abonnement Unibet Coolblue
pi_132199592
Sinds mensenheugnis hebben wij (liefste & ik) een pied-à-terre in de stad. Je zou het ook een huis kunnen noemen, maar gezien de grootte is de eerste benaming passender. Het is een oud pandje, begin 19e eeuw gebouwd.

Een mensenheugnis geleden, toen wij erin trokken (door een voorzichtig eruit gepulkt ruitje), was de staat van het onderhoud erbarmelijk. Nadat de eigenaar besloot dat hij liever had dat we huurders waren dan krakers, kwamen we met hem overeen dat wij het hoognodige zouden doen en een bescheiden huur zouden betalen. Hij zou nog zorgen voor nieuwe kozijnen.
Van het een kwam het ander, er kwamen nooit kozijnen, wij maakten badkamer en kookgelegenheid bruikbaar, na jaren kwam er wel een gasaansluiting, en uiteindelijk kochten we het pandje.

Foto's!


Het enige echt mooie binnen: de schouw met antieke tegeltjes.



Rechts de buitenkant van de enige aparte ruimte: de badkamer

De badkamer ziet er van binnen zo uit:


Dat hebben we zelf gemaakt, 10 jaar geleden ofzo, toen de waterdicht behangen douche/wc-ruimte niet langer waterdicht bleek.

Verder met de klok meedraaiende komt de keuken in beeld, ook al eigen werk.


En zo zijn we min of meer rond:

Het grondoppervlak van de poot op de aarde is ongeveer 4 bij 6 meter.

Voor de uitgebreide geschiedenis van de verbouwing; zie het vorige topic:
K&W / De verbouwing van sigme's pied-à-terre
Voor de samenvatting van die periode; zie hieronder :).

[ Bericht 4% gewijzigd door sigme op 16-10-2013 17:59:26 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_132200056
Samenvatting van de afgelopen 2 jaar:

de gevel ging eruit:


binnenkant leeggesloopt.
een nieuwe gevel erin, en nieuwe balken onder de verdiepingsvloer:


prachtige kozijnen en drempel


buitenkant in de verf


oh, en de oude betonvloer eruit, een nieuwe betonvloer erin, een enorme graafnachtmerrie voor het aansluiten van gas, water en licht, maar uiteindelijk dus wel echt eigen gas, water en licht met eigen meters.

en de bovenverdieping bleef (redelijk) ongeschonden
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_132200217
Afgelopen zomer heb ik de bovenverdieping geverfd. We hadden bedacht dat wit mooi zou zijn. Nou, dat werd het ook wel, maar kraalschrootjes witverven is geen sinecure. D'r zitten wel 5 lagen op op sommigen plekken. En alle (alle!) naden zijn gekit.





ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_132200409
Beneden heb ik de binnenzijde van de deur geverfd. En de kozijnen (alleen het deurkozijn nog niet).



ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_132200425
Mooi hoor. Maar wat is dat gordijntje op de onderste foto (van de tweede post)?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_132200515
En inmiddels zijn we begonnen aan de voorzetwand.
Eerst een stel klossen aan de balk boven de scheidingsmuur tussen ons & buurhuis:


En daar dan een balk tegen:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_132200630
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:09 schreef Karboenkeltje het volgende:
Mooi hoor. Maar wat is dat gordijntje op de onderste foto (van de tweede post)?

Boven dat gordijn loopt een 60cm brede plank van de ene schuine zijde naar de andere.
Daaronder zit een dikke stang, over diezelfde lengte, en zo is dat een lange hangkast met een net gordijntje ervoor.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_132209261
Leuk om weer eens een update te krijgen van deze verbouwing! Still going strong zo te zien.
pi_132210297
Gaaf!! Volgen :)
Laat die handjes wapperen!
pi_132225812
Kun je geen link van de vorige delen in de OP zetten ?
  Moderator woensdag 16 oktober 2013 @ 17:27:24 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_132231947
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:22 schreef bluemoon23 het volgende:
Kun je geen link van de vorige delen in de OP zetten ?
Ik heb het topic zojuist ook in de reeks gezet, dus je kunt het oude topic dan eenvoudig terug vinden.

Verder blijft dit trouwens een erg toffe verbouwing, en ook deze blijf ik zeker volgen ! ^O^
pi_132231971
Hoe vaak verblijven jullie daar eigenlijk, elk weekend ofzo ? :P
pi_132246637
Ah tof een update en wat voor een!
pi_133752536
Wij hebben de afgelopen weken best wat gedaan!

Voor de scheidingsmuur met het buurhuis hebben we een raamwerk gezet van hele mooie dikke balken van larix. Deze hebben we daarna matzwart gebeitst.


De vakken binnen dat raamwerk hebben we dichtgemetseld met kalkzandsteen.



Daarna heb ik daarvan 1/3 besmeurd met voorstrijk en hier was ik bezig een vak af te plakken.


Vervolgens begon ik heel voorzichtig er eens wat geelband tegen te smeren. Op dat moment kwam de buurman langs, een timmerman met een eigen klussenbureau. Die monkelde wat en nam het over. Daarna mocht ik als een razende metseltonnen geelband mengen en aanslepen, de andere vakken snel afplakken, nog iets mompelen over voorstrijk die er nu dus op tweederde niet opzit en daarna de eerste randen afplaktape er al weer af halen.


En zo staat het er nu bij:


Op het ongestuukte vak achter de kachel gaan we de oude tegeltjes die vroeger in de schouw zaten, plakken. Het zwarte houtwerk moet natuurljk nog even goed schoongemaakt worden en bijgeverfd, maar dat zijn details.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_133756668
Handige buurmannen zijn goud(band) waard _O_
Wij hebben er ook zo een!

Fijn, dat er weer een grote stap is gezet, want ik was wel benieuwd hoe het ermee stond naast al je andere bezigheden.
pi_133757842
Wat een gave achterwand voor je kachel O+
Spoilers!
pi_133758002
De bedoeling is ook dat er uiteindelijke een mooiere kachel komt dan deze paarse pelgrim met bloemetjes, die ik in mijn puberteit zwart heb gespoten. Met hittebestendige verf, dat wel, maar de verf is nu toch wel voor een groot deel, maar niet geheel, weg. Maar vroeger vroeger is deze kachel dus eens splinternieuw geweest, en toen door iemand serieus gekocht: paars met bloemetjes :D.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_133758178
Misschien heb ik iets gemist, maar vanwaar deze wand? En waarom niet langs de gehele muur?
pi_133768225
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 november 2013 22:05 schreef R2R het volgende:
Misschien heb ik iets gemist, maar vanwaar deze wand? En waarom niet langs de gehele muur?
De muur die erachter staat, is de scheidingsmuur tussen ons en de buren. Het is een halfsteensmuurtje, en zo oud als de huisjes ook zijn, dus pak 'm beet uit 1880 ofzo. De muur is in hele slechte staat. Heel Slecht. De muur kan helaas niet weg en opnieuw gemetseld worden, want aan de binnenzijde van het buurhuis hangt er regelwerk en gipsplaat aan, dus dan stort hun woonkamer in. Als wij dat nou aan onze kant ook doen, kan de muur de komende eeuw nooit weg totdat het ding uit zichzelf verpulvert.
Door er een losse muur voor te zetten houden we de mogelijkheid open dat er eens vanaf de buurzijde, het muurtje wordt weggehaald en opnieuw opgemetseld.

Dikke zware muur ervoor helpt hopelijk ook wat tegen het geluid; de oude muur hield ongeveer zoveer stof en geluid tegen als een rijstpapieren wand - hoewel die vermoedelijk stofdichter zou zijn.

De nieuwe muur met het mooie vakwerk loopt niet door tot de achtergevel (rechts van de vakwerkmuur), want daar bouwen we de badkamer en die krijgt een eigen cellenbetonblokkenmuurtje rondom.

De vakwerkmuur loopt niet door tot aan de voorgeven (links van het vakwerk) en wel hierom:


De muur erachter leunt wat naar binnen :'). Aan de bovenkant kan er bijna niets voor, zonder voor het raamkozijn te komen. Vanaf de voorgevel tot aan de vakwerkmuur zit nu een stevige mdf-plaat. Die zal daar de (geluids)isolatie moeten zijn. Meer ruimte is er niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 30-11-2013 21:07:50 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_133782171
Hebben jullie op de verdieping eigenlijk wel een goede muur tussen de huizen?
Spoilers!
pi_133783968
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 20:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hebben jullie op de verdieping eigenlijk wel een goede muur tussen de huizen?
Die is een stuk beter :Y. Het oude muurtje dat er zat was wel handig toen ons water eens bevroren was, en het bevroren punt in het buurhuis zat waar niemand thuis was. Je kon er overheen klimmen via de vliering :D. Een paar jaar geleden is van het buurhuis de kap vervangen - die was nog origineel en dus wat oud, en de staat van onderhoud niet geweldig (zacht uitgedrukt). De gemetselde schoorsteen (dat was grotendeels de tussenmuur) is toen weggebroken en vervangen door een losse pijp. Er is een nieuw muurtje gebouwd van cellenbeton. Aan onze zijde zit er vervolgens van dat geluiddempspul tegen en dan 2 lagen gipsplaat.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_134266143
Nu we nauwelijks nog beesten hebben in de diergaarde, hebben we wat meer tijd voor het verbouwen van de pied-a-terre. Dus weer wat vorderingen te melden.

We hebben een nieuwe trap gekocht, en eens even bij wijze van proef tegen de rand van het trapgat gezet:

Dat is een prima trap voor ons. Niet zo steil als we hadden gedacht, niet zo lui als de vorige trap. Die ook wel erg breed was, deze is smaller (60cm).
Om wat meer bruikbare ruimte te hebben, zowel beneden als boven, willen we het trapgat nog iets verplaatsen. Dan komt de onderste tree meer richting voordeur.
En we vonden de trap wat erg blank.


Inmiddels is de trap ook gelakt.

De witte plafondbalken heb ik zwart geverfd:

De mdf-plaat tussen de vakwerkmuur en het raamkozijn is wit geverfd, met een matte houtverf.


Verder vordert onze badkamer nu gestaag. Er zijn drie muurtjes gezet, de 2 zijmuurtjes en de achtermuur. De douchedrain ligt er al maaaaaaaaaaanden (want die is ingestort), en de wc staat er ook al maanden - onmisbaar bij klussen. Momenteel zit men er wat onbeschut :@.


De ruimte van douche/wc loopt wat taps toe. Tamelijk nogal behoorlijk taps. De douche komt in het tapste uiteinde. Ziet er misschien wat krap uit, maar het wordt vast een prima doucheruimte voor mensen met een niet te hoge BMI.


Oh, dat wasbakje hadden we nog liggen, maar dat gaat daar niet passen. Veels te groot.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_134266412
Ziet er goed uit!!

Moest erg lachen om de "speciekap" op de afvoer :D
Laat die handjes wapperen!
pi_134817555
De nieuwe trap staat op z'n nieuwe plek!


Het trapgat is wat verplaatst zodat de trap wat meer richting de voordeur is gekomen; daardoor hebben we zowel beneden als boven meer bruikbare ruimte.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_134818185
'T duurt even maar dan heb je ook wat ;)
  Moderator zondag 29 december 2013 @ 11:53:19 #26
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134820361
Dat is een toffe trap geworden !

Ik neem aan dat er nog een leuning gemonteerd wordt ?
  zondag 29 december 2013 @ 11:58:49 #27
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134820518
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 11:53 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat is een toffe trap geworden !

Ik neem aan dat er nog een leuning gemonteerd wordt ?
Mag dat wel?, die trap zo voor de meterkast?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator zondag 29 december 2013 @ 12:00:32 #28
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134820559
quote:
10s.gif Op zondag 29 december 2013 11:58 schreef cvboer het volgende:

[..]

Mag dat wel?, die trap zo voor de meterkast?
Alle kritische zaken zijn toch in geval van nood bereikbaar ?
Er zal nog wel een luik of iets dergelijks voorkomen ?
  zondag 29 december 2013 @ 12:03:21 #29
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134820626
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 12:00 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Alle kritische zaken zijn toch in geval van nood bereikbaar ?
Er zal nog wel een luik of iets dergelijks voorkomen ?
:{ Je zal wel gelijk hebben, ik vind de positie nogal vreemd. Zodra je de voordeur binnenstapt breek je je nek over de trap.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator zondag 29 december 2013 @ 12:04:34 #30
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134820652
quote:
10s.gif Op zondag 29 december 2013 12:03 schreef cvboer het volgende:

[..]

:{ Je zal wel gelijk hebben, ik vind de positie nogal vreemd. Zodra je de voordeur binnenstapt breek je je nek over de trap.
Ik denk dat de foto een wat vertekend beeld geeft; het lijkt nu echt als of er maar 50 cm ofzo tussen voordeur en trap zit..

*edit*

Volgens mij draait hun voordeur naar buiten toe open..

  zondag 29 december 2013 @ 12:06:57 #31
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134820726
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 12:04 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik denk dat de foto een wat vertekend beeld geeft; het lijkt nu echt als of er maar 50 cm ofzo tussen voordeur en trap zit..

*edit*

Volgens mij draait hun voordeur naar buiten toe open..

[ afbeelding ]
Zou kunnen dat het wat vertekend. Naar buiten? Pijnlijk. Verder is het een mooie verbouwing zo.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_134822725
Ik weet nog niet of er echt een leuning langs de trap komt. Wel een pilaar denk ik.
De instap naar binnen is ruim genoeg. De deur draait inderdaad naar buiten, dus als je binnenstapt heb je een zee van ruimte. De trap voor de meterkast langs is misschien niet ideaal, maar hiervoor was er helemaal geen meterkast en hing de gasmeter nog wat minder bereikbaar.
Het is nu eenmaal een veel kleiner huisje dan gebruikelijk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 29 december 2013 @ 13:07:45 #33
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134822875
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:03 schreef sigme het volgende:
Ik weet nog niet of er echt een leuning langs de trap komt. Wel een pilaar denk ik.
De instap naar binnen is ruim genoeg. De deur draait inderdaad naar buiten, dus als je binnenstapt heb je een zee van ruimte. De trap voor de meterkast langs is misschien niet ideaal, maar hiervoor was er helemaal geen meterkast en hing de gasmeter nog wat minder bereikbaar.
Het is nu eenmaal een veel kleiner huisje dan gebruikelijk.
Wel knus. :) Ik heb zelf een nieuwbouwwoning, welke ruimt van opzet is, vandaar dat ik er zo vreemd tegenaan kijk.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_134823115
Kijk: hier hing de gasmeter.

Voor het linkerraam, onder de tv.


Dus bij nood had iemand door de voordeur gemoeten, door het halletje en dan in de woonkamer. Die gasmeter hing daar nog niet zo lang, ik denk dat we sinds '99 gas hebben.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 29 december 2013 @ 13:15:55 #35
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134823242
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2013 13:13 schreef sigme het volgende:
Kijk: hier hing de gasmeter.
[ afbeelding ]
Voor het linkerraam, onder de tv.

[ afbeelding ]
Dus bij nood had iemand door de voordeur gemoeten, door het halletje en dan in de woonkamer. Die gasmeter hing daar nog niet zo lang, ik denk dat we sinds '99 gas hebben.
Dat is de huidige locatie beter. Sinds '99 gas? Dat moet een hele openbaring geweest zijn, liters heet water, fatsoenlijk kunnen koken. :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_134823405
quote:
10s.gif Op zondag 29 december 2013 13:15 schreef cvboer het volgende:

[..]

Dat is de huidige locatie beter. Sinds '99 gas? Dat moet een hele openbaring geweest zijn, liters heet water, fatsoenlijk kunnen koken. :P
Ghe. Om nu juist die twee dingen op te noemen moet je welhaast nooit zonder gas geleefd hebben. We hadden een elektrische boiler van wel 80 liter en koken op gasflesjes is een fluitje van een cent.
Maar verwarmen, dat is andere koek. We hebben een aantal jaren met een houtkachel gestookt, en daarna -lang leve de vooruitgang- met een petroleumkachel. Een gaskachel, dat is luxe!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 29 december 2013 @ 13:35:47 #37
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134823945
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2013 13:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Ghe. Om nu juist die twee dingen op te noemen moet je welhaast nooit zonder gas geleefd hebben. We hadden een elektrische boiler van wel 80 liter en koken op gasflesjes is een fluitje van een cent.
Maar verwarmen, dat is andere koek. We hebben een aantal jaren met een houtkachel gestookt, en daarna -lang leve de vooruitgang- met een petroleumkachel. Een gaskachel, dat is luxe!
Ik heb inderdaad nooit zonder gasaansluiting geleefd, das waar. Koken op gasflesjes, hét campinggevoel bij uitstek :P maar je kunt koken, en daar gaat het om. Als je eenmaal een cv gewend bent, wil je niet anders. Uiteraard dient het geheel goed ingeregeld te zijn om de gasrekening zo laag mogelijk te houden. Ga dit topic volgen, mooi om te zien wat anderen met hun woning doen. ^O^
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_134824046
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2013 13:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Ghe. Om nu juist die twee dingen op te noemen moet je welhaast nooit zonder gas geleefd hebben. We hadden een elektrische boiler van wel 80 liter en koken op gasflesjes is een fluitje van een cent.
Maar verwarmen, dat is andere koek. We hebben een aantal jaren met een houtkachel gestookt, en daarna -lang leve de vooruitgang- met een petroleumkachel. Een gaskachel, dat is luxe!
Hoe lang woon je er nou eigenlijk al dan?
pi_134824223
quote:
10s.gif Op zondag 29 december 2013 13:35 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad nooit zonder gasaansluiting geleefd, das waar. Koken op gasflesjes, hét campinggevoel bij uitstek :P maar je kunt koken, en daar gaat het om. Als je eenmaal een cv gewend bent, wil je niet anders. Uiteraard dient het geheel goed ingeregeld te zijn om de gasrekening zo laag mogelijk te houden. Ga dit topic volgen, mooi om te zien wat anderen met hun woning doen. ^O^
Ik wil je niet beledigen, maar ik heb vreselijk de schurft aan centrale verwarming met radiatoren. We hebben wel cv overwogen, maar dan met alleen vloerverwarming, maar met behulp van fok (je hebt vast je steentje bijgedragen) kwamen we tot de conclusie dat ons huis te klein is. Ik vind dat cv-ketels ook wel erg vaak kuren hebben..
We gaan nu elektrische vloerverwarming aanleggen, met een gaskachel erbij. Eens kijken wat de meest comfortabele verwarming oplevert, of dat ze beide wat toevoegen.

Koken op een gasles is zo'n gasflesje van 5 kilo, daar kook je 3 maanden op. Geen campinggasje, dat is veel te duur.

quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:38 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Hoe lang woon je er nou eigenlijk al dan?
Euh, vanaf '95 ofzo.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 29 december 2013 @ 13:47:15 #40
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134824398
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik wil je niet beledigen, maar ik heb vreselijk de schurft aan centrale verwarming met radiatoren. We hebben wel cv overwogen, maar dan met alleen vloerverwarming, maar met behulp van fok (je hebt vast je steentje bijgedragen) kwamen we tot de conclusie dat ons huis te klein is. Ik vind dat cv-ketels ook wel erg vaak kuren hebben..
We gaan nu elektrische vloerverwarming aanleggen, met een gaskachel erbij. Eens kijken wat de meest comfortabele verwarming oplevert, of dat ze beide wat toevoegen.

Koken op een gasles is zo'n gasflesje van 5 kilo, daar kook je 3 maanden op. Geen campinggasje, dat is veel te duur.

[..]

Euh, vanaf '95 ofzo.
Je beledigd mij niet hoor, verwarmen met vloerverwarming is ook mooier, zowel esthetisch als technisch. CV-ketels vaak kuren?, mwa, valt met goed onderhoud wel mee. Zolang je geen budgetketel zoals die troep uit Italië koopt valt het wel mee.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator zondag 23 februari 2014 @ 21:24:38 #41
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_137069300
Ook zo'n gaaf project :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zondag 23 februari 2014 @ 21:34:24 #42
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  Knikkerking maandag 24 februari 2014 @ 21:45:08 #43
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_137107805
Ziet er goed uit allemaal. Heerlijk klusgehalte hier :)

Succes met alles.

Gr.,
Atmoz
  Moderator dinsdag 6 mei 2014 @ 17:53:09 #44
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_139625599
Naast alle avonturen in spanje; vroeg ik mij af hoe het hier met de verbouwing gesteld is :)
  dinsdag 6 mei 2014 @ 17:55:52 #45
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_139625649
Vonk, wat heb je toch telkens leuke manieren om topics te kicken en het forum levendig te houden :D

Als groot fan van Sigme's projecten ben ik natuurlijk ook benieuwd met alle vorderingen maar het zou me niet verbazen als dit meer een winterproject is.
Spoilers!
pi_139625863
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd om eerlijk te zijn!
pi_139630081
Vonkenboer ^O^
Laat ik nou net toevallig vandaag nieuws hebben. Geen foto's, wel nieuws.

Vandaag heb ik de leverancier van elektrische vloerverwarming gemaild, dat we eindelijk zo ver zijn. Let wel: in juni 2011 (elf!) heb ik die man al eens gemaild, om te vragen hoe we het beste onze vloer zouden kunnen samenstellen als we er elektrische vloerverwarming in willen leggen.

Omdat we zelf niet zo hard opschieten (in de zomer vinden we de verbouwing een typisch winterproject, in de winter nemen we ons voor de komende zomer er nou eens echt werk van te gaan maken), hebben we besloten wat meer uit te besteden. Bijvoorbeeld het leggen van die vloerverwarmingskabels, daar zagen we eigenlijk best tegenop.

Dus dat doet de leverancier nu voor ons. Komende maandag!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:23:39 #48
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_139631797
Jeuh!!

Foto's foto's! Ben ook wel benieuwd :)

Misschien SaiSai eens helpen met een PM wat het kost enzo... met haar koude beton :)
Laat die handjes wapperen!
pi_139651202
De meest interessante kosten (vind ik) van elektrische vloerverwarming zit in het verbruik, en dat hangt vooral enorm af van de isolatie. Wij hebben de opbouw van de vloer erop bedacht: daarom hebben we 24m2 beton uit de vloer gesloopt om te vervangen door 24m2 beton. Inspirerende klus.

Materiaal & legkosten voor 22m2 komt op een slordige 1550 euro.
Ik ben heel benieuwd wat het verbruik gaat zijn, maar het zal nog wel even duren voordat dat duidelijk wordt. Als het prettig en niet (te) duur is, zouden we de gaskachel eruit kunnen doen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 18:41:05 #50
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_139667999
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 17:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vonk, wat heb je toch telkens leuke manieren om topics te kicken en het forum levendig te houden :D

Als groot fan van Sigme's projecten ben ik natuurlijk ook benieuwd met alle vorderingen maar het zou me niet verbazen als dit meer een winterproject is.
Dank je ! :@

quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2014 06:08 schreef sigme het volgende:
De meest interessante kosten (vind ik) van elektrische vloerverwarming zit in het verbruik, en dat hangt vooral enorm af van de isolatie. Wij hebben de opbouw van de vloer erop bedacht: daarom hebben we 24m2 beton uit de vloer gesloopt om te vervangen door 24m2 beton. Inspirerende klus.

Materiaal & legkosten voor 22m2 komt op een slordige 1550 euro.
Ik ben heel benieuwd wat het verbruik gaat zijn, maar het zal nog wel even duren voordat dat duidelijk wordt. Als het prettig en niet (te) duur is, zouden we de gaskachel eruit kunnen doen.
Heb je al eens gekeken naar een pelletkachel ? Een goede kennis van mij is daar helemaal gek van.
En het moet volgens hem best zuinig stoken :) en je hebt geen schoorsteen o.i.d. nodig.
  woensdag 7 mei 2014 @ 18:54:19 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_139668460
Een pelletkachel heeft wel een afvoer nodig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_139668912
In dit geval, in dit huis, wil ik alles zo robuust en onderhoudsvrij mogelijk. Een pelletkachel is hier geen geschikte optie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_142333650
Om mee te doen aan recordpoging 'langstlopende klustopic' moet er natuurlijk wel af en toe geklust worden zeker? Afgelopen weken zijn er wel wat dingetjes gedaan, maar:
a) niet fotogeniek
b) een deel was afbreken in plaats van opbouwen, dus niet motiverend
c) ik heb nog steeds geen fototoestel
d) ik heb m'n smartphone weggegeven


Tijdje terug heb ik de tegels gekocht die we graag willen leggen: ouderwetse handgemaakte terracotta plavuizen. Ongeglazuurd, want die dingen zijn ongeglazuurd. Ze zijn héél mooi.
Maar door dat ongeglazuurde mag je niet, zoals met gewone tegels wel, lekker wat kliederen met lijm. Want het trekt de tegel in, want die tegels absorberen alles.

Gisteren zijn we dan maar eens voorzichtig begonnen, en eigenlijk viel het niks tegen.


Vandaag nog een stukje erbij:


ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_142336360
Mocht het iemand opvallen: het stukwerk dat hier wél aan de muur zit:


Dat zit er dus niet meer op. Toen we dat erop smeerden was een deel van het metselwerk wel voorgestreken en een deel niet. We vroegen ons al af of voorstrijken ergens goed voor was, aangezien we dat in het verleden nooit ergens gedaan hadden. Nou: voorstrijken is wél ergens goed voor. Op de voorgestreken stukken zat de stuuk prima, op de niet-voorgestreken stukken kon je alle stenen erachter zien doordat de voegen net een ander structuurtje in de stuuk tekenden.
En we bleven het maar zien. Dus ik heb met een breekhamer (van 6 kilo :( ) alles eraf staan bikken. Voorlopig met stip de stomste klus. En nu moet er dus opnieuw gestuukt worden. Ooit.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_142336435
Klote.
pi_142337334
bleh, stomme klussen zijn dat. Die plavuizen hebben mijn ouders ook in de (nogal grote en luxe wijn/washok en opslag-) kelder en de tuin. Ik vind ze ook mooi. Wel koud. Dusse: zit die vloerverwarming eronder?
pi_142337659
Onder de plavuizen zit elektrische vloerverwarming. Als de plavuizen erop liggen, gevoegd zijn, alles goed uitgehard is, en wij zijn weer terug uit Spanje en het wordt koud in Nederland, dan gaan we erachter komen of dat ook een beetje goed werkt. (En betaalbaar is..)

[ Bericht 4% gewijzigd door sigme op 15-07-2014 21:27:16 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:49:56 #58
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_142343285
Leuk weer wat te lezen hier :)

Rustig door...!
Laat die handjes wapperen!
pi_143138432
Met de nadruk op rustig ;)

Het grote vlak plavuizen ligt:






Nu moet er eerst wat timmer- en installatiewerk geloof ik, en dan de stukadoor erdoor, en dan de randen van de vloer met op maat gesneden plavuizen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_143144130
Hoe is het met jullie huisje in Spanje?
BlaBlaBla
pi_145463003
Zo, jullie denken natuurlijk dat het stil staat, maar dat is mooi niet zo!
De stukadoor is langsgeweest *O*

Op de foto's (en in het echt) nog niet helemaal droog.




Oh, en de schat van een stukadoor had tijd over, dus toen heeft 'ie maar even de randen tussen de gipsplaten gladgestuukt. Geen foto van, maar ik ben er erg blij mee. Betekent ook dat we die muur (om de ramen en voordeur) binnenkort kunnen behangen.

Prijs van de stukadoor viel ons ook nog enorm mee. We hadden eerst een offerte gevraagd voor stukadoren, dat kwam op een slordige 1600 euro. Toen hebben we een deel van de werkzaamheden maar zelf gedaan (berapen, voorstrijken). Maar daar stond tegenover dat er ook werk bijgekomen was: die vakwerkmuur vooral. Toen we het stukadoorbedrijf de opdracht voor uitvoer daarvan gaven hebben we geen nieuwe offerte gevraagd: we wilden het sowieso laten doen. En dat het dan maar 450 euro kostte was een enorme meevaller :D.

En onze Eerste Echte Inbouwstopcontact :D. Nog nooit ergens gehad, en in de rest van het huis wordt het ook gewoon opbouw. Maar deze vind ik mooi :Y.

Oh ja, alle zwartverfwerk moet opnieuw natuurlijk.

Morgen gaan we bezig met het op maat snijden van de randen van de tegelvloer. Tegelzaagmachine is gehuurd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_145466118
Wordt mooi Sigme!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_145476109
Ziet er strak uit. Super!
pi_145476455
Leuke update!! Goed en mooi werk verzet :)
Laat die handjes wapperen!
pi_147573369
Oh, ik loop een beetje achter met de updates geloof ik :@. En ik heb ook geen foto's.
Maar er is wel werk verzet! Van de tegelvloer moest alle randjes nog. Met een gehuurde tegelsnijder was dat in een dag gepiept meen ik. Daarna moest de vloer geïmpregneerd worden. Na veel wikken en wegen hadden we besloten daarvoor Moeller 232 te gaan gebruiken. Drie flessen (a 45 euro/stuk) gekocht. Proeftegel ingesmeerd. Zag er prachtig uit (als in: je zag er bijna niks van), maar 1 tegel lustte al een hele flinke slok. Met drie flessen gingen we nóóit uitkomen.
Dus wij de winkel bellen waar het spul gekocht was. Geen 232 op voorraad en ook niet heel snel aan te komen. Dan maar geen 232, maar 234. Zelfde soort uiterlijk resultaat, maar minder sjiek spul want met oplosmiddelen. Dat kon ons mannetje (vrouwtje, eigenlijk) wel 1 dag later binnen hebben. Dus ik na kantoortijd naar haar toe, in het pikkedonker in dat kleine rotdorp die winkel terugvinden.. is ze alvast een kwartier te vroeg dicht :X.

Nu zit er HG13 op. Gewoon bij de bouwmarkt verkrijgbaar. Kost de helft van de exclusievere flesjes en het ziet er prima uit.

En onze timmerman heeft een afwerking gemaakt boven het muurtje voor douche/wc. Naast veel ander verfwerk heb ik ook dat gisteren geverfd. Morgen maak ik een foto!
Verder nog wat onbeduidendheden zoals een muurtje dat tóch wat hoger moest, een extra inbouwdoosje dat tóch nog bijgefreest moest worden en meer van zulks.

De tegeldame (die van die winkel die te vroeg dicht was) heeft laten weten dat de badkamervloertegels komende week verwacht worden. Dat zou 6 weken later zijn dan de oorspronkelijke planning van aankomst van de tegels, maar hé, beter laat dan niet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_147580613
Ha, fijn een update w/

Toevallig kwam ik je topic weer eens tegen en vroeg mij af hoe het ermee stond.
Genieten jullie ook van de spaanse optie? w/
pi_150588802
Oh, ik update veels te weinig. Maar ik heb eindelijk weer een programma'tje waarin ik foto's kan verkleinen, dus nou moet ik wel weer :@.

Kijk, de schuifdeuren, met mooie paneeltjes erboven en de plavuizen eronder.

Inmiddels zijn de panelen naar een kunstenares, die gaat er iets op schilderen.

Behalve de plavuizen in de kamer, liggen er inmiddels ook tegels in het douche/wc-deel, ziehier de drempel ertussen:


Die tegels leggen viel nog helemaal niet mee. Er moest natuurlijk wat afschot in, en we moesten bóven de drain uitkomen (duh), en bij voorkeur onder de drempel blijven (niet gelukt). Maar goed, leg is leg, en het ligt.


Gister is de stukadoor begonnen met het stuuken van douche/wc. Er komt een cementgebonden laag tegen de wand, die kan gecoat worden, eventueel in een kleurtje, en dan hoeft er niet getegeld te worden. Dit was gister eind van de middag:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator vrijdag 13 maart 2015 @ 12:09:46 #68
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_150594512
Ben benieuwd waar pronkjewail met golden raand eigenlijk staat 8-) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:48:46 #69
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_150597552
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:09 schreef Renesite het volgende:
Ben benieuwd waar pronkjewail met golden raand eigenlijk staat 8-) !
Die buurt die begint met O, niet zo heeeel ver bij mij vandaan, volgens mij. Ik loop daar altijd te speuren of ik het huisje herken! :D
Maar wellicht zit ik kats verkeerd.

Wat is het mooi opgeknapt sigme! Voelt het nu ook als een metamorfose, of is het daarvoor te geleidelijk gegaan?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_150597647
Alweer een hele verandering! Ben benieuwd naar de panelen als de kunstenares er klaar mee is.

Het huisje staat om de hoek bij mijn vorige huis, maar als je het niet precies weet vind je het ook niet.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 14:02:40 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_150598079
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:48 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Die buurt die begint met O, niet zo heeeel ver bij mij vandaan, volgens mij. Ik loop daar altijd te speuren of ik het huisje herken! :D
Maar wellicht zit ik kats verkeerd.

Wat is het mooi opgeknapt sigme! Voelt het nu ook als een metamorfose, of is het daarvoor te geleidelijk gegaan?
Jij ook al?! Nog niet gevonden, trouwens.

Het zijn zulke leuke projecten, sigme (ook het Spanjeverhaal). En ik kan lekker op de bank af en toe even meegenieten. :) Bedankt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_150598681
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:48 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Die buurt die begint met O, niet zo heeeel ver bij mij vandaan, volgens mij. Ik loop daar altijd te speuren of ik het huisje herken! :D
Maar wellicht zit ik kats verkeerd.

Wat is het mooi opgeknapt sigme! Voelt het nu ook als een metamorfose, of is het daarvoor te geleidelijk gegaan?
Je zit goed, maar wat D&D al zegt, het is redelijk verstopt :D.
Het voelt ondanks het absurd lage tempo toch als een metamorfose. Nu het ook echt wat begint te worden heeft het ook wel iets van een ontpopping.

We hopen binnenkort het sanitair bruikbaar te kunnen maken (maar we moeten eerst wat aan de beestenboel doen, ik zal het bijbehorende topic zo bijwerken). Daarna doen we eerst maar weer eens een tijdje niks, denk ik. Geld is weer eens op, en we willen meer tijd aan de moestuin/fruitgaarde/beesten besteden. Dus een keukenblok gaat nog weer eindeloos lang duren. Nou ja, ik ben nog in de race voor langstlopende verbouwtopic, zullen we maar zeggen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Alweer een hele verandering! Ben benieuwd naar de panelen als de kunstenares er klaar mee is.

Het huisje staat om de hoek bij mijn vorige huis, maar als je het niet precies weet vind je het ook niet.
Ik ben ook erg benieuwd naar het kunstwerk. Eng hoor, zoiets uit handen geven. We hebben wel een duidelijk idee doorgesproken: een panorama in drie panelen; het Hoge Land; profiel van Stad; wad.

quote:
10s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij ook al?! Nog niet gevonden, trouwens.

Het zijn zulke leuke projecten, sigme (ook het Spanjeverhaal). En ik kan lekker op de bank af en toe even meegenieten. :) Bedankt.
:D. Dat motiveert (hopelijk) om weer wat vaker de topic bij te werken. Ik zal nú wat aan de diergaarde gaan doen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator vrijdag 13 maart 2015 @ 14:31:49 #73
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_150599026
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:48 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Die buurt die begint met O, niet zo heeeel ver bij mij vandaan, volgens mij. Ik loop daar altijd te speuren of ik het huisje herken! :D
Maar wellicht zit ik kats verkeerd.

Wat is het mooi opgeknapt sigme! Voelt het nu ook als een metamorfose, of is het daarvoor te geleidelijk gegaan?
Ja! Ik speur ook af en toe rond! O. is een mooi buurtje :) !
Net zo als ik naar mijn schoonmoeder rijd en jullie auto staat daar weer te prijken. Stond laatst er nog naast :+ B-)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:06:59 #74
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_150602134
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Je zit goed, maar wat D&D al zegt, het is redelijk verstopt :D.
Het voelt ondanks het absurd lage tempo toch als een metamorfose. Nu het ook echt wat begint te worden heeft het ook wel iets van een ontpopping.

We hopen binnenkort het sanitair bruikbaar te kunnen maken (maar we moeten eerst wat aan de beestenboel doen, ik zal het bijbehorende topic zo bijwerken). Daarna doen we eerst maar weer eens een tijdje niks, denk ik. Geld is weer eens op, en we willen meer tijd aan de moestuin/fruitgaarde/beesten besteden. Dus een keukenblok gaat nog weer eindeloos lang duren. Nou ja, ik ben nog in de race voor langstlopende verbouwtopic, zullen we maar zeggen.

[..]

Ik ben ook erg benieuwd naar het kunstwerk. Eng hoor, zoiets uit handen geven. We hebben wel een duidelijk idee doorgesproken: een panorama in drie panelen; het Hoge Land; profiel van Stad; wad.

[..]

:D. Dat motiveert (hopelijk) om weer wat vaker de topic bij te werken. Ik zal nú wat aan de diergaarde gaan doen.
Erg benieuwd naar de panelen. Wat een goed idee!!

Jullie hebben veel onroerende (nu ja, en roerende beestenboel-) bordjes in de lucht te houden. Kan me voorstellen dat er straks eerst even NIETS moet zijn dat stof oplevert of half af is (wel jammer voor ons hier).

En ik denk dat ik jullie stulp wel eens heb gezien. Op superspeurtocht door de kleinste doodlopende steegjes, na een bezoekje aan restaurant de G.F.
En ik sport in jullie buurtcentrum.

Het komt allemaal wel dichtbij zo, mensen!!!! ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:31 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja! Ik speur ook af en toe rond! O. is een mooi buurtje :) !
Net zo als ik naar mijn schoonmoeder rijd en jullie auto staat daar weer te prijken. Stond laatst er nog naast :+ B-)
Niet ankomme. }:|
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_150603693
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:06 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Erg benieuwd naar de panelen. Wat een goed idee!!

Jullie hebben veel onroerende (nu ja, en roerende beestenboel-) bordjes in de lucht te houden. Kan me voorstellen dat er straks eerst even NIETS moet zijn dat stof oplevert of half af is (wel jammer voor ons hier).

En ik denk dat ik jullie stulp wel eens heb gezien. Op superspeurtocht door de kleinste doodlopende steegjes, na een bezoekje aan restaurant de G.F.
En ik sport in jullie buurtcentrum.

Het komt allemaal wel dichtbij zo, mensen!!!! ;)

[..]

Niet ankomme. }:|
Ah, de G.F. Daar woont mijn zusje tegenover.
Vroeger fietste ik tweemaal daags door jouw straat (als ik mij jouw straat goed herinner), als ik naar mijn school aan de Parkweg ging.

De beestenboel gaat wel weer wat stof opleveren; zondag komen er nieuwe varkentjes (en die gaan eerst in de moestuin).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 14 maart 2015 @ 00:32:41 #76
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_150622403
En ik ben wel eens in Spanje geweest! :o sigme, wat heeft dit toch allemaal te betekenen?!

:P

Ik ga ook gauw weer in je beestenspultopic kijken. Ben benieuwd naar de piggies!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_150631017
Wat een mooie schuifdeuren :Y
pi_158718326
Oh ja, waaaaaar waren we gebleven. Bij de schuifdeuren, en de stuuk van de badkamer.
Even een paar oude foto'tjes van de stand van zaken in de zomer ofzo.

De schuifdeuren met licht in de badkamer:


Achter de schuifdeuren, linkerzijde:


Achter de schuifdeuren, rechterzijde:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_158718751
^O^

En zijn jullie er nou vaak?

# aagje
pi_158718887
En de stand van zaken van vandaag. Ik werk tegenwoordig vlakbij mijn pied-à-terre en lunch er tussen de middag op kantoordagen. Vandaag was nou niet de drukste kantoordag van het jaar, dus heb ik de tijd genomen om even een rondje te fotograferen.

Laat ik beginnen met de jongste aanwinst. Een heuse gaskachel :Y. Formaat passend bij ons huis, dus een kabouterkachel. Toen we 'm in de winkel zagen staan begrepen we direct dat zo'n raar kacheltje speciaal voor ons moest zijn. Bij het kachelhuis gekocht, al decennia een begrip in Stad, en houdt ermee op.
Eenmaal ter plekke was het wel een heel klein kacheltje en daarom hebben we een stiepje ervoor gemaakt.





De pijp moet eens keer antracietkleurig gespoten worden, maar dat kan beter 's zomers.

Het sanitair is bijna klaar. Achter de schuifdeuren is een (miniminimini) wastafeltje gekomen, op een blits tafeltje.


Aan onze linkerhand hebben we dan nu de wc, met een heuse softclosebril :D.


En rechts is een echte douche, alwaar ik ook onder douche wanneer ik van de beestenboel naar het pied-a-terre gefietst ben.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_158719126
Sorry, te vroeg op invoern gedrukt. Hier komt de rest van de foto's.

De douche is een vaste hoofddouche.


Met zo'n drukknop waarmee je 30sec water krijgt.

Dat houten plaatje moet vervangen worden door een rvs-plaatje.

Spotjes en afzuiging in het plafond:


Warm water komt uit een boiler.

Een 30-liter boiler, toevallige vondst die ons heel goed uitkwam.

De boiler hangt tegen de zijkant van de meterkast:


En tussen de meterkast en de badkamer staat de keuken. Jawel.


Er moet nog een blad op. Dat is besteld en het zou in januari moeten komen.

Als dat blad er is kan de meterkast worden afgewerkt, en dat stukje tussen meterkast en voordeur.

Schiet al mooi op, nietwaar? Misschien komt het wel af in 2016..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_158719141
Fraai hoor sigme! ^O^
  donderdag 31 december 2015 @ 17:59:25 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158719635
*O*
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 4 januari 2016 @ 12:27:03 #84
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_158814358
Mooi!

Waarom trouwens die '30 seconden water' drukknop?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_159672704
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:27 schreef De_Hertog het volgende:
Mooi!

Waarom trouwens die '30 seconden water' drukknop?
Dat vonden we grappig. En in eerste instantie hebben we heel lang overwogen om een nóg veel kleinere boiler te nemen, en we hebben ook wel eens plannen gehad om de boel zo in te richten dat we het af en toe voor bed&breakfast zouden kunnen verhuren. Daar hebben we nu geen zin meer in, maar de drukknop is gebleven.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_159672720
Want als ik iets mijn hoofd heb, dan hou ik dat in mijn hoofd.
Ik had al jaaaaaaren een oogje op een leverancier van natuurstenen bladen.
Hier, in 2011 denk ik eraan:
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:50 schreef sigme het volgende:
Ik heb voor later, veel later, als ooit de keuken aan de beurt is om gebouwd te worden :'), een granieten blad op 't oog dat meen ik 330 euro/meter kost. Welke afwerking maakt niet uit, en keuze uit meerdere steensoorten dacht ik, en dikte 4 cm massief. Is dat het overwegen waard? Dan zoek ik de details op :).
In 2014 tip ik gieliovd:
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2014 06:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik ben van plan om eens bij deze lui te gaan kijken:
http://www.granitonatuursteen.nl/

Zodra mijn verbouwing ooooooooit zover is :')
Dus ja, nu mijn verbouwing ooooooooooooooit zover was.. ging ik naar Berlicum.
Showroom zag er mooi uit en de lui leken me ook wel ok. Type blad uitgezocht en inmeter laten komen. Eerst dachten we het blad zelf te gaan plaatsen, maar daar hebben we maar van af gezien, En daar ben ik achteraf blij om. Gister kwamen de heren van granitonatuursteen, met het blad. Dat keurig de juiste scheven hoeken en uitgespaarde hoekjes had, maar toch wel nét even een paar millimeter bijgeslepen moest worden voordat het ertussen paste.

Maar met een flex past alles :+.



Behalve een aanrechtblad hebben we ook een 'vensterbankje' erboven laten maken van dezelfde steen. Dat zie je hier, en ook onze nieuwe inductiekookplaat, die nog niet ín het blad ligt; er zit nog een stukje hout in de weg dat even bijgezaagd moet worden.


Detail met de onderbouwaanrechtbak:


En hier zie je de steen iets beter; Belgisch hardsteen. Dat is niet zo harde hardsteen, wel erg mooi (vind ik), met allemaal kleine fossieltjes erin.


Het blad moet nog even gepoetst worden en dan een impregneerlaagje erover, waarmee de kleur van het blad ook nog wat verdiept wordt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 5 februari 2016 @ 04:46:00 #87
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159672736
Oeeee, verrrry pretty! O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_159673286
Erg mooi ^O^
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 09:18:50 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159673739
Mooi, hoor!
The love you take is equal to the love you make.
pi_159673755
Oh wauw O+
pi_159673765
Mooi zeg!

Nu wil ik ook een onderbouwwasbak O-)
Spoilers!
pi_166043629
Jaja, de eeuwigdurende verbouwing gaat natuurlijk ondertussen zachtjes doch gestaag verder.
Ik hou nog steeds de optie open dat het in 2016 af komt. In theorie. Het zou best kunnen. Eigenlijk hoeft er niet veel meer.

Want, wat is er in de tussentijd gedaan?

De keuken is voorzien van
• inbouwkookplaat
• kraan
• tegeltjes achter het aanrechtblad
• een nieuwe zelfgemaakte houten onderplint (de zwarte is de nieuwe mooie, de dooie grijze de formicaplank die bij de keuken geleverd werd)


En, hoe hip, een kleurenledlichtstrip :D!



De muur waar ramen & deur inzitten is af.
• Hoge plint


En een hele mooie op maat gemaakte railroede. Slecht te fotograferen want altijd tegenlicht :+. De roede -en dus het gordijn- loopt over de hele muur, dus voor deur en ramen langs, en aan de raamzijde dan met een bochtje het glopje in, waar dan het gordijn kan hangen als het niet voor de ramen hangt. Kost wel wat, maar ik vind het echt prachtig. Ik was van plan om er nieuwe velours gordijnen voor te laten maken, maar er kwam een stel mooie gordijnen uit een erfenis. Die bleken prachtig te staan, goed te passen en dan ook nog sentimentele waarde te hebben.
Ok, genoeg gebabbeld. Foto's!




En de pijp van de kachel is door liefste antraciet gespoten. Het resultaat is beter dan ik had durven hopen.


Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan de omtimmering van de meterkast, door onze vaste timmerman. Als dat klaar is, maakt hij ook nog een hek rondom het trapgat, met een luik (zodat de warmte beneden gehouden kan worden in de winter). Dan volgt daar nog wat verfwerk uit.. en dan zou het af zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:36:42 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166043676
Dit huisje O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166043930
Oh, toch ook een foto'tje gevonden van de in aanbouw zijnde omtimmering van de meterkast, en de lambrizering tussen meterkast en voordeur. Voor het bovenste kastje komen nog kastdeurtjes, en de boel moet nog geverfd worden. Dat wordt merendeels grijze krijtverf. Tegen de linkerkant, boven het aanrecht, komt de boiler weer te hangen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:55:32 #95
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_166044150
Mooi zeg!

Wat voor schildering heb je daar bovenin, zeg maar haaks op de keuken?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_166047203
Toevallig van de week zat ik aan jullie huisje te denken.
Het is prachtig ( geworden).
Hoe vaak zijn jullie er dan?
En ik vind je gordijnen prachtig hangen, de hoek om ^O^
pi_166051019
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 20:55 schreef Duderinnetje het volgende:
Mooi zeg!

Wat voor schildering heb je daar bovenin, zeg maar haaks op de keuken?
Een deel van het kunstwerk; een panorama in drie panelen; het Hoge Land; profiel van Stad; wad.

quote:
11s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:05 schreef sigme het volgende:

Kijk, de schuifdeuren, met mooie paneeltjes erboven en de plavuizen eronder.

Inmiddels zijn de panelen naar een kunstenares, die gaat er iets op schilderen.
Dit is het geheel:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_166051337
Wow wat mooi!!
  woensdag 19 oktober 2016 @ 09:12:45 #99
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_166051886
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 06:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Een deel van het kunstwerk; een panorama in drie panelen; het Hoge Land; profiel van Stad; wad.

[..]

Dit is het geheel:
[ afbeelding ]
Ik was al aan het speuren en zag dat het naar een kunstenares was gegaan indrdaad. Mooi!! Leuk om het in zijn geheel te zien.

Wat heb je in de badkamer nu uiteindelijk met de muren gedaan? Wel een kleurtje erop of niet? En hou je het droog langs de drempel, als je doucht?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_166052056
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 09:12 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik was al aan het speuren en zag dat het naar een kunstenares was gegaan indrdaad. Mooi!! Leuk om het in zijn geheel te zien.

Wat heb je in de badkamer nu uiteindelijk met de muren gedaan? Wel een kleurtje erop of niet? En hou je het droog langs de drempel, als je doucht?
Oud foto'tje er even bijgezocht.


De kleur is cementgrijs gebleven, op de foto lijkt het links en rechts in de doucheruimte wat bruin, maar het is overal zo grijs als het achterste stuk.
Er loopt wel wat water over de drain, dus het stukje voor de wastafel wordt dan nat. reminder to self: trekker kopen.
Er loopt geen water over de drempel naar de kamer. Misschien zou het dat wel doen als je een emmer leeggooit, maar er komt uit de douchekop maar weinig water. Het is een bijzonderbijzonder waterbesparende douchekop. Wel nodig ook, met een 30-liter boilertje ;)

Maar, nu je erover begint en ik dit foto'tje op zoek, we hebben nog wel wat werk gehad met de douche. Eerst bleek het niet fijn douchen te zijn toen de boiler eenmaal was aangesloten. Het douchewater werd niet goed warm -O- , terwijl het water in de boiler dat wel was. Er bleek toch vuil in de waterleiding te zijn gekomen, waardoor het warme water niet goed bij de douchekraan kwam.
En die douchekraan hadden we - tegen al onze principes in- ingebouwd. En om erbij te komen heeft mijn liefste toch flink in de stuc moeten hakken. Onze mooie nieuwe waterbestendige gruwlijk dure stuc }:| .
Daarna hebben we een nieuw rvs-achterplaatje voor de kraan laten maken. Daarmee dekken we het gehakte gat af, dus nu ziet het er uit alsof er niks aan de hand is en alles is zoals het hoort.
En douchen kan nu lekker warm *O*
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 19 oktober 2016 @ 14:10:12 #101
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_166057045
Oh wat zal je even een kleine hartverzakking hebben gehad, bij het gehak in het stucwerk! Maar goed opgelost zo.

Wij hebben de drain achter in de douche. Die loopt dus af naar achteren. Was misschien bij jullie ook handig geweest? Hoewel, het spat ook dan wel richting wastafel, denk ik. Nu ja, niets dat een trekker niet kan oplossen inderdaad.

Mooi dat je de muren betongrijs hebt gehouden. Lijkt inderdaad beige op de foto's.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_166062058
We hebben nog al wat zaken 'alvast' moeten doen terwijl we eigenlijk geen idee hadden hoe we het uiteindelijk zouden gaan doen. Bijvoorbeeld die drain. Die moest al in de vloer gestort worden toen we alleen nog maar vage plannen hadden over de muurtjes. Zo ook de aansluiting op het riool voor de wc en de keuken.

De drain kon niet / zou niet gekund hebben achterin de douche. Dit is al een hele korte (70cm), en de douche wordt naar achter toe nog véél smaller ;).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_166062382
En elke dag fantastisch blij met je tip!

Geweldig mooi hoor jullie dit allemaal maken. Complimenten ^O^
Laat die handjes wapperen!
  Moderator woensdag 19 oktober 2016 @ 18:47:57 #104
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_166063165
Oh, wat zul je daar van gebaald hebben in de douche :X, maar toch weer mooi opgelost lijkt net alsof het nooit anders geweest is.

Vind het echt een prachtig huisje, wat je toch nog allemaal kunt realiseren op zo'n oppervlakte ^O^
Blijft een inspirerend topic dit !
pi_166376384
Ik denk nog steeds dat het in 2016 af gaat komen :D.

Onze timmerman heeft de laatste timmerwerkzaamheden verricht.

Een hekje rond het trapgat, en een luik (zodat we de warmte beneden vast kunnen houden).


Het luik opent in twee delen.


Als je door het luik naar beneden kijkt zie je de trap, met nieuwe soort leuningsteunen.


En achter de trap is de meterkast nu een mooie kast geworden, met een bovenkastje erop.


Iets eerdere fase van de bouw van de meterkastkast; onder de trap zit ook een deurtje. Oh, en er is een lambrisering gekomen tussen de meterkast en de voordeur, met een vensterbankje.


Dat zijn natuurlijk twee driehoekige deurtjes, zodat ze ook open kunnen :+.

Inmiddels ben ik bezig met schilderen. Na dit weekend hoop ik daarmee klaar te zijn en dan is het af. Geloof ik. Dan komt de inrichting nog natuurlijk, maar daar hebben we voorlopig geen geld voor. En alweer héél andere plannen, die voorlopig alle surplus reserveren..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 2 november 2016 @ 20:19:11 #106
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_166376417
_O_
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_166376445
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:19 schreef Duderinnetje het volgende:
:{w
Oh, dat van die inrichting wordt dus een jaaaaaaaaaaaren slepende kwestie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 2 november 2016 @ 20:31:51 #108
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_166376842
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, dat van die inrichting wordt dus een jaaaaaaaaaaaren slepende kwestie.
Nee, nee, verkeerde smiley! :'(

Mijn hart huilt. Al lacht mijn gezicht.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_166376973
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:31 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nee, nee, verkeerde smiley! :'(
Ik had het wel gezien hoor :*. Maar vóór de edit had ik het maar opgevat als "buh, dan stopt dit eeuwigdurende topic over de jarenlange verbouwing van welgeteld nog geen 24m2". En dat vond ik eigenlijk wel grappig.

Stel nou dat het straks af is, heb ik dan gewonnen van Gieliovd?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 2 november 2016 @ 21:17:18 #110
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_166378311
quote:
12s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik had het wel gezien hoor :*. Maar vóór de edit had ik het maar opgevat als "buh, dan stopt dit eeuwigdurende topic over de jarenlange verbouwing van welgeteld nog geen 24m2". En dat vond ik eigenlijk wel grappig.

Stel nou dat het straks af is, heb ik dan gewonnen van Gieliovd?
ik bennu hele,aal in verwarring over falees.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 2 november 2016 @ 21:43:03 #111
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_166379145
Wel tof! Geen goedkoop MDF-plaatgedoe maar echt hout O+ .
Enne, sorry, maar ik ben ook nog bezig *) .
Sinds 2008 ;( .
  woensdag 2 november 2016 @ 22:49:11 #112
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_166381403
quote:
12s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:35 schreef sigme het volgende:

Stel nou dat het straks af is, heb ik dan gewonnen van Gieliovd?
Is maar net wat je onder winnen verstaat ;)

Verder mooie foto's weer, jullie zijn er bijna!
pi_166384413
wauwww wat een gaaf huisje zeg!
Amsterdam?
  donderdag 3 november 2016 @ 07:24:26 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166384641
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 05:41 schreef srapnel het volgende:
wauwww wat een gaaf huisje zeg!
Amsterdam?
Groningen.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 3 november 2016 @ 09:02:41 #115
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_166385558
quote:
12s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik had het wel gezien hoor :*. Maar vóór de edit had ik het maar opgevat als "buh, dan stopt dit eeuwigdurende topic over de jarenlange verbouwing van welgeteld nog geen 24m2". En dat vond ik eigenlijk wel grappig.

Stel nou dat het straks af is, heb ik dan gewonnen van Gieliovd?
Wij konden er ook wat van op de Parkplatz. Waar nota bene ruimte en geld zat was. Juist op een klein oppervlak blíjf je mieren, volgens mij!

Kun je al iets kwijt over jullie nieuwste plannen? Anders wachten we geduldig af, natuurlijk.

Edit. Gaar toetsenbord.

[ Bericht 4% gewijzigd door Duderinnetje op 03-11-2016 09:09:07 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_166387114
quote:
12s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:35 schreef sigme het volgende:

[..]
Stel nou dat het straks af is, heb ik dan gewonnen van Gieliovd?
Ik voel de druk...

Overmorgen vliegen we terug uit Vietnam en ga ik weer door, extra stimulans met het idee dat mensen daadwerkelijk mijn topic nog volgen ^O^

Blijft een top klus jullie huisje.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator donderdag 3 november 2016 @ 20:46:15 #117
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_166399230
quote:
12s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik had het wel gezien hoor :*. Maar vóór de edit had ik het maar opgevat als "buh, dan stopt dit eeuwigdurende topic over de jarenlange verbouwing van welgeteld nog geen 24m2". En dat vond ik eigenlijk wel grappig.

Stel nou dat het straks af is, heb ik dan gewonnen van Gieliovd?
Een huis is nooit klaar :+ _O-
pi_166415876
Tvp omdat de foto's het nu niet doen

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2016 16:41:14 (Foutje) ]
pi_166416857
Photobucket ligt er uit geloof ik.
Maar als de foto's het wel doen is goed te zien dat we nogal wat zwarte verf gebruikt hebben. Hele fijne mooie goeie zwarte beits, watergedragen dus stinkt niet, super snel droog, dekt uitstekend, mooi mat. Eigen merk van de Hornbach. Die 'm uit het assortiment gegooid heeft :%.
Ze hebben een nieuwe. Op terpentinebasis. Stinkt wel en dekt niet }:|

Vandaag geprobeerd of er mee te verven valt, maar nee. Internet gaf ook niet veel hoop op andere watergedragen dekkende zwarte beits. In arren moede maar naar de dichtstbijzijnde bouwmarkt, in de hoop op zwarte krijtverf oid. Blijkt de Bauhaus gewoon nog wel dekkende watergedragen zwarte beits te hebben *O*. Ok, niet helemaal zulke fijne als de oude van de Hornbach, maar ik kan weer zwartverven.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_166436312
Afgezien van nog wat bijstipacties en de binnenkant van de driehoekige meterkastdeurtje is het verfwerk klaar.













ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_166446079
^O^
  Moderator zondag 6 november 2016 @ 10:32:41 #122
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_166451006
Super huisje. Maar ik begrijp dat jullie nu 3 huizen hebben? Wordt dit puur een lunch huisje? Wat een luxe.
pi_166501240
Netjes hoor!
pi_166516981
Fantastisch hoe mooi en harmonieus het geworden is, zonder onnodig verlies van het eigene van het huisje.

Nu boven de kleuren veranderd zijn, past het wit van het gordijn niet meer. Dit is natuurlijk maar een klein detail.

Ik zit er nu weer naar te kijken, dat in zulke huisjes dus hele gezinnen woonden.
Op de eerste foto's lijkt de ruimte van toilet en keuken iets verhoogd. Is dat een achterplaatsje geweest?
  dinsdag 15 november 2016 @ 08:19:09 #126
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_166663992
Echt, als het niet in Groningen had gestaan had ik het echt direct van je willen huren om er met man en hond te gaan wonen. Wat een heerlijke plek! O+
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  Moderator woensdag 16 november 2016 @ 22:08:25 #127
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_166703629
Mooi hoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')