abonnement Unibet Coolblue
pi_122997941
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:26 schreef Rewimo het volgende:
Onslow in het zonnetje 8-)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Pootjes gekruist, typisch Onslow, altijd relaxt :D

[ afbeelding ]
Oh wat een heerlijke luilak ook, en wat is ie heerlijk fluffy! O+
pi_122997995
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 16:45 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Typisch Britten volgens mij, Pluis ligt ook altijd met gekruiste pootjes O+

Het is jammer dat ze cameravrees heeft, ze wendt zich altijd af als je een foto wilt maken.
Hier zie je haar een beetje verlegen in de lens kijken
[ afbeelding ]
Ze is sowieso een beetje ongelukkig sinds we verhuisd zijn, veel miauwen en doelloos rondlopen. Ik denk omdat ze de tuin mist, hier mag ze nog niet naar buiten.

Ze weegt als dieplood overigens, zo'n verschil met onze andere kat, die toch al aan de kleine kant is.
Ik denk dat de ene drie kilo weegt en Pluis tegen de zes. :@
Aw, wat een lief koppie, verlegen of niet. O+ Moet ze nog lang wachten tot ze naar buiten mag?
pi_122998126
Saai lag vandaag ook de hele dag voor pampus, lekker bij te komen zodat ze vannacht weer volop aan de gang kan met haar speelgoedtunnel en muizen ;)



En Saai is echt een lellebel voor de camera, ze gaat er echt heel stoicijns als een Beyonce voor zitten :')

  zondag 17 februari 2013 @ 21:02:07 #104
3185 Adelante
To let it go now
pi_123006082
Wow, mooie ogen :o
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_123006477
quote:
14s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:02 schreef Adelante het volgende:
Wow, mooie ogen :o
Dit! Saai is zo niet saai O+
All good things are wild and free.
pi_123006586
quote:
10s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:21 schreef snkr-xxx het volgende:
Saai lag vandaag ook de hele dag voor pampus, lekker bij te komen zodat ze vannacht weer volop aan de gang kan met haar speelgoedtunnel en muizen ;)

[ afbeelding ]

En Saai is echt een lellebel voor de camera, ze gaat er echt heel stoicijns als een Beyonce voor zitten :')

[ afbeelding ]
Wat een beauty
  zondag 17 februari 2013 @ 21:17:15 #107
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_123007102
Saai O+

Meneer Loki en zijn favoriete hobby:
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 17 februari 2013 @ 21:17:56 #108
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_123007138
Wat een prachtige katten zijn het allemaal! Pluis O+ Saai O+ Loki O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_123023241
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:17 schreef SEMTEX het volgende:
Saai O+

Meneer Loki en zijn favoriete hobby:
[ afbeelding ]
Haha nog zo'n heerlijke slaapkop.

Britjes O+ O+ O+
pi_123023290
Saai haar neusje is net een hartje. O+ Vind het zo'n mooie foto.
All good things are wild and free.
pi_123023344
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:17 schreef SEMTEX het volgende:
Saai O+

Meneer Loki en zijn favoriete hobby:
[ afbeelding ]
Zijn dat die Whiskaskatjes niet? O+
  maandag 18 februari 2013 @ 11:01:20 #112
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_123023533
Daar lijkt-ie wel op ja..


Loki:
loki2.jpg

Alleen heeft Loki groene oogjes..
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_123023576
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:01 schreef SEMTEX het volgende:
Daar lijkt-ie wel op ja..
[ afbeelding ]

Loki:
[ afbeelding ]

Alleen heeft Loki groene oogjes..
Blijft toch wel een van mijn favorieten kleuren, of een ''witte''.
All good things are wild and free.
  maandag 18 februari 2013 @ 11:14:37 #114
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_123023882
Dit is mijn eerste Britje (bij toeval ben ik aan Loki gekomen). Ik vind het Britjes-karakter ook heel gaaf. In het begin was Loki nog een beetje gereserveerd en deinsde hij altijd terug als in je zijn 'aura' kwam. De laatste jaren, eigenlijk sinds Polle (mijn EK) er niet meer is, is-ie echt ontdooid. Hij praat/miauwt veel, meestal puur als begroeting, hij dendert achter me aan het huis door en gaat in de badkamer zitten op de badrand als ik me opmaak; zo lief O+ En overal en altijd moet zijn buikje gekroeld worden. Inmiddels wordt-ie ook losser naar visite, wat hij in het begin minder had.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_123024237
quote:
17s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:14 schreef SEMTEX het volgende:
Dit is mijn eerste Britje (bij toeval ben ik aan Loki gekomen). Ik vind het Britjes-karakter ook heel gaaf. In het begin was Loki nog een beetje gereserveerd en deinsde hij altijd terug als in je zijn 'aura' kwam. De laatste jaren, eigenlijk sinds Polle (mijn EK) er niet meer is, is-ie echt ontdooid. Hij praat/miauwt veel, meestal puur als begroeting, hij dendert achter me aan het huis door en gaat in de badkamer zitten op de badrand als ik me opmaak; zo lief O+ En overal en altijd moet zijn buikje gekroeld worden. Inmiddels wordt-ie ook losser naar visite, wat hij in het begin minder had.
Heel herkenbaar allemaal, ik herken de mijne er ook heel erg in. Waar ik ben zijn de katten ook, naja, als het niet gedurende de middag is want dan is het slaaptijd en liggen ze meestal op bed. Maar ook dat gereserveerde herken ik erg, als hier de deurbel gaat schieten ze met zijn 2en onder de bank, en komt na een kwartier eerst Sjors er onder uit, om te kijken wie er binnen durfde te komen. Daarna komt Sjimmie ook eens kijken. Alhoewel ik hier ook het idee heb dat ze wat losser worden, zeker wanneer de visite al vaker is geweest, zoals bijvoorbeeld mijn ouders.

Alleen schoenen op het laminaat, en dan vooral hakken, dat vinden ze niks. Dat maakt teveel lawaai. Oh, en buikaaien, hier ook hoor :Y Eerst Sjors heel vaak, maar Sjimmie heeft nu ook ontdekt dat dat heel lekker is. Dus als baasje 's avonds tv of film kijkt, ligt Sjimmie er meestal tevreden spinnend naast, met baasje zijn hand tegen zijn buikje O+ En dan springt Sjors op de bank, loopt over Sjimmie heen (ja echt :') ) zodat Sjimmie geirriteerd is en van de bank springt, en dan gaat Sjors naast me liggen met een blik van "mission acomplished" :')
pi_123026729
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:50 schreef tliciouz het volgende:
Saai haar neusje is net een hartje. O+ Vind het zo'n mooie foto.
:o Dat was me nog niet eens opgevallen, maar idd! O+
pi_123026816
quote:
17s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:14 schreef SEMTEX het volgende:
Dit is mijn eerste Britje (bij toeval ben ik aan Loki gekomen). Ik vind het Britjes-karakter ook heel gaaf. In het begin was Loki nog een beetje gereserveerd en deinsde hij altijd terug als in je zijn 'aura' kwam. De laatste jaren, eigenlijk sinds Polle (mijn EK) er niet meer is, is-ie echt ontdooid. Hij praat/miauwt veel, meestal puur als begroeting, hij dendert achter me aan het huis door en gaat in de badkamer zitten op de badrand als ik me opmaak; zo lief O+ En overal en altijd moet zijn buikje gekroeld worden. Inmiddels wordt-ie ook losser naar visite, wat hij in het begin minder had.
Oh dit vind ik ook echt heel herkenbaar :D. Saai is precies zo, dat is echt net een tweede schaduw. Vrij vocaal ook. En soms als ik 's avonds nog wat sites in elkaar aan het prakken ben, dan zit ze naast me op tafel mee te kijken of ik het wel allemaal goed doe. En het buikje is inderdaad haar lievelingsplekje. Wat grappig! Mooie foto van Loki trouwens hierboven O+
pi_123032345
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:23 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Heel herkenbaar allemaal, ik herken de mijne er ook heel erg in. Waar ik ben zijn de katten ook, naja, als het niet gedurende de middag is want dan is het slaaptijd en liggen ze meestal op bed. Maar ook dat gereserveerde herken ik erg, als hier de deurbel gaat schieten ze met zijn 2en onder de bank, en komt na een kwartier eerst Sjors er onder uit, om te kijken wie er binnen durfde te komen. Daarna komt Sjimmie ook eens kijken. Alhoewel ik hier ook het idee heb dat ze wat losser worden, zeker wanneer de visite al vaker is geweest, zoals bijvoorbeeld mijn ouders.

Alleen schoenen op het laminaat, en dan vooral hakken, dat vinden ze niks. Dat maakt teveel lawaai. Oh, en buikaaien, hier ook hoor :Y Eerst Sjors heel vaak, maar Sjimmie heeft nu ook ontdekt dat dat heel lekker is. Dus als baasje 's avonds tv of film kijkt, ligt Sjimmie er meestal tevreden spinnend naast, met baasje zijn hand tegen zijn buikje O+ En dan springt Sjors op de bank, loopt over Sjimmie heen (ja echt :') ) zodat Sjimmie geirriteerd is en van de bank springt, en dan gaat Sjors naast me liggen met een blik van "mission acomplished" :')
Sjors is een schatje! Sjimmie is wat rustiger als ik je verhalen lees. Lijkt me echt leuk 2 britten! :D
pi_123033331
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:24 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Sjors is een schatje! Sjimmie is wat rustiger als ik je verhalen lees. Lijkt me echt leuk 2 britten! :D
Het is eerder andersom, Sjors kan echt een enorme luilak zijn en Sjimmie wat onrustiger. Sjors ligt af en toe ook echt met zijn poten languit langs de bank, luier kan gewoon niet :')
pi_123033494
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:53 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Het is eerder andersom, Sjors kan echt een enorme luilak zijn en Sjimmie wat onrustiger. Sjors ligt af en toe ook echt met zijn poten languit langs de bank, luier kan gewoon niet :')
O+ O+. Spelen ze veel met elkaar?
  maandag 18 februari 2013 @ 16:04:18 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_123033781
Eny is recharging.



Katten en zonnestralen :')
disclaimer
pi_123033930
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:57 schreef Snowbells het volgende:

[..]

O+ O+. Spelen ze veel met elkaar?
Ja, op zich wel, sowieso zijn ze meestal ook dicht bij elkaar in de buurt, het komt bijvoorbeeld maar zeer zelden voor dat de één boven ligt te slapen, en de ander beneden. Alhoewel ze toen ze nog echt klein waren ze ook echt tegen elkaar aan gingen liggen,nu liggen ze bijvoorbeeld op bed iets verder van mekaar af. Ze zullen het anders wel warm krijgen denk ik ;)



Maar als de één met een propje door de kamer dribbelt, zal de ander zich er ook mee bemoeien. Ze doen zelfs touwtjetrekken :D Ik heb een ouwe veter, uit zo'n hoodie, daar is Sjors helemaal gek op. Dan loopt ie door de kamer met die veter zo achter zich aan slepend, ja, dan pakt Sjimmie dat laatste eindje natuurlijk :') En elke dag een paar keer voor een minuut of 5 keihard achter mekaar aanrennen hč :')
  maandag 18 februari 2013 @ 16:10:51 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_123034041
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:08 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ja, op zich wel, sowieso zijn ze meestal ook dicht bij elkaar in de buurt, het komt bijvoorbeeld maar zeer zelden voor dat de één boven ligt te slapen, en de ander beneden. Alhoewel ze toen ze nog echt klein waren ze ook echt tegen elkaar aan gingen liggen,nu liggen ze bijvoorbeeld op bed iets verder van mekaar af. Ze zullen het anders wel warm krijgen denk ik ;)

[ afbeelding ]

Maar als de één met een propje door de kamer dribbelt, zal de ander zich er ook mee bemoeien. Ze doen zelfs touwtjetrekken :D Ik heb een ouwe veter, uit zo'n hoodie, daar is Sjors helemaal gek op. Dan loopt ie door de kamer met die veter zo achter zich aan slepend, ja, dan pakt Sjimmie dat laatste eindje natuurlijk :') En elke dag een paar keer voor een minuut of 5 keihard achter mekaar aanrennen hč :')
O+!!!!!!!
disclaimer
pi_123034072
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:08 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ja, op zich wel, sowieso zijn ze meestal ook dicht bij elkaar in de buurt, het komt bijvoorbeeld maar zeer zelden voor dat de één boven ligt te slapen, en de ander beneden. Alhoewel ze toen ze nog echt klein waren ze ook echt tegen elkaar aan gingen liggen,nu liggen ze bijvoorbeeld op bed iets verder van mekaar af. Ze zullen het anders wel warm krijgen denk ik ;)

[ afbeelding ]

Maar als de één met een propje door de kamer dribbelt, zal de ander zich er ook mee bemoeien. Ze doen zelfs touwtjetrekken :D Ik heb een ouwe veter, uit zo'n hoodie, daar is Sjors helemaal gek op. Dan loopt ie door de kamer met die veter zo achter zich aan slepend, ja, dan pakt Sjimmie dat laatste eindje natuurlijk :') En elke dag een paar keer voor een minuut of 5 keihard achter mekaar aanrennen hč :')
Awh dat lijkt me zo leuk met 2 katten! Lieve bolletjes wol.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 februari 2013 @ 16:17:34 #125
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_123034318
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:53 schreef Kper_Norci het volgende:
Het is eerder andersom, Sjors kan echt een enorme luilak zijn en Sjimmie wat onrustiger. Sjors ligt af en toe ook echt met zijn poten languit langs de bank, luier kan gewoon niet :')
Ah ja, dat doet Onslow ook, alle poten en staart gestrekt langs de bank :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 18 februari 2013 @ 16:19:28 #126
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_123034406
Slaapkonten, heerlijk O+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 18 februari 2013 @ 16:19:34 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_123034412
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:53 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Het is eerder andersom, Sjors kan echt een enorme luilak zijn en Sjimmie wat onrustiger. Sjors ligt af en toe ook echt met zijn poten languit langs de bank, luier kan gewoon niet :')
ik moet steeds hardop gnorken om deze foto :')
disclaimer
pi_123034784
quote:
99s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:04 schreef Stormqueen het volgende:
Eny is recharging.

[ afbeelding ]

Katten en zonnestralen :')
Whehe eny :') _O_
  maandag 18 februari 2013 @ 16:31:09 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_123034895
quote:
14s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:19 schreef SEMTEX het volgende:
Slaapkonten, heerlijk O+
ja, ik blijf me er over verwonderen hoe veel zo'n beest kan slapen en dan ook nog kan doen alsof ie dood- en doodmoe is van drie keer naar z'n voerbak en twee keer naar z'n toiletbak sjokken :')
disclaimer
pi_123035396
quote:
99s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, ik blijf me er over verwonderen hoe veel zo'n beest kan slapen en dan ook nog kan doen alsof ie dood- en doodmoe is van drie keer naar z'n voerbak en twee keer naar z'n toiletbak sjokken :')
Ik hoor het die vrouw van de cattery waar ze vandaan komen nog zeggen; "Ja, nu ze nog kitten zijn slapen ze heel veel, maar als ze wat ouder worden, worden ze ook wat actiever hoor"... _O- :')
  maandag 18 februari 2013 @ 16:44:18 #131
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_123035455
Oud, wijs en voorzien van een hangzakje bij hun buik :')
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_123045563
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:08 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]


[ afbeelding ]


Aaah O+
pi_123046092
Wat een lieve foto's allemaal weer! O+

quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:53 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Sjors kan echt een enorme luilak zijn en Sjimmie wat onrustiger. Sjors ligt af en toe ook echt met zijn poten languit langs de bank, luier kan gewoon niet :')
Jawel hoor, het kan altijd luier :)


Dit soort actiefoto's zijn dan ook zeer zeldzaam

Na zo'n inspanning moet er natuurlijk uren geslapen worden.
pi_123046263
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:43 schreef Gwywen het volgende:
Wat een lieve foto's allemaal weer! O+

[..]

Jawel hoor, het kan altijd luier :)
[ afbeelding ]

Dit soort actiefoto's zijn dan ook zeer zeldzaam
[ afbeelding ]
Na zo'n inspanning moet er natuurlijk uren geslapen worden.
Haha dat bedje O+
All good things are wild and free.
pi_123046356
Nog een slaapkopje O+
All good things are wild and free.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 februari 2013 @ 21:49:30 #136
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_123049756
Geweldige foto's weer :D

Dat bedje _O-
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_123157778
Die lilac die ik postte, is vrijdag ingeslapen. Lymfeklierkanker ;( Toch wel een beetje verdrietig omdat toen ik er was ze heel actief was en lief. Je merkte niks.
pi_123157820
quote:
2s.gif Op donderdag 21 februari 2013 13:11 schreef Snowbells het volgende:
Die lilac die ik postte, is vrijdag ingeslapen. Lymfeklierkanker ;( Toch wel een beetje verdrietig omdat toen ik er was ze heel actief was en lief. Je merkte niks.
Net teruggekeken, die keek ook heel lief. Zonde zeg, maar ja, dat is het leven hč, ook voor een kat dus.
pi_123157849
quote:
2s.gif Op donderdag 21 februari 2013 13:12 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Net teruggekeken, die keek ook heel lief. Zonde zeg, maar ja, dat is het leven hč, ook voor een kat dus.
Ze was nog net geen 2, en ik had haar ook de hele tijd zitten knuffelen. ;( Maar ik heb de fokster sterkte gewenst en nu maar verder wachten dat de poes een keer zwanger wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2013 13:13:43 ]
pi_123158037
quote:
2s.gif Op donderdag 21 februari 2013 13:13 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Ze was nog net geen 2, en ik had haar ook de hele tijd zitten knuffelen. ;( Maar ik heb de fokster sterkte gewenst en nu maar verder wachten dat de poes een keer zwanger wordt.
Da's veel te jong eigenlijk ja. Maar hopen dat ze extra veel van haar korte leventje heeft kunnen genieten dan. En vanavond die van mij maar weer eens een extra knuffel geven, die worden allebei 3 in april.
  donderdag 21 februari 2013 @ 13:20:13 #141
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_123158069
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:48 schreef tliciouz het volgende:
Nog een slaapkopje O+
[ afbeelding ]
O+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_123158134
quote:
2s.gif Op donderdag 21 februari 2013 13:19 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Da's veel te jong eigenlijk ja. Maar hopen dat ze extra veel van haar korte leventje heeft kunnen genieten dan. En vanavond die van mij maar weer eens een extra knuffel geven, die worden allebei 3 in april.
Gaat snel. O+ Allebei nog gezond?
pi_123158314
quote:
2s.gif Op donderdag 21 februari 2013 13:22 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Gaat snel. O+ Allebei nog gezond?
Ja, kerngezond, nergens problemen mee. Ja, één ietsiepietsie kleinigheidje bij Sjors dan, alhoewel dat niet eens iets met zijn gezondheid verder te maken heeft. En het is ook een beetje :@

Maar goed, Sjors zit dus goed in de haren, ook onder zijn artiestenuitgang dus zeg maar. En dan blijft er af en toe een beetje poep aan hangen :@ Net voordat ie gecastreerd zou worden was dat ook, toen hebben ze dat toen ie verdoofd was netjes bijgeschoren. Maar ja, ik zie me al met de tondeuse van mezelf aan Sjors zijn achterkant bezig zijn :') Dat gaat hem niet worden dus. Dus nu pak ik af en toe wat nat keukenpapier en probeer het daar wat mee schoon te maken. Gaat ook niet altijd goed, maar ja, ik zou zelf ook hard weg rennen als een grote kerel mijn anus met een nat keukenpapiertje aan zou willen raken _O-
pi_123158403
quote:
2s.gif Op donderdag 21 februari 2013 13:27 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ja, kerngezond, nergens problemen mee. Ja, één ietsiepietsie kleinigheidje bij Sjors dan, alhoewel dat niet eens iets met zijn gezondheid verder te maken heeft. En het is ook een beetje :@

Maar goed, Sjors zit dus goed in de haren, ook onder zijn artiestenuitgang dus zeg maar. En dan blijft er af en toe een beetje poep aan hangen :@ Net voordat ie gecastreerd zou worden was dat ook, toen hebben ze dat toen ie verdoofd was netjes bijgeschoren. Maar ja, ik zie me al met de tondeuse van mezelf aan Sjors zijn achterkant bezig zijn :') Dat gaat hem niet worden dus. Dus nu pak ik af en toe wat nat keukenpapier en probeer het daar wat mee schoon te maken. Gaat ook niet altijd goed, maar ja, ik zou zelf ook hard weg rennen als een grote kerel mijn anus met een nat keukenpapiertje aan zou willen raken _O-
Moest lachen!
Hahaha arme Sjors :'). Kan je het anders niet gewoon wegknippen? Dit is wel een genant probleempje, voor kat en baas. :D
pi_123158817
quote:
10s.gif Op donderdag 21 februari 2013 13:29 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Moest lachen!
Hahaha arme Sjors :'). Kan je het anders niet gewoon wegknippen? Dit is wel een genant probleempje, voor kat en baas. :D
Nou, ik ben bang dat wanneer ik een schaar gebruik ik hem per ongeluk nog een keer castreer, niet vanwege mijn instabiele hand, maar meer omdat Sjors op zo'n moment alle kanten op wil. Of ik moet het een keer met een extra paar handen proberen.
pi_123158889
quote:
2s.gif Op donderdag 21 februari 2013 13:38 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Nou, ik ben bang dat wanneer ik een schaar gebruik ik hem per ongeluk nog een keer castreer, niet vanwege mijn instabiele hand, maar meer omdat Sjors op zo'n moment alle kanten op wil. Of ik moet het een keer met een extra paar handen proberen.
Verrassingsaanval wanneer hij slaapt!
pi_123159039
quote:
10s.gif Op donderdag 21 februari 2013 13:40 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Verrassingsaanval wanneer hij slaapt!
Nou staan Britjes niet bekend om het feit dat ze snel hun klauwen gebruiken, maar ik doe het toch maar ff niet denk :D
pi_123161875
Zondag worden mijn Tom en Jerry 4 en wonen ze alweer een jaar en 2 maanden bij me! Gelukkig ook geen problemen op wat overgewicht na.... Met Tom ook hetzelfde probleem dat Sjors hierboven heeft... Maar volgens mij komt het bij Tom vooral omdat hij zichzelf niet zo goed kan schoonmaken daar... Ik maak het ook schoon met nat keukenpapier, hij vindt het gelukkig niet erg maar ik ben ook geen grote man! ;)

Moet nodig een een foto van ze plaatsen hier!
pi_123162255
Toevallig is het bij Sjors ook zo dat ie wat overgewicht heeft. Misschien dat het daar dan ook wel mee te maken heeft idd. Hij springt ook niet zo hoog en ver als zijn broertje Sjimmie. Aan de andere kant is het nu eigenlijk weer de eerste keer dat ik het zie, dus het is maar heel sporadisch gelukkig.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 21 februari 2013 @ 17:31:24 #150
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_123168310
Had Onslow ook een keer. Maar toen zat het zo vast dat we hem in de houdgreep moesten nemen met zijn tweeën en de schaar eraan te pas moest komen :X
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_123614193
Over overgewicht gesproken.. :'). Saai weegt iets van 3,5 kilo (ze is klein) en ziet er normaal toch wel mooi slank uit, maar soms schrik me dood als ik zie hoe oh zo charmant ze erbij ligt..

Normal mode:



Propjes mode:





:')
pi_123614980
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 13:20 schreef snkr-xxx het volgende:
Over overgewicht gesproken.. :'). Saai weegt iets van 3,5 kilo (ze is klein) en ziet er normaal toch wel mooi slank uit, maar soms schrik me dood als ik zie hoe oh zo charmant ze erbij ligt..

Normal mode:

[ afbeelding ]

Propjes mode:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:')
Ze is echt zo cute!!! O+ (in beide modussen :P)

En hier heb ik wel eens babydoekjes voor de tarrels gebruikt, dat maakt het een beetje los, de rest likken ze zelf wel weg :+
pi_123617029
Wat een mooie poes is Saai!! Vind die kleur echt zo mooi!!!

Eindelijk eens een foto van mijn knuffelbeertjes! Achter ligt Tom en voor Jerry.

  maandag 4 maart 2013 @ 14:41:57 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_123617260
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:35 schreef Suusje79 het volgende:
Wat een mooie poes is Saai!! Vind die kleur echt zo mooi!!!

Eindelijk eens een foto van mijn knuffelbeertjes! Achter ligt Tom en voor Jerry.

[ afbeelding ]
twee rooien!! :D _O_
disclaimer
pi_123617369
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 13:20 schreef snkr-xxx het volgende:
Over overgewicht gesproken.. :'). Saai weegt iets van 3,5 kilo (ze is klein) en ziet er normaal toch wel mooi slank uit, maar soms schrik me dood als ik zie hoe oh zo charmant ze erbij ligt..

Normal mode:

[ afbeelding ]

Propjes mode:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:')
Propjes mode. O+ Jij zet alleen maar flatteuze foto's van Saai op insta haha!

Overigens is ze niet dik, gewoon haar wollige vachtje. ;)

quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:35 schreef Suusje79 het volgende:
Wat een mooie poes is Saai!! Vind die kleur echt zo mooi!!!

Eindelijk eens een foto van mijn knuffelbeertjes! Achter ligt Tom en voor Jerry.

[ afbeelding ]
Ik wil ze! :D
All good things are wild and free.
pi_123618677
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:35 schreef Suusje79 het volgende:
Wat een mooie poes is Saai!! Vind die kleur echt zo mooi!!!

Eindelijk eens een foto van mijn knuffelbeertjes! Achter ligt Tom en voor Jerry.

[ afbeelding ]
Wow twee roodjes, dat zie ik nou echt niet zo vaak. Wat een mooitjes!
pi_123618698
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:44 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Propjes mode. O+ Jij zet alleen maar flatteuze foto's van Saai op insta haha!

Overigens is ze niet dik, gewoon haar wollige vachtje. ;)

Haha, ja inderdaad! Zal eens wat onflatteuze fotos van haar opzoeken, heb er meer dan genoeg })
pi_123620142
Dank jullie!!! Heb ook echt heel veel geluk met deze 2 gehad!

Heb nog wel 2 mooie foto's, die ik jullie moet laten zien!

Tom:


En Jerry in zijn Al Bundy houding!
pi_123620786
Tom en Jerry _O_ Die laatste foto _O- Ook gewoon op de vensterbank voor het raam hč, heel de buurt kan meegenieten, baasje zou zich voor minder kapot schamen *O* :')
pi_123622683
Haha!! Dank je!! Gelukkig woon ik op 1 hoog dus voorbijgangers zagen gelukkig niet hoe hij erbij zat!!
pi_123623673
Hahaha heerlijk! :D
pi_123623808
Een paar van Saai wanneer ze niet loopt te modelleren:


:') Met haar kaalgevreten lievelingsmuis. Of wat er van over is.


Altijd goedgehumeurd ;)


Die onderkin..




Ook zoiets moois, ze moet en zal altijd op mijn iPad hoesje liggen. Dacht eerst dat het kwam omdat het hoesje van lekker vilt is, maar op mijn kunststofhoesje ligt ze net zo graag :?
pi_123624351
Haha!! Super die foto's van Saai! Ze ziet er zo ook prachtig uit!!
pi_124001860
Het is misschien echt heel treurig, maar ik ben compleet verliefd op m'n kat :@





O+
pi_124001929
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 13:09 schreef snkr-xxx het volgende:
Het is misschien echt heel treurig, maar ik ben compleet verliefd op m'n kat :@

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

O+
Mooierd :Y
Je raekt an de dinge geweun.
pi_124002780
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 13:09 schreef snkr-xxx het volgende:
Het is misschien echt heel treurig, maar ik ben compleet verliefd op m'n kat :@

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

O+
Nee is niet treurig, juist volkomen herkenbaar :+ ..
Ze ziet er echt superlief en mooi uit!
pi_124002792
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:56 schreef Suusje79 het volgende:
Dank jullie!!! Heb ook echt heel veel geluk met deze 2 gehad!

Heb nog wel 2 mooie foto's, die ik jullie moet laten zien!

Tom:
[ afbeelding ]

En Jerry in zijn Al Bundy houding!
[ afbeelding ]
Oh...Zwijmel! O+
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:43:29 #168
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124007876
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 13:09 schreef snkr-xxx het volgende:
Het is misschien echt heel treurig, maar ik ben compleet verliefd op m'n kat :@
Dat lijkt mij helemaal niet raar, wat een prachtbeest! O+

Die ogen van haar... hebben ze echt die prachtige groenige-turquoise kleur of is dat een effect van de foto's?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124008871
Dank jullie wel!

Kluskonijn: dat zijn echt haar ogen :Y, maar het is wel een beetje afhankeljk van het licht. 'S avonds lijken ze wel iets geler, en op de eerste foto lijken ze ook wel ieeets blauwer dan in het echt. Maar ze zijn idd turquoise!
pi_124008937
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 13:09 schreef snkr-xxx het volgende:
Het is misschien echt heel treurig, maar ik ben compleet verliefd op m'n kat :@

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

O+
Treurig? Nah, begrijpelijk wel hoor ;)
pi_124009041
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 13:09 schreef snkr-xxx het volgende:
Het is misschien echt heel treurig, maar ik ben compleet verliefd op m'n kat :@

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

O+
Ja heel sad! Nee man, geef je groot gelijk met Saai O+

Heb ik ook bij die van mij, volgensmij heeft iedereen dat.
All good things are wild and free.
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:11:57 #172
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124009105
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:06 schreef snkr-xxx het volgende:
Dank jullie wel!

Kluskonijn: dat zijn echt haar ogen :Y, maar het is wel een beetje afhankeljk van het licht. 'S avonds lijken ze wel iets geler, en op de eerste foto lijken ze ook wel ieeets blauwer dan in het echt. Maar ze zijn idd turquoise!
Schitterend, zeg. Echt een top-poezel. O+

Vraagje in het algemeen, nemen jullie je prachtkatjes wel eens mee naar een tentoonstelling?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124009201
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:11 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Schitterend, zeg. Echt een top-poezel. O+

Vraagje in het algemeen, nemen jullie je prachtkatjes wel eens mee naar een tentoonstelling?
Dat zou ik best wel eens willen doen, maar denk niet dat zijn hangbuikje in de smaak valt :')
All good things are wild and free.
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:15:08 #174
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124009280
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:13 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Dat zou ik best wel eens willen doen, maar denk niet dat zijn hangbuikje in de smaak valt :')
Haha, nou ik zou best graag eens een britjes-tentoonstelling willen bezoeken met allemaal van die lieve dikke hangbuikjes. :Y
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124009874
Ik ga Saai straks alle complimenten doorgeven O+

Wat show betreft: lijkt mij ook superleuk! Om te bezoeken dan, zelf Saai meenemen vindt Saai vast geen goed plan. Zo lang mag ik haar ook helemaal niet eens optillen :')

Zou wel een beetje huiverig zijn voor evt. besmettelijke ziektes. Heb wel eens dingen gelezen over zieke dieren die gewoon naar binnen mochten. Maar misschien is dat ook wel overtrokken hoor.
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:30:47 #176
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_124009999
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:11 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Vraagje in het algemeen, nemen jullie je prachtkatjes wel eens mee naar een tentoonstelling?
Ik denk dat een kattenshow gelijk staat aan de hel voor Loki. Van mij mag-ie z'n dagen slijten in z'n slaapdoos en jagend op vogeltjes in de tuin.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_124010784
quote:
4s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:30 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik denk dat een kattenshow gelijk staat aan de hel voor Loki. Van mij mag-ie z'n dagen slijten in z'n slaapdoos en jagend op vogeltjes in de tuin.
Voor Sjors en Sjimmie ook. En ik ben er zelf eigenlijk ook niet kapot van. Nou weet ik niet echt hoe het met de gezondheidsproblemen van raskatten is, m.b.t. erfelijke en rasgerelateerde aandoeningen, maar ik zag een tijdje terug een docu over de Engelse Kennel Club, en daar was het zeer triest gesteld. Dan praat ik wel over honden, maar ik heb bijna met woede zitten kijken, hoe hondenrassen daar gefokt worden op o.a. uiterlijke kenmerken die a) alleen de showmensen mooi vinden en b) niet eens bij het ras horen.

Een Duitse herder is daar een moeilijk lopend geval, omdat de rug krom moet staan, King Charles Cocker Spaniels die epileptische aanvallen krijgen, tics hebben en de boel bij elkaar gillen omdat ze continu vreselijke hoofdpijn hebben omdat hun schedel te klein is voor de hersenen. Juryleden aan wie ze een foto lieten zien uit ergens halverwege 19e eeuw, van een Engelse Bulldog, die dan met droge ogen vertellen dat een Engelse Bulldog er niet als op die foto uit moet zien, maar op de manier hoe die tegenwoordig gefokt wordt. Met een korte neus die o.a. ademhalingsproblemen oplevert.

Nogmaals, ik weet niet of het zo bij de katten ook is, maar ik heb mijn katten gekocht om thuis wat gezelligheid erbij te hebben, en niet om ze van de ene kattenshow naar de andere te slepen. En ja, ze zijn mooi, maar dat kan je ook wel op een fotootje zien, daar hoef ik ze echt niet voor naar een show te slepen, wat ze dus echt niet tof gaan vinden.
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:09:24 #178
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_124011708
quote:
2s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:46 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Voor Sjors en Sjimmie ook. En ik ben er zelf eigenlijk ook niet kapot van. Nou weet ik niet echt hoe het met de gezondheidsproblemen van raskatten is, m.b.t. erfelijke en rasgerelateerde aandoeningen, maar ik zag een tijdje terug een docu over de Engelse Kennel Club, en daar was het zeer triest gesteld. Dan praat ik wel over honden, maar ik heb bijna met woede zitten kijken, hoe hondenrassen daar gefokt worden op o.a. uiterlijke kenmerken die a) alleen de showmensen mooi vinden en b) niet eens bij het ras horen.

Een Duitse herder is daar een moeilijk lopend geval, omdat de rug krom moet staan, King Charles Cocker Spaniels die epileptische aanvallen krijgen, tics hebben en de boel bij elkaar gillen omdat ze continu vreselijke hoofdpijn hebben omdat hun schedel te klein is voor de hersenen. Juryleden aan wie ze een foto lieten zien uit ergens halverwege 19e eeuw, van een Engelse Bulldog, die dan met droge ogen vertellen dat een Engelse Bulldog er niet als op die foto uit moet zien, maar op de manier hoe die tegenwoordig gefokt wordt. Met een korte neus die o.a. ademhalingsproblemen oplevert.

Nogmaals, ik weet niet of het zo bij de katten ook is, maar ik heb mijn katten gekocht om thuis wat gezelligheid erbij te hebben, en niet om ze van de ene kattenshow naar de andere te slepen. En ja, ze zijn mooi, maar dat kan je ook wel op een fotootje zien, daar hoef ik ze echt niet voor naar een show te slepen, wat ze dus echt niet tof gaan vinden.
Mijn vorige Brit was de dochter van twee kampioenen en had gemakkelijk mee kunnen doen aan een show (en prijzen kunnen winnen ook) maar ik ga me daar een beest in de stress jagen omdat zo'n medaille zo mooi staat... nou, niet dus.
Dus bleef ze alleen mooi op foto's.
Bij Pluis (een paar generaties verder dan m'n vorige, die was van '93) merk je al dat bepaalde raskenmerken een beetje tegen de gezondheid gaan werken, of althans, het gekruis met bepaalde eigenschappen. Zij heeft altijd een beejte ademnood en kan alleen snurkend slapen, ik denk dat dat komt doordat ze geregeld kruisen met Perzen om het kopje rond en plat te krijgen.
(Pluis heeft er ook een superdikke vacht aan overgehouden en een iets te pluimige staart, maar dat vind ik dan weer niet erg O+ )

@snkr-xxx, wat een prachtig beestje!
Ze doet me denken aan een poesje dat ik een jaar of twee geleden bijna heb gekozen, maar op het allerlaatst durfde ik dat niet aan, zij kwam uit een slipnestje van een Brit en een Abessijn, en ik was bang dat dat Abessijnenkarakter niet zou matchen met onze andere kat (die kan niet tegen drukte).
pi_124012452
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:09 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Mijn vorige Brit was de dochter van twee kampioenen en had gemakkelijk mee kunnen doen aan een show (en prijzen kunnen winnen ook) maar ik ga me daar een beest in de stress jagen omdat zo'n medaille zo mooi staat... nou, niet dus.
Dus bleef ze alleen mooi op foto's.
Bij Pluis (een paar generaties verder dan m'n vorige, die was van '93) merk je al dat bepaalde raskenmerken een beetje tegen de gezondheid gaan werken, of althans, het gekruis met bepaalde eigenschappen. Zij heeft altijd een beejte ademnood en kan alleen snurkend slapen, ik denk dat dat komt doordat ze geregeld kruisen met Perzen om het kopje rond en plat te krijgen.
(Pluis heeft er ook een superdikke vacht aan overgehouden en een iets te pluimige staart, maar dat vind ik dan weer niet erg O+ )
Nou je het zegt... Die van mij kunnen ook een partij snurken hoor. Maar zeker als ze lekker op hun gemak liggen, je hoort ze altijd ademen, de ene keer wat meer dan de andere keer. In het begin dacht ik ook dat dat niet goed was ofzo.

Maar Perzen idd, bevriend stel van me heeft er ook één, is nu sowieso al een wat zieliger kneusje, omdat ie sinds dat ze een kind hebben natuurlijk veel minder aandacht krijgt. Maar dat is dus ook zo'n typisch Persje met een heel kort neusje, wat je haast rochelend hoort ademen. Net als mijn oma vroeger, toen ze met longemfyseem aan de zuurstof lag. Ik de vrouw van die maat van me ook wel eens zachtjes horen zeggen dat ze dat zo mooi vind, echt een hele lieve meid hoor, maar ik kon er wel wurgen toen. Gelukkig komt ie verder niks tekort daar, buiten wat aandacht hier en daar tegenwoordig.
  woensdag 13 maart 2013 @ 18:35:17 #180
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124015063
^^ Ben het helemaal met jullie eens, zo'n kattenshow lijkt me eerlijk gezegd leuk voor iedereen behalve de hoofdrolspelers - de katjes dus!

Wat ze tegenwoordig met die ras-Perzen doen - zo'n platte snuit kweken dat het beestje een veel te kort neusje krijgt en daardoor ademhalingsmoeilijkheden, dat vind ik dus gewoon dierenmishandeling. En het is volgens mij nog gewoon lelijk ook. De gezondheid van het dier zou altijd boven wat (sommige) mensen 'mooi' vinden moeten gaan, maar tsja... :X
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124015978
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:35 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Ben het helemaal met jullie eens, zo'n kattenshow lijkt me eerlijk gezegd leuk voor iedereen behalve de hoofdrolspelers - de katjes dus!

Wat ze tegenwoordig met die ras-Perzen doen - zo'n platte snuit kweken dat het beestje een veel te kort neusje krijgt en daardoor ademhalingsmoeilijkheden, dat vind ik dus gewoon dierenmishandeling. En het is volgens mij nog gewoon lelijk ook. De gezondheid van het dier zou altijd boven wat (sommige) mensen 'mooi' vinden moeten gaan, maar tsja... :X
Is dit zo?! :o
  woensdag 13 maart 2013 @ 18:59:17 #182
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124016197
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:54 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Is dit zo?! :o
Wat dacht je hiervan:



Zomaar een willekeurig plaatje van een Pers. Denk je dat dat beest nog lekker vrij kan ademen zo?
Een kan hoort een snuit(je) te hebben, geen ingeslagen bakkes.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124016224
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Wat dacht je hiervan:

[ afbeelding ]

Zomaar een willekeurig plaatje van een Pers. Denk je dat dat beest nog lekker vrij kan ademen zo?
Een kan hoort een snuit(je) te hebben, geen ingeslagen bakkes.
Bah, wat verschrikkelijk! :( :r
  woensdag 13 maart 2013 @ 19:02:00 #184
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124016315
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:59 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Bah, wat verschrikkelijk! :( :r
Vind ik dus ook. Dat is m.i. geen gezonde kat meer.
Gelukkig is de gewoonte van het volledig kapotfokken/inteelt bij katten nog niet zo erg als bij honden... maar dit beest lijkt wat mij betreft echt niet meer op een gezonde huistijger.

De perzen van een jaar of 30 geleden zagen er ook veel meer uit als een echte kat.

Maar he, sorry jongens, ik kaap jullie prachtige topic! :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124017701
Hoe zit dat dan met die Munchkin katten? Die worden gefokt met extreem korte pootjes, geeft dat geen last?

En om even ontopic te blijven. :)





All good things are wild and free.
pi_124025777
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:28 schreef tliciouz het volgende:
Hoe zit dat dan met die Munchkin katten? Die worden gefokt met extreem korte pootjes, geeft dat geen last?

En om even ontopic te blijven. :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die eerste foto O+

Die Munchkin katten zijn geloof ik heel slecht in springen, en eigenlijk kunnen ze door hun korte pootjes niet echt alles wat een normale kat wel kan. Ik persoonlijk ben er niet kapot van, ze zien er lief uit, maar ik vind wel dat je een dier niet met beperkingen moet fokken.
  woensdag 13 maart 2013 @ 21:47:20 #187
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_124027349
Ik vind Munchkins ook zielig.
Pluis is overigens ook niet echt een beste springer, maar dat zal eerder door 't gewicht komen. Als zij ergens op wil komen is het een soort worsteling om dat enorme lijf omhoog te krijgen, zo anders dan de sierlijke sprong van onze HTK die zichzelf als het ware aan de zwaartekracht onttrekt.
pi_124039331
Mooie foto's weer!!! O+

En helemaal niet raar om verliefd te zijn op je katten! Ben ik ook op die 2 knuffelberen van mij!!

Gisternacht werd ik wakker en toen lag Jerry op m'n buik te slapen! Hij ligt anders nooit langer dan 5 minuten op schoot (in tegenstelling van Tom) maar nu lag hij lekker op m'n buik te slapen. Ik ben nog geen eens wakker geworden toen hij ging liggen dus was een beetje rare gewaarwording toen ik wakker werd....
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:46:39 #189
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_124041586
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Wat dacht je hiervan:

[ afbeelding ]

Zomaar een willekeurig plaatje van een Pers. Denk je dat dat beest nog lekker vrij kan ademen zo?
Een kan hoort een snuit(je) te hebben, geen ingeslagen bakkes.
Ik merk dat al aan Loki. Loki heeft een hartruisje. Dat zal ook echt wel komen doordat er ergens in de lijn van het fokken een foutje is ontstaan. Ik ben niet bekend met zijn broertjes of zusjes, maar daar zullen er vast meer tussen zitten die die defecten hebben.

Uiteindelijk hebben onze Britjes ook een bepaalde bouw en snuitje die niet 100% natuurlijk zijn. Niet zo erg als deze pers, maar ergens houden wij het fokken natuurlijk ook in stand. Hoe denken jullie erover?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_124042057
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:46 schreef SEMTEX het volgende:maar ergens houden wij het fokken natuurlijk ook in stand. Hoe denken jullie erover?
Dubbel gevoel. De asiels zitten vol lieve katten die op een thuis wachten, en ik betaal 500 euro voor een raskat met ademhalingsproblemen. Natuurlijk houdt de vraag het aanbod in stand, maar in hoeverre zijn wij er als liefhebbers schuldig aan dat de poezen met rare lichamelijke klachten of zelfs afwijkingen komen te zitten?
Ik denk dat je dan toch voor een groot deel naar de fokkers moet kijken.
Als je een "vroege" Brit ziet, zie je een compleet andere kat dan hier op onze foto's in het topic.


(1903)

Zelfs mijn vorige Brit uit '93 had een heel ander voorkomen dan Pluis. Het uiterlijk verandert dus toch, de kenmerken worden m.i. extremer en dat hoeft voor mij helemaal niet, ik vond mijn vorige Brit mooier dan Pluis.
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:14:23 #191
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_124042512
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:00 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Dubbel gevoel. De asiels zitten vol lieve katten die op een thuis wachten, en ik betaal 500 euro voor een raskat met ademhalingsproblemen. Natuurlijk houdt de vraag het aanbod in stand, maar in hoeverre zijn wij er als liefhebbers schuldig aan dat de poezen met rare lichamelijke klachten of zelfs afwijkingen komen te zitten?
Ik denk dat je dan toch voor een groot deel naar de fokkers moet kijken.
Als je een "vroege" Brit ziet, zie je een compleet andere kat dan hier op onze foto's in het topic.

[ afbeelding ]
(1903)

Zelfs mijn vorige Brit uit '93 had een heel ander voorkomen dan Pluis. Het uiterlijk verandert dus toch, de kenmerken worden m.i. extremer en dat hoeft voor mij helemaal niet, ik vond mijn vorige Brit mooier dan Pluis.
Hmmmm als ik die Brit uit 1903 zie, zie ik Loki. Zelfde korte, gedrongen pootjes, grote kop, log lijf. Iets minder lange snuit, dat wel. Vooral qua kopje zijn ze dan veranderd, qua bouw niet echt.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_124043119
Het koppie is ook waar ze fysiek last van krijgen. Moeizaam ademen omdat het steeds platter en ronder schijnt te moeten.
Pluis heeft ook veel stevigere poten dan de Brit op de oude foto.
pi_124045477
Saai ligt ook wel eens een beetje te piepen/snurken als ze slaapt. Volgens de DA is dat inderdaad te wijten aan haar wat korte neus. En dan heeft ze voor een Brit nog niet eens zo'n korte neus.

Ik vind de Brit van 1903 niet eens zo heeel erg anders dan de hedendaagse. Oren zijn nu meestal wat kleiner, lager geplaatst. En de neus is inderdaad korter, ogen ronder.

Over het schuldig voelen.. ja en nee. Mijn keuze voor een Brit is natuurlijk eigenlijk een hele egoistische, als je kijkt naar de overvolle asielen. Ik heb geprobeerd daar een middenweg in te vinden door te kiezen voor een herplaatser. Het is nu eenmaal zo dat ik hopeloos verliefd ben geworden op dit ras. Qua gezondheidsproblemen vind ik het bij de Brit nog wel meevallen, toegegeven: als er Pers in de lijnen zit, is het altijd opletten geblazen. Maar als je dan kijkt naar de rassen zoals: Munchkin, de Folds, Sphynx, Manx en de Perzen en Exotics met de neus tussen de ogen... dat is mij dan net weer even een stapje te ver. Hoe schattig ik de Foldjes en bloteriken ik ook vind.
  donderdag 14 maart 2013 @ 12:46:59 #194
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124045545
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:33 schreef Gwywen het volgende:
Het koppie is ook waar ze fysiek last van krijgen. Moeizaam ademen omdat het steeds platter en ronder schijnt te moeten.
Pluis heeft ook veel stevigere poten dan de Brit op de oude foto.
Ik kan me nog goed herinneren dat een jaartje of 30 geleden, een Brits korthaar qua bouw nauwelijks te onderscheiden was van een Europese/Amerikaanse korthaar... nu is dat allemaal veel extremer inderdaad. Ik vind de Britjes nog steeds heel erg mooi en knuffelig, maar ik denk wel dat de fokkers het niet extremer moeten gaan doorvoeren qua platte koppies. Zo is het mooi, verder doorvoeren maak je van een kat een gedrocht.

Saai is overduidelijk de Doutzen Kroes onder de katten (okee, niet qua postuur ( :P), maar wel qua fotomodel-talent!) O+ :Y
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124045588
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:44 schreef snkr-xxx het volgende: Maar als je dan kijkt naar de rassen zoals: Munchkin, de Folds, Sphynx, Manx en de Perzen en Exotics met de neus tussen de ogen... dat is mij dan net weer even een stapje te ver. Hoe schattig ik de Foldjes en bloteriken ik ook vind.
De staartloze Manx is toch een natuurlijke mutatie?
Desalniettemin, geen staart om rondjes achteraan te rennen, dat is voor een poes een heel gemis. :P
  donderdag 14 maart 2013 @ 12:48:59 #196
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124045602
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:44 schreef snkr-xxx het volgende:
Over het schuldig voelen.. ja en nee. Mijn keuze voor een Brit is natuurlijk eigenlijk een hele egoistische, als je kijkt naar de overvolle asielen. Ik heb geprobeerd daar een middenweg in te vinden door te kiezen voor een herplaatser. Het is nu eenmaal zo dat ik hopeloos verliefd ben geworden op dit ras. Qua gezondheidsproblemen vind ik het bij de Brit nog wel meevallen, toegegeven: als er Pers in de lijnen zit, is het altijd opletten geblazen. Maar als je dan kijkt naar de rassen zoals: Munchkin, de Folds, Sphynx, Manx en de Perzen en Exotics met de neus tussen de ogen... dat is mij dan net weer even een stapje te ver. Hoe schattig ik de Foldjes en bloteriken ik ook vind.
Helemaal mee eens.
Een Brit is tenminste nog een echte gezonde kat, bij die andere rassen krijg ik toch sterk het gevoel van "moet dat nou?" :N
(het zijn allemaal doorgefokte erfelijke afwijkingen....)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 14 maart 2013 @ 12:51:29 #197
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124045671
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:48 schreef Gwywen het volgende:

[..]

De staartloze Manx is toch een natuurlijke mutatie?
Desalniettemin, geen staart om rondjes achteraan te rennen, dat is voor een poes een heel gemis. :P
Een open ruggetje is ook een natuurlijke mutatie... ;)

Ook het manx-gen is een erfelijke afwijking, sterker nog, voor wie iets van genetica af weet: kittens met twee manx-genen zijn zelfs niet levensvatbaar. Je kunt je dus afvragen of je zo'n afwijking wel moet 'stimuleren' door ermee te gaan fokken. Hetzelfde geldt naar mijn weten ook voor de munchkin-afwijking.

Okee, je snapt het al, ik vind het helemaal niks... maar ik heb niet zoveel te vinden. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124045678
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:48 schreef Gwywen het volgende:

[..]

De staartloze Manx is toch een natuurlijke mutatie?
Desalniettemin, geen staart om rondjes achteraan te rennen, dat is voor een poes een heel gemis. :P
Haha, het niet hebben van een staart lijkt misschien geen ramp, maar je hoort bij de Manx toch wel eens dingen als een verkorte ruggengraat die weer voor blaasproblemen zorgt. En als je met de Manx verkeerd doorfokt kunnen er ook nog eens mismaakte babypoezels ontstaan. Net zoals je geen Fold x Fold combinatie mag maken.
pi_124045697
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik kan me nog goed herinneren dat een jaartje of 30 geleden, een Brits korthaar qua bouw nauwelijks te onderscheiden was van een Europese/Amerikaanse korthaar... nu is dat allemaal veel extremer inderdaad. Ik vind de Britjes nog steeds heel erg mooi en knuffelig, maar ik denk wel dat de fokkers het niet extremer moeten gaan doorvoeren qua platte koppies. Zo is het mooi, verder doorvoeren maak je van een kat een gedrocht.

Saai is overduidelijk de Doutzen Kroes onder de katten (okee, niet qua postuur ( :P), maar wel qua fotomodel-talent!) O+ :Y
Haha Doutzen!! O+ :*
pi_124046159
Vond zojuist nog een mooie afbeelding over kortschedeligheid:



Als ik zo naar de Britjes in dit topic kijk, hebben die allemaal nog mooie neusjes. Maar het moet inderdaad niet extremer gaan worden. Zie soms Britten die net Exotics zijn..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')