Tja de garage is niet om de hoek, is voor mij toch zeker iets van 40 euro aan benzine kosten alleen al. Is dit niet eenvoudig te verhelpen bij een willekeurige andere garage die wel in de buurt is?quote:Op woensdag 6 november 2013 22:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Terug gaan, geluiden ed zijn niet te beoordelen van achter een scherm.
geluiden gaan niet achter een pc vandaan maar ik zelf denk aan een remklauw zo afgaand op je beschrijving maar rij gewoon een willekeurige garage in en ze helpen je verder ( geen bandenzaak die bij beunt)quote:Op woensdag 6 november 2013 22:58 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Tja de garage is niet om de hoek, is voor mij toch zeker iets van 40 euro aan benzine kosten alleen al. Is dit niet eenvoudig te verhelpen bij een willekeurige andere garage die wel in de buurt is?
De garage waar ik de grote beurt heb gedaan zei 't zelfde als wat ik hoorde van een vriend van mij. Paar keer goed remmen, maarja die remmen zijn dus prima (als in ze remmen goed!).
Wat mij ook opviel, maar dit kan iets anders betekenen is dat als ik ergens sta
en het rempedaal ingetrapt houdt dat het soms even trilt. (Kort) trilling gaat sowieso altijd weg als ik mijn voet van het rempedaal haal.
Tja het is een auto van 18 jaar, maar dat gepiep, argh
Dat schoonmaken van de achterremmen, hoe zou ik dat kunnen doen? Hoe doet een leek dat?quote:Op woensdag 6 november 2013 23:02 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Enige wat ik zo kan bedenken is het schuren van de remsegmenten over de ankerplaat aan de achterzijde. Dwz achterremmen schoonmaken. Maar het blijft speculeren.
Wbv de trillen echt niet te zeggen zonder het te voelen. En ja een goede universeel om de hoek kan er ook aan werken.
Rempedaal piept alleen tijdens het intrappen, en dan niet eens altijd. Vanochtend onderweg naar het werk hoorde ik het in eerste instantie niet en later werd het toch weer af en toe wat harder en dan weer even weg. Kans op het piepende geluid is er alleen als ik dus het rempedaal intrap.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:03 schreef 2cv het volgende:
Piept het rempedaal ook als je stil staat ? En piept het alleen tijdens het intrappen ? Dus op het moment dat het pedaal beweegt ?
Remklauw zal ik eens googl'n, ik heb dat begrip ook wel gezien in bijvoorbeeld de BMW reeks. Wellicht even langs de Citroën garage. Ze geven 't altijd wel netjes aan wat de verwachte kosten zijn, als ze zeggen van "ja dan doen we dit, dit en dit en ik denk dat 't onzin is dan weiger ik dat gewoon"quote:Op woensdag 6 november 2013 23:09 schreef klawie het volgende:
[..]
geluiden gaan niet achter een pc vandaan maar ik zelf denk aan een remklauw zo afgaand op je beschrijving maar rij gewoon een willekeurige garage in en ze helpen je verder ( geen bandenzaak die bij beunt)
Klinkt gewoon als een auto die slecht onderhouden is. Vuil luchtfilter? Gare bougies? Valse lucht ergens?quote:Op woensdag 6 november 2013 23:58 schreef De-Hamster het volgende:
Beste Fokkers,
Ik twijfel of dit een eenvoudig autoprobleempje is, maar ik gok het erop.
Ik heb een VW Polo uit '98 met 190k op de teller. Als ik 's ochtends vertrek naar mijn werk en ik wil de auto starten dan moet ik in de 1e versnelling gas bijgeven tijdens het omhoog laten komen van de koppeling. (Voor mijn gevoel overdreven veel) Nu kan het zijn dat ik weer moet afremmen voor de rotonde 200 meter verder, vrijwel iedere keer als ik dan moet afremmen slaat mijn auto af. Dit gebeurd vrijwel iedere keer als ik ergens moet stoppen. Voor mijn gevoel is dit het vaakst bij een koude motor maar dat durf ik niet echt te zeggen.
Als mijn auto afslaat en hij staat nog in de 2e versnelling dan kan ik hem soms nog 'reanimeren' door enkel de koppeling in te trappen en op te laten komen. Dit leidt alleen soms tot hakkelen wat mij niet al te geweldig lijkt.
Het is vooral heel vervelend met een rit waar je veel start-stop momenten hebt, want dan valt die 8 van de 10 keer uit.
Waar zou dit aan kunnen liggen? 😕
Hmm, binnenkort bij de pre-winterbeurt maar eens even laten nakijken.quote:Op donderdag 7 november 2013 00:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Klinkt gewoon als een auto die slecht onderhouden is. Vuil luchtfilter? Gare bougies? Valse lucht ergens?
Ik heb daar werkelijk geen idee van behalve dat het een 1.6 is.quote:Op donderdag 7 november 2013 00:43 schreef 2cv het volgende:
Wat voor motor ligt er in ? Lijkt me ook wel relevante informatie.
Top! Je weet ook niet of het een diesel of benzine isquote:Op donderdag 7 november 2013 08:04 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Hmm, binnenkort bij de pre-winterbeurt maar eens even laten nakijken.
[..]
Ik heb daar werkelijk geen idee van behalve dat het een 1.6 is.
Uitvallen bij remmen klinkt als carter ventilatiequote:
Haha jawel dat weet ik nog het is een benzine.quote:Op donderdag 7 november 2013 09:25 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Top! Je weet ook niet of het een diesel of benzine is
Even gegoogled, maar is zoiets een duur grapje om te laten repareren?quote:Op donderdag 7 november 2013 09:30 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Uitvallen bij remmen klinkt als carter ventilatie
Gewoon even de carterventilatieslangen nalopen op scheuren e.d.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:58 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Haha jawel dat weet ik nog het is een benzine.
[..]
Even gegoogled, maar is zoiets een duur grapje om te laten repareren?
Niks persoonlijks maar ik vind als professional dat je als een leek niet aan remmen moet gaan werken.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:28 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Dat schoonmaken van de achterremmen, hoe zou ik dat kunnen doen? Hoe doet een leek dat?
+1quote:Op donderdag 7 november 2013 18:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Niks persoonlijks maar ik vind als professional dat je als een leek niet aan remmen moet gaan werken.
ben ik 't eigenlijk wel mee eens, nouja ik kijk 't ff aan en anders wel naar de garage!quote:Op donderdag 7 november 2013 18:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Niks persoonlijks maar ik vind als professional dat je als een leek niet aan remmen moet gaan werken.
Ligt eraan hoeveel die gelopen heeft, ik zou zeggen gewoon even een flush van Forte.quote:Op zondag 10 november 2013 12:18 schreef x3ro het volgende:
Gezien het probleem met mijn 206 kreeg ik een tip van een GTi specialist. De problemen met de koude start zouden nog wel eens door te dikke olie kunnen komen. Het is kennelijk een known probleem dat de klepstoters van een EW blok icm 10W40 problemen geven. Volgens Leeuwenservice zou dit zijn op te lossen met een goede 5W40 olie(niet een 5W30 zoals de dealer aanraad). Raden jullie aan het blok te laten flushen oid alvorens ik de olie en filter laat doen?
115kkm gelopen en heb 'm sinds 100kkm. baat het niet dan schaad het niet, denk dat ik 'm meteen laat flushen voor er verse olie in gaat. Ik weiger sowieso al te besparen op zaken als olie, dus die flush doen we dan ook maarquote:Op zondag 10 november 2013 12:44 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ligt eraan hoeveel die gelopen heeft, ik zou zeggen gewoon even een flush van Forte.
Of een halve liter ATF erin knikkeren, werkt ongeveer hetzelfde.
Met goede olie zijn beurten.. Dat is 't m nou. Volgens de boekjes is 't 10W40, volgens de dealer 5W30 en de juiste olie zit er precies tussen in met z'n 5W40. Gewoon de komende week flushen, nieuwe oliefilter en vervolgens vullen met Castrol Edge 5W40.quote:Op zondag 10 november 2013 13:11 schreef bokkepoot het volgende:
Zeker en alleen met oude auto's of auto's die hoge kmstanden met een smerig blok hebben zou ik het afraden..
Al is het effect van een flush te verwaarlozen als de auto netjes zijn beurten met een goede olie gehad heeft..
Je kunt 5W40 proberen, hoewel je het probleem al houd met 5W30. Dan is het verstandiger de klepstoters te vervangen voor de gemodificeerde.quote:Op zondag 10 november 2013 12:18 schreef x3ro het volgende:
Gezien het probleem met mijn 206 kreeg ik een tip van een GTi specialist. De problemen met de koude start zouden nog wel eens door te dikke olie kunnen komen. Het is kennelijk een known probleem dat de klepstoters van een EW blok icm 10W40 problemen geven. Volgens Leeuwenservice zou dit zijn op te lossen met een goede 5W40 olie(niet een 5W30 zoals de dealer aanraad). Raden jullie aan het blok te laten flushen oid alvorens ik de olie en filter laat doen?
Zit sinds ik 'm heb 10W40 in zodoende ga ik nu naar 5W40 zoals aangeraden door Leeuwenservice ivm de klepstoters. Hun geven aan dat de olie welke de dealer in dit geval wil gebruiken (5W30) te dun is voor mijn gebruik.quote:Op zondag 10 november 2013 21:40 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Je kunt 5W40 proberen, hoewel je het probleem al houd met 5W30. Dan is het verstandiger de klepstoters te vervangen voor de gemodificeerde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |