abonnement Unibet Coolblue
pi_125842507
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Vorige delen:

R&P / Depressie & Angst #1
R&P / Depressie & Angst #2
R&P / Depressie & Angst #3
R&P / Depressie & Angst #4
R&P / Depressie & Angst #5
R&P / Depressie & Angst #6
R&P / Depressie & Angst #7
R&P / Depressie & Angst #8
R&P / Depressie & Angst #9
R&P / Depressie & Angst #10
R&P / Depressie & Angst #11
R&P / Depressie & Angst #12
R&P / Depressie & Angst #13
R&P / Depressie & Angst #14 ..... waar we het kabinet NIET leuk vinden
R&P / Depressie & Angst #15 ..... zonder bijwerkingen!
R&P / Depressie & Angst #16
R&P / Depressie & Angst #17
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_125842672
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:21 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik vind het juist heel erg fijn. Zonder patroon of structuur kan ik niet leven. Daar word ik nog erger depri van.
Maar wat nu als die patronen je nu al niet gelukkig maken? Is dat niet enorm rampzalig? Dan houd je in wezen aan iets vast wat al kut is, maar je wil het niet los laten omdat het toch nog enige vorm van ritme is?

quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:23 schreef suus78 het volgende:

[..]

Tsja het zijn dingen die ik ook graag wil. Ik wil ook iemand tegen komen waar ik speciaal voor ben, die met me wil samen wonen en die kinderen met me wil krijgen :') . Ik wil nu ook eindelijk mijn studie eens afronden en een leuke, interessante baan vinden ipv. maar te blijven hobbelen. Ik wil ook een leuke, hechte vriendengroep die er voor je is als het nodig is etc. En ja..als je ziet dat anderen dit wel hebben en daar van genieten, dan word ik daar wel depri van.
Wat houdt je tegen? Wil jij het omdat jij het wil of omdat anderen het hebben en jij denkt dat dit ook zo hoort?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_125842869
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Immense voldoening uit het werken aan een oplossing? Ik heb je nog niet specifiek zien werken aan een oplossing voor je eigen persoonlijke problemen.
Ik heb al gesproken met de studieadviseur en ik ga al naar een psycholoog. Verder ben ik ook bij verenigingen gegaan. Hoe is dat geen (begin aan) een oplossing voor mijn probleem?
quote:
Problemen willen oplossen zoals de economische crisis zijn misschien interessant, maar enorm kansloos omdat je daar nul effect op zult hebben.
Waarom?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_125843053
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar wat nu als die patronen je nu al niet gelukkig maken? Is dat niet enorm rampzalig? Dan houd je in wezen aan iets vast wat al kut is, maar je wil het niet los laten omdat het toch nog enige vorm van ritme is?

[..]

Wat houdt je tegen? Wil jij het omdat jij het wil of omdat anderen het hebben en jij denkt dat dit ook zo hoort?
Nee, omdat ik het wil. Wat houdt me tegen? Nou het feit dat ik inmiddels 23 ben en nooit verder ben gekomen dan wat gescharrel. Mijn studie loopt niet lekker, maar dat komt ook doordat ik last heb van psychoses. Ik ben heel erg onzeker geworden de laatste jaren, ik denk altijd dat anderen het wel beter zullen weten/kunnen. Niet echt handig als ik straks serieus moet gaan solliciteren. Vrienden maken vind ik op dit moment erg moeilijk. Ben op sociaal gebied ook erg onzeker geworden. Vind het moeilijk om met mensen te klikken. Bovendien zijn de meeste contacten erg oppervlakkig/vluchtig.
pi_125843055
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:37 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb al gesproken met de studieadviseur en ik ga al naar een psycholoog. Verder ben ik ook bij verenigingen gegaan. Hoe is dat geen (begin aan) een oplossing voor mijn probleem?
Oke, een begin. Maar thats about it. Verder dan dat wil ik het ook niet noemen.

quote:
Waarom?
Omdat je in je eentje de wereld economie niet gaat veranderen. Rutte heeft zelfs niet eens een vinger in de pap. Het is leuk, meedenken aan dit soort problemen, zelfs op Nederlandse of misschien provenciaalse schaal maar het effect is zo enorm klein. Kansloos. En believe, ik had het ook liever anders gezien, ik werk zelf in die financiele sector.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_125843176
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:41 schreef suus78 het volgende:
Bovendien zijn de meeste contacten erg oppervlakkig/vluchtig.
Is dat een probleem? Ik ken mensen die alleen maar oppervlakkige contacten hebben. Die vinden dat fantastisch. Ik heb het zelf ook hoor, voor mijn gevoel heb ik liever diepere contacten maar giet er een liter alcohol of ergens in een leuk restaurant met een aantal buddies en dan is dat oppervlakkige geneuzel fantastisch.

Het probleem is alleen dat dat oppervlakkige in je eentje geen reet aan is :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_125843177
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar wat nu als die patronen je nu al niet gelukkig maken? Is dat niet enorm rampzalig? Dan houd je in wezen aan iets vast wat al kut is, maar je wil het niet los laten omdat het toch nog enige vorm van ritme is?

[..]

Wat houdt je tegen? Wil jij het omdat jij het wil of omdat anderen het hebben en jij denkt dat dit ook zo hoort?
Ik weet niet waarom ik het niet kan los laten. Maar ik heb een houvast nodig..een soort doel of iets dergelijks. Dus eigenlijk weet ik het wel maargoed..
pi_125843306
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Is dat een probleem? Ik ken mensen die alleen maar oppervlakkige contacten hebben. Die vinden dat fantastisch. Ik heb het zelf ook hoor, voor mijn gevoel heb ik liever diepere contacten maar giet er een liter alcohol of ergens in een leuk restaurant met een aantal buddies en dan is dat oppervlakkige geneuzel fantastisch.

Het probleem is alleen dat dat oppervlakkige in je eentje geen reet aan is :P
Nja ik bedoel oppervlakkig in die zin dat je elkaar niet zo snel uitnodigt om iets te gaan doen. Je spreekt elkaar bijv. in de collegezaal, maakt een praatje en dat was het. Er vloeit niks uit voort.
pi_125843398
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:45 schreef suus78 het volgende:

[..]

Nja ik bedoel oppervlakkig in die zin dat je elkaar niet zo snel uitnodigt om iets te gaan doen. Je spreekt elkaar bijv. in de collegezaal, maakt een praatje en dat was het. Er vloeit niks uit voort.
Waarom niet? Zij doen het niet of jij doet het niet of jij zegt nee of zij zeggen nee? :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 28 april 2013 @ 21:47:17 #10
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_125843423
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]

Omdat je in je eentje de wereld economie niet gaat veranderen. Rutte heeft zelfs niet eens een vinger in de pap. Het is leuk, meedenken aan dit soort problemen, zelfs op Nederlandse of misschien provenciaalse schaal maar het effect is zo enorm klein. Kansloos. En believe, ik had het ook liever anders gezien, ik werk zelf in die financiele sector.
Sorry, maar ik zie je niet als een authoriteit. Ik zie je pas als een authoriteit als je hetzelfde hebt gedaan als ik, maar hebt gefaald. Je mag er geen vertrouwen in hebben, maar ik denk dat het nog wel eens heel erg groot gaat worden.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 28 april 2013 @ 21:48:15 #11
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_125843483
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:45 schreef suus78 het volgende:

[..]

Nja ik bedoel oppervlakkig in die zin dat je elkaar niet zo snel uitnodigt om iets te gaan doen. Je spreekt elkaar bijv. in de collegezaal, maakt een praatje en dat was het. Er vloeit niks uit voort.
Dat probleem had ik ook. Daarom ben ik bij een studentenvereniging gegaan.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_125843533
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom niet? Zij doen het niet of jij doet het niet of jij zegt nee of zij zeggen nee? :P
Het gebeurt van beide kanten niet. Ik zou het ook erg vreemd vinden om ineens te zeggen (tegen iemand die je alleen af en toe eens spreekt): hee, zullen we eens wat gaan doen? Ik vind dat erg onnatuurlijk/geforceerd voelen. Toen ik jong was ging zoiets eigenlijk vanzelf.
pi_125843791
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:48 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat probleem had ik ook. Daarom ben ik bij een studentenvereniging gegaan.
Ik ben niet zo van het uitgaan eigenlijk. Ben ooit wel eens lid geweest van een studentenvereniging, maar dat was niks voor mij. Veel draaide toch om bier zuipen en op stap gaan. Heeft het jou wel geholpen?
pi_125844094
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:47 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Sorry, maar ik zie je niet als een authoriteit. Ik zie je pas als een authoriteit als je hetzelfde hebt gedaan als ik, maar hebt gefaald. Je mag er geen vertrouwen in hebben, maar ik denk dat het nog wel eens heel erg groot gaat worden.
Oh, maar ik ben ook zeker geen authoriteit. Ik heb helaas alleen wel voor een aantal bekende internationale financiele firma's gewerkt waar ik genoeg heb geleerd dat het geloof dat je zelf een verandering kunt toepassen echt zinloos is. Je kunt het spelletje beter meespelen. Maar dat is puur op basis van mijn ervaring.

Heb teveel ervaringen met collega's die maanden aan dit soort ideeen hebben gewerkt tot een grote pief het in de prullenbak mieterde.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_125844145
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:48 schreef suus78 het volgende:

[..]

Het gebeurt van beide kanten niet. Ik zou het ook erg vreemd vinden om ineens te zeggen (tegen iemand die je alleen af en toe eens spreekt): hee, zullen we eens wat gaan doen? Ik vind dat erg onnatuurlijk/geforceerd voelen. Toen ik jong was ging zoiets eigenlijk vanzelf.
Maar hoe verwacht je dan sociaal contact te krijgen?

Vroeger ging het vanzelf? Ik betwijfel dat. Toen moest je het toch ook vragen ? :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 28 april 2013 @ 22:07:56 #16
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_125844840
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:52 schreef suus78 het volgende:

[..]

Ik ben niet zo van het uitgaan eigenlijk. Ben ooit wel eens lid geweest van een studentenvereniging, maar dat was niks voor mij. Veel draaide toch om bier zuipen en op stap gaan. Heeft het jou wel geholpen?
Waarom wil je dat er iets uit voortvloeit als je toch niet van het uitgaan bent eigenlijk? Wat zijn precies je verwachtingen?
Ik mag geen bier, maar ik vind de gezelligheid wel erg prettig ongeacht of we ergens heen gaan of niet.
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Oh, maar ik ben ook zeker geen authoriteit. Ik heb helaas alleen wel voor een aantal bekende internationale financiele firma's gewerkt waar ik genoeg heb geleerd dat het geloof dat je zelf een verandering kunt toepassen echt zinloos is. Je kunt het spelletje beter meespelen. Maar dat is puur op basis van mijn ervaring.

Heb teveel ervaringen met collega's die maanden aan dit soort ideeen hebben gewerkt tot een grote pief het in de prullenbak mieterde.
Ik denk dat dit geen discussie is voor dit topic. Ik denk dat je beter kunt kijken naar output van mijn prototype: AEX / Olietopic #13 - Productie omlaag, vraag omhoog, dat komt wel goed...
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_125845064
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar hoe verwacht je dan sociaal contact te krijgen?

Vroeger ging het vanzelf? Ik betwijfel dat. Toen moest je het toch ook vragen ? :)
Nou vroeger zat je bij elkaar in de klas, dus dan zag je elkaar sowieso al de hele dag. Dan ging je in een tussenuur eens ergens naartoe (want je had toch niks anders te doen) en dat gebeurde dan steeds vaker en vervolgens raakte je bevriend. Dat ging dus geleidelijk aan. Ik vind de stap van elkaar een paar keer spreken naar meteen samen iets gaan doen erg groot. En misschien had ik als kind ook wel het geluk dat er altijd wel iemand was die interesse had.
pi_125845341
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 22:07 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Waarom wil je dat er iets uit voortvloeit als je toch niet van het uitgaan bent eigenlijk? Wat zijn precies je verwachtingen?
Ik mag geen bier, maar ik vind de gezelligheid wel erg prettig ongeacht of we ergens heen gaan of niet.

[..]

Ik denk dat dit geen discussie is voor dit topic. Ik denk dat je beter kunt kijken naar output van mijn prototype: AEX / Olietopic #13 - Productie omlaag, vraag omhoog, dat komt wel goed...
Je kunt toch wel andere dingen doen als uitgaan? Ik houd meer van bios, terrassen, gezellige avondjes bij iemand thuis. Daar mag ook zeker drank bij zijn. Ik houd alleen niet van het standaard uitgaan in een kroeg of discotheek.
  zondag 28 april 2013 @ 22:31:27 #19
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_125846351
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 22:15 schreef suus78 het volgende:

[..]

Je kunt toch wel andere dingen doen als uitgaan? Ik houd meer van bios, terrassen, gezellige avondjes bij iemand thuis. Daar mag ook zeker drank bij zijn. Ik houd alleen niet van het standaard uitgaan in een kroeg of discotheek.
Al die dingen vallen bij mij onder uitgaan eigenlijk, maar het is in ieder geval duidelijk wat je wilt. Ik weet dat bij mijn studentenvereniging zulke activiteiten (naar bios e.d.) wel eens worden georganiseerd. Ik ben ook thuis geweest bij andere studenten. Is het misschien mogelijk dat je bij een verkeerde vereniging hebt gezeten en dat je op zoek moet gaan naar een andere?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_125847195
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 22:15 schreef suus78 het volgende:

[..]

Je kunt toch wel andere dingen doen als uitgaan? Ik houd meer van bios, terrassen, gezellige avondjes bij iemand thuis. Daar mag ook zeker drank bij zijn. Ik houd alleen niet van het standaard uitgaan in een kroeg of discotheek.
Is het niet gevalletje, one thing leads to another? Vaak genoeg dat je gewoon mee gaat, maar ipv op de dansvloer dat je eindigt met een drankje en kletsen met iemand anders?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 29 april 2013 @ 12:33:25 #21
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_125861328
Zijn hier mensen die venlafaxine gebruiken of ervaring hebben met het gebruik?
:')
  maandag 29 april 2013 @ 23:31:13 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_125886353
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 12:33 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zijn hier mensen die venlafaxine gebruiken of ervaring hebben met het gebruik?
Misschien in het medicatietopic?
KuikenGuppy
pi_125886510
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 12:33 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zijn hier mensen die venlafaxine gebruiken of ervaring hebben met het gebruik?
Ervaring in het gebruik.

Ik ben zeer positief erover.. Alleen de psychiater wilt graag erg snel de dosis verhogen.. Maar misschien is het handig om een tijdje aan te kijken met 75mg, dat werkte voldoende bij mij toendertijd in ieder geval..

Hoe dan ook... Bij venlafaxine moet je er echt goed je koppie bij hebben, de beuk ertegenaan..

Je gevoel bepaald zegmaar wat minder hoe jij je leven indeelt... Dat geeft je meer controle etc.. Maar als jij lekker niks gaat doen en weinig energie hebt dan gaat dit middel je tegen werken.

/ dat alles als het voor jou hetzelfde zou uitwerken als voor mij, wat het vast en zeker niet gaat doen natuurlijk...
Rustig aan.
  maandag 29 april 2013 @ 23:42:36 #24
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_125886856
Ik kon er niet tegen, dus heb het maar een week geslikt ofzo.
Troep.

Mijn citalopram afkickeritis gaat goed *O* slik nog maar 15 kg nu :) jeej!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 29 april 2013 @ 23:44:46 #25
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_125886950
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 23:42 schreef Murmeli het volgende:
Ik kon er niet tegen, dus heb het maar een week geslikt ofzo.
Troep.

Mijn citalopram afkickeritis gaat goed *O* slik nog maar 15 kg nu :) jeej!
Wow, per dag???
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')