Helaas, ik mag eind augustus voor de herkansingquote:Op woensdag 10 juli 2013 16:31 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
Moeten er nog geslaagden bij in de OP?
Als je het precies doet zoals je het uitgelegd krijgt, is het een eitje, want je komt zo altijd goed uit. Het is alleen lastig om die momenten echt perfect te vinden, niet te snel te rollen, niet te langzaam te draaien, etc. Oefenen helpt wel om die momenten steeds beter te kunnen inschatten/timen. En bij het examen maakt het eigenlijk niet uit zo veel uit hoe je 'm neerzet. Als je het maar veilig doet: goed kijken .quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:39 schreef Louboutin het volgende:
Volgende week ga ik voor het eerst fileparkeren, heb van veel mensen gehoord dat dat het moeilijkste is.
Hoe ging dat bij jullie?
Ligt vooral erg aan de auto.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:39 schreef Louboutin het volgende:
Volgende week ga ik voor het eerst fileparkeren, heb van veel mensen gehoord dat dat het moeilijkste is.
Hoe ging dat bij jullie?
Ja kijk dat is een kleine auto, ik les in een Audi Q3 (groot), dan is het altijd wat lastiger.quote:
Okeequote:Op woensdag 10 juli 2013 16:44 schreef Hinder het volgende:
[..]
Als je het precies doet zoals je het uitgelegd krijgt, is het een eitje, want je komt zo altijd goed uit. Het is alleen lastig om die momenten echt perfect te vinden, niet te snel te rollen, niet te langzaam te draaien, etc. Oefenen helpt wel om die momenten steeds beter te kunnen inschatten/timen. En bij het examen maakt het eigenlijk niet uit zo veel uit hoe je 'm neerzet. Als je het maar veilig doet: goed kijken .
*Kuch* Nee, voor elke auto geldt hetzelfde.quote:
Ik denk dat er toch echt wel verschil zit tussen een grote auto en een kleine fiat / polo.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:50 schreef vannelle het volgende:
[..]
*Kuch* Nee, voor elke auto geldt hetzelfde.
Je rijdt achteruit tot de rugleuning van je bank gelijk staat aan de achterkant van de auto waar je achter wilt parkeren.
Dan stuur je in, en zodra je 45 graden op de weg staat stuur je terug. Werkt echt altijd.
Tenzij je geen achterbank hebt natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:52 schreef Nimbus2001 het volgende:
Zou het gepast zijn om hier het woord 'lessers' te combineren met de emoticon ' '?Mag ik dan ook Nimbus2001 zeggen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok stelletje hokboeren
Ben al zo'n 30 euro kwijt aan meer dan 1 uur intotaal bellen naar het CBR. Ik moest maar bezwaar aantekenen als ik het er niet eens mee was.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:29 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Dat is wel raar. Zou je niet ff bellen dan?
Maar ze zullen toch wel een reden gegeven hebben?quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:56 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ben al zo'n 30 euro kwijt aan meer dan 1 uur intotaal bellen naar het CBR. Ik moest maar bezwaar aantekenen als ik het er niet eens mee was.
Dat kun je wel denken maar dat is echt niet zo.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:51 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Ik denk dat er toch echt wel verschil zit tussen een grote auto en een kleine fiat / polo.
Vertel eensquote:Op woensdag 10 juli 2013 16:30 schreef Unmountable het volgende:
Ik ben nu bezig! Les 16 a.s. zaterdag!
Nee. Ik heb echt helemaal niks. Waarom ik een speciaal rijexamen moet doen terwijl ik geen aantekening op mijn rijbewijs krijgt weet ook niemand.quote:Op woensdag 10 juli 2013 17:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar ze zullen toch wel een reden gegeven hebben?
Ik gebruikte altijd de pook van de aanhangwagen in de achteruitrijcamera. Maar het is niet fijn om van die camera afhankelijk te zijn. Ik ga dat ook eens proberen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:50 schreef vannelle het volgende:
[..]
*Kuch* Nee, voor elke auto geldt hetzelfde.
Je rijdt achteruit tot de rugleuning van je bank gelijk staat aan de achterkant van de auto waar je achter wilt parkeren.
Dan stuur je in, en zodra je 45 graden op de weg staat stuur je terug. Werkt echt altijd.
Tenzij je geen achterbank hebt natuurlijk.
Welke arts was dat, en bel die eens op voor nadere uitleg?quote:Op woensdag 10 juli 2013 17:36 schreef Xetran het volgende:
[..]
Nee. Ik heb echt helemaal niks. Waarom ik een speciaal rijexamen moet doen terwijl ik geen aantekening op mijn rijbewijs krijgt weet ook niemand.
Enigste wat je te horen krijgt is van 'een arts heeft dit besloten, deal with it'.
Zit nu trouwens op les 36 terwijl ik al lang gewoon kan autorijden, puur om het een beetje bij te houden. Lachen zeg.
Met een aanhangwagen is het anders natuurlijk, of bedoel je de trekhaak?quote:Op woensdag 10 juli 2013 17:39 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ik gebruikte altijd de pook van de aanhangwagen in de achteruitrijcamera. Maar het is niet fijn om van die camera afhankelijk te zijn. Ik ga dat ook eens proberen.
Intest?quote:
Trekhaak, kwam niet op het woord. Ja, dat is ook vaak zo. Maar mijn rijinstructeur heeft mij nooit iets uitgelegd. Zijn letterlijke woorden waren 'nu moet je fileparkeren' en daar mocht ik het mee doen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Met een aanhangwagen is het anders natuurlijk, of bedoel je de trekhaak?
Als je de trekhaak bedoelt stuur je te vroeg in, kom je nooit goed uit.
quote:
Dat wordt 'm volgens mij? Ik heb geen idee, heb gewoon 2 lessen afgesproken, donderdag is de eerstequote:
Mijn instructeur zei keurig "Ja, zet hem hier maar even stil als je wilt, dan ga ik je even wat uitleggen over parkeren " Hij z`n boek erbij pakken en me verteld hoe en wat, en later mocht ik het zelf doenquote:Op woensdag 10 juli 2013 18:21 schreef Xetran het volgende:
[..]
Trekhaak, kwam niet op het woord. Ja, dat is ook vaak zo. Maar mijn rijinstructeur heeft mij nooit iets uitgelegd. Zijn letterlijke woorden waren 'nu moet je fileparkeren' en daar mocht ik het mee doen.
Gelukkig heb ik ontheffing voor mijn examen. Ik hoefde alleen maar de omkeeropdracht te doen en in een vak te parkeren.
Het kijken is, op de meeste plekken, niet overbodig inderdaad en het is inderdaad makkelijker vast te stellen of iemand kijkt dan als iemand alleen kort zn spiegel checkt. Maar ik heb me er wel flink aan geërgerd tijdens het lessen. Ben blij dat ik daar vanaf ben.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
Is dat wel overbodig?
Als je besluit om niet te kijken heb je eerst de situatie moeten beoordelen. En hoe doe je dat? Door te kijken.
Dan is het toch veel makkelijker om 1 bepaald patroon aan te houden ipv jezelf in elke andere situatie vragen te moeten stellen?
Zodat je er langer over doet, en dus uiteindelijk meer betaald.quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:46 schreef Braddie het volgende:
Krijg wel het idee dat m`n instructeur wat lax is, hij zegt soms tegen me " Braddie, zet hem daar maar even neer" en dan zegt hij 5 seconden later "ooh nee, laat mij het maar doen "
Met het tanken ook. Ik moest hem naar een pompje rijden zegt ie " Laat mij maar "
Dan denk ik. Waarom heb ik rijles? Om het jou te zien doen? Of omdat ik het zelf moet leren?
Dat doet deze dan weer niet, gelukkig. Dat gebeurd gewoon onder het rijden.quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Zodat je er langer over doet, en dus uiteindelijk meer betaald.
Had ik bij mijne ook, die ging midden in de les een kwartier stil staan om dingen uit zijn privé leven te vertellen.
bedoeld jonge.. nee ik bedoel inderdaad bedoelt..quote:
Je bent niet de enige. Braddie bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:52 schreef Downstar het volgende:
[..]
bedoeld jonge.. nee ik bedoel inderdaad bedoelt..
na theorie mag ik nu nog wel even een cursus Nederlands
Hoe kan hij hem voor jou ergens neerzetten? Wisselen jullie danquote:Op woensdag 10 juli 2013 19:46 schreef Braddie het volgende:
Krijg wel het idee dat m`n instructeur wat lax is, hij zegt soms tegen me " Braddie, zet hem daar maar even neer" en dan zegt hij 5 seconden later "ooh nee, laat mij het maar doen "
Met het tanken ook. Ik moest hem naar een pompje rijden zegt ie " Laat mij maar "
Dan denk ik. Waarom heb ik rijles? Om het jou te zien doen? Of omdat ik het zelf moet leren?
Beter dat dan dat je niks te horen krijgt. Als ik iets wil weten dan moet ik er nadrukkelijk naar vragen want het enigste dat hij normaal doet is is instructies geven (als in parkeer hier, daar rechts etc)quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mijn instructeur zei keurig "Ja, zet hem hier maar even stil als je wilt, dan ga ik je even wat uitleggen over parkeren " Hij z`n boek erbij pakken en me verteld hoe en wat, en later mocht ik het zelf doen
Nee, maar dan gaat hij zelf zitten te sturen (Dat kan hij met 1 vinger, serieus.)quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:21 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Hoe kan hij hem voor jou ergens neerzetten? Wisselen jullie dan
Je kunt er gewoon geen flikker van.quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:46 schreef Braddie het volgende:
Krijg wel het idee dat m`n instructeur wat lax is, hij zegt soms tegen me " Braddie, zet hem daar maar even neer" en dan zegt hij 5 seconden later "ooh nee, laat mij het maar doen "
Met het tanken ook. Ik moest hem naar een pompje rijden zegt ie " Laat mij maar "
Dan denk ik. Waarom heb ik rijles? Om het jou te zien doen? Of omdat ik het zelf moet leren?
Waarom heb ik rijles? Om het te leren.quote:
what the fuckquote:Op woensdag 10 juli 2013 20:40 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, maar dan gaat hij zelf zitten te sturen (Dat kan hij met 1 vinger, serieus.)
Ja, dan gaat hij iets naar links toe zitten en pakt hij het stuur vast en draait hij em er zelf heen terwijl ik gasgeef/rem/koppel.quote:
WTF is dat voor onzin? Ik had hem op plek gewezen en het lekker zelf gedaan. Je moet het inderdaad nog leren, maar waar slaat het op dat je hem nieteens naast de pomp neer mag zetten?quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:06 schreef Braddie het volgende:
Ja, dan gaat hij iets naar links toe zitten en pakt hij het stuur vast en draait hij em er zelf heen terwijl ik gasgeef/rem/koppel.
Zulke onzin.
Is 2x voor gekomen, m`n 3e les en m`n 7e les. Maar
Ik denk dat hij gewoon nog erg voorzichtig was op dat moment, omdat ik niet fantastisch reed en hem af en toe nog liet afslaanquote:Op woensdag 10 juli 2013 21:16 schreef HansVaak het volgende:
[..]
WTF is dat voor onzin? Ik had hem op plek gewezen en het lekker zelf gedaan. Je moet het inderdaad nog leren, maar waar slaat het op dat je hem nieteens naast de pomp neer mag zetten?
Af en toe laten afslaan is echt geen indicatie van je vaardigheid.lquote:Op woensdag 10 juli 2013 21:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik denk dat hij gewoon nog erg voorzichtig was op dat moment, omdat ik niet fantastisch reed en hem af en toe nog liet afslaan
Als je maar BLIJFT kijken, want zonder te kijken kun je niet reageren.quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:46 schreef HansVaak het volgende:
[..]
Het kijken is, op de meeste plekken, niet overbodig inderdaad en het is inderdaad makkelijker vast te stellen of iemand kijkt dan als iemand alleen kort zn spiegel checkt. Maar ik heb me er wel flink aan geërgerd tijdens het lessen. Ben blij dat ik daar vanaf ben.
Gewoon twee sturen in de auto omdat het kan.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:21 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Hoe kan hij hem voor jou ergens neerzetten? Wisselen jullie dan
Precies, er klapt er dan eentje zo het dashboard kastje uitquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:52 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Gewoon twee sturen in de auto omdat het kan.
Stom, heel stom, dat je daar vanaf stapt. Het is zoooo prettig als je precies weet wat er rondom je voertuig gebeurt en dat bereik je alleen met regelmatig goed spiegelen en kijken. In een split second, bijv. bij een uitwijkmanoeuvre, neem je het wel mee.quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:46 schreef HansVaak het volgende:
[..]
Het kijken is, op de meeste plekken, niet overbodig inderdaad en het is inderdaad makkelijker vast te stellen of iemand kijkt dan als iemand alleen kort zn spiegel checkt. Maar ik heb me er wel flink aan geërgerd tijdens het lessen. Ben blij dat ik daar vanaf ben.
You made my point, dank je.quote:Op donderdag 11 juli 2013 00:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Stom, heel stom, dat je daar vanaf stapt. Het is zoooo prettig als je precies weet wat er rondom je voertuig gebeurt en dat bereik je alleen met regelmatig goed spiegelen en kijken. In een split second, bijv. bij een uitwijkmanoeuvre, neem je het wel mee.
Ik bedoel ook niet dat ik niet meer kijk/spiegel, ik ben afgestapt van het binnen, buiten, schouder gedoe bij elke zijdelingse verplaatsing. Als ik weet dat er niks kan zitten, bijvoorbeeld bij een rotonde als deze;quote:Op donderdag 11 juli 2013 00:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Stom, heel stom, dat je daar vanaf stapt. Het is zoooo prettig als je precies weet wat er rondom je voertuig gebeurt en dat bereik je alleen met regelmatig goed spiegelen en kijken. In een split second, bijv. bij een uitwijkmanoeuvre, neem je het wel mee.
Je instructeur vond toch een tijdje terug nog dat je nog niet klaar was voor de ttt? Dus dan had je ook vast nog niet kunnen afrijden als je je theorie wel de eerste keer gehaald hadquote:Op donderdag 11 juli 2013 14:58 schreef Braddie het volgende:
24 juli voor m`n 3e x op voor m`n theorie....
Bah, had al af kunnen rijden als ik hem de 1e keer had gehaald
Dat zei hij dus ómdat ik m`n theorie nog niet had bleek achterafquote:Op donderdag 11 juli 2013 15:05 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Je instructeur vond toch een tijdje terug nog dat je nog niet klaar was voor de ttt? Dus dan had je ook vast nog niet kunnen afrijden als je je theorie wel de eerste keer gehaald had
Wat maakt het voor die ttt uit of je je theorie al hebt? Je kan die prima doen zonder je theorie en dan had je na je theorie meteen examen kunnen aanvragen, dus ik vind die reden niet erg logisch/geloofwaardig klinken.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:08 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat zei hij dus ómdat ik m`n theorie nog niet had bleek achteraf
Ze zeggen 3x is scheepsrecht, dat hoop ik dan maar.
Lessen liggen nu nog 2 weken stil omdat hij op vakantie is, jammer, maar ik fiets nu heel veel, dus ik pas het kijken/bewust waarnemen goed toe.
Misschien stap ik dan wel *sterker* de auto in
Hij zei dat ik hem pas kan doen als ik m`n theorie heb. Dus mja, dan zal dat welquote:Op donderdag 11 juli 2013 15:16 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Wat maakt het voor die ttt uit of je je theorie al hebt? Je kan die prima doen zonder je theorie en dan had je na je theorie meteen examen kunnen aanvragen, dus ik vind die reden niet erg logisch/geloofwaardig klinken.
Dat is ook zo.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:20 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hij zei dat ik hem pas kan doen als ik m`n theorie heb. Dus mja, dan zal dat wel
Bron: http://www.rvv.nl/auto-ri(...)s-ttt-auto-rijbewijsquote:Voorwaarden
Om in aanmerking te komen voor de toets, moet je in het bezit zijn van een geldig theorie-certificaat of rijbewijs (van een andere categorie). Je moet dit tonen voor aanvang van de TTT, samen met een geldig identiteitsbewijs. Tevens dien je vooraf ook het formulier ‘Zelfreflectie’ in te vullen. Voor de toets geef je het aan de examinator.
Wel vaag dat ie dan zegt dat je er nog niet klaar voor bent. Het zou voor mijn zelfvertrouwen althans beter zijn geweest als ie dan ook gewoon gezegd had dat het niet kon ivm de theorie, ipv te zeggen dat ik er nog niet klaar voor was of zo.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:20 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hij zei dat ik hem pas kan doen als ik m`n theorie heb. Dus mja, dan zal dat wel
Dat de instructeur van Braddie niet echt een communicatiewonder is was toch al wel duidelijk?quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:28 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Wel vaag dat ie dan zegt dat je er nog niet klaar voor bent. Het zou voor mijn zelfvertrouwen althans beter zijn geweest als ie dan ook gewoon gezegd had dat het niet kon ivm de theorie, ipv te zeggen dat ik er nog niet klaar voor was of zo.
Zie je welquote:Op donderdag 11 juli 2013 15:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat is ook zo.
[..]
Bron: http://www.rvv.nl/auto-ri(...)s-ttt-auto-rijbewijs
Zou een bijkomende reden KUNNEN zijn.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:28 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Wel vaag dat ie dan zegt dat je er nog niet klaar voor bent. Het zou voor mijn zelfvertrouwen althans beter zijn geweest als ie dan ook gewoon gezegd had dat het niet kon ivm de theorie, ipv te zeggen dat ik er nog niet klaar voor was of zo.
Hij laat me veel lessen, en veel dingen elke keer weer doen, en hij heeft gezegd mij pas te laten TTTen/afrijden als ik er ook daadwerkelijk klaar voor ben.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zou een bijkomende reden KUNNEN zijn.
Een TTT mag je namelijk maar 1x doen en als je die vrijstellingen wilt halen moet je wel een goede kans hebben natuurlijk.
Dus soms is even wachten gewoon beter.
Mmmhh......vind ik niet zo tof.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:39 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hij laat me veel lessen, en veel dingen elke keer weer doen, en hij heeft gezegd mij pas te laten TTTen/afrijden als ik er ook daadwerkelijk klaar voor ben.
Hij wilt z`n slagingspercentage (85% zei hij) hoog houden
Hij heeft zelfs een leerlinge uit z`n *systeem* gegooid, omdat er niks mee te beginnen was, en ze maar aan het pushen was..
Mja, onnodig veel lessen?....quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:47 schreef vannelle het volgende:
[..]
Mmmhh......vind ik niet zo tof.
Hij zit er dus meer voor zichzelf dan voor z'n leerlingen. Klinkt wel leuk die 85% maar als je bedenkt dat veel leerlingen dus onnodig veel lessen hebben gehad zodat hij met het percentage stoer kan doen wordt het ineens een stuk minder leuk.....
Je weet nooit zeker of je slaagt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mja, onnodig veel lessen?....
Misschien ben ik wel dom op dat gebied hoor, maar het lijkt mij toch juist fijn als je 15 lessen meer hebt dan normaal, omdat je dan zeker weet dat je slaagt, of zo?
Er is geen enkele zekerheid dat je dan wel slaagt. En misschien was zo iemand met 15 lessen minder wel net zo goed geslaagd. En zelfs de beste leerlingen zakken soms doordat ze bevangen zijn door de zenuwen, dan maakt het aantal lessen niks uit.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mja, onnodig veel lessen?....
Misschien ben ik wel dom op dat gebied hoor, maar het lijkt mij toch juist fijn als je 15 lessen meer hebt dan normaal, omdat je dan zeker weet dat je slaagt, of zo?
Dat is absoluut waar.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:37 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Er is geen enkele zekerheid dat je dan wel slaagt. En misschien was zo iemand met 15 lessen minder wel net zo goed geslaagd. En zelfs de beste leerlingen zakken soms doordat ze bevangen zijn door de zenuwen, dan maakt het aantal lessen niks uit.
Er lopen bij mij in de buurt wel steeds mensen te zeiken.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:43 schreef Susteren het volgende:
Zijn er mensen die met <15 lessen slaagde?
Sowieso niks van aantrekken joh. Je haalt je rijbewijs voor jezelf en niet voor een ander. Dat opscheppen is erg laag idd.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:46 schreef Braddie het volgende:
[..]
Er lopen bij mij in de buurt wel steeds mensen te zeiken.
"Haha Braddie, je hebt nog 20-25 les uur nodig, dan zit je op de 50 les uur, dat is veel man "
of dingen als
"Gast, ik ben geslaagd met 17 lessen van 1 uur "
En de leukste:
" Ik had 9 lessen nodig, want ik was een geboren bestuurder volgens m`n instructeur"
Misschien is het jaloezie, omdat ik inderdaad wat meer lessen nodig heb als gemiddeld, maar ik vind het bullshit om te pochen met het aantal rijlessen, zeg gewoon eerlijk hoe en wat.
Sowieso.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:51 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Sowieso niks van aantrekken joh. Je haalt je rijbewijs voor jezelf en niet voor een ander. Dat opscheppen is erg laag idd.
Opscheppers blijf je houden lekker boven staan. Ik heb geen auto, TOF BEN IK HE.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:54 schreef Braddie het volgende:
[..]
Sowieso.
Trek me er niks van aan.
En deze zelfde figuren doen stoer omdat ze een Volkswagen Polo of Opel Corsa hebben Ook zoiets.
Tenzij het een Polo Classic (1986 model) is, of Opel Corsa A mogen ze niet stoer doen
Alles beter dan een Tupperware polo/corsa/crx/3-serie (Al wil ik stiekem een 3 Serie)quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:55 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Opscheppers blijf je houden lekker boven staan. Ik heb geen auto, TOF BEN IK HE.
Ja.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:43 schreef Susteren het volgende:
Zijn er mensen die met <15 lessen slaagde?
Och, hou op hoorquote:Op donderdag 11 juli 2013 17:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ja.
Ik heb een leerlinge gehad die genoeg had aan een pakket van 10 lessen.
Maar dat is echt de enige uitzondering die ik kan bedenken. Ze zei wel dat ze nog nooit eerder had gereden maar daar geloofde ik echt geen ene klap van, het ging vanaf het begin gewoon veel te goed om dat te kunnen geloven.
Geeft niks, ze is geslaagd omdat ze veilig en zelfstandig kan rijden en daar gaat het om toch?
En 1x een man, na 4 lessen viel hem echt niks meer te leren.
Wel verklaarbaar want hij reed al 20 jaar en was een heel oplettend, behoedzaam persoon.
Maar normaal is het gemiddelde een les of 40. Dan is 50 zo gek nog niet als je beseft hoe een gemiddelde tot stand komt.
Heb ook leerlingen gehad die al meer dan 100 lessen hebben gehad en elke les leek wel de 1e, bahbah.....
Geen idee of dit bevestigd kan worden, maar ik heb gehoord van een trucje: Grote rijscholen hebben twee (of meer) bedrijfsnamen. De groep 'kneusjes' rijden dan bij een andere bedrijfsnaam om het slagingspercentage van het hoofdbedrijf hoog te houden.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:39 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hij laat me veel lessen, en veel dingen elke keer weer doen, en hij heeft gezegd mij pas te laten TTTen/afrijden als ik er ook daadwerkelijk klaar voor ben.
Hij wilt z`n slagingspercentage (85% zei hij) hoog houden
Hij heeft zelfs een leerlinge uit z`n *systeem* gegooid, omdat er niks mee te beginnen was, en ze maar aan het pushen was..
Ik rij gewoon bij hun grote naam "Wolf Rijbewijsshop"quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Geen idee of dit bevestigd kan worden, maar ik heb gehoord van een trucje: Grote rijscholen hebben twee (of meer) bedrijfsnamen. De groep 'kneusjes' rijden dan bij een andere bedrijfsnaam om het slagingspercentage van het hoofdbedrijf hoog te houden.
Precies!quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:16 schreef delano.888 het volgende:
Ik zeg dan altijd: ik had tenminste wel 70 uur ervaring voordat ik zelf de weg op ging, dat is veel veiliger..
Dus jij besteed meer dan 2500 euro aan je rijbewijs?quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:17 schreef Braddie het volgende:
[..]
Precies!
Heb ongeveer 55-60 les uur nodig.
Ik besteed inderdaad meer dan 2500 euro aan m`n rijbewijs.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:23 schreef Susteren het volgende:
[..]
Dus jij besteed meer dan 2500 euro aan je rijbewijs?
Hoezo, wil je taxichauffeur worden dan?quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:23 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik besteed inderdaad meer dan 2500 euro aan m`n rijbewijs.
Jammer dan, het is toch wel een hele grote inverstering.
Daar betaal ik liever teveel dan te weinig voor.
En je hebt die 2500 euro er zo uit hoor.
Bij welke vestiging les je dan? Want heb er een paar aangeklikt bij rijschoolgegevens.nl en die hadden allemaal lang geen slagingspercentage van 85%. Heb ze niet allemaal gehad, dus kan natuurlijk dat jij net bij een vestiging lest die wel veel hoger scoort.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik rij gewoon bij hun grote naam "Wolf Rijbewijsshop"
Wat moet je anders dan? Stoppen zodra je er 1600 euro of zo aan hebt uitgegeven is helemaal zonde natuurlijk, dan is het pas echt weggegooid geld.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:23 schreef Susteren het volgende:
[..]
Dus jij besteed meer dan 2500 euro aan je rijbewijs?
Nee.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:30 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Hoezo, wil je taxichauffeur worden dan?
Vestiging in Hilversum.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:32 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij welke vestiging les je dan? Want heb er een paar aangeklikt bij rijschoolgegevens.nl en die hadden allemaal lang geen slagingspercentage van 85%. Heb ze niet allemaal gehad, dus kan natuurlijk dat jij net bij een vestiging lest die wel veel hoger scoort.
Voor de meesten is het hebben van een rijbewijs een must. Denk aan je toekomstig werk, gezin en gemak. Je hoeft hiervoor echt geen beroepschauffeur te zijn om er waarde aan te hechten.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:30 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Hoezo, wil je taxichauffeur worden dan?
Stomme opmerking, een rijbewijs is iets waar je heel je leven profijt van hebt...quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:30 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Hoezo, wil je taxichauffeur worden dan?
Misschien is BlueNumber een marokkaan met een E-Klasse CDI Mercedes, die toevallig rond amsterdam rondrijd als *amateur taxichauffeur*quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Stomme opmerking, een rijbewijs is iets waar je heel je leven profijt van hebt...
Dat kan niet, Amsterdam is erg streng op de taxiwet e.d.quote:
quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:46 schreef Braddie het volgende:
[..]
Er lopen bij mij in de buurt wel steeds mensen te zeiken.
"Haha Braddie, je hebt nog 20-25 les uur nodig, dan zit je op de 50 les uur, dat is veel man "
of dingen als
"Gast, ik ben geslaagd met 17 lessen van 1 uur "
En de leukste:
" Ik had 9 lessen nodig, want ik was een geboren bestuurder volgens m`n instructeur"
Misschien is het jaloezie, omdat ik inderdaad wat meer lessen nodig heb als gemiddeld, maar ik vind het bullshit om te pochen met het aantal rijlessen, zeg gewoon eerlijk hoe en wat.
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:07 schreef Braddie het volgende:
Vorig jaar leerde ik iemand kennen die had 10 maanden over haar rijbewijs gedaan. 10! maanden.
3 weken terug ging een vriendin van mij beginnen met rijlessen, en die instructeur had gezegd "Ja, ik schat dat je wel 6 tot 8 maanden bezig bent als je het eerlijk wilt weten "
Spreek ik net iemand die zegt " Ja, ik ben voor de zomervakantie gestopt met lessen, en na de zomervakantie weer begonnen, dus heb er 1 jaar over gedaan"
Dat is toch raar? Normaal is een maand of 3-4.. Zelfs mijn instructeur zegt dat ik hem in Augustus wel kan hebben
Klacht: Mensen die 1 jaar over hun rijbewijs doen.
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is m`n theorie.
M`n instructeur zegt dat hij er 100% zeker van is dat ik in Augustus met vlag en wimpel slaag.
Maak geen fouten meer, geen ingrepen meer, rij nagenoeg goed
M`n 2e x theorie haal ik hem gewoon. Hell, ik ken mensen die 4-5x over hun Theorie hebben gedaan, Als het nou hun praktijk was, dan had ik nog wel begrepen dat ze een gevaar op de weg zijn.. Maar je theorie.
Het gaat om voortuig beheersing/besturing, dan is je theorie inprincipe niet echt van belang.
Tuurlijk, je moet hem hebben, maar je gaat door het halen van je theorie opeens niet rijden als Schumacher of Barichello
Gast, lul niet zo onnozel. Een rijbewijs is puur een investering ter comfort en een stukje onafhankelijkheid. Een rijbewijs genereert geen geld.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
Misschien is BlueNumber een marokkaan met een E-Klasse CDI Mercedes, die toevallig rond amsterdam rondrijd als *amateur taxichauffeur*
Kan je wel " " doen en die dingen quoten.quote:
Je kunt er sowieso niet echt een termijn aan verbinden en zeggen dat het slecht is als je er bijna een jaar over doet of zo. Dat hangt helemaal af van hoeveel uren les je per week hebt. Genoeg mensen die maar 1 uur per week lessen of zo, dan kun je natuurlijk ook wel aan een jaar komenquote:
Een rijbewijs genereert geen geld?quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:44 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Gast, lul niet zo onnozel. Een rijbewijs is puur een investering ter comfort en een stukje onafhankelijkheid. Een rijbewijs genereert geen geld.
Dat jij een baan ambieert waarbij een rijbewijs noodzakelijk is, is jouw keuze. Er is namelijk genoeg ander ongeschoold werk waar geen rijbewijs voor nodig is.
Ja, omdat je gewoon veel lesuren in een korte periode plant, dat doet niet iedereenquote:Op donderdag 11 juli 2013 17:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Kan je wel " " doen en die dingen quoten.
Maar als ik de 1e x voor m`n theorie was geslaagd had ik in Augustus afgereden als het aan m`n instructeur had gelegen.
Nu duurt het langer, omdat ik hem nog niet heb, maar goed.
Maar je bent niet geslaagd voor je theorie, 2x zelfs en dan zeuren over mensen die opscheppen dat ze maar weinig lessen nodig hebben gehad, terwijl jij precies hetzelfde doet. Ik durf er 100 euro op te leggen dat je tijdens je 1e praktijk zaktquote:Op donderdag 11 juli 2013 17:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Kan je wel " " doen en die dingen quoten.
Maar als ik de 1e x voor m`n theorie was geslaagd had ik in Augustus afgereden als het aan m`n instructeur had gelegen.
Nu duurt het langer, omdat ik hem nog niet heb, maar goed.
Dat is waar...quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:46 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, omdat je gewoon veel lesuren in een korte periode plant, dat doet niet iedereen
Hm, ik kan daar helemaal geen gegevens van vinden. Of zoek ik niet goed of zo? Neem tenminste aan dat ze niet pas net begonnen zijn?quote:
Nogmaals, jij noemt banen op waar qua salaris nog een hoop andere banen voor te vinden zijn. Met dat argument kun je ook stellen dat een bouwvakkersopleiding belangrijk is, omdat je daar geld mee kunt verdienen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Een rijbewijs genereert geen geld?
Ga jij maar lekker taxi ritjes doen op de fiets, doe ik ze in de auto, kijken wie er meer geld binnenhaalt per maand, ok? (om maar wat te noemen)
http://www.wolfrijbewijsshop.nl/rijschool-hilversumquote:Op donderdag 11 juli 2013 17:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hm, ik kan daar helemaal geen gegevens van vinden. Of zoek ik niet goed of zo? Neem tenminste aan dat ze niet pas net begonnen zijn?
Als, als als... Als je vader een kutje had gehad, was het je moeder geweest. Momenteel heb je echter nog niets, dus houd a.u.b. op met die grote waffel. Was je echt zo goed geweest, dan had je je theorie gewoon gehaald, was je examen inmiddels gepland en was je volgende maand fluitend naar je examen gegaan.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:45 schreef Braddie het volgende:
Maar als ik de 1e x voor m`n theorie was geslaagd had ik in Augustus afgereden als het aan m`n instructeur had gelegen.
Ja, dat kan ik wel vinden, maar ik zoek de rijschoolgegevens, de slagingspercentages dus. Maar ik kan ze helemaal niet vinden bij rijschoolgegevens.nlquote:Op donderdag 11 juli 2013 17:54 schreef Braddie het volgende:
[..]
http://www.wolfrijbewijsshop.nl/rijschool-hilversum
Hier zitten ze.
Was de eerste hit op google toen ik zocht op "Wolf Rijbewijsshop Hilversum
Het is natuurlijk heel tof om je vrienden te pesten dat jij 40 lessen nodig had, terwijl zij er 50 nodig hadden.quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:11 schreef padlarf het volgende:
Wacht. Zijn er mensen die snel een rijbewijs halen serieus als een statussymbool zien?
Ach ze doen maar. Ik heb straks ook 50 lessen nodig gehad denk ik. Komt ook omdat ik 7 weken moet wachten op een nieuwe examendatum. Lekker belangrijk, als ik uiteindelijk dat papiertje maar heb.quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het is natuurlijk heel tof om je vrienden te pesten dat jij 40 lessen nodig had, terwijl zij er 50 nodig hadden.
Er zijn mensen (Lees: Tokkies met opgevoerde 1.4 TDI golfjes)quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:11 schreef padlarf het volgende:
Wacht. Zijn er mensen die snel een rijbewijs halen serieus als een statussymbool zien?
Je bent zelf ook zo'n kneus die mensen afzeikt die lang over hun rijbewijs doen, terwijl je zelf ook minstens 55 lessen en 3 theorie-examens nodig hebt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:31 schreef Braddie het volgende:
[..]
Er zijn mensen (Lees: Tokkies met opgevoerde 1.4 TDI golfjes)
Die het rijbewijs als een statussymbool zien, want oooh dan zijn ze zo stoer, wánt ze hebben een eigen auto.
En als je dan zelf je rijbewijs hebt, en je hebt een auto wat geen Golfje is (Zoals in mijn geval het een Cinquecento is) dan ben je een kneus en mag je niet meer bij ze in de buurt komen.
Een kennis van me rijd in de S-Klasse van z`n pa rond, hartstikke leuk, maar hij zei letterlijk " Ik wil niet dat wij samen gaan cruizen, jij in dat gare bakje naast die dure S-klasse, dat is geen gezicht "
(Heb hem overigens een fijne dag gewenst en gevraagd wanneer hij zichzelf met 180+ km tegen een boom ging vouwen)
Bij mijn rijschool had je voor 2500 euro alles onbeperkt gehad (zoveel rijles als nodig, en onbeperkt aantal rij examens )quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:23 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik besteed inderdaad meer dan 2500 euro aan m`n rijbewijs.
Jammer dan, het is toch wel een hele grote inverstering.
Daar betaal ik liever teveel dan te weinig voor.
En je hebt die 2500 euro er zo uit hoor.
Nee, we gaan haten dat sommige mensen niet beseffen dat elk mens uniek is en soms wat langer of juist korter doet over iets dan anderen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:59 schreef Jiang153 het volgende:
Gaan we nou haten dat ik 2x theorie en 2X praktijk nodig had ca. 60 lessen
Misschien had je wel gewoon zo veel lessen nodig, kan natuurlijk ook nog he?quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:05 schreef delano.888 het volgende:
Ik ben volgens mij een klein beetje genaaid, ik had 65 uren les maar wel 1x theorie en 1x praktijk. Ik had het idee dat ik wel eerder op had gekund mja. Verder ben ik van auto&instructeur gewisseld op de helft, dat helpt vast ook niet.
Ligt het nou aan mij of probeer je constant je onzekerheid te compenseren door iets anders belachelijk te gaan makenquote:Op donderdag 11 juli 2013 18:31 schreef Braddie het volgende:
[..]
Er zijn mensen (Lees: Tokkies met opgevoerde 1.4 TDI golfjes)
Die het rijbewijs als een statussymbool zien, want oooh dan zijn ze zo stoer, wánt ze hebben een eigen auto.
En als je dan zelf je rijbewijs hebt, en je hebt een auto wat geen Golfje is (Zoals in mijn geval het een Cinquecento is) dan ben je een kneus en mag je niet meer bij ze in de buurt komen.
Een kennis van me rijd in de S-Klasse van z`n pa rond, hartstikke leuk, maar hij zei letterlijk " Ik wil niet dat wij samen gaan cruizen, jij in dat gare bakje naast die dure S-klasse, dat is geen gezicht "
(Heb hem overigens een fijne dag gewenst en gevraagd wanneer hij zichzelf met 180+ km tegen een boom ging vouwen)
Sowieso had ik minder nodig gehad als ik niet was gewisseld van instructeur & auto, da's logisch.quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:07 schreef vannelle het volgende:
[..]
Misschien had je wel gewoon zo veel lessen nodig, kan natuurlijk ook nog he?
Ik had er 25 nodig geloof ik, maar ik had altijd lessen van twee uurquote:Op donderdag 11 juli 2013 18:59 schreef Jiang153 het volgende:
Gaan we nou haten dat ik 2x theorie en 2X praktijk nodig had ca. 60 lessen
Waar ik niet tevreden over was wat betreft rijlessen is een, dat we hoogstens vijf keer op de snelweg zijn geweest waarvan twee keer met een andere instructeur en twee dat we pas op les, pak m beet, 42 zijn begonnen met kijken. Rijkelijk laat, nu had ik het wel zo door, maar dan nogquote:Op donderdag 11 juli 2013 19:05 schreef delano.888 het volgende:
Ik ben volgens mij een klein beetje genaaid, ik had 65 uren les maar wel 1x theorie en 1x praktijk. Ik had het idee dat ik wel eerder op had gekund mja. Verder ben ik van auto&instructeur gewisseld op de helft, dat helpt vast ook niet.
Volgens mij moet je hem dan (als ik het zo lees op google) in de prak rijden bijwijze van.quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:23 schreef jordyqwerty het volgende:
Bij de TTT had ik de auto in een vak geparkeerd, schuin, over de streep verkeerd ingeschat en een beetje in de stress geschoten door een tegenligger overigens was dat niet een opdracht die ik moest uitvoeren, het was aan het einde van de rit en ik parkeerde weer bij het CBR. Toch vrijstelling volgensmij moet er wel wat gebeuren wil je geen vrijstelling krijgen, niet?
Mwa, dat is niet helemaal waar.quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:11 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ligt het nou aan mij of probeer je constant je onzekerheid te compenseren door iets anders belachelijk te gaan maken
Bedoel het niet lullig maar qua mening kom je over als een kameleon die eerst even andere mensen aftast
Mijn instructeur zei dat er bij zijn rijschool vorig jaar maar 1 iemand was die gezakt was voor de ttt, en ze hebben toch aardig wat leerlingen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:23 schreef jordyqwerty het volgende:
Bij de TTT had ik de auto in een vak geparkeerd, schuin, over de streep verkeerd ingeschat en een beetje in de stress geschoten door een tegenligger overigens was dat niet een opdracht die ik moest uitvoeren, het was aan het einde van de rit en ik parkeerde weer bij het CBR. Toch vrijstelling volgensmij moet er wel wat gebeuren wil je geen vrijstelling krijgen, niet?
het gaat er vooral om dat je veilig rijdt, anders zouden bijvoorbeeld vrouwen ook nooit een rijbewijs kunnen halenquote:Op donderdag 11 juli 2013 19:23 schreef jordyqwerty het volgende:
Bij de TTT had ik de auto in een vak geparkeerd, schuin, over de streep verkeerd ingeschat en een beetje in de stress geschoten door een tegenligger overigens was dat niet een opdracht die ik moest uitvoeren, het was aan het einde van de rit en ik parkeerde weer bij het CBR. Toch vrijstelling volgensmij moet er wel wat gebeuren wil je geen vrijstelling krijgen, niet?
wat is een vrijstellingquote:Op donderdag 11 juli 2013 19:23 schreef jordyqwerty het volgende:
Bij de TTT had ik de auto in een vak geparkeerd, schuin, over de streep verkeerd ingeschat en een beetje in de stress geschoten door een tegenligger overigens was dat niet een opdracht die ik moest uitvoeren, het was aan het einde van de rit en ik parkeerde weer bij het CBR. Toch vrijstelling volgensmij moet er wel wat gebeuren wil je geen vrijstelling krijgen, niet?
quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:55 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
het gaat er vooral om dat je veilig rijdt, anders zouden bijvoorbeeld vrouwen ook nooit een rijbewijs kunnen halen
'Bijzondere verrichtingen' . Alsof daar ooit iemand voor is gezakt bij een examen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:34 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Tussentijdse toets zodat je op het echte examen geen bijzondere verrichtingen hoeft te doen.
Ja ik zie het nut ook niet echt, het 'gewone rijden' is lastiger dan die oefeningen dus je kan beter wat van je rijtijd afhalen door te moeten parkeren en draaien. Daarnaast vervalt de TTT ook nog als je zakt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:39 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
'Bijzondere verrichtingen' . Alsof daar ooit iemand voor is gezakt bij een examen.
Zoals ik al eerder zei: Ieder mens is uniek en heeft een andere aanpak nodig.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:48 schreef no1uknow het volgende:
lol het blijft toch wel bijzonder om te lezen dat zoveel mensen zich extreem veel lessen aan laten naaien en dingen als bij de 10e les pas de snelweg op, wut
lol jank niet zo, ik verbaas me gewoon over die uitschieters en rare fratsen als pas op de 10e les de snelweg opquote:Op donderdag 11 juli 2013 22:18 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei: Ieder mens is uniek en heeft een andere aanpak nodig.
Vergelijkingen maken is daarom ook volstrekt nutteloos.
Maar wat fijn dat jij zo goed bent!
Maar daar ben je toch zelf bij? Ik heb een keer een dame naar huis gebracht die midden in de binnenstad woonde (hier is overal eenrichtingsverkeer). Naar haar huis toe rijden was easy, maar er uit kon niet want om 17.00 uur stond het daar vast. Muurvast. En dat wist meneer de rijinstructeur, maar hij wilde mensen graag voor de deur afzetten. Dus ik heb 45 minuten stilgestaan om langs het stoplicht te komen en toen konden we door om de volgende op te halen. Hadden we haar 100 meter van haar huis afgezet, dan hoefden we die straat niet in en was er niets aan de hand geweest.quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:13 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Sowieso had ik minder nodig gehad als ik niet was gewisseld van instructeur & auto, da's logisch.
Verder had ik zelf het idee dat ik er al eerder klaar voor was, en daarnaast was die 2e instructeur niet een hele toffe gozer, hij zorgde altijd wel dat alle tijd altijd in zijn voordeel liep door veel stil te staan en vaak mij te korten in tijd enz maar nooit meer tijd te geven.. Enz enz..
Bij mij was het altijd, of 5 minuten te laat begonnen, of 5 minuten te vroeg terug. Tja, ik ga dan niet zeuren om die 5 minuten, maar echt een toffe vent vond ik het niet.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:37 schreef princess-a het volgende:
[..]
Maar daar ben je toch zelf bij? Ik heb een keer een dame naar huis gebracht die midden in de binnenstad woonde (hier is overal eenrichtingsverkeer). Naar haar huis toe rijden was easy, maar er uit kon niet want om 17.00 uur stond het daar vast. Muurvast. En dat wist meneer de rijinstructeur, maar hij wilde mensen graag voor de deur afzetten. Dus ik heb 45 minuten stilgestaan om langs het stoplicht te komen en toen konden we door om de volgende op te halen. Hadden we haar 100 meter van haar huis afgezet, dan hoefden we die straat niet in en was er niets aan de hand geweest.
Nou, HELL NO dat ik daarvoor ga betalen hoor. Ammehoela. Zelfde voor iedere keer dat meneer dik te laat kwam, dan ging ik direct vastleggen op welke les we dat gingen inhalen. Was hij niet gewend, maar met 40 euro per uur zijn het dure minuten als ze je inkorten
Dan zijn 5 minuten echt net te lullig om er drama van te maken ja. Bij mij was het meer 20 tot 30 minuten zeg maar.. iedere keer weerquote:Op donderdag 11 juli 2013 22:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Bij mij was het altijd, of 5 minuten te laat begonnen, of 5 minuten te vroeg terug. Tja, ik ga dan niet zeuren om die 5 minuten, maar echt een toffe vent vond ik het niet.
Waarom geen andere rijschool? Of je advocaat gewoon een brief laten sturen, wekt bijna altijd.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:45 schreef princess-a het volgende:
[..]
Dan zijn 5 minuten echt net te lullig om er drama van te maken ja. Bij mij was het meer 20 tot 30 minuten zeg maar.. iedere keer weer
Ik ben nogal fel en kreeg altijd netjes de tijd terug, maar liet dan 20 minuten wel afronden naar 30 extra de volgende lesquote:Op donderdag 11 juli 2013 22:54 schreef Susteren het volgende:
[..]
Waarom geen andere rijschool? Of je advocaat gewoon een brief laten sturen, wekt bijna altijd.
Als je het gemiddelde van 40 lessen neemt, dan is een 10de les toch niet zo gek?quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:22 schreef no1uknow het volgende:
[..]
lol jank niet zo, ik verbaas me gewoon over die uitschieters en rare fratsen als pas op de 10e les de snelweg op
Ik jank niet.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:22 schreef no1uknow het volgende:
[..]
lol jank niet zo, ik verbaas me gewoon over die uitschieters en rare fratsen als pas op de 10e les de snelweg op
Wat maakt dat nou weer uit? Snelweg stelt sowieso geen moer voor. Pas als je goed leert kijken is het pas handig om te leren invoegen, maar dat is het dan ook wel.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:22 schreef no1uknow het volgende:
[..]
lol jank niet zo, ik verbaas me gewoon over die uitschieters en rare fratsen als pas op de 10e les de snelweg op
Mijn rijinstructeur liet mij op de tweede les hellingproef doenquote:Op donderdag 11 juli 2013 23:11 schreef Downstar het volgende:
[..]
Als je het gemiddelde van 40 lessen neemt, dan is een 10de les toch niet zo gek?
Wat vind jij er raar aan dan?
wat wou jij dan, iemand in zijn 3de les waar die net het schakelen onder de knie heeft gelijk de snelweg opsturen..
voor je de snelweg op kan moet je toch fatsoenlijk kunnen schakelen, en de kijktechnieken onder de knie hebben.. de meeste zullen alle basis dingen pas in de eerste 5 lessen leren ..
heb ik ook gewoon in de 2-3de les gehad hoor, maar een hellingproef vergt nog weinig kijktechniek ipv de technieken die je nodig hebt op een snelweg bijvoorbeeld.. met aan alle kanten verkeerquote:Op donderdag 11 juli 2013 23:14 schreef Xetran het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou weer uit? Snelweg stelt sowieso geen moer voor. Pas als je goed leert kijken is het pas handig om te leren invoegen, maar dat is het dan ook wel.
[..]
Mijn rijinstructeur liet mij op de tweede les hellingproef doen
Ging echt goed, niet dus.
quote:
lol wat een conclusie, waaruit concludeer je dat ik niet begrijp dat 'elk mens anders is' (afgezien van het flinke dooddoener gehalte) en dat alles wat anders gaat dan wat ik zelf heb meegemaakt, ik abnormaal vind?quote:Maar jij begrijpt duidelijk niet dat elk mens anders is en alles wat je zelf hebt meegemaakt en bij een ander anders gaat vind jij abnormaal.
wut?quote:Maar ga er maar van uit dat ik weet waar ik het over heb.
precies, i rest my casequote:Op donderdag 11 juli 2013 23:14 schreef Xetran het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou weer uit? Snelweg stelt sowieso geen moer voor. Pas als je goed leert kijken is het pas handig om te leren invoegen, maar dat is het dan ook wel.
Nee, maar wat maakt 't dan uit? Je kan beter eerst fatsoenlijk leren kijken, lijkt mij. Twee keer snelweg op en je hebt 't onder de knie. Big deal.quote:
FYI, ik ben zelf instructeur geweest en eigenwijze gastjes zoals jij vrat ik als ontbijt.quote:
quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
en eigenwijze gastjes zoals jij vrat ik als ontbijt.
Sommige mensen hebben een paar extra lessen nodig ja, taallessen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:41 schreef no1uknow het volgende:
het is natuurlijk wel bijzonder dat je conclusies als 'jij begrijpt niet dat mensen anders kunnen zijn' en 'alles wat anders is dan wat jij hebt meegemaakt vindt jij abnormaal' trekt als ik alleen maar aangeef dat ik me verbaas over en het bijzonder vind dat mensen extreem veel lessen hebben of bepaalde handelingen pas na een x aantal lessen voorbij komen. maar voel je gerust aangevallen
lol jaja het is al laatquote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:01 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben een paar extra lessen nodig ja, taallessen.
Ik hoor wel verhalen van mensen die de 1ste les al een stukje snelweg mochten doen. Als het rustig is stelt snelweg echt niks voor.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:43 schreef Tamaraxxx het volgende:
Ik heb inmiddels mijn rijbewijs maar ik heb er 80 lessen over gedaan.. 4x theorie, 2x praktijk..
Volgens mij zat ik pas bij mn 15e les op de snelweg. Ik scheet 15 kleuren stront..
En nee de rijschool is geen afzetter. Alles gaat gewoon op je eigen tempo. Genoeg mensen die er gewoon 30 lessen overdoen. Ik ben echt bij 0 begonnen. Ik had nog nooit een meter in een auto gereden . Achja ik heb het en ben er blij om
Ik heb 1,5 jaar over mijn rijbewijs gedaan. Langer zelfs, want ik begon op mijn 18e en ik ben nu 25. Ware het niet dat ik gestopt ben omdat ik er klaar mee was. Maar afgelopen 1,5 jaar was bikkelen. Moet er wel bij zeggen dat mijn rijleraar 3 maanden uit de roulatie is geweest i.v.m. een gescheurde nier. Dus boeiend hoe lang je erover doet. Als je 'm maar haalt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Kan je wel " " doen en die dingen quoten.
Maar als ik de 1e x voor m`n theorie was geslaagd had ik in Augustus afgereden als het aan m`n instructeur had gelegen.
Nu duurt het langer, omdat ik hem nog niet heb, maar goed.
Je zal waarschijnlijk beginnen met sturen, en misschien in het tweede uur beginnen met zelf schakelen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:06 schreef Susteren het volgende:
Gm! Wat kunje de 1e les (2 uhr) eigenlijk al verwachten?
Congratz!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:34 schreef Gruisman het volgende:
Zojuist geslaagd voor m'n praktijk examen in een keer! Had het echt niet verwacht
rijlessen
Maar heb je nu een keer een duidelijke mening of blijf je in die nuancesfeer hangen?quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:41 schreef no1uknow het volgende:
het is natuurlijk wel bijzonder dat je conclusies als 'jij begrijpt niet dat mensen anders kunnen zijn' en 'alles wat anders is dan wat jij hebt meegemaakt vindt jij abnormaal' trekt als ik alleen maar aangeef dat ik me verbaas over en het bijzonder vind dat mensen extreem veel lessen hebben of bepaalde handelingen pas na een x aantal lessen voorbij komen. maar voel je gerust aangevallen
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:12 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar heb je nu een keer een duidelijke mening of blijf je in die nuancesfeer hangen?
quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:48 schreef no1uknow het volgende:
lol het blijft toch wel bijzonder om te lezen dat zoveel mensen zich extreem veel lessen aan laten naaien en dingen als bij de 10e les pas de snelweg op, wut
Laat maar zitten dan. Ik ben waarschijnlijk nummer 2 die er niet veel van kan maken.quote:
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:24 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Laat maar zitten dan. Ik ben waarschijnlijk nummer 2 die er niet veel van kan maken.
Dat is waar.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:45 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Ik heb 1,5 jaar over mijn rijbewijs gedaan. Langer zelfs, want ik begon op mijn 18e en ik ben nu 25. Ware het niet dat ik gestopt ben omdat ik er klaar mee was. Maar afgelopen 1,5 jaar was bikkelen. Moet er wel bij zeggen dat mijn rijleraar 3 maanden uit de roulatie is geweest i.v.m. een gescheurde nier. Dus boeiend hoe lang je erover doet. Als je 'm maar haalt.
pasje!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:34 schreef Gruisman het volgende:
Zojuist geslaagd voor m'n praktijk examen in een keer! Had het echt niet verwacht
rijlessen
Zelf heb ik geen auto ( is me toch iets te duur ). Maar m'n ouders beschikken over een prima bmw'tje dus dat gaat heerlijk rijden worden!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:28 schreef Braddie het volgende:
[..]
pasje!
Lekker rondkarren.
Wat voor auto heb je ter beschikking?
Nice! Veel fijne kilometers gewenst.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:33 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Zelf heb ik geen auto ( is me toch iets te duur ). Maar m'n ouders beschikken over een prima bmw'tje dus dat gaat heerlijk rijden worden!
Das altijd leuk inderdaad. Ik ben ook heel erg trots dat ik 45pk meer heb dan mijn vader hahaquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:36 schreef Braddie het volgende:
Raar om te beseffen trouwens dat mijn eerste auto (waarschijnlijk) mooier/comfortabeler word dan de auto van beide ouders
M`n pa heeft een Golf III en m`n ma en ik delen op dit moment een Cinquecento
En zoon lief wilt een Citroen BX Phase I of een Phase II Deauville
Haha, dat zijn leuke dingetjes.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Das altijd leuk inderdaad. Ik ben ook heel erg trots dat ik 45pk meer heb dan mijn vader haha
Neem ook een Saab, die heeft luxe, comfort, EN vermogen voor een betaalbare prijs.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:40 schreef Braddie het volgende:
[..]
Haha, dat zijn leuke dingetjes.
Zoef ik binnenkort m`n ouders voorbij in m`n goed geveerde BX en zitten hun in de stug geveerde bakjes
(Het gaat mij bij autorijden niet om vermogen, maar ik wil wel met wat luxe en comfort kunnen rijden)
hmm, ja... maar, wat weegt een Saab?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Neem ook een Saab, die heeft luxe, comfort, EN vermogen voor een betaalbare prijs.
Ik heb mijne ook via fok gekocht serieus, en er staan er nu ook 2 te koop:quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
hmm, ja... maar, wat weegt een Saab?
1000 kilo is voor mij (voorlopig) toch wel de max, anders word het mij te gek qua wegenbelasting.
Net gekeken, maar 1300+ kilo is te veel, dat gaat me dan 200 euro per kwartaal kosten
Mja, dat is me teveel..quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb mijne ook via fok gekocht serieus, en er staan er nu ook 2 te koop:
V&A / [TK] Saab 9-3 2.0 I Coupe 1998 Blauw Airco/ABS/MP3
V&A / [TK] Saab 9-3 2.0T 1998 Blauw
Geen geld voor zulke toffe auto's.
Wegenbelasting is inderdaad niet heel grappig met dit gewicht.
Nee joh, ik zit in de duurste provincie dacht ik en betaal 180 per kwartaal.
Haha ik snap het. Wist ook niet dat het verschil in 300 kilo ¤120 per kwartaal is, dat is inderdaad een erg groot verschil.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mja, dat is me teveel..
Voor een BX zou ik 72 per kwartaal kwijt zijn. is 921 kilo.
Meer wil ik ook éigenlijk niet echt betalen, als beginnend bestuurder dan.
Stel ik heb een jaar of 2-3 m`n rijbewijs, en ik heb een goede baan, ja. Dan zou ik desnoods nog een 2ehands Porsche Cayenne kunnen/willen kopen
Wat dat betreft zit m`n ma wel goed.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Haha ik snap het. Wist ook niet dat het verschil in 300 kilo ¤120 per kwartaal is, dat is inderdaad een erg groot verschil.
Pff dat is een flink verschil ja. Toch heb ik het er zelf wel (graag) voor over.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
Wat dat betreft zit m`n ma wel goed.
Ok, het is een klein autotje, zonder comfort, en alles is plastic. Maar ze betaald 31 euro per kwartaal
Sorry hoor, maar 200 euro per kwartaal is toch helemaal niet veel geld? Als je dat al niet wilt betalen om te rijden kun je beter gewoon gaan fietsenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
hmm, ja... maar, wat weegt een Saab?
1000 kilo is voor mij (voorlopig) toch wel de max, anders word het mij te gek qua wegenbelasting.
Net gekeken, maar 1300+ kilo is te veel, dat gaat me dan 200 euro per kwartaal kosten
Nee joh, het is maar 70 euro per maand he. + Verzekering als beginnend bestuurder, tel dat even bij elkaar op.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:57 schreef Susteren het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar 200 euro per kwartaal is toch helemaal niet veel geld? Als je dat al niet wilt betalen om te rijden kun je beter gewoon gaan fietsen
Een Cayenne?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mja, dat is me teveel..
Voor een BX zou ik 72 per kwartaal kwijt zijn. is 921 kilo.
Meer wil ik ook éigenlijk niet echt betalen, als beginnend bestuurder dan.
Stel ik heb een jaar of 2-3 m`n rijbewijs, en ik heb een goede baan, ja. Dan zou ik desnoods nog een 2ehands Porsche Cayenne kunnen/willen kopen
Omdat er toch wel heel wat verschil in zit.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:59 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee joh, het is maar 70 euro per maand he. + Verzekering als beginnend bestuurder, tel dat even bij elkaar op.
Met alle respect, maar waarom zou je 200 euro per kwartaal aan wegenbelasting gaan betalen? Als je voor 70 euro per kwartaal óók heerlijk auto rijd (Zo`n BX rijd retegeil)
"desnoods" bijwijze van.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:00 schreef Susteren het volgende:
[..]
Een Cayenne?
Leuke aanschafprijzen ja, maar reparatiekosten zijn 2/3x zoveel als andere 4x4's, daarnaast betaal je je blauw aan maandlasten (hij heeft het etiket G en rijdt 7 kilometer per liter)
Sorry hoor, maar je doet eeuwen over je rijbewijs, vind 200 euro per kwartaal aan wegenbelasting erg veel maar wil over 2/3 jaar als je een fatsoenlijke baan hebt een Cayenne? Tering
Dit bedoel ikquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:58 schreef delano.888 het volgende:
Beetje flinke diesel auto betaal je trouwens zo 3/400 per kwartaal haha.
Haha, dat compenseert dan enigzinsquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:02 schreef delano.888 het volgende:
Dacht ik kijk gelijk ff wat mn vader betaald, 334 p/m en dan heeft hij nog wel een ford focus..
http://www.belastingdiens(...)rrijtuigenbelasting/
Maar hij rijd wel in op 20 haha en ik 1 op 8
Daar kan ik je een tip voor geven, maak een keuze:quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:31 schreef Downstar het volgende:
Zonet weer 2 uurtjes rijles gehad.. Kijk technieken bij afslaan/invoegen en kruispunten geoefend.
Wat ik erg vervelend vind is dat sommige mensen stoppen waar ik ze juist voorrang moet geven (en nee dat komt niet dat ik te hard aan kom rijden ofzo, ik rij al stapvoets en stop op tijd)..
Daardoor ontstaan vervelende situaties, Ga jij? ga ik? nee ga jij maar dan.. Uiteindelijk mag toch ik weer.. en dan net als ik de koppeling op laat komen om weg te rijden, laat hij de koppeling ook weer op..
mijn instructeur werd er zelf ook kriebelig van , hij zei dat het veel voorkomt dat mensen dat doen..
erg irritant als je het mij vraagt..
Tijdens de rijles zou ik aanhouden: Zoek oogcontact met de andere bestuurder en werk met je handen. Pak pas de gegeven voorrang als de andere bestuurder duidelijk door middel van een handgebaar heeft aangegeven dat je voor mag. Als dat handgebaar niet komt, geef je zelf een handgebaar dat de ander voor mag. Als je geen contact met de andere bestuurder krijgt doe je niks, want je hebt geen voorrang en hebt die theoretisch gezien ook niet gekregen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:31 schreef Downstar het volgende:
Zonet weer 2 uurtjes rijles gehad.. Kijk technieken bij afslaan/invoegen en kruispunten geoefend.
Wat ik erg vervelend vind is dat sommige mensen stoppen waar ik ze juist voorrang moet geven (en nee dat komt niet dat ik te hard aan kom rijden ofzo, ik rij al stapvoets en stop op tijd)..
Daardoor ontstaan vervelende situaties, Ga jij? ga ik? nee ga jij maar dan.. Uiteindelijk mag toch ik weer.. en dan net als ik de koppeling op laat komen om weg te rijden, laat hij de koppeling ook weer op..
mijn instructeur werd er zelf ook kriebelig van , hij zei dat het veel voorkomt dat mensen dat doen..
erg irritant als je het mij vraagt..
Nou het ligt niet zo zeer aan je zelf zei mijn instructeur.. hij zegt dat je gewoon altijd voorrang moet blijven verlenen ( logisch natuurlijk, ze komen immers van rechts..) maar als ze je dan alsnog voor willen laten ook gewoon voorlaten gaan doormiddel van handgebaar.. gaan ze dan als nog niet..quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:36 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Daar kan ik je een tip voor geven, maak een keuze:
1 Word een aardige chauffeur, en weiger altijd voorrang te nemen als je hem niet hebt.
of
2 Word een vlotte chauffeur (dan moet je niet al te langzaam optrekken) en neem altijd voorrang als je die aangeboden krijgt.
Ik denk dat veel mensen als 1 beginnen en later (bijna) allemaal 2 worden, en dan na 60 ofzo weer terug naar 1 gaan.
Volgens mij kennen veel mensen de verkeersregels niet of hebben ze gewoon schijt. Vooral bij gelijkwaardige kruispunten is dit echt een drama. Merk ook dat bij T-splitsingen niemand voor je stopt als je van rechts komt, terwijl dat vaak gelijkwaardige kruispunten zijn en jij dan voorrang hebt.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:31 schreef Downstar het volgende:
Zonet weer 2 uurtjes rijles gehad.. Kijk technieken bij afslaan/invoegen en kruispunten geoefend.
Wat ik erg vervelend vind is dat sommige mensen stoppen waar ik ze juist voorrang moet geven (en nee dat komt niet dat ik te hard aan kom rijden ofzo, ik rij al stapvoets en stop op tijd)..
Daardoor ontstaan vervelende situaties, Ga jij? ga ik? nee ga jij maar dan.. Uiteindelijk mag toch ik weer.. en dan net als ik de koppeling op laat komen om weg te rijden, laat hij de koppeling ook weer op..
mijn instructeur werd er zelf ook kriebelig van , hij zei dat het veel voorkomt dat mensen dat doen..
erg irritant als je het mij vraagt..
Heb je je theorie al gehaald?quote:Op zondag 14 juli 2013 18:42 schreef AlbinoBambi het volgende:
Hallo! Ik heb een vraagje over rijlessen, en dit is het centrale topic dus vraag ik het hier.
Ik overweeg om een 10daagse rijcursus te doen. Nu weet ik sowieso dat een rijschool dat pas goed vindt na een intake, dus als zij denken dat ik het niet kan wordt het vanzelf een langer traject.
Maar ik vroeg me af wat de algemene ervaringen zijn met zulke spoedcursussen, en of mensen nog rijscholen in Utrecht aan kunnen raden hiervoor.
Okeequote:Op zondag 14 juli 2013 19:45 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Nog niet, weet wel dat dit vantevoren moet idd.
Precies.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:05 schreef Ridocar het volgende:
Je opa rijdt verre van zuinig. Zuinig rijden doe je door zo dicht mogelijk bij het maximum koppel te zitten. Verder gewoon gas geven, vlot optrekken en vroeg van het gas om zo veel mogelijk uit te rollen.
Ik vrees dat je opa geen van deze methoden toepast.
Overigens is een te laag toerental niet goed voor de motor. De lagers (vooral die van de krukas) krijgen behoorlijke klappen van iedere arbeidsslag, omdat de tijden tussen de verbrandingen te groot zijn (De verbranding is al opgehouden voor de zuiger het odp bereikt)
Daar heeft ie wel gelijk in. Je reageert, zeker in dit topic, alsof je al 10 jaar je rijbewijs hebt en meer dan een miljoen kilometer gereden hebt.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:24 schreef Braddie het volgende:
Maar ik moest m`n mond houden want ik heb m`n rijbewijs niet
Een vrouw die kan fileparkeren.quote:
holy shit dat is nog behoorlijk gevaarlijk ook. Misschien opgeven voor allerslechtste chauffeur van Nederland?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:10 schreef Braddie het volgende:
Och och och...
Vanmiddag bij m`n opa in de auto gezeten.
Man rijd in een Honda Civic 1,6 Coupe. Dus dat is bést een vlotte auto van zichzelf.
Wat doet die man...
1>2 1800 toeren.
2>3 2200 toeren.
3>4 1500 toerem.
4>5 2000 toeren.
Rijden we serieus 60 in z`n 5..
Hij reed weg van een stoplicht, rijd de snelweg op met 25-30. Dus ik denk, ooh... die trapt hem wel ff open.
Dit gebeurde er:
30-35-40-45-50 (10 seconden later) 55-60-70-80-90 (blijft hier ongeveer steken)
Duurde een kleine 40 seconden.
Zegt ie (Nadat ik had gemeld, u gaat toch geen 30 rijden op de snelweg?!) "Ja, Jonge... Je leert vanzelf wel wanneer je dat wél en wanneer je dat niet kan doen, en ik doe het om zuinig te rijden "
Het mag dan wel m`n opa zijn, maar ze mogen hem per direct z`n rijbewijs afpakken
Ik ben vast niet de enigequote:Op maandag 15 juli 2013 16:40 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Een vrouw die kan fileparkeren.
Trouw met mij!
Te laat. Je moetquote:
Omdat je het anders weer kwijt bent. En geloof mij, over een jaar lach je jezelf uit over wat je nu denkt te kunnen.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:07 schreef Xetran het volgende:
Overmorgen rijles. Ik weet niet eens waarom, want volgende maand pas examen en ik kan alles al meer dan 5 lessen lang.
Rijinstructeurs zijn ratten.
Ik had al eens 4 weken niet gereden en daarna ging het prima..quote:Op maandag 15 juli 2013 23:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat je het anders weer kwijt bent. En geloof mij, over een jaar lach je jezelf uit over wat je nu denkt te kunnen.
Kan die nog mooi een auto mee winnenquote:Op maandag 15 juli 2013 17:40 schreef Gruisman het volgende:
[..]
holy shit dat is nog behoorlijk gevaarlijk ook. Misschien opgeven voor allerslechtste chauffeur van Nederland?
Dan had je waarschijnlijk niet zo een groot lessenpakket moeten nemen. Hoeveel lessen heb je gehad?quote:Op maandag 15 juli 2013 22:07 schreef Xetran het volgende:
Overmorgen rijles. Ik weet niet eens waarom, want volgende maand pas examen en ik kan alles al meer dan 5 lessen lang.
Rijinstructeurs zijn ratten.
Een van de meest troosteloze locaties waar ik ooit geweest ben.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:31 schreef mister.bucket het volgende:
In de kantine van het CBR gebouw. Altijd leuk dit.
Zullen we hier dan de komende 15 minuten een slowchat openen?:pquote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:44 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Een van de meest troosteloze locaties waar ik ooit geweest ben.
Nee, examen is uitgesteld. dus hij probeert mij nu leeg te plukken.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 00:50 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Dan had je waarschijnlijk niet zo een groot lessenpakket moeten nemen. Hoeveel lessen heb je gehad?
Echt he Wat moet je doen?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:31 schreef mister.bucket het volgende:
In de kantine van het CBR gebouw. Altijd leuk dit.
Meenemen? OH HELL NO.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:11 schreef delano.888 het volgende:
Nemen jullie mensen mee naar het examen (familie, partner)? Bij mij wilde iedereen mee dus heb ik de examendatum niet verteld tot ik geslaagd was, ik wilde gewoon liever alleen gaan. Levert me alleen maar stress op lijkt me. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Dit.quote:
Wat een teringwijfquote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:02 schreef mister.bucket het volgende:
Zo, theorie in the pocket.
Jongetje voor mij had 0 fout in het tweede deel dus die vrouw allemaal van superrr. Ben ik aan de beurt, slist ze even met haar tong en kijkt me aan van"sorry volgende keer beter" en zegt "wel geslaagd, maar niet super". Ik kon haar wel schieten.
Ik had ook zoiets soortgelijks.. Ik weet nog wel dat ik pas de 2e was die geslaagd was en ik had 30quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:02 schreef mister.bucket het volgende:
Zo, theorie in the pocket.
Jongetje voor mij had 0 fout in het tweede deel dus die vrouw allemaal van superrr. Ben ik aan de beurt, slist ze even met haar tong en kijkt me aan van"sorry volgende keer beter" en zegt "wel geslaagd, maar niet super". Ik kon haar wel schieten.
Wat een stom wijf.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:02 schreef mister.bucket het volgende:
Zo, theorie in the pocket.
Jongetje voor mij had 0 fout in het tweede deel dus die vrouw allemaal van superrr. Ben ik aan de beurt, slist ze even met haar tong en kijkt me aan van"sorry volgende keer beter" en zegt "wel geslaagd, maar niet super". Ik kon haar wel schieten.
Super retro hoor!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:55 schreef Pastapipos het volgende:
Ik kom net na de verzekeringsdiscussie binnen Zit nu op m'n 7e les, en denk dat ik straks (in ieder geval tot m'n 23e) m'n moeder mijn auto maar ga laten verzekeren. Scheelt een hoop geld als je eenmaal uit die 'risicogroep' bent.
Dit beestje mag ik straks de straten onveilig mee maken
[ link | afbeelding ]
Volgens mij zit je tot 23 jaar in een risicogroep oid, en scheelt het veel meer om even te wachten dan om in die tijd schadevrijejaren op te bouwen. Weet dit alleen niet zeker thoughquote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:02 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Super retro hoor!
Hoezo tot je 23e? Als ik nu op 18 jarig leeftijd ga verzekeren kom ik uit op ca. 85 euro p/m, hoeveel scheelt het als ik 23 ben dan? Moet toch wel jaren opbouwen lijkt me
Je kan natuurlijk ook iets van een Peugot 106 1.0i o.i.d. op je naam gooien. Geen risicovolle auto, dus goedkoop en dan lach je je over 5 jaar helemaal rot. Kan je tevens dit oldtimertje op een oldtimerverzekering zetten (die vereisen vaak een primair voertuig ernaast) en je eerste kilometers in zo'n ding maken. Ik zou die oldtimer nog even laten staan, persoonlijk. Je schakelt nog niet zo best, je rijdt nog niet zo best, zou zonde zijn als je de koppeling eruit trapt of net even schade rijdt. En dat risico loop je altijd, maar zeker in het begin en bij zo'n goedkoop hok haal je je schouders op en rijd je door.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:40 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Volgens mij zit je tot 23 jaar in een risicogroep oid, en scheelt het veel meer om even te wachten dan om in die tijd schadevrijejaren op te bouwen. Weet dit alleen niet zeker though
Het is een auto die eerst van m'n vader was, hij staat nu ook op naam van m'n moeder.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook iets van een Peugot 106 1.0i o.i.d. op je naam gooien. Geen risicovolle auto, dus goedkoop en dan lach je je over 5 jaar helemaal rot. Kan je tevens dit oldtimertje op een oldtimerverzekering zetten (die vereisen vaak een primair voertuig ernaast) en je eerste kilometers in zo'n ding maken. Ik zou die oldtimer nog even laten staan, persoonlijk. Je schakelt nog niet zo best, je rijdt nog niet zo best, zou zonde zijn als je de koppeling eruit trapt of net even schade rijdt. En dat risico loop je altijd, maar zeker in het begin en bij zo'n goedkoop hok haal je je schouders op en rijd je door.
Zo'n 106 zal, denk ik, iets van 50 of 60 euro wegenbelasting per kwartaal zijn. Ook geen donder dus.
Houdt er trouwens rekening mee dat een auto verzekeren op naam van je ouders, terwijl die van jou is, fraude is. Als jij thuis woont en die auto is er al langer dan jij je rijbewijs hebt, is het plausibel om hem op die naam te houden, maar jou als regelmatige bestuurder bij te schrijven.
Examencentrum Doetinchemquote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:31 schreef mister.bucket het volgende:
In de kantine van het CBR gebouw. Altijd leuk dit.
Hoe kunnen ze je daar op laten zakken? Of reed je eerst 30 en dan 80? Gewoon constant 50 a 55 rijden en ff gas los laten bij een voorrangskruispunt en dat varkentje is gewassen. Zeker als er niks aan komt moet dat geen enkele reden zijn om je te laten zakken. Hier moet meer aan de hand zijn, leg uit.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:49 schreef xzaz het volgende:
- Je gaat te langzaam of te snel bij een 50km/h weg wanneer er een (voorrangs)kruising nadert.
Probleem is dat een examinator niet in detail gaat bespreken wat er fout ging. Natuurlijk is je rijgedrag niet digitaal te beoordelen (dus goed of fout), maar van alle foutjes die je maakt noemt de examinator alleen de meest opvallende.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:49 schreef xzaz het volgende:
Vandaag voor de 3de keer gezakt
1ste keer
- Je kijkt niet goed in de inritten ed
- Voor de rest ging alles goed
2de keer
- Niet goed voorsorteren en te snel wisselen van baan op snelweg => kijken
- Voor de rest ging alles goed
3de keer
- Je gaat te langzaam of te snel bij een 50km/h weg wanneer er een (voorrangs)kruising nadert.
- Voor de rest ging alles goed
Volgens mij ligt het niet aan je leeftijd, maar aan de jaren dat je jouw rijbewijs hebt. Ik heb hem op mijn 21e gehaald, en ben nu 23 en heb sinds vandaag een auto maar heb hem wel op mijn moeders naam staan. Scheelt zowat de helft in kosten.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:02 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Super retro hoor!
Hoezo tot je 23e? Als ik nu op 18 jarig leeftijd ga verzekeren kom ik uit op ca. 85 euro p/m, hoeveel scheelt het als ik 23 ben dan? Moet toch wel jaren opbouwen lijkt me
Door haar schadevrije jaren. Mocht jij nu een ongeluk veroorzaken gaan zowel jij als je moeder ongeveer ¤40 per maand meer betalen. Ik zou dat risico nooit nemen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:18 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Volgens mij ligt het niet aan je leeftijd, maar aan de jaren dat je jouw rijbewijs hebt. Ik heb hem op mijn 21e gehaald, en ben nu 23 en heb sinds vandaag een auto maar heb hem wel op mijn moeders naam staan. Scheelt zowat de helft in kosten.
Gewoon geen schade rijden.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:20 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Door haar schadevrije jaren. Mocht jij nu een ongeluk veroorzaken gaan zowel jij als je moeder ongeveer ¤40 per maand meer betalen. Ik zou dat risico nooit nemen.
Daarnaast moet eigenlijk de verzekerde de hoofdbestuurder zijn. Maar daar komen ze niet zo snel achter natuurlijk.
En als t je nou toch gebeurt, ga jij dan ook de verhoging van je moeder betalen?quote:
Zou ik geen probleem vinden, maar het risico op schade ligt hier sowieso al een stuk kleiner dan bijv. in de randstad.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:22 schreef delano.888 het volgende:
[..]
En als t je nou toch gebeurt, ga jij dan ook de verhoging van je moeder betalen?
Ik reed eerst 35, toen zij die je mag wel wat harder dus ging ik 50 rijden maar remde op sommige punten waar ik voorrang had en liet gas los waar ik geen voorrang had...quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:57 schreef HansVaak het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze je daar op laten zakken? Of reed je eerst 30 en dan 80? Gewoon constant 50 a 55 rijden en ff gas los laten bij een voorrangskruispunt en dat varkentje is gewassen. Zeker als er niks aan komt moet dat geen enkele reden zijn om je te laten zakken. Hier moet meer aan de hand zijn, leg uit.
Top!quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:59 schreef Susteren het volgende:
't ging geweldig! Hij zei dat ik er aanleg voor had,
Hè? Dat is niet echt heel weinig ofzo! Hou wel in de gaten dat je niet genaaid word!quote:
De rijlessen die je niet gebruikt uit zo'n pakket krijg je terug, dusjaquote:Op donderdag 18 juli 2013 12:02 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Top!
[..]
Hè? Dat is niet echt heel weinig ofzo! Hou wel in de gaten dat je niet genaaid word!
Dat rekken ze wel op tot 35 hoor. Geloof me.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:17 schreef Susteren het volgende:
[..]
De rijlessen die je niet gebruikt uit zo'n pakket krijg je terug, dusja
En dan nog, zijn dat dan 35 rijlessen van 1 uur of 2?...quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:02 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Top!
[..]
Hè? Dat is niet echt heel weinig ofzo! Hou wel in de gaten dat je niet genaaid word!
Nee, 35 rijlessen dan een uur, en dan vaak gewoon 2 aan elkaar geplaktquote:Op donderdag 18 juli 2013 12:27 schreef Braddie het volgende:
[..]
En dan nog, zijn dat dan 35 rijlessen van 1 uur of 2?...
35 rijlessen van 1 uur maakt 35 uur, dat valt wel mee ( Gemiddelde ligt rond de 40 zij mijn intstructeur) 35 rijlessen van 2 uur maakt 70 uur, dat is dan wel weer absurd hoog.
2 rijlessen aan elkaar geplakt, maar tóch 35?quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:32 schreef Susteren het volgende:
[..]
Nee, 35 rijlessen dan een uur, en dan vaak gewoon 2 aan elkaar geplakt
Teringquote:Op donderdag 18 juli 2013 12:33 schreef Braddie het volgende:
[..]
2 rijlessen aan elkaar geplakt, maar tóch 35?
Mijn instructeur zegt namelijk niet dat ik 50 lessen nodig heb, maar 50 les uur.
of wel, 25 rijlessen van 2 uur. Dat valt als je het snel zegt wel mee, maar even teruggerekend zijn dat alsnog 50 lessen van 1 uur.
Ooh, dat valt wel mee dan. 17 rijlessen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:35 schreef Susteren het volgende:
[..]
Tering
Gewoon 35 lesuren, en vaak 2 uren aan elkaar (maar dus toch gewoon 2 uren "los").
Theorie ga ik binnenkort doenquote:Op donderdag 18 juli 2013 12:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ooh, dat valt wel mee dan. 17 rijlessen.
(Ja, zo reken ik het ) Dat is zeker niet slecht.
Elke week 2-3 lessen en je hebt hem eind augustus (Mits je je theorie de eerste keer haalt en je praktijk)
Misschien helpt de motivatie dat je je opa een keertje kunt laten zien hoe het moet...quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Komt wel goed (Ik ben er echt bar slecht in... moet 24 juli voor de 3e!!! x)
Whut? (M`n opa heeft toegegeven helemaal niks meer van de wegsituaties van tegenwoordig te snappen met die haaientanden en voorrangs regels en nieuwe borden __! )quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Misschien helpt de motivatie dat je je opa een keertje kunt laten zien hoe het moet...
Nou wil ik niet negatief doen natuurlijk, maar ik heb het idee dat ze na zo'n eerste rijles altijd zeggen dat het heel goed gaat en dat 30 a 35 lessen wel genoeg moet zijn. Althans, ik heb nog van weinig mensen wat anders gehoord, bij vrijwel iedereen wordt dat gezegd, ook bij mensen die uiteindelijk 80 lessen nodig hadden en de eerste 4 keer gezakt zijn.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:59 schreef Susteren het volgende:
't ging geweldig! Hij zei dat ik er aanleg voor had, en dat 35 rijlessen genoeg moest zijn. Op de terugweg al een kilometer of 12 helemaal zelf gereden met schakelen, koppelen, gas en sturen
Een les is gewoon 1 uur, als je 3 uur achter elkaar les zou hebben zijn dat dus ook gewoon 3 lessen, je betaalt immers ook gewoon voor 3 lessen. Wel erg misleidend anders natuurlijk als je zegt 17 lessen gehad te hebben terwijl het eigenlijk gewoon 34 uur isquote:Op donderdag 18 juli 2013 12:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ooh, dat valt wel mee dan. 17 rijlessen.
(Ja, zo reken ik het ) Dat is zeker niet slecht.
Elke week 2-3 lessen en je hebt hem eind augustus (Mits je je theorie de eerste keer haalt en je praktijk)
Maar ondertussen wel een halve poging ondernemen om zuinig rijden met verkeerde methoden te promoten...quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:29 schreef Braddie het volgende:
[..]
Whut? (M`n opa heeft toegegeven helemaal niks meer van de wegsituaties van tegenwoordig te snappen met die haaientanden en voorrangs regels en nieuwe borden __! )
Meestal heb je dat wel door voordat je bij de invoegstrook bent, ikzelf ga dan gewoon altijd nog ongeveer 10 langzamer rijden dan heb je vervolgens genoeg ruimte om te kijken en in te voegen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 18:49 schreef Perunage het volgende:
Vandaag twee losstaande keren moeten invoegen op de snelweg, de eerste keer achter een trage betonauto, de tweede keer achter een soort 'convoi exceptionnel'. De eerste keer was een normale invoegstrook met fatsoenlijke lengte, de tweede keer had ik het minder getroffen met een korte invoegstrook. Beide keren heb ik tussen vrachtverkeer moeten invoegen met een snelheid minder dan 80km/h. Mijn instructrice kon niet voldoende antwoord geven op mijn vraag hoe ik het beste kan handelen met traag verkeer voor me vlak voor het invoegen, daarom de vraag aan de bestuurders in dit topique.
Hoe kun je toch probleemloos invoegen met zo'n gevaarte voor je? Op de toeleidende weg al een zeer groot gat laten vallen, zodat er ruimte is om voldoende snelheid te maken?
Ik liet het verschil op de toeleidende strook tussen de betonauto en mijzelf groter worden zodat ik met maximaal koppel kon doortrekken in lage versnelling, maar mevrouw naast me vond dat ik de doorstroming belemmerde van het verkeer achter me...quote:Op donderdag 18 juli 2013 18:53 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Meestal heb je dat wel door voordat je bij de invoegstrook bent, ikzelf ga dan gewoon altijd nog ongeveer 10 langzamer rijden dan heb je vervolgens genoeg ruimte om te kijken en in te voegen.
Nee wat wil je dan, dat ik met 0 zicht voor me hem er gewoon tussen douw? Moet je dr maar zeggen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 19:05 schreef Perunage het volgende:
[..]
Ik liet het verschil op de toeleidende strook tussen de betonauto en mijzelf groter worden zodat ik met maximaal koppel kon doortrekken in lage versnelling, maar mevrouw naast me vond dat ik de doorstroming belemmerde van het verkeer achter me...
Snelheid minderen totdat je iemand vind die dat wel doet.. op ten duur zal je dat sowieso wel moeten.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:00 schreef SchoneZoon het volgende:
Invoegen is sowieso kut. Vooral als het druk is. Wat doe je als niemand op de snelweg ruimte voor je maakt?
Verder op de vluchtstrook, en anders stoppen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:00 schreef SchoneZoon het volgende:
Invoegen is sowieso kut. Vooral als het druk is. Wat doe je als niemand op de snelweg ruimte voor je maakt?
Ik vind de onveilige veel leukerquote:
Want? Ik voeg meestal gewoon in de 5 in, soms in 4. Aangezien het 80 is hier kan mijn auto net niet lekker rijden in de 5 met 80 (dan gaat hij brommen), dus of ik voeg in met 80 in de 4, of met 90 in de 5.quote:
Bij een korte invoegstrook?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:41 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Want? Ik voeg meestal gewoon in de 5 in, soms in 4. Aangezien het 80 is hier kan mijn auto net niet lekker rijden in de 5 met 80 (dan gaat hij brommen), dus of ik voeg in met 80 in de 4, of met 90 in de 5.
Het nieuwe rijden jatoch
Nou niet echt belachelijk lang nee. Maar ik heb dan natuurlijk wel het geluk van een redelijk vlotte autoquote:
Geen officiële 'korte invoegstrook' met bijbehorend bordje, dus? .quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:01 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nou niet echt belachelijk lang nee. Maar ik heb dan natuurlijk wel het geluk van een redelijk vlotte auto
Nee dat niet, ik wist niet dat we het daar over haddenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:14 schreef Hinder het volgende:
[..]
Geen officiële 'korte invoegstrook' met bijbehorend bordje, dus? .
Ja, het verschilt wel wat per auto gok ik, maar bij de 'echte' korte invoegstroken hier (180° bocht van te voren; ontbrekende vluchtstrook door brug direct na de strook) is in z'n 4 invoegen bijna niet te doen. Het is me een keer gelukt, maar toen was het niet druk en zat er ook niets voor me. In z'n drie is toch prettiger, was mijn conclusie; je kunt wat vlotter snelheid maken, indien nodig. Ik les overigens in een Mini Cooper D Countryman.
Nee, enkel de echte korte invoegstroken, natuurlijk. De rest gewoon in z'n 6 .quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:21 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee dat niet, ik wist niet dat we het daar over hadden
Ik dacht dat jij eerst bedoelde, ALTIJD invoegen in zn 3, vandaar
Haha juist nou snap ik jequote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:22 schreef Hinder het volgende:
[..]
Nee, enkel de echte korte invoegstroken, natuurlijk. De rest gewoon in z'n 6 .
Je had de rotonde langzamer moeten naderen. Wat die fietser doet hoort niet, en ik had het zelf ook zeker niet verwacht. Maar hij is op de rotonde, dus je had hem voorrang moeten geven. Als iemand van rechts komt uit het verkeerde eind van een eenrichtingsweg, dan moet je die ook voorrang geven.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:57 schreef exelletor het volgende:
Iemand enig idee wat het juiste is wat ik in deze situatie had moeten doen?
[ afbeelding ]
Dit had ik op mijn rijexamen. Kwam zelf met een behoorlijke snelheid richting de rotonde en opeens steekt de fietser zijn hand uit naar links. Toen was ik hem al bijna gepasseerd en was het te laat om te remmen en hem voor te laten gaan. Zo en zo had de fietser een verplichte rijrichting, eigenlijk had ik hem dus niet daar hoeven te verwachten?
Een groot onderdeel van rijden is het opvangen van fouten van anderen. Rekening houden met het onverwachtse dus.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:57 schreef exelletor het volgende:
Iemand enig idee wat het juiste is wat ik in deze situatie had moeten doen?
[ afbeelding ]
Dit had ik op mijn rijexamen. Kwam zelf met een behoorlijke snelheid richting de rotonde en opeens steekt de fietser zijn hand uit naar links. Toen was ik hem al bijna gepasseerd en was het te laat om te remmen en hem voor te laten gaan. Zo en zo had de fietser een verplichte rijrichting, eigenlijk had ik hem dus niet daar hoeven te verwachten?
Je moet altijd opletten. Of iemand nou rijdt waar hij dat mag of niet.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:57 schreef exelletor het volgende:
Iemand enig idee wat het juiste is wat ik in deze situatie had moeten doen?
[ afbeelding ]
Dit had ik op mijn rijexamen. Kwam zelf met een behoorlijke snelheid richting de rotonde en opeens steekt de fietser zijn hand uit naar links. Toen was ik hem al bijna gepasseerd en was het te laat om te remmen en hem voor te laten gaan. Zo en zo had de fietser een verplichte rijrichting, eigenlijk had ik hem dus niet daar hoeven te verwachten?
Aan het begin van de invoegstrook stoppen en wachten totdat je ergens ruimte ziet. Jij hebt je als invoeger ten slotte aan te passen aan het andere verkeer, kan je er niet tussen, dan zou je moeten wachten aan het begin (dan kan je nadien namelijk nog snelheid maken).quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:00 schreef SchoneZoon het volgende:
Invoegen is sowieso kut. Vooral als het druk is. Wat doe je als niemand op de snelweg ruimte voor je maakt?
A27 bij Oosterhout? Das de kortste van Nederland.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:16 schreef Xetran het volgende:
Hier heb je trouwens zo'n invoegstrook die echt extreem kort is omdat er direct na een brug volgt zonder vluchtstrook. Ik word nogsteeds bloedjenerveus als ik daar weer over moet.
Nee, nee, neen! Met fietsers krijg jij niet de schuld alszijnde automobilist. Het enige is, omdat het een zwakkere weggebruiker is, dat jij aansprakelijk bent. Voelt als hetzelfde, is volstrekt iets anders. Overigens is een tram ook een zwakkere weggebruiker.quote:Op zondag 21 juli 2013 13:25 schreef Nagelschaartje het volgende:
Met fietsers is de wet heel krom, maar wel heel simpel. Al wacht die fietser bewust tot jij ernaast zit en rijdt hij z'n fiets tegen je zijkant aan, dan ben jij schuldig tot je onschuld bewezen is.
Wat ik zelf doe bij dit soort wagens is, als ik het red, doortrekken en hem ervoor prikken. Als ik dat niet red ga ik erachter (zo ruim mogelijk(, maar nog in zijn 3 of 4 en dan een gat inprikken en toeren maken.quote:Op donderdag 18 juli 2013 18:49 schreef Perunage het volgende:
Vandaag twee losstaande keren moeten invoegen op de snelweg, de eerste keer achter een trage betonauto, de tweede keer achter een soort 'convoi exceptionnel'. De eerste keer was een normale invoegstrook met fatsoenlijke lengte, de tweede keer had ik het minder getroffen met een korte invoegstrook. Beide keren heb ik tussen vrachtverkeer moeten invoegen met een snelheid minder dan 80km/h. Mijn instructrice kon niet voldoende antwoord geven op mijn vraag hoe ik het beste kan handelen met traag verkeer voor me vlak voor het invoegen, daarom de vraag aan de bestuurders in dit topique.
Hoe kun je toch probleemloos invoegen met zo'n gevaarte voor je? Op de toeleidende weg al een zeer groot gat laten vallen, zodat er ruimte is om voldoende snelheid te maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |