abonnement Unibet Coolblue
pi_130818354
Zo dat is idd close dat filmpie!
Maar als je opzij gaat voor iemand die in moet voegen, neem ik aan dat je inderdaad wel al weet dat er niet iemand met behoorlijke snelheid op de linker baan aankomt. Dus inderdaad snap dat dat vervelend kan zijn... maar voor mij als lesser is 't wel fijn ja *O*
Sowieso merk je aan die L bovenop je dak dat mensen om je heen voorzichtig zijn en je meer ruimte geven. Ik denk dat ik er ook eentje op m'n toekomstige eigen auto ga zetten :+ (j/k).

Kan me overigens de laatste keer niet echt herinneren dat dit is gebeurd... meestal kan ik heerlijk aansluiten. Hopelijk op examen beetje relaxed :+...
pi_130818466
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe lang de invoegstrook is, hoe druk het is en hoe hard ze rijden. Als ik wat ruimte heb nog op de invoeger wil ik hem er vaak wel voorbij zetten, omdat ik toch altijd doorrijd. En ja, dat mag gewoon, rechts van de blokmarkering mag je voertuigen die links rijden voorbij gaan.
Dat een auto voor jou op zij ging is soms heel fijn, maar het kan ook heel irritant zijn: ik heb regelmatig, als ik zo'n 130/140 rijd waar je 130 mag, dat ik vol in de remmen kan omdat er iemand die rechts rijdt met 100 naar links komt om een invoeger de ruimte te geven. Gevolg daarop is dat je ziet dat veel mensen met 60 bij het eerste blokje al naar links komen.
Het is echt niet erg om met invoegen die motor even een keertje op zijn donder te geven. Trek maar door naar 3000 tot 3500 toeren, gaat ie echt niet stuk van, zeker niet als je niet de eerste bent die moet rijden, want dan is die diesel toch al warm.
Van niet op snelheid invoegen krijg je dit soort dingen, niet mijn filmpje overigens:
Let ook even op de auto die links nog voorbij komt: die rijdt al deels op rijstrook 1 omdat degene die uitwijkt voor de invoeger op rijstrook 2 en 3 rijdt (rijstroken tel je vanaf de middenberm). Hier zie je ook meteen het nut van constant spiegelen, de chauffeur in dit filmpje weet dus dat er een auto zich schuin achter hem bevindt. Had hij dat niet geweten en hem klakkeloos naar links gegooid, dan had er een aanrijding gevolgd en was hij de schuldige geweest, want de invoeger merkt hier niets van en zal ook doodleuk doorrijden.
Idd een mooi voorbeeld dat je constant moet anticiperen op wat er zou kunnen gebeuren
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
  FOK!fotograaf woensdag 4 september 2013 @ 18:09:58 #228
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130819058
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:41 schreef SugarEvans het volgende:
Maar als je opzij gaat voor iemand die in moet voegen, neem ik aan dat je inderdaad wel al weet dat er niet iemand met behoorlijke snelheid op de linker baan aankomt.
Zou je denken? Veel mensen snappen, denk ik, niet helemaal waar die glimmertjes bij de voorportieren voor zijn. Nog een voorbeeldje, geen echte invoeger, maar een voorsorteerder die het fout doet en iemand flink hindert:

Verder, zeg eens rijstrook? Een rijbaan heeft meerdere rijstroken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 4 september 2013 @ 18:17:47 #229
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_130819280
Mijn eerste echte rijles heeft me meteen duidelijk gemaakt dat ik en de aangewezen rijinstructeur geen klik met elkaar hadden. Ik kan nog niet zo goed sturen, maar zijn zichtbare ongeduld en getier maken me zeker niet beter. Mijn rijplezier werd daardoor flink verpest, daarom had ik maar om een andere rijinstructeur gevraagd die wat rustiger en geduldiger is. Ik zag het niet zitten om nog 16 lessen van twee uur met de aangewezen rijinstructeur door te brengen. Steeds maar met de pest in mijn lijf rijden zag ik echt niet zitten.

De dame van de administratie was niet zo moeilijk hiermee, want ze zag me gisteren toen ik de theorieboeken ging halen en ze vond me rustig overkomen. De dame van de administratie had mij aan de eerste rijinstructeur toegewezen. In feite wist ze toen ze me zag dat ze een foutje had gemaakt.
pi_130819951
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe lang de invoegstrook is, hoe druk het is en hoe hard ze rijden. Als ik wat ruimte heb nog op de invoeger wil ik hem er vaak wel voorbij zetten, omdat ik toch altijd doorrijd. En ja, dat mag gewoon, rechts van de blokmarkering mag je voertuigen die links rijden voorbij gaan.
Dat een auto voor jou op zij ging is soms heel fijn, maar het kan ook heel irritant zijn: ik heb regelmatig, als ik zo'n 130/140 rijd waar je 130 mag, dat ik vol in de remmen kan omdat er iemand die rechts rijdt met 100 naar links komt om een invoeger de ruimte te geven. Gevolg daarop is dat je ziet dat veel mensen met 60 bij het eerste blokje al naar links komen.
Het is echt niet erg om met invoegen die motor even een keertje op zijn donder te geven. Trek maar door naar 3000 tot 3500 toeren, gaat ie echt niet stuk van, zeker niet als je niet de eerste bent die moet rijden, want dan is die diesel toch al warm.
Van niet op snelheid invoegen krijg je dit soort dingen, niet mijn filmpje overigens:
Let ook even op de auto die links nog voorbij komt: die rijdt al deels op rijstrook 1 omdat degene die uitwijkt voor de invoeger op rijstrook 2 en 3 rijdt (rijstroken tel je vanaf de middenberm). Hier zie je ook meteen het nut van constant spiegelen, de chauffeur in dit filmpje weet dus dat er een auto zich schuin achter hem bevindt. Had hij dat niet geweten en hem klakkeloos naar links gegooid, dan had er een aanrijding gevolgd en was hij de schuldige geweest, want de invoeger merkt hier niets van en zal ook doodleuk doorrijden.
Vraag me toch af wat in deze nou de situatie was. Ben het met je eens hoor, dat je met 100 km p/uur niet altijd kan uitwijken voor iemand die komt invoegen, waardoor je iemand die harder rijdt hindert omdat je zo nodig 'een heer in het verkeer' wilt zijn ofzo

Maar bij dat filmpje krijg ik meer het idee dat de invoeger de chauffeur in dit filmpje opzij dwingt. Hij rijdt langzaam, dwingt door zijn knipperlicht aan te zetten wat betekent dat je nú gaat, bevindt zich op een stuk waar hij helemaal nog niet in mág voegen en als ik de ruimte zo zie tussen de chauffeur en de invoeger lijkt die me ook niet heel ruim (iig niet de ruimte die je zou geven als je iemand rustig in laat voegen). De invoeger zit dus ook behoorlijk fout
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  FOK!fotograaf woensdag 4 september 2013 @ 19:41:01 #231
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130822409
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:41 schreef princess-a het volgende:
Maar bij dat filmpje krijg ik meer het idee dat de invoeger de chauffeur in dit filmpje opzij dwingt. Hij rijdt langzaam, dwingt door zijn knipperlicht aan te zetten wat betekent dat je nú gaat, bevindt zich op een stuk waar hij helemaal nog niet in mág voegen en als ik de ruimte zo zie tussen de chauffeur en de invoeger lijkt die me ook niet heel ruim (iig niet de ruimte die je zou geven als je iemand rustig in laat voegen). De invoeger zit dus ook behoorlijk fout
Je omschrijft hier dus precies de situatie. De invoeger kijkt niet (of wel, maar heeft er schijt aan) en gaat gewoon, maar de filmauto zit klem tussen de invoeger rechtsvoor en een achterop komend voertuig linksachter.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_130822662
Bestuurder van die auto waaruit het opgenomen is heeft het lesje anticiperen ook nog niet gehad.
pi_130823308
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:41 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je omschrijft hier dus precies de situatie. De invoeger kijkt niet (of wel, maar heeft er schijt aan) en gaat gewoon, maar de filmauto zit klem tussen de invoeger rechtsvoor en een achterop komend voertuig linksachter.
Ooh pardon! omdat je zei dat het soms irritant is als een auto voor je aan de kant gaat, dacht ik dat je dit als voorbeeld daarvan bedoelde.. terwijl ik meer het gevoel had dat de chauffeur niet echt anders kon. Maar we zijn het dus eens :)
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_130823898
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:46 schreef Harde_Mepper het volgende:
Bestuurder van die auto waaruit het opgenomen is heeft het lesje anticiperen ook nog niet gehad.
Wat had hij moeten doen dan? Er zitten twee secondes tussen het richting aangooien en gaan van de invoeger, dus remmen had die nooit op tijd kunnen doen. Een rijstrook opzij schuiven is niet verplicht(wel aan te raden als je op een lege snelweg bevindt, vlot doorrijdt en hierdoor aardig wat snelheidsverschil met de invoegende auto's is), maar er zat een (inhalende) auto links van hem, dus dat was ook geen mogelijkheid. De invoeger had veel beter de snelheid van de auto moeten inschatten(goed, 's avonds heb ik nog steeds wat moeite mee) en gewoon op de invoegstrook moeten blijven totdat de auto voorbij was.
pi_130825461
Je zag die auto op de invoegstrook al lange tijd aankomen. Als je beetje snelheid van de auto en van jezelf kunt inschatten kon je al langere tijd zien dat het lastig zou worden. Gewoon tijd van te voren auto een baan naar links schuiven, de auto erachter ziet dat ook en schuift er ook eentje op (om dat moment zat de auto er nog niet langs).
Eventueel iets gas los en het was ook gelukt...

Ok, natuurlijk niet verplicht de invoeger de ruimte te geven, maar door nu domweg rechtdoor te blijven rijden maakt hij het de andere 2 auto's allemaal maar gevaarlijker.
pi_130826036
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:09 schreef Pizza_Boom het volgende:

Verder, zeg eens rijstrook? Een rijbaan heeft meerdere rijstroken.
gast, ben je ongesteld ofzo :{
  FOK!fotograaf woensdag 4 september 2013 @ 21:00:10 #237
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130826118
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:46 schreef Harde_Mepper het volgende:
Bestuurder van die auto waaruit het opgenomen is heeft het lesje anticiperen ook nog niet gehad.
Bestuurder van de invoegende auto heeft de volgende lesjes nog niet gehad:
- Snelheid maken
- Op snelheid invoegen
- Invoegen als er ruimte is
- Het niet hinderen van overig verkeer
- Het voorrang geven aan al het overige verkeer bij het invoegen
- Het niet overschrijden van een dubbele doorgetrokken streep (!!!!)
- Spiegelen

quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:58 schreef SugarEvans het volgende:

[..]

gast, ben je ongesteld ofzo :{
Neehoor, maar gewoon een stukje basiskennis dat ook als je ooit een ongeval moet doorgeven, het een en ander stukken makkelijker maakt. Je hebt namelijk de rijbaan links en de rijbaan rechts. De ene rijbaan gaat de ene kant op en de andere rijbaan gaat de andere kant op. Sta jij dus op rijbaan rechts op de meest linker rijstrook en je zegt aan de telefoon met bijv. Rijkswaterstaat dat je op de linker rijbaan staat, dan kunnen ze, als ze niet doorvragen of alvast gaan doorschakelen, dus de andere rijbaan laten afkruizen.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:45 schreef Harde_Mepper het volgende:
Je zag die auto op de invoegstrook al lange tijd aankomen. Als je beetje snelheid van de auto en van jezelf kunt inschatten kon je al langere tijd zien dat het lastig zou worden. Gewoon tijd van te voren auto een baan naar links schuiven, de auto erachter ziet dat ook en schuift er ook eentje op (om dat moment zat de auto er nog niet langs).
Eventueel iets gas los en het was ook gelukt...

Ok, natuurlijk niet verplicht de invoeger de ruimte te geven, maar door nu domweg rechtdoor te blijven rijden maakt hij het de andere 2 auto's allemaal maar gevaarlijker.
Het zou helemaal niet lastig worden, ware het niet dat de invoegende auto besluit om vol over de dubbele doorgetrokken streep te gaan. Had deze gewoon zijn gas ingedrukt en was die met een km of 100 per uur een stukje verderop ingevoegd, was de filmauto al lang en breed voorbij geweest. Damn, ik zeg het niet vaak, maar ik hoop jou niet tegen te komen in het wild.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pizza_Boom op 04-09-2013 21:12:23 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_130851847
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:18 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dat verschilt, ik zat bij m`n 10e les nogsteeds af en toe van "Ja, ik ga nooit kunnen rijden Jan, doe mij maar een automaat "
En sinds m`n 15e les krijg ik steeds complimentjes dat ik heel zelfverzekerd rij, ondanks dat ik op de snelweg soms niet ver genoeg vooruit kijk.
Snelweg is juist het simpelste wat er is... Als jij op de snelweg niet ver genoeg vooruit kijkt, doe je dat dus ook niet binnen de bebouwde kom. En laten daar nou net voetgangers, fietsers en andere personen zijn die je veel sneller over het hoofd ziet. Je rijdt zeker niet in een grote stad met lessen? Want dan zou je zelfverzekerdheid snel afnemen als er een keer een voetganger oversteekt zonder dat jij dat zag.
pi_130852802
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:34 schreef Kartmans het volgende:

[..]

Snelweg is juist het simpelste wat er is... Als jij op de snelweg niet ver genoeg vooruit kijkt, doe je dat dus ook niet binnen de bebouwde kom. En laten daar nou net voetgangers, fietsers en andere personen zijn die je veel sneller over het hoofd ziet. Je rijdt zeker niet in een grote stad met lessen? Want dan zou je zelfverzekerdheid snel afnemen als er een keer een voetganger oversteekt zonder dat jij dat zag.
Ik kijk in de bebouwde kom heel goed vooruit, ik zie volgens m`n instructeur altijd alles keurig op tijd, alleen op de snelweg niet.
De eerste 2-3 lessen vond ik het ook eng om op 80km wegen te rijden en deed ik eigenlijk hetzelfde als op de snelweg (niet ver genoeg vooruit kijken en eigenlijk net voor m`n motorkap kijken) en dat gaat nu ook super.

Dus het zal een kwestie van gewenning zijn.
pi_130854327
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:06 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik kijk in de bebouwde kom heel goed vooruit, ik zie volgens m`n instructeur altijd alles keurig op tijd, alleen op de snelweg niet.
De eerste 2-3 lessen vond ik het ook eng om op 80km wegen te rijden en deed ik eigenlijk hetzelfde als op de snelweg (niet ver genoeg vooruit kijken en eigenlijk net voor m`n motorkap kijken) en dat gaat nu ook super.

Dus het zal een kwestie van gewenning zijn.
Gewenning :')

Maar braddo op hoeveel lessen zit je nu?
Irene is bae <3
pi_130854385
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:06 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Gewenning :')

Maar braddo op hoeveel lessen zit je nu?
Is het tegenwoordig nieuw dat mensen niet kunnen lezen? Ik heb het zeker al 4x gemeld in dit topic.
IK. ZIT. OP. 30 LESUREN, 15 LESSEN VAN 2 UUR.
  donderdag 5 september 2013 @ 18:22:14 #242
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_130854710
Braddie haal die ribba gewoon mang, niet zo lastig doen.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  donderdag 5 september 2013 @ 20:50:32 #243
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_130860208
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:08 schreef Braddie het volgende:

[..]

Is het tegenwoordig nieuw dat mensen niet kunnen lezen? Ik heb het zeker al 4x gemeld in dit topic.
IK. ZIT. OP. 30 LESUREN, 15 LESSEN VAN 2 UUR.
OKE< MAAR NIET IEDEREEN LEEST HET HELE TOPIC DOOR OMDAT NIET IEDEREEN EEN NEUK GEEFT OM JE SORES.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_130860329
_O_ Braddie, de reden om terug te komen in dit topic.
pi_130872533
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:08 schreef Braddie het volgende:

[..]

Is het tegenwoordig nieuw dat mensen niet kunnen lezen? Ik heb het zeker al 4x gemeld in dit topic.
IK. ZIT. OP. 30 LESUREN, 15 LESSEN VAN 2 UUR.
Zeg dan ook gewoon meteen 30 uur les ipv 15 lessen, want 15 lessen zegt natuurlijk niks. Dat klinkt dan als heel weinig, terwijl je er eigenlijk al 30 gehad hebt.
pi_130872958
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:06 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik kijk in de bebouwde kom heel goed vooruit, ik zie volgens m`n instructeur altijd alles keurig op tijd, alleen op de snelweg niet.
De eerste 2-3 lessen vond ik het ook eng om op 80km wegen te rijden en deed ik eigenlijk hetzelfde als op de snelweg (niet ver genoeg vooruit kijken en eigenlijk net voor m`n motorkap kijken) en dat gaat nu ook super.

Dus het zal een kwestie van gewenning zijn.
Als je 30/50 rijdt en rustig ver vooruit zit te kijken, maar als je de 100 aan tikt vlak voor je auto gaat koekeloeren, heb je er geen kaas van gegeten.
pi_130873257
Mensen die die invoeger van dat filmpje verdedigen, neem alsjeblieft nog een uurtje of 50 extra les :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 6 september 2013 @ 10:30:57 #248
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_130875696
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:45 schreef Harde_Mepper het volgende:
Je zag die auto op de invoegstrook al lange tijd aankomen. Als je beetje snelheid van de auto en van jezelf kunt inschatten kon je al langere tijd zien dat het lastig zou worden. Gewoon tijd van te voren auto een baan naar links schuiven, de auto erachter ziet dat ook en schuift er ook eentje op (om dat moment zat de auto er nog niet langs).
Eventueel iets gas los en het was ook gelukt...

Ok, natuurlijk niet verplicht de invoeger de ruimte te geven, maar door nu domweg rechtdoor te blijven rijden maakt hij het de andere 2 auto's allemaal maar gevaarlijker.
Die auto die invoegt:
- Geen genoeg snelheid
- Hij mag nog niet eens invoegen, doorgetrokken streep, eerst dus snelheid opbouwen

Die auto met de camera:
- Doet in principe niks verkeerd maar handiger is het om met zo weinig verkeer in 't midden te gaan rijden bij een invoegstrook.

Zoiets?
pi_130876059
De filmauto kon niet eens naar links, daar kwam een inhalende auto aan.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 6 september 2013 @ 10:56:25 #250
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_130876391
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:44 schreef delano.888 het volgende:
De filmauto kon niet eens naar links, daar kwam een inhalende auto aan.
True, hij kan er geen reed aan doen dus. Tenzij het veilig is om op de snelweg op je rem te gaan trappen }:|
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')