Bron: TED.comquote:What does it feel like to know exactly the day and time you’re going to die -- because the state has decided for you? As a death penalty attorney in Texas, the state with the highest death penalty rate in the US, David R. Dow asks himself questions like this every day. In the past 20 years he has defended over 100 death row inmates, many of whom have died -- and most of whom were guilty. But according to an interview with Dow, “They should have been sentenced to life in prison instead of death at the hands of the state.” Dow is the Litigation Director at the Texas Defender Service and the Founder and Co-director of the Texas Innocence Network, an organization in which law students provide pro bono legal services to investigate claims of actual innocence brought by Texas prisoners. He writes on contract law, constitutional law and theory, and death penalty law, and has most recently published a book called The Autobiography of an Execution, partly a memoir and partly about the politics of capital punishment. Dow is a professor at the University of Houston Law Center.

Doe mij nog maar 2 ik rond graag af en heb nog wat kaartjes over.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:21 schreef Isegrim het volgende:
En nog 242 te gaan. Teller staat op 52, meer dan ik verwacht had te halen.

Nou, die verdient wel een kaartje!quote:Op woensdag 19 december 2012 18:32 schreef Isegrim het volgende:
240 inderdaad.
De eerstvolgende op de lijst, Richard Tabler, zorgde er tijdens mijn laatste bezoek aan mijn penvriend voor dat ik hem maar één keer heb kunnen bezoeken omdat na die ene dag de hele gevangenis (en alle andere gevangenissen in heel Texas) op lockdown ging. De reden was dat Richard Tabler gepakt werd met een mobiele telefoon in zijn anus.

Denk dat die gast geen leven meer had daarna... Ze hebben toen overigens nog veel meer mobiele telefoons en simkaarten aangetroffen in diverse lichaamsopeningen.
 Denk dat die gast geen leven meer had daarna... Ze hebben toen overigens nog veel meer mobiele telefoons en simkaarten aangetroffen in diverse lichaamsopeningen. 

Ja, er zitten twee mannen al langer dan ik leef (ik ben 35).quote:Op woensdag 19 december 2012 19:49 schreef _mille-feuille_ het volgende:
Domme vraag misschien, maar wat is eigenlijk de reden dat er zo lang gewacht wordt met de uitvoering van het vonnis? Komt dit omdat ze zelf allerlei procedures aanspannen of wordt dit bewust zo gedaan? Ik kon het namelijk ook niet laten om even te googlen en kwam daarbij op de volledige lijst van veroordeelden uit. Er staat iemand op die veroordeeld is in 1976!
 Eentje was nog maar achttien toen hij veroordeeld werd.
 Eentje was nog maar achttien toen hij veroordeeld werd.

Je hebt hier best een tof verhaal aan over gehouden.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik schreef hem o.a. : may some of your wishes come true

Het motiveert idg wel om nog wat meer kaartjes te sturen.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:24 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Je hebt hier best een tof verhaal aan over gehouden.

Nou ja, dat ik in principe aanneem dat je kaartjes stuurt naar mensen waarvan geacht wordt dat ze in feite onschuldig zijn... Omdat onschuldigen in die stoel terecht kunnen komen, door allerlei oorzaken, ben je tegen de doodstraf. Toch?quote:Op woensdag 19 december 2012 21:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Waar doel je nu op?Ik ken het verhaal van de West Memphis Three niet heel goed.

Maar primair ben je dus niet tegen de doodstraf, omdat misschien door deze straf onschuldigen ter dood gebracht kunnen worden en dat die straf dus onomkeerbaar is daardoor, wat des te erger is omdat iemand onschuldig is?quote:Op donderdag 20 december 2012 09:46 schreef Isegrim het volgende:
Ik werk gewoon de hele lijst af, de kaartjes gaan naar iedereen. Ik kan onmogelijk weten wie schuldig is en wie onschuldig. Ik zelf ben tegen de doodstraf ongeacht schuld of onschuld. En die stoel wordt al heel lang niet meer gebruikt, die staat tegenwoordig in het Texas Prison Museum. Daar zijn zo'n 360 mensen in vermoord.

quote:Op donderdag 20 december 2012 10:19 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
Mooi initiatief.
Ik wil er 4.
 Komen eraan.
 Komen eraan. Een klein gebaar van medemenselijkheid richting hen aan wie dat zelden ten deel is gevallen. Volgens mij is dat zo ongeveer waar Kerst om draait, of je nou gelovig bent of niet.
 Een klein gebaar van medemenselijkheid richting hen aan wie dat zelden ten deel is gevallen. Volgens mij is dat zo ongeveer waar Kerst om draait, of je nou gelovig bent of niet. 

Als je die twijfel hebt moet je het helemaal niet doen. Ik had die twijfel ook maar heb vijf kaarten verstuurd. Ik heb spijt dat ik dat gedaan heb. Heb die namen gezocht op Google en drie er van hebben echt verschrikkelijke dingen gedaan. Werd er helemaal naar van.quote:Op donderdag 20 december 2012 10:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind dit echt een heel interessante materie. Ik heb de opleiding criminologie gedaan en een van de belangrijkste lessen die ik daar aan heb overgehouden is dat een maatschappij zo ontwikkeld is als het met haar gevangenen omgaat.
Ik kan ook echt niet naar van die America's Hardest Prisons -achtige series kijken. Ik ben helemaal geen criminelenknuffelaar maar het doet me echt pijn om te zien hoe ze daar met mensen omgaan. Zelfs ik kan zien dat veel van dat soort gasten psychisch niet in orde zijn. En door ze als beesten te behandelen maak je het alleen maar erger, waardoor ze opstandig worden, waardoor het regime slechter wordt.
Wat betreft het schrijven aan mensen op death row zit ik in dubio. Ik probeer nu te typen waarom ik in dubio zit en alle argumenten zijn dom. Ik denk er nog even over na.

Tsja ik vond het al meteen een verkeerd plan van je om te gaan googlen op de namen.quote:Op donderdag 20 december 2012 10:45 schreef Staal het volgende:
[..]
Als je die twijfel hebt moet je het helemaal niet doen. Ik had die twijfel ook maar heb vijf kaarten verstuurd. Ik heb spijt dat ik dat gedaan heb. Heb die namen gezocht op Google en drie er van hebben echt verschrikkelijke dingen gedaan. Werd er helemaal naar van.
Zeker deel ik de mening dat het afschuwelijk is hoe gedetineerden behandeld worden in sommige landen. Op de beesten af. Dat moet je als mens een ander niet willen aandoen.
Maar in dat geval zou je beter een petitie op kunnen zetten of op een andere manier iets doen om een poging te wagen dat die gevangenen het beter krijgen.
Waarom ik spijt heb? Ik had de nabestaanden van de slachtoffers veel liever een kaartje gestuurd. Omdat ik weet dat zelfs als iemand te jong sterft, of door een ongeluk er de eerste maanden enorm veel aandacht voor is. Maar dan wordt het stil en een jaar later hoor je van niemand meer iets. En zij moeten met het gemis dealen.
Iemand geen slechts toe willen wensen hoeft niet te betekenen dat je iemand het beste hoeft toe te wensen d.m.v. een persoonlijk kerstkaartje.

Je begrijpt mijn post niet eens. Of je wilt hem niet begrijpen dat kan ook. Ignorance is bliss, dat moet je zelf weten. Ik ben de laatste die daar iets over op te merken heeft.quote:Op donderdag 20 december 2012 11:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tsja ik vond het al meteen een verkeerd plan van je om te gaan googlen op de namen.
Ik heb dat googlen welbewust niet gedaan. Vond het eerder een vorm van het schenden van de privacy van die mensen. Die hebben mij tenslotte niet om een kaart gevraagd dus waar haal ik recht vandaan om te gaan lezen waar ze voor veroordeeld zijn en ze zelf dan ook in gedachte te veroordelen ?
Ik besloot zelf dat ik dit wilde doen. Gewoon uit medemenselijkheid en om die mensen daar te laten weten dat er ook mensen zijn die kunnen handelen zonder oordelen.
Ik ga er van uit dat de nabestaanden van de slachtoffers best wel genoeg medeleven krijgen, hetgeen ik hun van harte gun want ze hebben het erg hard nodig. Alleen is dat gewoon een andere zaak en daar is dit topic niet voor bedoeld.
De mensen in de death row worden al meer dan zwaar gestraft voor wat ze fout hebben gedaan. Ik vind het sturen van een kaart dus een wél goed initiatief en zo helemaal * kerst gevoel en gedachte * en ga zo dadelijk weer naar de post met 2 kaartjes. En het zal mij een rooie rotzorg zijn wat die gasten hebben uitgespookt, ze zitten nu op een plek waar ze geen kant meer uitkunnen....
Ik gun hun wel een klein kaartje hoor en hoop dat ze daar heel even zich weer méns door kunnen voelen.
Enne in de bijbel staat oordeelt niet opdat gij niet geoordeelt wordt.
oeps er toch wel het een en ander blijven hangen van mijn christelijke jeugd

Ha ha ik dacht wel dat je ook al klaar zou staan met je reactie/oordeel op het woord christelijk, om je dood te lachen want ik zelf heb er verder helemaal niks mee. Maar dit topic is geopend vanwege de kerst en dat is nu eenmaal vanouds een christelijk feest. Ik wilde gewoon ff weten wat ik aan je had en dat is geluktquote:Op donderdag 20 december 2012 11:41 schreef Staal het volgende:
[..]
Je begrijpt mijn post niet eens. Of je wilt hem niet begrijpen dat kan ook. Ignorance is bliss, dat moet je zelf weten. Ik ben de laatste die daar iets over op te merken heeft.
Als ik lees dat iemand twijfel heeft, dan reageer ik daar op. Omdat ik vind dat het niet nodig is dat iemand zichzelf over de streep gaat trekken in deze.
Ongeacht of dat nu tegen de stroom van het gezellige gekeuvel in gaat of niet.
Want je schrijft wel heel vroom "daar is dit topic niet voor bedoeld" maar en passant pers je er wel nog even je eigen mening er doorheen en beschuldig je mij er even vrolijk van dat ik die mensen zit te veroordelen (ook typisch Christelijk trouwens) terwijl ik toch klip en klaar verduidelijkt hebt wat mij dwars zit. Ik dring niks op en iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet.

En toch doorgaan met op de man spelen he?quote:Op donderdag 20 december 2012 12:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ha ha ik dacht wel dat je ook al klaar zou staan met je reactie/oordeel op het woord christelijk, om je dood te lachen want ik zelf heb er verder helemaal niks mee. Maar dit topic is geopend vanwege de kerst en dat is nu eenmaal vanouds een christelijk feest. Ik wilde gewoon ff weten wat ik aan je had en dat is gelukt
Ben bang dat het onbegrip wederzijds is. We kunnen er beter niet op door gaan. En anders open je maar een ander topic daar sta ik je graag te woord over onderwerpen als :
Medeleven met mensen die in zeer barre omstandigheden leven.
En dan zal ik verder maar zwijgen over vooroordelen en het christendom anders vlieg je dadelijk nog van ergernis de kerstboom in...
Sorry Isegrim voor deze discussie , ik zal verder mijn mond houden
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |