Ik heb de EvoTouch verplaatst naar de andere kant van de kamer (minimaal drie meter van DECT telefoon) en het probleem blijft af en toe optreden. De bedrijfsmodus van alle HR80's is 'default'. Ik heb van de problematische HR80's nu maar de batterijen verwijderd.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:20 schreef Anonymousse het volgende:
@mcaklein DECT kan oorzaak van storing zijn, Honeywell stelt:
"Voorkom interferentie van de RF communicatie!"
Neem de volgende punten in acht:
► Zorg voor voldoende afstand tot metalen voorwerpen.
► Monteer het toestel op minimaal 1 m afstand van draadloze apparatuur, zoals radiografische koptelefoons, DECT-telefoons, enz.
► Kies een andere locatie, wanneer storingen in de communicatie blijven optreden.
Doe de communicatie test eens zonder dat DECT actief is.
Wat is de bedrijfsmodus van de HR80? Zie installatie en bedieningsinstructie HR80.
Bij mij gingen de HR80's om de paar weken niet meer helemaal open. Op een of andere manier werden ze ontregeld. Ik heb ze daarna op "FULL" gezet. En sinds die tijd werkt het zoals het hoort.quote:Op zaterdag 6 april 2013 20:29 schreef mcaklein het volgende:
[..]
Ik heb de EvoTouch verplaatst naar de andere kant van de kamer (minimaal drie meter van DECT telefoon) en het probleem blijft af en toe optreden. De bedrijfsmodus van alle HR80's is 'default'. Ik heb van de problematische HR80's nu maar de batterijen verwijderd.
Wat me wel opvalt is dat het probleem alleen optreedt met de HR80's die ik later via Duitsland gekocht heb, niet bij die die in het startpakket zaten. Overigens draaien alle softwareversie 2.04.
De Honeywell infolijn mailde terug dat het probleem veroorzaakt kon worden door "fouten bij de installatie". Daar kom je dus ook niet verder mee. Ook na het opnieuw toewijzen van alle problematische HR80's blijft de verbinding af en toe wegvallen. Kan het zijn de twee HR80 elkaar op één of andere manier in de weg zitten? Dat lijkt me toch niet, want de EvoTouch broadcast de aansturing toch voor alle HR80 op dezelfde frequentie?
Michel
@microkid: heb je ook gehoord wat de bugs zijn? Ik heb namelijk 2.3 en heb nog geen bug opgemerkt.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:17 schreef microkid het volgende:
Inzake de EvoTouch firmware v2.3, ik begreep van m'n dealer dat deze versie teruggetrokken is door Honeywell omdat er een paar serieuze bugs in zitten. We moeten dus wat langer wachten op een nieuwe versie helaas.
Hi Anonymousse,quote:Op donderdag 2 mei 2013 00:13 schreef Anonymousse het volgende:
@baronski ik wil mijn OT wel ruilen. Stuur me een PM
Voor het resetten knippert het led groen om de 10sec. Wat volgens de documentatie aangeeft dat er verbinding is. Bij een de communicatietest knippert de R8810A1018 5 keer kort rood. Dus dat lijkt dan ook in orde.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:59 schreef Anonymousse het volgende:
@SpiralEvo Eerste stap 1 heeft geen nut, daar twijfel je al over.
Als er geen communicatie meer is hoelang duurt dit dan of na hoeveel tijd onder neem je iets?
Wat zegt de LED op de BDR91?
De handleiding zegt: Als de RF verbinding langer dan 1 uur uitvalt, gaat de rode LED branden en de instelling bij communicatieverlies wordt actief, zoals geselecteerd in het installatiemenu. (van de Evotouch)
Waar kan ik die instelling in de EvoTouch vinden?quote:Als de RF verbinding langer dan 1 uur uitvalt, gaat de rode LED branden en de instelling bij communicatieverlies wordt actief, zoals geselecteerd in het installatiemenu.
Ik zet de temperatuur lager naar bv. 18.0 C.quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:27 schreef roadrats het volgende:
En hoe zetten andere Evogebruikers hun systeem in de zomermaanden uit ?
Ik heb per ongeluk de BDR91 genoemd, maar ik heb de R8810A1018.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:26 schreef Anonymousse het volgende:
@roadrats Ik zet mijn systeem niet uit maar gebruik de ECO stand.
@SpiralEvo Communicatieverlies instellen: systeemconfiguratie >syst.parameters >meer > comm.verlies >uitgeschakeld: relais uit | >ingeschakeld: relais aan 20%, relais uit 80%.
Wat betreft het niet reageren van de BDR91: de systeemstatus >uit en na 5 minuten weer op >verwarm zetten, als dat niet werkt BDR91 even spanningsvrij maken en systeemstatus handelingen herhalen.
Ik vind het netter om als eerste stap de communicatie te herstellen met de EvoHome d.m.v. de R8 te resetten, dan als eerste stap de ketel van de spanning te halen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:59 schreef Anonymousse het volgende:
@spiralEvo Haal de ketel even van de spanning (het OT module is dan ook spanningsvrij). Voer dan de de systeemstatus handelingen uit.
Degooyer het is hier geen klusidee. Het heet honeywel en leg eens uit wat je bedoelt.quote:Op zondag 26 mei 2013 13:18 schreef Degooyer het volgende:
Er zijn aanzienlijk voordeliger systemen op de markt!!!
Het lijkt hier wel een STER spot voor H....L
Ik raad jullie aan eens te googlen op de woorden "zoneregeling" of "etageregeling"
Zag op deze website verklaring voor de vlammetjes.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:02 schreef roadrats het volgende:
Ons systeem maakt ondermeer gebruik van 6 DT92A draadloze thermostaten. Nu viel mij vandaag op dat slechts op 1 thermostaat het warmtevraagsymbool zichtbaar is ten teken dat de thermostaat warmte vraagt. Bij geen van de andere 5 is dit vlammetjes symbool in de rechterbovenhoek van het display zichtbaar als de betreffende ruimte warmte vraagt. Iemand enig idee ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |