abonnement Unibet Coolblue
  zondag 30 juni 2013 @ 19:19:10 #26
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_128429349
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 15:58 schreef Lemans24 het volgende:


Kan ik met een overstaptijd van vierenhalf uur nog wat doen in Abu Dahbi? Het is in de ochtend.
Nee! Want je moet al weer een uur voor vertrek aan de gate zijn, ook nog door de paspoort en Security check. Dus als je dat perse wilt reken dan op max. netto anderhalf uur ter vrije besteding buiten de terminal building. Gewoon die uren even volmaken met bier drinken oid. Je had zeker een heul goedkoop ticket?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 30 juni 2013 @ 21:08:21 #27
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_128433633
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:19 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nee! Want je moet al weer een uur voor vertrek aan de gate zijn, ook nog door de paspoort en Security check. Dus als je dat perse wilt reken dan op max. netto anderhalf uur ter vrije besteding buiten de terminal building. Gewoon die uren even volmaken met bier drinken oid. Je had zeker een heul goedkoop ticket?
Lijkt me lang genoeg voor een taxiritje en wat foto's, kan ik iig weer een land afstrepen.

Ticket was 504 euro, voor een open jaw naar Jakarta, van Bangkok. En 4,5 uur overstaptijd vind ik helemaal niet veel hoor, kan veel erger.

Maar een uur voor vetrek aan de gate? Half uur lijkt me ook prima en een uur vantevoren inchecken? Of heeft emirates afwijkende voorwaarden?
  zondag 30 juni 2013 @ 21:13:35 #28
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_128433894
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:08 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Lijkt me lang genoeg voor een taxiritje en wat foto's, kan ik iig weer een land afstrepen.

Ticket was 504 euro, voor een open jaw naar Jakarta, van Bangkok. En 4,5 uur overstaptijd vind ik helemaal niet veel hoor, kan veel erger.

Maar een uur voor vetrek aan de gate? Half uur lijkt me ook prima en een uur vantevoren inchecken? Of heeft emirates afwijkende voorwaarden?
Wellicht dat het in AUH kan. Vlieg je met Emirates in een A380 dan gooien ze echt die gate een uur voor vertrek dicht.

FinnAir naar BKK was ook heul goedkoop met slechts 1:50 uur overstaptijd. OK was 608 Euro voor vertrek in Augustus.

Maar begrijp ik nou dat je van BKK naar Jakarta wilt en dan via AUH vliegt? Pfffffffffffff.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 30 juni 2013 @ 21:14:43 #29
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_128433952
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:08 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Lijkt me lang genoeg voor een taxiritje en wat foto's, kan ik iig weer een land afstrepen.

Ticket was 504 euro, voor een open jaw naar Jakarta, van Bangkok. En 4,5 uur overstaptijd vind ik helemaal niet veel hoor, kan veel erger.

Maar een uur voor vetrek aan de gate? Half uur lijkt me ook prima en een uur vantevoren inchecken? Of heeft emirates afwijkende voorwaarden?
Volgens mij zijn de voorwaarden van Ethiad in dit geval belangrijker. Men opent de gate 1 uur voor vertrek, wanneer je 30 minuten voor vertrek aankomt kan je wel mee, maar de security check kan lang duren, dat kan bij transit, maar ook wanneer de opstapplaats Abu Dhabi is, naast de security check heb je dan ook een paspoortcontrole, dus je wilt toch wel 1,5 uur voor vertrek weer op het vliegveld zijn, die 1.5 uur is niet echt de moeite lijkt me om iets van de stad te zien, dat is niet echt relaxed, je kan beter investeren in toegang tot een lounge of iets dergelijks.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 30 juni 2013 @ 21:39:24 #30
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_128435339
Even een vraagje. Ik heb een retourticket gekocht naar Argentinië waarbij de terugreis later dan 90 dagen na aankomst plaatsvindt. Volgens de Argentijnse wet mag ik 90 dagen onafgebroken in het land verblijven, maar daarna moet ik er uit - ook al is het maar voor een paar uur.

Nu heb ik van meerdere kennissen gehoord dat er nog wel eens moeilijk gedaan werd bij vertrek van Schiphol omdat ze dus niet binnen 90 dagen terugvliegen. Hebben de vliegmaatschappijen het recht je te weigeren? Ook al heb je bewijs dat je binnen die 90 dagen eerst nog een ander land aandoet - waardoor je aan de Argentijnse wet voldoet?
[b]@RemiLehmann[/b]
  zondag 30 juni 2013 @ 21:51:42 #31
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_128436055
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:39 schreef reem het volgende:
Even een vraagje. Ik heb een retourticket gekocht naar Argentinië waarbij de terugreis later dan 90 dagen na aankomst plaatsvindt. Volgens de Argentijnse wet mag ik 90 dagen onafgebroken in het land verblijven, maar daarna moet ik er uit - ook al is het maar voor een paar uur.

Nu heb ik van meerdere kennissen gehoord dat er nog wel eens moeilijk gedaan werd bij vertrek van Schiphol omdat ze dus niet binnen 90 dagen terugvliegen. Hebben de vliegmaatschappijen het recht je te weigeren? Ook al heb je bewijs dat je binnen die 90 dagen eerst nog een ander land aandoet - waardoor je aan de Argentijnse wet voldoet?
Ik verwacht geen problemen. Ik vloog eens naar Kenia voor 4 maanden, terwijl mijn visum maar 3 maanden geldig was. Dat was geen probleem, niks gevraagd. Het is normaal gesproken ook geen probleem om je vlucht later nog om te boeken, dus zo'n controle zou nogal nutteloos zijn.

Mijn visum voor Saudi-Arabië wordt meestal wel gecontroleerd voordat ik het vliegtuig instap. Als je geen visum hebt kom je het vliegtuig niet in.

[ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 01-07-2013 00:05:39 ]
pi_128438669
ik heb heel veel goedkope hotels van rond de 400 gevonden in gran canaria, maar jammer dat de tickets zo duur zijn :'( :'( :'(
-Real power isn't given, it must be taken-
pi_128438745
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:43 schreef henk3412 het volgende:
ik heb heel veel goedkope hotels van rond de 400 gevonden in gran canaria, maar jammer dat de tickets zo duur zijn :'( :'( :'(
ok, en nu?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_128442201
Is 1,5 uur overstap tijd genoeg als ik van LA naar Amsterdam vlieg met KLM en dan bijvoorbeeld in New York moet overstappen?
  maandag 1 juli 2013 @ 00:02:02 #35
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_128442602
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:43 schreef henk3412 het volgende:
ik heb heel veel goedkope hotels van rond de 400 gevonden in gran canaria, maar jammer dat de tickets zo duur zijn :'( :'( :'(
Wat kunnen we hier nou mee :') 400 euro (neem ik aan) voor hoe lang?
En als je < 100 euro per ticket al duur vindt, snap ik niet dat je überhaupt op vakantie gaat _O-
pi_128448224
quote:
4s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:41 schreef donald_dick het volgende:
Weet iemand een overzicht van airports/landen die taxfree shop goederen sealen zodat je het nog door de duane van schiphol krijgt :) Ik weet dat niet alle landen buiten Europa hier aan meedoen, daarom vraag ik het :)
Als je aankomt op Schiphol dan maakt de verzegeling niet meer uit. De douane is alleen geinteresseerd in de hoeveelheden ivm belastingheffing.

Als je overstapt op Schiphol naar een andere bestemming dan moet de verzegeling/verpakking gedaan zijn in de EU, VS, Canada of Maleisie. Alle overige tax-free gekochte vloeistoffen worden afgenomen, of ze nu correct zijn verpakt of niet.
pi_128450985
Over 3 weken ga ik vliegen :D :+
Neem een kaartje mee van CDG voor mijn eigen gemoedsrust :') Heb maar anderhalf uur om over te stappen :P
pi_128451516
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 04:23 schreef jaco het volgende:

[..]

Als je aankomt op Schiphol dan maakt de verzegeling niet meer uit. De douane is alleen geinteresseerd in de hoeveelheden ivm belastingheffing.

Als je overstapt op Schiphol naar een andere bestemming dan moet de verzegeling/verpakking gedaan zijn in de EU, VS, Canada of Maleisie. Alle overige tax-free gekochte vloeistoffen worden afgenomen, of ze nu correct zijn verpakt of niet.
En, als je overstapt op een vlucht naar Amerika en/of een Amerikaanse maatschappij, dan mogen alleen sealbags van Schiphol zelf mee.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_128451582
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:39 schreef reem het volgende:
Even een vraagje. Ik heb een retourticket gekocht naar Argentinië waarbij de terugreis later dan 90 dagen na aankomst plaatsvindt. Volgens de Argentijnse wet mag ik 90 dagen onafgebroken in het land verblijven, maar daarna moet ik er uit - ook al is het maar voor een paar uur.

Nu heb ik van meerdere kennissen gehoord dat er nog wel eens moeilijk gedaan werd bij vertrek van Schiphol omdat ze dus niet binnen 90 dagen terugvliegen. Hebben de vliegmaatschappijen het recht je te weigeren? Ook al heb je bewijs dat je binnen die 90 dagen eerst nog een ander land aandoet - waardoor je aan de Argentijnse wet voldoet?
Ik kan niet spreken voor Argentinië, maar als je bijvoorbeeld onder het Visa Waiver naar Amerika vliegt, dan ga je niet mee voordat je een bewijs hebt dat je het land verlaat binnen 90 dagen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_128455599
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat kunnen we hier nou mee :') 400 euro (neem ik aan) voor hoe lang?
En als je < 100 euro per ticket al duur vindt, snap ik niet dat je überhaupt op vakantie gaat _O-
ja het is voor een week. en minder dan 100 tijdens de zomervakantie?
waar dan? ik vind ze alleen over de 100 via skysccanner of dungli.
-Real power isn't given, it must be taken-
  maandag 1 juli 2013 @ 13:55:50 #41
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_128458100
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 13:00 schreef henk3412 het volgende:

[..]

ja het is voor een week. en minder dan 100 tijdens de zomervakantie?
waar dan? ik vind ze alleen over de 100 via skysccanner of dungli.
He Henk, kun je niet eerst een poging doen om normaal te typen voordat je al dit soort dingen vraagt? Daarbij is het logisch dat de prijzen in de zomervakantie periode hoger zijn. Ben wel blij dat ik niet met jou op vakantie hoef als ik dit zo hoor.
  maandag 1 juli 2013 @ 17:53:45 #42
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_128467728
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:14 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de voorwaarden van Ethiad in dit geval belangrijker. Men opent de gate 1 uur voor vertrek, wanneer je 30 minuten voor vertrek aankomt kan je wel mee, maar de security check kan lang duren, dat kan bij transit, maar ook wanneer de opstapplaats Abu Dhabi is, naast de security check heb je dan ook een paspoortcontrole, dus je wilt toch wel 1,5 uur voor vertrek weer op het vliegveld zijn, die 1.5 uur is niet echt de moeite lijkt me om iets van de stad te zien, dat is niet echt relaxed, je kan beter investeren in toegang tot een lounge of iets dergelijks.
Een lounge interesseert me niks. En een paar uur internetten, terwijl ik in een nieuw land ben, heb ik ook geen zin in. Dus voor mij is 1,5 uur in de stad absoluut de moeite waard! Ik zie het wel na het uitstappen en de immigratie, of ik nog tijd over heb.
  maandag 1 juli 2013 @ 20:09:55 #43
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_128472808
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:13 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wellicht dat het in AUH kan. Vlieg je met Emirates in een A380 dan gooien ze echt die gate een uur voor vertrek dicht.

FinnAir naar BKK was ook heul goedkoop met slechts 1:50 uur overstaptijd. OK was 608 Euro voor vertrek in Augustus.

Maar begrijp ik nou dat je van BKK naar Jakarta wilt en dan via AUH vliegt? Pfffffffffffff.
Nee, natuurlijk niet.

AMS-Jakarta
Bangkok-Düsseldorf

En dat voor 504 euro, werelddeal dus! Terugweg anderhalf uur overstaptijd, heenweg dus vierenhalf uur. Kan ik lekker een uurtje Abu Dahbi bekijken, want proberen doe ik het toch wel ;)
pi_128495323
Ik heb een Nederlands paspoort maar ik woon in Spanje en heb dus hier mijn paspoort vernieuwd op het Nederlands consulaat. Bij instantie staat dus ook "Ambassadeur te Madrid". Ik ben nu mijn gegevens aan het invullen voor een vliegticket en ik weet niet wat ik bij "Passport Issuing Country" moet invullen; Spanje of Nederland? (omdat ik ook "Country of Citizenship" moet invullen, wat dus NL is). Kan iemand mij hier mee helpen?
pi_128495356
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:39 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Ik heb een Nederlands paspoort maar ik woon in Spanje en heb dus hier mijn paspoort vernieuwd op het Nederlands consulaat. Bij instantie staat dus ook "Ambassadeur te Madrid". Ik ben nu mijn gegevens aan het invullen voor een vliegticket en ik weet niet wat ik bij "Passport Issuing Country" moet invullen; Spanje of Nederland? (omdat ik ook "Country of Citizenship" moet invullen, wat dus NL is). Kan iemand mij hier mee helpen?
Nederland geeft het paspoort uit. Het consulaat en/of ambassade is ook een stukje nederland.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:41:06 #46
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128495375
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:39 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Ik heb een Nederlands paspoort maar ik woon in Spanje en heb dus hier mijn paspoort vernieuwd op het Nederlands consulaat. Bij instantie staat dus ook "Ambassadeur te Madrid". Ik ben nu mijn gegevens aan het invullen voor een vliegticket en ik weet niet wat ik bij "Passport Issuing Country" moet invullen; Spanje of Nederland? (omdat ik ook "Country of Citizenship" moet invullen, wat dus NL is). Kan iemand mij hier mee helpen?
Daar was laatst een heel topic over. Niemand wist eigenlijk het antwoord op de vraag en het bleek dat sommigen Nederland en sommigen het land waar het is aangevraagd invullen, en er in beide gevallen niks van wordt gezegd op het vliegveld.

edit: dit topic KAA / Land van uitgifte...
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:42:17 #47
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128495414
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:40 schreef Godtje het volgende:

[..]

Nederland geeft het paspoort uit. Het consulaat en/of ambassade is ook een stukje nederland.
Nee het is ontheven van lokale wetgeving, maar is niet een stukje Nederland.
pi_128495434
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:42 schreef CherryOnTop het volgende:
het is ontheven van lokale wetgeving, maar is niet een stukje Nederland.
Ik wist dat ik voor die ene zeikers aanhalingstekens moest gebruiken.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:43:31 #49
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128495461
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:42 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik wist dat ik voor die ene zeikers aanhalingstekens moest gebruiken.
:? Het is wel een verschil of iets officieel Nederland is of niet. En ik zie nergens aanhalingstekens?
pi_128501892
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:39 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Ik heb een Nederlands paspoort maar ik woon in Spanje en heb dus hier mijn paspoort vernieuwd op het Nederlands consulaat. Bij instantie staat dus ook "Ambassadeur te Madrid". Ik ben nu mijn gegevens aan het invullen voor een vliegticket en ik weet niet wat ik bij "Passport Issuing Country" moet invullen; Spanje of Nederland? (omdat ik ook "Country of Citizenship" moet invullen, wat dus NL is). Kan iemand mij hier mee helpen?
Nederland.

Er wordt immers gevraagd: Paspoort Uitgevend Land. Het 'land' is in deze zin een handelende persoon (het onderwerp als ik m'n grammatica lessen goed herinner). Op geen enkele manier heeft Spanje hier iets mee te maken.

Bovendien wordt met uitgeven (issue) niet het moment van overhandigen bedoeld, maar het totale proces van produceren en distribueren van het paspoort.

Ook bij de meer verwarrende vraag 'country of issuance' is het antwoord daarom Nederland.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')