abonnement Unibet Coolblue
pi_119673740



quote:
Boilesen verlengt contract

Ajax en Nicolai Boilesen hebben overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn contract dat liep tot en met 30 juni 2013. De nieuwe en verbeterde verbintenis gaat in op 1 juli 2012 en loopt tot en met 30 juni 2016.

Nicolai Boilesen tekende, uitgerekend op dé ongeluksdag van jaar, zijn verbeterde contract dat hem tot medio 2016 aan Ajax bindt. De Deense verdediger is natuurlijk meer dan blij met de verlenging. ,,Het heeft een tijdje geduurd, maar het is fantastisch’’, zei hij na de ondertekening op vrijdag de 13de. Boilesen kende door meerdere hamstringblessures een zwaar jaar. ,,Dit contract is een lichtpunt in mijn revalidatie. Het gaat gelukkig de goede kant op. Ik train twee keer per dag, heel hard. Ik denk nu alleen maar positief. Ik kan nu lekker rustig mijn ding doen.’’

In de veertien wedstrijden die hij heeft gespeeld in het eerste elftal, heeft de Deense international een goede indruk achtergelaten, zo vertelde Frank de Boer, die ook aanwezig was bij de ondertekening. ,,Nicolai heeft in de paar wedstrijden en de vele trainingen een topindruk op ons achtergelaten en dat doet hij nog steeds. Fit worden heeft geen haast, hij kan in alle rust revalideren.’’ Bij de overhandiging van het shirt zei Frank de Boer te hopen dat Boilesen nog lang bij ‘de mooiste club van de wereld’ zou blijven. De verdediger grijnste van oor tot oor. ,,Zeker weten.’’

De linksbenige verdediger werd op 16 februari 1992 geboren in Ballerup, Denemarken. Boilesen speelt vanaf januari 2010 in de jeugdopleiding van Ajax, daarvoor speelde hij voor Brøndby IF. Op 3 april 2011 maakte hij zijn debuut in het eerste elftal in de competitiewedstrijd Ajax - Heracles Almelo (3-0).
quote:
Boilesen: 'Pas in 2013 terug, 2012 was nachtmerrie'

Verdediger Nicolai Boilesen van Ajax verwacht pas volgend jaar zijn rentree te kunnen maken. De Deen kwam dit kalenderjaar vanwege verschillende hamstringblessures amper in actie voor de landskampioen. '2012 is een nachtmerrie, 2013 wordt mijn jaar', aldus de Deen.

Boilesen heeft inmiddels weer met de A-selectie meegetraind, maar zegt het rustig aan te doen. 'Ik ben er zo lang uit geweest dat een maand of 3 niet meer zo belangrijk is. Wat telt is dat de testen die ik doe positief uitvallen. En dat doen ze nu', zegt hij vandaag tegen de Deense sportsite Sporten.

De Deen zegt mentaal sterker te zijn geworden van het blessureleed. 'Dit alles heeft me geleerd om goed naar mijn lichaam te luisteren. Dat ik de signalen die ik krijg serieus neem. Ik geniet nu ook meer van de oefenstof. Ik zie het niet meer als werk, maar als meer dan dat.'
quote:
Overmars: 'Ajax maakt zich zorgen om Boilesen'

Wie vraagt hoe het met Nicolai Boilesen is, krijgt meestal te horen dat het goed gaat. Niet alles gaat goed, maar hij werkt hard aan zijn herstel en is op de weg terug. Marc Overmars laat nu een ander geluid horen. Ajax maakt zich zorgen om Boilesen.

Linkerflank

Overmars heeft aan Sporten.dk een uitgebreid interview gegeven, waarin natuurlijk veel aandacht is voor de Deense Ajacieden. Met de ene Deen gaat het beter dan met de andere. Boilesen valt in die laatste categorie.

"Natuurlijk maken we ons zorgen om Nicolai," aldus Overmars. "Hij is nu bijna veertien maanden geblesseerd en dat is verschrikkelijk. Verschrikkelijk voor hem, verschrikkelijk voor Ajax. Op dit moment weten we niet wanneer hij er klaar voor is zijn rentree te maken."

"Zelfs de dokteren weten dat nu niet," vervolgt de voetbaldirecteur. "We hopen op het beste en blijven in Nicolai geloven. Anders hadden we zijn contract ook niet verlengd juist op een moment dat hij worstelt met een flinke hamstringblessure."

Boilesen verlengde zijn contract bij Ajax in juli, nota bene op vrijdag de dertiende, tot medio 2016. Op de laatste openbare training, afgelopen vrijdag, was Boilesen niet van de partij. "Nicolai heeft een zware training achter de rug met Jong Ajax en deed rustig aan," verklaarde Frank de Boer naderhand.

De Ajaxspeler liep zijn blessure op in september 2011, tijdens een sprintduel in de uitwedstrijd tegen PSV. Boilesen maakte in februari 2012 zijn rentree en mocht direct in actie komen tegen Manchester United, maar kreeg daarna nieuwe terugslagen.

Sindsdien neemt hij uitgebreid de tijd voor zijn herstel. Verschillende keren verschenen al berichten dat Boilesen binnen twee of drie weken weer volop zou meetrainen of zelfs terugkeren, maar daar is het tot nu toe niet van gekomen. "2013 moet mijn jaar worden," luidt de laatste uitspraak van Boilesen zelf.

Ondanks alles houdt Overmars hoop op een rentree. "Het zou geweldig zijn als de linkerflank bij Ajax de komende jaren bestaat uit drie Denen; Boilesen, Lucas Andersen en Viktor Fischer."
  dinsdag 27 november 2012 @ 17:07:54 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_119678538
Ik denk dat hij nooit meer fit wordt.

Net als Boerrigter en Sigthorsson.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_119678741
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:07 schreef Catch22- het volgende:
Ik denk dat hij nooit meer fit wordt.

Net als Boerrigter en Sigthorsson.
Boerrigter is gewoon fit.
pi_119678797
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:13 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Boerrigter is gewoon fit.
De vraag is voor hoelang.
  dinsdag 27 november 2012 @ 17:14:55 #5
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_119678804
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:13 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Boerrigter is gewoon fit.
niet 100%. En mentaal zeker niet.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_119678806
Een :') voor dit topic
* Verwijderd *
pi_119678854
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:14 schreef zoekeenleven het volgende:
Een :') voor dit topic
het gaat zeker niet over Feyenoord? :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_119678861
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:13 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Boerrigter is gewoon fit.
Ja die heeft nu gewoon zijn normale niveau. :Y

Boilesen wordt gewoon weer fit en die is van een veel hoger niveau dan Boerrigter.
pi_119678905
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:16 schreef Abed het volgende:

[..]

het gaat zeker niet over Feyenoord? :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee een speler die constant geblesseerd is en nu enorm gehyped word en waarschijnlijk nooit een vol seizoen zou kunnen spelen
* Verwijderd *
pi_119678956
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:17 schreef zoekeenleven het volgende:

[..]

Nee een speler die constant geblesseerd is en nu enorm gehyped word en waarschijnlijk nooit een vol seizoen zou kunnen spelen
Gehyped? Waar dat dan?

Knap dat je nu al weet dat hij nooit een seizoen vol gaat spelen. Dat dacht je bij Ron Vlaar ook zeker?
pi_119678960
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:14 schreef Catch22- het volgende:

[..]

niet 100%. En mentaal zeker niet.
Wel 100% en mentaal is hij nog steeds het zelfde, zoals j0rdiiii het zegt. Normale niveau.
pi_119680020
Deze man verdient gewoon geld met niks doen. _O_
  Forum Admin dinsdag 27 november 2012 @ 18:01:39 #13
35723 crew  GGMM
pi_119680437
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:50 schreef hafcfan het volgende:
Deze man verdient gewoon geld met niks doen. _O_
Beetje overdreven om hem nu al met Sneijder te vergelijken.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 27 november 2012 @ 18:07:54 #14
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_119680629
Sigthorsson _O_
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_119680963
Als hij maar niet achter Lens aangaat
pi_120234250

Nicolai Boilesen trainde met de groep mee.

Deze held komt eraan. _O_
pi_120234726
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:17 schreef zoekeenleven het volgende:

[..]

Nee een speler die constant geblesseerd is en nu enorm gehyped word en waarschijnlijk nooit een vol seizoen zou kunnen spelen
Dat kunnen Litmanen en Robben (om maar eens wat te noemen) ook niet.
  woensdag 12 december 2012 @ 17:09:44 #18
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_120235189
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:44 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
Nicolai Boilesen trainde met de groep mee.

Deze held komt eraan. _O_
Siggy trainde ook op het veld _O_
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_120640501
Boilesen gaat de goeie kant op aldus de Boer in een interview met AT5. Hij mag inmiddels weer met partijvormen meedoen.



Gaat in de winterstop met Jong Ajax mee, dus niet naar Brazilië.
pi_120782250
quote:
Spring Fresh Boilesen close to comeback

For more than a year, Nicolai Boilesen had to start over again and again. Every time he thought he was ready, jumped a fiber in the back of the leg up again, and then it was back on the couch in the gym and into the pool. But now lightens it.

The 20-year-old Ajax player has learned from its early attempts to return and has started a special program that has made him so well that he is now with when teammates trainer with the ball, and that he During the early spring hope and expect again to get into battle.

- Yes, he certainly. He is back in full training, and it looks promising. He is going through a crucial phase now, and he has started to train with the others, and he trains with both ball and also embarked on some interval exercises, says his father and manager Kenny Boilesen, while Christmas dinner sizzling in the background.

Nicolai Boilesens first fiber sprang up in September 2011 and returned in October, and in February 2012 he was given half an hour in the Champions League against Manchester United, before it again went wrong.

- The damage he has had, is probably come because he has been a little too eager to get back quickly, but this time there forhastes something, so he does not take the rest of the squad at training camp. He follows a special program to be fully aware of his thighs, and there is no reason to go on a training camp to follow the program, says Kenny Boilesen.

Instead trainer Nicolai Boilesen home in Amsterdam with Jong Ajax until the first team returns from training camp in mid-January. The Dutch tournament with winter until the end of January, and when Ajax is about to start again on 20 January, there is glimmer of hope that it can be with Nicolai Boilesen at left-back.

So far he dare not think yet, and therefore the national team two very important matches against Czech Republic and Bulgaria, 22 and 26 March also not definite goals for the young Dane.

- No, we must wait and see. I dare not say anything about the national team, and it's not there, mind yet. It now fully focus on recovering from injuries, and it must not go too fast this time, says Kenny Boilesen.
pi_121135691
quote:
Boilesen probeert spier weer 'wakker te schudden'

Nicolai Boilesen voetbalde in 2012 welgeteld 27 minuten in het eerste elftal van Ajax. De Deen is nog altijd op de weg terug van een slepende hamstringblessure. Boilesen heeft eind november een trainingsprogramma gehad van een Zweedse professor.

Goede hoop

De linksback traint al een tijdje met de groep mee, maar slaat de partijen over. Hij traint wel op explosiviteit, maar gecontroleerd. "Ineens achter iemand aan sprinten is toch wat anders. Ik hoop dat na de winterstop wel te kunnen," vertelt Boilesen in een monoloog in de nieuwste papieren versie van Ajax Life.

Boilesen heeft in totaal vijf terugslagen gehad. De laatste keer, eind oktober, werd duidelijk dat er iets moest veranderen, want het ging telkens mis als hij weer wilde gaan meedoen aan partijvormen. Toen kwam de professor in beeld.

"Die professor heeft hele goede hoop, hij zegt dat het goed komt. Het probleem is dat een van mijn spieren in mijn hamstring niet goed werkt, waardoor de andere spieren dat moeten compenseren," legt Boilesen uit.

"Dat lukt niet op de zwakke plekken, vlak bij de pezen. Die ene spier moet wakker worden. Het is gelukkig geen zenuwprobleem. Ik heb nu een programma met twintig oefeningen, waardoor die spier weer moet gaan meewerken."

Het plan was dat Boilesen met Jong Ajax op trainingskamp zou gaan, maar de trip naar Griekenland gaat niet door vanwege organisatorische problemen. Omdat het weer in Nederland goed is, traint Jong Ajax in aanloop naar de tweede seizoenshelft gewoon op De Toekomst, bevestigt de persafdeling tegenover Ajax Life.

Het is de bedoeling verschillende oefenwedstrijden te spelen. Voor maandag 14 januari staat Jong Ajax - Telstar op het programma.
pi_121139127
Dit is toch de man die zijn spier compleet afscheurde om Lens bij te houden? _O_
pi_121143212
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 02:37 schreef Doublepain het volgende:
Dit is toch de man die zijn spier compleet afscheurde om Lens bij te houden? _O_
Dat was toch die wedstrijd toen die keeper een slaapje ging doen? _O_
pi_121143264
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:41 schreef Tyron het volgende:

[..]

Dat was toch die wedstrijd toen die keeper een slaapje ging doen? _O_
nou nou nouq
pi_121211778
quote:
Professor helped Boilesen back

Nicolai Boilesen brands definitive progress and hope for a comeback in February

28-minute football in 2012!

Sad facts of talented Nicolai Boilesen, who have been through a real injury nightmare.

Five strains and three strains have been the result of a year of hell.

But now lightens the last of the 20-year-old Nicolai Boilesen, although he may have Professor help from Sweden to restore optimism and belief in brighter times.

- When I received yet another setback in the autumn, I sat down with the club coordinator, so we to move forward. We found a Swedish professor who is an expert in damage in the rear of thigh. He is perhaps one of the best in the area.

Strengthens thigh

- Professor've been to Amsterdam three times and given me a special program that I follow for a period of six weeks. The term expires at the end of January. By then, it meant that I can start playing matches, says Nicolai Boilesen to Ekstra Bladet.

Former national team back playing the only game in 2012 16 February - on his 20th birthday, when he was on as a substitute against Manchester United in the Champions League, but the day after was the gal with the rear of thigh.

And it has been several times since.

In April jumped damage up again, which meant that he finally had to say goodbye to the European Championship finals last summer. Since there were three more fiber explosions in the fall.

- I have the last few days trained with the reserves and trained with the first team squad actually before Christmas. So right now it looks actually very positive, says Nicolai Boilesen who spend many hours each day in the gym to strengthen the right thighs.

Misses Brazil

- The professor found out that one of my muscles in the back of the leg not functioning optimally. Therefore, I use a special program where I run 20-40-60 meters, doing special exercises on a couch and trainer in the pool to help muscle in time, explains Nicolai Boilesen.

Ajax squad traveling Sunday on a week-long training camp in Brazil, but it will be without Nicolai Boilesen who stay at home in Amsterdam to retrain.

- I already started training first January and I'm happy that there is progress. I hope I'm back in the game in February, he said.

Good news for coach Morten Olsen, if that is the case. So he will definitely be a candidate for the squad for the match against the Czech Republic July 22 March.
pi_121645036
quote:
Boilesen hoping for first-team comeback in March

Nicolai Boilesen can from the beginning of February playing for Ajax reserves, and he now hopes a March comeback in the Eredivisie.

It is almost a year ago that Nicolai Boilesen has been playing at Ajax's first team, and before that he had not played for six months. Fire damage in the back of the leg has cost him a half years of a career that otherwise looked so promising when he entered the Ajax team in the spring of 2011 and made his debut in the national team in the following autumn.

Now Boilesen started with the last refinements, before he can play matches for Ajax. He trains with the club's first team on a full flame, but is still not as teammates play 11 to 11 He follows instead the six-week program as a Swedish professor has put on him. A program he carried when January turns into February.

- Things are going really well and I have no problems with the rear of thigh. I train with the first team and follow my program, and in two weeks I'm done with it and start playing matches. In the beginning, it is of course on the reserve team, where I'll at least need a four games and start with half an hour and an hour before I could play 90 minutes.

- It will probably only once in March, I can make myself hope to get back into the first team, and there comes the turn depends on many things. Who plays left back, how he does it, and how is the team. Playing is not the most important thing right now. The most important thing is that I can train and come in a period where I am harmless and can feel it continues to move in the right direction, says Nicolai Boilesen to tipsbladet.dk.

The 20-year-old Dane is right now in Sweden, where he and the professor, who has composed his program through the first four weeks of the program.

- I am here in Sweden until Friday, when we review the program and make sure that everything is as it should be. It all looks fine, and we have not encountered any problems, says backen.

Nicolai Boilesens rehabilitation process and injury meant he was not there when Ajax squad last week at training camps in Brazil, where the players a test match against Vasco da Gama. He was quite resolved to wave goodbye to its five Danish teammates and the rest of the squad, while he was at home in Amsterdam.

- There was no reason for me to fly 10 hours to Brazil and back again to participate in five training sessions, when now the best facilities for my rehabilitation was in Amsterdam.
When Nicolai Boilesen are ready again to play for Ajax 'Honorary Division team, the Dutch Daley Blind his main competitor for space as left back on the defending champions.
Hij komt eraan. _O_
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:31:04 #27
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_121645697
eerst zien
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_121941241
quote:
Rentree Boilesen bij groepstraining

Nicolai Boilesen heeft woensdag voor het eerst in tijden weer volledig met de groep meegetraind. De 20-jarige Deen staat al bijna een jaar buitenspel met een hamstringblessure. Daarvoor stond hij ook al maanden aan de kant. Zijn rentree bij de groepstraining is een positieve prikkel voor de Deens international.

Wie de statistieken van Boilesen erbij pakt, ziet dat de teller een jaar en negen maanden na zijn debuut nog altijd op ‘slechts’ veertien wedstrijden staat. Sinds zijn veelbelovende entree op 3 april 2011 ging het hard met Boilesen. Hij veroverde in korte tijd een vaste plek in de verdediging van Ajax en maakte vervolgens in augustus 2011 zijn debuut voor het Deens elftal.

Op 18 september 2011 sloeg het noodlot toe toen hij in de uitwedstrijd tegen PSV uitviel met een hamstringblessure. Na een maandenlange revalidatie beperkte zijn rentree zich destijds tot slechts één wedstrijd. In de thuiswedstrijd tegen Manchester United kreeg hij opnieuw last van zijn hamstring. Sinds die wedstrijd, op 23 februari 2012, staat Boilesen dus al een klein jaar aan de kant. Juist daarom was zijn deelname aan de partijvormen tijdens de groepstraining een mooi moment. Zijn rentree in het eerste elftal zal weliswaar nog een tijd op zich laten wachten, maar desondanks zal de datum 23 januari 2013 zal bij Boilesen toch als een gedenkwaardige dag de boeken ingaan. Hij is weer een stapje dichter bij zijn terugkeer in Ajax 1.



quote:
Boilesen finally back: It's been a hell

Finally, it begins to brighten the great talent Nicolai Boilesen, now trained with the rest of the squad.

It has been a very long year for Nicolai Boilesen. After having had a really good time with Ajax career and stormed into the national team as the answer to the eternal problems at left back, the damage - and especially an injury in the back of the leg - caused huge talent serious problems.

But now things improve for the 20-year-old Dane. Wednesday, he practiced for the very first time in just under a year at full speed with the rest of the Ajax squad.

Thus it seems that the violent promising career can get back on the chrome football rails.

- I was with for interval training and everything else. We ran many yards and many sprints, and I could no mark.

- It feels really good in the thigh, but it's almost in your head that it feels best, says a happy Nicolai Boilesen to ekstrabladet.dk.

- It feels very liberating to finally be with. It is every time that I have come to this point that I have been beaten back.

- It was like running against a wall every time, but now I finally got over the last hurdle, says a visibly relieved Boilesen.

The good news and the even better feeling to be celebrated - but with style.

- It should be celebrated with a little good food, no alcohol. There's training again tomorrow.

A sentence such as Nicolai Boilesen is almost ecstatic to be able to say.

- It is these days, we fight for. Although it has been hell, as it has been throughout the fight worth it when you get it like this.

The plan for Nicolai Boilesens very near future is fixed and there is full concentration on again to get back on the path which he had traced his career into.

- The next two weeks I train with the squad as today, it gives me all my energy in. Then it is important to get some minutes on the reserve team - then a full game in the reserves.

- So it comes to the first team, but I have not been promised anything yet.

But even if the promises are not on the table from either Ajax coach Frank de Boer or coach Morten Olsen, so the aim is crystal clear to the young left-back.

- When you've been out for so long, then you know how quickly it can turn. But it is clear that a place with Ajax and the national team is the major goal, says Boilesen, and does so still a little damper on himself.

- It is better to take small steps after such a long break and all the relapse.


[ Bericht 31% gewijzigd door j0rdiiii op 25-01-2013 09:11:31 ]
pi_122556330
quote:
Boilesen excited about new teammate

Isaac Cuenca is new to Ajax and Danish Nicolai Boilesen is excited to play the team with the young talent.

Nicolai Boilesen and the other Danes in Ajax got in last night a new teammate. The Dutch champions made a lease agreement with the 21-year-old winger Isaac Cuenca of FC Barcelona, ​​and Nicolai Boilesen looking forward to see Cuenca's level.

-I have seen him. I expect it is a very good lease for us, and we bid him a warm welcome. There is no doubt that when playing for FC Barcelona, ​​so get with any technique and any football-understanding. He is also reasonably fast in what I have seen, and he is the first team play in FC Barcelona - and it's not all bad, says Nicolai Boilesen to Onside.dk.

The lease may not be generally good news for the young offensive players like Lucas Andersen and Viktor Fishcer, but Boilesen can see the necessity of the rental agreement.

- We are still in three tournaments and Ryan Babel injured and Miralem Sulejmani, who did not play. So I think it is good for the squad that we are a little stronger, explains Boilesen.

Boilesen is back in good form for Ajax after sitting out for almost a year.
quote:
Boilesen to Fischer: Stay at Ajax!

Viktor Fischer should stay at Ajax, believes his team mate Nicolai Boilesen.

Viktor Fischer has really broken through for Ajax this season, and the rumor level, he has been linked with several major European clubs.

But in Ajax calls Nicolai Boilesen However, the 18-year-old striker to stay in the Dutch big club for a while yet.

- I would then advise him to be. Now he has been given a starting place in a team that plays on the Dutch championship every year, says Nicolai Boilesen to Onside.dk.

Fischer has both been rumored to Real Madrid, FC Barcelona and Manchester United, but Boilesen remains however that the 18-year-old striker may develop in the Dutch Honorary Division.

- It may well be that you talk about that league is not as good as in England, Spain and Italy, and it is not. But there are, after all, five teams Feyenoord, AZ Alkmaar, PSV Eindhoven, Twente and Ajax, who are fighting for it every year, and it's a really high level. At the same time, we have in the past two years won the championship and has also been involved in the Champions League, and that's how some games you want to play. It is those who get one to evolve, and now he's just come on and played for a few months, and it would probably be just fast enough to leave, explaining left back, adding:

- Of course it is not up to me to decide, but I certainly think that he should be a few years yet and really get made into a master player and a star. So he has plenty of time to take the next step, says Boilesen.

Viktor Fischer took the headlines last month when he scored twice for Ajax in the victory over arch-rivals Feyenoord.
quote:
Boilesen on the way back: It's going really well

There is positive news from Nicolai Boilesen, who is well on the way back.
Nicolai Boilesen is returning after his long injury break, and at the moment he makes great progress.

Nicolai Boilesen have over the last year and a half has been hit hard by injuries, where five strains and three strains have plagued the Danish left-back.

Now Boilesen However, back and train with the rest of the Ajax squad again, and here are all preliminary scheduled for the 20-year-old left-back.

- It's going really well. I started to train fully with the team, and so far things are going really well. There have been no problems - at all, and I can build more every day, says Nicolai Boilesen to Onside.dk.

Yet it is too early to speculate on when he will be ready to crank out the club's first team again.

- It takes some time. It is something to be built up over 3 to 4 matches for the reserves. When I've played 90 minutes of reserve team, we will see, says Boilesen and acknowledges that his comeback to the first team not currently in this month.

- It is not, no. I have not played games for the reserve team yet, and it is planned that I should be in the middle or end of February, says the left back.

When Boilesen returns full force, apply it as the battle to win space on the left back back from Daley Blind.

- I take it really quietly. When you have been out for so long is my priority really just coming back and a few minutes in his legs again, explains Boilesen and continues:

- Then we take it from there. I have faith till myself. Daley Blind has done well in the time he has played, after I was injured. But in a top club like Ajax, one can not expect that there is no competition, he concludes.

The beginning of Nicolai Boilesens injury nightmare was back in september 2011, when he suffered a hamstring in topopgøret against PSV Eindhoven.
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:38:21 #31
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_122556380
Dat duurt dus nog sowieso een maand.

Maar ik mis hem niet.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_122556524
Edit: Ik dacht in de Ajax reeks te zitten. Laat maar zitten.
pi_122835273
quote:
Rentree Boilesen heel dichtbij

Nicolai Boilesen lijkt een jaar van blessureleed definitief achter zich te kunnen laten. De Deen viel maandenlang van blessure in blessure, maar is nu zo goed als fit om speelminuten te maken. Het eerste elftal moet nog wel op zich laten wachten.

Al enkele keren eerder leek een rentree van de jongeling dichtbij, maar telkens kreeg Boilesen een terugslag. De hamstring van de international was zelfs zo toegetakeld dat gevreesd werd voor 'einde carrière'. Zo ver lijkt het niet te komen want speelminuten bij Jong Ajax zijn dichterbij dan ooit. 'Ik ben volledig fit en daar heb ik lang op gewacht. Ik wil nu eerst spelen en hoeveel minuten dat worden, dat zien we dan wel', reageert Boilesen tegenover Sporten.dk.

In september van 2011 begon de malaise voor Boilesen. In het uitduel bij PSV (2-2) scheurde hij zijn hamstring en lag hij er maanden uit. Telkens kreeg hij weer een terugslag op de training en toen de rentree eindelijk daar was in de thuiswedstrijd tegen Manchester United (0-2 nederlaag) viel hij toch weer uit met dezelfde hamstringkwetsuur. Ajax besloot geen enkel risico meer te nemen en maanden van herstel en wachten heeft er nu voor gezorgd dat Boilesen weer volledig fit is.

'Ik train al enkele weken op volle sterkte', gaat Boilesen verder. 'Ik sla geen partijspel of oefenvorm meer over, maar wordt nog wel gecoacht in wat ik doe.' Een rentree bij Jong Ajax zal er dan ook snel aankomen. Echter, in april zal het eerste elftal weer in zicht komen.
pi_122916571
quote:
Boilesen maandag bij Jong Ajax

Nicolai Boilesen staat voor zijn rentree. De Deense vleugelverdediger zal maandag - na blessureleed van meer dan een jaar - zijn eerste speelminuten maken bij Jong Ajax.

Boilesen mag 45 minuten mee spelen, zo bevestigde Frank de Boer tijdens de persconferentie. 'We zijn voorzichtig met hem. We willen dat hij 100% fit wordt voor dat hij weer minuten kan maken in het eerste elftal'.

Jong Ajax ontvangt maandag Jong NAC Breda. De wedstrijd is vrij toegankelijk en de aftrap is om 18:30.
_O_
pi_123058101
quote:
'Ik heb gedacht dat ik nooit meer zou voetballen'

Twee jaar geleden raakte Nicolai Boilesen (21) voor het eerst geblesseerd aan zijn hamstring. De Deense linksback vreesde voor het einde van zijn carrière, maar vanavond maakt hij zijn rentree bij Jong Ajax. 'Elke keer dat het bij de training goed gaat, wordt de angst minder.'

"Ik weet nog precies wanneer het gebeurde. Op 18 maart 2011 was dat. In een sprintduel met Jeremain Lens van PSV scheurde ik mijn hamstring voor het eerst. Ik voelde een heel scherpe pijn, net onder mijn rechterbil. Ik viel met mijn hoofd op het gras, was ook een beetje dizzy. Ik baalde, maar ik dacht binnen vier tot zes weken terug te zijn."

"Het is allemaal anders gelopen. Met een knieblessure heb ik wel eens vier maanden aan de kant gestaan, maar dit was een lijdensweg. Na die eerste scheur ben ik bij Fysiomed gaan herstellen en daar ging het weer mis. Opnieuw een scheur, op precies dezelfde plek."

"Mijn volgende grote teleurstelling kwam in de thuiswedstrijd tegen Manchester United, op 16 februari 2012. Toen was ik al bijna een jaar geblesseerd. Ik had op de maandag voor dat duel een uur met Jong Ajax meegedaan en gescoord. De donderdag erop deed ik een half uur mee met het eerste."

"Het zou de dag van mijn rentree worden. Ik was jarig, mijn familie was overgekomen uit Denemarken en United is één van mijn favoriete clubs. Maar in een kopduel liep ik opnieuw een scheur op. Zelfde hamstring, maar nu op een andere plek. Op 16 april 2012 beleefde ik mijn absolute dieptepunt. Tijdens een training schoot het er weer in, op dezelfde plek als tegen United. Ik zag het EK met Denemarken in rook opgaan en ik wist dat ik niet meer kon meedoen in de kampioenswedstrijd met Ajax. Toen had ik nergens meer zin in."

"Een week lang ben ik heel verdrietig geweest. Ik wilde met niemand praten. Zonder de steun van mijn ouders, mijn broertje en mijn vriendin had ik het niet gered. Hoop hebben en dan teleurgesteld worden, dat is het moeilijkste. Zeker als het heel vaak achter elkaar gebeurt."

"Ik heb gedacht dat ik nooit meer profvoetbal zou spelen. Terwijl ik mijn debuut al had gemaakt, kampioen was geworden, bij het nationale elftal was gekomen en in de Champions League had gespeeld. En ineens, bam, kwam het ongeluk."

"Ik heb wel zeven of acht specialisten gezien. Ik heb veertig keer in een mri-apparaat gelegen. Ik heb zooltjes gehad, sonartherapie, acupunctuur en dry needling. En elke keer kwam ik op het punt dat ik alles kon doen, behalve sprinten. Ik kon passen en trappen, maar geen lange sprints trekken. Ik kon alles meedoen op een half veld, maar op een heel veld werden de afstanden te groot en kreeg ik last. Een soort zaalvoetballer, dat was ik."

"Via Gavin Benjafield, het nieuwe hoofd van de medische staf van Ajax, ben ik uiteindelijk uitgekomen bij een Zweedse professor: Carl Askling, een bekende hamstringspecialist uit Stockholm. Hij zei dat mijn hamstring na die twee scheuren vlak onder de bil gedeeltelijk is gestopt met werken. Het deel van de spier dat wel nog werkte, raakte daardoor overbelast. Omdat ik wel veel kracht in het goed werkende deel van mijn hamstring had, kon ik alles doen, behalve lange sprints. Die visie was nieuw."

"Begin december ben ik volgens het programma van Askling gaan werken. Ik heb een eigen warming-up en ook tijdens de training moet ik aparte oefeningen doen. Het komt er kort gezegd op neer dat ik het deel in mijn spier dat is gestopt met werken weer wakker moet maken. Mijn hersenen moeten leren registreren dat ik mijn hamstring volledig kan gebruiken. Tijdens een bepaalde oefening slaat een fysiotherapeut letterlijk op het deel van die hamstring dat in slaap is gesust. Het gaat heel goed nu, al is de angst dat het opnieuw gebeurt, niet helemaal weg. Maar elke keer dat het bij de training goed gaat, wordt de angst iets minder."

'Tijdens mijn herstel heb ik het moeilijk gehad. Ik raakte gefocust op die hamstring. Ik voel 'm meer dan andere mensen. Het is soms ook té veel. Als ik een pijntje voel, gaan in mijn hoofd alle alarmbellen af. En dan moet ik me afvragen: is dit echt een probleem? Of geef ik dat gevoel alleen te veel aandacht? Wat is het verschil tussen gewone spierpijn en de pijn van een klein scheurtje? Het is heel vermoeiend daar voortdurend aan te denken. Ik was er constant mee bezig, ook als ik thuis op de bank lag. Ik heb nog een mental coach geraadpleegd om me te begeleiden, maar dat was niks."

"Uit een algehele lichamelijke test met omegagolven bleek dat ik te gestrest was. Daarom ben ik gaan golfen. Met de focus op het balletje, de slag en de wandeling probeer ik de gedachten aan mijn hamstring weg te krijgen. Ik lees ook meer boeken dan vroeger en ga meer met mijn vriendin naar de film."

"Bij Ajax ben ik in mijn bubble. Daar ben ik gefocust op mijn hamstring en op beter worden. Maar ik moet die aandacht voor mijn hamstring bij Ajax laten als ik naar huis rijd. Thuis in Almere moet ik er niet meer mee bezig zijn. Dat is moeilijk, maar het gaat steeds beter. Dat komt ook omdat het met de hamstring beter gaat. Ik kan nu probleemloos meedoen met het grote partijspel. Ik heb geen last meer. Ik verheug me op de eerste wedstrijd bij Jong Ajax."

"Ik ben een ander mens geworden. Ik geniet meer van voetballen dan vroeger. Ik ben blij dat ik het nog kan en sta meer stil bij de dingen die eerst vanzelfsprekend waren. Een training, een volle kleedkamer, een busreis met teamgenoten."

"Ik ga nu geen risico meer nemen. Ik speel wanneer ik denk dat ik er zelf klaar voor ben. Door schade en schande heb ik geleerd naar mijn eigen lichaam te luisteren. Drie weken langer of korter aan de kant maakt nu niets meer uit."

"Wat me ook overeind heeft gehouden, is dat ik nog een keer in het eerste mag spelen. Ik wil zó graag nog een keer voor zoveel publiek voetballen. Als ik terugkeer in het eerste, zal dat beter voelen dan mijn debuut. Dat weet ik zeker. En mijn debuut voelde al zo goed."

'Ik neem Frank de Boer niets kwalijk'

Nicolai Boilesen kan wel begrijpen dat trainer Frank de Boer hem heeft ingezet tijdens Ajax-Manchester United van 16 februari 2012. Hoewel de toenmalige medische staf van Ajax een negatief advies had uitgebracht aan De Boer, gunde de trainer de linksback toch speelminuten. Boilesen speelde een half uur. De Boer wilde Boilesen belonen voor zijn inspanningen tijdens het herstelproces.

Boilesen: "Ik neem het de trainer niet kwalijk, maar als je terugkijkt, had ik tegen United niet moeten spelen. Ik wilde zelf heel graag en de trainer gunde me dat, maar het was te vroeg. Op dat moment was ik niet volwassen genoeg om mezelf te stoppen."

"Er zijn wel medici die ik dingen kwalijk neem, maar ik ga niet zeggen wie. Ik ben soms afgegaan op hun oordeel en dat is niet altijd juist gebleken."

Contractverlenging

In de zomer van 2012 tekende Nicolai Boilesen ondanks zijn hamstringklachten een nieuw contract bij Ajax. Het oude contract, dat tot de zomer van 2013 liep, werd opengebroken en verlengd tot 2016.

"Ik was heel blij met die contractverlenging," aldus Boilesen. "Ajax sprak op die manier het vertrouwen uit dat ik terug zou komen. Ook heeft het geholpen minder druk op het revalidatieproces te leggen. Maar sport heeft ook een zakelijke kant. Ajax hoopt me op enig moment natuurlijk met winst te verkopen."

'Ik ben een ander mens geworden en geniet nu meer dan vroeger'
Uit het Parool, dank aan deze meneer voor het overtypen.14.gif

quote:
Rentree Boilesen bij winnend Jong Ajax

Jong Ajax heeft maandagavond met 1-0 gewonnen van Jong NAC Breda. Behalve de zege viel er nog een lichtpuntje te noteren: de rentree van Nicolai Boilesen, die zijn eerste minuten maakte na langdurig blessureleed.

Hoewel Boilesen op papier een jaar buitenspel heeft gestaan, besloeg zijn blessure in wezen een veel langere periode. Want nadat hij februari vorig jaar zijn rentree had gemaakt in de thuiswedstrijd tegen Manchester United, kreeg hij opnieuw last van zijn hamstringblessure. Een hardnekkige kwetsuur, opgelopen in september 2011 tijdens een duel met PSV. Meer dan anderhalf jaar lang moest hij vanaf de zijkant toekijken, tot maandagavond, toen hij één helft meespeelde bij Jong Ajax.

Een heuglijk moment voor de 20-jarige Deen, aldus Gery Vink, coach van de beloften. ,,Hij was er heel blij mee. Zijn spel was aardig, maar het zal nog even duren voordat hij weer volledig op zijn oude niveau is. Maar voor hem is het allang fijn dat hij weer kan voetballen.’’


Prima eerste potje, leek overal vol voor te gaan. Nu rustig opbouwen en keihard terugkeren in Ajax 1. _O_

Interview na de wedstrijd met Ajax TV:

Ajax TV - Boilesen is back
pi_123060118
Het is toch een wonder dat Ajax twee keer op rij kampioen is geworden terwijl ze in die seizoenen geen wedstrijd hebben kunnen spelen met hun sterkste elftal.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_123069823
quote:
Boilesen hunkert naar Ajax 1

Na de eerste helft van Jong Ajax-Jong NAC (1-0) verontschuldigde Nicolai Boilesen (21) zich. De Deen koesterde na in totaal zeventien maanden hamstringblessureleed de 45 minuten speeltijd, wilde dat van de daken schreeuwen, maar wachtte even met zijn commentaar. „Eerst even naar de behandeltafel”, nam Boilesen geen enkel risico.

„Ik heb getwijfeld of ik ooit nog profvoetbal zou kunnen spelen”, zei de linksback, die op 18 september 2011 in een sprintduel met Jeremain Lens voor het eerst zijn hamstring scheurde.

„Daarna ben ik te vroeg weer begonnen en liet mijn lichaam me in de steek. In totaal heb ik vijf keer een hamstringblessure opgelopen. Niemand wist wat er aan de hand was, terwijl zeven dokters en tien fysiotherapeuten er naar hebben gekeken. In het ziekenhuis is zelfs getest of mijn zenuwen niet dood waren. Als dat zo was, betekende dat einde carrière”, aldus Boilesen die opgelucht adem kon halen.

Ajax 1

Boilesen hunkert naar zijn rentree in Ajax 1. „Maar ik heb geen datum geprikt. Mijn doel is vooral weer lekker te spelen. En als ik drie duels in Jong Ajax heb gespeeld, kijk ik wel weer verder. Ik kan nu intens genieten. De garantie dat ik nooit meer geblesseerd raak aan mijn hamstring, heb ik niet. Maar ik ken mijn lichaam nu beter dan ieder ander dat doet. Als ik iets voel, weet ik wanneer ik moet stoppen. Maar ook wanneer ik extra kan trainen. De wedstrijd op 16 februari 2012 tegen Manchester United, waarin ik opnieuw geblesseerd raakte, zou ik nu nooit meer spelen. Ook al was dit duel op mijn verjaardag en een beloning voor mijn revalidatie.”
  Forum Admin woensdag 20 februari 2013 @ 10:10:54 #38
35723 crew  GGMM
pi_123107278
quote:
Ajax nog zonder Boilesen naar Steaua
AMSTERDAM - Nicolai Boilesen is donderdagavond nog niet van de partij bij Ajax voor het uitduel met Steaua Boekarest.

Foto: ProShots

De Deen vierde afgelopen maandag na lang blessureleed zijn rentree bij Jong Ajax, maar de return in de eerste knock-outfase van de Europa League komt te vroeg.

Coach Frank de Boer vertrouwt op dezelfde achttien spelers die vorige week het keurkorps vormden dat de koploper van Roemenië met 2-0 versloeg.

Danny Hoesen en Tobias Sana maken opnieuw geen deel uit van de selectie. De Boer hoopt dat de geblesseerde Ryan Babel over drie weken weer volledig met zijn ploeg kan trainen.

Ajax traint woensdagavond in de fraaie Arena National van Steaua, die plaats biedt aan ruim 50.000 toeschouwers maar nog niet helemaal is uitverkocht. Het tweede duel met Steaua Boekarest begint donderdagavond om 21.05 uur.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:13:02 #39
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_123107347
Laat hem eerst maar een paar wedstrijden met jong ajax spelen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_123525978

Maandag tegen Jong FC Twente ook 45 minuten gespeeld. Speelde alsof hij nooit geblesseerd is geweest, haalde alweer balletjes achter het standbeen langs en gooide er wat skills uit.

Kan niet wachten op zijn rentree in Ajax 1, op deze manier haalt hij dat voor het einde van het seizoen wel. Beste linksback van Ajax. Ook 10 kilo aan spieren erbij, daar zal Smoofie wel blij mee zijn. ^O^
  zaterdag 2 maart 2013 @ 01:36:32 #41
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_123526358
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 01:20 schreef j0rdiiii het volgende:

Maandag tegen Jong FC Twente ook 45 minuten gespeeld. Speelde alsof hij nooit geblesseerd is geweest, haalde alweer balletjes achter het standbeen langs en gooide er wat skills uit.

Kan niet wachten op zijn rentree in Ajax 1, op deze manier haalt hij dat voor het einde van het seizoen wel. Beste linksback van Ajax. Ook 10 kilo aan spieren erbij, daar zal Smoofie wel blij mee zijn. ^O^
Wat een baas _O_ Hij ziet er erg sterk uit _O_ Is wel echt een baasje, hoop echt dat hij fit blijft, dan wordt hij echt een geweldige speler. ^O^
Oh.
pi_123648395
quote:
Boilesen speelt komende week weer een uur

Nicolai Boilesen werkt hard naar zijn rentree in het eerste elftal toe. De jonge Deen werd de afgelopen jaren geplaagd door blessureleed, maar maakt inmiddels als enkele weken minuten bij Jong Ajax. Maandagavond speelde hij een uur als controlerende middenvelder in de met 1-3 gewonnen wedstrijd op bezoek bij Jong NEC.

Voor Boilesen, die normaliter enkel als linksback of centrumverdediger uit de voeten kan, was de plek als controleur nieuw. 'Daarom was hij in het begin wat zoekende', sprak trainer Gery Vink na afloop van de wedstrijd. 'Maar al snel had hij zijn draai gevonden. Daarna liet hij een prima indruk achter. Volgende week zal hij opnieuw zestig minuten spelen.'
pi_126177289
quote:
Boilesen scores Championship medal and goals

Defence talent Nicolai Boilesen is about to be going strong on top of an injury that has kept him away from Ajax Amsterdam's first team in eighteen months.

Sunday partied Nicolai Boilesen together with teammates in Ajax Amsterdam as the third Dutch championship in a row was a reality.

Monday, he was full time for the third time in the spring and scored even for large club reserve team Jong Ajax, when they met PSV Eindhoven hopeful in a league match that ended 2-2.

And after re-trained on the sustained damage in the thigh, which has haunted him since September 2011, I am, of course, the 21-year-old to be close to top form again.

- It was just icing on the cake after we yesterday (Sunday, Ed.) Was perfect and we had celebrated it with good manners, and so had a good game today.

- We get good enough only draw, but we played a really good game when you consider that virtually the entire team has been at the festival yesterday. And yes, I scored and played 90 minutes that was the most important, says Nicolai Boilesen to DR sport.

The goal to 1-0, which was put into his head after a corner, was his second goal for Ajax Amsterdam, but Boilesen can not remember when he scored his first official goal for the club. It's very long ago.

Prefer full-time rather than minutes in the Eredivisie
Judging by what is written in the Dutch media, did Nicolai Boilesen really well in the game, where he played in central defense. But it does not mean that he is in play for the first team's last match in the Eredivisie this season - on Sunday in Groningen.

- Of course it could be nice with a few minutes on Sunday, but now it went really well today, and we also have a match again on Monday with the reserve team and no matter what, I will not play two days in a row, so I just think, I aim to play on Monday, so I can play 90 minutes. It is the most important thing, he says.

Focused on Champions League
It's only been a total of 10 games in the Eredivisie since his debut on 3 April 2011 and therefore no one in this season, but Nicolai Boilesen nonetheless welcomes the three championship medals, he now has hanging at home.

- I am, of course, a part of the team, I see them well every day and also train with them every day, I just have not had the opportunity to be involved in the matches.

- But it's not because I feel it is my championship. But I am also equally happy both on their behalf over we have won the championship, but also personally, for now we play the Champions League in the autumn. So it's perfect, he says.

Morten Olsen should just call
Before that, there could be a few matches on the program in June, but with the talented defender has only tørnet off reserve team after his long rehabilitation, he is not sure Morten Olsen can use him, but ...

- There's nothing you have more desire than to represent your country, so I will then really like.

- But it's a different level in the first team and I have been out for a long time, so it must of course be up to Morten. But clearly, if I am asked if I want to play, I will not immediately say no, he says.

Denmark meets Georgia in a friendly match on 5 June of Aalborg, and 11 Jun. apply it as Armenia in World Cup qualifier tournament in the park.
18 februari 2013, Jong Ajax - Jong NAC Breda 1-0 --> 45 minuten.
25 februari 2013, Jong FC Twente - Jong Ajax 2-3 --> 45 minuten.
4 maart 2013, Jong NEC/FC Oss - Jong Ajax 1-3 --> 60 minuten.
12 maart 2013, Jong Ajax - Jong Heracles/Almelo 3-1 --> 45 minuten.
18 maart 2013, Jong RKC Waalwijk - Jong Ajax 1-2 --> 60 minuten.
2 april 2013, Jong Ajax - Jong Vitesse/AGOVV 1-0 --> 75 minuten.
9 april 2013, Jong Feyenoord/Excelsior - Jong Ajax 2-1 --> 90 minuten.
15 april 2013, Jong Ajax - Jong FC Utrecht 0-3 --> 75 minuten.
22 april 2013, Jong sc Heerenveen - Jong Ajax 0-2 --> 0 minuten.
29 april 2013, Jong Ajax - Jong FC Twente 3-0 --> 45 minuten.
6 mei 2013, Jong PSV - Jong Ajax 2-2 --> 90 minuten.

Gol tegen Jong PSV;
  dinsdag 7 mei 2013 @ 16:41:53 #44
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_126177453
Die speelt Blind volgend seizoen uit de basis
  dinsdag 7 mei 2013 @ 16:42:54 #45
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_126177496
Moet ik nog maar even zien. Mocht hij heel blijven, dan mogen ze een halfjaartje strijden en dan kan Blind een mooie transfer maken
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_126178496
Het gaat echt gebeuren...Boilesen fit. _O_
Dat wordt dringen volgend seizoen met Boilesen, Bazoer, Veltman en Denswil erbij. _O_ Mooie tijden komen er aan.
  Forum Admin dinsdag 7 mei 2013 @ 17:13:04 #47
35723 crew  GGMM
pi_126178958
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 16:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Die speelt Blind volgend seizoen uit de basis
Dan zouden we naast de 2 beste keepers ook de 2 beste Linksbacks van de Eredivisie hebben. :7
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_126179030
Hij heeft het geluk dat Lens volgend seizoen niet meer bij PSV speelt, dus kan hij ook niks meer afscheuren als hij weer eens achter hem aan moet rennen.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 17:38:25 #49
383168 Mr.Smokey
Who else nigga
pi_126180045
Dit is zijn jaar! Wat een wereldtalent, weer zelf opgeleid veel beter dan cruijff v basten de boer koeman gr gr
Ride Or Die Lalalalalalalala
  Forum Admin dinsdag 7 mei 2013 @ 17:39:39 #50
35723 crew  GGMM
pi_126180106
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:38 schreef Mr.Smokey het volgende:
Dit is zijn jaar! Wat een wereldtalent, weer zelf opgeleid veel beter dan cruijff v basten de boer koeman gr gr
Je bent zelden op wat zinnigs te betrappen, maar dit vind ik echt een goede opmerking.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_126180158
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:03 schreef CaasS het volgende:
Het gaat echt gebeuren...Boilesen fit. _O_
Dat wordt dringen volgend seizoen met Boilesen, Bazoer, Veltman en Denswil erbij. _O_ Mooie tijden komen er aan.
En uit dat rijtje vind ik Veltman het minst, die moet dus echt Alderweireld niet opvolgen.

Bazoer is nog geen basismateriaal, reken ik niet mee.
pi_126395585
quote:
Boilesen geniet in stilte

Het seizoen 2012-2013 was het seizoen van het derde landskampioenschap op rij. Het was ook het jaar waarin Viktor Fischer definitief doorbrak en waarin Daley Blind werd uitgeroepen tot Ajacied van het Jaar. In de schaduw van de 32ste landstitel waren er ook spelers voor wie het om uiteenlopende redenen (nog) niet hun jaar was. In drie afleveringen komen zij deze week aan bod. In deze eerste aflevering: Nicolai Boilesen.

In de kantlijn van FC Groningen - Ajax (0-2) speelde zich ook de rentree in de wedstrijdselectie van Nicolai Boilesen zich af. De 20-jarige Deen stond liefst vijftien maanden aan de kant met verschillende hamstringblessures. Van een rentree kwam het in de Euroborg nog niet, maar het feit dat hij eindelijk weer bij de 18 namen zat deed hem zichtbaar goed.

Terwijl Frank de Boer en Christian Eriksen letterlijk de spotlights opeisten in de catacomben van de Euroborg, deed Boilesen in een hoekje zijn verhaal. De verdediger genoot de afgelopen dagen in stilte. Eindelijk zat hij er weer bij. ,,Het was mooi om dit allemaal weer eens mee te maken. Ik vond het fijn om weer een paar dagen samen met de jongens naar een wedstrijd toe te leven. Uiteraard heb ik dat de afgelopen periode ook met Jong Ajax gedaan, maar dat is toch net even anders.”

Een jaar en drie maanden geleden speelde hij zijn laatste officiële wedstrijd voor Ajax. Het duel met Manchester United in de UEFA Europa League was lange tijd het laatste duel waarbij zijn naam op het wedstrijdformulier stond. Die wedstrijd viel hij uit met een hamstringblessure. Die kwetsuur zou hem lange tijd achtervolgen. Officieus heeft hij die periode nu afgesloten, officieel echter nog niet aangezien hij in de Euroborg geen speelminuten kreeg toebedeeld. Daardoor is het duel met United vooralsnog zijn laatste optreden in Ajax 1. ,,Natuurlijk had ik hier in Groningen nog wel minuten willen maken, maar het liep anders. Toch ben ik vooral blij dat ik eindelijk weer bij de groep zat. Dat heeft me goed gedaan. Nu richt ik me gewoon op speelminuten in Jong Ajax maandagavond.”

Hoewel hij afgelopen zondag en maandag met een vrolijk gezicht de kampioensschaal omhoog hield, wil Boilesen het seizoen 2012-2013 uiteraard snel vergeten. ,,Ik kan er weinig positieve dingen uithalen. Vooral om ik er zelf geen bijdrage aan heb kunnen leveren. Natuurlijk was ik vorige week hartstikke blij toen we kampioen werden. Ik heb met plezier op het podium gestaan. Maar ik was vooral blij voor mijn medespelers en de supporters. Voor mezelf vond ik het vooral mooi dat we volgend seizoen opnieuw in de Champions League spelen. Hopelijk kan ik in die wedstrijden mijn bijdrage leveren.”

Vanaf de zijlijn heeft hij de ontwikkeling van zijn landgenoten Viktor Fischer en Lucas Andersen nauwgezet gevolgd. ,,Viktor heeft dit seizoen heel veel gespeeld. Hij heeft het fantastisch gedaan. Ik hoop dat Lucas volgend seizoen ook die stap naar het eerste elftal kan maken. Uit eigen ervaring weet ik hoe mooi het is om vanuit de jeugd naar het eerste door te stromen. Ik kijk ernaar uit om er dan zelf ook weer bij te zijn. De datum 24 juni staat met grote letters in mijn agenda. Straks bij de eerste training start ik weer met een schone lei. Daar verheug ik me enorm op. Maar ik ga nu eerst lekker op vakantie. Na een jaar lang revalideren ben ik daar wel aan toe. Het is goed om mijn hoofd even leeg te maken.”
  Forum Admin zondag 12 mei 2013 @ 18:29:15 #53
35723 crew  GGMM
pi_126395755
Er was mij beloofd dat hij vandaag weer speelminuten zou krijgen.

Jammer dit. :{
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zondag 12 mei 2013 @ 18:30:34 #54
305104 Rickazio
Stad en Lande
pi_126395808
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:25 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
♔ KoningenUitGroningen ♔
pi_126395904
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:30 schreef Rickazio het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
0-2
  zondag 12 mei 2013 @ 18:33:48 #56
305104 Rickazio
Stad en Lande
pi_126395924
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:33 schreef Tyron het volgende:

[..]

0-2
♔ KoningenUitGroningen ♔
pi_126396124
quote:
Voor de lang geblesseerde Boilesen is het pas de eerste keer sinds hij op 18 september 2011 tegen PSV (2-2) in actie kwam voor Ajax. 'Daley Blind is nu nummer 1 op de linksbackpositie', vertelde De Boer tijdens het perspraatje. 'Maar het is goed dat hij met Nicolai Boilesen en Mitchell Dijks weer twee concurrenten heeft. Wel is het onrealistisch te denken dat Boilesen volgend seizoen na anderhalf jaar vol blessureleed dertig wedstrijden zal spelen. Hij moet investeren in de toekomst en zal in de beginfase ongeveer een duel per tien dagen aankunnen.'

De Boer: 'Boilesen zit in dezelfde situatie als Sigthórsson voorheen. Omdat we het rustig hebben opgebouwd na zijn blessure, kan Sigthórsson volgend seizoen wél dertig wedstrijden aan. De keuze om het rustig aan te doen, is de juiste geweest. Hij is nog heel belangrijk geweest dit seizoen, ook al kon hij niet altijd spelen.'
De Boer over volgend seizoen. Opdonderen met mijn prachttopics te vervuilen trouwens.
pi_129059797
quote:
Boilesen voelt zich vrij en werkt aan 'snelle voeten'

Hoe gaat het met je? Dat zinnetje kreeg Nicolai Boilesen tijdens zijn langdurige revalidatie zo vaak te horen dat hij er gek van werd. De vraag wordt hem gelukkig amper nog gesteld. Alles goed? Dat klinkt net ff anders, maar het verschil is groot. De linksback voelt zich vrij in zijn hoofd en heeft weer 'snelle voeten'.

Boilesen traint zoals iedere andere Ajacied. Enig verschil blijkt meestal pas na de trainingen, als de fysiotherapeut met hem aan de slag gaat om zijn lichaam op te rekken. Alles wordt gedaan om te voorkomen dat het opnieuw misgaat. Terug in het hotel volgen meer voorzorgsmaatregelen. Eerst het koude bad in, daarna het warme bad. De hamstrings goed rekken en strekken.

Direct na het wakker worden en kort voor het slapengaan doet Boilesen nog steeds enkele speciale oefeningen voor zijn hamstring, die hij vijf keer scheurde. “Het is een automatisme geworden. Alsof ik mijn tanden sta te poetsen. Ik ga er dit seizoen sowieso mee door, misschien zelfs wel mijn hele loopbaan. Zelfs als alles perfect is, waarom zou ik het dan niet uit voorzorg doen,” vraagt Boilesen zich hardop af in gesprek met Ajax Life.

De tijd van revalideren is hopelijk definitief voorbij. Er wordt nu toegewerkt naar een terugkeer in het eerste elftal. De medische staf is tevreden, de Zweedse professor ook. Hij begeleidt Boilesen en de resultaten die hij krijgt opgestuurd, stemmen hem tevreden. Voetballer en professor hebben nog steeds regelmatig contact met elkaar. Alle seinen staan op groen, iedereen is blij. Maar er is wel iets veranderd. De 21-jarige Boilesen is een andere dan de jongen van krap 70 kilo van voor zijn blessure. Enkele kilo's zwaarder.

“Ik ben een stukje zwaarder geworden door de alle krachttraining. In het begin voelde ik me een beetje langzaam, eerlijk gezegd. Ik moest op het veld wennen aan mijn nieuwe lichaam en na anderhalf jaar niet voetballen, moest ik mijn 'snelle voeten' weer inslijpen,” aldus Boilesen. Het ging lange tijd allemaal een stuk langzamer voor hem en het opschakelen kostte wat tijd. “Als je meer traint, word je scherper en raak je ook weer wat kilo's kwijt. Er blijft netto geen tien, maar zeven kilo extra spiermassa over. Die extra fysieke kracht kan ik gebruiken in duels en ik ben minder snel moe.”

Boilesen zat eind vorig seizoen bij de selectie voor de uitwedstrijd tegen FC Groningen, maar een invalbeurt was voor Frank de Boer eigenlijk geen optie. “Nico moet eerst helemaal vrij worden in zijn hoofd,” vond de trainer. De vakantie heeft hem goed gedaan, al kan het natuurlijk altijd nog beter. Even het hoofd leegmaken op het strand en dan vol goede moed flink aan de bak. Acht keer 60 meter sprinten tijdens een oefening is na bijna drie weken voorbereiding geen probleem.

Wat is het verschil tussen wel of niet vrij zijn in je hoofd? Het is het beste Boilesen zelf het woord te geven. “Als linksback moet ik doordekken. Dit betekent dat je veel ruimte in je rug hebt. Voor de vakantie durfde ik niet helemaal door te dekken. Ik bleef een beetje achterin staan. Als ik doorliep, bestond de kans dat ik 40 meter moest sprinten. Daar was ik nog niet helemaal klaar voor, vond ik zelf. Ik sprintte liever 25 meter, maar dat beperkte mijn spel en ik maakte het de rechtsvoor gemakkelijker. Die kreeg de bal ingespeeld en kwam een-op-een tegenover mij te staan. Ik dekte de rechtsbuiten van RKC veel korter. Als de bal nu in de diepte komt en ik moet er achteraan, durf ik 40 meter vol te sprinten.”

De uitleg is nog niet klaar. Er is een groot verschil tussen aanvallend of verdedigend sprinten. Boilesen vervolgt: “Als ik vooruit moet sprinten om een voorzet te geven, bepaal ik grotendeels wat er gebeurt. Verdedigend sprinten is heel anders. Ik moet anticiperen. Op de bal, op mijn tegenstander. Dan kwam ik uit de controle over mijn been. Dat was precies het moment waarop het vijf keer fout ging en zoiets zit in je achterhoofd. Als je dat kunt overwinnen en je lichaam merkt dat er niets fout gaat, ga je minder nadenken. Tegen RKC moest ik plots veertig meter verdedigend sprinten. Achteraf dacht ik er pas over na: wat gebeurde hier? Dat is mooi, je bent er dan overheen. Ik maakte me er niet vooraf druk om, maar dacht er achteraf pas aan.”
pi_129059949
7kg gepakt, die Nicolai.

Goed om te horen.
pi_129150405
Ik heb het niet gezien, maar Nicolai Boilesen schijnt gisteren een wereldpartij te hebben gespeeld. Wordt een interessante concurrentiestrijd met Blind
pi_129150544
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 12:34 schreef Robs234 het volgende:
Ik heb het niet gezien, maar Nicolai Boilesen schijnt gisteren een wereldpartij te hebben gespeeld. Wordt een interessante concurrentiestrijd met Blind
Wereldpartij is wat overdreven maar het is gewoon een betere voetballer dan Blind. 1 op 1 kan hij zijn man uitspelen, techniek is uitstekend en voorzet ook.
pi_129152259
quote:
Boilesen richt zich op een wedstrijd per week

Het is bijzonder fijn om Nicolai Boilesen weer te zien dartelen over het veld. De Deen heeft zware tijden achter de rug, maar het geluk lacht hem weer toe en voetballen is hij ook nog niet verleerd. Het is alleen ook een kwestie van niet overmoedig worden.

De linksback was bijna twee jaar uitgeschakeld met een scheurtje in zijn hamstring. Keer op keer ging het weer mis. Dankzij de hulp van een Zweedse professor gaat het nu goed. Boilesen doet de gehele voorbereiding volop mee en speelt weer wedstrijden in het eerste van Ajax. Het is alleen onrealistisch om te verwachten dat-ie dit seizoen veertig of vijftig keer wordt opgesteld.

“Ik moet ook realistisch zijn. Ik kan wel roepen dat ik zondag speel en woensdag opnieuw, maar de komende maanden gaat het er nog steeds vooral om fit te blijven en zoveel mogelijk minuten te pakken,” vertelt Boilesen aan Ajax Life. “Ik kan misschien wel een keer twee wedstrijden kort achter elkaar spelen, maar dan moet ik daarna meer rust pakken en ervan bijkomen.”

Boilesen spreekt daarom geen doelstelling uit over het aantal wedstrijden dat hij dit seizoen wil spelen. Zoveel mogelijk natuurlijk, maar de technische en medische staf houden hem prima in de gaten en in goed overleg wordt een plan opgesteld. In eerste instantie tot de winterstop en daarna volgt een evaluatie.

Het dringt de vraag op of hij wel een concurrent is voor Daley Blind, die vorig seizoen tot Ajacied van het Jaar werd verkozen door de fans. “Natuurlijk zijn we concurrenten. Wanneer ik kan spelen, wil ik spelen,” vindt Boilesen. “Als de medische staf zegt dat ik een bepaalde wedstrijd in actie kan komen en ik sta vervolgens niet in de basis, dan ben ik op dat moment niet goed genoeg. Dat wil ik voorkomen.”

“Ik ga dit seizoen de veertig of vijftig wedstrijden niet halen en Daley moet ook spelen. Iedere keer wisselen is ook niet goed, ook niet goed voor het team. Ik heb er nog niet over gesproken met de trainer. Dat gaan we doen als we terug zijn in Amsterdam, met de medische staf erbij. Hopelijk word ik na de winterstop helemaal vrijgegeven.”

Een ding geeft Boilesen rust in zijn hoofd. Hij staat tot de zomer van 2016 onder contract bij Ajax. Het is dus niet zo dat hij de komende maanden zijn toekomst moet veiligstellen. “Het is voor mij geen kwestie van even opstarten en weer drie keer per week spelen. Dat zou dom zijn. Ik hoef me niet te haasten, maar ik leg mezelf wel wat druk op. Al heb ik ook geleerd om mezelf een beetje tegen te houden. Ik hou liever mezelf tegen dan dat ik een schop onder mijn kont krijg.”
pi_131038324
3e wedstrijd in 10 dagen gespeeld, allemaal 90 minuten ook. Hamstring nog steeds heel. _O_
pi_131045571
Nog wel ja. Als Blind fit is voor zaterdag dan geven we Boilesen maar eens een weekendje rust. Ook niet met Jong Ajax mee doen. Zou zonde zijn als zijn hamstring straks weer op begint te spelen wegens overbelasting.
pi_131045667
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:52 schreef Jochie1900 het volgende:
Nog wel ja. Als Blind fit is voor zaterdag dan geven we Boilesen maar eens een weekendje rust. Ook niet met Jong Ajax mee doen. Zou zonde zijn als zijn hamstring straks weer op begint te spelen wegens overbelasting.
Zaterdag Blind en dan Boilesen tegen Barcelona is prima ja, Blind komt ook net terug van een blessure.
pi_131049290
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:55 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Zaterdag Blind en dan Boilesen tegen Barcelona is prima ja, Blind komt ook net terug van een blessure.
Jasper

Denswill
Moisander

Serero
Andersen
Duarte
Bazoer

Fisher
Bojan
Hoesen

10 man
9-0


Boilesen tegen Barca inderdaad
pi_131156118
quote:
Boilesen verheugt zich op CL-hymne

Alsof hij strafwerk maakte terwijl zijn vriendjes buiten voetbalden. Zo ervoer hij de anderhalf jaar dat hij geblesseerd was. Maar die donkere dagen zijn voorbij voor Ajax’ langstzittende Deen. Nicolai Boilesen (21) over blessureleed, zijn positie, oranjegekte en Celtic Park.

Herstel

,,Het heeft lang geduurd, maar ik ben helemaal terug. Heb een heel goede voorbereiding gehad en inmiddels ook een aantal wedstrijden gespeeld. De laatste negen dagen zelfs drie. Een beetje veel, maar liever dat dan te weinig. Het maakt het leven een stuk leuker als je fit bent. Ik ben hier vier jaar geleden gekomen om te voetballen, niet om in het krachthonk te zitten. Een paar weken is niet erg, maar anderhalf jaar buitenspel is heel lang. Dan word je die hersteltrainingen behoorlijk zat. Alsof jij strafwerk maakt terwijl je vriendjes buiten voetballen. Kijk, ik wist dat ik weer fit zou worden, maar de vraag was wanneer. Het duurde en het duurde. Elke dag werd ik ongeduldiger. Gelukkig bleef de trainer vertrouwen in me houden. Dat deed me goed.’’

Basisplaats
,,Een halfjaar opbouwen. Dat is wat ik voor ogen heb. Natuurlijk wil ik graag een basisplaats, maar mijn concurrent Daley heeft het afgelopen seizoen heel goed gedaan. Zo eerlijk moet ik zijn. Misschien dat we ooit samen kunnen spelen, want ik kan ook op een andere positie uit de voeten. Links in het centrum, ja. Daar heb ik vaak gestaan in de A1. De ene week was ik linksback, de andere weer centrumverdediger. Het maakt mij niet uit waar ik sta. Wel denk ik dat veel mensen de switch onderschatten. Ze denken dat je als linksback makkelijk in het centrum kan spelen en andersom. Maar de verschillen zijn groot. Centraal achterin moet je iedereen neerzetten en verzorg je de opbouw. Jij bepaalt waar de bal heen gaat. Als linksback ben je meer een volger. Dan bepaalt iemand anders of je de bal krijgt. Op sommige momenten is dat niet prettig. Bijvoorbeeld als je ruimte hebt en de bal niet krijgt.’’

Denemarken
,,Ik de langst zittende Deen bij Ajax? Ja, nu je het zegt, dat klopt. Christian Eriksen is natuurlijk weg. Ik woon hier alweer vier jaar en ik moet zeggen dat ik me hier thuis voel. Als ik vanuit Denemarken weer terug ga naar Nederland, zeg ik dat ik naar huis ga, ook al heb ik daar mijn vrienden en familie. Hier heb ik mijn eigen plek. Wat scheelt is dat er bijna geen cultuurverschillen zijn tussen Nederlanders en Denen. Ze hebben dezelfde mentaliteit. Waar de vrouwen knapper zijn? Ha, in Denemarken. Je hoort mij niet zeggen dat ze hier niet knap zijn, maar daar zijn ze nog iets knapper.’’

,,Het zou geweldig zijn als we ons met Denemarken plaatsen voor het WK. We maken nog steeds kans op de tweede plek, al moeten we dan wel winnen van Italië. Een moeilijke tegenstander, maar zij zijn al geplaatst, hè. Misschien dat de trainer dan gaat experimenteren met zijn ploeg. Je weet het nooit. Maar goed, als we tweede worden, moeten we eerst nog de play-offs doorkomen. Lukt dat allemaal niet, dan ben ik fan van Nederland. Vooral omdat Daley, Ricardo en Kenneth in Oranje spelen. Tijdens het WK van 2010 heb ik zelfs op het Museumplein gestaan toen Nederland tegen Uruguay speelde in de halve finale. Iedereen droeg oranje kleding. Ik ook. Het was een groot feest. Heel bijzonder om mee te maken, die oranjegekte.’’

Champions League
,,Barcelona, AC Milan en Celtic; de namen zeggen al genoeg. We gaan het zwaar krijgen, maar het blijven zes mooie wedstrijden. Zelfs als we woensdag met 3-0 van Barcelona zouden verliezen. Als we onszelf in de spiegel kunnen aankijken en kunnen zeggen dat we er alles aan hebben gedaan, is het goed.’’

,,De uitwedstrijd tegen Barcelona vind ik de mooiste, maar ik heb ook zin in de trip naar Schotland. Celtic heeft een geweldig stadion en de supporters zijn bloedfanatiek daar. Ik heb altijd iets gehad met die club. Sowieso is elke wedstrijd in de Champions League bijzonder. Alleen al door de hymne, die ik als kind al hoorde. Geweldig. Maar vaak besef je pas na afloop hoe bijzonder het was, want op het veld ben je vooral geconcentreerd. Dan kun je niet met open mond om je heen gaan staren.’’
pi_132824553
quote:
Boilesen kan weer vooruitkijken

Vanuit het schijnbare niets stond hij in mei 2011 op het podium, om als basisspeler Ajax’ dertigste landstitel te vieren. Om niet lang daarna weer in het schijnbare niets te verdwijnen. Een hardnekkige hamstringblessure hield hem ruim anderhalf jaar aan de kant. Nu is de 21-jarige Nicolai Boilesen terug. Een monoloog van de Deense international.

,,Mijn begin bij Ajax was moeilijk. Ik kwam hier binnen met een knieblessure die ik anderhalve maand daarvoor had opgelopen bij Bröndby. De eerste drie, vier maanden kon ik niet voetballen, terwijl je je als nieuwkomer natuurlijk meteen wilt manifesteren. Helemaal omdat ik gekocht was en in de A1 ging spelen, hoofdzakelijk tussen jongens die hier jarenlang waren opgeleid. Dat bracht verwachtingen met zich mee. Zo van: als ze hem speciaal uit Denemarken hierheen halen, dan moet hij wel bijzonder zijn. Dan is het heel frustrerend als je jezelf niet kunt laten zien. Pas als je op het veld staat om te trainen en wedstrijden te spelen, word je volledig geaccepteerd door je ploeggenoten. Dat gaat nu eenmaal zo en dat moet ook, maar het is wel moeilijk als je zeventien jaar bent.”

Debuut

Het was 2 april 2011, we speelden met de A1 tegen Feyenoord, een belangrijke wedstrijd. Ik was aanvoerder, speelde centraal achterin. Ik werd gewisseld na zestig minuten. Dat verbaasde me, want ik had het gevoel dat het best lekker ging, maar kennelijk dachten ze daar aan de kant anders over, want waarom wissel je me anders? Ik ging met de pest in mijn lijf naar de kant. Daar kwam Dennis Bergkamp me vertellen dat ik gewisseld was omdat ik de dag erna op de bank mocht zitten bij het eerste, dat tegen Heracles speelde. Toen was ik natuurlijk alsnog blij met die wissel.”

,,Ik maakte me op voor een mooie ervaring, een middag indrukken opdoen. Maar dat liep een beetje anders. Daley Blind raakte na een minuut of veertig geblesseerd en ineens moest ik erin. Alsof het zo moest zijn. Vanaf dat moment ging alles heel snel met mij, in een alleen maar stijgende lijn. Ik stond de rest van het seizoen in de basis, waaronder die twee gekke wedstrijden tegen Twente. Eerst de bekerfinale, die we verloren na een 2-0-voorsprong. En een week later die waanzinnige wedstrijd hier, toen we kampioen werden.”

Door de pijn heen

,,Na de zomer ging het aanvankelijk ook nog lekker. Ik debuteerde zowel in de Champions League als de nationale ploeg van Denemarken. Tot 18 september 2011. In de wedstrijd tegen PSV liep ik een scheur op in mijn hamstring. De anderhalve jaar daarna ben ik eigenlijk alleen maar aan het revalideren geweest. Er is heel veel gebeurd in die periode. Ik heb niet stilgezeten, heb een paar keer aan een rentree mogen ruiken. Maar telkens begaf die hamstring het weer.”

,,Ik heb veel verschillende specialisten, artsen en fysiotherapeuten geraadpleegd. En ik heb veel verschillende manieren van revalideren geprobeerd, inclusief echt gekke dingen, alles om maar eindelijk weer fit te worden. Ze hebben stroomstootjes door mijn lijf gestuurd, terwijl ik met mijn voeten in het water stond. Er zijn naalden in mijn been gestoken; niet een beetje oppervlakkige acupunctuur, maar echt diep erin. Ik heb gerevalideerd met als uitgangspunt dat ik helemaal geen pijn meer mocht voelen, maar ook dat ik juist door de pijn heen moest trainen. Terwijl ik oefeningen deed, sloeg iemand op mijn been. Dat soort dingen doe je niet meteen op dag één van het revalidatieproces, je probeert het natuurlijk eerst op de ‘normale’ manier. Maar naarmate het steeds langer duurt, ga je toch zoeken naar iets dat wél werkt. Want als je negentien of twintig jaar bent, wil je er niet bij lopen als een man van zeventig. Je wilt niet telkens pijn voelen, nauwelijks de trap op kunnen lopen of je eigen veters kunnen strikken. Het was op een gegeven moment zo erg dat ik geen boodschappentassen meer mocht dragen, omdat dat mijn hamstring te veel belastte. Ik heb toen zo’n rolkoffertje moeten kopen, waar je oude mensen vaak mee ziet lopen. Daar liep ik dan mee door de supermarkt. Nu kan ik er wel om lachen, maar op dat moment was het echt heel vervelend.”

’Luie’ spier

,,Bijna een jaar geleden kwam ik in contact met een Zweedse professor die gespecialiseerd is in hamstrings, Carl Askling. Hij heeft de fout gevonden. De ene spier in mijn hamstring functioneerde niet goed. De andere spier moest alles overnemen en ik had die spier zo hard getraind, dat dat nog bijna helemaal lukte ook. Het enige wat ik niet kon, was een sprint van meer dan veertig meter trekken. Elke keer als ik dat deed, ging het weer fout en scheurde die spier weer in.”

,,Drie maanden lang heb ik heel intensief samengewerkt met Askling. Ik heb allerlei oefeningen gekregen, die ik dagelijks meerdere keren moest doen, met als doel die “luie” spier te activeren. Buiten, binnen, in het zwembad, ‘s ochtends vroeg, ‘s avonds laat, voordat ik ging slapen, als ik net wakker was. Alles om die spier te prikkelen. Normaal gebeurt dat automatisch, vanuit je hersenen. Bij mij werkte dat niet meer goed, omdat er al zo vaak schade aan die hamstring was geweest. Door het litteken konden de zenuwen het signaal niet meer doorgeven van mijn hersenen naar die spier.”

,,De meeste oefeningen doe ik nog steeds. Eén ervan wel vijf keer per dag, een andere om de drie dagen. Na een jaar weet ik ook niet beter meer, het hoort gewoon bij mijn dagindeling, zoals ik ‘s ochtends en ‘s avonds mijn tanden poets. Ik vind het niet vervelend, het heeft me immers gebracht waar ik zo graag weer wilde zijn: op het voetbalveld.”
pi_135684386
Briljante voetballer.
pi_135690249
Beter blijft hij nu lang heel, benieuwd wat hij kan als hij een reeks wedstrijden kan spelen.
Assassin stabs you in your back.
  zondag 19 januari 2014 @ 20:11:31 #71
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_135690332
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:40 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

En uit dat rijtje vind ik Veltman het minst, die moet dus echt Alderweireld niet opvolgen.

Bazoer is nog geen basismateriaal, reken ik niet mee.
Deze post is wel mooi
pi_135690589
quote:
10s.gif Op zondag 19 januari 2014 20:11 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Deze post is wel mooi
Helaas wel net iets minder mooi dan die 538 posts van jou over Boerrigter.

quote:
Boilesen: "Aan de bal is Ruiz lastig te bespelen"

Nicolai Boilesen had zondag de zware taak om Bryan Ruiz, door PSV voor een half jaar gehuurd van Fulham, onschadelijk te maken. De Deense linksback van Ajax slaagde daar zonder al te veel problemen in. Hoewel Ajax moeizaam aan het duel begon, won Boilesen de meeste duels van Ruiz en pakte zijn ploeg de drie punten.

Met name die drie punten zijn belangrijk, benadrukt Boilesen in gesprek met FCUpdate.nl. "We mochten blij zijn dat het halverwege 0-0 stond", blikt hij terug op de moeizame eerste helft van zijn ploeg. "We slaagden er niet in om goed druk te zetten en kwamen overal een stap te laat. PSV maakte daar goed gebruik van. Na rust deden we het beter en hebben we prima gespeeld. Of onze overwinning terecht was? Ach. Een gelijkspel had ook gekund", lacht hij. "Maar we hebben gewonnen, dat telt. Natuurlijk willen we het liefst winnen met mooi voetbal, maar dat lukte dit keer even niet."

Zelf stond Boilesen in de ArenA dus tegenover Ruiz, de man die in Eindhoven binnengehaald is om het kwakkelende team uit het slop te trekken. De oud-speler van FC Twente speelde niet slecht, maar Boilesen had de Costa Ricaan prima in de tang. "Ik had al twee keer eerder tegen hem gespeeld, in de bekerfinale en kampioenswedstrijd van het seizoen 2010/2011", herinnert de pas 21-jarige Deen zich.

"Nu hoorde ik een uurtje voor de wedstrijd dat ik tegenover hem zou staan. Natuurlijk wisten we wel dat hij mee zou doen, maar dat hij op rechts stond werd pas vlak voor de aftrap duidelijk. Wat ik dacht toen ik hoorde dat hij mijn tegenstander zou zijn? Ach, ik weet dat het een lastige speler is. Zeker als hij aan de bal is. Hij komt heel veel naar binnen, waardoor je als verdedigers goed met elkaar moet communiceren. Maar ik wist ook dat Ruiz me ook een aantal keer zou laten lopen, als ik mee naar voren ging. Zeker na rust, toen ons positiespel goed was, gebeurde dat een aantal keer", zegt hij.

Omdat Boilesen de zwakke plek van Ruiz, het meeverdedigen, zo veel mogelijk wilde benutten, ging hij met name na rust regelmatig mee naar voren. "Dat voelde ik uiteindelijk wel in mijn benen", lacht hij. "Het was ook een tijdje geleden dat ik een hele wedstrijd gespeeld had. Helemaal honderd procent ben ik nog niet, ik zit er tegenaan. In het laatste kwartier was ik wat vermoeid, maar het is lekker om weer eens negentig minuten in de benen te hebben. Nu wil ik vooral fit blijven. Voor de winterstop heb ik al twintig wedstrijden gespeeld, dat was na mijn blessureleed van de afgelopen jaren al meer dan we eigenlijk voor dit hele seizoen voor ogen hadden."
Zijn er al gifjes van zijn panna vandaag? Hij was weer lekker bezig vandaag.
pi_135691093
Hij kan beter linksbuiten gaan spelen.
  Forum Admin zondag 19 januari 2014 @ 20:28:58 #74
35723 crew  GGMM
pi_135691310
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 20:23 schreef Gramulanion het volgende:

Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 20 januari 2014 @ 01:08:03 #75
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_135705987
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 20:17 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Helaas wel net iets minder mooi dan die 538 posts van jou over Boerrigter.

[..]

Zijn er al gifjes van zijn panna vandaag? Hij was weer lekker bezig vandaag.
Zure sloot :')
pi_135707716
quote:
14s.gif Op zondag 19 januari 2014 20:28 schreef GGMM het volgende:

[..]

Heerlijke speler is het toch ook. Hopelijk kan hij nu fit blijven. _O_
pi_150853874
Waardeloze voetballer. :') En nog aanvoerder ook _O-
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_150853919
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 17:51 schreef j0rdiiii het volgende:
Briljante voetballer.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 17:24:58 #79
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_150854009
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA
RED ONS HENNIEGOD
pi_150854127
_O- _O- _O- _O-
pi_150854167
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:13 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dan zouden we naast de 2 beste keepers ook de 2 beste Linksbacks van de Eredivisie hebben. :7
Deze man verdient z'n eigen column _O_ Wat een inzicht
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  vrijdag 20 maart 2015 @ 17:37:10 #82
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_150854281
Het is wel leuk om terug te lezen
  Forum Admin vrijdag 20 maart 2015 @ 18:26:25 #83
35723 crew  GGMM
pi_150855646
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 17:31 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Deze man verdient z'n eigen column _O_ Wat een inzicht
Er staat duidelijk 'dan', uitgaande van een hypothetische situatie.

Leuk geprobeerd though. :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_150857414
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:26 schreef GGMM het volgende:

[..]

Er staat duidelijk 'dan', uitgaande van een hypothetische situatie.

Leuk geprobeerd though. :)
Bedankt eh.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  vrijdag 20 maart 2015 @ 20:23:17 #85
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_150860180
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 01:36 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Wat een baas _O_ Hij ziet er erg sterk uit _O_ Is wel echt een baasje, hoop echt dat hij fit blijft, dan wordt hij echt een geweldige speler. ^O^
Zelfs de beste users met het meeste voetbalinzicht maken dus wel eens een foutje :'( :'( :'(
Oh.
pi_150863172
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:03 schreef CaasS het volgende:
Het gaat echt gebeuren...Boilesen fit. _O_
Dat wordt dringen volgend seizoen met Boilesen, Bazoer, Veltman en Denswil erbij. _O_ Mooie tijden komen er aan.
pi_150894403
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:50 schreef hafcfan het volgende:
Deze man verdient gewoon geld met niks doen. _O_
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_150946624
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 17:18 schreef FireFox1 het volgende:
Waardeloze voetballer. :') En nog aanvoerder ook _O-
Precies. Ik vind het meer geschikt voor een Kapitein Iglo visstick reclame. Ik heb nooit begrepen wat Frank de Boer in hem zag/ziet.
  donderdag 2 april 2015 @ 13:10:06 #89
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_151291784
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 17:51 schreef j0rdiiii het volgende:
Briljante voetballer.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_154361930
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 01:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
Wat een baas _O_ Hij ziet er erg sterk uit _O_ Is wel echt een baasje, hoop echt dat hij fit blijft, dan wordt hij echt een geweldige speler. ^O^
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 16:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Die speelt Blind volgend seizoen uit de basis
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:03 schreef CaasS het volgende:
Het gaat echt gebeuren...Boilesen fit. _O_
Dat wordt dringen volgend seizoen met Boilesen, Bazoer, Veltman en Denswil erbij. _O_ Mooie tijden komen er aan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:13 schreef GGMM het volgende:
Dan zouden we naast de 2 beste keepers ook de 2 beste Linksbacks van de Eredivisie hebben. :7
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 17:51 schreef j0rdiiii het volgende:
Briljante voetballer.
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 06:28 schreef kurk_droog het volgende:
Heerlijke speler is het toch ook. Hopelijk kan hij nu fit blijven. _O_
Totaal niet mee eens.
  woensdag 15 juli 2015 @ 17:46:29 #91
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_154364908
Davy verveelt zich weer eens
Oh.
pi_154365055
typisch, die Ajax fans
pi_154365248
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 17:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
Davy verveelt zich weer eens
Mwha, ik vroeg mij het gewoon af.

Als ik jou bijvoorbeeld weer eens zie roepen dat Strootman, Wijnaldum en Depay niks zijn en jou dan zie geilen op Boilesen en Andersen, tovert dat een glimlach op mijn gezicht.
  woensdag 15 juli 2015 @ 18:10:15 #94
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_154365377
Strootman gaat niet meer de oude worden
RED ONS HENNIEGOD
pi_154365664
quote:
9s.gif Op woensdag 15 juli 2015 18:10 schreef PowerLoungen het volgende:
Strootman gaat niet meer de oude worden
Wordt hij nog lelijker dan?
  woensdag 15 juli 2015 @ 18:27:01 #96
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_154365745
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 18:24 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Wordt hij nog lelijker dan?
RED ONS HENNIEGOD
  woensdag 15 juli 2015 @ 18:32:53 #98
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_154365876
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 18:30 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Hij werktniet ;(
Voor mij wel
RED ONS HENNIEGOD
pi_154365900
quote:
9s.gif Op woensdag 15 juli 2015 18:32 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Voor mij wel
Misschien accepteert mijn pc geen Strootman gezicht meer. Anti virus he.
  woensdag 15 juli 2015 @ 18:42:25 #100
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_154366137
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 18:33 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Misschien accepteert mijn pc geen Strootman gezicht meer. Anti virus he.

hier nog 1
RED ONS HENNIEGOD
  woensdag 15 juli 2015 @ 18:42:58 #101
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_154366158
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 18:04 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Mwha, ik vroeg mij het gewoon af.

Als ik jou bijvoorbeeld weer eens zie roepen dat Strootman, Wijnaldum en Depay niks zijn en jou dan zie geilen op Boilesen en Andersen, tovert dat een glimlach op mijn gezicht.
Depay niks?

Dan heb je mijn posts niet goed gelezen. Ik vind Depay een toptalent :)

Wijnaldum en Strootman vind ik niks bijzonders nee.
Oh.
pi_154366250
quote:
9s.gif Op woensdag 15 juli 2015 18:42 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
hier nog 1
Nog steeds knapper dan Strootman
  woensdag 15 juli 2015 @ 18:49:19 #103
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_154366333
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 18:46 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Nog steeds knapper dan Strootman
RED ONS HENNIEGOD
  woensdag 15 juli 2015 @ 18:52:27 #105
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_154366438
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 18:50 schreef hafcfan het volgende:

[..]

_O- Broer van Ozil?
Denk het . Maar is Mesut de alien nu knapper dan Strootman ?
RED ONS HENNIEGOD
  woensdag 15 juli 2015 @ 18:52:29 #106
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_154366439
quote:
9s.gif Op woensdag 15 juli 2015 18:49 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Best baas als je er zo uitziet

Je kan iedereen laten schrikken wanneer je maar wilt
Oh.
pi_154366523
quote:
9s.gif Op woensdag 15 juli 2015 18:52 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Denk het . Maar is Mesut de alien nu knapper dan Strootman ?
Dit wint Srootman nipt
  woensdag 15 juli 2015 @ 18:56:48 #108
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_154366585
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 18:55 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Dit wint Srootman nipt
Ik geef het op
RED ONS HENNIEGOD
pi_154366679
quote:
9s.gif Op woensdag 15 juli 2015 18:56 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Ik geef het op
Zal Davy het woordje mad hebben geleerd toen Strootman bij psv speelde?
  woensdag 15 juli 2015 @ 19:04:24 #110
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_154366828
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 18:59 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Zal Davy het woordje mad hebben geleerd toen Strootman bij psv speelde?
Ook het zinnetje ''zij zijn groot en ik ben klein''
RED ONS HENNIEGOD
  zondag 24 januari 2016 @ 09:30:01 #111
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159349996
j0rdiiii waarom post je hier niet meer zo actief als eerst? Ik vind het jammer. Ik las jouw posts in dit topic altijd met zeer veel interesse.
  zondag 24 januari 2016 @ 10:34:16 #112
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_159350529
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 09:30 schreef Sunri5e het volgende:
j0rdiiii waarom post je hier niet meer zo actief als eerst? Ik vind het jammer. Ik las jouw posts in dit topic altijd met zeer veel interesse.
Wat vond jij van Veltman in de bekerfinale?
  zondag 24 januari 2016 @ 10:37:47 #113
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159350576
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 10:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Wat vond jij van Veltman in de bekerfinale?
Die discussie kan hier gevoerd worden:

VBL / Het Joël Veltman topic #3: Mister Nobody
pi_159350772
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 10:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Wat vond jij van Veltman in de bekerfinale?
Laatste bekerwedstrijd in De Kuip was hij goed. :)
pi_159350901
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 10:54 schreef Vasion het volgende:

[..]

Laatste bekerwedstrijd in De Kuip was hij goed. :)
Inderdaad. Net als van Beek tegen Psv. Veruit de twee beste Nederlandse centrale verdedigers.Toch zonde dat 1 van de 2 geen linkspoot is dan hadden we een centraal duo voor het Nederlands elftal om je vingers bij af te likken tot 2030.
pi_164040019
quote:
RC Genk hoopt op de komst van Nicolai Boilesen. De Belgen zouden zich volgens Het Nieuwsblad graag versterken met 24-jarige linksback, die transfervrij is sinds hij deze zomer uit zijn contract bij Ajax liep.
Nou jongens, zal hij zijn tomeloze arrogantie eindelijk aan de kant zetten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')