abonnement Unibet Coolblue
pi_122909901
Samen gaan wonen :? , daar gaat je vrijheid, je vriendenkring en je geld......

Tips?......laat ik mijn mond maar houden.... :|W


^O^
There is only one religion
pi_122910071
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:44 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Ze is je vriendin, niet je huishoudster. Deze is HEEL belangrijk.
Dus bewaar de lieve vrede en ruim je zooi achter je kont op en help eens een handje in het huishouden.
Samenwonen is moeilijker dan apart wonen. De sleur zit zo in je relatie. Je moet m dus actief gaan onderhouden. Gezellig samen eten of samen wat ondernemen. Neem elkaar nooit zomaar voor lief. Je moet wel moeite blijven doen.
En ipv meer seks wordt het alleen maar minder. Dus ook hiervoor moet je moeite blijven doen. Creëer eens een romantische sfeer ofzo. Je kan niet verwachten dat ze op haar rug gaat wanneer jij maar zin hebt. (Of andersom natuurlijk :P )
Ik heb net gigantisch ruzie gehad met mijn vriend dus kan zijn dat ik ietwat negatief overkom... Ik kook nog na van woede! Maar dat hoort ook bij een relatie/samenwonen. Je bent het niet altijd eens.

Goedemorgen!
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:52 schreef MissVanity het volgende:
Krijg net een berichtje van vriendlief. Het spijt hem en hij gaat beter zijn best doen.
Nog een tip: altijd sorry zeggen. Al heb je geen idee waarvoor. Dit werkt beter dan strijden. Een vrouw zal niet zo snel toegeven dat ze ongelijk heeft :P
Dat heeft die van mij snel geleerd. 9 van de 10 keer dat we ruzie hebben zegt hij sorry terwijl hij echt niet altijd ongelijk heeft.
Nou, dat zegt wel wat over jullie beider tekortkomingen :D
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 10:04 schreef Spellmeista het volgende:
Hallo MissVanity bedankt voor deze goede tips! Er zit zeker wel wat in! Ja, ik weet ook wel dat je constant eraan moet werken. Dat is ook mijn insteek. Wat mij vooral lastig lijkt zijn alle dingen die je moet gaan regelen als het goed blijkt te gaan. Dan moet ik mijn woning te koop zetten en wil ik hem gaan verhuren in de tussentijd. Ook moet ik dagelijks +- 2 uur rijden naar mijn werk. Op den duur kan ik daar dan een baan gaan zoeken. Aan de andere kant hou ik wel heel erg van alle uitdagingen die hiermee in mijn (en haar) leven komen. We geven gelukkig heel veel om elkaar en we kunnen ook nog 2 jaar wachten, maar dan weet je ook niet wat er gebeurd. Zij is er nu ook "klaar" voor en ik vind het ook wel tijd worden.
Ik denk dat het een hele leuke week gaat worden. :) En Miss V. heeft gelijk, je kunt bepaalde dingen bij voorbaat ondervangen. Wel is het zo dat je elkaar pas in een later stadium echt tegen gaat komen. Als je zeg maar, een half jaar bij elkaar zit ofzo en naar mijn bescheiden mening leer je iemand pas een beetje kennen als je 2 jaar bij elkaar woont en zowel goede tijden als slechte tijden samen hebt gehad.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:59:38 #53
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_122910591
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 10:04 schreef Spellmeista het volgende:
Hallo MissVanity bedankt voor deze goede tips! Er zit zeker wel wat in! Ja, ik weet ook wel dat je constant eraan moet werken. Dat is ook mijn insteek. Wat mij vooral lastig lijkt zijn alle dingen die je moet gaan regelen als het goed blijkt te gaan. Dan moet ik mijn woning te koop zetten en wil ik hem gaan verhuren in de tussentijd. Ook moet ik dagelijks +- 2 uur rijden naar mijn werk. Op den duur kan ik daar dan een baan gaan zoeken. Aan de andere kant hou ik wel heel erg van alle uitdagingen die hiermee in mijn (en haar) leven komen. We geven gelukkig heel veel om elkaar en we kunnen ook nog 2 jaar wachten, maar dan weet je ook niet wat er gebeurd. Zij is er nu ook "klaar" voor en ik vind het ook wel tijd worden.
Samenwonen is ook wel heel erg leuk hoor. Ik vind het heerlijk dat ik elke avond iemand thuis verwacht. Je staat er nooit meer alleen voor. Voor jezelf alleen koken is ook geen succes dus ook dan helpt het dat er nog iemand anders is die graag een lekker maaltje wil. Ik heb 4 maanden alleen gewoond en toen at ik gewoon niet. Haha! Het is gewoon gezellig om iemand om je heen te hebben.
Ik woon nu bijna 3 jaar met mijn vriend samen en we leven allebei nog :P Dus dat stelt gerust :D

Oh, en als je relatie goed zit hoeft het niet ten koste te gaan van je vriendschappen en vrijheden. Het is juist goed om af en toe lekker in je eentje wat te gaan doen. En je eigen leven te hebben naast je relatie.

Het gaat wel ten koste van je geld... Tenminste als je een gedeelde rekening hebt. Mijn vriend verdient het geld en ik geef het uit :P Normaal gesproken verdien ik ook wel geld maar ik zit nu thuis en heb veel vrije tijd. Gelukkig word ik steeds minder mobiel en shoppen wordt echt te zwaar :P Dus nu geef ik alleen geld uit aan boodschappen en babyspullen.
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 13:21:04 #55
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_122911283
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:35 schreef Dance99Vv het volgende:
Samen gaan wonen :? , daar gaat je vrijheid, je vriendenkring en je geld......

Tips?......laat ik mijn mond maar houden.... :|W


^O^
Waarheid! :P

Nee, laat mij m'n spullen maar gewoon op een praktische plek leggen i.p.v. diep weggestopt waar je het nooit meer terugvind, maar het wel "uit het zicht" ligt. Ik laat m'n vrienden niet voor ze in de steek en mijn geld maak ik zelf wel op.

& emotionele chantage heb ik een SCHURFT aan !

... en volgens MissV wordt de seks ook minder, dus daar hoef je het ook al niet voor te doen. ~O>

Nee, dan maar leven met minder sex dan de gemiddelde priester. :P
Sowieso het enige verschil tussen een vriend en vriendin (voor mij als hetero zijnde dan :P )
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 13:28:07 #56
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_122911549
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:59 schreef MissVanity het volgende:
Samenwonen is ook wel heel erg leuk hoor. Ik vind het heerlijk dat ik elke avond iemand thuis verwacht. Je staat er nooit meer alleen voor. Voor jezelf alleen koken is ook geen succes dus ook dan helpt het dat er nog iemand anders is die graag een lekker maaltje wil. Ik heb 4 maanden alleen gewoond en toen at ik gewoon niet. Haha! Het is gewoon gezellig om iemand om je heen te hebben.
Dat dan weer wel ;)

quote:
<snip>
Het gaat wel ten koste van je geld... Tenminste als je een gedeelde rekening hebt. Mijn vriend verdient het geld en ik geef het uit :P Normaal gesproken verdien ik ook wel geld maar ik zit nu thuis en heb veel vrije tijd. Gelukkig word ik steeds minder mobiel en shoppen wordt echt te zwaar :P Dus nu geef ik alleen geld uit aan boodschappen en babyspullen.
Een gezamenlijke rekening waar ieder een deel op stort voor gemeenschappelijk gebruik. Wat in dit geval dus reeds eindigt bij die boodschappen & babyspullen. Verder dan dat zal ik van m'n leven niet meer gaan. (zit niet te wachten op nog maals een paar geplunderde bankrekeningen) Voor nieuwe schoenen of een nieuwe tas zul je eerst -AL- de oude moeten verslijten, voor je ze van mijn geld mag kopen :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  Moderator vrijdag 15 februari 2013 @ 13:35:21 #57
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_122911806
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:28 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dat dan weer wel ;)

[..]

Een gezamenlijke rekening waar ieder een deel op stort voor gemeenschappelijk gebruik. Wat in dit geval dus reeds eindigt bij die boodschappen & babyspullen. Verder dan dat zal ik van m'n leven niet meer gaan. (zit niet te wachten op nog maals een paar geplunderde bankrekeningen) Voor nieuwe schoenen of een nieuwe tas zul je eerst -AL- de oude moeten verslijten, voor je ze van mijn geld mag kopen :P
Bij zoveel wantrouwen zou ik denk ik al niet eens samen willen wonen :@

Toen ik de pas van mijn toen-nog-vriend (nu man :P) kreeg toen ik zwanger was werd hij gek van mijn geleur met bonnetjes omdat ik hem elke gulden wilde verantwoorden. Maar goed, dat is misschien van mijn kant ook wat kort door de bocht aangezien wij inmiddels al zo lang samen zijn. Ik zou me gekwetst voelen als iemand me niet vertrouwde denk ik :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_122911827
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:28 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dat dan weer wel ;)

[..]

Een gezamenlijke rekening waar ieder een deel op stort voor gemeenschappelijk gebruik. Wat in dit geval dus reeds eindigt bij die boodschappen & babyspullen. Verder dan dat zal ik van m'n leven niet meer gaan. (zit niet te wachten op nog maals een paar geplunderde bankrekeningen) Voor nieuwe schoenen of een nieuwe tas zul je eerst -AL- de oude moeten verslijten, voor je ze van mijn geld mag kopen :P
Vroeger he....toen moesten vrouwen toestemming hebben van de man voordat ze uberhout iets mochten kopen ;)
There is only one religion
  vrijdag 15 februari 2013 @ 13:36:36 #59
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_122911849
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 13:40:19 #60
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_122911975
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:35 schreef senesta het volgende:
Bij zoveel wantrouwen zou ik denk ik al niet eens samen willen wonen :@

Toen ik de pas van mijn toen-nog-vriend (nu man :P) kreeg toen ik zwanger was werd hij gek van mijn geleur met bonnetjes omdat ik hem elke gulden wilde verantwoorden. Maar goed, dat is misschien van mijn kant ook wat kort door de bocht aangezien wij inmiddels al zo lang samen zijn. Ik zou me gekwetst voelen als iemand me niet vertrouwde denk ik :@
... tot je "vertrouwen" je met een schuld van 15.000,- (gulden) opzadelt.
& 7000,- (gulden) van je spaarrekening jat.

& je 10 jaar van je leven kwijt bent om er weer bovenop te komen.

Ik ga geen risico's meer nemen als dat vrij eenvoudig valt te vermijden. (ik blijf dan ook maar vrijgezel :P )

edit:
Dat nummer van Prodigy hierboven heb ik toen heel veel geluisterd ;)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 13:41:10 #61
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_122912005
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:35 schreef senesta het volgende:

[..]

Bij zoveel wantrouwen zou ik denk ik al niet eens samen willen wonen :@

Toen ik de pas van mijn toen-nog-vriend (nu man :P) kreeg toen ik zwanger was werd hij gek van mijn geleur met bonnetjes omdat ik hem elke gulden wilde verantwoorden. Maar goed, dat is misschien van mijn kant ook wat kort door de bocht aangezien wij inmiddels al zo lang samen zijn. Ik zou me gekwetst voelen als iemand me niet vertrouwde denk ik :@
Veel mensen hebben ieder een eigen rekening en een gedeelde rekening waar ze ieder geld op storten voor gemeenschappelijke dingen. Ik vind dat ook niks. Mijn vriend wordt ook wel eens een beetje verdrietig van de nieuwe schoenen en tassen maar ja. Dat hoort erbij. En ik koop veel minder dan voorheen. Nu echt alleen als het nodig is. Ik vind al die games en computerzooi maar zonde van het geld. Dus hij een game en ik een paar nieuwe schoenen :D Geregeld :P
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 13:42:04 #62
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_122912038
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:40 schreef R0N1N het volgende:

[..]

... tot je "vertrouwen" je met een schuld van 15.000,- (gulden) opzadelt.
& 7000,- (gulden) van je spaarrekening jat.

& je 10 jaar van je leven kwijt bent om er weer bovenop te komen.

Ik ga geen risico's meer nemen als dat vrij eenvoudig valt te vermijden. (ik blijf dan ook maar vrijgezel :P )
Dat is enorm rot ;( Maar niet alle vrouwen zijn onbetrouwbaar natuurlijk. Uiteindelijk moet je gewoon doen waar je je goed bij voelt.
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_122912084
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:40 schreef R0N1N het volgende:

[..]

... tot je "vertrouwen" je met een schuld van 15.000,- (gulden) opzadelt.
& 7000,- (gulden) van je spaarrekening jat.

& je 10 jaar van je leven kwijt bent om er weer bovenop te komen.

Ik ga geen risico's meer nemen als dat vrij eenvoudig valt te vermijden. (ik blijf dan ook maar vrijgezel :P )
prijzige tasjes koopt die ex van je _O-

en je hoeft geen allementatie te betalen voor toekomstige tasjes?
There is only one religion
pi_122912439
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:40 schreef R0N1N het volgende:

[..]

... tot je "vertrouwen" je met een schuld van 15.000,- (gulden) opzadelt.
& 7000,- (gulden) van je spaarrekening jat.

& je 10 jaar van je leven kwijt bent om er weer bovenop te komen.

Ik ga geen risico's meer nemen als dat vrij eenvoudig valt te vermijden. (ik blijf dan ook maar vrijgezel :P )

edit:
Dat nummer van Prodigy hierboven heb ik toen heel veel geluisterd ;)
omgerekent naar euro's...valt het eigenlijk reuze mee , "maar"10.000 euro! :Y
There is only one religion
  vrijdag 15 februari 2013 @ 14:15:09 #65
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_122913182
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:43 schreef Dance99Vv het volgende:
prijzige tasjes koopt die ex van je _O-

en je hoeft geen allementatie te betalen voor toekomstige tasjes?
Gelukkig niet nee
[ edit: Hoewel dat mogelijk weinig heeft gescheeld. Ze heeft een miskraam gehad (geveinsd vermoed ik overigens eerder) ]

Overigens is het merendeel, zover ik weet, gewoon vergokt.

quote:
6s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:53 schreef Dance99Vv het volgende:
omgerekent naar euro's...valt het eigenlijk reuze mee , "maar"10.000 euro! :Y
Dat was nog slechts de directe ellende.

Uiteindelijk heeft het me ~18.000 euro gekost. (met deurwaarders en gerechtelijke kosten enz.)

... maar goed, dat is maar geld. Wat ze me allemaal geflikt heeft en de wijze waarop m'n vertrouwen compleet is misbruikt (van meet af aan, achteraf bekeken) heeft diepere 'littekens' achtergelaten.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_122913800
@ Ronin

Afreageermuziekje dan maar.

  vrijdag 15 februari 2013 @ 14:52:21 #67
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_122914653
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:30 schreef Lavenderr het volgende:
@ Ronin

Afreageermuziekje dan maar.

Thanks :*

M'n 'revanche' heb ik al gehad ook hoor.
Na een aantal jaar, waarbij ze me steevast elk jaar belde (rond deze tijd overigens) en ik direkt ophing, stond ze ineens voor m'n deur (iets wat ik toen aan voelde komen - heb het wel eens eerder verteld in dat ene topic wat ik ooit maakte :P )

Alle tanden waren uit d'r mond geslagen door d'r nieuwe vriendje (bij wie ze het zelfde had geflikt) en toen kwam ze bij mij zielig doen. Dat was een geweldig gesprek (voor mij dan :P )

Karma is a Bitch, just like she was >:)

De officiële afsluiting was vorig jaar, toen ik m'n nieuwe motor ging kopen en een stukje moest financieren, wat juist per die maand voor het eerst in 10 jaar weer moest kunnen (BKR). Was best even spannend, maar eenmaal rond was dat de laatste streep onder alle ellende.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_122919501
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:03 schreef Spellmeista het volgende:
Ik ga op proef samenwonen. Nog tips iemand?
Hebben jullie allebei inkomen?
Regel je gezamelijke kosten (huur/hypotheek, internet, gas/water/licht/boodschappen) dmv een 'inkomenssleutel'. Dat betaal je procentueel allebei hetzelfde, en komt er ook nooit gezeur dat 'de ene meer verdient/betaalt' dan de ander.
Bij ons werkte het zo goed, dat we 't tot ons huwelijk zo gedaan hebben.

En vergeet nooit: je bent een setje, maar je bent ook een individu. Je onderneemt samen leuke dingen, maar je moet ook tijd voor je vrienden nemen, en zij ook. Iets zonder elkaar doen, is juist ook goed. Je bent geen siamese tweeling ;)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:48:25 #69
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_122921718
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:16 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Ikke niet hoor ;) En bij RON1N is het zijn zus :P

PS: Catnip, ik heb 1 keer een nieuw deeltje geopend en maakte me echt zorgen over wat voor titel. Ook bang om het fout te doen of een stomme titel te verzinnen :') Wat maken we het onszelf toch moeilijk soms 8)7
Oh haha, oké, omdat iemand zei: 'MissV, gefeliciteerd!' dacht ik dat... ;)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_122922648
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:40 schreef R0N1N het volgende:

[..]

... tot je "vertrouwen" je met een schuld van 15.000,- (gulden) opzadelt.
& 7000,- (gulden) van je spaarrekening jat.

& je 10 jaar van je leven kwijt bent om er weer bovenop te komen.

Ik ga geen risico's meer nemen als dat vrij eenvoudig valt te vermijden. (ik blijf dan ook maar vrijgezel :P )

edit:
Dat nummer van Prodigy hierboven heb ik toen heel veel geluisterd ;)
Jemig de pemig! Jij zoekt ze ook wel uit, he? :o
Hier zit er nog één. Ik zal me nooit meer afhankelijk opstellen in een relatie. Hoewel ik met geld nooit belazerd ben, ben ik wel diep gekwetst geweest.
pi_122922954
Goeienavond, deze vrijdagavond! :W
  vrijdag 15 februari 2013 @ 20:37:32 #72
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_122928534
Goedenavond! Ik ben even twee dagen flink ziek geweest, maar nu gaat het weer wel beter. De koorts is in ieder geval weg, maar mijn oren zitten nog wel wat dicht en verkouden ben ik ook nog. In ieder geval ga ik morgen toch maar weer werken.
Detail: omdat ik donderdag (en vandaag deels) ziek was is aankomende maandag mijn laatste werkdag bij de Belastingdienst... Dat is opgeschoven. Eigenlijk zou vandaag mijn laatste dag daar zijn... }:| Maar goed, ik heb wel perspectieven! Ik hoorde vandaag dat er een zeer grote kans is dat ik weer bij de gemeente terecht kan (onder meer door oplopende achterstanden).
Dat zou dan half maart al zijn! *O* Nou ja, we zullen wel zien...

PS. Zijn er hier nog meer mensen ziek geweest? :o

Ik heb me zelden zo beroerd gevoeld als gisteren zeg...! :r
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_122928682
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:37 schreef Atmosphere82 het volgende:
Goedenavond! Ik ben even twee dagen flink ziek geweest, maar nu gaat het weer wel beter. De koorts is in ieder geval weg, maar mijn oren zitten nog wel wat dicht en verkouden ben ik ook nog. In ieder geval ga ik morgen toch maar weer werken.
Detail: omdat ik donderdag (en vandaag deels) ziek was is aankomende maandag mijn laatste werkdag bij de Belastingdienst... Dat is opgeschoven. Eigenlijk zou vandaag mijn laatste dag daar zijn... }:| Maar goed, ik heb wel perspectieven! Ik hoorde vandaag dat er een zeer grote kans is dat ik weer bij de gemeente terecht kan (onder meer door oplopende achterstanden).
Dat zou dan half maart al zijn! *O* Nou ja, we zullen wel zien...

PS. Zijn er hier nog meer mensen ziek geweest? :o

Ik heb me zelden zo beroerd gevoeld als gisteren zeg...! :r
Een paar weken geleden was ik echt zo ziek als een hond.. en idd heb ik me zelden zo beroerd gevoeld als toen. Een hele smerige griep is het.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 20:41:00 #74
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_122928727
Ja hè...
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  vrijdag 15 februari 2013 @ 20:58:10 #75
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_122929667
Ik ben ook behoorlijk ziek. Hoofdpijn en verstopte holtes. Al de hele week. Volgens de verloskundige hoef ik ook niet te hopen dat het nog overgaat. Pas na de bevalling waarschijnlijk. Bah.
Vooral 's avonds is het vervelend. Dan gaat mijn neus helemaal dicht.
Het heerst enorm he. Heel Nederland ziek. Kutweer. Waar is de lente??
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:07:00 #76
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_122930136
Beterschap!! Nog een maandje pakweg van die lente... :D
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_122934395
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:07 schreef Atmosphere82 het volgende:
Beterschap!! Nog een maandje pakweg van die lente... :D
In maart moet het ergste van de winter toch voorbij zijn, ja. Laten we hopen op een mooie zomer :P
pi_122944979
Fijn weekend allemaal
Het leven is soms als een berg , maar als je eenmaal op de top zit kan je lekker naar beneden roetsjen.
pi_122946012
Wat een heerlijke luie zaterdag.
Precies zoals de bedoeling was.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_122946029
Yeah vakantie!!
Ik ga straks met mijn vader winkelen...
pi_122960135
Het gaat weer lekker thuis :(Boos geworden en tja..
pi_122966386
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 19:52 schreef Catnip het volgende:
Het gaat weer lekker thuis :(Boos geworden en tja..
'tisser gebeurd?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_122972004
agossie toch! :*
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 19:52 schreef Catnip het volgende:
Het gaat weer lekker thuis :(Boos geworden en tja..
pi_122972912
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:39 schreef Natalie het volgende:

[..]

'tisser gebeurd?
Ik was al redelijk geprikkeld toen ik thuis kwam, toen hoorde ik dat we later gingen eten..alweer..werd ik boos. Maargoed, omdat ik me daar zo aan ergerde werd ik uitgemaakt voor kleuter. En eigenlijk had ik een time out moeten nemen maar dat deed ik niet. Want ik was de controle over mezelf al kwijt, en nu logeer ik bij mijn oma.
pi_122974872
En je kon dat niet hebben? Jammer!
quote:
7s.gif Op zondag 17 februari 2013 00:08 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik was al redelijk geprikkeld toen ik thuis kwam, toen hoorde ik dat we later gingen eten..alweer..werd ik boos. Maargoed, omdat ik me daar zo aan ergerde werd ik uitgemaakt voor kleuter. En eigenlijk had ik een time out moeten nemen maar dat deed ik niet. Want ik was de controle over mezelf al kwijt, en nu logeer ik bij mijn oma.
pi_122975347
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 01:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
En je kon dat niet hebben? Jammer!

[..]

Inderdaad! Had ook graag gewild dat het anders was gegaan... Blijft moeilijk, om met boosheid om te leren gaan.. Of met agressie. Want zo wil ik niet zijn..
  zondag 17 februari 2013 @ 09:12:54 #87
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_122978291
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 01:16 schreef Catnip het volgende:

[..]

Inderdaad! Had ook graag gewild dat het anders was gegaan... Blijft moeilijk, om met boosheid om te leren gaan.. Of met agressie. Want zo wil ik niet zijn..
Rottig meid. Uitgescholden worden voor kleuter maakt het natuurlijk ook niet makkelijker om je agressie te beheersen. Is oma wel lief voor je?
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  zondag 17 februari 2013 @ 09:16:45 #88
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_122978320
Wij hebben gister een auto gekregen!! :D Van mijn ouders voor de verjaardag van mijn vriend.
Niet te geloven zo lief O+ Het is een Daihatsu Cuore uit 2002. Heel lief en klein O+ Echt een perfecte eerste auto.
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_122978560
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 09:12 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Rottig meid. Uitgescholden worden voor kleuter maakt het natuurlijk ook niet makkelijker om je agressie te beheersen. Is oma wel lief voor je?
Ja hoor altijd, kom heel vaak bij dr langs. Ook als dit soort dingen gebeuren, dus het komt dan wel vaker voor dat ik een soort grote time out neem. Heel fijn, want de volgende dag is meestal alles wel weer oke.
pi_122978562
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 09:16 schreef MissVanity het volgende:
Wij hebben gister een auto gekregen!! :D Van mijn ouders voor de verjaardag van mijn vriend.
Niet te geloven zo lief O+ Het is een Daihatsu Cuore uit 2002. Heel lief en klein O+ Echt een perfecte eerste auto.
Awesome!!
pi_122979119
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 09:16 schreef MissVanity het volgende:
Wij hebben gister een auto gekregen!! :D Van mijn ouders voor de verjaardag van mijn vriend.
Niet te geloven zo lief O+ Het is een Daihatsu Cuore uit 2002. Heel lief en klein O+ Echt een perfecte eerste auto.
Cool! Dat zijn prima autootjes; zuinig en klein, perfect voor de stad. Als ik 'n eerste auto zou kopen zou het ook zo eentje zijn. :Y
pi_122979244
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 01:16 schreef Catnip het volgende:

[..]

Inderdaad! Had ook graag gewild dat het anders was gegaan... Blijft moeilijk, om met boosheid om te leren gaan.. Of met agressie. Want zo wil ik niet zijn..
Lastig wel, het vergt veel oefening en geduld om met boosheid en agressie te leren omgaan. Sommigen zoeken een uitlaatklep, al zou ik dat zelf niet aanmoedigen. Immers voorkom je daarmee geen boosheid en agressie, maar herleidt je het slechts. Het is wel een eenvoudige methode, maar zou het niet ideaal noemen.

Zelf zou ik meditatie en mindfulness aanmoedigen (in principe hetzelfde), omdat je daarmee rust krijgt en ook leert je niet te laten identificeren met je emoties en gedachten. Het resultaat is dat alle negatieve (en ook positieve) invloeden van buitenaf volledig van je afglijden, als een lotusbloem in bloei. Geluk en vrede komt dan van binnen en straalt naar buiten, onafhankelijk van of buiten de zon schijnt, of dat het dondert en bliksemt. O-)
  zondag 17 februari 2013 @ 11:12:12 #93
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_122979806
Vandaag de dag......(iets voor Catnip?)

Internationale Doe Vriendelijk Dag - 17 februari 2013

Internationale Doe Vriendelijk Dag


Deze dag is over komen waaien uit Amerika. De naam zegt het al, het is een dag waarop men (extra) vriendelijk is tegen de medemens.

Groet de buurman; sta op voor iemand in de tram of de bus; help een oud vrouwtje met oversteken; koop een bloemetje voor je moeder; neem taart mee voor je collega's. Van alles is mogelijk.

Sommige van deze voorbeelden zouden we eigenlijk altijd moeten doen. Maar door drukte of stress vergeten we dit wel eens.

Denk er op deze dag eens aan, en je zult zien dat je je zelf ook een stuk beter voelt!
There is only one religion
pi_122979872
Ik ben altijd aardig 7.gif
Twiddel
pi_122980081
quote:
7s.gif Op zondag 17 februari 2013 10:37 schreef Gray het volgende:

[..]

Lastig wel, het vergt veel oefening en geduld om met boosheid en agressie te leren omgaan. Sommigen zoeken een uitlaatklep, al zou ik dat zelf niet aanmoedigen. Immers voorkom je daarmee geen boosheid en agressie, maar herleidt je het slechts. Het is wel een eenvoudige methode, maar zou het niet ideaal noemen.

Zelf zou ik meditatie en mindfulness aanmoedigen (in principe hetzelfde), omdat je daarmee rust krijgt en ook leert je niet te laten identificeren met je emoties en gedachten. Het resultaat is dat alle negatieve (en ook positieve) invloeden van buitenaf volledig van je afglijden, als een lotusbloem in bloei. Geluk en vrede komt dan van binnen en straalt naar buiten, onafhankelijk van of buiten de zon schijnt, of dat het dondert en bliksemt. O-)
Misschien is dat wel iets voor mij inderdaad..
Maar het viel ook wel te verwachten dat het weer eens gebeurde.
Ben nogal gestrest, Donderdag neem ik afscheid van de dagbehandeling. Daarna krijg ik een nieuwe pgb'er die 2 keer per week komt (wat ik echt super leuk vind!) :) mijn moeder heeft me aangemeld voor huiswerkbegeleiding 2 keer per week. Op Vrijdag kom ik terug naar de dagbehandeling voor een cursus. Op Woensdag kom ik ook terug voor een cursus, en dan heb ik ook nog gewoon school..ik ben weer helemaal thuis wat sowieso lastig gaat worden..Ik moet na verloop van tijd misschien stoppen met medicatie, en mijn cijfers op school zijn ook niet bepaald goed. Verder is er een irritant kind, wat mij de hele tijd uitdaagt. Waar ik niks tegen kan doen, ik moest ook nog eens het eten op mijn afscheid kiezen wat ik moeilijk vond, want dan is het geen normale dag meer. Omdat ik het eten moet kiezen, mijn ouders die zich niet aan spraken houden, en dat terwijl ik niet tegen het niet houden aan afspraken kan. Mijn ouders die ik straks ineens weer zie, terwijl ik gisteren ontplofte. Mijn schoenen die nog niet de juiste kleur veters hebben en die ik verdomme gewoon moet dragen. Wat niet kan omdat het niet de juiste veters zijn.

Maar verder is alles oke, die dingen houden me alleen bezig.

@dance: Ik ben normaal best vriendelijk hoor haha :) Nouja vriendelijk is misschien een groot woord..maar ik doe mijn best!
  zondag 17 februari 2013 @ 11:28:30 #96
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_122980083
quote:
7s.gif Op zondag 17 februari 2013 00:08 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik was al redelijk geprikkeld toen ik thuis kwam, toen hoorde ik dat we later gingen eten..alweer..werd ik boos. Maargoed, omdat ik me daar zo aan ergerde werd ik uitgemaakt voor kleuter. En eigenlijk had ik een time out moeten nemen maar dat deed ik niet. Want ik was de controle over mezelf al kwijt, en nu logeer ik bij mijn oma.
Ik word ook altijd behoorlijk kribbig als ik niet op tijd eet.
Maar het leven loopt niet altijd zoals je dat wil, dus houdt daar rekening mee.
De oplossing in het voorbeeld wat jij geeft is : eet wat , een koek of boterham
Dat eten komt wel.
There is only one religion
pi_122980095
IK HEB JEUK IN MIJN OOR :(
De hele tijd al ;(
En ik kan er niet bij :'(
Twiddel
pi_122980105
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 11:28 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ik word ook altijd behoorlijk kribbig als ik niet op tijd eet.
Maar het leven loopt niet altijd zoals je dat wil, dus houdt daar rekening mee.
De oplossing in het voorbeeld wat jij geeft is : eet wat , een koek of boterham
Dat eten komt wel.
Dat mocht allemaal niet. Maar het gaat er niet om dat ik mijn eten niet kreeg, het gaat erom dat het weer niet volgens afspraak ging. En daar kan ik niet zo goed tegen..
  zondag 17 februari 2013 @ 11:30:03 #99
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_122980109
quote:
2s.gif Op zondag 17 februari 2013 11:29 schreef summer2bird het volgende:
IK HEB JEUK IN MIJN OOR :(
De hele tijd al ;(
En ik kan er niet bij :'(
gelukkig kun je nog lezen wat hier "gezegt "wordt ;)
There is only one religion
  zondag 17 februari 2013 @ 11:33:25 #100
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_122980162
quote:
7s.gif Op zondag 17 februari 2013 11:29 schreef Catnip het volgende:

[..]

Dat mocht allemaal niet. Maar het gaat er niet om dat ik mijn eten niet kreeg, het gaat erom dat het weer niet volgens afspraak ging. En daar kan ik niet zo goed tegen..
Tsja....., ik probeerde alleen maar om je een handvat te geven . :@
btw was het winkelen met je vader leuk, ik bedoel heb je nog wat leuks gekocht?
There is only one religion
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')