abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 27 mei 2013 @ 19:40:15 #101
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_127077322
quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2013 19:22 schreef dwerg het volgende:

[..]

Nouja, net als Van Bellen vond ik die journaliste niet echt een toevoeging aan het programma. Iedereen in haar klas liep met een hanekam en ze zeiden de hele dag No Future tegen elkaar. Zei ze. Het zou grappig kunnen zijn als ze het niet serieus bedoelde. Maar dat deed ze dus wel.

Mijn grootste bezwaar tegen deze aflevering was eigenlijk dat-ie te kort was. Verder ben ik dol op Andere Tijden.
Klopt, dat was vooral omdat ze én de Roxy én de xtc én de opkomst van de house in Nederland wilden behandelen.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  maandag 27 mei 2013 @ 19:42:35 #102
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_127077461
Andere Tijden is altijd te kort als het op drugsverhalen aankomt.
  maandag 27 mei 2013 @ 20:02:12 #103
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
  Moderator dinsdag 28 mei 2013 @ 10:32:41 #104
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_127100382
Zag nu inderdaad ook de reactie van Joost van Bellen, zal hem hier ook posten.

quote:
Wat heb ik me verschrikkelijk lopen ergeren aan Andere Tijden over de opkomst van dance en ecstasy. Er waren prachtige waarheidsgetrouwe verhalen van Hans Kuipers en Maz Weston, maar er kwam totale kul uit het hoofd van de HP journaliste. Het programma stond mede dankzij haar bol van de fouten. En als klap op de vuurpijl voelde het moralistische negatieve einde van deze aflevering alsof ik in 1991 een opruiend anti-house artikel in de Telegraaf las.
Ik had dat programma een stuk hoger ingeschat. Ik ben zo boos dat ik mijn ziekbed ben uitgekropen, twee paracetamol heb genomen en eens een flink op mijn laptop ben gaan rammen.

Even op een rijtje:

- House nam het niet over van de punkbeweging. Punkers had je nauwelijks in 1987/1988, dat was tien jaar eerder. In 1988 was het een subcultuurtje, niet meer, niet minder.

- In de clubs in 1987 danste je niet op The Cure en Joy Division, dat was vijf jaar eerder. Als je hip was danste op Terrence Trent D’Arby, Was Not Was, Michael Jackson’s ‘Bad’, LL Cool J, en retro op James Brown en andere ‘rare grooves’. En mainstream danste men op muziek voor de patatgeneratie, een veelal zielloos geluid waar je quasinonchalant op bewoog terwijl de meisjes de handtas voor hen op de dansvloer hadden geplaatst. Pepsi en Shirlie waren de bom op het Leidseplein.

- Het eerste housefeest in Nederland ‘Disco Hippies On Acid’ werd gegeven in The Bank op de Haarlemmerstraat in Amsterdam niet in de RoXY. Er zijn meerdere uitnodigingen geweest met plastic zakjes met daarin zoetjes. Zoetjes, je leest het goed, géén ecstasypillen zoals de kijker na het zien van deze geschiedvervalsing zal denken.

- MDMA / ecstasy was tenminste sinds 1985 al in Amsterdam te koop, niet pas in 1988. De Bhagwan introduceerde het en deelde het maar al te graag uit om zo meer volgelingen te krijgen. Daarom waren de sannyasins zo lief tegen elkaar, daarom neukten ze erop los met alles wat bewoog, daarom reed de grote bebaarde baas in een Rolls Royce, daarom wordt de beweging op Wikipedia omschreven als rebels, bevrijdend en paranoïde.

- XTC zou volgens Andere Tijden een hele donkere kant hebben: een onstabiel persoon pleegt zelfmoord na het twee jaar iedere dag gebruikt te hebben en, nog erger, pillenproducent ‘Robert’ verlaat Nederland en gaat wonen op een eiland in de Middellandse Zee. Als ik onstabiel ben en twee jaar lang iedere dag bietjes eet spring ik waarschijnlijk ook van een flat, en Mallorca (of waar hij ook mag wonen) lijkt mij niet het equivalent van de hel. Kom dan met échte feiten en niet dit soort amateurjournalistiek van lik-me-vestje.

En waarom die moraal over ecstasy? Die was gewoonweg niet nodig. Bij een programma over het levenslied en de Jordaan komt er toch ook geen zedenles over citroenjenever en alcoholisten die zelfmoord plegen? Waarom moet dance zelfs door omroepen als de VPRO en NTR in een kwaad daglicht gezet worden? En waarom word ik anno 2013 daar nog boos over? Ik ga een pil nemen en terug naar bed.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 29 mei 2013 @ 14:32:23 #105
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_127152995
nee, jij dan!
  Moderator zaterdag 1 juni 2013 @ 00:20:19 #106
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_127273866

Ik zou mijn liedje niet snel beginnen met deze eerste zin... :{
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator zaterdag 1 juni 2013 @ 11:42:23 #107
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_127282181
Lou Reed onderging levertransplantatie

Hoeveel mag je gebruiken, om toch nog recht te hebben op een nieuwe lever... :X

Verder niets tegen Reed, maar wel een opmerkelijk bericht.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 19:08:16 #108
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_127370417
Picture this!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:P
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 19:13:25 #109
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127370570
quote:
7s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:08 schreef belsen het volgende:
Picture this!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:P
_O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 3 juni 2013 @ 20:19:15 #110
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_127373615
De lineup van Off! O+

Voor 50 euro een kaartje voor My Bloody Valentine, Godspeed You! Black Emperor, Goat, Deerhunter, Fucked Up, Chelsea Wolfe, Bohren, Brutal Truth, Jens Lekman, Japandroids, John Talabot, KTL, Shackleton, The Soft Moon, The Haxan Cloak, The Smashing Pumpins, The Walkmen, Thee Oh Sees, Merchandise... en nog een stuk of 20/30 andere acts.

Nu de trein naar Polen nog. :@
  maandag 3 juni 2013 @ 20:25:39 #111
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_127373977
Vette lineup idd!
O)))
pi_127406575
Hadden we 't hier laatst niet over die nieuwe Daft Punk, waar heel de wereld mee wegloopt?

Ben ik gek dat ik het een gemakzuchtig, ongeinspireerd poeha-album vind? Echt ik heb m'n best gedaan het te waarderen.....het spijt me.

Ik heb er hetzelfde gevoel bij als toen Star Wars opeens door Disney was overgenomen. 't Was ooit leuk, maar dit is gewoon klaar en begraven. (Kan Daft Punk wel gelijk mooi die soundtrack ook doen :r). (Ik plaats dit niet eens in het DP-topic omdat ik het het rellen niet waard vind.)
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  Moderator dinsdag 4 juni 2013 @ 16:44:46 #113
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127406644
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:19 schreef Darkestrah het volgende:
De lineup van Off! O+

Voor 50 euro een kaartje voor My Bloody Valentine, Godspeed You! Black Emperor, Goat, Deerhunter, Fucked Up, Chelsea Wolfe, Bohren, Brutal Truth, Jens Lekman, Japandroids, John Talabot, KTL, Shackleton, The Soft Moon, The Haxan Cloak, The Smashing Pumpins, The Walkmen, Thee Oh Sees, Merchandise... en nog een stuk of 20/30 andere acts.

Nu de trein naar Polen nog. :@
Klinkt tof ^O^
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 4 juni 2013 @ 16:45:18 #114
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127406671
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Hadden we 't hier laatst niet over die nieuwe Daft Punk, waar heel de wereld mee wegloopt?

Ben ik gek dat ik het een gemakzuchtig, ongeinspireerd poeha-album vind? Echt ik heb m'n best gedaan het te waarderen.....het spijt me.

Ik heb er hetzelfde gevoel bij als toen Star Wars opeens door Disney was overgenomen. 't Was ooit leuk, maar dit is gewoon klaar en begraven. (Kan Daft Punk wel gelijk mooi die soundtrack ook doen :r). (Ik plaats dit niet eens in het DP-topic omdat ik het het rellen niet waard vind.)
Daft punk is dan ook overgelopen naar disney :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 4 juni 2013 @ 16:45:36 #115
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_127406680
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Hadden we 't hier laatst niet over die nieuwe Daft Punk, waar heel de wereld mee wegloopt?

Ben ik gek dat ik het een gemakzuchtig, ongeinspireerd poeha-album vind? Echt ik heb m'n best gedaan het te waarderen.....het spijt me.

Ik heb er hetzelfde gevoel bij als toen Star Wars opeens door Disney was overgenomen. 't Was ooit leuk, maar dit is gewoon klaar en begraven. (Kan Daft Punk wel gelijk mooi die soundtrack ook doen :r). (Ik plaats dit niet eens in het DP-topic omdat ik het het rellen niet waard vind.)
Dit is (op die live plaat na) de enige van hun die ik wel van begin tot eind kan afluisteren :P
nee, jij dan!
pi_127406949
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Daft punk is dan ook overgelopen naar disney :Y
Ja, ik heb mijn mening even als volgt samengevat:

Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  Moderator dinsdag 4 juni 2013 @ 16:52:53 #117
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127407013
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ja, ik heb mijn mening even als volgt samengevat:

[ afbeelding ]
_O-

Disney maakt meer kapot dan je lief is... (al weet ik het nog niet van star wars, dat heeft lucas zelf al kapot gemaakt, misschien kan disney het repareren, disney heeft de muppets redelijk in tact gehouden)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_127407136
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

_O-

Disney maakt meer kapot dan je lief is... (al weet ik het nog niet van star wars, dat heeft lucas zelf al kapot gemaakt, misschien kan disney het repareren, disney heeft de muppets redelijk in tact gehouden)
Ze hebben de game-afdeling gesloten :(

Monkey Island RIP, Day of the Tentacle RIP, Sam & Max RIP
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  Moderator dinsdag 4 juni 2013 @ 16:57:53 #119
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127407213
quote:
13s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ze hebben de game-afdeling gesloten :(

Monkey Island RIP, Day of the Tentacle RIP, Sam & Max RIP
Die afdeling maakte al jaren geen noemenswaardige games meer. De mensen van die games die jij noemt maken al lang toffe games bij double fine en telltale :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_127407271
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Die afdeling maakte al jaren geen noemenswaardige games meer. De mensen van die games die jij noemt maken al lang toffe games bij double fine en telltale :)
Ja, das waar. Valt me nog mee dat er nog geen Lego Monkey Island gemaakt was.....
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_127407413
Weet je, eigenlijk heb ik wel zin om hipsters over de zeik te krijgen in het Daft Punk-topic........
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_127407685
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:59 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ja, das waar. Valt me nog mee dat er nog geen Lego Monkey Island gemaakt was.....
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_127425325
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Hadden we 't hier laatst niet over die nieuwe Daft Punk, waar heel de wereld mee wegloopt?

Ben ik gek dat ik het een gemakzuchtig, ongeinspireerd poeha-album vind? Echt ik heb m'n best gedaan het te waarderen.....het spijt me.

Ik heb er hetzelfde gevoel bij als toen Star Wars opeens door Disney was overgenomen. 't Was ooit leuk, maar dit is gewoon klaar en begraven. (Kan Daft Punk wel gelijk mooi die soundtrack ook doen :r). (Ik plaats dit niet eens in het DP-topic omdat ik het het rellen niet waard vind.)
Ik heb hem maar eens op spotify aangezet en ik ben het volkomen met je eens. Ik kon zowiezo al weinig met daft punk maar dit album klinkt als inspiratieloze mislukte disco en neigt zwaar naar liftmuzak op sommige momenten...
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  woensdag 5 juni 2013 @ 01:04:33 #124
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_127428746
Jullie hebben er al meer moeite ingestoken dan ik. Even denken... oja: niks
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 5 juni 2013 @ 07:47:47 #125
46794 Berkery
Fat bastard
pi_127430193
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 17:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Weet je, eigenlijk heb ik wel zin om hipsters over de zeik te krijgen in het Daft Punk-topic........
!
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')