abonnement Unibet Coolblue
pi_5657657
Ik vroeg me af of er van mijn leeftijd (17) nog wat mensen zijn die veel naar zappa luisteren, kvind hem wel goed namelijk, ben niet gelijk een grote fan ofzo, maar hij maakt wel aparte muziek
pi_5657673
Ik ben 24, luister al naar Zappa vanaf +- mijn 15e. Ik vind het nog steeds koele muziek, maar ook niet alles, wel een hoop.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5657717
quote:
Op woensdag 04 september 2002 19:49 schreef Zander het volgende:
Ik ben 24, luister al naar Zappa vanaf +- mijn 15e. Ik vind het nog steeds koele muziek, maar ook niet alles, wel een hoop.
vandaar je plaatje, eigenlijk wou ik die toen ik hem zag, maja jij had hem al

ja, kging toen ik 5 was met mn 'my first sony' (weetnie of je dat kent, zoon plastic radio) naar zappa luisteren

  woensdag 4 september 2002 @ 20:04:55 #4
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_5657939
Hebben jullie misschien aanraders?

Ik schaam me eigenlijk een beetje dat ik er nooit echt naar geluisterd heb en aangezien ik wel al vaak gehoord heb dat de meeste mensen niet alles goed vinden...tja...weet ik niet waar ik moet beginnen.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_5657987
"We're Only In It For The Money", al is het alleen maar voor de hoes:

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5658011
Doe eens normaal joh , je moet weten wanneer je moet stoppen.

Als je denkt dat je leuk blijft, zal ik er wel eens wat aan doen.

Niet spotten over zoiets!

pi_5658025
Verder alles goed
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5658039
Ik denk dat Henk-E in het verkeerde topic postte.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_5658065
Hmm ik heb wel wat zappa liedjes gedownload maar het is niet mijn stijl, hij wordt door velen als gitaargod beschouwd maar ik heb maar bar weinig gevonden waar dat uit blijkt.
  woensdag 4 september 2002 @ 20:18:31 #10
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_5658100
quote:
Op woensdag 04 september 2002 20:09 schreef Zander het volgende:
"We're Only In It For The Money", al is het alleen maar voor de hoes:

[afbeelding]


Hee, daar heb ik al vaker over gehoord.
Maar is de muziek die er op staat ook aan te raden?

P.S. Henk-E is wel heel erg abuis, ja!

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_5658209
Ik vind van wel (anders raad ik 'm ook niet aan, natuurlijk) en het is naar FZ-maatstaven ook wel een redelijk toegankelijke plaat, al moet je de humor een beetje kunnen waarderen. Maar als je sowieso een beetje in 60's popcultuur geinteresseerd bent, dan moet je 'm gewoon een keer gehoord hebben.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 4 september 2002 @ 20:28:28 #12
21073 dubbel0zeven
^[Bl!nd]^ Zombie Cro
pi_5658257
quote:
Op woensdag 04 september 2002 20:11 schreef Henk-E het volgende:
Doe eens normaal joh , je moet weten wanneer je moet stoppen.

Als je denkt dat je leuk blijft, zal ik er wel eens wat aan doen.

Niet spotten over zoiets!


Ik weet het die kut zappa,

zappa heeft pappa. ook kutwijf

  woensdag 4 september 2002 @ 20:28:30 #13
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_5658259
quote:
Op woensdag 04 september 2002 20:25 schreef Zander het volgende:
anders raad ik 'm ook niet aan, natuurlijk
Ok, ik was even bang dat je hem alleen maar om de hoes aanraadde.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 04-09-2002 20:29]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 4 september 2002 @ 20:29:39 #14
21073 dubbel0zeven
^[Bl!nd]^ Zombie Cro
pi_5658272
quote:
Op woensdag 04 september 2002 20:28 schreef Jane het volgende:
Ok, ik was even bang dat je hem alleen maar om de hoes aanraadde.
hoes anraden???


je moet noes aankaarten bij de nassie
\]

  woensdag 4 september 2002 @ 20:30:43 #15
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_5658290
dubbel0zeven, lekker slapen en dan ben je morgen weer nuchter.

Welterusten!

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_5658297

bongo fury!
met
beefheart
pi_5658503
zekerss... en ben zelf ook 17
pi_5658569
Ik beken dat ik ooit wel eens naar wat Zappa nummertjes heb geluisterd Niet al te vaak, zou ik wel eens moeten doen. Een vriend van me van 17 is trouwens wel fervent Zappa fan.
pi_5658661
quote:
Op woensdag 04 september 2002 20:04 schreef Jane het volgende:
Hebben jullie misschien aanraders?

Ik schaam me eigenlijk een beetje dat ik er nooit echt naar geluisterd heb en aangezien ik wel al vaak gehoord heb dat de meeste mensen niet alles goed vinden...tja...weet ik niet waar ik moet beginnen.


kmoet eerlijk zeggen dak het nummer 'yellow snow' heel mooi vind, staat op de cd 'apostrophe' wat in zijn geheel ook een prachtige cd is

verder heeft zappa nog leuke nummers als:
titties and beer
stairway to heaven (misschien wel de mooiste cover ooit)
dancing fool (zijn enige hit)

  woensdag 4 september 2002 @ 20:59:35 #20
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_5658743
quote:
Op woensdag 04 september 2002 20:54 schreef Olmo het volgende:
dancing fool (zijn enige hit)
Kijk, en die ken ik!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_5658830
quote:
Op woensdag 04 september 2002 20:59 schreef Jane het volgende:

[..]

Kijk, en die ken ik!


niet echt een geweldig lied vind ik, maja, een hit... dat krijg je als je maar 1 nummer op single uitgeeft (dacht dat 'dancing fool' enige single van zappa was )
pi_5658839
maar stairway to heaven is echt supermooie cover
pi_5658866
Er zijn wel meer singles, alleen werden het, weinig verrassend, maar zelden hits ('Bobby Brown' en 'Valley Girl' zijn geloof ik ook nog hitjes geweest in verschillende landen, ook niet echt mijn favoriete nummers trouwens).
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5658899
weetje wat ik ook zo mooi vind aan zappa, hij heeft echt stuk of 60 cd's gemaakt en slechts een paar keer een zelfde liedje op 2 cd's
  woensdag 4 september 2002 @ 22:07:47 #25
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_5660118
quote:
Op woensdag 04 september 2002 19:47 schreef Olmo het volgende:
Ik vroeg me af of er van mijn leeftijd (17) nog wat mensen zijn die veel naar zappa luisteren, kvind hem wel goed namelijk, ben niet gelijk een grote fan ofzo, maar hij maakt wel aparte muziek
Jouw icoon lijkt wel op zo'n member van Flaw
pi_5661626
Ik heb pas "the yellow shark" beluisterd, dit is een verzameling van allemaal stukken voor symfonieorkest, is erg apart, Zappa was bij de uitvoeringen hiervan zelf de spreekstalmeester zeg maar, je hoort hem er dus ook regelmatig tussendoor.
Verder ken ik lang niet alles van Zappa, maar ik vind Joe's Garage geniaal.
pi_5667413
Wow, ik zag dat http://www.zappa.com na vijf (!, niet overdreven) jaar eindelijk eens vernieuwd is. Ze hebben nu ook een radiozender waar complete FZ-albums online te luisteren zijn, dus ik zit nu lekker naar 'Absolutely Free' te luisteren.

Eindelijk doet die ZFT na vijf jaar gepruts en geblunder eens iets goed, nu de videos / DVD's nog..

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5863804
shit...

ik ben een icoon jatter...

Er
is
nochtans
H O O P
pi_5863998
Tsk tsk.. don't be a naughty eskimo.

FZ is natuurlijk naast een geweldige muzikant ook nog een bron voor vele mooie quotes, een kleine greep uit zijn verzamelde werken:

quote:
"There are more love songs than anything else. If songs could make you do something we'd all love one another. I wrote a song about dental floss but did anyone's teeth get cleaner?"

"If you wind up with a boring, miserable life because you listened to your mom, your dad, your teacher, your priest or some guy on TV telling you how to do your shit, then YOU DESERVE IT."

"Heaven would be a place where bullshit existed only on television. (Hallelujah! We're halfway there!)"

"No change in musical style will survive unless it is accompanied by a change in clothing style. Rock is to dress up to."


Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_9403850
*Grote schop*

Gegroet Zappafans, niemand van jullie die naar de Zappanale gaat dit jaar?

(ter informatie: is een 3-daags festival in Duitsland waar jaarlijks allemaal artiesten komen die met Zappa hebben gespeeld. Ze spelen dan ook uiteraard allemaal Zappanummers)

Voor meer info kijk je op de site

pi_9407200
ik probeer nu al een aantal jaren Frank Zappa te snappen maar het komt niet door. En god weet dat ik mij best doe: ik ben een groot muziekliefhebber maar Zappa heb ik nog nooit echt begrepen. Heeft iemand een tip welke cd ik het beste kan luisteren om toch wederom kennis te maken met Zappa?>
wat is dit?
pi_9407577
Nou ja, moeite doen om het 'te snappen'... je vindt het leuk of niet, al heeft het bij mij ook wel een tijd gekost voordat ik sommige platen echt kon waarderen. Vooral ook omdat FZ enorm veel verschillende stijlen beheerste, dat maakt het moeilijk om een enkele plaat aan te raden uit zijn complete catalogus van ruim 60 verschillende cds. Zelf vind ik het volgende lijstje wel erg aangenaam:

- We're only in it for the money (1968): parodie op de hippie-cultuur en muzikaal niet al te 'moeilijk' en abstract (maar wel vaag).

- Hot Rats (1970): Een van de eerste jazzrock-platen met enorm smerig gitaarspel.

- Waka Jawaka (1972) & Grand Wazoo (1973). Twee lp's die opgenomen zijn met een big band, ook erg jazz-achtig

- Roxy & Elsewhere (1974): Live-plaat, hierop worden humor en abstracte, vrijwel onmogelijk te spelen muziek gecombineerd.

Zelf hou ik vooral van de complexe muziek, andere mensen zullen misschien eerder Sheik Yerbouti of Joe's Garage aanraden, die zijn wat meer op grappen en grollen gericht.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_9408203
geluisterd, maar vind er niet zoveel aan..
pi_9410268
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 11:41 schreef amsterdamman het volgende:
ik probeer nu al een aantal jaren Frank Zappa te snappen maar het komt niet door. En god weet dat ik mij best doe: ik ben een groot muziekliefhebber maar Zappa heb ik nog nooit echt begrepen. Heeft iemand een tip welke cd ik het beste kan luisteren om toch wederom kennis te maken met Zappa?>
Heb ik ook gehad.
Een hele tijd dat ik Zappa niet begreep.
De Cd's "Roxy & Elsewhere" (live CD) en Hot Rats (jazzy CD) hebben me echter over de brug geholpen. Zeker die eerste is zeer aan te raden. Nummers als "Pygmy Twylyte" en "Don't you ever wash that thing?" zijn voor de 'beginnelingen' goed te begrijpen denk ik...
pi_9411443
Voor de beginners kan ik aanraden:

Cheap Thrills

tabula rasa
pi_9417100
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 15:25 schreef aphx het volgende:
Voor de beginners kan ik aanraden:

Cheap Thrills


Hmmm, nou, da's wel de laatste plaat die ik uberhaupt zou aanraden.
Is niet eens een echt album, maar een verzameling van slechte opnames
pi_9417277
Ik heb hier staan:
1988 You can't do that on stage anymore vol 1 (2CD)
1988 You can't do that on stage anymore vol 2 (2CD)
1988 You can't do that on stage anymore vol 4 (2CD)
1989 You can't do that on stage anymore vol 3 (2CD)
1990 Sheik Yerbouti
1992 You can't do that on stage anymore vol 5 (2CD)
1992 You can't do that on stage anymore vol 6 (2CD)
19XX Son of cheap thrills

De bovenstaande serie vind ik qua geluid het beste dat Zappa produceerde. de rest tref ik ooit nog wel eens voor weinig

Erg grappig dat ook Steve Vai op een van de CD's zijn duit in het zakje bij Frank Zappa mag doen. Hij maakte nog deel uit van de band en heeft Dweezil Zappa nog gitaarles gegeven.

Van Dweezil & Ahmet Zappa heb ik het project Shampo Horn uit 1993 staan. Een stevig stukje kwaliteitsmuziek voor wie van metal houdt.

salva cum reverentia
pi_9417303
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 11:41 schreef amsterdamman het volgende:
ik probeer nu al een aantal jaren Frank Zappa te snappen maar het komt niet door. En god weet dat ik mij best doe: ik ben een groot muziekliefhebber maar Zappa heb ik nog nooit echt begrepen. Heeft iemand een tip welke cd ik het beste kan luisteren om toch wederom kennis te maken met Zappa?>
Sheik Yerbouti vind ik vrij toegankelijk.
salva cum reverentia
  donderdag 27 maart 2003 @ 20:36:14 #39
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_9417359
hej are you jewish? love your nails!
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  donderdag 27 maart 2003 @ 20:38:54 #40
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_9417401
Ej, goed topic! Ik wou toch al wat meer werk van Zappa gaan kopen en hier staan wat goeie tips

Het enige wat ik nu heb is de soundtrack van 200 Motels. Leuk, maar geen touw aan vast te knopen

pi_9417432
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 20:38 schreef Tijn het volgende:
Ej, goed topic! Ik wou toch al wat meer werk van Zappa gaan kopen en hier staan wat goeie tips

Het enige wat ik nu heb is de soundtrack van 200 Motels. Leuk, maar geen touw aan vast te knopen


200 Motels... Prachtige dubbelplaat... Naar mijn mening de beste

[Dit bericht is gewijzigd door webfreak op 28-03-2003 17:27]

pi_9417478
200 Motels is wel okee, maar volgens mij is daar inderdaad geen touw aan vast te knopen als je de film nooit gezien hebt (niet dat die nou zoveel duidelijker is ). Ik heb ook nog een hele gave video van Zappa live in Stockholm in 1973, met George Duke en Jean-Luc Ponty.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_9417515
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 20:43 schreef Zander het volgende:
200 Motels is wel okee, maar volgens mij is daar inderdaad geen touw aan vast te knopen als je de film nooit gezien hebt (niet dat die nou zoveel duidelijker is ). Ik heb ook nog een hele gave video van Zappa live in Stockholm in 1973, met George Duke en Jean-Luc Ponty.
Zappa-video's zijn erg vet over 't algemeen..
Ik heb d'r ook es een gezien bij iemand, weet niet waar dat was opgenomen, was met ontzettend vage beelden (veel kleuren door elkaar), en frappante kleipoppetjes Echt ontzettend vaag..

200 Motels overigens erg leuke film ook... Ringo in de hoofdrol

  donderdag 27 maart 2003 @ 20:48:05 #44
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_9417581
Kheb er ook een poster van trouwens.

Niet dat dat scheelt

pi_9417727
Hier staat trouwens een grappig flash-filmpje van 'Don't Eat The Yellow Snow':

http://www.asparagusproductions.com/yellowsnow.htm

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_9417930

SUPER!!!

Erg gaaf filmpje, kende 'm nog niet.

  zaterdag 17 mei 2003 @ 19:26:00 #47
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10497073
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 11:59 schreef Zander het volgende:
- Waka Jawaka (1972) & Grand Wazoo (1973). Twee lp's die opgenomen zijn met een big band, ook erg jazz-achtig
Waka/Jawaka prijkt sinds een weekje in m'n collectie en Broadway the Hard Way al wat langer. De twee zijn eigenlijk niet zo goed met elkaar te vergelijken. Waka/Jawaka heeft inderdaad veel meer weg van Jazz en Broadway zijn eigenlijk allemaal songs.

Allebei leuke platen.

  zaterdag 17 mei 2003 @ 19:38:08 #48
11502 nipeng
The last ride is free
pi_10497407
quote:
Op woensdag 4 september 2002 20:31 schreef Zpil het volgende:
[afbeelding]
bongo fury!
met
beefheart

Hehe toevallig luister ik daar nu naar.

Als begin kan ik wel die verzamelaar aanraden, strictly commercial. Moet je voor niet al te veel geld kunnen vinden.

Mensen die van de humoristische zappa houden kan ik Läther en Joe's garage acts wel aanraden.

  zaterdag 17 mei 2003 @ 19:48:48 #49
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_10497711
't is alweer een tijdje geleden dat ik iets van Zappa heb beluisterd, maar ik heb hier nog wel een aardige collectie staan . Ben begonnen met Broaqdway the Hard Way, toen ik een jaar of 14 was.

Voor 'beginners' zijn er al een paar aardige aanraders gegeven, maar ik wil toch ook dit boek even pluggen: Het echte Frank Zappa boek, door FZ & Peter Occhiogrosso. Volgens mij inmiddels voor een paar euro'tjes te krijgen bij de Slechte...echt een supergrappige autobiografie, die een hoop zal helpen bij het leren begrijpen van zijn (muzikale) universum.

Voor de freaks is trouwens The negative dialects of poodle play een regelrechte bijbel .

Vreemd trouwens dat Zoot Allures en Sleep Dirt nog niet genoemd zijn...ook twee redelijk toegankelijke, weergaloze platen!.

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_11213574
Hallo menschen...Zappa...tja...

Ben al een tijdje een enorme fan en ik KAN nu natuurlijk gaan opscheppen .Dat ik met Ike Willes gepraat heb en Napoleon Murphy Brock thee gegeven heb.Goed ik heb de hand van Gail mogen schudden.Dezelfde hand die de pik van Zappa zelf wel eens heeft vastgehouden. Anyway...album tips van Zappa.Alles...gewoon alles..maar als je dan toch een selectie moet maken...

*Sleep Dirt
*Zoot allures
*Shut up and play yer guitar
*Grand Wazoo
*Broadway the hard way
*Yellow Shark
* en de rest......

Sorry van Zappa kan ik duidelijk geen lijstje maken.
Leuk zijn ook de velen optredens die op tape circuleren.
Check ook eens deze site : www.foolz.nl

Doeg ,
Billy.

pi_11521238
quote:
Op woensdag 4 september 2002 21:05 schreef Olmo het volgende:
maar stairway to heaven is echt supermooie cover
haha, ik heb dat nummer nu op, lees ik ineens jouw post

Een paar nummertjes met vette gitaar solo's van de grootste componist:

Muffin Man
Whats new in baltimore (langzame versie)
Any Kind of Pain
Pygmy Twylyte (lange versie, 8 minuten)
Zomby woof
We Are Not Alone (goed toegankelijk)

edit: vergeten: prachtig: Watermelon in easter hay
naja ik kan wel blijven toevoegen maar deze moet er zeker bij.
iemand naar de uitvoering van joe's garage geweest bij het jutters festival?
edit2: vergeet vooral Sofa niet

hij is ook de beste gitaarsolist, maar het is even zoeken naar een goed voorbeeldje daarvan

[Dit bericht is gewijzigd door Toto Skilatschi op 02-07-2003 21:48]

  woensdag 2 juli 2003 @ 22:40:49 #52
11502 nipeng
The last ride is free
pi_11522828
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 21:41 schreef Toto Skilatschi het volgende:

[..]


hij is ook de beste gitaarsolist, maar het is even zoeken naar een goed voorbeeldje daarvan


Het is niet de techniek en de snelheid maar wat en hoe hij speelt, het klopt gewoon. Vooral de solo's achterin de wat langere nummers zijn erg prettig.
pi_11523562
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 22:40 schreef nipeng het volgende:

[..]

Het is niet de techniek en de snelheid maar wat en hoe hij speelt, het klopt gewoon. Vooral de solo's achterin de wat langere nummers zijn erg prettig.



Precies, het klopt gewoon bij de bedoeling en de " sound " van de hele compositie/nummer, echt dat gevoel, dat is gewoon perfect.

Wij zijn het heel erg met elkaar eens

pi_11650359
Voor de liefhebbers :

www.arf-society.de

DE ZAPPANALE !!!!!! 24 T/M 27 JULI!!!!!! BE THERE!!!!!!

pi_12121971
voor wat ik van hem ken:


stairway to heaven
yellow snow
zomby woof
muffin man
ring of fire

pi_12124042
Inderdaad erg leuk

Prima tip :Roxy & elsewhere...........en ga uit je schedel!

pi_12128931
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 20:31 schreef billythemountain het volgende:
Inderdaad erg leuk

Prima tip :Roxy & elsewhere...........en ga uit je schedel!


Jazeker
  zondag 14 december 2003 @ 00:06:47 #58
43697 DCLeone
Zappa Forever
pi_15392739
Ja ja
  zondag 14 december 2003 @ 00:07:47 #59
32422 engessa
Who's dirty?
pi_15392768
Deze maand voor de liefhebbers een flink Zappa-artikel in de Aloha (een soort Oor maar dan anders).
  zondag 14 december 2003 @ 00:09:49 #60
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_15392826
Ik zit net te luisteren naar Zappa.

Echt een ontzettend geweldige artiest... zowel qua muziek als qua tekst. Ik heb zelden zoveel snijdend sarcasme en smerige ironie zo heerlijk onschuldig gebracht horen worden.

Dag Frank.

Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zondag 14 december 2003 @ 00:18:39 #61
14505 OProg
A Life in Music
pi_15393071
"Yo Mama" van Sheik Yerbouti is ook een voorbeeld van een werkelijk geniale solo
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 14 december 2003 @ 00:23:25 #62
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_15393212
Dat wijf in "Valley Girl" is trouwens moeilijk irritant, echt een voorbeeldje van een domme Amerikaanse puber.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zondag 14 december 2003 @ 00:26:50 #63
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_15393308
De cover van Stairway To Heaven vind ik niet echt zo geweldig.... hij is leuk maar komt niet in de buurt van het origineel.
Nou komt vrij weinig in de buurt van LZ.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_16299728
Laatst was ik in een wat alternatiever café en daar draaide ze verschillende Zappa DVD's. Nou echt geweldig, die optredens zijn zo hilarisch dat je er wel om moet lachen

Ik had al veel over de man gehoord en ik heb toen besloten om alle "You Can't Do That On Stage Anymore" cd's te kopen.

Sinds vandaag heb ik ze en het is werkelijk geniaal, ik heb wel even genoeg Frank Zappa muziek

* Dezz zet My Guitar Wants To Kill Your Mama op

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_16300142
quote:
Op zondag 14 december 2003 00:23 schreef TrenTs het volgende:
Dat wijf in "Valley Girl" is trouwens moeilijk irritant, echt een voorbeeldje van een domme Amerikaanse puber.
Dat is z'n dochter, en het is een parodie
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_16300258
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 19:48 schreef Kwark het volgende:
't is alweer een tijdje geleden dat ik iets van Zappa heb beluisterd, maar ik heb hier nog wel een aardige collectie staan . Ben begonnen met Broaqdway the Hard Way, toen ik een jaar of 14 was.

Voor 'beginners' zijn er al een paar aardige aanraders gegeven, maar ik wil toch ook dit boek even pluggen: Het echte Frank Zappa boek, door FZ & Peter Occhiogrosso. Volgens mij inmiddels voor een paar euro'tjes te krijgen bij de Slechte...echt een supergrappige autobiografie, die een hoop zal helpen bij het leren begrijpen van zijn (muzikale) universum.

Voor de freaks is trouwens The negative dialects of poodle play een regelrechte bijbel .

Vreemd trouwens dat Zoot Allures en Sleep Dirt nog niet genoemd zijn...ook twee redelijk toegankelijke, weergaloze platen!.


Ah...I'm proud of me

Wist niet meer dat ik dit gepost had .

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_16311658
Fank Zappa rouleerd/t maar vind LZ toch beter
pi_16312118
Haha! Een Zappa-topic, had ik nog niet gezien hier! (Ben ook wel een newbie hier..) Ik ken ook lang niet alles van Zappa, maar wat ik ken is echt mega-cool. Ik heb mijn hond naar hem vernoemd... (wat een eer hahaha) Luistert iemand van jullie wel een Vai dan?
cynics are made, not born
pi_16313811
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:00 schreef Dezz het volgende:
Laatst was ik in een wat alternatiever café en daar draaide ze verschillende Zappa DVD's. Nou echt geweldig, die optredens zijn zo hilarisch dat je er wel om moet lachen

Ik had al veel over de man gehoord en ik heb toen besloten om alle "You Can't Do That On Stage Anymore" cd's te kopen.

Sinds vandaag heb ik ze en het is werkelijk geniaal, ik heb wel even genoeg Frank Zappa muziek

* Dezz zet My Guitar Wants To Kill Your Mama op


Even genoeg?!?
Er blijven nog 68 goede zappa-cd's over! (en dan heb ik 't alleen even over de officiele albums ).

Ik heb er nu welgeteld 24, dat is nog niet eens 1/3e, maar Frank is gewoon verslavend, ik moet 't allemaal hebben

Tevens, als je liefhebber bent van de liveregistraties van Zappa, zeker even de Baby Snakes DVD gaan checken

pi_16313858
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 13:17 schreef sillyzappa het volgende:
Luistert iemand van jullie wel een Vai dan?
For the love of God..
  vrijdag 16 januari 2004 @ 15:30:42 #71
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_16315979
Het kopen van die rykodisc releases is erg verslavend, in de eerste plaats natuurlijk vanwege de muziek maar ook omdat het zo leuk staat in de platenkast. Al die kleurtjes...
pi_16316012
Dezz volgens mij
pi_16316904
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 15:32 schreef EmmYKuHh het volgende:
Dezz volgens mij
Wat is er emmy
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  vrijdag 16 januari 2004 @ 16:23:23 #74
11502 nipeng
The last ride is free
pi_16317465
Heb nog in bestelling staan:
quote:
Make a Jazz noise here
Jazz from Hell
Tinseltown Rebellion


Deze heb ik al:

quote:
Absolutely free
Apostrophe'
Bongo Fury
Cheap Thrills
Does Humor Belong in Music?
Fillmore east - June 1971
Freak out!
Grand Wazoo
Hot Rats
Joe's Garage Acts 1-3
Läther
Lumpy Gravy
Over-nite sensation
Playground Psychotics
Roxy & Elsewhere
Sheik Yerbouti
Ship Arriving Too Late to Save a Drowning Witch
Shut Up 'N Play Yer Guitar
Strictly Commercial: The Best of Frank Zappa
The Man from Utopia
Waka / Jawaka
We're only in it for the money
Weasels Ripped My Flesh
You are what you is
Zappa In New York
Zoot Allures
Just another band from L.A.
Burnt weeny sandwich
Cruising with Ruben & The Jets
One size fits all
Unce Meat
  vrijdag 16 januari 2004 @ 17:02:56 #75
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_16318657
Ik heb nu:

Zappa, Frank - Freak Out!
Zappa, Frank - Absolutely Free
Zappa, Frank - We're Only In It For the Money
Zappa, Frank - The Grand Wazoo
Zappa, Frank - Studio Tan
Zappa, Frank - Cheap Thrills
Zappa, Frank - Son of Cheep Thrills

  vrijdag 16 januari 2004 @ 17:30:23 #76
11502 nipeng
The last ride is free
pi_16319369
Je hebt nog een heleboel leuke albums te ontdekken.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 17:35:41 #77
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_16319496
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 17:30 schreef nipeng het volgende:
Je hebt nog een heleboel leuke albums te ontdekken.
Ik ga de rest zo mogelijk op chronologische volgorde aanschaffen.
pi_16319544
Ah, pats-mode..

Ik heb

- Freak Out!
- Absolutely Free
- Lumpy Gravy
- We're Only in It for the Money
- Uncle Meat
- Hot Rats
- Burnt Weeny Sandwich
- Weasels Ripped My Flesh
- Chunga's Revenge
- Fillmore East: June 1971
- 200 Motels
- Just Another Band from L.A.
- Waka/Jawaka:
- The Grand Wazoo
- Over-Nite Sensation
- Apostrophe
- Roxy & Elsewhere
- One Size Fits All
- Bongo Fury
- Zoot Allures
- Zappa in New York
- Sleep Dirt
- Studio Tan
- Sheik Yerbouti
- Joe's Garage
- Shut Up 'N Play Yer Guitar (cd)
- Tinsel Town Rebellion
- You Are What You Is
- Ship Arriving Too Late to Save a Drowning Witch
- The Man From Utopia
- Does Humor Belong in Music?
- You Can't Do That on Stage Anymore, Vol. 1 t/m 6
- Broadway the Hard Way
- Make a Jazz Noise Here
- Playground Psychotics
- Ahead of Their Time
- Lost Episodes
- Freaks and Motherf*$#ers
- Picantique
- Saarbrucken 1979
- The Ark
- Unmitigated Audacity
- Swiss Cheese / Fire
.. . en nog een zooi bootlegs en zo, al moet ik eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd niet zoveel naar Zappa luister. Al vind ik het nog steeds geweldig, natuurlijk.

Tenminste, bijna alles, want ik ben niet zo'n fan van die Synclavier-dingen (Jazz from hell en zo).

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 16-01-2004 17:43]

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 16 januari 2004 @ 17:39:41 #79
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_16319604
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:10 schreef Kwark het volgende:

[..]

Dat is z'n dochter, en het is een parodie


Ja.... èn....?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  vrijdag 16 januari 2004 @ 17:42:17 #80
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_16319665
Ook een mooie reeks, Zander.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 17:46:33 #81
14505 OProg
A Life in Music
pi_16319765

Roxy & elsewhere
Apostrophe'
The grand wazoo
Mother universe
Strictly genteel
Them or us
You are what you is
The lost episodes
Live in New York
Hot rats
Waka / Jawaka
The yellow shark (ensemble modern)
Roxy & elsewhere
Broadway the hard way
Tinseltown rebellion
You are what you is
Sheik Yerbouti
Does humor belong in music
Sheik Yerbouti
Overnight sensation
Cheap thrills
Burnt weeny sandwich
One size fits all
Weasels ripped my flesh
Freak Out!
Absolutely Free
Lumpy Gravy
We're Only in It for the Money
200 Motels
Just Another Band from L.A.
Zoot Allures
Sleep Dirt
Joe's Garage
Shut Up 'N Play Yer Guitar
Ship Arriving Too Late to Save a Drowning Witch
The Man From Utopia
Make a Jazz Noise Here

Als het goed is is dit mijn lijstje

Ongeveer 50/50 CD/LP

[Dit bericht is gewijzigd door OProg op 16-01-2004 17:47]

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 16 januari 2004 @ 17:47:39 #82
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_16319784
Ik vind 200 Motels niet leuk eerlijk gezegd.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_16319841
Als je de film niet hebt gezien, dan is aan die 200 Motels-cd ook geen touw vast te knopen, volgens mij. Al moet ik bekennen dat de film ook meer een cult-favoriet is, dan een cinematografisch meesterwerk.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_16319851
Heb alleen Waka/Jawake en Broadway The Hardway.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 17:58:58 #85
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_16320058
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 17:50 schreef Zander het volgende:
Als je de film niet hebt gezien, dan is aan die 200 Motels-cd ook geen touw vast te knopen, volgens mij. Al moet ik bekennen dat de film ook meer een cult-favoriet is, dan een cinematografisch meesterwerk.
Ik moet 'm inderdaad nog steeds es zien, maar ik vind het muzikaal ook niet echt een fantastisch iets.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_16323016
*patsuhh!*


Freak Out
Absolutely Free
Only in it for the money
Lumpy Gravy
Hot rats
The Grand Wazoo
Roxy & Elsewhere
Does humor belong in music?
Zoot allures
Weasels ripped my flesh
Sleep Dirt
Just another band from L.A.
Tinseltown Rebellion Band
Fillmore East live
Chunga's Revenge
One size fits all
Ship too late to save a drowning witch
Orchestral Favorites
Zappa in New York
Uncle Meat
Mothers of prevention
Have I offended someone?
Bongo Fury
Lost Episodes - Promo-druk!!

  vrijdag 16 januari 2004 @ 20:07:52 #87
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_16323129
quote:
Op woensdag 4 september 2002 19:49 schreef Zander het volgende:
Ik ben 24, luister al naar Zappa vanaf +- mijn 15e. Ik vind het nog steeds koele muziek, maar ook niet alles, wel een hoop.
Ik hoor bij verschillende band interviews vaak dat muzikanten vroeger veel naar Zappa luisterden, zelf heb ik ze eigenlijk nog nooit gehoord, wat voor muziek spelen ze? Bestaan ze nog? En waarom zijn er zoveel albums van hun uitgebracht? Gezien dit toch "het" Zappa topic is.
quote:
Ze hebben nu ook een radiozender waar complete FZ-albums online te luisteren zijn, dus ik zit nu lekker naar 'Absolutely Free' te luisteren.
Handig, even luisteren dan.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 20:25:17 #88
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_16323662
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 20:07 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ik hoor bij verschillende band interviews vaak dat muzikanten vroeger veel naar Zappa luisterden, zelf heb ik ze eigenlijk nog nooit gehoord, wat voor muziek spelen ze? Bestaan ze nog? En waarom zijn er zoveel albums van hun uitgebracht? Gezien dit toch "het" Zappa topic is.
[..]

Handig, even luisteren dan.


Frank is dood. Hij is gestorven op 4 dec 1993.
Wat voor muziek? Het is vanalles... het gaat van jazz tot hard rock eigenlijk, het is een mix van allerlei spul.
Waar je wel van moet houden zijn extreme dingen en ontzettend veel sarcasme, ironie en vooral humor.

Als dat je wat lijkt: go for it!

Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  vrijdag 16 januari 2004 @ 20:27:28 #89
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_16323727
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 20:25 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Frank is dood. Hij is gestorven op 4 dec 1993.

Als dat je wat lijkt: go for it!


Wat niet wil zeggen dat er niets meer uitkomt... er wordt nog steeds hier en daar een album afgeleverd en in z'n kelder staan nog aardig wat banden waarop hij zo ongeveer al z'n live shows heeft opgenomen vanaf een bepaalde datum.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_16323902
Op de BabySnakes-DVD staat tevens een hele mooie trailer van Roxy!
Deze concertfilm is echter nooit uitgekomen, maar ik vermoed (en hoop ten zeerste) dat ze deze alsnog zullen uitbrengen op DVD.
Anders zou 't een beetje onhandig zijn om ons lekker te maken met die trailer
  vrijdag 16 januari 2004 @ 20:33:31 #91
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_16323907
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 20:07 schreef Yokozuna het volgende:

En waarom zijn er zoveel albums van hun uitgebracht?


Daar had ik overheen gelezen.
'Waarom niet?' is denk ik het enige juiste antwoord. Net als Bowie en Prince was het een artiest bij wie het allemaal nogal snel vorm kreeg en die makkelijk schreef, dat lijkt me de enige logische verklaring.
Dat het een doorzetter was zal ook wel geholpen hebben denk ik, zelfs toen hij een tijdje in een rolstoel zat heeft-ie een album gemaakt.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  vrijdag 16 januari 2004 @ 21:46:56 #92
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_16325780
Ik heb er ook een paar :

1967 Absolutely Free
1967 Lumpy Gravy
1968 We're Only in It for the Money
1969 Uncle Meat
1969 Hot Rats
1970 Weasels Ripped My Flesh
1970 Chunga's Revenge
1971 Fillmore East: June 1971
1971 200 Motels
1972 Just Another Band from L.A.
1972 Waka/Jawaka
1973 Over-Nite Sensation
1974 Apostrophe
1974 Roxy & Elsewhere
1975 One Size Fits All
1975 Bongo Fury
1976 Zoot Allures
1978 Zappa in New York
1979 Sheik Yerbouti
1979 Joe's Garage: Act 1 ,2 & 3
1981 Shut Up 'N Play Yer Guitar, Return of the Son of Shut Up 'N Play Yer Guitar,Shut Up 'N Play Yer Guitar Some More
1981 Tinsel Town Rebellion
1981 You Are What You Is
1982 Ship Arriving Too Late to Save a Drowning Witch
1983 The Man From Utopia
1984 Them or Us
1986 Does Humor Belong in Music?
1988 Guitar
1988 You Can't Do That on Stage Anymore, Vol. 1
1988 You Can't Do That on Stage Anymore, Vol. 2
1988 Broadway the Hard Way
1989 You Can't Do That on Stage Anymore, Vol. 3
1990 Frank Zappa Meets the Mothers of Prevention
1991 The Best Band You Never Heard in Your Life
1991 You Can't Do That on Stage Anymore, Vol. 4
1991 Make a Jazz Noise Here
1992 You Can't Do That on Stage Anymore, Vol. 5
1992 You Can't Do That on Stage Anymore, Vol. 6
1993 The Yellow Shark
1995 Civilization Phaze III
1996 Läther

"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zaterdag 17 januari 2004 @ 14:46:50 #93
11502 nipeng
The last ride is free
pi_16341059
Oja een leuke site voor wat achtergrond informatie mbt de Zappa lyrics: http://www.arf.ru/Notes/andx.html
Zeker de moeite waard om eens te bekijken.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 15:04:27 #94
78801 Billytm
Arf she said
pi_16341374
Hehe....frankie.

Leuk dat dit topic nog een schopje krijgt.
Ik heb bijna alle zappa platen , maar ik heb er laatst een hoop verkocht omdat ik daarvoor in de plaats de prachtige carboard versions wil kopen.Die GVD out of print zijn. Maar goed , ik krijg ze wel! Ik heb er al een aantal gelukkig...

Anyway , naast een hele berg Zappa cd's heb ik nu ook zo'n 90 bootlegs.Concerten van 1965 t/ 88. Prachtig werk allemaal!

Voor wat Zapgezelligheid : The Grandmothers komen naar Nederland. Ik heb reeds een concert van 2 weken geleden (bootleg) mogen horen .

Echt de moeite waard!!!!

pi_16345521
Wat heeft Zappa een zooi cd's gemaakt. Zonet een paar nummers gedownload om te kijken wat het is, ik kende eigenlijk alleen dancin fool. Maar het klinkt wel grappig, maar erg vaag.
Are you nuts??
  maandag 19 januari 2004 @ 21:30:55 #97
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16408940
Ik heb zojuist zijn versie van "Stairway to heaven" gedownload. Echt schitterend gewoon. Ik denk dat ik een potentiële fan ben . Ik ben altijd wel in voor "aparte" muziek en dit is zekerweten een voorbeeld van "aparte" muziek. Gewoon het creatieve en het talent. Mijn complimenten.

Ik heb overigens een jaartje geleden een NPS/VPRO documentaire gezien over Zappa en toen raakte ik al enorm geïnteresseerd maar daar verder nooit wat mee gedaan, totdat ik dit topic toevallig tegenkwam. TS bedankt .

"Het lot is niet uitsluitend een beperking, het is ook een bevrijding."
  maandag 19 januari 2004 @ 22:50:28 #98
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16412233
quote:
Op maandag 19 januari 2004 21:30 schreef Koolraap het volgende:
Ik heb zojuist zijn versie van "Stairway to heaven" gedownload. Echt schitterend gewoon. Ik denk dat ik een potentiële fan ben . Ik ben altijd wel in voor "aparte" muziek en dit is zekerweten een voorbeeld van "aparte" muziek. Gewoon het creatieve en het talent. Mijn complimenten.

Ik heb overigens een jaartje geleden een NPS/VPRO documentaire gezien over Zappa en toen raakte ik al enorm geïnteresseerd maar daar verder nooit wat mee gedaan, totdat ik dit topic toevallig tegenkwam. TS bedankt .


Stairway to heaven is uitgebracht op de cd The best band you never heard in your life, geheel terecht zo vernoemd naar de groep muzikanten met wie hij in 1988 begon aan wat zijn laatste tournee zou worden - en die nooit werd afgemaakt omdat de band door onderlinge ruzies voortijdig uit elkaar viel.

Dit is echt een heel goede cd om mee te beginnen als je Zappa wilt ontdekken. Het is redelijk "light" materiaal, briljant vertolkt, grappig, en fantastisch geproduceerd, in tegenstelling tot veel van zijn studioplaten die soms nogal stoffig klinken.

Sowieso is Zappa live duizendmaal beter dan in de studio. Je hoort de talloze improvisaties, de manier waarop running jokes in de nummers worden verwerkt, en natuurlijk de soms compleet het heelal uit freakende solo's van Zappa zelf.

andere geweldige live cd's zijn You Can't Do That On Stage Anymore 4 (en de rest van deze 6-delige serie), Zappa in New York, Does Humor Belong in Music, en Broadway the Hardway.

Goede studioplaten om mee te beginnen kunnen zijn Joe's Garage, Zoot Allures, of Hot Rats bv.

Koop in ieder geval niet zo'n vreselijke verzamelcd als "Strictly Commercial" .

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  maandag 19 januari 2004 @ 22:53:23 #99
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16412345
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 17:39 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Ja.... èn....?


Sorry, dacht dat je dat niet doorhad. 't is in ieder geval wel een erg geslaagde parodie .

Nevermind me

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  maandag 19 januari 2004 @ 23:26:09 #100
78801 Billytm
Arf she said
pi_16413381
Kwark? Any downers?

Studio platen stoffig? Pardon?!!! Deze zijn meesterlijk geproduceerd en vaak 50 % live. Er zijn weinig artiesten die zo goed hun platen hebben laten klinken als Zappa.

Ik vind juist SC juist DE cd om mee te beginnen. Lekkere muziek die je zelfs op feestjes zou kunnen draaien. Daarna kun je altijd nog overgaan op Weasels (een van mijn favo's overigens)

Ik deel dus niet de mening van Kwark dat zijn live platen per definitie beter zouden moeten zijn. Tijdens de tournees van probeerde Zappa overigens een groot deel nieuwe songs uit. Vaak zijn dit de basistracks geworden voor het uiteindelijke nummer die dan op de lp verscheen.

Mooi voorbeeld is het album Joe's garage : de solo's komen allemaal uit live concerten van totaal andere nummers!!!!!!!!!!!

Arf!

pi_16413674
Ik vind SC zelf wel aardig, maar de nadruk ligt bij die cd wel erg op de melige nummertjes, de meer serieuze / technische composities komen er bekaaid vanaf en daarom is het ook niet echt een geweldig totaaloverzicht (als dat sowieso al kan met een catalogus met meer dan 60 albums).

Die ROXY DVD zie ik overigens de eerste ..-tig jaar ook nog niet verschijnen, er stond vijf jaar geleden al een trailer voor die schijf op de FZ website. Maar goed, mocht 'ie ooit nog verschijnen, dan ben ik de eerste die 'm koopt.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 19 januari 2004 @ 23:51:33 #102
78801 Billytm
Arf she said
pi_16414064
Zappa....serieus???? Nah..in elke compositie zit de nodige humor.
Welke idioot noemt nou zijn beste gitaarsolo (imho) BLACK NAPKINS!

Maar goed , Roxy. Die trailer kon men zien op de site maar is nu ook te bewonderen op de Baby Snakes DVD. Ik vrees dat ze echt niet meer terug kunnen! Gail schijnt nu een groot gedeelte te gaan uitgeven (alweer)..............Maar als de Roxy verschijnt dan ben ik er ook als eerste bij (knokken Zander?!) . FZ en Napoleon Murphy Brock. Daar kan geen Bas en Aad van Toor tegen op hoor!

Laten we maar niet de discussie beginnen over het nalatenschap van the amazing Mister Zappa........:)

  maandag 19 januari 2004 @ 23:57:43 #103
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16414199
quote:
Op maandag 19 januari 2004 23:26 schreef Billytm het volgende:
Kwark? Any downers?

Studio platen stoffig? Pardon?!!! Deze zijn meesterlijk geproduceerd en vaak 50 % live. Er zijn weinig artiesten die zo goed hun platen hebben laten klinken als Zappa.

Ik vind juist SC juist DE cd om mee te beginnen. Lekkere muziek die je zelfs op feestjes zou kunnen draaien. Daarna kun je altijd nog overgaan op Weasels (een van mijn favo's overigens)

Ik deel dus niet de mening van Kwark dat zijn live platen per definitie beter zouden moeten zijn. Tijdens de tournees van probeerde Zappa overigens een groot deel nieuwe songs uit. Vaak zijn dit de basistracks geworden voor het uiteindelijke nummer die dan op de lp verscheen.

Mooi voorbeeld is het album Joe's garage : de solo's komen allemaal uit live concerten van totaal andere nummers!!!!!!!!!!!

Arf!


Cool, dat laatste wist ik niet .

Maar serieus, vind jij platen als Apostrophe, Overnight Sensation, Sheik Yerbouti, You are what you is...lekker klinken dan? Kwestie van smaak wellicht, maar ik vind zijn liveplaten over het algemeen veel beter van geluid, zelfs de oudere. Geldt niet voor allemaal natuurlijk.

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_16414321
Het hangt ook van de uitgaves af die je hebt. Die oude cd met Apostrophe en Overnite Sensation op 1 schijf klinkt behoorlijk slecht, maar de nieuwe uitgaves (groene Ryko) klinken uitstekend. Ik hoor er weinig mis mee, eerlijk gezegd. Al zijn latere albums uit de jaren 80 natuurlijk sowieso met betere technologie opgenomen.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 20 januari 2004 @ 00:05:25 #105
78801 Billytm
Arf she said
pi_16414402
Met NAME You are what you is.

Sheik is bij uitstek de plaat met de meeste live stukken. Veel uit Berlijn 1978 . Anyway , ik vind alle platen van Zappa geweldig dus ik vrees dat je van mij geen objectieve mening kunt verwachten

  dinsdag 20 januari 2004 @ 00:15:22 #106
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16414664
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 00:02 schreef Zander het volgende:
Het hangt ook van de uitgaves af die je hebt. Die oude cd met Apostrophe en Overnite Sensation op 1 schijf klinkt behoorlijk slecht, maar de nieuwe uitgaves (groene Ryko) klinken uitstekend. Ik hoor er weinig mis mee, eerlijk gezegd. Al zijn latere albums uit de jaren 80 natuurlijk sowieso met betere technologie opgenomen.
Oké, ik heb helaas geen budget om alles opnieuw in te slaan .

Zappa is trouwens sowieso wennen, ik was ook 15, toen ik voor het eerst why does it hurt when i pee hoorde. Het heeft nog een hele tijd geduurd voordat ik het goed begon te vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 20-01-2004 00:47]

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  dinsdag 20 januari 2004 @ 00:18:38 #107
78801 Billytm
Arf she said
pi_16414746
Snob en purist meldt : Het is pee........

Ik trok Zappa ook niet vanaf het begin. Al die tempo wisselingen.....
Ik had altijd een tering hekel aan nummers als Inca Roads.

Nu kan ik er geen genoeg van krijgen !

Same met 200 motels. Die trok ik gewoon niet...tegenwoordig draai ik die elke herfst. Echt een deprimerende herfstplaat. Veel mensen vinden Zappa koud....volgens mij hebben die nog nooit 200 motels gehoord.
Die vocalen van Flo en Eddie bezorgen mij nog steeds onverwachte ejaculaties.

Wat vinden wij van Flo en Eddie eigenlijk?!!!

  dinsdag 20 januari 2004 @ 00:20:18 #108
78801 Billytm
Arf she said
pi_16414792
Sorry voor : vanaf...moet IN zijn en same is samen I:
  dinsdag 20 januari 2004 @ 00:43:19 #109
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16415372
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 00:18 schreef Billytm het volgende:
Snob en purist meldt : Het is pee........
Dat was wel een hele domme fout van me .
quote:
Ik trok Zappa ook niet vanaf het begin. Al die tempo wisselingen.....
Ik had altijd een tering hekel aan nummers als Inca Roads.

Nu kan ik er geen genoeg van krijgen !

Same met 200 motels. Die trok ik gewoon niet...tegenwoordig draai ik die elke herfst. Echt een deprimerende herfstplaat. Veel mensen vinden Zappa koud....volgens mij hebben die nog nooit 200 motels gehoord.
Die vocalen van Flo en Eddie bezorgen mij nog steeds onverwachte ejaculaties.

Wat vinden wij van Flo en Eddie eigenlijk?!!!


Ik ken 200 motels eerlijk gezegd ook niet echt. Ik heb die video hier nog wel ergens liggen. Binnenkort toch maar eens kijken denk ik .
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  dinsdag 20 januari 2004 @ 00:56:25 #110
78801 Billytm
Arf she said
pi_16415644
Zeker doen!

Ik heb 200 motels in 2000 live gezien tijdens het Holland Festival. Heb Gail de hand mogen schudden (so what! ...nou Diva Zappa is best een lekker ding en zij stond naast haar) .Pracht uitvoering...maar helaas...het mag niet uitgebracht worden.

Ik heb hier wel nog een opname liggen maar die is niet echt van top kwaliteit.

Het mooie van 200 motels vind ik het melodramatische. Het is zelfs af en toe scary hoe weird Zappa bezig is. Ik raad je aan niet de film te bekijken maar de cd te luisteren!!!!!! Op de en of andere manier grijp mij dat in ieder geval veel sneller dan de film , die met een wel zeer low budget is gemaakt!

Goed , 200 motels klinkt niet zo wonderschoon als andere Z produkties daar het nogal duur was om film muziek (zeker met zo'n orkest) op plaat te zetten. Maar toch zeker de moeite waard.

Have fun! And have yourself a squat!

pi_16460270
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 00:18 schreef Billytm het volgende:
Wat vinden wij van Flo en Eddie eigenlijk?!!!
Ik weet dat dit bij veel Zappa-fans niet de meest populaire bezetting is, maar zelf vind ik de platen met F&E ontzettend grappig, vooral "Fillmore East" en "JABFLA". Sommige van die semi-bootlegs met de Flo & Eddie-band zijn ook erg gaaf, "Swiss Cheese" en zo.

Ik ben toen ook naar die uitvoering van 200 Motels geweest op 't Holland Festival, en dat was toen ook wel erg apart, al moet ik zeggen dat 200 Motels op zich niet een van mijn favoriete Zappa-platen is. Zonder de film er bij vind ik er zelf niet zoveel aan, en qua 'klassieke' Zappa hoor ik liever 'the Yellow Shark' of zo. Live was 't wel erg leuk.

quote:
Ik trok Zappa ook niet vanaf het begin. Al die tempo wisselingen.....
Ik had altijd een tering hekel aan nummers als Inca Roads.
Dat is eigenlijk juist mijn favoriete FZ-repertoire: Inca Roads, RDNZL, Echidna, Waka / Jawaka en nog meer van die ingewikkelde instrumentale stukken. Ik vind al met al de 1974-band dan ook de beste bezetting.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  donderdag 22 januari 2004 @ 13:09:24 #112
78801 Billytm
Arf she said
pi_16485338
Ik schreef het verkeerd , toen ik 15 was snapte ik geen hol van die peridoe.Tegenwoordig ook 1 van mijn favo periode.

Evelyn a modefied dog.....

pi_16510776
Gisteren 'Hot Rats' gekocht. Geniaal
  zaterdag 31 januari 2004 @ 13:49:59 #114
11502 nipeng
The last ride is free
pi_16739321
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 13:49 schreef nipeng het volgende:
Deze zondag:


The Grandmothers of Invention http://www.jcdebosuil.nl/index.php?page=programma&date=1075590000

Ik kom natuurlijk.


'k ook... Ben erg benieuwd, 'k heb laatst nog wat recente Grandmothers-opnames gehoord, klinkt nog best goed voor een stelletje ouwe knakkers.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 13:56:23 #116
11502 nipeng
The last ride is free
pi_16739427
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 13:52 schreef webfreak het volgende:

[..]

'k heb laatst nog wat recente Grandmothers-opnames gehoord,


Heb nog niets geluisterd, ik laat me verrassen.

D'r zijn nog kaartjes genoeg hoorde ik onlangs.

  zaterdag 31 januari 2004 @ 19:35:12 #117
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_16747791
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 15:04 schreef Billytm het volgende:
Ik heb bijna alle zappa platen , maar ik heb er laatst een hoop verkocht omdat ik daarvoor in de plaats de prachtige carboard versions wil kopen.Die GVD out of print zijn. Maar goed , ik krijg ze wel! Ik heb er al een aantal gelukkig...
Plato in Den Haag heeft er een groot aantal liggen. Op hun website hebben een aantal zappa cd's de toevoeging =ltd= . Ik denk dat dat ze zijn.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_16749519
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 19:35 schreef fripper het volgende:

[..]

Plato in Den Haag heeft er een groot aantal liggen. Op hun website hebben een aantal zappa cd's de toevoeging =ltd= . Ik denk dat dat ze zijn.


Ja, ze hadden laatst ook een actie bij freerecordshop; bijna alle zappa (geen ltd natuurlijk) voor 10 euro of minder zelfs..Leek me een goeie deal, maar inmiddels zijn ze bijna allemaal op.
Ik denk dat ik dan toch maar es naar de plato ga, daar zijn ze niet te duur en dan neem meteen alles wat ik nog niet heb in één keer mee
  zaterdag 31 januari 2004 @ 20:45:36 #119
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_16749631
Mag je wel een tasje meenemen.

Die carboard versies bij Plato waren overigens niet goedkoop, vanaf 26 euro of zo.

"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_16749772
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 20:45 schreef fripper het volgende:
Mag je wel een tasje meenemen.

Die carboard versies bij Plato waren overigens niet goedkoop, vanaf 26 euro of zo.


Bij de Bullit in Eindhoven zijn ze vaak voor 19 of 20 euro.. kijk DAT is het betere werk.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 21:09:20 #121
11502 nipeng
The last ride is free
pi_16750272
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 20:51 schreef webfreak het volgende:

[..]

Bij de Bullit in Eindhoven zijn ze vaak voor 19 of 20 euro.. kijk DAT is het betere werk.


Op.
  Redactie Frontpage woensdag 25 augustus 2004 @ 16:47:11 #122
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_21536637
Joe's Garage, Frank Zappa’s befaamde satirische rockopera in drie bedrijven uit 1979 is in juni 2003 in première gegaan. Onder muzikale leiding van Egon Kracht én met toestemming van de Erven Zappa heeft het gezelschap een voorstelling neergezet die vriend en vijand verrastte. Recensies koppen: “roepen tegen de wind”, “Gelegenheidscombinatie mnaakt luchtig feest van Joe’s Garage” en “verfrissende uitvoering van Zappa’s rock opera Joe’s Garage”.Het verhaal wordt verteld door middel van songs met weinig verhullende titels als ‘Catholic Girls’, ‘Crew Slut’, ‘Fembot in a Wet T-shirt’, ‘Why Does It Hurt When I Pee?’ en ‘Keep it Greasey’. De absurdistische, soms ronduit melige songteksten zijn gezet op muziek met het klassieke Zappa-geluid, waarin een hoofdrol is weggelegd voor de gitaar. De songs worden onderbroken door gesproken tekst van de futuristische Central Scrutinizer.Joe’s Garage wordt uitgevoerd door Frans van Deursen (zang), Jeroen Zijlstra (zang/trompet), Rutger Molenkamp (tenorsax), Jan-Peter Bast (keyboards), Freek Kroon (zang/drums), Milan Kracht (gitaar), Murk Jiskoot (percussie) en Egon Kracht (basgitaar).


vrijdag 10 september
JOE'S GARAGE
(FRANK ZAPPA) by THE TROUPE
zaal open 19:30aanvang 20:30entree ¤12,00

Wie o wie heeft deze al eens eerder gezien ? En wie o wie gaat ?!

Groet , Billy
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 25 augustus 2004 @ 16:49:03 #123
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_21536681
oja en het is in Utrecht Tivoli
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_21537955
Lijkt me niks
  woensdag 25 augustus 2004 @ 18:00:20 #125
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_21538150
Ook in Haarlem (11 sept) , Amsterdam (12 sept) , en Enschede (13 sept).

meer hier :
http://www.thetroupe.nl/home.htm

you'll love it . . . it's a way of life . .
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  woensdag 25 augustus 2004 @ 18:31:14 #126
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_21538817
Met Frans van Deursen

Hoe gaat dàt klinken...
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  Redactie Frontpage woensdag 25 augustus 2004 @ 18:34:54 #127
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_21538898
with leather ?......................

Hebben er al mensen besloten om te gaan ? Ik ben ergens heel bang voor die uitvoering. Dat ze de tracklist door elkaar gooien enzo. Wie durft !
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 25 augustus 2004 @ 18:36:21 #128
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_21538978
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 18:34 schreef TheGrandWazoo het volgende:
with leather ?......................

Ik ben ergens heel bang voor die uitvoering. Dat ze de tracklist door elkaar gooien enzo.
Dan zou het verhaal niet meer kloppen, dus dat zullen ze niet gauw doen. Ik heb zo m'n bedenkingen over de vertaling maar juist daarover heb ik goede dingen gelezen.
  woensdag 25 augustus 2004 @ 21:49:31 #130
11502 nipeng
The last ride is free
pi_21543757
Dit is Frans van Deursen (aanklikken op eigen risico):

http://www.euronet.nl/use(...)ome_nl/portret_1.jpg

* nipeng blijft thuis
pi_21544050
Hij speelde toch ook Frits uit 'In de Vlaamsche Pot'.

Ik ben toch wel benieuwd, moet ik zeggen. Vooral ook of ze de muziek goed uitvoeren, want (zoals vast wel bekend is), zijn sommige stukken echt bar moeilijk om goed te spelen. De Zappa-band oefende niet voor niets 8 uur per dag voor een nieuwe tour. Maar ik denk dat ik wel ga kijken.

Ik kon op de site trouwens niet vinden of de teksten nou in het Engels zijn, of vertaald.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 25 augustus 2004 @ 22:24:52 #132
14505 OProg
A Life in Music
pi_21544732
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 22:01 schreef Zander het volgende:
Hij speelde toch ook Frits uit 'In de Vlaamsche Pot'.
Hij wil er dan ook een Vlaamsch Potje van maken
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_21555265
Luister de laatste tijd veel naar Hot Rats, Waka / Jawaka en The grand Wazzoo. Heerlijke platen. Welke van die drie vinden jullie het lekkerst? Ik vind Waka / Jawaka fantastisch, maar als ik zo op internet lees, lijkt het alsof dat de minst gewaardeerde van die platen is....
Paan!
pi_21555314
Het zijn wel drie van mijn favorieten, in ieder geval. Ik vind Waka/Jawaka ook erg goed, maar vooral vanwege "Big Swifty" en het titelnummer. Die twee country-achtige nummertjes zijn ook wel leuk, maar daardoor is de plaat imo niet erg consistent. Ik denk dat ik Hot Rats het beste vind, maar Grand Wazoo sla ik ook hoog aan.

Ik zit nog steeds te wachten tot de ZFT eens een cd uitbrengt met opnames van de live-tour van het Grand Wazoo-orkest, maar zoals gewoonlijk zijn ze daar niet vooruit te branden met het uitbrengen van interessant nieuw materiaal..

Als je deze drie leuk vind, kan ik je "Make A Jazz Noise Here" trouwens ook van harte aanbevelen.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_21555351
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 13:20 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Luister de laatste tijd veel naar Hot Rats
Nooit van gehoord
pi_21555382
deze vraag zal natuurlijk wel eens vaker gesteld zijn, maar welk album van Zappa moet ik kopen om te beginnen met zappa? Ik heb her en der wel wat nummers nu, zoals 'stairway to heaven' en 'Little Wing'. Dit vind ik allebij prachtige nummers, maar het zijn covers. Dus welk album of welke nummers raden jullie mij aan?
pi_21555422
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 13:25 schreef sankarst het volgende:
deze vraag zal natuurlijk wel eens vaker gesteld zijn, maar welk album van Zappa moet ik kopen om te beginnen met zappa? Ik heb her en der wel wat nummers nu, zoals 'stairway to heaven' en 'Little Wing'. Dit vind ik allebij prachtige nummers, maar het zijn covers. Dus welk album of welke nummers raden jullie mij aan?
Deze nummers staan alletwee op 'The Best Band You Never Heard In Your Life' en dat is sowieso wel een leuke cd om mee te beginnen, omdat hij een aardig overzicht geeft van de verschillende muziekstijlen die FZ speelt.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_21555481
Ik zou beginnen met Apostrophe' en Overnite Sensation. Dat zijn imho zijn meest toegankelijke albums voor FZ-beginners
  Redactie Frontpage donderdag 26 augustus 2004 @ 16:01:14 #139
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_21558660
Nee joh , meteen Lumpy Gravy

De live albums van Zappa zijn eigenlijk stuk voor stuk zeer sterk. Vooral de geluidskwaliteit is erg goed. Check anders Zappa in New York met het prachtige I promise not to come in your mouth !

Maar als je ECHT leuk met Zappa wilt starten dan raad ik altijd Roxy and Elsewhere aan. Puike instrumentaaltjes en een geweldige ode aan cheap monster movies.

You love it...its a way of life
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 07:18:31 #140
11502 nipeng
The last ride is free
pi_21572828
Hmm ik heb anders wel een of twee Zappa live (geen bootleg) albums waar de kwaliteit wat minder is.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:12:50 #141
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_21577107
Zappa heeft een hoop bootlegs later ook officieel uitgebracht. Deze klinken vast niet allemaal even goed. Maar de "echte" live cd's vind ik prima.

Bij Zappa trek ik inderdaad vaker een live album dan een studio-cd uit de kast.

Welke live-albums heb jij dan Nipeng ??
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 14:29:08 #142
11502 nipeng
The last ride is free
pi_21578744
Dat zal ik thuis moeten nazoeken.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:03:47 #143
14505 OProg
A Life in Music
pi_21579398
Bij Zappa is het wel eens jammer dat hij later ook niet veranderingen aanbracht in de albums. Zo kon een 'Yo Mamma' van Sheik Y. op de CD ineens korter zijn dan op de LP.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 17:34:02 #144
14505 OProg
A Life in Music
pi_21582237
En laat nou net de informatie over 'Yo Mamma' komen van een Zappa liefhebber die em wel op CD heeft en ik niet. Nu zegt hij dus dat het een vergissing was en dat 'i'm so cute' wel ingekort is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_21582415
Er zit sowieso vaak behoorlijk wat verschil tussen de lp en cd-versies (meest extreme voorbeeld: de lp van Sleep Dirt is instrumentaal, de cd is met overgedubte zang) , en om het nog leuker te maken zijn er ook weer verschillen tussen diverse persingen van de cds. Natuurlijk hebben een aantal eng geobsedeerde FZ-fans het allemaal netjes op een rijtje gezet:

http://w1.858.telia.com/~u85821131/vinylvscds/
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_22401259
Ik ben bijvoorbeeld heel erg ontevreden over de CD versie van "We're only in it for the money". Ik ken een LP versie wat qua geluid een stuk beter is, "Let's make the water turn black" is veel sneller en heeft een funkier bass, er zit minder achterstevoren materiaal in (don't come in me don't come in me) en de balans qua volume is beter. Nota bene staat er op de CD dat het een "Zappa approved master" is. Geloof er niks van.

Nadat ik met een heleboel muziek was bekogeld midden jaren negentig kocht ik in '97 Strictly Commercial. Om mee te beginnen vind ik 'm prima.

Ben een groot liefhebber van Freak Out! en dat album waar ik deze post mee opende. Andere persoonlijke toppers: Absolutely Free, Hot Rats, Just Another Band From LA, Joe's Garage, Sheik Yerbouti, You Are What You Is, en Thing Fish.

Ik heb nog een flinke berg maar volgens mijn theorie vind je als Zappa liefhebber 1/3 leuk en 2/3 niet (heb het over nummers niet albums). Kan het mis hebben.

Ik ken nog niet alles, maar neem de tijd. Jazz from hell heb ik bijvoorbeeld ook maar op G-spot Tornado na vind ik de CD nog niet toegankelijk.

Heb die links nog niet gezien maar misschien niet goed gekeken. Hier is de link naar alle songteksten. Ik heb ooit in 1999 de hele site gedownload. Das niet slim het is namelijk ontzettend veel hahaha.
http://globalia.net/donlope/fz/

Er zijn nog ontzettend veel meer goeie links. Tik ik later in.

En nog een edit!

Zit nu ' te luisteren (Apostrophe dus) en de laatste keer dat ik die hoorde was in '97. Vond er toen geen zak aan. Nu wel. Zo zie je maar, muzieksmaak ontwikkelt soms ook.

[ Bericht 31% gewijzigd door Alcyone op 04-10-2004 19:31:31 ]
  maandag 4 oktober 2004 @ 20:31:09 #147
2889 Zander
He's gone
pi_22404158
quote:
Nota bene staat er op de CD dat het een "Zappa approved master" is. Geloof er niks van
Toch is dat wel zo. Die andere versie met de 'funky bas' is denk ik de eerste cd-uitgave waar ook 'Lumpy Gravy' nog op stond. Het verhaal gaat dat de originele mastertapes zo beschadigd waren dat de bas- en drumtracks voor cd- en lp-persingen uit de jaren 80 opnieuw moesten worden ingespeeld, vandaar dat de ritmesectie wel erg 'modern' klinkt. Dit natuurlijk tot afgrijzen van sommige oudere FZ-fans die de originele lp-versie uit 1968 gewend waren.

Later is de originele versie zonder overdubs toch nog op een tweede cd-uitgave van WOIIFTM verschenen (op een 'groene' Ryko-cd, zonder Lumpy Gravy), maar daar is de geluidskwaliteit idd stukken slechter van (ik denk dat het direct van vinyl af is gemastered of zo).

Ha, lekker verwarrend allemaal.

Er zijn maar een paar Zappa-platen die ik niet echt kan waarderen. Die synclavier-muziek op 'Jazz from hell' vind ik maar moeilijk verteerbaar, en eerlijk gezegd ben ik ook geen groot liefhebber van 200 Motels en Thing-Fish. En "Sleep Dirt" is beter zonder zang.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zander op 04-10-2004 20:38:35 ]
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_22405605
Ik ben tot nu toe eigenlijk geen enkele ZappaCD tegen gekomen die ik niet kan waarderen.
De een is beter dan de ander, en sommige dingen luister ik misschien liever dan anderen, maar van alles dat ik van Zappa ken (zo'n 40-50 CD's?? gokje) heb ik nog niets 'slechts' gehoord.
Ohja, BEHALVE NATUURLIJK Francesco Zappa, een rampzalig project. Waarschijnlijk de saaiste CD die ik in m'n rek heb staan (en 'm daardoor dan ook niet verpatst krijg).
  Redactie Frontpage maandag 4 oktober 2004 @ 21:58:07 #149
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_22406616
is dan ook geen muziek van Zappa zelve. Dat scheelt weer
Thing Fish heb ik ook een tijd lang geen reet aangevonden. Laatst gekocht in de japanse cardboard version , opnieuw naar zitten luisteren en het kwartje viel meteen! Dat Zappafans maar 1/3 van zijn nummers goed vinden lijkt me vreemd eigenlijk. Leg eens uit ?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 4 oktober 2004 @ 23:26:31 #150
11502 nipeng
The last ride is free
pi_22409370
Cruising with Ruben & The Jets vind ik niet echt geweldig. Doo Wop yuk.Wel een geweldige persiflage.
  maandag 4 oktober 2004 @ 23:51:25 #151
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_22410078
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 23:26 schreef nipeng het volgende:
Cruising with Ruben & The Jets vind ik niet echt geweldig. Doo Wop yuk.Wel een geweldige persiflage.
Há, wat een prachtplaat! Maar ja, ik heb dan ook een zwak voor Doo Wop, vooral met Zappa's low grumbles erbij
Persoonlijk vond ik Lumpy gravy niet zo. Heb hem ooit gekregen (vinyl) en later zelf weggegeven aan een Zappofiele maat die er wel gek op was...
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:57:22 #152
2889 Zander
He's gone
pi_22411787
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 21:58 schreef TheGrandWazoo het volgende:
is dan ook geen muziek van Zappa zelve. Dat scheelt weer
Thing Fish heb ik ook een tijd lang geen reet aangevonden. Laatst gekocht in de japanse cardboard version , opnieuw naar zitten luisteren en het kwartje viel meteen!
Oh ja, dat was op de plundermeet, toch? Wel een mooie uitgave, iig. Ik vind er niet zozeer 'geen reet aan', maar drie lps achter elkaar duurt me allemaal een beetje te lang..

Dat heb ik eigenlijk ook wel met die "Shut up and play your guitar"-box. Erg goed gespeeld, maar ik kan er moeilijk in 1 zit doorheen komen. "Playground Psychotics" schiet me nu ook nog te binnen, die is ook echt alleen voor de zeer fanatieke fan.

Maar goed, zelfs 'mindere' Zappa-platen zijn vaak nog interessant genoeg om een paar keer te beluisteren.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 01:51:46 #153
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_22412438
Als je sommige mensen moet geloven grenst het aan heiligschennis, maar ik ben niet zo kapot van "Zoot Allures". Ik vind het een wat ongeinspireerde plaat met een aantal zeer saaie nummers. "The Torture Never Stops" heb ik eigenlijk ook nooit leuk gevonden.
  Redactie Frontpage dinsdag 5 oktober 2004 @ 02:00:10 #154
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_22412509
zeker geen heilgenschennis hoor ! Ik vond de plaat ook niet meteen goed. Ik heb het altijd zo bekeken : Check eerst de hoes. Die is al zo smerig als maar zijn kan
Check de teksten. Zeer smerig en donker. Het is een van de meest cynische platen van Zappa. Plus, zijn band was nogal klein in die tijd. Ik luister er tegenwoordig met plezier naar..
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage dinsdag 5 oktober 2004 @ 02:05:45 #155
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_22412543
overigens snap ik dat "saaie" wel. Het album bestaat uit voornamenlijk rock nummers. Recht toe recht aan. Maar een solo als black napkins....yum yum yum
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_22415573
Ik vind Fank Zappa best oké.
quote:
Op woensdag 4 september 2002 20:09 schreef Zander het volgende:
"We're Only In It For The Money", al is het alleen maar voor de hoes:
Hadden The Beatles ook niet zo'n soort foto gemaakt?
Ik heb een foto in een boek staan en die lijkt daar precies op. Ik zal vanmiddag vanavond even een scan maken
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 11:39:20 #157
2889 Zander
He's gone
pi_22416160
Dat is juist de grap, het is een parodie op de hoes van Sgt. Pepper van de Beatles.

Acid Mothers Temple hebben weer een cd gemaakt met een parodie op die Mothers-hoes:

Grappig, al vind ik hun muziek nog steeds nauwelijks de moeite waard.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_22474603
Is 200 Motels eigenlijk uitgebracht op DVD? Ik heb hier een slechte rip zonder ondertiteling.

Bol en Plato hebben 'm niet.
pi_22475061
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 20:37 schreef Alcyone het volgende:
Is 200 Motels eigenlijk uitgebracht op DVD? Ik heb hier een slechte rip zonder ondertiteling.

Bol en Plato hebben 'm niet.
Niet dat ik weet
En MOCHT 'ie worden uitgebracht, is 't nog maar de vraag of dat ook in Europa gebeurt.
(want om nou een belachelijk hoge importprijs te gaan betalen voor 200 Motels....)

Ik hoop iig dat Roxy ooit nog word uitgebracht. De trailer ziet er veelbelovend uit.
pi_22475216
200 Motels is geloof ik nog steeds eigendom van de MGM studios (of wie daar nu de eigenaar van is), niet van de Zappa Family Trust of Rykodisc. Mochten ze 'm ooit nog op DVD uitbrengen, dan hoef je 'm waarschijnlijk niet via de Zappa mailorder te kopen.

Ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk krijg, maar op die Roxy-DVD reken ik al lang niet meer. Die worst houdt de ZFT ons inmiddels al vijf jaar voor (als 't niet langer is).
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_22476018
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 20:59 schreef Zander het volgende:
Ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk krijg, maar op die Roxy-DVD reken ik al lang niet meer. Die worst houdt de ZFT ons inmiddels al vijf jaar voor (als 't niet langer is).
Inderdaad, maar toch blijf ik hopen dat 't er op een dag komt.
Die trailer op de BabySnakes-DVD is daar toch ook niet zonder reden neergezet zou je denken?
pi_22567100
Heb gisteren tijdens een online computerspel Sleep Dirt gedraaid op de achtergrond. Vier uur lang. Perfecte plaat ervoor. Om gewoon te luisteren ook trouwens. Omdat het een echte LP is qua lengte (je zou bijna zeggen 1 van de weinige single-LP's omdat er zoveel dubbel zijn) is ie vrij kort met z'n 7 tracks.

De nummers komen allemaal uit een nederlandse studio in 1974, of LA in 1976. Thana Harris, de vrouw die op een aantal tracks zingt, is in de periode 1981-1984 opgenomen in het UMRK. Dat betekent dus dat de originele LP versie haar zang niet heeft, de CD versie uit 1991 heeft het wel.

Wat is Filthy Habits toch een magistrale track.

Joe's Garage en Sheik Yerbouti zijn ook uit 1979. Ik vind het een topjaar.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 oktober 2004 @ 07:00:09 #163
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_22568469
Sleep Dirt in een Nederlandse studio ? Heb ik nog nooit gehoord en lijkt me nogal sterk. Ik vind de vocale versie persoonlijk ook veel mooier. Met name het nummer spider of destiny is waanzinnig. Ik heb Thana Harris nog live gezien tijdens de zappanale een aantal jaren terug (www.arf-society.de).
1979 is wat betreft het rock gebeuren een top jaar voor zappa. Platen als Sheik Yerbouti en Joe's Garage zijn een van zijn standaard werken. De tour is echter niet zo geweldig daar hij steeds dezelfde setlist toepaste. Mijn favoriete tour periode is 1975/1976. Klein bandje maar zo smerig als de ziekte. Als het om de lp's zelf gaat vind ik elk jaar wel oke
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_22572287
Mijn fout. Er ligt blijkbaar een plaatsje in de amerikaanse staat Colorado wat Nederland heet.
pi_22589899
Vandaag The Grand Wazoo gescoord. Krijg ik ook niet genoeg van.
pi_22591804
Ik heb niet precies een favoriet jaar, maar voor mij is begin jaren '70 toch wel het hoogtepunt.
Een tijdje terug kocht ik Piquantique, een liveshow uit '73. In één woord fantástisch!

Muzikanten: Jean-Luc Ponty, Ian Underwood, Bruce Fowler, Tom Fowler, Ruth Underwood, George Duke, Ralph Humphrey en ene F. Zappa
pi_22591838
Jammer dat de geluidskwaliteit van die Piquantique-cd zo pover is (geldt trouwens voor bijna al die Beat the Boots-cds), want er zijn veel betere opnames van die shows in omloop. Het is wel een goed concert, ja.

Zou wel mooi zijn als van deze tour nou eens een officiele cd verschijnt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Zander op 13-10-2004 10:22:08 ]
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_23311747
Ik heb op mijn verjaardag de DVD "Does Humor Belong In Music" gekregen, en ik kan die vraag volmondig met ja beantwoorden, Seborik.
Humor does belong in music.

En overigens ben ik nog steeds kapot van Zoot Allures.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_23311776
Ja! Wat staat er precies op die DVD?
pi_23311991
1 Zoot Allures
2 Tinsel Town Rebellion
3 Trouble Every Day
4 Hot Plate Heaven at the Green Hotel
5 The Dangerous Kitchen
6 He's So Gay
7 Bobby Brown
8 Keep It Greasey
9 Honey, Don't You Want a Man Like Me?
10 Dinah-Moe Humm
11 Cosmik Debris
12 Be in My Video
13 Dancin' Fool
14 Whipping Post On-Zappiaans, deze blues van Allman, maar wel erg mooi, vind ik.


Een lust voor het oog, ook, die band.

Ik vind het eigenlijk alleen jammer dat Black Napkins er niet op staat.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 14 november 2004 @ 18:44:47 #171
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_23312073
Dancin'Fool
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  Redactie Frontpage zondag 14 november 2004 @ 18:49:50 #172
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_23312182
Een pracht DVD indeed. Jammer dat er geen bonus zooi op staat. Het is dan ook niet uitgegeven door de Zappa Trust. Ik had die opname al een tijdje op VHS. Ook de tour vond ik niet zo heel erg bijzonder. 1984 is toch wel de take the money and run tour. Maar het plezier op het podium maakt werkelijk alles goed. Met name de vreemde sprongen van Scot Thunes. Die gast is in het eggie ook raar zo heb ik ooit mogen opmerken.

Anyway, een nog betere DVD is Baby Snakes. Meer improvisaties en gefreak. En nu maar bidden voor een 1988 tour dvd en eentje uuit 1974 (roxy!)
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_23312366
quote:
Op zondag 14 november 2004 18:49 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Een pracht DVD indeed. Jammer dat er geen bonus zooi op staat. Het is dan ook niet uitgegeven door de Zappa Trust. Ik had die opname al een tijdje op VHS. Ook de tour vond ik niet zo heel erg bijzonder. 1984 is toch wel de take the money and run tour. Maar het plezier op het podium maakt werkelijk alles goed. Met name de vreemde sprongen van Scot Thunes.
Ge-wel-dig.
Het was me niet bekend dat dat een take the money and run tour was. Ik vind de band toch wel heel strak en geïnspireerd, op de DVD.
quote:
Die gast is in het eggie ook raar zo heb ik ooit mogen opmerken.

Anyway, een nog betere DVD is Baby Snakes.
[patsermode]
Die heb ik ook.
[/patsermode]
Ik ben er nog niet uit of ik die beter vind. In het begin is het allemaal wat chaotisch, met die leipe kleier. Maar ja, Terry Bozzio en Black Napkins...
quote:
Meer improvisaties en gefreak. En nu maar bidden voor een 1988 tour dvd en eentje uuit 1974 (roxy!)
Amen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Redactie Frontpage zondag 14 november 2004 @ 19:04:40 #174
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_23312538
Black Napkins inderdaad in een monster versie. Met de 84 tour wil ik eigenlijk zeggen dat ie niet zo verrassend was in vergelijking met al zijn andere tours. Ik heb een hoop bootlegs van Zappa en dan merk ik dat de 84 tour toch wel de minste is.

Dat geklei had ook niet echt gehoeven. Het is wel leuk voor 1 of 2 keer maar ik wil liever wat muziek horen en zien. Maar ik lig altijd nog in een scheur als Roy Estrada weer totaal insane met een paushoed staat de schreeuwen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 13 december 2004 @ 11:21:54 #175
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_23936497
Ik zag laatst dat ik ook een album van Frank Zappa in m'n iTunes had, dus maar even geluisterd.
We're only in it for the money echt grappig
vijfhonderd stuks
  woensdag 5 januari 2005 @ 18:43:12 #176
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24415627
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 01:51 schreef Summoner het volgende:
Als je sommige mensen moet geloven grenst het aan heiligschennis, maar ik ben niet zo kapot van "Zoot Allures". Ik vind het een wat ongeinspireerde plaat met een aantal zeer saaie nummers. "The Torture Never Stops" heb ik eigenlijk ook nooit leuk gevonden.
Dat was nou meteen een plaat waar ik helemaal into was. Saai vind ik 'm zeker niet.
  woensdag 5 januari 2005 @ 19:57:36 #177
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_24417158
One Man's Demon is Another Man's Angel...

Platen waar ik meteen helemaal into was zijn "Lumpy Gravy" en "Absolutely Free".
  vrijdag 7 januari 2005 @ 11:14:33 #178
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24449188
Ik ga gvd dit weekend een Zappa kopen, het is veel te lang geleden!
Desnoods koop ik er een die ik al heb.
pi_24459609
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 11:14 schreef nipeng het volgende:
Ik ga gvd dit weekend een Zappa kopen, het is veel te lang geleden!
Desnoods koop ik er een die ik al heb.
Heb je Sleep Dirt al?
  zaterdag 8 januari 2005 @ 04:09:00 #180
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_24459664
tvp
  zaterdag 8 januari 2005 @ 09:19:00 #181
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24460105
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 03:56 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Heb je Sleep Dirt al?
Ja

Ik zat te denken aan een van de recente releases mits interessant genoeg.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 09:28:22 #182
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_24460134
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 03:56 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Heb je Sleep Dirt al?
Heb je LÄTHER al ??

Als je LÄTHER koopt , dan heb je de muziek zoals het door Zappa bedoeld was. Studio Tan, Sleep Dirt en Orchestral Favorits zijn door de platenmaatschappij samengesteld uit de zelfde sessies. Er staat weinig essentieels op deze 3 albums dat niet op LÄTHER terugkomt.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  Redactie Frontpage zaterdag 8 januari 2005 @ 09:47:12 #183
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_24460199
Behalve dan dat er verschillen zitten in versies
Zo staan op Läther veel meer instrumentale versies. Uiteindelijk moet je dus alles kopen om compleet te blijven.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zaterdag 8 januari 2005 @ 09:58:42 #184
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_24460260
En Zappa compleet krijgen is op zich wel een goede doelstelling natuurlijk. Hoewel ik ook nog wel een paar andere dingen mis.....
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  Redactie Frontpage zaterdag 8 januari 2005 @ 10:05:34 #185
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_24460300
Welke mis je nog en zou je graag willen horen Fripper?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zaterdag 8 januari 2005 @ 10:30:35 #186
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_24460441
Ik heb Freak Out nog niet, da's toch wel ernstig vind ik zelf. Gaan we binnenkort eens rechtzetten.

En ik mis nog een paar andere oudjes ( Burnt Weeny Sandwich, Filmore East , Cruising With Ruben & The Jets ), maar dat heeft minder haast.

Verder heb ik London Symphony Orchestra en Thing Fish nog niet. Van die cd's waar ik al jaren over loop te twijfelen

En er zijn de laatste jaren nog wat cd's met restmateriaal verschenen ; die heb ik ook nog niet (Playground Psychotics,Ahead Of Their Time, The Lost Episodes). Is dat een groot gemis ?
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_24460536
Freak Out mag in je verzameling niet ontbreken, da's waar. Echt goed zijn Cruisin' with Ruben & the Jets (eenmaal in je hoofd krijg je die nummers er niet meer uit) en zeker ook Burnt Weeny Sandwich (had ik al heel lang, toevallig deze week na jaren en jaren weer eens gedraaid - en ik ben weer helemaal verkocht).

LSO heeft een echt goede Zappasound. Over Thing Fish kan ik niet oordelen; ik heb alles van Zappa tot rond 1990, toen ik het minder begon te vinden. Maar zijn oude platen zijn nog steeds weergaloos.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  Redactie Frontpage zaterdag 8 januari 2005 @ 10:55:36 #188
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_24460662
Als Zappa purist zeg ik natuurlijk dat je alles mist Fripper Maar goed, Lost Episodes is erg mooi! Ik zou bijna willen zeggen verplichte kost daar je veel nummers weer in een andere versie hoort. Thing Fish wordt zwaar onderschat terwijl ik dat een van de meest orginele maar ook meest zwartgallige Zappa plaat ever vind. Veel theater en harde werkelijkheid (helaas). Btw, Thing Fish komt uit 1984 Pyl maar dit even terzijde. Als je van de oude Zappa houdt (denk aan absolutely free) dan kan ik je burnt weeny echt aanraden. Deze plaat staat vol restmateriaal. Je kunt het vergelijken met Weasels ripped my flesh maar dan wat netter. Voor een zondagochtend bijvoorbeeld
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_24460695
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 10:55 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Btw, Thing Fish komt uit 1984 Pyl maar dit even terzijde.
Werkelijk? Mmmmm....zou ik die dan gewoon hebben overgeslagen?

Mijn geheugen is ook niet meer wat het geweest is.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  Redactie Frontpage zaterdag 8 januari 2005 @ 11:08:37 #190
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_24460770
jep Thing Fish werd in 1984 als LP box uitgebracht en Zappa probeerde er zelfs een Broadway musical van te maken. Ware het niet dat ze op Broadway niet zo dol zijn op negers met AIDS en expliciete sex
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zaterdag 8 januari 2005 @ 11:24:43 #191
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24460960
Ik vind Burnt Weenie Sandwich en Fillmore East alletwee wel goed, eigenlijk. Die zou ik dus als eerste nemen. "Ahead of their time" staat half vol met een warrig toneelstukje, de andere helft is instrumentaal. "The Lost Episodes" is ook een interessante cd, maar meer iets voor completisten.

"Thing-Fish" kan mij (zoals eerder hier gezegd) ook niet zo bekoren, beetje langdradig.. "Playground Psychotics" kun je met een gerust hart laten liggen, staat bijna alleen maar geklets op.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_24461075
Mmmm...dat Flo & Eddie gedoe heb ik altijd wat minder gevonden. Net als cabaret: leuk om een paar keer te horen, maar meer niet. Dus ik zou voor BWS kiezen en niet voor FE.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  zaterdag 8 januari 2005 @ 11:42:14 #193
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24461226
Ik vind het zelf wel een leuke cd om af en toe te horen, maar ik kan me ook wel voorstellen dat het niet ieders kopje thee is. Net zoals bijv. die Synclavier-muziek op "Jazz from Hell", daar kom ik zelf weer erg moeilijk doorheen.

Nou ja, met zoveel verschillende cds hoef je natuurlijk ook niet alles even geweldig te vinden. Sowieso moet ik het stof eens van al mijn FZ cds afblazen, luister er de laatste tijd niet zo vaak meer naar.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_24461411
Ja, ik zal ook nog eens naar FE luisteren, want een iel stemmetje zegt me dat ik die toch wel goed vond. En zo geeft deze topic ook aanleiding om iets te herontdekken...

Anyways: mijn favorieten waren, zijn en zullen waarschijnlijk blijven Live in New York en Roxy & Elsewhere.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  zaterdag 8 januari 2005 @ 11:58:26 #195
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_24461466
Dat geklets tussendoor hoeft voor mij inderdaad ook niet zo. Leuk voor een keer, maar dan weet ik het wel weer. Civilization Phase III is ook zo'n album dat ik daardoor weinig draai.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zaterdag 8 januari 2005 @ 13:14:58 #196
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24462725
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 09:28 schreef fripper het volgende:

Heb je LÄTHER al ??

Als je LÄTHER koopt , dan heb je de muziek zoals het door Zappa bedoeld was. Studio Tan, Sleep Dirt en Orchestral Favorits zijn door de platenmaatschappij samengesteld uit de zelfde sessies. Er staat weinig essentieels op deze 3 albums dat niet op LÄTHER terugkomt.
Ja en Studio Tan en Sleep Dirt heb ik ook.
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 09:47 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Behalve dan dat er verschillen zitten in versies
Zo staan op Läther veel meer instrumentale versies. Uiteindelijk moet je dus alles kopen om compleet te blijven.
Nou ja moet. Ik heb ze wel en ja er zijn zeker verschillen.
pi_24463312
Thing Fish

Niet te vaak luisteren, das alles.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 07:20:54 #198
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25245125
Thing Fish heb ik onlangs kunnen aanschaffen. Best aardig, veel materiaal wat je op andere albums tegenkomt. Het "Broadway, the hard way" element vind ik wel weer geweldig aan deze plaat. Affijn, naar mijn mening heeft Zappa betere albums gemaakt.
  Redactie Frontpage vrijdag 25 februari 2005 @ 09:04:43 #199
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_25245727
Het is de meest donkere, cynische en grofste plaat die Zappa ooit gemaakt heeft. Ik lach me elke keer weer ziek als ik het hoor maar tegelijkertijd bekruipt een raar gevoel. Het is een tragisch verhaal.

Leuk: ik was ooit eens op een festival waar Ike Willis moest spelen (Zappanale). Midden in de nacht, toen we voor onze tenten op de camping aan het zingen/brullen waren, kwam Ike even voorbij gelopen. Met die donkere Thing Fish riep hij tegen ons teksten uit Thing Fish zelve. Was wel een maffe ervaring
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_25263577
Ben benieuwd of dat accent ook een beetje Ike z'n werk is, of dat het weer tot de millimeter is geregisseerd door Frank. Zeker leuk, kan het niet nadoen. Prachtige stem heeft die man trouwens.
  maandag 30 mei 2005 @ 18:47:20 #201
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_27489238
TOUR DE FRANK - AHMET & DWEEZIL PRESENT & PERFORM THE MUSIC OF FRANK ZAPPA

November 10 2005 - Heineken Music Hall, Amsterdam

Meer op www.zappa.com
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  maandag 30 mei 2005 @ 19:52:26 #202
11502 nipeng
The last ride is free
  zondag 14 mei 2006 @ 16:20:57 #203
14505 OProg
A Life in Music
pi_37817372
Ik ben dit weekeinde bezig geweest met een stel Zappa's te kopen die ik nog niet op CD had of helemaal niet had en draai de laatste weken weer veel Zappa.

Heeft iemand Imaginary Diseases'' al in huis? En weet iemand wat hij zo'n beetje moet gaan kosten?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_37836594
Afgelopen week ook weer eens een Zappa-weekje gehad.
Ik ben geen heel fanatieke fan, maar af en toe komen de platen die ik van hem heb weer eens uit de kast, en dan zijn ze altijd wel lekker

Maar hoe zit het nou eigenlijk met die hoes van We're only in it for the money? Wat is nou de originele versie?
  maandag 15 mei 2006 @ 13:41:45 #205
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_37843262
quote:
Op maandag 15 mei 2006 09:25 schreef cafca het volgende:
Maar hoe zit het nou eigenlijk met die hoes van We're only in it for the money? Wat is nou de originele versie?


De originele Amerikaanse LP en de laatste cd-uitgave hebben deze hoes aan de buitenkant:


Latere LP-persingen (en sommige versies uit andere landen) en de eerste cd-uitgave hebben deze hoes aan de buitenkant:


Oorspronkelijk kreeg Zappa alleen maar toestemming voor de Sgt. Pepper-parodie als die aan de binnenkant van de klaphoes werd afgedrukt.

Om het allemaal nog ingewikkelder te maken zit er tussen de twee cd-versies ook nog eens muzikaal verschil: de cd met "Pepper" op de voorkant heeft overgedubte drums en bas-partijen, terwijl de andere versie hetzelfde is als de originele lp.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  maandag 15 mei 2006 @ 13:51:57 #206
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_37843549
quote:
Op zondag 14 mei 2006 16:20 schreef OProg het volgende:
Heeft iemand Imaginary Diseases'' al in huis? En weet iemand wat hij zo'n beetje moet gaan kosten?


Je kunt hem hier voor +- 26 euro (inclusief verzendkosten) bestellen:
http://www.gandsmusic.com/

Het kan ook direct bij Barfko-Swill (de Zappa family mailorder) in de US, maar dat is een hoop gehannes, aangezien Nederlanders daar verplicht zijn om hun creditcardgegevens per fax te versturen.

Ik vind ID zelf een toffe cd, maar die Joe's X-masage kerst-cd is IMO wel weer een dikke teleurstelling: voornamelijk oeverloos gelul en weinig interessante muziek. Een keer luisteren en dan op de plank leggen om te laten verstoffen.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zondag 21 mei 2006 @ 21:26:33 #207
136283 knars
Teethgrinder
pi_38060857
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:41 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Om het allemaal nog ingewikkelder te maken zit er tussen de twee cd-versies ook nog eens muzikaal verschil: de cd met "Pepper" op de voorkant heeft overgedubte drums en bas-partijen, terwijl de andere versie hetzelfde is als de originele lp.
Okee, en de cd-versie met "Lumpy Gravy" er achteraan geprakt maar mét de Sgt Pepper hoes, wat voor bas en drumpartijen heeft die dan?
  zondag 21 mei 2006 @ 22:02:18 #208
11502 nipeng
The last ride is free
pi_38063226
ID ligt hier in de platenzaak voor rond de 20 euro als ik me niet vergis. Ik heb 'm, prima album.
  maandag 18 september 2006 @ 21:06:18 #209
14505 OProg
A Life in Music
pi_41931539
Voor de mensen met digitale TV en het kanaal '/Geschiedenis'. Daar is nu een docu van Zappa uit 1971.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 16 april 2007 @ 00:06:49 #210
11502 nipeng
The last ride is free
pi_48367715
quote:
A DVD documenting the recording of Frank Zappa's classic albums
'Over-Nite Sensation' and 'Apostrophe' is set to be released next month.

[knip]

'Frank Zappa CA Apostrophe/Over-Nite Sensation' is released May 1.
Bron: http://www.nme.com/news/27703

Top.
  Moderator dinsdag 17 april 2007 @ 22:30:43 #211
138438 crew  Pizzakoppo
pi_48439424
Hey there people i´am bobby brown, they say i´am the cutest boy in town!
  dinsdag 17 april 2007 @ 22:34:36 #212
11502 nipeng
The last ride is free
pi_48439657
Kijk zo scoor je punten.
  Moderator dinsdag 17 april 2007 @ 22:35:46 #213
138438 crew  Pizzakoppo
pi_48439725
Je hoeft me niks over Frank Zappa te zeggen, met de paplepel ingegoten!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 april 2007 @ 22:57:16 #214
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_48440772


had deze foto nog ergens op mn hardeschijf

mischien leuk voor de zappa fans
  dinsdag 17 april 2007 @ 23:10:54 #215
11502 nipeng
The last ride is free
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 april 2007 @ 00:39:23 #216
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_48444212
die tweede had ik nog niet gezien

had ook nog een mp3tje van een nummer waar zappa op meespeelde maar die ben ik kwijt geraakt :S
  zaterdag 19 mei 2007 @ 18:06:57 #217
11502 nipeng
The last ride is free
pi_49546508
Frank Zappa ~ I'm the slime, lekker heftig stukje.
Typische opname uit die tijd weer met dat visuele efefcten geknoei.
  Redactie Frontpage zaterdag 19 mei 2007 @ 18:10:36 #218
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_49546622
Mooie opname idd. Staat ook op de dvd Apostrophe nu als ik me niet vergis. Heb die nog niet in huis.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 19 mei 2007 @ 18:13:29 #219
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_49546713
Kurt Mcgettrick is trouwens dood Speelde mee tijdens de 88 tour.

Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 19 mei 2007 @ 19:08:07 #220
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_49548331
http://www.youtube.com/watch?v=-T5ZdbRbacQ

hier hoor je ze samen nog aan het werk...prachtig
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 21 mei 2007 @ 14:34:44 #221
798 voyeur
bemoeit zich
pi_49607205
Doordat ik over dit topic struikelde toch maar eens een hele vage herinnering gecheckt en verdomd The mothers hebben idd iets in het Nederlands gezonden. Op de bootleg 'In Europe' die ik al minstens dertig jaar kwijt ben, zingen ze over 'de vette zwevende sofa'. Lang gedacht dat ik dat zelf verzonnen had
Here we are now, entertain us.
  maandag 21 mei 2007 @ 21:31:53 #222
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_49623597
Geef mij wat vloerbedekking onder deze vette zwevende sofa
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  Redactie Frontpage maandag 21 mei 2007 @ 21:33:32 #223
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_49623675
ZAPPA PLAYS ZAPPA TOUR!

Sep 25, 2007: London, UK - Shepherds Bush Empire
Sep 26, 2007: Tilburg, Netherlands - 013
Sep 27, 2007: Amsterdam, Netherlands - Melkweg
Sep 29, 2007: Fribourg, Germany - Le Fri-Son
Sep 30, 2007: Munich, Germany - Circus Krone
Oct 01, 2007: Frankfurt, Germany - Jahrhunderthalle
Oct 03, 2007: Stuttgart, Germany - KKL Beethovensaal
Oct 04, 2007: Erfurt, Germany - Messehalle
Oct 05, 2007: Paris, France - Grand Rex
Oct 06, 2007: Antwerp, Belgium - Elisabeth Hall
Oct 08, 2007: Arhus, Denmark - The Music House
Oct 09, 2007: Stavanger, Norway - Venue To Be Announced
Oct 10, 2007: Bergen, Norway - Peer Gynt
Oct 12, 2007: Oslo, Norway - Sentrum Scene
Oct 13, 2007: Lund, Sweden - Olympen
Oct 14, 2007: Stockholm, Sweden - Cirkus

Maar liefst 2 keer in Nederland!!!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage maandag 21 mei 2007 @ 21:36:32 #224
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_49623796
Er gaan geruchten dat Ray White op komt draven..............
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_49624194
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:33 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Sep 26, 2007: Tilburg, Netherlands - 013
Sep 27, 2007: Amsterdam, Netherlands - Melkweg
GEIL!!
  maandag 21 mei 2007 @ 22:42:44 #226
798 voyeur
bemoeit zich
pi_49626816
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:31 schreef fripper het volgende:
Geef mij wat vloerbedekking onder deze vette zwevende sofa
En dan met zo'n vet Amerikaans accent! Wat zongen ze op die plek normaal eigenlijk? Een duitse tekst?
Here we are now, entertain us.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:57:26 #227
11502 nipeng
The last ride is free
pi_49627497
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:33 schreef TheGrandWazoo het volgende:
ZAPPA PLAYS ZAPPA TOUR!

Sep 26, 2007: Tilburg, Netherlands - 013

Maar liefst 2 keer in Nederland!!!
Gaan jullie naar Amsterdam dan ga ik naar Tilburg
  Redactie Frontpage dinsdag 22 mei 2007 @ 12:47:15 #228
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_49640942
Ik ga naar alletwee de shows hoor
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 22 mei 2007 @ 13:34:34 #229
11502 nipeng
The last ride is free
pi_49642565
Als ik een beetje zin heb ga ik ook eens in Antwerpen kijken.
  Redactie Frontpage dinsdag 22 mei 2007 @ 13:36:28 #230
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_49642660
Ook leuk! 3 Zappa shows...das niet slecht in een jaar
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zaterdag 9 juni 2007 @ 16:20:10 #231
11502 nipeng
The last ride is free
pi_50272040
Tickets in the pocket voor 013.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 juni 2007 @ 18:46:16 #232
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_50381138


Nou, hij is binnen hoor

In eerste instantie had ik nogal mijn twijfels over deze release. Waarom in godsnaam een compleet concert uit 1980. Uit historisch oogpunt misschien? Welnee, daarvoor liggen er nog veel te veel mooie dingen uit de jaren zestig en begin jaren zeventig in de kluis.

Tijdens de ZPZ tour viel het me op dat er werkelijk niets uit de jaren tachtig werd gespeeld. Dat stoorde me eigenlijk een klein beetje omdat ik die jaren minstens zo goed vind als de jaren zestig of zeventing. Ik hoop dat het nu gaat veranderen aangezien Ray White in de band zit. Dus misschien is deze cd wel uit commercieel opzicht uitgebracht...om de zangkwaliteiten van Ray nog eens te promoten?

Of kan het zijn dat ze een bepaalde prioriteit hebben wat betreft de kwaliteit van de banden? Sommige banden kun je na 1 keer afspelen niet meer gebruiken omdat ze van ouderdom uit elkaar vallen. Nu worden ze in een speciale oven gebakken om vervolgens...en daar ga ik al. Ik weet niks van het hele technische verhaal. Maar dat zou dus ook nog kunnen.

Maar wat het meest voor de hand ligt: de 1980 band is niet zo vaak gedocumenteerd op platen. Alleen op SUAPYG en Tinseltown Rebellion.

Hoeveel het een zeer slanke band was maakte ze een behoorlijke herrie! De drums zijn onvoorstelbaar strak en soms gewoon niet te volgen. Verplichte kost
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:12:53 #233
11502 nipeng
The last ride is free
pi_50382074
Ja goede release. Ik had deze al in het andere Zappa topic onder de aandacht gebracht.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:17:29 #234
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_50382237
op us*net (kuch) staat the torture never stops gepost.. Althans zo noemt de poster het..
het blijkt de halloween show te zijn van 31-10-1981 in NY live @ the palladium...
2DVD's een early en een late session...
voor mn pa gescoord, die zo'n beetje alles heeft van zappa, en die vertelde dat daar erg moeilijk aan te komen is, dus misschien een goede tip voor jullie om te d*wnl*aden
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:31:01 #235
11502 nipeng
The last ride is free
pi_50382792
Heel vriendelijk van je maar als mod zie ik posts met dergelijke strekking liever niet geplaatst worden.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 juni 2007 @ 19:32:06 #236
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_50382843
Tis wel een topconcert Nipeng Prima beeld en van mijn favoriete jaren 80 band.

Waar is dat andere Zappa topic trouwens?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:37:34 #237
11502 nipeng
The last ride is free
pi_50383079
Ik twijfel er niet aan dat het een goed concert is

Frank Zappa , ik had enkel kort gemeld dat ik het album in bezit heb.
pi_50392379
Zappa plays Zappa in Tilburg! Geniaal. Hopelijk doen ze wat meer a la 'Just another band from LA', toch een beetje gemist in de HMH.
  Redactie Frontpage woensdag 13 juni 2007 @ 11:06:49 #239
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_50403243
Lijkt me sterk, daar Flo en Eddie er niet zijn. Ik hoop op meer jaren 80 werk maar dat zal wel goed komen met Ray White in de band.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  vrijdag 22 juni 2007 @ 20:12:18 #240
11502 nipeng
The last ride is free
pi_50740537
Dat Mofo projekt is toch wel heel erg zijn geld waard.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 17:02:23 #241
11502 nipeng
The last ride is free
pi_51435596
Ik heb de kaartjes al een tijdje binnen jullie ook? Ik ga naar Tilburg.
pi_51438984
Heb Jazz From Hell, The Best Band You Never Heard in Your Life en Make Some Jazz Noise Here van Zappa op cd. Hoop zijn zoon in de melkweg te kunnen bekijken, alleen wordt wel een duur uitstapje...
  Redactie Frontpage vrijdag 13 juli 2007 @ 19:19:57 #243
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_51439474
Ik ga maar eerst over een aantal weken naar de Zappanale...das ook al duur. Maar wel met Ike, Napoleon en Don! Wohoo!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 5 september 2007 @ 10:22:26 #244
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_52954709
Hoppa, Tilburg. Ik zal er wezen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_52956926
Zaterdag We're Only In It For The Money op CD gekocht. Tof CDtje, vind hem wel de tofste die ik heb denk ik.
Binnenkort maar eens om een kaartje voor Zappa Plays Zappa als ik een vrind weet te porren om mee te gaan...
pi_52960702
Net twee kaarten gewonnen voor de show in Antwerpen, ben er blij mee
  Redactie Frontpage woensdag 5 september 2007 @ 17:55:58 #247
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_52963199
Effe een setlist van de laatste show een paar dagen geleden:

August 23rd, Wiltern Theater Los Angeles
Noise intro
Black Napkins (video)
City of Tiny Lights (Ray White)
Advance Romance
Dumb All Over (video)
What’s New in Baltimore?
Carolina Hard Core Ecstasy
Dog Meat
Suzy Creemcheese
Brown Shoes
America Drinks and Goes Home
Peaches en Regalia
Pygmy Twylyte (Qualude Thunder version)
Dupree’s Paradise variations
[Jamie Kime kills (Packard Goose/Drowning Witch) Ray “Walk the beach with my cellmate”]
Uncle Remus
Willie The Pimp
Joe’s Garage
Wind Up Workin’ in a Gas Station
San Berdino
Illinois Enema Bandit
Wild Love
Yo’ Mama
(encores)
Cosmik Debris (KCET video FZ vocal and solo)
G Spot Tornado
Muffin Man (FZ solo from Baby Snakes video)


Nog steeds niet bijzonder veel jarern 80 werk maar het zit er in elk geval wel in!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_52969639
Uncle Remus! Hier kan ik het prima mee doen. Toevalllig vandaag kaarten gehaald voor Tilburg. Er zit genoeg moois in deze setlist.
  Redactie Frontpage woensdag 5 september 2007 @ 22:24:52 #249
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_52969747
O ik zeg ook niet dat de lijst slecht is Integendeel! Nog mooier dan de vorige!

Persoonlijk ben ik ook erg in mijn nopjes met Wind up
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 5 september 2007 @ 22:48:56 #250
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_52970521
Waarom heeft FZ eigenlijk een album met de cover die erg lijkt op Sgt. Peppers? Of is dat een stomme vraag
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  Redactie Frontpage vrijdag 7 september 2007 @ 18:39:44 #251
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53012107
Omdat ik nog steeds vind dat de jaren 80 platen van Zappa zwaar onderschat worden hier een aardig verslag over een album dat zelfs door de fans richting de vuilnisbak verwezen werd. Raar...want ik vind het nog steeds waanzinnig goed. Dames en heren, ik presenteer u:

MAN FROM UTOPIA



Eerst eens de imposante hoes. De tekenaar Tanino Liberatore is één van de twee tekenaars van RanXerox, een italiaanse Sience Fiction Grapic Novel. Ze werkten voor tijdschriften als Cannibale en Frigidaire. Zoals jullie wellicht weten was Zappa dol op slechte SF en monsterfilms. Op het album Roxy and Elsewhere bespreekt hij deze liefde uitvoerig in het nummer "cheepnis". Daarna komen enkele facetten ook weer terug in Thing Fish, maar op dit album is het weer wat frequenter en duidelijker aanwezig.

Hier zien we de hoofdpersoon uit al die maffe SF verhaaltjes van Tanio Liberatore:



De hoofdpersoon Ranx is een kruising tussen een punker en Frankenstein. Als we de hoes van Man from utopia erbij pakken...dan zien we dat het gezicht van Zappa behoorlijk op die van Ranx lijkt! Nu zijn punkers over het algemeen anarchistisch (of dat was in elk geval wel de bedoeling). En Zappa werd ook wel eens de Frankenstein binnen de muziek genoemd....

We zien Zappa in actie met een vliegenmepper en op de achtergrond verschillende verkeersborden die naar plaatsen in Italië verwijzen. Wat was het geval...

Op 14 juli 1982 trad Frank op in Palermo, Italië. Zappa klaagde al dat het voedsel aldaar zeer slecht was. Ze hadden pizza weten te bestellen maar niemand van de band (behalve Tommy Mars) durfde het te vreten. De plaats waar het optreden zich moest voltrekken was een groot grasveld/stadion afgezet met ehrm...hekken. Veel mensen kwamen binnen door simpelweg de hekken omver te stoten. Ondertussen was er elders nog een belangrijke voetbalwedstrijd gaande...kortom: complete chaos.

Toen Zappa het podium op kwam werd hij aangevallen door muskito's. Vandaar de vliegenmepper op de hoes. Het publiek werd enorm onrustig en vervelend. Er werd zelfs met traangas gespoten. Ray White kreeg gas in zijn ogen tijdens het optreden en moest snel behandeld worden...
Het optreden werd snel afgelast. Op de achterkant van de hoes zien we ook hoe verschillende concertbezoekers elkaar de koppen inslaan en met gas spuiten. Hilarisch is ook de tekening van de paus op een grote stoel midden in het publiek. Verder zien we een spandoek met daarop de uitslag van de voetbaldwedstrijd (zo neem ik even aan). Er staat "3-1 Vaffenculo". Volgens mij is dat een Milaanse club maar dat weet ik niet zeker...

Zeker is wel dat dit weer een conceptionele continuiteit is. Zappa heeft vaker geklaagd dat zijn publiek niet voor hem of zijn muziek kwam en op de verkeerde momenten gingen klappen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage vrijdag 7 september 2007 @ 19:00:39 #252
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53012550
Dan de tracks:

1) Cocaine Decisions

Zoals bekend was Zappa fel anti drugs. Sterker nog, iedereen die hij wist te betrappen op dope binnen de band vloog eruit. Zo gaat het verhaal dat Napoleon Murphy Brock tijdens de 84 op toilet gevonden werd met een wit neusje...

Chop a line now . . .
Cocaine decisions . . .
You are a person with a snow job
You got a fancy gotta-go job
Where the cocaine decision that you make today
Will mean that millions somewhere else
Will do it your way

Cocaine decisions . . .
You are a person who is high class
You are a person not in my class
And the cocaine decision that you make today
Will mean nothing later on
When you get nose decay

I don't wanna know
'Bout the things that you pull
Outta your nose
Or where they goes
But if you are wasted
From the stuff you're stickin' in it
I get madder every day
'Cause what you do 'n what you say
Affects my life in such a way
I learn to hate it every minute!

I don't wanna know
'Bout the things that you pull
Outta your nose
Or where they goes
But if you are wasted
From the stuff you're stickin' in it
I get madder every day
'Cause what you do 'n what you say
Affects my life in such a way
I learn to hate it every minute!

Cocaine decisions . . .
You are a doctor or a lawyer
You got an office with a foyer
And the cocaine decision that you make today
Will not be discovered till it's over 'n done
By the customers you hold at bay

Cocaine decisions . . .

You are a movie business guy
You got accountants who supply
The necessary figures
To determine when you fly
To Acapulco
Where all your friends go

Cocaine decisions . . .
We must watch the stuff you make
You have let us eat the cake
While your accountants tell you Yes Yes Yes
You make EXPENSIVE UGLINESS
(How do you do it? -- Let me guess . . . )
Cocaine decisions . . .

Soms bedenkt Zappa zelf maffe termen voor gedrag. Snow Job is duidelijk iemand die veel geld verdient met het dealen van coke. Het is duidelijk een nummer over yuppen die zich volproppen met coke. Zappa was behoorlijk angstig voor deze ontwikkeling in de jaren 80. Stel je voor dat je op de operatie tafel ligt en de dokter heeft zijn neus en hoofd nog vol met wit poeder... Lees American Psycho maar eens bijvoorbeeld. Iemand met een Snow-Job is zeer belangrijk en geliefd bij de rest van de yuppen.

Dat geldt ook voor: Fancy gotta-go job. Een typische yuppen uitspraak uit de jaren 80. Gotta-go...druk druk druk. Maar het kan ook refereren aan een dealer die een hoop geld kan verdienen in een korte tijd door coke te dealen.

You have let us eat the cake. Nu, deze quote komt uit de Franse revolutie! De Franse koningin Marie Antoinette zou dat gezegd hebben en zou refereren aan het aristocratische gedrag van de gebruikers (yuppen) of dealers.



De muzikanten op dit nummer:

FZ--vocals
Roy Estrada--vocals
Bob Harris--vocals
Craig "Twister" Steward--harmonica
Scott Thunes--bass
Chad Wackerman--drums

Grappig feitje: Craig Steward deed al auditie voor Frank in 1974 maar werd helaas afgewezen. In de jaren 80 kwam hij soms opdraven als special guest.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_53013053
Ik dacht dat het toch wel logisch is dat het Album Burnt Weeny Sandwich het beste is en dan vooral The Little House I Used To Live In
  Redactie Frontpage vrijdag 7 september 2007 @ 19:57:31 #254
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53013821
Volgend nummer: SEX

What's the thing that they's talkin' about everywhere?
SEX
When they wanna be suave 'n debonair
SEX

What's poppin' up the most from coast to coast
SEX
At yer bongo party an' yer weenie roast
SEX

Even them Christians who is born again
SEX
Go out 'n get pooched every now 'n' then
SEX

Do ya do or don't ya don't
SEX
Bet yer lyin' if ya say ya won't

Some girls try it 'n go on a diet
Then they worry 'cause they's too fat
Who wants t'ride on an ironin' board?
That ain't no fun . . . I tried me one

Grow that meat all over yer bones
Work the wall with the local jones
'N while you do it, remember this line
The Sniffer says it all the time

"THE BIGGER THE CUSHION, THE BETTER THE PUSHIN'
THE BIGGER THE CUSHION, THE BETTER THE PUSHIN'
THE BIGGER THE CUSHION, THE BETTER THE PUSHIN'
THE BIGGER THE CUSHION . . . "

Makes no difference if yer young or old
SEX
Don't you act like it's made of gold
SEX

Ladies they need it just like the guys
SEX
Maybe you could use a protein surprise
SEX

Layin' down or standin' up
SEX
You get reals good, just keep it up
SEX

Any time, anywhere
SEX
Why d'ya think it's growin' there?
SEX

Some girls try it 'n they don't like it
They complain 'cause it don't last
Who wants to ride on a debutante?
They talks too much . . . they moves too fast

Watch the scenery while you ride
You can be very warm inside
'N when the train goes 'round the bend
Check the shrub'ry on the other end

"THE BIGGER THE CUSHION, THE BETTER THE PUSHIN'

Oke, wat de hell is een bongo party? In 1975 bracht Zappa het album Bongo Fury uit wat zoveel lijkt te betekenen als: Woedende Bongo. En Weenie Roast is weer een referentie (lijkt mij) naar Burnt Weeny Sandwich. Conceptionele contiuniëteit zonder enige aanleiding? Ik tast tot dusver nog in het duister...wie het snapt...vul aan!

Some girls try it 'n go on a diet
Then they worry 'cause they's too fat
Who wants t'ride on an ironin' board?
That ain't no fun . . . I tried me one
Grow that meat all over yer bones
Work the wall with the local jones
'N while you do it, remember this line
The Sniffer says it all the time


Zappa haalde al vanaf midden jaren zestig uit naar vrouwen die er vanalles aan doen om er jong en sexy uit te zien. Alles wat fake en glossy is, werd door hem veracht. Hij zong bijvoorbeeld al in Wowie Zowie op Freak Out "I don't even care if you shave your legs". Hoewel, hij schreef het...Jim Black zong het. Dit stukje tekst zou je als vervolg op Wowie Zowie kunnen zien.

Het 'work the wall' zinnetje gebruikt Zappa regelmatin. In bijvoorbeeld Mud Club of Broken hearts are for assholes. Hij gebruikt dit vooral voor het woord ''fuck'. Mensen die in een discotheek tegen de muur staan en geneukt willen worden zeg maar.

The Sniffer says it all the time...tja, dat slaat weer op yuppie in Cocaine decisions.

De instrumentatie is erg smerig uitgevoerd en zou niet misstaan hebben op bijvoorbeeld Zoot Allures. Uiteindelijk gaat het er over dat IEDEREEN (als het goed is) sex heeft en dat het niet iets is om belangrijk over te doen. Snel wordt al snel belachelijk als je het in een commerciële context plaatst. Sex is normaal...

Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  vrijdag 7 september 2007 @ 21:02:21 #255
11502 nipeng
The last ride is free
pi_53015276
TheGrandWazoo, goed bezig weer.
  Redactie Frontpage vrijdag 7 september 2007 @ 21:13:35 #256
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53015577
Na twee nummers te hebben gehad over yuppie's, jong blijven en de drugs die daarmee gepaard gaat (ofwel de perfecte afspiegeling van HIP amerika in de jaren 80, nogmaals lees American Psycho!), tijd voor een onvervalst sterk instrumentaaltje en wel Tinks walk amok.

Het nummer bestaat uit twee stukken en wel: Thirtheen (te vinden op YCDTOSA 6) en het nooit volledig uitgebrachte Atomic Paganini. Het bizarre aan dit nummer is, is dat het arrangement werd gemaakt TIJDENS de opname. We horen op deze track alleen bassist Arthur Barrow! Hij was tijdends de opname van dit nummer lekker aan het klooien met drummachines en keyboards. Arthur en Frank maakten een click track om over te dubben en terwijl Barrow bezig was riep Zappa zoiets als: "oke, nu twee frets omhoog etc". Wat een plezier moet dat zijn geweest tijdens de opname! Toch hoor ik op de cd duidelijk geen drumcomputer meer maar Chad Wackerman. Doch, hij krijgt hier geen credits voor...vreemd...

Tink was een nickname van Barrow uit zijn kindertijd. Vrije vertaling van dit nummer zou dan zijn Arthur Barrow gaat tekeer.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage vrijdag 7 september 2007 @ 21:39:31 #257
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53016297
En dan nu....mijn favoriet van de plaat: The Radio Is Broken. Veel spelplezier weer te horen tussen Roy Estrada en Zappa. Het nummer staat weer bol met aanwijzingen richting Franks liefde voor slechte SF en monster movies. Eerst de tekst:

The Radio Is Broken

The cosmos at large
It's so very big
It's so far away
The comets . . . the craters . . . the vapors
The solar wind
The residual echoes . . . the residual echoes
The residual echoes . . . the residual echoes
The residual echoes from the giant explosion
Where they said it beginned

The germs from space!
The negative virus knitwear
The blobulent suit
That's right! THE BLOBULENT SUIT
It's made of rubber, it's very ugly . . .
It's got an air hose . . .
(The guy that has it all has a Space Wrench!)

The things that were supposed to be green in the black and white movies
They get you in the neck when you're not looking
They get you, they get you, they get you, get you, get you
The radio is broken -- it don't work no more
The radio is broken -- it don't work no more
The lovely Lisa Kranston
Her father invented the secret fuel (that's right!)
For the rocket,
So she gets to go with a clipboard
She writes it down when the meters go around
And falls in love in a space warp
Space warp
Space warp

The giant knobs
The porthole where you see the earth for the first time
The corrogated fiberglass interior walls
The partially reclining G-force lawn furniture
The brown hole
The pointed brassieres
The atomic war
The tiny little dresses on the space girls
A love starved race
Begging to reproduce with earthmen
They need to reproduce (with John Agar)
They need to reproduce (with Morris Ankrum)
They need to reproduce (with Richard Basehart)
They need to reproduce (with Jackie Coogan)
They need to reproduce (with Sonny Tufts)
The botchino . . . the botchino . . .
The botchino . . . the botchino . . .
The botchino . . . the botchino . . .
The gigantic spider
The co-pilot always plays the harmonica

The navigator always gets killed by a bad space person
Uh-oh -- the radio is broken
It don't work anymore
The radio is broken
It don't work anymore
The radio is broken
It don't work anymore
We'll never get back to the Earth no more
Uh-oh!
We have to fall in love on Uranus
The radio is . . .
That's right -- uh-oh
The radio is broken
The meteor storm
You spilled your coke
You're stepping on the popcorn
JOHN AGAR!
Uh-oh . . .
(Dwarf Nebula)

Het stuk begint met een opsomming ala Cheepnis van het Roxy album :

The comets...the craters...the vapors
The solar wind
The residual echoes...the residual echoes


Vervolgens krijgen we een opsomming van spelers uit dit soort films. Zoals daar zijn:

Morris Ankrum



Richard Basehart



En John Agar



John Agar was de eerste man van Shirley Temple. Zij was toen 16, hij 23. De kranten stonden er vol van.

Het grappige is dat Zappa een aantal acteurs opnoemt die toch behoorlijk obscuur zijn! Hij kende zijn favoriet genre dan ook grondig. Waar die hele fascinatie voor dit soort films vandaan komt is lastig te zeggen. Feit is wel dat hij sinds Zappa überhaupt muziek opneemt hier al mee bezig was. Samen met Don van Vliet schreef hij bijvoorbeeld begin jaren zestig een SF film die verder nooit opgenomen werd. Hij was dol op het feit dat alles in dit soort films FAKE is en dat je dat ook heel duidelijk kunt zien. Dat zou je kunnen doortrekken naar een andere fascinatie van hem en wel; de maatschappij in al z'n nepheid. Zie bijvoorbeeld een nummer als Sex of Wowie Zowie (van Freak Out). Hij hield van lelijkheid en rauwheid. Sterker nog, hij promote zelfs lelijkheid (lees: echtheid). Hij verachtte elke vorm van gladheid.

The botchino...the botchino...the botchino wordt er op een gegeven moment geroepen. Dit is een quote uit de film: Queen of Outer Space uit de jaren vijftig. Botchino is in deze film het code woord om aan te vallen.

FZ--lead vocals
Roy Estrada--lead vocals
Arthur Barrow--bass, fuzz bass, piano and guitar
Jay Anderson?--string bass (CD remix)
Chad Wackerman--drums

Het nummer is met veeeeeel delay op de stem opgenomen. Zo krijgt het ook een FAKE karakter. Het is nogal ehrm...lachwekkend. Precies de sfeer wat zo'n film oproept. Estrada is mijn zijn hoge stem weer in topvorm en meesterlijk. Kan uren naar hem luisteren
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage vrijdag 7 september 2007 @ 22:58:49 #258
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_53018604
TheGrandWazoo, ik heb zo wat zitten denken. Hier is zo'n beetje mijn idee over The Man From Utopia ...

Het zijn eigenlijk allemaal liedjes over hoe raar de wereld in elkaar zit:
Yuppen en drugs (Cocaine Decisions), geidealiseerde seks (SEX), monstermovies, moggio, mislukte vriendschappen (Luigi and the Wise Guys), de 'lieve wereld' (die twee doowop covers), de keuken (The Dangerous Kitchen), het leven op tournee (Jazz Discharge Party Hat) dat buiten proporties is ... enz enz

Het is allemaal nep, fake, één grote leugen. Het is allemaal UTOPIA.
En Frank Zappa is de MAN uit Utopia; hij laat ons op het album horen DAT het allemaal nep is! Daarom ziet hij er ook zo gekunsteld Frankenstein uit ... Hij is de gekunstelde god die ons zegt hoe het is. Hij mept in het rond (zie de hoes). Die muskieten dat zijn de misstanden.

Zomaar wat losse gedachten. Kun je er wat mee?


Peace, love and understanding,


bazbo
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 7 september 2007 @ 23:01:17 #259
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53018667
Waanzinnig man! Ik ga hier op verder
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_53027722
Vette shit! Thanks TheGrandWazoo, mooi verhaal. Overigens vind ik dat er wel mooie dingen tussen het jaren '80 werk van Zappa zitten (Does Humor Belong In Music? of You are what you is).
Met schaamrood op de kaken stel ik echter vast dat ik The Man From Utopia nog nooit he aangezet. Hoogste tijd daarvoor
  Redactie Frontpage zaterdag 8 september 2007 @ 17:54:16 #261
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53032798
Verder met

We are not alone

Na het behoorlijk bizarre The Radio Is Broken, de hoogste tijd om terug op aarde te landen in een veilige buurt met veilige muziek. We are not alone is een heerlijk open en luchtig stuk. We are not alone is toevallig ook de naam van een website over de ruimte en ruimtewezens. Natuurlijk bestond die site niet toen Zappa dit stuk schreef, maar het zou kunnen dat hij met dit titelstuk wel verwees naar zijn liefde voor SF. We zijn niet alleen op aarde...moewah!

De basistrack wordt weer verzorgd door Zappa en Barrow. Met wat percussie van Ed Mann. Maar de hoofdrolspelers op dit nummer zijn Dick Fegy op mandolin en Marty Krystall op sax. Twee studiomuzikanten. Marty speelde bijvoorbeeld mee met Miles Davis.



..we are not alone...

[ Bericht 6% gewijzigd door TheGrandWazoo op 08-09-2007 18:30:28 ]
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 8 september 2007 @ 18:13:46 #262
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53033276
En dan...

The dangerous kitchen

Jummie. Een van mijn alltime favorieten. In The Real Frank Zappa Book schrijft de meester dat hij regelmatig nightsnacks vreet omdat hij vooral in de nachtelijke uren werkt. Zo bakte hij in de jaren zestig zijn eigen burnt weeny sandwich, aldaar. Om hem volledig te quoten: " I work in the middle of the night so, when I hungry, I wind up digging in drawers to find something a teenager would refuse to eat. If I know we bought hot dogs that day, maybe I'll find a couply of buns left. The hot dogs are all gone. There aren't even any in the freezer. So I eat peanut butter. Most of the time the bread is gone - so I just shovel some out of the jar with a spoon."

Even de tekst:

The dangerous kitchen
If it ain't one thing it's another
In the middle of the night when you get home
The bread things are all dry 'n scratchy
The meat things where the cats ate through the paper
The can things with the sharp little edges
That can cut your fingers when you're not looking
The soft little things on the floor that you step on
They can all be DANGEROUS

Sometimes
The milk can hurt you
(If you put it on your cereal
Before you smell the plastic container)
And the stuff in the strainer
Has a mind of its own
So be very careful
In the dangerous kitchen
When the night time has fallen
And the roaches are crawlin'
In the kitchen of danger
You can feel like a stranger

The bananas are black
They got flies in the back
And also the chicken
In the dish with the foil
Where the cream is all clabbered
And the salad is frightful
Your return in the evening
Can be less than delightful

You must walk very careful
You must not lean against it
It can get on your clothing
It can follow you in
As you walk to the bedroom
And you take all your clothes off
While you're sleeping
It crawls off
It gets in your bed
It could get on your face then
It could eat your complexion
You could die from the danger
Of the dangerous kitchen

Who the fuck wants to clean it?

It's disgusting and dirty
The sponge on the drainer
Is stinky and squirty
If you squeeze it when you wipe up
What you get on your hands then
Could unbalance your glands and
Make you blind or whatever . . .
In the dangerous kitchen
At my house tonight

Het hele stuk klinkt als een Schoenberg compositie. De zogenaamde sprechgesang. Half gezongen, half gesproken. Zappa was als geen ander bezig met modern klassieke muziek. Tijdens de live shows van Zappa was er veel ruimte voor dit soort improvisaties. Frank vertelde een verhaal over wat hij had meegemaakt (zie 200 motels voor meer On the road verhalen) en de band moest daarbij op de achtergrond improviseren. Zo zijn er meer van dit soort nummers ontstaan, voornamelijk tijdens de tour van 80/81. We komen straks op deze plaat nog zo'n nummer tegen.

Zoals ik al zei: veel van dit soort nummers werd live opgenomen tijdens een concert. The dangerous kitchen is dan ook een live opname en werd op 2 locaties opgenomen. De basis track komt van het Armadillo World Headquarters, Austin, Texas concert van 6 oktober 1980. De rest zijn overdubs van de 1981 tour...locaties zijn onduidelijk.

Dit nummer sluit trouwens perfect aan op de vorige twee stukken. Het verhaal gaat namelijk weer over haast buitenaardse dingen. Monster, viezigheid, voedsel dat controle heeft over je, eten dat je zelfs blind kan maken. En dit alles in een sinistere sprechgesang setting (net als The radio is broken trouwens).




A VERY DANGEROUS KITCHEN!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 8 september 2007 @ 18:45:39 #263
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53033928
Thans wordt de sfeer totaal omgeslagen door plots twee doo-wop nummers te programmeren. Het is geen geheim dat Zappa een verzamelaar was van oude r&b stukken. Zo lijmde hij hier twee nummers aan elkaar te weten: The Man From Utopia (van Donald Woods & the Velaires )en Mary Lou (van Obie Jessie).

The man from utopia meets Mary Lou

Well, this is the story of a man who lived in Utopia
This is the story of a man who lived in Utopia
He was a funny little fella with feet just like I showed ya

Well, he had a girl, her name was Mary Lou
Well, he had a girl, her name was Mary Lou
She did everything for him that she could do

But still (still), still (still), still he wouldn't treat her right
But still (still), still (still), still he wouldn't treat her right
He would leave in the morning, don't come back till late at night

Ahh, Mary Lou (Mary Lou, Mary Lou)
Oh child you big fool (big fool, big fool)
Ahh, Mary Lou (Mary Lou, Mary Lou)
Oh child you big fool (big fool, big fool)
You did everything for him that you could do (Mary Lou, Mary Lou)

I'm going to tell you a story about Mary Lou
I mean the kind of a girl who make a fool of you
She'd make a young man groan and a poor man pain
The way she took my money was a cryin' shame
Mary Lou -- she took my watch and chain
Mary Lou -- she took my diamond ring
Mary Lou -- she took my Cadillac car
Jumped in my Kitty and then drove afar

Well, she picked up from Georgia, moved to Kalamazoo
Made her a fortune outa fools like you
Met her a rich man who was married and had two kids
She stoked that cat until he flipped his lid
Mary Lou -- she took my watch and chain
Mary Lou -- she took my diamond ring
Mary Lou -- she took my Cadillac car
Jumped in my Kitty and then drove afar

Well, she came back to town about a week ago
Told me she was sorry she had hurt me so
I had a '55 Ford and a two dollar bill
The way she took that man she gave me a chill
Mary Lou -- she took my watch and chain
Mary Lou -- she took my diamond ring
Mary Lou -- she took my Cadillac car
Jumped in my Kitty and then drove afar

Mary Lou (Mary Lou, Mary Lou)
Oh child you big fool (big fool, big fool)
Ahh, Mary Lou (Mary Lou, Mary Lou)
Oh child you big fool (big fool, big fool)

You did everything for him that you could do (Mary Lou, Mary Lou)
You did everything for him that you could do (Mary Lou, Mary Lou)
You did everything for him that you could do

Het leuke aan dit nummer is dat Zappa hier weer de nepheid van liefde beschrijft. In het eerste geval wordt Mary Lou bedrogen door The Man From Utopia. Deze man weet niet hoe hij een vrouw moet behandelen maar Mary is zo vreselijk verliefd dat ze blind geworden is voor deze emotionele verwaarlozing. In het tweede stuk horen we hoe een zekere Mary Lou zich in de liefde beweegt. Ze is vooral uit op geld en rijkdom en laat vervolgens haar geliefde zitten.

Thema wederom: vals, nep, leugens, UTOPIA.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 8 september 2007 @ 21:34:56 #264
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_53038081
Vergeet je niet te vermelden dat de basis tracks van die 'Sprechstimme' stukken 'The Dangerous Kitchen' en 'Jazz Discharge Party Hats' live opgenomen werden? En dat mevrouw Steve Vai de onmogelijke opdracht kreeg om de 'zang'lijn te dubbelen op gitaar? Moest hij eerst nachtenlang uitvogelen wát en hoe Zappa nou eigenlijk zong....

[ Bericht 2% gewijzigd door bazbo op 08-09-2007 22:13:02 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 8 september 2007 @ 21:42:30 #265
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53038256
Dat eerste staat er. Lezen!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 8 september 2007 @ 22:12:21 #266
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_53039089
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 21:42 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Dat eerste staat er. Lezen!
Klopt! Stom. Ik haal het weg.
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  maandag 24 september 2007 @ 20:26:24 #267
11502 nipeng
The last ride is free
pi_53442030
Het is bijna zover.
  Redactie Frontpage dinsdag 25 september 2007 @ 09:25:55 #268
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53452600
Yeah! Ik ben er ook weer bij woensdag
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 25 september 2007 @ 20:25:45 #269
11502 nipeng
The last ride is free
  woensdag 26 september 2007 @ 23:57:26 #270
11502 nipeng
The last ride is free
pi_53503829
Bazbo had jij jouw rubber chicken bij je?
pi_53503924
Zonder pauze, meer dan twee uur Waanzinnig weer, gelukkig is Dweezil van plan ieder jaar langs te komen. Ik moest even wennen aan de integratie van video, maar pakte voor mij bijzonder goed uit.
Vond de zaal ook goed vol zitten, Zappa's muziek is nog lang niet uitgerangeerd voor velen.
Wat mij betreft mogen ze een festivaltour doen
  donderdag 27 september 2007 @ 10:23:36 #272
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_53508724
Het was weer een geweldig optreden vond ik... Echt super...

Het hoogtepunt was voor mij denk ik Pygmy Twylyte, prachtige solo van Dweezil en wat kan die Ray White goed zingen... What's New in Baltimore was ik ook erg blij mee, alleen dat was aan het begin en toen waren ze nog niet helemaal warm...

De video integratie vond ik ook stoer, en was inderdaad wel even wennen...

Is er nog iemand die net als vorige keer de setlist weet op te hoesten?
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  Redactie Frontpage donderdag 27 september 2007 @ 12:12:20 #273
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53511702
Het was weer fantastisch. Veel beter dan de vorige keer zelfs! De hele band is nu veel relaxter en Dweezig speelde een waanzinnige tranentrekkende solo tijdens Pygmy Twylyte.

De setlist:

Dumb all over
What's new in Baltimore
Carolina hardcore exctasy
City of tiny lights
Advance romance
Suzy cream cheese
Brown shoes don't make it
Dog meat
STINKFOOT
Pygmy twilight
Dupree's Paradise
Uncle Remus
Willy the pimp
Joe's Garage
San' Berdino
Zoot Allures
Illinois Enema Bandit
Cosmic Debris
G-Spot Tornado
Muffin Man

Prachtige setlist maaaaaaar....weer weinig tot geen jaren 80 spul. Ik blijf het vreemd vinden.

Ik moet allemaal nog even laten bezinken want het was echt weer een knal tegen je kop dit concert.

En idd...bazbo was er met de rubberen kip Ik stond naast hem en schreeuwde nog hard " My mother was a space cadet" richting The Dweez.

Oja, ook tof om Oprog weer eens te ontmoeten
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  donderdag 27 september 2007 @ 12:15:39 #274
14505 OProg
A Life in Music
pi_53511793
quote:
Op donderdag 27 september 2007 12:12 schreef TheGrandWazoo het volgende:

Oja, ook tof om Oprog weer eens te ontmoeten


Het was inderdaad gezellig en een geweldig concert.
Het geluid was ook subliem trouwens.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 27 september 2007 @ 13:20:57 #275
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_53513759
quote:
Op donderdag 27 september 2007 12:12 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Het was weer fantastisch. Veel beter dan de vorige keer zelfs! De hele band is nu veel relaxter en Dweezig speelde een waanzinnige tranentrekkende solo tijdens Pygmy Twylyte.

De setlist:

Dumb all over
What's new in Baltimore
Carolina hardcore exctasy
City of tiny lights
Advance romance
Suzy cream cheese
Brown shoes don't make it
Dog meat
STINKFOOT
Pygmy twilight
Dupree's Paradise
Uncle Remus
Willy the pimp
Joe's Garage
San' Berdino
Zoot Allures
Illinois Enema Bandit
Cosmic Debris
G-Spot Tornado
Muffin Man

Prachtige setlist maaaaaaar....weer weinig tot geen jaren 80 spul. Ik blijf het vreemd vinden.

Ik moet allemaal nog even laten bezinken want het was echt weer een knal tegen je kop dit concert.

En idd...bazbo was er met de rubberen kip Ik stond naast hem en schreeuwde nog hard " My mother was a space cadet" richting The Dweez.

Oja, ook tof om Oprog weer eens te ontmoeten
Thanks for the setlist... Dat doe je uit je hoofd?

Carolina hardcore exctasy vond ik ook erg mooi, en The Illinois Enema Bandit ook...

Ik was degene die op een gegeven moment "Let's make the water turn black" schreeuwde....

Dweezil: "yeah, that are all good songs...."

Edit: ik ga dit topic ook nog maar eens goed doorlezen zie ik al...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  donderdag 27 september 2007 @ 16:07:15 #276
11502 nipeng
The last ride is free
pi_53518696
Ze hebben drie uur gespeeld.
  Redactie Frontpage donderdag 27 september 2007 @ 16:30:55 #277
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53519437
Wat vond je er van, Nipeng?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  donderdag 27 september 2007 @ 17:34:26 #278
11502 nipeng
The last ride is free
pi_53521401
Het begin was wat stroef maar het werd al snel uitstekend. Goed dat ik ben gegaan.
pi_53525178
Het was echt een waanzinnig optreden, wat een muzikanten.
Dat videoscherm vond ik trouwens wel een leuke vinding.

Nice chicken.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  donderdag 27 september 2007 @ 22:19:53 #280
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_53529738
Show me your thumb if you're really dumb....
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  Redactie Frontpage vrijdag 28 september 2007 @ 16:18:10 #281
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_53547097
Inderdaad, het was fantástisch, woensdag én donderdag!
En inderdaad, ik was er ook mét rubber kip.
Donderdagmiddag in Amsterdam op straat tegen Sheila Gonzales aangelopen én iets later tegen Dweezil.

Prachtige shows, allebei.
Ik vind 013 een betere zaal, omdat het ondanks de grootte toch intiem is en je overal goed zicht hebt. Voor mij waren 'Pygmy Twylyte', 'Zoot Allures' (mét 'Ship Ahoy' coda) en 'Illinois Enema Bandit' de hoogtepunten van het Tilburg concert.
De Melkweg is wat kleiner en zat stampensvol, behalve vooraan, waar ik uiteindelijk stond. Potjandosie, ik ging even piesen; naar achteren lopen duurde twee minuutjes, terug naar voren bijna een half uur. Hoogtepunten in Amsterdam: 'Dog/Meat', en opnieuw 'Zoot Allures' (mét 'Ship Ahoy' coda) en 'Illinois Enema Bandit. Na afloop kwamen we in Amsterdam Sheila, de toetsenist en de percussionist nog tegen. Dat werd een gekke foto met die rubber kip.
Ray White, wat een stem heeft die man nog steeds!.

Ik heb een hele zwik foto's gemaakt en zelfs wat gefilmd. Als er mensen geïnteresseerd zijn, zal ik de link naar mijn webstek geven als de foto's geplaastst zijn. Dat wordt gedurende dit weekeinde, verwacht ik.

Dank aan TheGrandWazoo en Weasel voor hun gezelligheid, Dave & Nicola uit Manchester voor hun gezelschap gedurende de donderdag in Amsterdam, en al die andere Zappafans die ik weer eens mocht ontmoeten!
19 oktober spelen de FoolZ, een Apeldoornse coverband, in het Bluescafé in Apeldoorn. De enige plek waar ze écht goed klinken!

We don't mess around!


bazbo
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_53549224
Inderdaad een sublieme show, in 013.. En 't geluid was ideaal.
Ray White bleek zijn geweldige stem nog niet kwijt te zijn! Een sterke troef dus. En Dweezil's gitaar-kwaliteiten kwamen een stuk beter naar voren dan 2 jaar geleden. Verschrikkelijk goeie solo's

De keuze tussen dit optreden en de vorige keer vind ik moeilijk. Beide keren waren qua songkeuze WAANZINNIG.. Vorige keer was 't iets toegankelijker, dit jaar juist meer insider-stuff. Ik ben dol op beiden
Het verschil zit hem vooral in de opbouw. In 2005 zat er een duidelijke lijn in de setlist, de show had een kop en staart, en er was bovendien wat meer show-element. Dit jaar was het iets meer "we zien wel waar 't schip strandt".
Maar op performance kun je ze niet pakken. ZPZ blijft toch uitmuntend in haar technische perfectie.
pi_53552607
Ray White was die bassist? Doe had inderdaad een prachtige stem.

Aangezien ik niet echt een kenner ben was ik wel blij dat ik een aantal nummers herkende.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_53552991
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 19:59 schreef BOKA het volgende:
Ray White was die bassist? Doe had inderdaad een prachtige stem.
Nee, Ray heeft geen basgitaar aangeraakt.
Het was die brede neger met dat groene petje.
pi_53553857
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 20:15 schreef webfreak het volgende:

[..]

Nee, Ray heeft geen basgitaar aangeraakt.
Het was die brede neger met dat groene petje.
Ik bedoelde idd die neger ja en die had idd geen bas.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  vrijdag 28 september 2007 @ 21:34:58 #286
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_53555142
Ik vond het echt een goed concert in de 013 afgelopen week . Heerlijk van genoten .
  vrijdag 28 september 2007 @ 21:36:14 #287
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_53555178
quote:
Op donderdag 27 september 2007 12:12 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Het was weer fantastisch. Veel beter dan de vorige keer zelfs! De hele band is nu veel relaxter en Dweezig speelde een waanzinnige tranentrekkende solo tijdens Pygmy Twylyte.

De setlist:

Dumb all over
What's new in Baltimore
Carolina hardcore exctasy
City of tiny lights
Advance romance
Suzy cream cheese
Brown shoes don't make it
Dog meat
STINKFOOT
Pygmy twilight
Dupree's Paradise
Uncle Remus
Willy the pimp
Joe's Garage
San' Berdino
Zoot Allures
Illinois Enema Bandit
Cosmic Debris
G-Spot Tornado
Muffin Man

Prachtige setlist maaaaaaar....weer weinig tot geen jaren 80 spul. Ik blijf het vreemd vinden.

Ik moet allemaal nog even laten bezinken want het was echt weer een knal tegen je kop dit concert.

En idd...bazbo was er met de rubberen kip Ik stond naast hem en schreeuwde nog hard " My mother was a space cadet" richting The Dweez.

Oja, ook tof om Oprog weer eens te ontmoeten
. Dan stond je dus recht (twee rijen ongeveer) achter mij .
  Redactie Frontpage vrijdag 28 september 2007 @ 21:37:17 #288
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53555207
JA GODVER! EN IK HEB JE AL ZO LANG NIET MEER GEZIEN!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  vrijdag 28 september 2007 @ 21:38:40 #289
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_53555246
Vork en ik vroegen ons nog gisteren af hoe het met je ging .

Maar ik vond het concert een stuk beter dan de HMH. De sfeer vond ik ook waanzinnig, hoewel ik lang niet alle nummers herkende. Ik heb mij wel enorm vermaakt in ieder geval.
  Redactie Frontpage vrijdag 28 september 2007 @ 21:52:21 #290
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53555606
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 21:38 schreef Anthraxx het volgende:
Vork en ik vroegen ons nog gisteren af hoe het met je ging .

Maar ik vond het concert een stuk beter dan de HMH. De sfeer vond ik ook waanzinnig, hoewel ik lang niet alle nummers herkende. Ik heb mij wel enorm vermaakt in ieder geval.
Aight, tijd dat er iemand weer gaat verhuizen dan. Of eens lekker zuipen in Utrecht.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  vrijdag 28 september 2007 @ 21:53:44 #291
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_53555640
Weer verhuizen? Ik ben net verhuisd naar Zeist .

Maar prima hoor. Ik zal het ook eens doorgeven aan Vork. Komt wel goed .
  zaterdag 29 september 2007 @ 13:21:22 #292
167213 SacrificedSons
Zeitler Und Winkelmann Player
pi_53566050
Zeist.. daar woont m'n grootmoe

OEw Yeah.. zappa fans.. Zelf ben ik vanaf m'n 14e gaan luisteren Iedereen van die leeftijd vond t maar kutmuziek... maar ik weet wel beter
  zaterdag 29 september 2007 @ 14:19:47 #293
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_53567411
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 13:21 schreef SacrificedSons het volgende:
Zeist.. daar woont m'n grootmoe
Wat is er mis met Zeist? Dichtbij de universiteit en goedkoper wonen dan in Utrecht
pi_53569317
Kaasje... z'n grootmoe woont daar
  Redactie Frontpage zaterdag 29 september 2007 @ 16:35:40 #295
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_53570038
Oké. De foto's van de afgelopen dagen zijn uitgezocht.
Binnenkort te hier te bewonderen: http://www.bazbo.net/wp/?cat=8

Alvast een voorproefje:
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 29 september 2007 @ 18:56:37 #296
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_53572964
quote:
Op donderdag 27 september 2007 12:12 schreef TheGrandWazoo het volgende:

De setlist:

Dumb all over
What's new in Baltimore
Carolina hardcore exctasy
City of tiny lights
Advance romance
Suzy cream cheese
Brown shoes don't make it
Dog meat
STINKFOOT
Pygmy twilight
Dupree's Paradise
Uncle Remus
Willy the pimp
Joe's Garage
San' Berdino
Zoot Allures
Illinois Enema Bandit
Cosmic Debris
G-Spot Tornado
Muffin Man
Waar zit 'Wind Up Working In A Gas Station'?
Oh, trouwens, 'Illinois' was het einde van de officiële set, alles daarna was toegift.

[ Bericht 1% gewijzigd door bazbo op 29-09-2007 19:17:32 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  zaterdag 29 september 2007 @ 18:58:52 #297
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_53573005
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:19 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Wat is er mis met Zeist? Dichtbij de universiteit en goedkoper wonen dan in Utrecht
En als je nu wil uitgaan in Utreg?
Zyggie.
  zaterdag 29 september 2007 @ 19:13:24 #298
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_53573326
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 18:58 schreef Zyggie het volgende:

[..]

En als je nu wil uitgaan in Utreg?
Fietsen .
  Redactie Frontpage zaterdag 29 september 2007 @ 19:24:10 #299
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_53573580
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:01 schreef BOKA het volgende:
Nice chicken.
Drie keer raden wie we die donderdagnacht in Amsterdam nog tegenkwamen?



[ Bericht 8% gewijzigd door bazbo op 30-09-2007 00:15:52 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_54118868
Hoi Zappisten,

Ook dit jaar is er weer een FOK! album top 100 allertijden 2007 . En omdat die top 100 elk jaar een ongevarieerd stukje indie-nerdproza is lijkt het me tijd dat eens te gaan veranderen. Dus als jullie even massaal ook wat lijstjes indienen, al is het maar een top 10, dan wordt het misschien nog wel leuk ook dit jaar. En anders niet gaan zeuren straks dat Zappa ondervertegenwoordigd is natuurlijk

Einde dienstmededeling en groeten aan Nipeng
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:23:27 #301
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_54119312
Ik ben 21, ik luister sinds ik een jaar of 17 was naar Zappa. Geniale muziek maakte die gozer [die, hoe cliché het ook klinkt,veel te vroeg is overleden] Ik ben sinds een paar jaar ook naar artiesten aan het luisteren waarvoor hij producer was, onder andere dus Captain Beefheart en Wild Man Fischer.
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')