Ja, ik heb een aparte werkkamer waar nu weleens de verwarming aan staat, en de pc de hele dag. Heb er eigenlijk niet eens over nagedacht om dat op te geven of te berekenen, veel kan het niet zijn lijkt me.quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:18 schreef Spezza19 het volgende:
Ik werk ook vanuit huis. Ik heb zoiets van; lekker boeiuh. Kruimels.
Mijn printer en pc ooit privé gekocht. Enige wat ik aan kosten opvoer zijn inkt en papier.
En zelfs dat zijn eigenlijk kruimels.
Idem, maar het lijkt me gevoelsmatig toch anders als je het echt gaat hebben over een praktijkruimte, waar je dus je klanten ontvangt (zoals in dit geval, bij een massagesalon).quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, ik heb een aparte werkkamer waar nu weleens de verwarming aan staat, en de pc de hele dag. Heb er eigenlijk niet eens over nagedacht om dat op te geven of te berekenen, veel kan het niet zijn lijkt me.
Deze berekening staat bij de belastingdienst ter discussie,...quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:23 schreef exode het volgende:
Het gaat dus alleen om het energieverbruik niet de aankoopwaardes. Hoe de kosten te berekenen heb ik hier gevonden: http://www.nuon.nl/mkb/be(...)56502964860725886301
Echt? Het lijkt me een faire berekening, toch? Ik zou niets anders kunnen bedenken. Komt er dan een alternatieve berekening?quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:35 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Deze berekening staat bij de belastingdienst ter discussie,...
Je schrikt je wild wat het gebruik van die electrische deken en verwarming mij kosten. Ik ben ook andere manieren van extra verwarmen aan het bedenken. Het 'moet' in mijn praktijk 23 graden zijn, het is een zolderruimte met 2 enorme (extra geisoleerde dat wel) dakramen. Als jij het wat frisser hebt in je werkruimte doe je een trui aan...dat gaat bij mij wat lastig.quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, ik heb een aparte werkkamer waar nu weleens de verwarming aan staat, en de pc de hele dag. Heb er eigenlijk niet eens over nagedacht om dat op te geven of te berekenen, veel kan het niet zijn lijkt me.
Het lijkt inderdaad fair. Daar is iedereen het denk ik wel over eens. Het punt is dat het volgens de letter van de wet niet aftrekbaar is. Deze discussie ligt namelijk in het verlengde van het aftrekbaar zijn van een 'werkruimte' in een eigen woning.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:19 schreef exode het volgende:
[..]
Echt? Het lijkt me een faire berekening, toch? Ik zou niets anders kunnen bedenken. Komt er dan een alternatieve berekening?
Ik voer iig energiekosten op, het zijn voor mij bedrijfskosten. Ik zou die kosten niet maken als ik geen massagepraktijk had. Als voorbeeld: wij draaiden 3 wassen per week, nu zit op 6 a 7 wassen per week.
Helder, dank je wel!!quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:36 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad fair. Daar is iedereen het denk ik wel over eens. Het punt is dat het volgens de letter van de wet niet aftrekbaar is. Deze discussie ligt namelijk in het verlengde van het aftrekbaar zijn van een 'werkruimte' in een eigen woning.
Dus ja, het lijkt fair om een deel van de extra kosten als bedrijfskosten op te voeren. En ja, het gebeurt veel vaker. En ja, de belastingdienst kan niet alles controleren. Dus ja, je kunt het proberen en verwerken in je aangifte maar nee, het is geen garantie dat een inspecteur bij een controle niet corrigeert.
Thx, dat doe ik uiteraard allemaal Mijn tarieven gaan per 01-01 omhoog en ik biedt een VIP massage aan vanaf 01-01. Het gaat mij ook niet om de 'tientjes'. Het gaat per maand over ¤ 50 a ¤ 60. Voor een kleine zelfstandige is dat best veel.quote:Op woensdag 18 december 2013 01:17 schreef Coelho het volgende:
Is het echt de moeite om zo veel energie in tientjeswerk te steken? Ik zou juist denken dat je je winst op andere vlakken sneller kunt pakken. Kijk eens naar je tarieven, biedt extratjes aan (nee, ik heb het niet over happy end ), health shake na afloop, oliën en geuren voor thuis enz.
Mocht je desondanks toch op de kruimeltoer gaan, denk dan ook eens aan je vaste telefoon en internet. Voer ze voor bijv. 60% of zo zakelijk op en het is aan de BD inspecteur om aan te tonen dat het niet zo is. Als je ze er voor 100% op zet dan is het ongeloofwaardig, maar als JIJ al hebt nagedacht over de verdeling dan is het aan hem om het tegendeel te bewijzen.
Nee maar stel borg is 30 euro, en ik maak een factuur voor de huur (10 euro excl.) en borg (30 euro excl.) samen, hoe moet ik het dan doen als ik de borg weer terugbetaal. Moet daar toch gewoon 21% belasting op?quote:Op woensdag 18 december 2013 14:36 schreef Burdie het volgende:
Gewoon als borg boeken? Ik snap het probleem niet, eigenlijk .
Dus wil ik verhuren hoef ik eigenlijk niks verder "aan te passen" bij de KvK?quote:En ja, alles van hetzelfde bedrijf naar de boekhouder.
Thx, dat is duidelijk! Op de factuur dan gewoon bv. 10 euro, en voor de borg een formuliertje samenstellen ofzo?quote:Op woensdag 18 december 2013 14:44 schreef Burdie het volgende:
Nee, op een borg zit 0% BTW, tenzij het deel wordt van een achterstallige betaling. Maar je boekhouder kan je dat ook vertellen . Je bent nog niet zo lang bezig denk ik?
Wat bedoel je hier precies mee?quote:Op woensdag 18 december 2013 14:49 schreef StretchingKoala het volgende:
Hou je wel rekening met de oneerlijke medemens met dat soort apperatuur, lage borg tov productwaarde spoort soms aan tot veel klandizie van de firma list&bedrog helaas.
Dat heet bedrijfsrisico .quote:Op woensdag 18 december 2013 14:49 schreef StretchingKoala het volgende:
Hou je wel rekening met de oneerlijke medemens met dat soort apperatuur, lage borg tov productwaarde spoort soms aan tot veel klandizie van de firma list&bedrog helaas.
Pin me er niet op vast, maar volgens mij moet het zo:quote:Op woensdag 18 december 2013 14:46 schreef Susteren het volgende:
Thx, dat is duidelijk! Op de factuur dan gewoon bv. 10 euro, en voor de borg een formuliertje samenstellen ofzo?
ow, heb geen ervaring met de verhuur van dergelijke spullen, dus kan daarin geen goed advies geven. Zullen vast wel ergens richtlijnen op Internet rond zwervenquote:Op woensdag 18 december 2013 14:53 schreef Susteren het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier precies mee?
Welk percentage van de dagwaarde/aanschafprijs aan borg zou jij aanraden? Sowieso verhuur ik waarschijnlijk alleen redelijk stevige dingen als sliders, cranes, rigs (met alles erop en eraan als followfocus, mattebox etc).
Lampen liever niet (wegens slijtage), net als de camera's en objectieven: dat lijkt me een te groot risico op schade.
Thanks!
Hmm dat is wel een goede! Nouja ik zal het in ieder geval eens met de boekhouders bespreken. Heel erg bedankt iedereen!quote:Op woensdag 18 december 2013 14:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Houd er rekening mee dat je geen recht meer hebt op de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek bij verhuur van inventaris!
http://www.belastingdiens(...)p_investeringsaftrek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |