jitzzzze | vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:52 |
Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87 118i • Impry, E87 130i • Maart78, E81 118i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • jitzzzze, E36 318tds touring • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • Xtr3mE, E46 318ci • mitchelll0181 E46 318i • Maharbal, E46 325ci • SingleCoil E46 325ic • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • Moody, F30 320i • Driftkikkerrrrr e30 318i. • daNpy, 2006 E91 325i Touring • Sie_Scheitern_Epos, 2000 E46 Coupé 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d • Catch22-, E34 520i '95 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • YoshiBignose, E23 732i • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL • Alicey & SingleCoil, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • von_Preussen, E70 X5 3.0d • Andyy, E84 X1 sDrive 20i Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Onderdelen Meer onderdelen Handige links Online TIS: http://bmw.workshop-manuals.com/ Online WDS: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/ Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. | |
jitzzzze | vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:54 |
LAPO uit vorige topic:
| |
YoshiBignose | vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:57 |
Jazekerrrrr Moet nog ff de nieren erin zetten maar de bumper past niet goed, komt volgende zomer wel weer | |
jitzzzze | vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:05 |
Nice, 'nieuw' gekocht? Denk ook aan het stootstripje op de voorbumper | |
YoshiBignose | vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:07 |
Nope, konden van iemand overnemen voor weinig met wat schade. Ziet er verder qua uiterlijk echt heel goed uit, geen deukjes niks. Dus alleen de voorkant nog even opknappen. Helaas een 318i handbak maar ach, beetje 80 cruisen gaat prima Met dit soort weer wil je echt geen dak meer boven je hoofd | |
jitzzzze | vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:09 |
Ziet er mooi uit, is dat Montreal bleu? | |
Piet__Piraat | vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:55 |
Serieus? Waarom niet? Dat lijkt me zo gaaf in m'n volgende auto! Lijkt waarschijnlijk onbalans te zijn inderdaad. Heb nog geen 170 gereden dus niet getest, maar linksvoor moest nodig gebalanceerd worden, zal nu wel weg zijn. | |
boegschroef | vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:07 |
Waarom niet? Omdat bij mij een auto altijd schhon moet zijn. En met mijn 1000 km per week betekende dat elk weekend die stoelen schoonmaken... Een spijkerbroek geeft best veel af. En je ziet elk klein krasje/beschadiging. Die zie je niet op een zwart interieur.... Nee voor mij 1 keer maar nooit meer | |
Hyperdude | vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:28 |
Dat heet hier patina | |
jitzzzze | vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:37 |
Dat is alleen van toepassing op items ouder dan 20 jaar | |
Hyperdude | vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:42 |
Komt nog wel. Heb hier ook nog een donkerblauwe auto met donkerblauw lederen dash en donkerblauwe lederen stoelen en donkerblauwe kunstlederen hemel. Vind ik ook niet alles. Alles zwart wordt ook snel zwart gat/SM-studio. Als ik zou weten hoe een SM-studio er uit zou zien | |
Piet__Piraat | vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:51 |
Donkerblauw in een E46 ja? Ook het dash? Dat zie je niet vaak! Ik zag van de week een F10, heel mooi bruin exterieur, maar een vies groene lederen interieur. Wat een wansmaak Ah, daar zou ik niet bij stil staan. Tegenwoordig ga ik ook richting die km's alleen het schoonmaken heb ik echt geen trek in... | |
Hyperdude | vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:52 |
Geen BMW. Oude 911 | |
maart78 | vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:40 |
foto's | |
maart78 | vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:40 |
911 is wel heel dik | |
Piet__Piraat | zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:27 |
Dat verklaart wel wat | |
Nadinarama | zaterdag 24 augustus 2013 @ 07:29 |
Dankje! Ik ga eens kijken hoe ver ik kom. | |
jitzzzze | zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:43 |
Tsja, een goede smaak is nou eenmaal niet te koop | |
Piet__Piraat | zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:26 |
Dat bleek wel Ik vraag me wel af hoe ie er aan komt, want het is niet te vinden in de normale optielijst van BMW (althans, niet in de car configurator). Gelukkig . | |
jitzzzze | zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:27 |
Als jij centjes meeneemt dan maakt BMW een hoop voor je | |
rival | zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:36 |
Gaaf man, show us | |
rival | zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:37 |
Kap open en rijden maar idd! | |
Piet__Piraat | zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:57 |
Ja, dat snap ik Maar ik probeer het me in te beelden. "Nee, al die mooie, stijlvolle, passende kleuren wil ik niet. Wat is nu echt intens lelijk? Iets donkerder dan gifgroen. Ja, dat staat vast goed bij de rest van m'n classy car, laat ik dat maar doen." Zo'n dealer pist toch ook in z'n broek van het lachen en gaat op zoek naar Bananasplitcamera's? Wel goede diefstalpreventie, dat dan weer wel *Stil* *Mooi* | |
jitzzzze | zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:59 |
Natuurlijk pist ie in z'n broek van het lachen. Het een briljante grap voor op de VriMiBo. Maar als de klant betaald dan krijgt ie het, of het nou mooi is of niet. | |
Hyperdude | zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:10 |
Op verzoek een paar blauwe plaatjes onder spoiler om BMW topic niet te vervuilen.
| |
Nadinarama | zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:29 |
Zojuist onderdelen bij http://www.schmiedmann.nl/ aangeschaft. Ben benieuwd. Collectie lijkt me aardig compleet. | |
jitzzzze | zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:38 |
Schmiedmann is echt goed, bestel er regelmatig. Enige nadeel is dat het soms even kan duren voordat je het in huis hebt. Ook spul wat niet op hun site staat kunnen ze aan komen. | |
Piet__Piraat | zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:46 |
Die lui bezeiken zich helemaal . In de fabriek zullen ze het ook niet snappen Nog nooit besteld, maar carterventilatie is niet duur daar, dus denk dat ik 'm wel even bestel. Heb 'm laatst bij de beurt niet los gehad maar je hoort overal dat ze na 200k helemaal versteend zijn, dus dan mag ie wel een keer... | |
Hyperdude | zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:53 |
Ik heb de Canada versie van carterventilatie. Daar zit een rubberschuimlaagje omheen zodat ie wat meer op temperatuur komt/blijft. En minder snel gaat dichtzitten, hopelijk. | |
jitzzzze | zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:58 |
Schmiedmann is niet duur, zelfs een van de goedkoopste. Maar ze leveren geen rotzooi; OEM of gelijkwaardig. Als je geen haast hebt, en bmw specifiek spul nodig hebt is het echt een prima optie. | |
rival | zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:25 |
mooi man, zit daar nog wat aan vermogen in? | |
rival | zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:26 |
Dat denk ik nou ook altijd als ik hem open zie staan thnx! | |
Hyperdude | zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:56 |
Net zoveel als de 330. 231 Mooie foto idd. van dat weiland | |
Piet__Piraat | zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:00 |
Heeft geen haast; is nog niet kapot dus vervang ik pas een keer als het me toevallig uitkomt. Mja, maar daar rijden ze niet zo vaak diesel dus zal mijn versie moeilijker verkrijgbaar zijn denk ik. Maar wat ik ook begreep is dat ze de EU-versie hebben aangepast en er zit nu geen filter meer in, dan verstopt ie ook niet meer. Alleen die temperatuur is een ander verhaal, maar zo gruwelijk koud wordt het hier toch niet. | |
jitzzzze | zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:01 |
Dan zou ik het zeker bij Smiedmann bestellen, denk wel even aan de verzendkosten van een tientje Als het in een normale envelop kan dan kun je dat gewoon vragen. Bespaart je weer een paar euro | |
Piet__Piraat | zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:02 |
Dat past niet Maar dan wacht ik wel heel even en bestel ik binnenkort wel wat meer in één keer. M'n onderdelenvoorraad is ook tanende namelijk: kan nog net één beurtje doen. | |
jitzzzze | zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:04 |
Dat is nog beter, want de verzendkosten blijven altijd een tientje | |
Hyperdude | zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:42 |
De nieuwste ontwikkelingen weet ik verder ook niet Dat de standaard versie bij de 330i niet werkt weet ik wel. | |
Piet__Piraat | zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:09 |
Forse kosten dan voor een klein product. Binnenkort maar eens struinen wat ze nog meer hebben | |
jitzzzze | zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:24 |
Is het ook, dus opsparen is de moeite waard. En als het in een envelop past, dan moet je ze even een mailtje dichten Of ophalen, ze hebben vaak wel wat leuk speelgoed staan. | |
YoshiBignose | zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:19 |
mitchelll0181 | zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:24 |
Haters! Nekschot | |
Hyperdude | zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:30 |
Waardeloos idd. Blij met mijn garage. Maar zou niet nodig moeten zijn. | |
YoshiBignose | zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:36 |
Andyy | zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:16 |
Ik deel je leed | |
jitzzzze | zondag 25 augustus 2013 @ 07:30 |
Dat word overspuiten, of uren lang met een lakstiftje kloten | |
Mike4Ever | zondag 25 augustus 2013 @ 08:31 |
Ik neem aan dat hij ook weleens uit je garage komt? Zoiets hoeft natuurlijk niet altijd op je oprit te gebeuren. Bij een supermarkt oid is de kans veel groter. | |
YoshiBignose | zondag 25 augustus 2013 @ 10:31 |
Toevallig dus net gespoten de bumper etc. in 1 kleur. Heb nog wel een beetje van dat verf maar ja. Zag op internet wel hoe iemand zo'n kras bijna helemaal weg kreeg met polijsten en wat andere shit. Nou ja ik ga hem binnenkort toch verkopen, maar is ook niet goed voor de verkoop zulke krassen | |
jitzzzze | zondag 25 augustus 2013 @ 10:33 |
Dit polijst je niet weg, ik zie de witte grondverf. Je maakt het wel een stuk minder zichtbaar met polijsten, maar helemaal onzichtbaar niet. | |
YoshiBignose | zondag 25 augustus 2013 @ 10:35 |
Daarom zeg ik ook bijna. Bijv: http://forum.carclean.nl/(...)en-auto-gekeyed.aspx | |
jitzzzze | zondag 25 augustus 2013 @ 10:37 |
Oh ja, dat topic Daar zitten heel wat uurtjes met de lakstift in. Laagje voor laagje de kras opvullen, dan wetsanden en vervolgens polijsten. Dat gaat je heel wat weken en uurtjes kosten | |
YoshiBignose | zondag 25 augustus 2013 @ 10:38 |
Klopt dat doet de koper maar dan. Krijg er toch al geen drol meer voor denk ik. | |
jitzzzze | zondag 25 augustus 2013 @ 10:39 |
Dat is een keuze die alleen jij kan maken. | |
Hyperdude | zondag 25 augustus 2013 @ 12:36 |
Ziet er uit als veroorzaakt door idioot op fiets, of idioot met fietssleutels. Daar heb je veel minder last van met een garage. Met mijn klassiekertje kom ik niet bij supermarkten, tenzij zeer ruime parking en dan zet ik 'm zo ver mogelijk bij huisvrouwen en kinderen vandaan. Maar 100% kan je het niet voorkomen. Teveel domme, en vaak kwaadwillende, idioten op deze wereld. | |
Mike4Ever | zondag 25 augustus 2013 @ 12:42 |
Zet mijn auto echt nooit in de garage maar ik gebruik hem ook dagelijks. Op de oprit zetten voldoet ook prima, daar komen normaalgesproken geen fietsers langs. Aan de straat zetten is natuurlijk een ander verhaal. | |
Fopje | zondag 25 augustus 2013 @ 12:44 |
Dat is echt zwaar waardeloos. Ik had bijna een keer een oudere dame in elkaar gestompt. Mijn broer parkeerde zijn auto netjes tussen de lijnen en we stappen uit. We stonden nog bij de auto toen er een vrouw in een Mercedes aan kwam rijden. Ze gooit haar portier zo tegen zijn auto aan. "Klein beetje uitkijken he?" En het enige wat ze zei: "Had je maar een fatsoenlijke auto moeten kopen, dan heb je dat niet" (Ging om een Alfa GTV 3.2) Geen schade maar toch, dan hoop je echt dat iemand ter plekke neervalt. Gewoon normaal omgaan met andermans spullen ook al staat het je niet aan. | |
Piet__Piraat | zondag 25 augustus 2013 @ 14:02 |
Ik ben echt benieuwd hoe ik reageer op zo'n moment met een autodeur tegen je eigen auto ofzo, en al helemaal als mensen zo reageren. Kan me zomaar voorstellen dat ik die van mij voluit open sodemieter met deuk en forse lakschade tot gevolg, en daarna wegrij. Pure frustratie. Maar goed, ben wat krassen betreft ook blij met m'n parkeergarage. En verder inderdaad proberen slim te parkeren en dan maar wat meters extra te lopen. Al doe je tegen zo'n 'sleutelaar' helemaal niets. | |
jitzzzze | zondag 25 augustus 2013 @ 14:03 |
Ik ben dan nooit te beroerd om de deur ook iets harder open te smijten dan normaal. To return the favor zeg maar | |
Piet__Piraat | zondag 25 augustus 2013 @ 22:02 |
Die neiging is er zeker wel ja. Helaas zie je het 99% van de tijd niet gebeuren. Dus dan maar 100m verderop parkeren als laatste in de rij en strak tegen de stoep. Kan 't in elk geval maar aan één kant... | |
jitzzzze | zondag 25 augustus 2013 @ 22:05 |
Dat doe ik dus ook. Dan maar verder lopen, jammer dat het zo moet. | |
boegschroef | maandag 26 augustus 2013 @ 10:05 |
Ja.... tot er iemand met zijn winkelkarretje of kinderwagen over de stoep rijd en langs je auto afgaat | |
Piet__Piraat | maandag 26 augustus 2013 @ 10:34 |
Daarom in zulke gevallen helemaal aan het einde van de parkeerplaats staan, dan is de kans een stuk kleiner. Al voorkom je het natuurlijk nooit helemaal. | |
maart78 | maandag 26 augustus 2013 @ 18:03 |
Ik sta altijd in de lengte van de stoep achter elkaar voor mijn huis. Pas een deukje van een kinder fietsje, die fietsen altijd met een noodgang over de stoep. Gelukkig heb ik mijn auto niet nieuw gekocht | |
mitchelll0181 | maandag 26 augustus 2013 @ 18:05 |
Ja want nu is het minder erg omdat hij niet nieuw is Rare logica | |
Fopje | maandag 26 augustus 2013 @ 18:39 |
Staat weer bij de garage Stofhoezen vervangen van de homokineet voor. Brandstof sensor vervangen. Olielekkage opsporen ( allemaal oliespetters aan de linkerkant van mijn motorkap de kleppendeksel pakking is recent vervangen dus misschien ligt het daar aan. Hij had het ook over 1 of ander filter die misschien verstopt zit waardoor de druk te groot wordt en olie gaat spugen. | |
Piet__Piraat | maandag 26 augustus 2013 @ 18:41 |
Carterventilatie? Maar juichen omdat ie bij de garage staat? Wel omdat ie gerepareerd wordt misschien, maar ik ga altijd huilen van die rekeningen... | |
Fopje | maandag 26 augustus 2013 @ 18:42 |
Ja dat ja, carterventilatie Ik kan er beter om juichen, anders barst ik in janken uit | |
Hyperdude | maandag 26 augustus 2013 @ 18:59 |
Hoeveel had ie ook alweer gelopen? Ik heb de carterventilatie ook al twee keer laten doen de laatste 180K kms. Veel korte stukkies; onder de 30 km wordt je blok niet warm genoeg in de winter, is mede oorzaak. In de winter doe ik een stuk van dat bubbeltje plastic isolatiespul voor het onderste deel van de radiator. Thv. de bumper zeg maar. Blaast er wat minder vrieslucht langs het blok. Qua motortemperatuur zal het wel niet zoveel schelen | |
maart78 | maandag 26 augustus 2013 @ 19:05 |
nee ben ik met je eens. blijft kut natuurlijk, helaas doe je er niet zoveel aan nee ben ik met je eens, alleen doe je er niet zo veel aan | |
Fopje | maandag 26 augustus 2013 @ 19:08 |
Bijna 170.000. Hoe kwam jij er achter? | |
Hyperdude | maandag 26 augustus 2013 @ 19:15 |
Rook in de achteruitkijkspiegel bij abrupt gas loslaten. bv. beetje overhaast uitvoegen. En olieverbruik verhoogd. | |
Fopje | maandag 26 augustus 2013 @ 19:29 |
Grote kans dat dit het is dan.. Zag soms ook rookwolkjes, en een halve liter olie bijgevuld. | |
Piet__Piraat | maandag 26 augustus 2013 @ 22:15 |
Ik zit nu ruim over 200k en volgens mij is ie nog nooit vervangen . De afgelopen drie jaar in elk geval niet. Ik bestel 'm dus binnenkort wel voor de zekerheid, vooral omdat je bij diesels het risico loopt van 'op hol slaan'; dat voorkom ik toch liever. In de winter maak ik meestal met tiewraps een kartonnetje vast in één van de nieren, scheelt ook nogal wat koude luchttoevoer. | |
jitzzzze | dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:37 |
Ik ben al weken op zoek naar een setje winterbanden, en ondanks dat Marktplaats er vol mee staat is het moeilijk om een goede set te vinden voor een acceptabele prijs. De meeste set's op marktplaats hebben 5mm of minder, of zijn van een goedkopie merk, of ze willen de hoofdprijs. Ook komen er vaak weer velgen bij, terwijl ik al twee sets heb. Het prijsverschil met nieuwe is soms maar een paar tientjes, terwijl ze echt wel opgereden zijn. 5 of 4mm of minder nog profiel staat er in overvloed op, terwijl die zo goed als versleten zijn. En toch proberen lui daar nog 150 of meer euro's voor de te vangen. Ik ga toch maar eens kijken naar nieuwe, van een A-merk als Michelin, Conti, Bridgestone of Pirelli's. Andere merken heb ik slechte ervaringen mee; Minerva, Vredestijn vind ik bagger rijden en die goedkope Chinese rommel hoef ik al helemaal niet. Wel heb ik twee sets velgen; style 6 en style 32. Op de style 6 zitten de zomerbanden; en op de 32 wilde ik de winterbanden doen. [ Bericht 0% gewijzigd door jitzzzze op 27-08-2013 11:09:46 ] | |
boegschroef | dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:54 |
Ik zit min of meer met hetzelfde probleem, maar dan met velg... Ik heb de winterbanden van de e92 op velgen, maar die velgen passen niet onder de Z4 (en 1 ervan is krom, dus die wil ik er zoiezo niet meer onder...). Zoek je naar 2e hand velgen voor de Z4 met winterbanden krijg je alleen reacties met het profiel is nog 4mm ( en als er dan 1 stuurt dat ze bijna nieuw zijn en nog zeker 6 mm hebben, kom je langs om ze op te halen hebben de 2 voorste 5 mm en de achterste 3mm zucht! ) | |
Piet__Piraat | dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:54 |
Daarom is MP hopeloos. Ik ben gestopt met daar kijken voor banden e.d. Het is me de energie en frustratie niet waard. Recent ook gewoon twee nieuwe achterbanden gekocht via internet...170 euro incl montage voor een A-merk en dan weet je zeker dat het goed zit. Via MP is het altijd maar afwachten en dat is me het tientjeswerk niet waard. | |
jitzzzze | dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:05 |
Voor normale banden ga ik gewoon hier naar de automaterialenwinkel. Krijg een goede korting, die maar een paar euro's boven de internetprijs ligt. Ga maar eens kijken wat ze voor winterbanden willen hebben. | |
boegschroef | dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:37 |
pff 170 euro kon ik het daar maar voor doen, de laatste keer was ik 320 euro per band kwijt... (Pirelli P ZERO Run Flat 255/30 R19) En nu zitten ze weer alweer op 2mm.... | |
rival | dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:03 |
Maar je rijdt nu wel op geweldige banden, dat is iets waard!! | |
daNpy | dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:26 |
Ik zoek nog steeds 16" velgen. Wel voor de E91 dus andere ET als E46 en E36 (en ook E60 geloof ik). | |
jitzzzze | dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:27 |
Velgen zijn nog wel redelijk op Marktplaats te vinden. Zet anders ook een zoekertje op een BMW forum, dat helpt echt een boel. | |
Fopje | dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:30 |
Even een update van de doktor: Er zat dus te veel druk in het blok, caterventilatie is nagekeken en doorgespoten en daar was niet veel bijzonders te zien. Nu gaan ze een motorflush doen en olie verversen, hopelijk helpt dat de druk te verminderen? | |
daNpy | dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:32 |
Membraampje van de carterventilatie ook oke? | |
Fopje | dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:07 |
Geen idee Ze hebben er vanmiddag naar gekeken en doorgespoten, wat dat ook mag betekenen | |
mitchelll0181 | dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:28 |
Bedankt voor het draaiend houden van de economie! Ja die mensen hebben we ook nodig | |
Fopje | dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:29 |
motorflush wilde ik sowieso binnenkort doen, dus dan maar meteen | |
daNpy | dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:35 |
Niet veel eigenlijk, als je niet precies weet wat het inhoud Wat voor auto is het eigenlijk? | |
Hyperdude | dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:15 |
E46 330iX dacht ik | |
Fopje | dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:18 |
E46 330xi touring. Maar ze gingen de carterventilatie controleren, dan zullen ze toch ook wel het membraan meecontroleren als dat er mee te maken heeft mag ik hopen Maar zal het morgen voor de zekerheid ff vragen | |
Hyperdude | dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:26 |
oja xi ipv ix Ik ben zeker geen expert. Maar als een 330i hebt met al 100.000 km dezelfde carterventilatie, zou ik die eerst maar eens vervangen voordat je ingewikkeld gaat doen. 1 Probleem; je hebt zeer waarschijnlijk geen idee of en wanneeer dat ding ooit is vervangen. Je kan 'm trouwens redelijk makkelijk lostrekken aan de bovenzijde. ff een pijperager erin oid en als die schoon blijft, is zou het niet aan de carteventilatie kunnen liggen. | |
Piet__Piraat | dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:28 |
Oh dat scheelt wel, bij een 320d moet je wel iets meer demonteren . | |
jitzzzze | woensdag 28 augustus 2013 @ 08:54 |
Wat een pech, auto misschien weg | |
rival | woensdag 28 augustus 2013 @ 08:55 |
misschien? | |
jitzzzze | woensdag 28 augustus 2013 @ 09:02 |
De waterpomp is stuk, of de koppakking. Of iets anders waardoor er geen KVS wordt rondgepompt. | |
rival | woensdag 28 augustus 2013 @ 09:18 |
vervelend! Hij staat nu bij de garage? | |
jitzzzze | woensdag 28 augustus 2013 @ 09:26 |
Ja, vanmorgen stil komen te staan onderweg. Naar de garage gesleept en nu maar wachten. Ze gaan eerst onderzoeken. Een andere waterpomp is niet zo heel erg, maar andere koppakking is einde auto. Dat ga ik niet doen. | |
rival | woensdag 28 augustus 2013 @ 09:39 |
stopte hij er uit zichzelf mee? Ja een waterpomp is nog te overzien maar als de hele boel uit elkaar moet is het het waarschijnlijk niet meer waard nee... | |
jitzzzze | woensdag 28 augustus 2013 @ 09:44 |
Ja, ineens noodloop. Out of nowhere gaat ie stationair lopen en reageert niet meer op gas. Herstarten, metertje vol in het rood. Direct gestopt, KVS kwam als een fontein uit het reservoirtje bij dop klein stukje open draaien. Even gewacht, herstarten, alles weer prima. Binnen 500 meter exact hetzelfde. Weer gestopt, Wegenwacht gebeld en die constateerde dat de KVS niet doorstroomt. Heb ook geen verwarming binnen, en er stroomt niks door het reservoirtje, wat je normaal wel ziet. | |
rival | woensdag 28 augustus 2013 @ 11:44 |
dat klinkt niet goed nee.... ik duim met je mee voor een vastzittende waterpomp! | |
daNpy | woensdag 28 augustus 2013 @ 11:50 |
Klinkt idd als een waterpomp. Maar dan kan er ondertussen alweer meer aan de hand zijn... | |
jitzzzze | woensdag 28 augustus 2013 @ 12:23 |
De E36 staat natuurlijk bekend om zijn "briljante" waterpomp ontwerp met plastic schoepjes, dus ik heb nog een beetje goede hoop. | |
Piet__Piraat | woensdag 28 augustus 2013 @ 14:47 |
Hopelijk valt het mee ja, anders is het wel zuur... | |
jitzzzze | woensdag 28 augustus 2013 @ 15:37 |
Het is inderdaad de waterpomp Schoepen zijn helemaal losgekomen van het asje, dan word KVS rondpompen wel lastig ja. Morgen zou hij weer moeten rijden. | |
Piet__Piraat | woensdag 28 augustus 2013 @ 16:05 |
Dat scheelt! Quanta costa? | |
jitzzzze | woensdag 28 augustus 2013 @ 16:12 |
Weet ik nog niet. Maar wilde het eigenlijk aan winterbanden uitgeven Nog even afwachten of er geen nevenschade is gekomen doordat hij toch wel lekker warm geworden is. Maar het blijft een eenvoudige diesel, en hij schoot snel in het noodloop-programma. Dus dat zal wel meevallen. | |
Piet__Piraat | woensdag 28 augustus 2013 @ 16:13 |
Dan zal het wel meevallen ja. Dat ding is echt niet meteen weggefikt hoor . Hopelijk valt de rekening ook nog mee, want winterbanden zijn toch ook wel erg prettig. | |
jitzzzze | woensdag 28 augustus 2013 @ 16:18 |
Is ook zo, dus ik ga er vanuit morgen weer te kunnen rijden. En die winterbanden, ik red het al jaren zonder dus dat gaat me deze winter ook vast nog wel een keer lukken | |
Hyperdude | woensdag 28 augustus 2013 @ 17:40 |
Hoeveel kms. had die pomp? En is het hetzelfde plastic ding als in de M50 en kornuiten? Hopelijk geen gevolgschade | |
jitzzzze | woensdag 28 augustus 2013 @ 17:52 |
Als het de originele is; 325.000. Pomp is gebruikt in de M41 en M51 modellen, maar BMW kennende kan het niet heel veel verschillen van de M50. | |
Hyperdude | woensdag 28 augustus 2013 @ 17:53 |
Die plastic pompen ken je bij de E36 wel bij 100K vervangen. Heb je de originele radiator nog? | |
jitzzzze | woensdag 28 augustus 2013 @ 17:55 |
Jup. En de originele intercooler. Heb er tot nu toe alleen nog maar originele onderdelen af gehaald. En vervangen natuurlijk | |
Fopje | woensdag 28 augustus 2013 @ 20:29 |
Gelukkig dat het je waterpomp was Wel even schrikken als je zo langs de weg in eens staat Mijn auto is ook weer terug van de garage. Brandstof meter doet het weer, stofhoezen aandrijfas aan de voorzijde zijn links en rechts vervangen ( waren helemaal doorgescheurd). Motor flush en olie ververst. Even over die carterventilatie (druk opbouw) Voor de motorflush viel hij bijna uit als je de oliedop eraf draaide als hij stationair draaide. En na de motorflush liep hij wel wat regelmatig maar viel lang niet uit. Maar of ik nou nog druk opbouw heb weet ik niet, daar kan ik toch ook niet achter komen? Wel moet ik het olieverbruik even in de gaten houden. Bij een kapotte carterventilatie verbruik je ook meer olie of niet? En moet al je olie eruit als de carterventilatie vervangen moet worden? | |
jitzzzze | woensdag 28 augustus 2013 @ 20:31 |
Ja, het lijkt mee te vallen. Maar schrikken? Nee niet echt, ik weet wat ik moet doen. Schrok het meest van de noodloop, had ik nog niet eerder meegemaakt in deze wagen. Is echt maf, als je het gaspedaal in trapt en er niks gebeurt. | |
mitchelll0181 | woensdag 28 augustus 2013 @ 20:32 |
Diesel ? | |
jitzzzze | woensdag 28 augustus 2013 @ 20:33 |
Ik of Fopje? Volgens mij beiden | |
mitchelll0181 | woensdag 28 augustus 2013 @ 20:35 |
Jij ? Ja dat heb je met een diesel haha electrische gasklep. | |
jitzzzze | woensdag 28 augustus 2013 @ 20:37 |
Ja, ik heb een diesel ECU schakelde alles uit, stationair draaien zodat je nog kan sturen en remmen om veilig te kunnen stoppen. Maar echt heel erg lang de tijd heb je niet | |
Hyperdude | woensdag 28 augustus 2013 @ 20:37 |
Olieverbruik is idd. hoger. Olie hoeft er niet uit. Wel twee uurtjes sleutelen ofzo. | |
Fopje | woensdag 28 augustus 2013 @ 20:41 |
Carterventilatie is niet vervangen, mocht het olieverbruik nog zo erg zijn zal ik die wel laten vervangen denk ik... | |
Hyperdude | woensdag 28 augustus 2013 @ 21:34 |
Beter dan 1 op 5000 zou ik mij niet niet te druk over maken. Rookwolken/wolkjes kan je beter wel (laten) oplossen. | |
Fopje | woensdag 28 augustus 2013 @ 21:38 |
Ik had 1 liter olie op nog geen 1000 km | |
Hyperdude | woensdag 28 augustus 2013 @ 21:45 |
ff goed in de gaten houden dan maar. Toch snel ¤10 per 1000 km. bovenop de Euro95 | |
Piet__Piraat | woensdag 28 augustus 2013 @ 21:52 |
En vooral: een fors olieverbruik dat niet zo hoort. Dat zou ik wel even checken. Liever 100 euro kwijt voor 'niets' maar weten dat het daar niet aan ligt, dan denken dat 't wel goedkomt en met een plof eindigen over een tijdje.Ik hoop dat ook nog lang te kunnen, al is er bij mij wel echt al e.e.a. af gehaald en vervangen. Zolang de brandstofpomp het maar blijft doen... | |
daNpy | donderdag 29 augustus 2013 @ 00:02 |
BMW / FWD | |
jitzzzze | donderdag 29 augustus 2013 @ 07:04 |
Die heb ik ook al vervangen Hij heeft een iX uitvoering | |
mitchelll0181 | donderdag 29 augustus 2013 @ 08:15 |
Verschrikkelijk | |
Piet__Piraat | donderdag 29 augustus 2013 @ 09:03 |
Dus jij moet eigenlijk gewoon nog drie ton doorrijden | |
daNpy | donderdag 29 augustus 2013 @ 09:33 |
Ah natuurlijk | |
Hyperdude | donderdag 29 augustus 2013 @ 09:45 |
hihi | |
jitzzzze | donderdag 29 augustus 2013 @ 10:15 |
Dat zou ik wel willen ja, dat ding doorraggen naar de 6 ton. | |
mitchelll0181 | donderdag 29 augustus 2013 @ 10:27 |
Ik 313 nu | |
rival | donderdag 29 augustus 2013 @ 10:35 |
oh die van jullie zijn net ingereden lees ik | |
Hyperdude | donderdag 29 augustus 2013 @ 12:02 |
6 ton 2* 4 wiel, 1* 2 wiel [ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 29-08-2013 12:56:17 ] | |
jitzzzze | donderdag 29 augustus 2013 @ 12:56 |
Auto staat hier weer voor de deur. De ECU heeft mijn koppakking gered | |
Piet__Piraat | donderdag 29 augustus 2013 @ 13:54 |
Toch fijn dat zo'n ding erin zit dan | |
jitzzzze | donderdag 29 augustus 2013 @ 14:02 |
Jup, en op tijd ingrijpt. Geen computer om de rijeigenschappen te verbeteren, maar wel om zichzelf te beschermen. Ik hou daar wel van | |
Fopje | donderdag 29 augustus 2013 @ 15:46 |
Kom je goed mee weg dan Kan een te hoge carterdruk trouwens ook met je zuigerstangen te maken hebben? | |
Craptacular | donderdag 29 augustus 2013 @ 15:54 |
Vraagje. Ik heb sinds januari een nieuwe 1 serie. Nu valt me op dat het leer op het stuur blauwig is of is geworden. Bekend "probleem"? Ik heb verder zwart leder bekleding. | |
Hyperdude | donderdag 29 augustus 2013 @ 16:20 |
Als er erg veel gas langs de zuigers naar het carter lekt zou het kunnen dat kunnen dat een goed functionerende carterventilatie tekort schiet. Of bedoel je wat anders met die "zuigerstangen"? Maar dat is niet erg waarschijnlijk. Waarschijnlijker is dat je carterventilatie dicht zit/niet genoeg capaciteit meer heeft. | |
daNpy | donderdag 29 augustus 2013 @ 17:50 |
Als je carterventilatie dichtzit bouwt er druk op. Met name bij gas los kan er dan olie langs de zuigerveren in de verbrandingskamers komen. Dan gaat hij dus ook olie verbranden/verbruiken. | |
jitzzzze | donderdag 29 augustus 2013 @ 20:23 |
Vanmiddag de oude waterpomp gezien, en die ring waar de schoepjes in zitten was volledig losgekomen van het asje. Dus het asje draaide vrolijk rond, maar de schoepjes dus niet Foto heb ik geleased van Google. Nieuwe waterpomp heeft wel metalen schoepjes, daarmee moet ik de 6ton wel gaan redden | |
Piet__Piraat | donderdag 29 augustus 2013 @ 20:45 |
Ach ja, wel fijn dat 't puur slijtage is en niet mogelijk een andere oorzaak. | |
jitzzzze | donderdag 29 augustus 2013 @ 20:47 |
Precies, dat is tot nu toe alles wat ik vervangen heb. Allemaal slijtageonderdelen. | |
mitchelll0181 | donderdag 29 augustus 2013 @ 21:23 |
Dat is relatief, koppakking is ook een slijtage deel | |
jitzzzze | donderdag 29 augustus 2013 @ 21:24 |
sssst | |
mitchelll0181 | donderdag 29 augustus 2013 @ 21:33 |
Ahh joh zo gedaan man.. Liever dat als koppeling | |
jitzzzze | donderdag 29 augustus 2013 @ 21:47 |
Daar zit ik ook niet op te wachten Dat moet ook echt een baggerklus zijn om te doen | |
Piet__Piraat | donderdag 29 augustus 2013 @ 21:48 |
Mwoah, van een koppakking verwacht ik eigenlijk wel gewoon dat ie 't hele leven heel blijft. Dat een koppeling op een gegeven moment op is, snap ik wel. Ik moet binnenkort echt eens aan de hardyschijf, misschien dat ik dan meteen de koppelingsplaten meeneem. Even kijken wat het kost. Want na ruim 200k zullen die ook wel een keer gaar zijn. | |
mitchelll0181 | donderdag 29 augustus 2013 @ 22:15 |
Uhhh je gaat je hardyschijf doen en je neemt je koppeling mee .. Dat scheelt je 6 boutjes vergeleken met normaal .. Hahaha | |
Piet__Piraat | donderdag 29 augustus 2013 @ 22:24 |
Je had ook even uitleg kunnen vragen Punt is dat ik dan een brug te leen heb, en het handig is om dan alles in één keer te doen. Anders blijf ik 'favours' vragen. (en nee, je hoeft niet te reageren op de brug want we weten dat jij een held bent die het liefst op straat sleutelt en die vindt dat iedereen het zonder ervaring maar met een krik en een blokje hout moet redden, maar ik wil nou eenmaal een brug. ) | |
daNpy | donderdag 29 augustus 2013 @ 23:41 |
Vandaag weer onder een auto lopen kloten, echt een gedoe dat op de grond werken. Gewoon op de brug scheelt je een heleboel ellende en tijd. | |
Fopje | zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:24 |
Zuigervering bedoelde ik | |
mitchelll0181 | zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:36 |
Heumeuw | |
mitchelll0181 | zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:36 |
Zuigerveren bedoel je | |
Fopje | zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:37 |
Je weet hopelijk nu toch wel wat ik bedoel Ja, dat bedoel ik. | |
daNpy | zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:43 |
Goeiekope | |
Hyperdude | zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:11 |
Dat is dan tenminste duidelijk. Lijkt mij niet dat de zuigerveren binnen de 2 ton in puin draaien. M54 draait niet zo snel in de prak. Maar voldoende olie en KVS moet ie wel hebben gehad. | |
jitzzzze | zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:02 |
Elk blok toch? | |
Maxco | maandag 2 september 2013 @ 23:21 |
BMW-kenners! Precies wat ik nodig heb Ik ben op zoek naar een nieuwe auto (rij nu een Ibiza '06 1.9tdi) en heb onder andere de E90 320i en 320d op het oog (ik had +-10K in gedachten). Mijn andere opties zijn qua kosten misschien iets aantrekkelijker, denk dan aan, om jullie een idee te geven; Volvo S40 d5, Octavia RS tdi/tfsi, Audi A3 SB tfsi Ik heb even kort gegoogled naar ervaringen/kwaaltjes/voorkomende problemen en kwam vooral bij de 320i wel wat kwaaltjes tegen. Over de 320d kan ik weinig vinden. Hebben jullie misschien nog tips/advies/wijze raad om juist wel of niet voor de 320 te gaan | |
daNpy | dinsdag 3 september 2013 @ 08:22 |
Juist wel, de andere auto's die je noemt zijn 1) voor ouwe lullen 2) voor goedkope harries 3) voor proleetjes | |
mitchelll0181 | dinsdag 3 september 2013 @ 08:29 |
Nou idd, hahaha typisch | |
jitzzzze | dinsdag 3 september 2013 @ 09:17 |
Wat daNpy zegt | |
Piet__Piraat | dinsdag 3 september 2013 @ 09:22 |
http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopic.php?f=9&t=552#p4863 En: http://www.autoblog.nl/ni(...)-aankoopadvies-58637 | |
Maxco | dinsdag 3 september 2013 @ 18:26 |
Haha Ja had al zoiets kunnen verwachten in dit topic natuurlijk Die op autoblog had ik idd al gevonden, die andere nog niet thanks Oke dus motorisch vrij weinig structurele mankementen zie ik, alleen wat dingetjes bij de 320d. De 320i is dus de goede keuze hier? Ben zelf meer weg van dieselblokken overigens, financieel maakt het niet zoveel uit, rijdt ongeveer rond het omslagpunt | |
jitzzzze | dinsdag 3 september 2013 @ 18:32 |
Dan diesel, maar dat is mijn eigen persoonlijke voorkeur. Plus diesel zijn vaak eenvoudiger te onderhouden, maar ik neem aan dat je dat niet zelf gaat doen. | |
Catch22- | dinsdag 3 september 2013 @ 19:08 |
Iemand wel eens de kleppendekselpakking van een m50 vervangen? Is dat lastig? | |
jitzzzze | dinsdag 3 september 2013 @ 19:10 |
Schijnt echt een eitje te zijn, maar kijk even hier: http://bmw.workshop-manuals.com/ De online TIS. Hou wel de aandraaivolgorde aan en het juiste aandraaimoment. | |
Catch22- | dinsdag 3 september 2013 @ 19:12 |
Zal even kijken als ik op een pc zit. C/P van e34.nl Ik heb mijn 520i uit 95 net opgehaald nadat hij een grote beurt heeft gehad. De monteur zei me dat de bougies en bobines onder het olie stonden en het een wonder was dat hij nog goed liep. Hij zei dat waarschijnlijk de kleppendekselpakking vervangen moest worden en dat dat errug veel tijd kon gaan kosten. Ik heb mijn twijfels daarbij, vandaar dat ik het vraag. Ook zouden de bougies spoedig overlijden omdat ze onder de olie stonden. Iemand hier ervaring mee? | |
jitzzzze | dinsdag 3 september 2013 @ 19:16 |
De directe link naar de E34 520i (M50) Sedan, is dus inderdaad niet zo spannend. http://bmw.workshop-manua(...)SAL/index.php?id=338 Deksel eraf, schoonmaken, nieuwe pakking ertussen en weer dicht maken. | |
Catch22- | dinsdag 3 september 2013 @ 19:25 |
Het lastige zal zijn om die oude er af te bikken gok ik, na 18 jaar | |
jitzzzze | dinsdag 3 september 2013 @ 19:27 |
Dat denk ik ook wel ja Maar doe voorzichtig, want na 18 jaar zal de kop ook wel niet heel makkelijk losgaan. | |
Catch22- | dinsdag 3 september 2013 @ 19:27 |
nee ga ik om denken | |
jitzzzze | dinsdag 3 september 2013 @ 19:28 |
Een afgebroken bout moet je niet willen denk ik | |
Catch22- | dinsdag 3 september 2013 @ 19:29 |
nee ga t met mijn oom doen en die sleutelt vaker aan oude auto's. Is nu bezig met een porsche 924 uit '76 | |
jitzzzze | dinsdag 3 september 2013 @ 19:30 |
Zoek wel even het aandraaimoment op, en de aandraaivolgorde. Het moment staat ook ergens in de TIS, de volgorde weet ik niet waar je die kan vinden. | |
Catch22- | dinsdag 3 september 2013 @ 19:32 |
volgens iemand op e34.nl maakt t moment niet uit voor de kleppendeksel | |
jitzzzze | dinsdag 3 september 2013 @ 19:33 |
Nou, dat geloof ik toch niet helemaal. Te strak en je kan je pakking stuk maken, te los en ja, dan had je ook geen pakking kunnen plaatsen. | |
Catch22- | dinsdag 3 september 2013 @ 19:40 |
Zit wat in zal even goed zoeken Binnen naar buiten, handvast of 28 nm [ Bericht 3% gewijzigd door Catch22- op 03-09-2013 20:25:16 ] | |
Piet__Piraat | dinsdag 3 september 2013 @ 21:34 |
Ik zou dan zelf neigen naar diesel. Je kunt wat luier rijden en als je ineens meer gaat rijden, is er niet echt een probleem. En plezierritjes van een paar honderd km (extra vakantie ofzo) doen net wat minder pijn in de portemonnee | |
daNpy | dinsdag 3 september 2013 @ 22:15 |
De diesel vond ik érg traag aanvoelen. Maar ik moet zeggen dat ik er maar 1 gereden heb en dat dat een uitzondering was. De snelweg invoegen op een korte strook haalde hij net 110+ | |
Piet__Piraat | dinsdag 3 september 2013 @ 23:08 |
Was dat een 320d? Dat kan haast niet, of de turbo of luchtmassameter moet kapot geweest zijn. Die van mij is iets gechipt maar zit daarmee net onder de waarden van de E9x 320d, en als ik het gas echt goed instamp vanaf het begin van de oprit kan ik makkelijk met 150 invoegen. Korte opritten moet je 110-120 ook goed kunnen halen. | |
boegschroef | woensdag 4 september 2013 @ 07:11 |
Er waren een aantal e9x 320d met turbo problemen. (Begin 2008 modellen uit mijn hoofd) er is geen terugroep actie geweest, dus niet iedereen heeft het revisie model. Kan zijn dat je net in zo'n 320d gereden hebt? Mijn e92 320d was ook zeker niet traag te noemen. | |
Piet__Piraat | woensdag 4 september 2013 @ 08:13 |
Dat zou zomaar kunnen (daNpy dan), want een 320d staat niet bekend als traag. De 320d's van de eerste lichting E91 (zwaarste auto) moeten in minder dan 9 seconden naar de 100 kunnen. Da's prima voor een diesel. | |
daNpy | woensdag 4 september 2013 @ 08:18 |
Hij voelde inderdaad erg traag aan. Veel langzamer als een 325i en die hebben 250Nm koppel waar de diesel echt harder op moet trekken met 340Nm. | |
mitchelll0181 | woensdag 4 september 2013 @ 08:26 |
Nou .. Ik schrik toch wel van de wegenbelasting met een diesel hoor | |
Piet__Piraat | woensdag 4 september 2013 @ 14:37 |
Dat kan bijna niet kloppen dan, want zo traag is ie echt niet. Het is geen strepentrekker overigens hoor, dat ook weer niet. Tuurlijk, maar kijk eens hoeveel minder je kwijt bent aan de pomp. | |
jitzzzze | woensdag 4 september 2013 @ 16:29 |
Ik ook, maar je verbruikscijfers en wat je betaald aan de pomp maakt een hoop goed | |
daNpy | woensdag 4 september 2013 @ 16:32 |
Veel te weinig. | |
mitchelll0181 | woensdag 4 september 2013 @ 16:46 |
Ok dat vindt ik wel meevallen .. Wat is het 1,54 ? Het enige wat leuk is is gas.. Maja.. | |
daNpy | woensdag 4 september 2013 @ 18:15 |
Ik heb destijds een 320D met een 325i vergeleken omdat die qua specs toch wel iets of wat op elkaar leken en per jaar ook ongeveer evenveel gingen kosten (voor mij). Omslagpunt lag ergens bij 15dkm. De 320D is dan natuurlijk qua prestaties toch iets minder als de 325i tenzij je echt veel met aanhanger rijdt en die 340Nm nodig hebt. Dus dan betaal ik ook liever wat minder MRB. Maar ga je ook echt een 325D vergelijken met een 325i ben je veel duurder uit | |
Piet__Piraat | woensdag 4 september 2013 @ 21:50 |
Klopt, hoe groter hoe duurder, ook bij de diesels. Het ligt ook aan je jaarkm's. Rond het omslagpunt is het vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur wat je neemt. Maar als je boven de 25k per jaar zit, ben je een dief van je eigen portemonnee wanneer je benzine blijft rijden, als je het mij vraagt. Maar een 320d vs een 325i is ook niet helemaal eerlijk, de 325i zit over de 200pk. Je moet 'm naast een 320i zetten. Diesel gooi je er bij de onbemande pomp op dit moment in voor 1.38 ofzo. Dat scheelt toch een cent op 25-30 tov benzine. Per liter. Op een volle tank van 60 liter dus 15-20 euro. En dan kom je met benzine ook nog eens 1/3 minder ver... | |
daNpy | donderdag 5 september 2013 @ 11:26 |
Dat is ook weer niet eerlijk. Een diesel rijdt je op koppel, een benzine op vermogen. Wat de 320D aan vermogen mist heeft hij aan koppel veel meer tov een 325i. Ga je die met een 320i vergelijken heeft evenveel pk maar een shitload meer aan koppel. Bovendien mogen de 325i en 320D 1600kg trekken, een 320i niet (was een van mijn uitgangspunten ) Ik merk goed dat ik met onze 325i nu prima een aanhanger kan slepen. Maar hang ik een caravan erachter wordt de luchtweerstand erg hoog en moet ik zijn zijn 5 blijven | |
YoshiBignose | donderdag 5 september 2013 @ 11:34 |
Van de week een proefrit in de nieuwe 320i, maar vond er niets aan eigenlijk. Design is ook gewoon een kleine 5-serie aan de achterkant. 4-serie is wel mooi, maar kaal al 48k........ en bij die moffen is kaal ook ECHT kaal. | |
Andyy | donderdag 5 september 2013 @ 12:18 |
Maar minder kaal dan de 328i, heeft standaard Xenon en grotere wielen dacht ik.. Oh wauw, nog meer opties standaard, zoals lichten in de portiergrepen en cruise control Je moet 'm voorlopig dan ook met de 328i vergelijken aangezien er nog geen echte instapper is. | |
YoshiBignose | donderdag 5 september 2013 @ 12:26 |
Oke dat scheelt wel dan. | |
Andyy | donderdag 5 september 2013 @ 12:29 |
Het scheelt alsnog 4000 euro zie ik, best veel voor wat mooiere lijnen. | |
YoshiBignose | donderdag 5 september 2013 @ 12:41 |
De 3-serie is echt saai vind ik, dus die 4k zou ik er nog wel voor over hebben. Maar ja, heb ook in de Lexus IS300h gereden en dat was toch wel heel masterlijk hoor | |
mitchelll0181 | donderdag 5 september 2013 @ 12:49 |
Die nieuwe 3 series vindt ik ook niks nee.. Vindt de e46 nog mooier.. Ik zou zeker voor een 5 serie gaan als ik nu mocht kiezen http://link.marktplaats.nl/715322812 Sexy | |
Catch22- | donderdag 5 september 2013 @ 12:51 |
Ik vind de E39 nog steeds de mooiste BMW. En misschien ook wel de fijnst-rijdende. | |
Andyy | donderdag 5 september 2013 @ 13:04 |
Dat is echt een aanfluiting, CVT, traag als stront voor het aantal PKs dat die heeft. Als ze nou de IS350 uitbrachten hier | |
YoshiBignose | donderdag 5 september 2013 @ 13:15 |
CVT is gewoon heel anders rijden. Ja het duurt even voor het oppakt, maar daarna ga je wel. Ik vind het ook een beetje raar dat de auto best sportief is, maar de CVT dat eigenlijk totaal niet is. 9 van de 10 keer rij je rustig en dan is een CVT perfect. | |
daNpy | donderdag 5 september 2013 @ 13:30 |
Kun je prima mee driften met zo'n 300H. | |
jitzzzze | donderdag 5 september 2013 @ 13:32 |
Als ie maar wel op Wanli's staat | |
YoshiBignose | donderdag 5 september 2013 @ 13:38 |
RWD rules | |
jitzzzze | donderdag 5 september 2013 @ 13:40 |
Dat sowieso. | |
Matty___ | donderdag 5 september 2013 @ 13:44 |
Ben benieuwd wat er voor een type in gereden heeft als ik naar de stand van de stoel kijk In die stand kun je toch niet normaal rijden | |
daNpy | donderdag 5 september 2013 @ 13:56 |
Nee hoor gewoon A merk banden. Tot het canvas | |
Catch22- | donderdag 5 september 2013 @ 13:57 |
Ik neem aan dat die stoel naar achteren stond om een foto te maken | |
daNpy | donderdag 5 september 2013 @ 13:57 |
Die buckle in het gordelslot voorspelt ook al niet veel goeds | |
mitchelll0181 | donderdag 5 september 2013 @ 14:00 |
Stelletje moraalridders hahaha Pffff net wijven jullie | |
daNpy | donderdag 5 september 2013 @ 14:12 |
Mjah, met de stoel in standje neger en je polsje op het stuur ziet het er misschien stoer uit maar je hebt dus geen controle over je auto | |
YoshiBignose | donderdag 5 september 2013 @ 14:16 |
Boeiend | |
mitchelll0181 | donderdag 5 september 2013 @ 14:17 |
Tuurlijk wel ben jij er zo een die op 10 voor 2 rijd | |
Andyy | donderdag 5 september 2013 @ 14:20 |
Ik heb een keer de stoel zo ver mogelijk naar achter gezet, om zelf te ervaren met wat die mensen mankeert. Maar het is wel heel veilig, als je naar links of rechts kijkt zie je gelijk je dode hoek | |
ZwartmetSuiker | donderdag 5 september 2013 @ 14:21 |
Maakt toch niet uit. Dat ding op de foto's lijkt vanwege de stoel en gordel wel van een pauper. | |
daNpy | donderdag 5 september 2013 @ 14:22 |
Niet altijd, maar vaak wel ja. Ooit een coureur in de auto zien zitten? Die zitten echt niet met hun kop achter de B stijl hoor | |
YoshiBignose | donderdag 5 september 2013 @ 14:27 |
In m'n Toyota staat m'n stoel zo dat ik m'n kop kan steunen tegen de hoofdsteun en ik via de spiegels m'n dode hoek kan zien. Ik hoef dus helemaal niet te bewegen (op de snelweg dan) en ik zit heel chill. Val soms wel bijna in slaap. | |
jitzzzze | donderdag 5 september 2013 @ 14:29 |
Een losse buckle in het gordelslot | |
YoshiBignose | donderdag 5 september 2013 @ 14:30 |
Oh als iemand nog interesse heeft trouwens: V&A / [TK] BMW 732i 1980 | |
mitchelll0181 | donderdag 5 september 2013 @ 14:31 |
Ja voor 1500 ofzo | |
YoshiBignose | donderdag 5 september 2013 @ 14:34 |
VRIEND, mag ik je ook een klap voor je bek geven dan? Geen harde, zonder blijvend letsel zeg maar. Dan hebben wij een deal voor 1500!! | |
mitchelll0181 | donderdag 5 september 2013 @ 14:52 |
Ik denk er ff over na, ik ben geneigd ja te zeggen | |
daNpy | donderdag 5 september 2013 @ 14:54 |
Ik wil die klap wel zien. Filmen dus. | |
YoshiBignose | donderdag 5 september 2013 @ 14:54 |
tof... andersom mag ook. Dan betaal je 2500 maar mag je mij een tik geven... oh of nog leuker, je mag me aanrijden met je nieuwe 7-serie ik spring dan wel een beetje op, zodat ik niet m'n benen breek, maar wel over de voorruit heen klap. | |
mitchelll0181 | donderdag 5 september 2013 @ 15:08 |
Nah dan ga ik liever voor die 1500 | |
Andyy | donderdag 5 september 2013 @ 16:18 |
Ik kom wel filmen -O_ | |
Piet__Piraat | donderdag 5 september 2013 @ 22:07 |
Eens...denk ik. Want de E38 is ook wel een bazenbak. Maar van de E39 wel de facelift dan, en de sedan, want de kont van de touring is wel te veel op leeftijd vind ik. Jammer dat ze in praktijk zo prijzig zijn om te rijden. De E60 is een model dat mij nou juist niet echt trekt. Ook veel elektronicaproblemen mee, dus niet aantrekkelijk om te kopen. En de diesels zijn schofterig duur in onderhoud.
Ho, ho! Hier ga ik even inbreken. Het ligt wel echt volledig aan je postuur. Ik heb een E46 waarin de stoel ook zo staat. Niet om stoer achterover te hangen, maar gewoon omdat het anders niet past . Ik zit nu met m'n hoofd bijna tegen het dak en zit met m'n knieën bijna in het dashboard. Als ik op één van jullie stoelstanden zou zitten, kom ik niet eens van m'n plek omdat ik niet kan bewegen. En als je lengte maar groot genoeg is, heb je van die B-stijl helemaal geen last want daar kijk je dan omheen. Maar inderdaad, dit ziet er niet heel veelbelovend uit, mede door die gordel. Al hoeft het natuurlijk niets te zeggen. Als je alleen hierop een auto al laat staan... tsja. | |
daNpy | donderdag 5 september 2013 @ 22:30 |
Stoel wel helemaal naar beneden? | |
Piet__Piraat | donderdag 5 september 2013 @ 22:33 |
Stoel instellen is voor mij betrekkelijk eenvoudig. Helemaal naar beneden; helemaal naar achteren. En dan nog even kloten met de rugleuning, die dan ook nog eens in een idiote hoek staat. En dan zit ik enigszins comfortabel. Als de stoel in een hogere stand zou staan en de rugleuning normaal, dan moet m'n hoofd haaks op m'n romp staan | |
YoshiBignose | donderdag 5 september 2013 @ 23:16 |
Kan me bijna niet voorstellen, of ben je 2.10m ofzo? Ik ben 1.90 en kon gewoon goed zitten in de E46. Ja, erachter is niet veel plek meer, maar dat is nog geen reden om als een neger te zitten. Veel naar achter, maar wel rechtop. In de E36 heb ik dit wel, om 1 of andere reden is dat iets te krap. Maar m'n broertje doet die stoel ook niet heel laag. Ook vind ik de binnenspiegel altijd in de weg zitten, precies in het midden van je zicht. Dan moet je bijna wel in een neger stand gaan zitten voor beetje normaal beeld. | |
Catch22- | donderdag 5 september 2013 @ 23:23 |
Al een tijd niet gepost deze | |
Andyy | vrijdag 6 september 2013 @ 00:12 |
Ben je 2,50 ofzo? Ik heb 'm altijd zo laag mogelijk, dicht genoeg bij de pedalen en m'n polsen moeten bovenop het stuur kunnen uitkomen als ik m'n arm strek. | |
Piet__Piraat | vrijdag 6 september 2013 @ 00:23 |
Een dakraam scheelt nog een paar cm hè. Dan zit je elke dag je haren af te vegen aan de hemelbekleding... zit niet fijn, dus dan moet ie nog een tandje schuiner. Ik zit niet als een neger, maar wel ver naar achteren, puur ivm krapte met ofwel dashboard, ofwel dak. Mja, bij mij is het altijd dicht genoeg bij de pedalen Enige is dat m'n polsen inderdaad niet op de bovenkant van het stuur liggen. Daar heb ik met een rijtraining ook al eens commentaar op gehad, de instructeur moest en zou gelijk krijgen. En toen ik vervolgens de boel instelde zodat m'n polsen op het stuur lagen, was hij tevreden. Vervolgens begon hij te mopperen dat ik niet wegreed op zijn instructie. Tot hij kwam kijken: toen viel het kwartje dat ik de pedalen en het stuur niet meer fatsoenlijk kon bedienen, omdat ik veel te ver naar voren gevouwen zat. Als je nou eenmaal wat grover gebouwd bent, houdt het al gauw niet echt over, want zo ruim is een 3-serie niet. Het past wel hoor, maar dan moet je wel wat concessies doen aan je zitpositie. Dat doe ik nu en dan zit het prima, ik rij er al jaren probleemloos in en mis niets in die grotere dode hoek (want: spiegels gebruiken). En dat anderen dan vinden dat ik misschien wat te onderuit gezakt zit, zal me oprecht aan mijn anus oxideren . | |
Andyy | vrijdag 6 september 2013 @ 00:37 |
Ohja, dakraam kan echt belachelijk zijn. In een M135i laatst kwam ik ook met m'n haar tegen het dak aan (1.84), zonder dakraam had het prima gepast. | |
Catch22- | vrijdag 6 september 2013 @ 08:16 |
Ik moet ook sowieso een auto hebben met stoelen die in hoogte zijn te verstellen. Ben 1,96 maar heb relatief korte benen, dus een lange romp | |
Piet__Piraat | vrijdag 6 september 2013 @ 09:12 |
Bij een dakraam lever je fors aan cm's in ja. Maar oh, wat is het lekker om te hebben! En ik zit nu nog comfortabel, dus ach. | |
jitzzzze | vrijdag 6 september 2013 @ 09:20 |
Dat eigenlijk. Dan maar minder cm's, en als het een eitje was zou ik vandaag nog een dakraam in die auto meubelen | |
Andyy | vrijdag 6 september 2013 @ 12:08 |
Ik heb er 1 X1 is toch hoog genoeg, ook met dakraam | |
Piet__Piraat | vrijdag 6 september 2013 @ 12:47 |
Ik zou ook niet meer zonder willen, ondanks het compromis met de zitruimte. | |
jitzzzze | vrijdag 6 september 2013 @ 12:49 |
Een volgende auto ga ik er wel speciaal om zoeken. Net als cruise control Dat project van mij is nog steeds niet geslaagd | |
Piet__Piraat | vrijdag 6 september 2013 @ 12:50 |
Ik weet nog dat ik van tevoren riep dat ik geen CC nodig had, deed het voorheen ook altijd zonder. Maar nu ik het heb, zou ik niet meer zonder willen Dakraam had ik al eens in een leenauto getest en was ik helemaal fan van, daardoor wist ik al dat ik dat per se wilde... | |
mitchelll0181 | vrijdag 6 september 2013 @ 12:51 |
Wat is er zo geweldig aan dan ? Gebruik da ding nooit | |
Catch22- | vrijdag 6 september 2013 @ 12:52 |
CC wil ik ook nog inbouwen. Is gelukkig geen hele lastige klus in een E34, voorbereiding ligt er al. Het is een kwestie van een pomp onder de motorkap monteren, handel in het stuurhuis maken en schakelaars onder de rem en koppeling. | |
jitzzzze | vrijdag 6 september 2013 @ 12:54 |
Ik heb alle onderdelen voor de CC (kabelboom en hendel), maar ik kom er niet achter waar ik het moet aansluiten onder het stuur | |
Catch22- | vrijdag 6 september 2013 @ 12:55 |
http://www.gavandkel.co.uk/PDFs/2056EN.PDF ? | |
jitzzzze | vrijdag 6 september 2013 @ 12:57 |
Heb ik, maar die heeft het over de "fan connector box". Die heb ik gevonden, maar die bestaat uit 20+ lasdopppen waar je dus een draadje bij moet zetten. En daar kom ik dus niet uit; welke lasdop ik moet hebben | |
Piet__Piraat | vrijdag 6 september 2013 @ 13:26 |
Heerlijk, op de kiepstand voor een constante frisse wind zonder te veel herrie. En helemaal open voor het zonnetje op je bol | |
Catch22- | vrijdag 6 september 2013 @ 13:30 |
En dan lekker voor t stoplicht feunen met Opgezwolle. Bitches be hatin' | |
Hyperdude | vrijdag 6 september 2013 @ 13:31 |
Staat zomers altijd open op de parking. En onder de 120 | |
Andyy | vrijdag 6 september 2013 @ 16:50 |
Gaat de 1500+klap deal nog door? Maak ik wel een reportage voor hier | |
mitchelll0181 | vrijdag 6 september 2013 @ 16:52 |
Nou.. Ik wordt nie zo graag in mn gezicht geslagen.. Haha.. Dat is een beetje t punt | |
Piet__Piraat | vrijdag 6 september 2013 @ 17:47 |
Kiepstand bij mij ook bijna het hele jaar inderdaad, heerlijk! Yeah. Of The Opposites - Me Nikes | |
YoshiBignose | vrijdag 6 september 2013 @ 21:17 |
En ik vang eerlijk gezegd liever 1k extra dan een mattie te klappen | |
mitchelll0181 | vrijdag 6 september 2013 @ 21:28 |
Toch wel | |
YoshiBignose | vrijdag 6 september 2013 @ 21:31 |
Ja ach dan heb ik maar even pret terwijl je van 1000 toch iets meer kan doen... we moeten wel realistisch blijven in tijd van crisis. | |
Tarado | dinsdag 10 september 2013 @ 08:38 |
Ritje Antwerpen, scherp voorwerp in 1 voorband, scheur onplakbaar, beide voorbanden hebben moeten vervangen. Is ook wel een keertje te verwachten als je ziet wat er aan een rotzooi langs die Belgische wegen ligt | |
Piet__Piraat | dinsdag 10 september 2013 @ 09:29 |
Mja, Belgische wegen zijn niet heel goed inderdaad, maar dit soort problemen heb ik nog nooit gehad. Alleen die weg Turnhout - Eindhoven is van belabberde kwaliteit | |
Andyy | woensdag 11 september 2013 @ 20:30 |
Eergister in een MX-5 gereden, ook erg leuk. Schakelt beter dan alle auto's die ik ooit heb gereden, zelfs beter dan de fenomenale Minibakken. Zit alleen met m'n haar tegen het dak aan | |
Catch22- | woensdag 11 september 2013 @ 21:34 |
Mx5 zou ik als funcabrio zelf ook overwegen. Hoewel een z3 ook een leuk wagentje is. | |
maart78 | zondag 15 september 2013 @ 21:48 |
zo mijn verwarmde spiegels doen het niet meer, lastig met dit weer. Gelukkig krijgt de auto in oktober weer nieuw bloed en een beurt Tevens dikke kick | |
Fopje | woensdag 18 september 2013 @ 13:03 |
Is het zeker dat ik een carterventilatie met een membraan heb of zijn er ook nog andere mogelijkeheden qua ventilatie? Gaat om een E46 330xi touring. Die olielucht wordt steeds erger | |
Hyperdude | woensdag 18 september 2013 @ 13:39 |
Vervang die handel nou maar gewoon. Er is maar 1 soort carterventilatie bij de M54; en die heeft zo zijn gebreken. Andere oorzaken al uitgesloten? Behalve rookwolken en verhoogd olieverbruik kan ik mij geen oliestank herinneren als dat ding dicht zat. Dit soort grappen diagnosticeren zijn wel dingetjes voor garages die wel eens eerder een BMW hebben gezien; of logisch kunnen nadenken. Anders blijf je maar aanrommelen | |
spectrumanalyser | donderdag 19 september 2013 @ 19:09 |
de achterveren van mijn e46 ga ik vervangen omdat de veer rechtsachter is gebroken. echter kan ik niet terugvinden op realoem welke veren ik nodig heb. dit kan de bmw dealer mij vertellen aan de hand van mijn chassisnummer heb ik begrepen? het gaat om een e46 316i uit 1999. | |
Catch22- | donderdag 19 september 2013 @ 19:11 |
Klopt. | |
jitzzzze | donderdag 19 september 2013 @ 20:22 |
Klopt ja, gewoon even bellen en je weet het | |
mitchelll0181 | donderdag 19 september 2013 @ 20:26 |
Wat een kut banden trouwens met die regen.. | |
maart78 | donderdag 19 september 2013 @ 20:54 |
Daarom wanli | |
mitchelll0181 | donderdag 19 september 2013 @ 21:05 |
Och jaaaa beetje onderstuur houd het spannend | |
YoshiBignose | donderdag 19 september 2013 @ 21:42 |
NANKANG.. vandaag toevallig ook weer ff in de E23. Man... is gewoon te kut hoe weinig je er voor krijgt ik kan hem beter schorsen en als ik tijd/geld weet ik veel wat heb hem repareren want het zijn kleine dingetjes en dan is ie gewoon weer goed. Blijft gewoon leuk om in te rijden en iedereen geeft altijd complimenten... maar niemand wilt kopen | |
Andyy | vrijdag 20 september 2013 @ 01:12 |
Verander de klap in een bitchslap, misschien doet hij het dan. | |
Piet__Piraat | vrijdag 20 september 2013 @ 08:50 |
Dat is een nadeel ja, de oldtimermarkt ligt compleet op z'n kont. | |
mitchelll0181 | vrijdag 20 september 2013 @ 09:32 |
En gaat er niet beter op worden met dit kabinet | |
rival | vrijdag 20 september 2013 @ 09:33 |
leuke ervan is dat je straks een afrit neemt met exact dezelfde snelheid als de panda, aygo of amerikaanse pickuptruck voor je en jij met de bmw eruit vliegt | |
jitzzzze | vrijdag 20 september 2013 @ 09:40 |
oeh, een selfmade Darwin Award | |
boegschroef | vrijdag 20 september 2013 @ 10:28 |
Zet hem anders ook op 2ehands.be, kapaza.be en e30.be In belgie heeft de oldtimer markt juist een boost gekregen nu de nieuwe regeling juist alles beter maakt voor de oldtimer liefhebbers... | |
mitchelll0181 | vrijdag 20 september 2013 @ 10:34 |
Nee zo erg is het ook weer niet... Wanli grip jonguhhh! Nee als ik een beetje sportief instuur wil die meer rechtdoorgaan haha ... Nee als je normaal rijd heb je nergens last van. Aqua planing valt me heel erg mee.. tot 120 met zware regen was geen probleem.. je moet alleen niet uitwijken dan denk ik.. dus weer snel netjes 90 gaan rijden Ook met U bochtjes... eerder onderstuur als overstuur Oja vorige week slipcursus gehad, uitje vd zaak! lachen man 360 gedaan op t laatst haha met een golf | |
Piet__Piraat | vrijdag 20 september 2013 @ 11:11 |
Dan is het dus niet veilig. Wat een kutzooi, dat je daar mee rijdt zeg | |
spectrumanalyser | vrijdag 20 september 2013 @ 12:02 |
zojuist even gebeld met de BMW dealer. 33 53 1094739 is het onderdeelnummer van de achterveren die onder mijn 1999 e46 316i zouden moeten zitten. | |
Tarado | vrijdag 20 september 2013 @ 12:37 |
Gisteren APK gehad, kan er weer een jaartje tegen | |
mitchelll0181 | vrijdag 20 september 2013 @ 12:53 |
Goed lezen he, Zware regen! Dus dat je ruitenwissers het niet meer bijhouden. Dan moet je uberhaupt geen 120 meer willen rijden. | |
daNpy | vrijdag 20 september 2013 @ 16:52 |
Je moet op goeiekope troep nooit willen rijden. | |
Tarado | vrijdag 20 september 2013 @ 16:53 |
Begrijp ik ook niet | |
Catch22- | vrijdag 20 september 2013 @ 16:56 |
Ik vind t altijd mooi als je sjaakies ziet die voor een klein fortuin aan bodykit en uitlaat kopen en dan op cheapo banden rijden | |
jitzzzze | vrijdag 20 september 2013 @ 16:58 |
Ik zie ze toch regelmatig, net als auto's die midden augustus nog op winterbanden staan. | |
Catch22- | vrijdag 20 september 2013 @ 16:58 |
| |
YoshiBignose | vrijdag 20 september 2013 @ 17:14 |
Ja en? Ken genoeg mensen die zo weinig rijden dat ze liever hele jaar winterbanden doen tja, als jij altijd gewoon langzaam rijdt maakt het daarvoor niet veel uit. Slijt allemaal wel sneller natuurlijk.Daar doe ik het niet voor | |
Tarado | vrijdag 20 september 2013 @ 17:16 |
Doe het dan andersom | |
YoshiBignose | vrijdag 20 september 2013 @ 17:17 |
Ja maar de meeste ongelukken gebeuren in de winter en dan zijn ze blijkbaar erg bang. Valt natuurlijk wat voor te zeggen, in de zomer moet je rare dingen gaan doen wil je slippen. Nadeel is wel als het regent, want voor mijn gevoel zijn winterbanden dan altijd in het nadeel. Ik reed in m'n E21 ook hele jaar op winterbanden maar dat was om hele andere redenen | |
Piet__Piraat | vrijdag 20 september 2013 @ 20:53 |
Jep. Wel 19" willen rijden, maar geen geld hebben voor rubber. Je moet voor de grap eens het merk banden van gecrashte auto's kijken, de helft van de tijd is het prutzooi. Ik moest gisteren met 120 nog een uitwijkactie op de snelweg maken voor iemand die 'm zomaar naar links smeet. Dat was echt kantje boord, dus was erg blij met goed rubber en dito grip, waardoor ie na licht overstuur alweer neutraal werd. Ik had er niet aan moeten denken om van die foekiewoekie banden te hebben gehad, dan had het wel eens mis kunnen gaan... | |
maart78 | vrijdag 20 september 2013 @ 21:55 |
dikke lul, je remweg is veel langer met winterbanden bij hogere tempereture | |
YoshiBignose | vrijdag 20 september 2013 @ 22:12 |
Ja bij een noodstop... hoe vaak maak jij die? | |
Piet__Piraat | vrijdag 20 september 2013 @ 22:24 |
Niet vaak. Maar als ik 'm maak, heb ik wel graag dat ie goed gaat. Juist dan ben je afhankelijk van je rubber. Tot die noodstop kun je nog wel op andere manieren corrigeren. | |
mitchelll0181 | zaterdag 21 september 2013 @ 01:01 |
Altijd kut, op rubber moeten vertrouwen | |
jitzzzze | zaterdag 21 september 2013 @ 10:58 |
| |
Catch22- | zaterdag 21 september 2013 @ 20:07 |
Xpost Ik heb weer verse blokken voor. Was wel nodig ook. Gelijk even de wagen gewassen, ziet er weer piekfijn uit | |
Piet__Piraat | zaterdag 21 september 2013 @ 20:25 |
Het blijven mooi, statige bakken. Al zijn de E38 en E39 wel meer baas | |
Catch22- | zaterdag 21 september 2013 @ 22:07 |
klopt. En een heel stuk duurder. Hoewel de e39 nu betaalbaar wordt | |
YoshiBignose | zaterdag 21 september 2013 @ 22:14 |
E38 is inderdaad masterlijker, maar de E34 is ook tof en ik zie ze steeds minder rijden... | |
Piet__Piraat | zaterdag 21 september 2013 @ 22:34 |
De E39 is goed te doen tegenwoordig qua aanschaf, maar vind maar eens een net en goed exemplaar dat niet tegen de drie ton staat of uitgeleefd is. En de running costs hè, niet meer grappig. Ook blijf ik erbij dat de touring gedateerd oogt en de volgende auto wordt per se een touring, dus is het voor mij geen optie meer. Ik had een paar jaar terug eigenlijk gewoon een 530d moeten kopen | |
Catch22- | zaterdag 21 september 2013 @ 22:41 |
Oja | |
Catch22- | zaterdag 21 september 2013 @ 22:41 |
Dicht |