Tof, mn eerste auto was een AX, en die was geloof ik 697 kg, in ieder geval begon het met een 6 was een 1.1 motor dacht ik. Wat een fijn autootje was dat toch, zeker na de storingen die ik deze zomer had met mn xsara picasso (kosten: 1100 euro...)quote:Op zaterdag 7 september 2013 01:31 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nope,zijn echt zo licht. Daarom valt het vies tegen om voor wat anders te kijken. Qua balans in verbruik en vaste lasten valt het niet te evenaren.
43 euro aan wegenbelasting per kwartaal en gemiddeld 1 op 15. De auto is dan wel kaler dan kaal dus soms best afzien.
Ik gebruik alleen de begrenzer in de stad. Mensen die gaan remmen voor flitspalen, mensen die niet kunnen invoegen, mensen die niet op hun snelheid letten en deze dus ook niet constant kunnen laten, stoplichten. Geen doen, CC in de stad.quote:Op maandag 9 september 2013 18:34 schreef daNpy het volgende:
Ik gebruik cruise control ook gewoon in de stad
Subaru Vivio is nog een klasse goedkoper, 34 euro per kwartaal geloof ik... 648 kiloquote:Op zaterdag 7 september 2013 01:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Goedkoper rijden kan eigenlijk niet nee.
Begrenzer? Die gebruik ik dan echt nooit.quote:Op dinsdag 10 september 2013 07:42 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik gebruik alleen de begrenzer in de stad. Mensen die gaan remmen voor flitspalen, mensen die niet kunnen invoegen, mensen die niet op hun snelheid letten en deze dus ook niet constant kunnen laten, stoplichten. Geen doen, CC in de stad.
die verwarming moet hoiger zitten, in je rug, en niet bij je kont krijg je zo´n gevoel dat je in je broek hebt gepoept...quote:Op maandag 9 september 2013 13:19 schreef Sjoegerd het volgende:
Stoelverwarming, lekker warme billetjes in de winter
Een AX is daarentegen esthetisch wel iets meer verantwoord dan een Vivioquote:Op dinsdag 10 september 2013 07:43 schreef Braddie het volgende:
[..]
Subaru Vivio is nog een klasse goedkoper, 34 euro per kwartaal geloof ik... 648 kilo
Ik zou het besturen van beide auto's nu niet echt "rijden" willen noemen...quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:03 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Een AX is daarentegen esthetisch wel iets meer verantwoord dan een Vivio
Het is anders meer "rijden" dan hedendaagse auto's met allerhande snufjes. In een AX moet je alles zelf doen ipv dat de auto voor je gaat nadenken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:03 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik zou het besturen van beide auto's nu niet echt "rijden" willen noemen...
O, maar is is niets mis mee, daarom zou ik ook geen nieuwere auto hoeven (mijn auto heeft wel wat veiligheidsopties, maar die "rijden" niet mee). Maar zulke kleine autootjes vind ik persoonlijk echt een crime om in te rijden. Niet in de laatste plaats omdat ik vrij groot ben.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:07 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Het is anders meer "rijden" dan hedendaagse auto's met allerhande snufjes. In een AX moet je alles zelf doen ipv dat de auto voor je gaat nadenken.
Stoelverwarming vind ik 3x niks.. En is hier in Nederland ook nogal overbodig imho.quote:Op maandag 9 september 2013 12:41 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik heb liever stuurbekrachtiging dan die dingen.... Stoelverwarming? Lijkt me vreselijk. Automaat, geen idee. CC is handig, maar alleen als je veel op de snelweg zit die grotendeels leeg is. Ik gebruik hem praktisch nooit. Veel te druk, veel te veel snelheidswisselingen. (Maar hij is ideaal als we naar m'n moeder gaan, die lange kilometers in Duitsland worden er wel prettiger door )
Ik rijd eigenlijk alleen op de N360 en de ring. En daar heb je gewoon teveel op en afritten.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:20 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Stoelverwarming vind ik 3x niks.. En is hier in Nederland ook nogal overbodig imho.
Mijn favo extra is toch wel cruisecontrol. Erg fijn. Zelfs op de N46 en N33 gebruik ik het.
DSG is trouwens ook wel erg fijn. Airco heb ik ook in de Seat, heb alleen geen flauw idee of dat ding uberhaupt wel werkt...
Een automaat vind ik dan weer niks. Het rijdt wel lekker rustig hoor, maar ik vind wat actiever bezig zijn ook niet zo erg. Bovendien is het meerverbruik vaak wel fors, dat geld steek ik liever in andere dingen .quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:24 schreef monsterd. het volgende:
Ik had cruise control en nu mis ik het heel erg. Gelukkig maakt de automaat wel veel goed
Mwah, ik gebruik het ook op de N360 wel af en toe.. (mits niet te druk.) wil best.quote:Op woensdag 11 september 2013 08:04 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik rijd eigenlijk alleen op de N360 en de ring. En daar heb je gewoon teveel op en afritten.
Automaat zonder cruise control is best link, je rijdt immers snel te hard met een automaat (ik wel tenminste).quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:24 schreef monsterd. het volgende:
Ik had cruise control en nu mis ik het heel erg. Gelukkig maakt de automaat wel veel goed
Die nieuwe automaten van VW(DSG) verbruiken zelfs minder als handgeschakelde versies!quote:Op woensdag 11 september 2013 08:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Een automaat vind ik dan weer niks. Het rijdt wel lekker rustig hoor, maar ik vind wat actiever bezig zijn ook niet zo erg. Bovendien is het meerverbruik vaak wel fors, dat geld steek ik liever in andere dingen .
Ja heb ik vooral 's avonds last van, als ik na werk snel thuis wil zijnquote:Op woensdag 11 september 2013 10:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Automaat zonder cruise control is best link, je rijdt immers snel te hard met een automaat (ik wel tenminste).
Dat laatste heb ik zelfs wel eens na een dagje taxi te hebben gereden..quote:Op woensdag 11 september 2013 10:31 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ja heb ik vooral 's avonds last van, als ik na werk snel thuis wil zijn
Voor de rest wen je er ubersnel aan. Als ik in de auto van house rij, vergeet ik nog wel eens de koppeling in te trappen
Inderdaad, op het werk hebben we een aantal E-klasses met handbak, maar daar hoort echt een automaat in.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar het is gewoon zo ideaal. Schakelen is ook heel leuk maar dat vind ik iets voor auto's met rijbeleving (oldtimers enzo). Voor mijn werk gebruik ik ook mijn privé auto en dan wil ik gewoon comfortabel en stil rijden en dan is een automaat ideaal.
Tegenwoordig is dat meerverbruik ook niet echt een issue meer, moderne automaten zorgen vaak juist voor minder verbruik tov de handbak.quote:Op woensdag 11 september 2013 08:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Een automaat vind ik dan weer niks. Het rijdt wel lekker rustig hoor, maar ik vind wat actiever bezig zijn ook niet zo erg. Bovendien is het meerverbruik vaak wel fors, dat geld steek ik liever in andere dingen .
Snap überhaupt niet waarom dat soort auto's rijdt met een handbak.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:54 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad, op het werk hebben we een aantal E-klasses met handbak, maar daar hoort echt een automaat in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |