quote:Chris Froome - Great Britain age 28
Richie Porte - Australia age 28
Edvald Boasson Hagen - Norway age 26
Peter Kennaugh MBE - Great Britain age 24
Vasil Kiryienka - Belarus age 31
David López - Spain age 32
Kanstantsin Siutsou - Belarus age 30
Ian Stannard - Great Britain age 26
Geraint Thomas MBE - Great Britain age 27
http://www.guardian.co.uk(...)ley-wiggins-team-skyquote:Kerrison says he believes Sky are the only professional team that offers dedicated one-to-one coaching to all its riders – they have four full-time coaches at present – and notes that other teams are looking to the British squad, whether it be warming down after stages, or sending whole detachments to train at altitude in Tenerife
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:19 schreef ErikT het volgende:
[..]
http://www.guardian.co.uk(...)ley-wiggins-team-sky
"Het komt omdat we beter coachen."
Ipv Lopez? Zou kunnen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:00 schreef TheArt het volgende:
[..]
Denk het niet. Denk bijna zeker dat Kennaugh ook meegaat.
quote:Team Sky lässt Eisel daheim
Bernie Eisel braucht die Tour-Etappen nicht studieren
Die 100. Ausgabe der Tour de France findet definitiv ohne Österreicher statt!
Team Sky nominiert den Steirer Bernhard Eisel nicht für die "Grande Boucle".
Die Enttäuschung beim 32-Jährigen ist riesig, wie er gegenüber LAOLA1 betont: "Ich habe wirklich alles getan und bin in guter Verfassung."
Ob Eisel jetzt die Österreich-Rundfahrt fährt, entscheidet sich in den nächsten Tagen.
Team Sky schickt mit dem Vorjahreszweiten Christopher Froome den großen Top-Favoriten in die Jubilläums-Tour.
http://www.laola1.at/de/s(...)2-314-100---775.html
quote:Chris Froome - Great Britain – age 28
Richie Porte - Australia – age 28
Edvald Boasson Hagen - Norway – age 26
Peter Kennaugh MBE - Great Britain – age 24
Vasil Kiryienka - Belarus – age 31
David López - Spain – age 32
Kanstantsin Siutsou - Belarus – age 30
Ian Stannard - Great Britain – age 26
Geraint Thomas MBE - Great Britain – age 27
quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:31 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Er is al een topic over Sky:
TDF / De dopinghonden van de Tour
Kiryienka dus eruit, maar wel Froome in het geel Aardige trade-off dus.quote:Chris Froome - Great Britain – age 28
Richie Porte - Australia – age 28
Edvald Boasson Hagen - Norway – age 26
Peter Kennaugh MBE - Great Britain – age 24
Vasil Kiryienka - Belarus – age 31
David López - Spain – age 32
Kanstantsin Siutsou - Belarus – age 30
Ian Stannard - Great Britain – age 26
Geraint Thomas MBE - Great Britain – age 27
Porte komt denk ik nog wel terug de top 15 in. Wat achteraf (makkelijk praten) beter had geweest is gewoon 5 minuten achter het peloton te blijven ipv er naar toe proberen te rijden zoals hij zondag deed. Dan had hij maar 5 minuten achterstand en dat was nog wel te overbruggen met zijn tijdritten en goede benen in berg op etappes.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:43 schreef Felagund het volgende:
En Porte weg uit de top van het klassement. Movistar als team erg sterk, maar het verschil met Froome is erg groot. Dus zelfs als die een slechte dag heeft kan hij eerste blijven staan.
twitter:TeamSky twitterde op donderdag 11-07-2013 om 19:23:51 Edvald Boasson Hagen has been forced to abandon the #TDF following a fractured right scapula on stage 12. Info here: http://t.co/wyFFdkTAtg reageer retweet
quote:Chris Froome - Great Britain – age 28
Richie Porte - Australia – age 28
Edvald Boasson Hagen - Norway – age 26
Peter Kennaugh MBE - Great Britain – age 24
Vasil Kiryienka - Belarus – age 31
David López - Spain – age 32
Kanstantsin Siutsou - Belarus – age 30
Ian Stannard - Great Britain – age 26
Geraint Thomas MBE - Great Britain – age 27
Zacht uitgedrukt Froome steekt er mijlenver bovenuit. Die zal eerder wakker liggen van z'n eigen ploeg dan van z'n concurrentenquote:
Dat is nogal een understatement. Dit wordt nog een mooie week.quote:
IK vraag me wel echt af waar Porte mee bezig isquote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:43 schreef Apollon het volgende:
[..]
Zacht uitgedrukt Froome steekt er mijlenver bovenuit. Die zal eerder wakker liggen van z'n eigen ploeg dan van z'n concurrenten
Ik denk dat ze ook wel spijt hebben dat ze een wegkapitein als Eisel thuis hebben gelaten.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:55 schreef Ericr het volgende:
Op Froome na inmiddels het marginal failploegje geworden. Nog maar weinig over dat enige vorm lijkt te hebben maar Porte zal nog wel een keer kunnen knallen in 1 van de bergetappes.
Eigen klassement verdedigen. De enige ploegen waar dat ook nog echt een beetje voor gold, waren trouwens AG2R en Katusha. Die hadden nog iemand in de top 10 staan en met Fuglsang in de kopgroep kostte dat hun weer een plekje. BMC had er eigenlijk niets te zoeken. Evans is toch kansloos. Maar was bij hun misschien ook wel een beetje macht der gewoonte.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:56 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom gingen andere teams deze gasten nog helpen ook gisteren? Anders was het tijdsverschil veel groter geweest.
OK, dacht aan een grote zak met Sky-geldquote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eigen klassement verdedigen. De enige ploegen waar dat ook nog echt een beetje voor gold, waren trouwens AG2R en Katusha. Die hadden nog iemand in de top 10 staan en met Fuglsang in de kopgroep kostte dat hun weer een plekje. BMC had er eigenlijk niets te zoeken. Evans is toch kansloos. Maar was bij hun misschien ook wel een beetje macht der gewoonte.
En Froome is ongeveer alle ploegen langsgeweest om te vragen of ze alsjeblieft wilden helpen. Dus dan zijn er altijd wel ploegen die denken dat ze daar wat goodwill mee verdienen en hopen dat ze later in de Tour wat meer ruimte krijgen. Wat in de praktijk vaak enorm blijkt tegen te vallen.
Dat kan ook nog. Zal FDJ wel gekregen hebben, die hadden er nl niets te zoeken.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
OK, dacht aan een grote zak met Sky-geld
Nee. Twee of 3 jaar geleden reden ze wel in het zwart/groen ipv zwart/blauw.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:37 schreef Wombcat het volgende:
Waarom hebben ze dit jaar in de tour gewoon hun zwarte outfits? Vorig jaar hadden ze toch witte in de tour?
Ze hadden wel wit op de rug, zie in de video op ca. 3'53:quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:42 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Nee. Twee of 3 jaar geleden reden ze wel in het zwart/groen ipv zwart/blauw.
Cervelo reed de tour wel altijd in het wit en de rest v.h. seizoen in het zwart.
Wie heeft dit gezegd en waarom staat het in dit topic?quote:
quote:
Ik zie dat er een stukje van mijn reactie is weggevallen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wie heeft dit gezegd en waarom staat het in dit topic?
Wat een mongoolquote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:20 schreef Steven184 het volgende:
[..]
[..]
Ik zie dat er een stukje van mijn reactie is weggevallen.
Komt uit een interview met Dave Brailsford uit Het Nieuwsblad.
twitter:TeamSky twitterde op zondag 21-07-2013 om 00:00:53 A speech from Sir Dave this evening and a toast to the maillot jaune http://t.co/jtNlVySHcy (via @teamskychef) #TDF #VaVaFroome reageer retweet
Is er iemand overleden?quote:Op zondag 21 juli 2013 09:21 schreef Syntix het volgende:[ afbeelding ]twitter:TeamSky twitterde op zondag 21-07-2013 om 00:00:53 A speech from Sir Dave this evening and a toast to the maillot jaune http://t.co/jtNlVySHcy (via @teamskychef) #TDF #VaVaFroome reageer retweet
Champagne!
Die wil ik ze dan nog wel geven, maar of je met die antislipmatten je prestatie verbeterd... (inrijden op de rollen deden anderen natuurlijk ook al lang). En custom-made schoenen hebben vrijwel alle renners. Jaren geleden al een artikel daarover gelezen van een gespecialiseerd fabriekje die afgietsels had van de voeten van honderden renners.quote:Its special set-up at time-trial stages, with non-slip matting laid out so the cyclists wouldn't slip in their custom-made carbon-fibre soled shoes, took hours to set up
Ook niet nieuw, misschien dat de weermodellen wat beter zijn nu, maar ook in het verleden werd dat al gedaan (en ze geven zelf aan dat het niet werkte).quote:Attempts to use weather modelling to locate training camps and decide Wiggins' start time in a Tour time trial fell spectacularly flat.
Deden ze bij Quickstep al jaren geleden (denk al ergens in 2006/2007, toen ze nog werden ge-cosponsord door Innergetic, een matrassenfabrikant).quote:Staff would moan about the extra effort it took lugging the riders' custom-made bedding in and out of hotels every night.
Daarin zijn ze ook niet de enigen die dat doen, volgens mij. Misschien dat hun opbouw iets anders is.quote:Tim Kerrison, had begun putting together a radical programme that is at the root of Wiggins and Froome's successes: intense training at high altitude, reverse periodisation, which turned the idea of a gradual buildup to the Tour on its head, less racing and more training.
Dat zou nog nieuw kunnen zijn, maar veel renners werken toch al met een eigen trainer waar ze veel contact mee hebben.quote:More training staff were hired, so that, uniquely in professional cycling, Sky's riders benefit from one-to-one training on a constant basis.
Deed Armstrong ook al. Kan wel zijn dat andere teams daarin wat minder maniakaal zijn.quote:Nigel Mitchell, has been a constant presence on the race, monitoring every gram the riders consume, including the fish oils, and fruit and vegetable shakes that are Sky staples.
Sinds Boardman zitten de toprenners al regelmatig in de windtunnel.quote:The fruits of Froome's work in a wind tunnel could be seen in his time-trial success and in the bursts of speed on the climbs that won him the race.
Nog wat info :quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:01 schreef Wombcat het volgende:
Ik doelde op de combinatie renner en fiets in de windtunnel. Dat Steve Hegg/Hed en Lemond daar al mee bezig waren, is nieuw voor me. Maar volgens mij heeft het pas écht intrede gedaan met Boardman.
Niettemin bedankt voor de nieuwe info
http://velonews.competito(...)ike-companies_292170quote:Since 1990, when Steve Hed and Boone Lennon put reigning Tour de France champion Greg LeMond in the Texas A&M wind tunnel to test the first aero handlebars, the cycling public has become ever more aware of the growing role of the facilities in bike design. Now, Specialized has its own wind tunnel in one of its own buildings, and Ridley is in the process of building one that is nearly in-house as well.
http://www.bikeradar.com/(...)ting-the-wind-12090/quote:It's hard to work out who exactly brought aerodynamics to cycling, but between Swiss engineer Toni Maier-Moussa, Team Renault Gitane and a certain Francesco Moser, bike aerodynamics were born. It allowed Moser to break Eddy Merckx's hour record and prompted the 'funny bike' explosion of the 1984 Olympics in Los Angeles.
Moser used two disc wheels, a lycra cover over his helmet, skintight full arms and legs lycra suit, plus cut-off 'cow horn bars' and aero overshoes to boot. Photographs taken at the time show Moser in the wind tunnel honing his position - something that Maier-Moussa and Renault were also doing. However, unless you have a lot of dosh to pay for wind tunnel time and the experts to help you, it's best to simply learn how to go faster from the data that's out there.
Van die Lotus-fiets kan ik me ook nog herinneren om in een docu of artikel te hebben gezien/gelezen dat ze pas écht winst boekten toen ze het stuur 5 cm lager zetten dan op een normale tijdritfiets. Daardoor ging ik me afvragen of die winst niet ook op een 'normale' tijdritfiets bereikt kon worden.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:39 schreef Ericr het volgende:
Boardman met zijn Lotus hebben de aerodynamica van fietsen naar een hoger plan gebracht. Dan wel weer grappig dat de brakke Old Faithful van Obree nog sneller was dan die Lotus maar dan vooral door de houding.
Iets anders? Zeg maar totaal anders. Of dat uberhaupt effect heeft kunnen wij echt niet beoordelen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:11 schreef Wombcat het volgende:
Daarin zijn ze ook niet de enigen die dat doen, volgens mij. Misschien dat hun opbouw iets anders is.
http://www.guardian.co.uk(...)roome-tour-de-francequote:Chris Froome's Tour de France success the reward for Team Sky's training
Team Sky's physiologist Tim Kerrison has revolutionised the way their riders prepare for big races such as the Tour de France
The moment when Chris Froome produced a sudden, violent acceleration, spinning the pedals at an intense rate as he attempted, successfully, to ride Alberto Contador off his wheel on the ascent of Mont Ventoux may come to encapsulate the 100th Tour de France if he goes on to win on Sunday in Paris.
Inevitably the move raised eyebrows, given that seated accelerations at the high cadence Froome briefly produced are rarely seen on mountain climbs. But the Australian physiologist Tim Kerrison, who has revolutionised the way his charges at Team Sky build up to races such as the Tour, explained that such intense efforts when the body is already close to its limit are a key part of his proteges' training. In that sense, this was a relatively routine piece of riding for Froome.
"Pete Kennaugh was laughing at the end of the stage," said Kerrison. "He said the way Chris rode that climb was exactly what we do in training every second day. Our training is much more than just doing intervals at a constant pace for a set amount of time; [some of it] is about being able to handle changes of pace – to go from, say, 350 watts to 650 watts for a few seconds to attack and get a gap on a rider who is trying to follow, then come back down to 350 watts."
Kerrison's term for this kind of interval training is spiked efforts, "where we make an effort then come back to a very high but sustainable pace. The energy systems have to have the ability to produce that power, which will produce a load of lactate in the muscle, because you are well above anaerobic threshold [the point at which the body is producing more than it can handle of the lactate which is the main limiting factor in intense efforts] – then come down to a very high level, just sub-threshold, and clean out the lactate, the effects of the attack. Pretty much all our training is based on that. The guys in the team who train that way look at [Froome's attack] and think, 'He's rehearsed that way of riding, three or four times a week for the last two years'."
Most often when climbers make their attacks on a mountain, they do it standing on the pedals to gain the maximum amount of leverage from the arms and upper body. Froome remained seated while making his attack on Contador, however. There is a clear advantage in doing this, Kerrison believes: working in a wind tunnel has shown Sky that there is much less drag when a cyclist remains sitting down. That applies even at relatively low climbing speeds.
"There is a significant increase [in drag] when you attack out of the saddle compared to staying seated and keeping your body narrow. If you can [attack] as well in the saddle [as standing] you will get more speed for the same power because there is less drag. It's while you are accelerating that drag is more important, so if you accelerate in a streamlined position, you get up to your speed more efficiently."
Froome's high cadence was surprising, but not rehearsed in training, the race leader said. One explanation is he had no option but to spin the pedals faster because changing on to the larger chainring at the moment of attack brings the risk of derailing the chain and aborting the attack, as Andy Schleck found in 2011. Kerrison adds that about once a week Sky's riders practise riding in the highest cadences they can manage, basically for fun.
For those who wonder why Froome reined himself back after he caught Nairo Quintana higher up the mountain, Kerrison explains: "As a general rule attacks to drop someone like Contador aren't sustainable because the rider has to attack at such intensity to drop the guy. Chris got to Quintana, the gap was creeping up very gradually, at about a second a kilometer, then Froomie had to decide how long he and Quintana would work together for.
"Froomie was doing the bulk of the work, then there came a point where he decided to put more time into the guys behind so he stepped up a level again. He went away again at a pace he felt he could sustain for the last couple of kilometres."
That explains the difference between the sudden, abrupt effort Froome made to drop Contador, and the gradual turning up of the throttle which burned off Quintana. In the second effort, getting rid of the Colombian was incidental, as what mattered was to accelerate and gain time on the riders further behind, who were the real threats for the overall standings.
Looking further ahead, Kerrison believes that Froome could well be the strongest climber in the race at the end of the week in the Alps – although he tips Quintana to make a run for the podium –but that Sky's priority will be defending his race lead rather than going for a full house of stage victories.
Rellende_Rotscholier denkt gevat te zijn.quote:
Als je van een Fiatje met motorproblemen een Ferrari kan maken met driedubbele turbo ben je toch wel wat fouter dan de concurrentie. Ook al zijn Movistar en Katusha ook wel meerdere malen full retard gegaan deze TDF.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Rellende_Rotscholier denkt gevat te zijn.
Maar inderdaad, ik ben een believer. Ik geloof erin dat ze net zoveel fout dan als de volledige concurrentie.
Ik betwijfel of ze fouter zijn dan de rest.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:13 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als je van een Fiatje met motorproblemen een Ferrari kan maken met driedubbele turbo ben je toch wel wat fouter dan de concurrentie. Ook al zijn Movistar en Katusha ook wel meerdere malen full retard gegaan deze TDF.
Natuurlijk vallen de Belkins ook op maar die gaan serieus kapot na 2 a 2 1/2 week terwijl meerdere Spanjaarden, een Portugees en een Colombiaan de laatste week rond reden alsof ze niet twee weken harde koers in de benen hadden.
Zelfde als ooit Mapei of US Postal. Meestal ligt de focus bij 1 soort wedstrijden, op zich ook makkelijker voorbereiden dan programma's voor zowel de klassiekers als de etappewedstrijden.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik betwijfel of ze fouter zijn dan de rest.
En dan nog: dat je er eventueel beter in bent of efficiënter mee omgaat maakt het voor mij in principe niet meer fout.
Ik vind het ook wel erg simpel om te veronderstellen dat Sky voor de rest niet iets beters doet dan de concurrentie. En waarom zijn ze bijvoorbeeld wèl dominant in het rondewerk en niet in de klassiekers?
Bij US Postal waren ze dan ook amper geïnteresseerd in de klassiekers, en degenen die er wel interesse in hadden, zoals Hincapie, waren vaak wel in orde. Bij Sky zijn de kopstukken in de klassiekers ook deel van de A-ploeg in de rondes en zijn ze daadwerkelijk geïnteresseerd in de klassiekers. Of je moet natuurlijk weer uitgaan van een dubbele agenda, waarin ze uitspreken dat ze klassiekers willen winnen, terwijl ze dat in werkelijkheid niet zouden willen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:52 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zelfde als ooit Mapei of US Postal. Meestal ligt de focus bij 1 soort wedstrijden, op zich ook makkelijker voorbereiden dan programma's voor zowel de klassiekers als de etappewedstrijden.
Dat is niet meer dan een aanname. En dan neem je ook alweer aan dat het onmogelijk is om puur op fysiek gebied, qua training, opbouw of wat dan ook, iets beter te kunnen doen.quote:Sky doet inderdaad iets beter dan de concurrentie, ze hebben een beter doorgevoerd dopingprogramma. Daarmee niet zeggend dat die andere ploegen als amateurs bezig zijn, die zullen ook goed weten hoe ze onder de radar blijven. Sky en nu ook Movistar komen dan wel qua prestaties boven de radar uit, op termijn kan dat wel negatief uitvallen voor de sport als geheel.
Zolang er geen positief geval bekend is bij Sky kunnen er alleen aannames worden geplaatst.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:05 schreef wimderon het volgende:
Dat is niet meer dan een aanname. En dan neem je ook alweer aan dat het onmogelijk is om puur op fysiek gebied, qua training, opbouw of wat dan ook, iets beter te kunnen doen.
Misschien. Maar de verklaringen die ze aandragen, die zijn het iig niet. Nou snap ik ook wel dat ze als ze de heilige graal hebben gevonden daar niet veel over los laten. Maar kom dan niet met van die onzinverklaringen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 20:10 schreef Ericr het volgende:
Heel misschien heeft Sky de heilige graal van het trainen gevonden maar er is niks wat ze doen dat ook maar als revolutionair gezien kan worden.
Die is anders meestal niet zo briljant in de regen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:24 schreef groenen het volgende:
Wiggens had in het geel gestaan na vandaag.
Maar die was wel briljant in Parijs-Roubaix dit jaar ...quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die is anders meestal niet zo briljant in de regen.
Porte gaat gewoon weer 18 minuten verliezen op zijn traditionele off-day. Ik denk eerder nog dat Nieve in de top 10 kan komen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:12 schreef Syntix het volgende:
Porte dus nieuwe kopman bij dit bazenteam Zou toch geniaal zijn als Porte serieus top 5 rijdt of zo
Muah denkt het niet, vooral niet als het hele team voor Porte gaat rijden.quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:04 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Porte gaat gewoon weer 18 minuten verliezen op zijn traditionele off-day. Ik denk eerder nog dat Nieve in de top 10 kan komen.
(hoewel die al veel tijd heeft verloren)
Toen was het droog, en dat scheelt nogal.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar die was wel briljant in Parijs-Roubaix dit jaar ...
Die zit thuis nu sowieso enorm te balen lijkt mij ...
Dan zou ik een gloryhunter zijn en dat ben ik niet Team Skyquote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:47 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Syntix, gloryhuntertje van me, waarom loop je niet gewoon over naar Astana nu?
Het is geen Keksterquote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:47 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Syntix, gloryhuntertje van me, waarom loop je niet gewoon over naar Astana nu?
Volgens Knaven zijn ze mee bezig:quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:35 schreef Wombcat het volgende:
Plan B werkte dus niet bij Sky. Zouden ze nog een plan C hebben?
Zal dan toch van Nieve moeten komen.quote:Sky is nu genoodzaakt de doelen voor de rest van de Tour opnieuw bij te stellen. "We hadden al een plan B, nu moeten we een plan C maken. We hebben nog zeven renners over. Het zal nu van de ontsnappingen moeten komen", aldus Knaven.
Waarom niet van Porte?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:58 schreef Ericr het volgende:
[..]
Volgens Knaven zijn ze mee bezig:
[..]
Zal dan toch van Nieve moeten komen.
Nieve oogt wel goed idd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:58 schreef Ericr het volgende:
[..]
Volgens Knaven zijn ze mee bezig:
[..]
Zal dan toch van Nieve moeten komen.
Zou nog wel kunnen. Lijkt mij dat gisteren een incident was, want normaal kan hij een Mollema echt wel volgen.quote:
Lekker met een gebroken pols en gebroken handquote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:54 schreef Marcoss het volgende:
Froome is druk met hele andere dingen
[ afbeelding ]
Porte heeft altijd wel een slechte dag in een ronde.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 08:55 schreef Syntix het volgende:
Zou nog wel kunnen. Lijkt mij dat gisteren een incident was, want normaal kan hij een Mollema echt wel volgen.
Het was met al die hitte ook wel te verwachten dat er misschien een klassementsrenner in zou storten. Niet gek als het dan Porte is in inderdaad. Porte zal wel verder wel weer netjes kort rijden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 09:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Porte heeft altijd wel een slechte dag in een ronde.
Godverdommequote:Op maandag 21 juli 2014 17:47 schreef wimderon het volgende:
Nieuw volgwagentje voor de tijdrit van zaterdag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 21 juli 2014 18:51 schreef poiuytr het volgende:
Waarom niet? Het is maar voor een ploegentijdrit.
Hadden natuurlijk verwacht dat Froome nu 10 minuten voor zou staanquote:Op maandag 21 juli 2014 20:02 schreef kibo het volgende:
Komt nogal lachwekkend over voor een team dat volledig door de mand gevallen is
Dat bedoelde ik inderdaad, minuut daarvoor wat gelezen over ploegentijdritquote:
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:55 schreef midas02 het volgende:
De meeste anderen beleven het wielrennen nog als in de jaren 70.
Te bizar ook...quote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:41 schreef marcodej het volgende:
Chris staat weer ongezond scherp:
[ afbeelding ]
Postuur om de tijdrit mee te winnen.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:41 schreef marcodej het volgende:
Chris staat weer ongezond scherp:
[ afbeelding ]
Die dag met 3 bergen van de 1e categorie na Ax 3 domaines. Geniale dag was dat idd Ze hadden toen idd veel meer moeten aanvallen, want Froome was alleen.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:58 schreef groenen het volgende:
Froompie dus de sterkste man in koers. Al verwacht ik wel een goede laatste week van Quintana.
Hopen op wat Spaanse combines om het spannend te houden. Ik snap nog steeds niet dat ze Froome 2 jaar geleden hebben laten leven in die vallei. In die etappe waarbij Kennaugh in de afgrond werd gegooid en Porte na 100 meter gelost was.
Gaat wss weg bij Sky dus mag niet meer deelnemen aan het Ketonen dieet.quote:Op woensdag 8 juli 2015 19:10 schreef Syntix het volgende:
Ik verdenk overigens Sky ervan dat ze Porte alleen maar hebben meegenomen om wat ritme op te doen, zodat hij zometeen in de ronde van Spanje kan meedoen. Die gast komt echt elke dag op >5 min. binnen en dat op vlakke etappes
Ik denk dat hij tegen gaat vallen en dat ze toch voor hem in de Vuelta gaan.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 10:07 schreef Zelva het volgende:
Welnee, Porte gaat straks in de bergen gewoon iedereen behalve Froome naar huis rijden. Maar drie weken full retard gaan met de ploeg viel een beetje te veel op, dus nu doen ze het zo.
Goede voorspelling!quote:Op zaterdag 11 juli 2015 10:07 schreef Zelva het volgende:
Welnee, Porte gaat straks in de bergen gewoon iedereen behalve Froome naar huis rijden. Maar drie weken full retard gaan met de ploeg viel een beetje te veel op, dus nu doen ze het zo.
Werk gedaan en uitbollen. Porte moest boni's oppikken en Thomas chillde lekker naast Valverde. Voor Poels was er weinig eer aan te behalen om dan nog volle bak omhoog te rijden.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:51 schreef opgebaarde het volgende:
De prestatie van Poels valt in dat licht enorm tegen
Porte is al leeg. Vandaag moest hij uiteindelijk lossen en kwam na meer dan 10 minuten binnen.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 10:07 schreef Zelva het volgende:
Welnee, Porte gaat straks in de bergen gewoon iedereen behalve Froome naar huis rijden. Maar drie weken full retard gaan met de ploeg viel een beetje te veel op, dus nu doen ze het zo.
Koning Leopold en Twan Poels zijn ook vrij matig eigenlijk.quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:25 schreef wimderon het volgende:
Roche valt wel echt tegen tot nu toe. Reed vorig jaar bij Tinkoff veel sterker. Nu zit hij elke keer te sterven in het wiel van een knecht die eerder op kop moet rijden, om daarna zonder iets te doen te lossen
Volgende keer gewoon weer een lange tijdrit op de laatste dag, dat is niet in het voordeel van een Quintana. Als Landa en nog wat gespuis naar Sky gaat wordt het ook lastiger om de Sky-bots te slopen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:17 schreef Tjacka het volgende:
Quintana was deze tour gewoon de beste.
Tijdperk Froome is voorbij.
volgens mij zijn alle ervaren Tourmedewerkers op een of andere manier aan doping gelinkt.quote:Op donderdag 16 juli 2015 23:02 schreef TheVulture het volgende:
Alles in deze ploeg ademt bedrog uit, ook al kun je er de exacte vinger nu nog niet op leggen maar het rammelt gewoon aan alle kanten: Personeel dat in het verleden al meerdere keren aan dopegebruik is gelinkt door hun rol bij andere ploegen, opvallende prestatiecurves... en we tuinen er toch weer allemaal in om over een paar jaar te zeggen: "Zie je wel"
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 19:04 schreef Syntix het volgende:
Team Sky
Heerlijk zo'n westerse machine die gericht is op wetenschap, technologie en innovatie
quote:
Benieuwd wanneer de innovatieve wetenschappers eens de VO2Max gaan meten van Froome. Met die windtunnel liepen ze ook al enorm voorop.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 19:04 schreef Syntix het volgende:
Team Sky
Heerlijk zo'n westerse machine die gericht is op wetenschap, technologie en innovatie
ook in dat opzicht doen ze aan US Postal denken.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tja, Sky. Ik vind ze maar vervelend. Niet meteen omdat ze geregeld dominant aanwezig zijn, er is altijd wel een team de beste, maar omdat ze het jaar erna iedereen die enigszins in hun buurt kwam, gewoon opkopen en mee in het rijtje zetten. Dat is gewoon niet goed voor het wielrennen.
Dit team blijft nog jaren de bestequote:Op zaterdag 25 juli 2015 19:04 schreef Syntix het volgende:
Team Sky
Heerlijk zo'n westerse machine die gericht is op wetenschap, technologie en innovatie
twitter:GeraintThomas86 twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 21:41:39 Dutch corner... http://t.co/WVMuqFlgGU reageer retweet
Ja kloptquote:Op zaterdag 25 juli 2015 19:04 schreef Syntix het volgende:
Team Sky
Heerlijk zo'n westerse machine die gericht is op wetenschap, technologie en innovatie
Dat vroeg Lance zich ook elk jaar af.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:09 schreef Syntix het volgende:
Ben wel benieuwd wanneer ze de vraag gaan beantwoorden: "gaan jullie volgend jaar nog rijden in de Tour de France na al die klote fransen (publiek) met hun asociale gedrag?"
Maakt Filemon daar nou een grapje of zit hij zelf aan de dope?quote:Op zondag 26 juli 2015 00:03 schreef 4-elements het volgende:
Sky is niet mijn favoriete team, maar schandalig hoe 'supporters' zich ook vandaag weer tegenover Sky gedragen. Zie onderstaande tweet van Thomas. En ook overal waar Froome fietste boe-geroep. Wordt er een beetje verdrietig van.twitter:GeraintThomas86 twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 21:41:39 Dutch corner... http://t.co/WVMuqFlgGU reageer retweet
Denk gepland, Pyreneeën Thomas, Alpen Poels Nah Quintana kwam toch dichterbij dan we verwachten. Het was wel echt een tour voor de klimmers.. Volgend jaar weer 2 tijdritten, Froome wat minder dun..quote:Op zondag 26 juli 2015 02:16 schreef Spaulding het volgende:
Poels had absoluut zn waarde, zeker vandaag maar verder was Thomas natuurlijk zijn superknecht.
Lelijke ploeg voor de rest maar zijn we denk ik komende jaren nog niet vanaf
Natuurlijk gaan ze Tour rijden, zoals je zelf keer op keer zegt geven ze geen fuck om andere koersen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:09 schreef Syntix het volgende:
Ben wel benieuwd wanneer ze de vraag gaan beantwoorden: "gaan jullie volgend jaar nog rijden in de Tour de France na al die klote fransen (publiek) met hun asociale gedrag?"
twitter:TeamSky twitterde op zondag 26-07-2015 om 18:30:33 Our @TeamSky squad have been incredible. Sad not to see @Petekennaugh in Paris after illness. He gave everything! 1/9 http://t.co/AWcYEM9rPQ reageer retweet
twitter:TeamSky twitterde op zondag 26-07-2015 om 18:36:30 Even after racing a hard Giro @LeopoldKonig bossed it in the mountains. A huge effort riding in his second #TDF (2/9) http://t.co/3nmGs4OUai reageer retweet
twitter:TeamSky twitterde op zondag 26-07-2015 om 18:41:54 An absolute hero in the Alps, we're glad we have @WoutPoels on our team! One of the nicest guys in the peloton (3/9) http://t.co/wZAWXXdO1O reageer retweet
twitter:TeamSky twitterde op zondag 26-07-2015 om 18:46:29 Part of all 3 of our TDF wins, in this race @richie_porte showed why he's one of the best climbers in the world (4/9) http://t.co/xKSa3hUTq7 reageer retweet
twitter:TeamSky twitterde op zondag 26-07-2015 om 18:51:50 Cobbles and climbs, come rain or shine - @nicholasroche was pushing hard for @TeamSky. A huge ride. Merci Nico! (5/9) http://t.co/KAWJHa6dTy reageer retweet
twitter:TeamSky twitterde op zondag 26-07-2015 om 18:56:19 Completing his debut #TDF as part of the winning team, @LukeRowe1990 smashed it. He's done us and Wales proud! (6/9) http://t.co/5utqzlomwj reageer retweet
twitter:TeamSky twitterde op zondag 26-07-2015 om 19:01:37 Routinely seen drilling it on the front of the peloton, @IStannard put all that horsepower to great use #Legend (7/9) http://t.co/PxS6uNFdZz reageer retweet
twitter:TeamSky twitterde op zondag 26-07-2015 om 19:06:30 What a HUGE ride from @GeraintThomas86! Cobbles, mountains, telegraph poles. He conquered all. We love you G! (8/9) http://t.co/SvhGGmXPpJ reageer retweet
twitter:TeamSky twitterde op zondag 26-07-2015 om 19:12:38 What can we say. Two jerseys. Two #TDF victories. But there's only one @ChrisFroome! #VaVaFroome #T3AMSKY (9/9) http://t.co/Y5m2FoXUcF reageer retweet
Geniaal. Die Poels staat op elk filmpje en is volgens mij behoorlijk aan het bier gegaanquote:Op zondag 26 juli 2015 22:38 schreef itchycoo het volgende:
De periscope-uitzendingen van Rowe en Thomas vanuit de bus waren mooi om te zien. Het was goed feest daar
zou erg stom zijn als ze die tot de laatste dag laten zitten.quote:
Niet rullevant.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 18:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat vind jij nou van de Brexit?
Jawel, Rupert Murdoch heeft daar een zeer schadelijke rol in gespeeld en dat maakt Sky nog walgelijker.quote:
dquote:
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Jawel, Rupert Murdoch heeft daar een zeer schadelijke rol in gespeeld en dat maakt Sky nog walgelijker.
quote:
Ja, want sport is een missverkiezing?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 22:19 schreef kibo het volgende:
[..]
d
Wat een lelijke koppen allemaal , geen reclame voor de wielersport.
Moeten de andere ploegen maar sterkere renners kopen/opleiden. Movistar kan ook veel meer aanvallen...quote:Op zondag 10 juli 2016 20:47 schreef Boezeidekoe het volgende:
Ja leuk allemaal, maar dankzij deze "skygoden" is dit wel de saaiste tour sinds het Armstrong tijdperk.
Nee, dat is doordat de beste klimmer in koers een walgelijk laffe renner is.quote:Op zondag 10 juli 2016 20:47 schreef Boezeidekoe het volgende:
Ja leuk allemaal, maar dankzij deze "skygoden" is dit wel de saaiste tour sinds het Armstrong tijdperk.
Je hebt het over Quintana neem ik aan?quote:Op maandag 11 juli 2016 10:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nee, dat is doordat de beste klimmer in koers een walgelijk laffe renner is.
Ja die verdient Tour in Tour uit veel meer slack voor zijn koersopvatting dan Froome. Het is dat Quintana een leuk Colombiaantje is.quote:Op maandag 11 juli 2016 10:36 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je hebt het over Quintana neem ik aan?
Thomas is zich aan het omscholen van klassiekerrijder naar ronderenner. Zonde aan de ene kant, want hij had best wat klassiekers kunnen winnen. Blijkbaar is het gewoon heel lastig om een klimmer te worden, wat hij van nature niet is. Hij valt wel wat tegen inderdaad deze ronde, maar hij viel in de Ronde van Zwitserland ook al tegen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 14:58 schreef itchycoo het volgende:
Wat vinden jullie van de rol van Geraint Thomas deze Tour? Hij zou aanvankelijk als 'protected rider' meegaan, maar moest na een tegenvallende Ronde van Zwitserland gewoon ouderwets knechten. Naar mijn idee lijkt hij nu een beetje tussen wal en schip te vallen en vind ik het lastig om te duiden wat zijn rol is.
Het lijkt, met de nadruk op lijkt, dat als er echt geknecht moet worden hij meestal overslaat, soms moet lossen, en Nieve/Poels/Henao het moeten doen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |