Dat is normaal bij communicatie verlies. Ook met Evohome.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:27 schreef Patje1960 het volgende:
Heb momenteel de Hometronic van Honeywell. Soms verliest hij zijn communicatie waardoor de HR80 knoppen op 20 graden komen. Heeft iemand ervaring met hetzelfde probleem en indien ik naar EVOHOME ga zijn er ook dergelijke gevallen?
Helaas heb ik die ervaring ook met de EvoTouch. Vreemd genoeg niet met de 3 HR80's die bij de set zaten, maar wel bij de 3 van de 4 die ik er later heb bijgekocht.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:27 schreef Patje1960 het volgende:
Heb momenteel de Hometronic van Honeywell. Soms verliest hij zijn communicatie waardoor de HR80 knoppen op 20 graden komen. Heeft iemand ervaring met hetzelfde probleem en indien ik naar EVOHOME ga zijn er ook dergelijke gevallen?
Dank voor de tip hoewel ik de duitse taal niet zo goed machtig ben dat ik nu precies begrijp op welke manier ik dit kan wijzigen. Bij 1 DTS zien we wel het vlamsymbool, bij de overige 5 nietquote:Op zondag 2 juni 2013 21:39 schreef Anonymousse het volgende:
[..]
Zag op deze website verklaring voor de vlammetjes.
"Wann wird bei DTS92A1011 das Flammensymbol angezeigt und wann nicht?"
Bij mijn DT92's zie ik alleen de parameters: Ot:0 OS:5 FS:1 dus geen Su. Wat zijn jouw parameters?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:43 schreef roadrats het volgende:
[..]
Dank voor de tip hoewel ik de duitse taal niet zo goed machtig ben dat ik nu precies begrijp op welke manier ik dit kan wijzigen. Bij 1 DTS zien we wel het vlamsymbool, bij de overige 5 niet
quote:Op maandag 26 november 2012 20:31 schreef simonmo het volgende:
Vandaag bij thuiskomst trof ik een koude woning aan.
Tot mijn verbazing deed de hce80 van de vloerverwarming niks meer (dood).
Na onderzoek bleek de glaszekering in de hce80 verbrandt te zijn, nieuwe zekering erin (gelukkig zitten in de dimmers dezelfde zekering)
En hij doet het weer, maar waarom zal de zekering gesprongen zijn , heeft iemand een idee.
Ook bij mij is, na anderhalfjaar, de glaszekering in de HCE80 doorgebrand. Ik zal ook kijken naar de kranen als die lekken. Was je thermomotor ook defect?quote:Op donderdag 29 november 2012 19:29 schreef simonmo het volgende:
[..]
Ben erachtergekomen. Binnenwerk kraan lekte via het pennetje de thermo motor in en veroorzaakte sluiting, binnenwerk kraan vervangen en motor vervangen en het kan weer draaien
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes.quote:Op donderdag 26 september 2013 21:29 schreef mebots het volgende:
Hallo,
Kan iemand de cursus nog eens uploaden, de drie rapidshare links werken niet meer.
Ben namelijk bezig met het inregelen van het systeem en wil er wat meer van weten.
1x evotouch
5x hr80
1x dts92
4 zones
Zone 1 2x hr80 op interne voeler evotouch
Zone 2 1x hr80
Zone 3 1x hr80
Zone 4 1x hr80 en dts92 als voeler
Of de cursus naar mij toe mailen.
Alvast bedankt.
Martijn
Ja hoor, dat is een bekend probleem. Als het goed is zie je in dit topic (of deel 3) ook wat vergelijkbare ervaringen. Het probleem, voor zover ik het zelf heb kunnen achterhalen, lijkt te zijn dat er een hele beperkte warmtevraag komt van de radiatorknop. Die staat niet of nauwelijks open, maar de evoHome gaat de ketel wel vragen om te stoken. Omdat de knop niet open staat heeft dat stoken geen zin en blijft die warmtevraag bestaan.quote:Op dinsdag 24 september 2013 11:56 schreef rodeha het volgende:
Een probleem met Evohome en mijn ketel.
Wanneer ik de verwarming op bijvoorbeeld 19 graden zet, slaat de verwarming aan en wordt de ruimte verwarmd.
Daarna blijft mijn ketel continue branden, dat wil zeggen, de ketel gaat aan (paar minuten) en daarna op een storingcode t1 (paar minuten). Daarna weer aan en weer op storingscode. Dit blijft zo uren doorgaan..... Ik noem dit pendelen.
...
Waakzaamwonen adviseerde vorig jaar om de aansturing van de ketel te veranderen in een aan/uit module. Dus geen gebruik meer maken van de modulerende module.
Is dit een bekend probleem? Hebben jullie een oplossing hiervoor? Is de oplossing die de heer Somers voorstelde, een oplossing voor dit euvel? (heb ik dan nog wel een modulerende ketel?)
...
Jammer... ik heb hier eerder hele goede ervaringen gelezen over waakzaam wonen.quote:
Dat is lastig. Ik ben er zelf achter gekomen doordat ik heb lopen hobbyen met een eigen RFBee ontvanger en software waarmee je met wat geknutsel kunt zien welke knoppen warmte vragen. Maar doorgaans is het de knop waar de temperatuur precies op de grenswaarde ligt.quote:Op welke wijze kan ik ontdekken welke ' knop' continue warmte vraagt? Heb je een tip voor mij?
Ziet er gelikt uit! Ik wil als EvoHome bezitter van het eerste uur best tegen een gunstig tarief inruilen tegen deze setquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:32 schreef Ploink70 het volgende:
Begin dit jaar vertelde de Honeywell helpdesk al dat er nieuwe knoppen aan zouden komen, maar het lijkt er op alsof er een hele nieuwe Evohome serie uitkomt: http://www.pocket-lint.co(...)tors-with-your-phone
P
Als ik er voor het gemak even vanuit ga dat punt (1) betekent dat je via Menu (lang indrukken), Systeem Instel. de warmtevraag op Open Therm gezet hebt, dan denk ik dat je niet zo veel mis gedaan hebt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |