ff de boormachine op de teller. ik heb geen idee van de kmstand nu, die klopt toch al van geen kanten.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:44 schreef Captain_Ghost het volgende:
kastje kan tegenwoordig net goed bij de computer van auto staan.
Alleen heeft oldtimer dat juist niet.
hoe wil je dat aanpakken.
Ennog hoe wil je de kilometers laten aflezen!.
je kunt ook invoeren dat NL gekentekende auto;s niet in het buitenland mogen komen. Als ze dan naar het buitenland moeten stallen, of huren ze daar maar een auto., wn waarom moeten ze naar het buitenland, in NL is toch alles al.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:21 schreef T42 het volgende:
[..]
tis moeilijker de kleurstof uit je tankt te krijgen dan er in
Dat klinkt wat omslachtig, het is veel eenvoudiger dat gewoon ook naar Nederlandse mensen door te trekkenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
je kunt ook invoeren dat NL gekentekende auto;s niet in het buitenland mogen komen. Als ze dan naar het buitenland moeten stallen, of huren ze daar maar een auto., wn waarom moeten ze naar het buitenland, in NL is toch alles al.
Kan je mooi combineren met een boeteprinter: te hard rijden: PRRRT PRRRT PRRRT uit het dashboard.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik wel hoor. lijkt me heerlijk
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:44 schreef Captain_Ghost het volgende:
kastje kan tegenwoordig net goed bij de computer van auto staan.
Alleen heeft oldtimer dat juist niet.
hoe wil je dat aanpakken.
Ennog hoe wil je de kilometers laten aflezen!.
Zomaar een voorbeeld hoe dat er uit kan zien, werkt in iedere auto.quote:NXP en IBM noemen techniek voor kilometerheffing 'gebruiksklaar'
Door Dimitri Reijerman, dinsdag 13 oktober 2009 13:13, views: 12.495
NXP en IBM stellen dat zij met succes een test hebben afgerond om de benodigde techniek voor het rekeningrijden te testen. Volgens de twee bedrijven zijn er geen technische belemmeringen om de apparatuur in personenauto's te implementeren.
Bij de proef, die in juni van start ging, kregen vijftig medewerkers van de High Tech Campus van de TU in Eindhoven een kastje ter grootte van een mobiele telefoon op het dashboard gemonteerd. De hardware is opgebouwd rondom het automotive telematics onboard unit platform van NXP. Hoofdonderdeel is een chip die naast het bepalen van de positie via gps ook data kan uitwisselen via het mobiele-telefoonnetwerk. Volgens NXP wordt op alle communicatie encryptie toegepast. De chip moet in 2010 op grote schaal op de markt komen en zal naast toepassingen als rekeningrijden ook het eCall-alarmeringssysteem mogelijk maken.
In de proef werd de kilometerbeprijzing door diverse factoren bepaald, zoals het wegtype, het verbruik van een auto en het tijdstip.Tijdens een rit wordt de actuele prijs op een display van het kastje getoond, terwijl gebruikers de afgelegde routes en de bijbehorende prijzen via een beveiligde website kunnen inzien. De route-informatie zou vanwege de privacy niet doorgestuurd worden naar een overheidssysteem; uitsluitend het te betalen bedrag wordt volgens NXP verzonden.
NXP stelt tegenover Tweakers.net dat uit de proef in Eindhoven, waarbij meer dan honderdduizend autokilometers geregistreerd zouden zijn, is gebleken dat het systeem stabiel en betrouwbaar werkt. Door de beprijzing zou bovendien 70 procent van de chauffeurs een gedragsverandering hebben laten zien, waardoor de verkeersdrukte gereduceerd kan worden.
De chipfabrikant meent, samen met softwareleverancier IBM, dat het systeem in principe geschikt is om op grote schaal geïmplementeerd te worden, maar dat er nog wel enige 'verfijningen' doorgevoerd moeten worden. De firma's doelen daarmee op de - steeds opnieuw uitgestelde - kabinetsplannen om rekeningrijden in Nederland in te gaan voeren. Volgens de laatste scenario's van minister van Verkeer Eurlings zal het systeem in 2019 landelijk ingevoerd kunnen worden.
Je auto zit vol met kastjes.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik wil geen kastje in mijn auto. Nooit.
Ja, dat lijkt me fantastischquote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
je kunt ook invoeren dat NL gekentekende auto;s niet in het buitenland mogen komen. Als ze dan naar het buitenland moeten stallen, of huren ze daar maar een auto., wn waarom moeten ze naar het buitenland, in NL is toch alles al.
Zo kastje wil ik niet in mobiel telefoon hebben.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
[..]
Zomaar een voorbeeld hoe dat er uit kan zien, werkt in iedere auto.
Deze zinsnede is fantastisch. Wat hier staat is 'eigenlijk werkt het gewoon net een beetje en gaat het doffe ellende en hoge kosten opleveren om het echt aan de gang te krijgen. Omdat het echter nu gewoon lijkt te werken kunnen onze account managers dat met een mooi praatje wel verbloemen. Achteraf zijn we gedekt en factureren we kosten voor het afmaken van ons brakke prototype toch gewoon door omdat er immers gezegd hebben dat er nog verfijningen nodig waren. 'quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:38 schreef MaGNeT het volgende:
De chipfabrikant meent, samen met softwareleverancier IBM, dat het systeem in principe geschikt is om op grote schaal geïmplementeerd te worden, maar dat er nog wel enige 'verfijningen' doorgevoerd moeten worden.
Wat voor een kastjes dan? Ik rijd oldtimers, wellicht weet jij er meer van dan ik. Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je auto zit vol met kastjes.
Wat heb je tegen op kilometerbeprijzing?
Dashboardkastje?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Wat voor een kastjes dan? Ik rijd oldtimers, wellicht weet jij er meer van dan ik. Ben benieuwd.
Grappig, je quote net de uitleg van deze zin niet en vult het zelf maar in:quote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:00 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Deze zinsnede is fantastisch. Wat hier staat is 'eigenlijk werkt het gewoon net een beetje en gaat het doffe ellende en hoge kosten opleveren om het echt aan de gang te krijgen. Omdat het echter nu gewoon lijkt te werken kunnen onze account managers dat met een mooi praatje wel verbloemen. Achteraf zijn we gedekt en factureren we kosten voor het afmaken van ons brakke prototype toch gewoon door omdat er immers gezegd hebben dat er nog verfijningen nodig waren. '
quote:De chipfabrikant meent, samen met softwareleverancier IBM, dat het systeem in principe geschikt is om op grote schaal geïmplementeerd te worden, maar dat er nog wel enige 'verfijningen' doorgevoerd moeten worden. De firma's doelen daarmee op de - steeds opnieuw uitgestelde - kabinetsplannen om rekeningrijden in Nederland in te gaan voeren.
Dat is geen uitleg, dat is een toelichting die betekent dat men de overheid pusht om ervoor te zorgen dat er ineens ca. 7 miljoen verplichte klanten voor hun kastje zijn. Vanzelfsprekend zijn de makers helemaal voor het ding en zou het volgens hun eerder vandaag dan morgen ingevoerd moeten worden.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:53 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Grappig, je quote net de uitleg van deze zin niet en vult het zelf maar in:
[..]
Ik ben trouwens volledig voor het concept van rekeningrijden, maar er zitten dermate veel praktische haken en ogen aan dat ik het voor de komende lange tijd niet als een realistische optie zie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dashboardkastje?
Wat heb je tegen kilometerbeprijzing?
Ik zie uiteraard ook de beren op de weg maar het is wel de eerlijkste manier voor iedereen.
Rij je? Betaal je. Sta je stil? Betaal je niet.
Oma die 2x per week met de auto naar supermarkt in dorpje verderop gaat betaalt een prikje.
Oldtimers die in de garage staan en 10x per jaar naar buiten komen, betalen een prikje.
Jan, die iedere dag woon-werkverkeer doet en 20.000 per jaar rijdt, is hetzelfde kwijt.
Vertegenwoordiger die per jaar 80.000 aflegt en net zoveel betaalt als oma, gaat straks wat meer betalen.
En zelfs als ze dat voor elkaar krijgen, is er nog de EU-wetgeving die zegt dat iedereen gelijk behandeld moet worden, dus het kan niet zo zijn dat een Nederlander per km moet betalen, en een Italiaan die hier op vakantie is niet. Daar hebben de Franse tolpoorten geen last van, maar dat gaat met het o zo gehate rekeningrijden niet gebeuren.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:05 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik ben trouwens volledig voor het concept van rekeningrijden, maar er zitten dermate veel praktische haken en ogen aan dat ik het voor de komende lange tijd niet als een realistische optie zie.
Je wil zeggen dat Italianen hier nu wel wegenbelasting betalen als ze hier op vakantie zijn?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En zelfs als ze dat voor elkaar krijgen, is er nog de EU-wetgeving die zegt dat iedereen gelijk behandeld moet worden, dus het kan niet zo zijn dat een Nederlander per km moet betalen, en een Italiaan die hier op vakantie is niet. Daar hebben de Franse tolpoorten geen last van, maar dat gaat met het o zo gehate rekeningrijden niet gebeuren.
Houderschapsbelasting is per land toegestaan, betalen per km niet. Zoiets.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat Italianen hier nu wel wegenbelasting betalen als ze hier op vakantie zijn?
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
je kunt ook invoeren dat NL gekentekende auto;s niet in het buitenland mogen komen. Als ze dan naar het buitenland moeten stallen, of huren ze daar maar een auto., wn waarom moeten ze naar het buitenland, in NL is toch alles al.
Hoe houdt je het bij? Tellermanipulatie is zeker bij oude auto's extreem simpel. Daarbij kost de verwerking en controle erg veel manuren en dus veel geld. Dat zal meer kosten dan het ooit kan opleveren. Dat is niet in lijn met de intenties om geld te verdienen voor de roverheid.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:04 schreef virl3 het volgende:
Ik zat ff te surfen over dit onderwerp, en ik kwam de UK regeling tegen.. En dat bracht me op een idee. Waarom niet simpelweg een vast bedrag op basis het gemiddelde aantal kilometers zoals dat nu onderzocht is door de fehac oid.
Bestuurder van oude auto's maken gebruik van de weg dus een beetje belasting daar over betalen kan best en dikke amerikanen blijven mogelijk want het is een vast bedrag,
Niets geen tellergedoe, gewoon heb je een auto ouder dan 30 jaar? Dan betaal je 100 euro per jaar, ongeacht of je een ouwe eend hebt of een verhoogde chevrolet suburban met 3 gastanken en bullbar. De overheid verdient geld aan klassiekers, maar 't is niet zo hoog dat de liefhebbers massaal hun hobby opgeven want te duur.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Hoe houdt je het bij? Tellermanipulatie is zeker bij oude auto's extreem simpel. Daarbij kost de verwerking en controle erg veel manuren en dus veel geld. Dat zal meer kosten dan het ooit kan opleveren. Dat is niet in lijn met de intenties om geld te verdienen voor de roverheid.
Nee, het verandert niets aan de twee hoofdredenen:quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:28 schreef virl3 het volgende:
[..]
Niets geen tellergedoe, gewoon heb je een auto ouder dan 30 jaar? Dan betaal je 100 euro per jaar, ongeacht of je een ouwe eend hebt of een verhoogde chevrolet suburban met 3 gastanken en bullbar. De overheid verdient geld aan klassiekers, maar 't is niet zo hoog dat de liefhebbers massaal hun hobby opgeven want te duur.
Simpel doch doeltreffend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |