abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 oktober 2004 @ 23:51:25 #151
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_22410078
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 23:26 schreef nipeng het volgende:
Cruising with Ruben & The Jets vind ik niet echt geweldig. Doo Wop yuk.Wel een geweldige persiflage.
Há, wat een prachtplaat! Maar ja, ik heb dan ook een zwak voor Doo Wop, vooral met Zappa's low grumbles erbij
Persoonlijk vond ik Lumpy gravy niet zo. Heb hem ooit gekregen (vinyl) en later zelf weggegeven aan een Zappofiele maat die er wel gek op was...
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:57:22 #152
2889 Zander
He's gone
pi_22411787
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 21:58 schreef TheGrandWazoo het volgende:
is dan ook geen muziek van Zappa zelve. Dat scheelt weer
Thing Fish heb ik ook een tijd lang geen reet aangevonden. Laatst gekocht in de japanse cardboard version , opnieuw naar zitten luisteren en het kwartje viel meteen!
Oh ja, dat was op de plundermeet, toch? Wel een mooie uitgave, iig. Ik vind er niet zozeer 'geen reet aan', maar drie lps achter elkaar duurt me allemaal een beetje te lang..

Dat heb ik eigenlijk ook wel met die "Shut up and play your guitar"-box. Erg goed gespeeld, maar ik kan er moeilijk in 1 zit doorheen komen. "Playground Psychotics" schiet me nu ook nog te binnen, die is ook echt alleen voor de zeer fanatieke fan.

Maar goed, zelfs 'mindere' Zappa-platen zijn vaak nog interessant genoeg om een paar keer te beluisteren.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 01:51:46 #153
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_22412438
Als je sommige mensen moet geloven grenst het aan heiligschennis, maar ik ben niet zo kapot van "Zoot Allures". Ik vind het een wat ongeinspireerde plaat met een aantal zeer saaie nummers. "The Torture Never Stops" heb ik eigenlijk ook nooit leuk gevonden.
  Redactie Frontpage dinsdag 5 oktober 2004 @ 02:00:10 #154
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_22412509
zeker geen heilgenschennis hoor ! Ik vond de plaat ook niet meteen goed. Ik heb het altijd zo bekeken : Check eerst de hoes. Die is al zo smerig als maar zijn kan
Check de teksten. Zeer smerig en donker. Het is een van de meest cynische platen van Zappa. Plus, zijn band was nogal klein in die tijd. Ik luister er tegenwoordig met plezier naar..
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage dinsdag 5 oktober 2004 @ 02:05:45 #155
95179 TheGrandWazoo
pi_22412543
overigens snap ik dat "saaie" wel. Het album bestaat uit voornamenlijk rock nummers. Recht toe recht aan. Maar een solo als black napkins....yum yum yum
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_22415573
Ik vind Fank Zappa best oké.
quote:
Op woensdag 4 september 2002 20:09 schreef Zander het volgende:
"We're Only In It For The Money", al is het alleen maar voor de hoes:
Hadden The Beatles ook niet zo'n soort foto gemaakt?
Ik heb een foto in een boek staan en die lijkt daar precies op. Ik zal vanmiddag vanavond even een scan maken
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 11:39:20 #157
2889 Zander
He's gone
pi_22416160
Dat is juist de grap, het is een parodie op de hoes van Sgt. Pepper van de Beatles.

Acid Mothers Temple hebben weer een cd gemaakt met een parodie op die Mothers-hoes:

Grappig, al vind ik hun muziek nog steeds nauwelijks de moeite waard.
pi_22474603
Is 200 Motels eigenlijk uitgebracht op DVD? Ik heb hier een slechte rip zonder ondertiteling.

Bol en Plato hebben 'm niet.
pi_22475061
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 20:37 schreef Alcyone het volgende:
Is 200 Motels eigenlijk uitgebracht op DVD? Ik heb hier een slechte rip zonder ondertiteling.

Bol en Plato hebben 'm niet.
Niet dat ik weet
En MOCHT 'ie worden uitgebracht, is 't nog maar de vraag of dat ook in Europa gebeurt.
(want om nou een belachelijk hoge importprijs te gaan betalen voor 200 Motels....)

Ik hoop iig dat Roxy ooit nog word uitgebracht. De trailer ziet er veelbelovend uit.
pi_22475216
200 Motels is geloof ik nog steeds eigendom van de MGM studios (of wie daar nu de eigenaar van is), niet van de Zappa Family Trust of Rykodisc. Mochten ze 'm ooit nog op DVD uitbrengen, dan hoef je 'm waarschijnlijk niet via de Zappa mailorder te kopen.

Ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk krijg, maar op die Roxy-DVD reken ik al lang niet meer. Die worst houdt de ZFT ons inmiddels al vijf jaar voor (als 't niet langer is).
pi_22476018
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 20:59 schreef Zander het volgende:
Ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk krijg, maar op die Roxy-DVD reken ik al lang niet meer. Die worst houdt de ZFT ons inmiddels al vijf jaar voor (als 't niet langer is).
Inderdaad, maar toch blijf ik hopen dat 't er op een dag komt.
Die trailer op de BabySnakes-DVD is daar toch ook niet zonder reden neergezet zou je denken?
pi_22567100
Heb gisteren tijdens een online computerspel Sleep Dirt gedraaid op de achtergrond. Vier uur lang. Perfecte plaat ervoor. Om gewoon te luisteren ook trouwens. Omdat het een echte LP is qua lengte (je zou bijna zeggen 1 van de weinige single-LP's omdat er zoveel dubbel zijn) is ie vrij kort met z'n 7 tracks.

De nummers komen allemaal uit een nederlandse studio in 1974, of LA in 1976. Thana Harris, de vrouw die op een aantal tracks zingt, is in de periode 1981-1984 opgenomen in het UMRK. Dat betekent dus dat de originele LP versie haar zang niet heeft, de CD versie uit 1991 heeft het wel.

Wat is Filthy Habits toch een magistrale track.

Joe's Garage en Sheik Yerbouti zijn ook uit 1979. Ik vind het een topjaar.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 oktober 2004 @ 07:00:09 #163
95179 TheGrandWazoo
pi_22568469
Sleep Dirt in een Nederlandse studio ? Heb ik nog nooit gehoord en lijkt me nogal sterk. Ik vind de vocale versie persoonlijk ook veel mooier. Met name het nummer spider of destiny is waanzinnig. Ik heb Thana Harris nog live gezien tijdens de zappanale een aantal jaren terug (www.arf-society.de).
1979 is wat betreft het rock gebeuren een top jaar voor zappa. Platen als Sheik Yerbouti en Joe's Garage zijn een van zijn standaard werken. De tour is echter niet zo geweldig daar hij steeds dezelfde setlist toepaste. Mijn favoriete tour periode is 1975/1976. Klein bandje maar zo smerig als de ziekte. Als het om de lp's zelf gaat vind ik elk jaar wel oke
(Superworm)
pi_22572287
Mijn fout. Er ligt blijkbaar een plaatsje in de amerikaanse staat Colorado wat Nederland heet.
pi_22589899
Vandaag The Grand Wazoo gescoord. Krijg ik ook niet genoeg van.
pi_22591804
Ik heb niet precies een favoriet jaar, maar voor mij is begin jaren '70 toch wel het hoogtepunt.
Een tijdje terug kocht ik Piquantique, een liveshow uit '73. In één woord fantástisch!

Muzikanten: Jean-Luc Ponty, Ian Underwood, Bruce Fowler, Tom Fowler, Ruth Underwood, George Duke, Ralph Humphrey en ene F. Zappa
pi_22591838
Jammer dat de geluidskwaliteit van die Piquantique-cd zo pover is (geldt trouwens voor bijna al die Beat the Boots-cds), want er zijn veel betere opnames van die shows in omloop. Het is wel een goed concert, ja.

Zou wel mooi zijn als van deze tour nou eens een officiele cd verschijnt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Zander op 13-10-2004 10:22:08 ]
pi_23311747
Ik heb op mijn verjaardag de DVD "Does Humor Belong In Music" gekregen, en ik kan die vraag volmondig met ja beantwoorden, Seborik.
Humor does belong in music.

En overigens ben ik nog steeds kapot van Zoot Allures.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_23311776
Ja! Wat staat er precies op die DVD?
pi_23311991
1 Zoot Allures
2 Tinsel Town Rebellion
3 Trouble Every Day
4 Hot Plate Heaven at the Green Hotel
5 The Dangerous Kitchen
6 He's So Gay
7 Bobby Brown
8 Keep It Greasey
9 Honey, Don't You Want a Man Like Me?
10 Dinah-Moe Humm
11 Cosmik Debris
12 Be in My Video
13 Dancin' Fool
14 Whipping Post On-Zappiaans, deze blues van Allman, maar wel erg mooi, vind ik.

Een lust voor het oog, ook, die band.

Ik vind het eigenlijk alleen jammer dat Black Napkins er niet op staat.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 14 november 2004 @ 18:44:47 #171
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_23312073
Dancin'Fool
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  Redactie Frontpage zondag 14 november 2004 @ 18:49:50 #172
95179 TheGrandWazoo
pi_23312182
Een pracht DVD indeed. Jammer dat er geen bonus zooi op staat. Het is dan ook niet uitgegeven door de Zappa Trust. Ik had die opname al een tijdje op VHS. Ook de tour vond ik niet zo heel erg bijzonder. 1984 is toch wel de take the money and run tour. Maar het plezier op het podium maakt werkelijk alles goed. Met name de vreemde sprongen van Scot Thunes. Die gast is in het eggie ook raar zo heb ik ooit mogen opmerken.

Anyway, een nog betere DVD is Baby Snakes. Meer improvisaties en gefreak. En nu maar bidden voor een 1988 tour dvd en eentje uuit 1974 (roxy!)
(Superworm)
pi_23312366
quote:
Op zondag 14 november 2004 18:49 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Een pracht DVD indeed. Jammer dat er geen bonus zooi op staat. Het is dan ook niet uitgegeven door de Zappa Trust. Ik had die opname al een tijdje op VHS. Ook de tour vond ik niet zo heel erg bijzonder. 1984 is toch wel de take the money and run tour. Maar het plezier op het podium maakt werkelijk alles goed. Met name de vreemde sprongen van Scot Thunes.
Ge-wel-dig.
Het was me niet bekend dat dat een take the money and run tour was. Ik vind de band toch wel heel strak en geïnspireerd, op de DVD.
quote:
Die gast is in het eggie ook raar zo heb ik ooit mogen opmerken.

Anyway, een nog betere DVD is Baby Snakes.
[patsermode]
Die heb ik ook.
[/patsermode]
Ik ben er nog niet uit of ik die beter vind. In het begin is het allemaal wat chaotisch, met die leipe kleier. Maar ja, Terry Bozzio en Black Napkins...
quote:
Meer improvisaties en gefreak. En nu maar bidden voor een 1988 tour dvd en eentje uuit 1974 (roxy!)
Amen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Redactie Frontpage zondag 14 november 2004 @ 19:04:40 #174
95179 TheGrandWazoo
pi_23312538
Black Napkins inderdaad in een monster versie. Met de 84 tour wil ik eigenlijk zeggen dat ie niet zo verrassend was in vergelijking met al zijn andere tours. Ik heb een hoop bootlegs van Zappa en dan merk ik dat de 84 tour toch wel de minste is.

Dat geklei had ook niet echt gehoeven. Het is wel leuk voor 1 of 2 keer maar ik wil liever wat muziek horen en zien. Maar ik lig altijd nog in een scheur als Roy Estrada weer totaal insane met een paushoed staat de schreeuwen.
(Superworm)
  maandag 13 december 2004 @ 11:21:54 #175
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_23936497
Ik zag laatst dat ik ook een album van Frank Zappa in m'n iTunes had, dus maar even geluisterd.
We're only in it for the money echt grappig
vijfhonderd stuks
  woensdag 5 januari 2005 @ 18:43:12 #176
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24415627
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 01:51 schreef Summoner het volgende:
Als je sommige mensen moet geloven grenst het aan heiligschennis, maar ik ben niet zo kapot van "Zoot Allures". Ik vind het een wat ongeinspireerde plaat met een aantal zeer saaie nummers. "The Torture Never Stops" heb ik eigenlijk ook nooit leuk gevonden.
Dat was nou meteen een plaat waar ik helemaal into was. Saai vind ik 'm zeker niet.
  woensdag 5 januari 2005 @ 19:57:36 #177
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_24417158
One Man's Demon is Another Man's Angel...

Platen waar ik meteen helemaal into was zijn "Lumpy Gravy" en "Absolutely Free".
  vrijdag 7 januari 2005 @ 11:14:33 #178
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24449188
Ik ga gvd dit weekend een Zappa kopen, het is veel te lang geleden!
Desnoods koop ik er een die ik al heb.
pi_24459609
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 11:14 schreef nipeng het volgende:
Ik ga gvd dit weekend een Zappa kopen, het is veel te lang geleden!
Desnoods koop ik er een die ik al heb.
Heb je Sleep Dirt al?
  zaterdag 8 januari 2005 @ 04:09:00 #180
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_24459664
tvp
  zaterdag 8 januari 2005 @ 09:19:00 #181
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24460105
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 03:56 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Heb je Sleep Dirt al?
Ja

Ik zat te denken aan een van de recente releases mits interessant genoeg.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 09:28:22 #182
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_24460134
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 03:56 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Heb je Sleep Dirt al?
Heb je LÄTHER al ??

Als je LÄTHER koopt , dan heb je de muziek zoals het door Zappa bedoeld was. Studio Tan, Sleep Dirt en Orchestral Favorits zijn door de platenmaatschappij samengesteld uit de zelfde sessies. Er staat weinig essentieels op deze 3 albums dat niet op LÄTHER terugkomt.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  Redactie Frontpage zaterdag 8 januari 2005 @ 09:47:12 #183
95179 TheGrandWazoo
pi_24460199
Behalve dan dat er verschillen zitten in versies
Zo staan op Läther veel meer instrumentale versies. Uiteindelijk moet je dus alles kopen om compleet te blijven.
(Superworm)
  zaterdag 8 januari 2005 @ 09:58:42 #184
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_24460260
En Zappa compleet krijgen is op zich wel een goede doelstelling natuurlijk. Hoewel ik ook nog wel een paar andere dingen mis.....
  Redactie Frontpage zaterdag 8 januari 2005 @ 10:05:34 #185
95179 TheGrandWazoo
pi_24460300
Welke mis je nog en zou je graag willen horen Fripper?
(Superworm)
  zaterdag 8 januari 2005 @ 10:30:35 #186
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_24460441
Ik heb Freak Out nog niet, da's toch wel ernstig vind ik zelf. Gaan we binnenkort eens rechtzetten.

En ik mis nog een paar andere oudjes ( Burnt Weeny Sandwich, Filmore East , Cruising With Ruben & The Jets ), maar dat heeft minder haast.

Verder heb ik London Symphony Orchestra en Thing Fish nog niet. Van die cd's waar ik al jaren over loop te twijfelen

En er zijn de laatste jaren nog wat cd's met restmateriaal verschenen ; die heb ik ook nog niet (Playground Psychotics,Ahead Of Their Time, The Lost Episodes). Is dat een groot gemis ?
pi_24460536
Freak Out mag in je verzameling niet ontbreken, da's waar. Echt goed zijn Cruisin' with Ruben & the Jets (eenmaal in je hoofd krijg je die nummers er niet meer uit) en zeker ook Burnt Weeny Sandwich (had ik al heel lang, toevallig deze week na jaren en jaren weer eens gedraaid - en ik ben weer helemaal verkocht).

LSO heeft een echt goede Zappasound. Over Thing Fish kan ik niet oordelen; ik heb alles van Zappa tot rond 1990, toen ik het minder begon te vinden. Maar zijn oude platen zijn nog steeds weergaloos.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  Redactie Frontpage zaterdag 8 januari 2005 @ 10:55:36 #188
95179 TheGrandWazoo
pi_24460662
Als Zappa purist zeg ik natuurlijk dat je alles mist Fripper Maar goed, Lost Episodes is erg mooi! Ik zou bijna willen zeggen verplichte kost daar je veel nummers weer in een andere versie hoort. Thing Fish wordt zwaar onderschat terwijl ik dat een van de meest orginele maar ook meest zwartgallige Zappa plaat ever vind. Veel theater en harde werkelijkheid (helaas). Btw, Thing Fish komt uit 1984 Pyl maar dit even terzijde. Als je van de oude Zappa houdt (denk aan absolutely free) dan kan ik je burnt weeny echt aanraden. Deze plaat staat vol restmateriaal. Je kunt het vergelijken met Weasels ripped my flesh maar dan wat netter. Voor een zondagochtend bijvoorbeeld
(Superworm)
pi_24460695
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 10:55 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Btw, Thing Fish komt uit 1984 Pyl maar dit even terzijde.
Werkelijk? Mmmmm....zou ik die dan gewoon hebben overgeslagen?

Mijn geheugen is ook niet meer wat het geweest is.
  Redactie Frontpage zaterdag 8 januari 2005 @ 11:08:37 #190
95179 TheGrandWazoo
pi_24460770
jep Thing Fish werd in 1984 als LP box uitgebracht en Zappa probeerde er zelfs een Broadway musical van te maken. Ware het niet dat ze op Broadway niet zo dol zijn op negers met AIDS en expliciete sex
(Superworm)
  zaterdag 8 januari 2005 @ 11:24:43 #191
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24460960
Ik vind Burnt Weenie Sandwich en Fillmore East alletwee wel goed, eigenlijk. Die zou ik dus als eerste nemen. "Ahead of their time" staat half vol met een warrig toneelstukje, de andere helft is instrumentaal. "The Lost Episodes" is ook een interessante cd, maar meer iets voor completisten.

"Thing-Fish" kan mij (zoals eerder hier gezegd) ook niet zo bekoren, beetje langdradig.. "Playground Psychotics" kun je met een gerust hart laten liggen, staat bijna alleen maar geklets op.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_24461075
Mmmm...dat Flo & Eddie gedoe heb ik altijd wat minder gevonden. Net als cabaret: leuk om een paar keer te horen, maar meer niet. Dus ik zou voor BWS kiezen en niet voor FE.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 11:42:14 #193
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24461226
Ik vind het zelf wel een leuke cd om af en toe te horen, maar ik kan me ook wel voorstellen dat het niet ieders kopje thee is. Net zoals bijv. die Synclavier-muziek op "Jazz from Hell", daar kom ik zelf weer erg moeilijk doorheen.

Nou ja, met zoveel verschillende cds hoef je natuurlijk ook niet alles even geweldig te vinden. Sowieso moet ik het stof eens van al mijn FZ cds afblazen, luister er de laatste tijd niet zo vaak meer naar.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_24461411
Ja, ik zal ook nog eens naar FE luisteren, want een iel stemmetje zegt me dat ik die toch wel goed vond. En zo geeft deze topic ook aanleiding om iets te herontdekken...

Anyways: mijn favorieten waren, zijn en zullen waarschijnlijk blijven Live in New York en Roxy & Elsewhere.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 11:58:26 #195
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_24461466
Dat geklets tussendoor hoeft voor mij inderdaad ook niet zo. Leuk voor een keer, maar dan weet ik het wel weer. Civilization Phase III is ook zo'n album dat ik daardoor weinig draai.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 13:14:58 #196
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24462725
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 09:28 schreef fripper het volgende:

Heb je LÄTHER al ??

Als je LÄTHER koopt , dan heb je de muziek zoals het door Zappa bedoeld was. Studio Tan, Sleep Dirt en Orchestral Favorits zijn door de platenmaatschappij samengesteld uit de zelfde sessies. Er staat weinig essentieels op deze 3 albums dat niet op LÄTHER terugkomt.
Ja en Studio Tan en Sleep Dirt heb ik ook.
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 09:47 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Behalve dan dat er verschillen zitten in versies
Zo staan op Läther veel meer instrumentale versies. Uiteindelijk moet je dus alles kopen om compleet te blijven.
Nou ja moet. Ik heb ze wel en ja er zijn zeker verschillen.
pi_24463312
Thing Fish

Niet te vaak luisteren, das alles.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 07:20:54 #198
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25245125
Thing Fish heb ik onlangs kunnen aanschaffen. Best aardig, veel materiaal wat je op andere albums tegenkomt. Het "Broadway, the hard way" element vind ik wel weer geweldig aan deze plaat. Affijn, naar mijn mening heeft Zappa betere albums gemaakt.
  Redactie Frontpage vrijdag 25 februari 2005 @ 09:04:43 #199
95179 TheGrandWazoo
pi_25245727
Het is de meest donkere, cynische en grofste plaat die Zappa ooit gemaakt heeft. Ik lach me elke keer weer ziek als ik het hoor maar tegelijkertijd bekruipt een raar gevoel. Het is een tragisch verhaal.

Leuk: ik was ooit eens op een festival waar Ike Willis moest spelen (Zappanale). Midden in de nacht, toen we voor onze tenten op de camping aan het zingen/brullen waren, kwam Ike even voorbij gelopen. Met die donkere Thing Fish riep hij tegen ons teksten uit Thing Fish zelve. Was wel een maffe ervaring
(Superworm)
pi_25263577
Ben benieuwd of dat accent ook een beetje Ike z'n werk is, of dat het weer tot de millimeter is geregisseerd door Frank. Zeker leuk, kan het niet nadoen. Prachtige stem heeft die man trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')