abonnement Unibet Coolblue
pi_134366198
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 12:18 schreef Spezza19 het volgende:
Ik werk ook vanuit huis. Ik heb zoiets van; lekker boeiuh. Kruimels.

Mijn printer en pc ooit privé gekocht. Enige wat ik aan kosten opvoer zijn inkt en papier.
En zelfs dat zijn eigenlijk kruimels.
Ja, ik heb een aparte werkkamer waar nu weleens de verwarming aan staat, en de pc de hele dag. Heb er eigenlijk niet eens over nagedacht om dat op te geven of te berekenen, veel kan het niet zijn lijkt me.
Tap tap tap
  dinsdag 17 december 2013 @ 15:17:34 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134366806
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:02 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, ik heb een aparte werkkamer waar nu weleens de verwarming aan staat, en de pc de hele dag. Heb er eigenlijk niet eens over nagedacht om dat op te geven of te berekenen, veel kan het niet zijn lijkt me.
Idem, maar het lijkt me gevoelsmatig toch anders als je het echt gaat hebben over een praktijkruimte, waar je dus je klanten ontvangt (zoals in dit geval, bij een massagesalon).
KuikenGuppy
pi_134367138
Dat wel ja :)
Tap tap tap
  dinsdag 17 december 2013 @ 15:35:30 #204
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_134367526
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:23 schreef exode het volgende:
Het gaat dus alleen om het energieverbruik niet de aankoopwaardes. Hoe de kosten te berekenen heb ik hier gevonden: http://www.nuon.nl/mkb/be(...)56502964860725886301
Deze berekening staat bij de belastingdienst ter discussie,...
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_134369408
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:35 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Deze berekening staat bij de belastingdienst ter discussie,...
Echt? Het lijkt me een faire berekening, toch? Ik zou niets anders kunnen bedenken. Komt er dan een alternatieve berekening?

Ik voer iig energiekosten op, het zijn voor mij bedrijfskosten. Ik zou die kosten niet maken als ik geen massagepraktijk had. Als voorbeeld: wij draaiden 3 wassen per week, nu zit op 6 a 7 wassen per week.
pi_134369638
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:02 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, ik heb een aparte werkkamer waar nu weleens de verwarming aan staat, en de pc de hele dag. Heb er eigenlijk niet eens over nagedacht om dat op te geven of te berekenen, veel kan het niet zijn lijkt me.
Je schrikt je wild wat het gebruik van die electrische deken en verwarming mij kosten. Ik ben ook andere manieren van extra verwarmen aan het bedenken. Het 'moet' in mijn praktijk 23 graden zijn, het is een zolderruimte met 2 enorme (extra geisoleerde dat wel) dakramen. Als jij het wat frisser hebt in je werkruimte doe je een trui aan...dat gaat bij mij wat lastig.

Die computer etc staan ook vaker aan nu, dat ga ik echt allemaal niet berekenen. Net zoals de facturen die ik print enzovoorts. Die laat ik dus net als jou achterwege. Dat zijn peanuts.

Ik maak ook nog geen enorme omzet en dus winst nu, ben pas een jaar bezig. Dus alle kosten die ik kan aftrekken zijn mooi meegenomen nu.
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:36:23 #207
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_134372104
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 16:19 schreef exode het volgende:

[..]

Echt? Het lijkt me een faire berekening, toch? Ik zou niets anders kunnen bedenken. Komt er dan een alternatieve berekening?

Ik voer iig energiekosten op, het zijn voor mij bedrijfskosten. Ik zou die kosten niet maken als ik geen massagepraktijk had. Als voorbeeld: wij draaiden 3 wassen per week, nu zit op 6 a 7 wassen per week.
Het lijkt inderdaad fair. Daar is iedereen het denk ik wel over eens. Het punt is dat het volgens de letter van de wet niet aftrekbaar is. Deze discussie ligt namelijk in het verlengde van het aftrekbaar zijn van een 'werkruimte' in een eigen woning.

Dus ja, het lijkt fair om een deel van de extra kosten als bedrijfskosten op te voeren. En ja, het gebeurt veel vaker. En ja, de belastingdienst kan niet alles controleren. Dus ja, je kunt het proberen en verwerken in je aangifte maar nee, het is geen garantie dat een inspecteur bij een controle niet corrigeert.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_134382221
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:36 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Het lijkt inderdaad fair. Daar is iedereen het denk ik wel over eens. Het punt is dat het volgens de letter van de wet niet aftrekbaar is. Deze discussie ligt namelijk in het verlengde van het aftrekbaar zijn van een 'werkruimte' in een eigen woning.

Dus ja, het lijkt fair om een deel van de extra kosten als bedrijfskosten op te voeren. En ja, het gebeurt veel vaker. En ja, de belastingdienst kan niet alles controleren. Dus ja, je kunt het proberen en verwerken in je aangifte maar nee, het is geen garantie dat een inspecteur bij een controle niet corrigeert.
Helder, dank je wel!!

Wellicht stomme vraag maar geldt dat ook voor apparatuur die tot het bedrijfseigendom behoren en waarvan de energiekosten alleen worden berekend naar werkelijk verbruik?
  woensdag 18 december 2013 @ 01:17:31 #209
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_134392300
Is het echt de moeite om zo veel energie in tientjeswerk te steken? Ik zou juist denken dat je je winst op andere vlakken sneller kunt pakken. Kijk eens naar je tarieven, biedt extratjes aan (nee, ik heb het niet over happy end ;) ), health shake na afloop, oliën en geuren voor thuis enz.

Mocht je desondanks toch op de kruimeltoer gaan, denk dan ook eens aan je vaste telefoon en internet. Voer ze voor bijv. 60% of zo zakelijk op en het is aan de BD inspecteur om aan te tonen dat het niet zo is. Als je ze er voor 100% op zet dan is het ongeloofwaardig, maar als JIJ al hebt nagedacht over de verdeling dan is het aan hem om het tegendeel te bewijzen.
pi_134394630
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 01:17 schreef Coelho het volgende:
Is het echt de moeite om zo veel energie in tientjeswerk te steken? Ik zou juist denken dat je je winst op andere vlakken sneller kunt pakken. Kijk eens naar je tarieven, biedt extratjes aan (nee, ik heb het niet over happy end ;) ), health shake na afloop, oliën en geuren voor thuis enz.

Mocht je desondanks toch op de kruimeltoer gaan, denk dan ook eens aan je vaste telefoon en internet. Voer ze voor bijv. 60% of zo zakelijk op en het is aan de BD inspecteur om aan te tonen dat het niet zo is. Als je ze er voor 100% op zet dan is het ongeloofwaardig, maar als JIJ al hebt nagedacht over de verdeling dan is het aan hem om het tegendeel te bewijzen.
Thx, dat doe ik uiteraard allemaal :) Mijn tarieven gaan per 01-01 omhoog en ik biedt een VIP massage aan vanaf 01-01. Het gaat mij ook niet om de 'tientjes'. Het gaat per maand over ¤ 50 a ¤ 60. Voor een kleine zelfstandige is dat best veel.

En nogmaals het kost me amper tijd, mijn administratie is 1 keer goed opgezet en nu is het steeds een kwestie snel wat ja's en nee's aanklikken. Ik ben aan administratie op weekbasis een minuutje of 10 bezig.
pi_134394789
Niks mis met af en toe eens even kritisch naar 'de kleintjes' kijken. :) Ik ben er toch een kleine 100 euro per maand op vooruit gegaan toen ik eerder dit jaar mijn telefoonabonnement, verzekeringen, licenties, enz. onder de loep heb genomen. Is toch veel geld dunkt me. :)
  woensdag 18 december 2013 @ 14:14:14 #212
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134403338
Hallo,

Binnenkort wil ik een paar investeringen maken voor m'n multimediabedrijf, maar omdat deze maar af en toe worden gebruikt wil ik ze in de tussentijd gaan verhuren. Voordeel is dat er vrijwel geen bedrijven in m'n omgeving zijn die dit verhuren.

Nu vraag ik me af hoe het zit met de inkomsten. Stel de huur van een slider is 10 euro per dag, borg is 30 euro. Hoe moet ik dit dan factureren (de 30 euro borg)?

En kan ik de facturen inkomsten gewoon naar m'n boekhouders sturen naast de inkomsten van m'n fotostudio (21% btw)?

Thx!
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  woensdag 18 december 2013 @ 14:36:52 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134404113
Gewoon als borg boeken? Ik snap het probleem niet, eigenlijk :).
En ja, alles van hetzelfde bedrijf naar de boekhouder.
KuikenGuppy
  woensdag 18 december 2013 @ 14:43:23 #214
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134404298
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:36 schreef Burdie het volgende:
Gewoon als borg boeken? Ik snap het probleem niet, eigenlijk :).
Nee maar stel borg is 30 euro, en ik maak een factuur voor de huur (10 euro excl.) en borg (30 euro excl.) samen, hoe moet ik het dan doen als ik de borg weer terugbetaal. Moet daar toch gewoon 21% belasting op?

Of hoef ik de borg helemaal niet te vermelden?

Sorry heb hier tot nu toe echt geen ervaring in :P

quote:
En ja, alles van hetzelfde bedrijf naar de boekhouder.
Dus wil ik verhuren hoef ik eigenlijk niks verder "aan te passen" bij de KvK?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  woensdag 18 december 2013 @ 14:44:53 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134404343
Nee, op een borg zit 0% BTW, tenzij het deel wordt van een achterstallige betaling. Maar je boekhouder kan je dat ook vertellen :). Je bent nog niet zo lang bezig denk ik?
KuikenGuppy
pi_134404377
Iemand hier die ervaring heeft met het oprichten van een bedrijf in Engeland?

Ik wil daar namelijk een vestiging inschrijven ivm de vele handel met Engeland en de uitbreiding van mijn diensten begin volgend jaar, waarvan veel werkzaamheden in Engeland gevestigd zullen zijn.
Hiermee kom ik boven de 70.000 GBP grens, waardoor ik sowieso verplicht ben mij in Engeland in te schrijven en belasting te gaan betalen.
Maar wil dat alvast vooraf geregeld hebben. Sowieso ook qua boekhouding.
Dit account is niet meer in gebruik.
  woensdag 18 december 2013 @ 14:46:58 #217
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134404408
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:44 schreef Burdie het volgende:
Nee, op een borg zit 0% BTW, tenzij het deel wordt van een achterstallige betaling. Maar je boekhouder kan je dat ook vertellen :). Je bent nog niet zo lang bezig denk ik?
Thx, dat is duidelijk! Op de factuur dan gewoon bv. 10 euro, en voor de borg een formuliertje samenstellen ofzo?

Nope, pas half jaartje ofzo. Ik kreeg teveel opdrachtjes om het nog zwart te doen. Inkomsten zijn niet gigantisch, maar ik verdien met wat ik leuk vind en dat is wel gaaf.

Het lijkt me gewoon zonde zulke mooie spullen 90% van de tijd gewoon in de studio te hebben staan, terwijl je de aanschafprijs er ook langzaam uit zou kunnen halen met het verhuren. En het feit dat er tot nu toe nog geen enkel verhuurbedrijf op dit gebied is in de regio (daarom koop ik ook de spullen) maakt het idee om het te verhuren alleen maar aantrekkelijker. :P

Het voorbeeld van de slider was maar klein, maar ik heb bv. ook een camera crane aangeschaft wat al een stuk leuker wordt! :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_134404489
Hou je wel rekening met de oneerlijke medemens met dat soort apperatuur, lage borg tov productwaarde spoort soms aan tot veel klandizie van de firma list&bedrog helaas.
I am a Koala who Stretches :P
  woensdag 18 december 2013 @ 14:53:20 #219
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134404638
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:49 schreef StretchingKoala het volgende:
Hou je wel rekening met de oneerlijke medemens met dat soort apperatuur, lage borg tov productwaarde spoort soms aan tot veel klandizie van de firma list&bedrog helaas.
Wat bedoel je hier precies mee? :)

Welk percentage van de dagwaarde/aanschafprijs aan borg zou jij aanraden? Sowieso verhuur ik waarschijnlijk alleen redelijk stevige dingen als sliders, cranes, rigs (met alles erop en eraan als followfocus, mattebox etc).

Lampen liever niet (wegens slijtage), net als de camera's en objectieven: dat lijkt me een te groot risico op schade.

Thanks!
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  woensdag 18 december 2013 @ 14:54:00 #220
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134404661
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:49 schreef StretchingKoala het volgende:
Hou je wel rekening met de oneerlijke medemens met dat soort apperatuur, lage borg tov productwaarde spoort soms aan tot veel klandizie van de firma list&bedrog helaas.
Dat heet bedrijfsrisico :+.
KuikenGuppy
  woensdag 18 december 2013 @ 14:55:23 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134404718
quote:
99s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:46 schreef Susteren het volgende:
Thx, dat is duidelijk! Op de factuur dan gewoon bv. 10 euro, en voor de borg een formuliertje samenstellen ofzo?
Pin me er niet op vast, maar volgens mij moet het zo:

Huur slider: ¤10
Borg: ¤30

Totaalbedrag ex BTW: ¤40
BTW 21% over ¤10 = ¤2,10

Totaalbedrag inclusief BTW: ¤42,10
KuikenGuppy
pi_134404744
Houd er rekening mee dat je geen recht meer hebt op de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek bij verhuur van inventaris!

http://www.belastingdiens(...)p_investeringsaftrek
Facts don't care about your feelings
pi_134404771
quote:
99s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:53 schreef Susteren het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier precies mee? :)

Welk percentage van de dagwaarde/aanschafprijs aan borg zou jij aanraden? Sowieso verhuur ik waarschijnlijk alleen redelijk stevige dingen als sliders, cranes, rigs (met alles erop en eraan als followfocus, mattebox etc).

Lampen liever niet (wegens slijtage), net als de camera's en objectieven: dat lijkt me een te groot risico op schade.

Thanks!
ow, heb geen ervaring met de verhuur van dergelijke spullen, dus kan daarin geen goed advies geven. Zullen vast wel ergens richtlijnen op Internet rond zwerven
I am a Koala who Stretches :P
  woensdag 18 december 2013 @ 15:05:35 #224
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134405053
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Houd er rekening mee dat je geen recht meer hebt op de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek bij verhuur van inventaris!

http://www.belastingdiens(...)p_investeringsaftrek
Hmm dat is wel een goede! Nouja ik zal het in ieder geval eens met de boekhouders bespreken. Heel erg bedankt iedereen!

Ik ben in ieder geval wijzer geworden over de borg :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_134405256
Dan zou ik die borg ook meteen met je boekhouder bespreken, hij is vast niet dom ;)
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')