abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 24 oktober 2013 @ 19:02:24 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_132521804
Geweldig he De EU ten voeten uit

http://www.telegraaf.nl/b(...)t_altijd__ja___.html


quote:
do 24 okt 2013, 17:37 | 25 reacties
Roemeense Europarlementariër stemt altijd JA'

BRUSSEL - Het Roemeense Europarlementslid Dan Dumitru Zamfirescu maakt zich wel heel makkelijk van zijn taken af. Met elk voorstel dat voorbij komt in Brussel en Straatsburg gaat hij akkoord.

Dat ontdekte het Duitse weekblad Der Spiegel.
Waarschijnlijk voelde de Roemeen zich betrapt, want gisteren en eergisteren stemde hij ineens twee keer 'nee.'
Dat had hij de afgelopen 541 stemmingen nog niet gedaan, zo blijkt uit cijfers van VoteWatch Europe.

Zamfirescu nam deel aan meer dan 98 procent van alle stemmingen.
Voor enkel aanwezigheid krijgt een Europarlementariër al 152 euro, maar als er aan minstens de helft van de stemmingen wordt deelgenomen, krijgt een EP'er het dubbele (bovenop het basisloon van rond de 8000 euro per maand).

Het lijkt er dus op dat de Roemeen makkelijk geld probeert binnen te harken.

Dat blijkt ook uit zijn andere werkzaamheden. Hij is bijna altijd aanwezig en stemt dan altijd, maar hij heeft nooit een vraag gesteld of een motie of een amendement ingediend.

De voorstellen waarop hij ja stemde waren ook vaker tegenstrijdig.

Zo zei hij ja tegen het voorstel om de waarschuwingen op sigarettenpakjes maximaal 50 procent van het pakje in beslag te laten nemen maar was hij er ook voor dat de waarschuwing 65 procent van het pakje inneemt.

"Vaak weet hij niet eens waarover hij stemt, want hij heeft de lijst van de stemmingen nooit bij zich.
En zonder lijst heb je geen enkel overzicht, want vaak wordt alleen het nummer van de stemming afgeroepen", zegt Zamfirescu's buurman en Oostenrijks Europarlementslid Martin Ehrenhauser, die met de zaak naar Der Spiegel stapte.

Gevraagd naar zijn stemgedrag reageerde Zamfirescu tegen het blad: "Ik zeg altijd 'ja' omdat ik het met alle voorstellen eens ben.
Ik kan me de laatste keer dat ik 'nee' zei niet meer herinneren."

Zamfirescu werkte tijdens de Ceausescu-dictatuur bij de geheime politie.
Na de val van het IJzeren Gordijn werd hij lid van de de extreem-rechtse Partij voor Groot-Roemenië. Hij zit sinds begin dit jaar in het Europarlement.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 24 oktober 2013 @ 19:05:06 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_132521904
Die lui fêteren zich zo in de rondte, dat een dictator in Afrika zich er bijna voor zou schamen.

En zulk wereldvreemd en verwend volk moet ons leiden :')
pi_132521993
Wat een baas. _O_
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_132522101
Meer dan een ton opgestreken dus...
I´m back.
pi_132522383
Eindbaas _O_
  donderdag 24 oktober 2013 @ 19:19:14 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_132522466
J adi eman moet toch wat stemmen???

Het maakt hem geen zak uit verder, net als de meeste parlementariers
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_132522639
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 19:17 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Eindbaas _O_
Eens, waarom je verdiepen in de stof
pi_132522747
Wat een grote scam is die hele EU toch ook.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 19:27:55 #9
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_132522814
Het gaat om het stemmen, JA of NEE doet er niet toe
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_132523246
Tja, eigenlijk moet je parlementariërs zo veel bieden dat ze geen reden hebben om corrupt te zijn. Dat blijkt nu ook maar weer. En Aristoteles vond dit al, we hebben er weinig van geleerd.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 19:40:00 #11
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_132523322
Laten we eerlijk zijn. Er zullen er veel meer tussenzitten die precies hetzelfde doen...
pi_132524323
Hij is er in ieder geval mee eens.
Ура для россии
  donderdag 24 oktober 2013 @ 20:13:13 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_132524918
quote:
14s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:01 schreef Woestijnvos het volgende:
Hij is er in ieder geval mee eens.
Nee, hij is geen tegenstander
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 24 oktober 2013 @ 20:14:11 #14
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_132524973
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 19:38 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Tja, eigenlijk moet je parlementariërs zo veel bieden dat ze geen reden hebben om corrupt te zijn. Dat blijkt nu ook maar weer. En Aristoteles vond dit al, we hebben er weinig van geleerd.
zeker moet je die jongens een miljoen per jaar betalen, en zeker als ze komen stemmen, dat zdan stemmen ze JA en dan NEE en dan JA en dan NEE en niet altijd JA
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 24 oktober 2013 @ 20:17:44 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132525149
Sowieso interesseert de EP'ers niet waarover ze stemmen (als ze de stemvergoeding maar krijgen!). Dit stond toevallig vandaag op GS:
quote:
Brussel, woensdag 23 oktober 2013. Aanschouw het demasqué van de Europese 'democratie'. Het Europarlement neemt in stemming een aanpassing op een amendement aan, met grote meerderheid. Maar Derek Clark (UKIP) heeft een prangende vraag: "Voorzitter, onze stemlijst stond niet op volgorde, dus we hebben nu voor een wijziging gestemd zonder te weten wat die wijziging inhoudt. Hoe kunnen we daar ooit over stemmen?" Terechte vraag, binnen een instituut dat zichzelf graag als 'democratisch' omschrijft. Maar hoe luidt het ontluisterende antwoord van voorzitter Isabelle Durant (lid van de Groenen, tevens handlanger van Guy Verhofstadt in de Spinelli Groep, een soort Wannseeconferentie van totalitaire federalisten): THIS IS THE WAY WE DO THINGS HERE. En gaat over tot de wanorde van de dag. Vanuit onze Brusselse redactie (gevestigd in het gebouw van het EP, links aan de bar, achter een gintonic van het Huis, wachtend op een complimentary medium rare steak van Wagyu-rund) zocht GeenStijl contact met onze vaste sparringpartner in het Europarlement, Raffaele Baldassarre (1), om hem om opheldering te vragen. (Telefonisch, zodat hij niet weer kon gaan slaan.) Dat ONTLUISTERENDE interviewtje leest u na de breek.

Raf! Jullie stemmen in het EP over wetten zonder te weten wat er überhaupt in staat? Gebeurt dit vaker?
"Ja hoor, regelmatig", bevestigt hij zonder blikken of blozen. "Die wet die de maximale kromming van de komkommers bepaalde, bijvoorbeeld? Per ongeluk aangenomen, haha! Dat verhaal over olijfolieflesjes in restaurants? Oeps, sorry, wetsvoorstel niet goed gelezen. Gloeilampverbod? Sja, de spaarlampenlobby had een stiekem amendementje in het voorstel gesmokkeld en wij zijn vergeten ons ehm.. licht daar op te schijnen, zeg maar."
Ja lach maar, Raf, maar dit is toch knettergek? Het verbod op mentholsigaretten, is dat ook zo gegaan?
"Verbod op mentholsig... wat? Oh lol, we dachten dat we alle tabak verboden hadden. Verkeerd begrepen, ghehe."
En die privacy en burgerrechten tartende RFID volgchips in alle kentekenplaten?
"Nee nee, dat voorstel hadden we allemaal goed gelezen, dat is een hele belangrijke wet!"
Het extreem Euro-populistische voorstel voor een verbod op EU-kritische uitingen en dito nationalisme vanuit de natiestaten dan?
"Die gaan we ongezien aannemen natuurlijk! Haha, 'ongezien', snap je 'm?" (Baldassarre gniffelt een volle minuut)
WTF Raffie. RAF! Hey! Zit niet zo dom te grinniken man. Dit is toch ongehoord?
"Sja, nogmaals, het is zoals madame federalista Isabelle Durant van de Spinelli Group het uitlegt: THIS IS THE WAY WE DO THINGS HERE. Sterker nog, iedereen zou een voorbeeld moeten nemen aan mijn Roemeense collega Dan Dumitru Zamfirescu. Die heeft bij de laatste 541 stemmingen altijd 'ja' gestemd op alle voorstellen. Kijk, dát is een positieve instelling."
Maar die mafkees is ex-geheime dienst onder Ceaucescu, die dúrft waarschijnlijk niet eens nee te zeggen!
"Ja, fantastisch, nietwaar? Zo komen we ergens met de EU. Verder nog vragen?"
Nee bedankt Raf, het is duidelijk. We weten weer waar we aan toe zijn... Ciao!
Ik zou trouwens precies hetzelfde doen als EP-lid. Wat je er van vindt maakt voor de EUrocratie toch niks uit en alhoewel het eigenlijk een soort fraude is zou ik dan toch liever dat geld in mijn Nederlandse zakken steken dan het in de zakken van een Roemeen of Italiaan te zien verdwijnen. Als ik het dan vervolgens in Nederland uitgeef dan heeft Nederland er nog het meest aan gehad!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 20:21:09 #16
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_132525297
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:17 schreef LXIV het volgende:
Sowieso interesseert de EP'ers niet waarover ze stemmen (als ze de stemvergoeding maar krijgen!). Dit stond toevallig vandaag op GS:

[..]

Ik zou trouwens precies hetzelfde doen als EP-lid. Wat je er van vindt maakt voor de EUrocratie toch niks uit en alhoewel het eigenlijk een soort fraude is zou ik dan toch liever dat geld in mijn Nederlandse zakken steken dan het in de zakken van een Roemeen of Italiaan te zien verdwijnen. Als ik het dan vervolgens in Nederland uitgeef dan heeft Nederland er nog het meest aan gehad!
Wat een berusting!

Maar wat moet je verder ook met dit topic, ik kom ook niet verder dan 'schande' roepen. Het verbaast ook niemand meer.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 20:22:09 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132525340
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:21 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Wat een berusting!

Maar wat moet je verder ook met dit topic, ik kom ook niet verder dan 'schande' roepen. Het verbaast ook niemand meer.
Het erge is dat het dus mogelijk is dat jaar-in, jaar-uit welhaast wekelijks enorme schandalen vanuit Brussel aan het licht komen, het zij bij parlementariërs, hetzij bij ambtenaren en dat iedereen het ondertussen al zo 'normaal' is gaan vinden dat het nauwelijks nog stof doet opwaaien.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 20:23:34 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_132525390
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:17 schreef LXIV het volgende:
Sowieso interesseert de EP'ers niet waarover ze stemmen (als ze de stemvergoeding maar krijgen!). Dit stond toevallig vandaag op GS:

[..]

Ik zou trouwens precies hetzelfde doen als EP-lid.
ik ook., je krijgt per stem betaald toch , of het nu JA of NEE is maakt niet uit
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 24 oktober 2013 @ 20:24:02 #19
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132525410
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 19:38 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Tja, eigenlijk moet je parlementariërs zo veel bieden dat ze geen reden hebben om corrupt te zijn. Dat blijkt nu ook maar weer. En Aristoteles vond dit al, we hebben er weinig van geleerd.
Ik begrijp hier geen jota van.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 20:36:23 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132525970
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik ook., je krijgt per stem betaald toch , of het nu JA of NEE is maakt niet uit
Als belastingbetalend EU-burger zou ik het wel beter vinden wanneer er dan een 'goed' en een 'fout' antwoord was, en dat betaling enkel volgde op een goed antwoord. Dan moesten die EP'ers tenminste opletten voor hun geld!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_132526336
quote:
9s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:24 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik begrijp hier geen jota van.
Nou, de parlementariër is corrupt. Als hij genoeg geld had of althans een geldhoeveelheid had waarmee hij tevreden was, had hij dit niet hoeven doen.

Verder kun je natuurlijk de stemvergoeding afschaffen.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 20:48:50 #22
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132526496
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:45 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Nou, de parlementariër is corrupt.
Natuurlijk is hij niet corrupt. Althans: dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Komen opdraven om te stemmen lijkt mij in ieder geval weinig corrupt aan.
quote:
Als hij genoeg geld had of althans een geldhoeveelheid had waarmee hij tevreden was, had hij dit niet hoeven doen.
En als hij niet om geld gaf maar om de liefde voor zijn medemens ook niet.

Ik vind het nogal gezemel.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 20:55:31 #23
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_132526825
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:45 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Nou, de parlementariër is corrupt. Als hij genoeg geld had of althans een geldhoeveelheid had waarmee hij tevreden was, had hij dit niet hoeven doen.

maar ze zijn NOOIT tevreden he, al krijgen ze een miljoen per JA of NEE stem
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_132528965
hoe corrupt is de EU nou eigenlijk?
  donderdag 24 oktober 2013 @ 23:11:22 #25
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_132533458
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
hoe corrupt is de EU nou eigenlijk?
Daar valt geen eenduidig antwoord op te geven, maar net als in de nationale politiek hebben lobbyisten van organisaties meer dan een voet tussen de deur bij bepaalde politici.
pi_132537252
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:11 schreef IkeDubaku99 het volgende:
lobbyisten van organisaties
om nou de lobbyisten van organisaties de schuld te geven?
Het onrechtmatig intekenen bijvoorbeeld, doen Europarlementariërs helemaal zelf.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 01:01:55 #27
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_132537332
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 00:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

om nou de lobbyisten van organisaties de schuld te geven?
Het onrechtmatig intekenen bijvoorbeeld, doen Europarlementariërs helemaal zelf.
90% van die mensen zijn niets meer dan stoelvulling
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_132537361
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 01:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

90% van die mensen zijn niets meer dan stoelvulling
ja dat doen ze helemaal zonder hulp van lobbyisten van organisaties.
Maar helaas wel met hulp van ons op de één of andere manier.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 01:08:29 #29
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132537478
Wanneer je types als Schultz en Verhofstadt de EU een soort sacrale dimensie hoort toedichten dan kan ik hartelijk lachen om deze berichten.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:58:35 #30
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_132544357
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 00:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

om nou de lobbyisten van organisaties de schuld te geven?
Het onrechtmatig intekenen bijvoorbeeld, doen Europarlementariërs helemaal zelf.
Was maar een voorbeeld.
pi_132546437
Sowieso de stemvergoeding/opkomstvergoeding afschaffen en EP's ontslaan als ze hun werk niet goed doen.
Zouden we niet eens een 'Europese' wet moeten invoeren waarmee het land wat deze EP afvaardigt bestraft kan worden met een forse boete als die EP slecht blijkt te functioneren?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_132546573
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 19:38 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Tja, eigenlijk moet je parlementariërs zo veel bieden dat ze geen reden hebben om corrupt te zijn. Dat blijkt nu ook maar weer. En Aristoteles vond dit al, we hebben er weinig van geleerd.
Eens. Elk parlementslid zou een miljard euro per dag moeten krijgen, dan hebben ze tenminste voldoende geld.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:23:16 #33
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_132548172
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Sowieso de stemvergoeding/opkomstvergoeding afschaffen en EP's ontslaan als ze hun werk niet goed doen.
Zouden we niet eens een 'Europese' wet moeten invoeren waarmee het land wat deze EP afvaardigt bestraft kan worden met een forse boete als die EP slecht blijkt te functioneren?
Wat is "hun werk niet goed doen" en "slecht functioneren" voor parlementariërs?

Wat zie jij liever:
- een parlementariër die af en toe steekhoudende vragen stelt of een nuttig amendement indient, en verder zijn tijd besteed aan werkbezoeken of contacten met kiezers of
- een parlementariër die met honderden onzinnige moties, amendementen en vragen aan komt zetten, en verder de vergaderzaal niet uitkomt.

Ja, dat is een sturende vraag, en ik kies voor de eerste optie. Mij gaat het om de kwaliteit van iemands werk, niet de kwantiteit. Dat betekent dus ook dat om te bepalen of een parlementariër "goed of slecht functioneert" er gekeken zal moeten worden naar de inhoudelijke kwaliteit van zijn werk. En dan begeef je je op glad ijs. Wie moet dat immers gaan bepalen? Zijn collega-parlementariërs? Gaan we dan de luis in de pels bestraffen? Dat lijkt mij een slecht idee.
pi_132567082
En nu willen ze bij de EU bepalen hoe hard onze stofzuigers mogen zuigen...
Maar ik durf niet meer te zeggen dat ik daarom Anti-EU ben, want anders komen 'ze' me halen.
pi_132567923
Ik ben anti-EU sinds de gloeilamp en de halogeenlamp (alleen nog maar een laag vermogen toegestaan) zijn verboden. Zo'n verbod zou ik prima vinden als er een goed alternatief is maar dat is er gewoon niet. Ze gebruikten als voorwendsel het milieu maar dat heeft er geen snars mee te maken, ze hebben die lampen verboden om de mensen te dwingen om LED-lampen te kopen zo dat die industrie hopelijk een voorsprong opbouwt t.o.v. de concurrenten buiten de EU. Dat ondertussen mensen ofwel veel minder geld kwijt zijn ofwel met slechte verlichting zitten opgescheept als ze dat niet kunnen betalen is voor hen collateral damage.

Het is daarom niet dat ik wil dat de EU wordt opgeheven of iets dergelijks, ik geloof altijd nog dat een intensieve samenwerking tussen de EU-landen nodig is, dat een harmonisatie van bepaalde wetgeving is vereist etc.
Ik geloof dat we een verenigde staten van Europa moeten worden. Alleen niet zoals het nu gaat. Ze moeten zo veel mogelijk onder druk worden gezet om allerlei verbeteringen door te voeren, onder voldoende druk wordt alles vloeibaar. De corruptie van politici, de geldverspilling, het gebrek aan democratie en het gebrek aan transparantie moeten worden opgelost. Verder moet de EU absoluut niet meer groeien (wel zeer goed samenwerken met Turkije). Het is nu al te groot om nog stabiel te zijn met de huidige spelregels.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:12:13 #36
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_132568894
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:22 schreef waht het volgende:

[..]

Eens. Elk parlementslid zou een miljard euro per dag moeten krijgen, dan hebben ze tenminste voldoende geld.
meer,
Maar dan nog gaan ze naar Brussel om de dagvergoeding op te halen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_132570221
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:23 schreef freako het volgende:

[..]

Wat is "hun werk niet goed doen" en "slecht functioneren" voor parlementariërs?
Wat zie jij liever:
- een parlementariër die af en toe steekhoudende vragen stelt of een nuttig amendement indient, en verder zijn tijd besteed aan werkbezoeken of contacten met kiezers of
- een parlementariër die met honderden onzinnige moties, amendementen en vragen aan komt zetten, en verder de vergaderzaal niet uitkomt.
Vandaar dat ik kies voor een subjectieve beoordeling. Je ontkomt daar gewoon niet aan, tot die conclusie kwam ik vele jaren geleden op het moment dat ik inzag dat prestatieloon niet kan werken. De vraag is inderdaad hoe we voorkomen dat vriendjespolitiek gaat bepalen wie als goed en als minder goed wordt beoordeeld. Ik geloof hoe dan ook dus niet in het alles afdekken met regels. We denken hier volgens mij dus hetzelfde over.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 06:11:52 #38
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_132575572
Een het vee blijft maar netjes naar de stembus gaan omdat allemaal te legaliseren.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_132575754
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als belastingbetalend EU-burger zou ik het wel beter vinden wanneer er dan een 'goed' en een 'fout' antwoord was, en dat betaling enkel volgde op een goed antwoord. Dan moesten die EP'ers tenminste opletten voor hun geld!
Dus je hebt liever dat de ambtenaren van te voren al bepalen wat er gestemd moet worden?
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:17:53 #40
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_132578460
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 08:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dus je hebt liever dat de ambtenaren van te voren al bepalen wat er gestemd moet worden?
nee maar het maakt de meesten dus geen enkele zak uit wat ze stemmen, ze zitten daar voor de centen , en meer niet

Als jij ze 100 euro per keer geeft om nee te stemmen dan doen ze dat ook
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:50:16 #41
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_132583606
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Ik geloof hoe dan ook dus niet in het alles afdekken met regels. We denken hier volgens mij dus hetzelfde over.
Nee, dat doen we niet.
Parlementariërs door hun collega's laten beoordelen, en op basis daarvan vergoedingen toekennen of ontslaan lijkt me een slecht idee. Het maakt hierbij niet uit of je productie-eisen stelt, of subjectieve eisen. Het zal ertoe leiden dat degenen die ingaan tegen de meerderheid gemuilkorfd gaan worden, en daar doe je niks aan.

Men zal er maar mee moeten leven dat er soms parlementariërs zijn die er in de ogen van anderen een potje van maken. De echte beoordeling vindt plaats op de verkiezingsdag.
pi_132602852
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:50 schreef freako het volgende:

[..]

Nee, dat doen we niet.
Parlementariërs door hun collega's laten beoordelen, en op basis daarvan vergoedingen toekennen of ontslaan lijkt me een slecht idee.
Ik heb er niet voor gepleit dat collega's hun beoordelen, ik heb de suggestie gedaan dat het salaris aangepast moet kunnen worden wanneer wordt geconstateerd dat ze ondermaats functioneren en ik heb in het midden gelaten wie dit moet beoordelen. Het was niet meer dan dat, een suggestie. Of dat het werkt daar ben ik ook nog niet uit maar die standaardvergoeding werkt in ieder geval duidelijk niet, wat geen van ons beide zal hebben verrast. ;)

quote:
Men zal er maar mee moeten leven dat er soms parlementariërs zijn die er in de ogen van anderen een potje van maken. De echte beoordeling vindt plaats op de verkiezingsdag.
Gezien het grote gehalte aan nepotisme is dat een uiterst schrale troost.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_132603288
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 06:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
Een het vee blijft maar netjes naar de stembus gaan omdat allemaal te legaliseren.
Jij denkt dat er iets gaat veranderen als het opkomstpercentage fors zou dalen? :?
Wat is jouw alternatief? Niet stemmen en dat de politici zelf de macht verdelen? Dat zou een fijne maatschappij zijn. Dan toch maar liever stemmen en wat volwassener worden met zijn allen. Het probleem is niet dat wij als kiezer slecht gedrag niet zouden kunnen afstraffen, het probleem is dat wij dit niet doen. Stem eens met veel meer mensen op de kleinere partijen als de grotere partijen het laten afweten. Het feit dat wij Nederlanders met zijn allen - bij wijze van spreken - op de PvdA en de VVD stemden in plaats van op de SP en kleinere rechtse partijen zoals D66 en de PVV legitimeert beide partijen om op dezelfde voet verder te blijven gaan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 27 oktober 2013 @ 06:17:10 #44
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_132607272
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 01:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij denkt dat er iets gaat veranderen als het opkomstpercentage fors zou dalen? :?
Wat is jouw alternatief? Niet stemmen en dat de politici zelf de macht verdelen? Dat zou een fijne maatschappij zijn. Dan toch maar liever stemmen en wat volwassener worden met zijn allen. Het probleem is niet dat wij als kiezer slecht gedrag niet zouden kunnen afstraffen, het probleem is dat wij dit niet doen. Stem eens met veel meer mensen op de kleinere partijen als de grotere partijen het laten afweten. Het feit dat wij Nederlanders met zijn allen - bij wijze van spreken - op de PvdA en de VVD stemden in plaats van op de SP en kleinere rechtse partijen zoals D66 en de PVV legitimeert beide partijen om op dezelfde voet verder te blijven gaan.
Stel dat het opkomstpercentage zou dalen naar 0. Niemand gaat nog stemmen. Wat zou dan de legitimatie zijn van die politici? Laten we het realistischer stellen. Stel dat het opkomstpercentage zou dalen naar 49%. Niemand zou meer naar de politici hoeven te luisteren want ze hebben zelfs met zijn allen geen democratische meerderheid meer. De Libertarische staat zal een feit zijn.

Étienne de la Boétie zei het al in 1550. Het enige wat je moet doen om de macht van de dictator te doorbreken is stoppen met gehoorzamen. http://www.google.nl/url?(...)vm=bv.55123115,d.d2k De machthebber stikt, wanneer hij niet voortdurend de zuurstof van de gehoorzaamheid krijgt toegevoerd.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_132607433
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 06:17 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Stel dat het opkomstpercentage zou dalen naar 0. Niemand gaat nog stemmen. Wat zou dan de legitimatie zijn van die politici? Laten we het realistischer stellen. Stel dat het opkomstpercentage zou dalen naar 49%. Niemand zou meer naar de politici hoeven te luisteren want ze hebben zelfs met zijn allen geen democratische meerderheid meer. De Libertarische staat zal een feit zijn.

Je weet dat het opkomstpercentage voor het Europees Parlement (tenminste in Nederland) meestal al onder de 50% ligt?
http://www.parlement.com/(...)pese_verkiezingen_in
in a crowd you lose humanity
  zondag 27 oktober 2013 @ 09:04:35 #46
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_132608103
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 07:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je weet dat het opkomstpercentage voor het Europees Parlement (tenminste in Nederland) meestal al onder de 50% ligt?
http://www.parlement.com/(...)pese_verkiezingen_in
Wat meteen al aangeeft dat die club hier niets te vertellen heeft.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 27 oktober 2013 @ 09:38:11 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132608505
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 06:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
Een het vee blijft maar netjes naar de stembus gaan omdat allemaal te legaliseren.
Door te stemmen verleen je ze hun macht. Niet stemmen dus, bij de volgende verkiezingen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 27 oktober 2013 @ 10:25:08 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_132609323
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:48 schreef Morendo het volgende:

[..]

Natuurlijk is hij niet corrupt. Althans: dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Komen opdraven om te stemmen lijkt mij in ieder geval weinig corrupt aan.

maar het interesseert ze niet wat ze stemmen, konden we dat maar zien ergens en konden we maar op kandidaten van andere landen stemmen


http://www.deredactie.be/(...)862?playlist=7.39638

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 27-10-2013 10:44:20 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 27 oktober 2013 @ 10:30:21 #49
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_132609436
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 09:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Door te stemmen verleen je ze hun macht. Niet stemmen dus, bij de volgende verkiezingen!
Zo is dat. Niemand moet nog stemmen dan is het gedaan met de macht van de pluchezitters die op onze kosten voor zichzelf een mooi leven organiseren.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_132610695
Je kunt natuurlijk ook stemmen op die enkeling die zijn werk nog wel fatsoenlijk doet. Verhoudingsgewijs legt mijn stem voor het Europees Parlement meer gewicht in de schaal dat die voor de Tweede Kamer.
Probleem is dat je weinig hebt aan zo'n parlement als de Europese Commissie achter gesloten deuren van alles bekokstooft.
Farts are jazz to assholes
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')