abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 maart 2013 @ 12:11:38 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_123740570
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging

_NIKKI_
Wij willen niet op de normale manier zwanger worden in verband met het eventuele doorgeven van een erfelijke ziekte. Daarom in 2009 de eerste PGD/ICSI behandeling gedaan met als resultaat een dochter. Sinds 1 juni 2012 bezig met de tweede PGD/ICSI behandeling in Brussel in de hoop een broertje of zusje voor onze dochter te mogen verwelkomen.

Rinn
Vanaf 2009 'bezig' Helaas onbegrepen subfertiliteit.
Na flink afvallen mochten we verder in de mmm.
Bezig met IUI traject met lichte ondersteunende menopur/pregnylovitrelle injecties.
1e IUI in oktober 2012. 3x IUI gehad en hierna laparoscopie (kijkoperatie) waarbij alles er goed uit zag en alles vrij bleek te zijn. In februari 2013 weer door met 4e IUI.

Chanty
September 2011 gestopt met de pil. Toen er na een half jaar geen menstruatie op gang kwam en de ovutesten telkens positief waren, naar de dokter gegaan en doorverwezen. In het ziekenhuis werd geconstateerd dat ik PCO-like ben. Gestart met chlomid maar dat had geen effect. Nu begonnen met het spuiten van hormonen. De eerste keer gaf dit overstimulatie, dus we gaan nu zoeken naar de juiste dosering.

babbel1
In december '11 gestopt met de nuvaring, maar helaas werd ik heel onregelmatig ongesteld. De gynaecoloog heeft aangegeven dat ik PCO heb. In september '12 begonnen met Clomid en nu op zoek naar een ei..

sull Zwanger

dobbey
Ivm overgang (32 jaar) de kans gekregen om eenmalig IVF te proberen waar uit 1 eicel is gekomen die niet gedeeld heeft. Voor ons zelf houd dit traject op en 24 januari hebben wij het intake gesprek bij het Geertgen voor eiceldonatie.
***
  donderdag 7 maart 2013 @ 13:43:58 #2
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_123744020
Bedankt voor jullie welkom. Voelt goed :) Ik ga langzaamaan maar eens afscheid nemen in WOHTS.

Nikki, ik las net goed je post boven mijn vorige. Lijkt me echt een moeilijke keuze, maar ik weet natuurlijk niet hoe groot het risico is dat jullie het doorgeven aan jullie ongeboren kindje. Ik hoop echt dat jullie het voor elkaar krijgen komende ronde! :*
pi_123744245
Frummel, best een stap he, om je hier te komen melden :{ ... Ik wens je heel veel succes!! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 7 maart 2013 @ 13:53:07 #4
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_123744391
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 13:49 schreef Jose81 het volgende:
Frummel, best een stap he, om je hier te komen melden :{ ... Ik wens je heel veel succes!! :*
Ja, het is wel ruk eigenlijk... :{ Maar het voelt wel goed dat we eindelijk de stap gewaagd hebben om toe te geven dat het niet lukt. (8> en ik kunnen er heel goed over praten met elkaar, dus dat is fijn. En ik hoop hier af en toe mijn ei even kwijt te kunnen natuurlijk, mocht dat nodig zijn. Maar bovenal jullie te supporten!
  donderdag 7 maart 2013 @ 14:03:13 #5
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_123744871
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 13:53 schreef Frummeltje86 het volgende:

[..]

Ja, het is wel ruk eigenlijk... :{ Maar het voelt wel goed dat we eindelijk de stap gewaagd hebben om toe te geven dat het niet lukt. (8> en ik kunnen er heel goed over praten met elkaar, dus dat is fijn. En ik hoop hier af en toe mijn ei even kwijt te kunnen natuurlijk, mocht dat nodig zijn. Maar bovenal jullie te supporten!
Je ei moet je juist houden :+

Nou welkom hier en (niet onaardig bedoeld maar) hopelijk ga je snel weer weg :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 7 maart 2013 @ 14:07:16 #6
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_123745040
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 14:03 schreef Chanty het volgende:

[..]

Je ei moet je juist houden :+

Nou welkom hier en (niet onaardig bedoeld maar) hopelijk ga je snel weer weg :*
Hehe, lekker toepasselijke uitdrukking :P Ik snap je, dankjewel :) Dat hoop ik ook.
pi_123746171
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 13:53 schreef Frummeltje86 het volgende:

[..]

Ja, het is wel ruk eigenlijk... :{ Maar het voelt wel goed dat we eindelijk de stap gewaagd hebben om toe te geven dat het niet lukt. (8> en ik kunnen er heel goed over praten met elkaar, dus dat is fijn. En ik hoop hier af en toe mijn ei even kwijt te kunnen natuurlijk, mocht dat nodig zijn. Maar bovenal jullie te supporten!
We willen iedereen hier altijd zo snel mogelijk uit schoppen ! Dus ik hoop inderdaad dat je bevruchte ei z.s.m. blijft plakken en dan verder geen gezeur!

Tot die tijd, volg als je het op kan brengen, spreek als je het nodig hebt en vraag wat je maar wil!
  donderdag 7 maart 2013 @ 15:17:27 #8
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_123747811
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 14:33 schreef kahlie het volgende:

[..]

We willen iedereen hier altijd zo snel mogelijk uit schoppen ! Dus ik hoop inderdaad dat je bevruchte ei z.s.m. blijft plakken en dan verder geen gezeur!

Tot die tijd, volg als je het op kan brengen, spreek als je het nodig hebt en vraag wat je maar wil!
Dank je! :)
  donderdag 7 maart 2013 @ 17:46:12 #9
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_123753898
Hoi frummel, welkom hier en veel succes met je afspraak volgende week.

Hoe is het met de rest van de dames hier?

Hier gaat het goed, de steken nemen af en waar ik in tegenstelling tot vorige maand last had van allerlei kwaaltjes fiets ik er ditmaal makkelijk door heen, zelfs de tijd vlieg voorbij... volgende week zaterdag kan ik er al een test tegen aan gooien! Misschien ook wel deels omdat het op mijn werk kneiter druk is, crisis kennen we gelukkig niet, dus ik heb er domweg geen tijd voor om bij stil te staan.
pi_123758436
Dobbey dat zijn goede berichten. :)

Frummel welkom! :* Hopelijk kun je hier met al je vragen etc. terecht.
pi_123779041
Frummel, balen dat je hier nu ook komt kijken, maar wel goed dat je er met je man goed over kan praten. Is ook belangrijk. Ik hoop dat je hier kunt vinden wat je zoekt en je droom snel uit komt! :*
  vrijdag 8 maart 2013 @ 09:56:39 #12
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_123780161
@lijnloos hoe gaat het nu met jou??
Be happy with the little things in life
  vrijdag 8 maart 2013 @ 10:29:08 #13
384078 Rinn
wanna panda
pi_123781329
Hoi Frummeltje86 :W Welkom hier.
Jammer dat je je hier moet melden.
Ik volg het andere topic niet goed, maar ik begrijp dat jullie al even bezig zijn.
Nu de stap naar het zh?
Ik wens jullie veel succes en hopelijk is dit net het stapje wat jullie nodig hebben! ^O^

Chanty wat een gekneus van dat ziekenhuis zeg!
Hebben jullie er misschien al meer schot in kunnen krijgen?

Nikki, jullie hebben er zo te lezen goed over nagedacht. Het belangrijkste is dat jullie je er goed bij voelen :) Hopelijk eerder al een goed resultaat met de PGD!

Thistleweed, hebben jullie al meer duidelijkheid of de BV geen probleem is voor jullie plannen? ;)

..
..
..
En... hier is het weer niet gelukt hoor :'(
  vrijdag 8 maart 2013 @ 10:29:48 #14
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_123781363
Rinn :* sterkte en flink balen zeg :(
Be happy with the little things in life
pi_123782344
Rinn, klote zeg! :( Sterkte.
pi_123783216
Wat een gedoe chanty, vervelend dat dat zo loopt. Je zou toch denken dat het niet zo'n probleem moet zijn om een dossier te kopiëren en te versturen.

Moeilijk hè, frommeltje, ik hoop dat je hier snel weer weg bent.

Wat lief dat je er naar vraagt Rinn. Ik ben me nu voornamelijk eerst aan het inlezen op wat de nadelen van bv zijn op een terugplaatsing. Als we er uit zijn wat we willen en hoe we dat gaan doen dan ga ik het ziekenhuis bellen. We hebben nog niet zo veel haast, mijn dochter is nu 9 maanden en we willen als ze ongeveer een jaar is gaan beginnen (hmm, nu ik dit zo op schrijf klinkt 3 maanden helemaal niet als zo heel veel tijd). Ik merk wel dat ik er erg mee bezig ben. Dat is denk ik ook wel goed. Veel sporten, gezond eten, veel mediteren, zwangerschaps vitamines slikken. ik wil heel graag mijn lijf in optimale conditie hebben. Ik heb zelfs twee maanden aan z&g doorgelezen. Nu begint het wel weer steeds iets meer concreet te worden.

Wat balen Rinn! Ik lees dat jij bezit bent met IUI? Hier weet ik zelf wat minder van, mag je dan nu meteen weer door in een nieuwe poging?
pi_123783312
Wat fijn dobby, dat de tijd vliegt, dat scheelt een boel, als het je lukt er niet te veel mee bezig te zijn. Ik ben heel benieuwd, volgende week zaterdag, dat is al snel,
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:44:13 #18
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_123786090
He nee Rinn.. :*
  vrijdag 8 maart 2013 @ 13:56:49 #19
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_123789108
Rinn...... :*
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:44:52 #20
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_123791191
Rinn, dat is balen zeg... sterkte.

Frummel, fijn dat je er met je man goed over kunt praten! En supporten is altijd goed, dat probeer ik hier ook een beetje te doen... ik weet hoe moeilijk het is als het niet lukt... ;)

Daarom gooi ik er maar weer even voor iedereen *O* :* *O* :* *O* :* tegenaan!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:46:42 #21
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_123791256
Dank voor het warme welkom, meiden. Dat doet me goed :)

Dobbey, fijn dat de tijd voor je gevoel vliegt! Die wachtweken zijn echt killing...

Dat is flink balen, Rinn... :* (zachtjes uitgedrukt :'( )

Thistleweed, klinkt goed dat je van plan bent in optimale conditie te zijn. Sowieso goed, maar nu helemaal! :)

Ik zal zodra ik volgende week bij de gyn ben geweest, misschien een verhaaltje voor het topic schrijven. Kort gezegd komt het er in ieder geval op neer: in december 2010 gestopt met pil, sindsdien (erg) onregelmatige cyclus. Mijn man heeft een DES-dochter als moeder en een vader die helaas ook verminderd vruchtbaar was. Aardig wat haken en ogen dus...
pi_123791395
Rinn, zo balen -O- :*

Welkom Frummeltje :* Veel succes alvast!

[ Bericht 2% gewijzigd door leonieke op 08-03-2013 14:51:15 (verkeerde smiley sorry!) ]
pi_123791804
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 17:46 schreef dobbey het volgende:
Hoi frummel, welkom hier en veel succes met je afspraak volgende week.

Hoe is het met de rest van de dames hier?

Hier gaat het &#*. ik haat wachten.
ik kan op het moment weinig hebben helaas.
Zoveel dames vlak bij in de buurt zwanger en ik nog steeds niet.
Niet dat er in de tussentijd veel kan veranderen. eerst de operatie van mn man en dan kunnen we pas weer verder

Iedereen die een knuffel nodig heeft. Bij deze krijg je er eentje. /hug
  vrijdag 8 maart 2013 @ 15:00:06 #24
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_123791874
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:58 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Hier gaat het &#*. ik haat wachten.
ik kan op het moment weinig hebben helaas.
Zoveel dames vlak bij in de buurt zwanger en ik nog steeds niet.
Niet dat er in de tussentijd veel kan veranderen. eerst de operatie van mn man en dan kunnen we pas weer verder

Iedereen die een knuffel nodig heeft. Bij deze krijg je er eentje. /hug
Volgens mij heb jij ook een dikke knuffel nodig /bighug :*
  vrijdag 8 maart 2013 @ 15:04:32 #25
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_123792081
Misschien vind ik dat ook wel het moeilijkst: andere zwangeren zien. Alsof het elke keer een mes in je hart steekt. Bij elke nieuwe zwangere op mijn werk moet ik altijd even weglopen, flink janken op de wc en na een week lukt het me een keer om de dame in kwestie te feliciteren. Mijn gevoel gaat met me aan de haal en ik schaam me er eigenlijk ook voor...
  vrijdag 8 maart 2013 @ 17:26:12 #26
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_123797920
Frummeltje.. dat is juist zo lastig. Je ziet een ander met wat jij ook zo graag wil. Dat doet gewoon pijn... punt.... Het is ook niet dat je het een ander niet gunt, maar je wil zelf ook zo graag. Ik snap je gevoel van schaamte wel, hoor... been there, done that... zelfs toen ik zwanger was van onze oudste, had ik dat gevoel nog... :') Ik hoop dat je op een dag ook zelf mag ervaren hoe het is om zwanger te zijn en te mogen pronken met je dikke buik... :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_123798230
Dat is heel herkenbaar hoor frummeltje.
Ik vond het altijd wel fijn voor mensen maar ook erg moeilijk, ook heel herkenbaar dat je eerst even wat tijd nodig hebt, moet huilen en dan pas kunt feliciteren. Weten mensen in jullie omgeving dat jullie zwanger proberen te raken? Dat maakt ook nog verschil, hoewel ik niet weet wat beter is, een vriendin die wist dat het niet lukte om zwanger te raken heeft er ontzettend tegen opgezien om mij te vertellen dat ze in verwachting was.

Nou, ik hoop voor je dat je heel erg snel wel gewoon zwanger raakt, dat zou alles toch wel veel makkelijker maken.
pi_123798377
Mensen die bij mij wisten dat we probeerden zwanger te worden (bij Thomas), vertelden het me altijd apart vooraleer ze de grote groep het goede nieuws brachten. Dat vond ik wel leuker dan het in de grote groep te moeten horen waarbij dan de helft van de mensen eerst naar mij keken om te zien hoe ik ging reageren.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 18:37:03 #29
384078 Rinn
wanna panda
pi_123800301
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:26 schreef Thistleweed het volgende:

Wat balen Rinn! Ik lees dat jij bezit bent met IUI? Hier weet ik zelf wat minder van, mag je dan nu meteen weer door in een nieuwe poging?
Jep. Net weer de nieuwe voorraad prikspul opgehaald :)
Gewoon maar weer doorgaan, opzich wel fijn, nieuwe ronden nieuwe kansen :')
  vrijdag 8 maart 2013 @ 20:26:07 #30
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_123805020
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 17:26 schreef Jose81 het volgende:
Frummeltje.. dat is juist zo lastig. Je ziet een ander met wat jij ook zo graag wil. Dat doet gewoon pijn... punt.... Het is ook niet dat je het een ander niet gunt, maar je wil zelf ook zo graag. Ik snap je gevoel van schaamte wel, hoor... been there, done that... zelfs toen ik zwanger was van onze oudste, had ik dat gevoel nog... :') Ik hoop dat je op een dag ook zelf mag ervaren hoe het is om zwanger te zijn en te mogen pronken met je dikke buik... :*
Precies ja. Zelfs toen je zwanger was nog? Dat lijkt me wel heel bijzonder ;) Het is inderdaad echt niet dat ik het anderen niet gun. Ik weet vaak wel hoe lang (of kort }:| ) ze er meestal mee bezig geweest zijn. Een aantal collega's is via IVF zwanger geraakt O+ . Daar heb ik overigens wel veel minder moeite mee als ze het vertellen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 17:35 schreef Thistleweed het volgende:
Dat is heel herkenbaar hoor frummeltje.
Ik vond het altijd wel fijn voor mensen maar ook erg moeilijk, ook heel herkenbaar dat je eerst even wat tijd nodig hebt, moet huilen en dan pas kunt feliciteren. Weten mensen in jullie omgeving dat jullie zwanger proberen te raken? Dat maakt ook nog verschil, hoewel ik niet weet wat beter is, een vriendin die wist dat het niet lukte om zwanger te raken heeft er ontzettend tegen opgezien om mij te vertellen dat ze in verwachting was.

Nou, ik hoop voor je dat je heel erg snel wel gewoon zwanger raakt, dat zou alles toch wel veel makkelijker maken.
Ik heb het sommigen wel verteld ja, maar dat heeft er ook voor gezorgd dat zij het mij niet echt durfden te vertellen. Soms kreeg ik dan vragen of het bij ons inmiddels al gelukt was. Eh nee, anders het ik het wel verteld, dacht ik dan altijd. Lief bedoeld natuurlijk, maar zo voelt het niet op dat moment.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 20:27:42 #31
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_123805087
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 17:38 schreef leonieke het volgende:
Mensen die bij mij wisten dat we probeerden zwanger te worden (bij Thomas), vertelden het me altijd apart vooraleer ze de grote groep het goede nieuws brachten. Dat vond ik wel leuker dan het in de grote groep te moeten horen waarbij dan de helft van de mensen eerst naar mij keken om te zien hoe ik ging reageren.
Dat is inderdaad fijn ja, als ze op die manier rekening met je houden. Bij mij is het echter een ware babyboom momenteel op mijn werk, dus ik kan er bijna niet omheen...

Gelijk weer een nieuwe ronde dus, Rinn? Helpt dat je ook om gelijk weer vooruit te kijken? :*
pi_123806838
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 20:27 schreef Frummeltje86 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad fijn ja, als ze op die manier rekening met je houden. Bij mij is het echter een ware babyboom momenteel op mijn werk, dus ik kan er bijna niet omheen...

Gelijk weer een nieuwe ronde dus, Rinn? Helpt dat je ook om gelijk weer vooruit te kijken? :*
En het is natuurlijk ook niet dat na de melding van het goede nieuws alles rap vergeten is aangezien je dan ook constant de buiken ziet groeien -O- (dit was voor mij ook één van de redenen om in een meer mannenomgeving te gaan werken ipv een middelbare school met 60 vrouwelijke collega's waarvan een groot deel een heel jong publiek had)

Ik vind het nu zelfs nog vaak confronterend om te zien, maar dat is dan weer vooral sinds we in de MMM zitten :@ Toen ik even niet rammelde vond ik het veel makkelijker om ermee om te gaan.
pi_123811395
Rinn sterkte :*
Frummeltje: welkom
Rest: :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  vrijdag 8 maart 2013 @ 22:54:57 #34
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_123812353
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 21:02 schreef leonieke het volgende:

[..]

En het is natuurlijk ook niet dat na de melding van het goede nieuws alles rap vergeten is aangezien je dan ook constant de buiken ziet groeien -O- (dit was voor mij ook één van de redenen om in een meer mannenomgeving te gaan werken ipv een middelbare school met 60 vrouwelijke collega's waarvan een groot deel een heel jong publiek had)

Ik vind het nu zelfs nog vaak confronterend om te zien, maar dat is dan weer vooral sinds we in de MMM zitten :@ Toen ik even niet rammelde vond ik het veel makkelijker om ermee om te gaan.
Ik weet wat je bedoelt. Dat zorgt ervoor dat het steeds een beetje blijft steken.

Ik werk zelf op zo'n school... de ene dikke buik na de andere. -O-
  zaterdag 9 maart 2013 @ 00:05:42 #35
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_123815051
Ben ff aan het terug rekenen met mijn man.... Om vervolgens tot de ontdekking te komen dat zondag mijn nod is ipv volgende week


Dikke buiken is heel confronterend... Mijn beste vriendin is nu 20 weken zwanger en hoewel ik het geweldig vind, vind ik het ook heel moeilijk.... Ze was er niet bewust mee bezig en hoppaaaa zwanger... Vond het heel lastig om mij te vertellen maar ik ben, na de eerste klap, donders blij voor haar. Word ook overal in betrokken of niet... Net wat ik zelf wil.


Oh en ik wist ook eerder dat ze zwanger was dan haar zelf.....geen idee waarom maar ik voelde me niet meer prettig in haar buurt toen ik haar huilend in de armen viel en haar zei wat me dwars zat na 4 weken kon ze alleen maar bevestigend antwoorden....
pi_123819408
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 00:05 schreef dobbey het volgende:

Dikke buiken is heel confronterend... Mijn beste vriendin is nu 20 weken zwanger en hoewel ik het geweldig vind, vind ik het ook heel moeilijk.... Ze was er niet bewust mee bezig en hoppaaaa zwanger... Vond het heel lastig om mij te vertellen maar ik ben, na de eerste klap, donders blij voor haar. Word ook overal in betrokken of niet... Net wat ik zelf wil.

Dat moet dan heel fijn zijn. kan je het wel hebben dan help je haar. en anders zorg je even voor jezelf. heerlijk zo goede vriendin.

Ik heb persoonlijk minder moeite mee als vrouwen zwanger raken die ik niet goed ken. bepaalde collega's. Of klanten. ik werk in een supermarkt. Nou daar zie je veel zwangere vrouwen. echt niet normaal.

Maar toen mijn schoonzus het vertelde wist ik niet eens wat ik terug moest zeggen. ik schaamde me dood.
En toen onze beste vriendin het kwam vertellen floepte ik eruit dat ik al geoefend had en kon ik haar redelijk feliciteren.
Maar daarna heb ik het een tijd moeilijk gehad. Nu gaat het weer een stukje beter gelukkig.
pi_123819414
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 00:05 schreef dobbey het volgende:
Ben ff aan het terug rekenen met mijn man.... Om vervolgens tot de ontdekking te komen dat zondag mijn nod is ipv volgende week

Wat houd dat woord Nod precies in?
ik heb het natuurlijk al vaker zien langs komen.
dan mag je je test doen?
Heel fijn. Spannend hoor. even volhouden
pi_123819502
NOD = dag waarop je niet ongesteld wil worden (de dag waarop je dus eigenlijk kunt testen).
pi_123839511
Weet je ook waar het een afkorting voor is?
  zaterdag 9 maart 2013 @ 20:35:21 #40
57497 happyme28
I'm so happy
pi_123840559
Niet Ongestelheids Dag
  zaterdag 9 maart 2013 @ 20:53:43 #41
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_123841663
Wat happy schrijft inderdaad.... Sorry ben niet in staat geweest om eerder te reageren.


Had je schoonzus wel begrip voor de situatie Gaddle? Ik heb ook niet zoveel moeite met buitenstaanders en ik merk dat het voor de mensen om mij heen soms lastiger is dan voor ons. Zo hadden we laatst verjaardag en ik trok heel erg naar een tweeling toe van ruim anderhalf en toen ik even zat vroeg mijn nicht of ik dat niet heel erg confronterend vond. Voor mijn gevoel heb ik zoiets van zolang wij zelf nog niets hebben geniet ik dubbel zo hard van andermans kinderen. Misschien een beetje raar omdat veel mensen hier er wel moeite mee hebben maar Jah... Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik dat uit moet leggen....


Hier zit ik in twijfel of ik er morgen een test tegen aan zal gooien of dat ik zal wachten hoe de dag verloopt morgen...
pi_123856888
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 20:53 schreef dobbey het volgende:
Wat happy schrijft inderdaad.... Sorry ben niet in staat geweest om eerder te reageren.

Had je schoonzus wel begrip voor de situatie Gaddle? Ik heb ook niet zoveel moeite met buitenstaanders en ik merk dat het voor de mensen om mij heen soms lastiger is dan voor ons. Zo hadden we laatst verjaardag en ik trok heel erg naar een tweeling toe van ruim anderhalf en toen ik even zat vroeg mijn nicht of ik dat niet heel erg confronterend vond. Voor mijn gevoel heb ik zoiets van zolang wij zelf nog niets hebben geniet ik dubbel zo hard van andermans kinderen. Misschien een beetje raar omdat veel mensen hier er wel moeite mee hebben maar Jah... Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik dat uit moet leggen....

Hier zit ik in twijfel of ik er morgen een test tegen aan zal gooien of dat ik zal wachten hoe de dag verloopt morgen...
Ja mijn schoonzus had wel begrip en hield rekening met mij en mn man. Ze kwamen bij ons op visite om het te vertellen. Toen ik mn eerste miskraam heb gehad was mn broer er zowat als eerste om mij te steunen.
Zij hadden er heel veel moeite mee om het te vertellen. En wisten niet goed hoe ze moesten beginnen. Dus het kwam er ook een beetje lomp uit.
Toen viel ik stil. Maar ik heb alles goed gemaakt met ze door later het uit te leggen.

Dobbey ik vind dat je een hele mooie instelling heb om lekker te genieten van andermans kinderen.
Dat is uiteindelijk wat je voor jezelf wilt. En natuurlijk ook voor je familie en vrienden gunt. ik probeer dat ook een beetje te doen. maar het is niet altijd even makkelijk.

Ik weet nog wel dat mn buurvrouw zwanger was. toen was alles goed. maar toen ik haar baby zag moest ik hard huilen. ik voelde me zo suf.
  zondag 10 maart 2013 @ 10:18:08 #43
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_123857134
Hoe herkenbaar. Hier was het met kerst met schoonzus. Die vertelde binnen de 5 minuten nadat we binnen waren (ze was nog niet eens uit de keuken en de koffie stond nog maar net op tafel) dat ze zwanger was van de derde ('wel vervelend voor julie' ja duuuh.... en als je denkt dat het vervelend is: vertel het dan iets subtieler - en vooral later en niet met de 8 weken). En dan de hele dag over niets anders hebben dan het zwanger zijn.... alsof je daar op zit te wachten.... (binnen de 6 weken na een miskraam waarbij het zwanger worden ook nog niet zomaar gaat). Vermijd haar nu zoveel mogelijk :@ kan er niet meer normaal op reageren als ze weer begint te klagen (daar is ze nl heel goed in) - dan denk ik 'geniet er maar van'.
Verder houden de mensen er gelukkig wel wat meer rekening mee (niet dat dat altijd hoeft, maar dat kan ik toch wel aarderen) en kan ik er wel goed mee omgaan (mede omdat we al heel rijk zijn met 2 kindjes), maar toch: dat steekt toch altijd merk ik wel een beetje.
pi_123857660
dobbey ! en ? :@ *;
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  zondag 10 maart 2013 @ 11:22:40 #45
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_123858379
Hahaha nog niets... Test was negatief, maar had ik ook wel verwacht want is een beetje vroeg als je na gaat dat ik vorige week vrijdag de pregnyl heb gezet. Nu afwachten of ik vanmiddag ongesteld word, word ik dat niet dan test ik woensdag weer.
pi_123859239
Is het niet heel erg vroeg dan Dobbey? Bij IUI's was het bij mij vroeger: Pregnyl, 36u later inseminatie en 14 dagen later bloedtest in het ziekenhuis.
  zondag 10 maart 2013 @ 12:03:22 #47
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_123859744
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 11:49 schreef leonieke het volgende:
Is het niet heel erg vroeg dan Dobbey? Bij IUI's was het bij mij vroeger: Pregnyl, 36u later inseminatie en 14 dagen later bloedtest in het ziekenhuis.
Is het ook alleen ik heb een cyclus van 3 weken. Normaal gesproken word ik vanmiddag rond 3 uur ongesteld (en ja ik kan de klok er op gelijk zetten hahaha) dus vandaar dat ik er ff een test tegen aan had gegooid. Ik wacht nu ook rustig af en zie wel.
pi_123860176
Ah oké, sorry. Dat had ik gemist.
pi_123862552
Spannend dobbey, 3 uur, dat is al bijna.
  zondag 10 maart 2013 @ 13:30:43 #50
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_123863206
Yup.... Helaas kan ik vanavond pas een update geven aangezien ik straks eerst richting het stadion ga (Twente fan) en daarna kom ik thuis in een huis waar 20 man aan het Bbq-en is
  zondag 10 maart 2013 @ 19:56:16 #51
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_123880228
Hallo, na een tijd mee te hebben gelezen, me hier ook maar eens aanmelden. We zijn nu bijna 2 jaar aan het proberen, na een jaar naar de dokter gegaan en alle testen enzovoorts gedaan.
Mijn man had in eerste instantie slecht zaad, bijna allemaal dood en de testen daarna werd het steeds beter eigenlijk totdat het gewoon helemaal prima was. Besloten dat we iui gingen doen met hormonen. (fostimon) gisteren helaas ongesteld geworden...
Nu moet ik morgen weer naar het ziekenhuis voor ronde 2. Eerste iui eigenlijk ook maar weinig kans gehad aangezien er maar 1.3 miljoen zaadjes overgebleven waren maar had toch wel goede hoop.

Lang verhaal geworden... Wil verder hier iedereen sterkte wensen die het kan gebruiken.
pi_123881964
Is het bbqen al klaar dobbey ;)

Spannende tijd voor jullie snoenk! Hopelijk hoef je hier niet te lang blijven hangen en kun je snel door naar z&g!
Als de zaadkwaliteit zo slecht blijft, gaan jullie dan door met IVF? Of is dat iets waar jullie nog niet mee bezig zijn?
  zondag 10 maart 2013 @ 20:42:49 #53
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_123883027
Ik denk het wel. Gyn had het er al over, maar omdat de kwaliteit zo wisselend was nu nog een keer iui.
  zondag 10 maart 2013 @ 20:53:57 #54
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_123883702
Oh Dobbey dat is wel heel weinig tijd voor een eitje om zich te kunnen nestelen... balen en :*

Snoenk: welkom hier (helaas...). Succes!
pi_123884206
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:42 schreef snoenk het volgende:
Ik denk het wel. Gyn had het er al over, maar omdat de kwaliteit zo wisselend was nu nog een keer iui.
Dan gaan we er maar gewoon vanuit dat deze keer IUI voldoende gaan zijn ;)
  zondag 10 maart 2013 @ 22:10:49 #56
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_123888589
Nog wel aan de Bbq maar er ff tussenuit gesneakt.... Ben vandaag kampioen broekloeren geworden maarreuhhh geen duivels te spotten :P
  zondag 10 maart 2013 @ 22:14:33 #57
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_123888854
Oeh je maakt het wel spannend zeg *duimdeduim*
Be happy with the little things in life
  zondag 10 maart 2013 @ 22:30:18 #58
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_123890037
Oh spannend!!!! Duim voor je.
pi_123898882
Spannend Dobbey, het zou toch mooi zijn...
  maandag 11 maart 2013 @ 07:33:31 #60
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_123899037
Spannend Dobbey, hoop op 2 streepjes dan woensdag.
pi_123899228
Spannend Dobbey! ^O^

Snoenk, helaas welkom inderdaad, maar niet minder welkom. Jammer dat jullie naar ronde 2 moeten, maar gelukkig kunnen jullie nu nog IUI doen voor een eventueel IVF traject. Ik duim voor jullie dat het snel raak is.

Oh Rinn, jou was ik helemaal vergeten, sorry :* Klote dat je weer een ronde verder moet.

En voor iedereen :*

Hier nog een rondje zelf proberen, nu met vent die ook wat meer nu betrokken is en zelfs naar het "trainingschema" vroeg. Daar zitten we nu dus middenin, en anders gaan we echt weer richting gyn.
  maandag 11 maart 2013 @ 08:46:21 #62
57497 happyme28
I'm so happy
pi_123899734
Dobbey, de duimen draaien. Geen bloed geeft moed (om het aloude cliche maar weer eens uit de kast te trekken)!

Lijn, succes en ik hoop zooooooo hard en ik strooi wat hcg enzo. Jullie moeten gewoon 'even' een Minke doen! :*
pi_123899791
Nu ben ik wel nieuwschierig, wat is een Minke doen? En succes met jullie trainingsschema.
  maandag 11 maart 2013 @ 09:25:53 #64
57497 happyme28
I'm so happy
pi_123900350
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 08:51 schreef Thistleweed het volgende:
Nu ben ik wel nieuwschierig, wat is een Minke doen? En succes met jullie trainingsschema.
Haar dochter heet Minke en die zwangerschap kwam ook spontaan dus ik hoop dat dat nu weer lukt ;)
pi_123900643
Dat klinkt wel heel logisch, had ik zelf ook kunnen bedenken, hahaha. Nou dan hoop ik ook maar op nog een Minke voor jullie
pi_123908122
heel veel succes dobbey
ik zend jou wat positieve energie toe. symbolisch dan he ;)

Dikke knuffels voor de rest van de dames
pi_123914110
_O- Juist ja... we doen gewoon een Minke! :D

Jij ook Gaddle, dikke knuffel terug!
pi_123914458
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 08:51 schreef Thistleweed het volgende:
Nu ben ik wel nieuwschierig, wat is een Minke doen? En succes met jullie trainingsschema.
nieuws-gierig
  maandag 11 maart 2013 @ 18:03:19 #69
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_123920434
Bedankt iedereen :*

Ff weer een tussen update... Zal proberen het niet elke dag te doen hahaha.


Nog steeds geen duivels te zien en ook geen tekenen aanwezig dat het evt zou kunnen beginnen. Het er niet teveel mee bezig ging me goed af, met vooral de nadruk op ging :P
  maandag 11 maart 2013 @ 18:06:17 #70
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_123920561
Snoenk welkom en succes!
pi_123921493
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 15:50 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

nieuws-gierig
:D
pi_123921776
Zo leer je het wel in 1 keer.
pi_123924061
Ik ben af en toe zo'n kneus is spelling :@
pi_123924585
Fout maken heel veel mensen, tot je t woord in stukken hakt, en dan ziet het er logisch uit.
Toch?
pi_123925631
Ja, ik denk dat ik deze niet zo snel meer fout schrijf ;)
pi_123926202
Dobbey wat maak je het spannend!!

Snoenk welkom.
pi_123927913
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dobbey wat maak je het spannend!!

Snoenk welkom.
+ 1
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_123934690
Dobbey, spannend hoor!! Ik duim nog even lekker mee! ^O^ :X :*

Snoenk... 1,3 mijoen zaadjes is toch niet heel slecht? Ik denk dat je met zoveel goede zaadjes toch wel een redelijke kans hebt voor IUI toch? :Y Anyway, heel veel succes in de medische molen!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  dinsdag 12 maart 2013 @ 09:12:34 #79
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_123946884
quote:
0s.gif [b]Op maandag 11 maart 2013 21:52

Snoenk... 1,3 mijoen zaadjes is toch niet heel slecht? Ik denk dat je met zoveel goede zaadjes toch wel een redelijke kans hebt voor IUI toch? :Y Anyway, heel veel succes in de medische molen!!
Ze willen er het liefst 20 miljoen.
En iedereen bedankt voor het welkom heten!
pi_123950185
snoenk welkom.

Dobbey ik duim zo voor jullie. Ik hoop hier echt heel snel te mogen jompelen voor jullie.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 20:05:31 #81
384078 Rinn
wanna panda
pi_123973538
Iedereen bedankt voor de lieve reacties :)

Welkom Snoenk! Ook in het IUI-schuitje net als ik ;)
Hopelijk wordt de tweede ronde dé ronde voor jullie.

Dobbey spannend joh! Wie weet.... oehhhh :D
Duimduimduim
pi_124008111
Snoenk, ja snap ik 20 mln is natuurlijk een stuk beter... maar om je maar even positief te stemmen; ik ken inmiddels best wat mensen en verhalen van mensen die met jullie hoeveelheid en een (aantal) IUI behandelingen een mooi wondertje hebben rondlopen hoor! Ik duim voor je in ieder geval! ^O^ :*

Dobbey, hoe is het inmiddels met jou?! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:21:30 #83
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_124009569
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:49 schreef Jose81 het volgende:
Snoenk, ja snap ik 20 mln is natuurlijk een stuk beter... maar om je maar even positief te stemmen; ik ken inmiddels best wat mensen en verhalen van mensen die met jullie hoeveelheid en een (aantal) IUI behandelingen een mooi wondertje hebben rondlopen hoor! Ik duim voor je in ieder geval! ^O^ :*

Dobbey, hoe is het inmiddels met jou?! :*
Dat doet me goed om te horen! Bedankt. Van het gezicht van de gyn was iets heel anders te lezen.

Ondertussen ook erg benieuwd naar Dobbey is... Hoop op goed nieuws
  woensdag 13 maart 2013 @ 19:34:46 #84
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124018140
Tsja..... Nog steeds negatief en geen enkele teken dat er iets aan komt van een menstruatie ofzo...
Ik hoop nergens meer op dus we zullen zien. Zaterdag nieuwe test....
pi_124019068
Snoenk; welkom hier en veel succes! Hopelijk ben je snel weg hier.

Dobbey; vervelend die onzekerheid, hopelijk wordt het snel duidelijk! Succes met wachten :*

Ik ben even helemaal klaar met spuiten, heb laatst van mijn buik, hij voelt vol en is gevoelig als ik zit of een stuk loop. Ik herken het van de vorige keren, maar het is wel vervelend. Ik ben blij als ik volgende week de punctie heb gehad, voelt altijd als een verlossing :')
  woensdag 13 maart 2013 @ 19:56:23 #86
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124019574
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:49 schreef Poezebeest het volgende:


Ik ben even helemaal klaar met spuiten, heb laatst van mijn buik, hij voelt vol en is gevoelig als ik zit of een stuk loop. Ik herken het van de vorige keren, maar het is wel vervelend. Ik ben blij als ik volgende week de punctie heb gehad, voelt altijd als een verlossing :')
Waardeloos is dat hè? En dat je dan "uitkijkt" naar de punctie hahaha. Mag ik vragen wat en hoeveel je spuit?
pi_124019653
dobbey en poez: Denk aan jullie :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_124020063
Dobbey en Poezebeest Good luck!
Ik kan de komende dagen helaas niet kijken.
Maar ik stuur jullie positieve energie toe.
pi_124020082
Ik ben nog niet teruggebeld voor een nieuwe afspraak. Het is nu 2,5 week geleden dat mijn afspraak werd afgebeld. Ik ga ze morgen maar eens bellen, wantik ben er nu klaar mee.

Poezebeest :*

Een beetje offtopic, maar omdat ik het mede doe voor betere slagingskans van de volgende behandeling wil ik het toch even melden: :)
Ik was na mijn miskraam best een beetje aangekomen (en ik was al niet de slankste). ;) Met mijn 1,66 meter en 80 kilo vond ik het te gortig worden. Nu ben ik vier weken bezig en -4,1, kilo. Voordat ik met de volgende behandeling begin wil ik eigenlijk op mijn streefgewicht van tussen de 65-68 kilo zitten. Ik heb nog even te gaan dus, maar het gaat me tot nu toe echt goed af. En ik ben er ook bij gaan hardlopen, nooit gedacht dat ik dat leuk zou vinden en zou kunnen. Ik hoop dus dat ik mijn volgende behandeling een stuk sportiever en slanker in ga.
pi_124020176
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:56 schreef dobbey het volgende:

[..]

Waardeloos is dat hè? En dat je dan "uitkijkt" naar de punctie hahaha. Mag ik vragen wat en hoeveel je spuit?
Ja ontzettend waardeloos. Ik vind de punctie niet erg, verliep 2 keer pijnloos, ondanks een flinke nabloeding de 1e keer.
Ik spuit 300E gonal en de deca natuurlijk.
  woensdag 13 maart 2013 @ 20:06:55 #91
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124020293
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ben nog niet teruggebeld voor een nieuwe afspraak. Het is nu 2,5 week geleden dat mijn afspraak werd afgebeld. Ik ga ze morgen maar eens bellen, wantik ben er nu klaar mee.


Een beetje offtopic, maar omdat ik het mede doe voor betere slagingskans van de volgende behandeling wil ik het toch even melden: :)
Ik was na mijn miskraam best een beetje aangekomen (en ik was al niet de slankste). ;) Met mijn 1,66 meter en 80 kilo vond ik het te gortig worden. Nu ben ik vier weken bezig en -4,1, kilo. Voordat ik met de volgende behandeling begin wil ik eigenlijk op mijn streefgewicht van tussen de 65-68 kilo zitten. Ik heb nog even te gaan dus, maar het gaat me tot nu toe echt goed af. En ik ben er ook bij gaan hardlopen, nooit gedacht dat ik dat leuk zou vinden en zou kunnen. Ik hoop dus dat ik mijn volgende behandeling een stuk sportiever en slanker in ga.
Jee das echt ruk... Dat je het überhaupt hebt volgehouden zolang te wachten met bellen ik had allang aan de telefoon gehangen.. Ben een echte kenau wat dat betreft *bloos*

En wat ben je goed bezig! Hoe ben je begonnen met hardlopen? Ik wil ook maar kan niet doorzetten hahaha ben zon sukkel daarin....
pi_124020961
Oh Dobbey, ik ben een heel geduldig mens. :D Nee grapje, ik heb het heel druk en ben er niet echt mee bezig daardoor. Ik wil het ook niet mijn leven laten beheersen, en dat gaat me best goed af meestal. :)

Ik ben een schema gaan doen wat je op de site van de hartstichting kunt vinden. Ik bouw wel rustig op, want ik heb/had echt 0,0 conditie. Nu doe ik 3 min. rennen, 2 min. wandelen en dat 4 keer achter elkaar. Over een week of 20 hoop ik 2x28 min. achter elkaar te rennen. Ik krijg er echt energie van en dat had ik nooit van mezelf gedacht. :)
  woensdag 13 maart 2013 @ 20:19:08 #93
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124021222
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh Dobbey, ik ben een heel geduldig mens. :D Nee grapje, ik heb het heel druk en ben er niet echt mee bezig daardoor. Ik wil het ook niet mijn leven laten beheersen, en dat gaat me best goed af meestal. :)

Ik ben een schema gaan doen wat je op de site van de hartstichting kunt vinden. Ik bouw wel rustig op, want ik heb/had echt 0,0 conditie. Nu doe ik 3 min. rennen, 2 min. wandelen en dat 4 keer achter elkaar. Over een week of 20 hoop ik 2x28 min. achter elkaar te rennen. Ik krijg er echt energie van en dat had ik nooit van mezelf gedacht. :)
Kun je nagaan hoe jej hier over komt als geduldig engeltje hahaha

Ok ik ga eens even op de site kijken dank je
pi_124025810
Goed bezig Nikki! Hier moeten er eigenlijk ook wat kilo's vanaf, maar het ontbreekt aan discipline. En heel vervelend dat je nog niets van het ziekenhuis hebt gehoord!
pi_124026297
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ben nog niet teruggebeld voor een nieuwe afspraak. Het is nu 2,5 week geleden dat mijn afspraak werd afgebeld. Ik ga ze morgen maar eens bellen, wantik ben er nu klaar mee.

Poezebeest :*

Een beetje offtopic, maar omdat ik het mede doe voor betere slagingskans van de volgende behandeling wil ik het toch even melden: :)
Ik was na mijn miskraam best een beetje aangekomen (en ik was al niet de slankste). ;) Met mijn 1,66 meter en 80 kilo vond ik het te gortig worden. Nu ben ik vier weken bezig en -4,1, kilo. Voordat ik met de volgende behandeling begin wil ik eigenlijk op mijn streefgewicht van tussen de 65-68 kilo zitten. Ik heb nog even te gaan dus, maar het gaat me tot nu toe echt goed af. En ik ben er ook bij gaan hardlopen, nooit gedacht dat ik dat leuk zou vinden en zou kunnen. Ik hoop dus dat ik mijn volgende behandeling een stuk sportiever en slanker in ga.
Goed bezig Nikki
Probeer niet te hard af te vallen. Het gaat om levensveranderingen en niet om "lijnen/afvallen".
Lekker energiek in het leven zitten.
Ik probeer ook wat af te vallen. Ik ben super gemotiveerd.
Ik gebruik er een app voor myfitnesspal.
Maar ik kan helaas niet veel sporten want ik vlieg de hele tijd overal uit de kom.
Misschien kan het ook wel iets bijdrage aan je kinderwens.
pi_124029811
Dat dus Gaddle, ik hoop dat het er een positief effect op heeft. We zien wel. Ik doe overigens weightwatchers en dat is echt goed te doen, geen vaag crashdieet.
Wat vervelend dat je elke keer ledematen uit de kom hebt, lijkt me pijnlijk! :(
pi_124038163
Dobbey, bij jou is het nog even spannend! Zegt je gevoel iets of heb je er nog niet zo'n gevoel bij?

Poezebeest, veel sterkte dan nog even. Gek dat iedereen die IVF zo anders beleefd. Ik had helemaal geen last van buikpijn, maar wel van de punctie, dat deed toch een pijn!

Nikki, lekker hoor, dat je aan het sporten en gezond eten ben. Ik denk dat als jij lekker in je vel zit dat alleen maar mee kan helpen.
  donderdag 14 maart 2013 @ 12:59:33 #98
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_124045898
Welkom, snoenk. Hopelijk hoef je niet te lang in dit topic te blijven en kun je snel door.

Dobbey wat wordt je geduld op de proef gesteld zeg!

Nikki, wat goed! ^O^ dat zal vast een positief effect hebben.

Poezebeest, fijn dat je punctie er aan zit te komen. :* voor de laatste loodjes.

Ik ben vanmorgen met (8> in het ziekenhuis geweest. Ook gelijk een echo gehad. Diagnose was direct duidelijk: PCOS. Er waren heel veel eitjes zichtbaar in mijn eierstokken. Verder scoor ik ook op alle andere mogelijke klachten positief. Er was dus geen twijfel over mogelijk. Ergens voel ik me opgelucht, want: zie je wel, ik ben niet gek. Er is echt wel iets aan de hand. :{ toch is het ook wel even een flinke shock. Het gaat dus echt niet lukken zonder hulp...

Vervolgafspraak gelijk gemaakt, dan worden uitslagen van bloed- en zaadonderzoek besproken. Het worden drukke maanden vrees ik...
pi_124047303
Frummeltje, ik kan me voorstellen dat het een schok is voor je/jullie.. Gelukkig zijn er wel veel PCOS mama's hier op fok te vinden ;), dus probeer de moed er een beetje in te houden... al is dat wel heel lastig natuurlijk als je dit net pas gehoord hebt... Sterkte met de hele medische malle molen. :*

Nikki, wat goed van je!! Afvallen kàn niet alleen een positief effect hebben, het ìs zo! :-D Voor Bas zijn wij 2,3 jaar bezig geweest en ook ik ben klein en bol (1.63 en woog toen -en nu- ook om en nabij de 80). Om dat bij een eventuele tweede te voorkomen, wilde ik afvallen. We hadden er een jaar voor uit getrokken. Na één maand bij de diëtiste 6 kilo kwijt en ik had direct een eisprong en een daarop volgende heftige menstruatie. Een maand later werd ik niet ongesteld, waar ik van baalde.... maar wat bleek? Na een maand (!) bleek ik dus zwanger te zijn van Luc... hoe bedoel je gewicht heeft invloed op je hele hormoonhuishouding?! Ik ben er dus helemaal van overtuigd, kan niet anders. Maar jij bent hartstikke goed bezig *O* ! Succes!!!! ^O^
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 14 maart 2013 @ 14:15:17 #100
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_124048272
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:45 schreef Jose81 het volgende:
Frummeltje, ik kan me voorstellen dat het een schok is voor je/jullie.. Gelukkig zijn er wel veel PCOS mama's hier op fok te vinden ;), dus probeer de moed er een beetje in te houden... al is dat wel heel lastig natuurlijk als je dit net pas gehoord hebt... Sterkte met de hele medische malle molen. :*


Nikki, wat goed van je!! Afvallen kàn niet alleen een positief effect hebben, het ìs zo! :-D Voor Bas zijn wij 2,3 jaar bezig geweest en ook ik ben klein en bol (1.63 en woog toen -en nu- ook om en nabij de 80). Om dat bij een eventuele tweede te voorkomen, wilde ik afvallen. We hadden er een jaar voor uit getrokken. Na één maand bij de diëtiste 6 kilo kwijt en ik had direct een eisprong en een daarop volgende heftige menstruatie. Een maand later werd ik niet ongesteld, waar ik van baalde.... maar wat bleek? Na een maand (!) bleek ik dus zwanger te zijn van Luc... hoe bedoel je gewicht heeft invloed op je hele hormoonhuishouding?! Ik ben er dus helemaal van overtuigd, kan niet anders. Maar jij bent hartstikke goed bezig *O* ! Succes!!!! ^O^
We houden zeker de moed erin. De arts zei al dat het vrij eenvoudig te omzeilen is en de kans op zwangerschap nog prima was. Wel nog even afwachten wat manlief produceert... Maar we hebben goede hoop.

Dat klinkt positief! Dat dat zo'n effect kan hebben zeg. Ik heb geen overgewicht, dus hoef daar niets aan te doen. Wel super fijn dat het bij jou zo goed heeft gewerkt!
pi_124049159
Frummeltje, wauw.... Tuurlijk is het balen dat het dus niet uit zichzelf gaat lukken, maar ik kan me ook goed voorstellen dat je opgelucht bent dat het dus wel iets was waar jullie niks aan konden doen dat je nu nog geen mama bent. Hopelijk gaat voor jullie het traject met de PCOS-diagnose goed lukken! :*
  donderdag 14 maart 2013 @ 14:52:35 #102
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_124049380
Frummeltje :* balen zeg, maar tegelijkertijd weet je nu wel waar je aan toe bent. En dat je er niks aan kan doen dat je nog geen kindje hebt.
Heel veel sterkte en succes de komende maanden :* en je weet hier mag je altijd van je afschrijven als het even hoog zit
Be happy with the little things in life
pi_124049977
Frummel, aan de ene kant is het natuurlijk klote dat het niet gaat lukken zonder hulp. Aan de anderekant is er nu wel actie. Heel veel succes komende tijd. :*
  donderdag 14 maart 2013 @ 17:21:19 #104
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124054868
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:05 schreef Poezebeest het volgende:

[..]

Ja ontzettend waardeloos. Ik vind de punctie niet erg, verliep 2 keer pijnloos, ondanks een flinke nabloeding de 1e keer.
Ik spuit 300E gonal en de deca natuurlijk.
Sorry ik had hier overheen gelezen. Dat is ook best nogal veel. Mag je de 300 in 2xspuiten?
  donderdag 14 maart 2013 @ 17:21:52 #105
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124054887
Frummeltje dat zijn niet de berichten waar je op zit te hopen :*
pi_124057652
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:21 schreef dobbey het volgende:

[..]

Sorry ik had hier overheen gelezen. Dat is ook best nogal veel. Mag je de 300 in 2xspuiten?
Ik spuit alles in 1x, gaat goed. Is best veel idd, maar ben geloof ik niet heel makkelijk te stimuleren. Vorige keer 10 follikels en 6 eicellen geloof ik.

Frummeltje; wat vervelend die diagnose. Hopelijk word je met een beetje hulp snel zwanger!
  donderdag 14 maart 2013 @ 18:54:57 #107
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124057911
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 18:46 schreef Poezebeest het volgende:

[..]

Ik spuit alles in 1x, gaat goed. Is best veel idd, maar ben geloof ik niet heel makkelijk te stimuleren. Vorige keer 10 follikels en 6 eicellen geloof ik.

Frummeltje; wat vervelend die diagnose. Hopelijk word je met een beetje hulp snel zwanger!
Ik spoot ook 300 eenheden en moest dit verdelen over 2x. S'morgens 150 eenheden en s'avonds 150 eenheden. Weliswaar 1 spuit meer per dag maar het voordeel vond ik dat mijn buik niet zo beurs was. Ik reageerde er in eerste instantie goed op voor mijn doen, 8 follikels alleen in Zwolle bleek er maar 1 eicel in te zitten en dat was onze enige en laatste poging.
  donderdag 14 maart 2013 @ 20:53:08 #108
57497 happyme28
I'm so happy
pi_124063423
Ik las dit vandaag op de site van mijn zkh:
http://www.rdgg.nl/index.(...)r6vsl7fl0m4gcqk42eo2

Mooi dat het kan!

Frummel, wat een vervelende diagnose, maar waarschijnlijk heb je nu meer kans op een zwangerschap dan voor de diagnose. Ik hoop op snel mooi nieuws.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 10:28:05 #109
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_124083103
psst dames als je via pc of laptop zit, check helemaal onder aan de pagina O+
Be happy with the little things in life
pi_124085434
Hallo dames :W
Ik geloof dat ik me hier zo langzaam aan ook mag melden.
Ik schrijf al een tijdje mee in het topic "wachten op het tweede streepje", maar het wordt tijd dat ik doorschuif.
Even een korte introductie:
In augustus 2011 gestopt met de nuvaring, helaas bleef zwangerschap uit en ben ik eind januari 2013 naar de huisarts gegaan. In februari naar de gynaecoloog, die de diagnose PCOS heeft gegeven. Eerst een cyclus gevolgd met echo's waarin eigenlijk niets gebeurde, ik heb toen provera gekregen om bloeding op te wekken en ben gestart met clomid 50mg voor 5 dagen. De echo afgelopen maandag liet een klein beetje groei zien, helaas was dat gisteren alweer gestagneerd. Nu maandag weer voor een echo om te kijken hoe het er dan voor staat.

Ik heb weleens wat meegelezen hier, maar weet niet van iedereen in welk traject jullie zitten. Ik wil iedereen in ieder geval heel veel succes wensen.
pi_124087596
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 10:28 schreef droomvrouwtje het volgende:
psst dames als je via pc of laptop zit, check helemaal onder aan de pagina O+
Wasdatdan? O+
  vrijdag 15 maart 2013 @ 12:54:34 #112
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_124088192
Vind het wel lief O+ een complimentje
Be happy with the little things in life
pi_124088368
Ik vind het heel vervelend om te zien dat steeds meer mensen uit het tweede streepje-topic waar ik ook nog mee gepost heb toen ik daar begon, ineens gaan doorschuiven naar hier. Bah. :( Ik hoop dat jullie allemaal snel mogen doorschuiven naar het zwangerschapstopic.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 16:07:26 #114
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_124095692
Ah nou zie ik het droomvrouwtje! Leuk!!!

Idd Nanuke: aanwas hier is hoe dan ook niet goed.... wel gezellig, maar we zien ze hier liever niet.

Welkom Sethiwe! Jammer dat je ook hier aan schuift.Hoop dat ze de follikels snel aan het groeien krijgen en je wel 2 streepjes kan plassen.Iig wel soort van fijn dat er een oorzaak is voor het niet lukken.

Frummeltje: balen dat ook jij pcos hebt. Maar dan is er iig wel hoop dat het jullie met hormonen nog zo kan gaan lukken. Duim voor jullie!
  vrijdag 15 maart 2013 @ 16:35:30 #115
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_124096894
Sethwi helemaal vergeten jou welkom te heten. Jammer dat je hier komt melden, ik hoop dat je gauw verder kan en snel zwanger bent
Be happy with the little things in life
  vrijdag 15 maart 2013 @ 17:31:13 #116
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124099203
Sethiwe welkom :*


Hier zijn de rode duivels gearriveerd, op naar de volgende ronde dus.... Vanaf vandaag starten met de oestrogeen tabletten, ben benieuwd wat die gaan doen.
pi_124102122
Sethiwe welkom :*
dobbey: shit wat naar :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  vrijdag 15 maart 2013 @ 21:38:48 #118
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_124109832
Welkom Sethiwe.

Dobbey wat vervelend, had echt gehoopt op goed nieuws voor je :*
  vrijdag 15 maart 2013 @ 21:44:16 #119
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124110073
Hele dag nergens last van gehad.. Druk op werk enz... Manlief is nu heen sporten dus ik ben alleen en voel me toch een portie k*t.... Heb knetterharde muziek op staan om er door heen te komen maar vooralsnog lukt het niet echt :'(
  vrijdag 15 maart 2013 @ 21:53:47 #120
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_124110534
Dobbey :* dikke knuffel voor jou. Stomme rode duivels :(
Be happy with the little things in life
pi_124112493
Dobbey :*, soms is het allemaal even stom. :(

Ik heb ook zo'n momentje vandaag. Een familielid (wel ver weg dus zie haar nooit) zwanger. En toch vind ik het niet leuk! :( Ik wil ook!
  vrijdag 15 maart 2013 @ 23:36:49 #122
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124115793
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dobbey :*, soms is het allemaal even stom. :(

Ik heb ook zo'n momentje vandaag. Een familielid (wel ver weg dus zie haar nooit) zwanger. En toch vind ik het niet leuk! :( Ik wil ook!
:* ik denk dat dat nu ook ff mijn probleem is... Gister bij mijn vriendin geweest die 22 weken zwanger is en ik was/ben gewoon jaloers op haar buik.... Dat het nu weer niet gelukt is doet me vrij weinig, klinkt hard maar diep in mijn hart heb ik nog steeds het gevoel bij donatie uit te komen, maar ik was zo graag samen zwanger geweest...
pi_124133861
Bedankt voor het welkom heten.

Dobbey hoe is het nu? Wat jammer dat het niet gelukt is, ik hoop dat het met de oestrogeentabletten wel gaat lukken en je toch samen met vriendin zwanger kan zijn.

Mijn schoonzusje is ook zwanger, heel leuk voor hun, maar soms ook wel extra confonterend dat het bij ons nog niet gelukt is. Ze weten niet dat we ook bezig zijn, wil het voor hun niet lastiger maken. Maar dat maakt dat ik hetzelf soms wel moeilijk vind.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:23:10 #124
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124136171
Ik ben er weer door, een bezoekje aan de kapper vanmiddag dat 4 uur duurde heeft goed geholpen hahaha

Dat ze niet weten dat jullie bezig zijn lijkt me helemaal lastig... Ik kan tegen mijn vriendin alles zeggen en zou er niet aan moeten denken dit voor me te moeten houden. Succes daar mee :*
  zondag 17 maart 2013 @ 20:05:55 #125
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_124176925
Sethiwe: lastig is dat, vooral als het zo dichtbij komt. :*

Dobbey: :*

Hier begon de dag vandaag met menstruatiepijn en bloedverlies, maar het is ondertussen ook alweer gestopt..... geen idee wat ik ervan moet denken, maar ik krijg zo iig geen vertrouwen in een goede zwangerschap :( .
pi_124177416
Dobbey; wat balen dat je toch ongesteld bent geworden. De duidelijkheid is dan wel weer fijn :*

Setiwe; dikke knuffel voor jou :*

Hobbesje; hou die baby binnen! Niks geen menstruatiepijn en bloedverlies. Ik hoop dat het hierbij blijft :*

Ik heb dinsdag de punctie en hopelijk vrijdag een tp. Ik vind het nu toch wel spannend worden.
  zondag 17 maart 2013 @ 21:12:55 #127
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_124180731
Ik doe m'n best poezebeest! Dank je.

Jij succes! Spannend idd -dit is toch HET stukje waar alles om draait. Duim voor jullie.
pi_124181573
Hobbes, niet doen hoor.... :*

Poezebeest spannend! Ik duim voor een 'goed-te-doen' punctie en een plakkerd!

Ik heb gisteren dan toch goedkeuring van de verzekering gekregen. *O* Morgen de gyn maar eens bellen, die kerel zal toch niet al drie weken ziek zijn?!
  zondag 17 maart 2013 @ 21:30:40 #129
61183 leonieke
Dan toch?
pi_124181851
Veel succes poezebeest :*

Hobbesje, ik hoop dat alles goed blijft gaan :Y

quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb gisteren dan toch goedkeuring van de verzekering gekregen. *O* Morgen de gyn maar eens bellen, die kerel zal toch niet al drie weken ziek zijn?!
Ik hoop van niet (ik heb dé afspraak op 29/03)
  zondag 17 maart 2013 @ 22:04:25 #130
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_124184073
Fijn Nikki!!! :)
Die man kan echt niet 3 weken ziek zijn...! (hoop ik voor je iig)
pi_124185582
Thnx meiden!

Fijn dat je toestemming hebt Nikki! En ik kan me ook niet voorstellen dat die goede man drie weken ziek is. Hopelijk weet je morgen meer!
pi_124196368
Nikki fijn dat de goedkeuring van de verzekering er is.
Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

Hobbesje wat onzeker dat je bloedverlies hebt en menstruatiepijn :* .
Is het weggebleven?
Ik duim dat het goed mag blijven gaan.

Poezebeest heel veel succes morgen met de punctie.

Hier een echo gehad en zoals verwacht geen groei, dus start provera voor 10 dagen en daarna clomid verdubbelen.
  maandag 18 maart 2013 @ 16:04:58 #133
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_124209314
Bloedverlies hier is weer terug. Net als de buikpijn.... Heb gebeld en meestal is het het begin van een miskraam, maar ik moet toch door blijven gaan met de hormonen tot het tegendeel bewezen is volgende week woensdag. Want het is ook wel eens loos alarm. Afwachten dus.

Sethiwe: balen dat er geen groei was. Hoop dat het nieuwe protocol wel z'n werk doet! (heb je alleen clomid of ook nog puregon erbij?)

Nikki: is de gyn nog ziek of niet??
pi_124212552
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:04 schreef Hobbesje het volgende:
Bloedverlies hier is weer terug. Net als de buikpijn.... Heb gebeld en meestal is het het begin van een miskraam, maar ik moet toch door blijven gaan met de hormonen tot het tegendeel bewezen is volgende week woensdag. Want het is ook wel eens loos alarm. Afwachten dus.
He, Hobbesje wat naar. Ik duim voor je. Mijn zus heeft na meerdere miskramen een zwangerschap voldragen en m'n nichtje is fantastisch. Helaas was die zwangerschap ook verre van zorgenloos met meerdere malen bloedverlies in de eerste 15 weken.

Het is je zo gegund dat jij straks ook een wolk van een kindje hebt hier en dat je zwangerschap zorgenloos mag zijn. Ik denk aan je. :*
  maandag 18 maart 2013 @ 17:21:29 #135
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_124212844
Hobbesje :{ ik hoop dat het loos alarm is :* mijn duimen draaien
Be happy with the little things in life
pi_124216413
Hobbesje; blergh! Ik duim voor loos alarm!
pi_124223106
Hobbes wat ontzettend rot die onzekerheid. En wachten duurt al zo lang. :*

Ik heb vandaag niet naar de gyn gebeld, ik had het nummer niet en zat op mijn werk. Morgen een nieuwe kans. Ik wil het starten ook niet overhaasten, want ik ben nu ook even lekker bezig met afvallen. Ik zou starten in mei/juni geloof ik wel oké vinden. :)
pi_124243973
Zo, punctie weer achter de rug. Was weer goed te doen, hoewel ik het aanprikken nu wel vervelender vond dan de vorige keren. Resultaat mocht er ook zijn, 9 eicellen. Hoop dat er 1 embryo uitkomt zodat die vrijdag teruggeplaatst kan worden. Nu op de bank bijkomen, mijn buik is flink beurs en pijnlijk nu.
pi_124244379
*O* Poezebeest, 9 zelfs! Nou lekker uitrusten inderdaad... ik ga duimen voor een TP vrijdag! :*

Hobbesje, wat moet dat killing zijn zeg, zo onzeker... Succes/sterkte! :*
pi_124249383
Hobbesje, bah wat naar om nog heel tijd in die onzekerheid te zitten. Ik duim voor een goede afloop.

Poezebeest, wat fijn dat de punctie nu weer achter de rug is en wat een mooie score! Ik hoop op een terugplaatsing vrijdag.

Nikki goed bezig met afvallen.
Ik ben zelf ook aan het afvallen, pcos kan met overgewicht te maken hebben. Ben zelf iets te zwaar, dus nu maar proberen om met mijn bmi onder de 25 te komen.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 14:51:46 #141
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_124251262
Poezebeest ik heb nog aan je gedacht vanmorgen. Ik duim voor een goede bevruchting :*
Be happy with the little things in life
  dinsdag 19 maart 2013 @ 14:58:18 #142
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_124251503
Hobbesje wat vervelend. Hoop dat het gewoon goed komt allemaal
  dinsdag 19 maart 2013 @ 15:04:55 #143
384078 Rinn
wanna panda
pi_124251759
Welkom Sethiwe! Succes met de behandeling, hopelijk slaat het snel aan!
Hobbesje wat balen. Ik hoop dat het toch nog allemaal de goede kant uitgaat.
Hé nee, Dobbey wat &^$%^$%^$ :( . Gelukkig heeft de kapper je weer wat goed gedaan. ;)
Spannend Poezebeest. Ik duim voor jullie! ^O^

Vandaag was het bij ons dag 11 en meteen een follikel van 18 mm! :o
Donderdag op voor IUI 5.
Vorige keer heb ik me voor mijn gevoel te druk zitten maken in de wachtweken.
Ik wil nu proberen om het zo goed mogelijk uit mijn hoofd te zetten.
Daarom zal ik hier de komende weekjes misschien niet meer hier posten of lezen.
Ik hoop me hier straks met goed nieuws terug te melden en hoop dan hier van de rest van de meiden ook goed nieuws te kunnen lezen :Y
Voor in de tussentijd, iedereen succes en sterke en dikke knuf! :*
pi_124264315
Poezebeest wat een mooi resultaat! Nu lekker bijkomen.

Rinn, mooi! *O*

Ik heb gemaild naar het ziekenhuis. Kreeg bericht terug dat mijn vraag is doorgestuurd naar de gyn. Nu weer in wachtmodus dus. :)
  dinsdag 19 maart 2013 @ 22:11:10 #145
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_124271440
Aan alle doorschuivers vanuit het tweedestreepjestopic: welkom ;( :* Niet tof, maar hopelijk kunnen jullie snel en met succes aan de slag.

Poezebeest en Rinn *O* Klinkt als heel goed nieuws en er spannend ook ^O^

Hobbesje ik duim dat alles gewoon goed is :*

En nikki fijn dat de fout hersteld is, hopelijk de dokter nu snel iets van zich horen.

Ik hou het even kort, ik moet nog eens echt goed bijlezen. Ik volg t allemaal maar half op dit moment, beetje teveel stress atm dus sorry.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 20 maart 2013 @ 09:40:54 #146
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124283002
Wow poezebeest dat is een beste score! Ik duim voor een terugplaatsing vrijdag ^O^

Rinn dat is een beste follikel. Ik hoop dat we je over een tijdje terug zien met goed nieuws :*

Nikki weer wachten…. :X

Chanty doe rustig aan :*

Hier staan we weer op het punt om richting het zuiden te gaan. Manlief kan niet mee dus mijn vader gaat mee :D Gister nog een leuk cadeautje van mijn nichtje gekregen. Ze weet dat het op het moment niet zo lukt en dat ik dan veel taarten en zo maak om mijn hoofd leeg te maken, komt ze in ene aan zetten met 20 kg witte chocola en 25 kg melkchocolade :o kon ze via via aankomen, zo lief O+
pi_124283036
O wow chocolade! Als er iets troostvoer is ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 20 maart 2013 @ 09:44:29 #148
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124283084
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:42 schreef Tally het volgende:
O wow chocolade! Als er iets troostvoer is ;)
Is een beetje lastig voor weg bijten aangezien het 2 grote brokken zijn, gegoten in een winkelmandje O-) Ik ben bang dat ik later ff de schuur in moet duiken voor een hamer en een beitel omdat ik het anders niet eens op kan bergen :D
pi_124283123
Die lepel aflikken als je het smelt kan best O-)
Van de week nog gedaan met pindarotsjes maken :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 20 maart 2013 @ 09:48:37 #150
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124283170
Hahaha das waar en je brengt me meteen op een idee :Y)
pi_124283379
Spannende ontwikkelingen allemaal.
Ik zit op het moment in sneeuw. Lekker even mn hoofd leeg maken.
Heerlijk er even tussen uit.
Wachten kan verschrikkelijk zijn. Maar nu is het gelukkig al bijna april.
  woensdag 20 maart 2013 @ 10:05:51 #152
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_124283556
Bedankt voor de succeswensen nog meiden. :) Ik moest dit weekend even voor mijn gevoel door de pijn heen. Afgelopen maandag een aantal collega's ingelicht en ook mijn teamleidster aangegeven dat ze misschien wat meer verzuim kan verwachten i.v.m. de behandeling. Iedereen reageerde heel lief, dus dat is heel fijn. 's Avonds nog even flink gejankt maar gisteren kon ik er al wel weer wat grapjes over maken.

Sethiwe, ik zie dat je meegekomen bent naar dit topic. Ik voel me bijna schuldig dat ik je heb 'verwaarloosd' met jouw diagnose... Nu ik weet wat het is, snap ik het ineens veel beter hoe je je voelt. Heftig he, hier aansluiten... Ik hoop dat je hier je verhaal kwijt kunt.

Dobbey, dus toch... Dikke knuffel! :*

Jemig Hobbesje, jij krijgt het wel voor je kiezen zeg... :*

Fijn dat je verzekering je gunstig gezind is, Nikki! Nu nog even in wachtstand, maar hopelijk heb je snel meer duidelijkheid. :)

Poezebeest een goede punctie! Ik ga heel hard voor je duimen dat er een hoop kindjes-to-be ontstaan. ^O^

Rinn ook goed nieuws zie ik! Dat is wel flink volgens mij he? Spannend! Ik ga voor je duimen! ^O^

Chanty, ga op je gevoel af. Kus voor jou. :*

Gaddle, veel plezier in de sneeuw. Lekker je hoofd leegmaken :*
  woensdag 20 maart 2013 @ 14:20:30 #153
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_124292035
Oh Dobbey: wat een berg chocola! En wat lief.

Gaddle: geniet ervan. Niets lekkerder dan even helemaal ergens anders te zijn.

Hier is het denk ik nu wel over. Vandaag hele erge buikpijn gevolgd door steviger vloeien en daarstrak een heel aantal stolsels verloren... Buikpijn is nu minder en het vloeien ook. Nu maar hopen dat het dan ook over is nu (en schoon is). Morgenvroeg maar eens bellen over hoe nu verder. We hadden afgesproken dat als het niet zou lukken we iig afspraken moeten hebben voor bloedprikken, zaadonderzoek en dat we dan weer op de lijst voor ICSI willen - maar ik denk dat ik in dit geval ook nog wel even bij de arts langs wil voor een echo om te kijken of alles er ok uitziet en dan ga ik de vroege zwangerschapsecho maar afzeggen. Heb niet zo veel trek om tijdens dat spreekuur (blijkbaar hebben ze dat elke woensdagmiddag) daar op de bank te zitten nl. terwijl je al weet dat het mis is.
  woensdag 20 maart 2013 @ 14:32:34 #154
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_124292478
Nee ;( wat klote zeg!

:* voor jou

Hier kwam net een collega langs met haar pasgeboren baby, toen kreeg ik het toch even te kwaad. Kan normaal dat soort dingen prima handelen, zal wel door alle stress komen maar moest gewoon even huilen. Ook heel fijn want was onderweg naar een bespreking met leidinggevende. Die is wel op de hoogte gelukkig, anders had ik wat uit te leggen gehad.

Morgen intake in Voorburg.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 20 maart 2013 @ 14:43:24 #155
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_124292869
Chanty ook een :* voor jou.
Soms moet het er gewoon even uit en moet je het maar laten gaan. Succes morgen met de intake.
pi_124293783
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 14:20 schreef Hobbesje het volgende:
Oh Dobbey: wat een berg chocola! En wat lief.

Gaddle: geniet ervan. Niets lekkerder dan even helemaal ergens anders te zijn.

Hier is het denk ik nu wel over. Vandaag hele erge buikpijn gevolgd door steviger vloeien en daarstrak een heel aantal stolsels verloren... Buikpijn is nu minder en het vloeien ook. Nu maar hopen dat het dan ook over is nu (en schoon is). Morgenvroeg maar eens bellen over hoe nu verder. We hadden afgesproken dat als het niet zou lukken we iig afspraken moeten hebben voor bloedprikken, zaadonderzoek en dat we dan weer op de lijst voor ICSI willen - maar ik denk dat ik in dit geval ook nog wel even bij de arts langs wil voor een echo om te kijken of alles er ok uitziet en dan ga ik de vroege zwangerschapsecho maar afzeggen. Heb niet zo veel trek om tijdens dat spreekuur (blijkbaar hebben ze dat elke woensdagmiddag) daar op de bank te zitten nl. terwijl je al weet dat het mis is.
Bah sterkte
Ik snap dat je er dan niet wilt zitten.
Ik heb dat zelf ook meegemaakt.
Doe lekker rustig aan.
  woensdag 20 maart 2013 @ 15:19:49 #157
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_124294297
hobbes :( flink balen zeg. Heel veel sterkte :*
Be happy with the little things in life
  woensdag 20 maart 2013 @ 15:26:20 #158
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_124294582
Hobbes :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_124294913
Oh hobbesje wat verdrietig dat het toch echt mis is gegaan. :*

Chanty :* en ook sterkte met alle stress. Heel veel succes morgen. Is het gelukt uiteindelijk met je dossier overdracht?

Gaddle geniet van je vakantie.

Rinn heel veel succes met je iui.

Frummel je hoeft je niet schuldig te voelen hoor. Aan de ene kant is het niet fijn om te horen, aan de andere kant is het fijn dat er iets is waar wat aangedaan kan worden. Nu hoop ik dat het met deze dosis clomid gaat lukken en anders zien we weer. Kan me er heel druk om maken, maar het helpt niet mee. Dus voor nu weer vol goede moed op naar volgende ronde. Kan me voorstellen dat als je verder in het traject zit dat de moed erin houden veel lastiger is. Misschien is het ook wel een beetje naief van mij om zo te denken.
Frummel wat gaat erbij jou nu gebeuren?
  woensdag 20 maart 2013 @ 15:44:36 #160
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_124295380
Ja! Dat was het goede nieuws, vandaag gebeld en ze hebben het binnen dus dat scheelt mij weer een hoop werk vanavond om alle behandelresultaten en medicatie uit te pluizen :)
Ze hebben toch nog iets goed geregeld in Zoetermeer.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_124295450
Chanty; dikke knuffel voor jou!

Hobbesje; wat verdrietig en vervelend dat het toch mis gaat. Dikke knuffel voor jou :*
Heb je de echo in Nijmegen? Bij mijn mk ben ik gewoon naar die afspraak geweest, was bij behandelaar, maar ze wisten vd mk, dus dat werd een iets andere afspraak. Mogelijk hoeft jouw afspraak dus niet veranderd te worden.
  woensdag 20 maart 2013 @ 17:08:58 #162
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124299171
Hobbes bah :*

Chanty fijn dat je je daar in ieder geval geen zorgen meer over hoeft te maken ^O^

Hier 4 uur in de auto gezeten voor een gesprekje van 5 minuten. Hij was (hij wel :') ) heel blij met mijn langere cyclus want schijnbaar was dit de bedoeling, een teken dat het oestrogeen zijn werk doet, fijn dat ik dat ook begrepen had :X :D Anniehoe het was nu te kort geleden om te kijken of er iets groeide dus maandag weer terug. Als er dan weer een follikel zit dan weer bij spuiten en nu de dosis oestrogeen verhogen naar 2 tabletten per dag.
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:55:39 #163
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_124305996
Poezebeest het is idd in Nijmegen, maar ik weet dat mijn behandelend gyn er dan niet is en ik dus iemand anders krijg. En dit wil ik toch wel graag met haar doornemen. Dan kan ik het beter verplaatsen, anders moet ik nog een keer een uur heen en een uur terugrijden (of telefonisch en daar hou ik niet heel erg van). Als het niet kan op de korte termijn laat ik het wel zo staan.

Dobbey: fijn dat je gyn tevreden is! En idd met oestrogeen wordt je cyclus langer ;). Lange reistijd hebben jullie...
pi_124319372
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:55 schreef Hobbesje het volgende:
Poezebeest het is idd in Nijmegen, maar ik weet dat mijn behandelend gyn er dan niet is en ik dus iemand anders krijg. En dit wil ik toch wel graag met haar doornemen. Dan kan ik het beter verplaatsen, anders moet ik nog een keer een uur heen en een uur terugrijden (of telefonisch en daar hou ik niet heel erg van). Als het niet kan op de korte termijn laat ik het wel zo staan.

Dobbey: fijn dat je gyn tevreden is! En idd met oestrogeen wordt je cyclus langer ;). Lange reistijd hebben jullie...
Oh zo, ik snap het helemaal! Hopelijk heeft je behandelaar snel tijd voor je.
Ik moest en zou de 1e keer bij mijn behandelaar ingepland worden volgens de mevrouw aan de telefoon, wat resulteerde in een eerste echo met 9w5d. Die heb ik toen niet gehaald, maar ik vond het ook best laat. Mocht het ooit weer zo zijn dan wil ik echt vroeger.
  donderdag 21 maart 2013 @ 08:53:41 #165
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_124324632
Succes met de intake vandaag Chanty!

Fijn dat gyn blij is inderdaad dobbey :)

Ik denk dat het goed is om hoop te blijven houden Sethiwe. Jij bent al met de behandeling bezig, wij zijn nog niet zover. (8> heeft vanmorgen zijn spulletje ingeleverd voor onderzoek en ik laat aanstaande maandag bloed prikken. Gyn wilde dat ik dat op de 21e dag van mijn cyclus liet doen. In eerste week april weer een afspraak om de uitslagen te bespreken. Twee spannende wachtweken dus. Hopelijk is er behalve mijn pcos niks aan de hand en kunnen we het nog enigszins op eigen gelegenheid verwekken. Even afwachten nog dus...
  donderdag 21 maart 2013 @ 13:20:01 #166
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_124331662
Jeetje Dobbey je bent wel ff onderweg zeg! En dat is elke keer dat je naar het ziekenhuis moet zo'n trip? :o

Frummel spannend ik hoop t beste voor jullie :*

Hier intake gehad en heb er een veel beter gevoel bij dan bij het vorige ziekenhuis. Eerste opmerking van de gyn was dat de informatie vanuit zoetermeer nogal summier was en dat er weinig onderzoek was gedaan (klopt vond ik ook al :') ). Hij wil dus sowieso starten met uitgebreider onderzoek waarbij niet alleen naar mijn hormonen wordt gekeken maar ook bv de bijnieren en schildklier en zo. Dus meteen bloed laten prikken en over 4 weken wordt de uitslag besproken en een behandelplan opgesteld. Sowieso is hij de enige gyn die de behandeling leidt ipv 8 verschillende. En hij reageerde ook uitermate verbaasd op sommige acties in zoetermeer qua medicatie, dus ook daar zat ik met mijn gevoel goed dat het niet klopte.

Enige waar ik niet zo vrolijk van werd, was dat hij me aan de lichte kant vindt (BMI=20,3) dus hij wil kijken of dat mogelijk invloed heeft. Maar ik heb gewoon een gezond gewicht, zie er ook niet ongezond dun uit, maar goed... komende 4 weken weer rust en dat is wel fijn want op dit moment genoeg stress op t werk.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_124332092
Hobbes :*
Rest nog niet bijgelezen, ga ik snel doen :@ :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:57:51 #168
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_124335230
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:20 schreef Chanty het volgende:
Jeetje Dobbey je bent wel ff onderweg zeg! En dat is elke keer dat je naar het ziekenhuis moet zo'n trip? :o

Frummel spannend ik hoop t beste voor jullie :*

Hier intake gehad en heb er een veel beter gevoel bij dan bij het vorige ziekenhuis. Eerste opmerking van de gyn was dat de informatie vanuit zoetermeer nogal summier was en dat er weinig onderzoek was gedaan (klopt vond ik ook al :') ). Hij wil dus sowieso starten met uitgebreider onderzoek waarbij niet alleen naar mijn hormonen wordt gekeken maar ook bv de bijnieren en schildklier en zo. Dus meteen bloed laten prikken en over 4 weken wordt de uitslag besproken en een behandelplan opgesteld. Sowieso is hij de enige gyn die de behandeling leidt ipv 8 verschillende. En hij reageerde ook uitermate verbaasd op sommige acties in zoetermeer qua medicatie, dus ook daar zat ik met mijn gevoel goed dat het niet klopte.

Enige waar ik niet zo vrolijk van werd, was dat hij me aan de lichte kant vindt (BMI=20,3) dus hij wil kijken of dat mogelijk invloed heeft. Maar ik heb gewoon een gezond gewicht, zie er ook niet ongezond dun uit, maar goed... komende 4 weken weer rust en dat is wel fijn want op dit moment genoeg stress op t werk.
Dat klinkt goed Chanty! Altijd prettig als je, zeker na zo'n nare ervaring in Zoetermeer, nu zo serieus genomen wordt en er echt goed onderzoek wordt gedaan. Denk je dat ze een andere diagnose gaan stellen bij je? Ik ga in ieder geval voor je duimen dat het iets is waar ze relatief eenvoudig iets aan kunnen doen! Je BMI is prima hoor; ik heb zelf ook een BMI van 19,8. Dat zit netjes tussen de 18,5 en 24,9 wat aanbevolen wordt, ook voor jou. :)

Hobbes, voor jou een dikke knuffel en :*
pi_124335463
Hobbesje, wat ontzettend balen.. :*

Chanty, ik hoop dat het andere ziekenhuis je meer geluk brengt!

Ik kom me hier maar weer voorzichtig melden.. Afgelopen zondag kwamen we erachter dat ik helaas weer een miskraam had, het hartje was gestopt met 8,5 week (met 7,5 week hebben we nog een kloppend hartje gezien).. Ik was ruim 10 weken zwanger, dus het is wel hard aangekomen.. Het vruchtje is er dinsdag gelukkig wel zelf uitgekomen, maar wat was dat heftig, zeg, echt een soort minibevalling!

Vandaag heb ik weer een echo gehad en er moet alleen nog een beetje bloed uit, dan is hij weer schoon.. Ik mocht direct weer beginnen met Clomid, maar we nemen nu heel even pauze.. Eerst verhuizen naar ons nieuwe huis, zodat we in rust weer verder kunnen.. Wel hebben ze nog bloed afgenomen om te kijken of er iets bij mij is wat een miskraam zou kunnen veroorzaken, aangezien ik nu twee miskramen achter elkaar heb gehad.. Over 10 dagen ongeveer de uitslag..

Mja, ik lees hier wel mee en zal af en toe misschien posten.. Dikke knuf voor iedereen in dit topic! :*
pi_124335665
Babbel :*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 21 maart 2013 @ 15:11:27 #171
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_124335730
Arme Babbel... Wat krijg je het te verduren zeg. Ik proef echt de pijn in je woorden... ;( Wel goed dat ze inderdaad gaan checken waar die miskramen vandaan komen... Ik ben even kwijt, was jij nu ook gediagnosticeerd met PCOS? Ik meen me zoiets te herinneren...

Een heel dikke knuf voor jou in ieder geval :*
pi_124336151
Dankjewel :*

Ik moet zeggen dat ik wel weer de positieve kanten van het verhaal aan het merken ben.. Als het vruchtje niet goed was, is het fijn dat mijn lijf dat heeft herkend en dat de miskraam ook zelf is gekomen.. Zo is een lange wachttijd, pillen of curretages mij bespaard gebleven. Ook hadden we een erg hectische tijd achter de rug, met de miskraam in december, toen een uitblijvende eisprong, een blindedarmoperatie, toch een ei, weer zwanger.. Toen een paar keer bloedverlies met iedere keer spannende echo's, toen erge griep, overlijden van de oma van mijn vriend en uiteindelijk toch weer de miskraam. Ondanks alles hebben we toch samen en met onze ouders en broer/zus echt zoveel mogelijk van de zwangerschap genoten, dus dat vind ik ook fijn...

Nu gaan we lekker verhuizen naar ons supermooie huisje en dan hoop ik dat we gewoon even een rustige, leuke tijd tegemoet gaan met hopelijk een meer onbezorgde zwanger die 40 weken duurt.. *;

Officieel hebben ze mij nooit het label 'PCOS' gegeven, het enige wat is gebleken is dat mijn ei niet regelmatig groeit.. Maar ik heb niet die 'krans' bij mijn eileiders. Clomid slaat bij mij gelukkig ook goed aan.. Wat dat betreft is het bij ons 'alleen' vervelend dat het nu mis is gegaan, maar we hebben wel goede hoop dat het snel weer gaat lukken.. O+ Ik hoop zo dat het iedereen in dit topic ook zo snel gegund is!
  donderdag 21 maart 2013 @ 15:26:18 #173
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_124336301
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 15:22 schreef Babbel1 het volgende:
Dankjewel :*

Ik moet zeggen dat ik wel weer de positieve kanten van het verhaal aan het merken ben.. Als het vruchtje niet goed was, is het fijn dat mijn lijf dat heeft herkend en dat de miskraam ook zelf is gekomen.. Zo is een lange wachttijd, pillen of curretages mij bespaard gebleven. Ook hadden we een erg hectische tijd achter de rug, met de miskraam in december, toen een uitblijvende eisprong, een blindedarmoperatie, toch een ei, weer zwanger.. Toen een paar keer bloedverlies met iedere keer spannende echo's, toen erge griep, overlijden van de oma van mijn vriend en uiteindelijk toch weer de miskraam. Ondanks alles hebben we toch samen en met onze ouders en broer/zus echt zoveel mogelijk van de zwangerschap genoten, dus dat vind ik ook fijn...

Nu gaan we lekker verhuizen naar ons supermooie huisje en dan hoop ik dat we gewoon even een rustige, leuke tijd tegemoet gaan met hopelijk een meer onbezorgde zwanger die 40 weken duurt.. *;

Officieel hebben ze mij nooit het label 'PCOS' gegeven, het enige wat is gebleken is dat mijn ei niet regelmatig groeit.. Maar ik heb niet die 'krans' bij mijn eileiders. Clomid slaat bij mij gelukkig ook goed aan.. Wat dat betreft is het bij ons 'alleen' vervelend dat het nu mis is gegaan, maar we hebben wel goede hoop dat het snel weer gaat lukken.. O+ Ik hoop zo dat het iedereen in dit topic ook zo snel gegund is!
Klinkt als een heftige periode voor jullie! En wat fijn dat jullie ondanks de slechte afloop toch heel erg hebben kunnen genieten van de blijdschap. Het scheelt inderdaad dat je lichaam het 'zelf' heeft opgemerkt, maar toch... Clomid doet bij jou dus goed zijn werk! Hopelijk lukt het jullie met de nodige rust binnenkort gewoon weer. :)
  donderdag 21 maart 2013 @ 15:29:38 #174
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_124336437
Babbel :* Ik had in z&g al gelezen dat het fout was gegaan. Heel veel sterkte :* Hopelijk keert na de verhuizing de rust een beetje terug
Be happy with the little things in life
  donderdag 21 maart 2013 @ 15:30:38 #175
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_124336495
Ik had trouwens juist wel die typische kralenkrans bij de echo. Bij de 16 eiblaasjes is de gyn maar gestopt met tellen en checkte ze de andere eierstok, die ook minstens 14 eiblaasjes liet zien.

Ik moet zeggen dat ik het nu vooral spannend vind of (8> helemaal in orde is. Daar hangt het nu voor mijn gevoel vanaf of we toch nog het op enigszins natuurlijke wijze voor elkaar kunnen krijgen of dat we moeten denken aan grotere ingrepen. Ik switch zo ongeveer elk uur van heel veel vertrouwen naar moedeloosheid... :{
pi_124337500
Dankjewel DV :*

Frummel, dat is ook spannend! Wanneer krijg je de uitslag? Ik zal voor jullie duimen! :*
  donderdag 21 maart 2013 @ 15:59:57 #177
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_124337753
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 15:55 schreef Babbel1 het volgende:
Dankjewel DV :*

Frummel, dat is ook spannend! Wanneer krijg je de uitslag? Ik zal voor jullie duimen! :*
Over twee weken... dank je :*
pi_124339380
Frummeltje kan me voorstellen dat het erg spannend is. Heel veel succes met wachten komende weken.

Chanty fijn dat ze je nu goed gaan onderzoeken en je een beter gevoel bij het ziekenhuis hebt.

Babbel heel veel sterkte met alles verwerken, het klinkt als een hele heftige tijd.
pi_124339545
Babbel; ook zo'n verdrietig nieuws, wat vervelend die mk! Wel knap dat je er positieve dingen uit kunt halen. Ondanks dat toch veel sterkte :*

Chanty; fijn dat je een beter gevoel hebt bij dit ziekenhuis!

Frummeltje; succes met afwachten.

Volgens mij vergeet ik mensen, sorry!

Ik heb morgen een tp! We hebben 3 embryo's, dus wellicht kan er nog iets de vriezer in. Maar ik ben al helemaal blij met een tp.
  donderdag 21 maart 2013 @ 16:42:51 #180
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_124339656
Poezebeest 3 emmy's! *O*
pi_124340127
Oh super dat je een terugplaatsing krijgt. Hoor je morgen of de andere 2 ingevroren kunnen worden?

Rinn heb je vandaag de IUI gehad?
  donderdag 21 maart 2013 @ 17:48:48 #182
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124342159
Babbel ik had ook zijdelings al het een en ander gelezen... Ik hoop dat de rust snel wederkeert :*


Poezebeest whoaaaa goed man! Hoe laat is de tp?


Frummel ik hoop dat de 2 weken snel voorbij vliegen en jullie duidelijkheid krijgen succes! :*
  donderdag 21 maart 2013 @ 17:50:19 #183
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124342209
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:20 schreef Chanty het volgende:
Jeetje Dobbey je bent wel ff onderweg zeg! En dat is elke keer dat je naar het ziekenhuis moet zo'n trip? :o


Yup.... We wonen onder de rook van Enschede en moeten naar Elsendorp ergens in de buurt van Venlo
  donderdag 21 maart 2013 @ 20:05:56 #184
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_124347492
Babbel niet leuk :( maar idd wel fijn dat je lichaam het nu snapt. :*

Poezebeest: super! Succes met het wachten nu.

Chanty: toch een bevestiging dat het in jullie oude ziekenhuis een beetje rammelt allemaal. Jammer is dat.... Fijn dat je er nu iig al een veel beter gevoel hebt. Dat scheelt al de helft in de onzekerheid die je toch al hebt.

Hier heb ik nooit officieel de diagnose pcos gehad. Maar ze hebben het altijd wel over een pcos achtig beeld (altijd een hele druiventros, maar ook altijd maar aan 1 kant), maar volgens mij heb ik het wel sinds de geboorte van onze oudste (cyclus is ineens tussen de 28 en 42 dagen). Maar bij ons ligt de reden dat het zwanger worden niet lukt in de eerste plaats aan het gebrek aan actieve zwemmers, dus dan is mijn plaatje ineens niet meer zo belangrijk omdat je dan toch al voor IVF/ICSI gaat.
Frummel: hoop dat je over 2 weken meer duidelijkheid hebt.
pi_124351779
Poezebeest; goed nieuws! Ik duim dat je de andere twee niet nodig hebt, maar altijd fijn als je ze nog lekker achter de hand hebt. Succes met wachten!

Chanty; fijn dat je nu bevestiging hebt dat het in dat andere ziekenhuis echt maar een beetje prutsers waren. Niet fijn dat je het tegenkwam, maar ik vind het zelf altijd prettig om mijn gevoel bevestigd te zien. Nu hopen dat je hier meer geluk hebt!

Frummel; ik had dat ook hoor, toen mijn Lief zijn splut moest inleveren. Voor mij is de stap naar IVF/ISCI (ik heb een erfelijke ziekte en zit net als nikki in het PGD traject) al groot, en als zijn splut ook nog niet in orde was, dan was mijn hoop op kindjes die 'echt van ons' zijn helemaal weggeweest. Dus ik snap je spanning wel. Mijn duimen draaien mee!

Babbel; :* ik heb er even geen woorden voor. Wat knap dat je er toch nog positieve dingen uit kan halen.

En ook voor de rest een dikke :*.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_124371196
Poezebeest heb je de terugplaatsing al gehad?
Hoe is het gegaan?
Als je de terugplaatsing nog moet krijgen, wens ik je heel veel succes.
pi_124379359
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:18 schreef Sethiwe het volgende:
Poezebeest heb je de terugplaatsing al gehad?
Hoe is het gegaan?
Als je de terugplaatsing nog moet krijgen, wens ik je heel veel succes.
Ja, pupo hier! Helaas geen cryo's, maar deze gaat het gewoon goed doen!
  vrijdag 22 maart 2013 @ 17:20:11 #188
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_124379928
Jaar PUPO.. Mijn duimen draaien!! :*
Be happy with the little things in life
pi_124379948
Pupo! :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_124381417
pupo *O* *O* *O*
Babbel :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_124382194
Poezebeest pupo *O*
Ik duim voor je.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 18:43:18 #192
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_124382247
Poezebeest duimen draaien.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 21:52:26 #194
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_124390530
Pupo!! *O* mijn duimen draaien knetterhard voor jou Poezebeest ^O^
pi_124391929
Jullie zijn lief :*
pi_124393392
Poezebeest PUPO!!! Jeej! *O*
Ik duim met jullie mee!
  vrijdag 22 maart 2013 @ 23:30:54 #197
171422 LadyBlack
paint it black
pi_124394874
Poezebeest, ik kom ook ff duimen voor je!!

Balen dat er niets ingevroren kon worden, maar dan moet deze inderdaad maar mooi blijven plakken! ^O^
pi_124395241
Uhm, wat is pupo? Ben je dan te laat met oogsten maar dus wel vruchtbaar?
Geloof dat ik je wel succes mag wensen! ;)

Edit OH!!!! Zag t in de OP van het streepjestopic ineens staan! Spannend!!!!! *O*
  zaterdag 23 maart 2013 @ 11:27:00 #199
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_124402912
Vanochtend 2e iui gehad. Nu nog slechter.. maar 0,4 miljoen zaadcellen die er over gebleven zijn. Dus alvast afspraak gemaakt voor gesprek over IVF... Baal er echt flink van. Ik weet dat het allemaal best mogelijk is dat ik over 2 weken gewoon zwanger blijk, maar heb er maar weinig hoop op.
Nu maar lekker op bank hangen...

Voor iedereen die het nodig heeft :*
pi_124403074
Toch spannend snoenk :* Met hormoonspuiten ?
Leo: Hoe is het nu met jou ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  zaterdag 23 maart 2013 @ 13:26:49 #201
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_124406037
Ja met hormonen, fostimon en deze keer ook pregnyl
  zaterdag 23 maart 2013 @ 14:26:37 #202
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_124407682
Spannend Poezebeest!! Ik duim weer voor je mee!! ^O^ *O* :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_124411961
Snoek ik duim voor je dat deze iui slaagt.
Wel balen dat je wrs moet overstappen in een zwaarder traject, maar hopelijk is dat niet nodig :*.
pi_124412686
Snoenk, ik hoop dat je binnen 2 weken een positieve test hebt :*
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 11:33 schreef kleinzusje het volgende:
Leo: Hoe is het nu met jou ?
Niet zo denderend. Ik functioneer nog (ga werken, kom onder de mensen, ga af en toe iets drinken met vrienden en collega's, ...) maar krijg het niet uit mijn hoofd waardoor ik dus 's nachts meestal in de zetel eindig.

Ik zal blij zijn als we volgende week vrijdag het gesprek hebben in Jette (hopelijk gaat het door gezien hij ziek is geweest). Dan zullen we meer weten. Nu zit ik echt de hele tijd tussen hoop en verdriet wat ik echt heel vermoeiend vind (en voor de rest kijk ik nog steeds naar mijn films en lees ik mijn boeken).
pi_124414032
Leo; een hele dikke knuffel voor jou :*
pi_124421911
Poezebeest *O* Pupo!!! Wel jammer dat de andere 2 niet konden worden ingevroren, maar in elk geval een TP! Ik ga voor je duimen.

Snoenk, balen dat het zo weinig zwemmers waren, ik wist niet dat ze dan nog wel IUI deden? Ik dacht dat je daarvoor minstens 1 mln moest hebben.... Hoedan ook hoop ik voor jullie dat IVF niet nodig is omdat blijkt dat je over 2 weken harstikke zwanger bent!

Leo :*
  zaterdag 23 maart 2013 @ 23:05:04 #207
171422 LadyBlack
paint it black
pi_124425241
Snoenk, succes met de komende 2 weken wachten! Hopelijk voor een goed doel!

Leo, pfoe... kun je misschien iets krijgen om wel een beetje te slapen? 's Nachts piekeren waardoor je uit bed gaat is ook niet goed voor je emotionele gesteldheid -O-
  zondag 24 maart 2013 @ 13:39:56 #208
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_124439734
Leo een dikke knuf voor jou :*
Is het misschien een idee om als je wakker word van het piekeren, je gevoelens op papier te zetten? Dus pen en papier naast je bed, opschrijven wat je dwars zit en daarna proberen weer te gaan slapen, hier hielp dat echt, was ooit een tip van mijn psygoloog.

Hoe dan ook, ti's gewoon best knudde, oppassen dat het slaapgebrek geen negatieve spiraal word..
Be happy with the little things in life
  zondag 24 maart 2013 @ 14:22:01 #209
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_124441441
Snoenk: duim voor je! Er is maar 1 eigenwijs zwemmertje nodig...
(wij zijn ook aangewezen op ICSI maar onze oudste is er toch zomaar gekomen, terwijl dat niet zou kunnen als je puur naar de cijfertjes kijkt)

Lijnloos: als het aantal zwemmers afneemt doen ze nog wel iui met toestemming, omdat je als je dan niet zwanger bent toch wordt doorverwezen voor een stap verder (wij hebben iui gehad met 'hier een daar een beweeglijke of onbeweeglijke' zaadcel...).

Leo :*
pi_124442639
leo :* :* :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_124446367
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 21:40 schreef Lijnloos het volgende:
Snoenk, balen dat het zo weinig zwemmers waren, ik wist niet dat ze dan nog wel IUI deden? Ik dacht dat je daarvoor minstens 1 mln moest hebben.... Hoedan ook hoop ik voor jullie dat IVF niet nodig is omdat blijkt dat je over 2 weken harstikke zwanger bent!
Leo :*
IUI doen ze niet als ze uit onderzoek van tevoren weten dat de kwaliteit of het aantal heel laag is.
Als je al in een IUI-proces zit, weten ze pas na bewerking wat de kwaliteit is en juist in die bewerking zitten de meeste kosten (IUI zelf is een paar minuten werk en kost niet veel).
Als dan blijkt dat de kwaliteit of het aantal niet geweldig is, heeft het geen zin om het weg te gooien dus ze spuiten het op goed geluk in onder het mom dat er maar eentje goed genoeg hoeft te zijn.
En dat is natuurlijk ook zo.
We hebben dat ook een keer gehad toen we net hadden gehoord dat mijn vader ongeneeslijk ziek was, dat had een dramatisch effect op de zaadproductie, zowel qua aantal als kwaliteit.

Snoek, ik hoop dat dat ene zaadje dat nodig is het gaat redden! :*
  zondag 24 maart 2013 @ 17:53:17 #212
61183 leonieke
Dan toch?
pi_124450351
Thx allemaal :*

Ik hoop dat het gesprek met de dokter de nodige rust zal brengen. Ik wil echt geen medicijnen nemen om te kunnen slapen :N

Ik schrijf regelmatig over hoe ik me voel, zowel 's nachts als overdag (soms lukt het echt niet om te werken en dan probeer ik op die manier mijn gedachten op een rij te krijgen). Nog een weekje werken en dan hebben we twee weken vakantie. Dit zal ook wel helpen. Dan kan ik overdag slapen als ik te moe word. En het zal ons ook de tijd geven om een beslissing te nemen en veel te praten.
pi_124451671
leo: dappere dodo :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  zondag 24 maart 2013 @ 19:00:11 #214
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_124452670
Snoenk, dat is inderdaad even een teleurstelling... :* Toch ga ik heel hard voor je duimen dat je over twee weken een mooi extra streepje plast! ^O^

Leonieke, heftig zeg... :* Slecht (of niet) slapen is echt killing, helemaal in de omstandigheden waarin je verkeert. Ik weet niet hoe je tegenover homeopathische middelen staat? Ik ben zelf ook nooit zo van de medicijnen, maar misschien helpt het je wel beter inslapen, waardoor je ook doorslaapt. Ik heb ook periodes gehad (niet gerelateerd aan onze kinderwens overigens) waarin ik ontzettend slecht sliep en steeds wakker werd, om vervolgens ook niet meer te kunnen slapen. Ik ben even kwijt wat ik toen heb ingenomen, maar ik merkte wel dat het me goed deed. Ik heb dat destijds bij De Tuinen gehaald. :*
  zondag 24 maart 2013 @ 20:34:02 #215
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_124457115
Iedereen bedankt.

Leo :* hoop dat de vakantie zometeen een beetje rust geeft
pi_124463576
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 16:14 schreef Kolonia het volgende:

[..]

IUI doen ze niet als ze uit onderzoek van tevoren weten dat de kwaliteit of het aantal heel laag is.
Als je al in een IUI-proces zit, weten ze pas na bewerking wat de kwaliteit is en juist in die bewerking zitten de meeste kosten (IUI zelf is een paar minuten werk en kost niet veel).
Als dan blijkt dat de kwaliteit of het aantal niet geweldig is, heeft het geen zin om het weg te gooien dus ze spuiten het op goed geluk in onder het mom dat er maar eentje goed genoeg hoeft te zijn.
En dat is natuurlijk ook zo.
We hebben dat ook een keer gehad toen we net hadden gehoord dat mijn vader ongeneeslijk ziek was, dat had een dramatisch effect op de zaadproductie, zowel qua aantal als kwaliteit.

Snoek, ik hoop dat dat ene zaadje dat nodig is het gaat redden! :*
Ah zo, ok wist ik niet... Sorry Snoenk!
  maandag 25 maart 2013 @ 11:17:36 #217
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_124476944
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 22:08 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ah zo, ok wist ik niet... Sorry Snoenk!
Maakt niet uit hoor Lijnloos. Ik weet zelf ook niet alles, en volgens mij doen ze zelfs nog per ziekenhuis alles anders. ;)

Weet iemand hoe het gaat als je na de iui IVF moet doen?
Zit daar weer tijd tussen of gaat dat gelijk door?
Heb geloof ik ook ergens hier in deze topicreeks gelezen dat je dan eerst weer aan de pil moest??
Ik weet pas over 2 weken of we IVF gaan doen maar ik ben graag een beetje voorbereid...
pi_124478074
Ik denk dat ook dat van het ziekenhuis afhangt. Tussen mijn laatste IUI en IVF moesten we geen rustperiode hebben, maar hadden we wel nog een intakegesprek voor IVF. We hadden geluk dat onze afspraak voor intake al vastlag toen we aan de voorlaatste IUI bezig waren zodat we niet hebben moeten wachten, maar anders gingen we daar wel minstens 1 maand rust door gehad hebben.

Tussen de IVF's hebben ze wel graag minstens 1 maand rust (volgens hun brochure doen ze 4 IVF's op een jaar, maar tussen mijn eerste en tweede IVF zat maar 1 maand rust, maar dat was misschien omdat ik geen terugplaatsing had gehad.).
  maandag 25 maart 2013 @ 13:10:01 #219
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_124480497
In principe kun je zo door Snoenk. Maar als je overstapt zullen ze daar ook eerst nog wat onderzoek doen (bloedprikken, opnieuw kijken wat de kwaliteit van de zwemmers is) en in ons geval moet je voordat je mag beginnen dan ook eerst nog langs de prikinstructie (en andere informatie) middag.
(daar moeten wij nu ook weer naar toe - en opnieuw bloedprikken - omdat het drie jaar geleden is dat we onze ICSI hadden en er ondertussen het een en ander veranderd is - nu moeten we idd aan de pil omdat alles dan makkelijker in te plannen is)
  maandag 25 maart 2013 @ 21:38:22 #220
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124502855
Leo.... Een hele dikke knuf jou kant uit :*

Snoenk wat de rest zeg... 1 Eigenwijsje is genoeg!

En toen was ik het al weer kwijt... Ff weer terug lezen

Ben ik weer...

Poezebeest hoest met je? Mijn duimen draaien volop!

Nikki, geen idee of ik er over heen lees maar al contact gehad net de gyn?


Hoest met de rest van de dames?

En een knuff en :* voor een ieder die hem kan gebruiken.
pi_124530385
Nee dobbey, nog niets gehoord. Lief dat je ernaar vraagt. :)
  dinsdag 26 maart 2013 @ 18:20:39 #222
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124533439
Ik ben lief O-)

Net weer terug uit Elsendorp en ik heb nu 4 follikels aan de rechterkant waarvan 1 van 11 mm :o Vanaf vanavond weer 150 eenheden spuiten en 2 oestrogeen tabletten en dan vrijdag weer terug. Vrijdag avond waarschijnlijk de pregnyl en dan van het weekend (paas)eieren zoeken :D
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:03:05 #223
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_124535170
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:20 schreef dobbey het volgende:
Ik ben lief O-)

Net weer terug uit Elsendorp en ik heb nu 4 follikels aan de rechterkant waarvan 1 van 11 mm :o Vanaf vanavond weer 150 eenheden spuiten en 2 oestrogeen tabletten en dan vrijdag weer terug. Vrijdag avond waarschijnlijk de pregnyl en dan van het weekend (paas)eieren zoeken :D
Goed nieuws! *O*
pi_124538604
Dobbey; wauw!Jullie hebben alle verplichte paasafspraken zeker afgebeld om het hele weekend in bed door te brengen.

Nikki; vervelend dat je nog niks hebt gehoord.

Hobbesje; heb jij de echo van morgen nog kunnen verzetten? Hoe is het met jou?

Hier in de wachtstand, kan er geen zinnig woord over zeggen dus dat doe ik dan ook niet :+
pi_124542025
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:20 schreef dobbey het volgende:
van het weekend (paas)eieren zoeken :D
_O-
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_124544503
Leo :* ik hoop datt het gesprek vrijdag wat rust voor je kan brengen.

Nikki nog steeds aan het afwachten, blijf je wachten of ga je er zelf achteraan bellen?

Dobbey wat een leuke timing om in het paasweekend eieren te mogen zoeken!
pi_124544898
Ik wacht deze week nog af en dan ga ik maar weer eens bellen. Ik heb geen haast, dus komt goed.
pi_124557413
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:38 schreef dobbey het volgende:
Leo.... Een hele dikke knuf jou kant uit :*

Snoenk wat de rest zeg... 1 Eigenwijsje is genoeg!

En toen was ik het al weer kwijt... Ff weer terug lezen

Ben ik weer...

Poezebeest hoest met je? Mijn duimen draaien volop!

Nikki, geen idee of ik er over heen lees maar al contact gehad net de gyn?

Hoest met de rest van de dames?

En een knuff en :* voor een ieder die hem kan gebruiken.
Pff met mij en mn man gaat het wel goed.
We hebben eindelijk een datum dat hij geopereerd gaat worden.
16 april. Dus we moeten nog even volhouden.

Met mijn (zwangere) schoonzus gaat het niet goed.
Ze heeft een ongeluk gehad op de snelweg.
Omdat ze onwel is geworden. Ze heeft vocht en bloed om haar hart heen.
De baby gaat wel goed. 5 1/2 maand is nu.
Ze hebben tegen haar gezegd dat als ze moeten ingrijpen dat zij prioriteiten heeft boven haar baby.
Wat ik wel begrijp maar toch is het hard.
Ik hoop dat jullie haar positieve energie kunnen toesturen.
Dat het gauw weer goed gaat met beide.
Ze weten nu nog niet precies hoe komt allemaal.
Gelukkig ligt ze op intensive care. Dus ze houden haar goed in de gaten.
  woensdag 27 maart 2013 @ 11:48:13 #229
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_124560797
Dobbey, gezellig paaseieren zoeken!! Spannend!!

Gaddle wat fijn een datum. En sterkte met je schoonzus
Be happy with the little things in life
  woensdag 27 maart 2013 @ 11:53:06 #230
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_124560983
Gaddle, wat heftig van je schoonzus... Heel veel sterkte ermee, hopelijk komen zowel moeder als kind er gezond vanaf.
in de haak.
pi_124573445
Jeetje Gaddle, wat heftig. Sterkte.

Ik post hier niet regelmatig, omdat ik nog niet zo ver in het traject ben als de meesten hier. Ik lees en leef wel mee met jullie allemaal. Ik zag dat Dobbey goed nieuws had en er een tp is voor Poezebeest. Wat goed en ook spannend allemaal!

Chanty, goed dat je de stap naar een ander ziekenhuis hebt gemaakt en er een goed gevoel bij hebt.

Mijn vriend en ik hebben 15 april een intake bij het fertiliteits-spreekuur. We hebben waarschijnlijk nog een lange weg te gaan, maar ik ben zo blij dat we daarmee in ieder geval een stapje gaan maken.

*rammel*
  woensdag 27 maart 2013 @ 18:59:04 #232
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124576041
Oef Gaddle wat heftig. Uiteraard stuur ik ook wat virtuele positieve energie naar je schoonzus geef je het door voor me :*

Dv hoe is het met je? :*


Arja wachten duurt lang en dat leer je wel in het traject, geduld was nooit mijn sterkste kant maar ik word er steeds beter in :P Wel fijn dat jullie in ieder geval een datum hebben waar je naar toe kunt leven!
  woensdag 27 maart 2013 @ 19:39:01 #233
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_124577885
Arja, wat dobbey zegt in zo'n traject duurt wachten lang, maar elke afspraak is wel vaak weer een stapje dichterbij

@dobbey, lief dat je naar me vraagt :* hier gaat het z'n gangetje. Leef voor m'n eigen gevoel onder een steen en sluit mensen in mijn omgeving buiten. Niet iedereen, merk ook dat vriendschappen veranderen op dit moment, dat hoe langer het duurt er meer mensen moeite mee krijgen en niet weten hoe ze met ons om moeten gaan.

Maar er komt goede afleiding, mijn broertje komt bij ons wonen. Onze ouders verhuizen naar Duitsland en hij wil niet mee, bij andere zus wonen gaat hem niet worden, die 2 zijn water en vuur samen, dus komt hij nu bij ons wonen zodat hij hier zijn school kan afmaken.
Be happy with the little things in life
  woensdag 27 maart 2013 @ 20:16:37 #234
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124579753
Pas je wel op dat je je niet teveel af sluit? Misschien dat daardoor mensen ook niet goed weten hoe ze er mee om moeten gaan omdat ze niet weten wat en hoe er in jullie om gaat. Ik weet niet goed hoe ik dit moet omschrijven, sorry ben nogal een muts daarin....


Wel fijn dat jullie je huis open stellen voor je broertje, hoe oud is hij als ik vragen mag?
  woensdag 27 maart 2013 @ 21:17:37 #235
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_124583299
@dobbey ik snap wel wat je bedoelt hoor.

Mijn broertje is 18, weinig omkijken na dus. Op kamers is geen optie, heeft hij 2 jaar gedaan is hem toen niet bevallen, toen zat hij zelfs ook nog eens in Belgie op school.
Be happy with the little things in life
  donderdag 28 maart 2013 @ 00:26:21 #236
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_124593826
Even snel een egopost (tijd om te gaan slapen). Vandaag echo gehad en idd een miskraam. Er zit nog een klein dingetje, de verwachting is dat dat vanzelf verdwijnt.
Weer bloedgeprikt en als dat goed is kan het hele circus van instructies, prikken enzo weer beginnen helaas.
  donderdag 28 maart 2013 @ 07:57:21 #237
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_124596396
Hobbes, dus toch... :'( :* Wat klink je sterk; je laat je blijkbaar niet uit het veld slaan. Een knuffel voor jou :*
pi_124596521
Hobbesje :* Sterkte meid!

DV, jij ook een :* voor onder de steen!
  donderdag 28 maart 2013 @ 08:12:31 #239
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_124596565
Hobbesje dikke knuf :*
Be happy with the little things in life
pi_124597858
Hobbesje :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 28 maart 2013 @ 13:07:25 #241
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_124604294
Tnx ladies! Ik laat me er idd niet klein door krijgen Frummeltje (nog niet iig). Na de miskraam/curretage van afgelopen november had ik er helemaal geen vertrouwen in dat het nog zou gaan lukken (toen werd er al gesproken over verklevingen en dat er wel erg veel was weggehaald) en als je dan toch 'zomaar' een positieve test hebt na een slechte kwaliteit cryootje, geeft dat wel weer vertrouwen voor de toekomst. We gaan ervoor! Nog kansen genoeg (alleen jammer dat het niet gewoon gezellig thuis kan :( ).
pi_124617363
Hobbesje sterkte.
Wel fijn dat je ondanks dat het toch mis is gegaan, je wel weer meer vertrouwen in je lichaam hebt gekregen.
pi_124619413
Hobbesje; dikke knuffel voor jou :*
pi_124619750
Hobbes, dus toch. Verdikkeme. Knap hoe positief je blijft hoor. :*

Ik heb vandaag toch het ziekenhuis maar weer gemaild. En nu weer wachten op reactie.
pi_124629386
Hobbes.... :* :* :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  vrijdag 29 maart 2013 @ 08:51:53 #247
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124635738
Hobbes.... -O- :*

DV 18 is inderdaad wel een fijne leeftijd en als het zo kan waarom dan niet ^O^

Hier in twijfel of ik de poging moet afbreken... -O- Zodadelijk naar de huisarts omdat ik, voor het eerst in mijn leven, waarschijnlijk een oorontsteking heb. Ik zie het niet echt zitten om vanmiddag 4 uur in de auto te zitten :X Straks ook maar even bellen met de kliniek of ze niet voor 1 keer de pregnyl willen voorschrijven zonder me te hebben gezien :{
  vrijdag 29 maart 2013 @ 10:06:06 #248
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_124637109
Oh Dobbey... dat is niet fijn! Er zijn ook pijnstillende oordruppels (die doen hier bij de kinderen altijd wonderen iig). Sterkte.

Dank jullie dames.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 11:18:51 #249
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124639043
Geen oorontsteking maar bijholte ontsteking :? Ben niet verkouden of wat dan ook, best apart zeg maar.... Past wel weer bij me :') Het Geertgen is nu aan het overleggen of ze me de pregnyl zo voor kunnen schrijven, ff afwachten dus.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 12:43:16 #250
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_124641534
Beterschap! Daar kan je je idd heel slecht van voelen.... Hoop dat het Geertgen mee wil werken.
pi_124652317
Dobbey al iets meer gehoord of ze de pregnyl zo voor willen schrijven?
Sterkte met je bijholteontsteking.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 17:58:22 #252
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124653904
We zijn net terug dus helaas wilden/konden ze niet mee werken. Deze kans voorbij laten gaan wilde ik ook niet want elke follikel is er immers 1 bij mij en ik kan ze niet verspillen mocht er een eicel in zitten. Aan de rechterkant nu 3 follikels waarvan 1 van 15mm. De fostimon en de tabletten moet ik spuiten tot en met zondag en dan maandagmorgen de pregnyl.

De gyn wist op een gegeven moment ook even niets te zeggen. Hij gaf aan naar mijn man dat we dan maar op 2e paasdag eieren moesten zoeken waarop mijn man vroeg of ie ze dan ook moest schilderen... Na een korte stilte keek hij ons verbaasd aan en schudde hij maar een keer zijn hoofd hahaha
  vrijdag 29 maart 2013 @ 19:19:03 #253
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_124656693
Gaddle wat heftig zeg, van je schoonzus! Hopelijk komt ze er gauw bovenop! Hoe is het nu met haar? Al wat vooruitgang? :*

Dobbey, ik zou ze mooi schilderen hoor... komen kleurrijke kindjes van ;)
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_124660533
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 19:19 schreef Jose81 het volgende:
Gaddle wat heftig zeg, van je schoonzus! Hopelijk komt ze er gauw bovenop! Hoe is het nu met haar? Al wat vooruitgang? :*

Dobbey, ik zou ze mooi schilderen hoor... komen kleurrijke kindjes van ;)
Met mijn schoonzus komt het niet meer goed.
Ze hebben tijdens een zware operatie aan het hart een tumor van 4 - 5 centimeter gevonden.
Vandaag het we gehoord dat het een hele agressieve vorm van kanker is. Ze heeft waarschijnlijk nog een half tot een jaar te leven.
Wat zo wie zo ergens anders terug gaat komen. wanneer is zeg maar de vraag.
Ze weten nog niet wat ze met het ongeboren kind gaan doen. Of het te redden is?
Er zijn nog heel veel vragen.
pi_124660979
Gaddle, wat onbeschrijfelijk en hartverscheurend slecht nieuws. Veel sterkte voor de komende tijd :*
  vrijdag 29 maart 2013 @ 20:48:03 #256
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_124661249
Gaddle :* wat een vreselijk nieuws zeg, heel veel sterkte de komende tijd
Be happy with the little things in life
  vrijdag 29 maart 2013 @ 20:53:02 #257
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124661557
Daar val ik ff stil van...... Heel veel sterkte de aankomende tijd :*
pi_124661585
Jeetje gaddle, wat een heftig nieuws. Heel veel sterkte! :*
pi_124662674
Gaddle, wat een verschrikkelijke nachtmerrie. Heel veel sterkte voor jou en je familie. :*
pi_124664104
Wat liggen leven en dood op zo'n moment toch angstaanjagend dicht bij elkaar. ;( Gaddle, ik heb er echt even geen woorden voor.. Heel veel sterkte, ook aan de rest van de familie. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 21:56:15 #261
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_124664874
Oh Gaddle... daar word ik helemaal stil van... bah :( soms is het leven wel heel erg hard.
Sterkte :*
pi_124676270
Gaddle, het klinkt als een hele nare nachtmerrie, maar helaas voor jullie wel werkelijkheid. Heel veel sterkte met alles.
pi_124676524
Gaddle jeetje krijg er kippenvel van, wat een heftig nieuws. Heel veel sterkte voor jou en je familie.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 09:20:09 #264
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_124676661
Gaddle wat heftig zeg! Ik kan me niet voorstellen hoe zij en jullie zich moeten voelen. Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe :*
  zaterdag 30 maart 2013 @ 09:21:47 #265
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_124676678
Dobbey ondanks de ontsteking dus toch aan de klus dit weekend! :)
  zaterdag 30 maart 2013 @ 22:23:41 #266
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_124701087
Gaddle... wat afschuwelijk!!! Heel heel heel veel sterkte.. wat moet dit ongelooflijk moeilijk zijn voor jullie allemaal... ik denk aan jullie! :* :* :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_124702480
Hallo,

Ik ben Pam Moeskops. Ik ben student verpleegkunde en verloskunde en bezig met afstuderen voor beide opleidingen.

Na een stage in de vruchtbaarheidskliniek ben ik hierin erg geintereseerd geraakt. Daarom doe ik een afstudeer onderzoek over de kennis over vruchtbaarheid. Om te kunnen afstuderen moet ik zo veel mogelijk van mijn vragenlijsten in gevuld krijgen.

Dit is heel lastig omdat mensen nu eenmaal niet staan te springen om dit te doen.
Mag ik jou vragen hier 5 tot 10 minuten voor vrij te maken? Het zou mij heel erg helpen om aankomende juni nog te kunnen afstuderen.

De vragenlijst vindt je onder de volgende link: www.thesistools.com/web/?id=334007


Alvast heel erg bedankt!

Groetjes, pam
  zondag 31 maart 2013 @ 09:39:59 #268
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_124711414
Gaddle, heel veel sterke!
pi_124711535
Gaddle wat vreselijk :{ :{ :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  zondag 31 maart 2013 @ 16:32:30 #270
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_124722563
Babbel echt vreselijk dat het toch nog mis is gegaan ;( Hoe gaat het nu met je? Heb je al iets gehoord over dat onderzoek?

Frummeltje jij zit dus ook nog even in spanning :*

Poezebeest hoe gaat het met jou? Merk je al iets?

Snoenk kan me voorstellen dat je baalt, de stap naar IVF lijkt me toch wel groot. Hoe voel je je tot nu toe?

Dobbey heb je het paasei al gevonden? :P Wel balen dat dat dan net weer samenvalt met een bijholteontsteking :')

Gaddle wat een vreselijk nieuws. Ik heb t al vaker gehoord dat door toeval eigenlijk zoiets ernstigs wordt ontdekt, echt heel eng :{ Kan jullie alleen heel veel sterkte toewensen :*

Arja spannend :) Heb je al een diagnose?

DV: gezellig dat je broertje in huis komt en lief dat jullie hem opvangen. Je hebt natuurlijk wel al een hoop aan je hoofd.

Hobbesje en Leo: grote knuffel :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_124722919
Gaddle, wat een afschuwelijk nieuws. Hier zijn geen woorden voor. Sterkte.

Chanty, hoe is het met jou?
Ik heb nog geen diagnose. Een paar jaar geleden al wel wat onderzoeken gehad, maar daar kwam weinig uit naar voren. Ik weet alleen dat mijn oestradiol laag is, maar de FSH is wel normaal. De inwendige echo liet geen pcos beeld zien.
pi_124722945
Bedankt dames voor alle goede wensen. het is allemaal heel onwerkelijk.
Ik wou dat het een nachtmerrie was.
hopelijk zijn er af toe nog wel wat licht puntjes.
Dikke knuffel voor alle dames hier.
  zondag 31 maart 2013 @ 19:03:37 #273
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124727488
Chanty de paaseieren worden morgen verstopt dus morgenavond kan de zoektocht beginnen :P


Arja ik heb een lage fsh maar ook een lage oestradiol daarom zit ik nu bij deze kliniek aan de estradiol sandoz tabletten 2 per dag en bij mij werkt het goed. Ik heb al 3 mnd een eigen follikel groei en ook is mijn cyclus omhoog gegaan naar 26 dagen ipv 21.


Gaddle :*
pi_124728656
Gaddle, sterkte voor jou en je familie! :*
pi_124736589
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 19:03 schreef dobbey het volgende:
Chanty de paaseieren worden morgen verstopt dus morgenavond kan de zoektocht beginnen :P

Arja ik heb een lage fsh maar ook een lage oestradiol daarom zit ik nu bij deze kliniek aan de estradiol sandoz tabletten 2 per dag en bij mij werkt het goed. Ik heb al 3 mnd een eigen follikel groei en ook is mijn cyclus omhoog gegaan naar 26 dagen ipv 21.

Gaddle :*
Dat is goed om te horen. Ik moet uberhaupt een cyclus zien te krijgen. De laatste keer dat ik ongesteld was, is 2 jaar geleden.
pi_124749214
Vanmorgen getest en er kwam geen 2e streepje, dat in combinatie met het wegblijven van zwangerschapssymptomen maakt dat ik er vanuit ga dat deze poging is mislukt. -O-
Nu op naar de allerlaatste poging voor een brusje. De kans dat deze komt wordt wel steeds kleiner :'(
  maandag 1 april 2013 @ 08:30:19 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124749329
Oh nee Poezebeest.... :*
  maandag 1 april 2013 @ 09:36:00 #278
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_124749717
Ach poezebeest :( sterkte lieverd :*
Be happy with the little things in life
  maandag 1 april 2013 @ 09:38:09 #279
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_124749730
Poezebeest :* wat ontzettend rot!

Hier gaat het redelijk goed, probeer er eigelijk gewoon niet te veel aan te denken, probeer me er volgende week pas weer druk over te maken. En gelukkig is er genoeg afleiding waardoor dat ook gewoon lukt.
  maandag 1 april 2013 @ 10:56:41 #280
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124750660
Poezebeest :*
pi_124750864
Poezebeest, sterkte :*.

Dobbey succes met paaseieren zoeken.
  maandag 1 april 2013 @ 12:03:29 #282
61183 leonieke
Dan toch?
pi_124753565
Jullie zijn lief! :Y
pi_124763064
Hè Poezebeest. :(
  maandag 1 april 2013 @ 20:00:18 #285
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_124766196
Poezebeest.... :* :* :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  maandag 1 april 2013 @ 20:45:22 #286
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_124768374
Oh Poezebeest :( .... :*
  maandag 1 april 2013 @ 21:27:03 #287
171422 LadyBlack
paint it black
pi_124770327
Poezebeest... :{ is er nog een klein beetje hoop aangezien ik nog niets lees over bloed? :*
pi_124775033
Poezebeest Sterkte en een dikke kus voor jou
pi_124775875
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:27 schreef LadyBlack het volgende:
Poezebeest... :{ is er nog een klein beetje hoop aangezien ik nog niets lees over bloed? :*
Uhm, nee eigenlijk heb ik geen hoop meer, ondanks dat er nog geen bloed is, maar ik gebruik van die pillen, die de menstruatie tegen kan houden. En sinds vandaag ook menstruatiepijn, dus het zal niet lang meer duren.

En jij staat op springen zag ik in z&g. Hopelijk komt je kleintje snel! Succes met de bevalling!
  dinsdag 2 april 2013 @ 00:02:14 #290
171422 LadyBlack
paint it black
pi_124778343
Oh... wat ontzettend balen voor je! -O- Vooral door die laatste poging straks he... Sterkte :*
pi_124779356
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 00:02 schreef LadyBlack het volgende:
Oh... wat ontzettend balen voor je! -O- Vooral door die laatste poging straks he... Sterkte :*
Komt goed, ik heb al het leukste, mooiste en liefste jongetje van de wereld, dus voel me al ontzettend rijk en het verzacht de pijn van mislukte pogingen.
pi_124779651
Leo; hoe is het gesprek vrijdag gegaan?
pi_124782824
Heftige dingen lees ik weer. Poezebeest, wat naar dat het niet gelukt is. Gaddle, wat een verdrietig verhaal can je schoonzus.

Wij gaan binnenkort voor een gesprek naar het ziekenhuis. Hoorde alleen al wel dat de wachtlijsten voor terugplaatsing van een cryo laaaaaaang zijn. Ach ja geduld is een schone zaak. Wel een beetje een teleurstelling.
  dinsdag 2 april 2013 @ 08:21:23 #294
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_124783088
Poezebeest ;( :*

Dobby ik duim voor je paasei ^O^

Hier geen nieuws Arja, ik wacht tot het de 18e is, dan krijg ik de uitslagen van mijn onderzoek en dan zien we wel weer verder.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_124783474
Poezebeest. :* Ik had er juist zo'n goed gevoel bij, naar dat het dan toch niet gelukt is. :(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 2 april 2013 @ 09:25:58 #296
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_124783884
Thwistleweed: welk ziekenhuis loop je?? In Nijmegen is er juist voor een cryo helemaal geen wachtlijst en kan je je zo aanmelden. Anders is het wel extra balen...!

Poezebeest: idd het hebben van een prachtig kereltje verzacht de pijn enorm weet ik uit ervaring (maar toch...). :*

Hier eindelijk sinds 2 weken zo goed als geen bloedverlies meer. Ik ben er ook wel heeeelemaal klaar mee (weg met dat maandverband en ik wil weer gewoon in bad!). Dus ik hoop dat het vandaag helemaal overgaat.
pi_124784052
Poezebeest :*
pi_124805434
@ hobbesje, ik vrees dat ik aan de andere kant van het land zit... Het is niet het einde van de wereld, geeft ook nog wat extra tijd voor mijn borstvoeding. Ik merk wel waar het schip strand.
pi_124810667
Thistleweed balen dat er zo'n lange wachtlijst lijkt te zijn, ik hoop voor je dat het meevalt. Heb je al gehoord of je mag starten met de terugplaatsing als je nog borstvoeding geeft (dat vroeg je laatst toch, als ik het goed onthouden heb)?

Lijnloos hoe staat het bij jullie ervoor, al de stap opnieuw naar de gynaecoloog gezet?

Nikki al antwoord gekregen van de arts?

Dobbey al wat opgeknapt?

Hobbesje is het bloed weggebleven? Al een duik in bad genomen?

Arja krijg je geen medicatie om je cyclus op gang te krijgen?

Voor alle andere dames die ik niet genoemd heb, hoe is het bij jullie?

Heeft iemand ervaring met provera?
Ik heb dit vorige keer gebruikt en toen heb ik op woensdag de laatste tablet ingenomen en werd ik gelijk vrijdags ongesteld. Nu heb ik afgelopen woensdag weer de laatste provera ingenomen, maar tot op heden ben ik niet ongesteld. Het kan natuurlijk nog, want volgens bijsluiter duurt het gemiddeld 3-7 dagen, maar omdat het de vorige keer zo snel was, had ik daar een beetje op gerekend. Nu vraag ik me af of dat vaker wisselt met provera, wanneer je ongesteld wordt.
  dinsdag 2 april 2013 @ 22:35:50 #300
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_124814593
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:34 schreef Sethiwe het volgende:
Thistleweed balen dat er zo'n lange wachtlijst lijkt te zijn, ik hoop voor je dat het meevalt. Heb je al gehoord of je mag starten met de terugplaatsing als je nog borstvoeding geeft (dat vroeg je laatst toch, als ik het goed onthouden heb)?

Lijnloos hoe staat het bij jullie ervoor, al de stap opnieuw naar de gynaecoloog gezet?

Nikki al antwoord gekregen van de arts?

Dobbey al wat opgeknapt?

Hobbesje is het bloed weggebleven? Al een duik in bad genomen?

Arja krijg je geen medicatie om je cyclus op gang te krijgen?

Voor alle andere dames die ik niet genoemd heb, hoe is het bij jullie?

Heeft iemand ervaring met provera?
Ik heb dit vorige keer gebruikt en toen heb ik op woensdag de laatste tablet ingenomen en werd ik gelijk vrijdags ongesteld. Nu heb ik afgelopen woensdag weer de laatste provera ingenomen, maar tot op heden ben ik niet ongesteld. Het kan natuurlijk nog, want volgens bijsluiter duurt het gemiddeld 3-7 dagen, maar omdat het de vorige keer zo snel was, had ik daar een beetje op gerekend. Nu vraag ik me af of dat vaker wisselt met provera, wanneer je ongesteld wordt.
Ik heb een tijdje geleden hetzelfde gehad. Eerste keer provera kwam de bloeding na 3 dagen (had toen 10 dagen geslikt). Een andere keer moest ik het 30 dagen slikken en kwam de bloeding pas na 9 dagen. Precies op het moment dat ik het ziekenhuis instapte omdat het zo lang duurde en ze wilden kijken hoe dat kwam :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 2 april 2013 @ 22:55:19 #301
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_124816050
Dicht
Be happy with the little things in life
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')