abonnement Unibet Coolblue
pi_129574613
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:53 schreef Kowloon het volgende:
Matig, ik ga nog wel eens naar China, dus dan heb ik in de toekomst daar een aparte zorgverzekering voor nodig. Aan de andere kant vind ik het wel goed om dat idiote zorgtoerisme te bestrijden. Dus mensen die een reis ondernemen specifiek om een medische behandeling uit te laten voeren. Nieuw heupje in Turkije bijvoorbeeld.
Een nieuw heupje in Turkije is goedkoper dan een nieuw heupje in Nederland. Dus als je wil besparen, dan moedig je dat juist toe?
pi_129574614
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Marginale kostenpost gekeken naar het gehele zorgbudget. Altijd jaloerse paupers zonder ambitie die elke dag precies om 4 naar huis gaan en 0,0 inzet tonen om hogerop te komen, die zeiken op dat soort mensen.
Zeker weten, in tegenstelling tot de hardwerkende managers. Jij bent net zo simpel :')
  † In Memoriam † donderdag 1 augustus 2013 @ 11:55:00 #128
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_129574636
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:45 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dan betaal je dus zo'n 40 euro premie bij geen vrijwillig E.R. of zo'n 25 euro bij 500 vrijwillig E.R.

Lijkt mij redelijk vergelijkbaar met de drie tientjes van vele jaren terug (in guldens).
Ik weet niet waar jij rekenen hebt geleerd maar bij mij blijft er E80,- over om te betalen en het ER is E220. Jij telt voor een gezond iemand ja, daar zal het wellicht voor meevallen maar niet voor iemand die chronisch ziek is. En dan hebben we het nog maar niet over de dingen die je alsnog moet betalen bovenop het ER wat je standaard kwijt bent per jaar en het extra verzekeren.
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_129574644
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:53 schreef Kowloon het volgende:
Matig, ik ga nog wel eens naar China, dus dan heb ik in de toekomst daar een aparte zorgverzekering voor nodig. Aan de andere kant vind ik het wel goed om dat idiote zorgtoerisme te bestrijden. Dus mensen die een reis ondernemen specifiek om een medische behandeling uit te laten voeren. Nieuw heupje in Turkije bijvoorbeeld.
..en dat is dus wat ik niet snap aan het hele plannetje. In Turkije is dat goedkoper dan in Nederland. En aangezien iemand niet zomaar voor de lol een nieuwe heup laat plaatsen, zie ik de besparing t.o.v. het huidige systeem niet echt..
pi_129574651
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:53 schreef Kowloon het volgende:
Matig, ik ga nog wel eens naar China, dus dan heb ik in de toekomst daar een aparte zorgverzekering voor nodig. Aan de andere kant vind ik het wel goed om dat idiote zorgtoerisme te bestrijden. Dus mensen die een reis ondernemen specifiek om een medische behandeling uit te laten voeren. Nieuw heupje in Turkije bijvoorbeeld.
Het is sowieso onverstandig om naar een ver land te gaan zonder extra zorgdekking. Stel dat de ambulancedienst besluit om jouw tegen *special price* toeristentarief te vervoeren wat boven de NL norm ligt, dan mag je dat zelf dokken :)

En daarnaast spaart het je je verplichte eigen risico wanneer je dat bij je reisverzekering kan claimen.
pi_129574667
Prima bezuinigingsmaatregel. Waarom mensen via een verplichte verzekering laten meebetalen aan zorg buiten de EU?
  † In Memoriam † donderdag 1 augustus 2013 @ 11:56:45 #132
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_129574684
als je een goede reisverzekering hebt dan dekt die toch de kosten in het buitenland(buiten EU)
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_129574692
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:55 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij rekenen hebt geleerd maar bij mij blijft er E80,- over om te betalen en het ER is E220. Jij telt voor een gezond iemand ja, daar zal het wellicht voor meevallen maar niet voor iemand die chronisch ziek is. En dan hebben we het nog maar niet over de dingen die je alsnog moet betalen bovenop het ER wat je standaard kwijt bent per jaar en het extra verzekeren.
Verplicht ER is 350 in 2013. Ik noem gewoon de prijzen van de basisverzekering, daar hebben wij het toch over in dit topic?
pi_129574701
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:56 schreef nikk het volgende:
Prima bezuinigingsmaatregel. Waarom mensen via een verplichte verzekering laten meebetalen aan zorg buiten de EU?
Waarom zorg in buitenlandse landen in de EU wél vergoeden en zorg in buitenlandse landen buiten de EU (waar het doorgaans ook nog eens goedkoper is) niet vergoeden?
pi_129574710
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan zou er geen reden zijn die zorg niet te vergoeden, tenzij er met die "goedkopere zorg" gefraudeerd wordt.
Die is er dus kennelijk wel. Fraudeproblematiek staat daar toch echt buiten van. Tenzij je wilt stellen dat er binnen Europa niet gefraudeerd wordt.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † donderdag 1 augustus 2013 @ 11:57:52 #136
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_129574714
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:57 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Verplicht ER is 350 in 2013. Ik noem gewoon de prijzen van de basisverzekering, daar hebben wij het toch over in dit topic?
Oh oke, 350 ER dus.
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_129574746
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Waarom zorg in buitenlandse landen als de EU wél vergoeden en zorg in buitenlandse landen buiten de EU (waar het doorgaans ook nog eens goedkoper is) niet vergoeden?
Omdat het niet een taak van de overheid is. Sowieso is het dom om zonder reisverzekering tegen medische kosten op reis te gaan (wat sowieso vrijwel niemand doet die buiten de EU reist...).
pi_129574760
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:57 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Verplicht ER is 350 in 2013. Ik noem gewoon de prijzen van de basisverzekering, daar hebben wij het toch over in dit topic?
Ja, maar het eigen risico speelt in het totaalplaatje natuurlijk een belangrijke rol.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129574774
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:58 schreef nikk het volgende:

[..]

Omdat het niet een taak van de overheid is.
En zorg in Frankrijk vergoeden is wel een taak van de overheid?
Allah Al Watan Al Malik
pi_129574822
De winst van de zorgverzekeraars is de laatste tijd meerdere keren over de kop gegaan. Fokking miljardenwinsten hebben we het over; VGZ meldde laatst bijvoorbeeld dat ze *zes keer zoveel winst* hadden gemaakt als in het vorige jaar. Dan kan je toch niet meer gaan huilen over "alsmaal stijgende zorguitgaven", en alweer gaan snijden in basiszorg en met lastenverzwaringen komen?

Punt is nu dat als je op reis gaat buiten de EU, je enerzijds *wel* verplicht bent om je zorgpremie te betalen (die mag je namelijk niet opzeggen zonder je ook uit NL uit te schrijven), maar dat je daar *helemaal niks* meer voor krijgt. Niet eens meer de meest noodzakelijke medische noodhulp. Je betaalt dus noodgedwongen dubbele premie. Naaistreek gewoon.
pi_129574824
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Puur symboolpolitiek van de hersenloze VVD dus.
In de praktijk zeker. Gewoon in Spanje naar de dokter / het ziekenhuis. Net zo simpel. Mag de staat het dubbele gaan lappen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129574829
quote:
5s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:54 schreef Zienswijze het volgende:
Een nieuw heupje in Turkije is goedkoper dan een nieuw heupje in Nederland. Dus als je wil sparen, dan moedig je dat juist toe?
Maar dat is niet het geval denk ik. Een nieuwe heup in Turkije zorgt vaak weer voor extra kosten in Nederland. Er moet controle plaats vinden en wellicht moeten er zelfs correcties uitgevoerd worden, om maar eens wat te noemen
pi_129574842
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:58 schreef nikk het volgende:

[..]

Omdat het niet een taak van de overheid is. Sowieso is het dom om zonder reisverzekering tegen medische kosten op reis te gaan (wat sowieso vrijwel niemand doet die buiten de EU reist...).
Je zegt zelf dat het niet de taak vd overheid is, dus waarom de zorg in buitenlandse landen binnen de EU wél blijven vergoeden?
pi_129574858
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:01 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Maar dat is niet het geval denk ik. Een nieuwe heup in Turkije zorgt vaak weer voor extra kosten in Nederland. Er moet controle plaats vinden en wellicht moeten er zelfs correcties uitgevoerd worden, om maar eens wat te noemen
Heb je daar een bron voor?
pi_129574991
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:02 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Heb je daar een bron voor?
Geen macrogegevens, maar wel een microbron, mijn tante met een nieuwe heup, geplaatst in Turkije. En denk maar niet dat Nederlandse artsen op informatie van hun collegea in het buitenland varen, dat zorgt dus weer voor veel nieuwe onderzoeken.
pi_129574994
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:56 schreef nikk het volgende:
Prima bezuinigingsmaatregel. Waarom mensen via een verplichte verzekering laten meebetalen aan zorg buiten de EU?
Ik ben een voorstander van alleen een zorgverzekering binnen eigen huis. Ik wil niet meebetalen aan van die kneuzen die te hard rijden, roken, drinken of werken.
pi_129575033
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:06 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Geen macrogegevens, maar wel een microbron, mijn tante met een nieuwe heup, geplaatst in Turkije. En denk maar niet dat Nederlandse artsen op informatie van hun collegea in het buitenland varen, dat zorgt dus weer voor veel nieuwe onderzoeken.
:')
pi_129575061
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:06 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Geen macrogegevens, maar wel een microbron, mijn tante met een nieuwe heup, geplaatst in Turkije. En denk maar niet dat Nederlandse artsen op informatie van hun collegea in het buitenland varen, dat zorgt dus weer voor veel nieuwe onderzoeken.
Dus je baseert het op persoonlijke ervaringen en niet op (officiële) cijfers. Dan komt je stelling niet bepaald overtuigend over.
pi_129575085
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:06 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik ben een voorstander van alleen een zorgverzekering binnen eigen huis. Ik wil niet meebetalen aan van die kneuzen die te hard rijden, roken, drinken of werken.
Ben ik met je eens. Dus OF buitenlandse zorg wel vergoeden (ongeacht of het binnen of buiten Europa is) OF buitenlandse zorg niet meer vergoeden. Ik prefereer dan het laatste.
pi_129575184
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En zorg in Frankrijk vergoeden is wel een taak van de overheid?
Gelet op de afspraken in de EU hierover ligt dat natuurlijk anders.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')