abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119564634
Mischien is een nieuw ventiel wel goedkoper Maar deze zit op een design radiator in de badkamer, en dan moet ik een ventiel hebben van exact dezelfde maat en die kan ik niet vinden.
pi_119583118
@microkid er loopt tussen OpenTherm module en de CV wel een digitaal signaal. Hierover wordt gecommuniceerd volgens het OpenTherm protocol.
@coelho waarvan wil je een stap voor stap handleiding? Welke Evotouch parameters zijn onduidelijk?
  zaterdag 24 november 2012 @ 23:48:15 #153
389899 EvoHome-2
Ook een Evohome gebruiker
pi_119587773
Heb sinds ruim 1 jaar een Evohome configuratie met een Evotouch, 3 zones, 4x HR80 en een aan/uit ketelrelais.
De technische (hardware) installatie is door een installateur gedaan, de Evohome door mijzelf.
Met een technische achtergrond en redelijk analytisch aangelegd dacht ik dat dit wel zou lukken.
Dit forum en deze discussie heb ik pas vandaag ontdekt, helaas.
Dus heb ik heel wat zaken met vallen en opstaan moeten ondervinden, want voor de installateur was het ook allemaal nieuw.
Zo had ook ik last van het steeds maar weer aanslaan van de keten (gewone aan/uit configuratie).
Op een ochtend was het 27 graden in de woonkamer!!
Na veel testen ben ik tot de conclusie gekomen dat dit veroorzaakt werd doordat ik een van de HR80's ontkoppeld had. Een deel zat nog op de radiator kraan en het andere deel lag op tafel. Ik was immers nog aan het experimenteren. Dit bevestigt "de uitleg van de monteur" zoals dat in een van de posts staat.

De eerder genoemde "Evohome-training.pdf" kan ik bij WaakzaamWonen niet (meer) vinden.
Is die verwijderd of heb ik er overheen gekeken?

Zelf zou (ooK) ik graag de volgende verbeteringen zien:
- laat op de Evotouch zien welke zone om warmte vraagt.
- schrijf de warmtevraag (optioneel) in het logboek.
- maak het zelf updaten van de software (met een USB kabel) mogelijk.

Het zou jammer zijn als Honneywell niet (beter) naar de suggesties van hun klanten luistert (door bijvoorbeeld dit forum te volgen). Want laten we wel zijn, wie kan er nu beter aangeven wat er handig is in het gebruik dan de gebruiker zelf. En een tevreden gebruiker is de beste reclame..
pi_119599903
De pdf kan je hier vinden. Mischien kan de topic owner dit toevoegen aan pagina 1?

http://waakzaamwonen.com/pdf/evohome-train.pdf
pi_119628879
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier op dit forum, maar ik volg het hier allemaal wel al een tijdje.

Ik heb sinds kort ook een evohome systeem gekocht en aangesloten.
Ook ik heb met de beperkte handleidingen even lopen zoeken, en toen ben ik gelukkig hier op dit forum uitgekomen. De verwarming lijkt momenteel goed te werken.
Ik woon nog niet in het huis, dus de verwarming staat constant op een lage temperatuur ingesteld, maar het verder inregelen zal pas later gebeuren.

Maar ik heb nog een andere vraag, iets waar ik eigenlijk niks over terug kan vinden...
Mijn CV ketel is een Junkers ZWR (Wel al aan vrij oude...) maar deze is dus ook voor het warm water voor douche en keukenkranen enzo.
Met mijn vorige (oude junkers thermostaat) werkte dit goed, zodra ik de warm water kraan open zet, sloeg de ketel aan en kreeg ik na een korte tijd warm water.

Nu met het evohome systeem is dit niet meer... ik heb enkel warm water uit mijn kranen als er een warmtevraag is ergens in de woning. Dus enkel pas als de ketel daardoor aangestuurd is.
Ook kan ik wel op het ketel relais zelf het knopje indrukken zodat de ketel aangaat, maar dan is een beetje het systeem van automatische regeling niet meer hoe het moet zijn :p

Moet hiervoor nog een extra sensor aangekocht worden en geplaatst worden die gekoppeld zal worden met de evohome? want er staat blijkbaar wel een setting in de evohome over warmwater regeling?

Iemand hier ervaring mee? Of heb ik iets simpels over het hoofd gezien?

Alvast bedankt!
pi_119647529
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 14:44 schreef trance-denial het volgende:
De pdf kan je hier vinden. Mischien kan de topic owner dit toevoegen aan pagina 1?

Ik heb een vraag over een instelling.

Zie http://www.scribd.com/doc/114474364

Waarom wordt hier NEE ingevuld?
  maandag 26 november 2012 @ 19:50:33 #157
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_119649295
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 14:44 schreef trance-denial het volgende:

Ik heb geen edit rechten meer op de OP. Er is ook een plaatje kaduuk...
pi_119649417
[quote]Waarom wordt hier NEE ingevuld?

De HCE 80 draait bij mij inmiddels zonder ketelrelais of OT module. Voor het aansturen van de ketel heb ik deze aangesloten middels een relais op de 230V uitgang van de pompaansluiting. De ketel staat nu in de aan/uit modus. Voordeel; ik ben van dat onnodig stoken van de evotouch verlost en ik kan de ketel vertraagd laten inschakelen i.v.m. het openen van de zonekleppen van de HCE 80. Als je een ketelrelais of OT module wilt programmeren dan moet je ja invullen.
pi_119649568
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:50 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik heb geen edit rechten meer op de OP. Er is ook een plaatje kaduuk...
Dit kan wel via een moderator
pi_119650698
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:52 schreef Biker2010 het volgende:
[quote]Waarom wordt hier NEE ingevuld?

De HCE 80 draait bij mij inmiddels zonder ketelrelais of OT module. Voor het aansturen van de ketel heb ik deze aangesloten middels een relais op de 230V uitgang van de pompaansluiting. De ketel staat nu in de aan/uit modus. Voordeel; ik ben van dat onnodig stoken van de evotouch verlost en ik kan de ketel vertraagd laten inschakelen i.v.m. het openen van de zonekleppen van de HCE 80. Als je een ketelrelais of OT module wilt programmeren dan moet je ja invullen.
Je hebt geen andere gebruikers, bv HR80's in je systeem?
pi_119651348
Vandaag bij thuiskomst trof ik een koude woning aan.
Tot mijn verbazing deed de hce80 van de vloerverwarming niks meer (dood).
Na onderzoek bleek de glaszekering in de hce80 verbrandt te zijn, nieuwe zekering erin (gelukkig zitten in de dimmers dezelfde zekering)
En hij doet het weer, maar waarom zal de zekering gesprongen zijn , heeft iemand een idee.
pi_119656269
quote:
Je hebt geen andere gebruikers, bv HR80's in je systeem?
Nee, want dan heb je weer een apart ketelrelais nodig.
pi_119659330
@biker2010 Wat een ellende met die HCE80, Wat doet de Evotouch nog voor je? Kan Honeywell, Waakzaamwonen of JunkieXP hier iets over zeggen?
pi_119670240
Zouden jullie onze enquete in willen vullen? Het gaat over woonmode en jullie zouden ons er enorm mee helpen!

http://enquetemaken.nu/r/cugz

Dankje!!
pi_119684261
quote:
Wat een ellende met die HCE80, Wat doet de Evotouch nog voor je? Kan Honeywell, Waakzaamwonen of JunkieXP hier iets over zeggen?
Ik wordt er moedeloos van, ik voel mij behoorlijk belazerd door Honeywell die niet eens de moeite neemt om op positieve feedback te reageren. Ik heb in totaal voor zo'n 1500 Euro de hele bende gekocht maar zit er toch serieus over te denken om alles op te ruimen en een ander systeem te nemen.
Iemand interesse?
pi_119690425
Snapt niet helemaal, ik heb een hce80 draaien . Met 4 ds92 thermostaten. 1 evotouch
5 verschillende ruimtes apart geregeld.

Slaapkamers heb ik 5 hr80 over 3 zones.
Het werkt allemaal zonder problemen. ( behalve dat gisteren de zekering is gesprongen van de hce80).

Maar wat wil je precies bereiken dan.
pi_119691816
Er wordt daar nee ingevuld omdat niet de hce80 de kerel moet aansturen. Maar de evotouch stuurt de ketel aan.

Type je ja dan kan de hce80 de ketel aan en uit sturen , volgens mij zit er ook nog een ketel kontakt op de hce80.
Hoop dat het duidelijk is,

Als het niet klopt graag corrigeren
pi_119692412
quote:
Maar wat wil je precies bereiken dan.
quote:
Beste Evo-stokers,

Geweldig dat jullie een luisterend oor hebben gevonden bij Honeywell! Ik zal ook mijn bevindingen mailen aan de helpdesk in de hoop dat ze behalve de onnodige schakelmomenten ook iets kunnen doen aan een vertraagde start van de ketel wanneer er warmtevraag bestemd voor de HCE 80 (vloerverwarmingsunit) komt.
De Mijn Intergas ketel gaat dan direct stoken terwijl de HCE 80 de (thermische) zoneventielen op de vloerverwarmingsunit nog moet openen. (het volledig openen duurt 3,5 minuten) al na een halve minuut schakelt de pomp van de vloerverwarming in die zinloos staat te pompen tegen alle (nog) gesloten ventielen. De ketel gaat vervolgens op temperatuur uit omdat hij de warmte niet kwijt kan. Ik gebruik een modulerende schakelmodule en wil liever niet deze voor een aan/uit ketelrelais ruilen om daar een tijdvertraging tussen te zetten.

Ik heb dus het afgelopen stookseizoen gestookt zonder de zoneventielen op de afsluiters te klikken. Ik kan mijn woning dus nog steeds niet zone-gestuurd verwarmen omdat ik dan tegen dezelfde problemen oploop als hierboven door "verwarming" zo goed beschreven, ik krijg mijn huis dan niet meer warm. Zoals gezegd zal ik nu mijn problemen wel communiceren bij Honeywell in de hoop dat ook deze feedback wordt meegenomen in een oplossing.
IK heb de OT module los gegooid en stuur met de evotouch de HCE 80 aan De Ketelsturing staat uit in de evotouch. De ketel is nu via een relais aangesloten op de pompuitgang van de HCE 80. Het stoken zonder warmtevraag ben ik nu kwijt, en dat scheelt 30 tot 40% minder gas per week!!!

Probleem is nu dat ondanks herhaaldelijk opnieuw programmeren de aanwarming niet meer wil werken. Ik moet ook nog twee radiatoren voorzien van een HR80 maar die kunnen de ketel niet aansturen zonder ketelmodule.

Dit bedoel ik nou ik heb echt alles geprobeerd en volg dit forum nu een jaar maar ik krijg niet voor elkaar waarvoor ik het systeem gekocht heb. iemand nog ideeen?
pi_119693533
Een zet n bypass in je cv, kan je cv altijd rondpompen, ook met gesloten afsluiters.

Pomp gaat inderdaad direkt aan , ben ik ook geen voorstander van . Maar het zij zo, wat ik erger vind is dat de hce80 niet mijn pomp af en toe laat draaien in de zomer.

Ik ben ook van plan om een extra evotouch aan te schaffen. Een voor de hce80 en een voor alle overige hr80.
Ketelrelais kan 4 evotouch's hebben

Ik wil morgen wel voor je kijken waar ik wat op heb aangesloten, mischien zit er iets verkeerd o.a. de antenne van de hce80. Ik neem aan dat je die ook hebt.
Of de instellingen nazien. Mischien staat er toch iets niet goed, het zal moeten werken hoe dan ook, ( software update gedaan)?

[ Bericht 17% gewijzigd door simonmo op 27-11-2012 23:01:43 ]
pi_119700394
Bij mij is het probleem na enige tijd toch ook opgelost en ik heb nu ook weer warm water, de ketel slaat weer aan zodra ik de kraan open zet.
Blijkt dus dat het niet moet aangesloten worden zoals honeywell aangeeft, dat extra weerstandje tussen klem 2 en 4 moet er niet bij, en klem 1 en 2 moeten blijkbaar omgedraaid worden.
Zit blijkbaar toch een polariteits gevoelig relais achter, en dit is net omgekeerd als bij de oude thermostaat aangesloten zat...

Maar in iedergeval is het probleem opgelost :)
pi_119756240
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:31 schreef simonmo het volgende:
Vandaag bij thuiskomst trof ik een koude woning aan.
Tot mijn verbazing deed de hce80 van de vloerverwarming niks meer (dood).
Na onderzoek bleek de glaszekering in de hce80 verbrandt te zijn, nieuwe zekering erin (gelukkig zitten in de dimmers dezelfde zekering)
En hij doet het weer, maar waarom zal de zekering gesprongen zijn , heeft iemand een idee.
Ben erachtergekomen. Binnenwerk kraan lekte via het pennetje de thermo motor in en veroorzaakte sluiting, binnenwerk kraan vervangen en motor vervangen en het kan weer draaien

[ Bericht 0% gewijzigd door simonmo op 30-11-2012 08:48:44 (Spelfouten) ]
pi_119756249
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:29 schreef simonmo het volgende:

[..]

Ben erachtergekomen. Binnenwerk kraan lekte via het pennetje de thermo motor in en veroorzaakte sluiting, binnenwerk kraan vervangen en motor vervangen en het kan weer draaien

[ Bericht 0% gewijzigd door simonmo op 30-11-2012 08:47:06 ]
  zaterdag 1 december 2012 @ 13:53:07 #173
13698 microkid
speaks digitalk
pi_119810800
Ik heb hier trouwens nog 2 stuks BDR91 aan/uit relais liggen ivm overstap naar de Opentherm module. Interesse? Stuur me even een berichtje :)
pi_119817817
Nou als we dan toch gaan opruimen heb ik ook nog wel wat liggen!

1x Open Therm RF Bridge R8810
2x HR 80 Radiatorregelaar (ongebruikt in verpakking)
1x HCE 80 Vloerverwarmings regelaar
1x HRA 80 Antenne voor HCE 80
3x HCW 82 verstelbare ruimtevoeler
1x Evotouch ATC928 met tafelstandaard
8x MT4-230-NC
Met uitgebreide documentatiemap

Prijs n.o.t.k.
reacties via mail a.u.b.
pi_119835341
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 01:31 schreef Anonymousse het volgende:
@simonmo de adapter is denk ik de HU02, te koop bij bijv waakzaamwonen.
Is een ventiel M30 ventiel niet goedkoper?
Het is inderdaad de HU02, heb deze gisteren binnen gekregen, deze kost 17 euro bij waakzaam wonen.
Bedankt voor de info.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')