Dat is ook niet zo vreemd, oude vs nieuwe lamp, en misschien ook nog een ander merk...quote:Op maandag 2 september 2013 19:41 schreef Leandra het volgende:
Ik heb pas een Xenon door Haaima laten vervangen, maar ik heb de rekening nog niet, ik kan je dus niet vertellen wat het kost om het te laten doen....
Ik heb verder ook niet opgelet welk type er inging, ik weet alleen dat het een Philips was.
Overigens lijkt er wel een behoorlijk verschil in sterkte te zijn, vooral overdag, 's avonds valt het veel minder op, en als ik voor de Saab rij dan stoort het ook niet ofzo, maar als ik de auto voor de garagedeur heb staan en ik doe overdag het licht aan, dan lijkt er wel een flink verschil te zijn.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:55 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
93 T5 met een pure software stage 1 ~ 225 PK
Hey grappig; ik ook. (225pk Hirsch; ook T5)quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:55 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
93 T5 met een pure software stage 1 ~ 225 PK
Nee, dat verbaasde me ook niet, maar ik vind het wel bijzonder dat het verschil op de garagedeur, vooral overdag, zo groot is, maar dat je het vrijwel niet ziet als je ervoor rijdt en het in je spiegels ziet.quote:Op maandag 2 september 2013 20:03 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo vreemd, oude vs nieuwe lamp, en misschien ook nog een ander merk...
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:55 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
93 T5 met een pure software stage 1 ~ 225 PK
En ik maar denken dat dat niet kon?quote:Op maandag 2 september 2013 20:43 schreef Descendent het volgende:
[..]
[..]
Hey grappig; ik ook. (225pk Hirsch; ook T5)
Overigens moet mijn Saab in de OP ff aangepast nog;
APC klep en intercoolerquote:Op maandag 2 september 2013 22:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
[..]
En ik maar denken dat dat niet kon?
Heb het eens gevraagd op Saabforum, toen werd er verteld dat alleen T7 met software naar stage1 kan, en dat je bij T5 een stuk duurder uit komt omdat je er wat onderdelen bij moet hebben?
Wie kan me meer uitleggen?
Ik wil graag naar 185 dat lijkt me meer dan genoeg voor mij. Dat kan dus echt wel met alleen software? En wat moet dat kosten dan ongeveer?quote:Op maandag 2 september 2013 23:28 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
APC klep en intercooler
Alleen 185 pk fpt kan zonder aanpassingen naar stage 1
T7 heb ik geen verstand van.
Nee op jouw Saab zit géén APC klep.quote:Op maandag 2 september 2013 23:36 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik wil graag naar 185 dat lijkt me meer dan genoeg voor mij. Dat kan dus echt wel met alleen software? En wat moet dat kosten dan ongeveer?
Balen, anders had ik t graag gedaan.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:15 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Nee op jouw Saab zit géén APC klep.
Geen pure stage FPT software voor jou
http://speektuning.nl/sho(...)78tnu63u54robdj5ld75
Stage 'FPT'
Met deze stage maakt u van uw LPT (154 Pk) een echte FPT (185 Pk).
Deze stage bestaat uit:
- gemodificeerde software (RUIL ECU, waarbij de oude z.s.m. weer retour gestuurd dient te worden)
- APC klep (magneetventiel)
- Slangenset t.b.v. APC klep
- Duidelijke montage instructie
Vermogen en koppel na tuning:
185 Pk en 270 Nm
Snap ik , mooie prijs wel bij Speek, een losse APC klep (OEM) is al duurder dan het hele pakketquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:23 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Balen, anders had ik t graag gedaan.
Jep , alleen de software. (verhoging turbodruk)quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:26 schreef djkoelkast het volgende:
http://speektuning.nl/sho(...)78tnu63u54robdj5ld75
Is dit nou alleen gemodificeerde software?
Ik weet dat ik voor mijn Citroën AX gewoon een ander rommetje kreeg, was 3 of 4 tientjes en opeens reed dat ding 100 in z'n 1
Die AX was een GTiquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:28 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Jep , alleen de software.
ECU tuning bij auto's zonder turbo zet niet heel veel zoden aan de dijk.
Het gaat net zo snel kapot als je rechtervoet wiltquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:33 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Die AX was een GTi
Maar stel ik zou mijn 9-5 'upgraden' met zo'n ding, is dat niet slecht voor alles wat er in zit: slijt het niet 10x zo hard? Ga je niet veel meer benzine verbruiken?
Ik heb bij de vorige APK de olie compleet laten vervangen door Castrol Magnatec, die werd aangeraden door diverse Saab sites en fora. Af laten koelen, motor uit en hij koelt af tochquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:35 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Het gaat zo snel kapot als je rechtervoet wilt
- Goed laten afkoelen en nadraaien na hard gereden te hebben.
- Om de 10000. (ik doe 5000) km nieuwe olie.
Vaak is de auto wat zuiniger in het dagelijks gebruik, bij WOT gaat het dan wel wat harder met de peut
Heel goed heel te houden dus.
Je turbo draait over de 10k RPM als je flinkt hebt lopen gassen, knal je gelijk de motor en dus de oliepomp dan krijgt de nog steeds nadraaiende turbo géén olie meer. --> vastlopenquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:37 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik heb bij de vorige APK de olie compleet laten vervangen door Castrol Magnatec, die werd aangeraden door diverse Saab sites en fora. Af laten koelen, motor uit en hij koelt af toch
Laatste stuk kom ik trouwens toch nooit boven de 2000rpm en dan werkt de turbo nog niet
WOT ken ik niet, term zegt me niks.
Kijk, zo leer je nog eens watquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:40 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Je turbo draait over de 10k RPM als je flinkt hebt lopen gassen, knal je gelijk de motor en dus de oliepomp dan krijgt de nog steeds nadraaiende turbo géén olie meer. --> vastlopen
Ik gebruik Castrol 5W30 vol synthetic.
WOT : Wide Open Trottle --> volgas
Ik blijf stil staan tot mijn fan stopt met nadraaien.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:42 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Maar na het rijden nog een tijd stil staan dan?
Ik hoor alleen een fan draaien als ik in de rij bij de McDrive sta. Als je even boodschappen wil doen dan ga je toch niet eerst 2 minuten stil staan voor je uitstapt? Dat is raar.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:44 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Ik blijf stil staan tot mijn fan stopt met nadraaien.
Dit is alleen als ik wat steviger heb gereden.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:45 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik hoor alleen een fan draaien als ik in de rij bij de McDrive sta. Als je even boodschappen wil doen dan ga je toch niet eerst 2 minuten stil staan voor je uitstapt? Dat is raar.
Ik heb een Citroën BX gehad, dus het niet meteen wegrijden ben ik wel gewend, maar het niet meteen uitstappen is nieuw voor me.
Ik rij ook met mijn 1e turbo met mijn 2003 9-5 en 240k
Dan ga je gewoon goed met je auto om.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:45 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik rij ook met mijn 1e turbo met mijn 2003 9-5 en 240k
Haha okquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:48 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Dan ga je gewoon goed met je auto om.
Jij hebt helemaal geen tips nodig
Mijn lak ziet er echt niet meer uit, steenslag vooral.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:51 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Haha ok
Alleen helaas onlangs een vent die zijn wagen achteruit mijn deur in reed en een leip die zo hard over de spoorwegovergang reed (die behoorlijk smal was) dat mijn spiegel terugklapte.
In beide gevallen alleen wat krasjes op de lak, dat laat ik lekker zitten en ga ik geen verzekeringsgedoe voor aanspreken hoor. Ik was toch al van plan deze op te rijden.
Ohja en kattennagels op mijn motorkap
Er ligt hier vaak een kat op de motorkap en die vlucht zodra er iemand in de buurt komt, hoe zachtjes je ook aan komt, dus dan zet 'ie zich af en heb je krassen in je lak.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:54 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Mijn lak ziet er echt niet meer uit, steenslag vooral.
Ik rij deze ook op en volgens de dagwaarde is die dat al
Kattennagels ? , lekker warm op de kap gelegen zeker.
Uit ervaring weet ik dat je eraf blijft glijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |