Mijn tas past daar niet. Tenminste niet zonder de voorstoel naar voren te zetten. En ik heb niet voor niets een 3-deurs, zodat ik lekker veel ruimte voorin heb!quote:Op woensdag 4 september 2013 18:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Niet mee eens, ik leg mijn tas altijd in het voetenruim van de passagiers (achterin) en hang mijn jasje op aan de B-stijl (zit een haakje).
Is je tas zo zwaar dan dat je het merkt in het weggedrag van de auto?quote:Op donderdag 5 september 2013 07:53 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Mijn tas past daar niet. Tenminste niet zonder de voorstoel naar voren te zetten. En ik heb niet voor niets een 3-deurs, zodat ik lekker veel ruimte voorin heb!
En in de kofferbak staat ook een kratje met daarin allerlei "standaard" auto spullen (hesjes, driehoek, sleepkabel, zaklamp, dat soort dingen). Dus m'n tas heeft maar de helft van de ruimteEn hij staat daar lager dus minder overhellen in de bochten.
Na even teruglezen had ik dit kunnen verwachten...quote:Op donderdag 5 september 2013 13:09 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Is je tas zo zwaar dan dat je het merkt in het weggedrag van de auto?![]()
Ze heeft een Yaris he.. Heeft maar een klein kofferbakje.quote:Op donderdag 5 september 2013 16:30 schreef daNpy het volgende:
Wat voor giga weekendtas heb je dan als die niet in de kofferbak past samen met een kratje?
Ben benieuwd wie er eerder aan vervanging toe isquote:Op donderdag 5 september 2013 20:07 schreef monsterd. het volgende:
Hankook idd, kwam nog wel redelijk uit de anwbtest vandaar.
dat is iets meer dan de helft van wat ik betaal.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:23 schreef pvdplanet het volgende:
De Swift Gti mk1 gaat morgen voor een verse apk.
Flink stuk van het achterste framewerk bij de wielkast rechtsachter moeten reconstrueren wegens roest.
De auto staat tegenwoordig droog en komt alleen op straat bij mooi weer om dit soort ongein in de toekomst te vermijden.
Afgezien van een beetje speling in het stuurhuis is technisch alles prima.
Sinds 29 augustus belastingvrij. Scheelt 42 euro per 3 maanden
Dàt is een hele mooie auto.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:05 schreef Catch22- het volgende:
Hoi!
BMW 520i 24v 150pk uit 95 hier!
Deze week grote beurt laten doen. En de deurvanger laten lassen want die was gaar. Tevens was daardoor het raam uit de geleiders geschoten.
Echter kwam de monteur erachter dat de klepdekselpakking lekte. Die moet dus even vervangen worden. 25 euro en zelf te doen.
Foto
[ afbeelding ]
zeker. Ik ben nogal lang en dit is 1 van de weinig autos waar ik lekker in kan zitten. Daarbij rijdt het werkelijk fantastisch.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dàt is een hele mooie auto.Fijne motor ook.
Ah, jij zit ook in een dure categorie. Ik val toevallig net gunstig met de kilo's leeggewicht, maar betaal alsnog 330 per kwartaal. Pfffft.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:25 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat is iets meer dan de helft van wat ik betaal.
Per maand.
v8 of lpg?quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ah, jij zit ook in een dure categorie. Ik val toevallig net gunstig met de kilo's leeggewicht, maar betaal alsnog 330 per kwartaal. Pfffft.
hier 164 per kwartaal, plus lachen aan de pomp, 35,- voor 50 liter.quote:
geen idee en hij is zeker te zwaar voor een gewone weegschaalquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
Hoe zwaar is ieders auto? die van mij is 945 kg
Iets meer dan 1450kg ofzoquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
Hoe zwaar is ieders auto? die van mij is 945 kg
op het eerste gezicht zou je denken dat het winterbanden zijn!quote:Op donderdag 5 september 2013 17:47 schreef monsterd. het volgende:
En mijn bakbeest heeft weer APK. Dit geintje heeft mij in totaal circa 700 euro gekost, maar nu heb ik wel bandjes met bloemetjesmotief![]()
[ afbeelding ]
Da's lekker ja, zeker met nog 2 ton extra aan boord.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:44 schreef JDude het volgende:
Al maak ik veruit de meeste km's met bakbeesten van 2200 kilo en meer.
Max 3,5t. hèquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Da's lekker ja, zeker met nog 2 ton extra aan boord.
Officieel wel jaquote:Op vrijdag 6 september 2013 11:31 schreef JDude het volgende:
[..]
Max 3,5t. hè.
Maar dankzij de drieliter turbodiesel wil het nog wel een beetje.
die van mij is 1490. Maargoed; dat gewicht heb je gewoon nodig om lekker stabiel te blijven jatochquote:
De volgende wordt wat mij betreft 150 tot 200 kilo lichter, wel met dezelfde motor.quote:Op vrijdag 6 september 2013 11:40 schreef Catch22- het volgende:
[..]
die van mij is 1490. Maargoed; dat gewicht heb je gewoon nodig om lekker stabiel te blijven jatoch
ik geloof 1052kg.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
Hoe zwaar is ieders auto? die van mij is 945 kg
Dan was ik inderdaad ook gegaan. Laatst ook zo'n geintje gehad... ruim vier minuten staan wachten en toen op een rustig moment doorgeplankt. Doei! In m'n binnenspiegel heb ik niemand meer teruggezien in de minuten erna, dus het rode licht zal nog wel even geduurd hebben.quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:19 schreef Marco001 het volgende:
Net trouwens met de taxi door rood gereden. Verkeerslicht stond na 10 minuten nog op rood voor mij, terwijl het gewone verkeerslicht voor rechtsaf al 4* groen was geweest.
Wat de fuck, leipe wagen ouwe!!! Lijkt nog helemaal origineel te zijn.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:05 schreef Catch22- het volgende:
Hoi!
BMW 520i 24v 150pk uit 95 hier!
Deze week grote beurt laten doen. En de deurvanger laten lassen want die was gaar. Tevens was daardoor het raam uit de geleiders geschoten.
Echter kwam de monteur erachter dat de klepdekselpakking lekte. Die moet dus even vervangen worden. 25 euro en zelf te doen.
Foto
[ afbeelding ]
thanksquote:Op vrijdag 6 september 2013 19:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat de fuck, leipe wagen ouwe!!! Lijkt nog helemaal origineel te zijn.
mijn oom is nu een Porsche 924 aan het restaureren. Leuk karretje welquote:Op vrijdag 6 september 2013 20:26 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik wil mijn verstand de deur uit doen en een Audi 924 kopen.
Valt financieel heel goed te doen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 21:19 schreef Catch22- het volgende:
mijn oom is nu een Porsche 924 aan het restaureren. Leuk karretje wel
De tering, dat is wel heel veel. Ik vond al dat ik fanatiek was met zo'n 6k in de afgelopen maand.quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:57 schreef von_Preussen het volgende:
Hmmm, ik zit even de administratie te doen en zie dat ik de afgelopen 7 weken 11.000 kilometer heb gereden....het in het weekend naar Duitsland (huis) forensen hakt erin.
Nope,zijn echt zo licht. Daarom valt het vies tegen om voor wat anders te kijken. Qua balans in verbruik en vaste lasten valt het niet te evenaren.quote:Op zaterdag 7 september 2013 01:19 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Is een AX zo lichtik dacht toch wel 900 ofzo
Goedkoper rijden kan eigenlijk niet nee.quote:Op zaterdag 7 september 2013 01:31 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nope,zijn echt zo licht. Daarom valt het vies tegen om voor wat anders te kijken. Qua balans in verbruik en vaste lasten valt het niet te evenaren.
43 euro aan wegenbelasting per kwartaal en gemiddeld 1 op 15. De auto is dan wel kaler dan kaal dus soms best afzien.
Airco, isolatie en soms mis ik de.stuurbekrachtiging.. Maar dat is.heel somsquote:Op zaterdag 7 september 2013 01:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Goedkoper rijden kan eigenlijk niet nee.
Je bedoelt airco? Nja die paar hete dagen die we hebben per jaar
In de klasse van Micraatjes en Altootjes kom je voor dat bedrag ook wel weg. En een Micra is nog wel een upgrade tov je AX.quote:Op zaterdag 7 september 2013 01:31 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nope,zijn echt zo licht. Daarom valt het vies tegen om voor wat anders te kijken. Qua balans in verbruik en vaste lasten valt het niet te evenaren.
43 euro aan wegenbelasting per kwartaal en gemiddeld 1 op 15. De auto is dan wel kaler dan kaal dus soms best afzien.
Wanneer merk je dat dan van die stuurbekrachtiging? Tijdens het rijden niet neem ik aanquote:Op zaterdag 7 september 2013 01:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Airco, isolatie en soms mis ik de.stuurbekrachtiging.. Maar dat is.heel soms
quote:Op maandag 2 september 2013 19:54 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Show us!
Verder alles goed met je Zweed? En studie?
Koop ik liever een 106 met wat luxe. Vind een Micra best wel een meidenbakquote:Op zaterdag 7 september 2013 06:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
In de klasse van Micraatjes en Altootjes kom je voor dat bedrag ook wel weg. En een Micra is nog wel een upgrade tov je AX.
Fileparkeren!quote:Op zaterdag 7 september 2013 09:16 schreef Hyman het volgende:
[..]
Wanneer merk je dat dan van die stuurbekrachtiging? Tijdens het rijden niet neem ik aan
Dat doe ik dus nooit.quote:
Ik moet vaak genoeg fileparkeren. Mijn vriendin woont middenin het centrum van een plaats en daar kan het niet anders.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:30 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat doe ik dus nooit.Ben ik nogal slecht in. Parkeer hem liever in een vak of (indien @work) een rolstoelbus in de loods.. En daar word echt bumper aan bumer, spiegel aan spiegel geparkeerd. (Dan kan er 1 rij a 4 bussen meer in).
Als je het nooit doet dan wordt je er ook nooit beter in.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:30 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat doe ik dus nooit.Ben ik nogal slecht in. Parkeer hem liever in een vak of (indien @work) een rolstoelbus in de loods.. En daar word echt bumper aan bumer, spiegel aan spiegel geparkeerd. (Dan kan er 1 rij a 4 bussen meer in).
quote:Op zaterdag 7 september 2013 11:51 schreef Hyman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En hij draait weer als een tiet.Ze konden de CO waarden niet helemaal goed krijgen zeiden ze.
Maar: Meer roet is meer goed
Lelijke plekjes.quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:44 schreef Hyman het volgende:
[ afbeelding ]
En zo zag de kofferbak er van binnen uit. het is wel allemaal oppervlakkig gelukkig, dus ik hoop dat dat goedje zn werk doet.
Die roestomvormer ruikt naar balsamico azijn
Was het mooi?quote:Op zaterdag 7 september 2013 20:16 schreef Hyman het volgende:
[ afbeelding ]
Als een eckte fanboy jongeuh.
Jazeker :p in het volvo fanboy topic staat nog een linkje naar alle foto's van dat museum.quote:
Cool! Zullen inderdaad vast hele bijzondere dingen te zien zijn.quote:Op zaterdag 7 september 2013 20:31 schreef Hyman het volgende:
[..]
Jazeker :p in het volvo fanboy topic staat nog een linkje naar alle foto's van dat museum.
? Ik zei juist dat hij wel in de kofferbak past en daar niet zoveel ruimte heeft om te zwerven... (in ieder geval maar de helft van de ruimte die hij zou hebben op de achterbank, omdat dat vouwkratje er ook bij staat).quote:Op donderdag 5 september 2013 16:30 schreef daNpy het volgende:
Wat voor giga weekendtas heb je dan als die niet in de kofferbak past samen met een kratje?
Die Yaris is begin dit jaar verkocht. We hebben nu de Auris. Wel even bij de les blijvenquote:Op donderdag 5 september 2013 16:34 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ze heeft een Yaris he.. Heeft maar een klein kofferbakje.
Echt wel. Niet als je alleen snelweg rijdt. Maar wel als je veel op nogal slingerende landweggetjes (met bochten van 90 graden...) of in de bebouwde kom zit. Ik merk het elke keer weer als ik weer eens in de Starlet zit. Daar moet ik echt kracht zetten om sommige bochten door te komen, terwijl ik in de Auris bij wijs van spreke alleen m'n pink hoef te gebruikenquote:Op zaterdag 7 september 2013 09:16 schreef Hyman het volgende:
[..]
Wanneer merk je dat dan van die stuurbekrachtiging? Tijdens het rijden niet neem ik aan
Neemt niet weg dat dat een van de fijnste functies is die een auto kan hebben.quote:Op maandag 9 september 2013 11:34 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb grotere auto's zonder stuurbekrachtiging gereden met bredere banden en had nergens last van.
Verre van. Dan prefereer ik eerder cruise control, automaat of stoelverwarming.quote:Op maandag 9 september 2013 11:51 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat dat een van de fijnste functies is die een auto kan hebben.
Ik heb liever stuurbekrachtiging dan die dingen.... Stoelverwarming? Lijkt me vreselijk. Automaat, geen idee. CC is handig, maar alleen als je veel op de snelweg zit die grotendeels leeg is. Ik gebruik hem praktisch nooit. Veel te druk, veel te veel snelheidswisselingen. (Maar hij is ideaal als we naar m'n moeder gaan, die lange kilometers in Duitsland worden er wel prettiger doorquote:Op maandag 9 september 2013 11:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Verre van. Dan prefereer ik eerder cruise control, automaat of stoelverwarming.
Heb ik ook. Nooit gebruikt (ja 1 maal om erachter te komen dat het niet bijzonder comfortabel is)quote:Op maandag 9 september 2013 13:19 schreef Sjoegerd het volgende:
Stoelverwarming, lekker warme billetjes in de winter
Tof, mn eerste auto was een AX, en die was geloof ik 697 kg, in ieder geval begon het met een 6quote:Op zaterdag 7 september 2013 01:31 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nope,zijn echt zo licht. Daarom valt het vies tegen om voor wat anders te kijken. Qua balans in verbruik en vaste lasten valt het niet te evenaren.
43 euro aan wegenbelasting per kwartaal en gemiddeld 1 op 15. De auto is dan wel kaler dan kaal dus soms best afzien.
Ik gebruik alleen de begrenzer in de stad. Mensen die gaan remmen voor flitspalen, mensen die niet kunnen invoegen, mensen die niet op hun snelheid letten en deze dus ook niet constant kunnen laten, stoplichten. Geen doen, CC in de stad.quote:Op maandag 9 september 2013 18:34 schreef daNpy het volgende:
Ik gebruik cruise control ook gewoon in de stad
Subaru Vivio is nog een klasse goedkoper, 34 euro per kwartaal geloof ik... 648 kiloquote:Op zaterdag 7 september 2013 01:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Goedkoper rijden kan eigenlijk niet nee.
Begrenzer? Die gebruik ik dan echt nooit.quote:Op dinsdag 10 september 2013 07:42 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik gebruik alleen de begrenzer in de stad. Mensen die gaan remmen voor flitspalen, mensen die niet kunnen invoegen, mensen die niet op hun snelheid letten en deze dus ook niet constant kunnen laten, stoplichten. Geen doen, CC in de stad.
die verwarming moet hoiger zitten, in je rug, en niet bij je kont krijg je zo´n gevoel dat je in je broek hebt gepoept...quote:Op maandag 9 september 2013 13:19 schreef Sjoegerd het volgende:
Stoelverwarming, lekker warme billetjes in de winter
Een AX is daarentegen esthetisch wel iets meer verantwoord dan een Vivioquote:Op dinsdag 10 september 2013 07:43 schreef Braddie het volgende:
[..]
Subaru Vivio is nog een klasse goedkoper, 34 euro per kwartaal geloof ik... 648 kilo
Ik zou het besturen van beide auto's nu niet echt "rijden" willen noemen...quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:03 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Een AX is daarentegen esthetisch wel iets meer verantwoord dan een Vivio
Het is anders meer "rijden" dan hedendaagse auto's met allerhande snufjes. In een AX moet je alles zelf doen ipv dat de auto voor je gaat nadenken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:03 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik zou het besturen van beide auto's nu niet echt "rijden" willen noemen...
O, maar is is niets mis mee, daarom zou ik ook geen nieuwere auto hoeven (mijn auto heeft wel wat veiligheidsopties, maar die "rijden" niet mee). Maar zulke kleine autootjes vind ik persoonlijk echt een crime om in te rijden. Niet in de laatste plaats omdat ik vrij groot ben.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:07 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Het is anders meer "rijden" dan hedendaagse auto's met allerhande snufjes. In een AX moet je alles zelf doen ipv dat de auto voor je gaat nadenken.
Stoelverwarming vind ik 3x niks.. En is hier in Nederland ook nogal overbodig imho.quote:Op maandag 9 september 2013 12:41 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik heb liever stuurbekrachtiging dan die dingen.... Stoelverwarming? Lijkt me vreselijk. Automaat, geen idee. CC is handig, maar alleen als je veel op de snelweg zit die grotendeels leeg is. Ik gebruik hem praktisch nooit. Veel te druk, veel te veel snelheidswisselingen. (Maar hij is ideaal als we naar m'n moeder gaan, die lange kilometers in Duitsland worden er wel prettiger door)
Ik rijd eigenlijk alleen op de N360 en de ring. En daar heb je gewoon teveel op en afritten.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:20 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Stoelverwarming vind ik 3x niks.. En is hier in Nederland ook nogal overbodig imho.
Mijn favo extra is toch wel cruisecontrol. Erg fijn. Zelfs op de N46 en N33 gebruik ik het.
DSG is trouwens ook wel erg fijn.Airco heb ik ook in de Seat, heb alleen geen flauw idee of dat ding uberhaupt wel werkt...
Een automaat vind ik dan weer niks. Het rijdt wel lekker rustig hoor, maar ik vind wat actiever bezig zijn ook niet zo erg. Bovendien is het meerverbruik vaak wel fors, dat geld steek ik liever in andere dingenquote:Op dinsdag 10 september 2013 23:24 schreef monsterd. het volgende:
Ik had cruise control en nu mis ik het heel erg. Gelukkig maakt de automaat wel veel goed
Mwah, ik gebruik het ook op de N360 wel af en toe.. (mits niet te druk.) wil best.quote:Op woensdag 11 september 2013 08:04 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik rijd eigenlijk alleen op de N360 en de ring. En daar heb je gewoon teveel op en afritten.
Automaat zonder cruise control is best link, je rijdt immers snel te hard met een automaat (ik wel tenminste).quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:24 schreef monsterd. het volgende:
Ik had cruise control en nu mis ik het heel erg. Gelukkig maakt de automaat wel veel goed
Die nieuwe automaten van VW(DSG) verbruiken zelfs minder als handgeschakelde versies!quote:Op woensdag 11 september 2013 08:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Een automaat vind ik dan weer niks. Het rijdt wel lekker rustig hoor, maar ik vind wat actiever bezig zijn ook niet zo erg. Bovendien is het meerverbruik vaak wel fors, dat geld steek ik liever in andere dingen.
Ja heb ik vooral 's avonds last van, als ik na werk snel thuis wil zijnquote:Op woensdag 11 september 2013 10:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Automaat zonder cruise control is best link, je rijdt immers snel te hard met een automaat (ik wel tenminste).
Dat laatste heb ik zelfs wel eens na een dagje taxi te hebben gereden..quote:Op woensdag 11 september 2013 10:31 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ja heb ik vooral 's avonds last van, als ik na werk snel thuis wil zijn![]()
Voor de rest wen je er ubersnel aan. Als ik in de auto van house rij, vergeet ik nog wel eens de koppeling in te trappen
Inderdaad, op het werk hebben we een aantal E-klasses met handbak, maar daar hoort echt een automaat in.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar het is gewoon zo ideaal. Schakelen is ook heel leuk maar dat vind ik iets voor auto's met rijbeleving (oldtimers enzo). Voor mijn werk gebruik ik ook mijn privé auto en dan wil ik gewoon comfortabel en stil rijden en dan is een automaat ideaal.
Tegenwoordig is dat meerverbruik ook niet echt een issue meer, moderne automaten zorgen vaak juist voor minder verbruik tov de handbak.quote:Op woensdag 11 september 2013 08:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Een automaat vind ik dan weer niks. Het rijdt wel lekker rustig hoor, maar ik vind wat actiever bezig zijn ook niet zo erg. Bovendien is het meerverbruik vaak wel fors, dat geld steek ik liever in andere dingen.
Snap überhaupt niet waarom dat soort auto's rijdt met een handbak.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:54 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad, op het werk hebben we een aantal E-klasses met handbak, maar daar hoort echt een automaat in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |