abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage woensdag 28 augustus 2013 @ 20:44:03 #126
145738 superworm
is erbij
pi_130568183
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:39 schreef jogy het volgende:
Interview komt inderdaad uit mei :'). Wat is nou schokkender eigenlijk? Dat dit interview nu pas onder de aandacht gebracht wordt om de lopende crisis te ontkrachten of dat ze al vanaf mei weten dat de rebellen chemische wapens gebruiken en de internationale gemeenschap daar niets van wil weten.

Meh.
Ongeveer dit dacht ik ook: dus ze weten dat de rebellen eerder gifgas gebruikten maar (VK en VS voorop) geven vóór het VN-onderzoek al Assad de schuld. Ben heel niet pro-Assad, maar die tweet van Cameron en een aantal andere statements van vandaag leken me wat voorbarig.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_130568265
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:44 schreef superworm het volgende:

[..]

Ongeveer dit dacht ik ook: dus ze weten dat de rebellen eerder gifgas gebruikten maar (VK en VS voorop) geven vóór het VN-onderzoek al Assad de schuld. Ben heel niet pro-Assad, maar die tweet van Cameron en een aantal andere statements van vandaag leken me wat voorbarig.
En dat soort clowns zijn dan onze leiders :')
pi_130568367
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:11 schreef mm1985 het volgende:
UN Official, Syrian Rebels Used Sarin Nerve Gas, Not Assad’s Army

Testimony from victims now strongly suggests it was the rebels, not the Syrian government, that used Sarin Nerve Gas during a recent incident in the revolution-wracked nation, a senior UN diplomat said Monday.
Carla del Ponte, a member of the UN Independent International Commission of Inquiry on Syria, told Swiss TV there were “strong, concrete suspicions but not yet incontrovertible proof,” that rebels seeking to oust Syrian President Bashar al-Assad had used the nerve agent.
But she said her panel had not yet seen any evidence of Syrian government forces using chemical weapons (CW), according to the BBC, she added that more investigation was needed.
Damascus is facing growing Western accusations that its forces used such weapons, which US President Obama has described as crossing a Red Line. But Ms. del Ponte’s remarks may serve to shift the focus of international concern.
Ms. del Ponte, who in Y 1999 was appointed to head the UN was crimes tribunals for Yugoslavia and Rwanda, has sometimes been a controversial figure. She was removed from her Rwanda post by the UN Security Council in Y 2003, but she continued as the Chief prosecutor for the Yugoslav tribunal until Y 2008.
Rebel Free Syrian Army spokesman Louay Almokdad denied that rebels had use chemical weapons (CW).

Bron:http://www.livetradingnew(...)assads-army-6636.htm
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:29 schreef jogy het volgende:
Hier de youtube van het interview met die del ponte

Tsja, ik zou daar niet te veel waarde aan hechten. Het VN-team heeft zich later volledig gedistantieerd van de uitspraken van Del Ponte en beweerden dat dat bewijs waar ze het over had niet bestond. Daarna ook nooit meer wat van gehoord.
Incelfrikandel
  woensdag 28 augustus 2013 @ 20:47:33 #129
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130568397
Als de VS al bewijzen heeft dat Assad chemische wapens heeft gebruikt, wie gelooft dat nou nog na die leugens over de massavernietigingswapens in Irak?
Feyenoord!
  Redactie Frontpage woensdag 28 augustus 2013 @ 20:48:46 #130
145738 superworm
is erbij
pi_130568471
http://rt.com/usa/us-military-syria-strike-111/

quote:
It’s coming: US finalizing plans for military strike on Syria

Two unnamed White House officials told the Associated Press that the Obama administration is still deciding on what Syrian targets will be attacked and to what degree during a military strike that now seems inevitable.

While the strike itself will be conducted only after the White House presents the public with what it believes is “undeniable” proof of chemical weapon use carried out by Syrian President Bashar al-Assad, intelligence agencies and policy makers are struggling to decide what goals they hope to achieve by launching an attack.

One of the officials granted anonymity to speak to the AP said, "If there is action taken, it must be clearly defined what the objective is and why" and based on "clear facts.” Meanwhile, another official briefed on a potential strike told the Los Angeles Times that the White House may opt for an attack "just muscular enough not to get mocked," but one that wouldn’t be severe enough to warrant a response from Syrian allies Iran and Russia.

"They are looking at what is just enough to mean something, just enough to be more than symbolic," the Times quoted the source as saying.

The US and its allies already have enough resources throughout the region to strike Syria at any moment. Secretary of Defense Chuck Hagel said earlier this week that the American military “was in place to be able to fulfill and comply with whatever option the president wishes to take.” Once Pres. Obama authorizes a strike, he said, US forces were “ready to go, like that.”
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 28 augustus 2013 @ 20:48:59 #131
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130568484
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:43 schreef mm1985 het volgende:

[..]

Als de rebellen dat eerder hebben gebruikt, waarom zou dat nu dan niet weer het geval kunnen zijn?
Volgens onderzoek van de Britten zat het regime er toen ook achter, weet er het fijne ook niet van.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 20:49:22 #132
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130568510
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

[..]

Tsja, ik zou daar niet te veel waarde aan hechten. Het VN-team heeft zich later volledig gedistantieerd van de uitspraken van Del Ponte en beweerden dat dat bewijs waar ze het over had niet bestond. Daarna ook nooit meer wat van gehoord.
Zo gaat dat vaak met klokkeluiders helaas. Omgekeerde wereld leven we in waarin mensen die goed proberen te doen in de gevangenis belanden, vermoord worden of gewoon dood gezwegen worden.
Feyenoord!
  Redactie Frontpage woensdag 28 augustus 2013 @ 20:50:24 #133
145738 superworm
is erbij
pi_130568565
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:49 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zo gaat dat vaak met klokkeluiders helaas. Omgekeerde wereld leven we in waarin mensen die goed proberen te doen in de gevangenis belanden, vermoord worden of gewoon dood gezwegen worden.
Treurig genoeg maar al te waar, ook hier in het 'veilige' Westen. De manier waarop Nederland haar klokkenluiders (heeft) behandel(t/d) is ronduit misselijkmakend.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 28 augustus 2013 @ 20:52:31 #135
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130568699
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:50 schreef superworm het volgende:

[..]

Treurig genoeg maar al te waar, ook hier in het 'veilige' Westen. De manier waarop Nederland haar klokkenluiders (heeft) behandel(t/d) is ronduit misselijkmakend.
Inderdaad maar het ergste land hierin is toch wel de USA met Manning (die nu 35 jaar gevangenisstraf heeft gekregen) en Snowden (die op de hitlist staat).
Feyenoord!
  woensdag 28 augustus 2013 @ 20:52:49 #136
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
  Redactie Frontpage woensdag 28 augustus 2013 @ 20:53:25 #137
145738 superworm
is erbij
pi_130568753
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:52 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Inderdaad maar het ergste land hierin is toch wel de USA met Manning (die nu 35 jaar gevangenisstraf heeft gekregen) en Snowden (die op de hitlist staat).
Je vergeet Assange. Die zit nog steeds in diezelfde ambassade vast geloof ik.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_130569235
Stiekem hoop ik dat Assad wat voorraden weet door te voeren naar Hezbollah / Westerse doelen weet te raken. Gewoon omdat het kan. Collateral damage en shit.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 21:01:08 #139
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130569290
LIVE BLOG || Amid Syria tension, Israeli cabinet orders limited enlistment of army reserve forces

9:31 P.M. The U.S. State Department said that Russian opposition to United Nations Security Council action on the Syria conflict should not be allowed to shield the Syrian government. "We do not believe the Syrian regime should be able to hide behind the fact that the Russians continue to block action on Syria at the UN and we will make our decision on appropriate action going forward," State Department deputy spokeswoman Marie Harf told reporters. (Reuters)

8:32 P.M. UN Security Council failed to reach an agreement on a British-proposed resolution that would authorize the use of military force against Syria. A diplomat said that Russia objected to the resolution and reiterated its opposition to international intervention in Syria. (AP)

7:28 P.M. A senior U.S. official said on Wednesday that the Obama administration is considering military options that include multi-day strikes on Syrian government targets in response to last week's chemical weapons attack. (Reuters) (Haaretz)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 21:01:19 #140
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130569298
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:00 schreef expans het volgende:
Stiekem hoop ik dat Assad wat voorraden weet door te voeren naar Hezbollah / Westerse doelen weet te raken. Gewoon omdat het kan. Collateral damage en shit.
Ik hoop ook dat er lekker veel doden vallen.
pi_130569336
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:00 schreef expans het volgende:
Stiekem hoop ik dat Assad wat voorraden weet door te voeren naar Hezbollah / Westerse doelen weet te raken. Gewoon omdat het kan. Collateral damage en shit.
Benieuwd of je dat nog steeds vind als je broer één van de doden is
pi_130569396
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:00 schreef expans het volgende:
Stiekem hoop ik dat Assad wat voorraden weet door te voeren naar Hezbollah / Westerse doelen weet te raken. Gewoon omdat het kan. Collateral damage en shit.
:').
pi_130569410
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:49 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zo gaat dat vaak met klokkeluiders helaas. Omgekeerde wereld leven we in waarin mensen die goed proberen te doen in de gevangenis belanden, vermoord worden of gewoon dood gezwegen worden.
Mogelijk, maar Del Ponte heeft media-alternatieven zat om naartoe te stappen. Ik vond het destijds niet heel overtuigend omdat ze het had over bewijs maar nooit specifiek benoemde wat dat bewijs nou was(of ik heb dat over het hoofd gezien). Dat is toch wel anders bij klokkenluiders zoals Assange of Snowden.

Niet dat ik het uitsluit, maar Assad weigerde daarbij ook toegang tot de VN-onderzoekscommissie om de feiten te onderzoeken op de locatie.
Incelfrikandel
pi_130569499
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:01 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ik hoop ook dat er lekker veel doden vallen.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:01 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Benieuwd of je dat nog steeds vind als je broer één van de doden is
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:01 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Benieuwd of je dat nog steeds vind als je broer één van de doden is
Natuurlijk is het verschrikkelijk als er doden vallen maar waarom zo naïef?
Het Westen / KSA / random arab country steunt de rebellen al zo lang waarbij ze zich echt niet bekommerden om de doden. Deze hele rode lijn vanwege mensenrechten komt bij mij ook gewoon over als gelul, zijn imo eerder bang dat als de nood hoog is Assad alsnog weet te winnen door al z'n voorraden erop af te gooien.

Besides, ik weet dat het ziek klinkt maar ik ben best benieuwd hoe al die aasgieren die Assad weg willen hebben zouden reageren als hun beslissingen ook nadelen zou hebben voor hun eigen land. Zoals bv een aanslag oid.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 21:05:34 #145
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_130569529
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 28-08-2013 21:12:57 (troll) ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_130569700
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:01 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ik hoop ook dat er lekker veel doden vallen.
Ik hoop deze keer (helaas) echt dat er ontzettend veel doden vallen onder de Amerikanen, Britten en Fransen. Als ze zo graag oorlog willen voeren mogen ze van mij lijden ook, dat de support van hun burgers maar een keer ophoudt voor dit soort machtsvertoningen
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_130569780
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:08 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik hoop deze keer (helaas) echt dat er ontzettend veel doden vallen onder de Amerikanen, Britten en Fransen. Als ze zo graag oorlog willen voeren mogen ze van mij lijden ook, dat de support van hun burgers maar een keer ophoudt voor dit soort machtsvertoningen
Man man man, hele bevolking is tegen hoor, van bijna de gehele westerse wereld. Alleen onze leiders doen weer eens precies wat ze zelf willen, en niet wat het volk wil. Dat probleem kennen we nu al jaren, dan is het achterlijk om "onschuldige soldaten" dood te wensen.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 21:10:33 #148
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130569803
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:08 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik hoop deze keer (helaas) echt dat er ontzettend veel doden vallen onder de Amerikanen, Britten en Fransen. Als ze zo graag oorlog willen voeren mogen ze van mij lijden ook, dat de support van hun burgers maar een keer ophoudt voor dit soort machtsvertoningen
Volgens mij steunde slechts een procent of tien van de Amerikaanse bevolking een militaire interventie. Maar ja.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 21:11:57 #149
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130569869
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De extremist Assad gaat voor de heilige Jihad:

[..]

Knap, gezien assad seculier is.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  Redactie Frontpage woensdag 28 augustus 2013 @ 21:13:32 #150
145738 superworm
is erbij
pi_130569970
http://rt.com/news/syria-crisis-live-updates-047/
quote:
19:01 GMT: Russia has a right to veto in accordance with the UN Charter, but it is premature to comment on voting on the UK’s draft resolution on Syria, said Russian Deputy Foreign Minister Gennady Gatilov.

He explained that the resolution is currently being distributed by the “sponsors” of the document among several UN member states, calling it a “common working process.”

Such distribution is unofficial, thus it does not trigger a 24-hour rule for a vote after the formal introduction of a resolution to the UN Security Council, Gatilov said.

18:45 GMT: US State Department spokeswoman Marie Harf said the US will not let Syria “hide behind” the Russian veto in the UN Security Council against military intervention.

“We do not believe the Syrian regime should be able to hide behind the fact that the Russians continue to block action on Syria at the UN and we will make our decision on appropriate action going forward,” Harf told reporters.

She then questioned, whether UN Council was an effective venue to deal with the Syrian conflict, citing previous decisions by Russia to block resolutions on Syria.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')