abonnement Unibet Coolblue
pi_121246575
quote:
Er zullen zich vast wel bepaalde verkeerde zaken hebben voorgedaan aan de Russische kant, maar moet je nagaan hoe erg en groots opgezet het dan aan de fascistische (lees Duitse) kant geweest moest zijn.
pi_121246656
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je bent wel heel erg stellig in je veroordeling van het Duitse leger, c.q. de Duitse soldaat. Die Duitse soldaat deed gewoon zijn werk, net zoals de Engelse, Franse, Amerikaanse of Russische soldaat. Alleen deed hij dat vaak veel beter en professioneler.
Dat laatste is jouw mening, maar als jij het het werk vindt van een soldaat om te strijden voor een bruut en verderfelijk politiek systeem en ondertussen talloze mensen af te slachten op de meest gruwelijke wijze, dan zitten wij inderdaad niet op dezelfde lijn wat dat betreft.
pi_121246743
Sowieso gaat het veel verder dan dat Duitsland andere landen aanviel. De Duitse soldaat vocht niet omdat ze zo'n fan waren van Hitler of het fascisme, ze deden het om het onrecht dat hen is gedaan na de WO1
pi_121246879
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:48 schreef Peunage het volgende:
Sowieso gaat het veel verder dan dat Duitsland andere landen aanviel. De Duitse soldaat vocht niet omdat ze zo'n fan waren van Hitler of het fascisme, ze deden het om het onrecht dat hen is gedaan na de WO1
:') :') Wat een flauwekul, de meeste soldaten hadden dat niet eens meegemaakt, en je zou denken dat dat met de verovering van Frankrijk wel voorbij zou zijn. Het ging om lebensraum voor het Duitse volk en het proberen te vernietigen van bepaalde andere volkeren daar deden ze het vooral om en als je een Duits pak aantrekt moet je dat goed begrijpen.
  zondag 6 januari 2013 @ 21:50:53 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_121246930
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat laatste is jouw mening, maar als jij het het werk vindt van een soldaat om te strijden voor een bruut en verderfelijk politiek systeem en ondertussen talloze mensen af te slachten op de meest gruwelijke wijze, dan zitten wij inderdaad niet op dezelfde lijn wat dat betreft.
Die soldaten kozen helemaal niet voor een systeem of zoiets. Je had gewoon Helmut. Toen Helmut 16 werd in 1944, moest hij naar het Oostfront. Hij werd opgeleid tot Panzerfaust-schutter. De oudere kameraden van zijn peloton leerden hem overleven. Aan het front was aan alles schaarste, behalve aan onderlinge kameraadschap. Na 2 maanden schakelde Helmut zijn eerste T-34 uit. Zijn angstaanjagendste momenten waren in de Nahkampf, met de pionierschop tegen de Russen. Nog voor zijn 17e verjaardag sneuvelde Helmut in Dnjepr.

Dit is een standaard-verhaal over een Duitse soldaat. Dat heeft met politiek niets van doen. Als Helmut als Pjotr geboren was in Moskou, had hij gewoon voor de Russen gevochten. Was hij als Joe geboren in New York, dan had hij misschien een Amerkaanse bommenwerper gevlogen.

Meer als dat is het niet. Dat heeft niks met politieke voorkeur te maken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_121247135
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

:') :') Wat een flauwekul, de meeste soldaten hadden dat niet eens meegemaakt,
Jawel, heel Duitsland heeft die ellende meegemaakt.

quote:
en je zou denken dat dat met de verovering van Frankrijk wel voorbij zou zijn.
Dat is dus een wereldoorlog :')
pi_121247154
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die soldaten kozen helemaal niet voor een systeem of zoiets. Je had gewoon Helmut. Toen Helmut 16 werd in 1944, moest hij naar het Oostfront. Hij werd opgeleid tot Panzerfaust-schutter. De oudere kameraden van zijn peloton leerden hem overleven. Aan het front was aan alles schaarste, behalve aan onderlinge kameraadschap. Na 2 maanden schakelde Helmut zijn eerste T-34 uit. Zijn angstaanjagendste momenten waren in de Nahkampf, met de pionierschop tegen de Russen. Nog voor zijn 17e verjaardag sneuvelde Helmut in Dnjepr.

Dit is een standaard-verhaal over een Duitse soldaat. Dat heeft met politiek niets van doen. Als Helmut als Pjotr geboren was in Moskou, had hij gewoon voor de Russen gevochten. Was hij als Joe geboren in New York, dan had hij misschien een Amerkaanse bommenwerper gevlogen.

Meer als dat is het niet. Dat heeft niks met politieke voorkeur te maken.
Daarbij vergeet je dat Helmut jaren daarvoor bij de Hitlerjuchend had gezeten, dat Helmut is opgegroeid met de blaadjes van Streicher, de speeches van Hitler en Goebels, en de mogelijke betrokkenheid van zijn eigen familie. Dan vergeet je dat Helmut dus helemaal niet zo onbevangen die hele oorlog is ingestapt en wel degelijk wist waar hij voor vocht en dat ook maar al te graag deed want zo was het hem immers geleerd en zo had hij het immers geaccepteerd hoe verderfelijk dat ook is.

Dan vergeet je mogelijk ook nog dat Helmut stond te lachen met zijn kameraden in een of ander dorp waar ze wraak gingen nemen voor de acties van de Partizanen in het gebied, waar ze de vrouwen verkrachten en de dorpelingen in een groot gebouw stopten om het vervolgens in brand te steken, dat is het standaard-verhaal van de Duitse soldaat.
pi_121247204
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

In dat geval ga ik actief op zoek na de Russische variant!
Past wel bij je. Lekker Finland, Polen en de Baltische staten aanvallen en inlijven. Beetje 7 miljoen Oekraienrs expres dood hongeren. Lekker paar miljoen eigen burgers in kampen koud maken.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121247282
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:54 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jawel, heel Duitsland heeft die ellende meegemaakt.
Ellende die ze over zichzelf hebben afgeroepen? En nogmaals, veel van die soldaten waren te jong, om daar überhaupt enige weet van te hebben behalve de propaganda uiteraard!

[..]

quote:
Dat is dus een wereldoorlog :')
Als het ze alleen om WOI te doen was dan was er geen reden om de Sovjet-Unie aan te vallen het ging ze nogmaals om Lebensraum en het proberen uit te moorden van bepaalde volkeren.
  zondag 6 januari 2013 @ 21:56:52 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_121247319
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Daarbij vergeet je dat Helmut jaren daarvoor bij de Hitlerjuchend had gezeten, dat Helmut is opgegroeid met de blaadjes van Streicher, de speeches van Hitler en Goebels, en de mogelijke betrokkenheid van zijn eigen familie. Dan vergeet je dat Helmut dus helemaal niet zo onbevangen die hele oorlog is ingestapt en wel degelijk wist waar hij voor vocht en dat ook maar al te graag deed want zo was het hem immers geleerd en zo had hij het immers geaccepteerd hoe verderfelijk dat ook is.

Dan vergeet je mogelijk ook nog dat Helmut stond te lachen met zijn kameraden in een of ander dorp waar ze wraak gingen nemen voor de acties van de Partizanen in het gebied, waar ze de vrouwen verkrachten en de dorpelingen in een groot gebouw stopten om het vervolgens in brand te steken, dat is het standaard-verhaal van de Duitse soldaat.
1e deel wel, 2e deel niet. Indoctrinatie had je overal.
Punt is dat Helmut helemaal geen keus had om anders dan aan Duitse zijde mee te vechten. En dat hij ook liever gewoon thuis zat. En dat het verder gewoon een verdomd goede soldaat was.

Het is niet voor niets zo dat al die goede soldaten van de Wehrmacht naderhand gewoon verder konden in de Bundeswehr en daar hoge posities bereikten. De Amerikanen snapten dat (toen) prima: dat het gewoon uitstekende soldaten geweest waren die hun plicht gedaan hadden. Waren ze in Irak maar zo slim geweest.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_121247360
quote:
6s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Past wel bij je. Lekker Finland, Polen en de Baltische staten aanvallen en inlijven. Beetje 7 miljoen Oekraienrs expres dood hongeren. Lekker paar miljoen eigen burgers in kampen koud maken.
En dan nog trek ik tig keer liever het kostuum van een Sovjet-Soldaat aan dan van een Wehrmacht-soldaat zeg 8-) 8-) 8-) 8-) .
  zondag 6 januari 2013 @ 21:59:15 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_121247486
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

En dan nog trek ik tig keer liever het kostuum van een Sovjet-Soldaat aan dan van een Wehrmacht-soldaat zeg 8-) 8-) 8-) 8-) .
Dat mag je toch ook zelf weten! Maar juist de Soviet-soldaat was een geindoctrineerde sloeber die heel slecht opgeleid was en enkel met de kogel en de galg in het gareel gehouden kon worden. Slecht opgeleid verder, voor iedere dode Duitser sneuvelde er 20 soviets.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_121247530
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

1e deel wel, 2e deel niet. Indoctrinatie had je overal.
Punt is dat Helmut helemaal geen keus had om anders dan aan Duitse zijde mee te vechten. En dat hij ook liever gewoon thuis zat. En dat het verder gewoon een verdomd goede soldaat was.

Het is niet voor niets zo dat al die goede soldaten van de Wehrmacht naderhand gewoon verder konden in de Bundeswehr en daar hoge posities bereikten. De Amerikanen snapten dat (toen) prima: dat het gewoon uitstekende soldaten geweest waren die hun plicht gedaan hadden. Waren ze in Irak maar zo slim geweest.
Het tweede gedeelte klopt prima, en Helmut was helemaal niet zo'n prima soldaat, voor hetzelfde geld was het een bange jongen die er helemaal niet zo graag wilde staan. Maar inderdaad, hij wilde er wel staan zo graag identificeerde hij zich met Nazi-Duitsland, nou een dergelijk fanatisme, op die manier, dat willen de Verenigde Staten en geen enkel land hebben.

Het enige verschil tussen een Amerikaanse soldaat van jonge leeftijd en Helmut was dat dat de tweede een overtuigd fascist was, meer niet, een ander verschil was er niet daar.
pi_121247634
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat mag je toch ook zelf weten! Maar juist de Soviet-soldaat was een geindoctrineerde sloeber die heel slecht opgeleid was en enkel met de kogel en de galg in het gareel gehouden kon worden. Slecht opgeleid verder, voor iedere dode Duitser sneuvelde er 20 soviets.
Daar vergis je je zeer in, de Russische soldaten gingen maar wat graag voor hun land de strijd aan, die hadden helemaal geen zin in fascisten en ondanks de moeilijke omstandigheden, de kennis wat er met hun familie gebeurde en dat er in het Russisch leger aan bijna alles een tekort was, gingen ze maar graag de strijd aan met de mof en ze overwonnen ook nog eens.
  zondag 6 januari 2013 @ 22:02:04 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_121247685
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het tweede gedeelte klopt prima, en Helmut was helemaal niet zo'n prima soldaat, voor hetzelfde geld was het een bange jongen die er helemaal niet zo graag wilde staan. Maar inderdaad, hij wilde er wel staan zo graag identificeerde hij zich met Nazi-Duitsland, nou een dergelijk fanatisme, op die manier, dat willen de Verenigde Staten en geen enkel land hebben.

Het enige verschil tussen een Amerikaanse soldaat van jonge leeftijd en Helmut was dat dat de tweede een overtuigd fascist was, meer niet, een ander verschil was er niet daar.
Maar ja, als Duitsland de oorlog had gewonnen, dan waren de Engelsen weer 'overtuigde' kapitalisten en zionisten geweest, wat zoals we allen geweten zouden hebben, helemaal fout was.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 6 januari 2013 @ 22:02:43 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_121247731
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

Daar vergis je je zeer in, de Russische soldaten gingen maar wat graag voor hun land de strijd aan, die hadden helemaal geen zin in fascisten en ondanks de moeilijke omstandigheden, de kennis wat er met hun familie gebeurde en dat er in het Russisch leger aan bijna alles een tekort was, gingen ze maar graag de strijd aan met de mof en ze overwonnen ook nog eens.
De Russische soldaat heeft wel gebloed hiervoor, dat is zeker zo. Dat kunnen ze ook goed.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_121247761
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar ja, als Duitsland de oorlog had gewonnen, dan waren de Engelsen weer 'overtuigde' kapitalisten en zionisten geweest, wat zoals we allen geweten zouden hebben, helemaal fout was.
Dat denk ik niet, ik denk dat zelfs al had Duitsland had gewonnen er toch dergelijke universele normen en waarden zijn, die mensen kunnen doen laten inzien dat Nazi-Duitsland fout is.
  zondag 6 januari 2013 @ 22:04:15 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_121247837
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, ik denk dat zelfs al had Duitsland had gewonnen er toch dergelijke universele normen en waarden zijn, die mensen kunnen doen laten inzien dat Nazi-Duitsland fout is.
Misschien wel. Maar dat had dan mogelijk toch tot 1989 geduurd of zo.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_121247905
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

De Russische soldaat heeft wel gebloed hiervoor, dat is zeker zo. Dat kunnen ze ook goed.
De Duitsers verloren meer dan 5 miljoen staten en de Russen meer dan 8 miljoen dus relatief gezien vraag ik me af wie er meer heeft gebloed.
pi_121247917
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

nou een dergelijk fanatisme, op die manier, dat willen de Verenigde Staten en geen enkel land hebben.
:')
Jij bent net zo gek als die geschifte Goldhagen met zijn 'dadervolk'.

Exact hetgeen wat jij nu allemaal aanvoert kan ZO omgedraaid worden richting de Sovjets toen. En in mindere mate op de Israelieers van nu.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121247933
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Misschien wel. Maar dat had dan mogelijk toch tot 1989 geduurd of zo.
Mooi want toen werd ik geboren ;) :D.
pi_121247982
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, ik denk dat zelfs al had Duitsland had gewonnen er toch dergelijke universele normen en waarden zijn, die mensen kunnen doen laten inzien dat Nazi-Duitsland fout is.
Nee hoor, het was dan net zo als de Sovjet-Unie gezien. Want de Sovjet-Unie was net zo erg.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121247983
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

:')
Jij bent net zo gek als die geschifte Goldhagen met zijn 'dadervolk'.

Exact hetgeen wat jij nu allemaal aanvoert kan ZO omgedraaid worden richting de Sovjets toen. En in mindere mate op de Israelieers van nu.
Flauwekul, maar misschien kan je er nog Marokkanen in betrekken, dat is meer jouw straatje.
pi_121248001
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee hoor, het was dan net zo als de Sovjet-Unie gezien. Want de Sovjet-Unie was net zo erg.
Jouw mening maar die stelt dan ook bijzonder weinig voor.
pi_121248037
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

Daar vergis je je zeer in, de Russische soldaten gingen maar wat graag voor hun land de strijd aan, die hadden helemaal geen zin in fascisten en ondanks de moeilijke omstandigheden, de kennis wat er met hun familie gebeurde en dat er in het Russisch leger aan bijna alles een tekort was, gingen ze maar graag de strijd aan met de mof en ze overwonnen ook nog eens.
Oh vandaar dat ze door hun eigen kapiteins neergemaaid werden als ze het slagveld niet opliepen :')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 6 januari 2013 @ 22:07:44 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_121248091
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:05 schreef DeParo het volgende:

[..]

De Duitsers verloren meer dan 5 miljoen staten en de Russen meer dan 8 miljoen dus relatief gezien vraag ik me af wie er meer heeft gebloed.
Ik geloof dat de 'kill-ratio' ongeveer 1 op 2 was
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_121248137
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

Daar vergis je je zeer in, de Russische soldaten gingen maar wat graag voor hun land de strijd aan, die hadden helemaal geen zin in fascisten en ondanks de moeilijke omstandigheden, de kennis wat er met hun familie gebeurde en dat er in het Russisch leger aan bijna alles een tekort was, gingen ze maar graag de strijd aan met de mof en ze overwonnen ook nog eens.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121248181
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh vandaar dat ze door hun eigen kapiteins neergemaaid werden als ze het slagveld niet opliepen :')
Je denkt dat Duitse deserteurs een schouderklopje kregen of van welk land dan ook :') :')?
pi_121248185
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik geloof dat de 'kill-ratio' ongeveer 1 op 2 was
Neuh veel meer. De Sovjets hebben zo'n 10 voudig aantal doden op het Oostfront gehad.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 6 januari 2013 @ 22:09:05 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121248191
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat mag je toch ook zelf weten! Maar juist de Soviet-soldaat was een geindoctrineerde sloeber die heel slecht opgeleid was en enkel met de kogel en de galg in het gareel gehouden kon worden. Slecht opgeleid verder, voor iedere dode Duitser sneuvelde er 20 soviets.
Met politieke officieren achter het front die soldaten die de verkeerde kant opliepen neerschoten. Was aan Duitse zijde niet anders, daar deed de SS dat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121248218
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je denkt dat Duitse deserteurs een schouderklopje kregen of van welk land dan ook :') :')?
Duitsers die deserteren? Kan toch niet? Waren toch allemaal fanatieke fascisten?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 6 januari 2013 @ 22:10:08 #82
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121248258
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je denkt dat Duitse deserteurs een schouderklopje kregen of van welk land dan ook :') :')?
Ligt eraan welk front.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121248260
Maar goed, misschien kan hier beter een slotje op en TS het opnieuw doen en kan men er daarna voor zorgen dat DeParo zijn getroll elders voortzet.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 6 januari 2013 @ 22:10:47 #84
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_121248306
Ontopic graag. Re-enactment dus. :)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 6 januari 2013 @ 22:11:12 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_121248333
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Met politieke officieren achter het front die soldaten die de verkeerde kant opliepen neerschoten. Was aan Duitse zijde niet anders, daar deed de SS dat
Dat had je aan alle kanten, in Nederland deed de Marechaussee dat. Maar het was toch echt de Soviet-Unie waarin er gewoon standaard een politiek-officier achter de eigen troepen lag om diegenen neer te schieten die niet gingen vechten.
Natuurlijk werden deserteurs ook bij andere nationaliteiten geexecuteerd. Maar bij de Russen was dat schering en inslag. Kwam ook omdat er heel veel niet-ethnische Russen meevochten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 6 januari 2013 @ 22:11:13 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121248334
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Maar goed, misschien kan hier beter een slotje op en TS het opnieuw doen en kan men er daarna voor zorgen dat DeParo zijn getroll elders voortzet.
Die jongen is niet goed snik.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121248335
quote:

quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik geloof dat de 'kill-ratio' ongeveer 1 op 2 was
Ik weet niet de exacte omvang van het leger, het is ook afhankelijk van andere nationaliteiten want bij de Duitsers waren het niet alleen Duitsers en bij de Russen niet alleen Russen, maar vermoed dat de Duitse soldaten (alleen soldaten dus even) relatief wat meer hebben gebloed afgaande op deze cijfers.
pi_121248366
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:56 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ellende die ze over zichzelf hebben afgeroepen? En nogmaals, veel van die soldaten waren te jong, om daar überhaupt enige weet van te hebben behalve de propaganda uiteraard!

[..]

[..]

Als het ze alleen om WOI te doen was dan was er geen reden om de Sovjet-Unie aan te vallen het ging ze nogmaals om Lebensraum en het proberen uit te moorden van bepaalde volkeren.
http://en.wikipedia.org/wiki/World_War_I

http://en.wikipedia.org/wiki/World_War_I_reparations

Ja, allemaal de schuld van de Duitsers.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 6 januari 2013 @ 22:12:05 #89
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_121248379
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:10 schreef Cobra4 het volgende:
Ontopic graag. Re-enactment dus. :)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 6 januari 2013 @ 22:13:48 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_121248487
Maar goed: on topic,

Wat de politieke belangen waren van de leiders tijdens WOII is niet zo relevant. Sommige FOK!-ers zijn pro-Duits, anderen weer pro-Soviet. Maar het gaat niet om de politiek, maar om de gewone soldaat op de grond. En die was gewoon gerecruteerd en moest wel vechten of hij wilde of niet.
Die re-enactmentgroep geeft ook duidelijk aan helemaal geen politieke lading te hebben, het gaat gewoon om de sfeer, het gevoel, de kameraadschap.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 6 januari 2013 @ 22:14:32 #91
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121248538
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:10 schreef Cobra4 het volgende:
Ontopic graag. Re-enactment dus. :)
Sorry, je hebt gelijk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 6 januari 2013 @ 22:17:52 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_121248808
En toen was het stil....
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 6 januari 2013 @ 22:18:22 #93
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_121248842
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:53 schreef msnvanerik het volgende:
De uniformen moeten wel kloppen natuurlijk, er kan een hele hoop vroeg en laat-oorlogs materiaal gemengd worden, toch ligt onze interesse bij het laat-oorlogse.
Wat ben je ongeveer op jaarbasis kwijt TS? Lijkt me niet goedkoop met dat materiaal en reizen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_121248856
quote:
Ben je tussen de 16 en 35 jaar oud en heb je een redelijke tot goede lichamelijke conditie?
:'(
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121249053
quote:
Totaal offtopic en heeft hier niets mee te maken, flauwekul dus wat je zegt, en nu ontopic.

----

Ontopic:

Wat betreft de re-enactment, zoals gezegd denk ik echt niet dat iedereen die aan meedoet zo'n dergelijk politiek doel heeft als toentertijd, maar als je zegt dat je het zo realistisch mogelijk wilt maken moet je begrijpen dat de Duitsers toentertijd wel hadden! Mijn voornaamste vraag aan TS blijft staan waarom hij dan per se zich in een Duits kostuum wilt steken en waarom het niet van een willekeurig ander land kan zijn?

Dus graag de beweegredenen van TS wil ik weten, daar gaat het me even om, belangrijk.
pi_121249123
Ik heb me aangemeld TS!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 6 januari 2013 @ 22:26:12 #97
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_121249384
quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik heb me aangemeld TS!
:D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_121250039
Bij deze wil ik mij dan ook even aanmelden als iemand uit het bestuur van Der Windhund.

Doordat er dus zoveel onduidelijkheid bestaat over onze hobby en de insteek waarom wij "in een Duits pakje willen lopen" lijkt het mij dan ook een goede om DeParo persoonlijk uit te nodigen op een oefendag van onze vereniging.

Ik hoop dat we dan achter onze forumnamen weg kunnen stappen, elkaar de hand kunnen schudden en een bakje koffie kunnen drinken om in een fatsoenlijk gesprek onze meningen te wisselen. En zo ook laten zien wie onze leden zijn, wat wij zoal op een oefendag doen en uitleg geven waarom wij op bepaalde evenementen staan.

Er zijn op onze oefendagen ook andere verenigingen aanwezig waardoor je een breed scala aan uitbeeldingen mee kan krijgen en dus ook de meningen van die mensen kan vragen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 6 januari 2013 @ 22:37:04 #99
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_121250086
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:36 schreef Waldebert het volgende:
Bij deze wil ik mij dan ook even aanmelden als iemand uit het bestuur van Der Windhund.

Doordat er dus zoveel onduidelijkheid bestaat over onze hobby en de insteek waarom wij "in een Duits pakje willen lopen" lijkt het mij dan ook een goede om DeParo persoonlijk uit te nodigen op een oefendag van onze vereniging.

Ik hoop dat we dan achter onze forumnamen weg kunnen stappen, elkaar de hand kunnen schudden en een bakje koffie kunnen drinken om in een fatsoenlijk gesprek onze meningen te wisselen. En zo ook laten zien wie onze leden zijn, wat wij zoal op een oefendag doen en uitleg geven waarom wij op bepaalde evenementen staan.

Er zijn op onze oefendagen ook andere verenigingen aanwezig waardoor je een breed scala aan uitbeeldingen mee kan krijgen en dus ook de meningen van die mensen kan vragen.
^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_121250503
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:36 schreef Waldebert het volgende:
Bij deze wil ik mij dan ook even aanmelden als iemand uit het bestuur van Der Windhund.

Doordat er dus zoveel onduidelijkheid bestaat over onze hobby en de insteek waarom wij "in een Duits pakje willen lopen" lijkt het mij dan ook een goede om DeParo persoonlijk uit te nodigen op een oefendag van onze vereniging.

Ik hoop dat we dan achter onze forumnamen weg kunnen stappen, elkaar de hand kunnen schudden en een bakje koffie kunnen drinken om in een fatsoenlijk gesprek onze meningen te wisselen. En zo ook laten zien wie onze leden zijn, wat wij zoal op een oefendag doen en uitleg geven waarom wij op bepaalde evenementen staan.

Er zijn op onze oefendagen ook andere verenigingen aanwezig waardoor je een breed scala aan uitbeeldingen mee kan krijgen en dus ook de meningen van die mensen kan vragen.
Zoals ik al zeg denk ik niet dat jullie neonazi's ofzo zijn of dat ik per definitie een hekel aan jullie heb als mens haha maar ik vraag me inderdaad waarom, ik maak graag gebruik van de uitnodiging, geen probleem ben benieuwd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')