abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 24 december 2012 @ 21:03:00 #201
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_120735385
Vanavond een eye opener. We zaten samen in bad en nathan zag mijn tepel en wilde weer drinken. Wist nog hoe het moest :o . Dat had ik echt niet verwacht. Ben benieuwd wat ie doet als beeb er is.
pi_120735492
Ik ben gestopt omdat het me zeer deed. Maar leyla is straks een half jaar van de borst af. Ik ben benieuwd of ze het zich herinnerd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120735552
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 21:03 schreef pessie het volgende:
Vanavond een eye opener. We zaten samen in bad en nathan zag mijn tepel en wilde weer drinken. Wist nog hoe het moest :o . Dat had ik echt niet verwacht. Ben benieuwd wat ie doet als beeb er is.
:D
Kwam er wat uit?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120735833
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 21:06 schreef bitterend het volgende:

[..]

:D
Kwam er wat uit?
Hier komt er al gewoon melk uit hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 24 december 2012 @ 21:34:53 #205
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_120737452
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 21:06 schreef bitterend het volgende:

[..]

:D
Kwam er wat uit?
Nope. Ben blij dat na nieuwjaar ik een betere verzekering heb, dan neem ik even contact op met mn lk. Hoop toch dat ik deze keer makkelijker opstart dan de vorige keer. Anders is freecells voorraad zo snel op :P
  maandag 24 december 2012 @ 21:36:21 #206
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_120737562
Het deed mij ook zeer en ik vond 2 jaar wel ok en ik was eigenlijk al nagenoeg opgedroogt.
pi_120738296
Mooie curve KJ!

Pessie, aparte situatie lijkt mij!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 24 december 2012 @ 21:55:51 #208
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_120738705
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 21:48 schreef Tinuviel het volgende:
Mooie curve KJ!

Pessie, aparte situatie lijkt mij!
Ik was vooral verbaast. Manlief vond het normaal. Ben benieuwd wat ie doet als de baby er is, tandemen wil ik eigenlijk niet.
pi_120740830
Grappig pessie! Mijn muppet heeft wel interesse maar niet in die mate dat ze wil drinken :) ze is er wel heel erg mee bezig, kan precies vertellen dat mini borst moet drinken en dat er dan mama melk uitkomt O+

Maar ze was 11 maanden dat ze weigerde en we stopten, dus dat is echt te lang geleden.. Ze kijkt ook heel verbaasd als ik haar vertel dat ze als baby ook bij mij gedronken heeft.
pi_120751258
Bijzonder pessie!

Hier doet bv nog steeds pijn, voornamelijk het sabbelen en tutten. Het gewone drinken gaat wel goed.
Wat te doen? :(
pi_120751841
Zoë, alleen echt laten drinken? Tutten heeft hier altijd onaangenaam gevoeld..

Dank voor de tips zondag, gelukkig viel het qua spugen mee. Gister wat minder dan normaal gegeten want nog wel misselijk. Maar goed, er mag ook nog wel een paar kilo af ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_120751927
Mijn peuter vindt het borstvoeden ook erg interessant. Hij vind het ook zo leuk om zijn babyfoto's te bekijken en daar staan dan ook bv- foto's in. Alleen echt proeven vind hij helemaal niks, kokhalzen enzo alsof ik hem vergif geef.

Zoe balen. Doet S bij het tutten iets anders met haar mond, kaak of tanden en dat het daarom pijnlijk is?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120752285
Tutten heeft ze 'nodig' om in slaap te vallen snachts omdat er dan niet meer zoveel melk komt denk ik, dat ze van het drinken in slaap valt. Overdag geen probleem, dan komt er voldoende en is ze soms binnen 2min in slaap. Maar snachts.. Pff -O-

We kijken naar alternatieven, ze heeft een tutpopje, een speen die ze soms perongeluk goed gebruikt (helaas maar n klein minuutje) dus ze kan het wel! Overdag is dat ook acceptabel voor haar, maar snachts wil ze echt tutten aan de borst.
Gisteravond geprobeerd haar in slaap te 'aaien' over haar bol, ze viel elke keer in slaap maar na 5-10min was ze weer klaarwakker en huilen voor borst.

Het huilen klinkt ook echt zielig en ik kan dat niet zo goed laten..

Gisteravond zou ik opstap met vrienden maar niet gedaan omdat S me dus zo nodig heeft snachts, voel me wel erg beperkt en natuurlijk heb ik alles voor haar over, ik zit al thuis & ga bijna nooit alleen weg ivm de bi.. Een uitje zou ook fijn zijn!
En om beperkt te worden door het 'tutten' voelt niet prettig.

Na de kerst bel ik de lk om dit te bespreken, bv geven voelt voor snachts als een beperking en dat gevoel wil ik niet hebben.


Tinu
Ze heeft dan alleen het puntje van de tepel zegmaar in haar mond, en die heeft ze ook echt goed vast, niet losjes zodat je haar makkelijk kan loskoppelen ofz :(

Morrende
Fijn dat het beter gaat!
pi_120753963
Zoë :* Sneu van je meisje.. Hopelijk is het een fase!

Hier een nieuw dilemma; kolven met de handkolf gaat super, maar is wel erg pijnlijk. Heb sinds gisteravond opeens vochtbultjes op mijn tepels zitten :X Iemand die weet wat dit is? En de oorzaak eventueel?
Merk wel dat met de hand kolven meer druk geeft..
  dinsdag 25 december 2012 @ 13:00:17 #215
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_120754647
Melkblaartjes misschien? Met een steriele naald doorprikken?
pi_120754766
Poesopstokje
Fase is het denk ik niet, gaat al sinds 3mnd zo, daarvoor sliep ze door.
Na laatste prikjes werd ze ziek en sindsdien loopt het slapen niet zo lekker. -O-

Is de kofschelp qua maat goed? Dat de tepel niet langs het randje gaat zegmaar?
Welke handkolf heb je?
pi_120754977
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 13:04 schreef Zoë23 het volgende:
Poesopstokje
Fase is het denk ik niet, gaat al sinds 3mnd zo, daarvoor sliep ze door.
Na laatste prikjes werd ze ziek en sindsdien loopt het slapen niet zo lekker. -O-

Is de kofschelp qua maat goed? Dat de tepel niet langs het randje gaat zegmaar?
Welke handkolf heb je?
Oh.. -O- Dat is wel heel sneu ja..

Nee de kolf is wel goed, het is de Avent kolf. Mijn elektrische kan daar ook op, en dan heb ik er geen problemen mee.
Het zijn doorzichtige bultjes, als je ze doorprikt komt er ook doorzichtig spul uit.
pi_120755141
Zoe balen dat je je dan s'avonds/ s'nachts zo beperkt voelt. Ik herken dat wel. Ook dat je kleintje met 3/4 maanden doorsliep (hier maar een aantal dagen) en daarna weer voor nachtvoedingen kwam, is erg herkenbaar. Ook dat tepel voor in de mond nemen is bekend. Dat doet meneer hier als hij moe/ lui is en dan ook nog weleens met zijn kaken vastklemmen. loskoppelen kan dan idd alleen maar door met de kleine vinger in het mondje te gaan. Ik denk wel dat dat de reden voor de pijn is. Heb je dan weleens de technieken voor goed aanhappen geprobeerd, dus dat ze echt ver open moet doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120755420
Shit wou mijn reactie editten is het weg !!! -O- :'(

In het kort dan maar: als ze aan het sabbelen is dan ga je loskoppelen, in bed leggen en dan aaien, zingen, of wat dan ook..als ze overstuur wordt kan je wel borst geven meestal neemt ze hem dan wel serieus en drinkt ze goed ook. Nouja hier werkt het zo soms. Ik geef de borst dan leg ik haar in bed, als ze wakker wordt gaat mijn man haar troosten eerst..soms werkt het soms niet, als ze erg gaat huilen geef ik haar weer de borst en dan drinkt ze echt goed en slaapt lang daarna.

[ Bericht 83% gewijzigd door bitterend op 25-12-2012 13:32:13 ]
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120756522
Poes
Dan zullen het vast melkblaartjes zijn?

Tinu
-O- niet fijn

Ik kan snachts wel vaker loskoppelen en haar nogmaals laten aanhappen
Moet ik alleen niet in slaap vallen want dan kan ze maximaal spenen natuurlijk..

Bitterend
Dankjewel dat kan ik idd ook proberen
pi_120761124
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:31 schreef Poesopstokje het volgende:
Zoë :* Sneu van je meisje.. Hopelijk is het een fase!

Hier een nieuw dilemma; kolven met de handkolf gaat super, maar is wel erg pijnlijk. Heb sinds gisteravond opeens vochtbultjes op mijn tepels zitten :X Iemand die weet wat dit is? En de oorzaak eventueel?
Merk wel dat met de hand kolven meer druk geeft..
Tepel of tepelhof? Op tepelhof kunnen de kliertjes van Montgomery (pin me niet vast op de naam, is iig talgkliertjes) zijn. Niets aan doen. Op je tepel zelf kunnen melkblaartjes zijn. Idd doorprikken en dan direct kolven / voeden.

zoe, ook bij sabbelen moet ze goed aangehapt zijn. Dus puntje van de tepel is nooit goed.

(Dit is Davinia die te lui is om zelf in te loggen. ;) )
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_120763002
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 17:17 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Tepel of tepelhof? Op tepelhof kunnen de kliertjes van Montgomery (pin me niet vast op de naam, is iig talgkliertjes) zijn. Niets aan doen. Op je tepel zelf kunnen melkblaartjes zijn. Idd doorprikken en dan direct kolven / voeden.

zoe, ook bij sabbelen moet ze goed aangehapt zijn. Dus puntje van de tepel is nooit goed.

(Dit is Davinia die te lui is om zelf in te loggen. ;) )
Echt op de tepel zelf. Flink pijnlijk.. Heb ze doorgeprikt en gelijk gekolfd, maar ze zijn daarna gelijk weer dicht en vol. Vreemd!
pi_120778097
Vervelend poes! :(

Davinia;
Vannacht geprobeerd maar ze laat als ze moe is los en houdt dan het puntje vast zegmaar. Ook het gewone drinken doet nu zeer.

Baal er van, vannacht was ik echt klaar met de bv :@
Ook dat ze er snachts zo afhankelijk van is. Wil het morgen bespreken met lk want stoppen wil ik niet, maar snachts zo doorgaan ook niet ( niet alleen om het sabbelen maar ook om het 'drammen' dat de borst op zo'n moment het enige is wat ze wil. Rond 22uur moet ik thuis zijn want vanaf dan wil ze alleen maar mama en die beperking voelt niet prettig )
Ze wordt ook groter en kan goed duidelijk maken wat ze wil,. Voelt toch anders als een mini baby borst/ troost wil
pi_120778391
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 11:11 schreef Zoë23 het volgende:
Vervelend poes! :(

Davinia;
Vannacht geprobeerd maar ze laat als ze moe is los en houdt dan het puntje vast zegmaar. Ook het gewone drinken doet nu zeer.

Baal er van, vannacht was ik echt klaar met de bv :@
Ook dat ze er snachts zo afhankelijk van is. Wil het morgen bespreken met lk want stoppen wil ik niet, maar snachts zo doorgaan ook niet ( niet alleen om het sabbelen maar ook om het 'drammen' dat de borst op zo'n moment het enige is wat ze wil. Rond 22uur moet ik thuis zijn want vanaf dan wil ze alleen maar mama en die beperking voelt niet prettig )
Ze wordt ook groter en kan goed duidelijk maken wat ze wil,. Voelt toch anders als een mini baby borst/ troost wil
Is het misschien een idee om haar 's nachts de fles te geven? Of is het puur het knuffelen wat ze wil?
Ik weet niet hoe je er tegenover staat, maar de bv in een flesje aanbieden kan dan 's nachts wel wat meer rust geven voor jullie allebei.
pi_120778842
Ze wil geen fles -O-
Overdag krijg je er met uitzondering 30-40ml in maar via een beker drinkt ze meer
Snachts is een tutpopje, speen,fles, bekertje etc echt not done
  woensdag 26 december 2012 @ 12:46:53 #226
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_120780434
Zoë, even een dikke knuf voor jou! Wij hebben hier precies hetzelfde gehad, vanaf een maand of 4 tot een maand of 11. Papa, knuffel, speen, fles, whatever, het was nooit goed. Loskoppelen terwijl ze aan de borst sliep liep uit op complete drama's. En dat soms elk uur.
Sinds een paar weken slaapt ze door of komt ze nog maar 1x per nacht, maar ik blijf op m'n hoede.

Mijn enige 'geluk' was dat ik thuisblijfmama ben en dat ik gewoon mobiel ben.

Meis, ik hoop dat een lk iets voor je kan betekenen!!! :*
pi_120781640
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 15:12 schreef DaviniaHR het volgende:
KJ wat een mooie curve!

Ik las net dit stuk op bv.com. Heel mooi, genuanceerd artikel. Beetje lang, maar ach.

http://www.borstvoeding.c(...)j/respect1.html#meer
Ik vind het eigenlijk jammer dat de flesvoedende moeder toch weer als "de falende borstvoeder" wordt neergezet. Zinnen als "Accepteer dat het andere moeders wel is gelukt en dat zij hier trots op mogen zijn" zou ik niet genuanceerd willen noemen. Ik vind veel artikelen op bv.com wat dat betreft een nare ondertoon hebben.
pi_120785167
Tsja... respect opbrengen voor iemand die uit onwetendheid helaas pindakaas aan de kunstvoeding is gegaan, is niet zo moeilijk. Die kun je als Ingelezen Doorzettende Borstvoedster gewoon een aai over de bol geven en dat noem je dan respect(of het dat ook is, is een tweede). Ik vind het jammer dat er niet gesproken wordt over moeders die met hun volle verstand voor kunstvoeding hebben gekozen, maar ik begrijp die keuze wel want dan was het nooit zo'n "genuanceerd" artikel geworden. Nuance is er namelijk nauwelijks als je er vast van overtuigd bent dat je een baby tekort doet door het geen borstvoeding te geven.

Ik vind bv.com trouwens an sich een prima website vanwege de vele info en enthousiaste verhalen, maar ik kan me steeds moeilijker over de toon en stelligheid inzetten. Het is een haast evangelisch gebeuren.
pi_120785339
Sterkte Zoe, het lijkt me megaslopend. Ik hoop heel erg dat jullie een manier vinden om de (nachtelijke) bv weer prettig te maken.
pi_120786177
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 15:17 schreef Cantare het volgende:
Tsja... respect opbrengen voor iemand die uit onwetendheid helaas pindakaas aan de kunstvoeding is gegaan, is niet zo moeilijk. Die kun je als Ingelezen Doorzettende Borstvoedster gewoon een aai over de bol geven en dat noem je dan respect(of het dat ook is, is een tweede). Ik vind het jammer dat er niet gesproken wordt over moeders die met hun volle verstand voor kunstvoeding hebben gekozen, maar ik begrijp die keuze wel want dan was het nooit zo'n "genuanceerd" artikel geworden. Nuance is er namelijk nauwelijks als je er vast van overtuigd bent dat je een baby tekort doet door het geen borstvoeding te geven.

Ik vind bv.com trouwens an sich een prima website vanwege de vele info en enthousiaste verhalen, maar ik kan me steeds moeilijker over de toon en stelligheid inzetten. Het is een haast evangelisch gebeuren.
volledig eensch ^O^
:)
pi_120786448
Ik vind het zo zonde. Er staat zoveel goede en waardevolle info, maar de manier van brengen is gewoon soms echt niet over nagedacht. En dan haken er een hoop af en dat is jammer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120787373
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:03 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het zo zonde. Er staat zoveel goede en waardevolle info, maar de manier van brengen is gewoon soms echt niet over nagedacht. En dan haken er een hoop af en dat is jammer.
Nou dat idd.
Ik lees alleen dingen die ik echt zoek, de meeste andere artikelen sla ik over. Heel soms lees ik toch ook andere artikelen en dan lees ik vaak met kromme tenen.

Verder eens met Cantare!
pi_120788638
Ik lees de artikelen op bv.com soms, een aantal zijn leuk geschreven maar ook genoeg met een bepaalde ondertoon, dat is idd jammer.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 15:23 schreef Cantare het volgende:
Sterkte Zoe, het lijkt me megaslopend. Ik hoop heel erg dat jullie een manier vinden om de (nachtelijke) bv weer prettig te maken.
Dankjewel :)

quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 12:46 schreef NotTheSame het volgende:
Zoë, even een dikke knuf voor jou! Wij hebben hier precies hetzelfde gehad, vanaf een maand of 4 tot een maand of 11. Papa, knuffel, speen, fles, whatever, het was nooit goed. Loskoppelen terwijl ze aan de borst sliep liep uit op complete drama's. En dat soms elk uur.
Sinds een paar weken slaapt ze door of komt ze nog maar 1x per nacht, maar ik blijf op m'n hoede.

Mijn enige 'geluk' was dat ik thuisblijfmama ben en dat ik gewoon mobiel ben.

Meis, ik hoop dat een lk iets voor je kan betekenen!!! :*
Fijn om te lezen dat het bij jullie nu beter gaat :* geeft hoop

In die zin is het ook maar goed dat ik thuis zit nu misschien.. Geen idee hoe we het anders hadden moeten redden. Aan de andere kant..als ik meer weg was geweest, waren we wel doorgegaan met fles geven etc.

S is zo lief,vrolijk en sociaal enz, dat doet me wel goed. Het is ook puur het gedoe snachts.

Morgen bellen..hoop dat ze tips hebben
pi_120808606
Bv.com lees ik ook de artikelen nooit, zijn inderdaad zovan 'dit is de enige juiste manier!'.

Zoë hoop dat ze je kunnen helpen vandaag!

Vannacht schrok ik wakker om een uur of drie, mini had zich sinds 19u nog niet gemeld voor eten (normaal 23, 3, 6/7) Dus toen maar een droomvoeding gegeven, wel zo fijn voor mij ontplofte zowat :X. Daarna heeft ze dus tot 8 uur doorgeslapen!

Maar... Doen jullie dat ook? Of wordt er midden in de nacht gekolfd..Of hoe gaat dat met doorslapende kindjes. Eén voeding overslaan kan ik wel hebben, maar gelijk twee... Ik ga er trouwens vanuit dat het een eenmalige stunt was van mini :P
pi_120808770
Haha lekker SE!

Toen S dat wat vaker deed in het begin had ik mijn kolf naast het bed en laatst sliep ze een keer van 1 tot 7 ( O+ haha ) en toen heb ik met mijn eigen hand gekolfd en het om een spuugdoekje laten lopen, werd toen rond 5/6 wakker door de wekker van mijn vriend
pi_120809232
SE, ik gaf dan ook een droomvoeding :Y
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120809255
Zoe, probeer je nog wel elke dag een flesje? Hier is het fles weigeren helemaal over. We geven elke dag een fles en het gaat elke dag beter. We zijn nu de verschillende tijdstippen aan het oefenen.

Ik geef een droomvoeding voor ik naar bed ga SE, rond half 12. Ze zou het denk ik zonder tot 3 of 4 uur volhouden, maar ik word liever niet wakker gemaakt.
Nu slaapt ze tot 6,7,8 uur...verschilt elke dag.
pi_120824396
Ik heb de knoop doorgehakt; ik ga stoppen. -O-
Het is niet haalbaar meer voor mij, dat urenlange kolven en vervolgens een puppy die soms de helft niet opdrinkt.. wat je dan weer weg kan gooien.
Pijnlijke borsten, tepels die kapot gaan (momenteel bloed er eentje :X ) en een opbrengst die voor mij niet meer opweegt tegen al deze ellende.

Heb het er flink moeilijk mee, maar het lijkt me het beste voor zowel mij als m'n pup. Hij heeft een mama nodig die hem veel aandacht kan geven, en niet eentje die gefrustreerd op de bank zit te kolven en niet 'wegkan'. In de zin; niet steeds ontkoppelen en naar hem toegaan bwv.

Gelukkig is mijn man ook erg begripvol, hij heeft ook gezien wat het met mij deed, dus kreeg net een dikke knuffel en een ''ik ben trots op je'' van hem. O+
pi_120828648
Wat jammer poes! Maar je man heeft absoluut gelijk, je hebt ontzettend je best gedaan. Dat kolven steeds is ontzettend intensief en dan nog de pijn :X. Ik hoop dat je met fv meer van je kleintje kan genieten :*.

Zoë, heb je je LK nog gesproken? Ik ben benieuwd of ze nog tips had!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120829114
Dankjewel Phaidra :) Hopelijk vinden we nu alle drie wat meer rust.. Ik was graag doorgegaan, het liefst gewoon ''normaal'' live voeden, maar dat zit er niet in helaas.
pi_120831204
Zoe dikke knuffel. Ja ik ben ook benieuwd wat je lk zei.

Poesopstokje, jammer, maar 100% kolven lijkt me niet leuk en erg intensief, dus ik begrijp dat je dan eerder voor meer aandacht voor je kleintje kiest dan voor bv geven. Je kunt trots op jezelf zijn!

Croospost uit het babytjestopic:
Mag ik even klagen, zit er echt doorheen met de ziektes. Mijn baby was 4-5 maanden helemaal gezond (weet niet of dankzij de bv of niet) maar daarna is het helemaal mis. Sindsdien is het standaard verkouden, oorproblemen, waterpokken en nu misschien de volgende vlekjesziekte. Tussendoor heeft hij nog iets met maag/darm/ ontlasting gehad of de groene poep kwam van de tanden die nog steeds niet te bekennen zijn. Morgen maar weer naar de ha. Hij lijkt niet minder ziek te worden doordat ik bv geef of ik geef hem geen antistoffen, want ben zelf ook ziek. Het blijft dan ook bij de hele familie heersen. Wat kan ik nog doen behalve standaard hygienemaatregelen en vitamientjes, iemand tips?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120832256
Weet iemand toevallig of A. Vogel keelspray mag tijdens de bv periode?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120834281
Volgens de bijsluiter niet (google). Salvia remt de melkproductie staat er...
pi_120834608
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:41 schreef SupremeEvil het volgende:
Volgens de bijsluiter niet (google). Salvia remt de melkproductie staat er...
Ik zie wat je bedoelt, kwam niet in me op om te googelen. Damn, doet zo een pijn en heb niks anders in huis en mag waarschijnlijk ook niks anders.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120835469
Heel veel drinken Tinu, thee met honing! :* Ik weet hoe je je voelt, ben er hier net vanaf.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 27 december 2012 @ 21:06:25 #246
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_120835537
Zoute dropjes tinu? Of water met een beetje zout en dat gorgelen?
pi_120835594
Drink al zoveel mogelijk thee en zoveel mogelijk met honing, maar dat spray heeft toch wat beter geholpen dan thee met honing.
Dankje Marjo!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120836442
Aww crappy he... Ik kwam er ook achter dat strepsils ook 'niet mogen'. Is niet onderzocht dus voor de zekerheid niet doen :{ Ook maar dropjes inslaan hiero, thee met honing vind ik vieeesss!

Beterschap Tinuviel!
pi_120836612
Ow Tinu -O- beterschap en een hele dikke :* voor jullie!!

Jammer poep stokje!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 27 december 2012 @ 21:29:38 #250
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_120836734
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 21:26 schreef bitterend het volgende:

Jammer poep stokje!
Hihi, ik dacht ik quote m voor je het wijzigt, haha!
pi_120837062
Zo lees ik het steeds :') :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120840440
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 21:06 schreef mikoxx het volgende:
Zoute dropjes tinu? Of water met een beetje zout en dat gorgelen?
Balen, ik hou alleen van zoete dropjes. Thee met honing vind ik wel lekker. Water met zout klinkt heel vies. Werkt het wel goed?

Dat Strepsils niet mochten wist ik al.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 27 december 2012 @ 22:32:46 #253
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120840565
Jammer p.o.s het gaat ok wat het beste is voor jou EN baby :) ( geen puppy het is geen hond...:{ )

Tinu Beterschap daar :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_120842240
Tinu, maak je geen zorgen om die antistoffen. Júist als je zelf ook ziek bent geef je er een boel van door, want jouw lijf is ook hard bezig met vechten tegen die stomme ziekteverwekkers. Heb je geen last van een productiedip door dat gesnotter? Groene poep kan juist door ziekzijn komen.
En dat ie niet beter wordt, bedenk liever dat hij zonder jouw melk nog véél zieker had geweest. Beterschap, voor jullie beiden. En neem een paar extra tabletjes vitamine C voor een goede weerstand.
pi_120852372
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:59 schreef WupWup het volgende:
Tinu, maak je geen zorgen om die antistoffen. Júist als je zelf ook ziek bent geef je er een boel van door, want jouw lijf is ook hard bezig met vechten tegen die stomme ziekteverwekkers. Heb je geen last van een productiedip door dat gesnotter? Groene poep kan juist door ziekzijn komen.
En dat ie niet beter wordt, bedenk liever dat hij zonder jouw melk nog véél zieker had geweest. Beterschap, voor jullie beiden. En neem een paar extra tabletjes vitamine C voor een goede weerstand.
Dankje wupwup voor de hart onder de riem. Ik denk dat ik niet echt een productiedip heb, mijn baby komt niet echt zoveel vaker voor voeding. Dus ik hoop dat hij genoeg krijgt. Hij oogt wel tevreden na een voeding, heeft goede plas en poepluiers. Ik probeer ook heel veel te blijven drinken ook voor mezelf want hete thee met honing is fijn voor mijn keel. En anders kan ik hem op het weekend en mijn vrije dag volgende week vaker aanleggen. Ik neem al bv vitamientjes, maar extra vitamine c kan nooit kwaad.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 28 december 2012 @ 09:12:51 #256
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_120853003
tinu, het feit dat je bv geeft, wil niet zeggen dat je baby nooit ziek wordt. Het zorgt er alleen voor dat het minder heftog verloopt. Aviva heeft ook een keer oorontsteking gehad bijvoorbeeld.
Ik heb wel het gevoel dat zij een stuk sneller uit een verkoudheid komt dan Eli.

beterschap iig!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_120859995
Tinu :* beterschap!

Jammer poes! : (

Heb contact gehad met mijn LK en die had voor snachts opzich geen andere adviezen dan ik hier of in een boek gelezen heb (ritme, badje, pap voor het slapen gaan) en voor het "drammen" ...had ze geen officieel advies voor, behalve het uitstellen van het geven van de borst en haar laten huilen als ik me daar goed bij voel (nee) en afwachten tot het over gaat zegmaar..

en het flesweigeren, ze adviseerde drinken uit een bekertje,tuitbeker etc om te oefenen met fles had niet zoveel zin meer omdat ze al 7,5mnd is. En drinken uit een beker,tuitbeker vind S prima.
Alleen voor snachts niet, maar we moeten er aan toe zijn om S dan te laten huilen of om te wachten tot ze snachts de troost van vriend wel accepteerd en zelf wat in slaap kan vallen.

troeta
ze heeft sinds kort een tuitbeker van nüby die is favo, alleen snachts niet. Maar als het overdag makkelijker wordt, scheelt dat voor ons ook.
  vrijdag 28 december 2012 @ 13:52:21 #258
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_120860858
Zoe, heb je wel eens van het boek van elizabeth pantley, lekker slapen zonder huilen gehoord? Ook voor wat jij beschrijft heeft ze daarin handvatten opfenomen in hoe ermee om te gaan.
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:30:28 #259
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120862494
Tinu, beterschap voor jullie :*
Mijn uk is al een hele tijd verkouden. Met ups en downs. We steken elkaar ook steeds weer aan. Papa werkt op een basisschool en grote broer gaat ook naar school. Straks begin ik weer met werken, kinderopvang, dan wordt het helemaal een partijtje snotteren!
Die groene poep zie ik ook wel eens, soms. Geen idee waar het van komt.

Meiden ik heb een vraag namens een vriendin. Haar zoontje is geboren met een overbeet en een enigszins kort tongriempje. In de eerste week heeft ze gekolfd en dan de fles gegeven. Ook heeft ze met tepelhoedje geprobeerd, dat ging uiteindelijk prima. Maar ze probeert ook om zonder tepelhoedje te voeden. De ene keer lukt dat beter dan de andere keer, maar ze merkt ook dat haar uk door de overbeet gemakkelijk het vacuum verliest. Hij wordt dan onrustig en ongeduldig aan de borst.
Nu wil zij liever zonder hoedje voeden omdat de melktoestroom het tsr dan sterker zijn en ze bang is dat haar uk niet genoeg binnenkrijgt met tepelhoedje.
Bij mij en mijn zoontje resulteerde het korte tongriempje ook in onrust aan de borst en uiteindelijk kloven, melkblaren etc.... Maar ik weet niet echt iets van een overbeet.
Ervaringen? Tips?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_120862596
Hoe oud is hij? Onder de twee maanden: tongriem gelijk laten klieven. Het is niet gezegd dat daarmee alle problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen, maar het zal zeker een positief effect hebben. Na het klieven kan het gelijk beter gaan of moet het kindje even leren een goede drinktechniek te krijgen.
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:37:43 #261
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120862754
Hij is nu 7 weken oud. Ik zal haar de reacties hier ook even laten lezen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_120862822
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 13:52 schreef pessie het volgende:
Zoe, heb je wel eens van het boek van elizabeth pantley, lekker slapen zonder huilen gehoord? Ook voor wat jij beschrijft heeft ze daarin handvatten opfenomen in hoe ermee om te gaan.
Ja die heb ik te leen van bitterend.
ook het loskoppelen enz doe ik en ze heeft een tut etcetc
overdag krijgt ze vaker voeding/drinken aangeboden zodat ze het niet snachts gaat inhalen (soms lag ze de hele nacht aan de borst en dronk ze overdag kort en naar mijn idee niet echt effectief.
pi_120864030
:* Voor de zieke kindjes en mamas!

Ik heb last van.. stuwing.. :X Mijn CB consulente raadde aan om elke keer de druk er af te kolven, maar hoeveel moet dan ongeveer zijn? Ik wek nu een tsr op, en laat de melk een beetje stromen. Is dat voldoende? Ik wil natuurlijk ook niet teveel kolven, dan blijf ik met volle borsten zitten.
pi_120865952
Lijkt mij de juiste manier! Zo zou ik het tenminste ook doen, gewoon een beetje de druk eraf. De waterige voormelk zeg maar.
Ik ben vast de enige, maar ik vind stuwing helemaal niet erg. Ik kan dan goed veel afkolven. De druk op mijn borsten heb ik geen last van, maar het geeft wel een 'ahhh' gevoel als F ze dan leegdrinkt zeg maar :@ :')


Ik was even flabbergasted van de week. Mijn (8> vertelde van de week heel trots/'slim' dat hij F het flesje nooit helemaal leeg laat drinken, dat hij +/- 30cc laat staan. Want op die manier krijgt ze nooit lucht binnen, wat krampjes dus voorkomt.
Opzich is het idee wel slim dat hij haar geen lucht laat zuigen, maar heb hem toch wel even duidelijk gemaakt dat die 30cc ook moeite heeft gekost!!
Het is net wit goud die bv, die mag je echt niet verspillen :P
  vrijdag 28 december 2012 @ 16:23:28 #265
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_120867000
Ik kom hier toch echt afscheid nemen nu. The end is near zullen we maar zeggen. Enkel voor het slapen gaan sabbelt ze nog, maar echt drinken, dat zit er niet meer aan. Overdag was het al afgelopen, ze toont totaal geen interesse meer in de borst, de omgeving verkennen is veel interessanter.
Dus na een jaar en 12 dagen zeg ik vaarwel. Het is goed zo. Ze heeft het zelf zo gewild.
  vrijdag 28 december 2012 @ 17:20:57 #266
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120869704
Toch mooi een jaar gevoed !! :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_120870741
NotTheSame *O* Mooi gedaan!

Kwisted; ja ik vond leegkolven ook heerlijk, maar dat lijkt me nu niet meer verstandig ;) Gewoon het eerste beetje maar doen.
pi_120873340
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:23 schreef NotTheSame het volgende:
Ik kom hier toch echt afscheid nemen nu. The end is near zullen we maar zeggen. Enkel voor het slapen gaan sabbelt ze nog, maar echt drinken, dat zit er niet meer aan. Overdag was het al afgelopen, ze toont totaal geen interesse meer in de borst, de omgeving verkennen is veel interessanter.
Dus na een jaar en 12 dagen zeg ik vaarwel. Het is goed zo. Ze heeft het zelf zo gewild.
Lijkt me fijn als het natuurlijk gaat en ze het zelf aangeven :*
Meer dan een jaar gevoed! *O*

Mag ik vragen hoe ze in slaap valt? Of heeft ze een speen?
  vrijdag 28 december 2012 @ 19:25:53 #269
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120875579
Wow NTS *O* petje af! En inderdaad, zoals ik al eerder zei, het lijkt mij ook op die manier heel fijn eindigen.

Nog een vraagje... Ik ben het ventieltje van mijn handkolf kwijt. Zat er dik in dat dat vroeg of laat eens zou gebeuren. Klein rotding! :X
Weet iemand of ik dat ergens los kan krijgen?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 28 december 2012 @ 19:40:48 #270
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_120876423
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:43 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Lijkt me fijn als het natuurlijk gaat en ze het zelf aangeven :*
Meer dan een jaar gevoed! *O*
UI
Mag ik vragen hoe ze in slaap valt? Of heeft ze een speen?
Zoë, ze valt aan de borst in slaap, vaak nog voor de tsr. Ach, tis misschien niet de meest pedagogisch verantwoorde manier, maar zij vind het lekker en ik voorkom daarmee een groot slaapdrama.

Speentjes waren hier vanaf 12 weken een no go, ze gebruikte toen eigenlijk altijd d'r wijs- en middelvinger.Totdat ze tanden kreeg, nu heeft ze eigenlijk niks meer. Ook geen tutdoekje, knuffel oid.
pi_120876796
Wat een fijne manier om te stoppen...maar ook ;( daar gaat je baby zeker?
Ik vind het nu ook alweer zo snel gaan.

Jammer Poesopstokje!
pi_120877653
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 19:25 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Wow NTS *O* petje af! En inderdaad, zoals ik al eerder zei, het lijkt mij ook op die manier heel fijn eindigen.

Nog een vraagje... Ik ben het ventieltje van mijn handkolf kwijt. Zat er dik in dat dat vroeg of laat eens zou gebeuren. Klein rotding! :X
Weet iemand of ik dat ergens los kan krijgen?
Ja hoor, dat kan :Y. Via moedermelknetwerk.nl of prettymum.nl bijvoorbeeld.

NTS, mooi dat het zo natuurlijk is gegaan. Ruim een jaar gevoed, haske goed ^O^.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120878608
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 19:40 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Zoë, ze valt aan de borst in slaap, vaak nog voor de tsr. Ach, tis misschien niet de meest pedagogisch verantwoorde manier, maar zij vind het lekker en ik voorkom daarmee een groot slaapdrama.

Speentjes waren hier vanaf 12 weken een no go, ze gebruikte toen eigenlijk altijd d'r wijs- en middelvinger.Totdat ze tanden kreeg, nu heeft ze eigenlijk niks meer. Ook geen tutdoekje, knuffel oid.
Ja kan me heel goed voorstellen dat je het zo doet! Gaat haar echt om het tutten dus, net als S.
  vrijdag 28 december 2012 @ 20:28:18 #274
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120879000
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja hoor, dat kan :Y. Via moedermelknetwerk.nl of prettymum.nl bijvoorbeeld.

NTS, mooi dat het zo natuurlijk is gegaan. Ruim een jaar gevoed, haske goed ^O^.
Ik heb even gekeken op betreffende websites en ik zie dat ze geen Avent in hun assortiment hebben...
-O-
Ik kijk nog even verder. Mijn lief heeft trouwens even chatcontact gehad met iemand van Philips en die had het over een ander onderdeel dat in de verste verte niet lijkt op wat wij zoeken. Wij bedoelen dus dat kleine, ronde dingetje met dat sterretje dat voor het vacuum zorgt.
edit: Kennelijk wordt dat sterretje niet meer geleverd en hebben ze het vervangen voor een soort tuutje dat beter werkt. Ik zal dezer dagen even langs de babyzaak gaan om er eentje te kopen/bestellen :Y

[ Bericht 10% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 28-12-2012 21:00:13 ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:07:00 #275
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_120881300
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:28 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ik heb even gekeken op betreffende websites en ik zie dat ze geen Avent in hun assortiment hebben...
-O-
Ik kijk nog even verder. Mijn lief heeft trouwens even chatcontact gehad met iemand van Philips en die had het over een ander onderdeel dat in de verste verte niet lijkt op wat wij zoeken. Wij bedoelen dus dat kleine, ronde dingetje met dat sterretje dat voor het vacuum zorgt.
Goed nieuws!!

Toen ik mijn Avent handkolf voor het eerst in gebruik nam (5,5 jaar geleden :o ) werd hij geleverd met zo'n ster-ventieltje. Een onding, schoot regelmatig los tijdens het kolven }:|
Maar het was een bekend probleem, via dit topic werd toen bekend dat je gratis en voor niks een nieuw ventiel bij Avent kon bestellen. Eentje van de elektrische kolf, zo'n lange, die veel beter bleef zitten.
En sindsdien staat dit telefoonnummer van Avent in de OP: 0900 101 101 5.

NTS, goed gedaan joh!
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:08:53 #276
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120881418
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:07 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Goed nieuws!!

Toen ik mijn Avent handkolf voor het eerst in gebruik nam (5,5 jaar geleden :o ) werd hij geleverd met zo'n ster-ventieltje. Een onding, schoot regelmatig los tijdens het kolven }:|
Maar het was een bekend probleem, via dit topic werd toen bekend dat je gratis en voor niks een nieuw ventiel bij Avent kon bestellen. Eentje van de elektrische kolf, zo'n lange, die veel beter bleef zitten.
En sindsdien staat dit telefoonnummer van Avent in de OP: 0900 101 101 5.

NTS, goed gedaan joh!
Joh bedankt, Kersjes! Dat had ik nog helemaal niet gezien. Ik zal ze morgen eens even bellen. ^O^
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:13:17 #277
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_120881652
Wat dat betreft is het goede service van Avent :Y

En mag ik even jompelen voor ons?
Vandaag geef ik al 6 maanden lang bv *O*
Als ik denk aan die ellende van de eerste weken, oeff.... Ben zoooo blij dat het allemaal goed gekomen is!
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:20:07 #278
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120882127
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:13 schreef Kersjes het volgende:
Wat dat betreft is het goede service van Avent :Y

En mag ik even jompelen voor ons?
Vandaag geef ik al 6 maanden lang bv *O*
Als ik denk aan die ellende van de eerste weken, oeff.... Ben zoooo blij dat het allemaal goed gekomen is!
Ik jompel even voor je mee *O*
Heel goed van jullie!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_120903571
Wat goed kersjes!! *O* 6mnd alweer!

Hier ging het vannacht goed, S liet vanzelf los (is al een hele tijd geleden dat ze snachts vanzelf los liet) en soms ook best snel (binnen 10 min)
pi_120903696
*O* voor de 6 maanden van kersjes!
Jompel ik ook even: 5 maanden hier *O*
  zaterdag 29 december 2012 @ 11:36:58 #281
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120904098
*O*. Mooi kers en son!!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 29 december 2012 @ 11:38:09 #282
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120904137
Hier 13 mnd.. En weinig verandering.. En nog steedswachtend op afspraak.. Wat een kutsysteem :')
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_120926463
Voor Kersjes 6 maanden *O*

en Sonnetjes 5 maanden *O*.

Evenstar, hopelijk dat het ziekenhuis nou eindelijk actie gaat ondernemen. Kun je er niet toch nog meer druk maken (kind in pein, ondergwichtsproblemen of weet ik veel wat voor argument)?

Hier lijk het ziekzijn weer wat terug te gaan en de poep weer een normalere kleur te krijgen. Wel vandaag nog eens heftig gespuugd, maar een keer en dat kwam waarschijnlijk van te grote stukken fruit ingeslikt.
En volgens mij zijn er tanden in optocht. Het lijkt alsof er een wit iets net onder het tandvlees zit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120979551
*O*! Goed bezig dames :)
Evenstar, belachelijk dat je zo lang moet wachten toch?
pi_120980590
Nts voor ruim een jaar bv *G*! Kan me ook voorstellen dat het voor jou moeilijk is, ook al is het natuurlijk gegaan.

Even een tip voor de zieke bv mama's: ik kreeg van de apotheek Tonsiotreen zuigtabletten voor de keelpijn, die mogen met bv.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120982087
Thanks Tinuviel. Das fijn, ook homeopatisch toch? Hoe gaat het nu?
pi_120983603
Ik weet t even niet meer. Luuk is enorm aan het clusteren, bij mis mee. Maar ik ben ziek. Ik heb vette koorts en ben loei heet. Luuk is de hele dag al onrustig. Ik wil zo graag slapen, maar durf niet liggend te voeden. Ben bang in slaap te vallen en ik heb het sommige momenten weer zo koud. Ik wikkel me dan in 2 dekbedden, ben veel te bang dat ik luuk verstik. Ik out bijna zeggen tegen n dat ie er een fles kv in moet stoppen. :'(
*poef* nu is het weg
pi_120983992
Wat kut, KJ! En begrijpelijk, je angst.

Ik zou er zelf idd een fles kv ingestopt hebben. Bij L ws (nog) niet, maar ik vermoed dat ik daar bij een eventuele tweede makkelijker in ga zijn. Het gaat om jullie welbevinden, juist als ze nog zo klein zijn. Één of paar flessen kv kunnen wmb in deze situatie heel veel verschil maken en rust geven, zonder kwaad te kunnen. Het is geen vergif. Of ben je bang voor je productie of is kolven lastig oid?

L heeft bijna drie jaar bv gehad, maar kreeg op het kdv wel eens kv om welke reden dan ook. Op al die keren bv valt dat in het niet.
pi_120984329
Hij heeft pas,1 keer geoefend met de fles, en dat ging niet echt denderend. Mijn borsten voelen leeg. Gok dat ik er weinig uitkrijg. Hij ligt al vanaf 17 uur aan de borst. Afkoppelen resulteert in brullen.
het voelt als falen, bij Sofie begonnen we ook rond deze termijn met een flesje kv. Anderhalve week later was ik gestopt met bv.
*poef* nu is het weg
  zondag 30 december 2012 @ 22:51:16 #290
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120984391
kj, wat naar! Het kan ook zijn dat Luuk onrustig is omdat jij ziek bent, lieffie.
Zou het helpen om in een fijne stoel te zitten met een dikke badjas of deken om je heen? Dan val je minder snel in slaap.
Zou je kunnen kolven en dat je man het dan geeft? Dat kost wel meer energie, denk ik...
Niet dus. Het is logisch dat ze leeg aanvoelen en dat heb ik ook altijd als R dat doet. Je faalt niet, lieverd. Je voelt je nu gewoon k*t door je griepje. Het is nu extra zwaar voor je. :*
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_120984431
Ah, op die manier. Dan kan ik me voorstellen dat je wilt doorzetten. Kan je vriend niet naast je blijven zitten zodat jij met m aan de borst kan proberen een tukkie te doen?
  zondag 30 december 2012 @ 22:52:29 #292
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_120984465
Och jeetje KJ, wat rot...

Ik zou ook kv (laten) geven. Je moet gewoon echt even rusten nu, al is het maar voor een paar uurtjes. En als je wakker wordt hem, al dan niet slapend, aanleggen, of anders kolven. Ziek zij is niet best voor je productie.

Heel veel beterschap :*
.... met gevoel voor drama....
  zondag 30 december 2012 @ 22:54:27 #293
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_120984597
En ik zou iedereen willen aanraden om liggend voeden te oefenen.
Hier een baby met buikgriep geloof ik? Hij wil de hele avond en nacht aan de borst. Contact verbreken is brullen. Afgelopen nacht letterlijk to 5 uur 's nachts met lurkend kleintje aan de borst in bed gelegen. Dat was al slopend , ik moet er niet aan denkene om dat zittend te hebben moeten doen...
.... met gevoel voor drama....
  zondag 30 december 2012 @ 23:15:40 #294
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120985973
KJ :*

En beterschap voor de zieken...

En in t nieuwe jaar ga ik weer bellen..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 30 december 2012 @ 23:16:30 #295
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_120986025
KJ, wat hij doet is natuurlijk en heel normaal, dat je productie instort door griep is helaas ook normaal. Ik zou een beetje kv geven met de dop vd fles en verder gewoon vaak aanleggen. Maar je moet ook kunnen slapen en rusten, dan kan je herstellen en des te sneller is je productie weer ok. Sterkte ermee en het komt vast weer goed met een paar dagen.
pi_120986476
Ik vond in de koelkast nog 75 cc bv, dat heeft n net gegeven. Hij drink het weg alsof ie niet anders gewend is. Ik denk dat ik hem zo weer aanleg om hem te laten slapen en dan hopen op een rustige nacht.
*poef* nu is het weg
  zondag 30 december 2012 @ 23:32:24 #297
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_120986954
Wat fijn KJ! Beterschap!
  zondag 30 december 2012 @ 23:47:18 #298
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120987818
kj, ik hoop dat je even flink kunt uitrusten vannacht!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 31 december 2012 @ 00:30:22 #299
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_120990759
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 23:23 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik vond in de koelkast nog 75 cc bv, dat heeft n net gegeven. Hij drink het weg alsof ie niet anders gewend is. Ik denk dat ik hem zo weer aanleg om hem te laten slapen en dan hopen op een rustige nacht.
Hopelijk kun je gauw weer wat op krachten komen :*

Okay, we gaan zo experimenteren 8-)
Tot nu toe heeft Seth altijd bij ons in bed geslapen. Op 1,5 slaapje overdag na :')
En afgelopen nacht heeft M. dus rond 5 uur Seth van me overgenomen. Ik was wanhopig en kapot, kon echt niet meer. Dus hij trok zijn bedje leeg (is 6 maanden lang extra bergruimte geweest :P ) en heeft hem daar te slapen gelegd. En het werkte! Na wat getroost.
Zometeen gaan we naar boven en gaat hij in zijn eigen bedje (aan ons voeteneind) beginnen.
Ik vind het spannend :o En ik ga hem zo missen, dat geknuffel 's nachts in bed is iets waar ik zo naar uitkijk *;
Maar uren achtereen liggen voeden 's nachts is zwaar kan ik u melden./

Oi, hij wil nu weer drinken :o :O :{
.... met gevoel voor drama....
pi_120997472
Kj, wat rot. Hopelijk heeft de extra voeding geholpen om Luuk goed te laten slapen zodat jij ook je rust kunt pakken. Probeer jezelf ook zoveel mogelijk rust te geven. Als je gevoed hebt, kan je man Luuk misschien van je nemen tot de volgende voeding zodat je kunt slapen? En veel blijven drinken. Je angst is heel begrijpelijk. maar ik denk dat je de samenhangen wat betreft bv nu beter weet en begrijpt dan bij je eerste kind toch? een keertje een flesje is niet erg toch, als het maar niet te vaak voorkomt. Beterschap!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')