abonnement Unibet Coolblue
pi_120547023
pm.png
pi_120547304
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 11:17 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Vond het eerder een vorm van het schenden van de privacy van die mensen. Die hebben mij tenslotte niet om een kaart gevraagd dus waar haal ik recht vandaan om te gaan lezen waar ze voor veroordeeld zijn en ze zelf dan ook in gedachte te veroordelen ?

Ik vind dit maar een hele vreemde gedachtengang. Het zijn openbare stukken dus iedereen heeft het recht om ze te lezen. Het schenden van privacy in deze noemen vind ik een heel rare gedachtenkronkel.

Ikzelf voel er absoluut niks voor om kaarten te sturen, maar het is goed om te zien dat veel mensen Isegrim toch willen helpen. Succes.
pi_120547386
Ik hoef niet over de streep getrokken/geduwd te worden hoor, naar welke kant dan ook ;)

Ik denk graag over dingen na en schaam me er niet voor om even geen mening over iets te hebben tot ik er wel over nagedacht heb :s)
Spoilers!
  donderdag 20 december 2012 @ 12:35:35 #154
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_120547482
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik denk graag over dingen na en schaam me er niet voor om even geen mening over iets te hebben tot ik er wel over nagedacht heb :s)
Dat is een goede eigenschap! :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 20 december 2012 @ 13:03:16 #155
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_120548286
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:29 schreef Platina het volgende:

[..]

Ik vind dit maar een hele vreemde gedachtengang. Het zijn openbare stukken dus iedereen heeft het recht om ze te lezen. Het schenden van privacy in deze noemen vind ik een heel rare gedachtenkronkel.

Hmmm ik kronkel wel 's vaker denk ik, ben ook erg gesteld op mijn eigen privacy dus zorgvuldig met die van anderen.
Tuurlijk mag het en kan het, dat moet ieder voor zich weten. Maar voor mijn gevoel is het een vorm van ongewenste nieuwsgierigheid.
Ik ga iemand een kaart met de beste wensen sturen en dan wil ik niet beïnvloed worden door wat ik heb gelezen over waarvoor ze daar precies zitten. En áls ik dat gelezen heb dan gaat dat onwillekeurig gebeuren. Voor iemand die anders in elkaar zit als ik, zal het geen probleem hoeven zijn.
Dus vond ik : als je een kaart wilt sturen je moet je dat maar gewoon *zomaar * doen. Zonder verdere info. Ze zitten daar voor moord, dat kan niet missen. Meer wil ik liever niet weten.

Overgens was mijn eerste reactie ook : gauw ff kijken op google hoor, :@ maar ik realiseerde me meteen dat me dan de lust tot schrijven wellicht zou vergaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door deedeetee op 20-12-2012 13:56:42 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_120548593
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:35 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is een goede eigenschap! :D
Ik bekijk graag de omstandigheden van het geval. Dat is misschien ook de reden waarom ik hier aan twijfel. Tegelijkertijd zullen de mensen waarvan het bekend is dat ze daar wellicht onterecht zitten sowieso wel post krijgen. Hence mijn dubio ;)
Spoilers!
pi_120549702
Is het geen optie om bijvoorbeeld in TTK een topic te openen over schrijven met gevangenen? Ik ben best geinteresseerd in hoe zoiets nou werkt. Moet je je ergens aanmelden, wat zijn de eisen, kan je kiezen voor een specifieke gedetineerde, etc.

Ik denk dat zo'n topic best goed kan lopen. Nadat iedereen eerst zijn gal heeft gespuwd natuurlijk :7
Spoilers!
pi_120550288
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:57 schreef Selestha het volgende:
Als ze niet onschuldig zijn zijn het nog steeds mensen, beschaving uit zich door ons niet naar hun niveau te verlagen. Een kerstkaartje is een kleine moeite, het zijn niet allemaal Hannibal Lecters. En nee, ik praat moord niet goed, maar ik praat mensen die een executie moeten krijgen eerst nog jarenlang als beesten behandelen ook niet goed.
Dit inderdaad. Ik ben overigens pas de namen gaan googlen nadat ik de kaartjes verstuurd had en moest toch ook even slikken. Privacy hebben ze trouwens sowieso niet.
  donderdag 20 december 2012 @ 15:06:54 #159
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_120552768
Nee, zelfs niet als ze zitten te schijten. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_120553627
Van; http://www.tdcj.state.tx.us/stat/dr_executed_offenders.html

quote:
Offender:

Brown, Mauriceo M.

Last Statement:

Yes, I do. To the victim's family, I am sorry you lost a brother, loved one, and friend. To my family, I love you all. Keep your heads ups and know I will be in a better place. And you all look after Aleda and make sure she is a part of this family. I appreciate you all and love you. I apologize that you lost a loved one this way. God bless you all. O.K. Warden.
quote:
Offender:

Angel Maturino Resendiz

Last Statement:

Yes sir. I want to ask if it is in your heart to forgive me. You don't have to. I know I allowed the devil to rule my life. I just ask you to forgive me and ask the Lord to forgive me for allowing the devil to deceive me. I thank God for having patience with me. I don't deserve to cause you pain. You did not deserve this. I deserve what I am getting.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_120553887
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 14:01 schreef _mille-feuille_ het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Ik ben overigens pas de namen gaan googlen nadat ik de kaartjes verstuurd had en moest toch ook even slikken. Privacy hebben ze trouwens sowieso niet.
Ik heb het ook gedaan, een is precies 1 maand en 1 dag jonger dan ik :{ Zet je ook wel even aan het denken..

Ze hebben allebei een agent vermoord, het zijn bendeleden. Tsja.. Geen Hannibal Lecters in ieder geval ;)
  donderdag 20 december 2012 @ 18:06:38 #162
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_120559380
Ik vind een TTK-topic best een goed idee. :Y Ik ga even nadenken over een OP. Dank voor de tip, Lucky_Strike. :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 20 december 2012 @ 18:09:10 #163
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_120559476
Er zitten maar heel weinig 'Hannibal Lecters' op Death Row. Die krijgen vaak een deal in ruil voor informatie (dumpplekken, onopgeloste zaken waar ze bij betrokken zijn etc.). Neem Gary Ridgway aka The Green River Killer, de seriemoordenaar met de meeste slachtoffers uit de Amerikaanse geschiedenis. Geen doodstraf.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_120559612
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is het geen optie om bijvoorbeeld in TTK een topic te openen over schrijven met gevangenen? Ik ben best geinteresseerd in hoe zoiets nou werkt. Moet je je ergens aanmelden, wat zijn de eisen, kan je kiezen voor een specifieke gedetineerde, etc.

Ik denk dat zo'n topic best goed kan lopen. Nadat iedereen eerst zijn gal heeft gespuwd natuurlijk :7
Misschien een idee idd voor volgend jaar Serious Request; kaartjes sturen naar serieverkrachters, seriemoordenaars etc. omdat ze het zo zwaar hebben op death row in de frigging VS...
Breivik wist ook te melden dat-ie het zo zwaar had trouwens, kun je ook wel een kaartje naar sturen.
Of anders vraag je zijn dossier ook meteen even op. De ar-me drommel.
I´m back.
pi_120559632
Wat mij betreft is dit hele initiatief het randje...
I´m back.
pi_120559754
quote:
15s.gif Op donderdag 20 december 2012 18:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Misschien een idee idd voor volgend jaar Serious Request; kaartjes sturen naar serieverkrachters, seriemoordenaars etc. omdat ze het zo zwaar hebben op death row in de frigging VS...
Breivik wist ook te melden dat-ie het zo zwaar had trouwens, kun je ook wel een kaartje naar sturen.
Of anders vraag je zijn dossier ook meteen even op. De ar-me drommel.
Als je zijn adres hebt?
Kan zo nog een kaartje heen.

Alle liefs van Nies en Ryan3 O+
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_120560955
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 18:17 schreef Nies het volgende:

[..]

Als je zijn adres hebt?
Kan zo nog een kaartje heen.

Alle liefs van Nies en Ryan3 O+
Ik ga geen kaartjes sturen naar gedetineerden in de VS op death row hoor..
Het zal best zo zijn dat de omstandigheden niet geheel en al vergelijkbaar zijn met de situatie waarin de modale gedetineerde in Nederland zich bevindt. Echter waarom ik tegen de doodstraf ben is, omdat de straf onomkeerbaar is en omdat justitie niet onfeilbaar is, zijn er onschuldigen die de doodstraf krijgen. Zie West-Memphis3. Het is echter ook weer niet zo dat alle of zelfs een meerderheid van de gedetineerden op death row onschuldig zijn. De meerderheid is schuldig, vermoed ik. Nu vind ik dat die mensen ook "goed" behandeld moeten worden. Als je daarvoor wil opkomen dan zul je de politiek in de VS moeten bereiken. Dus schrijf je een brief/email aan senatoren/de president, weet ik veel. Door kerstkaartjes naar gedetineerden op death row te sturen bereik je echter niets, het is geen protest, geen aanklacht of wat dan ook, alleen het laten blijken van medemenselijkheid aan in meerderheid veroordeelden serieverkrachters annex moordenaars, overvallers etc. al dan niet behept met een persoonlijkheidsstoornis, toch? Nee, ik wil best wel een kerstkaartje sturen naar een gedetineerde op death row in de VS om mijn medemenselijkheid te tonen, maar dan wil ik wel weten of deze man met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid onschuldig is en door miscarriage of justice op death row is gekomen. Mensen die de meest verschrikkelijke misdaden hebben gepleegd staan erg laag op mijn lijstje om medemenselijkheid aan te laten zien tijdens de kerstdagen, ook al zijn ze inmiddels bekeerd tot het christendom hoppa americanstyle...
Ik vind dit echt zo'n actie van verveelde huisvrouwtjes, die blijkbaar niet goed om zich heen hebben gekeken om een veel beter doel te vinden waarmee ze hun schuldgevoelens kunnen afkopen...
I´m back.
pi_120561545
We gaan morgen een bosje bloemen leggen bij het monumentje hier in onze gemeente voor Jesse Dingemans trouwens.
I´m back.
pi_120565195
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:03 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Waarom zou ik me tegenover jou moeten verantwoorden? :? Ik wil het hier best over hebben maar niet in dit topic.
Je hoeft dat helemaal niet tegenover mij, er zijn veel mensen die laakbare dingen doen.
Dit is op het randje, maar door de manier waarop je hierop reageert is het over het randje. Wmb. En aangezien ik de vrijheid van meningsuiting in ons land kan uitoefenen zal ik deze mening omkleed met redenen ook uitoefenen.
Lijkt me sterk dat ik daarom geband zal worden, ook al heb ik blijkbaar weer een note te pakken. :').
Kom eens met tegenargumentatie.
Waarom staan deze mensen top op je lijst van prioriteiten om je medemenselijkheid te tonen?
Wil je wat afkopen?
Hoe werkt dat precies?
I´m back.
pi_120565196
Guess what, een aantal post zijn verwijderd. Vanaf nu weer ontopic: kerstkaartjesactie voor gevangen. En beledigingen aan 't adres van mensen die dit met de beste bedoelingen opzetten horen niet in FEE thuis.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 20 december 2012 @ 20:13:08 #171
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_120565491
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hoeft dat helemaal niet tegenover mij, er zijn veel mensen die laakbare dingen doen.
Dit is op het randje, maar door de manier waarop je hierop reageert is het over het randje. Wmb. En aangezien ik de vrijheid van meningsuiting in ons land kan uitoefenen zal ik deze mening omkleed met redenen ook uitoefenen.
Lijkt me sterk dat ik daarom geband zal worden, ook al heb ik blijkbaar weer een note te pakken. :').
Kom eens met tegenargumentatie.
Waarom staan deze mensen top op je lijst van prioriteiten om je medemenselijkheid te tonen?
Wil je wat afkopen?
Hoe werkt dat precies?
Ben je werkelijk geïnteresseerd in mijn beweegredenen, ideeën en gevoelens hieromtrent? Je vijandigheid doet namelijk iets anders vermoeden en zorgt er niet voor dat ik echt zin krijg om een serieus gesprek aan te gaan.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_120565789
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:13 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ben je werkelijk geïnteresseerd in mijn beweegredenen, ideeën en gevoelens hieromtrent? Je vijandigheid doet namelijk iets anders vermoeden en zorgt er niet voor dat ik echt zin krijg om een serieus gesprek aan te gaan.
Ja, leg eens uit. En ik ben niet vijandig, want ik sta overal wel voor open, vermits omkleed met argumentatie.
I´m back.
pi_120566169
Geen idee of het artikel al is langsgekomen, maar het lijkt me hier wel passen:

The Innocent Man, over een man die vijfentwintig jaar lang onterecht in een Texaanse gevangenis zat.

http://www.texasmonthly.c(...)php&issue=2012-11-01
http://www.texasmonthly.c(...)s&buffer_share=2a067
pi_120566391
quote:
7s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:25 schreef Sloggi het volgende:
Geen idee of het artikel al is langsgekomen, maar het lijkt me hier wel passen:

The Innocent Man, over een man die vijfentwintig jaar lang onterecht in een Texaanse gevangenis zat.

http://www.texasmonthly.c(...)php&issue=2012-11-01
http://www.texasmonthly.c(...)s&buffer_share=2a067
Ja, dan vind ik het een mooie actie idd.
Maar niet ad random naar elke inmate at death row.
Met die onschuldigen kun je wat doen tegen onmenselijkheid tegen wel schuldigen (de meerderheid).
Overigens verander je geen sodemieter. Ook al email je Obama en alle senatoren.
I´m back.
  donderdag 20 december 2012 @ 21:00:32 #175
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_120568376
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, leg eens uit. En ik ben niet vijandig, want ik sta overal wel voor open, vermits omkleed met argumentatie.
'Verveelde huisvrouwtjes' is niet vijandig? :D Kom nou toch, alles wat je tot nu toe hebt neergezet is schamperend, uit de hoogte, beschuldigend. 'Laakbaar' - we hebben het hier over het sturen van een kaartje! Moet er over zoiets kleins en simpels zoveel controverse zijn?

Het schrijven aan/met of het steun geven aan een terdoodveroordeelde, sluit mededogen met diens slachtoffers niet uit. Ook betekent het niet dat je de daden van de betreffende persoon goedkeurt.

Ik heb eerder in dit topic al aan je eega uitgelegd dat ik niet heel precies meer weet wat mijn beweegredenen waren om te beginnen met schrijven, simpelweg omdat het meer dan 13 jaar geleden is. Ik schrijf graag brieven, ben goed in Engels, ben tegenstander van de doodstraf. Dat zal allemaal meegespeeld hebben. Plus het boek dat ik las en dat enorme indruk op mij maakte destijds. Ik heb het nooit herlezen dus ik heb geen idee of het me nu evenzeer zou raken. Inmiddels ben ik wel bevriend geraakt met iemand die ik nu dus al meer dan 13 jaar ken, die ik meer dan eens heb bezocht, die van alles in mijn leven heeft 'meegemaakt' en die via mij de wereld ziet waarvan hij voor altijd is afgesloten.

Je schrijft "Het zal best zo zijn dat de omstandigheden niet geheel en al vergelijkbaar zijn met de situatie waarin de modale gedetineerde in Nederland zich bevindt.". Dat is echt een zwaar understatement. Je zou het filmpje kunnen kijken dat LHO eerder postte, waarin iemand die in Iran in solitary confinement heeft gezeten, aangeeft dat de omstandigheden daar in veel opzichten beter zijn dan in de VS. Hij zet zich nu in voor het verbeteren van de omstandigheden in Amerikaanse gevangenissen.

Ik heb geen behoefte om iets 'af te kopen', ik zou niet weten wat. Ik ben betrokken geraakt bij de anti-doodstraf-beweging in Texas en voel mij betrokken bij het lot van de mensen die daar onder onmenselijke omstandigheden gevangen worden gehouden. Ongeacht wat ze hebben gedaan zijn het namelijk nog steeds mensen en hebben ze er recht op om als mens behandeld te worden. En daar maak ik me sterk voor, op verschillende manieren (dus óók middels petities, middels brieven aan Rick Perry etc.).

Ik heb meer dan een week nagedacht over het openen van dit topic. Ik ben diverse malen begonnen en weer opgehouden met het tikken van een OP. Ik was bang voor te veel negativiteit, terwijl ik met het topic iets positiefs wilde neerzetten.

Het is niet zozeer dat deze mensen 'top op mijn lijst van prioriteiten om je medemenselijkheid te tonen' staan, het is meer dat ze voor de rest van de wereld helemaal onderaan staan. Het is tuig, het zijn monsters, het zijn vergeten, weggestopte mensen aan wie we liever niet willen denken, ze zijn het niet waard. Maar we hebben het over een káártje, een klein gebaar...

Het is heel makkelijk om compassie te voelen voor hen die 'goed' of sympathiek zijn. Gaat de kerstgedachte er niet juist ook om dat we compassie tonen naar hen die het misschien helemaal niet waard zijn? Ik ben niet gelovig, maar ik denk wel dat vergeving en compassie een mens meer brengen dan wraak en haat.

Het is echt niet zo dat ik vergeet of wegwuif wat iemand gedaan heeft. En toch, toen ik sprak met iemand als Bobby Wayne Woods (zie FEE / Kerstkaartenactie voor terdoodveroordeelden in Texas) ervoer ik enkel compassie, ondanks de afschuwelijke misdaad die hij heeft begaan.

Ik word altijd erg geraakt door de manier waarop de gebroeders Anker over hun cliënten spreken. Ja, hun cliënten hebben verschrikkelijke dingen gedaan, maar als ze tegenover hen zitten, zit daar gewoon een mens. Soms sympathiek, soms helemaal niet sympathiek, maar een mens.

Onvermijdelijk gevolg van iemand leren kennen is dat je langzaam maar zeker gaat begrijpen hoe het zover heeft kunnen komen. En dat het in veel gevallen niet zover had hoeven komen. In another lifetime, that could have been me (waarbij ik maar weer benadruk dat dat hem niet vrijpleit van wat hij heeft gedaan). Ik heb veel geleerd van mijn vriendschap met mijn penvriend.

Ik vind het prima als je doorvraagt en als je het ergens niet mee eens bent, maar ik zou het wel fijn vinden als de toonzetting een beetje anders mag dan in je eerdere posts.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')