abonnement Unibet Coolblue
pi_119643015
121106_177156_Chinese-telefoons.gif
Als je een jaar geleden had gezegd 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes nog voornamelijk hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinige werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy versie van 2.2 of 2.3 zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig als je van plan bent een Chinese smartphone te kopen, dan ben jij degene die lachen kan!

Op de Chinese markt zijn de laatste jaren een aantal heel succesvolle spelers op het gebied van mobile telecommunicatie voor de consument opgestaan. Zo heb je bijvoorbeeld Meizu met de M9 , Xiaomi met de MI-One en Huawei met verschillende provider telefoons en de Ascend D1 Quad XL.
Omdat deze merken door hun marketing, R&D en het richten op de westerse markt ondertussen hoge prijzen hanteren staan er in China op dit moment verschillende nieuwe spelers op de Smartphone markt op die voor kleine prijzen grote telefoons kunnen aanbieden.

121106_177156_ejiayu.gif
Éen van deze telefoon fabrikanten die de laatste tijd redelijke successen boekt is Jiayu(Vertaling: Goede toestellen) . De telefoons die deze fabrikant aanbied kenmerkt zich door een hoge prijs/kwaliteit/spec verhouding.

Jiayu is het nieuwe succesverhaal voor mensen met een budget die veel bang-for-buck (waar voor hun geld) willen hebben. Wat bijvoorbeeld Ainol op tabletgebied is lijkt Jiayu te zijn op smartphone gebied.

Het bedrijf Jiayu is een bedrijf uit Shenzen dat is opgericht in April 2009. Sinds die tijd heeft het bedrijf zich gericht op het maken van R&D, productie en verkoop van mobile apparatuur. Het bedrijf heeft meer dan 800 mensen in dienst waaronder ruim 30 op de afdeling R&D. Er wordt door de R&D veel gelet op duurzaamheid .Het bedrijf heeft 2 productielocaties waar in totaal 10 productie lijnen zijn. Daarnaast zijn voor het testen en ontwikkelen 2 laboratoria in deze gebouwen aanwezig.
121106_177156_g123.gif

Jiayu G1:
De G1 was de eerste smartphone uit handen van Jiayu en had een singlecore Mediatek processor. Deze telefoon was vooral 13 in het dozijn maar had wel een degelijke kwaliteit en prijs voor dat moment.

Jiayu G2:
Na de komst van de G1 bracht Jiayu recentelijk de JY-G2, of kort: de G2 uit. Een dualSIM met dual-standby-principe 10.6mm slanke smartphone op Android 4.0 ICS.

SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een review van deze telefoon kan je hier vinden
Deze telefoon heeft een redelijk grote (Chinese) fanbase opgebouwd door zijn concurrerende prijs en vele extra's die voor weinig te verkrijgen waren. Daarnaast bleek uit reviews van de G1 dat de service en ondersteuning vanuit Jiayu zeer goed waren.

Jiayu G2S:
Inmiddels heeft de G2 al een upgrade gekregen. Deze upgrade heeft twee telefoons opgeleverd namelijk de G2S enG2S plus. De G2S moet inleveren op gebied van de Camera en werkgeheugen (verlaagd naar resp. 5 MP en 512MB). Maar dit wordt goed gemaakt door een scherpe prijs en Dualcore processor. De G2S plus is alles wat de G2 ook is maar dan met een Dualcore processor.
SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Door gelijktijdige aankondiging met de G3 is deze telefoon niet zo populair als de G2. Aangezien de G2S plus ongeveer de zelfde prijs heeft als de G3 is de verwachting dat de G2S/G2S plus bij het uitkomen van de G3 een prijsdaling krijgt. Hoe groot het verschil met de G3 zal zijn is niet bekend.

121106_177156_G3.gif
Momenteel gaat echter alle belangstelling uit naar de Jiayu JY-G3, ofwel de G3, die nu uit is.
Het design van deze telefoon is vooral op de Chinese budget/mid-end markt vernieuwend te noemen. Hierdoor lijkt de belangstelling in de G3 nog veel groter als bij de G2.

De afgelopen tijd is er een actie geweest voor het regelen van een coupon/speciale prijs voor Nederlanders en Belgen die belang hadden bij deze telefoon. Deze actie liet maar weer eens zien wat voor een aandacht er is voor deze telefoon. Het feit was dat er bijna 200 aanmeldingen zijn gekomen voor aankoop van deze telefoon! Helaas lijkt het er op dat deze winkel (lightake) geen vooraad binnenkrijgt en is daarom alle orders aan het cancellen. Naast de vraag vanuit Nederland wordt er internationaal veel over deze telefoon gesproken.

Aangezien in het Chinese webshop topic 90% van de posts over deze telefoon ging is besloten om Jiayu en met name de G3 een eigen topic te geven.

Looks:

Zoals gezegd zijn de looks van deze telefoon redelijk uniek. Zeker niet gekopieerd van een nieuw/populair toestel. De Jiayu G3 is te krijgen in dire verschillende kleuren. En aangezien een foto meer verteld als duizend woorden:
121106_177156_Source-images.png
121106_177156_overview.png
121106_177156_dikte.gif
121106_177156_720p.png

Specificaties:

quote:
Snelle MTK6577 Cortex-A9 1Ghz ducalcore processor
PowerVR SGX 531 GPU
1GB RAM
4.5'' 1280x720px mutlitouch IPS scherm
Gorilla glass
8 Megapixel camera (met LED flash)
0.3 Megapixel front-facing camera
(A-)GPS
WIFI b/g/n
Bluetooth 2.0 (EDR & A2DP)
FM-radio
MicroUSB
MicroSD slot (tot 64GB)
2750mAh uccu
Senors: Accelerometer, magnetic sensor, proximity sensor, light sensor
Dual-sim (dual standby - 2 sims gelijktijdig actief)
WCDMA: 850/900/1900/2100MHz
GSM: 850/900/1800/1900MHz

Software: Android 4.0.x

Gewicht: 158 gram
LxBxH: 135x65x10.8mm
Video's:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jiayu G3 FAQ
SPOILER: Een Chinese telefoon in Nederland? werkt dat?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Help, mijn paypal claim loopt af! wat nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verzenden:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Douane:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bestellen via MisterTao
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bestellen via AliExpress
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rooten en recovery?
https://docs.google.com/d(...)edSfGcQtF3mWsK9pRnXs

Lijst met taobao en aliexpress sellers
https://docs.google.com/s(...)5S3JVRmxkRzFPQ2xPTXc

121106_177156_info.gif
Officiële site Jiayu: www.ejiayu.com
Beste site om over updates te lezen: www.gizchina.com
Zie ook de laatste topics uit de Chinese Webshops-reeks.
Informatieve site van Kris Amora: Jiayu G2 // Jiayu G3
pi_119643045
Nog maar een keer dan, DHL kwam langs net op het moment dat ik thuiskwam. Album: http://imgur.com/a/kICoG

//edit In NL verder niks betaald, het is declared als een media player van $22.
  maandag 26 november 2012 @ 17:11:38 #3
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_119643523
Volgende week ben ik in Hong Kong. Wat zou dan op dit moment (of op korte termijn) de beste smart-phone zijn die ik daar zou kunnen halen!?
pi_119643801
quote:
99s.gif Op maandag 26 november 2012 17:11 schreef Yi-Long het volgende:
Volgende week ben ik in Hong Kong. Wat zou dan op dit moment (of op korte termijn) de beste smart-phone zijn die ik daar zou kunnen halen!?
Wat is je budget? :P
De beste telefoon is een van die quadcore phones..
(Zie ook de OP van DIG / Chinese Smartphones #9 - Waar inmiddels iedereen er al eentje heeft?)
pi_119643878
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:54 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

Wel een beetje gek toch. "Iedereen" heeft die gebruikt.... of kun je specifiek laten zien welke je hebt gebruikt?
Ik weet niet of iedereen een update heeft uitgevoerd, vooral na de melding van dj_ko dat hij zijn toestel heeft gebricked.
Je hebt maar twee soorten. Eentje waarbij je gebruik moet maken van een update bestand en de tweede die met behulp van Smart Phone Flasher geupdate moet worden. Die laatste is ook wat ik gebruikt heb en dj_ko ook.
pi_119644640
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:21 schreef Diablo_GT het volgende:

[..]

Ik weet niet of iedereen een update heeft uitgevoerd, vooral na de melding van dj_ko dat hij zijn toestel heeft gebricked.
Je hebt maar twee soorten. Eentje waarbij je gebruik moet maken van een update bestand en de tweede die met behulp van Smart Phone Flasher geupdate moet worden. Die laatste is ook wat ik gebruikt heb en dj_ko ook.
Klinkt logisch, kon jij ook helemaal niet meer in recovery mode komen?
pi_119644952
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 17:44 schreef dj_ko het volgende:

[..]

Klinkt logisch, kon jij ook helemaal niet meer in recovery mode komen?
Nee, heb hetzelfde probleem met de flashlight enzo. Wat je wel kunt doen is de boot.img en de uboot.img (zo heet die dacht ik) uit het update.zip bestand flashen middels SPF, dan gaat de flashlight uit en start deze ook op maar het scherm blijft zwart. Zo ben ik er dus achter gekomen dat het een G2 software is. Mijn PC herkent het nu als een G2.
pi_119645011
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:21 schreef Diablo_GT het volgende:

[..]

Ik weet niet of iedereen een update heeft uitgevoerd, vooral na de melding van dj_ko dat hij zijn toestel heeft gebricked.
Je hebt maar twee soorten. Eentje waarbij je gebruik moet maken van een update bestand en de tweede die met behulp van Smart Phone Flasher geupdate moet worden. Die laatste is ook wat ik gebruikt heb en dj_ko ook.
en ik ook.
pi_119645116
Mijn jiayu is ook binnen :D moest ¤25,- betalen maar kan ik nog mee leven
pi_119645179
Ik heb een custom rom draaien :)
CyanogenMod10 zegt de bootup, maar het is feitelijk een chinese aanpassing van de stockrom:

http://chinamobiles.org/s(...)overy-Tools-amp-ROMs

Daar gedownload. De laatste originele rom staat er ook, maar ik was erg benieuwd naar deze ;)
pi_119645208
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:53 schreef Diablo_GT het volgende:

[..]

Nee, heb hetzelfde probleem met de flashlight enzo. Wat je wel kunt doen is de boot.img en de uboot.img (zo heet die dacht ik) uit het update.zip bestand flashen middels SPF, dan gaat de flashlight uit en start deze ook op maar het scherm blijft zwart. Zo ben ik er dus achter gekomen dat het een G2 software is. Mijn PC herkent het nu als een G2.
Oke, kan je anders een zipfile ergens uploaden met alle juiste bestanden en een korte manual? ik zie door de bomen het bos eigenlijk niet meer...

Edit: of kan je ze via msn of skype oid sturen? :P
pi_119645526
Mooi, even flash tool gebruikt, had wel issues met de preloader driver (Windows 8...) maar even notebook booten en alles ging prima. Heb nu mooi CWM en rooted telefoon.

//edit Bij de files voor CWM zat ook een patched bootimg ofzo, is dat ergens goed voor? Heb alleen de EN recovery gebruikt. De instructies zegen wel dat je de bootimg moet backupen dus ik ga ervanuit ook flashen alleen het lijkt niet nodig te zijn.
pi_119647009
ik ben ook eigenlijk nieuw in het rooten e.d. van telefoon. is er ergens een duidelijke begrijpbare manual?
pi_119647139
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:55 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

en ik ook.
Hoe heb je het geupdate? Via de toestel of via smart phone flasher?
pi_119647351
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:56 schreef Diablo_GT het volgende:

[..]

Hoe heb je het geupdate? Via de toestel of via smart phone flasher?
flashtool.
bootloader en recovery. met bestandje uit de .zip uit de google doc van de OP.
dus die bestanden waren niks mis mee :)
pi_119647544
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:00 schreef G-NiLES het volgende:
Ik heb een custom rom draaien :)
CyanogenMod10 zegt de bootup, maar het is feitelijk een chinese aanpassing van de stockrom:
Wat voegt die custom rom dan toe na het rooten v/d G3? Want Chinese crap heb ik verwijderd met Titanium Backup.
mag het weten
pi_119647607
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:07 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Wat voegt die custom rom dan toe na het rooten v/d G3? Want Chinese crap heb ik verwijderd met Titanium Backup.
wat de duitsers zeggen:

http://chinamobiles.org/s(...)Tools-amp-ROMs/page2

geoptimaliseerde versie. hij voelt wel sneller aan en hij schijnt beter met de batterij om te gaan. zitten wat extra tweaks in en standaard een andere launcher (die ik niet gebruik).

krijg alleen de playstore niet werkend ;)
pi_119647820
Errug veel interesse in een G3. Hoeveel ben je daar uiteindelijk (best en worst case scenario) aan kwijt?
pi_119647898
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:14 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Errug veel interesse in een G3. Hoeveel ben je daar uiteindelijk (best en worst case scenario) aan kwijt?
zie OP, staat lijstje met sellers en prijzen.
Worstcase zal zo'n 250 dollar zijn/
pi_119647981
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:08 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

wat de duitsers zeggen:
.. geeft voor mij genoeg reden te passen voor deze rom. Veel dingen die nu prima functioneren doen dat niet in de custom rom. Plus alles in het Chinees, terwijl ik daar met mijn stock G3 geen last van had. Vind het dus wat te tricky voor nu, bovendien heb ik pas interesse zodra er iets neigt naar een echte CM10 rom. :)

quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:14 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Errug veel interesse in een G3. Hoeveel ben je daar uiteindelijk (best en worst case scenario) aan kwijt?
Aankoopprijs + verzendkosten omrekenen naar euro's x 1,21 = x + 12,50 inklaringkosten = worst case scenario.
Aankoopprijs + verzendkosten omrekenen naar euro's = best case scenario.
mag het weten
pi_119648177
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:18 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

.. geeft voor mij genoeg reden te passen voor deze rom. Veel dingen die nu prima functioneren doen dat niet in de custom rom. Plus alles in het Chinees, terwijl ik daar met mijn stock G3 geen last van had. Vind het dus wat te tricky voor nu, bovendien heb ik pas interesse zodra er iets neigt naar een echte CM10 rom. :)

[..]

Aankoopprijs + verzendkosten omrekenen naar euro's x 1,21 = x + 12,50 inklaringkosten = worst case scenario.
Aankoopprijs + verzendkosten omrekenen naar euro's = best case scenario.
Er staan meerdere custom roms daar die tegelijk besproken worden. Degene die ik nu draai is multilingual, gewoon Nederlands dus ook. Is een STUK sneller kan ik nu wel zeggen.
Enige wat dus nu nog niet werkt is Play Store maar ik denk dat ik daar wel ga uitkomen.
pi_119648330
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:23 schreef G-NiLES het volgende:

[..]
Degene die ik nu draai is multilingual, gewoon Nederlands dus ook.
Optimierte und angepasste Version des offiziellen Jiayu-ROM / 13.11.12. / 4.0.4?

Daar gewoon de zip van pakken en via CWM flashen?
mag het weten
pi_119648431
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:28 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Optimierte und angepasste Version des offiziellen Jiayu-ROM / 13.11.12. / 4.0.4?

Daar gewoon de zip van pakken en via CWM flashen?
Jah, wel ff een Nandroid backup maken in CWM, en daarna alles wipen + cache legen.

Nog geen luck met de playstore. Ik heb hem wel geinstalleerd maar crasht direct.
Heb wel een backup teruggezet van al mijn apps, misschien had ik eerst de playstore moeten installeren. Kun jij dat testen?

Dus direct na het flashen deze installeren?
http://www.androidfilehost.com/?fid=9390135922294521859


edit: wat ik nu ga testen is volledig opnieuw flashen (vergeet de dalvik-cache niet, onder advanced)
en daarna gapps van cyanogenmod installeren, en DAARNA pas met titanium backup mn favorietje appjes terugplaatsen.

[ Bericht 9% gewijzigd door G-NiLES op 26-11-2012 19:38:25 ]
pi_119648495
Iemand een linkje naar de goede preloader drivers voor windows 7? die bij jullie wel werken
de G3 blijft connecten/disconnecten als er geen batterij in zit

EDIT: Diablo_GT stuurt ze straks ook even per mail.
Maar mocht iemand ze nog standby hebben dan hou ik me aanbevolen :P
pi_119648929
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:31 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

Jah, wel ff een Nandroid backup maken in CWM, en daarna alles wipen + cache legen.

Dus direct na het flashen deze installeren?
http://www.androidfilehost.com/?fid=9390135922294521859
Nandroid backup heb ik al. De rest is vaste prik. En wat heb je aan 'com.android.vending_3.9.16.apk'? Wat doet dat? Want als het geen system app is, waarom heb je hem dan nodig?

quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:32 schreef dj_ko het volgende:
Iemand een linkje naar de goede preloader drivers voor windows 7? die bij jullie wel werken
de G3 blijft connecten/disconnecten als er geen batterij in zit
Dit heb ik gebruikt om handmatig de drivers goed te krijgen voor de preloader.
mag het weten
pi_119649009
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:42 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Nandroid backup heb ik al. De rest is vaste prik. En wat heb je aan 'com.android.vending_3.9.16.apk'? Wat doet dat? Want als het geen system app is, waarom heb je hem dan nodig?

[..]

Dit heb ik gebruikt om handmatig de drivers goed te krijgen voor de preloader.
vending is de google play store, maar die crasht waarschijnlijk.
Hopelijk lukt het idd om de cyanogen gapps te flashen na de custom rom.
pi_119649055
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:44 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

vending is de google play store, maar die crasht waarschijnlijk.
Hopelijk lukt het idd om de cyanogen gapps te flashen na de custom rom.
working on that one. en inderdaad, vending is playstore.

Geprobeerd, maar geen succes. Playstore crasht nu niet, maar kan geen verbinding maken met de server: "connection error . retry?"

edit: lag aan de google play services volgens google. Wil ik die dus instlaleren uit mn backup: verwijder k hem per ongeluk. :P
oke ik moet denk ik maar even terug naar mn oude rom :P

[ Bericht 15% gewijzigd door G-NiLES op 26-11-2012 20:01:42 ]
pi_119651973
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:44 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

vending is de google play store, maar die crasht waarschijnlijk.
Hopelijk lukt het idd om de cyanogen gapps te flashen na de custom rom.
de gapps werkt niet. De Play Store wordt geïnstalleerd, maar gmail, maps, etc niet.
Die lijken allemaal voor 4.1.1 te zijn.
Play Store kan ook geen verbinding maken.

Vooralsnog dus geen succes met deze rom + play store.
Ben weer terug naar m'n oude rom. Ik wacht even op de geoptimaliseerde versie van de laatste officiele rom.
pi_119652134
Die notification dropdown box whatever het heet heeft een paar van die handige "power control" dingen alleen kan je van die ook de settings aanpassen? Brightness bijvoorbeeld.
pi_119652480
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:16 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

zie OP, staat lijstje met sellers en prijzen.
Worstcase zal zo'n 250 dollar zijn/
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:18 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

.. geeft voor mij genoeg reden te passen voor deze rom. Veel dingen die nu prima functioneren doen dat niet in de custom rom. Plus alles in het Chinees, terwijl ik daar met mijn stock G3 geen last van had. Vind het dus wat te tricky voor nu, bovendien heb ik pas interesse zodra er iets neigt naar een echte CM10 rom. :)

[..]

Aankoopprijs + verzendkosten omrekenen naar euro's x 1,21 = x + 12,50 inklaringkosten = worst case scenario.
Aankoopprijs + verzendkosten omrekenen naar euro's = best case scenario.
Bedankt voor reacties ^O^

Is dit een betrouwbare site? http://www.jiayu.nl/koop-een-jiayu-g3/
Of raden jullie aan om zelf te gaan zoeken op webshops?
pi_119652642
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:52 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor reacties ^O^

Is dit een betrouwbare site? http://www.jiayu.nl/koop-een-jiayu-g3/
Of raden jullie aan om zelf te gaan zoeken op webshops?
forum.fok.nl is een betrouwbare site.
Nogmaals, zie de lijst met sellers en pik een blommige uit.
daarnaast, lees de OP en zie hoe je via mistertao moet kopen.
;)
pi_119653982
Op een Russisch forum is Android Jelly Bean verschenen! Zie hier.
Helaas is mijn Jiayu nog niet binnen :(
pi_119654172
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:42 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

de gapps werkt niet. De Play Store wordt geïnstalleerd, maar gmail, maps, etc niet.
Die lijken allemaal voor 4.1.1 te zijn.
Play Store kan ook geen verbinding maken.

Vooralsnog dus geen succes met deze rom + play store.
Ben weer terug naar m'n oude rom. Ik wacht even op de geoptimaliseerde versie van de laatste officiele rom.
sorry voor doublepost, maar ik kon het niet laten om nog even verder te proberen.

Het werkt nu dus: play store op de 'modificiert' rom.

Wat heb ik gedaan?
Titanium backup alle apps + systemdata (zet ook titanium backup op je sdkaart)
Boot in in recoverymode
Wipe data
Wipe cache
Wipe dalvik cache
Deze rom geinstalleerd (optimierte.. bla)
Reboot
Engels instellen :P
Play Store installeren via http://www.androidpolice.(...)-apps-list/#download deze link.
Play store starten en account linken (gaat fout)
Daarna play store en Google Services Framework restoren via Titanium Backup (die moet je weer even installeren)
Play store opstarten (gaat fout, crasht)
Account wissen via Settings > Accounts
Eventueel cache van Google Services Framework en Play Store wissen via Manage Apps > ALL APPS
Play store weer starten
Account koppelen
Win!
pi_119654245
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:19 schreef detper het volgende:
Op een Russisch forum is Android Jelly Bean verschenen! Zie hier.
Helaas is mijn Jiayu nog niet binnen :(
Google translate is er niet heel positief over:
Android 4.1.2 for CWM (not stable, it is not recommended to be installed)
pi_119654550
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:22 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

sorry voor doublepost, maar ik kon het niet laten om nog even verder te proberen.

Het werkt nu dus: play store op de 'modificiert' rom.

Wat heb ik gedaan?
Titanium backup alle apps + systemdata (zet ook titanium backup op je sdkaart)
Boot in in recoverymode
Wipe data
Wipe cache
Wipe dalvik cache
Deze rom geinstalleerd (optimierte.. bla)
Reboot
Engels instellen :P
Play Store installeren via http://www.androidpolice.(...)-apps-list/#download deze link.
Play store starten en account linken (gaat fout)
Daarna play store en Google Services Framework restoren via Titanium Backup (die moet je weer even installeren)
Play store opstarten (gaat fout, crasht)
Account wissen via Settings > Accounts
Eventueel cache van Google Services Framework en Play Store wissen via Manage Apps > ALL APPS
Play store weer starten
Account koppelen
Win!
Waarom gooi je gapps er niet overheen ?
pi_119654648
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:31 schreef glsf het volgende:

[..]

Waarom gooi je gapps er niet overheen ?
uiteraard gedaan/geprobeert, maar installeert alleen de market en die gaf daarna weer errors bij mij.
edit: heb nu de ICS versie van gapps gevonden. die ga ik zo ff flashen.
dan maar zonder backups werken.

[ Bericht 9% gewijzigd door G-NiLES op 26-11-2012 21:56:34 ]
pi_119656070
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:33 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

uiteraard gedaan/geprobeert, maar installeert alleen de market en die gaf daarna weer errors bij mij.
edit: heb nu de ICS versie van gapps gevonden. die ga ik zo ff flashen.
dan maar zonder backups werken.

Voor gapps moet je echt de bijbehorende versie gebruiken. Dus voor ics deze dus.
pi_119656111
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:01 schreef glsf het volgende:

[..]

Voor gapps moet je echt de bijbehorende versie gebruiken. Dus voor ics deze dus.
daar was ik ook achter. thanks :)
had ik wel iets eerder kunnen bedenken ook :|
pi_119656416
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:02 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

daar was ik ook achter. thanks :)
had ik wel iets eerder kunnen bedenken ook :|

Ik denk wel dat het misschien verstandig is om weer even bij het begin te beginnen.
Dus je rom opnieuw installeren
pi_119656666
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:08 schreef glsf het volgende:

[..]

Ik denk wel dat het misschien verstandig is om weer even bij het begin te beginnen.
Dus je rom opnieuw installeren
uiteraard gedaan.
Heb al meer dan 10x geflasht vanavond :)
alle combi's.;)
Zodat jullie het niet hoeven te doen.... :P
pi_119658380
Heb de telefoon ook eindelijk gefixed, et de juiste firmware.
pi_119659628
Camera update van G2 ook maar geflashed, kan placebo effect zijn maar het lijkt nu betere foto's te maken.
  dinsdag 27 november 2012 @ 00:31:56 #43
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_119662665
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:19 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Wat is je budget? :P
De beste telefoon is een van die quadcore phones..
(Zie ook de OP van DIG / Chinese Smartphones #9 - Waar inmiddels iedereen er al eentje heeft?)
Oh verrek, ik dacht dat dit het chinese telefoon topic was... :D

Ik zal hem daar even vragen. Thanks :)
pi_119665398
Grr MisterTao doet moeilijk over te terugstorten van mijn geld. Iemand ervaringen hiermee?
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
  dinsdag 27 november 2012 @ 09:35:55 #45
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119665704
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2012 08:29 schreef funky_fart het volgende:
Erg netjes van Lightake, volledige refund voor de G3 gekregen (60dagen<). Dus het zelfde bedrag in dollars als aan hen betaald. Of brengt paypal mij zelf nog iets in rekening voor deze 'bank transfer'?

Zo niet, dan ben ik er beter afgekomen dan verwacht. De dollar-euro koers is bovendien in m'n voordeel. Als paypal niet te veel woekert bij het terugbetalen naar mij ln bankrekening dan zou ik er theoretisch 2,80 ¤ op vóóruit zijn gegaan :-)

Maar goed, devaluatie en rentederving.... er zíjn betere beleggingen denkbaar ;-)
Ik quote even hier (het gaat toch over de G3 :) ). Ik heb ook mijn geld teruggekregen van LT, valt dus toch mee. Heb ik me druk gemaakt om eigenlijk niets, zoals gebruikelijk :+
Ik heb het geld overgemaakt, maar Paypal hanteert een wel zeer ongunstige koers. Ik heb geprobeerd om Paypal in dollar te laten overmaken, maar dat is niet gelukt. Dus nu heb ik ¤9 verlies. Jammer...

Nou ja, het geld is dus wel terug.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_119666357
@ikbenik: doet jouw tracking code het al? Die van mij nog steeds niet, zeker weer te ongeduldig :(
  dinsdag 27 november 2012 @ 10:23:49 #47
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119666683
Meestal krijg ik een server 500 error, die Chinezen zitten zeker allemaal tegelijk op die tracking site te kijken :(
Toch is het me gisteren heel even gelukt om te kijken, toen stond er "departure from outward office of exchange", de datum die erbij stond, was 25-11. Ik weet niet goed wat die melding betekent, of het nu pas daar ergens in een sorteercentrum ligt.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  dinsdag 27 november 2012 @ 10:32:41 #48
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119666894
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 10:23 schreef ikbenik het volgende:
Meestal krijg ik een server 500 error, die Chinezen zitten zeker allemaal tegelijk op die tracking site te kijken :(
Toch is het me gisteren heel even gelukt om te kijken, toen stond er "departure from outward office of exchange", de datum die erbij stond, was 25-11. Ik weet niet goed wat die melding betekent, of het nu pas daar ergens in een sorteercentrum ligt.
Dan is hij de 25e vertrokken uit China. Dat betekend dat hij nu ergens in het vliegtuig zit (tenminste die kans is groot).

Zou rond 1 december PostNL eens bellen of hij hier al is.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 27 november 2012 @ 10:37:45 #49
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119667017
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 10:32 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dan is hij de 25e vertrokken uit China. Dat betekend dat hij nu ergens in het vliegtuig zit (tenminste die kans is groot).

Zou rond 1 december PostNL eens bellen of hij hier al is.
Kijk, dat is nog eens leuk om te horen, dank je wel voor de info!
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_119667930
Ik heb ook mijn geld terug van LT, 10 euro verlies. Maar goed.

Status van de G3:

Nov 26, 2012 10:26:00 AM Status:Departure from outward office of exchange, Location:BEIJING

Momenteel dus onderweg naar NL denk ik. :)

[ Bericht 69% gewijzigd door Mandéra op 27-11-2012 11:26:29 ]
pi_119668382
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 10:23 schreef ikbenik het volgende:
Meestal krijg ik een server 500 error, die Chinezen zitten zeker allemaal tegelijk op die tracking site te kijken :(
Toch is het me gisteren heel even gelukt om te kijken, toen stond er "departure from outward office of exchange", de datum die erbij stond, was 25-11. Ik weet niet goed wat die melding betekent, of het nu pas daar ergens in een sorteercentrum ligt.
Welke site gebruik je? Die van CP zelf?

sao, packagetrackr & 17track kennen die van mij nog steeds niet...
  dinsdag 27 november 2012 @ 11:53:27 #52
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119668823
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2012 11:36 schreef groninge01 het volgende:

[..]

Welke site gebruik je? Die van CP zelf?

sao, packagetrackr & 17track kennen die van mij nog steeds niet...
Die van CP. Ik had een andere gebruikt, maar die opende uiteindelijk gewoon die van CP. Dat zal met de andere sites ook wel zo zijn, of ze openen de tracksite van CP, of ze gebruiken de data van de (overbelaste) server van CP. Ik probeer nu even 17track, maar die geeft na lang wachten toch een foutmelding.

Maar had je ook op 21 november een bericht gekregen van MisterTao dat de G3 was verzonden? Dan zal je pakje denk ik toch ook wel onderweg zijn?

Zie ginds komt het vliegtuig uit China weer aan. Hij brengt ons de JiaYu, ik zie het al staan al geeft CP niets aan ;)
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_119670239
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 11:53 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Die van CP. Ik had een andere gebruikt, maar die opende uiteindelijk gewoon die van CP. Dat zal met de andere sites ook wel zo zijn, of ze openen de tracksite van CP, of ze gebruiken de data van de (overbelaste) server van CP. Ik probeer nu even 17track, maar die geeft na lang wachten toch een foutmelding.

Maar had je ook op 21 november een bericht gekregen van MisterTao dat de G3 was verzonden? Dan zal je pakje denk ik toch ook wel onderweg zijn?

Zie ginds komt het vliegtuig uit China weer aan. Hij brengt ons de JiaYu, ik zie het al staan al geeft CP niets aan ;)
MisterTao heeft em 21 november op shipped gezet dus dan issie hopelijk wel onderweg. Laten we hopen op een mooi sint kadootje...
pi_119672724
Yes vandaag verzonden ( shipped) :D Mistertao

vraagje: op welke site kan ik de tracking code gebruiken?
  dinsdag 27 november 2012 @ 14:16:58 #55
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119672828
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:14 schreef xfxxl het volgende:
Yes vandaag verzonden ( shipped) :D Mistertao

vraagje: op welke site kan ik de tracking code gebruiken?
->
quote:
Tracking
http://www.17track.net/IndexEn.html (17Track | Onsite multitrack)
http://www.17track.net/SingleEn.html (17Track | Single official)
http://intmail.183.com.cn/item/itemStatusQuery.do?lan=0 (China Post | CN)
http://app3.hongkongpost.com/CGI/mt/enquiry.jsp (Hong Kong Post | HK)
http://www.packagetrackr.com/ (Packagetrackr)
http://www.faranow.com/ (Faranow)
http://www.sao.cn/en/index/home.jsp (Sao)

[1] Het duurt een paar werkdagen voordat je trackingcode werkt (of alles ligt plat en doet het sowieso niet)
[2] Tracking is vrij onnauwkeurig/-berekenbaar en ga ervan uit dat je er weinig aan hebt
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119673004
Het duur 2 weken met China mail niet waar?
pi_119673090
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:21 schreef xfxxl het volgende:
Het duur 2 weken met China mail niet waar?
kan ook een maand duren
  dinsdag 27 november 2012 @ 14:25:20 #58
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119673154
Kan ook vijf dagen duren. :P Maar ga inderdaad uit van 10-21 dagen.
Duikt vanzelf wel een keer op. Eens navragen na drie weken, zorgen maken na een maand.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119673182
Is het naar België verzenden niet ietsje sneller? :p
pi_119673749
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:26 schreef xfxxl het volgende:
Is het naar België verzenden niet ietsje sneller? :p
Das ongeveer 2 uur sneller idd
_O-
pi_119673866
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:43 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Das ongeveer 2 uur sneller idd
_O-
Voor mij is dat veel xD

2 uur sneller met een nieuwe gsm of 2 uur later :p
pi_119674927
Ik verwacht mijn G3 in de loop van volgende week hier, laatste tijd heb ik alles met een dag of 10 binnen. Mits hij niet bij de douane blijft liggen uiteraard.
  Moderator dinsdag 27 november 2012 @ 17:00:19 #63
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_119678237
Van mij mag die nu binnen komen. Vanmiddag m'n htc legend laten vallen en de digitizer die ik al eens vervangen heb breekt bij de aansluiting af. Dus nu is die compleet nutteloos.
Toch de oude digitizer er weer terug in zetten ergens deze week dan als mijn G3 nog op reis is.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_119680158
Toch maar Trebuchet erop gezet, stock launcher was redelijk "meh" (kon niet vinden hoe je homescreen reduceert), Apex was heel clunky en dan blijft dacht ik Trebuchet over wat heel smooth werkt.

//edit Weet iemand nou al wat de November update veranderd? Wil best flashen maar als ik niet weet waar ik naar moet zoeken qua veranderingen schiet het niet op.
pi_119681068
Bij mij heeft LT netjes de betaalde 164,99 USD volledig teruggestort op mijn Paypal account. Hooguit dus wat verschil door de dollarkoers.

O, en ik zat buiten de 60 dagen! Ik heb dus niets gemerkt van eventuele kosten die LT gemaakt zou hebben of dat er na 60 dagen niet teruggestort kan worden op Paypal!
pi_119682945
Kijk eens aan, met dat nieuws maak je me heel blij :D. Ik had een mailtje gestuurd wanneer ze het zouden gaan terugstorten. Dit kreeg ik terug:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Word dus geregeld. Duurt alleen nog eventjes :)
pi_119683192
Ook ik heb netjes vandaag mijn geld terug gekregen van LT voor mijn G3..
pi_119683894
Jammer dat LT ze niet kon krijgen.
pi_119689540
Net de JiaYu G2 voor mijn broertje besteld bij http://www.ttmalls.com/jyg2-rom-4gb-black_p708.html
140 euro inclusief DHL verzending. Kan ik ook exact 140+21% belasting verwachten bij de douane of zetten ze er een lagere waarde op?
pi_119690382
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:37 schreef SNiPESH0TZ het volgende:
Net de JiaYu G2 voor mijn broertje besteld bij http://www.ttmalls.com/jyg2-rom-4gb-black_p708.html
140 euro inclusief DHL verzending. Kan ik ook exact 140+21% belasting verwachten bij de douane of zetten ze er een lagere waarde op?
G2 of een plus versie?
Staat overigens los van je vraag ;) Kost 21% over het bedrag dat ze schatten dat het waard is (vaak net wat lager) maar er komt wel iets van 10 euro aan inklaringskosten bij als er BTW op komt. Procentueel ga je dus wel over de 21% ben ik bang.
pi_119692340
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:38 schreef davedavy het volgende:
Jammer dat LT ze niet kon krijgen.
Bij LT had ik hetzelfde prijs betaald als bij Mistertao
pi_119693170
Is er een manier om zonder externe apps een screenshot te maken?
pi_119694170
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:54 schreef Creqaw het volgende:
Toch maar Trebuchet erop gezet, stock launcher was redelijk "meh" (kon niet vinden hoe je homescreen reduceert), Apex was heel clunky en dan blijft dacht ik Trebuchet over wat heel smooth werkt.

//edit Weet iemand nou al wat de November update veranderd? Wil best flashen maar als ik niet weet waar ik naar moet zoeken qua veranderingen schiet het niet op.
Heb nova launcher prime draaien, wel tevreden over, snel en goed aanpasbaar.

Toch was de snelheid met de "modificiert" rom beter. Maar ik krijg de calendar niet werkend in die rom :( heb hem zelfs al geprobeerd handmatig toe te voegen aan de zip, en dan nog wordtie niet geinstalleerd.

Ik weet niet precies wat de november update doet, kan hem voor de gein wel eens installeren, maar ben nog niet tegen bugs aangelopen.
pi_119694615
Oh ja, Nova was er ook nog. Compleet vergeten maar aangezien Trebuchet prima werkt zal ik dat wel zo laten, misschien Nova proberen op de Umi als die aankomt. Ik kijk zelf later wel even of google translate me aan een changelog kan helpen.
pi_119702651
Eindelijk succes :D.




Maar FastFox91 had bij dezelfde seller een dag later besteld en zijn order was al afgewezen zag ik in de sheet, dus denk niet dat anderen er nog wat aan hebben.
pi_119705500
Lucky ducky. Ook nog de zwarte. :9

En lol, een 3D bril!? 8)7 Ik ga ook nooit van huis zonder telefoon en 3D-bril. De ultieme combo.

Zo maar eens ff kijken naar nieuwe firmware en launchers. :@
RobertNL had laatst wel iets moois gevonden om je user interface te pimpen.

-edit- gefunden! http://mycolorscreen.com/popular/?os=android
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119705845
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:57 schreef shiznuts het volgende:
En lol, een 3D bril!? 8)7 Ik ga ook nooit van huis zonder telefoon en 3D-bril. De ultieme combo.
Je hebt niet gelezen over dat nieuwe 3D scherm in de G3's?
pi_119705896
Jaja, maar het nieuwe scherm is RealD, niet anaglyph. :9
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119706160
Heeft iemand trouwens de link voor een plek die updates host? Jiayu site is een beetje... vervelend. Ik had hem al een keer gevonden maar toen niet gedownload en nu ben ik hem kwijt =/
Was dacht ik een Russian site.
pi_119706949
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:18 schreef Creqaw het volgende:
Heeft iemand trouwens de link voor een plek die updates host? Jiayu site is een beetje... vervelend. Ik had hem al een keer gevonden maar toen niet gedownload en nu ben ik hem kwijt =/
Was dacht ik een Russian site.
http://chinamobiles.org/s(...)overy-Tools-amp-ROMs
hier staat het meeste.
pi_119707019
Ah bedankt, dan ga ik daar maar even op kijken.
pi_119707366
quote:
Hoe kan het eigenlijk dat ik deze site niet kan bezoeken, ik krijg de melding:
"Google Chrome ondervindt problemen bij het krijgen van toegang tot het netwerk.

Dit kan zijn omdat uw firewall of antivirussoftware ten onrechte denkt dat Google Chrome niet op uw computer thuishoort en daarom de internetverbinding blokkeert."
pi_119707388
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:57 schreef shiznuts het volgende:
Lucky ducky. Ook nog de zwarte. :9

En lol, een 3D bril!? 8)7 Ik ga ook nooit van huis zonder telefoon en 3D-bril. De ultieme combo.

Vergeet het zakje met konijn erop niet he _O-.
  woensdag 28 november 2012 @ 14:30:59 #84
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119710424

Silicone hoesjes ook onderweg. Zal binnenkort wel een lijstje posten met dubbele dingen die ik heb . Heb ook nog een aantal pakketjes onderweg waarvan het niet heel duidelijk is wat er precies aan in zit voor de Jiayu.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119710571
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:30 schreef RobertNL het volgende:
[ link | afbeelding ]
Silicone hoesjes ook onderweg. Zal binnenkort wel een lijstje posten met dubbele dingen die ik heb . Heb ook nog een aantal pakketjes onderweg waarvan het niet heel duidelijk is wat er precies aan in zit voor de Jiayu.
Dus je koopt dingen terwijl je niet weet wat het is...? Klinkt een beetje als geld verspilling.
  woensdag 28 november 2012 @ 14:41:45 #86
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119710790
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:35 schreef Creqaw het volgende:

[..]

Dus je koopt dingen terwijl je niet weet wat het is...? Klinkt een beetje als geld verspilling.
Ik heb:
http://www.jiayumobilesho(...)ge-for-jiayu-g3.html
2x onderweg. Nu lijkt het mij dat het alleen een bumper (randje) is, maar het kan ook een volledige zijn zoals hier boven.

Aangezien ik nog 8 dollar tegoed had op het MisterTao account waar ik de Neo mee kocht heb ik dat gebruikt voor deze hoesjes. (zat iets te ruim met de 10% bonus die ik bij de eerste deposit kreeg).

Daarnaast heb ik dus straks ook 4 extra screen protectors, wellicht kan ik daar ook nog iemand blij mee maken (todat ze er zelf een paar hebben gekocht).

Het was deze twee hoesjes kopen of het geld laten staan dus opzich is daardoor de versplling al iets minder :+.

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertNL op 28-11-2012 17:21:40 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119711203
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:30 schreef RobertNL het volgende:
[ link | afbeelding ]
Silicone hoesjes ook onderweg. Zal binnenkort wel een lijstje posten met dubbele dingen die ik heb . Heb ook nog een aantal pakketjes onderweg waarvan het niet heel duidelijk is wat er precies aan in zit voor de Jiayu.
is die besteld op Mistertao?

Kun je de link geven aub? :D
  woensdag 28 november 2012 @ 15:08:32 #88
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119711660
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:53 schreef xfxxl het volgende:

[..]

is die besteld op Mistertao?

Kun je de link geven aub? :D
U vraagt, ik draai:
http://www.mistertao.com/(...)tem-17342311104.html
''Black Silicone whole package to send high-definition film''

Die heb ik ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119714666


ben weer twee nieuwe roms aan het downloaden. Zoals je ziet met topsnelheden.
Ik heb een account gemaakt op ejiayu forum en Baidu Drive, daar is deze client ook van.
Zo blijftie in ieder geval een beetje stabiel lopen ipv standaard met de browser.
werkpc blijft vannacht aan, we zien het morgen wel :)

edit:
http://bbs.ejiayu.com/thread-351508-1-1.html
http://bbs.ejiayu.com/thread-349227-1-1.html

die twee

[ Bericht 22% gewijzigd door G-NiLES op 28-11-2012 16:42:11 ]
pi_119714810
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:28 schreef G-NiLES het volgende:
[ afbeelding ]

ben weer twee nieuwe roms aan het downloaden. Zoals je ziet met topsnelheden.
Ik heb een account gemaakt op ejiayu forum en Baidu Drive, daar is deze client ook van.
Zo blijftie in ieder geval een beetje stabiel lopen ipv standaard met de browser.
werkpc blijft vannacht aan, we zien het morgen wel :)
Lewa is een soort MIUI toch? :) Nice
pi_119714952
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:28 schreef G-NiLES het volgende:
[ afbeelding ]

ben weer twee nieuwe roms aan het downloaden. Zoals je ziet met topsnelheden.
Ik heb een account gemaakt op ejiayu forum en Baidu Drive, daar is deze client ook van.
Zo blijftie in ieder geval een beetje stabiel lopen ipv standaard met de browser.
werkpc blijft vannacht aan, we zien het morgen wel :)
Zijn die snelheden met Wi-Fi?
pi_119714957
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:31 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Lewa is een soort MIUI toch? :) Nice
LEWA OS idd ja.
Maarrrr, die stond ook al op dat duitse forum. Dit is een andere. met LewaOS recovery dacht ik.
pi_119715233
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:34 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Zijn die snelheden met Wi-Fi?
Ja, superkansloos chinese lijntjes.

Ik heb nu even op een server aangezet die 'dichter bij het vuur' zit, gaat nu 200kb/s.
pi_119715268
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:40 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

Ja, superkansloos chinese lijntjes.

Ik heb nu even op een server aangezet die 'dichter bij het vuur' zit, gaat nu 200kb/s.
^O^
pi_119715287
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:40 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

Ja, superkansloos chinese lijntjes.

Ik heb nu even op een server aangezet die 'dichter bij het vuur' zit, gaat nu 200kb/s.
Ergens is idd te weinig capaciteit :/
Dit heb ik heel vaak met Chinese en Russische sites
pi_119715355
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:41 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Ergens is idd te weinig capaciteit :/
Dit heb ik heel vaak met Chinese en Russische sites
zie ook mijn edit, voor welke roms het zijn.
Ik zal ze op een fatsoenlijke host zetten als ze klaar zijn.
pi_119715814
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:08 schreef RobertNL het volgende:

[..]

U vraagt, ik draai:
http://www.mistertao.com/(...)tem-17342311104.html
''Black Silicone whole package to send high-definition film''

Die heb ik ;)
Godverdekke heb ik juist met mijn laatste 5 dollar iets gekocht <.<

Hoeveel kost het dan in totaal met verzending en commisie?

2.24$ + ... ?
  woensdag 28 november 2012 @ 17:06:06 #98
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119716356
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:52 schreef xfxxl het volgende:

[..]

Godverdekke heb ik juist met mijn laatste 5 dollar iets gekocht <.<

Hoeveel kost het dan in totaal met verzending en commisie?

2.24$ + ... ?
1
2
3
4
5
6
product Price:                             $4.66   (2x $2.33)
Domestic Shipping:                         $1.60
International Shipping #regairmail (80gr): $2.25
Commission:                                $0.00
                                           _______ +
Total:                                     $8.51
Verzonden met tracking, helaas hebben ze geen optie zonder tracking meer zoals eerder.

[ Bericht 1% gewijzigd door RobertNL op 28-11-2012 17:21:08 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119721091
Hoi,
Heb sinds een paar weken de JiaYu g3. Alles doet het, behalve 3g.......Heb Telfort gebeld, die kunnen me niet verder helpen, alles zou het moeten doen. Iemand nog een tip? Instellingen staan goed. Wifi doet het verder prima.
  woensdag 28 november 2012 @ 19:10:17 #100
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119721213
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:07 schreef chinagirl75 het volgende:
Hoi,
Heb sinds een paar weken de JiaYu g3. Alles doet het, behalve 3g.......Heb Telfort gebeld, die kunnen me niet verder helpen, alles zou het moeten doen. Iemand nog een tip? Instellingen staan goed. Wifi doet het verder prima.
Je hebt dus de juiste APN van telfort toe gevoegd?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  Moderator woensdag 28 november 2012 @ 19:40:00 #101
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_119722658
En zit je simkaart in het juiste slot?

Mijne komt hopelijk volgende week binnen. Is het verstandig om er een custom rom op te zetten die ik hier voorbij zie komen of werkt de standaard rom prima?
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_119723012
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:40 schreef dud0r het volgende:
En zit je simkaart in het juiste slot?

Mijne komt hopelijk volgende week binnen. Is het verstandig om er een custom rom op te zetten die ik hier voorbij zie komen of werkt de standaard rom prima?
Dan maar gelijk weer ff een update over de g3 v5 signed rom die ik net heb gepost:
Draait snel, sneller dan stock, batterij lijkt wel oke te zijn, paar uurtjes gebruik nog maar.
Puntjes: ik vind de iconen die ze hebben gebruikt in de settings en dialer echt spuuglelijk, wie weet n welke apk dit verstopt zit? Dan haal ik ze wel uit de stockrom.
Er zat uiteraard chinese crap tussen, deze heb ik vooraf al weggehaald uit de rom.
De battery indicator geeft geen percentage, dit is handmatig te flashen, ook al gedaan.

Als iemand vraag 1 weet, dan zal ik rom even flashklaar maken zonder chinese meuk en uploaden...
pi_119726348
Zit als het goed is gewoon een dialer.apk tussen de systeem app,s :-)
pi_119730233
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:52 schreef tharonny het volgende:
Zit als het goed is gewoon een dialer.apk tussen de systeem app,s :-)
Oke dat s het proberen waard, enig idee over de icoontjes in de lijst met settings?
pi_119730762
quote:
Je hebt dus de juiste APN van telfort toe gevoegd?
Ik heb zelf niks toegevoegd/ingevuld. Bij "mobiele providers", "netwerken", heb ik KPN 3G geselecteerd. Hij herkent de simkaart verder wel, herkent en noemt Telfort als provider. Maar misschien bedoel jij nog iets anders? Heb gegoogled op APN en iets derg. heb ik ieg niet ingevuld, zou niet weten waar?
Heb sim in beide slots gestopt, maar 3g doet het in geen v beide.
pi_119731344
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 22:19 schreef chinagirl75 het volgende:

[..]

Ik heb zelf niks toegevoegd/ingevuld. Bij "mobiele providers", "netwerken", heb ik KPN 3G geselecteerd. Hij herkent de simkaart verder wel, herkent en noemt Telfort als provider. Maar misschien bedoel jij nog iets anders? Heb gegoogled op APN en iets derg. heb ik ieg niet ingevuld, zou niet weten waar?
Heb sim in beide slots gestopt, maar 3g doet het in geen v beide.
http://www.telfort.nl/mij(...)/handmatig-instellen
pi_119731989
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 22:09 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

Oke dat s het proberen waard, enig idee over de icoontjes in de lijst met settings?
Mijn fout, het is Phone.apk (voor de dialer)
Daarin staan alle icoontjes zoals 0 t/m 9 e.d. Voor het settings menu heb je gewoon Settings.apk nodig. Daar staan alle icoontjes in voor de settings
pi_119737068
Jeuzus, dhl doet veel in een nacht. Gister ochtend nog in hong kong en nu al op weg vanuit Amsterdam
pi_119737970
De mijne is ook onderweg *O* Werd alleen wat minder blij van het nieuws dat alleen 1 sim-kaart slot 3G ondersteunt, dat wist ik nog niet -O- Rot dat er nauwelijks goede dual-sim telefoons te vinden zijn..
  donderdag 29 november 2012 @ 09:06:04 #110
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119738054
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 09:00 schreef Intrepidity het volgende:
De mijne is ook onderweg *O* Werd alleen wat minder blij van het nieuws dat alleen 1 sim-kaart slot 3G ondersteunt, dat wist ik nog niet -O- Rot dat er nauwelijks goede dual-sim telefoons te vinden zijn..
Heb nog geen dualsim gezien die dat wel kan.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119738142
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 09:06 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Heb nog geen dualsim gezien die dat wel kan.
My point exactly. Eigenlijk slecht dat er geen goede dual-sim toestellen op de markt zijn. Buiten de Jiayu om zijn er slechts toestellen op Android 2.3 die uberhaupt dual-sim hebben, laat staan met 2 SIM-slots die 3G ondersteunen.
  donderdag 29 november 2012 @ 09:16:34 #112
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119738206
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 09:12 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

My point exactly. Eigenlijk slecht dat er geen goede dual-sim toestellen op de markt zijn. Buiten de Jiayu om zijn er slechts toestellen op Android 2.3 die uberhaupt dual-sim hebben, laat staan met 2 SIM-slots die 3G ondersteunen.
Oneens :). ZIjn meer dan genoeg toestellen met Android 4.x, dualcore, 1GB ram, dual sim ;) Maar geen 3G dualsim.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119738239
quote:
http://www.telfort.nl/mij(...)/handmatig-instellen
Heb alles gedaan zoals in de handleiding, enige wat er niet staat is APN-protocol. Staat nu 1pv4 aangevinkt, maakt dat nog iets uit? Kan nog kiezen tussen ipv6 of een combi van beide. O ja, en de Drager staat nu "niet gespecificeerd", daar kan ik nog LTE of eHRPD aanvinken. Relevant?
pi_119738290
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 09:16 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Oneens :). ZIjn meer dan genoeg toestellen met Android 4.x, dualcore, 1GB ram, dual sim ;) Maar geen 3G dualsim.
Toch jammer. Mijn vriendin woont in het buitenland en ik wil zowel in NL als in haar land mobiel kunnen internetten tegen niet-asociale tarieven. Lukt nu ook wel, maar alleen door SIM-kaarten te wisselen. Ach. Ben ik in ieder geval bereikbaar op beide nummers.
pi_119738336
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 22:44 schreef tharonny het volgende:

[..]

Mijn fout, het is Phone.apk (voor de dialer)
Daarin staan alle icoontjes zoals 0 t/m 9 e.d. Voor het settings menu heb je gewoon Settings.apk nodig. Daar staan alle icoontjes in voor de settings
Ik neem de opmerking over de snelheid weer terug ;) ik vind hem toch niet zo heel bijzonder, dus kga ff geen moeite steken in icoontjes vervangen. Straks nog even die LEWA rom proberen, ziet er ook wel leuk uit.

PS. de resources stonden in
system\framework\com.htc.resources\res\drawable-hdpi

edit: de LEWA rom heeft niet eens een calendar.apk. grrr. zelfde probleem als bij die andere (snellere) rom. Waarom hebben die chinezen geen kalenders nodig :P
pi_119738942
Joost mag weten wat er nou niet in orde was, het was toch iets in de diepe krochten vd APN-instellingen blijkbaar. Maar hij doet het! Erg bedankt :-D
  donderdag 29 november 2012 @ 10:58:35 #117
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119740574
Ik denk dat ik er morgen 3 thuis en 1 onderweg heb. Later meer :D

[ Bericht 98% gewijzigd door RobertNL op 29-11-2012 12:03:20 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119743273
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:58 schreef RobertNL het volgende:
Ik denk dat ik er morgen 3 thuis en 1 onderweg heb. Later meer :D
Jiayu's ?
  donderdag 29 november 2012 @ 12:34:25 #119
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119743397
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:30 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

Jiayu's ?
:Y , 1 nu in mijn hand, 1 thuis, 1 op het postkantoor (denk ik), 1 in china bij Mistertao (of net vertrokken).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119743502
handeltje gestart?
  donderdag 29 november 2012 @ 12:40:43 #121
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119743572
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:37 schreef G-NiLES het volgende:
handeltje gestart?
Nee, Lijkt op een foutje te berusten dit :D. Zoals aangegeven later even meer info ;)! Eerst even uitzoeken hoe en wat. Het lijkt er op dat ik er twee bijna graits heb...

Nee, ik geef ze niet weg :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119743937
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:40 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nee, Lijkt op een foutje te berusten dit :D. Zoals aangegeven later even meer info ;)! Eerst even uitzoeken hoe en wat. Het lijkt er op dat ik er twee bijna graits heb...

Nee, ik geef ze niet weg :P
Als je een overschot mocht krijgen aan G3's en je wilt van een iron gray af (hoeft niet perse gratis hoor :P ), heb ik misschien wel interesse. Mijn vrouw wil dan mijn zilveren misschien wel.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_119743957
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:40 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nee, Lijkt op een foutje te berusten dit :D. Zoals aangegeven later even meer info ;)! Eerst even uitzoeken hoe en wat. Het lijkt er op dat ik er twee bijna graits heb...

Nee, ik geef ze niet weg :P
Ik wacht met smart op het verhaal dat je hier over gaat vertellen.
pi_119743994
Heb 'm ook binnen (zwart) van bij Mixeshop. Wat me meteen opviel: in de linkerbovenhoek tussen display en alu-behuizing: lijmsporen. Maar die heb ik kunnen verijderen door er met een papiertje tussen te gaan.
Het scherm is een stuk beter dan dat van m'n Jiayu G2+ maar de reactiesnelheid is dan weer slechter: apps openen, switchen tss schermen duurt 2x zo lang als bij de G2+ maar dat had ik ook kunnen verwachten (G2+ scoort 6354 op Antutu).
En het is inderdaad een knoert van toestel, alsof er een Smeg in je broekzak zit ;)
pi_119744470
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:54 schreef Krisser het volgende:

En het is inderdaad een knoert van toestel, alsof er een Smeg in je broekzak zit ;)
Of ben je gewoon blij me te zien? :@
pi_119744671
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 13:09 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Of ben je gewoon blij me te zien? :@
I get that all the time nowadays.. ;)
  donderdag 29 november 2012 @ 13:22:29 #127
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119744872
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:53 schreef Creqaw het volgende:

[..]

Ik wacht met smart op het verhaal dat je hier over gaat vertellen.
Hoesjes besteld bij een shop, hebben ze er een Jiayu bij in gestopt _O- (heb het ondertussen kunnen checken, het zijn die orders). ^O^

39 dollar voor 2 stuks :9
inclusief: 2e batterij, extra lader, 2 screenprotectors, extra back cover en silicone hoesjes.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  Moderator donderdag 29 november 2012 @ 13:24:27 #128
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_119744942
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 13:22 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Hoesjes besteld bij een shop, hebben ze er een Jiayu bij in gestopt _O- (heb het ondertussen kunnen checken, het zijn die orders). ^O^

39 dollar voor 2 stuks :9
inclusief: 2e batterij, extra lader, 2 screenprotectors, extra back cover en silicone hoesjes.
Welke shop was dat?Want als ze dat soort fouten maken bestel ik daar wel een hoesje:P
Moet er toch nog 1 of meerdere bestellen met m'n over gebleven MisterTao tegoed.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  donderdag 29 november 2012 @ 13:26:11 #129
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119745015
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 13:24 schreef dud0r het volgende:

[..]

Welke shop was dat?Want als ze dat soort fouten maken bestel ik daar wel een hoesje:P
Moet er toch nog 1 of meerdere bestellen met m'n over gebleven MisterTao tegoed.
Het is niet bij misterTao.
Maar die fout maken ze vast niet weer hoor. Ze missen nu 2 toestellen valt vast wel op ;).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119746341
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 13:26 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Het is niet bij misterTao.
Maar die fout maken ze vast niet weer hoor. Ze missen nu 2 toestellen valt vast wel op ;).
Welke shop dan ? :D

link link? ^^

Ik moet ook nog een hoesje bestellen :D
pi_119746745
hij heeft het bij jiayumobileshop / antelife besteld
pi_119746995
Haha zou ik dat ook krijgen? :p

Als ik die silicon hoesje koop van 6 $ , een Jiayu bijzit :p

wat is verschil tussen Silicon Bumber case en hard thicken plastic?
pi_119748131
vandaag eerste aflever poging gehad voor de Jiayu. Was niet thuis. Nu laten omzetten naar postkantoor. Zaterdagmorgen kunnen we dus spelen :).

Zitten geen kosten op bij mij :)
Cashback? Check &lt;a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867"&gt;Spaarcentje&lt;/a&gt; of &lt;a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518"&gt;Shopbuddie&lt;/a&gt;
pi_119748269
NEEEEEEE, ik heb hem ook gemist
pi_119748886
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:19 schreef Majinster het volgende:
hij heeft het bij jiayumobileshop / antelife besteld
Ahaa, daar heb ik ook zo`n bestelling gedaan. Kijken of ik ook mazzel heb ;-)
pi_119749270
Is silicone of hard protective case beter?
pi_119749354
De silicon bumper beschermt alleen de randjes/hoekjes tegen stoten tegen tafels e.d. de hard protective cover beschermt in zekere mate je hele toestel (behalve het scherm uiteraard) tegen krassen en impacts.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119749831
Klote man, had een Jiayu G3 besteld, krijg ik vandaag alleen een hoesje binnen. }:| :{
pi_119750401
Dan zal ik wrs de protective case bestellen :D

Is van jiayumobileshop of antelife beter?
pi_119750437
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:24 schreef xfxxl het volgende:
Dan zal ik wrs de protective case bestellen :D

Is van jiayumobileshop of antelife beter?
is hetzelfde
pi_119755600
Lol, gister netjes mijn volledige bedrag teruggekregen, inclusief nogmaals het volledige bedrag als bonus :P
Toch maar even LT mailen, wel zo netjes.
pi_119755806
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:13 schreef tharonny het volgende:
Lol, gister netjes mijn volledige bedrag teruggekregen, inclusief nogmaals het volledige bedrag als bonus :P
Toch maar even LT mailen, wel zo netjes.
Nee joh, ze hebben ook gewoon extra terug gegeven voor het wachten, tijd is ook geld weet je =X

//edit De "G" simslot is toch voor 3G?

[ Bericht 4% gewijzigd door Creqaw op 29-11-2012 20:02:13 ]
pi_119757624
Nope G slot is voor GSM, je moet die ander hebben.

Mailtje gewoon gestuurd. Wel zo netjes. Kijken wat ze terug stuurt.
pi_119757694
Ah ok, "W" slot dus.
pi_119759004
Jeujjj m'n G3 leeft weer :) diablo_gt heeft hem met de juiste drivers nog kunnen reanimeren :D
Nu android maar eens verder uitvogelen :P
  donderdag 29 november 2012 @ 23:30:54 #146
389132 NachtZusterRon
Lach want het leven is mooi.
pi_119767381
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:43 schreef dj_ko het volgende:
Jeujjj m'n G3 leeft weer :) diablo_gt heeft hem met de juiste drivers nog kunnen reanimeren :D
Nu android maar eens verder uitvogelen :P
Feli! zal je wel erg blij mee zijn... verder met rooten denk?
pi_119771283
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:43 schreef dj_ko het volgende:
Jeujjj m'n G3 leeft weer :) diablo_gt heeft hem met de juiste drivers nog kunnen reanimeren :D
Nu android maar eens verder uitvogelen :P
Dus hoe heb je hem in de eerste plaats half gebroken dan?
  vrijdag 30 november 2012 @ 07:48:19 #148
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119771552
Gisteren even helemaal happy, stond de postbode met een pakje voor de deur. Dat leek wel heel veel op een pakje uit China! Dus snel openmaken, vol spanning kijken wat erin zit: blijkt het een zaklamp te zijn. Ik was helemaal vergeten dat ik die ook had besteld :')

Het wachten gaat dus nog wel even door, ik weet alleen niet of de levertijd van die lamp nog een indicatie kan vormen voor de levertijd van de G3. De lamp was 15 november verstuurd en gisteren dus aangekomen. Dus wie weet, als het consequent gaat (zal wel niet), zou de G3 er over een week moeten zijn (een mens moet blijven hopen ;) ).

[ Bericht 0% gewijzigd door ikbenik op 30-11-2012 08:13:33 ]
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_119772420
iemand last van de proximity sensor die bij kunstlicht de hele tijd aan het bijstellen is? (scherm licht donker, ietsje lichter ietsje donkerder...)
pi_119772490
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:07 schreef G-NiLES het volgende:
iemand last van de proximity sensor die bij kunstlicht de hele tijd aan het bijstellen is? (scherm licht donker, ietsje lichter ietsje donkerder...)
Yep dat is mij ook al opgevallen
pi_119772544
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:11 schreef aukemuis het volgende:

[..]

Yep dat is mij ook al opgevallen
welke firmware draai je?
pi_119772593
android 4.0.4
pi_119772612
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:17 schreef aukemuis het volgende:
android 4.0.4
da's je besturingssysteem ;)
check even in phone info. Cijfertje zoals:
build 20121025
pi_119772814
g3 20120921-181216
pi_119772817
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 06:52 schreef Creqaw het volgende:

[..]

Dus hoe heb je hem in de eerste plaats half gebroken dan?
was nieuwe rom aan het flashen waarna de usb verbinding eruit knalde.
Daarna kreeg ik met geen mogelijkheid de drivers meer aan de gang.

Heb alleen wat problemen met de wifi verbinding op het werk (WEP) hij krijgt maar geen IP-adres
pi_119773090
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:06 schreef secondant het volgende:
vandaag eerste aflever poging gehad voor de Jiayu. Was niet thuis. Nu laten omzetten naar postkantoor. Zaterdagmorgen kunnen we dus spelen :).

Zitten geen kosten op bij mij :)
Update: Gisteravond gaat om half negen de bel. Postbezorger met de vraag of hij het pakketje nog mag afleveren :) Natuurlijk. Had ik dus zomaar ineens mijn G3 binnen! En dat op mijn verjaardag. Hoe mooi wil je het hebben? Gisteravond dus mee zitten spelen en eerste indruk is echt een verademing ten opzichte van mijn Galaxy S. Toestel ziet er degelijk uit en het scherm is erg mooi. Geluid valt ook niet tegen bij Youtube.

Heb er nu een Simkaart van KPN (3G) en Telfort inzitten en werkt prima. Internet deed hij automatisch goed en taal was NL.

Kortom toppertje. Nu eens prutsen dit weekend met de camera e.d.
Cashback? Check &lt;a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867"&gt;Spaarcentje&lt;/a&gt; of &lt;a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518"&gt;Shopbuddie&lt;/a&gt;
  vrijdag 30 november 2012 @ 09:48:09 #157
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119773171
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:44 schreef secondant het volgende:

[..]

Update: Gisteravond gaat om half negen de bel. Postbezorger met de vraag of hij het pakketje nog mag afleveren :) Natuurlijk. Had ik dus zomaar ineens mijn G3 binnen! En dat op mijn verjaardag. Hoe mooi wil je het hebben? Gisteravond dus mee zitten spelen en eerste indruk is echt een verademing ten opzichte van mijn Galaxy S. Toestel ziet er degelijk uit en het scherm is erg mooi. Geluid valt ook niet tegen bij Youtube.

Heb er nu een Simkaart van KPN (3G) en Telfort inzitten en werkt prima. Internet deed hij automatisch goed en taal was NL.

Kortom toppertje. Nu eens prutsen dit weekend met de camera e.d.
Gefeliciteerd, dat is nog eens een mooi cadeau :Y
Wanneer had je 'm gekocht en wanneer was die verzonden? Ik zie het helaas nog niet in het document staan. Je hebt 'm door MisterTao laten verzenden met China Post?
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_119774162
Iemand ook wel eens problemen dat je apps voor de helft buiten het scherm vallen? (op een pc monitor heb je daar een mooi auto-alignment knopje voor)

is er ook zoiets op android?
pi_119774188
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:48 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, dat is nog eens een mooi cadeau :Y
Wanneer had je 'm gekocht en wanneer was die verzonden? Ik zie het helaas nog niet in het document staan. Je hebt 'm door MisterTao laten verzenden met China Post?
Nope heb hem niet via MisterTao besteld. Ik had al een order lopen bij MCBub en daar hebben ze hem uiteindelijk verzonden. Met Singapore post. 16 nov verzonden => 29 nov ontvangen.

Bij MisterTao heb ik het bij twee geprobeerd. Daar kreeg ik 2x een refund. Nu mijn geld laten terugboeken op mijn CC. Wel veel gezeik (wilt u niet wachten? Wilt niet een tablet enz enz). Maar voor mij is het nu eind goed al goed wat betreft het bestellen. Al riepen gisteren al twee mensen dat ze hem ook wilden toen ze hem zagen.
Cashback? Check &lt;a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867"&gt;Spaarcentje&lt;/a&gt; of &lt;a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518"&gt;Shopbuddie&lt;/a&gt;
pi_119775444
Ik heb een G3 ROM gefabriceerd voor FOK :)

Gebaseerd op de laatste officiële firmware (20121115)
LET OP! Geheel op eigen risico, ik bied geen ondersteuning, maar hier draait hij als een zonnetje.

Wat heb ik gedaan?

• Pre-rooted
• Recovery eruit gesloopt zodat je CWM behouden blijft
• Patched bootimage, voor root
• SU, dus geen SuperU meer
• Titanium Backup toegevoegd
• Alle chinese apps eruit
• Nova Launcher Prime toegevoegd, originele launcher ook te kiezen
• SwiftKey toegevoegd
• Default Engelse taal en Nederlandse locale
• CameraFix ingebouwd (update 13:26)

Wat moet je doen?

• Zorg dat je een recoverymod hebt geïnstalleerd waarmee je kunt flashen (zie OP voor linkje)
• Ik heb dus expres niks gedaan met recoverymode in deze rom, indien gewenst kan ik de clockworkrecovery wel meeinstalleren, maar dat laat ik in aan de gebruiker over :)
• Kopieer de rom naar je SD kaart
• Boot in Recoverymode
Maak een Nandroid backup!
• Wipe Data/cache
• Wipe Dalvik cache (onder advanced)
• Choose zip from SD-card
• Na het installeren even Titanium Backup starten en de permissies laten goedzetten (vraagt hij zelf om).

Screenshots
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel plezier.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door G-NiLES op 30-11-2012 13:28:06 ]
pi_119776224
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 11:20 schreef G-NiLES het volgende:
Ik heb een G3 ROM gefabriceerd voor FOK :)
Nice :) Wat zijn zoal de voordelen? Is ie sneller?
Zit de kalender e.d. er nog in?
pi_119776278
Yes die van mij is gister in Amsterdam gearriveerd. Hopen dattie morgen nog wordt bezorgd anders zal het wel pas dinsdag worden.

Wordt het toch nog een leuke sinterklaas dit jaar :)
pi_119776680
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 11:46 schreef Lamme. het volgende:

[..]

Nice :) Wat zijn zoal de voordelen? Is ie sneller?
Zit de kalender e.d. er nog in?
Voordelen:
Gestript, voelt wat sneller aan (komt ook door Nova Launcher)
Je hebt de laatste firmware ;)
Je hoeft niet te kloten met engelse taal/chinese apps
pre-rooted dus alleen recovery flashen en deze :)

Calender en de rest van het google pakket zit er nog in.

Wat ik nog kán doen:
een update.zip maken, zodat een unrooted gebruiker dit kan plaatsen en zónder CWM recovery kan rooten en recovery kan installeren.
Gevaar daar is dat als het misgaat (kan het me niet voorstellen) je dus niet meer terug kan naar een backup, behalve door de originele firmware te flashen met de flashtool.
Het flashen via recovery is toch wel wat safer en biedt altijd een way-out.
pi_119776944
Zit hier ook die update voor de camera in?
  vrijdag 30 november 2012 @ 12:23:00 #165
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119777243
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 11:48 schreef groninge01 het volgende:
Yes die van mij is gister in Amsterdam gearriveerd. Hopen dattie morgen nog wordt bezorgd anders zal het wel pas dinsdag worden.

Wordt het toch nog een leuke sinterklaas dit jaar :)
Je hebt contact gehad met PostNL? Als jij 'm krijgt, dan zal die van mij er ook wel aan gaan komen! Weet je al of je nog wat moet bijbetalen?

edit:
Ik zie het nu ook bij het tracken staan :)

quote:
Nov 29, 2012 6:34:00 PM Status:Arrival at inward office of exchange, Location:AMSTERDAM


[ Bericht 17% gewijzigd door ikbenik op 30-11-2012 12:29:06 ]
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_119777442
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:11 schreef aukemuis het volgende:
Zit hier ook die update voor de camera in?
Nee. Die zul je zelf even moeten flashen daarna.
Kan er niet helemaal wijs uit wát hij nou precies doet, dus dan durf ik het ook niet te integreren in het installscript.


nu ook met camerafix (link geupdate)

[ Bericht 5% gewijzigd door G-NiLES op 30-11-2012 13:26:18 ]
pi_119777721
Sinds 3 weken ben ik een gelukkige bezitter van de G3. Kan wel zeggen dat ik tevreden ben. Het enige probleem wat ik met mijn apparaat heb is dat ik bij telefoon gesprekken haast niet te horen ben ( toch ook wel belangrijk bij een telefoon...).
Ik heb niet het idee dat het aan de mic kan liggen maar denk eerder dat het een ruis/galm onderdrukking is.
Heeft iemand anders hier ook last van en is er een oplossing voor ?
pi_119778693
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:23 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Je hebt contact gehad met PostNL? Als jij 'm krijgt, dan zal die van mij er ook wel aan gaan komen! Weet je al of je nog wat moet bijbetalen?

edit:
Ik zie het nu ook bij het tracken staan :)

[..]

Ik heb wel al me RA nummer getweet naar PostNL maar daar heb ik nog niks op teruggehoord. Ik hoop echt dattie morgen nog wordt bezorgd hahaha...
  vrijdag 30 november 2012 @ 13:32:31 #169
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119778906
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:22 schreef groninge01 het volgende:

[..]

Ik heb wel al me RA nummer getweet naar PostNL maar daar heb ik nog niks op teruggehoord. Ik hoop echt dattie morgen nog wordt bezorgd hahaha...
Laten we het hopen. Het gaat toch snertweer worden, blijf ik tenminste thuis om het felbegeerde pakje in ontvangst te nemen ;) Ik heb ook maar een tweet gestuurd, we wachten af...
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_119779173
Die camerafix, wat is dat precies en waar kan je die krijgen zonder de hele rom te downloaden? Of is dat gewoon die G2 camera update?
pi_119779226
Hoe lang doet DHL er over om een pakketje te versturen? Hij staat al sinds woensdagavond op "zendinginformatie ontvangen" (vanuit Hong Kong). Versturen dat ding!
pi_119779251
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:45 schreef Intrepidity het volgende:
Hoe lang doet DHL er over om een pakketje te versturen? Hij staat al sinds woensdagavond op "zendinginformatie ontvangen" (vanuit Hong Kong). Versturen dat ding!
Dan heeft DHL er nog niks mee te maken, pakketje licht nog bij de verkoper of is onderweg naar DHL.
pi_119779324
Ik heb hem binnen!! Wat me opvalt is dat niet alles helemaal smooth is, ik geef de chineze troep de schuld dus eerst dat er af flikkeren
pi_119780264
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:43 schreef Creqaw het volgende:
Die camerafix, wat is dat precies en waar kan je die krijgen zonder de hele rom te downloaden? Of is dat gewoon die G2 camera update?
G3camera.zip maar die doet ook andere dingen (paar perfomance tweakjes)

Wederom te vinden op de duitse site die ik jou(dacht ik) al eerder had gegeven ;)

DIG / [Jiayu] G3 #16 - De Jiayu's stromen binnen!
pi_119782032
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:50 schreef ElmoFan het volgende:
Ik heb hem binnen!! Wat me opvalt is dat niet alles helemaal smooth is, ik geef de chineze troep de schuld dus eerst dat er af flikkeren
of je installeert mijn rom ;) die naar mijn eigen zeggen wel behoorlijk responsive is :)
pi_119782121
G-Niles, wat bedoel je precies met:

• Zorg dat je een recoverymod hebt geïnstalleerd waarmee je kunt flashen (zie OP voor linkje)

Moet je het toestel van te voren al rooten? ik heb een eenvoudige tutorial gezien via de pdanet methode mbv command prompt?

Ik krijg mijn telefoon als het goed is binnenkort dus wil me voorbereiden, met de sg2 ging rooten en roms eropzetten erg simpel maar dit is wellicht toch spannender.

Thnx!
pi_119782240
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:26 schreef flbderks het volgende:
G-Niles, wat bedoel je precies met:

• Zorg dat je een recoverymod hebt geïnstalleerd waarmee je kunt flashen (zie OP voor linkje)

Moet je het toestel van te voren al rooten? ik heb een eenvoudige tutorial gezien via de pdanet methode mbv command prompt?

Ik krijg mijn telefoon als het goed is binnenkort dus wil me voorbereiden, met de sg2 ging rooten en roms eropzetten erg simpel maar dit is wellicht toch spannender.

Thnx!
je hoeft niet van te voren te rooten, maar je moet een recoverymod installeren.

https://docs.google.com/d(...)edSfGcQtF3mWsK9pRnXs

hoofdstuk 1 dus alleen
pi_119782327
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:30 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

je hoeft niet van te voren te rooten, maar je moet een recoverymod installeren.

https://docs.google.com/d(...)edSfGcQtF3mWsK9pRnXs

hoofdstuk 1 dus alleen
1. Flashen Recovery dus?
pi_119782385
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:32 schreef flbderks het volgende:

[..]

1. Flashen Recovery dus?
:Y
Alternatief voor niet flashen:

http://chinamobiles.org/s(...)overy-Tools-amp-ROMs
zie Alternative: CWM-Recovery ohne Überschreiben der alten Recovery starten
Daarmee start je de recovery van een SD kaartje :)
pi_119782444
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:34 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

:Y
Great. ben benieuwd of jou rommeke flex werkt. nog enige aanpassingen aan je rom ? dus bv naast playstore erop ook bijna standaard proggies zoals whatsapp / ES File Explorer.

Wat zijn trouwens je algemene ervaringen van de phone. qua degelijkheid. en het bellen zelf bevalt ook prima ;)?
pi_119782519
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:36 schreef flbderks het volgende:

[..]

Great. ben benieuwd of jou rommeke flex werkt. nog enige aanpassingen aan je rom ? dus bv naast playstore erop ook bijna standaard proggies zoals whatsapp / ES File Explorer.

Wat zijn trouwens je algemene ervaringen van de phone. qua degelijkheid. en het bellen zelf bevalt ook prima ;)?
Wat er standaard opzit heb ik hierboven al genoemd. Als er veel interesse is kan ik ook wel nog wel een vollere rom maken, waar ook whatsapp etc al geinstalleerd zijn. Kun je overigens ook heel makkelijk zelf doen, APK's toevoegen aan de zip :)

Het bellen zelf bevalt eigenlijk het minst van de hele telefoon haha. Nog steeds niet erg duidelijk al heb ik het zojuist even zelf aan mogen horen door telefoon te ruilen en ik vond het meevallen. Weet niet hoe het buitenshuis is.
pi_119782594
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:38 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

Wat er standaard opzit heb ik hierboven al genoemd. Als er veel interesse is kan ik ook wel nog wel een vollere rom maken, waar ook whatsapp etc al geinstalleerd zijn. Kun je overigens ook heel makkelijk zelf doen, APK's toevoegen aan de zip :)

Het bellen zelf bevalt eigenlijk het minst van de hele telefoon haha. Nog steeds niet erg duidelijk al heb ik het zojuist even zelf aan mogen horen door telefoon te ruilen en ik vond het meevallen. Weet niet hoe het buitenshuis is.
Owkeej, ik wist niet dat de apk zo makkelijk toe te voegen waren, daar kan ik mezelf ook dus in verdiepen.

Maar ik las inderdaad meer mensen met microfoon problemen. Maar wat voor soort problemen ondervind jij dan met het bellen? is het wel nog te doen of is het gewoon slecht? ik wilde eigelijk niet een telefoon waarmee je vooral niet echt mee kan bellen :(
pi_119782819
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:41 schreef flbderks het volgende:

[..]

Owkeej, ik wist niet dat de apk zo makkelijk toe te voegen waren, daar kan ik mezelf ook dus in verdiepen.

Maar ik las inderdaad meer mensen met microfoon problemen. Maar wat voor soort problemen ondervind jij dan met het bellen? is het wel nog te doen of is het gewoon slecht? ik wilde eigelijk niet een telefoon waarmee je vooral niet echt mee kan bellen :(
Overigens is het simpelweg in data/app/ de apks toevoegen? dan is het wel erg eenvoudig. Installeert hij deze dan ook meteen of is dit achteraf werk? cool blackmarket erop ;) en swiftkey echt top proggie
pi_119782902
Ik krijg mijn Jiayu G3 binnen 2 weken.

Moet ik een ROM of ... op installeren?

Of ....
pi_119782974
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:48 schreef flbderks het volgende:

[..]

Overigens is het simpelweg in data/app/ de apks toevoegen? dan is het wel erg eenvoudig. Installeert hij deze dan ook meteen of is dit achteraf werk? cool blackmarket erop ;) en swiftkey echt top proggie
ah als ik verder lees op exotische forums kan ik het beter zetten in /system/app maar dan moeten de rechten wel goed staan. in de andere map installeert hij niet automatisch maar moet ik een script aanpassen?!
pi_119782987
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:48 schreef flbderks het volgende:

[..]

Overigens is het simpelweg in data/app/ de apks toevoegen? dan is het wel erg eenvoudig. Installeert hij deze dan ook meteen of is dit achteraf werk? cool blackmarket erop ;) en swiftkey echt top proggie
Jah, zo simpel is het. Als het system apps zijn(zoals bijv titanium) dan moet je ze in system/app toevoegen. Als het 'legit' apps zijn worden ze zelfs ook gewoon herkend door Google Play Store en kun je ze updaten.
pi_119782992
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:50 schreef xfxxl het volgende:
Ik krijg mijn Jiayu G3 binnen 2 weken.

Moet ik een ROM of ... op installeren?

Of ....
Er zit al een standaard ROM op, maar er zijn custom roms en deze draaien smoother bij mensen, op eigen risico natuurlijk ;)
pi_119783114
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:52 schreef flbderks het volgende:

[..]

Er zit al een standaard ROM op, maar er zijn custom roms en deze draaien smoother bij mensen, op eigen risico natuurlijk ;)
smoother van sneller of smoother van bepaalde apps :D
pi_119783153
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:54 schreef xfxxl het volgende:

[..]

smoother van sneller of smoother van bepaalde apps :D
ligt eraan welke rom maar als ik G-niles mag geloven bij hem beide:) loopt lekkerder en minder chinese rommel erop
pi_119783283
[quote]0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:55 schreef flbderks het volgende:

Ik heb geen enkele ervaring met ROM en gsm "prutse".

Moet ik dan die ROM ook op zetten of is dat teveel risico?
pi_119783345
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:58 schreef xfxxl het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 30 november 2012 15:55 schreef flbderks het volgende:

Ik heb geen enkele ervaring met ROM en gsm "prutse".

Moet ik dan die ROM ook op zetten of is dat teveel risico?
Als je gebruik wil maken van een custom rom ja dan loop je risico, teveel zal ik niet zeggen want ik deed het met mijn sg2 bijna wekelijks. als je er verstandig mee omgaat en de forums leest is er niets aan de hand :)
pi_119783463
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:59 schreef flbderks het volgende:

[..]

Als je gebruik wil maken van een custom rom ja dan loop je risico, teveel zal ik niet zeggen want ik deed het met mijn sg2 bijna wekelijks. als je er verstandig mee omgaat en de forums leest is er niets aan de hand :)
Hmmm zal wel zien als ik in handen heb :)

ben een snelle tevreden persoon :p

Straks is het weer kapot door mij <.<
pi_119783503
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:03 schreef xfxxl het volgende:

[..]

Hmmm zal wel zien als ik in handen heb :)

ben een snelle tevreden persoon :p

Straks is het weer kapot door mij <.<
Niet meteen je laten afschrikken, je word gewaarschuwd maar wil niet zeggen dat het altijd problemen geeft.
pi_119783656
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:04 schreef flbderks het volgende:

[..]

Niet meteen je laten afschrikken, je word gewaarschuwd maar wil niet zeggen dat het altijd problemen geeft.
Ok :) zal wel zien als ik hem in handen heb
pi_119784296
Nov 30, 2012 10:36:00 AM Status:Arrival at inward office of exchange, Location:AMSTERDAM _O_
  vrijdag 30 november 2012 @ 16:45:27 #196
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119784987
Scherm vastgezet met wat secondelijm. :7
Middagje een stapel boeken erop. Beetje bijpoetsen en klaar. :P As if it never happened.

Mijn LT-G3's, daarvan had ik bijtijds 1 gecanceld en al gerefund gekregen.
Nu ook de 2e refund rond. :) Netjes. Ik wilde eigenlijk nog op een SanDisk Ultra Class 10 UHS-I 32GB geheugenkaartje voordat ik er echt mee ga spelen, maar 't is al weekend en was nog niet bij de post. Misschien dan toch ff m'n Neo links laten liggen, maar ik ben er inmiddels wel een beetje gehecht aan geraakt, lekker ergonomische feel. Al is het IPS-scherm van de G3 vele malen mooier.

Moet nog altijd beslissen welke ik nu weg moet doen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119785070
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:45 schreef shiznuts het volgende:
Scherm vastgezet met wat secondelijm. :7
Middagje een stapel boeken erop. Beetje bijpoetsen en klaar. :P As if it never happened.

Mijn LT-G3's, daarvan had ik bijtijds 1 gecanceld en al gerefund gekregen.
Nu ook de 2e refund rond. :) Netjes. Ik wilde eigenlijk nog op een SanDisk Ultra Class 10 UHS-I 32GB geheugenkaartje voordat ik er echt mee ga spelen, maar 't is al weekend en was nog niet bij de post. Misschien dan toch ff m'n Neo links laten liggen, maar ik ben er inmiddels wel een beetje gehecht aan geraakt, lekker ergonomische feel. Al is het IPS-scherm van de G3 vele malen mooier.

Moet nog altijd beslissen welke ik nu weg moet doen.
Wat was er gebeurd dan???:O
pi_119785073
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:45 schreef shiznuts het volgende:
Scherm vastgezet met wat secondelijm. :7
Middagje een stapel boeken erop. Beetje bijpoetsen en klaar. :P As if it never happened.

Mijn LT-G3's, daarvan had ik bijtijds 1 gecanceld en al gerefund gekregen.
Nu ook de 2e refund rond. :) Netjes. Ik wilde eigenlijk nog op een SanDisk Ultra Class 10 UHS-I 32GB geheugenkaartje voordat ik er echt mee ga spelen, maar 't is al weekend en was nog niet bij de post. Misschien dan toch ff m'n Neo links laten liggen, maar ik ben er inmiddels wel een beetje gehecht aan geraakt, lekker ergonomische feel. Al is het IPS-scherm van de G3 vele malen mooier.

Moet nog altijd beslissen welke ik nu weg moet doen.
De Neo uiteraard, Jiayu heb je en langer op gewacht en zit er een beter scherm en (IMO) heeft een veel mooier design.
  vrijdag 30 november 2012 @ 16:51:27 #199
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119785177
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:47 schreef flbderks het volgende:

[..]

Wat was er gebeurd dan???:O
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:40 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Zie:
Aangedrukt:

Na een tijdje sluipt het 'opstaande schermrandje' er weer in:

The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119785214
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:51 schreef shiznuts het volgende:

[..]

[..]

Maar is dit door je eigen toedoen gebeurd ( val partij ofwat) of had je gewoon pech met dit toestel, heb je het hele bovenscherm eraf gehaald of heb je er gewoon secondelijm tussen gefrot?
  vrijdag 30 november 2012 @ 16:54:57 #201
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119785270
Dat laatste. Toen ik 'em ontving al.
Waren al eens zulke foto's verschenen, van anderen die dat ook hadden.
Lack aan quality control.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 09:28 schreef shiznuts het volgende:
[..]

-O- Ik merk wel dat het scherm linksboven een halve millimeter ofzo loskomt. ;(
Lang niet zo erg als dit hoor (voorbeeldfoto), maar toch:

Druppeltje speciale lijm ofzo?
Mespuntje ertussen, druppelske lijm ertussen mikken, aandrukken, boeken erop. Done.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119785318
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:54 schreef shiznuts het volgende:
Dat laatste. Toen ik 'em ontving al.
Waren al eens zulke foto's verschenen, van anderen die dat ook hadden.
Lack aan quality control.

[..]

Dat is kak, dus beetje eronder gedaan van de lijm, hoop dat de volgende batches dit probleem niet hebben :(
pi_119785731
Het schijnt niet aan batches te liggen, Jiayus van alle batches kunnen het hebben.
  vrijdag 30 november 2012 @ 17:30:20 #204
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119786401
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:09 schreef Creqaw het volgende:
Het schijnt niet aan batches te liggen, Jiayus van alle batches kunnen het hebben.
Problemen zijn met de latere batches wel veel minder aanwezig als met de eerste batch ;)!
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119786442
Dat is waar en volgenmij is het enige probleem dat echt gerelateerd was aan batches dat issue met scheve knopjes.

//edit Ik zie net dat de 15 Nov firmware pre-rooted is.
//edit Voor de lol gekeken wat er dan gebeurt als je Bin4ry's root many android er over heen gooit en result is geen GApps en Superuser vervangen door SuperSU.

[ Bericht 26% gewijzigd door Creqaw op 30-11-2012 17:54:20 ]
  vrijdag 30 november 2012 @ 18:02:39 #206
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119787219


_O-
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119787232
Mooie collectie, allemaal iron gray neem ik aan?
  vrijdag 30 november 2012 @ 18:04:25 #208
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119787268
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:02 schreef RobertNL het volgende:
[ link | afbeelding ]

_O-
Lucky son of a gun! :P _O- Nog altijd niet te geloven vind ik het. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119787276
Was dat nou bij die ene shop waarbij jij met een coupon ook nog die case met korting hebt weten te bestellen? :7
mag het weten
  vrijdag 30 november 2012 @ 18:09:14 #210
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119787376
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:04 schreef Joosie200 het volgende:
Was dat nou bij die ene shop waarbij jij met een coupon ook nog die case met korting hebt weten te bestellen? :7
Ja :7
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:03 schreef Creqaw het volgende:
Mooie collectie, allemaal iron gray neem ik aan?
Zwart :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:04 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Lucky son of a gun! :P _O- Nog altijd niet te geloven vind ik het. :D
Ik blijf het mooi vinden :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119787433
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:09 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ja :7
Nou, Sinterklaas is dan vroeg dit jaar bij jou _O- Goed bezig! *)
mag het weten
pi_119788545
Urgh, zo retarded. Dacht niet na en ging ervanuit dat alles micro sim gebruikt, nu zit er een micro sim vast in m'n Jiayu, tips om te removen?
  vrijdag 30 november 2012 @ 18:50:06 #213
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119788582
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:48 schreef Creqaw het volgende:
Urgh, zo retarded. Dacht niet na en ging ervanuit dat alles micro sim gebruikt, nu zit er een micro sim vast in m'n Jiayu, tips om te removen?
Ik heb hem met een punaise gedaan doen die van mij vast zat ;). Best wat kracht moeten zetten maar hij kwam er uit.

Heb zelf even zo'n omzet stukje gehaald bij de locale telefoon winkel.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119788649
Ah, crisis avoided. Pincent doet wonderen alleen nu hopen dat micro sim niet kapot is, heb er op zitten krassen met pincet...
pi_119788650
volgens mij staat deze nog niet vermeld hier:

G3 te koop bij www.banggood.com met actie code 'bgxmas' $204,40 free shipping
pi_119788805
Hm, W slot is prima maar in het G slot moest ik echt forcerend hard drukken om erin te drukken.

//edit Even benchmarks gedaan en vergeleken met Xperia P en de Xperia zat rond de 6700 en de Jiayu 5700 maar even om dit te nuanceren, in de Jiayu zit een shitty SD card die ik ooit bij het bus station op de grond heb gevonden (wel 8GB) dus dat heeft de read/write test niet ten goede gedaan.

De Xperia is 4 inch met qHD en de Jiayu heeft 4.5 inch met HD (Jiayu score was de helft van de Xperia op GPU gebied) dus dat zal ook wel wat hebben gedaan aan de scores.

Verder heb ik ook nog de microfoon getest, op tweakers waren er reports over slechte verstaanbaardheid voor de ontvanger maar dat is me niet opgevallen.

Heeft iemand trouwens al een Xperia fast charge technology charger geprobeerd? Of zit dat echt verwerkt in de Xperia telefoon en niet de charger? Zal wel fijn zijn als je met zo'n grote batterij snel kan chargen.

//edit Compleet randomly nog wat dingen uninstalled met Titanium en alles schijnt nog te werken. Weet iemand toevallig welke Mediatek dingen weg kunnen?

[ Bericht 44% gewijzigd door Creqaw op 30-11-2012 19:36:20 ]
pi_119790016
oops, quote ipv edit
pi_119792160
@ROBERTNL, nu maar wat extra simmetjes regelen ;-)
pi_119792174
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:02 schreef RobertNL het volgende:
[ link | afbeelding ]

_O-
Chansaar :D !!!

wat ga je ermee doen :D
pi_119793189
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:26 schreef Mandéra het volgende:
Nov 30, 2012 10:36:00 AM Status:Arrival at inward office of exchange, Location:AMSTERDAM _O_
location : Beijing ( China)

pffff <.<
pi_119793319
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:02 schreef RobertNL het volgende:
[ link | afbeelding ]

_O-
Een ruilen voor 15 bioscoopbonnen? :P
pi_119797845
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:30 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

je hoeft niet van te voren te rooten, maar je moet een recoverymod installeren.

https://docs.google.com/d(...)edSfGcQtF3mWsK9pRnXs

hoofdstuk 1 dus alleen
Ik krijg die rode balk niet. Volgens mij heb ik drivers niet goed geinstalleerd. Welke moet ik hebben. Ik hb gewoon pdanet geinstalleerd maar dat is vast niet genoeg.

Ik heb trouwens wel het idee dat het wat soepeler word nu ik hm wat meer heb gebruikt

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2012 22:34:59 ]
pi_119799216
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:57 schreef xfxxl het volgende:

[..]

location : Beijing ( China)

pffff <.<
Mijne was de 26ste op het vliegveld van Beijing en vandaag aangekomen in Amsterdam. Dus gaat nog best snel. :P
pi_119804219
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:59 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Mijne was de 26ste op het vliegveld van Beijing en vandaag aangekomen in Amsterdam. Dus gaat nog best snel. :P
Je geeft me leuke nieuws Mandera :D
pi_119805758
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:32 schreef ElmoFan het volgende:

[..]

Ik krijg die rode balk niet. Volgens mij heb ik drivers niet goed geinstalleerd. Welke moet ik hebben. Ik hb gewoon pdanet geinstalleerd maar dat is vast niet genoeg.

Ik heb trouwens wel het idee dat het wat soepeler word nu ik hm wat meer heb gebruikt
Je hebt ook nog de preloader drivers nodig.
pi_119806073
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 04:59 schreef Creqaw het volgende:

[..]

Je hebt ook nog de preloader drivers nodig.
maar die zaten bij pdanet to

edit: ok, met accu erin flasht ie hem wel (gele balk ipv blauw) maar ik kan maar 1 keer in recovery komen daarna. Zonder accu krijg ik of errors (vaak verschillende) Of als de rode balk klaar is staat please insert cable, maar die zit er de hele tijd in.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2012 09:43:38 ]
pi_119806273
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:22 schreef groninge01 het volgende:

[..]

Ik heb wel al me RA nummer getweet naar PostNL maar daar heb ik nog niks op teruggehoord. Ik hoop echt dattie morgen nog wordt bezorgd hahaha...
De NL track&trace is gekoppeld en de G3 wordt vandaag tussen 11:00 en 13:00 bezorgd!! :)
pi_119806802
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 08:27 schreef ElmoFan het volgende:

[..]

maar die zaten bij pdanet to

edit: ok, met accu erin flasht ie hem wel (gele balk ipv blauw) maar ik kan maar 1 keer in recovery komen daarna. Zonder accu krijg ik of errors (vaak verschillende) Of als de rode balk klaar is staat please insert cable, maar die zit er de hele tijd in.
Dat heb ik dus ook. Eenmalig in recovery dus doen we iets fout?
  zaterdag 1 december 2012 @ 10:52:09 #229
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119807307
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 09:08 schreef groninge01 het volgende:

[..]

De NL track&trace is gekoppeld en de G3 wordt vandaag tussen 11:00 en 13:00 bezorgd!! :)
Ik heb dan zeker iets verkeerds gedaan, helemaal geen bericht gekregen van PostNL :'(
Of ze bezorgen 'm ook vandaag, anders denk dat die toch bij de douane ligt.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_119807405
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 10:09 schreef lamjanus het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. Eenmalig in recovery dus doen we iets fout?
Hier lijkt ie het nu wel te doen. Nadat ik er een andere rom op heb geflashed.
pi_119807639
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 december 2012 10:59 schreef ElmoFan het volgende:

[..]

Hier lijkt ie het nu wel te doen. Nadat ik er een andere rom op heb geflashed.
Welke rom?
pi_119807795
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:15 schreef lamjanus het volgende:

[..]

Welke rom?
http://chinamobiles.org/downloads.php?do=file&id=736

Was hier ook al geprobeerd door G-niles als het goed is, alleen ik krijg playstore even niet werkend.
pi_119808503
Om play store werkend te krijgen heb ik gapps geflashed, ik hoop dat het voor jullie ook werkt.
pi_119809284
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 09:08 schreef groninge01 het volgende:

[..]

De NL track&trace is gekoppeld en de G3 wordt vandaag tussen 11:00 en 13:00 bezorgd!! :)
YESSS hij's binnen. Geen extra kosten hoeven betalen, mijn weekend kan niet meer stuk :)
pi_119809632
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:59 schreef Masoo het volgende:
Om play store werkend te krijgen heb ik gapps geflashed, ik hoop dat het voor jullie ook werkt.
Op de een of andere manier doet ie het weer, maar ik ga weer terug naar de originele versie
pi_119809717
G3 is aangekomen! Geen extra kosten en super snel bezorgd! 22 november verzonden, iets meer dan een week later in huis!

Meer info volgt, vandaag geen tijd meer.
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 13:02:49 #237
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_119809796
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:58 schreef Mandéra het volgende:
G3 is aangekomen! Geen extra kosten en super snel bezorgd! 22 november verzonden, iets meer dan een week later in huis!

Meer info volgt, vandaag geen tijd meer.
Dan hoop ik dat de mijne ook vandaag aan komt. Zelfde seller en verzenddatum enzo. :)
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  zaterdag 1 december 2012 @ 13:10:56 #238
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119809964
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:40 schreef groninge01 het volgende:

[..]

YESSS hij's binnen. Geen extra kosten hoeven betalen, mijn weekend kan niet meer stuk :)
Gefeliciteerd! Leuk om 'm zo in het weekend te krijgen :Y
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  zaterdag 1 december 2012 @ 14:32:48 #239
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119811731
Van mij is nu ook binnen en ook niets hoeven bij te betalen! *O*
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  zaterdag 1 december 2012 @ 14:46:41 #240
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_119812131
Jawoor.. de mijne is door lightake geannuleerd!! :S
pi_119812380
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 13:02 schreef dud0r het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat de mijne ook vandaag aan komt. Zelfde seller en verzenddatum enzo. :)
Ik hoop het voor je. :)

MisterTao is wel baas, 6 dollar als waarde op het pakketje zetten. :P
pi_119812760
Stom dat ik uiteindelijk weetikveelhoeveel euro aan de deur moet betalen.
Volgende keer ook maar mistertao gebruiken.
pi_119812789
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:55 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Ik hoop het voor je. :)

MisterTao is wel baas, 6 dollar als waarde op het pakketje zetten. :P
hahah 6 dollar als waarde :D

Chance dat ik ook bij zelfde seller heb gekocht ^^
pi_119818534
Even een vraag over de raw mogelijhkheid van de camera via Mobileuncle, ik heb daar al best wat mee geëxperimenteerd maar nog geen enkel bewerkings programma gevonden die het opent.
Wat hebben degene die daar wel succes mee hadden daar voor gebruikt?
Ik heb me helemaal suf gegoogled maar niets met succes.
pi_119818576
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 18:37 schreef Mehari het volgende:
Even een vraag over de raw mogelijhkheid van de camera via Mobileuncle, ik heb daar al best wat mee geëxperimenteerd maar nog geen enkel bewerkings programma gevonden die het opent.
Wat hebben degene die daar wel succes mee hadden daar voor gebruikt?
Ik heb me helemaal suf gegoogled maar niets met succes.
Je hoeft niet meer rauwe foto's te maken als je de camerafix zip hebt toegepast.
Toch?
pi_119818661
Die G2 update?
Ik heb nog steeds geen G3 maar wil wel wat met raw proberen met de diverse mtk telefoons die ik heb.
  zaterdag 1 december 2012 @ 18:48:12 #247
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119818841
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 18:41 schreef Mehari het volgende:
Die G2 update?
Ik heb nog steeds geen G3 maar wil wel wat met raw proberen met de diverse mtk telefoons die ik heb.
De enige manier voor raw is foto's via mobileuncle maken.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119818888
heeft iemand nog een korte beschrijving hoe je de camerafix erop zet?
pi_119818940
Dat weet ik, gebruik ik al meer dan een jaar, alleen nog nooit de raw bestanden kunnen openen.
Zelfs rawtherapee kent het niet.
pi_119818974
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 18:50 schreef Mehari het volgende:
Dat weet ik, gebruik ik al meer dan een jaar, alleen nog nooit de raw bestanden kunnen openen.
Zelfs rawtherapee kent het niet.
Irfanview opent ze wel denk ik.
http://www.irfanview.com/main_formats.htm
pi_119819035
Oh? Kan zijn dat de G3 bestanden anders zijn maar ook irfanview komt niet verder dan een grof plaatje
met vreemde kleuren, werkelijk elke variatie aan instelling geprobeert.
pi_119819051
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 18:54 schreef Mehari het volgende:
Oh? Kan zijn dat de G3 bestanden anders zijn maar ook irfanview komt niet verder dan een grof plaatje
met vreemde kleuren, werkelijk elke variatie aan instelling geprobeert.
http://www.xnview.com/en/index.html XnView dan? :P
Of geef een link naar een fotootje dan zoeken we er een programma voor..

Ik heb nog geen G3 dankzij PostNL inklaring..
pi_119819840
Nu recent zo'n dozijn verschillende viewers en converters geprobeerd en de meeste herkennen zelfs helemaal niets.
Ook nu XNview alleen een soort scambled plaatje.
Een header lijkt te ontbreken waarmee een foto programma het zaakje goed kan indelen.
Vandaar dat ik erg benieuwd was naar waarmee de G3 raw plaatjes geopend zijn.
pi_119827126
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 18:49 schreef dj_ko het volgende:
heeft iemand nog een korte beschrijving hoe je de camerafix erop zet?
Net zoals een rom.
Of hernoemen naar update.zip en dan op de originele manier als je geen recovery hebt.

Er is dus een g2cameraupdate.zip en een g3 camera.zip he. Beide doen iets anders, heb het verschil nog niet echt kunnen ontdekken in resultaat. Beide laten de fotos omgeveer tussen de 2 en 3 mb groot worden, en geven helderdere kleuren en meer scherpte(minder compressie) G3 camera.zip doet ook iets met beeldscherminstellingen en zet een aantal performance achtige instellingen. De g3 camera.zip zit geintegreerd in mijn rom.(zie boven)
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 23:11:09 #255
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_119827850
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:55 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Ik hoop het voor je. :)

MisterTao is wel baas, 6 dollar als waarde op het pakketje zetten. :P
FFFUUUU....
Was niet thuis toen het pakket aangeboden werd. Moet ik tot maandag middag wachten om het op te halen. :(
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_119834903
Ehm zie ik iets over het hoofd of staat er geen Settings -> Device -> Sound?!? Draai gewoon de stock rom van 20121010-121723

Waar kan ik me ringtone nu aanpassen?
  zondag 2 december 2012 @ 09:43:57 #257
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119835401
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 08:44 schreef groninge01 het volgende:
Ehm zie ik iets over het hoofd of staat er geen Settings -> Device -> Sound?!? Draai gewoon de stock rom van 20121010-121723

Waar kan ik me ringtone nu aanpassen?
Gaat via Settings -> Device -> Audio Profiles -> General
Daar zie je diverse instellingen staan voor ringtones e.d.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_119835416
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 08:44 schreef groninge01 het volgende:
Waar kan ik me ringtone nu aanpassen?
Precies mijn manco met de G3. Ik kon op geen enkele wijze een manier vinden om via settings de ringtone, geluiden voor sms te veranderen. Uiteindelijk maar de muziek app opgestart en de ringtone handmatig gekozen. Nadeel blijf ik vinden, dat je de volumes van de ringtones niet kunt beïnvloeden.

Edit: Audioprofiel is dus het kopje waar ze dat weggestopt hebben. Zat me rot te zoeken naar 'geluid' zoals op mijn Blade. Nuja, dank voor de vermelding ikbenik!

[ Bericht 5% gewijzigd door Joosie200 op 02-12-2012 09:51:50 ]
mag het weten
pi_119835516
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 09:43 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Gaat via Settings -> Device -> Audio Profiles -> General
Daar zie je diverse instellingen staan voor ringtones e.d.
Had ff door moeten tikken dus. Bedankt!!
pi_119838258
Deze is toch onwijs goedkoop, of zie ik nou iets over het hoofd?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 2 december 2012 @ 12:40:16 #261
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119838639
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 12:24 schreef tharonny het volgende:
Deze is toch onwijs goedkoop, of zie ik nou iets over het hoofd?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee hoor, die van mij was daar 174 dollar. :) (ex fee + shipping)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119840536
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 12:40 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nee hoor, die van mij was daar 174 dollar. :) (ex fee + shipping)
hoeveel heeft het in totaal gekost?
pi_119842565
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 11:20 schreef G-NiLES het volgende:
Ik heb een G3 ROM gefabriceerd voor FOK :)

Gebaseerd op de laatste officiële firmware (20121115)
blabla
Leuk dat je een FOK ROM fabriceert, maar hij is volgens mij echt niet gebaseerd op de laatste officiële firmware. Je kernel is van september, terwijl die van de laatste firmware van 15 november is.
pi_119842627
Iemand de nieuwe LewaOS rom geprobeerd van 30 november? :D

http://narod.ru/disk/6418(...)0V4%20Beta1.zip.html
pi_119845267
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 15:13 schreef Chris.nl het volgende:

[..]

Leuk dat je een FOK ROM fabriceert, maar hij is volgens mij echt niet gebaseerd op de laatste officiële firmware. Je kernel is van september, terwijl die van de laatste firmware van 15 november is.
Het is de laatste officiele van het jiayu forum geweest. Buildnummer eindigt op 1115 dus inderdaad 15 november. Er zit dus geen nieuwere kernel in dan die van sep 21. Ik heb niks aan dat buildnummer verandert :)
Kun jij iets anders laten zien?
pi_119845818
Departure from office of exchange, Location:CNBJSA (Belgium)

Omg dus ik moet die dan morgen krijgen? :D

( woon in belgië)
pi_119848049
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 17:02 schreef xfxxl het volgende:
Departure from office of exchange, Location:CNBJSA (Belgium)

Omg dus ik moet die dan morgen krijgen? :D

( woon in belgië)
* FastFox91 is jaloers
* FastFox91 wacht waarschijnlijk op zijn zesde refund.
pi_119848284
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:05 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

* FastFox91 is jaloers
* FastFox91 wacht waarschijnlijk op zijn zesde refund.
tryhard :P ik heb het al opgegeven na 1 week

heb je bij verschillende mistertao verkopers geprobeerd?
pi_119849109
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:05 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

* FastFox91 is jaloers
* FastFox91 wacht waarschijnlijk op zijn zesde refund.
oei oei :/
pi_119851000
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:05 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

* FastFox91 is jaloers
* FastFox91 wacht waarschijnlijk op zijn zesde refund.
Serieus je had hem bij dezelfde seller als mij moeten bestellen 2 weken geleden.
pi_119851302
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:36 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Serieus je had hem bij dezelfde seller als mij moeten bestellen 2 weken geleden.
Maar nu is die seller wel duurder , 190 $
pi_119851309
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:12 schreef Majinster het volgende:

[..]

tryhard :P ik heb het al opgegeven na 1 week

heb je bij verschillende mistertao verkopers geprobeerd?
6 verschillende.
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:36 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Serieus je had hem bij dezelfde seller als mij moeten bestellen 2 weken geleden.
Prijs van die seller was behoorlijk gestegen, nadat het voor mij mogelijk was om daar te bestellen. Daarnaast wilde ik toen nog niet de kleur zilver, maar dat maakt mij nu niet meer uit. :P Volgende week bij Alieexpress proberen, daar kan je makkelijker informeren of er stock is.
pi_119851824
Vraagje: Hoe kun je betalen?
Ik heb geen creditcard maar wel paypal.
pi_119852443
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:00 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Vraagje: Hoe kun je betalen?
Ik heb geen creditcard maar wel paypal.
MisterTao is geloof ik creditcard only.
pi_119852483
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:46 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Prijs van die seller was behoorlijk gestegen, nadat het voor mij mogelijk was om daar te bestellen. Daarnaast wilde ik toen nog niet de kleur zilver, maar dat maakt mij nu niet meer uit. :P Volgende week bij Alieexpress proberen, daar kan je makkelijker informeren of er stock is.
Ohja, kleur wilde je niet toen. Zilver ziet er best mooi uit hoor! Spreek uit ervaring hahaha. Straks nog even mee spelen.
pi_119852630
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:46 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

6 verschillende.

[..]

Prijs van die seller was behoorlijk gestegen, nadat het voor mij mogelijk was om daar te bestellen. Daarnaast wilde ik toen nog niet de kleur zilver, maar dat maakt mij nu niet meer uit. :P Volgende week bij Alieexpress proberen, daar kan je makkelijker informeren of er stock is.
Waarom dan niet bij uredeal voor $219 ?
pi_119852782
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:14 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Ohja, kleur wilde je niet toen. Zilver ziet er best mooi uit hoor! Spreek uit ervaring hahaha. Straks nog even mee spelen.
Is alles in orde met uwe Jiayu ? aangezien ik zelfde seller heb :)

Kreeg je een Case erbij ?
pi_119852942
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:17 schreef glsf het volgende:

[..]

Waarom dan niet bij uredeal voor $219 ?
Uredeal stond geloof ik bekend als niet 100% betrouwbaar, vanwege valse informatie oid (in dit topic)?
Daarnaast vond ik deze telefoon interessant vanwege de prijs van 165 dollar en ben eigenlijk bereid max 200 dollar uit te geven. Verder heb ik ook niet zo veel haast, maar ik zie het opzich wel gebeuren dat ik in februari alsnog $220 ervoor neerleg. :')
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:14 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Ohja, kleur wilde je niet toen. Zilver ziet er best mooi uit hoor! Spreek uit ervaring hahaha. Straks nog even mee spelen.
Zilver lijkt mij ook niet lelijk, maar de grijze lijkt mij toch mooier.
pi_119852952
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:21 schreef xfxxl het volgende:

[..]

Is alles in orde met uwe Jiayu ? aangezien ik zelfde seller heb :)

Kreeg je een Case erbij ?
Nee, er zit geen kees bij. Heb wel dat accessoires-pakket gekocht, met 1 bumper, 1 case en 2 screenprotectors + extra accu geloof ik. Binnenkort plaats ik hier foto's.
pi_119853228
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:25 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Uredeal stond geloof ik bekend als niet 100% betrouwbaar, vanwege valse informatie oid (in dit topic)?
Daarnaast vond ik deze telefoon interessant vanwege de prijs van 165 dollar en ben eigenlijk bereid max 200 dollar uit te geven. Verder heb ik ook niet zo veel haast, maar ik zie het opzich wel gebeuren dat ik in februari alsnog $220 ervoor neerleg. :')
Met paypal valt dat toch wel mee?
Mixeshop dan misschien een optie. Aliexpress gaat je ook niet meer lukken voor $200.
pi_119853776
Er zijn al +10 tweakers die bij Mixeshop hebben besteld en het binnen 3-5 dagen binnen hebbe gekregen. Anders kan je bij Aliexpress met iDeal betalen.
pi_119862806
Hm, mijn front camera doet het niet. Nouja, doet het wel maar het beeld is zo donker dat het gewoon zwart is en je moet het echt recht in een lamp houden om wat te zien. Enige camera related iets dat ik heb gedaan is de G2 update flashen, iemand zelfde probleem of is mijn front camera defect?
pi_119862855
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 16:46 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

Het is de laatste officiele van het jiayu forum geweest. Buildnummer eindigt op 1115 dus inderdaad 15 november. Er zit dus geen nieuwere kernel in dan die van sep 21. Ik heb niks aan dat buildnummer verandert :)
Kun jij iets anders laten zien?
Ja hoor, het is makkelijk te zien aan de hand van plaatjes.

De kernel die jij verspreid is gebaseerd op linux 3.0.13 en gecompileerd op 21 september. screenshot
De kernel in de laaste firmware van Jiayu is gebaseerd op linux 3.0.13 en gecompileerd op 15 november. screenshot

Ik zou toch denken dat Jiayu de kernel afgelopen november niet voor niets opnieuw gecompileerd heeft, anders kunnen ze die net zo goed onveranderd laten. Dat gebeurt wel vaker bij een firmware update.

Aangezien die november kernel in de laatste officiële firmware van Jiayu zit, denk ik dat jou FOK ROM hier niet helemaal op gebaseerd is. Snappu?

[ Bericht 1% gewijzigd door Chris.nl op 02-12-2012 23:34:34 ]
pi_119863361
Ik moet zeggen dat ik toch positief verrast ben over deze telefoon. Hij voelt gewoon heel goed aan, werkt snel, scherm is super, doet zeker niet onder voor een degelijk westers model. Ga hem vanaf morgen 'in het dagelijks leven' gebruiken. Zal ook wat foto's uploaden dan. :)
pi_119868924
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 23:26 schreef Chris.nl het volgende:

[..]

Ja hoor, het is makkelijk te zien aan de hand van plaatjes.

De kernel die jij verspreid is gebaseerd op linux 3.0.13 en gecompileerd op 21 september. screenshot
De kernel in de laaste firmware van Jiayu is gebaseerd op linux 3.0.13 en gecompileerd op 15 november. screenshot

Ik zou toch denken dat Jiayu de kernel afgelopen november niet voor niets opnieuw gecompileerd heeft, anders kunnen ze die net zo goed onveranderd laten. Dat gebeurt wel vaker bij een firmware update.

Aangezien die november kernel in de laatste officiële firmware van Jiayu zit, denk ik dat jou FOK ROM hier niet helemaal op gebaseerd is. Snappu?
Kernel (boot.img) staat los van de rom. Heb je misschien de Jiayu update na G-niles rom geinstalleerd en daardoor een nieuwere kernel ?
pi_119870727
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 07:37 schreef glsf het volgende:

[..]

Kernel (boot.img) staat los van de rom. Heb je misschien de Jiayu update na G-niles rom geinstalleerd en daardoor een nieuwere kernel ?
Ik heb gewoon de november update.zip van Jiayu toegepast en daar zat ook een nieuwe kernel (boot.img) in. De g-niles rom heb ik links laten liggen, z'n eigen kernel screenshot klopt niet als ie beweert dat ie gebaseerd is op de laatste officiële firmware.

Kernel+ROM=Firmware

Je kan wel denken dat de kernel los staat van de rom, maar het een draait op het ander.

[ Bericht 3% gewijzigd door Chris.nl op 03-12-2012 09:53:23 ]
pi_119871321
quote:
12s.gif Op maandag 3 december 2012 09:47 schreef Chris.nl het volgende:

[..]

Ik heb gewoon de november update.zip van Jiayu toegepast en daar zat ook een nieuwe kernel (boot.img) in. De g-niles rom heb ik links laten liggen, z'n eigen kernel screenshot klopt niet als ie beweert dat ie gebaseerd is op de laatste officiële firmware.

Kernel+ROM=Firmware

Je kan wel denken dat de kernel los staat van de rom, maar het een draait op het ander.
Interessant wel, ik heb niks veranderd aan de boot.img die in mijn zipje zit/zat. Enige wat ik me kan bedenken is dat hij de boot.img gewoon niet heeft geflasht waardoor er nog de oude kernel staat.
Bedankt voor je screenshotje en info, want ik had ook niet gezien dat die kernel nieuwer was.

Ik ga er naar kijken(als ik weer zin heb).

Kga mijn jiayu te koop zetten denk ik.
De geluidskwaliteit blijft belabberd, mn scherm doet rare dingen, vooral met het hoekje rechtsonder, die wordt vaak ontererecht ingedrukt, wrsch door spanning op het scherm, hij zit ook op ongelijke hoogte tussen de metalen randjes in. Daarnaast vind ik hem bij nader inzien toch wat groot.
pi_119872445
quote:
12s.gif Op maandag 3 december 2012 09:47 schreef Chris.nl het volgende:
Je kan wel denken dat de kernel los staat van de rom, maar het een draait op het ander.
Ik bedoel alleen te zeggen dat aanpassingen op een ROM (/system) los staan van de kernel.
Natuurlijk werken ze samen.
pi_119873413
quote:
12s.gif Op maandag 3 december 2012 09:47 schreef Chris.nl het volgende:

[..]

Ik heb gewoon de november update.zip van Jiayu toegepast en daar zat ook een nieuwe kernel (boot.img) in. De g-niles rom heb ik links laten liggen, z'n eigen kernel screenshot klopt niet als ie beweert dat ie gebaseerd is op de laatste officiële firmware.

Kernel+ROM=Firmware

Je kan wel denken dat de kernel los staat van de rom, maar het een draait op het ander.
Komt die update vanaf het jiayu bbs of zo?
pi_119873763
Is het eventueel mogelijk om de kernel te posten als een flashable zip?
pi_119874022
Voor de andere met het probleem van een gebroken front camera. Dat komt door de G2 camera update.
pi_119874039
Ik krijg de mijne vandaag *O* de DHL koerier is onderweg :)
Edit: en binnen. Leuk speelgoed O+

[ Bericht 10% gewijzigd door Intrepidity op 03-12-2012 14:12:05 ]
  Moderator maandag 3 december 2012 @ 14:25:36 #293
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_119879419
Mijne is ook binnen. Wat is dat ding licht zeg. Had toch verwacht dat er meer gewicht in zou zitten maar verder is het een mooi ding.
Nu eerst rooten, recovery flashen en nieuwe rom erop. Weg met die chinese zooi.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_119882081
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 11:20 schreef lamjanus het volgende:

[..]

Komt die update vanaf het jiayu bbs of zo?
Ik had um hier vandaan, die heeft um w.s. weer hier vandaan.
In die G3-20121511-084708.zip zit een Chinese handleiding en een update.zip, daarin zit weer de laatste rom en kernel.
  Moderator maandag 3 december 2012 @ 16:56:44 #295
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_119885086
Niles zijn rom erop gegooid en ik moet zeggen dat het een goede beleving is.
Wat een stap omhoog vanaf een HTC legend zeg.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  maandag 3 december 2012 @ 17:11:22 #296
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119885755
Ik ben er al aardig mee bezig, eerste ervaring is wel positief! Gisteren iGO routeplanner opgezet en met de auto wat gaan rondrijden. Het viel wel op, dat de GPS wat minder gevoelig is dan mijn navigatiesysteem, maar op een wat betere plek neerleggen was de oplossing. Heel positief is de accuduur, ik had de telefoon eerst helemaal opgeladen en dan zonder lader zo'n 2 uur weten te gebruiken. Er was volgens de batterijmeter toen zo'n 25% uit. Ik moet er dan nog bij vertellen dat ik ook nog eens WiFi en BT aan had staan.

Wat minder geslaagd is, is dat ik bij sommige webpagina's (zoals Tweakers en Nu) wel vaak uit de browser gegooid word. Deze crasht dan blijkbaar. Waar het aan ligt weet ik nog niet, misschien dat een update het kan verhelpen (ik draai nog met de standaard software).
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_119885854
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 17:11 schreef ikbenik het volgende:
Ik ben er al aardig mee bezig, eerste ervaring is wel positief! Gisteren iGO routeplanner opgezet en met de auto wat gaan rondrijden. Het viel wel op, dat de GPS wat minder gevoelig is dan mijn navigatiesysteem, maar op een wat betere plek neerleggen was de oplossing. Heel positief is de accuduur, ik had de telefoon eerst helemaal opgeladen en dan zonder lader zo'n 2 uur weten te gebruiken. Er was volgens de batterijmeter toen zo'n 25% uit. Ik moet er dan nog bij vertellen dat ik ook nog eens WiFi en BT aan had staan.

Wat minder geslaagd is, is dat ik bij sommige webpagina's (zoals Tweakers en Nu) wel vaak uit de browser gegooid word. Deze crasht dan blijkbaar. Waar het aan ligt weet ik nog niet, misschien dat een update het kan verhelpen (ik draai nog met de standaard software).
Tijd om Google Chrome erop te zetten dan, dat werkt uitstuikend.
pi_119886550
Eerste foto's van mijn zilveren G3:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telefoon is sinds vanochtend 7u15 van de lader en heeft nu na 10u15 nog 78% over! Best indrukwekkend. Binnenkort maak ik een video review voor jullie.

Zie ook de het naar binnen gedrukte piepschuim in de doos en de lader met EU plug er op (zat niet bij het pakket maar had ik nog liggen). Het scherm komt bij mij niet omhoog zoals we bij sommigen eerder hebben gezien. USB ingang in de lader zit wel wat scheef maar geeft verder geen problemen.
  maandag 3 december 2012 @ 17:38:01 #299
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119886802
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 17:31 schreef Mandéra het volgende:
Eerste foto's van mijn zilveren G3:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telefoon is sinds vanochtend 7u15 van de lader en heeft nu na 10u15 nog 78% over! Best indrukwekkend. Binnenkort maak ik een video review voor jullie.

Zie ook de het naar binnen gedrukte piepschuim in de doos en de lader met EU plug er op (zat niet bij het pakket maar had ik nog liggen). Het scherm komt bij mij niet omhoog zoals we bij sommigen eerder hebben gezien. USB ingang in de lader zit wel wat scheef maar geeft verder geen problemen.
Mooie foto's. Zilver ziet er ook goed uit :D.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119887589
[quote]0s.gif Op maandag 3 december 2012 17:31 schreef Mandéra het volgende:
Eerste foto's van mijn zilveren G3:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telefoon is sinds vanochtend 7u15 van de lader en heeft nu na 10u15 nog 78% over! Best indrukwekkend. Binnenkort maak ik een video review voor jullie.
]

Snap nog altijd niet waarom mijn batterij dan zo vlug leegloopt. Deze morgen om 07.30u van de lader, nu nog op 63% (met Wi-Fi, 2 SIM's actief en push e-mail).
pi_119887914
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:00 schreef Krisser het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 3 december 2012 17:31 schreef Mandéra het volgende:
Eerste foto's van mijn zilveren G3:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telefoon is sinds vanochtend 7u15 van de lader en heeft nu na 10u15 nog 78% over! Best indrukwekkend. Binnenkort maak ik een video review voor jullie.
]

Snap nog altijd niet waarom mijn batterij dan zo vlug leegloopt. Deze morgen om 07.30u van de lader, nu nog op 63% (met Wi-Fi, 2 SIM's actief en push e-mail).
Misschien een battery draining widget?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')