Tss, aansteller! Vroeger zo vaak spellen gespeeld waar je het hele spel opnieuw moet doen als je ergens game-over ging! Super Mario Bros, Contra.. Of om het wat 'recenter' te houden.. Paper Mario And The Thousand Year Door op de Gamecube, Pit of 100 trials.. Ben je paar uur bezig om op de bodem te komen, en als je er eenmaal bent en je gaat af, is alles voor niks geweest omdat je tussendoor niet kan saven. Doorzettingsvermogen heet dat! Als een spel leuk en uitdagend genoeg is, neem je het voor lief dat je soms moet afzien. Des te fijner gevoel geeft het als het je dan uiteindelijk toch wel gelukt is. Iets wat nog maar weinig spellen hebben tegenwoordig, heb ik het idee..quote:Op woensdag 10 april 2013 21:08 schreef JK het volgende:
Ik heb wel een nadeel van LM2 gevonden, namelijk dat als je dood gaat en je geen bot bij je hebt, je een level weer gewoon HELEMAAL overnieuw mag doen. Bij B-3 ging ik dood en ik had dus geen zin om wéér alles te moeten doen... vanavond poging #2 en dan ga ik het wel redden (en ik weet nu waar dat botje ligt). Maar dat is jammer, als je dood gaat moet je gewoon ongeveer verder gaan waar je bent blijven steken, zodat je niet weer 10-15 minuten gameplay overnieuw moet doen.
Dit dusquote:Op woensdag 10 april 2013 22:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Vroeger, toen moest je pas opnieuw beginnen!
Hele tijd terug dat ik die uitgespeeld heb.. zeker vermakelijke editie, alleen wel een 'beetje kort' helaas (in verhouding tot andere GB-edities van Zelda).quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:14 schreef Reintji het volgende:
Golden Sun. Ook nice idd. Ben toevallig net begonnen met Minish Cap op de SP
SD-Snatcher (jammer dat er nooit een port is geweest...)quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:40 schreef VRIDZ het volgende:
Wat betreft de ringtones hier;
Ik heb ook de complete muziek van SD Snatcher, een MSX 2 spel van Konami uit 1990, op mp3. Naar mijn mening het beste spel / verhaal allertijden De muziek die je hoort als je wordt aangevallen door een vijand (het is een RPG) gebruikte ik eerst ook als ringtone, en het geluid als er een plottwist is, als je een sms ontvangt (Zo kan je ook het Zelda-geluid kiezen als je een item ontvangt). Genoeg variaties op te bedenken natuurlijk
(Voor de geïnteresseerden; het hele spel heeft een longplay op youtube. Spel is gemaakt/bedacht door dezelfde persoon die ook Metal Gear bedacht heeft, Hideo Kojima. Dat spel is overigens ook voor het eerst uitgebracht op de MSX)
Check de afspeellijsten:
http://www.youtube.com/user/oldskoolgamertje?feature=watch
Alleen Swapnote helaas en niet Letterbox zoals het hier in de EU heet.quote:
Ik speel spellen om een beetje te relaxen, niet om uitdaging te zoeken. Dat heb ik al genoeg in mijn leven. Ik wil dus gewoon een leuk spel wat niet te moeilijk is. Vroeger waren de spellen ook vele malen moeilijker dan tegenwoordig. Nu speel je spellen met 2 vingers in je neus uit, omdat het mainstream is geworden en je de markt tevreden moet houden. Ik wil best wat moeite doen, maar niet teveel, het is puur voor het vermaak, ik heb geen zin om me te frustreren als ik iets 10x overnieuw moet doen, al zien sommigen daar een uitdaging in. Dat is leuk, maar doorzetting heb ik wel in het echte leven, wat sommige andere mensen weer missen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:40 schreef VRIDZ het volgende:
Tss, aansteller! Vroeger zo vaak spellen gespeeld waar je het hele spel opnieuw moet doen als je ergens game-over ging! Super Mario Bros, Contra.. Of om het wat 'recenter' te houden.. Paper Mario And The Thousand Year Door op de Gamecube, Pit of 100 trials.. Ben je paar uur bezig om op de bodem te komen, en als je er eenmaal bent en je gaat af, is alles voor niks geweest omdat je tussendoor niet kan saven. Doorzettingsvermogen heet dat! Als een spel leuk en uitdagend genoeg is, neem je het voor lief dat je soms moet afzien. Des te fijner gevoel geeft het als het je dan uiteindelijk toch wel gelukt is. Iets wat nog maar weinig spellen hebben tegenwoordig, heb ik het idee..
quote:Op maandag 15 april 2013 20:12 schreef JK het volgende:
Die griezeltrap.. ik kom pas bij de laatste 5 er achter wat nou het raadseltje is om in één keer door te lopen.
Zo rolde ik ook, totdat ik in het vierde huis kwam. Toen werd het te verslavend en wilde ik sneller door met de volgende levels. Het vierde huis is overigens het tofst vind ik.quote:Op maandag 15 april 2013 21:01 schreef JK het volgende:
Ik zit nu in het 3e huis.. tenminste, daar ga ik zo aan beginnen. Duurt nog wel even voor ik 'm uitspeel omdat ik maar 1, hooguit 2 leveltjes doe per keer dat ik speel. Ben dan benieuwd naar het laatste level.
Nu nog even niet. Ik wil 'm graag, maar ik vind dat ik eerst nog een handheldgame uit de backlog moet gamenquote:Op maandag 15 april 2013 20:58 schreef StraatSoldaat het volgende:
Mensen hier die Fire Emblem gaan halen?
Touché Maar herkenbaar hoor, ik speel ook niet meer elke dag / per keer niet altijd even lang.. Maar toch blijf ik wel (voornamelijk) oude spellen kopen om zo nu en dan te spelen. Deels uit nostalgie, maar ook deels omdat ik die spellen veel leuker, origineler en uitdagender vond (en nog steeds vind).quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:41 schreef JK het volgende:
[..]
Ik speel spellen om een beetje te relaxen, niet om uitdaging te zoeken. Dat heb ik al genoeg in mijn leven. Ik wil dus gewoon een leuk spel wat niet te moeilijk is. Vroeger waren de spellen ook vele malen moeilijker dan tegenwoordig. Nu speel je spellen met 2 vingers in je neus uit, omdat het mainstream is geworden en je de markt tevreden moet houden. Ik wil best wat moeite doen, maar niet teveel, het is puur voor het vermaak, ik heb geen zin om me te frustreren als ik iets 10x overnieuw moet doen, al zien sommigen daar een uitdaging in. Dat is leuk, maar doorzetting heb ik wel in het echte leven, wat sommige andere mensen weer missen.
Maargoed, tegenwoordig game ik nog maar weinig, het is nu even LM2 af en toe (niet meer dan 30 minuten per dag) en heel af en toe Battlefield 3 op de PC. De PS3 staat waarschijnlijk vrijwel uit tot september als GTA5 uit komt en zal als ik dat zat ben ook niet meer aan gaan. Mijn PSP-3000 ligt stof te happen en de 3DS heeft tot LM2 ook meer uit dan aan gestaan.
De PS Vita heb ik snel de deur uitgedaan omdat die games me totaal niet konden boeien.
En ik moet zeggen dat nieuwe games over het algemeen mij ook totaal niet meer kunnen boeien, hier en daar komt nog wat leuks uit en dat is het. Vroeger speelde ik zo ongelovelijk veel spellen en kocht ik er veelste veel. Je wordt ouder, andere interesses, minder tijd om te gamen... en juist daarom wil ik gewoon als ik wel game, geen uitdaging zoeken maar vermaak. Het moet een beetje als een film spelen en het mag best lastig zijn, maar als ik iets 10x overnieuw moet doen stop ik er mee, geen zin om zoveel moeite in een spelletje te stoppen.
Nog interessanter: Square heeft meteen daarna een event gepland. Toeval of komt er iets naar de 3DS? Bravely Default?quote:Op maandag 15 april 2013 19:28 schreef Aether het volgende:
Nintendo 3DS Direct
Onze Nintendo 3DS Direct-presentatie is hier binnenkort te zien! Kijk naar deze wereldwijde presentatie voor de laatste informatie over Nintendo 3DS! Kom terug op woensdag 17 april om 16:00 voor de live uitzending!
http://www.nintendo.nl/Di(...)o-Direct-698557.html
Is dat alleen voor Japan? Nintendo valt vaak terug op handhelds als de console minder loopt dus ben benieuwdquote:Op woensdag 17 april 2013 08:34 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nog interessanter: Square heeft meteen daarna een event gepland. Toeval of komt er iets naar de 3DS? Bravely Default?
(Space Drake is zelf aan een project/vertaling bezig genaamd ‘Project Four’ waar nog steeds een NDA op zit. Misschien BDFF?)twitter:SpaceDrakeCF twitterde op donderdag 04-04-2013 om 06:55:00 About bloody time. RT@Siliconera Bravely Default: Flying Fairy Will Be Localized For The West http://t.co/zUPxLCFWtZ reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |