abonnement Unibet Coolblue
pi_127026010
Oorspronkelijke OP:
quote:


Op 8 juli 1947 bracht de krant Roswell Daily Record het nieuws dat een vliegende schotel bij een lokale ranch was neergestort. Gisteren vertelde een CIA-agent tegen de Huffington Post dat er niets onwaar was aan het bericht dat 65 jaar geleden wereldnieuws werd.

'Het was echt geen weerballon, het was precies wat de pers er toen over schreef', zegt Chase Brandon, een voormalig CIA-agent. 'Het voertuig kwam duidelijk niet van deze planeet, het stortte neer en er waren wel degelijk buitenaardse lijken.'

Doos vol bewijsmateriaal
Brandon werkte tientallen jaren voor de CIA. In de jaren 90 trof hij informatie aan over het Roswellincident op het hoofdkantoor van de CIA. Hij ontdekte in een archief een doos vol bewijsmateriaal. 'Ik bekeek de inhoud, zette de doos weer op de plank en zei: Mijn god, het is echt gebeurd!', aldus Brandon. In de doos zaten volgens Brandon documenten en foto's die onomstotelijk bewezen dat er daadwerkelijk een buitenaardse schotel was neergestort.

Roswell staat bij ufo-aanhangers bekend als het belangrijkste ufo-incident ooit.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-bij-Roswell.dhtml

Als het echt waar is waarom blijft de Amerikaanse regering het dan ontkennen. :P
En verder! :)
  zondag 26 mei 2013 @ 15:55:12 #2
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_127026251
present ..
  zondag 26 mei 2013 @ 16:04:29 #3
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_127026702
Heeft iemand wel eens de moeite genomen al die "getuigen" van het gestelde incident bij Roswell te inventariseren? Ik heb inmiddels zoveel verschillende namen en evenzoveel getuigenverklaringen gelezen, dat het wel een drukte van belang moest zijn geweest op de plek van het incident.

En dat maakt alles er op zijn zachtst gezegd niet geloofwaardiger op.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
  zondag 26 mei 2013 @ 16:06:59 #4
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_127026822
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 16:04 schreef HunterSThompson het volgende:
Heeft iemand wel eens de moeite genomen al die "getuigen" van het gestelde incident bij Roswell te inventariseren? Ik heb inmiddels zoveel verschillende namen en evenzoveel getuigenverklaringen gelezen, dat het wel een drukte van belang moest zijn geweest op de plek van het incident.

En dat maakt alles er op zijn zachtst gezegd niet geloofwaardiger op.
ohh vertel eens .. volgens mij zijn alle getuigen mensen op meerdere plaatsen van het hele gebeuren .
  zondag 26 mei 2013 @ 17:00:45 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127029323
quote:
Elk waarvan jij denkt dat het een feit is dat jouw stelling ondersteunt.
Ik heb een aantal voorbeelden gegeven, wat verwacht je, dat ik een compleet overzicht geef van alle technologieen?
Mijn stelling is principieel te falcificeren, (laat een technologie zien die er plotseling zomaar was) maar hij is nog niet onderuit gehaald.
Het heeft geen enkele zin de gehele geschiedenis van alle technologie te geven, daarvoor verwijs ik je graag maar vakliteratuur.
Zoals ik direct al zei, dat er geen enkele technologie aangetoont is, die uit vliegende schotels zou zijn gekomen is een hiaat in het hele verhaal.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 26 mei 2013 @ 17:04:37 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127029495
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 16:04 schreef HunterSThompson het volgende:
Heeft iemand wel eens de moeite genomen al die "getuigen" van het gestelde incident bij Roswell te inventariseren? Ik heb inmiddels zoveel verschillende namen en evenzoveel getuigenverklaringen gelezen, dat het wel een drukte van belang moest zijn geweest op de plek van het incident.

En dat maakt alles er op zijn zachtst gezegd niet geloofwaardiger op.
Kijk, dat zou een interessante case studie zijn.
Het gehele gebeuren op een tijdslijn zetten en alle getuigen daarop plotten met de verklaringen van hun en wanneer die gegeven zijn, en hoe die in overlap danwel contradictie zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_127029840
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb een aantal voorbeelden gegeven, wat verwacht je, dat ik een compleet overzicht geef van alle technologieen?
Mijn stelling is principieel te falcificeren, (laat een technologie zien die er plotseling zomaar was) maar hij is nog niet onderuit gehaald.
Het heeft geen enkele zin de gehele geschiedenis van alle technologie te geven, daarvoor verwijs ik je graag maar vakliteratuur.
Zoals ik direct al zei, dat er geen enkele technologie aangetoont is, die uit vliegende schotels zou zijn gekomen is een hiaat in het hele verhaal.
Tot nu toe is het een losstaande stelling, aangezien er geen overtuigende argumenten zijn gegeven die de stelling ondersteunen. Meer dan een verwachting/projectie/onderbuikgevoel in de vorm van enkele voorbeelden over wat zou gebeuren wanneer er wél alientech zou zijn is niet aangedragen. Het ontbreken van de voorwaarden die je zelf aan die verwachting hebt gehangen is geen argument om de aanwezigheid van alientech te ontkrachten.
  zondag 26 mei 2013 @ 17:18:51 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127030059
quote:
7s.gif Op zondag 26 mei 2013 17:13 schreef Gray het volgende:

[..]

Tot nu toe is het een losstaande stelling, aangezien er geen overtuigende argumenten zijn gegeven die de stelling ondersteunen. Meer dan een verwachting/projectie/onderbuikgevoel in de vorm van enkele voorbeelden over wat zou gebeuren wanneer er wél alientech zou zijn is niet aangedragen. Het ontbreken van de voorwaarden die je zelf aan die verwachting hebt gehangen is geen argument om de aanwezigheid van alientech te ontkrachten.
Neen, jij vind dat gewoon, maar noem maar een technologie die geen geschiedenis heeft en haal mijn stelling onderuit.
Als ik stel dat zwanen wit zijn ga ik je niet alle zwanen die wit zijn laten zien.
Totdat er iemand met een Australische zwarte zwaan komt staat de stelling. Op dat moment is de theorie ongeldig.
Echter, beweren dat er wel alien technologie is, maar dat die geheim is en daarom onbekend, die stelling is niet te falcifieren, want zelfimuniserend.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietverdriet op 26-05-2013 17:42:19 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_127031135
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 16:06 schreef huupia het volgende:

[..]

ohh vertel eens .. volgens mij zijn alle getuigen mensen op meerdere plaatsen van het hele gebeuren .
Heel BNW en Tru draait op "volgens mij" en vermoedens. Ook al is het ver voor onze generatie en in een ander land, "volgens mij zit het zo". Prima die fantasie en vertrouwen in eigen aannames maar dat wordt al snel een persoonlijke aanval als t men niet aanstaat dat iemand daar skeptich over is.

Een individu hier kan deze vraag niet simpel beantwoorden zonder echt diep in de archieven te gaan en de data erbij te pakken.
pi_127031151
- weg -

[ Bericht 97% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 27-05-2013 20:31:54 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zondag 26 mei 2013 @ 17:46:48 #11
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_127031166
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 14:34 schreef joellsoares het volgende:

[..]

En een taboe is er natuurlijk wel we zitten nu op internet maar als ik het met mijn vrienden bespreek loopt het al snel uit op ongeloof en flauwe grappen. Ook met hun heb ik medelijden, omdat ze maar [b]niet kunnen realiseren hoe belangrijk dit onderwerp is omdat het om onze toekomst gaat]/b].
Hoe bedoel je dat? Wat zou men zich moeten realiseren? Waarom zou men zich dat moeten realiseren en waarom is dat belangrijk?

En als men het zich niet zal realiseren, hoe zal dat de toekomst negatief beinvloeden? En hoe positief beinvloeden als men het zich wel zou realiseren?
  zondag 26 mei 2013 @ 17:50:22 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127031319
- reactie op edit -

[ Bericht 50% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 27-05-2013 20:48:46 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_127031800
- weg -

[ Bericht 99% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 27-05-2013 20:48:47 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zondag 26 mei 2013 @ 18:02:54 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127031829
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 18:02 schreef firefly3 het volgende:

[..]
- reactie op edt -
Dat er genoeg slecht gesoepte onzin te vinden is

[ Bericht 5% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 27-05-2013 20:45:52 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_127031885
- weg -

[ Bericht 98% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 27-05-2013 20:46:10 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_127032334
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neen, jij vind dat gewoon, maar noem maar een technologie die geen geschiedenis heeft en haal mijn stelling onderuit.
Ik ben het eens met je stelling, maar niet met je argumentatie daarvoor. ;)

quote:
Als ik stel dat zwanen wit zijn ga ik je niet alle zwanen die wit zijn laten zien.
Totdat er iemand met een Australische zwarte zwaan komt staat de stelling. Op dat moment is de theorie ongeldig.
Grappig dat je dat noemt, want je stelling en overtuiging wordt volledig onderuit gehaald op het moment dat een zwarte zwaan, in dit geval het bestaan van buitenaardse intelligentie en aanwijzingen daarvoor, gevonden word. Je weigert echter de zwarte zwaan als zodanig te identificeren, zoals het vele beeldmateriaal en getuigenverklaringen en stelt dat het onmogelijk is dat we worden bezocht door buitenaardse intelligentie(s).

quote:
Echter, beweren dat er wel alien technologie is, maar dat die geheim is en daarom onbekend, die stelling is niet te falcifieren, want zelfimuniserend.

Hetzelfde geldt voor beweren dat er geen alien technologie is. Zie je nou eindelijk het punt dat ik al vele posts lang probeert te maken? Je probeert vuur met vuur te doven door een stelling aan te dragen die niet is de ondersteunen én niet is neer te sabelen. :D
  zondag 26 mei 2013 @ 18:42:38 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127033325
quote:
7s.gif Op zondag 26 mei 2013 18:16 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik ben het eens met je stelling, maar niet met je argumentatie daarvoor. ;)

[..]

Grappig dat je dat noemt, want je stelling en overtuiging wordt volledig onderuit gehaald op het moment dat een zwarte zwaan, in dit geval het bestaan van buitenaardse intelligentie en aanwijzingen daarvoor, gevonden word. Je weigert echter de zwarte zwaan als zodanig te identificeren, zoals het vele beeldmateriaal en getuigenverklaringen en stelt dat het onmogelijk is dat we worden bezocht door buitenaardse intelligentie(s).

[..]

Hetzelfde geldt voor beweren dat er geen alien technologie is. Zie je nou eindelijk het punt dat ik al vele posts lang probeert te maken? Je probeert vuur met vuur te doven door een stelling aan te dragen die niet is de ondersteunen én niet is neer te sabelen. :D
Laat mij maar een alien "zwarte zwaan" zien.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_127033441
quote:
10s.gif Op zondag 26 mei 2013 14:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik hoef je medelijden niet want ik heb je excuses al eens gekregen voor dit soort persoonlijke toespelingen toen je over mij begon te flippen terwijl we 't over 't onderwerp hadden. Een tweede keer excuses is ook niet nodig. Als je t' zo nodig vindt om over users op dit forum te gaan klootviolen dan open je daar maar een topic over, even goede vrienden en graag weer ontopic.
Mijn medelijden heeft niets te maken met of jij er wel of niet behoefte aan hebt :')

En je kunt wel verongelijkt gaan doen omdat ik al eens eerder pissig ben geworden op je, maar daar vraag je gewoon om. Ik heb heel vaak serieus op je gereageerd, maar als jij na een jaar nog steeds volhoudt dat het UFO fenomeen "lichtjes in de lucht" zijn, dan ben je gewoon echt een kansloze gast _O-
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zondag 26 mei 2013 @ 18:47:57 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127033507
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 18:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Mijn medelijden heeft niets te maken met of jij er wel of niet behoefte aan hebt :')

En je kunt wel verongelijkt gaan doen omdat ik al eens eerder pissig ben geworden op je, maar daar vraag je gewoon om. Ik heb heel vaak serieus op je gereageerd, maar als jij na een jaar nog steeds volhoudt dat het UFO fenomeen "lichtjes in de lucht" zijn, dan ben je gewoon echt een kansloze gast _O-
Grappig dat je met op de man spelen zoveel beter bent dan op redeneren of overtuigend bewijs leveren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_127033578
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 09:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Die getuigenverklaring zijn interessant, maar het gaat helaas nooit verder dan dat. Als er iets aan de hand is, al langere tijd ook nog, dan zou je denken dat er op een gegeven moment toch meer bewijs boven tafel moet komen.
De documentatie is anders vrij overtuigend:


http://keyholepublishing.com/Leading-UFO-Documents.html

En hoeveel van de 5 grote wetenschappelijke onderzoeken heb je al gelezen? Stanton Friedman noemt ze hier:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_127033620
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Grappig dat je met op de man spelen zoveel beter bent dan op redeneren of overtuigend bewijs leveren.
:')

Grappig dat ik van meerdere mensen al pm's heb gehad waarin ze mij toevertrouwden dat ik hun kijk op het fenomeen heb veranderd :)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zondag 26 mei 2013 @ 18:52:53 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127033724
Ah, john greenewald jr, bekend van klassiekers als Hitler and the occult, the secrets of the freemasons en stricktley sex with dr drew
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_127033748
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Laat mij maar een alien "zwarte zwaan" zien.
Van het vele beeldmateriaal en de vele getuigenverklaringen heb je toch op z'n minst wel één ding van gezien na al die jaren?

quote:
The theory was developed by Nassim Nicholas Taleb to explain:

[1]The disproportionate role of high-profile, hard-to-predict, and rare events that are beyond the realm of normal expectations in history, science, finance, and technology

[2]The non-computability of the probability of the consequential rare events using scientific methods (owing to the very nature of small probabilities)

[3]The psychological biases that make people individually and collectively blind to uncertainty and unaware of the massive role of the rare event in historical affairs
Ik denk dat jij volgens deze tekst valt onder de pschologically biased uit de 3e groep.

Zou je eenmaal een zwarte zwaan zien, dan:
quote:
Identifying a black swan event [edit]

Based on the author's criteria:

[1]The event is a surprise (to the observer).

[2]The event has a major effect.

[3]After the first recorded instance of the event, it is rationalized by hindsight, as if it could have been expected; that is, the relevant data were available but unaccounted for in risk mitigation programs. The same is true for the personal perception by individuals.
...geloof je het plots wel? Dan zou ik een alien moeten inpakken en moeten fed-exen naar je, maar helaas heb ik die niet voor handen. :P
pi_127033773
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 16:04 schreef HunterSThompson het volgende:
Heeft iemand wel eens de moeite genomen al die "getuigen" van het gestelde incident bij Roswell te inventariseren? Ik heb inmiddels zoveel verschillende namen en evenzoveel getuigenverklaringen gelezen, dat het wel een drukte van belang moest zijn geweest op de plek van het incident.

En dat maakt alles er op zijn zachtst gezegd niet geloofwaardiger op.
Ja die moeite is zeker wel genomen door iemand. Dat jij dat niet weet, maar vervolgens wel zegt dat het er niet geloofwaardiger op wordt, is enigszins vreemd.

Je hebt blijkbaar geen overzicht over de situatie, maar trekt wel de conclusie dat het er niet geloofwaardiger op wordt?

Begin eens met deze lezing van Donald Schmitt:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zondag 26 mei 2013 @ 18:54:03 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127033779
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 18:50 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

:')

Grappig dat ik van meerdere mensen al pm's heb gehad waarin ze mij toevertrouwden dat ik hun kijk op het fenomeen heb veranderd :)
Duizenden brieven heb ik ontvangen over de geneeskracht van mijn zwendelpendel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')