abonnement Unibet Coolblue
pi_127102925
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:48 schreef Basp1 het volgende:
Maar goed gooien we dan gewoon de KNO artsen in het eigen risico voor jeugdigen die hun oren verneukt hebben omdat ze in ruimtes komen waar de muziek wetenschappelijk gezien gewoon te hard staat.
Nee, gewoon volledig uit de basiszorg gooien. KNO-rekening van een paar duizend euro? Gewoon direct zelf opschrokken. Dat is de "eigen verantwoordelijkheid"-maatschappij.
pi_127102927
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:17 schreef TNA het volgende:
Prima voorstel, anders zit de helft van de jongeren over vijf jaar thuis met tinnitus.
Dat hoorde ik dertig jaar geleden ook al. Geluidslimieten voor cafés, discoteken, concerten waren er niet, Motorhead claimde de titel van luidste band ter wereld met 127 dB, de jeugd zou massaal hoorschade oplopen door de walkman.

Toen ik ging studeren kreeg ik het van een huisgenoot, student geneeskunde, te horen: als ik m'n koptelefoon zo luid bleef spelen zou ik binnen tien jaar doof zijn.

Onlangs gehoortest ondergaan. aan één kant bij 3000 Hz 6 dB verlies, waarschijnlijk opgelopen toen een stuk vuurwerk vlak naast m'n oor ontplofte, andere frequenties en rechteroor normaal.
Ik ken maar één persoon met een hoortoestel, een tante van 82. Maar de onheilsboodschap is nog steeds dezelfde gebleven: "'We moeten nu voorkomen dat opgroeiende generaties met grote sociale en maatschappelijke problemen te kampen krijgen door gehoorschade''
pi_127103033
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:51 schreef meth1745 het volgende:
Dat hoorde ik dertig jaar geleden ook al. Geluidslimieten voor cafés, discoteken, concerten waren er niet, Motorhead claimde de titel van luidste band ter wereld met 127 dB, de jeugd zou massaal hoorschade oplopen door de walkman.

Toen ik ging studeren kreeg ik het van een huisgenoot, student geneeskunde, te horen: als ik m'n koptelefoon zo luid bleef spelen zou ik binnen tien jaar doof zijn.

Onlangs gehoortest ondergaan. aan één kant bij 3000 Hz 6 dB verlies, waarschijnlijk opgelopen toen een stuk vuurwerk vlak naast m'n oor ontplofte, andere frequenties en rechteroor normaal.
Ik ken maar één persoon met een hoortoestel, een tante van 82. Maar de onheilsboodschap is nog steeds dezelfde gebleven: "'We moeten nu voorkomen dat opgroeiende generaties met grote sociale en maatschappelijke problemen te kampen krijgen door gehoorschade''
Herkenbaar. Ik heb mijzelf met uitgaan, concerten, walkman, audio in de auto, enz. langdurig bloot gesteld aan veel meer dan 100 dB. Ik hoor nog steeds perfect.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127103050
Kan me er wel iets bij voorstellen.

Ik merk duidelijk dat ik naar iets te harde concerten ben gegaan (Swans anybody) en iets te vaak met mijn harses tegen de speakers heb gehangen (Maschinenfest, nog zoiets leux).

51 nu en toch maar oordopjes aangeschaft om de schade beperkt te houden.
pi_127103054
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:51 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dat hoorde ik dertig jaar geleden ook al. Geluidslimieten voor cafés, discoteken, concerten waren er niet, Motorhead claimde de titel van luidste band ter wereld met 127 dB, de jeugd zou massaal hoorschade oplopen door de walkman.

Toen ik ging studeren kreeg ik het van een huisgenoot, student geneeskunde, te horen: als ik m'n koptelefoon zo luid bleef spelen zou ik binnen tien jaar doof zijn.

Onlangs gehoortest ondergaan. aan één kant bij 3000 Hz 6 dB verlies, waarschijnlijk opgelopen toen een stuk vuurwerk vlak naast m'n oor ontplofte, andere frequenties en rechteroor normaal.
Ik ken maar één persoon met een hoortoestel, een tante van 82. Maar de onheilsboodschap is nog steeds dezelfde gebleven: "'We moeten nu voorkomen dat opgroeiende generaties met grote sociale en maatschappelijke problemen te kampen krijgen door gehoorschade''
En toen je studeerde heb je als het goed is ook geleerd dat annecdotisch bewijs geen juist bewijs is. :D
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:54:56 #106
139330 TNA
For the stars that shine
pi_127103068
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:51 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dat hoorde ik dertig jaar geleden ook al. Geluidslimieten voor cafés, discoteken, concerten waren er niet, Motorhead claimde de titel van luidste band ter wereld met 127 dB, de jeugd zou massaal hoorschade oplopen door de walkman.

Toen ik ging studeren kreeg ik het van een huisgenoot, student geneeskunde, te horen: als ik m'n koptelefoon zo luid bleef spelen zou ik binnen tien jaar doof zijn.

Onlangs gehoortest ondergaan. aan één kant bij 3000 Hz 6 dB verlies, waarschijnlijk opgelopen toen een stuk vuurwerk vlak naast m'n oor ontplofte, andere frequenties en rechteroor normaal.
Ik ken maar één persoon met een hoortoestel, een tante van 82. Maar de onheilsboodschap is nog steeds dezelfde gebleven: "'We moeten nu voorkomen dat opgroeiende generaties met grote sociale en maatschappelijke problemen te kampen krijgen door gehoorschade''
Mijn opa heeft zijn hele leven gerookt en is 100 geworden.
pi_127103074
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En toen je studeerde heb je als het goed is ook geleerd dat annecdotisch bewijs geen juist bewijs is. :D
;) ;)
pi_127103171
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:54 schreef Basp1 het volgende:

En toen je studeerde heb je als het goed is ook geleerd dat annecdotisch bewijs geen juist bewijs is. :D
Helemaal waar, maar de overdreven claims die destijds al gemaakt werden zijn bepaald niet uitgekomen en dat kunnen we gewoon in de praktijk vaststellen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127103189
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En toen je studeerde heb je als het goed is ook geleerd dat annecdotisch bewijs geen juist bewijs is. :D
En nog zegt het meer dan het onderzoek in de OP.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 12:00:35 #110
37295 Luigi
mario pls
pi_127103229
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Helemaal waar, maar de overdreven claims die destijds al gemaakt werden zijn bepaald niet uitgekomen en dat kunnen we gewoon in de praktijk vaststellen.
Allemaal bange, kwetsbare mensen die graag 'het zekere voor het onzekere' nemen.
pi_127103253
Ik vind het prima. De muziek staat tegenwoordig zo tyfus hard dat je niet eens normaal iets kan zeggen.
Leest een hoop, post een beetje.
pi_127103290
Die 100 DB die men wilt instellen is trouwens nog bizar hard als je het vergelijkt waar industriele werkplaatsen aan moeten voldoen of wanneer medewerkers verplicht oordopjes moeten gaan dragen.

http://www.arboportaal.nl(...)factoren/geluid.html
pi_127103327
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:01 schreef Av- het volgende:
Ik vind het prima. De muziek staat tegenwoordig zo tyfus hard dat je niet eens normaal iets kan zeggen.
Vroegah... Stond de muziek nog harder.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127103366
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vroegah... Stond de muziek nog harder.
Echt wel. Kan me tegenwoordig niet meer voorstellen dat 130 db wordt gehaald.
pi_127103367
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:02 schreef Basp1 het volgende:
Die 100 DB die men wilt instellen is trouwens nog bizar hard als je het vergelijkt waar industriele werkplaatsen aan moeten voldoen of wanneer medewerkers verplicht oordopjes moeten gaan dragen.

http://www.arboportaal.nl(...)factoren/geluid.html
"Wat een geneuzel, als je gehoorbeschadiging op het werk wil oplopen, dan moet dat toch gewoon kunnen?"
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_127103575
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:04 schreef maartend het volgende:

[..]

Echt wel. Kan me tegenwoordig niet meer voorstellen dat 130 db wordt gehaald.
Bij motorhead een paar jaar geleden op lowlands stond ik al buiten de tent en kon je elkaar nog niet verstaan met schreeuwen in elkaars oren. Dus er zitten nog steeds wel optredens tussen waar men gewoon niet doet aan geluidslimieten. Toen nog maar verder naar achter gegaan.
pi_127103648
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

"Wat een geneuzel, als je gehoorbeschadiging op het werk wil oplopen, dan moet dat toch gewoon kunnen?"
Ja en als we werknemers zonder bescherming steigers willen laten bouwen moet dat toch ook kunnen net zoals in china gewoon wat bamboo aan elkaar knopen. Dat het aantal arbeidsongevallen in china procentueel veel hoger ligt als in westerse landen daar moeten we ons niet druk over maken zolang werkgevers maar werknemers tegen elkaar uit kunnen spelen om hun winsten te maximaliseren. :')
pi_127103695
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:12 schreef Basp1 het volgende:
Ja en als we werknemers zonder bescherming steigers willen laten bouwen moet dat toch ook kunnen net zoals in china gewoon wat bamboo aan elkaar knopen. Dat het aantal arbeidsongevallen in china procentueel veel hoger ligt als in westerse landen daar moeten we ons niet druk over maken zolang werkgevers maar werknemers tegen elkaar uit kunnen spelen om hun winsten te maximaliseren. :')
Daar moeten we inderdaad niet kinderachtig over doen omdat we bang en kwetsbaar zouden zijn. Het zekere voor het onzekere nemen, bah!
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_127103866
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

Daar moeten we inderdaad niet kinderachtig over doen omdat we bang en kwetsbaar zouden zijn. Het zekere voor het onzekere nemen, bah!
Je bent vast niet zo dom dat je het verschil niet snapt, of wel?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127103897
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:18 schreef DS4 het volgende:
Je bent vast niet zo dom dat je het verschil niet snapt, of wel?
Neen. :@.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_127104030
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

Neen. :@.
Het lawaai op de werkplek is om te beginnen lawaai. Voorts ben je als het goed is 40 uur per week op je werkplek. Je bent niet echt vrijwillig op je werkplek. Ik noem maar wat...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127104063
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:22 schreef DS4 het volgende:
Het lawaai op de werkplek is om te beginnen lawaai. Voorts ben je als het goed is 40 uur per week op je werkplek. Je bent niet echt vrijwillig op je werkplek. Ik noem maar wat...
Gelukkig leg je het tóch nog even uit, het zekere voor het onzekere immers.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_127104085
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En toen je studeerde heb je als het goed is ook geleerd dat annecdotisch bewijs geen juist bewijs is. :D
Nou nee, dat zijn regeltjes die ze bij geneeskunde en sociale wetenschappen aanleren, die zijn niet zo sterk in statistiek. Wij berekenen dat gewoon. En geloof me, de kans dat 30% van m'n leeftijdsgenoten zware gehoorproblemen hebben en er slechts door toeval geen te vinden zijn in mijn omgeving is verdomd klein.
pi_127104105
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:51 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dat hoorde ik dertig jaar geleden ook al. Geluidslimieten voor cafés, discoteken, concerten waren er niet, Motorhead claimde de titel van luidste band ter wereld met 127 dB, de jeugd zou massaal hoorschade oplopen door de walkman.

Toen ik ging studeren kreeg ik het van een huisgenoot, student geneeskunde, te horen: als ik m'n koptelefoon zo luid bleef spelen zou ik binnen tien jaar doof zijn.

Onlangs gehoortest ondergaan. aan één kant bij 3000 Hz 6 dB verlies, waarschijnlijk opgelopen toen een stuk vuurwerk vlak naast m'n oor ontplofte, andere frequenties en rechteroor normaal.
Ik ken maar één persoon met een hoortoestel, een tante van 82. Maar de onheilsboodschap is nog steeds dezelfde gebleven: "'We moeten nu voorkomen dat opgroeiende generaties met grote sociale en maatschappelijke problemen te kampen krijgen door gehoorschade''
Iets serieuzere literatuur beter?

quote:
Change in Prevalence of Hearing Loss in US Adolescents

Context
Hearing loss is common and, in young persons, can compromise social development, communication skills, and educational achievement.

Objective
To examine the current prevalence of hearing loss in US adolescents and determine whether it has changed over time.

Design
Cross-sectional analyses of US representative demographic and audiometric data from the 1988 through 1994 and 2005 through 2006 time periods.

Setting
The Third National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES III), 1988-1994, and NHANES 2005-2006.

Participants
NHANES III examined 2928 participants and NHANES 2005-2006 examined 1771 participants, aged 12 to 19 years.

Main
Outcome Measures We calculated the prevalence of hearing loss in participants aged 12 to 19 years after accounting for the complex survey design. Audiometrically determined hearing loss was categorized as either unilateral or bilateral for low frequency (0.5, 1, and 2 kHz) or high frequency (3, 4, 6, and 8 kHz), and as slight loss (>15 to <25 dB) or mild or greater loss (≥25 dB) according to hearing sensitivity in the worse ear. The prevalence of hearing loss from NHANES 2005-2006 was compared with the prevalence from NHANES III (1988-1994). We also examined the cross-sectional relations between several potential risk factors and hearing loss. Logistic regression was used to calculate multivariate adjusted odds ratios (ORs) and 95% confidence intervals (CIs).

Results
The prevalence of any hearing loss increased significantly from 14.9% (95% CI, 13.0%-16.9%) in 1988-1994 to 19.5% (95% CI, 15.2%-23.8%) in 2005-2006 (P = .02). In 2005-2006, hearing loss was more commonly unilateral (prevalence, 14.0%; 95% CI, 10.4%-17.6%, vs 11.1%; 95% CI, 9.5%-12.8% in 1988-1994; P = .005) and involved the high frequencies (prevalence, 16.4%; 95% CI, 13.2%-19.7%, vs 12.8%; 95% CI, 11.1%-14.5% in 1988-1994; P = .02). Individuals from families below the federal poverty threshold (prevalence, 23.6%; 95% CI, 18.5%-28.7%) had significantly higher odds of hearing loss (multivariate adjusted OR, 1.60; 95% CI, 1.10-2.32) than those above the threshold (prevalence, 18.4%; 95% CI, 13.6%-23.2%).

Conclusion
The prevalence of hearing loss among a sample of US adolescents aged 12 to 19 years was greater in 2005-2006 compared with 1988-1994.

Hearing loss is a common sensory disorder, affecting tens of millions of individuals of all ages in the United States.1 In school-aged children, even slight hearing loss (>15-24 dB) can create a need for speech therapy, auditory training, and special accommodations.2 Mild hearing loss in young children can impair speech and language development and lead to decreased educational achievement and impaired social-emotional development.3- 4

The Third National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES III), conducted between 1988 and 1994, demonstrated that 14.9% of US children aged 6 to 19 years had low-frequency or high-frequency hearing loss (pure tone average [PTA] >15 dB) in at least 1 ear,5 and 12.5% had audiometric evidence of noise-induced hearing loss.6 Although some hearing loss in children and adolescents can be attributed to identifiable causes such as infection, genetic syndromes, complications of prematurity, perinatal complications, ototoxic medications, head trauma, and hazardous noise exposure,7 only limited data exist on potential risk factors for much of the acquired hearing loss in this population.

Adolescent hearing loss in particular is not well understood, although it is common6,8- 9 and can have important educational and social implications.10 Some risk factors, such as loud sound exposure from music listening, may be of particular importance to adolescents as well.8,11 We examined 2 serial comparable databases to evaluate whether there has been a change in the prevalence of hearing loss and to assess characteristics of hearing impairment in the 12- to 19-year-old age group.
JAMA
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_127104113
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

Gelukkig leg je het tóch nog even uit, het zekere voor het onzekere immers.
Nee, door schade en schande wijs geworden op fok...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')