Ik heb Nederlandstalige kaarten verstuurd met eigen tekst in Engels. Heb ze kracht toegewenst.quote:Op zondag 16 december 2012 20:35 schreef deedeetee het volgende:
Och ik denk dat er altijd méér is in de mens dan alleen de slechte dingen die hij/zij doet. Ik vroeg me alleen af of merry christmas/happy new year niet te wrang overkomt ? Ik zit al een tijdje te dubben of die mensen het wel leuk zullen vinden om een kaart met een dergelijke tekst te krijgen.
Doe me idg maar 3 adressen, dan ga ik morgen op zoek naar kaarten.

Gelukkig wel, anders wordt het een wat eenzijdig en saai gebeuren.quote:Op zondag 16 december 2012 19:40 schreef vosss het volgende:
Zeg je schrijft er al tig jaar mee lees ik.
Schrijft hij/zij dan ook terug en zo ja wat dan?

Niks. Hij heeft pech.quote:Op zondag 16 december 2012 22:09 schreef vosss het volgende:
En wat had ie op zn kerfstok als ik vragen mag?

Sister Helen Prejean (jeweetwel, degene op wie de film Dead Man Walking is gebaseerd): "A man is more than his worst deed".quote:Och ik denk dat er altijd méér is in de mens dan alleen de slechte dingen die hij/zij doet.
Mijn eigen penvriend werd op een leeftijd van 12 maanden in het ziekenhuis afgeleverd met een schedelfractuur. Toen hij drie jaar oud was werden hij en zijn broertje en zusje bij de biologische ouders weggehaald wegens zeer ernstige mishandeling (duh, maar twee jaar na die schedelfractuur dus pas!). Vandaar ging het van pleeggezin naar pleeggezin, van misbruik naar gesticht. Hij is op enig moment geadopteerd, maar toen hij twaalf was, konden zijn adoptie-ouders hem niet meer handhaven; hij werd alsmaar agressiever. Op zijn twaalfde deed hij nog aan broekplassen en broekpoepen.quote:Zij waren natuurlijk allemaal ook ooit kinderen met dromen en hoop.
 Ik wil best een topic openen hierover, ik weet alleen niet zo goed in welk subforum en met welke insteek. Ik heb ook niet zo'n zin in getrol, omdat ik het momenteel af en toe best moeilijk heb met het hele gebeuren. Ik ben aan het regelen wat er met het lichaam gaat gebeuren na de executie e.d., ik zal bij de executie aanwezig zijn als getuige etc. Is allemaal erg dichtbij momenteel.
 Ik wil best een topic openen hierover, ik weet alleen niet zo goed in welk subforum en met welke insteek. Ik heb ook niet zo'n zin in getrol, omdat ik het momenteel af en toe best moeilijk heb met het hele gebeuren. Ik ben aan het regelen wat er met het lichaam gaat gebeuren na de executie e.d., ik zal bij de executie aanwezig zijn als getuige etc. Is allemaal erg dichtbij momenteel. 

Nee. Hij zit er niet onterecht. Hij heeft iemand gedood met een flink aantal messteken. Hij heeft iets vreselijks gedaan, daar is geen ontkomen aan.quote:Op zondag 16 december 2012 22:17 schreef Staal het volgende:
Niks. Hij heeft pech.
Dat zie je in Nederlands en Vlaamse docus en opnames in gevangenissen in ieder geval. Het zijn allemaal liefekes die er onterecht zitten.

Via een stichting. Ik las een boek van een Nederlandse vrouw over haar briefcontact en vriendschap met een terdoodveroordeelde en besloot toen ook te gaan schrijven. Het is lang geleden dus mijn precieze motivatie weet ik niet meer, maar dat boek maakte veel indruk op me en ik schrijf graag brieven.quote:Op zondag 16 december 2012 22:23 schreef Staal het volgende:
Hoe zijn jullie met elkaar in contact gekomen?

quote:Op zondag 16 december 2012 18:55 schreef Isegrim het volgende:
Teller staat op 36 39 stuks nu, ben ik heel blij mee!
258 255 te gaan.

Misschien noemenswaardig dat hijzelf geen tegenstander is van de doodstraf, en dat er een terdoodveroordeelde is geweest die in een interview aangaf vrede te hebben met zijn vonnis, maar niet met de onmenselijke manier waarop hij twee decennia werd vastgehouden en onthouden van medische zorg, menselijk contact, et cetera.quote:Op zondag 16 december 2012 22:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee. Hij zit er niet onterecht. Hij heeft iemand gedood met een flink aantal messteken. Hij heeft iets vreselijks gedaan, daar is geen ontkomen aan.

De motivatie vind ik juist het meest interessant. Je zoekt zoiets niet zomaar op, lijkt mij. Welk boek heb je gelezen?quote:Op zondag 16 december 2012 22:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Via een stichting. Ik las een boek van een Nederlandse vrouw over haar briefcontact en vriendschap met een terdoodveroordeelde en besloot toen ook te gaan schrijven. Het is lang geleden dus mijn precieze motivatie weet ik niet meer, maar dat boek maakte veel indruk op me en ik schrijf graag brieven.

'Een terdoodveroordeelde, een vriend' van Gea Knol.quote:Op zondag 16 december 2012 22:36 schreef Staal het volgende:
[..]
De motivatie vind ik juist het meest interessant. Je zoekt zoiets niet zomaar op, lijkt mij. Welk boek heb je gelezen?
Yup, vooral frontaalkwab-beschadigingen. Maar ik denk niet dat mijn penvriend het type psychopaat is (heeft ook 'maar' één moord gepleegd en niet zonder enige aanleiding zeg maar). Hij is intelligent en 'normaal', voor zover je normaal kunt blijven na twintig jaar eenzame opsluiting en 'sensory deprivation' (weet geen NL term daarvoor).quote:Overigens is het bekend iets wat je schreef over die schedelbasisfractuur van je penpal.
Veel bekende en dus moordende psychopaten bleken vroeger van een glijbaan of schommel gevallen te zijn. Op hun hoofd. Of kregen timmers thuis. Op hun hoofd.

Volgens mij is het aantal terdoodveroordeelden die uit een stabiel gezin kwamen op 1 hand te tellenquote:Op zondag 16 december 2012 22:36 schreef Staal het volgende:
[..]
De motivatie vind ik juist het meest interessant. Je zoekt zoiets niet zomaar op, lijkt mij. Welk boek heb je gelezen?
Overigens is het bekend iets wat je schreef over die schedelbasisfractuur van je penpal.
Veel bekende en dus moordende psychopaten bleken vroeger van een glijbaan of schommel gevallen te zijn. Op hun hoofd. Of kregen timmers thuis. Op hun hoofd.

Ik schreef hem o.a. : may some of your wishes come truequote:Op dinsdag 18 december 2012 19:40 schreef Isegrim het volgende:
Degene die Manuel Velez van me had gekregen, krijgt zijn/haar kaartje vermoedelijk terug.
http://www.aclu.org/capital-punishment/manuel-velez-v-state-texas

Heeft geholpen zeker.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik schreef hem o.a. : may some of your wishes come true

Tweemaal NL standaard-tarief.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:00 schreef Duderinnetje het volgende:
Mag ik er drie? Hoeveel NL-zegels moeten er ook weer op?
 Komen er zo aan!
 Komen er zo aan! 

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |