abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 december 2012 @ 15:48:19 #76
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120554347
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:40 schreef ukga het volgende:

[..]

ik hoorde dat als ze tv keken en er kwam een reclame van de Mc Donalds op tv dat ze de tv uitzette
ik krijg daar ook altijd enorme trek van. :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 20 december 2012 @ 15:48:21 #77
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120554349
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:45 schreef Apotheose het volgende:

[..]

dan kun je de tv wel wegdoen. Er zijn talloze kookprogramma's (inderdaad ja, KOOK) en in elke serie ofzo wordt er wel es gegeten of iets anders gedronken dan die sapjes.
Klopt. vooral het voedsel dat aangeprezen wordt met harde randjes. Dat is verslavender dan heroine.
pi_120555195
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 02:02 schreef -zzzzz- het volgende:
Ook ben ik benieuwd naar wat zij nou constant zegt, juist is. Ik zou zo wel eens willen uittesten om 1 maand enkel rauw te eten. En dan kijken hoe ik mij voel. Helaas denk ik dat ik dat niet aan kan, haha. :D

Ik zou het dan langer willen testen en vooraf en na afloop een medisch onderzoek. Met zowel mogelijke vitaminetekorten als je phwaarde van je bloed en weet ik niet wat voor gedoe nog meer :P
pi_120555690
Opmerkelijk wel dat zo'n gezondheidsneuroot in Amsterdam gaat wonen met haar kind, de meest vervuilde stad van Europa met fijnstofdeeltjes overal.

Een huisje in een groene omgeving lijkt mij logischer.
  donderdag 20 december 2012 @ 17:15:39 #80
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120557578
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 16:23 schreef WammesWaggel het volgende:
Opmerkelijk wel dat zo'n gezondheidsneuroot in Amsterdam gaat wonen met haar kind, de meest vervuilde stad van Europa met fijnstofdeeltjes overal.

Een huisje in een groene omgeving lijkt mij logischer.
en in Amsterdam zit om de 10 meter een ongezonde, giftige, dodelijke, verslavende vreetschuur
pi_120560719
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 16:23 schreef WammesWaggel het volgende:
Opmerkelijk wel dat zo'n gezondheidsneuroot in Amsterdam gaat wonen met haar kind, de meest vervuilde stad van Europa met fijnstofdeeltjes overal.

Een huisje in een groene omgeving lijkt mij logischer.
Ik vind het ook raar dat ze verder zo 'normaal' zijn :

Inrichting vd Ikea, jochie met vans op een skateboard (en een petje op bij de rechter :X ), die dingen.

Hij heeft gewoon een telefoon en dringt uit een plastic rietje, waarom gelooft ze niet ook dat je daar kanker van krijgt? Als ze toch in onzin gelooft....
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_120564904
Er zit ongetwijfeld waarheid in haar opvattingen. Er zit in heel veel voedsel allerlei stoffen die niet gezond zijn. Maar ze trekt het te veel door in het extreme.
Er is vast wel kwik in vis, maar zij leidt daaruit af dat je na 1 vis bij wijze van spreken al hersens hebt vol met kwik en dat schizofreen wordt.
Er eten over de hele wereld miljarden mensen heel vaak vis, en er zijn toch echt geen miljarden mensen schizofreen.
Ze vergroot de effecten abnormaal uit. Ze kent het concept gematigdheid niet lijkt wel.
Juist met al haar kennis over alle schadelijke stoffen, zou zij een heel evenwichtig dieet kunnen samenstellen. Zodat je van alles een beetje naar binnen krijgt en toch niet te veel.
In als je te extreem doet, is ook het gezonde of onschuldige levensbedreigend.
Zo is er een tijd geleden zelfs een vrouw overleden aan het drinken van te veel water (in een heel korte tijd).

Dat is ook waarom ze 'gek' is. Ze is de grens en realiteit kwijt.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_120568760
sowieso is TE veel nooit goed. :)

Had vanavond wat leftovers... Aardappelen opgebakken met wat rauwkost on the side. Tom's moeder zou trots op me zijn *) (behalve de aardappelen en de gehaktbal :+ )
just give a second thought
what if we don't get caught...
  donderdag 20 december 2012 @ 22:19:36 #84
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120573723
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:06 schreef Apotheose het volgende:
sowieso is TE veel nooit goed. :)

Had vanavond wat leftovers... Aardappelen opgebakken met wat rauwkost on the side. Tom's moeder zou trots op me zijn *) (behalve de aardappelen en de gehaktbal :+ )
en dan ook nog genetisch gemanipuleerde rauwkost uit een ontwikkelingsland.

GODVERDOMME TOM ZN MOEDER HAD JE OPGEHANGE AAN DE HOOGSTE BOOM!!!!!
pi_120574614
noouwww ik doe mn best :'(
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 20 december 2012 @ 22:37:04 #86
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_120574752
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:06 schreef Apotheose het volgende:
sowieso is TE veel nooit goed. :)

Had vanavond wat leftovers... Aardappelen opgebakken met wat rauwkost on the side. Tom's moeder zou trots op me zijn *) (behalve de aardappelen en de gehaktbal :+ )
en die rauwkost was nergens mee aangemaakt? Wel biologisch?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_120587989
Geen idee. Kwam uit zo een zakje bij supermarkt (lekker makkelijk) ~:) Niet biologisch nee :@
just give a second thought
what if we don't get caught...
  woensdag 26 december 2012 @ 16:06:14 #88
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_120786527
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:01 schreef Mike het volgende:
Forks over Knives

[ afbeelding ]

Een docu die een verhaal vertelt dat ik liever niet wil horen: we zouden een hoop ziektes kunnen voorkomen als we naast alle fastfood (dat lijkt me bekend :+ ) ook geen dierlijke producten meer zouden eten (zowel vlees als bv melk). We volgen in de docu een aantal wetenschappers die onderzoek ernaar gedaan hebben en ook wat doktoren die hun zieke patiënten op een dieet zetten van plantaardige producten. Informatief en onderhoudend.
Moet hem zelf nog gaan kijken. Ben benieuwd.
  woensdag 26 december 2012 @ 18:02:24 #89
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120789655
Dat is iig al breder dan rauw eten. Lijkt me, want granen en bonen kunnen en mogen dan ook. Toch?

Stukken minder eenzijdig
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 26 december 2012 @ 18:13:24 #90
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_120789869
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 18:02 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat is iig al breder dan rauw eten. Lijkt me, want granen en bonen kunnen en mogen dan ook. Toch?

Stukken minder eenzijdig
Klopt. Maar ook vlees kan je rauw eten en dat doet ze niet. Omdat vlees en andere dierlijke producten ziektes kunnen veroorzaken. Maar nu hoor je het van Francis en ik ben benieuwd wat de deskundige in de docu erover zeggen.
pi_120796504
quote:
9s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:06 schreef hexje het volgende:

[..]

Moet hem zelf nog gaan kijken. Ben benieuwd.
quote:
Examines the profound claim that most, if not all, of the degenerative diseases that afflict us can be controlled, or even reversed, by rejecting our present menu of animal-based and processed foods.
quote:
What has happened to us? Despite the most advanced medical technology in the world, we are sicker than ever by nearly every measure. Cases of diabetes are exploding, especially amongst our younger population. About half of us are taking at least one prescription drug and major medical operations have become routine. Heart disease, cancer and stroke are the country's three leading causes of death, even though billions are spent each year to "battle" these very conditions. Millions suffer from a host of other degenerative diseases. Could it be there's a single solution to all of these problems?

Country:
USA
Niet meer veel te veel/veel te vet eten, meer groenten/vers en meer variatie lijkt mij een prima oplossing. Verder kan ik op voorhand al zeggen dat deze documentaire onzin is die op dezelfde wijze als religie inspeelt op angst en het onvermogen van sommige mensen de onzekerheden in het leven te handlen. Bad shit happens, ook met goede mensen/mensen die alles 'goed' doen. Het is onmogelijk alle risico uit te sluiten. Deal with it en val de rest van ons alsjeblieft niet lastig met dit soort exploitatieve onzin :')

Daarbij zijn de beweringen die in bovenstaande tekst als waarheden gebracht worden ook overduidelijk onzinnig. "We are sicker than ever by nearly every measure!" 8)7 _O- :')
Je suis Charlie Sheen
pi_120798446
Voeding vind ik erg interessant. Maar ik snap die ban op vlees niet zo goed. Tuurlijk moet je geen kilo rood vlees per dag eten en is afwisseling key. Maar kijk puur naar de fysiologie van de mens en dan zie je dat ook vlees in ons menu hoort. Ten eerste hebben we een gebit met (hoek)tanden, gemaakt voor vlees. Ons maag/darmstelsel is vrij kort. Als we puur planteneter waren geweest hadden we meerdere magen en veel langere darmen gehad, bijvoorbeeld zoals een koe heeft. Onze spijsvertering is helemaal niet ingericht voor 100% plantaardig en rauw voedsel.

En notyou: vet is niet perse slecht. Suiker is veel slechter. Suiker heeft je lichaam niet nodig, vet wel.

[ Bericht 9% gewijzigd door the85mc op 27-12-2012 00:50:24 ]
pi_120805077
Heb de documentaires gekeken. Een aantal dingen van wat Francis zei waren voor mij niet echt nieuw en kon ik mij wel in vinden. De persoon die ze aanhangt vond ik wel twijfelachtig.

Even wat bronnen:

Schimmels in pinda's en granen, aflatoxin:
http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/002429.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Aflatoxin

Rijke bron van calcium en omega-3 vetten, chia zaden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Salvia_hispanica

Een aantal voordelen van vasten bij mens en dier:
http://en.wikipedia.org/wiki/Intermittent_fasting

Onze lichaam maakt zelf genoeg groeihormonen (en de rest) aan voor een gezonde groei. Extra geeft alleen maar meer kans op kanker. Verband tussen "extra" groeihormonen en kanker:
http://news.harvard.edu/gazette/1999/04.22/igf1.story.html

Mensen die ongezond of "algemeen geaccepteerd" eten zijn in de meerderheid en bepalen het gemiddelde. De puberteit begint gemiddeld steeds eerder:
http://www.cbc.ca/news/he(...)s-puberty-study.html

Er zijn aantal landen waar ik zelf zo en zo geen vis zou eten. Accumulatie van kwik in vis:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercury_in_fish

De rest van de problemen met koemelk zijn meeste mensen wel bekend denk ik.

Natuurlijk is het de vraag hoe correct de bovengenoemde bronnen zijn. Het enigste wat ik mij nu afvraag maar ik nergens genoemd zie worden: Wat is de lengte van Tom in de laatste documentaire?

[ Bericht 0% gewijzigd door machuidel op 27-12-2012 02:14:25 ]
pi_120805920
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 11:08 schreef ukga het volgende:
Die vrouw doet alsof alle jongere leven op Bullit en patat/friet

Ik zat op school naast een supermarkt en een snackbar. Ben er in 6 jaar mssn 10x geweest :')
Jij ja.
Die suikerjunkies waren er toen ook al.

Kregen geen brood maar geld mee naar school. Wel zo makkelijk voor de ouders in de ochtend.
  donderdag 27 december 2012 @ 10:26:38 #95
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_120809703
quote:
10s.gif Op woensdag 26 december 2012 22:23 schreef NotYou het volgende:

[..]

Niet meer veel te veel/veel te vet eten, meer groenten/vers en meer variatie lijkt mij een prima oplossing. Verder kan ik op voorhand al zeggen dat deze documentaire onzin is die op dezelfde wijze als religie inspeelt op angst en het onvermogen van sommige mensen de onzekerheden in het leven te handlen. Bad shit happens, ook met goede mensen/mensen die alles 'goed' doen. Het is onmogelijk alle risico uit te sluiten. Deal with it en val de rest van ons alsjeblieft niet lastig met dit soort exploitatieve onzin :')

Daarbij zijn de beweringen die in bovenstaande tekst als waarheden gebracht worden ook overduidelijk onzinnig. "We are sicker than ever by nearly every measure!" 8)7 _O- :')
:') :') :') Kijk die docu maar eerst voordat je poep gaat praten.

Mooie docu. Tis geen wollige praat maar een stelling die met verschillende onderzoeken wordt onderbouwd. En jeetje wat een macht hebben de vlees- en zuivelindustrie.
pi_120811265
Laatst deze docu gezien. Bij de opmerking: 'Wil je een mandarijn om het te vieren?', schoot ik in de lach. Maar die opmerking was natuurlijk wel veelzeggend. Wat een gestoord wijf.
pi_120811394
quote:
10s.gif Op woensdag 26 december 2012 22:23 schreef NotYou het volgende:

Daarbij zijn de beweringen die in bovenstaande tekst als waarheden gebracht worden ook overduidelijk onzinnig. "We are sicker than ever by nearly every measure!" 8)7 _O- :')
echt van die mensen die de builenpest nooit hebben meegemaakt :D
pi_120824033
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 11:34 schreef tompsv18 het volgende:
Laatst deze docu gezien. Bij de opmerking: 'Wil je een mandarijn om het te vieren?', schoot ik in de lach. Maar die opmerking was natuurlijk wel veelzeggend. Wat een gestoord wijf.
Vorig jaar met kerst at ze een mango. Je zou er bijna de fruitschaal van tafel gooien want het is immers niet alle dagen feest. -O-
Go hard or go home
  vrijdag 28 december 2012 @ 11:05:32 #99
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_120855466
Rauw-jongen weer naar school

AMSTERDAM -
De 15-jarige Tom Watkins, die van zijn moeder alleen rauw voedsel mag eten, kan voorlopig thuis blijven wonen. Bureau Jeugdzorg wilde de jongen uit huis plaatsen omdat hij al twee jaar niet naar school gaat. In overleg met zijn moeder is nu afgesproken dat Tom vanaf 7 januari weer onderwijs gaat volgen.

Tom gaat een deel van de tijd naar het Amsterdamse Geert Groote College, zo is afgesproken met de Kinderombudsman. Wanneer hij zijn vader in Groot-Britannië bezoekt, zal hij les volgen via de Wereldschool.

Tom zat al twee jaar thuis omdat hij volgens zijn moeder op school werd gepest met zijn dieet. Op dwingend advies van haar eet hij sinds zijn vijfde alleen nog maar rauw, ongekookt voedsel. Ook mag hij geen vlees, vis, brood, rijst, zuivel of suiker. Volgens zijn moeder, die hetzelfde dieet aanhoudt, is dat gezonder. Voedingsdeskundigen spreken dat echter tegen. Het eten van uitsluitend rauw voedsel kan volgens hen leiden tot ernstige gezondheidsproblemen. Een kinderarts trok daarom al aan de bel bij het Meldpunt Kindermishandeling.

:')
pi_120855575
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 11:34 schreef tompsv18 het volgende:
Laatst deze docu gezien. Bij de opmerking: 'Wil je een mandarijn om het te vieren?', schoot ik in de lach. Maar die opmerking was natuurlijk wel veelzeggend. Wat een gestoord wijf.
:D sneu :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')