abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134554035
is het gebruikelijk dat je in nieuw-zeeland zelf een vervanger moet regelen als je een kamer uit gaat? straks krijg ik niemand gevonden en moet ik maanden huur betalen terwijl ik weer terug in nl ben :{ verder klinkt deze kamer die ik op het oog heb wel goed namelijk.
  zondag 22 december 2013 @ 21:30:42 #102
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134579910
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 12:15 schreef Deeltjesversneller het volgende:
is het gebruikelijk dat je in nieuw-zeeland zelf een vervanger moet regelen als je een kamer uit gaat?
nee
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 23 december 2013 @ 07:08:40 #103
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134596102
ik weet niet of iemand van plan is om morgen in NZ te landen maar vergeet niet dat NZ'se luchtruim gesloten wordt om absolute vrijgeleide te waarborgen voor Santa en zijn Reindeers ;)

http://www.weatherwatch.co.nz/content/santa-tracker-2013

[ Bericht 11% gewijzigd door rechtsedirecte op 23-12-2013 07:53:44 ]
  maandag 23 december 2013 @ 15:55:49 #104
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134609613
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 12:15 schreef Deeltjesversneller het volgende:
is het gebruikelijk dat je in nieuw-zeeland zelf een vervanger moet regelen als je een kamer uit gaat? straks krijg ik niemand gevonden en moet ik maanden huur betalen terwijl ik weer terug in nl ben :{ verder klinkt deze kamer die ik op het oog heb wel goed namelijk.
Mijn vrouw zegt dat het wel gebruikelijk is als je maar een tijdelijke periode gebruik maakt van een kamer op een universiteit (bijv. als je een semester/trimester studeert en niet een heel jaar)
pi_134642834
Serieuze vorm van kannibalisme ontdekt in Nieuw-Zeeland:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In the coolest little capital of the world
pi_134685577
Fijne kerst vanuit Rotorua! ~:)

Foto is trouwens genomen bij de hot springs in Taupo! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door GuitarJJ op 25-12-2013 15:10:37 ]
pi_134736277
Ik zit te overwegen om hier heen te gaan, zou dan van 1 maart t/m 30 maart zijn. Nuzit ik me een paar dingen af te vragen:

- Ik wil een loop rijden, beginnende in christchurch, dan oversteken naar de andere kant van het zuidereiland en dan zuidwaarts richting de milfordsound, vanaf de milfordsound weer terug oversteken naar de andere kust en dan weer omhoog richting christchurch. Is dit te doen in een maand tijd? (uiteraard is het te doen maar ik wil het liefst niet dagenlang in een auto zitten), volgens mij is het zo'n 1500km totaal. Naast dat het te doen is met de auto, is het de moeite waard om daar een maand te spenderen of is het een must om er minimaal 3 maanden te blijven of iets dergelijks?

- Ik vertrek vanaf Shanghai, de ticketprijs is rond de 1000 euro, is dit een beetje een schappelijke prijs? ik merk wel dat nieuw-zeeland echt een uithoek is in de wereld waardoor alle tickets best wel duur zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2013 03:28:02 ]
  vrijdag 27 december 2013 @ 07:22:53 #108
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134736650
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 december 2013 03:27 schreef andreas612 het volgende:
Ik zit te overwegen om hier heen te gaan, zou dan van 1 maart t/m 30 maart zijn. Nuzit ik me een paar dingen af te vragen:

- Ik wil een loop rijden, beginnende in christchurch, dan oversteken naar de andere kant van het zuidereiland en dan zuidwaarts richting de milfordsound, vanaf de milfordsound weer terug oversteken naar de andere kust en dan weer omhoog richting christchurch. Is dit te doen in een maand tijd? (uiteraard is het te doen maar ik wil het liefst niet dagenlang in een auto zitten), volgens mij is het zo'n 1500km totaal. Naast dat het te doen is met de auto, is het de moeite waard om daar een maand te spenderen of is het een must om er minimaal 3 maanden te blijven of iets dergelijks?

een maand is meer dan genoeg om het Zuider Eiland op je gemak te bekijken... een paar honderd kilometer ij je makkelijk weg op een dag op de rustige wegen
pi_134794659
Heb je altijd een working visum nodig voor werk in ruil voor kost en inwoning of kun je soms ''iligaal'' een handje meehelpen in een hostel?
  zaterdag 28 december 2013 @ 18:35:32 #110
286575 Roces18
Chef de party
pi_134794824
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 07:22 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

een maand is meer dan genoeg om het Zuider Eiland op je gemak te bekijken... een paar honderd kilometer ij je makkelijk weg op een dag op de rustige wegen
Ja, hij zou zelfs nog wat van het noordereiland kunnen meepakken. Maar verder zou ik niet oversteken voor het eiland, doe dan een loop om het hele eiland dus ga vanaf christchurch naar boven of naar beneden rijden. En oja, verwacht niets van Christchurch dat is echt een gehucht geworden na die aardbeving.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 28 december 2013 @ 19:42:33 #111
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134797584
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 18:30 schreef Levis het volgende:
Heb je altijd een working visum nodig voor werk in ruil voor kost en inwoning of kun je soms ''iligaal'' een handje meehelpen in een hostel?
officieel is het zo dat als iemand je een bed aanbied en je doet daar boor terug hand en spandiensten die verder hier niets mee te mken hebben (bijv. het gebouw schilderen) dan wordt dit als werk gezien en is den visa nodig.

gewoon een working holiday visum aanvragen!
  zaterdag 28 december 2013 @ 19:45:58 #112
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134797745
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 18:35 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ja, hij zou zelfs nog wat van het noordereiland kunnen meepakken. Maar verder zou ik niet oversteken voor het eiland, doe dan een loop om het hele eiland dus ga vanaf christchurch naar boven of naar beneden rijden
dit dus, Marlborough Sounds bijv., genoeg tijd!

quote:
. En oja, verwacht niets van Christchurch dat is echt een gehucht geworden na die aardbeving.
Papanui is wel leuk om even, als er toch bent,wat te eten en te drinken, maar inderdaad, verder hen je er weinig meet te zoeken
pi_134797994
Ik zou ZEKER de marlborough sounds meepakken en het Abel Tasman park. Seriously heaven!

En Christchurch, tja. Ik stond naast de cathedral toen ie instortte, dus ik zou benieuwd zijn hoe het er nu is, maar eerlijk gezegd vond ik het er toen het nog geen chaos was niet heel spannend...

Maar dat Abel Tasman park yummy yummy. Ik vond trouwens Dunedin ook nog wel geinig, evenals het schiereiland daar (voor het spotten van allerlei dieren).
  zaterdag 28 december 2013 @ 22:16:48 #114
286575 Roces18
Chef de party
pi_134804805

naar mijn mening de mooiste plek van het zuidereiland :9~

en van het noordereiland;
  zaterdag 28 december 2013 @ 23:21:47 #115
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134808448
Het is maar wat je zoek Roses, Queenstown is en blijft de Adventure Capitol van NZ en bruist het hele jaar door maar wat schoonheid betreft kan ik je meenemen maar plekjes veel mooier zijn
pi_134810651
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 00:04 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Noord: het Tongariro National Park.

Zuid: Wanaka, Franz Josef, Kaikoura en de mooie reflecties rondom Mt. Cook.
  zondag 29 december 2013 @ 13:57:35 #117
286575 Roces18
Chef de party
pi_134824849
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 00:08 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

kaikoura is inderdaad ook erg mooi! vooral als er ochtendnevel is en de zon schijnt, dan is het zeker genieten.
pi_134831370
Wat is de beste manier om mensen te zoeken waarmee je een aantal dagen kan hiken. (bijv. een Great Walk) Internet? Hostels langs gaan? Ik heb geen idee...

Ook zou ik willen weten van iemand die al eens een Great Walk heeft gedaan, hoe het was en of je er een goede conditie voor moet hebben.
  zondag 29 december 2013 @ 18:18:04 #119
286575 Roces18
Chef de party
pi_134836903
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 16:17 schreef Levis het volgende:
Wat is de beste manier om mensen te zoeken waarmee je een aantal dagen kan hiken. (bijv. een Great Walk) Internet? Hostels langs gaan? Ik heb geen idee...

Ook zou ik willen weten van iemand die al eens een Great Walk heeft gedaan, hoe het was en of je er een goede conditie voor moet hebben.
Conditie is niet zozeer van belang (maar met 150kg is het lastig), het gaat meer om doorzettingsvermogen en dat je de juiste schoeisel, kleding en goed eten mee hebt. Maar eigenlijk boeit dit allemaal ook niet zoveel. Heb mensen bovenop mount Tongariro zien staan met alleen slippertjes en een korte broek. Terwijl het sneeuwde :') En tongariro crossing is wel een paar niveaus zwaarder.
  zondag 29 december 2013 @ 18:49:51 #120
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134838235
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 16:17 schreef Levis het volgende:

heb er een gedaan, in een dag O-)
pi_134841360
Bedankt! Is een regenbroek ook een must? Ik heb nu een ''waterafstotende'' broek en denk eigenlijk dat ik daar genoeg aan heb.

Lastig om alles in mijn backpack te krijgen :P
  zondag 29 december 2013 @ 20:15:51 #122
286575 Roces18
Chef de party
pi_134842399
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 19:55 schreef Levis het volgende:
Bedankt! Is een regenbroek ook een must? Ik heb nu een ''waterafstotende'' broek en denk eigenlijk dat ik daar genoeg aan heb.

Lastig om alles in mijn backpack te krijgen :P
Gewoon een regenjas / regenbroek meenemen die in zo'n pakketje zitten. Want als je een regenbroek/jas aan houdt als het niet regent zweet je je kapot. Die clip je aan je tas (dus geen ruimte nodig) en klaar is kees.
  zondag 29 december 2013 @ 20:38:37 #123
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134844272
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 december 2013 03:27 schreef andreas612 het volgende:

Wij hebben deze ronde in circa 12 dagen gedaan
  zondag 29 december 2013 @ 20:39:07 #124
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134844308
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:15 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Gewoon een regenjas / regenbroek meenemen die in zo'n pakketje zitten. Want als je een regenbroek/jas aan houdt als het niet regent zweet je je kapot. Die clip je aan je tas (dus geen ruimte nodig) en klaar is kees.
dit dus, een goede tramping regenbroek is echter niet goedkoop dus even goed nadenken wat je precies wil (voor een keer of iets voor vaker gebruik)
pi_134850608
Enig probleem wat ik nu nog heb is dat mijn backpack waarschijnlijk te zwaar word voor een meerdaagse route... Ik moet ook alles meenemen :'( Dit terwijl ik bijna al mijn kleding niet nodig heb.
Het zou dus ideaal zijn als er groter kluizen te huur zijn waar ik mijn daypack en overbodige spullen in kan leggen voordat ik aan een meerdaagse tocht begin. Is dit mogelijk?

Ik kan er natuurlijk ook voor kiezen om geen meerdaagse tochten te maken! Dan hoef ik mijn slaapzak ook niet mee te nemen omdat die in een normaal hostel overbodig is. Alleen ben ik dan bang om het echte ''backpack-gevoel'' te missen.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
pi_134852696
Het zou toch handig zijn als je een wandelmaatje had. Dan kunnen de spullen verdeeld worden...

Misschien dat ze in Te Anau nog iets van een opslag-/lockerplaats hebben?
pi_134853966
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:01 schreef Levis het volgende:
Enig probleem wat ik nu nog heb is dat mijn backpack waarschijnlijk te zwaar word voor een meerdaagse route... Ik moet ook alles meenemen :'( Dit terwijl ik bijna al mijn kleding niet nodig heb.
Het zou dus ideaal zijn als er groter kluizen te huur zijn waar ik mijn daypack en overbodige spullen in kan leggen voordat ik aan een meerdaagse tocht begin. Is dit mogelijk?

Ik kan er natuurlijk ook voor kiezen om geen meerdaagse tochten te maken! Dan hoef ik mijn slaapzak ook niet mee te nemen omdat die in een normaal hostel overbodig is. Alleen ben ik dan bang om het echte ''backpack-gevoel'' te missen.

Meestal kun je wel wat achterlaten bij je laatste overnachtingsplek voordat je aan de tramp begint. Moet de eerste plek nog tegenkomen die daar moeilijk over doet.

Een regenbroek kan ik wel aanraden (plus een goede regenhoes voor je backpack). Ik had een dag van de Routeburn track zoveel regen dat ik niet had willen voorstellen zonder die spullen bij me te hebben. Ons pad was één grote waterval geworden, en leek uiteindelijk meer op canyoning dan op tramping :')
pi_134881745
Jaaaa nu komt het dichterbij!
Vliegen 24 februari, over china (guangzhou)naar auckland, daar twee dagen blijven en even orienteren. dan binnenalndse vlucht naar queenstown, dan zuidereiland bekijken en uiteindelijk weer eindigen op noord.
terug vanaf auckland half april.. het was de bedoeling terug te vliegen ook over china en dan daar een dag of drie te vertoeven, maar kon geen leuke tickets vinden, nu wordt het waarschijnlijk dubai! Heel wat anders dan ik in gedachten had, en weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken.. Ik ben alleen, en ben bang dat ik met mn reiskloffie en rugzak daar behoorlijk uit de toon ga vallen..
hmmm twijfelssss! Ik wil wel graag op de terugweg ergens een paar dagen blijven, zo heb ik op de lange terugreis nog iets extra,s om naar uit te kijken... hebben jullie andere tips? Of zeggen jullie gewoon doen, dubai?
pi_134883755
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:06 schreef azrielle het volgende:
Vliegen 24 februari, over china (guangzhou)naar auckland, daar twee dagen blijven en even orienteren. dan binnenalndse vlucht naar queenstown, dan zuidereiland bekijken en uiteindelijk weer eindigen op noord.
terug vanaf auckland half april.. het was de bedoeling terug te vliegen ook over china en dan daar een dag of drie te vertoeven, maar kon geen leuke tickets vinden, nu wordt het waarschijnlijk dubai! Heel wat anders dan ik in gedachten had, en weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken.. Ik ben alleen, en ben bang dat ik met mn reiskloffie en rugzak daar behoorlijk uit de toon ga vallen..
hmmm twijfelssss! Ik wil wel graag op de terugweg ergens een paar dagen blijven, zo heb ik op de lange terugreis nog iets extra,s om naar uit te kijken... hebben jullie andere tips? Of zeggen jullie gewoon doen, dubai?
Via Singapore anders? Of Hong Kong, maar dat ligt redelijk noordelijk (alhoewel, vlakbij bij Guangzhou ;) )
pi_134884861
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:06 schreef azrielle het volgende:
Vliegen 24 februari, over china (Guangzhou)naar auckland, daar twee dagen blijven en even oriënteren. dan binnenlandse vlucht naar queenstown, dan Zuidereiland bekijken en uiteindelijk weer eindigen op noord.
terug vanaf Auckland half april.. het was de bedoeling terug te vliegen ook over China en dan daar een dag of drie te vertoeven, maar kon geen leuke tickets vinden, nu wordt het waarschijnlijk Dubai! Heel wat anders dan ik in gedachten had, en weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken.. Ik ben alleen, en ben bang dat ik met m'n reiskloffie en rugzak daar behoorlijk uit de toon ga vallen..
hmmm twijfels! Ik wil wel graag op de terugweg ergens een paar dagen blijven, zo heb ik op de lange terugreis nog iets extra's om naar uit te kijken... hebben jullie andere tips? Of zeggen jullie gewoon doen, Dubai?
Wat maakt het uit?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_134885073
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2013 17:47 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Via Singapore anders? Of Hong Kong, maar dat ligt redelijk noordelijk (alhoewel, vlakbij bij Guangzhou ;) )
dubai en ghuanzou liggen op de route, dus kosten mij niets. Hongkong en Beijing kan ook, tegen hogere kosten.

En wat het uit maakt? hmm dubai heeft me nooit getrokken zegmaar, maar het hele rich life alles goud en gala zegmaar doet me ook niet zoveel..
  maandag 30 december 2013 @ 21:03:53 #132
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134894460
Dubai is wel aardig voor een paar dagen hoor. Beetje Las Vegas gehalte, rijk, fake & nep maar wel leuk winkelen (geen BTW/belasting). En de waterparken zijn heerlijk. Als je een meer authentieke ervaring wilt kun je de oude stad bezoeken of een kamelentocht door de woestijn maken.
pi_134896763
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:03 schreef MartijnUK het volgende:
Dubai is wel aardig voor een paar dagen hoor. Beetje Las Vegas gehalte, rijk, fake & nep maar wel leuk winkelen (geen BTW/belasting). En de waterparken zijn heerlijk. Als je een meer authentieke ervaring wilt kun je de oude stad bezoeken of een kamelentocht door de woestijn maken.
Dubai heeft ook plekken die niet rijk en nep aandoen hoor. Bastakya is erg mooi, of de vele souks. Ik vond dat zelf ook mooier dan die overdreven grootheidswaanzin.
  maandag 30 december 2013 @ 21:50:31 #134
52513 whosvegas
The Trickster
pi_134897224
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 18:16 schreef azrielle het volgende:

[..]

dubai en ghuanzou liggen op de route, dus kosten mij niets. Hongkong en Beijing kan ook, tegen hogere kosten.

En wat het uit maakt? hmm dubai heeft me nooit getrokken zegmaar, maar het hele rich life alles goud en gala zegmaar doet me ook niet zoveel..
Waar hou je van?
Als je van shoppen houd, zou ik naar Dubai gaan
Als je van historie houd, zou ik naar Beijing gaan (tevens prima uitval basis voor een dagtocht naar de Chinese muur, de Chinese muur is een van de indrukwekendste bouwwerken die ooi gezien heb)
Als je van grote steden houd, zou ik naar Hongkong gaan
Are you nuts??
  maandag 30 december 2013 @ 21:53:57 #135
286575 Roces18
Chef de party
pi_134897426
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:01 schreef Levis het volgende:

Wat neem je allemaal in godsnaam mee dan? Op de wandelroutes zijn vaak van die kleine hutjes die je van tevoren kunt boeken dus een tent is niet nodig. Verder kan je toch best een paar dagen dezelfde kleren aan? Heb ik nooit een probleem mee. Verder eten en drinken meenemen (vaak kan je ook drinken uit een riviertje halen, is daar goede kwaliteit water (moet je wel zorgen dat je ze boven de wandelroutes vult anders heb je misschien pis in je water :@ )
  maandag 30 december 2013 @ 21:54:06 #136
52513 whosvegas
The Trickster
pi_134897432
Zat trouwens vorig jaar een maand in Nieuw Zeeland, wat een ongelofelijk mooi en leuk land. Zit te denken om over een paar jaar weer te gaan!

Na een paar dagen Auckland, ben ik met een binnenlandse vlucht, naar het Zuider eiland gevlogen. Waar ik met Magicbus een rondreis gemaakt heb.
Are you nuts??
  maandag 30 december 2013 @ 22:09:51 #137
286575 Roces18
Chef de party
pi_134898326
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:54 schreef whosvegas het volgende:
Zat trouwens vorig jaar een maand in Nieuw Zeeland, wat een ongelofelijk mooi en leuk land. Zit te denken om over een paar jaar weer te gaan!

Na een paar dagen Auckland, ben ik met een binnenlandse vlucht, naar het Zuider eiland gevlogen. Waar ik met Magicbus een rondreis gemaakt heb.
deze?:
  maandag 30 december 2013 @ 22:15:34 #138
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134898669
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:42 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Dubai heeft ook plekken die niet rijk en nep aandoen hoor. Bastakya is erg mooi, of de vele souks. Ik vond dat zelf ook mooier dan die overdreven grootheidswaanzin.
Dat zei ik, de oude stad :)
pi_134917097
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:50 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Waar hou je van?
Als je van shoppen houd, zou ik naar Dubai gaan
Als je van historie houd, zou ik naar Beijing gaan (tevens prima uitval basis voor een dagtocht naar de Chinese muur, de Chinese muur is een van de indrukwekendste bouwwerken die ooi gezien heb)
Als je van grote steden houd, zou ik naar Hongkong gaan
Ik houd dus helemaal niet van shoppen, en het zien en gezien worden idee. Voel ook gewoon alsof het contrast met twee maanden nieuw Zeeland wel erg groot is:)
Probably Beijing dus :) de Chinese muur lijkt me amazing!

Maar eerst nieuw Zeeland om naar uit te kijken. Ik wil met stray gaan reizen, zal ik alvast een pass kopen? Of wachten tot ik daar ben?
Denk dat het de everywhere pass wordt :D
pi_134918891
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:21 schreef azrielle het volgende:

[..]

Dan kom ik je waarschijnlijk wel tegen! Ikzelf vertrek 28 januari met de Stray Bus in Auckland!
De pas heb ik al op internet gekocht maar het schijnt dat je hem vaak goedkoper in Nieuw-Zeeland zelf kan kopen.

Gelukkig nieuw jaar iedereen! (Nieuw-Zeelandse tijd)
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:47:41 #141
286575 Roces18
Chef de party
pi_134920872
quote:

[..]

Maar eerst nieuw Zeeland om naar uit te kijken. Ik wil met stray gaan reizen, zal ik alvast een pass kopen? Of wachten tot ik daar ben?
http://www.straytravel.co(...)-hop-off-promotions/

nu heb je mooie deals!
  dinsdag 31 december 2013 @ 14:36:01 #142
52513 whosvegas
The Trickster
pi_134925632
quote:

[..]

Ik houd dus helemaal niet van shoppen, en het zien en gezien worden idee. Voel ook gewoon alsof het contrast met twee maanden nieuw Zeeland wel erg groot is:)
Probably Beijing dus :) de Chinese muur lijkt me amazing!

Heb een gratis dag excursie (Auckland) bij Stray gedaan. Was leuk! En de begeleiding was goed. Zelf heb ik een week van te voren geboekt bij MagicBus, toen ik nog in Austraie zat. Maar als ik het nu al zou weten, zou ik nu al gaan boeken (kun je niet voor de verassing komen te staan, dat ze vol zitten)

Mijn zusje woont op het moment in Dubai, ben er al 2 keer geweest (eind Maart staat de volgende reis gepland). Een keer ben ik in een musseum over de geschiedenis van de Verenigde Arabische Emiraten, was erg interressant! En ook heb ik een keer een woestijn tocht gemaakt, toch leuk een keertje de woestijn te zien. Dus in Dubai kun je meer dan alleen shoppen.

Als je voldoende budget heb, zou ik iig voor Beijing gaan, daar heb je ook de Verboden stad (bedenk ik me net :) ), ook erg de moeite waard.
Are you nuts??
pi_134980627
Nomads Fusion – Go to Stray Shop
Base ACB - Base Foyer
ibis Styles Auckland
Quadrant (10 Waterloo)
Sky Tower- Victoria St
YHA City
YHA International

Als ik uit deze hostels moet kiezen in Auckland, welke zijn aan te raden? Het is maar voor 2 nachten.
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:39:14 #144
286575 Roces18
Chef de party
pi_134985842
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 13:19 schreef robuust89 het volgende:
Nomads Fusion – Go to Stray Shop
Base ACB - Base Foyer
ibis Styles Auckland
Quadrant (10 Waterloo)
Sky Tower- Victoria St
YHA City
YHA International

Als ik uit deze hostels moet kiezen in Auckland, welke zijn aan te raden? Het is maar voor 2 nachten.
Waar houdt je van? Een rustige hostel waar je iets verder moet voor lopen of midden in het centrum met waarschijnlijk een kroeg o.i.d. er onder? En Sky Tower is de toren , geen hostel en daar zit alleen een hotel/ restaurant in.
pi_134986166
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:39 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Waar houdt je van? Een rustige hostel waar je iets verder moet voor lopen of midden in het centrum met waarschijnlijk een kroeg o.i.d. er onder? En Sky Tower is de toren , geen hostel en daar zit alleen een hotel/ restaurant in.
Graag wel in het centrum!
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:51:39 #146
286575 Roces18
Chef de party
pi_134986270
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:49 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Graag wel in het centrum!
Centraler dan Base kan je volgens mij niet zitten. Vraag een kamer ergens bovenin, heb je ook geen last van het geluid. Als je iets zoekt wat kleinschaliger is. Dan kan je Nomads of Base nemen. Yha en Quadrant enz zit allemaal iets verder weg.
pi_135001206
Nu op Nederland 1: Floortje naar het einde van de wereld, over iemand die heel afgelegen woont op het zuidereiland ^O^
  vrijdag 3 januari 2014 @ 11:47:28 #148
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135017855
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:35 schreef robuust89 het volgende:
Nu op Nederland 1: Floortje naar het einde van de wereld, over iemand die heel afgelegen woont op het zuidereiland ^O^
Heb het gezien, veel mooie beelden. Die gast woont wel super afgelegen alhoewel dat ook wel weer gaat veranderen zodra ze aan de nieuwe highway beginnen van Haast naar Milford Sound (!)
pi_135017945
Dat gaat wel een dotje omrijden schelen ja _O-
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_135018035
wat een zooitje, dat huis. die vrouw leek ook niet echt tevreden te zijn.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 12:13:20 #151
286575 Roces18
Chef de party
pi_135018681
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:54 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Heeft iemand een link?
pi_135018980
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:13 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Heeft iemand een link?
hierzo: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1387466
  vrijdag 3 januari 2014 @ 12:23:28 #153
286575 Roces18
Chef de party
pi_135019043
pi_135019049
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:54 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik kreeg ook het idee dat het blijven van haar een moetje (want zwanger) was
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 3 januari 2014 @ 12:29:15 #155
286575 Roces18
Chef de party
pi_135019240
Wel het mooie van NZ is dat ze allemaal zo vriendelijk zijn, een groot vakantieoord. In NL hoef je niet te liften (mag ook niet) maar daar neemt toch niemand je mee.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 12:53:57 #156
286575 Roces18
Chef de party
pi_135019947
Die vrouw is echt een raar figuur trouwens, nogal stil, en apart :)
pi_135020636
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:29 schreef Roces18 het volgende:
Wel het mooie van NZ is dat ze allemaal zo vriendelijk zijn, een groot vakantieoord. In NL hoef je niet te liften (mag ook niet) maar daar neemt toch niemand je mee.
Klopt, de locals in NZ zijn enorm vriendelijk! Iedereen is in voor een praatje, een 'how are you doing mate?', of sommigen stoppen spontaan om te vragen of ze je kunnen helpen (als je met een kaart in je handen staat).

Aussies zijn ook best vriendelijk, maar het is toch wat minder. Maar toch grappig; iedereen bedankt bijv. de busschauffeur. Dat zie je in Nederland niet zo gauw. :N

Ik snap trouwens waarom (afgezien van het feit dat de locals enorm met het milieu bezig zijn) het zo schoon in NZ is: ze lopen in de nacht met enorme stofzuigers en grote dweilmachines door de straten (in de wat grotere plaatsen) :D
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:16:24 #158
286575 Roces18
Chef de party
pi_135020702
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:14 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Klopt, de locals in NZ zijn enorm vriendelijk! Iedereen is in voor een praatje, een 'how are you doing mate?', of sommigen stoppen spontaan om te vragen of ze je kunnen helpen (als je met een kaart in je handen staat).

In NZ hebben ze naar mijn gevoel ook veel minder een tijdsbesef? In Nederland is het haasten, en daar is het rustig aan op de flip flops :D Een mooie plek om te rentenieren *)
pi_135020996
Daar nog ontzettend geholpen toen we in berg/heuvelachtig gebied op Noordereiland met twee lekke banden (rotsblokken vlak voor ons op weg gevallen) en geen bereik (ondanks NZe simkaart) stonden in de zeikregen. Eerste de beste die er langs kwam stopte, pakte zijn telefoon en belde direct de eerste de beste garage voor ons. Bleef ook nog eens een klein uur(!) wachten totdat die met een sleepauto gearriveerd was en we meegesleept konden worden.

_O_ held die man
pi_135025029
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:51 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Centraler dan Base kan je volgens mij niet zitten. Vraag een kamer ergens bovenin, heb je ook geen last van het geluid. Als je iets zoekt wat kleinschaliger is. Dan kan je Nomads of Base nemen. Yha en Quadrant enz zit allemaal iets verder weg.
Dank voor de info, heb bij Base geboekt! ^O^
pi_135030038
is het een beetje te plannen om een brief vanuit nieuw-zeeland op een specifieke dag bezorgd te laten worden in nederland? iemand ervaring mee? of hoe lang duurt het normaal gezien, een paar dagen verschil is geen ramp maar liever niet.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 17:06:24 #162
286575 Roces18
Chef de party
pi_135030745
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:50 schreef Deeltjesversneller het volgende:
is het een beetje te plannen om een brief vanuit nieuw-zeeland op een specifieke dag bezorgd te laten worden in nederland? iemand ervaring mee? of hoe lang duurt het normaal gezien, een paar dagen verschil is geen ramp maar liever niet.
nee, maar als het voor een verjaardag is kan je greetz en dergelijke gebruiken. En anders stuur je een e-mail ;)
pi_135031773
wil iets persoonlijks vanuit daar sturen daarom. van nl naar nz duurt in ieder geval 5 tot 7 werkdagen volgens postnl, dan stuur ik het wel 6 werkdagen van tevoren op.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 18:34:05 #164
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_135034539
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:30 schreef Deeltjesversneller het volgende:
wil iets persoonlijks vanuit daar sturen daarom. van nl naar nz duurt in ieder geval 5 tot 7 werkdagen volgens postnl, dan stuur ik het wel 6 werkdagen van tevoren op.
vanuit NZ naar NL duurt het zelfde, mijn ervaring is dat de post van NZ naar NL sneller is dan andersom.
pi_135036016
oke bedankt beide ^O^
pi_135057251
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:30 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Mijn kaartjes (internationale post) deden er een kleine twee weken over :)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:12:02 #167
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135063369
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 08:41 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Mijn kaartjes (internationale post) deden er een kleine twee weken over :)
Post ze niet uit Te Anau. Ik heb vandaar ansichtkaarten naar NL gestuurd en die deden er 3 maanden over :P
pi_135555538
Yeah!! Tickets geboekt, buspas gekocht, nu kan ik niet meer terug :)
25 feb vliegen naar auckland. Toch het noordereiland eerst, anders zou ik nog twee keer een binnenlandse vlucht (van auchland naar queenstown en terug) moeten nemen, de busroute gaat nu eenmaal zo en die binnenlandse vluchten nemen ook weer tijd in beslag..

mijn schema ziet er nu zo uit:
25-27 feb vlucht (stop van 7 uur in china)
27-28 feb acclimatiseren in auckland (heeft iemand tips voor een fijn hotel? Vriend van me adviseerde best western, een prima hotel, lekker comfortabel, kan ik bijkomen van de vlucht en dat kost me 135 euro voor 2 nachten.)

dan opstappen!

Dit is het standaard reisschema:
Sat, 01-Mar-14 07:00 AUCKLAND -NORTHBOUND PAIHIA
Sun, 02-Mar-14 07:10 CAPE REINGA -DAY TRIP PAIHIA
Mon, 03-Mar-14 16:00 PAIHIA SOUTHBOUND- AUCKLAND
Tue, 04-Mar-14 07:00 AUCKLAND -HAHEI
Wed, 05-Mar-14 07:30 HAHEI- RAGLAN
Thu, 06-Mar-14 08:00 RAGLAN -MOUREA (CULTURAL STOP)
Fri, 07-Mar-14 08:00 MOUREA (CULTURAL STOP)- ROTORUA
Sun, 09-Mar-14 12:30 ROTORUA EAST - Hot Rocks Base Rotorua - STRAY S GISBORNE
Mon, 10-Mar-14 10:30 GISBORNE -TE ARAROA
Tue, 11-Mar-14 10:00 TE ARAROA -MARAEHAKO BAY
Wed, 12-Mar-14 07:30 MARAEHAKO BAY- LAKE ANIWHENUA
Thu, 13-Mar-14 07:00 LAKE ANIWHENUA -WHAKAHORO
Fri, 14-Mar-14 07:00 WHAKAHORO -NATIONAL PARK
Sat, 15-Mar-14 09:00 NATIONAL PARK -WELLINGTON
Sun, 16-Mar-14 11:45 PICTON- MARAHAU
Tue, 18-Mar-14 08:30 MARAHAU -PUNAKAIKI
Wed, 19-Mar-14 12:00 PUNAKAIKI -FRANZ JOSEF
Fri, 21-Mar-14 09:00 FRANZ JOSEF -WANAKA
Sat, 22-Mar-14 10:15 WANAKA-QUEENSTOWN
Tue, 25-Mar-14 08:30 QUEENSTOWN - aa BASE Discovery Lodge - STRAY S GUNNS CAMP
Wed, 26-Mar-14 08:30 GUNNS CAMP -INVERCARGILL
Thu, 27-Mar-14 10:30 INVERCARGILL -QUEENSTOWN
Fri, 28-Mar-14 08:40 QUEENSTOWN- MT COOK
Sat, 29-Mar-14 08:00 MT COOK- RANGITATA
Sun, 30-Mar-14 07:30 RANGITATA -KAIKOURA
Mon, 31-Mar-14 09:00 KAIKOURA- PICTON
Tue, 01-Apr-14 06:40 WELLINGTON -AUCKLAND

Ik vlieg op 9 april naar china, dus heb ik nog wat dagen over, nu gaf de medewerker van stray als advies zowieso wat langer te blijven in Abel Tasman, Wanaka en Queenstown (alleen zuidereiland had hij ervaring mee) dus dat zou ik in kunnen plannen, maar ik hoor het graag als jullie anders adviseren of nog suggesties hebben voor noordereiland..

Het leek me ook heel gaaf om 3 dagen met een zeilschip mee te gaan bij de bay of islands, dat zou dan helemaal in het begin van de reis zijn, daar heb ik een goeie optie voor gevonden en dan hou ik nog 4 dagen over om op andere plekken te blijven..

Is het trouwens voldoende om goeie sneakers mee te nemen? Of zijn goeie wandelschoenen echt een must? En moet ik ook zorgen voor waterdichte kleding, regenjas/broek?
Ik wordt een beetje zenuwachtig nu hihi zo spannend! Oh en ik heb nog wat dingen nodig, zoals een fijne broek en goeie slippers, eventueel regenkleding) maar alles is zo duur, is het slimmer om die daar te kopen? Ik ben toch 2 dagen in auckland, dus kan nog wat shoppen indien nodig...
  donderdag 16 januari 2014 @ 14:58:48 #169
286575 Roces18
Chef de party
pi_135561358
Het beste kan je alles kopen in NZ. Koop zo min mogelijk in Nederland, dat kost je allemaal bagageruimte. En met goede sneakers moet je het toch wel kunnen doen (Alles).

Dat reisschema zou ik in de prullenbak gooien, het is wel heel stipt. En wie weet wil je ergens nog een paar dagen blijven, hoe ga je dat doen? Schrijf gewoon de punten op waar je echt heen wilt, en wat daar buiten gebeurt is een grote verassing toch? Verder hangt het ook allemaal van het weer af. Vorig jaar maart was het uitstekend weer 25 + graden maar ik denk dat het dit jaar wat lager ligt.
pi_135562198
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:58 schreef Roces18 het volgende:
Het beste kan je alles kopen in NZ. Koop zo min mogelijk in Nederland, dat kost je allemaal bagageruimte. En met goede sneakers moet je het toch wel kunnen doen (Alles).

Dat reisschema zou ik in de prullenbak gooien, het is wel heel stipt. En wie weet wil je ergens nog een paar dagen blijven, hoe ga je dat doen? Schrijf gewoon de punten op waar je echt heen wilt, en wat daar buiten gebeurt is een grote verassing toch? Verder hangt het ook allemaal van het weer af. Vorig jaar maart was het uitstekend weer 25 + graden maar ik denk dat het dit jaar wat lager ligt.
Dit is het reisschema van de bus waar ik mee reis, en het is een hop on hop off systeem dus als ik ergens langer wil blijven dan kan dat! Mijn vraag was dan ook waar jullie langer zouden blijven :)
  Redactie Frontpage donderdag 16 januari 2014 @ 23:04:44 #171
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135585644
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:25 schreef azrielle het volgende:

[..]

Dit is het reisschema van de bus waar ik mee reis, en het is een hop on hop off systeem dus als ik ergens langer wil blijven dan kan dat! Mijn vraag was dan ook waar jullie langer zouden blijven :)
Wil je nog tips over Gisborne/Te Araroa en alles wat er tussen ligt? (Anaura Bay, Te Puia Springs, Tikitiki, Ruatoria, Tolaga Bay, Tokomaru Bay, Wainui, Matawai, Te Karaka etc?).

Heb een dik half jaar in Gisborne gewoond/gewerkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door JeMoeder op 16-01-2014 23:10:06 ]
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_135625004
Ik vertrek binnenkort dus alle tips zijn van harte welkom ;)
  zaterdag 18 januari 2014 @ 09:28:39 #173
286575 Roces18
Chef de party
pi_135633703
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:25 schreef azrielle het volgende:

[..]

Ligt ook een beetje aan het weer maar sowieso: bay of islands, (en als je toch naar cape reinga gaat, vergeet te paki sanddunes niet) , coromandel, tongariro, frans jozef, queenstown en kaikoura.
pi_135637439
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 09:28 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ligt ook een beetje aan het weer maar sowieso: bay of islands, (en als je toch naar cape reinga gaat, vergeet te paki sanddunes niet) , coromandel, tongariro, frans jozef, queenstown en kaikoura.
Afgezien van de Bay of Islands (niet geweest) zou ik het zelfde lijstje opnoemen!

Voor de Tongariro Crossing kun je je ook laten oppikken vanaf je hostel in Taupo. In Taupo kun je de hot springs opzoeken en eventueel naar het Wai-o-tapu geothermisch park (alhoewel dat meer in de buurt van Rotorua ligt).
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:55:19 #175
286575 Roces18
Chef de party
pi_135637710
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:44 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Afgezien van de Bay of Islands (niet geweest) zou ik het zelfde lijstje opnoemen!

Voor de Tongariro Crossing kun je je ook laten oppikken vanaf je hostel in Taupo. In Taupo kun je de hot springs opzoeken en eventueel naar het Wai-o-tapu geothermisch park (alhoewel dat meer in de buurt van Rotorua ligt).
Ik verbleef zelf in tongariro national park, klein dorpje aan de voet van de bergen met niet veel te doen. Maar omdat je al zo vroeg uit je nest moet heb ik althans geen zin om vanuit taupo naar het beginpunt te rijden (lijkt me zeker een uur of niet?)
pi_135638182
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:55 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik verbleef zelf in tongariro national park, klein dorpje aan de voet van de bergen met niet veel te doen. Maar omdat je al zo vroeg uit je nest moet heb ik althans geen zin om vanuit taupo naar het beginpunt te rijden (lijkt me zeker een uur of niet?)
Klopt, werd volgens mij rond 06.15 opgepikt... Maar het was de dag zeker waard :D
  zaterdag 18 januari 2014 @ 13:13:01 #177
286575 Roces18
Chef de party
pi_135638201
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:12 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Klopt, werd volgens mij rond 06.15 opgepikt... Maar het was de dag zeker waard :D
Ik heb nog steeds nachtmerries van die eindeloze trappen :D ;(
pi_135638300
Ja, die waren verschrikkelijk! :'(

Het was ook een nachtmerrie toen ik bovenop Mt. Doom besefte dat je via dezelfde steile en glibberige weg weer naar beneden moest.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 13:33:19 #179
286575 Roces18
Chef de party
pi_135638757

eindeloos................ (denk een kwart) maar het heet niet voor niets devil's staircase
pi_135639432
Tijdens de klim:

Resultaat op de top _O_ :
pi_135639628
_O_
  zaterdag 18 januari 2014 @ 14:24:38 #182
286575 Roces18
Chef de party
pi_135640301
Dit vind ik mijn mooiste (op het punt dat je net de wolken in gaat lopen _O_ )

pi_135640603
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 14:24 schreef Roces18 het volgende:
Dit vind ik mijn mooiste (op het punt dat je net de wolken in gaat lopen _O_ )

[ afbeelding ]
Nice! :)

Deze is in de buurt van Franz Josef genomen. Ook één van mijn favoriete foto's:

pi_135641560
Volgende week dinsdag is het zover! _O_ Zin in! *O*
  zaterdag 18 januari 2014 @ 15:09:07 #185
286575 Roces18
Chef de party
pi_135641761
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 14:34 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Nice! :)

Deze is in de buurt van Franz Josef genomen. Ook één van mijn favoriete foto's:

[ afbeelding ]
Is dit in de lente / herfst gemaakt? Wel mooi weerspiegeling.

Een verborgen tip, voor de mensen die het niet kennen:

Als je de route 1 richting Kaikoura neemt kom je langs Ohau, een plek waar alle zeehond puppies worden achtergelaten terwijl de ouders aan het jagen zijn op zee. Je kan ze hier technisch gezien aanraken (wat ik niet aanraad omdat ze gemeen bijten, verder niet met flits fotograferen) . Daar heb ik dit pareltje geschoten:

pi_135641848
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 15:09 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Is dit in de lente / herfst gemaakt? Wel mooi weerspiegeling.

Een verborgen tip, voor de mensen die het niet kennen:

Als je de route 1 richting Kaikoura neemt kom je langs Ohau, een plek waar alle zeehond puppies worden achtergelaten terwijl de ouders aan het jagen zijn op zee. Je kan ze hier technisch gezien aanraken (wat ik niet aanraad omdat ze gemeen bijten, verder niet met flits fotograferen) . Daar heb ik dit pareltje geschoten:

[ afbeelding ]
Mooie foto ook! :Y

Ik heb deze in december gemaakt, ik denk het begin van de zomer.
pi_135643457
Oh damn wat mooi allemaal. Tnx voor die foto's! Ik ga nog maar wat aan m'n conditie werken, dat ga ik wel nodig heben whaha
pi_135645086
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:16 schreef GuitarJJ het volgende:
Ja, die waren verschrikkelijk! :'(

Het was ook een nachtmerrie toen ik bovenop Mt. Doom besefte dat je via dezelfde steile en glibberige weg weer naar beneden moest.
Naar beneden vond ik dikke pret. Omhoog was bittere ellende. Maar toen wij er waren was de crossing gesloten vanaf blue lake (en er werd bij red crater geadviseerd om niet verder te gaan) ivm vulkanische activiteit. Dus wij moesten vanaf blue lake weer dezelfde route terug (op Mount doom na dan ;) )

Onder het tape mocht je dus niet lopen

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:33 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]

eindeloos................ (denk een kwart) maar het heet niet voor niets devil's staircase
En als je dus dezelfde weg terug moet dan is het vanaf dat WC huisje na de devils stairs echt nog een pokke eind terug naar de parking. Oneindig lang voor mijn gevoel :N

Leuke is wel weer dat een groot deel van de crossing in de andere richting lopen hele andere uitzichten geeft. Een teken dat je vaker achterom moet kijken tijdens mooie wandelingen ;)

Vorig jaar maart trouwens ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Uncle op 18-01-2014 17:15:18 ]
pi_135645687
Da´s nasty. Is ie weer bezig of nog steeds? Zonde, want ook het overgangsgebied richting het woud wat na Ketetahi zit, is prachtig.
Machtige foto trouwens van de staircase (de rest ook, maar wat wil je met zo'n gebied... ). Had er ff ruim een uurtje over gedaan.

Overigens als hij ooit weer open gaat, is het wel de tip om zo vroeg mogelijk te gaan. Stuk rustiger, kun je meer genieten en kun je ook veel makkelijker je eigen tempo houden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 18 januari 2014 @ 17:43:39 #190
286575 Roces18
Chef de party
pi_135646305
Mooie foto's uncle. Ik had helaas ook de pech dat het na de Emerald Lakes afgesloten was. Ben nog een stuk door gelopen maar kon niets meer zien door de dikke mist. Maar ik had eerst Mount Doom gedaan en daarna meteen door naar de lakes, en als je dan ook weer terug moet , ben je echt kapot.
  Redactie Frontpage zaterdag 18 januari 2014 @ 18:02:01 #191
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135646836
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:55 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Heet het dorp ook niet echt 'National Park'?

Ik zat in Turangi voordat ik het park in ging, ook lekker geraft in het park, was geniaal. 4u afzien dat wel, maar een niet te vergeten ervaring.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_135647143
Dat 'dorpje' midden in het park heet volgens mij Whakapapa Village. Tenminste als hij het plaatsje bedoelt waar ook het grote chateau staat. Daar heb ik nog een dag 'vast' gezeten vanwege het extreme rotweer. Vrij saai idd. Er is wel een leuk bezoekerscentrum, maar dat heb je na een uurtje wel gezien.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 18:22:27 #193
286575 Roces18
Chef de party
pi_135647441
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:02 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Heet het dorp ook niet echt 'National Park'?

Ik zat in Turangi voordat ik het park in ging, ook lekker geraft in het park, was geniaal. 4u afzien dat wel, maar een niet te vergeten ervaring.
Het heet gewoon National Park Village inderdaad, Whakapapa zit verder down the road en daar is helemaal niets te beleven :P Als je dit intikt in google maps: Carroll Street, National Park, Nieuw-Zeeland

dan zie je dat dorpje, staat verder ook niet echt op de kaart maar er zit een goed restaurant (2 zelfs) en een tankstation.
pi_135685771
Nog 3 daagjes voordat ik vertrek!
pi_135695137
Potverdikkie wat een toffe foto's van de T-crossing :(
Ik heb niets anders gezien dan mist, laaghangende wolken, weer mist en dat afgewisseld met regen....
pi_135711351
Behoorlijke aardbeving, 6.3, in het zuiden van het noordeiland.
Een filmpje met reacties : http://bcove.me/qafaj7pb
Krijg er wel kippenvel van. :'(
pi_135711499
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:02 schreef Uncle het volgende:

[..]

Naar beneden vond ik dikke pret. Omhoog was bittere ellende. Maar toen wij er waren was de crossing gesloten vanaf blue lake (en er werd bij red crater geadviseerd om niet verder te gaan) ivm vulkanische activiteit. Dus wij moesten vanaf blue lake weer dezelfde route terug (op Mount doom na dan ;) )

[ afbeelding ]

Onder het tape mocht je dus niet lopen

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]

En als je dus dezelfde weg terug moet dan is het vanaf dat WC huisje na de devils stairs echt nog een pokke eind terug naar de parking. Oneindig lang voor mijn gevoel :N

Leuke is wel weer dat een groot deel van de crossing in de andere richting lopen hele andere uitzichten geeft. Een teken dat je vaker achterom moet kijken tijdens mooie wandelingen ;)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vorig jaar maart trouwens ;)
Die onderste _O- ik heb hier in de reeks precies dezelfde foto geplaatst, maar dan helemaal besneeuwd :D
  maandag 20 januari 2014 @ 12:16:53 #198
286575 Roces18
Chef de party
pi_135713499
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:07 schreef Drebbelman het volgende:
Ach ja, dat hou je daar toch. Het is alsof je gaat klagen als je in de tropen woont dat het te warm is :P
  maandag 20 januari 2014 @ 12:35:51 #199
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135714005
De meeste kiwis die ik ken en en in aardbevingsgevoelige gebieden wonen hebben hun huis er ook op ingericht. Geen vazen of losse objecten op kastjes, breekbare dingen goed vastgezet in een vitrine. TV's met wandbeugels bevestigd etc. In Auckland en Northland heb je het minste risico en daar heb ik gelukkig de meeste vrienden & familie alhoewel m'n zwager in Christchurch woont en als resultaat bijna geen meubels in z'n woonkamer heeft behalve een bankstel en de TV op de grond staat :D
  Redactie Frontpage maandag 20 januari 2014 @ 14:18:54 #200
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135717710
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:07 schreef Drebbelman het volgende:
Heb er drie meegemaakt, best onwerkelijk als je midden in de nacht wakker wordt door dat het huis schudt :o
Ta mère
El Coño
ウイスキー
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')