abonnement Unibet Coolblue
pi_127336934
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:27 schreef Patje1960 het volgende:
Heb momenteel de Hometronic van Honeywell. Soms verliest hij zijn communicatie waardoor de HR80 knoppen op 20 graden komen. Heeft iemand ervaring met hetzelfde probleem en indien ik naar EVOHOME ga zijn er ook dergelijke gevallen?
Dat is normaal bij communicatie verlies. Ook met Evohome.
Wat is de oorzaak van geen of slechte communicatie van de Hometronic?

In de handleiding van de HR80: 2.4 "Wanneer tijdens normaal bedrijf het pictogram dooft, hoeft de teach-in niet te worden herhaald. Het kan zijn dat dan de batterijen van de centrale bedieningseenheid leeg zijn. Na het vervangen van de batterijen wordt de HR80 weer automatisch gesynchroniseerd.
De temperatuurinstelling van de radiatorregelaar wordt automatisch op 20 °C ingesteld."

[ Bericht 4% gewijzigd door Anonymousse op 03-06-2013 10:30:51 (Quoten) ]
pi_127351074
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:27 schreef Patje1960 het volgende:
Heb momenteel de Hometronic van Honeywell. Soms verliest hij zijn communicatie waardoor de HR80 knoppen op 20 graden komen. Heeft iemand ervaring met hetzelfde probleem en indien ik naar EVOHOME ga zijn er ook dergelijke gevallen?
Helaas heb ik die ervaring ook met de EvoTouch. Vreemd genoeg niet met de 3 HR80's die bij de set zaten, maar wel bij de 3 van de 4 die ik er later heb bijgekocht.
pi_127406579
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:39 schreef Anonymousse het volgende:

[..]

Zag op deze website verklaring voor de vlammetjes.
"Wann wird bei DTS92A1011 das Flammensymbol angezeigt und wann nicht?"
Dank voor de tip hoewel ik de duitse taal niet zo goed machtig ben dat ik nu precies begrijp op welke manier ik dit kan wijzigen. Bij 1 DTS zien we wel het vlamsymbool, bij de overige 5 niet
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_127469634
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:43 schreef roadrats het volgende:

[..]

Dank voor de tip hoewel ik de duitse taal niet zo goed machtig ben dat ik nu precies begrijp op welke manier ik dit kan wijzigen. Bij 1 DTS zien we wel het vlamsymbool, bij de overige 5 niet
Bij mijn DT92's zie ik alleen de parameters: Ot:0 OS:5 FS:1 dus geen Su. Wat zijn jouw parameters?
Zie DT92 handleiding.

Volgens de duitse tekst: wanneer DT92 met Evotouch verbonden is dan wordt bij warmtevraag deze niet doorgegeven, die verantwoordelijkheid ligt bij Evotouch of schakelende componenten, het vlam symbool wordt niet getoond.
Oorzaak: Een ingeleerde DT92 die niet gereset was?
pi_127704325
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:31 schreef simonmo het volgende:
Vandaag bij thuiskomst trof ik een koude woning aan.
Tot mijn verbazing deed de hce80 van de vloerverwarming niks meer (dood).
Na onderzoek bleek de glaszekering in de hce80 verbrandt te zijn, nieuwe zekering erin (gelukkig zitten in de dimmers dezelfde zekering)
En hij doet het weer, maar waarom zal de zekering gesprongen zijn , heeft iemand een idee.
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:29 schreef simonmo het volgende:

[..]

Ben erachtergekomen. Binnenwerk kraan lekte via het pennetje de thermo motor in en veroorzaakte sluiting, binnenwerk kraan vervangen en motor vervangen en het kan weer draaien
Ook bij mij is, na anderhalfjaar, de glaszekering in de HCE80 doorgebrand. Ik zal ook kijken naar de kranen als die lekken. Was je thermomotor ook defect?
pi_128214820


[ Bericht 100% gewijzigd door simonmo op 24-06-2013 22:16:07 ]
pi_128214930
[i][i]Ook bij mij is, na anderhalfjaar, de glaszekering in de HCE80 doorgebrand. Ik zal ook kijken naar de kranen als die lekken. Was je thermomotor ook defect?
[/quote]
[/i][/i]

ja die was ook defect, daarom maakte die sluiting, onder garantie van wth nieuwe binnenwerken en thermomotors gekregen.
Dus als de kraan lekt , eerst nieuwe binnenwerk erin voor je de nieuwe motet eropzet.

[ Bericht 18% gewijzigd door simonmo op 24-06-2013 22:18:27 ]
pi_131029437
Heeft iedereen dit leuke docje al gezien? Het bevat een volledige specificatie van de communicatieprotocollen van de Evohome lijn. Erg leuk!

http://www.tridiumeurope.(...)river_1354788406.pdf
pi_131508216
Een probleem met Evohome en mijn ketel.
Wanneer ik de verwarming op bijvoorbeeld 19 graden zet, slaat de verwarming aan en wordt de ruimte verwarmd.
Daarna blijft mijn ketel continue branden, dat wil zeggen, de ketel gaat aan (paar minuten) en daarna op een storingcode t1 (paar minuten). Daarna weer aan en weer op storingscode. Dit blijft zo uren doorgaan..... Ik noem dit pendelen.
Om de ketel niet meer te laten pendelen moet ik de verwaming van de verschillende ruimtes verlagen tot ongeveer 10 graden. Dan gaat de verwarming wel uit.
Ik heb opgemerkt dat, wanneer het verschil tussen de ingestelde temperatuur en gemeten temperatuur tussen de o en 2 graden is, de ketel continue blijft branden. Het lijkt erop alsof de ketel/Evohome continue het systeem wil verwarmen, dat, wanneer er daadwerkelijk warmte nodig is, dit ook direct geleverd kan worden.

Sinds vorig jaar kan ik mijn verbruik meten (per uur/dag/week/maand). In de winter staat de verwarming in alle ruimtes op 15 graden. De verwarming blijft dan de hele dag pendelen. Maar geen enkele verwarming wordt warm. Dit pendelen kost mij ongeveer 2 kuub gas per dag.

Ik heb vorig jaar contact opgenomen met Honeywell, maar die kunnen/willen hier niets aan doen. Ik moet maar contact opnemen met de leverancier van Evohome (waakzaamwonen.nl)

Waakzaamwonen adviseerde vorig jaar om de aansturing van de ketel te veranderen in een aan/uit module. Dus geen gebruik meer maken van de modulerende module.

Is dit een bekend probleem? Hebben jullie een oplossing hiervoor? Is de oplossing die de heer Somers voorstelde, een oplossing voor dit euvel? (heb ik dan nog wel een modulerende ketel?)

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen? Het is een prima systeem, Evohome, maar het kost in mijn geval veel gas extra....

Ik hoor wel wat de mogelijkheden zijn.

Vriendelijke groet,

Rob den Haan
pi_131599491
Hallo,

Kan iemand de cursus nog eens uploaden, de drie rapidshare links werken niet meer.

Ben namelijk bezig met het inregelen van het systeem en wil er wat meer van weten.

1x evotouch
5x hr80
1x dts92

4 zones

Zone 1 2x hr80 op interne voeler evotouch
Zone 2 1x hr80
Zone 3 1x hr80
Zone 4 1x hr80 en dts92 als voeler

Of de cursus naar mij toe mailen.

Alvast bedankt.

Martijn
pi_131599951
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 21:29 schreef mebots het volgende:
Hallo,

Kan iemand de cursus nog eens uploaden, de drie rapidshare links werken niet meer.

Ben namelijk bezig met het inregelen van het systeem en wil er wat meer van weten.

1x evotouch
5x hr80
1x dts92

4 zones

Zone 1 2x hr80 op interne voeler evotouch
Zone 2 1x hr80
Zone 3 1x hr80
Zone 4 1x hr80 en dts92 als voeler

Of de cursus naar mij toe mailen.

Alvast bedankt.

Martijn
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes.
Evohome manuals

[ Bericht 5% gewijzigd door roadrats op 26-09-2013 21:54:00 ]
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_131609702
Hallo Roadrats,

Bedankt voor de PDF bestanden te delen, zo kan ik weer verder.

Martijn
pi_132037841
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:56 schreef rodeha het volgende:
Een probleem met Evohome en mijn ketel.
Wanneer ik de verwarming op bijvoorbeeld 19 graden zet, slaat de verwarming aan en wordt de ruimte verwarmd.
Daarna blijft mijn ketel continue branden, dat wil zeggen, de ketel gaat aan (paar minuten) en daarna op een storingcode t1 (paar minuten). Daarna weer aan en weer op storingscode. Dit blijft zo uren doorgaan..... Ik noem dit pendelen.
...
Waakzaamwonen adviseerde vorig jaar om de aansturing van de ketel te veranderen in een aan/uit module. Dus geen gebruik meer maken van de modulerende module.

Is dit een bekend probleem? Hebben jullie een oplossing hiervoor? Is de oplossing die de heer Somers voorstelde, een oplossing voor dit euvel? (heb ik dan nog wel een modulerende ketel?)
...
Ja hoor, dat is een bekend probleem. Als het goed is zie je in dit topic (of deel 3) ook wat vergelijkbare ervaringen. Het probleem, voor zover ik het zelf heb kunnen achterhalen, lijkt te zijn dat er een hele beperkte warmtevraag komt van de radiatorknop. Die staat niet of nauwelijks open, maar de evoHome gaat de ketel wel vragen om te stoken. Omdat de knop niet open staat heeft dat stoken geen zin en blijft die warmtevraag bestaan.
De aan/uit module lijkt het probleem op te lossen, waarschijnlijk omdat de evoHome dan een drempel hanteert om het systeem 'aan' te zetten (en bij modelerende regeling gewoon de warmtevraag doorstuurt).

Het klopt, helaas, ook dat Honeywell doet alsof hun neus bloedt. Sterker: ze zeggen dat ze van geen problemen weten. Jammer want hun beperkte gebruikersondersteuning is een smetje op een verder mooi werkend systeem. Het is niet voor niets dat er wat initiatieven zijn/waren om zelf een besturing te maken.

Succes verder.

P
pi_132117013
Heeft er iemand een idee wat je hiermee kan in de systeemparameters van de evohome:
"warmwater parameter"
Warmwater Temperatuur
Warmwater nadraaitijd
warmwater differentiaal

thanks
pi_132123499
Hallo Ploink70,

Dank voor je bericht. Honeywell reageert alleen maar met inderdaad een verwijzing naar de leverancier. De leverancier is waakzaamwonen (helaas reageert dit bedrijf niet meer op mijn email).

Het systeem is, wanneer het goed werkt, een prima systeem.

Op welke wijze kan ik ontdekken welke ' knop' continue warmte vraagt? Heb je een tip voor mij?

Dank..

groet,

Rob
pi_132675694
Beste forumleden. Heb inmiddels ook een EvoHome systeem (8x HR80 + R8810 OT), maar krijg het nog niet goed aan de praat. Het probleem is dat mijn R8810 OT module na een uurtje of zo in de 'communicatie-fout' stand komt (code E volgens één van de handleidingen). Hij knippert dan eens per 3 seconden rood. Wat heb ik allemaal al gedaan:

1) EvoTouch helemaal gereset (3x) naar fabrieksinstellingen. Warmtevraag zowel direct als later geconfigureerd.
2) R8810 helemaal gereset (15 sec) en opnieuw aangemeld (5sec) (5x) Komt initieel in 1 groene knipper per 10 seconden. Maar na een uurtje wordt het 1x per 3 seconden rood.
3) Communicatietesten gedaan. Waar ik de EvoTouch ook zet in huis, krijg altijd 5x knipper, dus goede ontvangst.

Als ik een HR80 opendraai naar bij 30graden, dan hoor ik het motortje wel opengaan. Maar de ketel doet niks. Ook niet na 20 minuten of een uur. Als ik de EvoTouch naast de R8810 neerzet en de zone met de interne temp sensor van de Evotouch instel op 30 graden, doet de ketel evenmin iets. Ik heb gewoon nog nooit gehad dat de EvoTouch de ketel start.

Wel kan ik op het knopje van R8810 drukken en dan gaat de ketel aan en stoken (de noodbediening volgens mij) en als ik nog een keertje druk, dan gaat de ketel weer uit. Dus op zich lijkt de OpenTherm communicatie wel goed te gaan. Oo

Het gaat om een Intergas HR 28 ketel, ongeveer 4 jaar oud. Voordat ik het EvoHome systeem had, zat er een Honeywell Chronotherm III modulation op, ook via OpenTherm. Werkte op zich prima, maar als ik beneden de haard aan had, konden ze boven de kamers niet meer warm krijgen. Vandaar de keuze voor EvoHome.

Help, wat doe ik mis?

[ Bericht 2% gewijzigd door kolkmvd op 28-10-2013 22:24:22 ]
pi_132680522
quote:
0s.gif
Dank voor je bericht. Honeywell reageert alleen maar met inderdaad een verwijzing naar de leverancier. De leverancier is waakzaamwonen (helaas reageert dit bedrijf niet meer op mijn email).
Jammer... ik heb hier eerder hele goede ervaringen gelezen over waakzaam wonen.

quote:
Op welke wijze kan ik ontdekken welke ' knop' continue warmte vraagt? Heb je een tip voor mij?
Dat is lastig. Ik ben er zelf achter gekomen doordat ik heb lopen hobbyen met een eigen RFBee ontvanger en software waarmee je met wat geknutsel kunt zien welke knoppen warmte vragen. Maar doorgaans is het de knop waar de temperatuur precies op de grenswaarde ligt.
Als het niet midden in de nacht is, kan je het proberen uit te zoeken door een knop een graad lager te draaien en te kijken of de ketel dan uitgaat. Zo niet, dan de volgende klop. Enzovoorts...

Overigens is het probleem (hier, maar ook bij anderen) over na plaatsing van een aan/uit module ipv een modulerende module.

Wederom succes!
P
pi_132680626
Begin dit jaar vertelde de Honeywell helpdesk al dat er nieuwe knoppen aan zouden komen, maar het lijkt er op alsof er een hele nieuwe Evohome serie uitkomt: http://www.pocket-lint.co(...)tors-with-your-phone

P
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:25:46 #144
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_132684318
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 00:32 schreef Ploink70 het volgende:
Begin dit jaar vertelde de Honeywell helpdesk al dat er nieuwe knoppen aan zouden komen, maar het lijkt er op alsof er een hele nieuwe Evohome serie uitkomt: http://www.pocket-lint.co(...)tors-with-your-phone

P
Ziet er gelikt uit! Ik wil als EvoHome bezitter van het eerste uur best tegen een gunstig tarief inruilen tegen deze set :P
pi_132686865
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 22:16 schreef kolkmvd het volgende:
Help, wat doe ik mis?
Als ik er voor het gemak even vanuit ga dat punt (1) betekent dat je via Menu (lang indrukken), Systeem Instel. de warmtevraag op Open Therm gezet hebt, dan denk ik dat je niet zo veel mis gedaan hebt.

Dat rode ledje betekent dat er gedurende een uur geen berichten op de OT unit zijn ontvangen vanuit de evoHome. Dat zegt niets over of je een goede verbinding hebt. Nou ja... als je een slechte verbinding hebt dan kan dit zeker gebeuren, maar ook bij een goede verbinding. Als je nl. naar Honeywell belt dan is de eerste optie 'verstoring door systemen in de buurt'. Weliswaar wordt een relatief lage frequentie (865MHz) gebruikt, maar die kan toch verstoord worden. De tip is dan om de evoHome dicht bij en zonder iets er tussen bij de unit te plaatsen).

Dat heb jij al gedaan en dat lost het probleem niet op. Dat was bij mij (maar dan met een aan/uit unit) ook zo. Toen is de unit omgewisseld en sindsdien heb ik eigenlijk geen problemen meer (heel af en toe knippert de unit rood, maar dat gaat vanzelf weer over). Je zou dus kunnen proberen om de leverancier te bewegen tot omwisseling onder garantie.

Vanwege dat rode ledje lijkt het een communicatieprobleem te zijn tussen de evoHome en de unit. Dat kan natuurlijk ook komen omdat de evoHome niets uitstuurt. Nogmaals: ik neem aan dat je de evoHome wel hebt ingesteld op OT sturing. Als je helemaal zeker wilt weten waar het aan ligt dan zal je moeten gaan hobby'en met een ontvangertje, software en een laptop. Dan zie je wat er door de lucht gaat.

P
pi_132735336
Heb BDR91 module gekoppeld aan EVOHOME systeem. Ook HR80 knop geconfigureerd en kan temperatuur aanpassen vanop Evohome. Maar relais van BDR91 wordt niet aangestuurd. Gaat soms wel 1 minuut exact branden.(is minimum op 1 minuut gezet) Iemand een oplossing? Bedankt Patrick
pi_132769523
Heb contact gehad met Waakzaam wonen. Probleem is opgelost, moest koppelstuk op HR80 zetten.
pi_132770076
Weet iemand hoe je de 3 graden kan aanpassen bij inschakelen ECO functie? Zou deze willen verhogen.
pi_132860738
Hallo Ploink70,

Toch nogmaals contact gezocht met de heer Somers.

Wat verandert er aan het Evohomesysteem wanneer ik overstap van de modulerende module naar de aan/uit module?

Alvast bedankt voor je hulp.

Groet,

Rob
  dinsdag 5 november 2013 @ 14:16:04 #150
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_132924299
Het werd vanochtend niet warm in huis. Een check bij de ketel leerde me dat de BDR91 rood brandde, ofwel communicatieverlies. Nu is de vraag hoe dat weer terug te krijgen? Ik heb op het knopje gedrukt en nu brandt het bovenste lampje groen en het onderste rood en de ketel staat te werken. Ik heb echter het vermoeden dat ik de boel hier alleen mee overruled heb en de BDR91 nog niet terug in het systeem heb.

Moet ik 'm weer volledig aanmelden? If so, moet ik dan ook weer alle zones toekennen omdat we volgens mij vorig jaar tot de conclusie waren gekomen dat je eerst de communicatie op moest zetten voor je zones ging toevoegen voor een foutloze werking.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')