek van het zuidereiland :9~

en van het noordereiland;
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 28 december 2013 @ 23:21:47 #115
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134808448
Het is maar wat je zoek Roses, Queenstown is en blijft de Adventure Capitol van NZ en bruist het hele jaar door maar wat schoonheid betreft kan ik je meenemen maar plekjes veel mooier zijn
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_134810651
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 00:04 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Noord: het Tongariro National Park.

Zuid: Wanaka, Franz Josef, Kaikoura en de mooie reflecties rondom Mt. Cook.
  zondag 29 december 2013 @ 13:57:35 #117
286575 Roces18
Chef de party
pi_134824849
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 00:08 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

kaikoura is inderdaad ook erg mooi! vooral als er ochtendnevel is en de zon schijnt, dan is het zeker genieten.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_134831370
Wat is de beste manier om mensen te zoeken waarmee je een aantal dagen kan hiken. (bijv. een Great Walk) Internet? Hostels langs gaan? Ik heb geen idee...

Ook zou ik willen weten van iemand die al eens een Great Walk heeft gedaan, hoe het was en of je er een goede conditie voor moet hebben.
  zondag 29 december 2013 @ 18:18:04 #119
286575 Roces18
Chef de party
pi_134836903
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 16:17 schreef Levis het volgende:
Wat is de beste manier om mensen te zoeken waarmee je een aantal dagen kan hiken. (bijv. een Great Walk) Internet? Hostels langs gaan? Ik heb geen idee...

Ook zou ik willen weten van iemand die al eens een Great Walk heeft gedaan, hoe het was en of je er een goede conditie voor moet hebben.
Conditie is niet zozeer van belang (maar met 150kg is het lastig), het gaat meer om doorzettingsvermogen en dat je de juiste schoeisel, kleding en goed eten mee hebt. Maar eigenlijk boeit dit allemaal ook niet zoveel. Heb mensen bovenop mount Tongariro zien staan met alleen slippertjes en een korte broek. Terwijl het sneeuwde :') En tongariro crossing is wel een paar niveaus zwaarder.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 29 december 2013 @ 18:49:51 #120
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134838235
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 16:17 schreef Levis het volgende:

Ook zou ik willen weten van iemand die al eens een Great Walk heeft gedaan, hoe het was en of je er een goede conditie voor moet hebben.
heb er een gedaan, in een dag O-)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_134841360
Bedankt! Is een regenbroek ook een must? Ik heb nu een ''waterafstotende'' broek en denk eigenlijk dat ik daar genoeg aan heb.

Lastig om alles in mijn backpack te krijgen :P
  zondag 29 december 2013 @ 20:15:51 #122
286575 Roces18
Chef de party
pi_134842399
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 19:55 schreef Levis het volgende:
Bedankt! Is een regenbroek ook een must? Ik heb nu een ''waterafstotende'' broek en denk eigenlijk dat ik daar genoeg aan heb.

Lastig om alles in mijn backpack te krijgen :P
Gewoon een regenjas / regenbroek meenemen die in zo'n pakketje zitten. Want als je een regenbroek/jas aan houdt als het niet regent zweet je je kapot. Die clip je aan je tas (dus geen ruimte nodig) en klaar is kees.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 29 december 2013 @ 20:38:37 #123
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134844272
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 december 2013 03:27 schreef andreas612 het volgende:
- Ik wil een loop rijden, beginnende in christchurch, dan oversteken naar de andere kant van het zuidereiland en dan zuidwaarts richting de milfordsound, vanaf de milfordsound weer terug oversteken naar de andere kust en dan weer omhoog richting christchurch. Is dit te doen in een maand tijd? (uiteraard is het te doen maar ik wil het liefst niet dagenlang in een auto zitten), volgens mij is het zo'n 1500km totaal. Naast dat het te doen is met de auto, is het de moeite waard om daar een maand te spenderen of is het een must om er minimaal 3 maanden te blijven of iets dergelijks?

Wij hebben deze ronde in circa 12 dagen gedaan
  zondag 29 december 2013 @ 20:39:07 #124
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134844308
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:15 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Gewoon een regenjas / regenbroek meenemen die in zo'n pakketje zitten. Want als je een regenbroek/jas aan houdt als het niet regent zweet je je kapot. Die clip je aan je tas (dus geen ruimte nodig) en klaar is kees.
dit dus, een goede tramping regenbroek is echter niet goedkoop dus even goed nadenken wat je precies wil (voor een keer of iets voor vaker gebruik)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_134850608
Enig probleem wat ik nu nog heb is dat mijn backpack waarschijnlijk te zwaar word voor een meerdaagse route... Ik moet ook alles meenemen :'( Dit terwijl ik bijna al mijn kleding niet nodig heb.
Het zou dus ideaal zijn als er groter kluizen te huur zijn waar ik mijn daypack en overbodige spullen in kan leggen voordat ik aan een meerdaagse tocht begin. Is dit mogelijk?

Ik kan er natuurlijk ook voor kiezen om geen meerdaagse tochten te maken! Dan hoef ik mijn slaapzak ook niet mee te nemen omdat die in een normaal hostel overbodig is. Alleen ben ik dan bang om het echte ''backpack-gevoel'' te missen.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
pi_134852696
Het zou toch handig zijn als je een wandelmaatje had. Dan kunnen de spullen verdeeld worden...

Misschien dat ze in Te Anau nog iets van een opslag-/lockerplaats hebben?
pi_134853966
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:01 schreef Levis het volgende:
Enig probleem wat ik nu nog heb is dat mijn backpack waarschijnlijk te zwaar word voor een meerdaagse route... Ik moet ook alles meenemen :'( Dit terwijl ik bijna al mijn kleding niet nodig heb.
Het zou dus ideaal zijn als er groter kluizen te huur zijn waar ik mijn daypack en overbodige spullen in kan leggen voordat ik aan een meerdaagse tocht begin. Is dit mogelijk?

Ik kan er natuurlijk ook voor kiezen om geen meerdaagse tochten te maken! Dan hoef ik mijn slaapzak ook niet mee te nemen omdat die in een normaal hostel overbodig is. Alleen ben ik dan bang om het echte ''backpack-gevoel'' te missen.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Meestal kun je wel wat achterlaten bij je laatste overnachtingsplek voordat je aan de tramp begint. Moet de eerste plek nog tegenkomen die daar moeilijk over doet.

Een regenbroek kan ik wel aanraden (plus een goede regenhoes voor je backpack). Ik had een dag van de Routeburn track zoveel regen dat ik niet had willen voorstellen zonder die spullen bij me te hebben. Ons pad was één grote waterval geworden, en leek uiteindelijk meer op canyoning dan op tramping :')
In the coolest little capital of the world
pi_134881745
Jaaaa nu komt het dichterbij!
Vliegen 24 februari, over china (guangzhou)naar auckland, daar twee dagen blijven en even orienteren. dan binnenalndse vlucht naar queenstown, dan zuidereiland bekijken en uiteindelijk weer eindigen op noord.
terug vanaf auckland half april.. het was de bedoeling terug te vliegen ook over china en dan daar een dag of drie te vertoeven, maar kon geen leuke tickets vinden, nu wordt het waarschijnlijk dubai! Heel wat anders dan ik in gedachten had, en weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken.. Ik ben alleen, en ben bang dat ik met mn reiskloffie en rugzak daar behoorlijk uit de toon ga vallen..
hmmm twijfelssss! Ik wil wel graag op de terugweg ergens een paar dagen blijven, zo heb ik op de lange terugreis nog iets extra,s om naar uit te kijken... hebben jullie andere tips? Of zeggen jullie gewoon doen, dubai?
pi_134883755
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:06 schreef azrielle het volgende:
Jaaaa nu komt het dichterbij!
Vliegen 24 februari, over china (guangzhou)naar auckland, daar twee dagen blijven en even orienteren. dan binnenalndse vlucht naar queenstown, dan zuidereiland bekijken en uiteindelijk weer eindigen op noord.
terug vanaf auckland half april.. het was de bedoeling terug te vliegen ook over china en dan daar een dag of drie te vertoeven, maar kon geen leuke tickets vinden, nu wordt het waarschijnlijk dubai! Heel wat anders dan ik in gedachten had, en weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken.. Ik ben alleen, en ben bang dat ik met mn reiskloffie en rugzak daar behoorlijk uit de toon ga vallen..
hmmm twijfelssss! Ik wil wel graag op de terugweg ergens een paar dagen blijven, zo heb ik op de lange terugreis nog iets extra,s om naar uit te kijken... hebben jullie andere tips? Of zeggen jullie gewoon doen, dubai?
Via Singapore anders? Of Hong Kong, maar dat ligt redelijk noordelijk (alhoewel, vlakbij bij Guangzhou ;) )
pi_134884861
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:06 schreef azrielle het volgende:
Jaaaa nu komt het dichterbij!
Vliegen 24 februari, over china (Guangzhou)naar auckland, daar twee dagen blijven en even oriënteren. dan binnenlandse vlucht naar queenstown, dan Zuidereiland bekijken en uiteindelijk weer eindigen op noord.
terug vanaf Auckland half april.. het was de bedoeling terug te vliegen ook over China en dan daar een dag of drie te vertoeven, maar kon geen leuke tickets vinden, nu wordt het waarschijnlijk Dubai! Heel wat anders dan ik in gedachten had, en weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken.. Ik ben alleen, en ben bang dat ik met m'n reiskloffie en rugzak daar behoorlijk uit de toon ga vallen..
hmmm twijfels! Ik wil wel graag op de terugweg ergens een paar dagen blijven, zo heb ik op de lange terugreis nog iets extra's om naar uit te kijken... hebben jullie andere tips? Of zeggen jullie gewoon doen, Dubai?
Wat maakt het uit?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_134885073
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2013 17:47 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Via Singapore anders? Of Hong Kong, maar dat ligt redelijk noordelijk (alhoewel, vlakbij bij Guangzhou ;) )
dubai en ghuanzou liggen op de route, dus kosten mij niets. Hongkong en Beijing kan ook, tegen hogere kosten.

En wat het uit maakt? hmm dubai heeft me nooit getrokken zegmaar, maar het hele rich life alles goud en gala zegmaar doet me ook niet zoveel..
  maandag 30 december 2013 @ 21:03:53 #132
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134894460
Dubai is wel aardig voor een paar dagen hoor. Beetje Las Vegas gehalte, rijk, fake & nep maar wel leuk winkelen (geen BTW/belasting). En de waterparken zijn heerlijk. Als je een meer authentieke ervaring wilt kun je de oude stad bezoeken of een kamelentocht door de woestijn maken.
pi_134896763
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:03 schreef MartijnUK het volgende:
Dubai is wel aardig voor een paar dagen hoor. Beetje Las Vegas gehalte, rijk, fake & nep maar wel leuk winkelen (geen BTW/belasting). En de waterparken zijn heerlijk. Als je een meer authentieke ervaring wilt kun je de oude stad bezoeken of een kamelentocht door de woestijn maken.
Dubai heeft ook plekken die niet rijk en nep aandoen hoor. Bastakya is erg mooi, of de vele souks. Ik vond dat zelf ook mooier dan die overdreven grootheidswaanzin.
In the coolest little capital of the world
  maandag 30 december 2013 @ 21:50:31 #134
52513 whosvegas
The Trickster
pi_134897224
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 18:16 schreef azrielle het volgende:

[..]

dubai en ghuanzou liggen op de route, dus kosten mij niets. Hongkong en Beijing kan ook, tegen hogere kosten.

En wat het uit maakt? hmm dubai heeft me nooit getrokken zegmaar, maar het hele rich life alles goud en gala zegmaar doet me ook niet zoveel..
Waar hou je van?
Als je van shoppen houd, zou ik naar Dubai gaan
Als je van historie houd, zou ik naar Beijing gaan (tevens prima uitval basis voor een dagtocht naar de Chinese muur, de Chinese muur is een van de indrukwekendste bouwwerken die ooi gezien heb)
Als je van grote steden houd, zou ik naar Hongkong gaan
Are you nuts??
  maandag 30 december 2013 @ 21:53:57 #135
286575 Roces18
Chef de party
pi_134897426
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:01 schreef Levis het volgende:
Enig probleem wat ik nu nog heb is dat mijn backpack waarschijnlijk te zwaar word voor een meerdaagse route... Ik moet ook alles meenemen :'( Dit terwijl ik bijna al mijn kleding niet nodig heb.
Het zou dus ideaal zijn als er groter kluizen te huur zijn waar ik mijn daypack en overbodige spullen in kan leggen voordat ik aan een meerdaagse tocht begin. Is dit mogelijk?

Ik kan er natuurlijk ook voor kiezen om geen meerdaagse tochten te maken! Dan hoef ik mijn slaapzak ook niet mee te nemen omdat die in een normaal hostel overbodig is. Alleen ben ik dan bang om het echte ''backpack-gevoel'' te missen.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Wat neem je allemaal in godsnaam mee dan? Op de wandelroutes zijn vaak van die kleine hutjes die je van tevoren kunt boeken dus een tent is niet nodig. Verder kan je toch best een paar dagen dezelfde kleren aan? Heb ik nooit een probleem mee. Verder eten en drinken meenemen (vaak kan je ook drinken uit een riviertje halen, is daar goede kwaliteit water (moet je wel zorgen dat je ze boven de wandelroutes vult anders heb je misschien pis in je water :@ )
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 30 december 2013 @ 21:54:06 #136
52513 whosvegas
The Trickster
pi_134897432
Zat trouwens vorig jaar een maand in Nieuw Zeeland, wat een ongelofelijk mooi en leuk land. Zit te denken om over een paar jaar weer te gaan!

Na een paar dagen Auckland, ben ik met een binnenlandse vlucht, naar het Zuider eiland gevlogen. Waar ik met Magicbus een rondreis gemaakt heb.
Are you nuts??
  maandag 30 december 2013 @ 22:09:51 #137
286575 Roces18
Chef de party
pi_134898326
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:54 schreef whosvegas het volgende:
Zat trouwens vorig jaar een maand in Nieuw Zeeland, wat een ongelofelijk mooi en leuk land. Zit te denken om over een paar jaar weer te gaan!

Na een paar dagen Auckland, ben ik met een binnenlandse vlucht, naar het Zuider eiland gevlogen. Waar ik met Magicbus een rondreis gemaakt heb.
deze?:
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 30 december 2013 @ 22:15:34 #138
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134898669
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:42 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Dubai heeft ook plekken die niet rijk en nep aandoen hoor. Bastakya is erg mooi, of de vele souks. Ik vond dat zelf ook mooier dan die overdreven grootheidswaanzin.
Dat zei ik, de oude stad :)
pi_134917097
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:50 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Waar hou je van?
Als je van shoppen houd, zou ik naar Dubai gaan
Als je van historie houd, zou ik naar Beijing gaan (tevens prima uitval basis voor een dagtocht naar de Chinese muur, de Chinese muur is een van de indrukwekendste bouwwerken die ooi gezien heb)
Als je van grote steden houd, zou ik naar Hongkong gaan
Ik houd dus helemaal niet van shoppen, en het zien en gezien worden idee. Voel ook gewoon alsof het contrast met twee maanden nieuw Zeeland wel erg groot is:)
Probably Beijing dus :) de Chinese muur lijkt me amazing!

Maar eerst nieuw Zeeland om naar uit te kijken. Ik wil met stray gaan reizen, zal ik alvast een pass kopen? Of wachten tot ik daar ben?
Denk dat het de everywhere pass wordt :D
pi_134918891
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:21 schreef azrielle het volgende:

[..]

Denk dat het de everywhere pass wordt :D
Dan kom ik je waarschijnlijk wel tegen! Ikzelf vertrek 28 januari met de Stray Bus in Auckland!
De pas heb ik al op internet gekocht maar het schijnt dat je hem vaak goedkoper in Nieuw-Zeeland zelf kan kopen.

Gelukkig nieuw jaar iedereen! (Nieuw-Zeelandse tijd)
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:47:41 #141
286575 Roces18
Chef de party
pi_134920872
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:21 schreef azrielle het volgende:

[..]

Maar eerst nieuw Zeeland om naar uit te kijken. Ik wil met stray gaan reizen, zal ik alvast een pass kopen? Of wachten tot ik daar ben?
Denk dat het de everywhere pass wordt :D
http://www.straytravel.co(...)-hop-off-promotions/

nu heb je mooie deals!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 31 december 2013 @ 14:36:01 #142
52513 whosvegas
The Trickster
pi_134925632
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:21 schreef azrielle het volgende:

[..]

Ik houd dus helemaal niet van shoppen, en het zien en gezien worden idee. Voel ook gewoon alsof het contrast met twee maanden nieuw Zeeland wel erg groot is:)
Probably Beijing dus :) de Chinese muur lijkt me amazing!

Maar eerst nieuw Zeeland om naar uit te kijken. Ik wil met stray gaan reizen, zal ik alvast een pass kopen? Of wachten tot ik daar ben?
Denk dat het de everywhere pass wordt :D
Heb een gratis dag excursie (Auckland) bij Stray gedaan. Was leuk! En de begeleiding was goed. Zelf heb ik een week van te voren geboekt bij MagicBus, toen ik nog in Austraie zat. Maar als ik het nu al zou weten, zou ik nu al gaan boeken (kun je niet voor de verassing komen te staan, dat ze vol zitten)

Mijn zusje woont op het moment in Dubai, ben er al 2 keer geweest (eind Maart staat de volgende reis gepland). Een keer ben ik in een musseum over de geschiedenis van de Verenigde Arabische Emiraten, was erg interressant! En ook heb ik een keer een woestijn tocht gemaakt, toch leuk een keertje de woestijn te zien. Dus in Dubai kun je meer dan alleen shoppen.

Als je voldoende budget heb, zou ik iig voor Beijing gaan, daar heb je ook de Verboden stad (bedenk ik me net :) ), ook erg de moeite waard.
Are you nuts??
pi_134980627
Nomads Fusion – Go to Stray Shop
Base ACB - Base Foyer
ibis Styles Auckland
Quadrant (10 Waterloo)
Sky Tower- Victoria St
YHA City
YHA International

Als ik uit deze hostels moet kiezen in Auckland, welke zijn aan te raden? Het is maar voor 2 nachten.
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:39:14 #144
286575 Roces18
Chef de party
pi_134985842
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 13:19 schreef robuust89 het volgende:
Nomads Fusion – Go to Stray Shop
Base ACB - Base Foyer
ibis Styles Auckland
Quadrant (10 Waterloo)
Sky Tower- Victoria St
YHA City
YHA International

Als ik uit deze hostels moet kiezen in Auckland, welke zijn aan te raden? Het is maar voor 2 nachten.
Waar houdt je van? Een rustige hostel waar je iets verder moet voor lopen of midden in het centrum met waarschijnlijk een kroeg o.i.d. er onder? En Sky Tower is de toren , geen hostel en daar zit alleen een hotel/ restaurant in.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_134986166
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:39 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Waar houdt je van? Een rustige hostel waar je iets verder moet voor lopen of midden in het centrum met waarschijnlijk een kroeg o.i.d. er onder? En Sky Tower is de toren , geen hostel en daar zit alleen een hotel/ restaurant in.
Graag wel in het centrum!
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:51:39 #146
286575 Roces18
Chef de party
pi_134986270
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:49 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Graag wel in het centrum!
Centraler dan Base kan je volgens mij niet zitten. Vraag een kamer ergens bovenin, heb je ook geen last van het geluid. Als je iets zoekt wat kleinschaliger is. Dan kan je Nomads of Base nemen. Yha en Quadrant enz zit allemaal iets verder weg.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_135001206
Nu op Nederland 1: Floortje naar het einde van de wereld, over iemand die heel afgelegen woont op het zuidereiland ^O^
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  vrijdag 3 januari 2014 @ 11:47:28 #148
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135017855
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:35 schreef robuust89 het volgende:
Nu op Nederland 1: Floortje naar het einde van de wereld, over iemand die heel afgelegen woont op het zuidereiland ^O^
Heb het gezien, veel mooie beelden. Die gast woont wel super afgelegen alhoewel dat ook wel weer gaat veranderen zodra ze aan de nieuwe highway beginnen van Haast naar Milford Sound (!)
pi_135017945
Dat gaat wel een dotje omrijden schelen ja _O-
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_135018035
wat een zooitje, dat huis. die vrouw leek ook niet echt tevreden te zijn.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 12:13:20 #151
286575 Roces18
Chef de party
pi_135018681
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:54 schreef Deeltjesversneller het volgende:
wat een zooitje, dat huis. die vrouw leek ook niet echt tevreden te zijn.
Heeft iemand een link?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_135018980
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:13 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Heeft iemand een link?
hierzo: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1387466
  vrijdag 3 januari 2014 @ 12:23:28 #153
286575 Roces18
Chef de party
pi_135019043
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_135019049
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:54 schreef Deeltjesversneller het volgende:
wat een zooitje, dat huis. die vrouw leek ook niet echt tevreden te zijn.
Ik kreeg ook het idee dat het blijven van haar een moetje (want zwanger) was
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 3 januari 2014 @ 12:29:15 #155
286575 Roces18
Chef de party
pi_135019240
Wel het mooie van NZ is dat ze allemaal zo vriendelijk zijn, een groot vakantieoord. In NL hoef je niet te liften (mag ook niet) maar daar neemt toch niemand je mee.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 3 januari 2014 @ 12:53:57 #156
286575 Roces18
Chef de party
pi_135019947
Die vrouw is echt een raar figuur trouwens, nogal stil, en apart :)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_135020636
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:29 schreef Roces18 het volgende:
Wel het mooie van NZ is dat ze allemaal zo vriendelijk zijn, een groot vakantieoord. In NL hoef je niet te liften (mag ook niet) maar daar neemt toch niemand je mee.
Klopt, de locals in NZ zijn enorm vriendelijk! Iedereen is in voor een praatje, een 'how are you doing mate?', of sommigen stoppen spontaan om te vragen of ze je kunnen helpen (als je met een kaart in je handen staat).

Aussies zijn ook best vriendelijk, maar het is toch wat minder. Maar toch grappig; iedereen bedankt bijv. de busschauffeur. Dat zie je in Nederland niet zo gauw. :N

Ik snap trouwens waarom (afgezien van het feit dat de locals enorm met het milieu bezig zijn) het zo schoon in NZ is: ze lopen in de nacht met enorme stofzuigers en grote dweilmachines door de straten (in de wat grotere plaatsen) :D
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:16:24 #158
286575 Roces18
Chef de party
pi_135020702
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:14 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Klopt, de locals in NZ zijn enorm vriendelijk! Iedereen is in voor een praatje, een 'how are you doing mate?', of sommigen stoppen spontaan om te vragen of ze je kunnen helpen (als je met een kaart in je handen staat).

In NZ hebben ze naar mijn gevoel ook veel minder een tijdsbesef? In Nederland is het haasten, en daar is het rustig aan op de flip flops :D Een mooie plek om te rentenieren *)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_135020996
Daar nog ontzettend geholpen toen we in berg/heuvelachtig gebied op Noordereiland met twee lekke banden (rotsblokken vlak voor ons op weg gevallen) en geen bereik (ondanks NZe simkaart) stonden in de zeikregen. Eerste de beste die er langs kwam stopte, pakte zijn telefoon en belde direct de eerste de beste garage voor ons. Bleef ook nog eens een klein uur(!) wachten totdat die met een sleepauto gearriveerd was en we meegesleept konden worden.

_O_ held die man
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_135025029
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:51 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Centraler dan Base kan je volgens mij niet zitten. Vraag een kamer ergens bovenin, heb je ook geen last van het geluid. Als je iets zoekt wat kleinschaliger is. Dan kan je Nomads of Base nemen. Yha en Quadrant enz zit allemaal iets verder weg.
Dank voor de info, heb bij Base geboekt! ^O^
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_135030038
is het een beetje te plannen om een brief vanuit nieuw-zeeland op een specifieke dag bezorgd te laten worden in nederland? iemand ervaring mee? of hoe lang duurt het normaal gezien, een paar dagen verschil is geen ramp maar liever niet.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 17:06:24 #162
286575 Roces18
Chef de party
pi_135030745
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:50 schreef Deeltjesversneller het volgende:
is het een beetje te plannen om een brief vanuit nieuw-zeeland op een specifieke dag bezorgd te laten worden in nederland? iemand ervaring mee? of hoe lang duurt het normaal gezien, een paar dagen verschil is geen ramp maar liever niet.
nee, maar als het voor een verjaardag is kan je greetz en dergelijke gebruiken. En anders stuur je een e-mail ;)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_135031773
wil iets persoonlijks vanuit daar sturen daarom. van nl naar nz duurt in ieder geval 5 tot 7 werkdagen volgens postnl, dan stuur ik het wel 6 werkdagen van tevoren op.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 18:34:05 #164
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_135034539
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:30 schreef Deeltjesversneller het volgende:
wil iets persoonlijks vanuit daar sturen daarom. van nl naar nz duurt in ieder geval 5 tot 7 werkdagen volgens postnl, dan stuur ik het wel 6 werkdagen van tevoren op.
vanuit NZ naar NL duurt het zelfde, mijn ervaring is dat de post van NZ naar NL sneller is dan andersom.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_135036016
oke bedankt beide ^O^
pi_135057251
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:30 schreef Deeltjesversneller het volgende:
wil iets persoonlijks vanuit daar sturen daarom. van nl naar nz duurt in ieder geval 5 tot 7 werkdagen volgens postnl, dan stuur ik het wel 6 werkdagen van tevoren op.
Mijn kaartjes (internationale post) deden er een kleine twee weken over :)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:12:02 #167
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135063369
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 08:41 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Mijn kaartjes (internationale post) deden er een kleine twee weken over :)
Post ze niet uit Te Anau. Ik heb vandaar ansichtkaarten naar NL gestuurd en die deden er 3 maanden over :P
pi_135555538
Yeah!! Tickets geboekt, buspas gekocht, nu kan ik niet meer terug :)
25 feb vliegen naar auckland. Toch het noordereiland eerst, anders zou ik nog twee keer een binnenlandse vlucht (van auchland naar queenstown en terug) moeten nemen, de busroute gaat nu eenmaal zo en die binnenlandse vluchten nemen ook weer tijd in beslag..

mijn schema ziet er nu zo uit:
25-27 feb vlucht (stop van 7 uur in china)
27-28 feb acclimatiseren in auckland (heeft iemand tips voor een fijn hotel? Vriend van me adviseerde best western, een prima hotel, lekker comfortabel, kan ik bijkomen van de vlucht en dat kost me 135 euro voor 2 nachten.)

dan opstappen!

Dit is het standaard reisschema:
Sat, 01-Mar-14 07:00 AUCKLAND -NORTHBOUND PAIHIA
Sun, 02-Mar-14 07:10 CAPE REINGA -DAY TRIP PAIHIA
Mon, 03-Mar-14 16:00 PAIHIA SOUTHBOUND- AUCKLAND
Tue, 04-Mar-14 07:00 AUCKLAND -HAHEI
Wed, 05-Mar-14 07:30 HAHEI- RAGLAN
Thu, 06-Mar-14 08:00 RAGLAN -MOUREA (CULTURAL STOP)
Fri, 07-Mar-14 08:00 MOUREA (CULTURAL STOP)- ROTORUA
Sun, 09-Mar-14 12:30 ROTORUA EAST - Hot Rocks Base Rotorua - STRAY S GISBORNE
Mon, 10-Mar-14 10:30 GISBORNE -TE ARAROA
Tue, 11-Mar-14 10:00 TE ARAROA -MARAEHAKO BAY
Wed, 12-Mar-14 07:30 MARAEHAKO BAY- LAKE ANIWHENUA
Thu, 13-Mar-14 07:00 LAKE ANIWHENUA -WHAKAHORO
Fri, 14-Mar-14 07:00 WHAKAHORO -NATIONAL PARK
Sat, 15-Mar-14 09:00 NATIONAL PARK -WELLINGTON
Sun, 16-Mar-14 11:45 PICTON- MARAHAU
Tue, 18-Mar-14 08:30 MARAHAU -PUNAKAIKI
Wed, 19-Mar-14 12:00 PUNAKAIKI -FRANZ JOSEF
Fri, 21-Mar-14 09:00 FRANZ JOSEF -WANAKA
Sat, 22-Mar-14 10:15 WANAKA-QUEENSTOWN
Tue, 25-Mar-14 08:30 QUEENSTOWN - aa BASE Discovery Lodge - STRAY S GUNNS CAMP
Wed, 26-Mar-14 08:30 GUNNS CAMP -INVERCARGILL
Thu, 27-Mar-14 10:30 INVERCARGILL -QUEENSTOWN
Fri, 28-Mar-14 08:40 QUEENSTOWN- MT COOK
Sat, 29-Mar-14 08:00 MT COOK- RANGITATA
Sun, 30-Mar-14 07:30 RANGITATA -KAIKOURA
Mon, 31-Mar-14 09:00 KAIKOURA- PICTON
Tue, 01-Apr-14 06:40 WELLINGTON -AUCKLAND

Ik vlieg op 9 april naar china, dus heb ik nog wat dagen over, nu gaf de medewerker van stray als advies zowieso wat langer te blijven in Abel Tasman, Wanaka en Queenstown (alleen zuidereiland had hij ervaring mee) dus dat zou ik in kunnen plannen, maar ik hoor het graag als jullie anders adviseren of nog suggesties hebben voor noordereiland..

Het leek me ook heel gaaf om 3 dagen met een zeilschip mee te gaan bij de bay of islands, dat zou dan helemaal in het begin van de reis zijn, daar heb ik een goeie optie voor gevonden en dan hou ik nog 4 dagen over om op andere plekken te blijven..

Is het trouwens voldoende om goeie sneakers mee te nemen? Of zijn goeie wandelschoenen echt een must? En moet ik ook zorgen voor waterdichte kleding, regenjas/broek?
Ik wordt een beetje zenuwachtig nu hihi zo spannend! Oh en ik heb nog wat dingen nodig, zoals een fijne broek en goeie slippers, eventueel regenkleding) maar alles is zo duur, is het slimmer om die daar te kopen? Ik ben toch 2 dagen in auckland, dus kan nog wat shoppen indien nodig...
  donderdag 16 januari 2014 @ 14:58:48 #169
286575 Roces18
Chef de party
pi_135561358
Het beste kan je alles kopen in NZ. Koop zo min mogelijk in Nederland, dat kost je allemaal bagageruimte. En met goede sneakers moet je het toch wel kunnen doen (Alles).

Dat reisschema zou ik in de prullenbak gooien, het is wel heel stipt. En wie weet wil je ergens nog een paar dagen blijven, hoe ga je dat doen? Schrijf gewoon de punten op waar je echt heen wilt, en wat daar buiten gebeurt is een grote verassing toch? Verder hangt het ook allemaal van het weer af. Vorig jaar maart was het uitstekend weer 25 + graden maar ik denk dat het dit jaar wat lager ligt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_135562198
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:58 schreef Roces18 het volgende:
Het beste kan je alles kopen in NZ. Koop zo min mogelijk in Nederland, dat kost je allemaal bagageruimte. En met goede sneakers moet je het toch wel kunnen doen (Alles).

Dat reisschema zou ik in de prullenbak gooien, het is wel heel stipt. En wie weet wil je ergens nog een paar dagen blijven, hoe ga je dat doen? Schrijf gewoon de punten op waar je echt heen wilt, en wat daar buiten gebeurt is een grote verassing toch? Verder hangt het ook allemaal van het weer af. Vorig jaar maart was het uitstekend weer 25 + graden maar ik denk dat het dit jaar wat lager ligt.
Dit is het reisschema van de bus waar ik mee reis, en het is een hop on hop off systeem dus als ik ergens langer wil blijven dan kan dat! Mijn vraag was dan ook waar jullie langer zouden blijven :)
  Redactie Frontpage donderdag 16 januari 2014 @ 23:04:44 #171
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135585644
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:25 schreef azrielle het volgende:

[..]

Dit is het reisschema van de bus waar ik mee reis, en het is een hop on hop off systeem dus als ik ergens langer wil blijven dan kan dat! Mijn vraag was dan ook waar jullie langer zouden blijven :)
Wil je nog tips over Gisborne/Te Araroa en alles wat er tussen ligt? (Anaura Bay, Te Puia Springs, Tikitiki, Ruatoria, Tolaga Bay, Tokomaru Bay, Wainui, Matawai, Te Karaka etc?).

Heb een dik half jaar in Gisborne gewoond/gewerkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door JeMoeder op 16-01-2014 23:10:06 ]
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_135625004
Ik vertrek binnenkort dus alle tips zijn van harte welkom ;)
  zaterdag 18 januari 2014 @ 09:28:39 #173
286575 Roces18
Chef de party
pi_135633703
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:25 schreef azrielle het volgende:

[..]

Dit is het reisschema van de bus waar ik mee reis, en het is een hop on hop off systeem dus als ik ergens langer wil blijven dan kan dat! Mijn vraag was dan ook waar jullie langer zouden blijven :)
Ligt ook een beetje aan het weer maar sowieso: bay of islands, (en als je toch naar cape reinga gaat, vergeet te paki sanddunes niet) , coromandel, tongariro, frans jozef, queenstown en kaikoura.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_135637439
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 09:28 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ligt ook een beetje aan het weer maar sowieso: bay of islands, (en als je toch naar cape reinga gaat, vergeet te paki sanddunes niet) , coromandel, tongariro, frans jozef, queenstown en kaikoura.
Afgezien van de Bay of Islands (niet geweest) zou ik het zelfde lijstje opnoemen!

Voor de Tongariro Crossing kun je je ook laten oppikken vanaf je hostel in Taupo. In Taupo kun je de hot springs opzoeken en eventueel naar het Wai-o-tapu geothermisch park (alhoewel dat meer in de buurt van Rotorua ligt).
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:55:19 #175
286575 Roces18
Chef de party
pi_135637710
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:44 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Afgezien van de Bay of Islands (niet geweest) zou ik het zelfde lijstje opnoemen!

Voor de Tongariro Crossing kun je je ook laten oppikken vanaf je hostel in Taupo. In Taupo kun je de hot springs opzoeken en eventueel naar het Wai-o-tapu geothermisch park (alhoewel dat meer in de buurt van Rotorua ligt).
Ik verbleef zelf in tongariro national park, klein dorpje aan de voet van de bergen met niet veel te doen. Maar omdat je al zo vroeg uit je nest moet heb ik althans geen zin om vanuit taupo naar het beginpunt te rijden (lijkt me zeker een uur of niet?)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_135638182
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:55 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik verbleef zelf in tongariro national park, klein dorpje aan de voet van de bergen met niet veel te doen. Maar omdat je al zo vroeg uit je nest moet heb ik althans geen zin om vanuit taupo naar het beginpunt te rijden (lijkt me zeker een uur of niet?)
Klopt, werd volgens mij rond 06.15 opgepikt... Maar het was de dag zeker waard :D
  zaterdag 18 januari 2014 @ 13:13:01 #177
286575 Roces18
Chef de party
pi_135638201
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:12 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Klopt, werd volgens mij rond 06.15 opgepikt... Maar het was de dag zeker waard :D
Ik heb nog steeds nachtmerries van die eindeloze trappen :D ;(
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_135638300
Ja, die waren verschrikkelijk! :'(

Het was ook een nachtmerrie toen ik bovenop Mt. Doom besefte dat je via dezelfde steile en glibberige weg weer naar beneden moest.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 13:33:19 #179
286575 Roces18
Chef de party
pi_135638757


eindeloos................ (denk een kwart) maar het heet niet voor niets devil's staircase
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_135639432
Tijdens de klim:


Resultaat op de top _O_ :
pi_135639628
_O_
  zaterdag 18 januari 2014 @ 14:24:38 #182
286575 Roces18
Chef de party
pi_135640301
Dit vind ik mijn mooiste (op het punt dat je net de wolken in gaat lopen _O_ )

melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_135640603
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 14:24 schreef Roces18 het volgende:
Dit vind ik mijn mooiste (op het punt dat je net de wolken in gaat lopen _O_ )

[ afbeelding ]
Nice! :)

Deze is in de buurt van Franz Josef genomen. Ook één van mijn favoriete foto's:

pi_135641560
Volgende week dinsdag is het zover! _O_ Zin in! *O*
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  zaterdag 18 januari 2014 @ 15:09:07 #185
286575 Roces18
Chef de party
pi_135641761
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 14:34 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Nice! :)

Deze is in de buurt van Franz Josef genomen. Ook één van mijn favoriete foto's:

[ afbeelding ]
Is dit in de lente / herfst gemaakt? Wel mooi weerspiegeling.

Een verborgen tip, voor de mensen die het niet kennen:

Als je de route 1 richting Kaikoura neemt kom je langs Ohau, een plek waar alle zeehond puppies worden achtergelaten terwijl de ouders aan het jagen zijn op zee. Je kan ze hier technisch gezien aanraken (wat ik niet aanraad omdat ze gemeen bijten, verder niet met flits fotograferen) . Daar heb ik dit pareltje geschoten:

melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_135641848
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 15:09 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Is dit in de lente / herfst gemaakt? Wel mooi weerspiegeling.

Een verborgen tip, voor de mensen die het niet kennen:

Als je de route 1 richting Kaikoura neemt kom je langs Ohau, een plek waar alle zeehond puppies worden achtergelaten terwijl de ouders aan het jagen zijn op zee. Je kan ze hier technisch gezien aanraken (wat ik niet aanraad omdat ze gemeen bijten, verder niet met flits fotograferen) . Daar heb ik dit pareltje geschoten:

[ afbeelding ]
Mooie foto ook! :Y

Ik heb deze in december gemaakt, ik denk het begin van de zomer.
pi_135643457
Oh damn wat mooi allemaal. Tnx voor die foto's! Ik ga nog maar wat aan m'n conditie werken, dat ga ik wel nodig heben whaha
pi_135645086
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:16 schreef GuitarJJ het volgende:
Ja, die waren verschrikkelijk! :'(

Het was ook een nachtmerrie toen ik bovenop Mt. Doom besefte dat je via dezelfde steile en glibberige weg weer naar beneden moest.
Naar beneden vond ik dikke pret. Omhoog was bittere ellende. Maar toen wij er waren was de crossing gesloten vanaf blue lake (en er werd bij red crater geadviseerd om niet verder te gaan) ivm vulkanische activiteit. Dus wij moesten vanaf blue lake weer dezelfde route terug (op Mount doom na dan ;) )



Onder het tape mocht je dus niet lopen





quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:33 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]

eindeloos................ (denk een kwart) maar het heet niet voor niets devil's staircase
En als je dus dezelfde weg terug moet dan is het vanaf dat WC huisje na de devils stairs echt nog een pokke eind terug naar de parking. Oneindig lang voor mijn gevoel :N

Leuke is wel weer dat een groot deel van de crossing in de andere richting lopen hele andere uitzichten geeft. Een teken dat je vaker achterom moet kijken tijdens mooie wandelingen ;)





Vorig jaar maart trouwens ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Uncle op 18-01-2014 17:15:18 ]
pi_135645687
Da´s nasty. Is ie weer bezig of nog steeds? Zonde, want ook het overgangsgebied richting het woud wat na Ketetahi zit, is prachtig.
Machtige foto trouwens van de staircase (de rest ook, maar wat wil je met zo'n gebied... ). Had er ff ruim een uurtje over gedaan.

Overigens als hij ooit weer open gaat, is het wel de tip om zo vroeg mogelijk te gaan. Stuk rustiger, kun je meer genieten en kun je ook veel makkelijker je eigen tempo houden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 18 januari 2014 @ 17:43:39 #190
286575 Roces18
Chef de party
pi_135646305
Mooie foto's uncle. Ik had helaas ook de pech dat het na de Emerald Lakes afgesloten was. Ben nog een stuk door gelopen maar kon niets meer zien door de dikke mist. Maar ik had eerst Mount Doom gedaan en daarna meteen door naar de lakes, en als je dan ook weer terug moet , ben je echt kapot.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Redactie Frontpage zaterdag 18 januari 2014 @ 18:02:01 #191
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135646836
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:55 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik verbleef zelf in tongariro national park, klein dorpje aan de voet van de bergen met niet veel te doen. Maar omdat je al zo vroeg uit je nest moet heb ik althans geen zin om vanuit taupo naar het beginpunt te rijden (lijkt me zeker een uur of niet?)
Heet het dorp ook niet echt 'National Park'?

Ik zat in Turangi voordat ik het park in ging, ook lekker geraft in het park, was geniaal. 4u afzien dat wel, maar een niet te vergeten ervaring.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_135647143
Dat 'dorpje' midden in het park heet volgens mij Whakapapa Village. Tenminste als hij het plaatsje bedoelt waar ook het grote chateau staat. Daar heb ik nog een dag 'vast' gezeten vanwege het extreme rotweer. Vrij saai idd. Er is wel een leuk bezoekerscentrum, maar dat heb je na een uurtje wel gezien.
In the coolest little capital of the world
  zaterdag 18 januari 2014 @ 18:22:27 #193
286575 Roces18
Chef de party
pi_135647441
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:02 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Heet het dorp ook niet echt 'National Park'?

Ik zat in Turangi voordat ik het park in ging, ook lekker geraft in het park, was geniaal. 4u afzien dat wel, maar een niet te vergeten ervaring.
Het heet gewoon National Park Village inderdaad, Whakapapa zit verder down the road en daar is helemaal niets te beleven :P Als je dit intikt in google maps: Carroll Street, National Park, Nieuw-Zeeland

dan zie je dat dorpje, staat verder ook niet echt op de kaart maar er zit een goed restaurant (2 zelfs) en een tankstation.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_135685771
Nog 3 daagjes voordat ik vertrek!
pi_135695137
Potverdikkie wat een toffe foto's van de T-crossing :(
Ik heb niets anders gezien dan mist, laaghangende wolken, weer mist en dat afgewisseld met regen....
pi_135711351
Behoorlijke aardbeving, 6.3, in het zuiden van het noordeiland.
Een filmpje met reacties : http://bcove.me/qafaj7pb
Krijg er wel kippenvel van. :'(
In the coolest little capital of the world
pi_135711499
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:02 schreef Uncle het volgende:

[..]

Naar beneden vond ik dikke pret. Omhoog was bittere ellende. Maar toen wij er waren was de crossing gesloten vanaf blue lake (en er werd bij red crater geadviseerd om niet verder te gaan) ivm vulkanische activiteit. Dus wij moesten vanaf blue lake weer dezelfde route terug (op Mount doom na dan ;) )

[ afbeelding ]

Onder het tape mocht je dus niet lopen

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]

En als je dus dezelfde weg terug moet dan is het vanaf dat WC huisje na de devils stairs echt nog een pokke eind terug naar de parking. Oneindig lang voor mijn gevoel :N

Leuke is wel weer dat een groot deel van de crossing in de andere richting lopen hele andere uitzichten geeft. Een teken dat je vaker achterom moet kijken tijdens mooie wandelingen ;)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vorig jaar maart trouwens ;)
Die onderste _O- ik heb hier in de reeks precies dezelfde foto geplaatst, maar dan helemaal besneeuwd :D
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 20 januari 2014 @ 12:16:53 #198
286575 Roces18
Chef de party
pi_135713499
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:07 schreef Drebbelman het volgende:
Behoorlijke aardbeving, 6.3, in het zuiden van het noordeiland.
Een filmpje met reacties : http://bcove.me/qafaj7pb
Krijg er wel kippenvel van. :'(
Ach ja, dat hou je daar toch. Het is alsof je gaat klagen als je in de tropen woont dat het te warm is :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 20 januari 2014 @ 12:35:51 #199
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135714005
De meeste kiwis die ik ken en en in aardbevingsgevoelige gebieden wonen hebben hun huis er ook op ingericht. Geen vazen of losse objecten op kastjes, breekbare dingen goed vastgezet in een vitrine. TV's met wandbeugels bevestigd etc. In Auckland en Northland heb je het minste risico en daar heb ik gelukkig de meeste vrienden & familie alhoewel m'n zwager in Christchurch woont en als resultaat bijna geen meubels in z'n woonkamer heeft behalve een bankstel en de TV op de grond staat :D
  Redactie Frontpage maandag 20 januari 2014 @ 14:18:54 #200
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135717710
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:07 schreef Drebbelman het volgende:
Behoorlijke aardbeving, 6.3, in het zuiden van het noordeiland.
Een filmpje met reacties : http://bcove.me/qafaj7pb
Krijg er wel kippenvel van. :'(
Heb er drie meegemaakt, best onwerkelijk als je midden in de nacht wakker wordt door dat het huis schudt :o
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_135806679
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:19 schreef Elvander het volgende:
Potverdikkie wat een toffe foto's van de T-crossing :(
Ik heb niets anders gezien dan mist, laaghangende wolken, weer mist en dat afgewisseld met regen....
Troost je, toen ik bovenop stond, zag ik de rode krater ook niet. Wel de meertjes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_135808417
ik had op de dag van de wandeling destijds zulk goed weer dat je Mount Taranaki kon zien liggen, zo'n 150km verderop. :P

In the coolest little capital of the world
pi_135950673
ik kom vannacht aan in wellington en begin over 3 weken met stage voor een half jaar (ook in wellington). ik wil die 3 weken gebruiken om nz zoveel mogelijk te verkennen, maar heb nog geen huis dus dat zal ik in die tijd ook moeten regelen.

denken jullie dat het aan te raden is om deze 8-10 days stray pass voor het noorder eiland te boeken?



de 20-23 days pass voor het zuider eiland ga ik net niet halen qua tijd. heb ook geen vrije dagen en na stage ga ik meteen weer terug. ik wil het liefst wel heel nz hebben verkend voordat ik terug ga, maar ben bang dat weekenden te kort zijn om de rest te zien ;(
  zondag 26 januari 2014 @ 09:27:22 #204
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_135952084
Is het dan niet handiger om met Stray het zuider-eiland te doen? En tijdens je stage in de weekenden het noordereiland te ontdekken?
pi_135986112
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 09:27 schreef Smash-it het volgende:
Is het dan niet handiger om met Stray het zuider-eiland te doen? En tijdens je stage in de weekenden het noordereiland te ontdekken?
dat is idd beter ja, moet ik wel met eigen vervoer naar het zuider eiland gaan. vandaag even vlug uitzoeken allemaal, thx :)
  zondag 26 januari 2014 @ 22:40:48 #206
286575 Roces18
Chef de party
pi_135986306
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 09:27 schreef Smash-it het volgende:
Is het dan niet handiger om met Stray het zuider-eiland te doen? En tijdens je stage in de weekenden het noordereiland te ontdekken?
In eerste instantie zou ik dat ook zeggen. Maar hij is er in hartje zomer, en dan zou ik toch tien keer liever op het Noordereiland zitten.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 27 januari 2014 @ 07:02:05 #207
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_135995394
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:40 schreef Roces18 het volgende:

[..]

In eerste instantie zou ik dat ook zeggen. Maar hij is er in hartje zomer, en dan zou ik toch tien keer liever op het Noordereiland zitten.
wat is er mis met het weer in bijv. Central Otago en Canterbury?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 27 januari 2014 @ 09:22:48 #208
286575 Roces18
Chef de party
pi_135996515
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 07:02 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

wat is er mis met het weer in bijv. Central Otago en Canterbury?
Niks mis met het weer, maar vind de stranden mooier in het noorden.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_135997563
volgens weeronline is het weer op het zuider eiland op dit moment ook net wat beter dan het noorder eiland. maar het scheelt toch niet erg veel en ik vind het wel best zo.

maar het is de 16 days short ron pass geworden. veerpond naar picton en vliegtuig vanaf christchurch terug naar wellington.

  Redactie Frontpage maandag 27 januari 2014 @ 10:16:43 #210
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135997735
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:38 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

dat is idd beter ja, moet ik wel met eigen vervoer naar het zuider eiland gaan. vandaag even vlug uitzoeken allemaal, thx :)
Zo heb ik het ook gedaan. Een auto gekocht om tijdens mijn stage het noordereiland zelf te ontdekken (kreeg lange weekenden), en de laaste maand met de auto het veer op en vervolgens gewoon zelf rondrijden en ontdekken daar.

Een auto kopen is veel goedkoper dan huren. Totaal heeft het me maar 250 euro gekost (ex benzine natuurlijk) voor ruim 6 maanden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 27 januari 2014 @ 10:31:56 #211
286575 Roces18
Chef de party
pi_135998142
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:16 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Zo heb ik het ook gedaan. Een auto gekocht om tijdens mijn stage het noordereiland zelf te ontdekken (kreeg lange weekenden), en de laaste maand met de auto het veer op en vervolgens gewoon zelf rondrijden en ontdekken daar.

Een auto kopen is veel goedkoper dan huren. Totaal heeft het me maar 250 euro gekost (ex benzine natuurlijk) voor ruim 6 maanden.
Ik had het geluk dat ik een auto van mijn baas kreeg _O_
Een subaru legacy (4wd, semi automaat) wat een bazenbak was dat zeg.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Redactie Frontpage maandag 27 januari 2014 @ 10:35:18 #212
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135998215
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:31 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik had het geluk dat ik een auto van mijn baas kreeg _O_
Een subaru legacy (4wd, semi automaat) wat een bazenbak was dat zeg.
[ afbeelding ]
Ik had ook auto's van de zaak tot mijn beschikking (gemeentelijke auto pool), maar die mocht ik in mijn vrije tijd niet gebruiken. Voor mijn werk moest ik veel de wildernis in, dan ging ik met een volledig uitgeruste Subaru Forester in mijn eentje een uur of 10 het regenwoud in om zaken te controleren. Heerlijk werk was dat!

Voor eigen gebruik had ik een Nissan Bluebird SSS uit 1992, een 2.5L Turbo. Heerlijke bak:
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 27 januari 2014 @ 10:38:32 #213
286575 Roces18
Chef de party
pi_135998299
Subaru Forrester is ook een bazenbak, in Nederland heb je er maar weinig aan met al die files en die krappe wegen. Waar werkte je dan precies?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Redactie Frontpage maandag 27 januari 2014 @ 10:40:09 #214
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135998350
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:38 schreef Roces18 het volgende:
Subaru Forrester is ook een bazenbak, in Nederland heb je er maar weinig aan met al die files en die krappe wegen. Waar werkte je dan precies?
Gisborne District Council. De grootste gemeente van NZ, met de minste inwoners ;) Oppervlak van ruim 8000 km2 met krap 46.000 inwoners. Echte leegte heb ik daar goed ervaren, ik vond het heerlijk :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 27 januari 2014 @ 10:48:47 #215
286575 Roces18
Chef de party
pi_135998636
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:40 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Gisborne District Council. De grootste gemeente van NZ, met de minste inwoners ;) Oppervlak van ruim 8000 km2 met krap 46.000 inwoners. Echte leegte heb ik daar goed ervaren, ik vond het heerlijk :)
Wanneer heb je daar gezeten? Want toevallig ken ik nog een Nederlands meisje die daar ook heeft gewerkt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Redactie Frontpage maandag 27 januari 2014 @ 10:49:31 #216
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135998658
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:48 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Wanneer heb je daar gezeten? Want toevallig ken ik nog een Nederlands meisje die daar ook heeft gewerkt.
2006/2007. Op welke afdeling heeft zij gewerkt? Ik zat op planologie. Destijds waren er verder alleen nog Duitse stagiaires.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 27 januari 2014 @ 10:52:42 #217
286575 Roces18
Chef de party
pi_135998755
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:49 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

2006/2007. Op welke afdeling heeft zij gewerkt? Ik zat op planologie. Destijds waren er verder alleen nog Duitse stagiaires.
Ze deed iets met rechten o.i.d. in 2013 :P Maar iedereen die in Gisborne woont die ik tegenkwam die
kon mij vertellen dat Gisborne het allerbeste was in de hele wereld. En ik maar :') :s) Ik ben er zelf nooit geweest dus ik kan er ook niet over oordelen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Redactie Frontpage maandag 27 januari 2014 @ 10:57:28 #218
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135998877
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:52 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ze deed iets met rechten o.i.d. in 2013 :P Maar iedereen die in Gisborne woont die ik tegenkwam die
kon mij vertellen dat Gisborne het allerbeste was in de hele wereld. En ik maar :') :s) Ik ben er zelf nooit geweest dus ik kan er ook niet over oordelen.
Wel cool. Ik was de eerste Nederlandse stageloper daar. Mijn chef was Nederlands (hoofd van één van de vier ambtelijke onderdelen). Veel biertjes met hem gedronken. Kan je haar vragen of Polly er nog werkte - schat van een vrouw (kantinejuffrouw). Ben benieuwd hoe het met haar gaat.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 27 januari 2014 @ 11:14:43 #219
286575 Roces18
Chef de party
pi_135999387
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:57 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wel cool. Ik was de eerste Nederlandse stageloper daar. Mijn chef was Nederlands (hoofd van één van de vier ambtelijke onderdelen). Veel biertjes met hem gedronken. Kan je haar vragen of Polly er nog werkte - schat van een vrouw (kantinejuffrouw). Ben benieuwd hoe het met haar gaat.
Geen idee, heb haar niet op Facebook o.i.d. :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Redactie Frontpage maandag 27 januari 2014 @ 11:15:12 #220
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135999403
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:14 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Geen idee, heb haar niet op Facebook o.i.d. :P
Oohw, het is iemand die je daar tegenkwam ofzo? Dacht dat het een vriendin/kennis van je was :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 27 januari 2014 @ 11:15:45 #221
286575 Roces18
Chef de party
pi_135999424
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:15 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Oohw, het is iemand die je daar tegenkwam ofzo? Dacht dat het een vriendin/kennis van je was :)
nee :P Ze had nou niet bepaald de x-factor ;)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_136020433
Geweldig land maar wel met westerse prijzen ( duur!!)
  maandag 27 januari 2014 @ 20:03:26 #223
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_136020866
Is ook niet zo vreemd toch? Het is immer een westers land :D
pi_136020978
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:55 schreef appelsappie het volgende:
Geweldig land maar wel met westerse prijzen ( duur!!)
Mocht je zin in een biertje hebben, kijk eens of er een Base of Nomads hostel in de buurt zit. Die hebben vaak wel avonden/acties met biertjes voor 4 a 5 dollar in plaats van 7 a 8 dollar.

Vaak krijg je ook korting als je zegt dat je met Kiwi Experience of Stray reist :+
pi_136021054
Nieuw-zeeland _O_
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  Redactie Frontpage maandag 27 januari 2014 @ 20:10:33 #226
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_136021192
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:55 schreef appelsappie het volgende:
Geweldig land maar wel met westerse prijzen ( duur!!)
Zo duur is het helemaal niet. De NZ$ is ongeveer ¤0,60. De factor prijs/wisselkoers is hetzelfde. Trouwens, Euro95 kost daar ongeveer ¤1,35 per liter, biertje ¤2,50 (goedkoper dan in de Randstad) en zo kan ik nog wel wat voorbeelden noemen.

Australië is bijna 50% duurder bijvoorbeeld, dus NZ is een goedkoop alternatief wat betreft levensonderhoud.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_136025228
Nieuw-Zeeland is als ik het goed heb 22 uur vliegen. Voor de liefhebber hier wat tips om de tijd te doden tijdens de vlucht: http://reizen.todio.nl/re(...)t&utm_medium=twitter
  maandag 27 januari 2014 @ 21:47:54 #228
286575 Roces18
Chef de party
pi_136027359
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:17 schreef michael65 het volgende:
Nieuw-Zeeland is als ik het goed heb 22 uur vliegen. Voor de liefhebber hier wat tips om de tijd te doden tijdens de vlucht: http://reizen.todio.nl/re(...)t&utm_medium=twitter
Wel erg standaard. Tevens schaamteloze promotie, niet waar? :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 28 januari 2014 @ 05:16:40 #229
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136038995
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:10 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Zo duur is het helemaal niet. De NZ$ is ongeveer ¤0,60. De factor prijs/wisselkoers is hetzelfde. Trouwens, Euro95 kost daar ongeveer ¤1,35 per liter, biertje ¤2,50 (goedkoper dan in de Randstad) en zo kan ik nog wel wat voorbeelden noemen.

Australië is bijna 50% duurder bijvoorbeeld, dus NZ is een goedkoop alternatief wat betreft levensonderhoud.
als toerist valt het misschien nog wel mee, om er te wonen is NZ niets goedkoper dan Nederland, ik kan je zo een lijstje geven van een hoop dingen die relatief duurder zijn dan in Nederland.
Daar komt bij dat de NZ$ op dit moment enorm hoog staat ten opzichte van de euro, dus ook voor toeristen is het niet echt gunstig.
Nog geen 5 jaar geleden kreeg je 2 dollar voor je euro
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 28 januari 2014 @ 05:29:45 #230
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136039005
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:40 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Gisborne District Council. De grootste gemeente van NZ, met de minste inwoners ;) Oppervlak van ruim 8000 km2 met krap 46.000 inwoners. Echte leegte heb ik daar goed ervaren, ik vond het heerlijk :)
het ligt er natuurlijk aan wat je onder een gemeente versta.
Southland District Council is strikt gesproken ook een gemeente en is ietje pietsje groter dan Gisborne Council ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_136039022
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:17 schreef michael65 het volgende:
Nieuw-Zeeland is als ik het goed heb 22 uur vliegen. Voor de liefhebber hier wat tips om de tijd te doden tijdens de vlucht: http://reizen.todio.nl/re(...)t&utm_medium=twitter
was dat maar zo, ik ben het dubbele bezig geweest :(

nog steeds herstellende van slaapgebrek
  dinsdag 28 januari 2014 @ 06:29:15 #232
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136039054
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 05:58 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

was dat maar zo, ik ben het dubbele bezig geweest :(

nog steeds herstellende van slaapgebrek
ik ga altijd van uit "van bed tot bed is 48 uur"
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Redactie Frontpage dinsdag 28 januari 2014 @ 08:42:06 #233
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_136039808
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 05:29 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

het ligt er natuurlijk aan wat je onder een gemeente versta.
Southland District Council is strikt gesproken ook een gemeente en is ietje pietsje groter dan Gisborne Council ;)
Ah :P

Is dat ook een unitary authority dan? Dacht dat alleen Tasman en Gisborne dat waren.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 28 januari 2014 @ 08:45:18 #234
286575 Roces18
Chef de party
pi_136039842
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 06:29 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik ga altijd van uit "van bed tot bed is 48 uur"
Tenzij je business class gaat ;( maar zoveel poen heb ik niet.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_136040210
Ik heb toen tijdens de tweede vlucht (KL-Auckland) heerlijk geslapen. Bijna hele vlucht ook nog :D
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 28 januari 2014 @ 13:40:44 #236
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_136048787
Ik kan een 24-uurs tussenstop in bijv. Singapore van harte aanbevelen.. Fris douchen, lekker bedje. Absoluut nul last gehad van jetlag toen we in Auckland aankwamen.
pi_136053556
Wat is ongeveer een redelijke prijs per dag om een van te huren voor 2 personen? Goedkoopste wat ik nu kan vinden is zo'n 70 dollar per dag.

Edit: k zie dat er dan geen wc in zit.. zijn er daar veel public toiletten? of is het dan vaak lekker vrij in de natuur? ( :') )

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2014 15:57:24 ]
pi_136058883
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 05:58 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

was dat maar zo, ik ben het dubbele bezig geweest :(

nog steeds herstellende van slaapgebrek
HAha das wel heel erg, ik vond 10 uur naar Indonesië al lang:)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:46:07 #239
286575 Roces18
Chef de party
pi_136059507
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:26 schreef andreas612 het volgende:
Wat is ongeveer een redelijke prijs per dag om een van te huren voor 2 personen? Goedkoopste wat ik nu kan vinden is zo'n 70 dollar per dag.

Edit: k zie dat er dan geen wc in zit.. zijn er daar veel public toiletten? of is het dan vaak lekker vrij in de natuur? ( :') )
Niet zo heel veel stops, maar je ziet wel om de zoveel tijd langs de weg openbare toiletten voor toeristen. Moet je alleen je eigen zeep meenemen ;)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_136072388
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 06:29 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik ga altijd van uit "van bed tot bed is 48 uur"
hoe vaak ga je nog naar nl?

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:40 schreef MartijnUK het volgende:
Ik kan een 24-uurs tussenstop in bijv. Singapore van harte aanbevelen.. Fris douchen, lekker bedje. Absoluut nul last gehad van jetlag toen we in Auckland aankwamen.
had ik idd liever ook gedaan, maar dat bedacht ik me te laat.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:12:43 #241
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136073722
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:51 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

hoe vaak ga je nog naar nl?

om het jaar, mijn vrouw is NZ'se dus het ene jaar een vakantie naar haar keus, het andere jaar familiebezoek in NL
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_136083139
En t is definitief :) binnenkort iets langer dan een maand het zuidereiland verkennen.
pi_136095212
Hoi, ik wil begin maart voor 2-3 maanden naar Nieuw-Zeeland gaan. Mijn plan is om in mijn eentje te gaan, en dan vooral te gaan liften en in hostels te slapen. Ik wil in principe zoveel mogelijk van het land te zien, al hoef ik niet per sé naar alle highlights toe en wil vooral een open reisschema hebben. Qua prijs wil ik het aan de goedkope kant houden, logisch natuurlijk, en omdat ik dat een leukere manier van reizen vind. Wellicht wil ik ook een tent meenemen zodat ik echt overal kan slapen, al zijn dat wel weer meer kilo's op je rug. Wat zijn jullie gedachten en ervaringen met zo een manier van reizen?

Verder tof om te zien wat de mensen hier allemaal meemaken, mooie foto's ook!
I'm the motherfucking baboon
pi_136494550
Zeker zoveel mogelijk kamperen! Dat is een veel toffere ervaring dan slapen in hostels.

Liften is cool maar vermoeiend. Misschien moet je er ook aan denken om met andere backpackers samen te reizen.
Pain is temporary, pride is forever
  zondag 9 februari 2014 @ 06:04:56 #245
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136494591
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 05:28 schreef FreeShooter het volgende:
Zeker zoveel mogelijk kamperen! Dat is een veel toffere ervaring dan slapen in hostels.

Liften is cool maar vermoeiend. Misschien moet je er ook aan denken om met andere backpackers samen te reizen.
vergeet niet dat Fruitsalade in een tijd komt dat het richting de herfst loopt, het kan prachtig weer zijn rond die tijd maar het kan ook zo zijn dat je verlang naar een bed in een warm hostel, speciaal op het Zuider Eiland
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_136582430
Ja met andere backpackers reizen lijkt me leuk, al moet ik dan natuurlijk wel een goede reispartner tegenkomen ;) En ik zou zeker niet elke keer hoeven te kamperen, als ik zin heb om naar een hostel te gaan kan dat ook elk moment. Sowieso moet ik nog even kijken of ik echt met een tent ga.
Voor zover ik weet zijn er vrij veel (simpele) kampeerplaatsen. Zijn daar door het jaar heen altijd wel wat mensen te vinden, of is de kans ook groot dat je de enige bezoeker bent? Als ik dan alleen ben lijkt het me aan de ene kant heel mooi maar aan de andere kant ook vrij eenzaam.
I'm the motherfucking baboon
pi_136602624
De Big Al van Fergburger _O_ een halve kilo vlees _O_
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_136603222
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 21:04 schreef robuust89 het volgende:
De Big Al van Fergburger _O_ een halve kilo vlees _O_
Fergburger :9
Cookie time :9~
pi_136614912
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 21:04 schreef robuust89 het volgende:
De Big Al van Fergburger _O_ een halve kilo vlees _O_
sinds wanneer ben je in queenstown? ik was er tot zondagochtend.
  woensdag 12 februari 2014 @ 10:32:29 #250
286575 Roces18
Chef de party
pi_136618012
Fergburger overrated much 8)7
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_136618172
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:32 schreef Roces18 het volgende:
Fergburger overrated much 8)7
Vond ze wel lekker hoor! Niet de allerbeste burgers, maar prima weg te krijgen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 12 februari 2014 @ 10:48:11 #252
286575 Roces18
Chef de party
pi_136618472
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:38 schreef franklop het volgende:

[..]

Vond ze wel lekker hoor! Niet de allerbeste burgers, maar prima weg te krijgen
Voor 18 dollar verwacht ik toch wel wat meer dan: prima weg te krijgen. Dan moeten ze uit de hemel komen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_136618494
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:48 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Voor 18 dollar verwacht ik toch wel wat meer dan: prima weg te krijgen. Dan moeten ze uit de hemel komen.
Waren ze zo duur? :o kan me dat geeneens precies herinneren, waren wel wat goedkopere bij toch?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 12 februari 2014 @ 10:52:44 #254
286575 Roces18
Chef de party
pi_136618604
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:48 schreef franklop het volgende:

[..]

Waren ze zo duur? :o kan me dat geeneens precies herinneren, waren wel wat goedkopere bij toch?
De goedkoopste waren denk ik 12 dollar? Maar die zijn kleiner denk ik.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_136618632
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:52 schreef Roces18 het volgende:

[..]

De goedkoopste waren denk ik 12 dollar? Maar die zijn kleiner denk ik.
Het hing volgens mij af van wat voor soort vlees het was.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:30:07 #256
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_136640227
Ik slaap -6 jaar na dato- nog graag in mijn fergberger shirt
pi_136651988
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 03:21 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

sinds wanneer ben je in queenstown? ik was er tot zondagochtend.
ik arriveerde zondagmiddag :') :P
Ferg is overhyped, maar ze zijn wel goed. Zo'n Big Al kost 17,50 en bijvoorbeeld een normale burger, een tropical swine kost 13,90. Als je eenzelfde wil bij de burgerbar in amsterdam betaal je veel meer.

Vond de burgers niet zo warm tho.

[ Bericht 7% gewijzigd door robuust89 op 13-02-2014 01:51:00 ]
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  donderdag 13 februari 2014 @ 05:59:31 #258
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136652796
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 01:27 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Ferg is overhyped
inderdaad, ik was tweede kerstdag in QT en zag mensen om half 11 's ochtends buiten in de rij staan voor z'n burger.... het enige wat me te binnen schoot was... ;(
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_136691112
ik moest ook 1 uur in de wachtrij staan :') en zo speciaal was ie ook weer niet. lekker, meer niet.
pi_136691762
Prijzen van 12-18 dollar voor een burger :') ligt t aan mij of is dat niet buiten proportioneel.. ?
  vrijdag 14 februari 2014 @ 02:58:15 #261
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136691770
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 02:54 schreef andreas612 het volgende:
Prijzen van 12-18 dollar voor een burger :') ligt t aan mij of is dat niet buiten proportioneel.. ?
nee hoor, dat ligt niet aan jou!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 14 februari 2014 @ 04:44:58 #262
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136692203
toevallig vandaag op de interwebz....
http://www.stuff.co.nz/bu(...)-joint-on-the-planet
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_136693227
Lekker of niet. Ik ga geen uur in de rij staan voor een hamburger.

Ga ik nog liever skelteren *O*
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_136726576
Een uur _O-
Gewoon vantevoren bellen wat je wil hebben en 20 minuten later ligt het voor je klaar!
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_136925652
het komt nu dichterbij, aankomende dinsdag zit ik in het vliegtuig naar NZ!
Beetje nerveus wel, laten we het gezonde spanning noemen O-)

Nu heb ik alleen 1 ding, zal ik een regenpak meenemen? Of is alleen een goede jas voldoende? Het is zoveel gewicht.. Ik ga geen meerdaagse trekkingen doen, maar ben er wel iedere dag op uit.. twijfel!

En ik moet nog goede slippers hebben waar ik wat langer op kan lopen, ik heb alleen flipflops, handig voor in de douche maar verder... Nu kan ik die hier amper vinden buiten het seizoen, kan ik ze het beste in auckland halen? iemand fijne adresjes om te shoppen?

spanneeeeeenddddd!!
  donderdag 20 februari 2014 @ 13:07:38 #266
286575 Roces18
Chef de party
pi_136926060
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 12:53 schreef azrielle het volgende:
het komt nu dichterbij, aankomende dinsdag zit ik in het vliegtuig naar NZ!
Beetje nerveus wel, laten we het gezonde spanning noemen O-)

Nu heb ik alleen 1 ding, zal ik een regenpak meenemen? Of is alleen een goede jas voldoende? Het is zoveel gewicht.. Ik ga geen meerdaagse trekkingen doen, maar ben er wel iedere dag op uit.. twijfel!

En ik moet nog goede slippers hebben waar ik wat langer op kan lopen, ik heb alleen flipflops, handig voor in de douche maar verder... Nu kan ik die hier amper vinden buiten het seizoen, kan ik ze het beste in auckland halen? iemand fijne adresjes om te shoppen?

spanneeeeeenddddd!!
regenpakken zijn daar in ieder geval duurder (als je low-budget kijkt) ben je daar voor zo'n goedkoop regenbroekje+jas al 50 dollar kwijt. Slippers kan je makkelijk daar halen, gewoon Queen Street in. ^O^
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_136961468
Zondag ben ik dr :)
pi_136961498
als iemand van jullie een slaapplek in wellington nodig heeft, je kan wel bij mij couchsurfen :Y (heb alleen geen bank, dus wel een matras meenemen)
  vrijdag 21 februari 2014 @ 07:47:06 #269
394966 Mr.No.One
No one gives a FOK!
pi_136962111
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 03:26 schreef Deeltjesversneller het volgende:
als iemand van jullie een slaapplek in wellington nodig heeft, je kan wel bij mij couchsurfen :Y (heb alleen geen bank, dus wel een matras meenemen)
woon je daar op het moment? heb je er een beetje pub's? woon ongeveer 1uur van Wellington
Remember Yesterday
Dream about Tomorrow
LIVE TODAY
pi_136963841
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 07:47 schreef Mr.No.One het volgende:

[..]

woon je daar op het moment? heb je er een beetje pub's? woon ongeveer 1uur van Wellington
ja man het stikt ervan :P woon je in lower hutt ofzo dan?
  Redactie Frontpage vrijdag 21 februari 2014 @ 09:44:26 #271
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_136963928
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 09:41 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

ja man het stikt ervan :P woon je in lower hutt ofzo dan?
Paraparaumu of Paekakariki?

Mooie tongbrekers zijn dat trouwens ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 21 februari 2014 @ 19:50:17 #272
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136986814
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 09:44 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Paraparaumu
wel aan de goede kant van het hek hoop ik....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_136988164
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 12:53 schreef azrielle het volgende:
het komt nu dichterbij, aankomende dinsdag zit ik in het vliegtuig naar NZ!
Beetje nerveus wel, laten we het gezonde spanning noemen O-)
En ik moet nog goede slippers hebben waar ik wat langer op kan lopen, ik heb alleen flipflops, handig voor in de douche maar verder... Nu kan ik die hier amper vinden buiten het seizoen, kan ik ze het beste in auckland halen? iemand fijne adresjes om te shoppen?

Nu heb ik alleen 1 ding, zal ik een regenpak meenemen? Of is alleen een goede jas voldoende? Het is zoveel gewicht.. Ik ga geen meerdaagse trekkingen doen, maar ben er wel iedere dag op uit.. twijfel!

spanneeeeeenddddd!!
Festivalponcho en inschuifparaplu voor in je daypack lijkt me genoeg.
pi_137067696
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 20:16 schreef announcement het volgende:

[..]

Festivalponcho en inschuifparaplu voor in je daypack lijkt me genoeg.
Ja?? Ik weet t niet ik heb morgen nog 1 dag om evt regenpak te kopen dus het is een gok om t niet te doen, maar met een poncho blijf je ook redelijk droog toch ;) stom dat ik me om zoiets gelijk druk maak zeg haha laten we het gezonde zenuwen noemen.

Vandaag alles ingepakt.. Nu wordt het steeds echter.. 2 maanden van huis, so excited!!
pi_137068749
De vraag is of de meerwaarde van een regenpak, voor waarschijnlijk een paar dagen, opweegt tegen het twee maanden meeslepen daarvan. Ik vind van niet. Als je het toch mist zijn ze daar ook gewoon te koop :)
pi_137076621
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:16 schreef announcement het volgende:
De vraag is of de meerwaarde van een regenpak, voor waarschijnlijk een paar dagen, opweegt tegen het twee maanden meeslepen daarvan. Ik vind van niet. Als je het toch mist zijn ze daar ook gewoon te koop :)
Ja precies dat was mijn dillemma.. Dankje voor t wat relativeren haha je hebt me geholpen :)
pi_137079815
Zo, ff uur in de zon gezeten.. goed verbrand :')
  maandag 24 februari 2014 @ 07:46:31 #278
52513 whosvegas
The Trickster
pi_137080228
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:41 schreef azrielle het volgende:

[..]

Ja precies dat was mijn dillemma.. Dankje voor t wat relativeren haha je hebt me geholpen :)
Zou gewoon zorgen voor een goed regenjas en eventueel een klein paraplu'tje
Are you nuts??
  woensdag 26 februari 2014 @ 08:39:49 #279
394966 Mr.No.One
No one gives a FOK!
pi_137151462
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 09:41 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

ja man het stikt ervan :P woon je in lower hutt ofzo dan?
Ik mis de de kroegjes wel een beetje woon in Carterton bij Masterton mis de kroegen van Nederland wel een beetje hier is niet echt veel te beleven
Remember Yesterday
Dream about Tomorrow
LIVE TODAY
pi_137188216
Het gaat inderdaad hard met de zon! Ik kan normaal heel wat hebben maar ben toch aardig verkleurd!
Groetjes uit Auckland :D
  donderdag 27 februari 2014 @ 09:05:03 #281
286575 Roces18
Chef de party
pi_137189368
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 05:18 schreef azrielle het volgende:
Het gaat inderdaad hard met de zon! Ik kan normaal heel wat hebben maar ben toch aardig verkleurd!
Groetjes uit Auckland :D
De ozonlaag is volgens mij erg dun in NZ, dus altijd goed insmeren :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_137207661
Zoek naar dit spul in de drogisterijen of sommige supermarkten.
Beetje prijzig, maar goed spul.



Het is factor 50, maar bedenk wel dat je hier uit de winter komt en geen zon heb gezien in de laatste 5 maanden. Ik heb dit gebruikt op advies van kiwi's zelf en ben daarna niet verbrand geweest.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 27 februari 2014 @ 18:50:53 #283
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137208334
Beter wat vaker smeren met factor 30, volgens mij, dan dure factor 50
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137228208
Punakaiki is echt zwaar master _O_ morgen door naar franz josef, mooi weer als het goed is :)
pi_137228327
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 03:13 schreef andreas612 het volgende:
Punakaiki is echt zwaar master _O_ morgen door naar franz josef, mooi weer als het goed is :)
vind je? mooie zonsondergang gezien en wandeling gemaakt, maar verder weinig te beleven. wel lekkere pannenkoeken.
pi_137228596
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 03:13 schreef andreas612 het volgende: morgen door naar franz josef, mooi weer als het goed is :)
Wel ff die chopper pakken de gletsjer op he! Die gletsjer is pas echt indrukwekkend als je er bovenop staat ;)
pi_137228696
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 07:37 schreef Uncle het volgende:

[..]

Wel ff die chopper pakken de gletsjer op he! Die gletsjer is pas echt indrukwekkend als je er bovenop staat ;)
Dat is wel wat veiliger ja :') Wij waren er toen opgelopen en toen zakte ik op een bepaald punt door het ijs, zat er bijna tot mn middel in :o Moest eruit worden gehakt, schrok me wel de ... toen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_137410832
Ik hoop dat azrielle nog een regenjas meegenomen heeft, want tis behoorlijk stormachtig in NZ momenteel. Flinke overstromingen in de regio Christchurch :(
In the coolest little capital of the world
  woensdag 5 maart 2014 @ 17:02:20 #289
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_137418315
Yep kreeg vanochtend een opname binnen via FB van m'n zwager, het water staat bijna tot aan z'n straat.. best apart deze tijd van het jaar
  woensdag 5 maart 2014 @ 17:49:16 #290
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137420041
Regio Christchurch heeft zijn portie aan ellende wel gehad zeg, jeez
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 5 maart 2014 @ 18:11:36 #291
286575 Roces18
Chef de party
pi_137420766
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Regio Christchurch heeft zijn portie aan ellende wel gehad zeg, jeez
Ach, die mensen weten van tevoren waar ze aan beginnen. NZ is opgedeeld in drie gebieden: overstromingen, aardbevingen en windstormen. Met een beetje geluk krijg je ze allemaal :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 5 maart 2014 @ 18:46:52 #292
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_137421743
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 18:11 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ach, die mensen weten van tevoren waar ze aan beginnen. NZ is opgedeeld in drie gebieden: overstromingen, aardbevingen en windstormen. Met een beetje geluk krijg je ze allemaal :P
shit, dan hebben wij in het diepe zuiden wel erg veel pech
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_137567627
Haha ja ik heb een regenjas bij! Vandaag eerste dag regen maar tot nu toe alleen maar prachtig weer op het Noordereiland. Nu in gisborne, komende paar dagen het oosten bekijken.. Vanmiddag zou het weer opklaren toch.
en in nl is het prachtig weer hoorde ik! Enjoy :-)
  maandag 10 maart 2014 @ 01:38:46 #294
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_137570914
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:21 schreef azrielle het volgende:
Haha ja ik heb een regenjas bij! Vandaag eerste dag regen maar tot nu toe alleen maar prachtig weer op het Noordereiland. Nu in gisborne, komende paar dagen het oosten bekijken.. Vanmiddag zou het weer opklaren toch.
en in nl is het prachtig weer hoorde ik! Enjoy :-)
daarvoor hoef je niet naar Nederland hoor, ook in de Deep South wordt het een prachtige week met nazomer weer
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_137571257
Wellington ook, vorige week 2 dagen met veel regen en wind gehad maar de laatste dagen is het weer lekker.
pi_137572641
Tip voor de mensen in Nederland. BNN op reis is een paar weken in Nieuw Zeeland. Vorige week oa Wellington, gisteren Nelson en Abel Tasmanpark en volgende week bezoekt hij Christchurch. Terug te zien op uitzendinggemist.
In the coolest little capital of the world
  maandag 10 maart 2014 @ 08:57:59 #297
194695 franklop
Fran knock
pi_137572655
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 08:56 schreef Drebbelman het volgende:
Tip voor de mensen in Nederland. BNN op reis is een paar weken in Nieuw Zeeland. Vorige week oa Wellington, gisteren Nelson en Abel Tasmanpark en volgende week bezoekt hij Christchurch. Terug te zien op uitzendinggemist.
Maar even ontwijken, ben bang dat ik gelijk weer ticket wil boeken :')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_137573063
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 08:56 schreef Drebbelman het volgende:
Tip voor de mensen in Nederland. BNN op reis is een paar weken in Nieuw Zeeland. Vorige week oa Wellington, gisteren Nelson en Abel Tasmanpark en volgende week bezoekt hij Christchurch. Terug te zien op uitzendinggemist.
Oh cool cheers ^O^
  maandag 24 maart 2014 @ 08:56:49 #299
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138105015
kickje dan maar....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Redactie Frontpage maandag 24 maart 2014 @ 11:02:15 #300
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_138107672
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 08:56 schreef Drebbelman het volgende:
Tip voor de mensen in Nederland. BNN op reis is een paar weken in Nieuw Zeeland. Vorige week oa Wellington, gisteren Nelson en Abel Tasmanpark en volgende week bezoekt hij Christchurch. Terug te zien op uitzendinggemist.
Ik vind het wel jammer dat de East Coast van het Noordereiland nooit wordt belicht. Natuurlijk tamelijk onbekend, maar ongeveer het meest ongerepte gebied van het Noordereiland, met Te Urewera National park, de geweldige East Cape en alles wat er tussenin ligt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 24 maart 2014 @ 18:56:19 #301
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138125078
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:02 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik vind het wel jammer dat de East Coast van het Noordereiland nooit wordt belicht. Natuurlijk tamelijk onbekend, maar ongeveer het meest ongerepte gebied van het Noordereiland, met Te Urewera National park, de geweldige East Cape en alles wat er tussenin ligt.
inderdaad JM, ook voor de meeste Nieuw-Zeelanders is dit een tamelijk onbekend gebied....volkomen onterecht!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')