abonnement Unibet Coolblue
pi_121002196
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
*poef* nu is het weg
pi_121002587
Luuk heeft gisterenavond bij N de fles goed gedronken. Daarna bij mij nog een slok. Hij begon heel onrustig bij me, maar viel al snel in slaap. Ik heb hem toen in bed gelegd. Dat was rond 0.15. Hij kwam daarna weer rond 4 uur. Ik heb hem aangelegd, liggend en gepoogd wakker te blijven. Ik werd om 7 uur wakker van een smakkende Luuk. Hij heeft toen niet zo goed gedronken, dus om 8 uur weer. Daarna kon ik hem weer in bed leggen.
De nacht heeft mij ook goed gedaan. Mijn temp was gisteren 40 graden, en vanmorgen 38.
*poef* nu is het weg
pi_121032697
Poeh kj... 40 graden... hopelijk ben je gauw weer de oude.

Hoe is het gegaan, Kersjes?

*O* Alle mama's, borsten, tepels en kindjes een goed 2013! *O*
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 12:01:20 #4
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_121032717
KJ, hoe gaat het nu? weer een beetje beter?

het heeft 3 jaar (minus een week) geduurd, maar ik kan liggend voeden. *O*
madam wilde gister niet slapen. ze lag bij de oudste van tinu op de kamer en ze waren alleenmaar aan het geinen. Op een gegeven moment (half 11 of zo) zei ik dat ik er wel naast zou gaan liggen tot ze sliep. Toen zei ze dat ze wilde drinken. Dus ik antwoordde "als je wil drinken, prima. Maar ik ga liggen." dus toen hebben we voor het eersr liggend gedronken. Weer een mijlpaal bereikt. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_121032810
Haha Daviniah, zo blijf je leren ;)
pi_121036718
KJ fijn dat je je wat beter voelt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 12:01 schreef DaviniaHR het volgende:
KJ, hoe gaat het nu? weer een beetje beter?

het heeft 3 jaar (minus een week) geduurd, maar ik kan liggend voeden. *O*
madam wilde gister niet slapen. ze lag bij de oudste van tinu op de kamer en ze waren alleenmaar aan het geinen. Op een gegeven moment (half 11 of zo) zei ik dat ik er wel naast zou gaan liggen tot ze sliep. Toen zei ze dat ze wilde drinken. Dus ik antwoordde "als je wil drinken, prima. Maar ik ga liggen." dus toen hebben we voor het eersr liggend gedronken. Weer een mijlpaal bereikt. :)
Fijn Davinia. Was dat voor het eerst in haar leven of voor het eerst in lange tijd?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121037897
KJ hoop dat je beter voelt!

Davinia *O* wat goed!


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+met oud en nieuw troostborst

[ Bericht 9% gewijzigd door Zoë23 op 01-01-2013 16:30:16 ]
  dinsdag 1 januari 2013 @ 18:59:47 #8
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_121042844
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 15:21 schreef Tinuviel het volgende:
KJ fijn dat je je wat beter voelt.

[..]

Fijn Davinia. Was dat voor het eerst in haar leven of voor het eerst in lange tijd?
je was erbij! :D

dit is de eerste keer dat liggend voeden is gelukt. Geldt voor beide kids. Dus ook voor het eerst in haar leven. ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_121043271
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:08 schreef Zoë23 het volgende:
KJ hoop dat je beter voelt!

Davinia *O* wat goed!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+met oud en nieuw troostborst
O+
pi_121043434
Maar liggend voeden is toch juist het makkelijkst? Of verschilt dat echt bij iedereen?
Fijn dat het gelukt is iig:-)
  dinsdag 1 januari 2013 @ 19:20:48 #11
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_121043592
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 19:16 schreef Troeta het volgende:
Maar liggend voeden is toch juist het makkelijkst? Of verschilt dat echt bij iedereen?
Fijn dat het gelukt is iig:-)
Ik vond liggend voeden zeker niet gemakkelijk. Ik ging altijd zitten, ook 's nachts :). Verschilt echt pp!
pi_121043857
Ik vind zittend ook veel fijner dan liggend, kan liggend net nergens bij enzo. Ik ga ook zitten met voedingen 's nachts. Slapen terwijl Faye drinkt kan ik toch niet.

Fijn dat het gelukt is Davina!

Zoe, heerlijke foto O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_121044487
liggend voeden *; ik val vaak in slaap nog

Zoe wat een lieve foto O+

Mijn dreumes is ruim 13 maanden en valt nog steeds heerlijk in slaap aan mijn borst *; ik vind het geweldig!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:00:09 #14
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121044926
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 19:48 schreef _evenstar_ het volgende:
liggend voeden *; ik val vaak in slaap nog

Zoe wat een lieve foto O+

Mijn dreumes is ruim 13 maanden en valt nog steeds alleen heerlijk in slaap aan mijn borst *; ik vind het meestal geweldig!
O-)


En zo leer je idd nogal eens wat Davina
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_121044974
Ik moest ook wennen aan liggend voeden en de eerste 2 maanden kon ik het niet. Maar daarna werd het makkelijker en ik vond het fijn. Zo kon ik s'nachts soms toch verder slapen.

Zoe, fijn zo'n troostborst.

Bitterend zo fijn, he?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121045150
Ze is zo grappig, ze klimt boven op mij, kijkt in mijn decolte en roept ooohhh ahhh
ook blaast ze op mijn borsten en gaat lachen :D O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121045579
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 19:16 schreef Troeta het volgende:
Maar liggend voeden is toch juist het makkelijkst? Of verschilt dat echt bij iedereen?
Fijn dat het gelukt is iig:-)
Dat verschilt.
Ik vind zittend voeden sowieso makkelijker, maar bij liggend voeden lig ik niet lekker. Als.ik in slaap val en daarna dus wakker wordt heb ik pijn in mijn lichaam.
Op mijn zij liggen is.geen favoriete houding.
Tegenwoordig voed ik haar gewoon op dr kamer. En gaat ze daarna gewoon dr bedje in.
pi_121045683
Ooo grappig. Vind dat juist handig en daarna blijft ze lekker liggen soesen.
pi_121045752
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:17 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dat verschilt.
Ik vind zittend voeden sowieso makkelijker, maar bij liggend voeden lig ik niet lekker. Als.ik in slaap val en daarna dus wakker wordt heb ik pijn in mijn lichaam.
Op mijn zij liggen is.geen favoriete houding.
Tegenwoordig voed ik haar gewoon op dr kamer. En gaat ze daarna gewoon dr bedje in.
Dat heb ik ook. Vooral mijn rug en heupen moeten het ontgelden. Jammer, want op zich vind ik liggend voeden wel fijn. In de vroege ochtend doe ik het trouwens wel, ik voed 's nachts maximaal 2x zittend, de volgende keer komt hij bij ons in bed.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121045760
Schattig bitterend

Liggend voeden vind ik wel fijn maar voedend slapen niet, krijg ik meer bekkenpijn van.
Sinds kort voed ik haar ook op haar kamer en slaapt ze veel sneller en valt ze niet aan de borst in slaap maar in haar bedje. Ook het sabbelen is dan minder
pi_121046017
Ik zat gisteren te denken dat ze ooit wel in een eigen kamer zal moeten ;( daar ben ik (mijn man ook) nog lang niet klaar voor :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121046512
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:21 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Vooral mijn rug en heupen moeten het ontgelden. Jammer, want op zich vind ik liggend voeden wel fijn. In de vroege ochtend doe ik het trouwens wel, ik voed 's nachts maximaal 2x zittend, de volgende keer komt hij bij ons in bed.
Idd, heupen en rug.
In het begin deed ik het wel, maar tegenwoordig werkt t niet meer :)
pi_121046543
Liggend werkt voor mij ook niet, ik moet echt heel onhandig liggen om mijn borst goed te kunnen ondersteunen.
pi_121046910
Als ik lig dan is het meestal op mijn rug en ligt haar hoofd op mijn oksel
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121046950
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:27 schreef bitterend het volgende:
Ik zat gisteren te denken dat ze ooit wel in een eigen kamer zal moeten ;( daar ben ik (mijn man ook) nog lang niet klaar voor :@
Voor ons liefdesleven vind ik het wel prettiger, S wordt overal wakker van :9
pi_121047008
:D gelukkig hoeft seks niet alleen in bed he ;)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121047233
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:50 schreef bitterend het volgende:
:D gelukkig hoeft seks niet alleen in bed he ;)
voor mij lichamelijk gezien wel prettiger haha :+
Maar idd, je hebt gelijk.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 22:05:01 #28
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_121050670
Liggend voeden vind ik, meestal, ook het fijnste. Hoewel ik in de babykamer ook een heerlijk stoel heb staan waarin wij, met voedingskussen, ontzettend relaxed kunnen chillen.

Bekende slaapzak, Zoe ;) Lieve foto O+

@evenstar, ik ben niet bepaald op de hoogte. Wat is je situatie met afspraak en dat je lang moet wachten?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_121053085
Op een enkele keer na slaap ik dan niet zo hoor, ik leg haar dan in de co-sleeper.
Want na een paar uur zo liggen word je idd wel stijf..en ik lig het liefste op mijn buik.
Eigenlijk is het meer luiheid van me, geen zin om op een stoel te zitten s'nachts :+
pi_121053297
Als Elise zo in slaap valt moet ik zo blijven liggen :')
Zodra ik anders ga liggen/ze niet meer tegen mn borst ligt wordt ze wakker. Oh en ik moet op 1 zij blijven liggen, want anders plet dr vader haar :')
  dinsdag 1 januari 2013 @ 22:52:15 #31
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121053589
PV nhs ( zorgvsezekeringsststeem ) werkt hier anders... Ik Ben denk ik ook te beleefd :')
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_121054314
En als je zittend voed, word ze dan niet wakker?? Nena slaap gelukkig wel door als ik d'r overleg of ze slaapt snel weer in.
Mijn vriend is ook een babypletter, dus ik slaap liever niet in zo, maar zelfs in m'n slaap duw ik hem dan weg,haha, maar Mex ligt er ook wel eens bij en dat gaat echt niet.
pi_121054655
Gek genoeg kan ik haar dan wel wegleggen, geen idee waar het aan ligt.
Ze wordt soms wel even wakker, maar zodra ingestopt slaapt ze verder.

Maar 1,60 is eigenlijk te klein, ze ligt heel erg naar de rand, dus ook niet handig.
Floris ligt nooit bij ons, 1x gedaan, lag ie met zn hoofd bij mij en zn voeten bij het hoofd van R... Geen succes ;)
  dinsdag 1 januari 2013 @ 23:28:51 #34
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_121055687
Davinia, het is nooit te laat om te leren blijkt maar weer!

Zoe O+

Mijn baby heeft champagne-melk gedronken :{
Afgelopen nacht is er best wat drank bij me in gegaan. Had ik rekening mee gehouden, de flesjes gekolfde melk stonden klaar in de koelkast.
Weigert hij de fles :(
Overdag had ik gewerkt en had hij gewoon 2 flesjes gekregen. 's Avonds live bij me gedronken, en vannacht dus brullenbrullenbrullen....
Ander flesje geprobeerd, M. de fles geven, ik de fles geven... Liggend, zittend, lopend.... Niks werkte. Uiteindelijk met m'n halfzatte kop hem maar gewoon aangelegd. Het kwaad was al geschied, de voedingen daarna kreeg hij dus ook gewoon live.
Hij vond het niet vies geloof ik, hij is gewoon weer z'n clusterende zelf.
.... met gevoel voor drama....
pi_121067270
Viktor is nu 4 weken en ik vermoed dat hij (net als zijn zus) koemelkallergie heeft. Het uit zich door veel onrust na een voeding. Veel spugen, veel hikken, steeds voeding terugslikken, Hij is ook al 4 weken verkouden. Niet heel erg, maar licht verstopte neus en hoesten. Bij Amy was het vele spugen en de onrust achteraf gezien tekenen van de koemelkallergie. Ze hebben geen pijn, huilen amper, maar wel onrust in hun lijfje. (ik weet ook niet goed wat er nu precies hoort bij het baby zijn en wat hoort bij de koemelkallergie. Ik herken gewoon dingen van Amy en toen ze koemelkvrije voeding kreeg was het spugen over en sliep ze ineens overdag) Oh ja, Amy groeide ook het eerste half jaar amper en ik wil niet diezelfde zorgen bij Viktor hebben.

Ik denk er dus sterk aan om zelf koemelkvrij te gaan eten om te kijken of dit verschil maakt. Wie heeft hier ervaring mee en tips? Of kan ik het beste een diëtiste opzoeken?

Ik zit ook te denken aan inbakeren. Zodat ik hem hopelijk overdag ook eens weg kan leggen, In de doek spuug hij ons steeds onder dus dat werkt ook nog niet echt. Op zich vind ik het niet erg hoor om heel de dag met hem op de bank te liggen :P maar straks moet ik ook voor een peuter zorgen en dan kan dat niet. Hij drinkt dag en nacht elke 2 uur. Ook dat vind ik nog niet heel erg. Hij drinkt snel en effectief en groeit duidelijk, te zien aan zijn spekkies. Maar af en toe vind ik het wel zwaar.

Wat balen Kersjes dat hij ineens de fles weigerde!
  woensdag 2 januari 2013 @ 13:11:51 #36
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_121068282
Bitterend, bij ons ging het vanzelf, ze ging opeens met 11 maanden uit zichzelf slapen van 19.00 tot 06.15 uur. Kwam ze dan nog voor een nachtvoeding dan bleef ze de rest vd nacht bij ons en sliep ze door, dan was het de hele nacht op haar eigen kamer.
Ik moet wel zeggen dat we ook erg hebben moeten wennen, we vinden het nu nog steeds wel gezellig als ze eens wakker is rond middernacht, dan leggen we haar tussen ons in en slaapt ze gezellig bij ons de rest vd nacht.
Maar Lientje ging ook wel vanaf een week of 8 altijd op haar eigen kamer naar bed rond 19.00 uur, dus daar begon ze altijd de nacht, zodat ze daar ook gewoon zou kunnen slapen. Overdag sliep ze ook op haar eigen kamer.
Bij ons op de kamer stond een co-sleeper, maar ze lag meestal tussen ons in. :+

Sola, ik zou het zeker proberen koemelkvrij, inbakeren ben ik geen fan van, zeker met spugen en verkoudheid lijkt me dat eng. Kan je hem ook in een doek wikkelen en dan bijv in het wippertje, zodat z'n hoofd een beetje hoger is. Dan heeft ie wellicht ook minder last vd melk. Dan heb je hem toch bij je en kan je zien of het inwikkelen iets doet?
  woensdag 2 januari 2013 @ 13:15:24 #37
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_121068411
Ow en liggend voeden, hier altijd, vanaf een week of twee al, na een week of 7/8 kon ze zelf aanhappen, dus hoefde ik alleen mijn t-shirt omhoog te doen, bh los en kon mevr drinken en was ik alweer vertrokken. Werd ik een tijd later weer eens wakker, lag ze lekker tegen me aan te slapen....
Op die manier kost nachtvoeding geven ook geen/nauwelijks energie. ^O^
pi_121068882
Juud zelfs als ze goed slaapt willen we haar niet op haar eigen kamer :D ze slaapt ook overdag op haar ledikant die vanaf mijn zwangerschap al op onze kamer staat..het voelt gewoon perfect zo! dus voorlopig gaat ze echt niet naar een aparte kamer..
Tussen ons in ligt ze zelden!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  Moderator woensdag 2 januari 2013 @ 13:33:57 #39
5428 crew  miss_sly
pi_121069040
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 13:29 schreef bitterend het volgende:
Juud zelfs als ze goed slaapt willen we haar niet op haar eigen kamer :D ze slaapt ook overdag op haar ledikant die vanaf mijn zwangerschap al op onze kamer staat..het voelt gewoon perfect zo! dus voorlopig gaat ze echt niet naar een aparte kamer..
Tussen ons in ligt ze zelden!
Zolang jullie het alledrie goed vinden zoals het gaat, zou ik zeker niets veranderen, hoor.
S begint al langere tijd iedere avond in haar eigen bed, en is heel lang iedere nacht bij ons gekomen. Het komt steeds vaker voor dat ze een hele nacht in haar eigen bed slaapt. Heel erg prima, als ze dat zelf wil en het slapen goed gaat, maar soms mis ik haar wel hoor als ze de hele nacht in haar eigen bed blijft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121069451
We gaan inderdaad niks veranderen :Y haar kamer is de verschoning kamer en daar staan ook de kleding kasten..misschien als ze naar een peuter bed oid over gaat dat ze daar slaapt maar dat is allllaaaang niet- O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 2 januari 2013 @ 13:47:39 #41
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_121069497
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 13:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zolang jullie het alledrie goed vinden zoals het gaat, zou ik zeker niets veranderen, hoor.
S begint al langere tijd iedere avond in haar eigen bed, en is heel lang iedere nacht bij ons gekomen. Het komt steeds vaker voor dat ze een hele nacht in haar eigen bed slaapt. Heel erg prima, als ze dat zelf wil en het slapen goed gaat, maar soms mis ik haar wel hoor als ze de hele nacht in haar eigen bed blijft.
Hier is het wel eens dat ze 5/6 nachten achter elkaar in haar eigen bed slaapt, dan zeggen wij ook vaak tegen elkaar, nou ze mag nu wel weer eens wakker worden en een nachtje bij ons, het is zo knus, zo'n pukje bij je in bed.
We zijn nu al een beetje aan het denken hoe we dat straks doen als we er twee hebben, weer een co-sleeper of een bedhek oid. :)
pi_121077401
Ik ben al een paar weken lekker aan het nadenken over een indeling voor het kamertje van ons meisje maar ik heb er nog niet bij nagedacht dat ze er dan ook echt gaat slapen :@

Mijn kind poept spinazie, zo groen had ik ze nog niet gezien :X Hoort dat?
pi_121080450
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:37 schreef _Ophelia_ het volgende:

Mijn kind poept spinazie, zo groen had ik ze nog niet gezien :X Hoort dat?
Bij mij ook...wacht met je mee op het antwoord. :)
pi_121081192
Ophelia, Zolena zijn jullie baby's ziek? Hebben ze koorts, verkoudheid of paracetamol gekregen, dan kan het misschien daarvan komen. Voor tandjes lijken ze mij erg jong namelijk?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121082199
Ja hoor wij hadden ook spinazie poep..vooral toen ze snotterig was of veel voormelk had gedronken..ook met tandjes was het groen maar geen spinazie groen maar heldere groen :D
We hebben ook bruin, oranje en geel mee gemaakt!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121083201
Ik heb hier ook spinazie gehad, toen ze een week of 2 was ofzo?
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_121083284
Tandjes.lijkt me stug idd. Hij is wel een heel klein beetje verkouden maar niet eens verhoging of zo. En ook geen paracetamol dus. Is ook al een paar dagen, wel afgewisseld met geel en geelgroen...
pi_121083378
Tandjes zou hier ook "wat" vroeg zijn :P

Thnx, afgelopen weekend was ze snotterig nu is dat eigenlijk over. Ik heb wel het idee dat ze niet helemaal lekker is, beetje hangerig en weer ernstig aan het clusteren. We zien wel..
pi_121087728
Spinazie heb ik ook veel gezien in het begin. Vooral als ze snifverkouden was en helemaal dichtzat.
Maar ik let er nu ook meer op dat ze de borst helemaal leeg drinkt, zodat ze veel vette achtermelk krijgt. Dat scheelt ook stukken. Nu alleen af en toe, lees: 1 keer in de maand ofzo, spinazie.

Och, ze worden er sterk van :+
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_121089662
Leeg drinken lukt wel, hij krijgt maar 1 kant per keer en doet daar al gauw 20 minuten over als ik 'echt' voed. En ik kolf verder overdag praktisch alles.
pi_121093419
Iemand tips: dame is 5 maanden oud en een beetje een luie drinker volgens mij.
Met voeden laat ze los, begint te huilen en ik leg haar dan aan de andere kant aan. Dan gaat ze drinken, laat los en weer huilen. Alsik haar dan weer aan de andere kant aanleg begint die riedel weer opnieuw.
Niet echt ontspannen, voor beide niet, want ze strekt zich uit op die momenten.
Uiteindelijk komt.het er wel op neer dat ze vaak aan een kant opeens het licht ziet en wat beter gaat drinken, maar lijkt me voor haar ook niet heel fijn zo.
pi_121100826
Borstcompressie zodat er wat meer.melk komt? Noah was altijd te lui om te wachten op de tsr. Die deed hetzelfde als wat jij nu beschrijft.
Lotte!
Noah!
pi_121101650
Ja, bekend hier ook. Mijn TSR duurt altijd even voor hij komt en dat is voor meneertje soms te lang.
Dan krijg ik dat wat hierboven staat ook.

Ik masseer mijn borst even van te voren en knijp wat melk uit de tepel, dan gaat het sneller :Y
pi_121131634
Bedankt voor de tips!
Borstcompressie deed ik al wel, niet altijd trouwens, idd wel een goede om te doen!
Jouw tip ga ik ook uitproberen Free!

Toch fijn zo' n topic ;)
pi_121143261
Ik wilde alleen aangeven dat de groene poep wellicht door verkoudheid/ziekte komt. Maar het kan ook door teveel voormelk.

Bij mijn eerste hadden we op dag 3-6 nog groene poep ofzo en daar ging de kraamzorg vreselijk over zeuren.

Hebben jullie misschien tips of adviezen? Mijn uk krijgt op het kdv (8.30- 18 uur) nu 2 voedingen van 145-150 ml. Om 8 uur voed ik hem altijd op het kdv nog. De leidsters geven aan dat hij niet helemaal tevreden is daarna, maar ook dat hij veel spuugt. Ik kolf ook niet echt meer dan dat dus zit nu met "meer bv meegeven of bv na de fles nog wat fruit c.q. brood geven. Hij mag sowieso al fruit en brood, maar als hij aan de fles niet genoeg heeft en krijgt dat, dan spuugt hij misschien niet meer en went ook nog eens wat sneller aan vast voedsel. Is het te weinig wat hij krijgt? Hij is bijna 8 maanden en ik schat 8-9 kg.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121144359
Tinu
Hoeveel bv S qua ml drinkt weet ik niet maar ons ritme is de laatste dagen zo;
(ze krijgt nu smorgens ook een beetje pap) (tijden van bv kunnen iets verschillen maar als ze naar bed gaat geef ik van te voren bv)

7u bv
Rond 8bijv een bescuitje
9u pap en brood en beetje water
9:30 bv
12uur brood en een beetje water
13:30 bv
Na het wakker worden fruit en een bescuitje
Einde vd middag bv
18:00 avondeten
19:30 bv
pi_121144552
:D ik heb geen idee hoeveel bv en wanneer ik het geef!
sowieso in slaap voeden, na wakker worden en in de loop van de dag als ze speelt komt ze ook af en toe voor een slokje! *;
Volledig op verzoek dus..soms wil ze heeel vaak achter elkaar drinken..vooral nu met buikgriep/tandjes
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:44:15 #58
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_121145303
tinu, kan je de bv iets aanlengen met water?
Of een beetje johannesbroodpitmeel erdoor heen?
Of anders 30cc kv nageven?

Wel vervelend dat hij niet tevreden is na een voeding...

We zijn afgelopen woensdag naar het cb geweest. :)

*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_121145465
Ohja met water is een goede!
Als ik 100 heb gekolfd doe ik soms 40ml water erbij!
Vindt ze prima

Davinia heeel goed :Y :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121147382
Mooi gemiddeld kind heb je davinia! :D

Wij zijn ook net terug:





Op de CB-curves groeide hij uit de curves.. :P Waarop de wvpk zei: ik vermoed dat de nachtvoedingen alleen nog om te tutten en vanwege de structuur zijn, zo te zien heeft ie ze niet nodig.. Euh nee, hij drinkt nog echt wel effectief dan. M.a.w. als ik had gezegd dat ik de nachtvoedingen niet tof zou vinden, had ik eruit kunnen halen dat hij ze niet meer nodig heeft.. Kind is 2 mnd oud :')
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_121147419
Tinu, spuugt hij thuis nu ook? Ik vind het zo gek dat hij op het kdv zo veel spuugt.. Wat doen ze daar wel met em :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_121147483
Is het ook echt spugen? golven? of beetje teruggeven?
En heeft hij er zelf last van? pijn oid? buigt zijn curve af?
anders zou ik niet echt de voeding indikken..denk dat het als een blok op de maag valt..net cement dat spul voor het indikken
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121148025
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:42 schreef Morretje het volgende:
Mooi gemiddeld kind heb je davinia! :D

Wij zijn ook net terug:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Op de CB-curves groeide hij uit de curves.. :P Waarop de wvpk zei: ik vermoed dat de nachtvoedingen alleen nog om te tutten en vanwege de structuur zijn, zo te zien heeft ie ze niet nodig.. Euh nee, hij drinkt nog echt wel effectief dan. M.a.w. als ik had gezegd dat ik de nachtvoedingen niet tof zou vinden, had ik eruit kunnen halen dat hij ze niet meer nodig heeft.. Kind is 2 mnd oud :')
Ik was er gisteren, wat een verschil zeg :D

pi_121148122
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:44 schreef Morretje het volgende:
Tinu, spuugt hij thuis nu ook? Ik vind het zo gek dat hij op het kdv zo veel spuugt.. Wat doen ze daar wel met em :P
Dat idd :Y
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:44:14 #65
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_121149588
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:44 schreef Morretje het volgende:
Tinu, spuugt hij thuis nu ook? Ik vind het zo gek dat hij op het kdv zo veel spuugt.. Wat doen ze daar wel met em :P
Daar heb je ook wel een punt. Mss helpt een langzamere speen ook wel...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_121149758
Krijgt hij thuis eigenlijk ook wel eens de fles Tinu?
pi_121151850
Wow Davinia mooie curve!

SE wow wat goed gegroeit.

Ja dat weet ik niet, zal ik nog eens vragen, ze zeggen "spugen" maar ik vermoed dat het meer "beetjes teruggeven" is. Een ochtend dat ik hem bracht en hij net gegeten had zei de leidster: ik zal hem gelijk een slab geven en toen liep er een klein beetje voeding uit zijn mond en toen zei ze: zie je dat bedoel ik. Ze geven ook aan hem meerdere keren per dag een schone slab te geven en aan het einde van de dag is zijn shirtje nat, maar dat kan natuurlijk ook van teruggegeven voeding en kwijlen komen. Ik wil zijn voeding niet indikken, ze hebben op het kdv 2 keer rijstebloem in zijn fruit gedaan en toen was hij gelijk verstopt. Water toevoegen vind ik zo een neptruucje, gaat hij daar tevredener van worden? Heb ook niet het idee dat hij niet goed groeit of te weinig plast etc. De ene leidster zei dat ze niet het idee heeft dat hij echt heel erg honger heeft maar meer dat hij nog een slokje zou lusten, wel moppert of huilt hij dus eventjes als de fles op was. Aan de borst heeft hij dat ook, dan blijft hij weleens tutten, dus misschien is het ook gewoon het blijven liggen, lekker warm en blijven zuigen (speentje wil hij helaas niet). Voor nu even gezegd dat ze dan misschien wat fruit/ brood nageven en kijken hoe dat gaat. Hij heeft ook gisteren voor het eerst wat liga in zijn fruit gehad en dat vond hij heerlijk en vanochtend voor het eerst brood met appelstroop.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121152835
Mooie groeicurves

Tinu
Als het gewoon een beetje melk teruggeven is moeten ze er niet zo'n probleem van maken pff.. Het is een baby..
Je kunt misschien ook groente pureren ipv rapley? Dan eet hij misschien meer en is wat meer tevreden? (heb het idee sinds S beter eet, ze minder tut aan de borst en ook minder hongerig is) ik geef rapley maar ook in combi met gepureerd omdat ik toch wilde dat ze echt goed wat binnenkreeg. Met groente & aardappel is dat qua rapley soms wel moeilijk voor S om dat echt goed vast te houden en te eten (wortel kan bijv wel goed)
pi_121153208
Zoe, ja geef ook weleens gepureerd. Vroeg me sowieso ook af hoe andere ouders dat doen. Ik vind nu ook niet alle groente erg rapley geschikt enzo. Maar dat is meer voor het rapley topic.

Iemand vroeg nog of hij thuis flesjes krijgt. Ja krijgt hij altijd op de maandagen. Dan ben ik op werk en is hij afwisselend bij mijn schoonmoeder en bij zijn papa.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121154342
Als hij thuis ook (dezelfde) flesjes krijgt zonder te spugen ligt het dus niet aan de fles. Zou het aan de onrustigere omgeving kunnen liggen? Misschien drinkt hij inderdaad meer dan nodig omdat hij even rustig wil blijven tutten.
pi_121155032
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:07 schreef Tinuviel het volgende:
Zoe, ja geef ook weleens gepureerd. Vroeg me sowieso ook af hoe andere ouders dat doen. Ik vind nu ook niet alle groente erg rapley geschikt enzo. Maar dat is meer voor het rapley topic.

Iemand vroeg nog of hij thuis flesjes krijgt. Ja krijgt hij altijd op de maandagen. Dan ben ik op werk en is hij afwisselend bij mijn schoonmoeder en bij zijn papa.
Welke groenten zijn niet geschikt? Alleen yoghurt/pap en soep krijgt ze van een lepel..verder eet ze alles zelf..

[ Bericht 0% gewijzigd door bitterend op 04-01-2013 16:10:34 (spelling) ]
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121155392
Ik heb ook nooit gepureerd.
pi_121157781
Idd voor rapley topic
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze drinkt nu minder vaak maar wel beter, heeft me meer rust gegeven en me ook een beter gevoel over bv gegeven :)
pi_121158069
Ik hoor hier eigenlijk niet thuis mar ik las iets over groene poep en dat de kraamzorg daar na 3 dagen over zeurde? mijn dame is pas een week van haar groene poep af is dat nou zoiets raars of hoort dat bij flesvoeding?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_121158299
Paprika vond R geweldig..ze sabbelde er erg vrolijk op! zelfde geldt voor aubergine,tomaat,komkommer,boontjes..allemaal groente die erg in de smaak vielen
Als ze iets niet goed kon eten dan was ze er simpleweg niet klaar voor (vind ik) nu eet ze broccoli erg goed..maar ik had nooit het gevoel dat ze door eten van vaste voedsel gelukkiger/tevredener was ze sliep ook niet beter als ze 1 dag meer had gegeten..borst blijft hier sowieso favoriet ^O^
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121158601
S Slaapt ook niet langer/meer door vaste voeding maar als ik zie dat ze van het eten geniet, en niet meer om het uur/2u overdag wil drinken dan vind ik het toch een goed teken.
Het is ook niet zo dat ze met een tuitbeker/fles bv wil drinken.. Vriend of opa en oma enz kunnen haar ook vaste voeding aanbieden en dat doet mij ook goed.
ze drinkt nu om de 4u ongeveer dus nog zeer regelmatig borst. (en snachts vaker)
pi_121159616
Paprika heb ik nog niet gedaan. Wortel, aardappel, zoete aardappel, pastinaak, courgette, aubergine ging redelijk goed hier. Maar roosjesgroente (broccoli, bloemkool) ging bijvoorbeeld lastiger omdat hij grote happen afkauwde en vervolgens verslikte. Daar had hij geprakt dan weer geen moeite mee. Pompoen bijvoorbeeld was gewoon zo zacht dat hij het met zijn handen verpletterde en kreeg het niet in de mond, terwijlhijhetgeprakt heerlijk vond. Spinazie kan ik me niet voorstellen datdatals rapley goed werkt bijvoorbeeld. En boontjes bijvoorbeeld weet ik niet of dat echtgoedwerkt voordatzetanden hebben om hetgoed te kauwen, maar misschien wel als het goed zachtgekookt is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121160053
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:30 schreef Tinuviel het volgende:
Paprika heb ik nog niet gedaan. Wortel, aardappel, zoete aardappel, pastinaak, courgette, aubergine ging redelijk goed hier. Maar roosjesgroente (broccoli, bloemkool) ging bijvoorbeeld lastiger omdat hij grote happen afkauwde en vervolgens verslikte. Daar had hij geprakt dan weer geen moeite mee. Pompoen bijvoorbeeld was gewoon zo zacht dat hij het met zijn handen verpletterde en kreeg het niet in de mond, terwijlhijhetgeprakt heerlijk vond. Spinazie kan ik me niet voorstellen datdatals rapley goed werkt bijvoorbeeld. En boontjes bijvoorbeeld weet ik niet of dat echtgoedwerkt voordatzetanden hebben om hetgoed te kauwen, maar misschien wel als het goed zachtgekookt is.
Het is echt geen ramp als je bepaalde groente geprakt aanbied. Met afwisseling leert hij ook wel hele groenten enz ontdekken. Als hij het geprakte goed eet en daardoor tevreden is, waarom niet? Maar dat is mijn mening
(naar mijn idee en mijn ervaring is S een stuk tevredener nu ze ook geprakt krijgt en ze krijgt genoeg hele stukken om mee te ontdekken)
pi_121171676
Spinazie werkte uitstekend hoor, gewoon verse kopen voor gewassen of zelf wassen dan in hete water dompelen en thats it!
sperziebonen ook, geen enkel probleem..alles eigenlijk behalve couscous/rijst...pompoen kan je roosteren trouwens dan is het prima te pakken
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121179363
Ik hoop dat jullie me hier niet gaan affikken, maar: Help :'(
Mijn zoontje is net 4 weken en op die tijd heb ik al tepelkloven, 2 borstontstekingen en een angine gehad. Ik heb al mijn 2 ha, vroedvrouw, lk en gyn erover gesproken, maar helaas is er niets dat (voldoende) werkt. Nu dus die 2de borstontsteking en ondanks antibiotica en 1g paracetamol om de 4u nog steeds 39,5 graden koorts. Ik ben mentaal en fysiek gewoon op en zie het niet zitten om nog verder bv te geven. Vandaar hier mijn post, want ik zit met enkele vragen:
- ik weet dat je met een borstontsteking niet mag afbouwen, maar kan ik al starten met de andere? (Hij drinkt telkens maar 1 borst per keer)
- hoe kan ik zo snel mogelijk afbouwen? Heb geen zin om nog weken aan te modderen.
- welke kunstmelk is aan te raden?
- waar kan ik betrouwbare info vinden over de hoeveelheden?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 01:02:54 #81
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121179402
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:51 schreef Sam1993 het volgende:
Ik hoor hier eigenlijk niet thuis mar ik las iets over groene poep en dat de kraamzorg daar na 3 dagen over zeurde? mijn dame is pas een week van haar groene poep af is dat nou zoiets raars of hoort dat bij flesvoeding?
Hypoallergene kunstvoeding geeft groene poep ;)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_121179569
Liza, wat rot voor je... inhoudelijk ben ik niet de aangewezen persoon om te reageren maar ik wil je veel beterschap, succes en sterkte wensen!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 01:11:05 #83
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121179731
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 01:07 schreef Cantare het volgende:
Liza, wat rot voor je... inhoudelijk ben ik niet de aangewezen persoon om te reageren maar ik wil je veel beterschap, succes en sterkte wensen!
Wat zij zegt...
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_121181437
Liza, hoelang gebruik je de ab nu? Na 2 dagen moet er verbetering zijn. Zo niet, terug naar de huisarts (zeker als de borst ook hard blijft of een constante harde plek houdt).
Afbouwen zou ik mee beginnen als de BO echt aan het weggaan is, zeker als je er zo gevoelig voor bent.
Je kan besluiten vast over te gaan op KV, meest passend voor bv kindjes is hypo allergeen. Maar je zou ook op standaard over kunnen gaan hoor.
Voor afbouwen heb ik beiden keren een kolfschema gebruikt. Dan heb jezelf de meeste controle in afbouwen. Ik had behoorlijke overproductie, dus ik heb er wel beiden keren meerdere weken overgedaan.
De 2e keer ben ik gestopt omdat ik een borstabces had gehad (ook eerst ab gehad voor ab, dit deed niks, uiteindelijk bleek ik dus een flinke abces te hebben). De wond van de operatie zat op de rand van mijn tepelhof en de melk die mijn borst produceerde kwam telkens door die wond naar buiten :') Afbouwen bleek toen onmogelijk. Ik werd er zeer wanhopig van. Uiteindelijk heb ik om medicatie gevraagd, hier heb ik echt om moeten zeuren, ze geven dat alleen in uiterste situaties (het nogal bijwerkingen hebben). Maar het hielp super en ik stond binnen een weel droog.

Het kolf afbouwschema is te vinden op borstvoeding.com volgens mij. Maar ik raad je echt aan samen met je lk een schema op te stellen, je bent gevoelig voor bo's en de kans zeer aannemelijk dat je er weer eentje krijgt als je te snel afbouwt.
Je mag me altijd pmen voor info enz.
Ik hoop dat je borstontsteking snel weg is :*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_121186159
Bedankt voor het medeleven en het advies. Voel me momenteel inderdaad al een beetje beter (ab dag 2), maar nog niet in staat om meer te doen dan bankhangen en slapen. Wat ik dus de afgelopen weken het grootste deel van de tijd gedaan heb. Zo'n moeder wil ik niet zijn. De baby heeft er geen last van, maar er loopt er hier nog eentje van 4 rond en ik voel me echt slecht tov hem.
Ga inderdaad niet stom doen en eerst wachten tot de ontsteking weg is en dan alles nog eens op een rijtje zetten, want aan de niet-zieke borst loopt het wel vrij goed.
Ik kolf nu soms de borst met ontsteking leeg en vroeg me af of het zin heeft om die melk te bewaren? Want er zal natuurlijk wel ab en paracetamol inzitten. Maar is die afgekolfde melk dan nog 'beter' dan kunstvoeding? Of gooi ik het owv de medicatie best gewoon weg?
pi_121186178
Dat is afhankelijk van welke medicatie je hebt gekregen Liza
Sterkte, hopelijk is de ontsteking snel over :*
  zaterdag 5 januari 2013 @ 12:04:04 #87
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121186997
Weten jullie of je ergens (wegwerp)zoogcompressen kunt kopen in grootverpakkingen? Ik kan niet echt iets vinden, alles is 20 of 30 stuks. Vreemd want die heb je (ik althans) dagelijks wel een stuk of 6-8 nodig. Uitwasbare wil ik niet :) .
pi_121190000
Alleen die van Avent, maar die zijn gelijk ook duurder (zaten er 50 in geloof ik)
En anders bij de makro, maar dan heb je dezelfde verpakking
pi_121190613
Ik kocht 6pakken in 1x via Hema.nl met 15% korting bijv en dan ophalen in de winkel

Geen grootverpakking omdat die van avent idd duurder zijn.. Maar via Hema.nl toch voldoende in huis
pi_121193766
Liza, wat is de oorzaak van je kloven en borstonstekingen? En wat is angine?
pi_121194039
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:56 schreef WupWup het volgende:
Liza, wat is de oorzaak van je kloven en borstonstekingen? En wat is angine?
Ik gok keelontsteking op z'n Belgisch ;).

Liza, ook hier geen tips, maar veel sterkte en beterschap!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121195309
Ik ga er van uit dat de kloven kwamen door verkeerd aan te leggen. De 1ste borstontsteking was volgens mij dan weer door gigantische stuwing en overproductie. Ik kreeg toen ab voorgeschreven door de gyn, maar achteraf volgens ha in zeer raar regime (maar 3 dagen). Ik heb een tijdje met tepelhoedjes gevoed owv de kloofjes en dat heb ik onder begeleiding van een lk weer afgebouwd. Ik was net een dag of 3 aan het voeden zonder tepelhoedje toen de bo terug kwam. Dat vind ik wel vreemd, want rechtstreeks aan de borst zou toch de meest efficiënte manier moeten zijn om je borst te legen? Ik denk dus dat de 2de bo ligt aan het niet lang genoeg nemen van de 1ste ab-kuur. Er hebben al 2 lk meegekeken tijdens het voeden en volgens hen gaat het allemaal goed. Aan de niet-ontstoken borst lukt het ook allemaal vlotjes: geen kloven, geen ontsteking...
pi_121195345
Je kan ook met 1 borst blijven voeden....
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 16:51:26 #94
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121195738
Bedank Zoe en Mrien! Ga ook eens voor een hema actie kijken. Want Avent is idd best duur!
pi_121196238
En nog een vraagje: als ik met de 'goede' kant voed, is Gust op 10 minuten klaar en voldaan. Bij de ontstoken borst ben ik in de nacht van de ontsteking weer een tepelhoedje gaan gebruiken omdat ik het niet kon uithouden van de pijn. Ondertussen ben ik dat opnieuw aan 't afbouwen (enkel bij de start van 't drinken). Maar die kant drinkt hij 20-30 minuten. Normaal?
pi_121196260
En angine is amandelontsteking :)
pi_121196314
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:40 schreef bitterend het volgende:
Je kan ook met 1 borst blijven voeden....
Blijft de andere dan geen melk produceren onder invloed van de hormonen?
pi_121196961
Speeseend: is lilypadz niets voor jou?
pi_121197132
En Chico heeft er ook per 60 voor ¤12.
Hier bvb: http://www.paradisio-onli(...)artikel.php?ID=63694
pi_121198225
Ja daar dacht ik ook nog aan vannacht, je kan ook de slechte borst afbouwen en met de andere doorvoeden en eventueel aanvullen met kv wat je niet gevoed krijgt.
Maar ga gewoon eens de boel goed doorspreken met een LK. Misschien is er wel een goede oplossing en kan je toch door blijven voeden.

Ik was destiijds erg blij dat ik goede begeleiding van een LK heb gehad, die kon me een helder beeld scheppen hoe het zou gaan zijn en wat de opties waren. Ik heb zo een beslissing kunnen maken waar ik nog steeds achter sta (hoe erg ik het ook altijd heb gevonden).

Succes en fijn dat de ab aanslaat.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:05:52 #101
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_121198831
liza wat ontzettend naar dat je zoveel pijn hebt van de borstvoeding! ;(

kijk idd maar ff of je met 1 borst wil blijven voeden of dat je daar geen zin in hebt. een nadeel van met 1 borst voeden is dat je wrs een cupverschil krijgt. daar kan de lk ook wel over vertellen.

ik wens je veel wijsheid in je keuze :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_121202095
Met 1 borst voeden kan prima. Het is tenslotte vraag en aanbod. Dus als je enkel voedt met 1 borst gaat die gewoon meer melk aanmaken en de andere borst waar geen melk wordt gevraagd die stopt met produceren.
Maar inderdaad, je kan een cupverschil krijgen zolang je aan het voeden bent.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121202710
:Y
Wat de dames zeggen..
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121203068
Liza, wat vervelend, beterschap! Ik hoop dat de bo ontsteking snel weggaat en ja dan rustig kunt bedenken wat te doen. Mocht je nog niet zeker zijn over de gekolfde melk met ab en paracetamol, kun je de melk wellicht invriezen en opschrijven dat het die met medicijnen is. Dan heb je rustig tijd om uit te zoeken of je die nog mag geven. Paracetamol mag je volgens mij gewoon nemen tijdens bv mits je je aan de opgegeven maximum houdt. Dus dan moet je alleen nog kijken naar de ab. Je hebt de ha vast verteld dat je bv geeft, dus zou de ab eigenlijk ook bv vriendelijk moeten zijn. Als je nu je kind voedt, krijgt hij ook de medicijnen binnen.

Wat betreft het langer drinken, kan misschien toch door meer melk in de ontstoken borst komen of daardoor dat hij door verstoppingen meer moeite moet doen en de melk minder goed doorstroomt. Dit is mijn beredenering, weet niet of dat klopt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121203273
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:44 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Daar heb je ook wel een punt. Mss helpt een langzamere speen ook wel...
Ben nog steeds op de kleinste soort speen, dus daar zou het eigenlijk niet aan kunnen liggen.

Ophelia, ik zal nog eens aan mijn man en schoonmoeder vragen hoe het thuis met spugen is. Het verschil is volgens mij, dat ze hem op de creche direct in het wippertje zetten na een voeding. Hij is nu echt actief aan het worden, dus dat helpt natuurlijk niet tegen het spugen. In het wippertje buigt hij dan naar voren enzo. Thuis is hij eerder en langer op de arm na een voeding, alwaar je een kind denk ik wat rustiger kunt houden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121204967
Zo ik ben nu begonnen met kolven op t werk en t valt me niet tegen. Ik merk alleen wel dat het sochtends een stuk makkelijker gaat dan smiddags of savonds. Ik werk in de zorg, dus werk onregelmatig. Sochtends kolf ik in 15 zo 180ml af. Terwijl ik savonds in 30min misschien 120ml kolf. Ik ben dus wel blij met mijn voorraadje in de diepvries. Gelukkig heb ik niet zo heel vaak een late dienst.

Ik blijf het moeilijk vinden om in te schatten hoeveel F nodig heeft. De ene keer drinkt ze meer dan de andere keer. Soms 130ml, soms tot wel 180ml. Waar kan dat aan liggen? Ik doe nu altijd 180ml in de flesjes, maar wel zonde als ze het niet helemaal opdrinkt.

Hoeveel drinken jullie babys per keer? F is nog geen 4maanden, weten jullie nog hoeveel jullie kleintjes rond die leefrijd dronken?
pi_121206594
Faye drinkt met bijna 7 maanden nog steeds niet meer dan 120cc per voeding :P Ze begonnen op het KDV met flesjes van 60cc.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_121209972
Als de oorzaak van je borstontsteking een overproductie is, dan kan het inderdaad zijn dat de verstopping(en) nog niet weg zijn, waardoor de ontsteking niet overgaat en je baby dus meer moeite moet doen om aan zijn melk te komen.
Maar een overproductie zorgt in principe niet voor kloven. Kan het niet zijn dat je baby een niet zo nette aanhaptechniek heeft, waardoor hij voor kloven zorgt en je borst daardoor niet goed leegt? Of een te kort tongriempje met dezelfde gevolgen? Hebben jullie geen spruw, waardoor het drinken pijnlijk is, waardoor hij je borst niet goed leegt? Door spruw kun je ook kloven krijgen. De ene oorzaak sluit de andere niet uit...
Ik weet het niet hè, denk alleen maar even mee op basis van wat je schrijft :)
In elk geval niet afbouwen terwijl je nog een ontsteking hebt. En 3 dagen antibiotica vind ik ook wat weinig. Misschien is het wel even slim om het nu per dag te bekijken. Sowieso is alle moedermelk die je kind nu krijgt mooi meegenomen en je moet toch je productie in stand houden zolang je met die BO zit. Als dat over is, voel je je wellicht een heel stuk beter en kun je ook een goede beslissing nemen. Wil je stoppen, prima, wil je doorgaan, ook prima. Evt met 1 borst wat de dames voor mij al opperden. Kan prima zonder bijvoeding. (Een tweeling kun je ook voeden met 2 borsten ;) ) Gun jezelf in elk geval heel eventjes de tijd om pro's en cons te overwegen en misschien wat meer informatie op te doen over alle opties die je nu hebt.
pi_121210214
En wat betreft die ontsteking: je borst goed voorverwarmen voor het voeden en/of kolven en als het je lukt ook tijdens het voeden. Bijvoorbeeld met een pamper die je met lekker warm water hebt gevuld, die kun je precies om je borst heen vouwen. Of neem je baby mee in bad en drapeer een natte tetradoek om je borst terwijl hij drinkt. Probeer je borst een beetje te masseren op de plek waar de verstopping(en) zitten om het los te krijgen. Circulerende bewegingen richting de tepel. Je kind kan je borst beter legen dan een kolf, dus als het enigszins kan leg hem aan. Slik paracetamol op schema (volgens mij las ik dat je inderdaad al 4x1000mg neemt) en maak je AB-kuur altijd af. Als je het niet vertrouwt, vraag dan een second opinion.
pi_121210289
En dan nog een laatste toevoeging: die angine is weliswaar zeer vervelend, maar heeft natuurlijk niks met de borstvoeding te maken ;)
pi_121210339
Nena is nu 5 maanden en drinkt ook altijd 120 cc, ooj als ze flesvoeding krijgt. Ze zou soms nog wel wat meer op kunnen, maar niet dat ze gaat huilen en ze is gewoon tevreden als ze weer recht op gezet word.
Maar ik ben nooit heel lang weg, dus het is denk ik wel anders.

Vervelend liza! Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt hoor, maar ik had in het begin ook een paar borstontstekingen en ik ben eigenlijk door gegaan omdat een baby het juist goed leeg drinkt wat beter is om die ontsteking te genezen. Kloven had ik ook en daar heb ik tepelhoedjes voor gebruikt, de ene voeding wel en de andere voeding niet. Ik vond het ook echt vreselijk en had zo'n spijt dat ik aan die borstvoeding begonnen was, maar de ontstekingen en de kloven gingen weg en ik voed nu nog steeds zonder problemen.
Geen schema, geen speciale tactieken, niks. Productie is altijd in orde, ook al krijgt ze af en toe een flesje en dan weer dagen niet.
Het kan echt nog anders gaan dus, maar doen wat je zelf wil hoor!
Maar de baby laten drinken en evt. Nog nakolven was vooor mij het beste bij de ontsteking.
pi_121211580
Hier wordt er 170 cc per keer gedronken. Eerst was het 150, maar dan was ze niet tevreden.
Met fv drinkt ze 100 :')
Ik kolf te weinig en had niks meer in de vriezer, dus dan maar een keertje fv. Helemaal nu ze dus niet meer doorslaapt en s avonds laat wakker wordt kan ik niet meer kolven, want dan heeft ze s avonds niet genoeg.
Gedoe :')
pi_121221156
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 22:30 schreef WupWup het volgende:
Als de oorzaak van je borstontsteking een overproductie is, dan kan het inderdaad zijn dat de verstopping(en) nog niet weg zijn, waardoor de ontsteking niet overgaat en je baby dus meer moeite moet doen om aan zijn melk te komen.
Maar een overproductie zorgt in principe niet voor kloven. Kan het niet zijn dat je baby een niet zo nette aanhaptechniek heeft, waardoor hij voor kloven zorgt en je borst daardoor niet goed leegt? Of een te kort tongriempje met dezelfde gevolgen? Hebben jullie geen spruw, waardoor het drinken pijnlijk is, waardoor hij je borst niet goed leegt? Door spruw kun je ook kloven krijgen. De ene oorzaak sluit de andere niet uit...
Ik weet het niet hè, denk alleen maar even mee op basis van wat je schrijft :)
In elk geval niet afbouwen terwijl je nog een ontsteking hebt. En 3 dagen antibiotica vind ik ook wat weinig. Misschien is het wel even slim om het nu per dag te bekijken. Sowieso is alle moedermelk die je kind nu krijgt mooi meegenomen en je moet toch je productie in stand houden zolang je met die BO zit. Als dat over is, voel je je wellicht een heel stuk beter en kun je ook een goede beslissing nemen. Wil je stoppen, prima, wil je doorgaan, ook prima. Evt met 1 borst wat de dames voor mij al opperden. Kan prima zonder bijvoeding. (Een tweeling kun je ook voeden met 2 borsten ;) ) Gun jezelf in elk geval heel eventjes de tijd om pro's en cons te overwegen en misschien wat meer informatie op te doen over alle opties die je nu hebt.
Kloven was enkel na dag 1. Daarna gevoed met tepelhoedjes tot ze genezen waren en nu al een tijdje weer aan het voeden zonder hoedjes maar gelukkig niet opnieuw kloofjes. Tongriempje is gecontroleerd en was ok. Geen enkel teken van spruw. Enkel eerste seconden van aanhappen doet pijn, daarna niet meer (behalve aan de ontstoken borst natuurlijk). Momenteel gaat het nog op en af. Het ene moment zie ik het nog zitten om door te bijten, het andere moment vind ik dat ik al genoeg afgezien heb...
pi_121221186
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 22:37 schreef WupWup het volgende:
En dan nog een laatste toevoeging: die angine is weliswaar zeer vervelend, maar heeft natuurlijk niks met de borstvoeding te maken ;)
Helemaal waar, alleen zorgde dat voor 3 weken ziek zijn op 4, wat het allemaal niet makkelijker maakt...
pi_121221207
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 22:38 schreef Troeta het volgende:
Vervelend liza! Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt hoor, maar ik had in het begin ook een paar borstontstekingen en ik ben eigenlijk door gegaan omdat een baby het juist goed leeg drinkt wat beter is om die ontsteking te genezen. Kloven had ik ook en daar heb ik tepelhoedjes voor gebruikt, de ene voeding wel en de andere voeding niet. Ik vond het ook echt vreselijk en had zo'n spijt dat ik aan die borstvoeding begonnen was, maar de ontstekingen en de kloven gingen weg en ik voed nu nog steeds zonder problemen.
Hoe lang duurde het bij jou eer het dan wel begon te vlotten?
pi_121221286
Ja elke baby is in die zin anders kwa hoeveelheid die ze drinken. Daarnaast komt het natuurlijk niet alleen maar erop aan hoeveel een kind drinkt maar ook hoe vaak. Wij hebben nu 150 ml in de ochtendfles en 140 ml in de middagfles. Daarnaast krijgt hij brood, fruit en s'avonds groente.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121223320
Na week 4 Liza!
Misschien dat de borstontstekingen kwamen van het met tepelhoedje drinken? Dan drinken ze de borst minder leeg. En een kleintje heeft ook wat minder kracht natuurlijk, dus zonder hoedje en een baby die steeds beter drinkt kan het nog goed komen.
Snap dat je het soms niet meer ziet zitten, maar toen de ontsteking over was ben ik maar door gegaan om het nog een keer te proberen en ben er nu wel blij mee.

En geef verder toe aan je verlof he, 4 weken lijkt nu al heel lang, maar is het niet. Doe niet teveel, kruip lekker in bed met je baby.
Mijn kindje lag in week 3 in het ziekenhuis en dat was erg vervelend, maar kon wel lekker de hele dag met haar tutten, slapen en oefenen met de borstvoeding.
pi_121235334
Ik haalde vandaag melk uit de vriezer, van half november. En die leek helemaal slecht te zijn. Je kan toch normaal melk langer bewaren in de vriezer?

Ik had hem wel buiten de koelkast laten ontdooien, maar dat deed ik gisteren ook, met iets oudere melk en die was helemaal goed. Kan melk soms zomaar ineens slecht zijn? Of heb ik iets fout gedaan? Morgen naar kdv dus heb wel extra nodig.
pi_121237526
c
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:48 schreef Zolena het volgende:
Ik haalde vandaag melk uit de vriezer, van half november. En die leek helemaal slecht te zijn. Je kan toch normaal melk langer bewaren in de vriezer?

Ik had hem wel buiten de koelkast laten ontdooien, maar dat deed ik gisteren ook, met iets oudere melk en die was helemaal goed. Kan melk soms zomaar ineens slecht zijn? Of heb ik iets fout gedaan? Morgen naar kdv dus heb wel extra nodig.
Heb je het al geprobeerd om (voorzichtig) te schudden? Melk kan raar uit de vriezer komen, ook met een rare geur en dan is er niks mis mee :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zondag 6 januari 2013 @ 19:34:05 #120
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_121237606
Waarom denk je dat de melk niet meer goed was?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121240672
Er zaten dikke rare klonten (niet glad als een ijsblokje, maar meer als een groot uitgevallen sneeuwvlok) in, vandaar. De melk die ik er gisteren uithaalde had dat niet. En rook beetje gek idd.
pi_121244975
Heb ik nog niet gehad Zolena. Dacht dat melk in de vriezer zeker 3 maand goed bleef.
Hier is de koorts weg en de pijn zo goed als. Ben weer volledig zonder tepelhoedjes aan 't voeden. Alleen heb ik nu in de ontstoken borst een harde plek die ik niet kan wegmasseren. Ze doet geen pijn en ik heb geen rode vlek op m'n borst. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik wil nu wel nog even proberen doorgaan, maar voor m'n eigen gemoedsrust zou ik toch graag rustig aan 1 voeding gaan vervangen door een flesje. Gewoon dat ik weet dat het kan als het nodig is. Ik veronderstel dat met 1x kunstvoeding per dag (of nacht) en de rest bv, dat m'n kleintje nog alle voordelen van bv meekrijgt?
pi_121245040
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:25 schreef Zolena het volgende:
Er zaten dikke rare klonten (niet glad als een ijsblokje, maar meer als een groot uitgevallen sneeuwvlok) in, vandaar. De melk die ik er gisteren uithaalde had dat niet. En rook beetje gek idd.
Zou dat niet kunnen liggen aan wat vettere melk? En de geur aan het eten van iets specifieks voor je afkolfde?
pi_121248576
Weet ik eigenlijk niet, niet over nagedacht, de stukken waren gewoon zo raar van vorm. Straks heb ik gewoon goede melk weggegooid. :o
pi_121249811
Witte klonten/vlokken = vet die boven drijft
Ontdooide melk ruikt vaak zuur en smaakt naar kots
:Y)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121259068
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:15 schreef Zolena het volgende:
Weet ik eigenlijk niet, niet over nagedacht, de stukken waren gewoon zo raar van vorm. Straks heb ik gewoon goede melk weggegooid. :o
Ik zou hetzelfde doen als ik twijfelde... Je wil je kleintje natuurlijk ook geen slechte melk geven hé :). Gewoon volgende keer even dubbelchecken :).
  maandag 7 januari 2013 @ 09:16:24 #127
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_121260608
@Liza, ik zou die plek goed in de gaten houden en in ieder geval goed blijven voorverwarmen en masseren voor en tijdens het voeden, kijken of het toch weg wil.

Mocht je je kleintje aan de fles gewend willen houden, dan zou je er ook voor kunnen kiezen om na de ochtend voeding nog even na te kolven en dat beetje wat je dan kolft later op de dag na een voeding uit het flesje te laten drinken.
Met flesvoeding blijven oefenen omdat het dan 'kan' zou ik niet doen, het verstoord je natuurlijke vraag/aanbod van de borstvoeding. Over een aantal weken zou dat best kunnen, maar voor nu is het het beste om goed op elkaar ingespeeld raken en zoveel mogelijk je kind gewoon aan de borst te hebben.

Ik vind het echt reuze knap en dapper dat je nog door wil gaan en wat fijn dat het zich lijkt op te lossen. Wees niet bang, want na vier tot zes weken gaat er echt een makkelijke tijd aanbreken. Dan begin je gewend te raken aan elkaar en gaat het wat meer 'vanzelf' lopen.
pi_121260969
Bedankt voor de info Juud. Op dit moment heb ik inderdaad het gevoel dat ik het nog één kans wil geven, maar als er nu nog iets zou mislopen is mijn moed wel op. Ik kan alleen maar hopen dat het dus vanaf nu wel beter gaat lopen. Zou een mooi cadeau zijn voor Gusts eerste vermaanddag :)
pi_121261095
Die harde plek kan de ontsteking zijn die nog opgeruimd moet worden. Hou het goed in de gaten!
Je zou nog even naar de huisarts kunnen gaan om het te laten checken, zeker na een antibioticakuur. Het kan namelijk ook zo zijn dat door de kuur de ontsteking netjes wordt ingepakt en dan heb je een abces.
Zeker als je het toch nog een kans wilt geven, even goed in de gaten houden. Doet de plek zeer?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121261292
Liza, ik vind het ook ontzettend knap van je dat je het al zo lang doorgaat, ik hoop voor je dat het lukt.

Vandaag zag de volgende lading diepvriesmelk er goed uit dus zal wel goedkomen dan en ik zal het in het vervolg niet meer zo gauw weggooien maar eerst kijken of het met schudden weer goed komt. :)

En *O* 3 maanden borstvoeding vandaag. *O*
Mijn doel bereikt. :) En ik ga toch gewoon door zo lang het loopt. Kan nu met 2 x kolfen per dag M. bijna bijhouden en heb nog een boel in de diepvries. Vind het wel gezellig ook (en makkelijk) 's nachts / 's ochtends als ik gewoon voed. En als voorraad op is doen we gewoon beetje kv en de rest borstvoeding.
pi_121266477
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121268266
Mooi Zolena! Ik kan nu nog even niet aan extra kolven denken, ben al blij als ik het gewoon ga redden! Maar hopelijk verandert dat wel zodra het beter gaat.
De harde plek is niet pijnlijk. Ik wacht nog even af tot mijn ab-kuur achter de rug is. Moest de plek tegen dan nog niet weg zijn, laat ik er verder naar kijken.
pi_121270094
De kolfkamerverkiezing: win een opknapbeurt twv 1000 euro voor de kolfkamer op je werk.
http://www.medela.com/BX/(...)kamerverkiezing.html
pi_121272502
*O* leuk!! wij hebben het hier niet nodig maar wellicht andere dames!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121274178
Iemand nog tips om het aanhappen minder pijnlijk te maken?
pi_121276346
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:53 schreef OooLizaooO het volgende:
Iemand nog tips om het aanhappen minder pijnlijk te maken?
Puur en alleen het aanhappen? Allebei de borsten?

Wat voor pijn voel je?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 7 januari 2013 @ 19:18:15 #137
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_121280463
en toen was mijn kleine baby al drie! O+

al drie jaar borstvoeding. had ik ook nooit verwacht van tevoren. ze is al zo groot geworden, mede op mijn melk. O+

ze drinkt nog zeer regelmatig bij me, en haalt er veel troost en geborgenheid uit. eigenlijk een heel intense knuffel of zo. heerlijk dat ontspannen lijfje steeds. O+ en die blije blik als mijn shirt omhoog/open gaat. O+

gewoon leuk. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door DaviniaHR op 07-01-2013 20:10:21 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_121281831
Davinia! O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_121284064
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:18 schreef DaviniaHR het volgende:
en toen was mijn kleine baby al drie! O+

al drie jaar borstvoeding. had ik ook nooit verwacht van tevoren. ze is al zo groot geworden, mede op mijn melk. O+

ze drinkt nog zeer regelmatig bij me, en haalt er veel troost en geborgenheid uit. eigenlijk een heel intense knuffel of zo. heerlijk dat ontspannen lijfje steeds. O+ en die blije blik als mijn shirt omhoog/open gaat. O+

gewoon leuk. O+
Wat een hoop (terechte) hartjes O+ :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121284291
Davinia O+ O+ O+

Ik heb vanavond zooo genoten van het in slaap voeden van mijn dreumesje!! ze blaatte op mijn borst en die geluid die ervan kwam "prrrtt"..ze lag zo in een deuk O+ het is zo knus O+ ik voel me zooo gelukkig als ze zo lekker bij mij drinkt O+ O+
:@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121284527
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:25 schreef bitterend het volgende:
Davinia O+ O+ O+

Ik heb vanavond zooo genoten van het in slaap voeden van mijn dreumesje!! ze blaatte op mijn borst en die geluid die ervan kwam "prrrtt"..ze lag zo in een deuk O+ het is zo knus O+ ik voel me zooo gelukkig als ze zo lekker bij mij drinkt O+ O+
:@
heerlijk toch O+

Ik kan er ook echt van genieten. Het aanhappen vind ik altijd zo schattig. Dan is ze aan het zoeken naar mijn tepel en dan maakt ze lieve geluidjes O+
pi_121284541
Ik heb ook bijna weer een baby. <3
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121284729
Kwisted jaa het zoeken is geweldig! mondje open en hijgen..hoofd heen en weer bewegen <3 ik word er echt emo van!

Ticoo fijn O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121285311
Dat aanvallen blijft prachtig ja! :D
Mijn baby vind de borst momenteel maar saai ofzo, ze is haar interesse een beetje kwijt. Buh.

En Tico, fijn!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_121285492
Lijntje ze is de wereld aan het ontdekken! komt wel weer *; :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121288267
Haha, ik vond die geluidjes klinken als een vies, oud, geil, hijgerig mannetje.
pi_121288311
Vandaag mijn persoonlijke mijlpaal: Luuk krijgt langer bv dan Sofie gehad heeft. Geen idee hoe lang ik nog doorga, maar dit heeft ie binnen.
*poef* nu is het weg
pi_121288583
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:39 schreef -Spring het volgende:
Haha, ik vond die geluidjes klinken als een vies, oud, geil, hijgerig mannetje.
_O-
Dat is ook wel zo!

KJ geweldig! *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121288810
Gefeliciteerd kj *O*
pi_121288891
Hoop dat het vanaf nu goed gaat liza!
pi_121289505
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:30 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb ook bijna weer een baby. <3
*O*
Ben zo benieuwd naar je kleine! O+
pi_121290593
Voor de 3 jaar bv van Davinia *O* en O+

Voor Sonnetje, die nu langer voed dan bij haar zoon *O*

Voor Tico, die straks een baby heeft *O*

En voor Bitterends leuke gek op bv meid *O*

Ik kolfde vandaag echt bagger. Hoe kan dat met 3-4 nachtvoedingen. Zal wel niet aan de productie liggen maar aan het eruit krijgen van de melk en andere factoren. En vanaf morgen moet ik mijn baby 2 dagen missen :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121290738
Tinu 2 dagen -O- voor werk?
Misschien kolfde je zo weinig door stress/vermoeidheid!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121291380
Ga je ongesteld worden by any chance?
  maandag 7 januari 2013 @ 23:41:41 #155
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_121294430
Davinia, wat geweldig!
Gefeliciteerd met je mijlpaal en je meisje :*

KJ, goed bezig!

Tinu, 2 dagen ;(

Ik ben vandaag teruggebeld door een lokale dame van LLL wiens voicemail ik van het weekend had ingesproken. Komende donderdag ga ik bij d'r langs voor advies.
Sinds een paar dagen voor Kerst is het namelijk hommeles hier.
Clusteren to the max, vooral 's nachts :{
Zodra hij het contact met mijn tepel verliest is het brullen. Hem foppen met speen lukt niet, zelfs niet als ik hem voorsabbel of - verwarm :') Vinger wil hij niet, nee alleen de borst. Letterlijk uuuuren achter elkaar ligt hij te sabbelen. Ik doe haast geen oog dicht :O
Kolven gaat erg moeizaam. Vermoeidheid? Werkstress? Of toch een teruglopende productie, en dat hij daarom zo vaak komt?
's Avonds ligt hij ook steeds te clusteren, maar dat doet hij al sinds ik weer aan het werk ben.
Sinds donderdag ben ik weer aan de Domperidon, maar merk vooralsnog geen verbetering.

Genoeg dus om eens over te gaan praten, ben heel benieuwd :)
.... met gevoel voor drama....
  maandag 7 januari 2013 @ 23:45:05 #156
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_121294592
Oh, hij slaapt trouwens al sinds het begin bij ons in bed en ligt tegen mij(n naakte lichaam) aan.
De theorie "Hij ruikt je, daarom wil hij steeds drinken" klonk logisch, maar van die halve nacht dat we hem in zn eigen bed hebben geprobeerd te leggen werden we allebei erg ongelukkig.
En de herkansing werd ook drama. Dan maar weer bij ons, heeft de rest van het gezin tenminste rust. Rust... zouden mijn tepels ook weer eens willen :X
.... met gevoel voor drama....
pi_121298223
:* vervelend kersjes, hoop dat die mevrouw iets weet
pi_121300140
Ja Bitterend voor werk, eigenlijk net iets minder dan 2 dagen. Ga zo weg en ben morgen avond laat weer thuis.

Wup, geen idee, merk er niets van. Maar slik ook een minipil. Bij mijn peuter toen ook en toen kwam het pas 1-1,5 jaar na de geboorte. En dat zonder nachtvoedingen, terwijl ik die nu nog steeds geef.

Kersjes, hopelijk kan de lll dame helpen, klinkt erg vermoeiend voor jou. Heb je Syntocinon ook geprobeerd? En S'avonds in zijn bed leggen na de zowat laatste voeding en dan bij de eerstvolgende keer bij jullie in bed? Dat dat toch iets meer rust brengt?

Ik maak me een beetje zorgen over straks over een maand, dan heb ik geen kolfrecht meer en mijn baby eet nog niet erg veel. Heb nog wel wat voorraad en denk aan kolven in mijn lunchpauze, maar ben toch bang, dat ik dan overdag gauw geen bv meer kan geven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121300954
Kersjes misschien in langzamer afbouwen? Van huid-op-huid naar een eigen bed is misschien wat bruusk? Je kan je kleintje misschien eerst een paar nachten op een verhoogje tussen jullie in leggen? Wij gebruikten zo'n borstvoedingskussen omgevormd tot 'poef'. En daarna in eigen bedje (dat nu wel vlak bij mij staat, bijna co-sleeper, maar dan nog met 'afsluiting' er tussen. Ik hoop dat je snel een oplossing en rust (voor je tepels) vindt!
pi_121309703
hey dames

vanmorgen weer naar het CB-inloop geweest om te wegen. Mijn dametje wil niet echt hard aankomen helaas. Ze is nu 3,5 maand en weegt 6240gr. Ze is in 3 weken maar 300gr aangekomen. Ze lijkt het er wel goed op te doen, ze is tevreden en heeft genoeg plas-poepluiers. Toch baal ik dat ze maar niet zo'n lekker malse michellin-baby wordt.


Ze woog 4495gr bij de geboorte, een flinke dame dus.

De arts bij het CB had even gekeken naar haar curve en zei dat ik me geen zorgen hoef te maken, zolang ze aankomt en tevreden oogt. Ze drinkt per voeding toch 170ml minimaal. Zou er niet genoeg voedingsstoffen in mijn melk zitten?

Ik ben nu ook bang dat het misschien komt omdat ik zelf ook veel afgevallen ben sinds haar geboorte. Ik heb het nu een stuk drukker dan eerst, en eet alleen maar gezond vanwege mijn bv. Maar nu zit ik zelf ook alweer 5kg onder mijn startgewicht en dat is ook weer niet de bedoeling.. Nu ben ik dus bang dat ik door het afvallen geen goede borstvoeding heb ofzo.

Ik wilde eigenlijk pas met 6maanden beginnen met bijvoeden (Rapley idee), maar nu denk ik dat ik toch maar ga bijvoeden met 4 maanden, misschien komt ze dan wat meer aan.
:{
pi_121309981
Niet genoeg voedingsstoffen in je melk kan niet, als je zelf lekker gezond eet! Het afvallen kan best van de borstvoeding komen (las laatst dat je dat ongeveer 500 kc per dag kost). Iets meer onverzadigde vetten eten? Yoghurt, kwark, roomboter, eitje extra ed?
En in je melk zelf zitten veel meer calorieën dan in bijvoeding, dus ik (ik persoonlijk dus) zou absoluut nu niet gaan bijvoeden, maar juist meer aanleggen als je je niet fijn voelt bij haar lijntje.
Voed je op haar verzoek?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_121321719
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:12 schreef Morretje het volgende:
Niet genoeg voedingsstoffen in je melk kan niet, als je zelf lekker gezond eet! Het afvallen kan best van de borstvoeding komen (las laatst dat je dat ongeveer 500 kc per dag kost). Iets meer onverzadigde vetten eten? Yoghurt, kwark, roomboter, eitje extra ed?
En in je melk zelf zitten veel meer calorieën dan in bijvoeding, dus ik (ik persoonlijk dus) zou absoluut nu niet gaan bijvoeden, maar juist meer aanleggen als je je niet fijn voelt bij haar lijntje.
Voed je op haar verzoek?
dankjewel voor je reactie! Ja ik voed op verzoek. Dat betekent in de praktijk om de 4 uur. Ik maak haar zelfs wakker voor de laatste voeding om 23uur, anders zou ze doorslapen.
Ik eet verder heel gezond, genoeg groente fruit, brood etc. Ik ga gewoon voor de zekerheid toch maar elke keer een boterham meer eten..
pi_121322945
En als je haar overdag eerder wakker maakt, zodat je bijv om de 3 uur uit komt? Drinkt ze dan goed denk je?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_121323424
In groente en fruit (en daar begin je toch mee), zitten maar ongeveer 50% van de caloriëen die in jouw melk zitten. Waar zit je mee? Dat klinkt lomper dan ik het bedoel, ik ben benieuwd waarom het je zorgen baart. Is het een must dat ze een bolle Michelinbaby is? Waarom is dat beter dan een slanke baby?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_121323952
Kwisted, ik vind slanke baby's veel mooier hoor! :*
Misschien kun je eens contact opnemen met de LLL of VBN (zie OP) ofzo, over haar curve?

Vandaag op de Horecava in de RAI geweest, wat hebben ze daar een prachtige babycare-ruimte waar je ook rustig kunt kolven! O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_121324329
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:47 schreef Marjolijntje het volgende:
Kwisted, ik vind slanke baby's veel mooier hoor! :*
Misschien kun je eens contact opnemen met de LLL of VBN (zie OP) ofzo, over haar curve?

Vandaag op de Horecava in de RAI geweest, wat hebben ze daar een prachtige babycare-ruimte waar je ook rustig kunt kolven! O+
:(

Kwitsted ik zou me geen zorgen maken! maar je mag haar overdag ook voeden op jou verzoek hoor :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121325873
Kwisted
:*
S is ook slank, niets mis mee! In het begin was ze wel een baby met lekker veel spekjes maar dat is ook weggegaan.
Het gaat er om dat F haar lijntje volgt en gezond is, niet of ze spekbeentjes en armpjes heeft

Ze zit goed op de middellijn toch?

Je kunt ook volle melkproducten eten, in 1 broodje pd meer haal je niet echt bijzonder veel meer calorieën.

Marjolijntje
Wat fijn dat er zo'n goede ruimte was!

Stats van S;
Bijna 8mnd
75cm en 8340 kg
pi_121325911
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:55 schreef bitterend het volgende:

[..]

:(

Maar R. is gewoon tof :D Das dan een uitzondering ;)
Enne, Faye blijft ook een slankie he, nog veel slanker dan Kwisted haar kleine!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_121326738
Dan ga ik even zeuren :@ want ik vind het ook geen mooi lijntje. Ik ben het wel met je eens, Kwisted, dat je even goed moet nadenken of het goed loopt. Het kan misschien bij jouw kindje horen, maar dit is duidelijk geen lijn die met de curve meegroeit, dus heeft het aandacht nodig. Als het een lijn is die niet bij jouw kindje past, moet je verandering zien als je het voedingsbeleid aanpast. En dan bedoel ik de voeding van je kind, niet van jezelf.
Maak je geen zorgen om je eigen afvallen, zolang jij je daar goed bij voelt is er geen probleem. Je melk is van goede kwaliteit, daar mag je blind op vertrouwen. Ondervoed ben je absoluut niet. "Te weinig voedingsstoffen" is een fabeltje uit onze moeders en oma's tijd, helaas en hardnekkige.
Wat wel kan, is dat je kind wat minder binnen krijgt dan zou moeten. Daarop kun je natuurlijk anticiperen. Vaker aanleggen! Kijk eens wat structureel een uurtje eerder doet, drie uur dus in jullie geval. Ga dan over twee weken weer wegen op dezelfde weegschaal en kijk wat het heeft gedaan.
Bijvoeding zet absoluut geen zoden aan de dijk wat iemand anders ook al schreef. Sterker nog, het zal voor de groei eerder kwaad doen dan goed. Er zitten weinig calorieën in en daarbij neemt het hongergevoel weg wat zorgt voor nog minder vraag naar moedermelk.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:55:28 #170
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_121327546
En hoe zit het dan met vetten WupWup, als ze nou zelf volle zuivel en bijv roomboter zou gebruiken, doen dat dan ook wat met de melk of slaat je lijf dat zelf op?
pi_121328958
Wat je eet komt ook in je melk terecht, dat zeker. Of het echt iets zal uitmaken voor de groei durf ik niet te zeggen. Ik neig naar niet, want het is een advies dat ik nooit eerder ben tegengekomen.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:34:35 #172
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_121333132
Uhm, hoi! Ik geloof dat ik een kindje aan de borst heb! :o

We begonnen op 6 december. Hendrikje werd geboren na 41w3d, aan het eind van de middag. Hij woog 3115 gram; net te licht volgens de richtlijnen. Ik mocht hem alleen mee naar huis nemen als ik hem de 1e nacht bij zou voeden met kunstvoeding.
Wat mij betreft prima; ik wilde niet verantwoordelijk zijn voor dips in zijn glucoselevels en ik wilde niet dat ze hem zouden prikken. :@

De avond en nacht heb ik doorgebracht in een kraamhotel. Die avond en nacht heb ik hem zoveel mogelijk aangelegd met hulp van de kraamzorg. Ik had aangegeven daar hulp bij nodig te hebben; bij E. heb ik 4 maanden gekolft maar haar maar eenmaal aangelegd. Elke kraamverzorgster had weer andere manieren en tips.
De volgende middag zijn we naar huis gegaan. Ik had een hele fijne kraamverzorgster met veel ervaring met borstvoeding.
In overleg met een lactatiekundige ben ik na twee dagen gaan voeden met een tepelhoedje; Hendrikje had moeite met aanhappen.

De eerste paar dagen heb ik hem zoveel mogelijk aangelegd en verder nog veeeel gekolft; alles om de productie op gang te krijgen. Waar nodig hebben we hem bijgevoed met wat kunstvoeding.

Mijn productie kwam niet lekker op gang, Hendrikje kwam dag en nacht elke anderhalf uur, etc. etc.

Inmiddels zijn we een maand verder en pas sinds een paar dagen heb ik hem volledig aan de borst. Ik heb vorige week alle (tegenstrijdige!) adviezen die ik kreeg overboord gegooid en heb samen met vriendlief een plan van aanpak gemaakt voor een laatste poging om hem volledig aan de borst te krijgen; gebaseerd op kennis die ik hier de afgelopen jaren heb opgedaan ( en borstvoeding.com) Ik ben 5 dagen aan het clusterkolven geslagen en heb Hendrikje in die tijd alle gekolfde voedingen met een fles gegeven. Ik heb hem elke dag wel een keer of 5/6 aangelegd om ervoor te zorgen dat hij de techniek niet zou verleren en om mijn productie nog een boostje te geven.
Na die 5 dagen heb ik niet meer gekolft en leg ik hem nu alleen nog maar aan; op mijn of zijn verzoek.
Dat doen we nu een dag of drie en volgens mij lukt het!
Hij is tevreden, heeft goede luiers en drinkt heel kalm; niet alsof hij uitgehongerd is. O+

Vandaag heeft hij meerdere voedingen zonder tepelhoedje gedronken zelfs! Wij komen er wel! *O*

Want echt, nog een keer fulltime kolven en dan nu met een peuter erbij trek ik niet.

Foto's om het plaatje compleet te maken:

Net geboren:


Paar uurtjes oud:


Fingerfeeden in de 1e paar dagen:


De huidige 'Food! Give! Now!' blik:


Groeicurve:


/einde dagboekpost :@
A grand adventure has begun.
pi_121333626
Wat goed Keshet!! En wat fijn om te lezen :) mooie groeilijn ook O+
:)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:50:17 #174
11682 Moonah
Jolie femme
pi_121333886
Zo af en toe lurk ik eventjes in dit topic.
Wat een cute mannetje Keshet! Prachtig om te lezen dat het nu zo goed gaat. Geniet er maar van! O+
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 23:48:51 #175
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_121336543
Keshet, wat goed!
En ik ben verliefd op Hendrikje geloof ik O+

Hier clusteren we door, nu ook overdag. Jeujjj :s)
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 8 januari 2013 @ 23:55:00 #176
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_121336846
Tinu, Syntocinon gebruik ik standaard bij het kolven.

Liza, op een verhoging lijkt me niet handig. Mijn rug vindt dat urenlange speen-spelen in zijligging niet fijn, maar als ik (half)liggend moet gaan tillen dan is dat nog belastender denk ik.
.... met gevoel voor drama....
pi_121337010
Ik kan me bijna niet voorstellen dat F te weinigdrinkt per keer. Ze drinkt heel gulzig en ik heb een goede tsr. Ze is wel altijd binnen 20min klaar, dan heeft ze 2 volle borstrn leeg.
Eigenlijk snap ik er helemaal niks van.bedankt voor de tips!
pi_121337075
Keshet wat fijn en heerlijk om te lezen O+
En je mannetje, wat een mooike O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 9 januari 2013 @ 00:13:45 #179
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121337721
Keshet O+

Kwisted ik zou ook niet geheel gerust zijn en even opnieuw kijken ( met iemand ) naar je bv beleid en wellicht op het laatst compressie voor de vette melk :)

Hier nog steeds geen afspraak.. Morgen maar weer bellen.. Echt pfff.. Heb bij cb in Helmond even gewogen en gemeten 70 cm en 8520 bij 13 mnd en wat dagen , kleine donder ;)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_121342076
Keshet O+ O+ wat een lieffie heb je daar! en wat fijn dat het zo goed gaat! geniet ervan!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121342339
Keshet, fijn dat het nu zo goed gaat O+.

Kersjes, succes donderdag, hopelijk krijg je goede tips :*

Evenstar, schiet niet op zeg :(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121342658
Keshet O+

Wupwup, ik lees in het verhaal van Keshet dat zij moest bijvoeden omdat hij te licht was, ik moest bijvoeden omdat hij te zwaar was (4350). Bij welk gewicht vindt men dat bijvoeden eig niet nodig is? En waarop zijn die adviezen gebaseerd? Ik vind het ergens zo'n raar advies, maar krijg niet goed onder woorden wat ik bedoel.
En ja, eerlijk? Ik vond het moeten bijvoeden met kunstvoeding dus niet tof. Ook al heb ik het in overleg met de vk van 3 x naar 1 keer 10 ml terug mogen brengen. En uiteindelijk ook pas gedaan toen na 6 u bleek dat hij zijn temp absoluut niet op peil hield, ondanks kruiken of mamawarmte.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 09:26:52 #183
5428 crew  miss_sly
pi_121342777
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:21 schreef Morretje het volgende:
Keshet O+

Wupwup, ik lees in het verhaal van Keshet dat zij moest bijvoeden omdat hij te licht was, ik moest bijvoeden omdat hij te zwaar was (4350). Bij welk gewicht vindt men dat bijvoeden eig niet nodig is? En waarop zijn die adviezen gebaseerd? Ik vind het ergens zo'n raar advies, maar krijg niet goed onder woorden wat ik bedoel.
En ja, eerlijk? Ik vond het moeten bijvoeden met kunstvoeding dus niet tof. Ook al heb ik het in overleg met de vk van 3 x naar 1 keer 10 ml terug mogen brengen. En uiteindelijk ook pas gedaan toen na 6 u bleek dat hij zijn temp absoluut niet op peil hield, ondanks kruiken of mamawarmte.
Was bijvoeden bij jou dan niet omdat hij te zwaar was, maar omdat hij dan misschien wat moeite had met de suikerspiegel? Daarom moest ik bijvoeden in het begin, vanwege mijn zwangterschapsdiabetes en de mogelijke problemen met haar suikerspiegel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121342812
Ik ben sinds gisteren gestopt met het voeden van lex, ik vind het echt heel jammer,maar kreeg zulke krampen tijdens het voeden dat ik het niet aandurf om door te gaan, maar goed, 15 mnd is ook netjes O+
pi_121342832
en keshet <3
pi_121342845
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:28 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik ben sinds gisteren gestopt met het voeden van lex, ik vind het echt heel jammer,maar kreeg zulke krampen tijdens het voeden dat ik het niet aandurf om door te gaan, maar goed, 15 mnd is ook netjes O+
Bij mij begon het ook echt zeer te doen. En de melk was ook minimaal.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121342854
Klopt ja, en priktepels, was ook de aanleiding voor een test ;)
pi_121343223
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Was bijvoeden bij jou dan niet omdat hij te zwaar was, maar omdat hij dan misschien wat moeite had met de suikerspiegel? Daarom moest ik bijvoeden in het begin, vanwege mijn zwangterschapsdiabetes en de mogelijke problemen met haar suikerspiegel.
Nee, omdat hij zo zwaar was, want hij was er nog geen uur toen kwam de vk al met dat advies. Het standaard advies is 3 x 10 ml zei de vk, maar omdat ik het niet zo'n tof vond mocht het ook wel naar 1 x terug.. Dus ik vroeg me ineens af waarom het dan wel kan en wanneer kindjes dan wel een 'normaal' gewicht hebben dat bijvoeden niet nodig is. En mijne is de hele zwangerschap groot geweest, en is dat nog steeds..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_121343245
Keshet O+

Gefeliciteerd KD met je zw.schap en het 15mnd voeden van L!

Curves van S




Een lange slanke dame dus, bij het gewicht buigt het ook iets af, maar S drinkt al regelmatig bij me, moet ik dan nog vaker aanleggen? (voor 7,5mnd echt om de 3u en soms vaker, sinds 2weken om de 3-4u en snachts om de 2-3u of vaker)
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:10:58 #190
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121343823
Vaker niet denk ik maar probeer eens compressie voor de druppeltjes vette melk :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_121344180
Zoe je hebt in het babytopic aangegeven dat je bijvoeding geeft voor dat je de borst aanbiedt..misschien daarom? omdat bijvoeding minder calorieen heeft dan jou melk, is ze verzadigd en drinkt minder>?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121344185
Keshet, wat leuk om te horen dat de bv bij jou wel een succesverhaal geworden is. Gisteren zijn wij naar het consultatiebureau gegaan en G woog 4kg690 en is 57cm. Hij doet het dus erg goed. Ben er nog een lang gesprek aangegaan over hoe moeilijk de borstvoeding loopt en hoe zwaar dat weegt. Heb veel aan het gesprek gehad en alles nog eens goed op een rijtje gezet en tenslotte heb ik G gisteren voor 't eerst een flesje gegeven. Dat was zo'n verademing (eerst en vooral: geen pijn!, rustig drinken ipv aanhappen-lossen-krijsen x10, en daarna zo rustig en voldaan,...). Ik heb zitten janken omdat ik eindelijk, na een maand, eens een positief gevoel had bij het voeden. Daarom heb ik toch besloten om af te bouwen en dat voelt als een enorme opluchting. Ik ga nu afbouwen op een ritme dat mijn borsten aan kunnen, het kleine voorraadje ingevroren melk geven als vervanging en dan langzaamaan overschakelen op kv. Bedankt toch voor al jullie steun en tips!
pi_121344257
Nog een vraagje: ik zou salopette gaan drinken om de productie te verminderen, maar die melk mag je je kleintje toch gewoon nog geven hé?
pi_121344597
bedankt evenstar

bitterend
ja klopt,
maar dat is sinds 2weken, de curve buigt al langer iets af vind ik.
ze krijgt nog steeds wel meer dan 7x de borst op een dag, eerder was het echt megavaak maar dan kort, en dat was voor mij echt niet meer te doen.
Nu met bijvoeding drinkt ze beter aan de borst en ook langer, hoor haar ook echt drinken en eerder waren het een paar slokjes en klaar.
pi_121344642
Wat een schatje keshet! Fijn dat alles goed gaat!
Maar 3115 is toch niet zo licht?

Als dat beter voelt liza, dan gewoon doen! Succes met afbouwen!

Hoe zag heber uit in de curve van hrt cb zoe? Misschien over twee weken nog eens wegen, misschien zit je net voor een groeispurtje.
pi_121344898
Troeta
Moet binnenkort naar het cb, dit was een weging bij het ziekenhuis tussendoor, vond ik opzich ook wel prettig
bij het cb zat ze qua gewicht goed en hadden ze ook verwacht dat de curve iets zou afbuigen omdat bv babys volgens hun na 4mnd minder snel groeien qua gewicht
pi_121345108
Zoe, op dit moment zien de curves er prima uit. Waarom maak jij je zorgen?

Morretje, het is de relatie tussen gewicht en termijn en dan hangt het ook of af van hoeveelste kindje het is en jongen of meisje. Heb je dat bepaald en een kinderarts aan je bed, zal die wrs alsnog te allen tijde roepen dat bijvoeding moet. [/frustratie]
pi_121345155
Zoe, ik vind het wel een beetje afbuigen, voor de zekerheid over 2 weken nog eens wegen? En idd, misschien wat Bitterend ook zegt, eerst weer een voeding voor de bijvoeding?

Ik heb de LLL gemaild over de nachtvoedingen hier, het gaat niet goed. Ik hoop dat zij iets aan tips hebben.
En de VBN heeft info bijeenkomsten hier in de buurt, daar ook meer info over aangevraagd.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_121345386
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:57 schreef WupWup het volgende:
Zoe, op dit moment zien de curves er prima uit. Waarom maak jij je zorgen?

Morretje, het is de relatie tussen gewicht en termijn en dan hangt het ook of af van hoeveelste kindje het is en jongen of meisje. Heb je dat bepaald en een kinderarts aan je bed, zal die wrs alsnog te allen tijde roepen dat bijvoeding moet. [/frustratie]
Mijn vk zei ook, dat als we het niet deden zij de kinderarts op d'r dak zou krijgen als we alsnog naar het zh zouden moeten. Maar het is dus bijna ondoenlijk om daar als ouder stelling tegen te nemen?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_121345445
Wupwup
Dankjewel, nouja door de afbuiging maar dat kan ook door het kruipen enz komen.

Marjolijntje
Het gaat niet goed als in Faye drinkt erg vaak snachts?
Ben benieuwd naar de tips, de nachten zijn hier ook brak en dat vind ik wel moeilijk.
pi_121345489
Zoe, afgelopen nacht 8 voedingen.. Voor mijn gevoel sliep ik net en dan komt ze weer..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_121345612
Ik moet zeggen..R wil altijd eerst de borst dan pas wil ze eten :D als ik haar in de ikea stoel zet voor dat ze borst heeft gehad is het gillen..krijgt ze eerst borst dan eet ze echt goed! gisteren heeft ze bijna een hele omelet met champignons op!

Lijntje zulke nachten heb ik zooo vaak gehad..afgelopen nacht was het weer eens feest na 1 week slapen van 20.00 tot 05.00
Ik hoop dat de dame van LLL tips voor je heeft :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121345616
8 keer? :o Ze heeft nergens last van? verkoudheid, oortjes oid?

Dan zou ik denk ik proberen of manlief dr kan troosten, of ikzelf op een andere manier. Als dit op het moment haar patroon is, lijkt het alsof ze zich aangeleerd heeft wakker te worden en mama nodig heeft om weer te kunen slapen. Ze is nu 7 mnd oid? Toen veranderde hier het slaappatroon ook, negatief.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_121345642
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:05 schreef Morretje het volgende:

[..]

Mijn vk zei ook, dat als we het niet deden zij de kinderarts op d'r dak zou krijgen als we alsnog naar het zh zouden moeten. Maar het is dus bijna ondoenlijk om daar als ouder stelling tegen te nemen?
Zeker niet: jouw kind, jouw besluit. Zolang medisch verantwoord hebben ze dat te accepteren.
Maar ja, ga er maar aan staan als net bevallen mama.
pi_121345766
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:13 schreef WupWup het volgende:

[..]

Zeker niet: jouw kind, jouw besluit. Zolang medisch verantwoord hebben ze dat te accepteren.
Maar ja, ga er maar aan staan als net bevallen mama.
Mja, maar zo bracht ze het dus al: omdat hij zo'n groot geboortegewicht had, moest hij bijvoeding. Anders zou hij problemen met zijn suikerspiegel krijgen. Tja

[ Bericht 4% gewijzigd door Morretje op 09-01-2013 11:19:54 (aanvulling) ]
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 9 januari 2013 @ 11:20:39 #206
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_121345861
Nou daar had ik zelfs last van en ik ben goed gebekt. Maar mijn dochter had na 24 uur nog niet geplast en was soms wat mopperig na een voeding. Ze dronk wel vaak, maar ze vonden dat ze bijgevoed moest worden en anders moest de kinderarts erbij komen en zouden ze verder gaan kijken.

Toen heb ik dus ook ingestemd, omdat ik als de dood was dat ze naar de kinderafdeling zou moeten.....en dat wou ik voorkomen.

Nu bij de tweede neem ik me weer voor om alles op mijn manier te doen, zoals ook bijv het wegen en meten na de geboorte, dat was doordat ik een ks kreeg al gedaan toen ik haar zag, dat vond ik zo'n onzin, hadden ze best even mee kunnen wachten.
pi_121346074
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:12 schreef Morretje het volgende:
8 keer? :o Ze heeft nergens last van? verkoudheid, oortjes oid?

Dan zou ik denk ik proberen of manlief dr kan troosten, of ikzelf op een andere manier. Als dit op het moment haar patroon is, lijkt het alsof ze zich aangeleerd heeft wakker te worden en mama nodig heeft om weer te kunen slapen. Ze is nu 7 mnd oid? Toen veranderde hier het slaappatroon ook, negatief.
Ze is nu bijna 7 maanden ja (vrijdag), als ik haar pak wil ze alleen maar borst, dan gaat ze echt heel wild zoeken. Ik kan eens kijken of ik mijn vriend 's nachts wakker krijg zodat hij probeert te troosten. We zitten nu in een negatieve spiraal en ik kom er nu gewoon niet uit..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_121346137
Nee, maar dat is ook bijzonder lastig met een groot slaaptekort.. Ik hoop voor je dat je vriend wat kan bereiken met d'r 's nachts!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_121346204
Ik trek het niet om met die vele nachtvoedingen ook overdag om de 2-3u borst te geven. Het is echt niet nodig en als ik weer ga werken zal ze ook een ander ritme krijgen. Fles wil ze niet dus die vrijheid heb ik niet.
Door bijvoeding heb ik voor mijn gevoel weer wat vrijheid en S drinkt veel beter aan de borst en overdag is ze ook meer tevreden, ze slaapt nu overdag ook beter.

Dus ik ben er wel blij mee, op een gegeven moment was ik echt klaar met bv en dat vond ik echt niet fijn.

Pff 8x marjolijntje.. Hoop dat ze tips hebben
Tip van mijn lk ( laten huilen ) kon ik niets mee.
S heeft vanaf 20:30 tot 8 7x gedronken
pi_121346292
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:26 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Ze is nu bijna 7 maanden ja (vrijdag), als ik haar pak wil ze alleen maar borst, dan gaat ze echt heel wild zoeken. Ik kan eens kijken of ik mijn vriend 's nachts wakker krijg zodat hij probeert te troosten. We zitten nu in een negatieve spiraal en ik kom er nu gewoon niet uit..
Wij zijn begonnen met overdag te oefenen, als ze wakker werd wilde ze vaak borst en ging dan verder met dr middagslaap. Hij ging naar haar toe (in weekenden en als hij vrij had) en trooste haar. Begin vd avond lukt het nu soms ook maar snachts niet.
Het is in ieder geval al een fijn gevoel dat het soms wel lukt

Hoe gaat het bij jullie verder qua troosten? Doe jij dat meestal?
pi_121346473
Volgens mij heb ik nog 2 maanden terug verteld dat wij op 10 voedingen per nacht zatten..echt om het uur was het..wat zoe zegt hier ook. Ik voed altijd in slaap (onze bed ritueel) en als ze na 1 a 2 uur wakker is gaat mijn man troosten. Dus op de rug wrijven, liedjes zingen, rustig praten
Als ze dan niet in slaapt valt maar harder gaat huilen dan ga ik weer maar meestal valt ze in slaap..
Het duurde trouwens tot 10 maanden hoor dat hij haar kon troosten en pas sinds 2 weken slaapt ze een beetje goed ;)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121346495
Toen L nog naast mij sliep, was laten huilen ook geen optie. Zodra ze op haar eigen kamertje sliep wel. Toen kwam ik er nl achter dat wat gemopper niet altijd doorzette als ik het negeerde. Dat deed het wel toen ze nog naast me sliep.
pi_121346561
Ja hier slaapt ze nog naast me en ik haalde haar vaak eruit...nu is het genoeg om te zeggen "ga liggen lieverd" of "ssshh" voor haar om verder te gaan slapen (behalve afgelopen nacht dan, toen stond ze op met armen gestrekt naar me toe ;( )
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 9 januari 2013 @ 11:49:50 #214
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121346736
Hier is het medisch dus ik ga geen tips geven, situatie is anders, maar weet je vaak is het ook accepteer een situatie zoals het is en vorm je leven daar om heen. Of accepteer het niet en probeer het "mankement " om te vouwen naar Eem situatie die wel acceptabel is!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_121347131
Ik herken de spiraal, en hier werkte naar haar eigen kamer gaan... Naast me rook ze me, hoorde ze me en wilde ze het liefst continue drinken... Nu komt ze ook nog wel eens 's nachts maar we slapen tenminste wat uren nu...

Mijn mini is een half jaar vandaag O+ ik had in oktober/november niet durven denken dat ik nog zou voeden (pff als ik aan die tijd terugdenk :o ) maar inmiddels heb ik een ander kind, loopt de bv prima en zit ik zelf inmiddels weer heel goed in mijn vel (met dank aan de dokter en een beetje van mezelf ;))

Een half jaar en een dikke 9 kilo baby :o :D
pi_121347223
*O* Gerbera *O*
een half jaar alweer, waar blijft de tijd :o
pi_121347544
Goed bezig, G!

Marjolijn, al eens een pyjamapapje overwogen@
pi_121347649
Volgens mij slaapt Faye al op haar eigen kamer ;)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121348091
Dat kan, maar dan zou ze wel de eerste gedeelte goed moeten slapen...ik denk dat door haar wel in bed te halen krijgt Lijntje meer slaap want dan hoeft ze niet elke keer uit...
Maar goed ik probeer mee te denken, ik weet het verder niet. Ik heb geen goede slaper zelf, goed slapen is een uitzondering maar denk dat ik inmiddels aan gewend ben na ruim 1 jaar
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121348385
Ze drinkt wel flink overdag Marjolijn!

Mijn mini drinkt 2 keer 150 op de opvang op een dag van half 8 tot 17:00!
pi_121348793
Ik merkte dus bij L, eigen ervaring, dat ik zó gewend was (van toen ze nog bij me lag) dat ik op élke kick reageerde (want dat werd standaard huilen) dat ik dat óók deed toen ze op haar eigen kamer sliep. Toen bleef het alleen vaak bij wat gemopper als ik r tóch liet 'huilen'.

Vandaar dus mijn vraag en advies om eens te onderzoeken of het mopperen wel echt overgaat in huilen als je het negeert.

Je geeft nl aan dat laten huilen niet werkt, maar heb je dat geprobeerd terwijl ze naast jullie of in dr eigen kamer lag?
pi_121350456
Ik had dat ook, reageerde op elke kick.. Nu soms nog, dan word ik wakker van een mekker en wil al gelijk lopen en zegt meneer vaak: waarom ga je nu? En hij heeft gelijk, vaak slaapt ze dan gelijk weer verder, maar ik was zo gewend om haar bij elke kick op te pakken...
pi_121351009
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:40 schreef Gerberaatje het volgende:
Ze drinkt wel flink overdag Marjolijn!

Mijn mini drinkt 2 keer 150 op de opvang op een dag van half 8 tot 17:00!
Mijn mini dronk eerst 1x180 en 2x 160, maar sinds een maandje wordt dit opeens minder. Deels door bijvoeding (dat vindt hij echt véél interessanter dan borst of fles - eigenlijk is overdag alles interessanter dan borst), en deels omdat hij 's nachts weer veel drinkt (3-4x). Ik weet echter niet wat bij dat laatste oorzaak en gevolg is :+.

Onze nachten zijn ook dus niet om over naar huis te schrijven... Pyamapapje geprobeerd, maar dat ging met de fles niet naar binnen en met een lepeltje een kwart portie ofzo. Hij sliep er geen minuut langer op helaas. Hij slaapt het grootste deel van de nacht in zijn eigen kamertje, meestal komt hij rond een uur of 4 bij ons in bed, omdat ik dan geen zin meer heb om hem zittend te voeden.

Mijn lief en ik wisselen het 's nachts af. Als hij de eerste keer wakker wordt ga ik voeden. De tweede keer geeft mijn lief een speentje, enz. Soms slaapt hij weer 2 uur nadat hij z'n speen heeft gehad, maar soms is hij na 15 min. toch weer wakker. Dan voed ik alsnog.

Marjolijntje, misschien heb je hier wat aan. Maar iig sterkte en succes! :*

Oh ja, als we niet direct reageren wordt hij 'wakker-wakker' en gaat liggen brabbelen, met speen spelen etc. en dan duurt het vaak erg lang voor hij weer in slaap is. Het lukt hem op dit moment echt niet om weer zelf in slaap te vallen... Misschien is het gewenning, zou kunnen. Hij wordt vaak ook echt op dezelfde tijd wakker.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121351457
Bij ons is het net zo...hoe langer we wachten met reageren hoe overstuurder en wakkerder ze wordt..hoe sneller we op haar rug wrijven/shh zeggen hoe sneller weer zzz
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:17:36 #226
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_121351772
Ik vond het advies in ons geval ook niet helemaal nodig. Hij heeft 4x gepoept ( op mij :+ ) voordat hij gewogen is. Die 15 gram die hij te weinig woog hadden ze zo van me af kunnen schrapen. :7

Maar, ik zou Hendrikje zelfs slagroom oid gegeven hebben; alles om hem maar meteen mee te mogen nemen. :@
Iets met persoonlijk trauma enzo. :@
A grand adventure has begun.
pi_121351980
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:17 schreef Keshet het volgende:
Ik vond het advies in ons geval ook niet helemaal nodig. Hij heeft 4x gepoept ( op mij :+ ) voordat hij gewogen is. Die 15 gram die hij te weinig woog hadden ze zo van me af kunnen schrapen. :7

Maar, ik zou Hendrikje zelfs slagroom oid gegeven hebben; alles om hem maar meteen mee te mogen nemen. :@
Iets met persoonlijk trauma enzo. :@
Keshet, ik snap het helemaal waarom je het wel prima vond hoor.

Maar omdat Hendrikje bijna 1,5 kilo lichter dan de mijne was, vraag ik me dus wel af waarom en welke kindjes dan wel en welke niet en wat je als ouder voor argumenten behalve 'ik wil het niet' nog meer zou kunnen hebben.
Want kindjes zijn niet allemaal even zwaar, en zijn we dan niet allemaal bezig met paniek zaaien om niets bijvoorbeeld?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_121352204
http://wij.nl/wijtestpanel/philips/eborstkolf/inschrijvingen.php

Misschien handig voor iemand hier?
We zoeken voor dit WIJ Testpanel tien enthousiaste moeders die twee weken de nieuwe elektrische borstkolf van Philips AVENT willen testen. Na de testperiode mag je de kolf houden. Inschrijven kan t/m 13 januari.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:35:08 #229
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121352533
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:22 schreef Morretje het volgende:

[..]

Keshet, ik snap het helemaal waarom je het wel prima vond hoor.

Maar omdat Hendrikje bijna 1,5 kilo lichter dan de mijne was, vraag ik me dus wel af waarom en welke kindjes dan wel en welke niet en wat je als ouder voor argumenten behalve 'ik wil het niet' nog meer zou kunnen hebben.
Want kindjes zijn niet allemaal even zwaar, en zijn we dan niet allemaal bezig met paniek zaaien om niets bijvoorbeeld?
mijn kinders moesten ook blijven, vanwege de bloedsuikers. En zijn ook bijgevoed ondanks megahyperlactatie. Jongste kreeg sowieso flesvoeding dus dat telt niet helemaal. Maar goed, Middelste en oudste kregen sowieso al flink voeding van mij binnen (megahyperlactatie) ook dus wat dat betreft had ie geen bijvoeding gehoeven en ze wogen 4400 en 4800 voor de statistieken.

ik denk dat de schade van die wisselende bloedsuikers in potentie erger is dan dat beetje bijvoeding.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_121352610
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:35 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

mijn kinders moesten ook blijven, vanwege de bloedsuikers. En zijn ook bijgevoed ondanks megahyperlactatie. Jongste kreeg sowieso flesvoeding dus dat telt niet helemaal. Maar goed, Middelste en oudste kregen sowieso al flink voeding van mij binnen ook dus wat dat betreft had ie geen bijvoeding gehoeven en ze wogen 4400 en 4800 voor de statistieken.

ik denk dat de schade van die wisselende bloedsuikers in potentie erger is dan dat beetje bijvoeding.
maar waarom schommelen die waarden dan wel als de kindjes zwaarder zijn? (wat is het gemiddelde gewicht van een pasgeborene eigenlijk?) Mijne zit nog steeds op de bovenlijn van de curve, dus 'gewoon' groot
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:40:25 #231
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_121352762
Gemiddeld is dacht ik 3500 gram, mijn dochter woog 3530 en hoefde niet bijgevoed te worden.
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:43:24 #232
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121352888
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:37 schreef Morretje het volgende:

[..]

maar waarom schommelen die waarden dan wel als de kindjes zwaarder zijn? (wat is het gemiddelde gewicht van een pasgeborene eigenlijk?) Mijne zit nog steeds op de bovenlijn van de curve, dus 'gewoon' groot
Wat ze mij vertelden was dat ze in de buik gewend waren continue aanvoer te krijgen. En dat ze dus nog even moesten wennen aan in fasen eten. Ik had in ieder geval geen suiker, dat is uitgebreid getest. Wel viel ik erg af in mijn zwangerschappen. ze aten me echt op. :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_121353005
De mijne is ook al bijgevoed. Maar hij dronk ook heerlijk aan de borst.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121353006
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:43 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Wat ze mij vertelden was dat ze in de buik gewend waren continue aanvoer te krijgen. En dat ze dus nog even moesten wennen aan in fasen eten
. Ik had in ieder geval geen suiker, dat is uitgebreid getest. Wel viel ik erg af in mijn zwangerschappen. ze aten me echt op. :D
Maar dat is toch niet anders bij kindjes met gemiddeld gewicht? Ik had ook geen suiker overigens.
Nou ja, misschien zeur ik er ook wel te veel over, maar ik vraag me dat gewoon af.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:48:31 #235
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121353125
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:45 schreef Morretje het volgende:

[..]

Maar dat is toch niet anders bij kindjes met gemiddeld gewicht? Ik had ook geen suiker overigens.
Nou ja, misschien zeur ik er ook wel te veel over, maar ik vraag me dat gewoon af.
Blijkbaar nemen ze meer? geen idee hoor, maar hoog en laag gewicht is een "risico" in die zin. En ja, ik had van die fladderkinders, da's heel rot hoor. ;(
En ik zie die bijvoeding gewoon als hulp, niet als gezonden door de duivel ofzo. :@ maar goed, ik had dan ook geen bv-opgangkom probleem oid.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_121353209
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:45 schreef Ticootje het volgende:
De mijne is ook al bijgevoed. Maar hij dronk ook heerlijk aan de borst.
OMG, ik heb een bevalling gemist :o *snel Z&G opzoekt*
Gefeliciteerd! *G*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121353223
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:48 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Blijkbaar nemen ze meer? geen idee hoor, maar hoog en laag gewicht is een "risico" in die zin. En ja, ik had van die fladderkinders, da's heel rot hoor. ;(
En ik zie die bijvoeding gewoon als hulp, niet als gezonden door de duivel ofzo. :@ maar goed, ik had dan ook geen bv-opgangkom probleem oid.
Het gaat me niet per se om de kunstvoeding, prima als het er is indien nodig. Maar of het wel echt zo nodig is vraag ik me dan dus af.. misschien minder dan nu gebeurt? Fladderen lijkt me ook naar om te zien, maar dat deden ze dus ondanks bijvoeding? Ik had ook geen problemen volgens mij, al duurde het tot dag 3 tot ik echt flinke stuwing had, maar hij moest een uur na geboorte al bijgevoed zei ze. (Oh, en ik probeer dus niet te zeggen dat bijvoeden pas op dag 3 moet dan eh :+ )Dan krijgt je mini toch ook niet de kans om zelf te drinken? Hij lag net goed aan..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 9 januari 2013 @ 15:00:23 #238
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121353605
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:50 schreef Morretje het volgende:

[..]

Het gaat me niet per se om de kunstvoeding, prima als het er is indien nodig. Maar of het wel echt zo nodig is vraag ik me dan dus af.. misschien minder dan nu gebeurt? Fladderen lijkt me ook naar om te zien, maar dat deden ze dus ondanks bijvoeding? Ik had ook geen problemen volgens mij, al duurde het tot dag 3 tot ik echt flinke stuwing had, maar hij moest een uur na geboorte al bijgevoed zei ze. Dan krijgt je mini toch ook niet de kans om zelf te drinken? Hij lag net goed aan..
ze gingen pas bijvoeden ná het fladderen. en elk uur bloed prikken.ik had de dag twee de lactatiedeskundige en gaf toen al 200 ml voeding en kolfte ook nog eens 750 ml :X dus ja, geen idee of het nodig was of nut heeft, ik neem liever geen risico
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_121353814
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:00 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ze gingen pas bijvoeden ná het fladderen. en elk uur bloed prikken.ik had de dag twee de lactatiedeskundige en gaf toen al 200 ml voeding en kolfte ook nog eens 750 ml :X dus ja, geen idee of het nodig was of nut heeft, ik neem liever geen risico
Hier werd er niet afgewacht oftie ging fladderen.
Nou ja, voor mijn gevoel is er hier te snel naar de kunstvoeding gegrepen, maar daar was ik zelf bij en daarom blijf ik misschien zo naar duidelijkheid/ meer info vragen want ik vond het niet tof.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 9 januari 2013 @ 16:41:29 #240
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_121357868
Maar, wat is er dan zo erg aan Mor?
A grand adventure has begun.
pi_121358348
Luuk hapte niet gelijk lekker aan, en kreeg niet gelijk wat binnen. Hij leek ok wat te gaan fladderen. Uiteindelijk hoefde hij niet bijgevoed te worden, want lukte het wel met een tepelhoedje.

Ik vind het hele fenomeen borstvoeding best heel erg zwaar. Het zal wel makkelijker worden, dat geloof ik best wel. Ik heb alleen geen idee of ik het trek dat af te wachten. Ik voel me enorm schuldig tegenover Sofie. Ze snakt naar aandacht, die ik haar tijdens het voeden niet kan geven. Ik ben nu zo'n uur bezig per voeding en overdag komt Luuk om de 2 a 3 uur. Verder ben ik nog steeds grieperig, nu al zo'n 3 weken. Ik herstel niet, ben ik ook helemaal niet van mezelf gewend. Ik weet nog goed hoe moe en op ik me voelde toen ik Sofie bv gaf, en ik ben heel bang dat het weer zover gaat komen.
*poef* nu is het weg
  woensdag 9 januari 2013 @ 16:53:13 #242
258612 nytar
boys boys boys
pi_121358362
Volgens mij is er sowieso geen protocol voor, want de mijne was 3020 met 40 weken en er is geen moment over bijvoeding gepraat. Ja na 3 dagen toen er nog weinig geplast was. De dag erna brak het los, plassen, poepen en stuwing en alles kwam goed!

Nu zeuren ze wel bij het cb dat hij wat snel groeit...1 kilo in 2 weken, ik was er wel trots op!
pi_121358889
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:41 schreef Keshet het volgende:
Maar, wat is er dan zo erg aan Mor?
Ja, kan ik niet goed onder woorden brengen merk ik..

Maar ook: als het maagje van een pasgeborene zo klein is, is 10 ml best wel veel en heeft ie tijdelijk geen honger meer. Dan drinkt ie dus ook niet aan de borst, dus ergens voelt het toch als onnodige inmenging oid


KJ, je hoeft ook niet af te wachten tot het voor jou beter voelt toch? Je eerste mijlpaal heb je al gehaald, en als je voelt dat het genoeg is, dan is het genoeg. :*
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_121359559
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:45 schreef Ticootje het volgende:
De mijne is ook al bijgevoed. Maar hij dronk ook heerlijk aan de borst.
Wat fijn! :D
pi_121359948
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 17:45:47 #246
5428 crew  miss_sly
pi_121360234
quote:
Dat verklaart wel waarom S maar één keer bijgevoed is, terwijl ze door mijn zwangerschapsdiabetes hadden verwacht dat toch 24 uur lang om de drie uur te moeten doen: ze heeft vanaf het begin echt heel regelmatig kleine beetjes bij me gedronken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121362914
Hier gaf z'n suiker 2,6 aan, de kinderarts vond het achteraf prima, maar de verpleging wilde geen risico nemen. Hij had al gedronken dus hij kreeg de 15cc met geen mogelijkheid weg. Ik denk dat hij ongeveer de helft op heeft. Z'n suiker was daarna na een uur 3,9. Dus gokje, toch melk van mama binnen.
Bijvoeden hoeft ook niet meer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:06:08 #248
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_121363214
je hoeft helemaal niet meer bij te voeden? wat fijn!

dus jullie mogen morgen naar huis?

en hoe zijn jouw suikerwaardes?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_121363466
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:06 schreef DaviniaHR het volgende:
je hoeft helemaal niet meer bij te voeden? wat fijn!

dus jullie mogen morgen naar huis?

en hoe zijn jouw suikerwaardes?
Geen idee :D
Geen zin om ze te meten. Ga ik netjes morgen weer doen. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121364846
Fijn Tico ^O^

Dank Twink ^O^
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:52:57 #251
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_121365357
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:28 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik ben sinds gisteren gestopt met het voeden van lex, ik vind het echt heel jammer,maar kreeg zulke krampen tijdens het voeden dat ik het niet aandurf om door te gaan, maar goed, 15 mnd is ook netjes O+
Zo dat is ook lang ^O^
Maar vond Lex het ook prima dat je stopte??? Ik zou eigenlijk wel graag willen stoppen, maar Rayen weigert eigenlijk om te stoppen ;(
Hij is al 1 jaar geweest, eet prima vast voedsel maar wil de borst blijkbaar nog niet opgeven.
Rayen 2½ jaar!
pi_121365568
Gefeliciteerd Tico! En kleudoos!

Apart hoor van dat kunstvoeding geven. Maar goed, ik zou het ook geven als dat voormomt dat ze geprikt of opgenomen worden. Eenmaal thuis kan je je eigen ding weer doen.
pi_121366450
Gefeliciteerd ticootje!
pi_121367410
Kd, wat fijn 15 maanden bv.

Marjolijntje, sterkte.

Phaidra, fijn van de bijvoeding, minder fijn van die nachten.

Feli Keshet *O*, wat een schatje!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121367515
Gefeliciteerd Tico! Verse baby aan de borst O+

Papje hebben we nog niet geprobeerd, wil ik wel nog doen voordat ze naar bed gaat. Moet nog even uitzoeken hoe en wat, ben helemaal niet thuis in papjes. Ik kan wel proberen om haar terug te leggen in haar bed, maar dat doe ik dan wel op vrijdag/zaterdagavond. Als het dan helemaal bagger is kunnen we overdag nog een beetje bijkomen.. En dan vind ik het ook iets makkelijker om mijn vriend wat vaker wakker te maken omdat hij ook vrij is in het weekend.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_121373240
Gefeliciteerd Tico met je baby (aan de borst).

Hier kreeg meneer vandaag 3-4 voedingen van 180ml. En dat wil het kdv ook hebben vanaf nu. Is dat niet erg veel?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121373363
Er is geen maximum aan moedermelk tinu :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121373446
Mijn dame drinkt 3 voedingen van 170 (of nou ja iig 2 bv en 1 kv tegenwoordig).
4 zou ik wel veel vinden eigenlijk.
pi_121373572
ik krijg m niet ge-edit op mn tablet, dus maar even zo een toevoeging :P

En ook wel wat Bitterend zegt, maar goed om het bij elkaar te kolven :P Neem aan dat ze daar juist makkelijker bijvoeding kunnen geven toch?
pi_121373575
Waarom veel? uit de borst halen ze veel meer dus als ze 5-6 voedingen hebben dan komt het op veel meer enk ik
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121373739
Papjes, zelfs dikke brintayoghurt, werkte hier helemaal niet. Ook al stond zijn buikje bol. Het is gewoon een fase, maar wel een zware :*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_121374239
Je hebt wel gelijk hoor Bitterend, maar als ik kijk naar mijn dochter lijkt het me veel. Die laat er bij de oppas netjes 3 uur tussen en slaapt ook tussendoor. Dus veel vaker gaat niet lukken, vandaar dat het me veel lijkt.
En om het bij elkaar gekolfd te krijgen zou hier ook wel een opgave zijn :)
  woensdag 9 januari 2013 @ 22:29:36 #263
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_121374250
Nathan kreg kramp van pap, hij weigert nog steeds.

Wat die bijvoeding, ik vind het wel goed dat ze s r af en toe preventief naar grijpen. Het kan ook een boel gedonder voorkomen. Doordat nathan bijgevoed werd ging hij niet fladdere En werd hij niet geel en had mijn lijf de tijd om eraan te wennen dat het bv moest gaan produceren. En kleine kindjes drinken vaak minder effectief en hebben minder kracht dan grotere kindjes. Ik denk zelf dat een kindje van 6 pond het prima kan maar daaronder moet je het goed in de gaten houden en bij 5 pond al helemaal.
pi_121376274
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:52 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Zo dat is ook lang ^O^
Maar vond Lex het ook prima dat je stopte??? Ik zou eigenlijk wel graag willen stoppen, maar Rayen weigert eigenlijk om te stoppen ;(
Hij is al 1 jaar geweest, eet prima vast voedsel maar wil de borst blijkbaar nog niet opgeven.
hij heeft weinig keus, pikt het eigenlijk ook wel, ben veel weggeweest, dus kon ie er niet om vragen
  woensdag 9 januari 2013 @ 23:32:47 #265
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_121377457
KD, gelukkig mag je over 'n maand of wat gewoon weer opnieuw beginnen!

Tico, goed nieuws ^O^

Marjolijntje, hopelijk heb je wat aan de adviezen.
Als je ze met me zou willen delen, graag :Y

Tinu en Sonnetje, dat zijn grote flessen :o
Hier meestal 150/160 cc per fles. Op mijn werkdagen krijgt hij er dan 2 die meestal, maar niet altijd, leeg gaan.
.... met gevoel voor drama....
pi_121383829
Feli Tico!!!
Gisteren, met het idee toch af te bouwen, maar weer de moeilijke borst met een tepelhoedje gegeven en weg waren alle ongemakken (pijn, onrustig drinken, af en aan happen,...). Well... dan ga ik wel nog maar even door met tepelhoedje hoor. Ene kant gewoon puur natuur en andere kant met tepelhoedje. Zo verleert hij het niet om aan de borst rechtstreeks te drinken, moest het toch weer gaan lukken met mijn pijnlijke rechterkant. Elke dag langer bv is goed hé!
pi_121383848
Ik kan nog niet goed inschatten, maar gaf de afgelopen dagen 2 keer een flesje gekolfde melk van 150 en dat ging vlotjes binnen. We zitten nu aan 7 voedingen per dag na 1 maand.
  donderdag 10 januari 2013 @ 09:13:55 #268
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121383945
Haai allemaal!
Hier gaat de bv vooralsnog als een trein. Geen idee of ze er goed op groeit want de laatste keer wegen is al weer een aantal weken terug maar ze krijgt lekkere bolle wangen.
Ik wil volgende week eens een flesje gaan proberen. Dus eerst kolven en dan geven. Maakt het nog uit of ik de hele voeding kolf of kan ik ook een beetje kolven en de rest live laten drinken?
pi_121383955
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:52 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk hapte niet gelijk lekker aan, en kreeg niet gelijk wat binnen. Hij leek ok wat te gaan fladderen. Uiteindelijk hoefde hij niet bijgevoed te worden, want lukte het wel met een tepelhoedje.

Ik vind het hele fenomeen borstvoeding best heel erg zwaar. Het zal wel makkelijker worden, dat geloof ik best wel. Ik heb alleen geen idee of ik het trek dat af te wachten. Ik voel me enorm schuldig tegenover Sofie. Ze snakt naar aandacht, die ik haar tijdens het voeden niet kan geven. Ik ben nu zo'n uur bezig per voeding en overdag komt Luuk om de 2 a 3 uur. Verder ben ik nog steeds grieperig, nu al zo'n 3 weken. Ik herstel niet, ben ik ook helemaal niet van mezelf gewend. Ik weet nog goed hoe moe en op ik me voelde toen ik Sofie bv gaf, en ik ben heel bang dat het weer zover gaat komen.
Heel erg herkenbaar hoor! Ik vind het ook heel erg zwaar! En idd dat schuldgevoel naar de oudste toe. Ik probeer het een beetje te relativeren door te denken dat ik hij ook bv gekregen heeft en dat dit kleintje dat nu ook verdient. Al bij al is het maar voor maximum een maand of 3 dat het zo intensief zal zijn (hoop ik toch) en daarna kunnen de grote broers/zussen weer wat extra aandacht krijgen. M'n lief doet in het weekend ook wel alleen met hem iets leuks. Wel jammer dat ik het zelf niet kan doen, maar op die manier krijgt hij wel een momentje 1-op-1 aandacht voor hem alleen. En ik probeer hem zelf in bed te stoppen en een verhaaltje voor te lezen, zo hebben we elke dag toch een klein momentje samen.
En dat ziek zijn moet je gewoon toelaten en in de mate van het mogelijke proberen rusten. Lukt dat eventueel overdag? Laat het huishouden het huishouden zijn en kruip gewoon met de kleine in bed?
Het zijn maar goedbedoelde ideetjes hé.
pi_121383990
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:13 schreef becky27 het volgende:
Haai allemaal!
Hier gaat de bv vooralsnog als een trein. Geen idee of ze er goed op groeit want de laatste keer wegen is al weer een aantal weken terug maar ze krijgt lekkere bolle wangen.
Ik wil volgende week eens een flesje gaan proberen. Dus eerst kolven en dan geven. Maakt het nog uit of ik de hele voeding kolf of kan ik ook een beetje kolven en de rest live laten drinken?
Ga je op voorhand kolven om bij een volgende voeding te geven?
Volgend mij kan je sowieso combineren.
Als je de eerste keren nog niet genoeg gekolfd hebt, eerst met het flesje geven en dan verder laten drinken aan de borst tot ze genoeg heeft (en daarna eventueel weer kolven, dan blijft je productie op peil en bouw je je voorraadje op :)).
Maar ik ben geen professional hé.
pi_121384280
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:13 schreef becky27 het volgende:
Haai allemaal!
Hier gaat de bv vooralsnog als een trein. Geen idee of ze er goed op groeit want de laatste keer wegen is al weer een aantal weken terug maar ze krijgt lekkere bolle wangen.
Ik wil volgende week eens een flesje gaan proberen. Dus eerst kolven en dan geven. Maakt het nog uit of ik de hele voeding kolf of kan ik ook een beetje kolven en de rest live laten drinken?
Klein beetje per dag is prima om te oefenen en dan de rest aan de borst!

Hier deed ik wel 1 voeding per dag, die gaf meneer dan ;)
pi_121384785
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:14 schreef OooLizaooO het volgende:

[..]

Heel erg herkenbaar hoor! Ik vind het ook heel erg zwaar! En idd dat schuldgevoel naar de oudste toe. Ik probeer het een beetje te relativeren door te denken dat ik hij ook bv gekregen heeft en dat dit kleintje dat nu ook verdient. Al bij al is het maar voor maximum een maand of 3 dat het zo intensief zal zijn (hoop ik toch) en daarna kunnen de grote broers/zussen weer wat extra aandacht krijgen. M'n lief doet in het weekend ook wel alleen met hem iets leuks. Wel jammer dat ik het zelf niet kan doen, maar op die manier krijgt hij wel een momentje 1-op-1 aandacht voor hem alleen. En ik probeer hem zelf in bed te stoppen en een verhaaltje voor te lezen, zo hebben we elke dag toch een klein momentje samen.
En dat ziek zijn moet je gewoon toelaten en in de mate van het mogelijke proberen rusten. Lukt dat eventueel overdag? Laat het huishouden het huishouden zijn en kruip gewoon met de kleine in bed?
Het zijn maar goedbedoelde ideetjes hé.
Luuk krijgt al langer bv dan Sofie gehad heeft. Ik ben toen met 4 weken voedingen gaan kolven,met 5 weken kreeg ze af en toe een fles kv en met 6 weken ben ik gestopt.
*poef* nu is het weg
pi_121385049
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:05 schreef OooLizaooO het volgende:
Feli Tico!!!
Gisteren, met het idee toch af te bouwen, maar weer de moeilijke borst met een tepelhoedje gegeven en weg waren alle ongemakken (pijn, onrustig drinken, af en aan happen,...). Well... dan ga ik wel nog maar even door met tepelhoedje hoor. Ene kant gewoon puur natuur en andere kant met tepelhoedje. Zo verleert hij het niet om aan de borst rechtstreeks te drinken, moest het toch weer gaan lukken met mijn pijnlijke rechterkant. Elke dag langer bv is goed hé!
Ik vind je wel heel volhardend. Knap hoor! Groot respect voor jou :*
pi_121385971
Kaatjejannie, wat ik zo prettig vind aan bv is dat ik 1 hand vrij heb. Daarmee geef ik Mex zn drinken aan, speel ik met auto's, kan ik nog een arm om hem heen slaan of hem weg duwen als hij op Nena's hoofd wil gaan zitten ofzo.
Dat vele drinken hield hier wel snel op, denk met 7,8 weken.
pi_121386896
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:00 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Luuk krijgt al langer bv dan Sofie gehad heeft. Ik ben toen met 4 weken voedingen gaan kolven,met 5 weken kreeg ze af en toe een fles kv en met 6 weken ben ik gestopt.
Dat wist ik niet, sorry.
Gewoon rekening houden met je gevoel dan. Het 'voordeel' van bv is dat je normaal gezien niet van de ene dag op de andere kan stoppen. Dus als je beslist om af te bouwen maar het voelt toch niet goed de eerste dagen, dan kan je nog steeds terug. Maar dat moet niet hé! Als je het gehad hebt, dan stop je gewoon! Het kan niet de bedoeling zijn dat je met een slecht gevoel zit en ongelukkig loopt. Dan beter een gelukkige mama met baby aan de fles.
pi_121387014
Becky, fijn dat het allemaal zo lekker loopt! Bolle wangen, goede luiers en tevreden tussen de voedingen door. Dat zit vast wel goed met je meisje :)

KJ en Liza :*
Alsof het lichamelijk nog niet zwaar genoeg is, dan ook nog eens de emotionele gedoetjes erbij. Lastig hoor.

Muhh -O-
Peuter is ziekjes en mijn hulptroep is geveld door de griep. Heb mijn afspraak met de LLL-leidster dus moeten afzeggen helaas.
.... met gevoel voor drama....
pi_121387046
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:45 schreef Troeta het volgende:
Kaatjejannie, wat ik zo prettig vind aan bv is dat ik 1 hand vrij heb. Daarmee geef ik Mex zn drinken aan, speel ik met auto's, kan ik nog een arm om hem heen slaan of hem weg duwen als hij op Nena's hoofd wil gaan zitten ofzo.
Dat vele drinken hield hier wel snel op, denk met 7,8 weken.
Wow, over multitasking gesproken :D!
Dat moet je mij nog niet vragen hoor. Ik kan B zelfs moeilijk rond me verdragen als ik voed. Toch zeker aan de start. Hij gaat dan erg druk doen, en het was tot hiertoe niet altijd even makkelijk om G goed te laten aanhappen en dat is ook nog eens een pijnlijk moment, dus daar dan nog eens een jengelende kleuter bij kan ik moeilijk hebben.
pi_121387102
Vanmorgen zo gelachen!
We lagen op bed, zonnetje door het raam. En Seth was aan het drinken. De ene borst, de andere... hij wisselde constant af, grote grijns op z'n smoeltje en ook zijn handjes deden mee. En kirren en kreunen dat hij deed! Zo blij dat ik en mijn borsten er voor hem waren, hij stuiterde nog net niet het bed uit van geluk :D
En ik erachteraan O+ O+
.... met gevoel voor drama....
pi_121387760
Haha kers!! geweldig!! gisteren in bad net hetzelfde...blije dreumes! borst pakken, lachen, drinken, naar andere borst, oohhh aahh roepen :D <3 zo leuk he!

KJ :* geef het tijd! als ze tikje ouder worden drinken ze een stuk minder! en heb je de tijd voor je peuter!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121387789
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:47 schreef bitterend het volgende:
Haha kers!! geweldig!! gisteren in bad net hetzelfde...blije dreumes! borst pakken, lachen, drinken, naar andere borst, oohhh aahh roepen :D <3 zo leuk he!

KJ :* geef het tijd! als ze tikje ouder worden drinken ze een stuk minder! en heb je de tijd voor je peuter!
maar ja, leg dat de peuter maar uit...
*poef* nu is het weg
pi_121389602
Jeuj, net op consultatiebureau geweest en M. was goed gegroeid, van -1 naar +1.
De consultatiebureauarts was ook erg pro borstvoeding i.t.t. wat ik hier soms eerder hoorde. En op de curve van borstvoeding.com groeit hij mooi zoals het hoort, niks +1 en -1 gewoon lekker op het lijntje.
Dus even juichmomentje voor ons *O*
pi_121391570
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:45 schreef Troeta het volgende:
Kaatjejannie, wat ik zo prettig vind aan bv is dat ik 1 hand vrij heb. Daarmee geef ik Mex zn drinken aan, speel ik met auto's, kan ik nog een arm om hem heen slaan of hem weg duwen als hij op Nena's hoofd wil gaan zitten ofzo.
Dat vele drinken hield hier wel snel op, denk met 7,8 weken.
:o _O-
pi_121393826
tetten
pi_121395599
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:49 schreef Nestalgie het volgende:
tetten
Ja joh!

En er spuit zelfs wit spul uit :9
.... met gevoel voor drama....
pi_121395697
Tico, je had een vlotte bevalling. Is hij niet gewoon misselijk van het hele geboren worden? Vruchtwater misschien?
Hopelijk gaat het gauw over. Je jochie moet gaan groeien!
.... met gevoel voor drama....
pi_121395768
Ja, hij is misselijk. Klopt. :( zielig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121396146
Spuugt ie ook al echt melk Tico?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_121396196
Ja gele klonten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121396244
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:59 schreef Ticootje het volgende:
Ja gele klonten.
Das goed! Nou ja, dat ie al echt melk drinkt bedoel ik.
Twee keer alles eruit nu? Ik als leek zou zeggen: valt wel mee.. maar misschien denken de profs er anders over, en jij als mama ongetwijfeld ook. Het voelt niet tof natuurlijk als ze nog zo klein zijn.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_121396332
Nou ja, gewoon die onzekerheid. Vannacht begon de kraamzorg toch weer over bijvoeden. Ik heb dat afgeslagen omdat het beleid van de kraamafdeling in samenspraak met de kinderarts al was niet meer bijvoeden.
Komt vast ook wel goed. Straks komt de boel lekker op gang dat het z'n neus uitspuit, hij heeft zat reserve zou je ook zeggen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121396395
Bijvoeden omdat ie spuugt?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_121396554
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:04 schreef Morretje het volgende:
Bijvoeden omdat ie spuugt?
Ja. Ik vond het niet logisch. Hij wilde niet aan de borst, want net alles eruit gegooid. Dus dan krijg je er ook geen andere voeding in lijkt me.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121396796
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja. Ik vond het niet logisch. Hij wilde niet aan de borst, want net alles eruit gegooid. Dus dan krijg je er ook geen andere voeding in lijkt me.
Neuh, lijkt mij ook niet. Maar je kunt dan toch ook best ff een half uurtje oid wachten, en dan weer borst aanbieden..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_121396862
Oh, zielig dat hij misselijk is, Tico. Het lijkt mij ook niet logisch om dan bijvoeding te geven, alsof dat er wel inblijft. En dat terwijl colostrum dus meer energie bevat en beter verteerbaar is.
Hij heeft ook iets om te spugen, dus het komt al opgang!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_121396927
Maar ik snap wel dat je onzeker wordt hoor, ik ga dat vast ook weer krijgen in de kraamweek straks. Ik zet gewoon Wupwup als waakhond naast mijn bed :+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_121397014
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:13 schreef Morretje het volgende:

[..]

Neuh, lijkt mij ook niet. Maar je kunt dan toch ook best ff een half uurtje oid wachten, en dan weer borst aanbieden..
Dat had ik ook. Dus nog even gaan slapen dn nog eens proberen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121397050
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:16 schreef Twinkly het volgende:
Maar ik snap wel dat je onzeker wordt hoor, ik ga dat vast ook weer krijgen in de kraamweek straks. Ik zet gewoon Wupwup als waakhond naast mijn bed :+
Goeie! Zo'n waakhond lijkt me idd best fijn, iemand die opkomt voor wat jij wil en geen last heeft van overschot hormonen :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_121413970
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:18 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik krijg m niet ge-edit op mn tablet, dus maar even zo een toevoeging :P

En ook wel wat Bitterend zegt, maar goed om het bij elkaar te kolven :P Neem aan dat ze daar juist makkelijker bijvoeding kunnen geven toch?
Dat dus Son, ik moet het wel kunnen kolven.

Bitterend jouw meisje kreeg toch vanaf 9 maanden 1x 150 ml of vergis ik me. Gaf je dan nog water, ander drinken en hoeveel at ze toen?

Hier gaat brood, fruit etc. Echt goed en ik dacht dus juist dan de bv die ze drinken minder wordt en niet meer. Meerdere leidsters geven ook ann, dat hij moppert of huilt na de fles, alsin als het op is, maar als ze hem dan boeren of in het wippertje zetten is het ook weer goed, dus weet niet zo goed of het echt honger is. Dus heb gezegd misschien maar wat water geven tussendoor, kijken of hij dan op kdv dagen met wat minder bv genoegen neemt.

Tico, feli. Zielig dat hij zo misselijk is. Hopelijk gaat het gauw beter.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121418261
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:16 schreef Twinkly het volgende:
Maar ik snap wel dat je onzeker wordt hoor, ik ga dat vast ook weer krijgen in de kraamweek straks. Ik zet gewoon Wupwup als waakhond naast mijn bed :+
:D Welja!
pi_121425222
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:32 schreef WupWup het volgende:

[..]

:D Welja!
:D

Tico, mij hadden ze ook gewaarschuwd voor slijmpjes, de bijhorende misselijkheid en overgeven. Maar ik kan moeilijk inschatten hoe lang/erg/vaak zoiets kan/mag duren. Los van het feit dat het al helemaal niet leuk is voor jou als mama. Kan je snel overleggen met 'n vv/lk/dr?

Klein succesje hier: G is van de 'slechte' borst aan 't drinken zonder hoedje! Enkel 'normale' pijn bij 't aanhappen en nu ligt hij rustig te drinken *O*
pi_121428944
Hij plast, poept en is niet meer afgevallen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')