abonnement Unibet Coolblue
pi_124725279
Heel erg bedankt voor deze informatie! hier kan ik wat mee..
ik laat het even weten of het gelukt is ...

groetjes,

Koosie
pi_124737355
Hallo AJS1,

Hier heb ik wat aan en heb het inmiddels uitgevoerd.
ik heb voeding en de connectie is gemaakt.
laat het nog even weten of het allemaal goed gaat..
nomaals bedankt

groet,
Koosie
  woensdag 3 april 2013 @ 21:17:08 #103
13698 microkid
speaks digitalk
pi_124852715
Inzake de EvoTouch firmware v2.3, ik begreep van m'n dealer dat deze versie teruggetrokken is door Honeywell omdat er een paar serieuze bugs in zitten. We moeten dus wat langer wachten op een nieuwe versie helaas.
pi_124962676
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 00:20 schreef Anonymousse het volgende:
@mcaklein DECT kan oorzaak van storing zijn, Honeywell stelt:
"Voorkom interferentie van de RF communicatie!"
Neem de volgende punten in acht:
► Zorg voor voldoende afstand tot metalen voorwerpen.
► Monteer het toestel op minimaal 1 m afstand van draadloze apparatuur, zoals radiografische koptelefoons, DECT-telefoons, enz.
► Kies een andere locatie, wanneer storingen in de communicatie blijven optreden.

Doe de communicatie test eens zonder dat DECT actief is.

Wat is de bedrijfsmodus van de HR80? Zie installatie en bedieningsinstructie HR80.
Ik heb de EvoTouch verplaatst naar de andere kant van de kamer (minimaal drie meter van DECT telefoon) en het probleem blijft af en toe optreden. De bedrijfsmodus van alle HR80's is 'default'. Ik heb van de problematische HR80's nu maar de batterijen verwijderd.

Wat me wel opvalt is dat het probleem alleen optreedt met de HR80's die ik later via Duitsland gekocht heb, niet bij die die in het startpakket zaten. Overigens draaien alle softwareversie 2.04.

De Honeywell infolijn mailde terug dat het probleem veroorzaakt kon worden door "fouten bij de installatie". Daar kom je dus ook niet verder mee. Ook na het opnieuw toewijzen van alle problematische HR80's blijft de verbinding af en toe wegvallen. Kan het zijn de twee HR80 elkaar op één of andere manier in de weg zitten? Dat lijkt me toch niet, want de EvoTouch broadcast de aansturing toch voor alle HR80 op dezelfde frequentie?

Michel
pi_124981964
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 20:29 schreef mcaklein het volgende:

[..]

Ik heb de EvoTouch verplaatst naar de andere kant van de kamer (minimaal drie meter van DECT telefoon) en het probleem blijft af en toe optreden. De bedrijfsmodus van alle HR80's is 'default'. Ik heb van de problematische HR80's nu maar de batterijen verwijderd.

Wat me wel opvalt is dat het probleem alleen optreedt met de HR80's die ik later via Duitsland gekocht heb, niet bij die die in het startpakket zaten. Overigens draaien alle softwareversie 2.04.

De Honeywell infolijn mailde terug dat het probleem veroorzaakt kon worden door "fouten bij de installatie". Daar kom je dus ook niet verder mee. Ook na het opnieuw toewijzen van alle problematische HR80's blijft de verbinding af en toe wegvallen. Kan het zijn de twee HR80 elkaar op één of andere manier in de weg zitten? Dat lijkt me toch niet, want de EvoTouch broadcast de aansturing toch voor alle HR80 op dezelfde frequentie?

Michel
Bij mij gingen de HR80's om de paar weken niet meer helemaal open. Op een of andere manier werden ze ontregeld. Ik heb ze daarna op "FULL" gezet. En sinds die tijd werkt het zoals het hoort.

Martien
pi_125012466
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:17 schreef microkid het volgende:
Inzake de EvoTouch firmware v2.3, ik begreep van m'n dealer dat deze versie teruggetrokken is door Honeywell omdat er een paar serieuze bugs in zitten. We moeten dus wat langer wachten op een nieuwe versie helaas.
@microkid: heb je ook gehoord wat de bugs zijn? Ik heb namelijk 2.3 en heb nog geen bug opgemerkt.
pi_125493886
Hallo AJS1,

Inmiddels een paar weken verder en alles draait toppie. heb nog wel wat problemen gehad met expansie in de leidingen maar opgelost door een paar radiatoren te openen zodat de ketel zijn druk kwijt kan. zal over een paar weken nog een by-pass klep moeten plaatsen omdat de ketel nog een tijdje (5 minuten) door blijft draaien met gesloten radiatoren. nogmaals heel erg bedankt voor de snelle en duidelijke informatie.

groetjes,

Koosie
pi_125741169
Hallo Koosie,

ik heb bij de installatie van het Evohome systeem afgelopen zomer direct ook een by-pass (een Honeywell DU145) geïnstalleerd. Ik moet zeggen dat mijn CV-ketel nooit in storing is gegaan als alle HR80's gesloten waren maar moet ook toegeven dat het afstellen een "gok" is geweest omdat ik er geen duidelijke instructie over kon vinden. Ik hoor graag van je als jij het wel "gecontroleerd" voor elkaar krijgt.

Ik had trouwens met mijn combiketel Nefit Topline Compact afgelopen winter wel een paar keer een (misschien met de by-pass gerelateerd) probleem met de warmwatervoorziening. Achteraf bleek dat als alle HR80's gesloten waren(dus zonder warmtevraag) en er werd warm water gevraagd, viel de keteldruk terug onder het minimale niveau en deed de ketel het niet meer. Door de enige radiator in het huis zonder HR80 te openen was het probleem opgelost. Ik moet nog uitknobbelen wat nu precies hierbij het probleem is en hoe het opgelost kan worden zonder altijd een radiator open te zetten.
pi_125943349
Goedemiddag,
Mede nav de vele info die ik op dit forum heb kunnen lezen, heb ik besloten om een EvoHome setje aan te schaffen. Ik kon onlangs een nieuwe en ongebruikte starterset van iemand overnemen en ben dus helemaal blij!
Mijn starterset heeft echter een AAN/UIT ketelrelais, type BDR91A1000, mij ketel is echter een Remeha Calenta 40C en die is modulerend en ik wil de set daarom modulerend gaan gebruiken.

Ik las op dit forum dat sommigen van jullie zijn geswitched van OT naar AAN/UIT en mijn vraag is of er iemand nog een OT ketelrelais ongebruikt heeft liggen en deze wenst te ruilen voor een AAN/UIT ketelrelais?

Ik hoor graag!
pi_125966291
@baronski ik wil mijn OT wel ruilen. Stuur me een PM
pi_125969606
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 00:13 schreef Anonymousse het volgende:
@baronski ik wil mijn OT wel ruilen. Stuur me een PM
Hi Anonymousse,
Dank, dat is goed nieuws! Ik zit nog maar net bij dit forum en kan/mag de eerste 7 dagen nog geen PM's sturen... Zou je mij een email willen sturen?

Thanks,
Baronski

[ Bericht 2% gewijzigd door Baronski op 02-05-2013 22:48:17 (verwijderen email) ]
pi_126295657
Vorige week heb ik EvoHome geinstalleerd. Met de sumiere informatie van de bijgeleverde handleiding was me dat waarschijnlijk niet gelukt. Dankzij de vele tips op dit forum lijkt een en ander nu prima te functioneren. Dank aan alle forumleden die hun kennis en ervaring ter beschikking hebben gesteld!
pi_126498436
Ik heb al anderhalf jaar EvoHome.
2x HR80 boven
1 x HCE 80 met 2 zones op 6 groepen
1x EvoTouch als Tempsensor beneden voor vloerverwarming
1x HCF82 als temperatuur sensor beneden voor vloerverwarming
1x R8810A1018 voor OT

EvoTouch spin in het web en communiceert met de ketel.

Daarnaast een Remeha Calenta 25L.

Soms verliest de EvoTouch de communicatie met de R8810A1018 waardoor de ketel niet meer aanslaat.
Vandaag uiteindelijk een oplossing gevonden zonder alles te resetten en opnieuw te configureren.
Is mij in anderhalf jaar tijd nu tweemaal overkomen.

Mijn oplossing om de communicatie te herstellen zonder een complete reset van EvoHome:

1. Druk +- 5 sec. op de knop van de R8810A1018 -> rood knippert om de 1/2 sec. R8810A1018 staat in pair mode.
2. Druk +- 10 sec. op de knop van R8810A1018 -> rood knipperend om de sec. R8810A1018 voor mijn gevoel compleet gereset.
3. Herhaal stap 1. R8810A1018 is nu klaar om te pairen.
4. Ga naar het 'installateurs'-menu (10sec. op menu drukken).
5. Ga naar 'Toewijzen en test' wij de warmteaanvraag toe.
6. Klaar.

Ik weet niet als dit de optimale wijze is, bv. stap1 overslaan, maar bij de volgende keer dat het gebeurt zal ik een en ander weer uitproberen.

Verder wel tevreden over EvoHome.

[ Bericht 2% gewijzigd door SpiralEvo op 15-05-2013 10:23:35 (BDR91 -> R8810A1018) ]
pi_126515858
@SpiralEvo Eerste stap 1 heeft geen nut, daar twijfel je al over.
Als er geen communicatie meer is hoelang duurt dit dan of na hoeveel tijd onder neem je iets?
Wat zegt de LED op de BDR91?

De handleiding zegt: Als de RF verbinding langer dan 1 uur uitvalt, gaat de rode LED branden en de instelling bij communicatieverlies wordt actief, zoals geselecteerd in het installatiemenu. (van de Evotouch)
pi_126520316
Bij ons draait het Evohome systeem nu zo'n 4 maanden. Met de warme dagen vorige week de boel uitgezet door op de Evotouch het systeem op "uit" te zetten en de ketel (Remeha Calenta) ook op uit. Nu het helaas weer kouder werd de verwarming moeten inschakelen. Nu viel me op dat het systeem niet meer wilde aanslaan. Op de HCE80 zone- en vloerverwarmingsregelaar kon je middels het branden van diverse led's zien dat er warmtevraag was maar de verwarmingsketel sloeg niet aan. Toen viel me op dat het ketelrelais BDR91A1000 niet reageerde, er brande geen enkel ledje. Ik heb 1x op het knopje gedrukt, ledje ging groen branden en ketel sloeg vervolgens aan. Ik vraag me af wat er gebeurd zou zijn als ik niets had gedaan (eigenlijk geen optie want dan hadden we geen verwarming) maar vraag me nu ook af wat eigenlijk de functie is van een draadloos ketelrelais. Zoneregelaar en ketel zitten vlak bij elkaar, dit zal in de meeste situaties zo zijn. Waarom de ketel niet middels een vaste verbinding door de zoneregelaar laten aansturen, het gaat immers maar om een simpele aan/uit schakeling ? En hoe zetten andere Evogebruikers hun systeem in de zomermaanden uit ?
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_126520526
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 23:59 schreef Anonymousse het volgende:
@SpiralEvo Eerste stap 1 heeft geen nut, daar twijfel je al over.
Als er geen communicatie meer is hoelang duurt dit dan of na hoeveel tijd onder neem je iets?
Wat zegt de LED op de BDR91?

De handleiding zegt: Als de RF verbinding langer dan 1 uur uitvalt, gaat de rode LED branden en de instelling bij communicatieverlies wordt actief, zoals geselecteerd in het installatiemenu. (van de Evotouch)
Voor het resetten knippert het led groen om de 10sec. Wat volgens de documentatie aangeeft dat er verbinding is. Bij een de communicatietest knippert de R8810A1018 5 keer kort rood. Dus dat lijkt dan ook in orde.
Ik heb geen idee hoelang de communicatie weg is gevallen. Wat ik wel weet is dat de benedenverdieping van 19.5 (instelling) naar 17.5 is gedaald. De tijd die daar overheen is gegaan weet ik niet.

quote:
Als de RF verbinding langer dan 1 uur uitvalt, gaat de rode LED branden en de instelling bij communicatieverlies wordt actief, zoals geselecteerd in het installatiemenu.
Waar kan ik die instelling in de EvoTouch vinden?

quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 08:27 schreef roadrats het volgende:
En hoe zetten andere Evogebruikers hun systeem in de zomermaanden uit ?
Ik zet de temperatuur lager naar bv. 18.0 C.

[ Bericht 7% gewijzigd door SpiralEvo op 15-05-2013 10:24:11 (BDR91 -> R8810A1018) ]
pi_126535183
@roadrats Ik zet mijn systeem niet uit maar gebruik de ECO stand.

@SpiralEvo Communicatieverlies instellen: systeemconfiguratie >syst.parameters >meer > comm.verlies >uitgeschakeld: relais uit | >ingeschakeld: relais aan 20%, relais uit 80%.
Wat betreft het niet reageren van de BDR91: de systeemstatus >uit en na 5 minuten weer op >verwarm zetten, als dat niet werkt BDR91 even spanningsvrij maken en systeemstatus handelingen herhalen.
pi_126575962
Ik wil mijn OT module (R8810) vervangen door een aan/uit-module (BDR91). Is er iemand die wil ruilen?
pi_126579744
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:26 schreef Anonymousse het volgende:
@roadrats Ik zet mijn systeem niet uit maar gebruik de ECO stand.

@SpiralEvo Communicatieverlies instellen: systeemconfiguratie >syst.parameters >meer > comm.verlies >uitgeschakeld: relais uit | >ingeschakeld: relais aan 20%, relais uit 80%.
Wat betreft het niet reageren van de BDR91: de systeemstatus >uit en na 5 minuten weer op >verwarm zetten, als dat niet werkt BDR91 even spanningsvrij maken en systeemstatus handelingen herhalen.
Ik heb per ongeluk de BDR91 genoemd, maar ik heb de R8810A1018.
pi_126591524
@spiralEvo Haal de ketel even van de spanning (het OT module is dan ook spanningsvrij). Voer dan de de systeemstatus handelingen uit.
pi_126621826
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 17:59 schreef Anonymousse het volgende:
@spiralEvo Haal de ketel even van de spanning (het OT module is dan ook spanningsvrij). Voer dan de de systeemstatus handelingen uit.
Ik vind het netter om als eerste stap de communicatie te herstellen met de EvoHome d.m.v. de R8 te resetten, dan als eerste stap de ketel van de spanning te halen.
  zondag 26 mei 2013 @ 13:18:03 #122
404197 Degooyer
Vloerverwarmingspecialist
pi_127019996
Er zijn aanzienlijk voordeliger systemen op de markt!!!
Het lijkt hier wel een STER spot voor H....L
Ik raad jullie aan eens te googlen op de woorden "zoneregeling" of "etageregeling"
pi_127028983
quote:
8s.gif Op zondag 26 mei 2013 13:18 schreef Degooyer het volgende:
Er zijn aanzienlijk voordeliger systemen op de markt!!!
Het lijkt hier wel een STER spot voor H....L
Ik raad jullie aan eens te googlen op de woorden "zoneregeling" of "etageregeling"
Degooyer het is hier geen klusidee. Het heet honeywel en leg eens uit wat je bedoelt.
  maandag 27 mei 2013 @ 22:27:58 #124
404341 Patje1960
Patje1960
pi_127087870
Heb momenteel de Hometronic van Honeywell. Soms verliest hij zijn communicatie waardoor de HR80 knoppen op 20 graden komen. Heeft iemand ervaring met hetzelfde probleem en indien ik naar EVOHOME ga zijn er ook dergelijke gevallen?
pi_127336023
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 19:02 schreef roadrats het volgende:
Ons systeem maakt ondermeer gebruik van 6 DT92A draadloze thermostaten. Nu viel mij vandaag op dat slechts op 1 thermostaat het warmtevraagsymbool zichtbaar is ten teken dat de thermostaat warmte vraagt. Bij geen van de andere 5 is dit vlammetjes symbool in de rechterbovenhoek van het display zichtbaar als de betreffende ruimte warmte vraagt. Iemand enig idee ?
Zag op deze website verklaring voor de vlammetjes.
"Wann wird bei DTS92A1011 das Flammensymbol angezeigt und wann nicht?"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')