abonnement Unibet Coolblue
pi_141610095
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:57 schreef Muck het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een satijn :)
Hij is zooooo zacht en hij heeft gisteren uitgebreid liggen wassen en gapen in mijn hand :D
Wat mooi!
En die zwarte is dan ook satijn denk ik.
Had begrepen dat die ook iets duurder verkocht worden.
Mooi hoor!

Ik droom nog van een American Blue Rex/gewoon dumbo'tje!

Wilde eigenlijk weer mannetjes, vind hoe groter hoe mooier, maar omdat die toch ietsjes sterker ruiken en ik allergisch ben voor dieren maar toch GRAAG dieren wilde, heb ik weer vrouwtjes :)

Dit is Bob (een vrouwtje haha), 2 juni j.l helaas moeten laten inslapen, mevrouw was oud, had een tumor/open abces en ze begon pijn te lijden.
2 jaar en 4 maanden oud, precies op de dag dat ik haar heb moeten laten gaan.
Kwam heel graag bij mij liggen, in mijn hand of mouw en moest haar aaien.
Wat mis ik haar... En wat had zij een mooi karakter!


O+

Haar zus had ik vorig jaar oktober moeten laten inslapen..
pi_141610188
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:02 schreef Ceased2Be het volgende:
*smelt*
Ja he!

Keek net die foto's ff terug en wat zijn ze veel gegroeit in die 3 weken!

Missy is helaas nog wat banger dan Buttje, Buttje laat zich makkelijker oppakken.
Elke dag bij mij op de bank. Stoeien, spelen, rennen, jumpen, racen.
Dus dat komt hopelijk wel goed met Missy.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 11:17:31 #153
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_141610451
Wat een leukerds cici! Dat knabbelen aan kettingen herken ik wel ja. De dames hier zijn ook geobsedeerd door brillen. Ze klimmen erop, hangen eraan en willen tussen je hoofd en bril door kruipen :')

Het halfzusje Fluffy (zelfde vader, andere moeder) van de rittens is trouwens ook een satijnratje. Ongelofelijk zacht en de wat langere haren glanzen prachtig. We hebben ze tot nu toe eigenlijk voor dezelfde prijs verkocht als de rexjes en gladharigen.
Ruis, hun andere halfzus, is een Himalayan en dat vind ik ook prachtig.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 27 juni 2014 @ 11:20:28 #154
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_141610537
Ik heb een tijdje geen ratjes gehad tot ik weer op een dumbootje stuitte.
Kon ik niet weerstaan haha
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_141610541
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:17 schreef Muck het volgende:
Wat een leukerds cici! Dat knabbelen aan kettingen herken ik wel ja. De dames hier zijn ook geobsedeerd door brillen. Ze klimmen erop, hangen eraan en willen tussen je hoofd en bril door kruipen :')

Het halfzusje Fluffy (zelfde vader, andere moeder) van de rittens is trouwens ook een satijnratje. Ongelofelijk zacht en de wat langere haren glanzen prachtig. We hebben ze tot nu toe eigenlijk voor dezelfde prijs verkocht als de rexjes en gladharigen.
Ruis, hun andere halfzus, is een Himalayan en dat vind ik ook prachtig.
Dank je :)

Die zijn ook leuk, Himalayan!
Er zijn zoveel leuken!
Maar zie idd overal dat de "speciale"ratten wat duurder worden verkocht. Zelfs dumbo's.

En idd, brillen zijn ook geliefd hier haha!
En tenen in sokken...
En dun stukje huid van binnenkant bovenarm :X
  vrijdag 27 juni 2014 @ 11:23:13 #156
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_141610610
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:20 schreef superkimmi het volgende:
Ik heb een tijdje geen ratjes gehad tot ik weer op een dumbootje stuitte.
Kon ik niet weerstaan haha
Ik heb daar ook zo'n zwak voor, ze kijken altijd zo verontschuldigend :D

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_141610666
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:20 schreef superkimmi het volgende:
Ik heb een tijdje geen ratjes gehad tot ik weer op een dumbootje stuitte.
Kon ik niet weerstaan haha
Jaaa, die zijn echt zo leuk vind ik! Mijn favo soort zeg maar.
Heb er alleen nog nooit 1 gehad.
In 2001 voor het eerst ratjes gehad, 2 mannetjes, 1 berken zwart en een grijze husky.
Na hun overlijden nooit meer ratjes willen hebben, hecht mij er zo snel aan en ze leven zo kort :(
Toen had mijn zusje 2 dames die weg moesten ivm zwangerschap (zusje), weinig ruimte, zusje en zwager heel druk, ratten kregen weinig aandacht.
Ze wilden ze niet weg doen aan een vreemde en wilden het liefst dat ik ze nam.
Ok, proberen maar qua allergie.

Het ging wel en ik was in de wolken met 2 mooie, sociale, lieve dames!
Overlijden van Blondie was zwaar voor mij.
Maar van Bob was nog zwaarder. Al sinds ze bij mijn zusje was als ritten, was zij mijn favoriet.
Ach, ik heb Bob en Blondie een supermooi leven geboden en nu kan ik dat doen voor deze 2 mormels :)
pi_141610679
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:23 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik heb daar ook zo'n zwak voor, ze kijken altijd zo verontschuldigend :D

[ afbeelding ]
Mijn beurt om te smelten! O+
  vrijdag 27 juni 2014 @ 11:32:04 #159
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_141610861
Ik heb ooit een nestje gehad van een dumbootje. Wat een supermama was dat zeg.. Die stal echt mijn hart. Nu heb ik isis, die overigens voor een dumbo erg klein is gebleven
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_141610912
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:32 schreef superkimmi het volgende:
Ik heb ooit een nestje gehad van een dumbootje. Wat een supermama was dat zeg.. Die stal echt mijn hart. Nu heb ik isis, die overigens voor een dumbo erg klein is gebleven
De rittens (kun je ze nog rittens noemen nu ze bijna 8 weken zijn?) zijn ff wennen voor mij.
Bob was al oud en heeeeerlijk rustig!

Pffff, deze zijn zo snel, als ik wil gaan zitten op de bank, ik ze heel goed in de gaten moet houden!
Anders zijn ze plat...
  vrijdag 27 juni 2014 @ 11:35:11 #161
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_141610946
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:33 schreef Cici het volgende:

[..]

De rittens (kun je ze nog rittens noemen nu ze bijna 8 weken zijn?) zijn ff wennen voor mij.
Bob was al oud en heeeeerlijk rustig!

Pffff, deze zijn zo snel, als ik wil gaan zitten op de bank, ik ze heel goed in de gaten moet houden!
Anders zijn ze plat...
En dan zijn vrouwtjes ook nog eens actiever dan mannetjes :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_141611053
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:35 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

En dan zijn vrouwtjes ook nog eens actiever dan mannetjes :)
Ja, maar mannetjes ruiken iets meer en aangezien ik allergisch ben voor dieren (ratten kunnen nog wel) heb ik dan liever wat vrouwtjes.

Tis gewoon even afzien qua drukte van die mormeltjes tot ze wat ouder zijn haha.
Ach, ik stoei graag met ze, met mijn hand over ze heen aaien, snel, en dan zie je ze weg sprinten, en terug komen razendsnel en weer weg sprinten etc.
Lekker uitdagen.

Ik heb een Ferplast Jenny, al sinds 2002 ofzo, jarenlang niet gebruikt, Bob en Blondie lieten die kooi ook met rust.
Deze 2 mormeltjes hebben al aan de onderkant van een buis lopen knagen...
En aan de hangmat en en en....
pi_141617316
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:20 schreef Cici het volgende:
Maar zie idd overal dat de "speciale"ratten wat duurder worden verkocht. Zelfs dumbo's.
Ik heb dat eigenlijk alleen nog maar bij foute fokkers en dierenwinkels gezien. Niet bij goede fokkers.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 15:34:45 #164
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_141618531
Isis was inderdaad ook niet duurder dan Anubis hier, de eerste is een dumbo, de tweede een 'normaal' ratje.

Erg schattig hier: ze drinken vaak tegelijk uit het flesje. zal er eens een foto van proberen te maken
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_141628006
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:53 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik heb dat eigenlijk alleen nog maar bij foute fokkers en dierenwinkels gezien. Niet bij goede fokkers.
Heb het ook op Marktplaats gezien, geen idee of dat echt een foute fokker was...
  vrijdag 27 juni 2014 @ 22:41:38 #166
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_141631783
Misschien niet de meest goeie plek om er om te gaan vragen, maar is er hier iemand die nog een rattenkooi over heeft? Mijn dochter is aan het sparen om een kooi te kunnen kopen en daarna 2 rattendames, maar het gaat niet heul erg hard. Ze heeft nu genoeg voor anderhalve rat zeg maar....

Maar misschien dat iemand hier een kooi heeft staan die weg mag (gratis of voor weinig) zodat ze al dichter bij haar doel kan komen?? Dan kan ze daarna op zoek naar 2 prachtige rattenmeisjes...
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_141631913
ik heb nog een kooi over! het is een kleine, maar om ermee te beginnen kan het, zo lang je er geen hele stambomen in gaat fokken.
Twiddel
  vrijdag 27 juni 2014 @ 22:47:43 #168
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_141632021
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 22:44 schreef summer2bird het volgende:
ik heb nog een kooi over! het is een kleine, maar om ermee te beginnen kan het, zo lang je er geen hele stambomen in gaat fokken.
Ze gaat beginnen met 2 rittens en dan kan ze tussendoor eventueel doorsparen voor een groter hok. Waar zou hij eventueel op te halen zijn? Ik woon zelf namelijk in Utrecht en heb als vervoer alleen een ouwe batavus :P Dus dat kan een probleem opleveren :D


(edit: beginnen als "ze begint klein en worden vanzelf groter" en niet als "ze neemt er eerst 2 en daarna meer" ! Stond er een beetje raar :P )
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_141632361
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 22:47 schreef Ireth het volgende:

[..]

Ze gaat beginnen met 2 rittens en dan kan ze tussendoor eventueel doorsparen voor een groter hok. Waar zou hij eventueel op te halen zijn? Ik woon zelf namelijk in Utrecht en heb als vervoer alleen een ouwe batavus :P Dus dat kan een probleem opleveren :D


(edit: beginnen als "ze begint klein en worden vanzelf groter" en niet als "ze neemt er eerst 2 en daarna meer" ! Stond er een beetje raar :P )
In deventer. je kan er nog een zooi aan speelgoed voor knaagdieren bijkrijgen. Ik wil ervanaf, dus vandaar.
Twiddel
  vrijdag 27 juni 2014 @ 23:02:17 #170
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_141632536
Ik ga even rondvragen of er iemand is die hem voor mij kan langspikken!
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_141632612
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 23:02 schreef Ireth het volgende:
Ik ga even rondvragen of er iemand is die hem voor mij kan langspikken!
Helemaal prima. :)
Twiddel
pi_141634370
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 22:47 schreef Ireth het volgende:

[..]

Ze gaat beginnen met 2 rittens en dan kan ze tussendoor eventueel doorsparen voor een groter hok. Waar zou hij eventueel op te halen zijn? Ik woon zelf namelijk in Utrecht en heb als vervoer alleen een ouwe batavus :P Dus dat kan een probleem opleveren :D

(edit: beginnen als "ze begint klein en worden vanzelf groter" en niet als "ze neemt er eerst 2 en daarna meer" ! Stond er een beetje raar :P )
Houd je ook rekening met dierenartskosten?
Ratjes kunnen nog wel eens wat mankeren helaas.
Hoeft natuurlijk niet, maar komt wel vaak voor.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 00:22:27 #173
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_141634921
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 00:00 schreef Cici het volgende:

[..]

Houd je ook rekening met dierenartskosten?
Ratjes kunnen nog wel eens wat mankeren helaas.
Hoeft natuurlijk niet, maar komt wel vaak voor.
Jaja, is allemaal ingecalculeerd :Y Heb vroeger zelf ook ratjes gehad en weet wat ze allemaal kunnen gaan mankeren en wat de kosten er van kunnen zijn :)
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 28 juni 2014 @ 09:12:33 #174
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141638595
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 22:57 schreef summer2bird het volgende:

[..]

In deventer. je kan er nog een zooi aan speelgoed voor knaagdieren bijkrijgen. Ik wil ervanaf, dus vandaar.
ik moet 18 juli in harreveld zijn, ik kan op de terugweg wel via deventer omreizen en hem oppikken. Richting alkmaar kom ik sowieso langs utrecht dus kan ik hem zo droppen bij ireth..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_141638626
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 00:22 schreef Ireth het volgende:

[..]

Jaja, is allemaal ingecalculeerd :Y Heb vroeger zelf ook ratjes gehad en weet wat ze allemaal kunnen gaan mankeren en wat de kosten er van kunnen zijn :)
Ah kijk, helemaal voorbereid!!
Als je dochter ze heeft krijgen we wat foto's?

Kan niet wachten tot mijn rittens (wanneer zijn ze ritten af eigenlijk..) eens wat rustiger bij mij komen liggen..
  zaterdag 28 juni 2014 @ 09:21:58 #176
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_141638678
dat ligt eraan hoe je het bekijkt, qua zelf kunnen voortplanten zijn ze al ritten af na 5 weken. Het wilde stoeien en rondrennen blijft meestal tot een maand of 3-4 ;)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_141638888
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 09:21 schreef superkimmi het volgende:
dat ligt eraan hoe je het bekijkt, qua zelf kunnen voortplanten zijn ze al ritten af na 5 weken. Het wilde stoeien en rondrennen blijft meestal tot een maand of 3-4 ;)
Ah, dank je wel. Nog ff te gaan.
Laatste keer dat ik rittens had was in 2001...
Dus dat herinner ik mij niet meer :P
pi_141639250
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 09:12 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik moet 18 juli in harreveld zijn, ik kan op de terugweg wel via deventer omreizen en hem oppikken. Richting alkmaar kom ik sowieso langs utrecht dus kan ik hem zo droppen bij ireth..
Ik vind het prima, en Ireth?
Twiddel
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 28 juni 2014 @ 12:14:33 #179
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141641196
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 10:21 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik vind het prima, en Ireth?
ik heb haar net gesproken en dochter lief stond te springen van blijdschap haha. Ik ga de achttiende eerst naar m'n dochter en als ik daar wegga kom ik naar deventer. Is het voor jou misschien mogelijk om dan naar het station te komen?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_141642147
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:53 schreef Cici het volgende:
Heb het ook op Marktplaats gezien, geen idee of dat echt een foute fokker was...
De meeste fokkers op marktplaats vind ik behoorlijk fout. Er is ook totaal geen reden voor om die ratten duurder te verkopen, ze zijn even duur om te fokken. Met uitzondering van naaktratten dan, want die nestjes zijn vaak problematisch.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 15:21:46 #181
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_141646018
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 12:14 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik heb haar net gesproken en dochter lief stond te springen van blijdschap haha. Ik ga de achttiende eerst naar m'n dochter en als ik daar wegga kom ik naar deventer. Is het voor jou misschien mogelijk om dan naar het station te komen?
Dochter reageerde ongeveer zo: *O* :D :D
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_141646807
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 12:57 schreef Dipkip het volgende:

[..]

De meeste fokkers op marktplaats vind ik behoorlijk fout. Er is ook totaal geen reden voor om die ratten duurder te verkopen, ze zijn even duur om te fokken. Met uitzondering van naaktratten dan, want die nestjes zijn vaak problematisch.
Klopt, las dat Fuzzratten ook problemen kunnen geven bij het zogen van hun jonkies.
Ach ja, ik heb 2 mooie Fuzzdames en ben niet van plan ermee te fokken. Absoluut niet.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 15:56:52 #183
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_141647023
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 12:57 schreef Dipkip het volgende:

[..]

De meeste fokkers op marktplaats vind ik behoorlijk fout. Er is ook totaal geen reden voor om die ratten duurder te verkopen, ze zijn even duur om te fokken. Met uitzondering van naaktratten dan, want die nestjes zijn vaak problematisch.
Precies. Onze satijn-ratjes zijn pure mazzel. In het vorige nest zat ook een dubbelrex en die zien er eh, minder mooi uit, zeker als ze ouder worden. Geen reden om de één duurder en de ander goedkoper weg te doen :N
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 28 juni 2014 @ 16:49:23 #184
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141648360
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 10:21 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik vind het prima, en Ireth?
excuus,. het moet 19 juli zijn. En ik zou dan tussen 4 en 5 uur (zo op het eerste oog) in deventer kunnen zijn. In het gunstigste geval ben ik dan om vijf voor zes op Utrecht (alwaar ik ook moet overstappen haha) om de kooi met bijbehoren af te leveren aan Ireth dochterlief ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_141650107
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 15:56 schreef Muck het volgende:

[..]

Precies. Onze satijn-ratjes zijn pure mazzel. In het vorige nest zat ook een dubbelrex en die zien er eh, minder mooi uit, zeker als ze ouder worden. Geen reden om de één duurder en de ander goedkoper weg te doen :N
Heb je vaker nestjes Muck?
pi_141652301
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 16:49 schreef DJMO het volgende:

[..]

excuus,. het moet 19 juli zijn. En ik zou dan tussen 4 en 5 uur (zo op het eerste oog) in deventer kunnen zijn. In het gunstigste geval ben ik dan om vijf voor zes op Utrecht (alwaar ik ook moet overstappen haha) om de kooi met bijbehoren af te leveren aan Ireth dochterlief ..
Ja, eehm, ik kan niet naar het station komen. :@
Sorry als ik roet nu in het eten gooi, maar dat lukt mij niet :@
Twiddel
  zaterdag 28 juni 2014 @ 18:57:15 #187
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_141653266
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:49 schreef Cici het volgende:

[..]

Heb je vaker nestjes Muck?
Ja, mijn vriend en ik hebben een rattery :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 28 juni 2014 @ 19:38:18 #188
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141655070
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 18:36 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ja, eehm, ik kan niet naar het station komen. :@
Sorry als ik roet nu in het eten gooi, maar dat lukt mij niet :@
ach ja, dan reis ik nog wel wat langer door :P woon je ver van het station af???
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_141655369
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 19:38 schreef DJMO het volgende:

[..]

ach ja, dan reis ik nog wel wat langer door :P woon je ver van het station af???
Nee, paar bushaltes verder.
Twiddel
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 28 juni 2014 @ 19:48:09 #190
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141655523
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 19:44 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nee, paar bushaltes verder.
geef je adres maar even in pm, dan zie je me de 19e vanzelf verschijnen, laat in de middag (als ik naar m'n dochter ga, ben ik toch al urenlang van huis af, dus een uurtje extra is ook geen probleem :) )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_141662571
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 18:57 schreef Muck het volgende:

[..]

Ja, mijn vriend en ik hebben een rattery :)
Oh wat leuk!
Hebben jullie een site?
En waar wonen jullie, welke stad als ik dat mag vragen?
Als jullie over een paar jaar nog bezig zijn met ratjes, haal ik de volgende ratjes wel bij jullie :)

P.s. omdat jullie rattenkenners zijn, hoe lang duurt het stoeien eigenlijk? Het gaat soms wel iets harder dan normaal, als in, ik hoor wat hardere piepjes.
Wanneer weet ik eigenlijk wie de alfa is?
Is dat bij dametjes ook duidelijk?
Zag dat niet zo bij mijn vorige dames. Die heb ik gekregen toen ze al een jaar en 3 maand oud waren. Opgevoed en al ;)
En omdat het Fuzzjes zijn ben ik iets meer bezorgd over wondjes.
Ze hebben nu nog geen wondjes, af en toe een klein krasje.
  zondag 29 juni 2014 @ 09:54:39 #192
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_141674146
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:01 schreef Cici het volgende:

[..]

Oh wat leuk!
Hebben jullie een site?
Die hebben we, maar ik vind het niet netjes om deze op FOK! te promoten :)
quote:
En waar wonen jullie, welke stad als ik dat mag vragen?
We wonen in Wijk bij Duurstede
quote:
Als jullie over een paar jaar nog bezig zijn met ratjes, haal ik de volgende ratjes wel bij jullie :)
Dat zou heel leuk zijn! Je bent van harte welkom :)
quote:
P.s. omdat jullie rattenkenners zijn, hoe lang duurt het stoeien eigenlijk? Het gaat soms wel iets harder dan normaal, als in, ik hoor wat hardere piepjes.
Dat stoeien, tja, dat verschilt per rat. Ik heb een paar dames van een half jaar oud en die stoeien nog steeds. Ze slapen heerlijk bij elkaar, wassen, eten en kroelen samen, maar ze vinden het soms ook nodig om door de kooi te rollebollen.
Soms gaat het nooit over dus :P
quote:
Wanneer weet ik eigenlijk wie de alfa is?
Ook dat verchilt per nest. Het komt zelfs voor dat er geen duidelijke alfa aan te wijzen is, maar soms is het binnen een paar weken wel te merken. Er is er dan eentje bij die als eerst naar je toe komt, als eerst bij de voerbak staat, het eerst zijn snoepje komt halen, etc. etc.
quote:
Is dat bij dametjes ook duidelijk?
Zag dat niet zo bij mijn vorige dames. Die heb ik gekregen toen ze al een jaar en 3 maand oud waren. Opgevoed en al ;)
Ook bij dames is het vaak wel duidelijk. Sterker nog, bij onze mannen wisselde de alfa-taak nog wel eens tussen één van de twee witte broers, maar bij de dames is dit al die tijd al dezelfde eigenwijze troel :D
quote:
En omdat het Fuzzjes zijn ben ik iets meer bezorgd over wondjes.
Ze hebben nu nog geen wondjes, af en toe een klein krasje.

Dat begrijp ik! Ik heb alleen helemaal geen ervaring met Fuzzies, dus ik ben bang dat ik je hier ook niet mee verder kan helpen.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_141674321
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 09:54 schreef Muck het volgende:

[..]

Die hebben we, maar ik vind het niet netjes om deze op FOK! te promoten :)

[..]

We wonen in Wijk bij Duurstede

[..]

Dat zou heel leuk zijn! Je bent van harte welkom :)

[..]

Dat stoeien, tja, dat verschilt per rat. Ik heb een paar dames van een half jaar oud en die stoeien nog steeds. Ze slapen heerlijk bij elkaar, wassen, eten en kroelen samen, maar ze vinden het soms ook nodig om door de kooi te rollebollen.
Soms gaat het nooit over dus :P

[..]

Ook dat verchilt per nest. Het komt zelfs voor dat er geen duidelijke alfa aan te wijzen is, maar soms is het binnen een paar weken wel te merken. Er is er dan eentje bij die als eerst naar je toe komt, als eerst bij de voerbak staat, het eerst zijn snoepje komt halen, etc. etc.

[..]

Ook bij dames is het vaak wel duidelijk. Sterker nog, bij onze mannen wisselde de alfa-taak nog wel eens tussen één van de twee witte broers, maar bij de dames is dit al die tijd al dezelfde eigenwijze troel :D

[..]

Dat begrijp ik! Ik heb alleen helemaal geen ervaring met Fuzzies, dus ik ben bang dat ik je hier ook niet mee verder kan helpen.
Hartstikke bedankt voor je antwoorden! ^O^
Zou je de site wel mogen doorgeven via een DM/PM?
  maandag 30 juni 2014 @ 11:12:12 #194
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_141717074
Hier had ik t laatste over, samen drinken:

life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_141720507
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 11:12 schreef superkimmi het volgende:
Hier had ik t laatste over, samen drinken:

[ afbeelding ]
Doen die van mij ook. En dan met een pootje de ander wegdrukken.

Hangt jouw flesje niet te laag?
  maandag 30 juni 2014 @ 14:29:22 #196
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_141722774
als ik m hoger hang gaan ze eraan sjorren tot hij eraf ligt :P
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  maandag 30 juni 2014 @ 16:01:48 #197
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_141726070

Oranje boven w/

Het nestje van 9 juni bestaat trouwens uit 3 dames en 6 heren. Gisteravond had de eerste zijn oogjes open. Heerlijk om te zien hoe onbeholpen ze nog door de kooi waggelen O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_141726429
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 16:01 schreef Muck het volgende:
[ afbeelding ]
Oranje boven w/

Het nestje van 9 juni bestaat trouwens uit 3 dames en 6 heren. Gisteravond had de eerste zijn oogjes open. Heerlijk om te zien hoe onbeholpen ze nog door de kooi waggelen O+
Awwwwwww die kleine staartjes ook! O+
Ongelooflijk hoe snel die staarten groeien trouwens..
pi_141754896
AAAAARGHHHHH!!!
Niet happy met die mormels op dit moment...

  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:25:44 #200
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_141755706
ik heb ook een gat in mijn bank, gelukkig in een weggewerkt hoekje. Dat was jaren geleden toen we de bank net hadden, een van de ratjes was destijds ontsnapt en die ben ik anderhalve dag kwijt geweest (we hadden haar net en ze was nog erg schuw, dus kwam niet tevoorschijn). Hierna is er nooit meer een ontsnapt..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')