abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 januari 2013 @ 10:54:11 #1
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122204451
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
3!
  dinsdag 29 januari 2013 @ 10:57:00 #2
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122204537
Ha, thnx voor de adviezen dames, ik ga inderdaad maar eens een lk zoeken. Stille ondervoeding zou ik ook niet willen, dan liever overproductie. Voordeel is dat zonder een tepelhoedje wel weer makkelijker buiten de deur te voeden is. Ik lek overigens alweer keihard door m'n lilypads heen -O- iemand daar nog tips voor?
3!
pi_122207522
Ja, zoogkompressen. Lilypads zijn niet bedoeld voor het opvangen van hoeveelheden melk gedurende de dag. Ze kunnen maar een klein beetje hebben, bijvoorbeeld met een avondje uit. Je hebt wegwerpkompressen en wasbare. Ik had wasbare gebruikt van Avent, maar dat doe ik geen tweede keer. Vind plakstrips toch wel prettig, ze verschoven altijd bij mij.
pi_122207584
Overigens werden mijn borsten heel snel zindelijk na het juist niet meer gebruiken van kompressen. Misschien omdat je het anders toch stimuleert door de wrijving? Ik heb dat van meer vrouwen gehoord. Zelfde voor het gebruiken van een bh 's nachts.
pi_122208041
Mijn borsten zijn ook redelijk zindelijk, maar ik heb heule grote wollen zoogcompressen en die zijn heerlijk warm tegen de Raynaulds.
En als ik dan eens wel lek, ga ik er dwars doorheen :P
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:40:02 #6
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122210060
Oh, echt? Ik was juist van de (wegwerp)compressen af omdat die doorlekken. En bij Stef heb ik tot het einde aan toe gelekt, en niet zuinig ook.. Ik slaap nu in bv-hemdjes met een shirt eroverheen, zodat ik bij nachtvoedingen geen koude buik heb. Helemaal zonder iets slapen lijkt me erg nat :P
3!
pi_122210755
Ik gebruik de kompressen van natusan. Mijne lekken nog wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122213804
Ik gebruik wasbare compressen, na 7,5e maand lek ik nog steeds :( al begint het nu wel iets minder te worden..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_122217979
De vorige keren sliep ik ook altijd met een bh aan vlogen de pakken zoogcompressen er doorheen.
Dit keer gewoon naakt 's nachts en geen zoogcompressen.
Nou had ik de eerste weken natuurlijk ook nauwelijks melk :P
Soms lekkages, met name 's nachts, en ik draag gewone bh's. Geeft wat meer druk dan een voedingsbh, misschien daarom ook geen lekkages?
.... met gevoel voor drama....
pi_122218121
Kersjes
Sinds ik gewone bh's draag zijn mijn borsten ook zindelijk, had daar geen verband tussen gezien maar dat zou goed kunnen!
pi_122218620
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 12:52 schreef freecell het volgende:
Mijn borsten zijn ook redelijk zindelijk, maar ik heb heule grote wollen zoogcompressen en die zijn heerlijk warm tegen de Raynaulds.
En als ik dan eens wel lek, ga ik er dwars doorheen :P
Wollen? Nu stel ik me van die door oma gebreide zoogcompressen voor? :D
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 29 januari 2013 @ 17:25:24 #12
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122219596
Wollen, lekker warm, neemt veel op en heel zacht.....

pi_122219934
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:56 schreef Zoë23 het volgende:
Kersjes
Sinds ik gewone bh's draag zijn mijn borsten ook zindelijk, had daar geen verband tussen gezien maar dat zou goed kunnen!
Ik had het ook bij baby 3 pas door :D
.... met gevoel voor drama....
pi_122223286
Ik heb gewoon goed passende voedingsbh's en niet die van 14 eu bij de h&m. Dat maakt misschien wel verschil?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122224008
Ik heb er 1 van noppies, en 1 van de prenatal, maar die zitten voor geen meter. Ik draag nu die enorm lelijke dingen van medela. Ik moet, nu het wel lekker loopt, en ik van plan ben even door te gaan, maar op zoek naar wat goede bh's. Ik wil ze het liefst wel passen, dus maar naar de verschrikkelijke bv winkel hier in de stad. Het is de enige hier die fatsoenlijke bh's verkoopt.
*poef* nu is het weg
pi_122224131
Ik had noppies gepast ja, nou voor geen meter. Geen ondersteuning niets.
Ik heb er 1 voor nood van de prenatal. Die gaat nog wel. Ben er niet kapot van.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122224175
Dit is zo'n dikkere, soort gevulde. Maar die klapt niet fijn naar beneden. Zit totaal niet lekker.
*poef* nu is het weg
pi_122224726
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 19:18 schreef kaatjejannie het volgende:
Dit is zo'n dikkere, soort gevulde. Maar die klapt niet fijn naar beneden. Zit totaal niet lekker.
Ja die heb ik ook. Kan er net mee door als de anderen zijn onder gespuugd zijn.

Ik heb er 2 van marlies <3. Fijn spul.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122224992
Ik droeg voor mijn afvallen ook Marlies. Die waren na het afvallen te groot. Ik wilde nu nog niet veel geld er aan uitgeven, wat als het nou maar weer 6 weken nodig was..

Vanmiddag vroeg mijn schoonvader nog hoe lang ik nog van plan was Luuk bv teg geven. Het kwam er echt heel naar uit. Maar ik denk dat hij het niet zo naar bedoelde. Het gaat heel slecht met hem en hij doet echt heel nors.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*poef* nu is het weg
pi_122228721
Aww KJ :{

Ik heb het de vorige keren met die nikserige Hema-bh's gedaan. Zou voor tijdelijk zijn, tot ik wat beters tegen zou komen. Maar ik vond het eigenlijk wel best :D
Ik heb ook niet zo'n grote maat, dat scheelt vast. Nu had ik welgeteld 2x zo'n bh weer aan. Ook alvast zoogcompressen erin gestopt en kom maar op met die melk!
Maar er kwam niks :'(
Hele dagen met bloot bovenlijf en baby ertegenaan rondgelopen voor het broodnodige huid-op-huidcontact. En daarna was ik er klaar mee, ben dus gewoon m'n eigen bh's weer gaan dragen.
.... met gevoel voor drama....
pi_122230604
Ik heb voedingsBH's van Hotmilk, die vind ik het fijnst :) Ik pas mn oude BH's niet meer, die zijn flink te klein ;(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_122230881
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 19:36 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik droeg voor mijn afvallen ook Marlies. Die waren na het afvallen te groot. Ik wilde nu nog niet veel geld er aan uitgeven, wat als het nou maar weer 6 weken nodig was..

Vanmiddag vroeg mijn schoonvader nog hoe lang ik nog van plan was Luuk bv teg geven. Het kwam er echt heel naar uit. Maar ik denk dat hij het niet zo naar bedoelde. Het gaat heel slecht met hem en hij doet echt heel nors.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik haal ze van marktplaats. Nieuw. Maar voor de helft van de winkelprijs.

En wat naar van je schoonvader. Heeft hij psychische problemen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122230923
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:05 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb voedingsBH's van Hotmilk, die vind ik het fijnst :) Ik pas mn oude BH's niet meer, die zijn flink te klein ;(
Mijn eigen maat 70 D. Nu 75 f. Gaat niet passen niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122231004
Ik ben van 75C naar 80F gegaan, no fun :(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_122234965
Ik gebruikte de compressen van DA eigenmerk, ik vond ze heel fijn! Gelukkig nu niet meer nodig. Ze lekker niet.

Borsten zijn groot als ze vol zitten, en na een voeding is t maar slappe hap. Ik geloof toch wel dat borstvoeding killing is voor je borsten. Dat leeg-vol-leeg-vol kan niet goed zijn voor de elasticiteit.. Maar t weegt niet op tegen de voordelen vind ik!

Vraagje, hoe maken jullie je flesjes schoon? Ik steriliseer ze wel na elk gebruik in de magnatron met een sterilisator. Maar nu zit er toch wel aanslag aan de binnenkant. Afwassen met afwasmiddel? En moet ik dan een dure speciale afwasborstel kopen?
pi_122235118
Mijn flessen gaan de vaatwasser in.

En je borsten worden ongeveer zoals ze waren voor je zwangerschap. Hangborsten krijg je niet van borstvoeding. Je borsten worden al groter in de zwangerschap.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122235145
Ik heb een mini tiet en andere is huge :') geen idee wat mijn maat is..gebruik gewoon hema sportbh en gooi ze in de wasmachine op 60c :Y ze zitten echt zo lekker

Ik was gewoon met warm water en biologisch afwasmiddel (tot een maat of 10 heb ik magnetron sterilisator gebruikt)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:14:56 #28
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122235704
Hier gaan flessen in de vaatwasser en BH's draag ik van Anita. Ik heb er twee en die draag ik nu al sinds de geboorte van Lientje, dus ga eens op zoek naar nieuwe, ik koop ook gerust via MP, vorige keer ook gedaan, mense die het dan kopen en dan toch geen bv geven en het van de hand doen.
Ik heb alleen het idee dat ik ze nu nog een maatje groter nodig heb.....waar gaat dat eindigen. Ik heb nu al Cup FF, ze mogen gerust zo blijven, gewoon weer D mag ook.

KJ, wat een nare toestand... :*
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:25:08 #29
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122236451
Hoe weten jullie dan zelf wat voor maat jullie hebben? :@ . Ik haat bhs kopen.
pi_122237493
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:25 schreef pessie het volgende:
Hoe weten jullie dan zelf wat voor maat jullie hebben? :@ . Ik haat bhs kopen.
Gewoon, passen :D
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:49:46 #31
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122238018
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:41 schreef WupWup het volgende:

[..]

Gewoon, passen :D
En dan zit het goed? Ik ben een beetje mislukt op dat gebied, ik kan het echt niet bhs kopen.
pi_122238376
Misschien moet je dan eens zo'n duur winkeltje binnenstappen waar een fossiele dame achter de toonbank staat. Die kunnen goed meten. Sowieso is mijn ervaring dat de wat duurdere bh's echt véél beter zitten en langer meegaan. Dus uiteindelijk echt de uitgave waard.
pi_122238569
Ik koop ook liever geen bh's online. Elk merk valt,weer anders. Ik heb bh's van cup c tot cup f in de kast liggen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 52% gewijzigd door kaatjejannie op 29-01-2013 23:16:34 ]
*poef* nu is het weg
pi_122241122
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:49 schreef pessie het volgende:

[..]

En dan zit het goed? Ik ben een beetje mislukt op dat gebied, ik kan het echt niet bhs kopen.
+1

Mijn bh's zitten op zich best goed. Maar ik moet opletten dat mijn borsten niet te vol raken, vooral als ik aan het werk ben. Dan floepen mijn tepels namelijk de cup uit :@ Met alle nattigheid van dien...
.... met gevoel voor drama....
pi_122241146
KJ :*
.... met gevoel voor drama....
pi_122243026
Kj wat rot van je schoonvader :*

Ik gebruik de voeding bh's van de Hema en die bevallen mij prima. Ga binnenkort wel nieuwe kopen want ze zijn een beetje af. En zoogcompressen heb ik niet nodig, zelfs als C een nacht door slaapt en ze staan op ontploffen dan lekken ze niet.
pi_122243448
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:25 schreef pessie het volgende:
Hoe weten jullie dan zelf wat voor maat jullie hebben? :@ . Ik haat bhs kopen.
Passen en laten meten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122244404
KJ, dat is echt niet fijn. Hoop dat het snel beter gaat met je schoonvader.

Ik was flessen en kook ze op ouderwetse manier uit.

Inca, succes met het afbouwen van het tepelhoedje. Hopelijk kan de lk helpen.

Weten jullie hoe ik kan herkennen, dat mijn productie stabiel is? Daar bedoel ik mee, dat een keer of zelfs minder of vaker per dag voeden geen verschil uitmaakt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122244601
ik kom ook weer even advies vragen:

- de dames krijgen nu 100% bv maar ik kan ze amper bijhouden. Heb 400 ml per 24 uur nodig maar dat red ik net. Hoe krijg ik dat verder opgebouwd? Ik kolf nu zo'n 7 a 8 keer 20 min en vaker lukt eigenlijk niet.

- ik moet voor thuis een kolf huren. Gaat dus om volledig kolven en heb veel nodig. Elektrisch en dubbelzijdig lijkt mij dan het handigst en snelst. Iemand een tip mbt merk of hebben bij de thuiszorg dan maar 1 versie? En wat heb ik verder dan nog nodig?

Heleboel vragen maar kolven is mijn enige houvast dus al daar iets mis mee gaat dan trek ik dat echt niet ben ik bang
pi_122244697
Kyara, bij onze thuiszorgwinkel hadden ze alleen Medela. Een borstvoedingscentrum heeft vast meer keuze. Denk dat dat er in jouw woonplaats ook is.

Voor meer kolven Syntocinon, kan helpen. Heeft de lk niet nog tips?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 30 januari 2013 @ 08:02:09 #41
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122245000
En domperidon? Is misschien wel heel snel. Succes, je kan het. :*
  woensdag 30 januari 2013 @ 08:04:41 #42
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122245020
Even een vraagje over de ontlasting bij bv. Isabel heeft al sinds haar geboorte last van hele dunne ontlasting. Nu kan dat prima maar ik begin er aan te twijfelen. Ze groeit volgens mij prima maar ondanks de lactulose blijft ze heel erg persen en het de hele dag door uitgillen van de pijn.
pi_122245302
Synctosinon maakte bij mij het verschil qua kolven. Dat is echt wel het proberen waard :Y

hier ook een vraagje, hoe weet ik het verschil tussen bo en griep? Gisteren de hele dag al zeer pijnlijke borst, gisteravond koude rillingen en hoge koorts (nog steeds) klinkt als bo, maar ik heb ook onwijze spierpijn, hoofdpijn en iets wat voelt als een keelontsteking. Das toch niet logisch bij een bo?
pi_122246230
Synto is voor wanneer je geen goede tsr aan de kolf kunt krijgen. Domperidon is om je prolactineniveau te verhogen en maakt je afhankelijk van medicatie. Lijkt me geen goed idee om dat als eerste keuze te gaan slikken, terwijl er nog niks anders geprobeerd is om de productie te verhogen. Sowieso niet als je premature tweeling in het ziekenhuis ligt en je nog bezig bent de productie op te starten :)
Kyara, 400 ml, wauw! Een paar dagen geleden zaten we te juichen om je eerste druppel! Goed bezig zeg, wat fijn voor je meiden! Als een kindje aan de borst je productie wil verhogen, gaat 'ie regelen. Vaker om voeding vragen. Dat kun je met de kolf imiteren door -je raadt het al- vaker te kolven. Echter, je hoeft niet elke keer twintig minuten te kolven tijdens het regelen. Het belangrijkst s dat je elke keer een toeschietreflex krijgt. Meestal krijg je die binnen twee minuten. Stel, je last een paar keer dag een uur, of twee in, waarbij je vijf tot tien minuten kolft, kwartiertje rust en dan weer opnieuw. Kolfspullen alleen even afdoen met stromend water tussendoor en aan het eind een sopje. Het gaat niet om de opbrengst maar alleen om de stimulatie. Doe dat een dag of misschien twee en je productie zal weer stijgen.
pi_122246279
Heb je een verstopping free? Een rode, harde, warme plek? Een melkblaar? Blijft e productie achter aan die ene borst? Als alles nee is, klinkt een griepje waarschijnlijker.
pi_122246691
Behoorlijk pijnlijke, warme rode plek, met rode streep richting oksel. De plek zelf zit vrij diep, dus weet niet of hij echt hard is.
Maar ml belt de huisarts ff, want mijn oudste is al drie weken ziek en best wel afgevallen, en dat kan hij niet hebben. Dus hij moet toch ff de ha bellen.
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:14:25 #47
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122247210
Klinkt als bo free. Shit, krijg je dat ercook nog bij -O-
pi_122247793
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 07:15 schreef Kyara het volgende:
ik kom ook weer even advies vragen:

- de dames krijgen nu 100% bv maar ik kan ze amper bijhouden. Heb 400 ml per 24 uur nodig maar dat red ik net. Hoe krijg ik dat verder opgebouwd? Ik kolf nu zo'n 7 a 8 keer 20 min en vaker lukt eigenlijk niet.

- ik moet voor thuis een kolf huren. Gaat dus om volledig kolven en heb veel nodig. Elektrisch en dubbelzijdig lijkt mij dan het handigst en snelst. Iemand een tip mbt merk of hebben bij de thuiszorg dan maar 1 versie? En wat heb ik verder dan nog nodig?

Heleboel vragen maar kolven is mijn enige houvast dus al daar iets mis mee gaat dan trek ik dat echt niet ben ik bang
Heel effectief om je productie te verhogen is clusterkolven. Er zijn verschillende methoden, maar ik heb deze gebruikt: 15 min kolven - 10 min rust - 10 min kolven - 10 min rust - 10 min kolven. Tussendoor hoef je de kolf niet schoon te maken of melk in de koelkast te zetten. Hielp bij mij echt heel goed. 1x per dag zo'n sessie.

En na 5 dagen ben ik met domperidon gestart, maar dat zou ik in overleg met de lk doen. Je wordt er wel afhankelijk van, maar het kan snel resultaat geven.

Bij onze thuiszorg hadden ze dezelfde kolf als in het ziekenhuis, zo'n grote medela. Daarna heb ik zelf een dubbelzijdige kolf van Ardo gekocht.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122247880
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:14 schreef pessie het volgende:
Klinkt als bo free. Shit, krijg je dat ercook nog bij -O-
I will survive ;) maar ha wil dat ik langs kom en dat gaat hem niet worden. Dus ml gaat wel ff met oudste heen, maar ik ga ko als ik nu in een wachtkamer ga zitten. En ik moet er ook nog heen lopen, wordt hem niet.
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:46:49 #50
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122247893
Kyara, geen tips verder, maar wel een *O* voor al 400 ml per 24 uur, wat goed zeg! :*
pi_122247912
Free, sterkte. Ik vind het ook wel als een bo klinken. Ook beterschap voor je oudste! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:47:44 #52
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122247920
En Free, bah zeg, wat balen....en dat de huisarts dan ook niet even een kuurtje voorschrijft. :{
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:19:47 #53
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122248702
Free, ik stel voor dat je dat even tegen de h a zegt, dan loopt ie die 50 meter maar even naar jou toe. Als jij je zo rot voelt moet hij gewoon komen.
pi_122249214
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:46 schreef Juud79 het volgende:
Kyara, geen tips verder, maar wel een *O* voor al 400 ml per 24 uur, wat goed zeg! :*
Dat idd *O*
Goed bezig :*

Gisteren cb geweest. 7325 bij 66 cm met precies 6 maanden. Eerst nog twijfel of ik tussendoor moest komen wegen. Maar ze vond dr heel beweeglijk en zich goed ontwikkelen, dus vond t prima gewoon met 8,5 maand weer te wegen.
Ze heeft alleen niet zo'n mooie curve :')
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:50:40 #55
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122249693
Shit ben nu niet thuis maar heb nog gekolfde melk op mijn nachtkastje staan. Kan ik dat nog invriezen? Als ik over een uurtje thuis ben?
pi_122249721
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:19 schreef pessie het volgende:
Free, ik stel voor dat je dat even tegen de h a zegt, dan loopt ie die 50 meter maar even naar jou toe. Als jij je zo rot voelt moet hij gewoon komen.
dat zei m ook al tegen hem, maar hij vond het onzin. Ik zit nu half rechtop, om voor mini te zorgen, maar dat wil eik ook al niet. Dus ik ga maar gewoon niet dan.
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:53:21 #57
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122249787
quote:
3s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:51 schreef freecell het volgende:

[..]

dat zei m ook al tegen hem, maar hij vond het onzin. Ik zit nu half rechtop, om voor mini te zorgen, maar dat wil eik ook al niet. Dus ik ga maar gewoon niet dan.
Is je ha gewoon lui of denkt hij dat het allemaal wel meevalt? Lijkt me dat je ab nodig hebt.
pi_122249863
Kyara Wup heeft al tips gegeven dus verder een hele dikke :* van mij!

free beterschap :*

Son drinkt je kleintje minder? of krijgt ze meer bijvoeding dan ze bv drinkt?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122250177
Nee ze krijgt nog amper bijvoeding. Zijn met 5,5 maand een beetje begonnen en nu wat actiever.
Ze ging rond de 3 maanden al afbuigen geloof ik.
Nou ja kijk wel waar ze over 2 maanden zit. De laatste weken drinkt ze juist beter, dus verwacht dat ze nu beter omhoog gaat.
pi_122251829
Kyara, wat fijn dat je 100% op bv zit. Ik zag dat je tips gehad had. Ik hoop dat ze werken voor jou

Free, beterschap. Wat vreemd dat de HA niet eens langs komt.

Hier gaat de bv steeds beter. Ik heb echt een klein vreetzakje. Mevrouw is nu al terug op haar geboortegewicht (zit er zelfs boven) De poepluiers liegen er ook niet om.
pi_122251848
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:06 schreef Ticootje het volgende:
Mijn flessen gaan de vaatwasser in.

En je borsten worden ongeveer zoals ze waren voor je zwangerschap. Hangborsten krijg je niet van borstvoeding. Je borsten worden al groter in de zwangerschap.
Ongeveer :')
Ze zijn bij mij echt nooit meer zo geworden als voor de zwangerschap. Slappe hap werd het. Het was al nooit echt veel maar het werd er niet beter op na de zwangerschap. Maar was denk ik inderdaad niet door de borstvoeding.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_122251962
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 13:22 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ongeveer :')
Ze zijn bij mij echt nooit meer zo geworden als voor de zwangerschap. Slappe hap werd het. Het was al nooit echt veel maar het werd er niet beter op na de zwangerschap. Maar was denk ik inderdaad niet door de borstvoeding.
Lol die heb ik even gemist, maar het is bij ook bepaald niet ongeveer hetzelfde meer :') Slapper, check, maar ook zebrastrepen door de stuwing. En helaas heb ik er ook geen cup extra meer aan over gehouden.
pi_122252160
Ach ook wel handig, als ze in de weg zitten gooi je ze gewoon even over je schouder :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_122252292
Ja, voordeel van de derde, ik kan liggend op mijn rug bv geven als m naast me ligt :X

Nba de oudste veerde ik wel terug, na de tweede niet, en die heb ik niet gevoed.
pi_122252355
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 13:37 schreef freecell het volgende:
Ja, voordeel van de derde, ik kan liggend op mijn rug bv geven als m naast me ligt :X

Nba de oudste veerde ik wel terug, na de tweede niet, en die heb ik niet gevoed.
:D *thee op m'n scherm*
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_122252486
thanx voor de tips. Ga zeker proberen te clusterkolven. :Y

D. heeft vanmiddag live bij me gedronken. Geen idee hoeveel ze binnen heeft gekregen maar haar techniek was goed. Had alleen net wel gekolfd maar er kwam ws toch nog wel genoeg uit.

Verder is hun voeding weer opgehoogd dus het blijft een race tegen de klok. Wordt ook logistiek lastig om de melk weer in het zknhs te krijgen want kan geen voorraad aanleggen.

Free, sterkte :*
pi_122252710
Kyara heeft alleen D gedronken? niet J ook?
Hebben ze in het zhk voorraad donor moedermelk eigenlijk?

R drinkt ook bij mij als ik op mijn rug lig hoor! en ze is mijn eerste :P ik heb haar hoofd op mijn arm en zo op mijn oksel zeg maar <3
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122252741
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 13:32 schreef Estrys het volgende:
Ach ook wel handig, als ze in de weg zitten gooi je ze gewoon even over je schouder :P
_O- _O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122252954
Mijn borsten zijn een tijdje erg slap en inhoudsloos geweest, maar zijn nu weer terug op hun oude niveau. Veel is het nooit geweest en zal het ook nooit worden (B), maar ze zijn wel weer even stevig dan voorheen. Helemaal sinds ik weer aan de gewone pil ben. Nadeel is wel dat ze nu gevoeliger zijn en dat ik m'n knobbels weer voel (mastopathie). Komt mss ook er weinig vet in zit. Ik voel nog steeds die schijven (klieren) zitten die je in je puberteit zo goed voelt.

M'n tepels zijn wel wat langer dan voorheen. :+
  woensdag 30 januari 2013 @ 14:43:24 #70
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_122254578
aviva heeft vannacht bij opa en oma geslapen, dus ik heb haar sinds gisterochtend niet meet gevoed. Gaat prima, maar ik heb uiteraard weer een harde/stevigere plek op de plaats waar destijds dat abces zat. :') Madam heeft vanmiddag dus weer wat te doen. ;)

kyara, gaat het clusterkolven? wel gaaf dat je ze volledig bv kan geven!
Waarom heeft alleen D bij je gedronken? Was het alleen buidelen met haar en niet met haar zus?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_122255187
Wauw, dat ze nog zo vaak bij je drinkt dat je nog stuwing hebt, joh! Hoe vaak is dat ongeveer? Kolf jij nog op je werk ook dan?

Hier heeft L 'zelf' zo geledeidelijk afgebouwd dat ik zeker het laatste half jaar geen stuwing meer gehad heb. Maar goed, feit dat ik werk en op een gegeven moment gestopt ben met kolven op m'n werk, zal daar ook debet aan geweest zijn.
pi_122256518
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 13:42 schreef Kyara het volgende:
thanx voor de tips. Ga zeker proberen te clusterkolven. :Y

D. heeft vanmiddag live bij me gedronken. Geen idee hoeveel ze binnen heeft gekregen maar haar techniek was goed. Had alleen net wel gekolfd maar er kwam ws toch nog wel genoeg uit.

Verder is hun voeding weer opgehoogd dus het blijft een race tegen de klok. Wordt ook logistiek lastig om de melk weer in het zknhs te krijgen want kan geen voorraad aanleggen.

Free, sterkte :*
Sowieso, knap om te lezen hoe je zo voor 2 dametjes aan het werken bent. Ik vind voor 1tje kolven al uitdaging genoeg.

Wat bij mij (tot nu toe, maar goed pas 4 weken) werkt is elke voeding consequent blijven kolven. Merk heel goed dat als ik 1x vergeet het niet meer word maar eerder minder 2 voedingen later.

De eerste dag zat ik met heel veel moeite op 10ml per voeding, in het einde van de kraamweek was het zeker 100 a 150ml. En nu 150ml per keer kolven met uitschieters naar 200.
Zeker niet super veel, maar merk dat het kolven soepeler ging met de dag. In het begin was de laagste stand van het kolfapparaat meer als genoeg, nu verhoog ik steeds tijdens het kolven en kan ik op maximale toeren kolven op het einde en loop het er goed uit.

Heb bij de thuiszorg een medela kolf gehuurd, zo eentje als het ziekenhuis ook gebruikt. Je kunt met 2 borsten tegelijk kolven, maar dat kan ik niet waarderen. Vind het zelf onhandig en kolf liever elke borst op zijn eigen tempo af.

Wat bij mij ook helpt is weten wanneer ik het meeste kolf en voor die voeding gewoon beter gaan zitten en niet willen haasten. Helaas is dat die van +- 3 uur 's nachts. Maar blijf ik daar net iets langer zitten dan kolf ik zo 50ml meer weg (wat ik veel vind op 150 ml). Heb al menig potje patience op mijn mobiel gespeeld ondertussen.

En vooral wat in het boekje van de kolf ook staat, op een ontspannen stand kolven. In het ziekenhuis pushte ze me naar hard kolven het beste. Maar op een lagere stand als het goed voelt kolft het veel fijner dan op de hoogste stand als het irriteert.
  woensdag 30 januari 2013 @ 15:35:20 #73
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_122256848
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 14:58 schreef -Spring het volgende:
Wauw, dat ze nog zo vaak bij je drinkt dat je nog stuwing hebt, joh! Hoe vaak is dat ongeveer? Kolf jij nog op je werk ook dan?

Hier heeft L 'zelf' zo geledeidelijk afgebouwd dat ik zeker het laatste half jaar geen stuwing meer gehad heb. Maar goed, feit dat ik werk en op een gegeven moment gestopt ben met kolven op m'n werk, zal daar ook debet aan geweest zijn.
ik ben met 12mnd gestopt met kolven. Dat was dus echt een paar maanden met klaptieten Aviva ophalen van het kdv :D

op kdv-dagen drinkt ze 3x bij mij. Bij het wakker worden, na ophalen en vlak voor het slapen gaan. Op dagen dat ze thuis is, minimaal 5 keer. Ze drinkt zichzelf in slaap voor middagslaapje.

Stuwing is alleen rechts, links is zwaar, maar niet gestuwd. Maar niet kraamtijdstuwing, dus komt wel goed.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_122258492
Ik ben O+ op Faye haar curve hoor!


Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_122259068
Wow wat gaat dat gewicht hard omhoog Marjolijntje *O*
pi_122263126
mooi marjolijntje!

J. Heeft wel de mogelijkheid gehad om te drinken maar die hield het bij sabbelen en slapen. Morgen komt de logopedie ook voor haar.
  woensdag 30 januari 2013 @ 18:08:59 #77
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_122263770
marjolijn, wat een mooie curve!!

kyara, is logopedie voor mondmotoriek en zo? Helpt ze ook met aanleggen?

Aviva heeft me verlost :D rechts stond inmiddels redelijk vierkant, maar daar wist madam wel raad mee. Links ging niet "op" maar dat verbaast me niets. :)

en nu heeft ze de hik O+ gulzig gedronkken O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_122265192
davinia, logopedie is voor de slik- en zuigtechniek. Ze krijgen nu nog sondevoedig en nu moeten ze steeds meer zelf drinken uit borst of fles. Die techniek komt pas met 34 weken dus alle kindjes die voor die tijd geboren worden krijgen logopedie om te kijken of ze het aankunnen.
pi_122266533
Ohh F.leur is ineens super afgeleid tijdens het drinken. Wel heel grappig dat ze steeds lacht tijdens het drinken, maar t schiet niet echt op haha.
Wat ben ik toch gek op mijn meisje!

Ze was trouwens goed aangekomen! Weegt nu 6580gr bij 65cm met 4maanden. Jeuj!
pi_122266684
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 13:37 schreef freecell het volgende:
Ja, voordeel van de derde, ik kan liggend op mijn rug bv geven als m naast me ligt :X

Nba de oudste veerde ik wel terug, na de tweede niet, en die heb ik niet gevoed.
Ik moest denken en toen kwam m'n drinken mijn neus uit, hihi
pi_122279978
Aviva toch, nog zo dol op mama-melk O+

Kyara, je bent goed bezig joh!

En Omentielvo ook *O*

Freecell, beterschap voor jullie :*

Hier ook ehhh.... minder stevige, halflege uitgerekte zakjes met streepjes. Geeft niet, ik heb een matchende buik :') ;(

Hadden we het gister nog over bh's? Vanmiddag op het werk ineens scherpe pijn in mijn borst. Beugel in 2en en scherpe punt die in me prikte :X
Dat moet een voorteken zijn, morgen maar eens een goede gaan kopen :Y
.... met gevoel voor drama....
pi_122280006
ooops }:|
.... met gevoel voor drama....
pi_122286822
Marjo, mooie curves!

Son, Elises curve vlakt wel af. Gelukkig dan maar dat ze het geen probleem vond. Wel grappig jouw dochter weegt met 6 maanden bijna zoveel als de mijne met bijna 9 maanden. De jouwe had wel een kleine voorsprong bij d'r geboortegewicht zo te zien.

Kyara, fijn dat de logopedie komt. Hopelijk helpt het J. *O* voor het drinken van D.

Davinia, gelukkig dat je dochter de stuwing redelijk kon wegdrinken.

Kwisted, mooi gewicht.

Kersjes, succes met bh koop.

Weet iemand hier hoe je merkt dat de productie zo stabiel is, dat best wat minder of meer voeden geen verschil uitmaakt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122287141
Ik heb al eens eerder gepost dat ik niet zo geloof in stabiliteit, wel in flexibiliteit. Je productie pas zich immers aan aan de vraag. Maar in de loop der tijd kun je vaak makkelijker je productie weer iets opkrikken.
Als je structureel minder gaat voeden, zakt je productie gewoon.
pi_122287705
Sonnetje, inderdaad een afvlakking, maar zo te zien pakt ze nu wel beter haar lijn op :).

Marjolijn, Faye groeit hard ^O^

Davinia, wat drinkt ze nog veel! Dat zie ik hier toch niet gebeuren, overdag gaat voeden grotendeels op mijn verzoek en na één borst heeft hij het vaak wel weer gezien. Alleen op kdv-dagen wil hij 's middags nog wel eens langer blijven hangen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122287893
Man heeft gisteren toen hij bij de ha was toch even gezegd dat ik wel heel erg van de wereld was en icm met de rode striem heeft ze toch een abkuurtje meegegeven.
Zal ik vast gynodactarin inslaan? ;)

Oudste ook aan de ab trouwens, gaat lekker hier ;)
pi_122290613
Davinia ze drinkt nog zo veel <3

Phaidra echt? haalt hij het snachts in? of drinkt hij lekker wat anders?

Kwisted fijn van de staats!! je kleintje doet het echt super!

freecell beterschap!!

haha kers :D dat is niet lekker!! ik draag niks meer met beugels..kan ik sinds de zwangerschap niet goed meer tegen

Tinu een dikke :* voor jou!

Kyara hoe gaat het met jou? wanneer mag je naar huis?

Ik had een vraag
ik kolf nu nog steeds omdat papa geeft een flesje voor dat hij naar bed brengt smiddags als ik op werk ben vrijdag..ze drinkt soms 150 soms 200 hangt af of er tandjes zijn of sprong
Stel ik zou niet meer kolven bijvoorbeeld als ze 18 maanden is..wat zou papa in het flesje kunnen doen?
koemelk wil ik niet, ik vind het niet echt lichtverteerbaard. En sowieso niet nodig.
Zijn er suggesties?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 31 januari 2013 @ 11:12:07 #88
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122290751
Geitenmelk, rijstmelk, thee, water, yoghurt aangelengd met wat water?
pi_122292043
Curves!




Def tijd voor bijvoeding, verder doet ze het super :) 6706 en 65 cm. Tis een kleintje
pi_122293914
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:07 schreef bitterend het volgende:
Phaidra echt? haalt hij het snachts in? of drinkt hij lekker wat anders?

Ik had een vraag
ik kolf nu nog steeds omdat papa geeft een flesje voor dat hij naar bed brengt smiddags als ik op werk ben vrijdag..ze drinkt soms 150 soms 200 hangt af of er tandjes zijn of sprong
Stel ik zou niet meer kolven bijvoorbeeld als ze 18 maanden is..wat zou papa in het flesje kunnen doen?
koemelk wil ik niet, ik vind het niet echt lichtverteerbaard. En sowieso niet nodig.
Zijn er suggesties?
Ik leg hem nu aan voordat hij gaat slapen en als hij wakker wordt. Dat zijn momenten dat hij zijn aandacht redelijk bij het drinken kan houden. De rest haalt hij 's nachts in. We zijn wel begonnen met oefenen met water / thee drinken uit een tuitbeker, maar dat snapt hij nog niet zo. Uit een gewone beker snapt hij het wel, maar gaat er nog maar weinig echt in :+.

In aanvulling op Juud: je hebt ook amandelmelk. Ik weet niet hoe lichtverteerbaar dat is, maar het is iig plantaardig ipv dierlijk :).

SE, ze is de lengte ingeschoten!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122294983
Met 18 maanden gaf ik overdag geen flesje meer, alleen s'ochtends en voor s'avonds.
pi_122295538
En havermelk bestaat ook nog. Allemaal bij de appie te koop, makkelijk toch ;) Als je een beetje voedingswaarde erin wilt gooien, kun je het beste steeds wat afwisselen overigens.

SE, ik zou juist zeggen tijd voor wat calorieën, dus meer mamamelk, maar goed ;)
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:56:50 #93
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122295905
Rijstemelk ook :+

Oliver is 30 gram eraf ik wijt het aan actiever na ziek zijn en zijn weigeren :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_122295907
Bitterend, misschien een rare suggestie, maar gewoon een boterham?
Bij 18 maanden kunnen ze toch prima een boterham eten? En daar dan wat drinken bij als sap, water, thee?
Misschien begrijp ik je vraag verkeerd, dan moet je het zeggen hoor.
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:59:41 #95
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122296049
Ik denk dat het om het knusse van flesje/tuit geven gaat :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_122296188
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:56 schreef _evenstar_ het volgende:
Rijstemelk ook :+

Oliver is 30 gram eraf ik wijt het aan actiever na ziek zijn en zijn weigeren :+
Daar heb je een punt oO<

Dat lijkt me ook gek, van bijna volcontinu drinken naar weigeren... Is er nu al een definitieve datum voor het ziekenhuis?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122296222
Oke, maar dan zou ik daar een ander momentje voor zoeken. Bijvoorbeeld bij het wakker worden na het slapen. Vraag is dan nog steeds wat daar in moet idd. Dan heb je aan mij niks, eva krijgt karnemelk.
pi_122296654
Bedankt voor de suggesties dames!!
Havermelk, rijstmelk en amandelmelk staan op mijn lijst!

danic, ze krijgt al boterhammen en eet met de pot mee maar voor het slapen gaan ipv van mamamelk in het flesje zocht ik suggesties :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122296839
SE, hoezo is het def tijd voor bijvoeding?

Son, wat een gekke curve heeft je meiske.. Ga je nog actief daarmee aan de slag?

Bitterend, je zou er ook een knuffelmoment van kunnen maken ipv drinkmoment? Zou ze dat accepteren? Of niets aanbieden en kijken wat ze wil? En op de dagen dat jij wel thuis bent wel lekker drinken bij mama?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_122297203
Morretje op dit moment niet nee het is ook hun bed ritueel met mijn man, schone luier flesje warme mamamelk en bedje..maar misschien als ze ouder is wel!
Ik wil proberen kijken of ze iets anders in het flesje ook lekker zou vinden..gelukkig vind ik kolven geen probleem. Ben binnen een kwartier weer klaar en heb 180ml 3x per week
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122297290
Ik gooi mijn vraag uit het vorige topic er nog even in:
Is het een onrealistisch plan om tijdens mijn vier werkdagen 2-3x per dag te kolven met een handkolf? Ik vind dat fijner dan de dubbele electrische die ik in het ziekenhuis en thuis in de kraamweek had.

En nog een _O_ voor Kyara en haar doorzettingsvermogen voor de meisjes!
pi_122297419
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:11 schreef bitterend het volgende:
Bedankt voor de suggesties dames!!
Havermelk, rijstmelk en amandelmelk staan op mijn lijst!

danic, ze krijgt al boterhammen en eet met de pot mee maar voor het slapen gaan ipv van mamamelk in het flesje zocht ik suggesties :Y
Oké, zie je, toch verkeerd begrepen. Gelukkig heb je al veel goede tips gekregen vwb een vervanging.
pi_122297568
Als jij goed kolft met een handkolf, waarom niet? Je bent alleen wel twee keer zoveel tijd kwijt ivm enkelzijdig kolven.
pi_122298383
Hmmm ja, meer calorieën... Ze drinkt globaal! om 7-11-14-17-19-23 en 2 uur... Dus ik zie even niet hoe ik dat nog kan vermeerderen :X we hebben afgelopen maand wel wat problemen gehad met flesweigeren op het kdv, maar nu drinkt ze daar ook gewoon goed. Misschien dat dat nog heeft meegespeeld? En ik zit te denken, misschien moet ik er juist meer tijd tussen laten zodat ze effectiever drinkt?

En qua bijvoeding, we gaan gewoon eens rustig beginnen met een broodkorst hier en daar en wat fruit of groenten (rapley). Ik ga volgende maand gewoon weer even tussentijds wegen om het in de gaten te houden, hoef pas met 9 maanden terug namelijk.

Oh en Mineola... Ik heb drie maanden lang elke voeding (7 a 8) gekolft, met een handkolf ja (...). Kreeg last van mn armspier, maar ben dan ook gevoelig voor rsi klachten. Maar zou het gewoon proberen, elektrisch kun je altijd nog halen? Ik heb op marktplaats een tweedehands avent electrische kolf gekocht, dat elektrische stuk waar het me om ging past gewoon op mn avent handkolf :)
pi_122298548
Je zou borstcompressie kunnen toepassen om te zorgen dat ze de vettere melk binnenkrijgt?
Als er tijd is voor bijvoeding, dan toch ook voor meer borst? Of zie ik dat niet goed dan?

Bitterend, duidelijk ;) Dan hebben de andere dames al veel alternatieven aangedragen :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_122299727
Hoelang doen jullie over kolven?

Ik doe 20min over 200ml (ongeveer) met een avent handkolf. Elke borst dus 100ml gemiddeld. Smorgens gaat t beter dan savonds.
pi_122300115
Thanks voor de reacties. Ga t in eerste instantie dan gewoon met mijn handkolf proberen ja, een elektrische kopen kan altijd nog.

Kwisted, ik kolf nu incidenteel in plaats van een voeding dus niet echt vergelijkbaar. Ik kolf dan ook maar de hoeveelheid die ik nodig heb, max 160 ml. Daar doe ik ongeveer 15 minuten over denk ik? Heb t al een paar weken niet gedaan, morgen weer, zal er dan eens op letten.
pi_122300441
Morretje, ik ben niet van plan om een (borst)voeding te laten vallen? Maar ik zie geen kwaad in om bijv. na de voeding van 11 uur nog een stuk banaan te geven om mee te spelen en ontdekken? En als er dan wat in gaat is dat toch alleen maar mooi meegenomen? Of heb ik het mis :)

Ik kolf ook wel dik 20 tot 30 minuten... 180 tot 200 is wel de max 's ochtends... 's Avonds is het meer 80 tot 100..
pi_122301338
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:16 schreef Kwisted het volgende:
Hoelang doen jullie over kolven?

Ik doe 20min over 200ml (ongeveer) met een avent handkolf. Elke borst dus 100ml gemiddeld. Smorgens gaat t beter dan savonds.
ik kolf altijd 15 min. Opbrengst verschilt, max was 260, maar gebruikelijker tussen 180 en 100 (ochtend vs eind middag).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122302169
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:30 schreef SupremeEvil het volgende:
Morretje, ik ben niet van plan om een (borst)voeding te laten vallen? Maar ik zie geen kwaad in om bijv. na de voeding van 11 uur nog een stuk banaan te geven om mee te spelen en ontdekken? En als er dan wat in gaat is dat toch alleen maar mooi meegenomen? Of heb ik het mis :)

Ik kolf ook wel dik 20 tot 30 minuten... 180 tot 200 is wel de max 's ochtends... 's Avonds is het meer 80 tot 100..
Nee, je hebt gelijk. Ik interpreteerde je verhaal niet goed.

Ik kolf incidenteel en heb geen grote opbrengsten, nog geen 80 ml per borst dan. Maar meneer drinkt nog niet uit de fles, dus geen punt :D
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:55:23 #111
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122304520
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:01 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Daar heb je een punt oO<

Dat lijkt me ook gek, van bijna volcontinu drinken naar weigeren... Is er nu al een definitieve datum voor het ziekenhuis?
Borst weigeren doet hij niet hoor! Al drinkt hij nog maar 6 keer ipv de 11 keer snachts toen hij ziek was ;) overdags drinkt hij sowieso niet veel overdags keer of 4 . Hij weigert vast voedsel :) we jubilee ons de tiefus als hij 5 theelepeltjes eet :D

Ich ooit komt het goed ^^
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:59:01 #112
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122304692
Oh en afspraak is geweest ;) staat ergens in dreumes topic . Later op de laptop update Ik hier ook wel beter :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_122313477
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 08:21 schreef WupWup het volgende:
Ik heb al eens eerder gepost dat ik niet zo geloof in stabiliteit, wel in flexibiliteit. Je productie pas zich immers aan aan de vraag. Maar in de loop der tijd kun je vaak makkelijker je productie weer iets opkrikken.
Als je structureel minder gaat voeden, zakt je productie gewoon.
Wup, wat moet ik verstaan onder structureel minder kolven? Ik kolf nu 2 of 3 keer per dag, afwisselend. Kwa opbrengst maakt dat trouwens geen verschil. Met 9 maanden moet ik naar 1 keer per dag kolven. Nu is het zo, dat meneer op dit moment losvan de 2 flesjes ophet kdv zo'n 4 keer minimaal nog live drinkt.

Se, borstcompressie zou misschien kunnen helpen voor het aankomen of langer laten drinken als zij dat wil.

Wow wat een goede kolfopbrengsten. Hier is het 150ml ongeveer en daar heb ik toch wel zo'n halfuurvoor nodig.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122314516
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:14 schreef Morretje het volgende:
SE, hoezo is het def tijd voor bijvoeding?

Son, wat een gekke curve heeft je meiske.. Ga je nog actief daarmee aan de slag?

Bitterend, je zou er ook een knuffelmoment van kunnen maken ipv drinkmoment? Zou ze dat accepteren? Of niets aanbieden en kijken wat ze wil? En op de dagen dat jij wel thuis bent wel lekker drinken bij mama?
Nou ik slik nu die domperidon en heb ook het idee dat ze nu beter drinkt sinds ik dat slik. Had eerst geprobeerd alles op te.krikken met kolven enzo, maar dat werkte overdag niet.fijn met.peuter en a avonds kwam ze ook nog, waardoor ze heel onrustig dronk als ik gekolfd had. Plus dat ik veel te weinig kolfde op mn werk.
Heb wel het idee dat,ze de afgelopen maand dus wel meer de.lijn is gaan volgen. Dus hoop dat ze m op deze manier blijft volgen.

Nu kolf ik trouwens tussen de 170 en 120 per.keer. En dat is in 15/20 minuten.
Eerst was dat 100 - 60 per keer.
pi_122317352
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 13:25 schreef WupWup het volgende:

[..]

Lol die heb ik even gemist, maar het is bij ook bepaald niet ongeveer hetzelfde meer :') Slapper, check, maar ook zebrastrepen door de stuwing. En helaas heb ik er ook geen cup extra meer aan over gehouden.
Zou ik dan toch die cup F terugkrijgen als ik ooit stop? (Tov de cup hh-j die ik nu heb?)
pi_122320798
Mineola, bij mijn oudste 2 heb ik altijd mijn Avent handkolf gebruikt en dat ging prima.
Pas bij baby 3 ben ik (dubbelzijdig) elektrisch gaan kolven.
Nog geen moment spijt gehad van die aankoop!

Ik ben altijd binnen 'n kwartier klaar met kolven. 's Ochtends zo'n 240 ml opbrengst, 's middags tussen de 110 en 160 ml.

Muhh }:|
De hele dag al gedonder aan de borst. Meneer heeft een tandje door aan de onderkant en schuurt en bijt me ermee
.... met gevoel voor drama....
pi_122324113
Kersjes sterkte ermee. Borsten en tanden gaat meestal niet zo fijn samen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122329300
Even een vraagje
meneer drinkt op het moment niet heel lang, misschien nipt een kwartier aan 1 borst
hij komt keurig om de 3 a 4 uur

moet ik borst leeg kolven of heeft hij daadwerkelijk voldoende en gaat het kortere drinken niet ten kostte van de produktie?
pi_122329401
Bram drinkt niet eens 10 minuten. Die tankt zich af in een sneltreinvaart. Ik zou me er niet druk om maken zolang er genoeg geplast/gepoept wordt en de groei ok is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122329567
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:24 schreef Kersjes het volgende:
Mineola, bij mijn oudste 2 heb ik altijd mijn Avent handkolf gebruikt en dat ging prima.
Pas bij baby 3 ben ik (dubbelzijdig) elektrisch gaan kolven.
Nog geen moment spijt gehad van die aankoop!

Ik ben altijd binnen 'n kwartier klaar met kolven. 's Ochtends zo'n 240 ml opbrengst, 's middags tussen de 110 en 160 ml.

Muhh }:|
De hele dag al gedonder aan de borst. Meneer heeft een tandje door aan de onderkant en schuurt en bijt me ermee
hier was het bijten een fase. Ik dacht dat het te maken had met pijn van het doorkomen, maar het was opeens weer over, ook toen de boventanden doorkwamen deed hij het niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122329960
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 06:55 schreef Ticootje het volgende:
Bram drinkt niet eens 10 minuten. Die tankt zich af in een sneltreinvaart. Ik zou me er niet druk om maken zolang er genoeg geplast/gepoept wordt en de groei ok is.
dank je
ik dacht ook wel dat ie anders wel zou gaan regelen
  vrijdag 1 februari 2013 @ 11:02:46 #122
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122333872
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 06:16 schreef draculettetje het volgende:
Even een vraagje
meneer drinkt op het moment niet heel lang, misschien nipt een kwartier aan 1 borst
hij komt keurig om de 3 a 4 uur

moet ik borst leeg kolven of heeft hij daadwerkelijk voldoende en gaat het kortere drinken niet ten kostte van de produktie?
Isabel is ook een snelle drinker. Ben zonder verschonen binnen 15 minuten klaar en ik geef twee borsten.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 11:21:51 #123
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122334501
Moet zeggen dat ze het wel goed doet hoor. Ze clustert enorm 's avonds. Tenminste ze is heel ontevreden in de avond en om haar te troosten leg ik haar maar aan. Gister van 20.00 tot 23.00 uur regelmatig aan de borst gehangen maar de eerste voeding daarna was 05.30 en die daarna 09.00.

Mijn man wil heel graag dat ik stop met de bv zodat we kunstvoeding kunnen geven om uit te zoeken of ze toch wel niet ergens allergisch voor is. Ik baal daar echt enorm van.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 11:24:24 #124
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122334599
Becky, wat naar dat ie er zo over denkt...daar zit je niet op te wachten als je al zoveel aan je hoofd hebt, dan verwacht je juist steun...

Ben je nu gestopt met het eten van bepaalde dingen en merk je er iets van?
Volgens mij kan je daar juist me bv snel achterkomen, want als je opeens wel iets eet wat je niet at en je hebt daarna een huilend kind, dan kom je er zo toch ook achter?
pi_122334784
Oh, dat lijkt me ook erg naar, dat je eigenlijk geen steun ervaart van je partner..

En wat als blijkt dat het niet aan de voeding ligt, dan kun je niet meer terug. :{ En idd wat Juud zegt, juist met bv kun je goed elimineren. :* hoor, het lijkt me echt zo zwaar zo'n intens ongelukkige baby ;(
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_122335405
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:21 schreef becky27 het volgende:
Moet zeggen dat ze het wel goed doet hoor. Ze clustert enorm 's avonds. Tenminste ze is heel ontevreden in de avond en om haar te troosten leg ik haar maar aan. Gister van 20.00 tot 23.00 uur regelmatig aan de borst gehangen maar de eerste voeding daarna was 05.30 en die daarna 09.00.

Mijn man wil heel graag dat ik stop met de bv zodat we kunstvoeding kunnen geven om uit te zoeken of ze toch wel niet ergens allergisch voor is. Ik baal daar echt enorm van.
Wat enorm rot dat je geen steun krijgt van je man -O-. Het is misschien wat meer gepuzzel om een allergie te vinden of uit te sluiten, maar bv heeft natuurlijk wel andere grote voordelen. Al snap ik wel dat hij uit machteloosheid dan maar fv wil geven... Hopelijk komen jullie er samen uit :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122336157
Becky wat rot dat je hier geen steun in krijgt. Sterkte hoor :*
pi_122336426
Balen Becky -O-
En inderdaad, elimineren werkt juist heel erg goed! Eerst eens alleen alle melk, dat maakt vaak het meeste verschil bij een allergie :)
pi_122336879
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:29 schreef Morretje het volgende:
Oh, dat lijkt me ook erg naar, dat je eigenlijk geen steun ervaart van je partner..

En wat als blijkt dat het niet aan de voeding ligt, dan kun je niet meer terug. :{ En idd wat Juud zegt, juist met bv kun je goed elimineren. :* hoor, het lijkt me echt zo zwaar zo'n intens ongelukkige baby ;(
Ja dat dus.. -O-
Niet tof van je man :N
Wanneer moet je naar de huil poli Becky?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122337720
Wat vervelend Becky, hopelijk komen jullie er uit samen. :*

Wat heerlijk die korte drinkers zeg. Ik ben echt elke voeding een uur bezig. Hij drinkt dan ook effectief. Mijn kleine zuipschuit O+
*poef* nu is het weg
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:14:17 #131
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122338346
Mijn man is gewoon ook de wanhoop nabij. Als je al 6 weken een huilbaby hebt snap ik het ook wel.

Ik heb alle melkproducten allang uit mijn voeding geëlimineerd. En bijna alle producten waar melk in zit. De kinderarts geeft wel aan dat het 4 weken duurt voordat alle melk uit je systeem is.

Man denkt dat het ook noten of gluten kunnen zijn, daarom wil hij over op kunstvoeding. Ik laat dat niet zomaar gebeuren natuurlijk :)
pi_122339660
He Becky, vervelend, dat je man deze positie inneemt. En als je noten na 4 weken of nu gelijk al ook uit je voeding verbant?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122340371
Becky wat hebben jullie het zwaar!
Ik hoop dat jullie samen kunnen doen wat voor beide goed voelt :*
pi_122341329
*O* Man stuurt me net een bericht dat R helemaal gek is op rijstmelk
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122348197
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:27 schreef bitterend het volgende:
*O* Man stuurt me net een bericht dat R helemaal gek is op rijstmelk
fijn!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122349384
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:27 schreef bitterend het volgende:
*O* Man stuurt me net een bericht dat R helemaal gek is op rijstmelk
fijn!

Becky, hummel hier was na 4 dagen beter toen ik echt alles mert melk liet staan. En met ei en soja.
Sindsdien 2x iets met een beetje melk erin gehad en 2x een huilende baby voor 2 dagen en weer eczeem.
En melkproducten als melk en yoghurt at ik daarvoor ook al niet.
pi_122349629
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:14 schreef becky27 het volgende:
Mijn man is gewoon ook de wanhoop nabij. Als je al 6 weken een huilbaby hebt snap ik het ook wel.

Ik heb alle melkproducten allang uit mijn voeding geëlimineerd. En bijna alle producten waar melk in zit. De kinderarts geeft wel aan dat het 4 weken duurt voordat alle melk uit je systeem is.

Man denkt dat het ook noten of gluten kunnen zijn, daarom wil hij over op kunstvoeding. Ik laat dat niet zomaar gebeuren natuurlijk :)
Ik begrijp het wel een beetje denk ik. Het gaat je ook niet in de koude kleren zitten en als man sta je als het ware ook maar een beetje aan de zijlijn bij borstvoeding lijkt me. Ik weet dat mijn lief regelmatig dat gevoel heeft wanneer Jolie veel huilt en ik het soms moeilijk trek 's nachts. Jullie komen er samen vast uit, goed blijven praten samen is belangrijk.

Ik heb jbp gekocht en we gaan het dus even een paar daagjes proberen. Als het niet werkt dan bel ik maandag met de huisarts. Dat hele onrustige tot een uur of twee na de voeding (hikken, slikken, spugen en heftig met de armpjes op en neer) lijkt me niet de bedoeling. Maar dan kan de huisarts ons in ieder geval niet gewoon wegsturen met indikken van de voeding. Wil het wel geprobeerd hebben, ook al heb ik er weinig vertrouwen in.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_122350575
Wat is jbp? :@
pi_122350724
johannesbroodpitmeel?
pi_122351387
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:25 schreef lily het volgende:
johannesbroodpitmeel?
Johannesbroodplak ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_122351403
ah, bijna goed
pi_122351681
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:45 schreef lily het volgende:
ah, bijna goed
Nee hoor inderdaad Johannesbroodpitmeel. Mooi scrabble woord trouwens :P
Ranzig spul maar ze lijkt het wel in te nemen. Maar nu schreeuwde ze moord en brand na de voeding. Ik weet niet of het verband heeft.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:08:43 #143
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122354628
Ik vind het troep want het vertraagt door verdikking alleen het proces maar haalt niet de oorzaak weg en maakt het niet minder zuur..

En als kotsexpert is vloeibaar fijner kotsen dan drek :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_122355242
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:08 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik vind het troep want het vertraagt door verdikking alleen het proces maar haalt niet de oorzaak weg en maakt het niet minder zuur..

En als kotsexpert is vloeibaar fijner kotsen dan drek :+
Medicijnen halen de oorzaak van reflux ook niet weg. Is er iets wat de oorzaak weghaalt? behalve tijd?
Maar ben het met je eens. Het is troep.

Met dat laatste is deze kotsexpert het niet eens. Niets zo erg als alleen zuur kotsen. Kots liever vast voedsel. :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:50:11 #145
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_122356588
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:22 schreef Estrys het volgende:

[..]

Medicijnen halen de oorzaak van reflux ook niet weg. Is er iets wat de oorzaak weghaalt? behalve tijd?
Maar ben het met je eens. Het is troep.

Met dat laatste is deze kotsexpert het niet eens. Niets zo erg als alleen zuur kotsen. Kots liever vast voedsel. :P
maagzuurremmers neutraliseren het maagzuur. Dan komt het nog steeds omhoog, maar dan brandt het niet zo in de slokdarm.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:59:24 #146
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122357050
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:50 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

maagzuurremmers neutraliseren het maagzuur. Dan komt het nog steeds omhoog, maar dan brandt het niet zo in de slokdarm.
Dat dus ;)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_122357382
slokdarm is denk ik (nog) niet geïrriteerd want ze hoeft niet echt hard te huilen of zo als het omhoog komt. Ze lijkt ook niet echt pijn te hebben.

Na deze voeding met jbp heeft ze nog niet gespuugd trouwens.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 1 februari 2013 @ 21:19:04 #148
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_122358078
Houden zo Estrys!

Becky :{
Moeilijk dat je zijn steun niet hebt.

Dat bijten een fase ja??
Zo stom, ik kan me niet herinneren dit bij de anderen ook te hebben gehad. Ah well, elk kind is anders. En ik vergeet natuurlijk ook weleens regelmatig wat :@
.... met gevoel voor drama....
pi_122361084
Meiden ben ik weer.
Het vraagstuk bv versus fv houdtme nog steeds heel erg bezig. Vaak denk ik "ik ga dit gewoon doen" en soms vraag ik me af of ik het me niet heel moeilijk maak, want fv lijkt mij zoveel makkelijker :@
Nou ben ik heel goed in moeilijk denken en beren op de weg zien, dus ik heb weer een paar quizvragen :+
- als ik bv ga geven zou ik dit graag een half jaar willen doen (of langer, maar 6 mnd is het minimum). Nu hebben wij geen kdv, maar passen opa's en oma's op. Ik werk op maandag, dinsdag en vrijdqg. De dinsdag is van 08.30 tot 20.00. Hoe doe ik dit met voedingen? Heb ik voldoende tijd tijdens mijn verlof om een voorraad te kolven? Ik wil ook kolven op mijn werk om voldoende voedingen te hebben, maar ook om de productie goed te houden. Hoe pak ik dit aan met de opa's en oma's.

- wanneerkan ik kolven voor voorraad tijdens mijn verlof? De kleine drinkt ook bij mij, dus is er dan tijd om ook nog eens een extra voeding te kolven? Tijd wellicht wel, maar ook voeding?

- flesvoeding mag je niet langer dan uur na klaarmaken (incl. Opwarmen) geven. Hoe werkt zoiets met bv? Ik lees vaak dat jullie heel zuinig zijn op de gekolfde voedingen, wat ik heel goed begrijp. Maar stel dat papa/opa/oma denkt dat de kleine honger heeft, een voeding opwarmt en de kleine niet drinkt? Dan wordt dit weggegooid neem ik aan?
pi_122362637
In de ochtend is een goed moment om te kolven danic.
Restjes voeding wat niet opgedronken is gooi ik idd weg.
En tja als er te weinig melk is geef ik flesvoeding, maar ik ben niet zo strikt.

Ik geef overmorgen een half jaar borstvoeding, wie had dat nou gedacht:-)
Moet eerlijk zeggen dat ik er wel een beetje klaar mee ben, overdag dan, maar ja het is zo makkelijk om ff aan te leggen en ze is dan weer blij.
Met eten lust ze haast niks, dus denk dat ze evenveel blijft drinken voorlopig.
Nog even over denken wat we gaan doen.
pi_122363008
Waarom troeta? Omdat ze dan op klappen staan na een nacht? Maar dan drinkt ze toch ook bij me? Kan ik dan ook nog kolven? Ze drinkt dus niet beide borsten leeg (god, wat voel ik me dom)

En flesvoeding en borstvoeding mogen dus wel door elkaar gebruikt worden? Ik bedoel niet samen in 1 fles, maar afwisselend?
pi_122364790
Danic, s nachts maak je de meeste melk aan waardoor s ochtends je borsten het volst zijn. Vaak kan je idd een borst laten drinken en de ander kolven.

Flesvoeding en bv kunnen naast elkaar maar het is, zeker in het begin, niet aan te raden omdat het het vraag en aanbod principe verstoort (tenzij je kolft als.er kv gegeven wordt om.de vraag na te bootsen)
Lotte!
Noah!
pi_122366032
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:50 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

maagzuurremmers neutraliseren het maagzuur. Dan komt het nog steeds omhoog, maar dan brandt het niet zo in de slokdarm.
nou das niet helemaal waar hoor.
Je hebt verschillende maagzuurremmers, er zijn er die het maagzuur neutraliseren idd, zoals rennies, maar je hebt ook medicatie die de aanmaak van maagzuur inperkt (protonpompremmers zoals nexium/omeprazol of h2-blokkers zoals ranitidine/zantac) waardoor er minder maagzuur in de maag is. Daarnaast heb je ook nog medicijnen die een filmpje over het maagzuur legt waardoor het niet zomaar omhoog kan zoals gaviscon. In het geval van H2-blokkers of protonpompremmers wordt er wel degelijk minder maagzuur aangemaakt en komt er dus ook minder omhoog.

En vaak wordt een combinatie voorgeschreven van een remmend middel zoals nexium en daarnaast motilium/domperidon om ervoor te zorgen dat de maaginhoud sneller naar de darm verplaatst wordt waardoor er minder volume in de maag aanwezig is.
:)
pi_122366239
Danic, wat lastig al die vragen. Kreeg je er maar een gebruiksaanwijzing bij ;)

Qua voedingen en hoeveelheden, met borstvoeding is het t verstandigst om de hoeveelheden die je qua flesvoeding gewend bent helemaal los te laten. Mijn meiden dronken bij 8 of 10 maanden nog steeds maar 90 tot 120 cc uit een flesje. Waarbij er vaker rond de 100 werd gedronken dan dat alles opging. Als ik kijk naar flesvoedinghoeveelheden dan zou je dan al rond de 180 ofzo per fles zitten? Nouja goed, my point is, als je dat allemaal aanbiedt heb je meer kans dat je het weg moet gooien.

Mijn oppas, of het nou B. was of een van onze ouders ofzo, boden altijd 90 cc of 120 ccc aan, en als het schoon op ging en kind wilde duidelijk nog meer dan nog es 60 maken. Meestal was die 90 of 120 prima en hoefde er niets weggegooid te worden.
Toen ze jonger dan 6 maanden waren gaven we altijd 90 per keer. Ook dat ging prima. Hooguit dat ze dan iets eerder weer wat wilden drinken. Ik zorgde ervoor dat ik zelf voordat ik wegging nog een keer aanlegde, en direct zodra ik thuis kwam. Op een gewone werkdag kwam dat dus neer op ongeveer 2 voedingen met de fles. Wij hebben wel eens op dagen dat ik 150 cc klaar had staan aangelengd met water. Dus 75 cc in de fles en aanvullen met water. Niet helemaal de bedoeling maar het kwam wel eens voor dat we geen alternatief in huis hadden of dat ik onverwacht langer weg moest. Toen waren ze wel al eh 8/9/10 maanden, niet net aan 12 weken ;)
En rond die leeftijd heeft de jongste ook wel eens een fles kunstvoeding gehad. Ik kolfde belachelijk weinig, bij de oudste zonder moeite 120 per borst per keer, en bij de jongste bleef het op 30/40 cc steken in totaal. Ja dan houdt het ergens op voor mij.
:)
pi_122369200
Danic, ik zou vooral de lat niet te hoog leggen. Het moet niet direct 6 maanden. Kijk eerst een hoe de eerste weken gaan, vind je het nog fijn/prettig/te doen, dan ga je verder. Ik vond de eerste week vreselijk, maar wilde het 2 weken een kans geven. Na twee weken was het prima te doen, dus toen wilde ik het mijn verlof vol maken. Na drie maanden werd het pas echt makkelijk, dus toen ben ik doorgegaan tot mijn kind niet meer wilde.

Ik heb elke dag één voeding gekolft en met de fles gegeven. Vanaf 4 weken wat meer dan hij altijd dronk en dat vast ingevroren. Bedenk hoe streng je bent, ik had geen trek om me drie slagen in de rondte te kolven dus gaf ik op kdv-dagen een flesje kv. Ging prima. Je lijkt me iemand die perfectionistisch is en ik denk dat juist de druk dat het allemaal perfect MOET, een ontspannen borstvoedingsperiode in de weg kan staan. Ik zou zorgen dat je goed ingelezen bent, weten waar je hulp vandaan haalt en het dan gewoon proberen en zien waar het schip strandt. Als het niet gaat, dan niet, dan ben je een ervaring rijker. Volgens mij is het zaak de druk er een beetje af te houden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_122408768
Hoe kolven jullie? Tot de borst "leeg" aanvoelt en er bijna niks meer komt of tot je genoeg hebt voor een voeding.
Luuk heeft gisteren om 23 uur gedronken en kwam vanmorgen om 7 uur weer, toen dronk hij maar 1 borst, dus heb ik net de andere afgekolft, die stond een beetje op knappen. Ik haalde er 200 uit, toen ben ik maar gestopt. De andere voelde ook nog aardig vol, dus die ook gedaan dar ben ik maar na 125 gestopt. Heb ik toch mooi maar weer 2 voedingen bij elkaar. Ik ga vaker kolven in de ochtend. Overdag drinkt hij eigenlijk altijd wel 2 borsten.
*poef* nu is het weg
  zondag 3 februari 2013 @ 08:55:10 #157
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122408872
Jeetje kj wat goed. Is jaloers :-D

Ik kolf tot er niets meer komt. Das vrij snel hier. Als ik een borst leeg kolf dan kom ik aan krap 60 ml. Maar alletwee zou dat dan 120 ml zijn en dat is volgens mij voorlopig voldoende voor Isabel.
Isabel deed het vannacht ook goed. Wel veel gedronken gisteravond maar niet tussen 22.30 en 05.30.
Echt super fijn!
pi_122408884
Ik kolf in 10 minuten twee borsten echt leeg :) (dubbelzijdig elektrisch)

Direct na een voeding loopt het niet zo snel, ipv een voeding als een tierelier, maar het is altijd na 10 minuten afgelopen.
pi_122409225
Mijn kolf is ook dubbelzijdig, maar ik pak m meestal thuis gewoon enkelzijdig. Denk dat ik straks op het werk wel dubbelzijdig gebruik.

Ben heel benieuwd. Ik heb ruim een maand geleden op het werk al aangegeven dat ik ga kolven, en ze moeten wat regelen. In een ochtenddienst ben ik alleen in het pand tot 13.30. Met 1. mobiele telefoon, 1 vaste, 1 alarm telefoon en een brandpieper. Die ik dus altijd bij me moet hebben. Kolft denk ik niet heel ontspannen. Mijn leidinggevende dacht dat ik wel kon wachten tot na 13.30. (als ik om 7 begin) Ik heb geen pauzes die ik kan gebruiken.
*poef* nu is het weg
pi_122412532
Bedankt voor jullie uitgebreide uitleg, linda mignonne en clubsoda.
En inderdaad zou een gebruiksaanwijzing heel handig zijn ;)
Zoals jij het verteld, wil ik er ook graag instaan clubsoda. Gewoon proberen en zien waar we eindigen. Maar ik merk dat ik de lat hoger leg dan ongewild bedoeld.
*adem in adem uit*
  zondag 3 februari 2013 @ 13:41:13 #161
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122415437
Nou psies Danic, loslaten dat je alles wil weten en op alles voorbereid wil zijn. Inlezen en vragen is natuurlijk goed, maar je weet niet hoe het gaat lopen. Maar goed als je een FV kind hebt weet je dat ook niet altijd, denk ik...

En niet jezelf 'dom' vinden omdat je zoveel vraagt, wij hebben ons ook allemaal in moeten lezen en hadden ook veel vragen van te voren. Hoe meer je je verdiept, hoe beter je straks weet wat je wel en niet wil/kan doen tijdens de eerste week.

En het is ervaren hoe het gaat, ik had een natuurtalent, dan is het behalve wat gevoelligheid aan je tepels (die moeten wennen) de eerste weken, vrij makkelijk om te voeden. Echt leuk vond ik het pas na 4 weken, dan heb je handigheid, is je kind wat gesetteld, ben je zelf weer een beetje gewend aan het leven met een baby.
Heb je niet die mazzel dat het meteen soepel loopt, dan is het kijken tot hoever je wil gaan, dat kan je toch pas op dat moment beslissen. :*
pi_122422943
Kj wat een opbrengst!

Becky fijn dat het nu allemaal wat beter lijkt

ik zit nog steeds een beetje met wanneer te beginnen met kolven
wanneer zijn jullie begonnen?
  zondag 3 februari 2013 @ 16:52:40 #163
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122423302
Oh dat wilde ik ook vragen inderdaad. Hoe lang jullie kolven. Op het laatst is het maar af en toe een druppel en dan heb ik er nog wel eens genoeg van :@ Ben meestal een kwartiertje bezig en dan heb ik 50 per borst, met uitschieters richting de 100. Morgen dus maar weer eens een uurtje clusterkolven want de dames zijn ook weer omhoog gegaan met hun voeding....

Danic, probeer het een beetje los te laten (makkelijker gezegd dan gedaan) :*

en weer weg

[ Bericht 31% gewijzigd door Kyara op 03-02-2013 21:49:15 ]
  zondag 3 februari 2013 @ 16:53:42 #164
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_122423340
Wooooow!! Mooi kyara!
  zondag 3 februari 2013 @ 17:00:08 #165
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122423648
Kyara wat tof!!!!! Supermooi O+ is dit j of d?
  zondag 3 februari 2013 @ 17:02:01 #166
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122423746
Dit is euh.... D.
(moest even kijken naar het tijdstip, heb ze allebei gevoed. Maar D. is iets lichter)
pi_122424514
Danic, wat de dames al hebben gezegd, daar sluit ik me bij aan.

Kyara, wow, wat fijn. Hoe gaat het live drinken nu?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 3 februari 2013 @ 17:22:58 #168
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122424780
Tof dat u e ze allebei kunt voeden O+
pi_122425665
Kyara O+ Wees maar heel trots op jezelf en de meiden, twee premature babietjes zo goed aan de borst, dat is heel waardevol!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 3 februari 2013 @ 17:45:57 #170
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122425879
Kyara wauw!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 3 februari 2013 @ 17:48:36 #171
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122425991
Kyara, wat fantastisch O+ ik vind je een held :*

Ik heb nu 4x gekolfd en ik kolf tot ik genoeg voeding heb. De eerste keren had ik 100 cc (haal ik in principe uit 1 borst, behalve toen ik de late voeding van 23.00 kolfde, toen had ik borst 2 nodig voor de laatste 30 cc) maar Isabel drinkt nu ongeveer 70 cc per fles dus ben vandaag gestopt bij de 80. Gisteren heeft ze voor het eerst een fles gekregen, vanaf nu krijgt ze elke dag een flesje. Wel handig, nu kunnen we haar probiotica geven tegen darmkrampjes, gemengd door de melk.
3!
pi_122426353
Kyara wat een mooie foto O+
pi_122426728
Kyara O+ O+

Ik kolf in tien minuten 's morgens zo'n 100cc per borst, 's middags rond de 60.
  zondag 3 februari 2013 @ 18:32:30 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122428040
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:16 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara, wow, wat fijn. Hoe gaat het live drinken nu?
Redelijk. Het live drinken kost nog veel energie. D is vandaag voor het eerst in bad geweest dus daarna was ze te moe om te drinken. J is nog wat onrustig en laat vaak los dus dat schiet ook nog niet op. Maar oefening baart kunst zeggen ze. Ondertussen oefenen ze ook met een flesje want ze moeten alle voedingen zelf drinken voordat ze naar huis mogen en ik ben er niet altijd om ze zelf te voeden. Flesje gaat ook redelijk.

Maar gezien hun leeftijd mogen we echt niet klagen. Dan drinken ze gewoon goed!
pi_122431459
Kyara O+

danic komt goed schatje :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 3 februari 2013 @ 19:50:31 #176
30252 Soempie
Procreating
pi_122431694
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:40 schreef Clubsoda het volgende:
Kyara O+ Wees maar heel trots op jezelf en de meiden, twee premature babietjes zo goed aan de borst, dat is heel waardevol!
Precies dit. Wat fijn dat het gelukt is Kyara. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_122432146
Kyara! O+ Wat fijn dat het zo goed gaat met je meiden! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_122432706
Kyara O+


Wat is het minimum aantal voedingen met 10 weken? Meestal voed ik op mijn verzoek, want Luuk vraagt er bijna niet om. Ik kom dan op 6 a 7 voedingen meestal. Nu heb ik hem vandaag compleet gevolgd. We hadden geen afspraken om rekening mee te houden en ik was benieuwd wat hij zou doen. Hij heeft ook nog eens de nachtvoeding overgeslagen.
Ik heb gevoed om 7,00-11.00-14.30 en 18.30. De laatste 2 heb ik hem zelf maar aangeboden, want ik vond het wel tijd worden. Ik zou dan dus vandaag op 5 voedingen uitkomen. Ik vind dat eigenlijk wel te weinig.
Hij groeit goed (van 3740 naar 6500), is tevreden, en heeft goede plas/poepluiers. Kan ik hem nu volgen en erop vertrouwen dat hij wel pakt wat hij nodig heeft?Of toch wat vaker aanbieden?

[ Bericht 7% gewijzigd door kaatjejannie op 03-02-2013 20:26:35 ]
*poef* nu is het weg
pi_122433233
Kyara O+ wat mooi!!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_122433249
Clustert hij nog wel 's avonds?
Ik vind 5 voedingen erg weinig hoor.. Volgens mij zitten we hier gemiddeld op 7.

Kyara O+ Fantastisch, ik vind het zo knap dat je er dit keer voor gegaan bent, en dat het dan samen met je meisjes ook nog lukt! O+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_122433488
kyara! O+ O+ O+ wauw!
:)
pi_122433846
Soms wel, soms niet. De laatste dagen eigenlijk niet. Ik ben zo bang voor mijn productie als ik die 5 ga volgen.
*poef* nu is het weg
pi_122436905
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 20:27 schreef kaatjejannie het volgende:
Soms wel, soms niet. De laatste dagen eigenlijk niet. Ik ben zo bang voor mijn productie als ik die 5 ga volgen.
Maar dat hoeft toch niet, hem blijven volgen? Aan de andere kant, als je iets zou zakken in productie, krikt ie het waarschijnlijk ook wel weer op. Ik snap wel dat jij er zo in staat, maar ik denk helemaal niet over dat soort dingen na. Als jij 5 voedingen zelf te weinig vindt, biedt je hem een keer of 2 per dag extra aan. Ook geen punt toch?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_122437444
Geweldig kyara! En hoe doe jij het zelf? Geen pijnlijke borsten,kloofjes of andere dingen?

Danic, om kolven als je gaat werken en bepalen hoe lang je bv geeft moet je je dan pas druk maken hoor. De eerste paar weken doorkomen, dat is het belangrijkste, leren aanleggen, houdingen oefenen enzo.
Daarna gaat het bijna vanzelf en is er een probleem wat je tegenkomt zoals overproductie of allergie voor koemelk ofzo, dan kan je daar tegen die tijd wel alles over opzoeken.
Hoe het gaat met kolven op je werk en hoeveel en hoe je baby dan drinkt zie je dan ook pas.
Geen lat neerleggen, gewoon proberen en genieten.
  zondag 3 februari 2013 @ 21:55:06 #185
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122440385
Dank voor de lieve reacties O+

Ja, ben ook blij dat het zo loopt. Moet wel zeggen dat de meisjes het beter snappen dan M. vorig jaar. De begeleiding vanuit het ziekenhuis was echt super. De LK kwam ook elke dag even kijken en ook op de hc is genoeg tijd en begeleiding om te helpen bij het aanleggen en zo. En ze hebben het ook echt nodig. Sowieso doen premature kindjes het het beste op moedermelk (en dan ook echt van mij omdat die melk ook echt op hen is afgestemd, blijkbaar ook weer anders dan de moedermelk van een a-terme baby). Hopelijk kan ik mijn productie bijhouden en ze blijven voeden. Zo lang ik ze bij kan houden prima en anders moeten we dan weer verder kijken. Sowieso hoe het gaat met voeden als ze weer thuis zijn.

Troeta, gelukkig geen kloven of andere ongemakken. Alleen als ik wat later ben met kolven wat last van stuwing.
pi_122440424
Mooie foto!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122440831
Danic, dat lijkt me voor jou het beste, je steeds focussen op een korte periode, zoals nu op je voorbereiden op de kraamweek, dan de kraamweek doorkomen, en dan de eerste 4 weken en dan je verlof etc. Zo kun je het een beetje onder controle houden en zoveel mogelijk loslaten.
Voel hoe belangrijk je het vind, maar ook dat het absoluut geen schande is als het niet gaat, Wat anderen ook zegge, probeer zo weinig mogelijk druk erop te leggen. Al zal je vast af en toe op je tanden moeten bijten. :*
Ik vond vooral de eerste weken best pittig met het aanzuigen. Maar nu gaat het al 10 maanden goed en zonder problemen. O+

KJ, ik zou gewoon een beetje op je eigen verzoek en op zijn verzoek aanhouden. Zolang je twijfelt of hij het wel goed kan aangeven al, kun je hem een beetje helpen. Komt vast goed. :)

We waren van het weekend naar het Nijntje museum en de kindjes kregen allebei een kaartje.
Mijn oudste eigende zich meteen het Nijntje kaartje toe, maar ik denk dat de jongste heel tevreden was met haar eigen kaartje. Nom nom nom nom. ):O
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_122441397
Kyara, hou er ok rekening mee dat prematuur geboren kindjes vaak lang moeite blijven houden met drinken (sneller moe, vaker moeten ademen, moeite om het slikken, zuigen en ademen te combineren). Dat blijft bij de meerderheid nog lang bestaan, ook als ze de uitgerekende datum voorbij zijn. Heel verstandig om ze alleen aan te leggen als ze goed wakker en alert zijn. Drinken moet vooral prettig zijn, er wordt al zoveel aan hun mondjes en gezichtjes geprutst, dat ze lekker ontspannen moeten kunnen drinken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 3 februari 2013 @ 22:10:41 #189
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122441426
Haha oeke,

En ik ben het eens met oeke danic, kleine stapjes :* . Ik begon ook met eerst 6 weken, en toen liep het net een beetje, toen naar dec3 maanden, toen was het ook net weer goed, toen naar de 9 maanden en daarna heb ik het maar losgelaten. Had absoluuthelemaal niet verwacht Nathan 2 jaar te voeden.
  zondag 3 februari 2013 @ 22:12:32 #190
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122441543
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 22:10 schreef Clubsoda het volgende:
Kyara, hou er ok rekening mee dat prematuur geboren kindjes vaak lang moeite blijven houden met drinken (sneller moe, vaker moeten ademen, moeite om het slikken, zuigen en ademen te combineren). Dat blijft bij de meerderheid nog lang bestaan, ook als ze de uitgerekende datum voorbij zijn. Heel verstandig om ze alleen aan te leggen als ze goed wakker en alert zijn. Drinken moet vooral prettig zijn, er wordt al zoveel aan hun mondjes en gezichtjes geprutst, dat ze lekker ontspannen moeten kunnen drinken.
Ja, dat heb ik ook begrepen inderdaad. Maar om naar huis te mogen moeten ze wel alle voedingen zelf drinken.....
pi_122442579
Snap ik :Y Maar ze doen het nu al zo goed, dat moment komt vast vlug! ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_122454134
Kyara fijn om te horen, dat het goed gaat en je veel ondersteuning en hulp krijgt. Ik vind het echt tof hoe je dit allemaal aanpakt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122454689
Kyara, wat tof! Je mag inderdaad heel trots zijn op jezelf en je kleine meisjes die het zo goed doen! Wat fijn dat de begeleiding vanuit het ziekenhuis zo goed is. Dat scheelt echt veel, is mijn ervaring, ikzelf heb dat een beetje gemist.

KJ, volgens mij kan het ook dat kindjes zelf niet echt vragen om een voeding omdat ze gewend zijn om een bepaalde tijd te krijgen, bv elke drie uur. Dat merk ik hier namelijk. We hebben al sinds kerst, toen was hij een week of tien, het heerlijk relaxte schema van (globaal) 7-10-13-16-19-22 uur waarna hij 's nachts doorslaapt. Hij is nu 15 weken. Ik laat de voedingen wel een beetje van hem afhangen, maar als ik echt wacht tot hij zich meldt dan komen we niet aan zes voedingen en minder vind ik te weinig omdat hij vrij kort drinkt. Ok, dat zegt niets over de inname, maar toch. Dus hou ik globaal deze tijden aan en maak hem wakker als er meer dan vier uur tussen twee voedingen dreigt te komen (bijna nooit nodig). En ik wil graag een beetje mijn productie op peil houden. Afgelopen weekend twee keer gekolfd in de ochtend en met moeite 160ml uit twee borsten gekregen. Dat is dus veel minder dan eerst terwijl dat wel de hoeveelheid is die ik per voeding nodig ga hebben als ik weer ga werken over een maand :(

En nog een *O* voor mezelf en mijn mini: hij drinkt gewoon zonder tepelhoedjes na een paar dagen stug oefenen. Hapt gewoon in een keer goed aan en zo. Ik ben trots!
pi_122471871
Ik heb een vraag. Op het kdv krijgt m. inmiddels 1 voeding kunstvoeding. Daar deden ze vandaag minder schepjes voeding in omdat ie zo verkouden is en last heeft van slijm. Kan je borstvoeding ook verdunnen met water of werkt dat niet? Het is zo zielig dat gesnotter en gehoest. Desnoods kan ik hem thuis ook kunstvoeding met meer water geven als dat beter helpt tegen het slijm.
  maandag 4 februari 2013 @ 18:09:23 #195
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122472086
Ik zou juist gewoon normaal bv geven en ik zou wat bv druppelen in zijn neus, liefst regelmatig, dat helpt.
pi_122472172
Ok probeer ik dat in ieder geval ook.
pi_122472328
Zolena, ik zou juist bv geven thuis. Dan kan hij profiteren van antistoffen, die jij hebt. Of je dat beter wel of niet kunt verdunnen, weet ik niet. Voed je hem dan niet live? Dat zou voor de antistoffen wel het beste zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122472460
Ik doe beide, overdag kolf ik nog steeds. Elke keer dat ik dat probeerde af te bouwen had ik pijn. Maar 's nachts en 's ochtends krijgt ie live. Dus dan zou hij toch in ieder geval wel wat antistoffen moeten binnen krijgen.
pi_122473746
Neus gewoon goed druppelen met zoutoplossing.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122474701
Koemelk, dus kunstvoeding ook, zijn juist slijmopwekkend. Bv niet!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 4 februari 2013 @ 19:14:02 #201
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_122474818
even wat praatjes hoor O+

"ik wil bij jou drinken!"
zegt PR die erbij staat "wil je bij mij drinken"
A: "nee bij mama! jij hebt geen melk en mama wel. Ik wil bij mama drinken."

En ze trekt me naar de bank O+

/klein geluk

ik had trouwens een flinke productiedip door die dag niet voeden, maar dat hebben we weer flink bijgeregeld, dus dat is goeddeels hersteld. Volgende keer dus wel tussentijds kolven...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_122475264
Oh dat scheelt weer dan hoeft het verdunnen iig ook niet. Zoutdruppels had ik ook al gehaald, maar het zit behalve in zijn neus ook meer in zijn keel, hij hoest als een oude opa om het los te krijgen. Misschien bel ik morgen ook wel gewoon de huisarts even om er even naar te kijken.
pi_122477317
Dat kan nooit kwaad. Bram heeft er ook last van hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122477508
Davinia wat een schatje heb je toch <3
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122479768
Fijn dat je het weer op peil hebt Davinia!
pi_122480259
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:50 schreef Ticootje het volgende:
Dat kan nooit kwaad. Bram heeft er ook last van hoor.
Het is mijn eerste, ben gewoon niet zo gewend aan rochelende babies, word er zenuwachtig van. :@
pi_122481179
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:30 schreef Zolena het volgende:

[..]

Het is mijn eerste, ben gewoon niet zo gewend aan rochelende babies, word er zenuwachtig van. :@
Ik vind het ook niets, Ookal is het nummer 3.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:06:37 #208
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122497235
Rochelende babies zijn rot om aan te horen. Klinkt echt zo sneu.

Davinia wat lief!

Kyara, men wat goed zeg. En wat een kolf opbrengst. Je moet heel trots zijn op jezelf.

Dat kolven he. Ik hoop echt dat dat straks beter gaat. Isabel had gister een flesje van 35/40 ml dat tankt ze zo leeg dus ik nog aan de borst gelegd en daarna gekolfd. Kwam niet meer dan 20 ml uit.
Ik kolf max vijf minuten per kant daarna komt er niets meer. Over anderhalve maand krijg ik de dubbelzijdige elektrische van mijn zus. Ik hoop dat dat beter gaat.

Ze drinkt ook zo enorm onrustig. De hele tijd wringen en draaien en opnieuw aanhappen. Ik word er en kriegelig en onzeker van.
pi_122497260
Becky dat doet Riley ook. Soms lijkt het of ze geen honger heeft. Niet fijn.

Kolven heb ik nog niet gedaan.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:13:42 #210
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_122497370
Grappig zoë doet dat ook, maar die doet dat dan alleen in de avond of als ik haar liggend voed
W
Z
E
pi_122497884
We waren weer op het cb!



Er zat daar een vrouw met een drieling en ze gaf ze alle 3 borstvoeding, ff met haar gekletst. petje af hoor!
pi_122499165
Wow, een drieling! Das sowieso al een logistieke uitdaging, en dan met bv helemaal!

Wij waren gister op het CB :D





Mn bollo! O+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:15:01 #213
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122500568
hmpf dr gaat hier toch iets niet goed met de bv. Ik heb gevoed om 05.30, 08.30 (was ze super onrustig) heb haar om 09.45 nog een keer aangelegd (weer onrustig) daarna nog een keer zo rond 10.30 uur en om 10.45 uur tikt ze zo 50 ml weg.
Nog 40 ml opgewarmd (au bain marie) maar die moet ze niet meer. Die moet ik nu weggooien toch?

Als dat zo doorgaat schiet het niet echt op met de bv :(
's avonds clustert ze heel veel en slaapt ze wel van 22.30 tot 05.30 maar ze slaapt overdag ook bar weinig.
Geen idee wat ik moet doen, blijkbaar heeft ze niet genoeg aan mijn voeding :(
pi_122500683
Een LK inschakelen! Echt, laat een deskundige meekijken met het drinkgedrag van je dame!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_122500702
Kunnen het regeldagen zijn? Uit je eerdere berichtje: 20cc nakolven is niet slecht hoor.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:18:20 #216
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122500705
He gatver, wat een naar idee Becky....
Is het een idee om te gaan wegen op het CB, zodat je weet of ze aankomt en ik zou een LK inschakelen als ik jou was. :*
pi_122501014
Mooie stats Troeta en Morretje!

Becky, ik zou idd ook tussendoor gaan wegen en advies vragen aan een lk. Het klinkt ook als regelen, maar in combinatie met de andere dingen zou ik me ook zorgen maken.

Het is wel heel herkenbaar hoor! De eerste weken dronk mijn mini zo ongeveer elk uur / anderhalf uur (en hij kreeg ook nog extra's met de fles). Veel onrustig ook en ik werd er heel onzeker van. We hebben hem de eerste 2 maanden bijna elke week even gewogen en hij groeide toen wel goed. Dat gaf mij uiteindelijk vertrouwen dat het met de bv wel goed zat.

Sterkte :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122501033
Becky, is ze opeens slechter en slordiger gaan drinken?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:36:21 #219
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122501300
Ze is vorig week gewogen
16-12-12: 2935 gram
16-01-13: 3800 gram
30-01-13: 4135 gram
Misschien morgen nog maar eens wegen.

Ze drinkt de laatste tijd wel onrustiger, ik word er echt kneitergek van, het is iig geen spruw. Ik ga dan zo twijfelen. Maar ze huilt ook zoveel.
pi_122501534
Met dat huilen ga je ook overal aan twijfelen, klinkt super bekend!
Tussendoor een keer wegen kan nooit kwaad natuurlijk, maar ze lijkt super te groeien toch?

Hier merk ik dat ik ook een ontroostbare baby krijg als ik te vaak aanleg achter elkaar. (huilt, hop borst er in en dat een keer of wat achter elkaar) op een gegeven moment moet ik dan echt even een andere troostmethode vinden. In de doek of rondlopen met buikje op arm. Vaak gaat hij dan even flink spugen en is het dan klaar.

Mooie curve Troeta!

En Whoa Morretje, het gemiddelde lijntje bestaan bij gratie van onze baby's :D
pi_122502297
Ik herken het ook van R..ik weet nog toen ik bij Davinia op bezoek was..de hele tijd zat ze naar mijn borst te zoeken, kreeg ze hem dan was het krijsen en krijsen -O- we zijn de dag erna naar de HAP gereden omdat ze maar bleef huilen en los laten. Ze konden niks vinden..

Goed tips heb ik niet alleen herkenning dus :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:12:44 #222
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122504463
Morretje _O_ halleluja!! Stuur eens wat melk op ;)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_122548603
Een drieling :o
Pfffff, ik vind het al een hele uitdaging om genoeg voor 2 te produceren...

Mooie stats!

Mijn linkerborst is stuk. Er komt niet zo veel meer uit (stukken minder als uit de rechter) en de straaltjes (dat is de tsr neem ik aan?) doen een beetje denken aan een douchekop met teveel kalk...... hoort dat?
pi_122556426
Heb je het idee dat je borst wel vol zit? Dan zou het zomaar een verstopping kunnen zijn. En die moet weg, want anders kunnen er bacteriën gaan groeien met een borstontsteking tot gevolg. Borst verwarmen, bijvoorbeeld onder de douche of in een teil lekker warm water of met een pamper gevuld met lekker warm water (let op dat je het niet heet maakt, brandwonden!), zodat de melk goed kan stromen. Vervolgens proberen je borst goed te legen. Eventueel nog geholpen door massage, in de richting van de melkgangen dus naar de tepel toe. Vraag de lactatiekundige op de afdeling even mee te denken of te kijken.
pi_122564169
Goed idee Wup, ik zal inderdaad eens met de warme pampers aan de slag gaan. Op zich voelt het wel redelijk leeg aan (geen harde plekker oid meer) maar die borst voelt wel het eerste weer vol aan (vaak nog binnen 2 uur). Misschien inderdaad niet goed leeg dan. Thanx!
pi_122589842
troeta wat een lieve foto!! En mooie curve, ze lijkt nu wat geleidelijker te gaan. En wat knap van die dame met een drieling!! respect hoor

Ik heb weer een zere borst gehad, zal wel een kliertje zijn geweest. Gelukkig heeft F.leur het weg kunnen drinken. Ik ben dan wel meteen bang voor borstontsteking of spruw oid. Als ik jullie verhalen hoor lijkt me dat zo erg!

Kyara beterschap voor je borst!

F.leur begint met bijten! AU! Gelukkig zonder tanden. Vaak ook bijten en dan afgeleid worden en dan het koppie wegdraaien met mijn tepels tussen haar kaken geklemd :X Iemand nog tips? Ga zo ook even kijken op bv.com
pi_122590654
Het is een fase Kwisted..volgens mij hebben veel van ons het meegemaakt hier.
R is het na een paar weken weer gestopt. Was rond 4-5-6 maanden dat ze het deed.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:25:13 #228
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122595124
Oliver is 150 gram gegroeid *O*

Ik ben elke dag melk gaan afromen voor theelepeltjes werk aan room maar heeft dus zijn werk gedaan!! En de nog meer olie overal bij gooien ;)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_122597360
Volgens mij word ik ongesteld :(
Auw!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122597476
Wat goed zeg Evenstar!!!

Luuk slaapt door, heel fijn, maar nu drinkt hij in de ochtend maar 1 borst. Ik kolf dan de andere af, en haal daar dan zo rond de 150-200 cc uit. Ik vries dit in voor de voorraad. Kan het heel veel kwaad als ik een keer die andere niet afkolf? Vanmorgen viel ik in slaap. Luuk had om 6.30 gedronken en om 8 uur werd ik wakker. Ik heb toen nog wel gekolfd, maar om 9.30 wilde hij weer drinken. Ik werd nu wakker van een roepende Sofie, maar het kan ook zo zijn dat zij ook uitslaapt.
*poef* nu is het weg
pi_122610084
Troeta en Morretje, mooie curves.

Becky, kunnen het niet idd regeldagen, sprongetje of beide zijn?

Kyara, hopelijk geen bo.

Ik heb ook een vraagje. Ik kolfde 2 keer per dag deze week. Vanaf volgende week 1x per dag. Ik ga kijken of ik s'avonds of op het weekend bij kan kolven. Kolfde nu al minder dan hij drinkt. Als ik bijkolf, kan ik dan last van stuwing krijgen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122618188
Linkerborst doet het weer hoor! Bedankt voor de tips weer :*
  vrijdag 8 februari 2013 @ 06:54:57 #233
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122627333
Ja, als je kind ineens doorslaapt van 22 tot 6 worden je tetters natuurlijk nooit zindelijk he? :+
3!
  vrijdag 8 februari 2013 @ 07:38:14 #234
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122627534
Dan zou ik lektetten voor lief nemen :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 8 februari 2013 @ 08:13:44 #235
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122627790
Ik denk dat ik maar eens ga kijken voor zo'n waterdichte molton ja :P
3!
pi_122629270
Wekker zetten :+
  vrijdag 8 februari 2013 @ 18:58:31 #237
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122648273
Heej. Een vriendin is een paar weken terug bevallen. Bij haar oudste kind heeft ze 6 weken gevoed en iscdaarna gesopt omdat ze toen al 5 weken spruw hadden. Nu heeft ze met haar jongste weer spruw en ik vroeg me af ofze preventief iets zou kunnen nemen zodat ze minder vatbaar is?
pi_122648352
Er is wel een soort antischimmel dieet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122650662
Ja zonder kaas en champignons en zo dacht ik...
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122656881
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:26 schreef Morretje het volgende:
Wow, een drieling! Das sowieso al een logistieke uitdaging, en dan met bv helemaal!

Wij waren gister op het CB :D

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Mn bollo! O+
:o armspieren trainen! :D
Wij moesten gisteren, maar uitgesteld vanwege snotterende zeehondbaby. Volgens mij zit Otje nog niet eens aan de 6 kilo.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 19:00 schreef Ticootje het volgende:
Er is wel een soort antischimmel dieet.
Anti-candida bedoel je? Zonder suiker en gistproducten geloof ik iig. Geen zin om het op te zoeken...
  vrijdag 8 februari 2013 @ 22:37:15 #241
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122659351
Ik heb al even gezocht en kwam op de site van eurolac. Ze heeft ook een lk ingeschakeld dus hoop dat ze er nu snel van af komt en af blijft.
pi_122667676
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:57 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

:o armspieren trainen! :D
Wij moesten gisteren, maar uitgesteld vanwege snotterende zeehondbaby. Volgens mij zit Otje nog niet eens aan de 6 kilo.

[..]

Anti-candida bedoel je? Zonder suiker en gistproducten geloof ik iig. Geen zin om het op te zoeken...
Ja dat bedoel ik ja
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 07:27:55 #243
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122667951
Hoeveel bv in een fles moet ik aanhouden voor een baby van 8 weken? Ik wil onderhand wel weer eens een wijntje drinken. Moet ik uitgaan van 80 ml?
pi_122668011
Ik kolf niet maar wil graag een voorraadje aan gaan leggen ivm een avondje/middagje weg binnenkort. Hoe begin ik daarmee? Tussen de voedingen, of na, of? Ik weet er echt niks van merk ik. Vorige keer was ik volgens mij rond deze tijd al gestopt met borstvoeding.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_122668071
Becky ik weet niet helemaal zeker maar ik gebruik: gewicht (bijvb 3.7 kg) x 150 : aantal voedingen

estrys ik zat met hetzelfde, ik weet niet hoeveel tijd je hebt (wanneer je het nodig hebt)
Ik ben gaan kolven als ik het gevoel had dat hij minder had gedronken, dan kolfde ik die borst "leeg"
Kreeg ik steeds maar 20 a 40 maar heb daardoor wel genoeg
dan kan ik straks bij het flesje die borst volledig kolven

ik weet het zelf ook niet meer goed, waarschijnlijk maak ik me te druk:
Heb op advies van huisarts nu paar dagen steeds voor en na voedingen gewogen ivm oa veel terug geven
meneer dronk idd gemiddeld zo'n 150 "teveel" (op basis berekening voor Becky)

Ineens gaat hij over van 7 naar 5 voedingen waardoor hij dan 50 te weinig drinkt maar idd minder terug geeft
is 5 voedingen te weinig? Hij is bijna 4wk
laat in de late avond / nacht 1x5 e 1x4,5 er tussen
overdag meestal 4 uur vaak in de avond 3
pi_122668093
Ergens in maart :D ik denk ik begin op tijd. Ik had laatst ook na de voeding, dat was iets van 30 aan een kant, ander was leeg. Ik dacht dat moet anders kunnen om dat op te bouwen :P
Bovendien zit ik overdag na een voeding met een kind wat rechtop gehouden moet. Vaak zeker een uur. Argh, zoveel handen heb ik niet.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_122668127
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 08:15 schreef Estrys het volgende:

Bovendien zit ik overdag na een voeding met een kind wat rechtop gehouden moet. Vaak zeker een uur. Argh, zoveel handen heb ik niet.
Ik zou zeggen "draagdoek", maar dat kolft zo lastig ....

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:09 schreef bitterend het volgende:
Het is een fase Kwisted..
Dan heb ik hier een fase die al anderhalve maand duurt :X (en alleen rechts :') )
pi_122668303
kj, had je al antwoord op je vraag? Incidenteel een kolfbeurt later doen maakt niet zoveel uit denk ik, overslaan zorgt er natuurlijk voor dat die borst op dat moment minder gaat produceren..

Draakje, 5 voedingen met 4 wk vind ik erg weinig, Gek ook dat ie dan minder spuugt, want in theorie zou ik zeggen dat ie dan per voeding meer zal drinken.. Waarom spuugt ie? Te veel melk, te sterke TSR? Verslikt ie zich?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_122668363
Over het wanneer kolven, 's ochtends heb je meestal bij de ochtendvoeding de hoogste productie. Wat je dan kunt doen is 1 borst kolven en 1 voeden
  zaterdag 9 februari 2013 @ 09:19:14 #250
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_122668479
In de categorie stomme antwoorden:
ik moet voor mijn werk gevaccineerd worden voor HepB.
Er zat een lijst bij met vragen waaronder: 'geeft u bv?' dus ik dacht ik bel maar even wat de reden daarvan is. Niet dat ik op mijn vrije dag iets geregeld heb en ik kom er voor niks.
Dus ik bel, zegt die mw: nee, dat is niet erg. Het enige dat is, is dat door griepachtige verschijnselen de voeding wat terug kan lopen. Dat willen we natuurlijk niet hebben als een kindje pas een week of 6 uit is en de melk nog belangrijke voedingsstoffen bevat. Als je kindje 10 maanden is, is de voeding toch al van mindere kwaliteit (ik typte kwalitiet :P ).
Ik heb maar niks gezegd want ik had geen zin in discussie op de vroege ochtend...
pi_122668557
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 08:55 schreef Morretje het volgende:


Draakje, 5 voedingen met 4 wk vind ik erg weinig, Gek ook dat ie dan minder spuugt, want in theorie zou ik zeggen dat ie dan per voeding meer zal drinken.. Waarom spuugt ie? Te veel melk, te sterke TSR? Verslikt ie zich?
hij drinkt volgens de weegschaal even veel (meestal rond de 100!)
huisarts vroeg zich af of hij terug gaf vanwege teveel of reflux
met 7 voedingen had hij ook echt teveel
maar hij kan nog steeds veel mondjes hele dag door terug geven zijn alleen niet meer 3 tot 5 golven achter elkaar

Hoe tel je precies, laatste was bijvb 22.00
Volgende dag was dat 22.15 als ik die meetel kom ik op 6
  zaterdag 9 februari 2013 @ 09:26:31 #252
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122668560
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:45 schreef WupWup het volgende:
Wekker zetten :+
Whehe, ik lolde :D

Bij Stef kolfde ik idd de andere borst bij de ochtendvoeding en ik denk dat ik dat nu maar weer ga doen ivm stuwing. Krijg ik op termijn ws wel weer een monstervoorraad, maar het kost me nu 3 voedingen na het doorslapen om de druk er echt af te krijgen.
3!
pi_122668777
Bram gaat de nachtvoeding laten vallen. Hij werd wel wakker om kwart over 4, maar toen ik m pakte viel hij weer in slaap en met geen mogelijkheid wakker te porren. :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122668862
Relaxed :)

Hier juist weer wat meer nachtvoedingen, maar daar heeft hij ook wel een beetje de leeftijd voor. En een ik die 's nachts te slaperig is om te bedenken dan even een aai geven misschien wel net zo goed werkt als voeden, haha.

Nuja, komt vanzelf een keer.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 09:57:48 #255
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122668898
Isabel is juist weer aan de nachtvoeding de laatste twee nachten.
pi_122668969
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 09:26 schreef draculettetje het volgende:

[..]

hij drinkt volgens de weegschaal even veel (meestal rond de 100!)
huisarts vroeg zich af of hij terug gaf vanwege teveel of reflux
met 7 voedingen had hij ook echt teveel
maar hij kan nog steeds veel mondjes hele dag door terug geven zijn alleen niet meer 3 tot 5 golven achter elkaar

Hoe tel je precies, laatste was bijvb 22.00
Volgende dag was dat 22.15 als ik die meetel kom ik op 6
Misschien is het zinnig om een LK mee te laten kijken? 6 is nog niet veel, dacht dat 8 zo'n beetje minimum was. Kan tijdelijk zijn, de hoeveelheid voedingen, dat weet ik verder niet..
Reflux kan, maar als hij verder niet ongelukkig is, hoef je daar niet veel mee en is het vooral een wasprobleem. Zijn het mondjes terug, of echt spugen en dan elke keer flinke hoeveelheden?

Hier ook weer 2 nachtvoedingen.. Die 8 kilo moet ergens vandaan komen :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_122669027


Hmmmm...
  zaterdag 9 februari 2013 @ 10:15:08 #258
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_122669102
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 10:10 schreef freecell het volgende:
[ afbeelding ]

Hmmmm...
Wauw! Een sprint omhoog! *O*
Die gaat naar de middenlijn! ;)
pi_122669147
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 10:15 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Wauw! Een sprint omhoog! *O*
Die gaat naar de middenlijn! ;)
Sprintje hoor ;)
Ik denk dat het niet een trend is, maar meer een momentopname ;)
  zaterdag 9 februari 2013 @ 10:25:44 #260
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122669264
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 10:04 schreef Morretje het volgende:

[..]

Misschien is het zinnig om een LK mee te laten kijken? 6 is nog niet veel, dacht dat 8 zo'n beetje minimum was. Kan tijdelijk zijn, de hoeveelheid voedingen, dat weet ik verder niet..
Reflux kan, maar als hij verder niet ongelukkig is, hoef je daar niet veel mee en is het vooral een wasprobleem. Zijn het mondjes terug, of echt spugen en dan elke keer flinke hoeveelheden?

Hier ook weer 2 nachtvoedingen.. Die 8 kilo moet ergens vandaan komen :+
Isabel drinkt er 7 per dag en volgens de kraamzorg was dat prima toen ze op haar geboortegewicht was. Ik weet niet zo veel van dat doort regeltjes zeg maar, maar Isabel groeit prima :?
3!
pi_122669443
Ik heb werkelijk geen idee hoevaak Bram drinkt en hoelang hij tussen voedingen laat. Ik heb geen horloge en overdag ben ik gewoon met teveel bezig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 10:43:40 #262
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122669570
Wat een lichtgewicht free!

Isabel zit de ene dag op zes voedingen en de andere op een stuk of 11. Overdag wel redelijk wat tijd er tussen maar s avonds hangt ze veel aan de borst.
pi_122669571
Mooi sprintje free

nr van lk had ik idd al opgezocht
qua terug geven is het echt zo'n 20 a 30 cc per keer
wel van tico geleerd luier voor de voedingen te doen dat scheelt al een hoop en we houden hem 20min omhoog dat scheelt ook zeker een flinke golf (alhoewel die regelmatig in mn nek beland)

kraam had me geleerd zou gauw hij snachts had hij ook naar 1x 6 mocht
overdag zit er 3 a4 uur tussen heel1x5 er tussen
  zaterdag 9 februari 2013 @ 10:47:09 #264
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122669656
Even een vraag over het invriezen. Ik heb iedere keer maar 30 a 40 ml en alleen van die avent bekers die zo mijn vriezer aardig vullen. Ik heb totaal geen ervaring met ijsklontjeszakjes. Hoe doe je dat (is vast te googlen :) )? Of nog andere tips?
pi_122670110
Ik heb een bakje waar ik de zakjes in doe
spaar van 1 dag op en doe ik bij elkaar
label met datum en hoeveelheid (geloof dat neerkomt op 20 per blokje)
Straks max van 2 dgn bij elkaar ontdooien per benodigd blokje

of dit de richtlijn is?
pi_122670120
Ja, aventbekers eruit halen, diepvrieszakjes pakken, aanrecht heel goed schoon maken.
Melk uit de bekers halen (beetje kraken met je handen en er dan hard mee op het aanrecht slaan) en in diepvrieszakjes stoppen, knoopje erin 'staart' afknippen Neemt stuk minder ruimte in. ;)

Aantal voedingen.... Overdag om de 2 a 3 uur, 's nachts om de 4 a 5 uur.
Geen idee hoeveel voedingen ;)
  zaterdag 9 februari 2013 @ 12:33:59 #267
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_122672113
Ik spaarde ook gewoon over een aantal dagen heen en dat deed ik bij elkaar.
Nu heb ik milk trays. Ben ik heel tevreden over want ik heb maar 30 ml nodig om een staafje vol te krijgen...

Ik heb de milk trays binnenkort niet meer nodig dus als iemand ze wil overnemen...
  zaterdag 9 februari 2013 @ 12:46:17 #268
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122672485
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:33 schreef Asyniur het volgende:
Ik spaarde ook gewoon over een aantal dagen heen en dat deed ik bij elkaar.
Nu heb ik milk trays. Ben ik heel tevreden over want ik heb maar 30 ml nodig om een staafje vol te krijgen...

Ik heb de milk trays binnenkort niet meer nodig dus als iemand ze wil overnemen...
Asy, daar zou ik eventueel wel interesse in hebben :) ik vond iksblokzakjes altijd zo onhandig met de blokjes eruit drukken.
3!
  zaterdag 9 februari 2013 @ 14:16:07 #269
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_122675069
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 10:47 schreef becky27 het volgende:
Even een vraag over het invriezen. Ik heb iedere keer maar 30 a 40 ml en alleen van die avent bekers die zo mijn vriezer aardig vullen. Ik heb totaal geen ervaring met ijsklontjeszakjes. Hoe doe je dat (is vast te googlen :) )? Of nog andere tips?
Ik giet t altijd over van de Avent fles in ijsblokjeszakjes. Schrijf ik de datum en het aantal ml erop (liggend in de diepvries 'waaiert' het nog wel eens uit dus zijn sommige blokjes maar half gevuld). Het overgieten gaat best handig eigenlijk. Zorgen dat het tuutje goed openstaat. Heb nog nooit meer dan een druppel geknoeid eigenlijk!
pi_122675365
Ik vries het op dit moment in in flesjes van medela en dan 150 cc per flesje. Ik neem van iemand een doosje van die lansiloh zakjes over. Daar gaat t straks in.

Ik heb van iemand een medela handkolf gekregen. Ideaal, ik kolf er nog best lekker mee.

Luuk drinkt nu 6 a 7 voedingen per dag. Overdag tussen de 2 en 4 uur ertussen. In de nacht uitschieters tot 8 uur.
*poef* nu is het weg
pi_122675753
Ik heb deze zakjes: http://www.moedermelknetw(...)ermelkzakjes-elanee/ Vind ze heel handig en nemen weinig ruimte in :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122685656
Mooi sprintje, free.

Ik heb ook bewaarzakjes van Medela. Ze nemen niet veel minder ruimte in, dan kleine flesjes vind ik en vind het afmeten onhandig. Door de vervorming zit er niet zoveel melk in als bij de streep staat.

Bram en Incantrix meisje, doorslapers.

Hier vandaag 9 maanden uitsluitend bv *G*. Alleen nu is mijn kolfrecht voorbij en kan ik maar 1 keer kolven overdag. Vorige week kolfde ik in 2 keer al niet voldoende voor het kdv. Dus ik ga mijn voorraad aantasten en hoop dat ik daarmee tot het 1e jaar kom, anders moet ik toch flesvoeding of andere vervanging overwegen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122686833
Wat goed Tinu! *G*

S drinkt nog steeds niet uit de fles en alleen water uit de tuitbeker, nu werk ik dus weer.. En ik ga steeds meer uren werken.. Anderhalf u weg zijn red ik makkelijk met voeden vooraf enz maar hoe moet ik dat doen als ik langer weg ben? -O-
Ik ben bang dat ze met brood,pap en water niet genoeg krijgt. Of valt dat mee?
Ze eet niet veel brood en van pap eet ze 150ml. Bv wil ze niet uit fles/tuitbeker, oplepelen gaat ook niet echt, duurt lang en daar heeft S ook geen zin in
pi_122687001
Draculettetje, voor en na de voeding wegen is een zeer onbetrouwbare methode om te meten hoeveel hij drinkt. Daarbij, het maakt geen kont uit hoeveel je kind drinkt. Het gaat erom wat hij ermee doet. Groeit ie goed? Niks meer aan doen. Groeit ie niet goed? Dan moet je gaan sleutelen. Melk teruggeven is, zolang je baby er geen pijn van heeft, slechts een wasprobleem.
Kijk hier eens hoeveel het tussen baby's onderling kan verschillen wat ze drinken per dag: http://www.borstvoeding.c(...)oductie/hoeveel.html
En dat is gelijk het antwoord op de vraag van iemand anders hoeveel er in de fles moet ;) Ligt aan je kind!
pi_122687123
Toch wordt dat wegen voor en na wel veel gedaan. Dwz, ik moet ook voor en na wegen als ik mijn meisjes aanleg. Vind ik ook erg lastig.

Zelf voeden schiet nog niet erg op. Soms happen ze goed maar soms likken en sabbelen ze alleen maar. Flesje gaat gelukkig wel goed. Volgende week komt een lk meekijken. Hoop wel dat ik ze thuis wat vaker live kan voeden.
pi_122687401
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 20:25 schreef Kyara het volgende:
Toch wordt dat wegen voor en na wel veel gedaan. Dwz, ik moet ook voor en na wegen als ik mijn meisjes aanleg. Vind ik ook erg lastig.

Zelf voeden schiet nog niet erg op. Soms happen ze goed maar soms likken en sabbelen ze alleen maar. Flesje gaat gelukkig wel goed. Volgende week komt een lk meekijken. Hoop wel dat ik ze thuis wat vaker live kan voeden.
In het ziekenhuis doen ze inderdaad niet anders is mijn ervaring. Maar onze VK en kraam zeiden ook dat het weinig betrouwbaar is.

Hopelijk gaat het live voeden snel beter. Komt vast goed, zo te lezen doen ze het super. :)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_122687403
Morgen gaat mijn tante die bij mij de kraamzorg gedaan heeft Riley wegen. Volgens mij groeit ze als kool. Dus ik ben benieuwd.
pi_122687409
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 20:25 schreef Kyara het volgende:
Toch wordt dat wegen voor en na wel veel gedaan. Dwz, ik moet ook voor en na wegen als ik mijn meisjes aanleg. Vind ik ook erg lastig.

Zelf voeden schiet nog niet erg op. Soms happen ze goed maar soms likken en sabbelen ze alleen maar. Flesje gaat gelukkig wel goed. Volgende week komt een lk meekijken. Hoop wel dat ik ze thuis wat vaker live kan voeden.
Ik hoop dat het oefenen snel effect heeft. Bij ons ging het pas echt heel veel beter toen I. boven de 3 kg kwam. Volgens mijn lk is dat vaak de grens, meer kracht, meer energie en dan lukt het opeens wel. Maar jongens schijnen gemiddeld luiere drinkers te zijn dan meisjes, hopelijk gaat dat voor jullie op ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122687557
De vpk zei vandaag ook al dat ik ook thuis niet moest verwachten dat ze meteen alle voedingen live kunnen drinken. Blijkbaar is een flesje makkelijker.

Maar ik hoop wel dat het dan nog lukt als ze thuis zijn.
pi_122687644
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 20:34 schreef Kyara het volgende:
De vpk zei vandaag ook al dat ik ook thuis niet moest verwachten dat ze meteen alle voedingen live kunnen drinken. Blijkbaar is een flesje makkelijker.

Maar ik hoop wel dat het dan nog lukt als ze thuis zijn.
Daar hoeven ze minder hard voor te werken. Misschien dat het inderdaad beter gaat als ze wat groter zijn en meer kracht hebben.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_122689974
Wup (en anderen) bedankt voor de antwoorden, waarom is wegen eigenlijk zo onbetrouwbaar? Omdat je dan nog niet weet wat ermee gedaan wordt?

Qua lijn doet hij het goed maar hij heeft zelf wel degelijk last van het spugen

ook fijn trouwens dat (huis) artsen toch dan advies van wegen blijven geven...

Overigens 6 voedingen vandaag...
pi_122690650
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 20:25 schreef Kyara het volgende:
Toch wordt dat wegen voor en na wel veel gedaan. Dwz, ik moet ook voor en na wegen als ik mijn meisjes aanleg. Vind ik ook erg lastig.

Zelf voeden schiet nog niet erg op. Soms happen ze goed maar soms likken en sabbelen ze alleen maar. Flesje gaat gelukkig wel goed. Volgende week komt een lk meekijken. Hoop wel dat ik ze thuis wat vaker live kan voeden.
Bij ons ook wegen tijdens opname. En de ka wist dat het niet betrouwbaar was, maar toch doen ze het om een indicatie te hebben. :s
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122690797
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 21:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bij ons ook wegen tijdens opname. En de ka wist dat het niet betrouwbaar was, maar toch doen ze het om een indicatie te hebben. :s
Protocol
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_122691049
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 21:51 schreef Estrys het volgende:

[..]

Protocol
Jep. Uiteindelijk hebben we 3 voedingen gewogen. Toen waren ze wel overtuigd dat hij per voeding voldoende dronk. Ik moest dan wel de luiers bewaren. En elke dag ging hij sowieso op de weegschaal. Hij mocht niet afvallen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122702950
Hier ging m een stuk beter drinken rond zijn uitgerekende datum. Of er ineens een kwartje viel.

Maar Kyara, eigenlijk vind ik het al heel positief klinken hoor :Y
En dat wegen, wat een papieren harnas is zo'n protocol dan ook he?
Hier tijdens de kraamdagen een keer gehad dat hij na effectief drinken ontzettend tevreden en 10 gr lichter was. Welja! (en wel met dezelfde kleren en luier ed)
pi_122703180
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 21:27 schreef draculettetje het volgende:
Wup (en anderen) bedankt voor de antwoorden, waarom is wegen eigenlijk zo onbetrouwbaar? Omdat je dan nog niet weet wat ermee gedaan wordt?

Qua lijn doet hij het goed maar hij heeft zelf wel degelijk last van het spugen

ook fijn trouwens dat (huis) artsen toch dan advies van wegen blijven geven...

Overigens 6 voedingen vandaag...
De weegschaal mag geloof ik 30 gram afwijken. En dat is op de hoeveelheid die een pasgeboren kindje drinkt, wel erg veel. Het is getest met drinken uit een fles en de gewichtstoename kwam niet overeen met wat er uit de fles gedronken was.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 10 februari 2013 @ 13:53:04 #287
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122710081
Even een vraagje over clusteren. De laatste paar dagen (iets meer als een week nu denk ik?) is Isabel na de voedingen van 17.00 en vooral 20.00 erg onrustig, huilerig, veel behoefte aan sabbelen. Tot nu toe dachten we dat het krampjes waren want daar heeft ze veel last van (gehad?), maar ergens kreeg ik het gevoel dat dat niet helemaal klopt eigenlijk.

Zojuist heb ik een artikel op borstvoeding.com zitten lezen en vermoed ik dat ze dan eigenlijk aan het clusteren is, gezien de regelmaat die erin zit. Wat ik echter lastig vind is bepalen wat ik ermee moet doen: moet ik haar dan telkens aanleggen? Mijn tepels zijn erg gevoelig, dus ik dacht juist dat ik niet 'zomaar' aan moet leggen cq los moet koppelen als ze alleen maar sabbelt? En ga ik dan niet overstimuleren? Of kunnen we haar ook gewoon bij ons nemen en laten sabbelen op een pink ofzo?

Daarnaast zijn we sinds een paar dagen 1 voeding met een flesje aan het doen, welke voeding we vervangen is een beetje wisselend. Moeten we dat dan juist wel of juist niet bij een voeding doen van deze tijdstippen? Zou dit kunnen komen doordat we dat flesje geven? Moet ik haar anders nog even aanleggen na de fles?

Help! Stef heeft voor mijn gevoel nooit geclusterd (of ik heb het nooit herkend), dus ik heb geen idee!
3!
pi_122713673
Raar waarom dat protocol van voor en na voeding wegen dan wordt aangehouden, als het zo onbetrouwbaar is.

Phaidra, interessant, wat jij post had ik ook nog niet gehoord.

Zoe, lastig. Weet jij al wanneer je meer moet gaan werken? Ons buurkindje had/ heeft een periode, dat hij met 10 maanden ook maar 100-200 ml bv drinkt/ dronk. Hij haalt het later wel weer in, zegt zijn moeder. Alleen wordthij dan s'nachts weer vaker wakker om te drinken. En als je haar water of iets anders aanbiedt uit de tuitbeker?
Hier het omgekeerde, meneer drinkt met smaak, maar ik kan het niet bijhouden met kolven.
Ik moet straks ook bedenken wat ik geef als de bv op is, water, thee, diksap, echte melk of iets van soja (waarbij dat mocht dacht ik niet voor een bepaalde leeftijd)/ rijstemelk.

Inca, als het clusteren is, dan is het bedoeld om de productie te verhogen, dus dan zeker aanleggen. Op dat tijdstip kunnen baby's volgens mij algemeen onrustiger zijn. En niet altijd weet je waarom. Gezien de borst ook voor troost is, gaf ik hem dat meestal gewoon, zonder er veel over na te denken. Alleen als het op je tepels gevoelig/ pijnlijk is, dan begrijp ik dat je eerst andere dingen probeert. Je kunt ook kruikje, buikje masseren, over de schouder houden en rondlopen proberen om te zien of dat kalmeert.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122714103
Wat ik doe als mijn dochter clustert is wat vaker wisselen van borst.

Vanmorgen hebben we haar gewogen. Ze is nu bijna 3500 gram. O+
pi_122717060
Incantrix, hoe kan het zijn dat je tepels nog steeds gevoelig zijn? Heb je spruw? Gaat het aanhappen niet helemaal jofel?
  zondag 10 februari 2013 @ 16:40:04 #291
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122717783
Tinu, tot nu toe gaat het goed met sabbelen op de pink of vasthouden op haar zij met je hand op haar buik, maar nu ik dit heb gelezen ben ik bang dat we haar onbedoeld voeding ontzeggen waar ze wel om vraagt.

Wup, ik weet het niet, bij Stef had ik het ook. De kraamzorg zei dat ik een erg gevoelige/dunne huid heb en dat Isabel best wel heel hard zuigt. Maar ik weet niet of dat het hele probleem kan zijn. Ik leg haar aan zoals ik geleerd heb en volgens de kraam doe/deed ik dat prima :? Geen spruw overigens.
3!
pi_122719648
Geen kloven ook? Ik vind het wel bijzonder dat je het nu nog steeds hebt. Wil niet zeggen dat het 'niet goed' is natuurlijk :)
  zondag 10 februari 2013 @ 17:35:57 #293
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122719898
Wel gehad, dat was de reden dat ik met een tepelhoedje ben gaan voeden. Het blijft wel rood (ik voed nog met hoedje)..
3!
pi_122724497
Ik heb dus ook echt een paar maanden zere tepels gehad ondanks goed aanleggen. Ik verdraag normaal gesproken daar al nauwelijks aanraking verdragen en met de borstvoeding was dat niet anders. Om die reden heb ik het clusteren altijd geprobeerd te vermijden (nou heeft M ook nooit veel behoefte aan troostsabbelen gehad). Wij hebben het idd altijd opgelost met bij je houden en pinken als hij wilde. Ging goed en voor mijn productie is het nooit een probleem geweest.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 10 februari 2013 @ 19:55:08 #295
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_122725134
Ik ken er wel meer die na een paar maanden nog zere tepels hebben. De één zal gevoeligere tepels hebben dan de ander. Bij mij was het nog een paar weken en daarna had ik "eelt".

Ik zit hier alweer op ruim 5 maanden succesvol bv! :)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_122726504
5 maanden bv!! super PV *O*

Inca, mijn R heeft 2 maanden elke avond van 19 tot diep in de nacht geclusterd! even neerleggen was huilen..alleen borst wou ze en hield haar stil! maar goed ik ben ook heel erg van troostborst (nog steeds met bijna 15 maanden) dus huilen = aanleggen.

Idd je tepels raken er aan gewend...eelt :9 :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 10 februari 2013 @ 20:23:36 #297
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122726531
Hier wordt iedere avond geclusterd. Volgens lk heel normaal en ze houden er spontaan ineens mee op zei ze.
Hier geen last van pijnlijke tepels trouwens.
pi_122726549
becky ja klopt! na 2.5 maand ongeveer is ze ermee opgehouden!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 10 februari 2013 @ 20:24:28 #299
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122726573
Ze slaapt daarna wel vaak een uur of 6 a 7.
pi_122726661
Luuk is er ook ineens mee gestopt. Wil wel nog bij ons zijn, op de arm hangen of in de kamer in de box. Maar clusteren doet ie niet meer.
*poef* nu is het weg
  zondag 10 februari 2013 @ 20:28:36 #301
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122726813
Wanneer stopt die van mij met clusteren??!! :')
Engaging Infinite Improbability Drive..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')