abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 december 2012 @ 16:13:53 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120307447
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Er rijden toch nog VIRM-4's?
jup en de series 2 en 3 zijn ook niet verlengd ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120307542
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Er rijden toch nog VIRM-4's?
Ja, ik was in de veronderstelling dat alle IRM-3's verlengd waren tot VIRM-IV's, en alle IRM-4's tot VIRM-VI's (geen idee waarom ze daar romeinse cijfers voor gebruiken... IV en VI is nou niet echt duidelijk verschillend :P )
Maar ik geloof als ik Peterselieman zo lees dat dat niet helemaal compleet/correct is ;)
pi_120307563
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:13 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Of Albatros voor de V250.
Die verdient dat dan ook helemaal niet.
  vrijdag 14 december 2012 @ 16:17:53 #279
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_120307586
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:48 schreef James1988 het volgende:
Aangezien NS volgens hun brochure de ambitie heeft om de trein door te trekken naar Zwolle (via de Hanzelijn) is het ook logischer om Amsterdam Zuid aan te doen. De vraag is waarmee ze dat willen doen, want voldoende rollend hogesnelheidsmaterieel hebben ze dan niet.
Er staat niet voor niets bij het HST-lijntje naar Zwolle "in studie" en ze hebben het dan over de situatie in 2020 - dan is er misschien nieuw materieel beschikbaar.
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 16:19:08 #280
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120307630
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Er rijden toch nog VIRM-4's?
Het materieel heet allemaal VIRM tegenwoordig. De eerste stellen (VIRM-1, met paarse kunststof bekleding) zijn afgeleverd als drietjes (IRM-III) en viertjes (IRM-IV). Daarna zijn er twee vervolgbestellingen geweest, VIRM-2 en VIRM-3 (met roze stoffen bekleding). Dat zijn zowel nieuwe stellen (viertjes (VIRM-IV) en zesjes (VIRM-VI)) als tussenbakken, waarmee het IRM-III verlengd is van drie naar vier bakken en nu VIRM-IV heet, en het IRM-IV verlengd is van vier naar zes bakken en daarmee VIRM-VI werd. Een paar jaar geleden is er nog een nieuwe bestelling VIRM gedaan (VIRM-4), uitsluitend bestaand uit viertjes (VIRM-IV). Deze hebben blauwe bekleding en bredere trappen, omdat de cateringliften niet ingebouwd zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 16:20:24 #281
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120307673
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ja, ik was in de veronderstelling dat alle IRM-3's verlengd waren tot VIRM-IV's, en alle IRM-4's tot VIRM-VI's (geen idee waarom ze daar romeinse cijfers voor gebruiken... IV en VI is nou niet echt duidelijk verschillend :P )
Maar ik geloof als ik Peterselieman zo lees dat dat niet helemaal compleet/correct is ;)
Romeinse cijfers geven het aantal bakken aan, de normale cijfers de bestelling. Zo bestaat ICM-1 en ICM-2 uit ICM-III's en ICM-3 en ICM-4 uit ICM-IV's. Bij Plan V gaat het zelfs tot 13 als ik me niet vergis.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120307677
Ok!

Ik vond dit ook nog:


Was dat een concepttrein ofzo :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 16:22:25 #283
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120307746
Het zou kunnen dat dit bakken zijn voor schadeherstel, maar een fotosoep sluit ik ook niet uit eerlijk gezegd (het lijkt me Amersfoort in elk geval).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 december 2012 @ 16:23:48 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120307795
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ok!

Ik vond dit ook nog:
[ afbeelding ]

Was dat een concepttrein ofzo :P
nee, dat zijn vier kopbakken. De NS had naast alle complete bakken ook nog vier kopbakken in ruwbouw besteld voor het geval er een kopbak zou sneuvelen. Deze zou dan door een ruwbouwbak vervangen kunnen worden nadat die helemaal opgebouwd was.

Concept was geen succes en daarom is er bij de bestelling van het VIRM-4 een volledig afgebouwde kopbak bijbesteld. Deze kon vrijwel meteen al een beschadigde kopbak vervangen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120307909
Ohja ik zie nu pas dat het allemaal kopbakken zijn. Wel handig dat soort dingen. Die staan nu wss ergens opgeslagen als strategische reserve ofzo.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 16:32:18 #286
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120308050
Die staan in de loods in Amersfoort als het goed is.
Ik had ook niet gezien dat het allemaal kopbakken waren :@
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 14 december 2012 @ 16:34:39 #287
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_120308128
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:13 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Of Albatros voor de V250.
Waarom moet ik nu aan de rhyme of the ancient mariner denken?

De vloek van de albatros :') _O-
  vrijdag 14 december 2012 @ 16:54:21 #288
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120308790
IC Brussel 9237:

14-12-2012 16:17
Fyra uit Brussel (Amsterdam C.a.17.19 uur) heeft een vertraging van ongeveer 30 minuten en komt met deze vertraging aan op de bestemmingsstations.

IC Brussel 9241:

14-12-2012 16:16
Fyra naar Amsterdam (Brussel Zuid v. 16.18 uur) begint vandaag in Antwerpen (Antwerpen C.v.16.57 uur).Reizigers vanaf Brussel reizen met een binnenlandse trein naar Antwerpen.

ICE 129:

14-12-2012 15:30
ICE (Amsterdam C v 16.34 uur) kan door defect materieel niet rijden.Reizigers uit Amsterdam en Utrecht reizen met een binnenlandse IC (vertrek Amsterdam C.16.53 uur / Utrecht c.v.17.23 uur) naar Arnhem.In Arnhem staan bussen klaar naar Duisburg.Vanaf Duisburg kunnen reizigers hun reis vervolgen met de trein.

Dat van die ICE 129 is ook niet zo fijn, volgende week moet we een stuk verder dan is zo'n onvrijwillige busrit geen leuk vooruitzicht, in Arnhem staan bussen klaar naar Duisburg, dat duurt wel even :o .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_120308852
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:34 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Waarom moet ik nu aan de rhyme of the ancient mariner denken?

De vloek van de albatros :') _O-
Het verschil zit hem er natuurlijk wel in dat deze Albatros al vleugellam was bij oplevering.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 14 december 2012 @ 16:57:27 #290
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120308892
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Maar het is nou ook niet dat IRM meteen een succes was.
Was er niet iets met dat IRM in bochten buiten PVR kwam?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_120309351
Ik moet helaas bevestigen dat ik de "meester" op de bok was vanmorgen bij Herfte Aansluiting. Het verhaal op Somda klopt alleen niets van. Die ooggetuige verteld dat er niet geremd werd voor Herfte. Is wel degelijk door mij gedaan. Ik heb gewoon gehandeld naar het gele voorsein. Door niet optimale wegbekendheid kwam sein 222 iets eerder dan ik zelf verwachte. Toen deze waargenomen werd is er door mij een snelremming uitgevoerd, maar gleed helaas 30 meter voorbij het sein. Na stilstand is door mij de alarmoproep geplaatst en het gevarensein ontstoken. Er is dus niet ingegrepen door de ATB?

Wat betreft de warrige communicatie...... ben nog maar een half jaar bevoegd en wist ff niet hoe ik dit moest verklaren richting de reizigers. Daarom is er voor gekozen om het maar op een storing te gooien. Geloof me ik was en ben nog steeds aardig van slag. Ook de omschakeling van ATB-NG naar ATB-VV valt niet mee als je dat al vanaf april gewend bent te rijden. Als ik de tijd kom terug draaien tot het punt dat we strak op tijd vertrokken uit Dalfsen was het misschien anders gelopen. Ben in ieder geval blij dat er niets ernstigs is gebeurd. Alhoewel een STS passage uiteraard ernstig genoeg is. Dt moge duidelijk zijn.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 december 2012 @ 17:13:57 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120309432
sterkte
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 december 2012 @ 17:14:40 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120309454
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Was er niet iets met dat IRM in bochten buiten PVR kwam?
klopt. Kan me herinneren dat onder meer bij Meppel aanpassingen zijn uitgevoerd om daar de PVR iets te vergroten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120309598
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:11 schreef GekkeHaan het volgende:
Ik moet helaas bevestigen dat ik de "meester" op de bok was vanmorgen bij Herfte Aansluiting. Het verhaal op Somda klopt alleen niets van. Die ooggetuige verteld dat er niet geremd werd voor Herfte. Is wel degelijk door mij gedaan. Ik heb gewoon gehandeld naar het gele voorsein. Door niet optimale wegbekendheid kwam sein 222 iets eerder dan ik zelf verwachte. Toen deze waargenomen werd is er door mij een snelremming uitgevoerd, maar gleed helaas 30 meter voorbij het sein. Na stilstand is door mij de alarmoproep geplaatst en het gevarensein ontstoken. Er is dus niet ingegrepen door de ATB?

Wat betreft de warrige communicatie...... ben nog maar een half jaar bevoegd en wist ff niet hoe ik dit moest verklaren richting de reizigers. Daarom is er voor gekozen om het maar op een storing te gooien. Geloof me ik was en ben nog steeds aardig van slag. Ook de omschakeling van ATB-NG naar ATB-VV valt niet mee als je dat al vanaf april gewend bent te rijden. Als ik de tijd kom terug draaien tot het punt dat we strak op tijd vertrokken uit Dalfsen was het misschien anders gelopen. Ben in ieder geval blij dat er niets ernstigs is gebeurd. Alhoewel een STS passage uiteraard ernstig genoeg is. Dt moge duidelijk zijn.
Kop op, het is kut, maar je hebt de boel wel veilig stil gezet toch? Volgende rit een extra collega mee en snel weer rijden :Y.
dag
  vrijdag 14 december 2012 @ 17:20:17 #295
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120309656
GekkeHaan, heel moedig dat je hier je verhaal doet! Sterkte!
pi_120309709
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:11 schreef GekkeHaan het volgende:
Ik moet helaas bevestigen dat ik de "meester" op de bok was vanmorgen bij Herfte Aansluiting. Het verhaal op Somda klopt alleen niets van. Die ooggetuige verteld dat er niet geremd werd voor Herfte. Is wel degelijk door mij gedaan. Ik heb gewoon gehandeld naar het gele voorsein. Door niet optimale wegbekendheid kwam sein 222 iets eerder dan ik zelf verwachte. Toen deze waargenomen werd is er door mij een snelremming uitgevoerd, maar gleed helaas 30 meter voorbij het sein. Na stilstand is door mij de alarmoproep geplaatst en het gevarensein ontstoken. Er is dus niet ingegrepen door de ATB?

Wat betreft de warrige communicatie...... ben nog maar een half jaar bevoegd en wist ff niet hoe ik dit moest verklaren richting de reizigers. Daarom is er voor gekozen om het maar op een storing te gooien. Geloof me ik was en ben nog steeds aardig van slag. Ook de omschakeling van ATB-NG naar ATB-VV valt niet mee als je dat al vanaf april gewend bent te rijden. Als ik de tijd kom terug draaien tot het punt dat we strak op tijd vertrokken uit Dalfsen was het misschien anders gelopen. Ben in ieder geval blij dat er niets ernstigs is gebeurd. Alhoewel een STS passage uiteraard ernstig genoeg is. Dt moge duidelijk zijn.
Sterkte allereerst en respect dat je dit zo zegt.
Ik zat ook in de trein zoals eerder in dit topic te lezen is. Somda verhaal is niet van mij! Verschil voor ATB-VV remming of noodremming ken ik niet dus vandaar dat ik dat niet kon zeggen.
Communicatie was inderdaad warrig maar gezien de omstandigheden kan ik dat nu helemaal begrijpen. Voor de reizigers is het schrikken maar voor jou absoluut ook, dit plan je niet. Het is als reiziger alleen wel schrikken als je de trein vanuit Meppel langs ziet komen en denkt oh daar gaan we parallel aan rijden. vervolgens kom je met een noodstop tot stilstand en even later komt de trein richting emmen voorbij. Gelukkig allemaal goed gegaan en niks ernstigs verder gebeurt.

Hoe gaat dat nu met jou verder dan? alweer op de bok gezeten of hoe gaat dat nu?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 december 2012 @ 17:24:11 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120309828
het beste is idd dat je zo snel mogelijk de bok weer op gaat. Eerst met een collega en daarna alleen

Bij een GTW is het verschil tussen een snelremming en een stevige remming wel te herkennen, maar dat is op detailniveau. Bij een stevige remming gaat het stel ook heen en weer schudden en komt er na stilstand ook lucht vrij.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 december 2012 @ 17:25:17 #298
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120309879
Sterkte Meester!
pi_120309881
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:03 schreef b2py het volgende:

[..]

schijnen heel veel problemen met de assentellers te zijn en materieel werkt af en toe ook niet mee.
Ze hebben daar toch wekenlang testritten gereden met die nieuwe GTW's?

quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en dat terwijl vorig jaar de assentellers daar toch vervangen waren?
Mei 2010. Daarna drie weken lang de ene storing na de andere. Na het vervangen van wat printplaten was het probleem opgelost. Was ook de directe aanleiding voor een actie waarin vergoedingen werden uitgekeerd aan reizigers.
pi_120309899
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:24 schreef Peterselieman het volgende:
het beste is idd dat je zo snel mogelijk de bok weer op gaat. Eerst met een collega en daarna alleen

Bij een GTW is het verschil tussen een snelremming en een stevige remming wel te herkennen, maar dat is op detailniveau. Bij een stevige remming gaat het stel ook heen en weer schudden en komt er na stilstand ook lucht vrij.
Zo goed ben ik ook niet in treinen thuis dat ik dat al wist dus vandaar dat ik het ook open heb gelaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')