abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 23 november 2012 @ 20:51:24 #1
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_119552214
Wat is Postcrossing?

Het idee is dat je een kaartje stuurt (een echte) naar het adres dat je uit de database hebt gekregen en dat je vervolgens ook kaartjes terug gaat ontvangen uit de hele wereld. En het werkt echt, een klein groepje FOK!ers is ondertussen verslaafd geraakt.

Schrijf je in, doe mee en deel je verhalen en ervaringen! ^O^



De site van Postcrossing!

Maar hoe werkt het dan :?
Het doel van dit project is om mensen kaarten te laten versturen naar en ontvangen uit de hele wereld. De belangrijkste stelregel is: als je een kaart verzendt, krijg je er ten minste een terug van een willekeurige Postcrosser ergens op deze wereld!

Is dat niet erg veel werk? :?
Valt reuze mee!
Het werkt, in het kort, als volgt:
1. Je vraagt een adres aan via de website
2. Je stuurt de postkaart naar dat adres
3. Je wacht totdat je zelf een kaart ontvangt
4. Je registreert de ontvangen kaart via de website

De eerste stap is om iemands adres aan te vragen. Naar dit adres stuur je een postkaart. Je ontvangt dit adres per e-mail, tezamen met een 'postcard ID', bijvoorbeeld NL-12345 waardoor die postkaart een uniek registratienummer krijgt. Je stuurt de kaart op, en wanneer de geadresseerde deze ontvangt wordt het unieke ID-nummer door hem/haar geregistreerd op de website van Postcrossing. Daarmee wordt vervolgens jouw adres naar de eerstvolgende (buitenlandse) Postcrosser gestuurd die op zijn beurt weer een nieuw adres uit het systeem aanvraagt!

Op deze manier werkt het als een soort ketting, je krijgt na het sturen van een kaart, er ook een terug van een willekeurige Postcrosser, en wie weet stuurt de geadresseerde er zelf ook wel een terug als je je adres erop zet!

Er is wel een limiet: je kunt maar een beperkt aantal kaarten 'onderweg' hebben. Elke keer als een door jou verzonden kaart aankomt, kun je vervolgens een nieuw adres aanvragen. Hoe meer kaarten je verstuurd hebt, hoe meer kaarten je onderweg mag hebben!

Wat voor postzegels moet ik gebruiken :?
Voor kaarten binnen Europa plak je een zegel 'Europa 1' (85 eurocent) en voor kaarten buiten Europaeen zegel 'Wereld 1' (95 eurocent). Vanaf 01-01-2013 gaan de tarieven omhoog.
Postzegels kun je bij de verkooppunten van PostNL kopen en ook online bij PostNL.

Mag ik nog guldenzegels plakken?
Guldenzegels mogen ook gewoon geplakt worden.
"Postzegels houden lang hun waarde. Alle gulden en euro postzegels vanaf 1977 kunt u gewoon gebruiken, als u zorgt dat die postzegels samen de waarde hebben die nodig is om uw brief of kaart te mogen versturen. Onze postzegels met een cijfer blijven ook na tariefswijzigingen geldig," aldus de website van PostNL.

• Voor Europa dient u 2 keer zoveel Nederland 1 postzegels te plakken als Europa 1 postzegels.
• Voor Wereld dient u 2 keer zoveel Nederland 1 postzegels te plakken als Wereld 1 postzegels.
• Een normale zegel + kerstzegel kan ook voor binnen Europa.

Binnen het Europa-tarief vallen de volgende landen:

Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer Eilanden, Finland, Frankrijk (incl. Monaco), Gibraltar, Groenland, IJsland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kanaaleilanden, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal (incl. Azoren en Madeira), Roemenië, Rusland (incl. Aziatisch deel), San Marino, Servië en Montenegro, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Turkije (incl. Aziatisch deel), Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland (Belarus), Zwitserland en Zweden.

Alle overige landen vallen buiten het Europa-tarief.

Ik lees vanalles over 'taggen' of 'onofficiële kaarten', WTF :?

'Taggen' is ook een bezigheid die voorkomt uit het Postcrossen. Het werkt als volgt:
1. Je gaat naar het Postcrossing forum en zoekt een leuk tag-thema op (bijvoorbeeld theezakjes, giraffekaartjes, chocola, noem maar op...)
2. In dat topic 'tag' (tik, als in tikkertje) je degene boven je (de laatste poster in het topic) door een berichtje te posten en hem/haar een U2U (private message) te sturen met de vraag of hij/zij zijn/haar adres even naar je U2U't
3. Als je het adres terugkrijgt, stuur je datgene op waar het tag-topic over gaat (theezakje, giraffekaart, chocoladereep etc.)
4. Binnen de kortste keren word jij ook getagged, stuur je je adres door en krijg jij jouw theezakje, giraffekaart of chocoladereep!

In sommige tagtopics staat er een lijstje van wat degene wil (verlanglijstje). Je stuurt dan iets wat hij/zij wil en post op jouw beurt a) wie je getagd hebt en b) wat jij wil ontvangen. Dan wordt jij getagged door iemand die aan je 'verzoek' kan voldoen en krijg jij dus wat je vroeg!

Waar kan ik kaarten kopen?

Kaarten kopen kan op de meest uiteenlopende plaatsen:• Bruna
• Musea
• HEMA
• V&D
• Bijenkorf
• Boekhandels
• Cadeauwinkels
• Souvenirwinkels

Ook kun je kaarten en postzegels via Internet bestellen. Dit kan onder andere op de volgende sites:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke Fok!kers zijn ook Postcrossers :?
inkie1010
Muck
QTPi
Smittend
Sonja27
Vava
Vonkenboer
Wendytje
Loqi
iFries
daantje1044
charmed_angel
Guppyfriend
lyron
Luthien87
Lienzz
tdrone
Serinde
snoekiesnoeksnoek
Dandilion
Bos81
automatic_
Stephanie1990
RiesAmaris
Finland
Janeway
DeLuna
Poesopstokje
Jum
Kaasmuisje
zoeperzazke
KwadeAfdronk
Dr_Flash
Herfstblad

Waar zijn de vorige deeltjes gebleven :?
Die zijn hier!

Heb je de laatste post? Open dan even een nieuw topic. De OP vind je hier!
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  vrijdag 23 november 2012 @ 20:52:55 #2
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_119552305
Ja, fuck die shit :D. Ik had een bazen-TT, maar die was helaas te lang.

'Waar ze wonen moest ik weten, maar ik verloor hun laatste kaart'.

En als je niet weet waar dit vandaan komt, dan ben je niet oud genoeg voor het forum ;)
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  vrijdag 23 november 2012 @ 20:57:56 #3
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_119552579
Niet te geloven, 7 travelling, 1 USA, 1 Wit-Rusland, en 5 naar Rusland.
pi_119552624
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 20:12 schreef Luthien87 het volgende:

[..]

Toen Comic Sans nog hip was :P
Haha, inderdaad. Ik zie het nu pas xD

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 20:37 schreef Molline het volgende:

[..]

Mooie verzameling! :Y Ik heb vandaag ook weer een kleine bestelling gedaan, al is het alleen maar voor de gratis season kaarten en zegels. Ook al vast een velletje kerstzegels meebesteld.

Wat stom trouwens dat ze die postcrossing zegels eruit gooien! }:|
Ik doe het stiekem ook wel een beetje voor die Season set ^^
Ja, ik heb net ook een een velletje Decemberzegels gehaald :) Perfect om bij te plakken!
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_119552683
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 20:52 schreef Finland. het volgende:
Ja, fuck die shit :D. Ik had een bazen-TT, maar die was helaas te lang.

'Waar ze wonen moest ik weten, maar ik verloor hun laatste kaart'.

En als je niet weet waar dit vandaan komt, dan ben je niet oud genoeg voor het forum ;)
Shit, ik ben ouder dan jij, maar ik weet niet waar dit vandaan komt xD

Btw, ik moet nog in de openingpost bij Postcrossende Fokkers :+
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  vrijdag 23 november 2012 @ 21:21:08 #6
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_119553822
Ga je schamen Sok! :+

Wat is de link van je PC-account? Dan voeg ik je toe!
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_119555736
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 20:59 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Shit, ik ben ouder dan jij, maar ik weet niet waar dit vandaan komt xD
Ik wist het ook niet... :D
pi_119556045
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 20:58 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Ik doe het stiekem ook wel een beetje voor die Season set ^^
Ja, ik heb net ook een een velletje Decemberzegels gehaald :) Perfect om bij te plakken!
Mag je de decemberzegels dan ook voor het buitenland gebruiken, nee toch?
pi_119557618
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:02 schreef Molline het volgende:

[..]

Mag je de decemberzegels dan ook voor het buitenland gebruiken, nee toch?
De 'korting' die je ermee in NL krijgt geldt niet voor het buitenland, maar als je tot het juiste tarief bijplakt kan het wel. Dus bijv een gewone NL zegel + kerstzegel = genoeg voor Europa.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 23 november 2012 @ 23:30:25 #10
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119560551
Voor je laatste kaart moet je op tafel kloppen.

En ik ben kennelijk ergens te jong voor :D _O-

edit: bouwjaar 1973, stelletje kipjes :6 :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119561366
"Hi! Thank you very much for such a nice postcard!It made my day :) I hope you are okay and I wish you strong health. Don't get to the hospital again.
Have a nice day and mood! :)"

Een Hurray van een kaart die ik vanwege een plotselinge ziekenhuisopname een paar weken na aanvragen heb verstuurd. Wat ik ook op de kaart heb vermeld. Ik ben inmiddels weer sinds gisteren met ontslag, maar dit doet me wel wat O+
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_119563391
Licht het nu aan mij of woon ik gewoon helemaal verkeerd... Ik kan geen postkaarten vinden met kerst er op! enkel dubbele kaarten. Wie heeft een tip waar je ze kan krijgen.. (oja woon nog al in een kleine stad, dat meer op een dorp lijkt :P)
  Moderator zaterdag 24 november 2012 @ 06:17:45 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_119565422
Action heeft/had kerst 3D ansichtkaarten.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zaterdag 24 november 2012 @ 06:51:12 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_119565454
Ik kreeg een kaart met een gekke vorm uit Zuid-Korea :D


Deze was gelukkig al gescand, ik loop achter en moet er nog 13 scannen ;( ga ik nu maar even doen...

Zo, ik ben weer helemaal bij met scannen :) ik liep 13 kaartjes achter :o

[ Bericht 3% gewijzigd door Guppy op 24-11-2012 07:33:00 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119565932
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:50 schreef isillavendel het volgende:
Licht het nu aan mij of woon ik gewoon helemaal verkeerd... Ik kan geen postkaarten vinden met kerst er op! enkel dubbele kaarten. Wie heeft een tip waar je ze kan krijgen.. (oja woon nog al in een kleine stad, dat meer op een dorp lijkt :P)
Gewoon de achterkant eraf snijden ;)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_119566655
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 06:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Action heeft/had kerst 3D ansichtkaarten.
Ja dat is het nou net... DIE zit hier niet... dichtbijzijnde is 16 km verder op....
pi_119566706
Ik dacht zojuist; laat ik 's gek doen en een kaartje aanvragen (volgens mijn eigen regels was ik nog niet weer aan aanvragen toe, dit herkennen jullie ongetwijfeld ;) ) en dan trek ik dit "leuke" profiel:
http://www.postcrossing.com/user/arrimok

Nogal wat HOOFDLETTERS wat betreft ik wel en niet mag doen en twee andere profielen met dezelfde eisen. Ze bedankt dan nog wel, dat wel.....
pi_119566792
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:38 schreef Kaasmuisje het volgende:
Ik dacht zojuist; laat ik 's gek doen en een kaartje aanvragen (volgens mijn eigen regels was ik nog niet weer aan aanvragen toe, dit herkennen jullie ongetwijfeld ;) ) en dan trek ik dit "leuke" profiel:
http://www.postcrossing.com/user/arrimok

Nogal wat HOOFDLETTERS wat betreft ik wel en niet mag doen en twee andere profielen met dezelfde eisen. Ze bedankt dan nog wel, dat wel.....
Sjezus wat een lijst weer.....
pi_119567033
3 profielen, zodat ze er lekker veel krijgt?! Beetje raar.. En wat een lijst...
pi_119567237
Maar wel Moldavië! Maar inderdaad, zeur niet...

Ik zag ook haar leeftijd... ik kreeg de indruk dat de meeste zeurders al wat oudere mensen waren, maar zij is een 22-jarige student! Komt pas net kijken!

Zal wel aan mij liggen met mijn vooroordelen... :P
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 november 2012 @ 11:13:50 #21
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119567293
Mooi adresje voor je gore rotkaartjes van een dubbeltje waar je niemand een plezier mee doet *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 november 2012 @ 11:15:04 #22
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119567311
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:11 schreef Luthien87 het volgende:
Maar wel Moldavië! Maar inderdaad, zeur niet...

Ik zag ook haar leeftijd... ik kreeg de indruk dat de meeste zeurders al wat oudere mensen waren, maar zij is een 22-jarige student! Komt pas net kijken!

Zal wel aan mij liggen met mijn vooroordelen... :P
Nou inderdaad, en KIJK OF JE ME GEEN DUBBELE STUURT :')

"want ik heb al 200 kaartjes uit de hele wereld, dus dat zal wel wemelen van de dubbelen" :')
Kansloos kutwijf.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119567381
Nou heb ik Moldavië al wel vaker getrokken.
Het kaartje is inmiddels geschreven, 't is eentje uit haar favorieten geworden (de Flower Power *O* ) en er zitten 3 postzegels op van PMK en ook nog 's een priority sticker. Dat moet dus perfect zijn. :)

't Is nogal een eisenlijstje maar je kunt 't ook van de andere (positieve) kant bekijken: met 3 profielen is ze super enthousiast bezig en laat ze zien dat ze postcrossing erg leuk vindt. :)

Maar ik ben wel heel eerlijk, dit zijn bepaald niet de profielen waar ik van hou.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 november 2012 @ 11:18:58 #24
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119567389
Ik heb trouwens weer een leuk toeristisch kaartje uit Zuid-Spanje *O* Mijn sent en Received distances zijn vrijwel gelijk nu *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119567461
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou inderdaad, en KIJK OF JE ME GEEN DUBBELE STUURT :')

"want ik heb al 200 kaartjes uit de hele wereld, dus dat zal wel wemelen van de dubbelen" :')
Kansloos kutwijf.
Die 200 moet je dan wel keer 3 doen hè, met 3 profielen. :P
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 november 2012 @ 11:24:29 #26
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119567489
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:23 schreef Kaasmuisje het volgende:

[..]

Die 200 moet je dan wel keer 3 doen hè, met 3 profielen. :P
Oh is dat het? :D Tsja, en zij maar janken dat ze alles drie keer krijgt dan _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 november 2012 @ 11:56:40 #27
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119568175
Wat is dat trouwens voor flauwekul dat mensen willen dat je de datum erop zet? Als je een kaart ontvangt en regt dan zie je toch meteen wanneer het adres getrokken is? Of is dat "om te controleren of je wel meteen verstuurt als je een adres trekt"? :')

En anders wat? :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119568832
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat trouwens voor flauwekul dat mensen willen dat je de datum erop zet? Als je een kaart ontvangt en regt dan zie je toch meteen wanneer het adres getrokken is? Of is dat "om te controleren of je wel meteen verstuurt als je een adres trekt"? :')

En anders wat? :{w
Ik had er vorige week een die het leuk vond als je het weer van de dag erop zette :D Maar datum kan handig zijn als je je ID vergeet of om een of andere reden niet meer leesbaar is.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 november 2012 @ 12:28:47 #29
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119568954
Oh het weer doe ik er altijd bij :D klein wolkje of zonnetje met de temperatuur erin :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119569210
Ow nee ik niet :D Straks weer even een kaartje in de bus doen, heb net mn profiel weer even bijgewerkt aan kaartjes.
pi_119569253
Op het moment dat je het adres trekt gaat de teller ook lopen van het aantal dagen onderweg :)

Sommige trekken het adres, en versturen het pas 5 dagen later. Die Teller van postcrossing.com klopt dan ook voor geen meter :)
Wellicht zijn mensen erg pietje precies en willen ze dat hun logboek klopt, ofzo :P
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 november 2012 @ 13:07:12 #32
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119569778
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:41 schreef Happy_postcrossing het volgende:
Op het moment dat je het adres trekt gaat de teller ook lopen van het aantal dagen onderweg :)

Sommige trekken het adres, en versturen het pas 5 dagen later. Die Teller van postcrossing.com klopt dan ook voor geen meter :)
Wellicht zijn mensen erg pietje precies en willen ze dat hun logboek klopt, ofzo :P
Ja maar dan smokkel ik lekker met die datum }> :6

Want het kan mij enorm veel boeien of een logsysteem van een random stranger aan de achterkant van de planeet nog wel klopt :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119572413
Ik sta niet in de OP: http://www.postcrossing.com/user/TheHovv

Heb net alle kaarten die ik heb ontvangen, ingescand en geuploaded. Het is alweer een maand geleden dat er een kaart op de mat lag ;(

Maar van de 8 kaarten die ik heb verzonden zijn er al 2 geregistreerd, dus ik ben benieuwd :P
Children of the night. What music they make.
  Moderator zaterdag 24 november 2012 @ 15:05:06 #34
155227 crew  Guppy
dus
pi_119572414
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat trouwens voor flauwekul dat mensen willen dat je de datum erop zet? Als je een kaart ontvangt en regt dan zie je toch meteen wanneer het adres getrokken is? Of is dat "om te controleren of je wel meteen verstuurt als je een adres trekt"? :')

En anders wat? :{w
Ik vergeet dat altijd :') :@ dan is heel die kaart vol, en dan moet ik ergens in de hoek nog die datum proppen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119572461
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:57 schreef Molline het volgende:

[..]

Ik wist het ook niet... :D
Ik ook niet :P
Children of the night. What music they make.
  FOK!fotograaf zaterdag 24 november 2012 @ 15:54:24 #36
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_119573587
Alles op de post gedaan gisteren. 1x Duitsland, 1x Wit-Rusland, 1x USA, 1x Rusland en 1x Polen. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor de eerste kaarten geregistreerd worden en ik een kaartje ontvang.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_119574262
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:54 schreef Mascleta het volgende:
Alles op de post gedaan gisteren. 1x Duitsland, 1x Wit-Rusland, 1x USA, 1x Rusland en 1x Polen. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor de eerste kaarten geregistreerd worden en ik een kaartje ontvang.
Duitsland zou al in 2 dagen aan kunnen komen. Rusland kan makkelijk een maand duren...
  zaterdag 24 november 2012 @ 16:44:00 #38
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_119574724
De eerste rusland kaart was in 17 dagen aan gekomen ( was wel oost rusland)
2 andere kaarten naar rusland zijn al 13 dagen onderweg
mee bekant vangde gin haas.
pi_119574839
Mijn 2 kaarten duitsland van woensdag nog niets van gehoord.. Verder had ik 2x Rusland en 1x Taiwan.. Daar verwacht ik niet zoveel van voorlopig! :)
  FOK!fotograaf zaterdag 24 november 2012 @ 16:54:18 #40
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_119574968
Krijg je ook te zien van tevoren wie jou een kaart stuurt? of is dat een verrassing tot het moment dat de kaart in de bus valt?
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_119575050
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:54 schreef Mascleta het volgende:
Krijg je ook te zien van tevoren wie jou een kaart stuurt? of is dat een verrassing tot het moment dat de kaart in de bus valt?
Is een verrassing.

tenzij iemand je een privé bericht erover stuurt
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zaterdag 24 november 2012 @ 16:57:17 #42
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_119575055
Dat weet je pas wanneer de kaart binnen is.
Dan is de verassing wat groter.
mee bekant vangde gin haas.
pi_119575298
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:57 schreef kawa4 het volgende:
Dat weet je pas wanneer de kaart binnen is.
Dan is de verrassing wat groter.
En leuker.
Children of the night. What music they make.
  FOK!fotograaf zaterdag 24 november 2012 @ 17:13:16 #44
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_119575471
volledig mee eens dat dat leuker is, maar ik vroeg het me gewoon even af. Dus nu is het even afwachten tot mijn verzonden kaarten geregistreerd worden. Komende week maar eens op zoek naar wat leuke kaarten om binnenkort een keer te versturen.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_119575494
Ik mag er weer vier sturen :)
Taiwan, Belarus, Duitsland en nog iets :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf zaterdag 24 november 2012 @ 17:20:14 #46
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_119575706
Wat is jullie raarste/bijzonderste/apartste land waar jullie kaart naar hebben gestuurd of vanuit hebben ontvangen?
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 november 2012 @ 17:23:56 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119575805
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:20 schreef Mascleta het volgende:
Wat is jullie raarste/bijzonderste/apartste land waar jullie kaart naar hebben gestuurd of vanuit hebben ontvangen?
Hangt er vanaf hoe je dat definieert. Ik heb er 2 ontvangen uit niet zo heel actieve landen (kaartje-ID van 5 cijfers) dat waren Letland en Slovenië.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  FOK!fotograaf zaterdag 24 november 2012 @ 17:35:48 #48
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_119576163
Ik bedoelde eigenlijk meer uit landen waar bijvoorbeeld oorlog is, of armoede. Of klein en heel ver weg.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 november 2012 @ 17:37:26 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119576218
Ehm dan niks, eigenlijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 24 november 2012 @ 17:37:40 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_119576224
Ik heb YT-19 geregistreerd, uit Mayotte. En ik moest googlen om te zien waar het lag :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!fotograaf zaterdag 24 november 2012 @ 17:52:37 #51
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_119576748
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb YT-19 geregistreerd, uit Mayotte. En ik moest googlen om te zien waar het lag :D
Dat is wel een pareltje inderdaad. Ik had ook de wereldkaart even nodig om Mayotte te vinden.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_119576911
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:20 schreef Mascleta het volgende:
Wat is jullie raarste/bijzonderste/apartste land waar jullie kaart naar hebben gestuurd of vanuit hebben ontvangen?
Macau hier

Ooit kreeg ik een prive bericht van iemand uit Haïti (met maar 3 postcrossers), maar die kaart is nooit aangekomen, vermoedelijk zelfs nooit verstuurd (ze schreef me dat ze me een paar weken terug een kaart had verstuurd, terwijl op haar profiel stond dat ze pas op de dag van het privé bericht was geregistreerd. Vond ik een beetje vreemd en inmiddels is deze user ook geen postcrosser meer...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zaterdag 24 november 2012 @ 18:07:14 #53
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_119577227
Wie kan raden waar dit kaartje vandaan komt?

[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_119577381
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:07 schreef Finland. het volgende:
Wie kan raden waar dit kaartje vandaan komt?

[ afbeelding ]
Togo?
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_119577518
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:11 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Togo?
Nee... Rusland :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zaterdag 24 november 2012 @ 18:22:35 #56
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_119577714
Ik snap dat soort mensen echt niet. Waarom zou je als Rus zijnde een kaartje van Brazilië versturen? Bedoel, zelfs op mijn profiel staat dat alles wat Rusland-gerelateerd is welkom is, iets dat me niet zo lastig lijkt als Rus zijnde. Achterop staat overigens alleen 'Hello, i'm Tomya'.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_119577831
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:22 schreef Finland. het volgende:
Ik snap dat soort mensen echt niet. Waarom zou je als Rus zijnde een kaartje van Brazilië versturen? Bedoel, zelfs op mijn profiel staat dat alles wat Rusland-gerelateerd is welkom is, iets dat me niet zo lastig lijkt als Rus zijnde. Achterop staat overigens alleen 'Hello, i'm Tomya'.
Ik snap het ook niet, nadat ik iets van drie kaarten heb ontvangen van een land/stad anders dan de ontvanger heb ik in mijn profiel gezet gaarne alleen kaarten uit je stad of regio.

Ooit wel een keer een US ID uit Maleisië gehad, maar die persoon was daar op vakantie (er zaten ook postzegels en stempels uit Maleisië op.
Die kaart uit Macau zo juist genoemd, was ook een Chinese kaart, maar de verstuurdster kwam daar origineel vandaan. In zulke situaties ligt het net wat anders natuurlijk, maar inderdaad liever gewoon een kaart uit je eigen stad/regio
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_119577867
Ik heb een keertje een tempel uit Griekenland gestuurd naar iemand. Zij wilde graag tempels / kerken / etc. maar die had ik op dat moment niet van / uit Nederland :)
En dat heb ik er dan ook als uitleg bijgeschreven.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator zaterdag 24 november 2012 @ 18:32:21 #59
155227 crew  Guppy
dus
pi_119577950
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:26 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet, nadat ik iets van drie kaarten heb ontvangen van een land/stad anders dan de ontvanger heb ik in mijn profiel gezet gaarne alleen kaarten uit je stad of regio.

Ooit wel een keer een US ID uit Maleisië gehad, maar die persoon was daar op vakantie (er zaten ook postzegels en stempels uit Maleisië op.
Die kaart uit Macau zo juist genoemd, was ook een Chinese kaart, maar de verstuurdster kwam daar origineel vandaan. In zulke situaties ligt het net wat anders natuurlijk, maar inderdaad liever gewoon een kaart uit je eigen stad/regio
Je weet dat Macau een Special Administrative Region of the People's Republic of China is hè? Het is net als Hong-Kong een stukje China geworden, nadat het is teruggegeven door respectievelijk Portugal en Engeland. Op zich is een kaart uit China dus helemaal niet zo raar.

Ik ben er geweest, en Macau is Chinees met een flinke vlaag Portugal :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 november 2012 @ 18:46:32 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119578323
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:22 schreef Finland. het volgende:
Ik snap dat soort mensen echt niet. Waarom zou je als Rus zijnde een kaartje van Brazilië versturen? Bedoel, zelfs op mijn profiel staat dat alles wat Rusland-gerelateerd is welkom is, iets dat me niet zo lastig lijkt als Rus zijnde. Achterop staat overigens alleen 'Hello, i'm Tomya'.
Ik heb ook nog wat vakantiekaartjes uit Noorwegen liggen. Die maak ik ook mee op zeg maar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119578324
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:32 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Je weet dat Macau een Special Administrative Region of the People's Republic of China is hè? Het is net als Hong-Kong een stukje China geworden, nadat het is teruggegeven door respectievelijk Portugal en Engeland. Op zich is een kaart uit China dus helemaal niet zo raar.

Ik ben er geweest, en Macau is Chinees met een flinke vlaag Portugal :Y
Ja dat weet ik, is inderdaad een beetje ongelukkig geformuleerd net.

Ik bedoel ook dat ik ook niet zit te wachten op een kaart uit Boston van iemand uit San Francisco, ook al is het beiden USA..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 november 2012 @ 18:48:17 #62
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119578381
Je bent toch blij met een kaartje wat je krijgt? Waarom zou je blijer zijn met een Noors kaartje van iemand uit Noorwegen dan met een Noors kaartje van iemand uit Duitsland of elk ander land? Wat is dat voor onzin? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 november 2012 @ 18:48:44 #63
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119578393
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:46 schreef Bos81 het volgende:

Ik bedoel ook dat ik ook niet zit te wachten op een kaart uit Boston van iemand uit San Francisco, ook al is het beiden USA..
Dat vind ik NOG debieler.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 24 november 2012 @ 18:49:02 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_119578406
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:46 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, is inderdaad een beetje ongelukkig geformuleerd net.

Ik bedoel ook dat ik ook niet zit te wachten op een kaart uit Boston van iemand uit San Francisco, ook al is het beiden USA..
Maar ik woon in Arnhem en stuur ook wel eens kaartjes met Amsterdam erop. Ik vind het niet zo'n biggy eigenlijk.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 24 november 2012 @ 18:50:38 #65
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_119578437
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:49 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar ik woon in Arnhem en stuur ook wel eens kaartjes met Amsterdam erop. Ik vind het niet zo'n biggy eigenlijk.
Doe ik ook. Zet ik er op dat ik maar twee uur van de hoofdstad af woon en die Amerikanen vinden het fantastisch :P. Vaak neem ik dat soort kaartjes mee van een dagje winkelen, dat schrijf ik er dan ook op.

Maar ik zie het verband Brazilië - Rusland niet echt :?
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_119578447
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat vind ik NOG debieler.
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Je bent toch blij met een kaartje wat je krijgt? Waarom zou je blijer zijn met een Noors kaartje van iemand uit Noorwegen dan met een Noors kaartje van iemand uit Duitsland of elk ander land? Wat is dat voor onzin? 8)7
Mij maakt het niet uit wat voor kaart ik krijg, maar als ik een toeristenkaart krijg toegestuurd dan wel gewoon graag uit de stad/regio van de verzender... Voor de rest boeit me het echt niet..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_119578474
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:49 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar ik woon in Arnhem en stuur ook wel eens kaartjes met Amsterdam erop. Ik vind het niet zo'n biggy eigenlijk.
Dat is maar 100km. Boston- San Franscisco wel meer dan 1000 km
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator zaterdag 24 november 2012 @ 18:53:10 #68
155227 crew  Guppy
dus
pi_119578515
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:51 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Dat is maar 100km. Boston- San Franscisco wel meer dan 1000 km
Toch zien Amerikanen dat heel anders. Als ik zeg dat ik maar een uurtje van Amsterdam woon, vinden ze dat ik in de hoofdstad woon. En dan nog maakt het me niks uit eigenlijk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119579608
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:21 schreef Finland. het volgende:
Ga je schamen Sok! :+

Wat is de link van je PC-account? Dan voeg ik je toe!
http://www.postcrossing.com/user/Sokje

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb YT-19 geregistreerd, uit Mayotte. En ik moest googlen om te zien waar het lag :D
Supervet! :D
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:32:11 #70
147091 janeway
live long and prosper
pi_119579738
Soms vind ik het wel suf om een kaart uit een ander land te ontvangen dan waar de verzender woont.. Dat vind ik wel een beetje raar. Of het moet met een reden zijn zoals op vakantie daar zijn oid.. Maar een kaart uit Griekenland verstuurd vanuit Duitsland vind ik een beetje vreemd. Zeker als het verder niks met je profiel van doen heeft. Vraag je om een kerk bv en heb je een foto van de Dom in keulen gestuurd door iemand uit Turkeye vind ik dat net weer ff wat anders.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 november 2012 @ 19:37:30 #71
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119579922
Tsjonge wat een kieskeurigheid allemaal, ook hier :o :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:41:58 #72
147091 janeway
live long and prosper
pi_119580100
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsjonge wat een kieskeurigheid allemaal, ook hier :o :X
Nou misschien wel maar als je dan een profiel trekt wat vraagt om kaarten ongeschreven in een enveloppe dan denk ik zo die spaart gratis kaartjes. Bij een kaart uit China met een foto van de toren van Pisa hee das er weer eentje die gratis kaartjes spaarde in zijn profiel hahaha snap je..
Verder is elk kaartje leuk hoor maar ik vind het vreemd.. Dat zou ik dus niet doen.. Tenzij iemand echt iets vraagt wat ik toevallig heb liggen.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 november 2012 @ 19:43:48 #73
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119580161
Oh, dat had ik er nog niet achter gezocht :o

Mja, dat zou ook kunnen idd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:01:28 #74
147091 janeway
live long and prosper
pi_119580725
Ja dat denk ik bij zo'n profiel dus hahaha.. Dus kalk ik zo'n kaartje lekker vol..
pi_119580756
Your postcard to Netty-net in Russia has arrived! It reached its destination in 190 days after traveling 3,807 km!

:o
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:12:20 #76
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_119581069
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb YT-19 geregistreerd, uit Mayotte. En ik moest googlen om te zien waar het lag :D
Wow, dat is echt heel vet!
  Moderator zaterdag 24 november 2012 @ 20:12:58 #77
155227 crew  Guppy
dus
pi_119581091
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:02 schreef computergirl het volgende:
Your postcard to Netty-net in Russia has arrived! It reached its destination in 190 days after traveling 3,807 km!

:o
Zie, het kan dus gerust :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 november 2012 @ 20:19:56 #78
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119581334
Ik heb nu alleen nog maar kaartjes traveling van 3 dagen en korter :D en eentje naar china van 47 dagen die vorige week nog online geweest is. Die heb ik ff een berichtje gestuurd.

Verder sta ik nu 18-13 met nog 6 traveling dus ik trek ff niks voorlopig. Of jah, geen adres in ieder geval :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 24-11-2012 20:25:24 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119583106
Yeah!! Mn eerste kaartje geregistreerd in DE! Met een leuk berichtje voor fijne kerstdagen :)
Nu nieuw adres opvragen :)

Edit: weer een naar DE, iemand die vanalles leuk vindt.. Komt helemaal goed!
pi_119584251
» Sent: 80 postcards
» Received: 75 postcards
» Sent distance: 333,183 km (207,030 miles)
» Received distance: 276,067 km (171,540 miles)

Hmn, nu mag ik niets meer sturen :P
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_119584645
Maar echt rare kaartjes uit een ander land krijgen dan de verstuurder...
Krijg je een kaartje uit duitland... Dan blijkt het een boomerangkaart te zijn van uit nederland van vaderdag 2002 of 2003... Nou die had ze ooit eens op een vakantie mee genomen. Maar wat heb ik aan ene kaart van uit nederland als eimand hem uit duitsland verstuurd.
Ben zeker niet kieskeurig, Maar dit vond ik zelfs te gek.... Was niet eens een mooie, puur roze met bonnen die je vader dan kon inleveren. Als het nou een mooie kaart was geweest....

Maar deze week wel gelukkig geweest, een paar prachtige kaarten gekregen...
Duitsland, wit-rusland (zoveel heen gestuurd mijn eerste die daar weg komt), amerika en Denmarken.

Wil deze echt niet onthouden uit Amerika

http://www.postcrossing.com/postcards/US-1960820
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 november 2012 @ 22:14:36 #82
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119584726
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:12 schreef isillavendel het volgende:[..]
Ben zeker niet kieskeurig, [..]
Uit ALLES blijkt het tegendeel :) Maar goed, moet jij weten :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119585821
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Uit ALLES blijkt het tegendeel :) Maar goed, moet jij weten :)

Kon ff geen andere vinden op google

Maar als die nu van iemand uit Nederland komt... maar uit duitsland blijft maf.. Je stuurt een kaart uit het land waar je bent op dat moment en niet oude kaarten die je ooit eens in een vakantie mee hebt genomen (vooral niet naar het land zelf toe). Ik snap ook dat van brasil en rusland niet... Dat is ook gek, dan heb je ook zo van huh.

[ Bericht 7% gewijzigd door isillavendel op 24-11-2012 22:54:05 ]
pi_119585857
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:46 schreef Bos81 het volgende:

[..]

*knip

Ik bedoel ook dat ik ook niet zit te wachten op een kaart uit Boston van iemand uit San Francisco, ook al is het beiden USA..
Wat een gezeik om niks zeg :')

Kan wel begrijpen dat iemand niet blij is met een 10 jaar oud NL Boomerangkaartje verstuurd vanuit DE, maar kom op zeg, wat een gezeur.

Stuur jij ook alleen kaarten uit Eindhoven? :')
pi_119585900
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:50 schreef Melochan het volgende:

[..]

Wat een gezeik om niks zeg :')

Kan wel begrijpen dat iemand niet blij is met een 10 jaar oud NL Boomerangkaartje verstuurd vanuit DE, maar kom op zeg, wat een gezeur.

Stuur jij ook alleen kaarten uit Arnhem? :')
Nee. Boston - San Francisco is wel ongeveer even ver als Eindhoven - Istanbul he
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_119586005
Maar wat heeft afstand er nou mee te maken? Als het een leuke kaart is, boeiend? :') 't is nota bene nog hetzelfde land ook.
pi_119586165
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:55 schreef Melochan het volgende:
Maar wat heeft afstand er nou mee te maken? Als het een leuke kaart is, boeiend? :') 't is nota bene nog hetzelfde land ook.
Ik wil graag weten hoe hun regio er uit ziet, dus heb ik liever geen kaart van 1000 km verderop. Dus daarom heb ik liever geen toeristenkaarten van veel verder weg. Voor ander soort kaarten maakt het mij niet veel uit wat er op staat :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_119586470
Spaart iemand hier trouwens postzegels?
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_119586498
Nee, ik niet. Er zijn wel mensen die azen op mijn zegels haha
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_119587036
Ik ben eens aan het freumelen of ik van m'n mooiste postzegels sieraden kan maken :D
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_119587070
Sieraden????? Hoe? Haha
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_119587152
Ik zal even een foto maken van wat ik nu heb. :)
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_119587429
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 23:08 schreef Sokkepok het volgende:
Spaart iemand hier trouwens postzegels?
Ik verzamel recepten :Y Hoop zo dat ik er nu meer binnen ga krijgen :Y
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 november 2012 @ 23:40:18 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119587511
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 november 2012 23:37 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik verzamel recepten :Y Hoop zo dat ik er nu meer binnen ga krijgen :Y
Ik heb er nog wel eentje voor je *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119587539
Tadaa :+
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_119587567
Wat grappig!!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 25 november 2012 @ 00:11:41 #97
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119588468
Hee wat cool :D Je ziet heul niet dat het een postzegel is :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 08:27:15 #98
155227 crew  Guppy
dus
pi_119591268
Wat tof sok!! Heb je die zegel afgeweekt?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119591585
Ik trok een adres naar Belgie, van iemand met 3 accounts en die al (bij elkaar) bijna 4500 kaarten heeft verstuurd!!!!

http://www.postcrossing.com/user/Hildegarde

Hoe hou je het bij en helemaal: hoe financier je zoiets????
  zondag 25 november 2012 @ 09:31:04 #100
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_119591642
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:12 schreef isillavendel het volgende:

Wil deze echt niet onthouden uit Amerika
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/US-1960820
Ik dacht even dat het Jules Deelder was! Leuke kaart, heb hem gefav'd.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_119592042
De leverancier waar ik deze kaart haal (wij hebben m ook in het assortiment) zegt dat het Jules Deelder is.

http://happy-postcrossing.nl/457-jules-deelder.html
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 10:37:47 #102
155227 crew  Guppy
dus
pi_119592256
Oeh, ik trek een nieuw land, da's lang geleden! Peru :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119592417
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 09:22 schreef Jum het volgende:
Ik trok een adres naar Belgie, van iemand met 3 accounts en die al (bij elkaar) bijna 4500 kaarten heeft verstuurd!!!!

http://www.postcrossing.com/user/Hildegarde

Hoe hou je het bij en helemaal: hoe financier je zoiets????
Poe hé! Daar gaat inderdaad echt een geld in zitten. Begrijp een beetje uit haar profielen dat ze door haar gezondheid behoorlijk aan huis gekluisterd zit. In zo'n geval kan ik me er iets bij voorstellen dat postcrossing een geweldig leuke hobby is, maar dan nog het geld idd.....
pi_119592435
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 23:41 schreef Sokkepok het volgende:
Tadaa :+
[ afbeelding ]
Wat leuk zeg!! Ga je ze ook verkopen? Zoiets zou ook wat voor mij kunnen zijn. :)
pi_119592875
Alle 10 de personen die in de Nederlandse top 10 zitten hebben meer verzonden dan Hildegarde. De nummer 1 van Nederland heeft er meer dan 6000 gestuurd :)
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
  zondag 25 november 2012 @ 11:33:01 #106
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_119593191
Is het populair in Japan om Duitse Culturen te studeren? Dit is al de derde Japanner in korte tijd die het in zijn/haar profiel heeft staan :P.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  zondag 25 november 2012 @ 13:29:52 #107
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_119596911
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:33 schreef Finland. het volgende:
Is het populair in Japan om Duitse Culturen te studeren? Dit is al de derde Japanner in korte tijd die het in zijn/haar profiel heeft staan :P.
Misschien voelen ze zich nog verbonden door de oorlog :@
  zondag 25 november 2012 @ 13:36:21 #108
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_119597120
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 13:29 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Misschien voelen ze zich nog verbonden door de oorlog :@
Ik moet me ook echt continu inhouden om geen grapjes over de oorlog te maken :').
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_119609608
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 10:51 schreef Kaasmuisje het volgende:

[..]

Wat leuk zeg!! Ga je ze ook verkopen? Zoiets zou ook wat voor mij kunnen zijn. :)
Hmm, wellicht :)

quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:17 schreef Happy_postcrossing het volgende:
Alle 10 de personen die in de Nederlandse top 10 zitten hebben meer verzonden dan Hildegarde. De nummer 1 van Nederland heeft er meer dan 6000 gestuurd :)
Ja, uit Almere *O*
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_119614352
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:17 schreef Happy_postcrossing het volgende:
Alle 10 de personen die in de Nederlandse top 10 zitten hebben meer verzonden dan Hildegarde. De nummer 1 van Nederland heeft er meer dan 6000 gestuurd :)
Dan nog!! En 3 accounts bijhouden, dat is al een dagtaak.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 25 november 2012 @ 20:51:38 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119615309
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:34 schreef Jum het volgende:

[..]

Dan nog!! En 3 accounts bijhouden, dat is al een dagtaak.
Ik vind dat dat niet moet kunnen. Waarom zou je dat doen? Omdat je vindt dat je niet genoeg kaartjes binnen krijgt als je gewoon 1 account hebt? Hoe belangrijk vind je jezelf dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119615531
Ik vind t ook niet netjes.. En al helemaal niet als je het erbij vermeldt... En dan ook nog eisen dat je geen dubbele wilt van geen enkel profiel!

Vandaag mn 6e kaart op de bus gedaan.. Weet DE dus ben benieuwd hoelang deze duurt.. PC is goed om geduld mee te kweken ;)
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 25 november 2012 @ 20:56:51 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119615594
DE is een dag of 3, hooguit 4. Normaal gesproken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119617668
Mn eerste DE was 3 dagen, de 2e is nog niet aangemeld dus hoop morgen of dinsdag.. Taiwan en rusland durf ik voorlopig nog niet aan te denken ;)
pi_119619421
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2012 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
DE is een dag of 3, hooguit 4. Normaal gesproken.
5-6, max 16 tot nu toe voor Duitsland.
  zondag 25 november 2012 @ 22:04:50 #116
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_119619708
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:31 schreef 16021988 het volgende:
Mn eerste DE was 3 dagen, de 2e is nog niet aangemeld dus hoop morgen of dinsdag.. Taiwan en rusland durf ik voorlopig nog niet aan te denken ;)
Zal er ook wel aan liggen waar in Rusland,
Oost kant of west.
Aangezien dat land bijna 1/3 van de wereld lang is
mee bekant vangde gin haas.
pi_119622729
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 22:04 schreef kawa4 het volgende:

[..]

Zal er ook wel aan liggen waar in Rusland,
Oost kant of west.
Aangezien dat land bijna 1/3 van de wereld lang is
True! Eentje is oost rusland (7.936km) en eentje wat dichterbij: 1.839 km, vlak bij St. Petersburg.
Mn DE was alledrie onder de 500km waarbij de verste nu geregistreerd is..
  zondag 25 november 2012 @ 22:55:37 #118
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_119623010
Dat is Kaliningrad, vroeger ook wel Koningsbergen genoemd. Heeft een interessante geschiedenis trouwens, is terug te lezen op wikipedia.

En dan ga ik nu écht bezig met mijn essay over het legaliteitsbeginsel ;(.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_119630625
Wow, zojuist een berichtje gekregen van iemand die ik in April een kaart heb gestuurd:

quote:
"Hi, Sabine!

Today I looked through my postcards and was amazed again at the loving care you put into making the wonderful postcard for me this April. Thank you so much.

I hope you and your family have a wonderful Christmas!

David :-)"
Was een reactie op deze kaart;



http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1147325

Dat zijn de berichtjes waar je het voor doet!
  maandag 26 november 2012 @ 10:40:59 #120
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_119631362
vandaag weer 3 adressen gekregen,

China , Rusland (alweer) en duitsland.
mee bekant vangde gin haas.
pi_119640048
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:44 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Wow, je zult daar maar wonen zeg. O+ Mocht je idd een kaart ervan krijgen, laat je ´m dan hier zien? :)
En daar ist ie dan: O+


Ze schrijft er nog bij dat dit haar favoriete uitzicht is vanuit de tuin, omdat je vanaf hier het kasteel en ook de mooie ligging/omgeving kunt zien. Ik ben zo blij met deze kaart. *O*
pi_119641063
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 15:30 schreef Molline het volgende:

[..]

En daar ist ie dan: O+
[ afbeelding ]

Ze schrijft er nog bij dat dit haar favoriete uitzicht is vanuit de tuin, omdat je vanaf hier het kasteel en ook de mooie ligging/omgeving kunt zien. Ik ben zo blij met deze kaart. *O*
Geweldige kaart en prachtig kasteel, logisch dat je er blij mee bent! :Y O+
pi_119641093
Wauw!! (L) Heel mooi!
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
  maandag 26 november 2012 @ 17:34:49 #124
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_119644331
Verwacht je een kaart van de andere kant van de wereld krijg je er 1 van 60 km verder op uit Dordrecht. Haha.
Maarja maakt niet uit
Zo ff 3 nieuwe kaarten op de bus doen.
mee bekant vangde gin haas.
pi_119648935
Vandaag eentje ontvangen uit Finland.
Children of the night. What music they make.
pi_119649352
Vandaag uit Duitsland, supercool!!!!!

  Moderator maandag 26 november 2012 @ 20:02:06 #127
155227 crew  Guppy
dus
pi_119649879
Nawww O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!fotograaf maandag 26 november 2012 @ 20:10:59 #128
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_119650292
Vrijdag mijn eerste kaartjes op de post gedaan. De eerste (klein dorpje in oost Polen) is al weer geregistreerd. Gaat sneller dan ik dacht.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  maandag 26 november 2012 @ 20:36:29 #129
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_119651608
Vandaag een leuk kaartje uit Oekraïne gekregen :)


http://www.postcrossing.com/postcards/UA-414026
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 26 november 2012 @ 21:07:20 #130
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_119653343
O wauw, die vind ik echt supertof!
Ik ben ook weer begonnen, heb er nu 11 travelling en ik kan niet wachten tot ze geregistreerd worden, ik heb er erg mijn best op gedaan dit keer :) .
  maandag 26 november 2012 @ 21:11:01 #131
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_119653545
Ja hè? Ik vind hem ook bijzonder :Y
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_119657456
Vandaag weer 2 verzonden, naar Rusland en naar Tsjechië :)
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
  maandag 26 november 2012 @ 23:47:33 #133
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_119661379
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:36 schreef automatic_ het volgende:
Vandaag een leuk kaartje uit Oekraïne gekregen :)

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/UA-414026
Hij doet me denken aan de Droomvlucht in de Efteling :D
pi_119663488
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 23:47 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Hij doet me denken aan de Droomvlucht in de Efteling :D
Dat vond ik ook al ja :P
pi_119665598
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:36 schreef automatic_ het volgende:
Vandaag een leuk kaartje uit Oekraïne gekregen :)

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/UA-414026
Wat een aparte kaart! Mooi hoor. :Y
pi_119665635
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:10 schreef Mascleta het volgende:
Vrijdag mijn eerste kaartjes op de post gedaan. De eerste (klein dorpje in oost Polen) is al weer geregistreerd. Gaat sneller dan ik dacht.
Je kunt er soms geen peil op trekken. Soms duurt naar Duitsland langer dan naar een of ander gehucht in Verweggistan. :D
pi_119668670
Leuk dit topic! Ik doe zelf sinds een paar weken aan postcrossing.
Kan het kloppen dat ik meer kaarten ontvangen heb dan ik überhaupt zelf verzonden had?
pi_119669012
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2012 11:47 schreef mrien het volgende:
Leuk dit topic! Ik doe zelf sinds een paar weken aan postcrossing.
Kan het kloppen dat ik meer kaarten ontvangen heb dan ik überhaupt zelf verzonden had?
Welkom! En meer ontvangen kaarten dan verzonden kan inderdaad voorkomen. Dat trekt vanzelf weer "recht".
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:31:29 #139
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_119669824
Ik heb een kaart uit Turkije gekregen, en er staat alleen 'Greetings from Turkey, Happy postcrossing. All the best, Esra'. Beetje karig, dus ik dacht ik kijk even op haar profiel, misschien gaat het haar om de postzegels ofzo :) Hele lijst met wat ze graag zou willen ontvangen, geen envelop, of je iets in je eigen taal wil schrijven, en als je niet weet wat je moet schrijven, heeft ze ook nog wel wat suggesties. Allemaal heel leuk enzo, maar dan stuurt ze zelf een kaart met weinig interessants er op.

Terwijl ik ongeveer hetzelfde in mijn profiel heb staan (afgezien van de envelop).
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:07:26 #140
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_119670761
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 23:47 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Hij doet me denken aan de Droomvlucht in de Efteling :D
Ja, nu je het zegt!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_119672557
Vandaag weer 4 kaarten verzonden, naar USA, Hong Kong, Litouwen en Duitsland.
Kreeg van de week een kaartje uit Brabant :)

Mijn profiel: http://www.postcrossing.com/user/Mrien
pi_119673448
quote:
17s.gif Op maandag 26 november 2012 19:51 schreef soapie het volgende:
Vandaag uit Duitsland, supercool!!!!!

[ afbeelding ]
* Miniem jaloers is

Gisteren weer eens een kaart binnengekregen.
Was wel welkom nu ik al dagen op dit kutbed lig. :')

Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_119676099
Gave kaart!
  dinsdag 27 november 2012 @ 16:01:34 #144
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_119676189
Bij mij gaan er kaartjes verlopen ;(
Eéntje naar Oekraïne en ééntje naar Brazilië (en die kerel is al niet meer online geweest sinds ik het kaartje heb verstuurd :'))
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 27 november 2012 @ 16:36:06 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119677395
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 16:01 schreef automatic_ het volgende:
Bij mij gaan er kaartjes verlopen ;(
Bij mij ook eentje. Tamme kutchinees die wel om de paar dagen online is en gewoon niet reageert op mijn berichtje ook.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119677922
Ik kijk niet meer op van expirede kaarten. Bij iedere reeks die ik verstuur, zit er eigenlijk altijd wel eentje bij de expired gaat of over de 30-40 dagen gaat zitten. Sta nu op 15 expired, waarvan er 1 al niet meer geregistreerd kan worden, omdat de kaart meer dan een jaar geleden aangevraagd en verzonden is..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 27 november 2012 @ 17:02:37 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119678347
Ach, het zal er wel bij horen. Ik had onlangs mijn eerste lege Hurray en mijn eerste zelfgemaakte kaart. Wat overigens nog best een leuke was hoor :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119682070
Yay, eerste kaartje ontvangen! 73km, vanuit Zeeland :)
Zal linkje plaatsen zodra ik een foto heb geupload :)
Verder nog niets geregisteerd :(
  FOK!fotograaf dinsdag 27 november 2012 @ 18:54:11 #149
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_119682140
Bij mij is één kaartje geregistreerd, morgen in de stad maar een paar nieuwe kaarten kopen en hopen dat er dan nog één of meerdere geregistreerd zijn. Dan kan ik er weer een paar op de post doen morgenavond.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_119689828
quote:
Mooie kaart! Dat er nog maar veel mogen volgen. ;)
pi_119690026
quote:
mooi :) :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_119692456
quote:
Die is mooi! :)
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  FOK!fotograaf woensdag 28 november 2012 @ 10:06:32 #154
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_119702291
Kan je als verzender ook een foto van een kaart uploaden?
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  woensdag 28 november 2012 @ 10:22:47 #155
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_119702672
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:06 schreef Mascleta het volgende:
Kan je als verzender ook een foto van een kaart uploaden?
Ja :)
Dan ga je naar "Sent Cards" en dan druk je op het +je achter de ontvanger
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_119702713
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:22 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ja :)
Dan ga je naar "Sent Cards" en dan druk je op het +je achter de ontvanger
Wel doen voordat de kaart aan komt, want zodra 'ie geregistreerd is kan het niet meer. Dan kan alleen de ontvanger 'm nog uploaden.
  woensdag 28 november 2012 @ 10:29:24 #157
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_119702816
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:24 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Wel doen voordat de kaart aan komt, want zodra 'ie geregistreerd is kan het niet meer. Dan kan alleen de ontvanger 'm nog uploaden.
Oja, dat is waar :Y
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_119703651
Ik vind het ideaal dat ik via de PC site gewoon een foto kan uploaden vanaf de iPhone.. Ik ga dus zeker van alle kaarten foto's maken :)

& ik ben heel blij met mijn eerste kaartje! Voorlopig pas 1 geregistreerd en 5 traveling, dus zal helaas nog wel even moeten wachten op de volgende ben ik bang! :(
pi_119706793
Ik ben ook bezig sinds gister! Vorige week op werkweek in Berlijn leuke oude (nja oud, met oude foto's erop) gekocht. Daarvan heb ik er nu 4 verstuurd want toevallig wouden mijn ontvangers dat, behalve eentje die wou iets met paarden of een alpaca. :')

Omdat ik nog niet zo veel kaartjes had heb ik wat besteld op internet. Een paar soorten met dieren, een paar met kinderen, leuke/grappige foto's en gewoon mooie plaatjes. Hopen dat iedereen er tevreden mee is, want dat vind ik toch ook wel erg leuk: het zoeken van geschikte kaartjes voor de mensen.

Zelfs heb ik nog niks mogen ontvangen omdat ik er net 4 (als ik die andere kaartjes binnen heb ook de laatste) heb verstuurd.

De mijne gaan naar:
- Duitsland
- Rusland
- Finland
- Nederland
- USA

Dat ik wil verzenden naar Nederland heb ik gelijk uitgevinkt, deze meid woont nog geen 50 km verderop. Maar wel een voordeel, ze houd ook van kevers. :D

Mijn engels op mijn profiel is erg belabberd, ten eerste kan ik het niet goed en ten tweede heb ik gemerkt met mijn ebay ervaringen dat het voor andere mensen die niet goed engels kunnen veel makkelijker te begrijpen valt.
Eigenlijk schaam ik me wel voor mijn profiel...
http://www.postcrossing.com/user/Toetefroet
pi_119708941
Je profiel is leuk! Beter dan vele andere profielen die ik wel ben tegengekomen! :)

Ik hoop dat je leuke kaartjes gaat ontvangen, kan even duren, maar als ze eenmaal binnenstromen is het erg leuk!
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_119713084
Ohja, ik heb de kaartjes in jouw shop besteld hihi! ;D
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 28 november 2012 @ 16:42:59 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119715337
Zeg HPC, verkoop jij ook verzamelalbums voor kaarten?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119726001
Wij verkopen wel kaartenhoezen:
http://happy-postcrossing.nl/33-bewaren-opbergen

Werkt ideaal:
http://happy-postcrossing(...)nhoezen-105x15cm.jpg

Of bedoel je iets anders? :)
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_119728429
Kaartje op de mat uit Duitsland, met alleen: "The winter in Germany is coming soon. Hope you're like my card. Greetings from Berlin". Beetje karig, maargoed, zij is ook maar 1 maand lid :P

En m'n kaartje naar China is aangekomen, na 25 dagen:
quote:
"Greetings~
Hello,friend.
thanks fot the windmill card.
I like it and it seems old, i wonder it was built long time ago. The ancient people are so genius. Nice day!"
:D

Nu weer een nieuw adres aanvragen :P
Children of the night. What music they make.
pi_119728582
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:39 schreef Mokkels het volgende:
Ik ben ook bezig sinds gister! Vorige week op werkweek in Berlijn leuke oude (nja oud, met oude foto's erop) gekocht. Daarvan heb ik er nu 4 verstuurd want toevallig wouden mijn ontvangers dat, behalve eentje die wou iets met paarden of een alpaca. :')

Omdat ik nog niet zo veel kaartjes had heb ik wat besteld op internet. Een paar soorten met dieren, een paar met kinderen, leuke/grappige foto's en gewoon mooie plaatjes. Hopen dat iedereen er tevreden mee is, want dat vind ik toch ook wel erg leuk: het zoeken van geschikte kaartjes voor de mensen.

Zelfs heb ik nog niks mogen ontvangen omdat ik er net 4 (als ik die andere kaartjes binnen heb ook de laatste) heb verstuurd.

De mijne gaan naar:
- Duitsland
- Rusland
- Finland
- Nederland
- USA

Dat ik wil verzenden naar Nederland heb ik gelijk uitgevinkt, deze meid woont nog geen 50 km verderop. Maar wel een voordeel, ze houd ook van kevers. :D

Mijn engels op mijn profiel is erg belabberd, ten eerste kan ik het niet goed en ten tweede heb ik gemerkt met mijn ebay ervaringen dat het voor andere mensen die niet goed engels kunnen veel makkelijker te begrijpen valt.
Eigenlijk schaam ik me wel voor mijn profiel...
http://www.postcrossing.com/user/Toetefroet
Leuk profiel hoor, alleen wel wat steenkolenengels :D
Children of the night. What music they make.
pi_119728717
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:33 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Leuk profiel hoor, alleen wel wat steenkolenengels :D
Jaa klopt, echt bagger haha! Nog geen zin om het fantsoenlijk te maken.. Gisteravond even snel-snel geschreven en beetje bij beetje aangepast. Dus als iemand zich roept?! :D
pi_119728915


Ik vond dit wel een geschikte kaart voor die amerikaan waar ik naar moest sturen, ze zocht zwart wit kaarten, vintage/oude kaarten, fotografie kaarten. Toen bedacht ik me dat amerikanen preuts zijn en dit waarschijnlijk niet zo geschikt is voor hun :')

Wel jammer, denk dat ze hem wel leuk had gevonden..
  FOK!fotograaf woensdag 28 november 2012 @ 21:41:17 #168
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_119728924
Het Engels op mijn profiel is nog veel erger.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  FOK!fotograaf woensdag 28 november 2012 @ 21:42:15 #169
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_119728979
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:40 schreef Mokkels het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vond dit wel een geschikte kaart voor die amerikaan waar ik naar moest sturen, ze zocht zwart wit kaarten, vintage/oude kaarten, fotografie kaarten. Toen bedacht ik me dat amerikanen preuts zijn en dit waarschijnlijk niet zo geschikt is voor hun :')

Wel jammer, denk dat ze hem wel leuk had gevonden..
Wow! die kaart is gaaf! staat er op de achterkant wie de fotograaf is? of weet je dat toevallig?
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_119729101
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:42 schreef Mascleta het volgende:

[..]

Wow! die kaart is gaaf! staat er op de achterkant wie de fotograaf is? of weet je dat toevallig?
Ja het staat achterop, had het ook op haar andere kaart geschreven dat ik deze eerst wou sturen en dat ze hem maar even op moest zoeken op google. De fotograaf die op het kaartje staat heet Philippe Halsman, heb de kaart gekocht in Berlijn in een museum voor fotografie. :)
pi_119729812
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:45 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Ja het staat achterop, had het ook op haar andere kaart geschreven dat ik deze eerst wou sturen en dat ze hem maar even op moest zoeken op google. De fotograaf die op het kaartje staat heet Philippe Halsman, heb de kaart gekocht in Berlijn in een museum voor fotografie. :)
Die is erg mooi, zou hem zelf ook gekocht hebben, maar dan om te bewaren :P

Volgend kaartje gaat naar China.
Children of the night. What music they make.
  woensdag 28 november 2012 @ 22:36:35 #172
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_119731621
quote:
Die zocht ik! Gelijk besteld :D
  woensdag 28 november 2012 @ 23:01:27 #173
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_119732782
quote:
Postcard ID To member To country Sent Distance Traveled Status Img
NL-1572817 ksunia2404 Russia 28/Nov/2012 2,206 km 0 days Traveling
NL-1572798 Ummeln Germany 28/Nov/2012 290 km 0 days Traveling
NL-1562890 Vik-to-riy Russia 23/Nov/2012 1,841 km 5 days Traveling
NL-1562851 Melona Russia 23/Nov/2012 2,213 km 5 days Traveling
NL-1560394 Tanya_13 Russia 22/Nov/2012 3,594 km 6 days Traveling
NL-1558396 SpartakGirl Russia 21/Nov/2012 4,982 km 7 days Traveling
NL-1536477 Lizzi0312 Russia 9/Nov/2012 7,953 km 19 days Traveling
  Moderator donderdag 29 november 2012 @ 06:37:02 #174
155227 crew  Guppy
dus
pi_119736923
Je weet dat je dat vinkje uit kan zetten waardoor je naar meerdere landen tegelijk stuurt hè
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119737093
Mijn Duitsland kaartje is na een week nog niet aangekomen.. :( En dat voor maar 350km!
pi_119738715
Hier is ie al 19 dagen onderweg :p
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_119738890
quote:
Hmmm, het idee is niet verkeerd maar ik heb nu al kaarten van afwijkend formaat. Die gaan er niet inpassen...
pi_119739200
quote:
17s.gif Op donderdag 29 november 2012 09:55 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hmmm, het idee is niet verkeerd maar ik heb nu al kaarten van afwijkend formaat. Die gaan er niet inpassen...
Ik ga ze in een fotoboek plakken. Bovenkant een plakbandje doen zodat je ze kunt omslaan en je kunt er dingen bijschrijven. Dit is volgensmij de ideale manier voor mij.
pi_119739222
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:58 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Die is erg mooi, zou hem zelf ook gekocht hebben, maar dan om te bewaren :P

Volgend kaartje gaat naar China.
Neejoh, dat is zonde :p liever iemand anders er blij mee maken. :D
pi_119739781
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:06 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Ik ga ze in een fotoboek plakken. Bovenkant een plakbandje doen zodat je ze kunt omslaan en je kunt er dingen bijschrijven. Dit is volgensmij de ideale manier voor mij.
Ik heb er zelf pas 7 ontvangen, die hangen nu aan een kaartenladder in mn woonkamer. Zodra die vol is gaat de oudste eraf, nieuwe erop etc. Maar moet nog iets hebben voor als die ladder vol is O-)
pi_119739880
quote:
17s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:28 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik heb er zelf pas 7 ontvangen, die hangen nu aan een kaartenladder in mn woonkamer. Zodra die vol is gaat de oudste eraf, nieuwe erop etc. Maar moet nog iets hebben voor als die ladder vol is O-)
Jaa, dat is ook een leuk idee! Ik heb een opruim nogwat dwang dat alles perfect moet zitten in een boek wat leuk is voor later als je kinderen hebt. :') Ik heb al mijn gekochte kaartjes ook al ingescand en het staat allemaal op naam waar ze heengaan + de geschreven achterkant erbij zodat als iemand er wat over zegt/vraagt ik wel weet over wat ik ook alweer had geschreven.

Dus nu zit het zo:
Postcrossing:
-------------------- Verstuurd:
------------------------------------Duitsland
------------------------------------USA
------------------------------------Finland
------------------------------------Rusland
------------------------------------Nederland
---------------------Ontvangen:

Nu ik het zie, best wel erg :') En ik ben pas net begonnen...
pi_119740174
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 09:47 schreef Happy_postcrossing het volgende:
Hier is ie al 19 dagen onderweg :p
OOh er is nog hoop! Haha. Mijn andere naar DE was na 3 dagen al geregistreerd :(
pi_119740236
Mijn record naar Duitsland is 57 dagen, maar zij was hem (volgens mij) vergeten te registreren. En ik heb er ook ééntje van 22 dagen en ééntje van 21 dagen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_119740501


[ Bericht 100% gewijzigd door douche-eendje op 29-11-2012 10:59:22 ]
pi_119740625
Ja joh, edit poef en bericht weg? Dan nog maar een keer:
27 dagen naar USA is hier de langste, alhoewel ik vrees dat mn kaart naar Spanje deze wel eens in kan halen :X
pi_119741616
quote:
17s.gif Op donderdag 29 november 2012 09:55 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hmmm, het idee is niet verkeerd maar ik heb nu al kaarten van afwijkend formaat. Die gaan er niet inpassen...
Daarvoor hebben we: http://happy-postcrossing.nl/452-kaartenhoezen-13x18cm.html

Ik heb nog geen kaart gehad die niet in 1 van de 2 passen :)
Vele zullen wel binnen de 13x18cm blijven, de meeste die ik heb ontvangen passen keurig in de 10x15.
Maar panaroma ofzo.. nee dat gaat niet passen :)
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_119741924
Ik heb alle kaartjes die ik ontvangen heb, aan de muur hangen met posterbuddies. :)
  FOK!fotograaf donderdag 29 november 2012 @ 12:48:38 #188
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_119743838
Wat doen jullie als jullie twee weken weg zijn? Zet je account dan op non-actief?
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_119744474
Ik kreeg gisteren een vuurwerk-kaartje uit Hong Kong, met op de achterkant een kleine foto erop geplakt van zijn kamer, een Gaga-museum in het klein (ik ben Gaga-fan)! Allemaal posters aan de muur en Gaga-stuff in een kast! :D

Geweldig dit! _O- Dat maakt zo'n kaart dan weer heel speciaal.
pi_119744550
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:48 schreef Mascleta het volgende:
Wat doen jullie als jullie twee weken weg zijn? Zet je account dan op non-actief?
Kun je doen. Dat hoeft niet per se denk ik. Sommige kaarten zullen denk ik sowieso wel in die twee weken worden bezorgd ook al sta je even inactief. En dan worden er sommige kaartjes 2 weken later geregistreerd. Dat vind ik niet zo boeiend eigenlijk. Ze zullen bij de ander hoogstwaarschijnlijk toch nog niet expiren. En twee weken reistijd voor een kaart is vrij normaal...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  donderdag 29 november 2012 @ 13:17:38 #191
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_119744707
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 06:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Je weet dat je dat vinkje uit kan zetten waardoor je naar meerdere landen tegelijk stuurt hè
Ik dacht dat dat vinkje betekent dat je juist naar verschillende stuurt :@

Snel uitgezet.
  Moderator donderdag 29 november 2012 @ 13:20:34 #192
155227 crew  Guppy
dus
pi_119744810
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 13:17 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat vinkje betekent dat je juist naar verschillende stuurt :@

Snel uitgezet.
Nawww O+ nu is het dan toch in ieder geval goed
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119745614
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:36 schreef automatic_ het volgende:
Vandaag een leuk kaartje uit Oekraïne gekregen :)
Haha, dat is grappig. Ik mag nu een kaartje naar België sturen, kijk ik bij haar ontvangen 3 kaarten, zie ik jou daar bij staan! (ik dacht al, waar ken ik die van? :D )
pi_119749780
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 13:44 schreef Molline het volgende:

[..]

Haha, dat is grappig. Ik mag nu een kaartje naar België sturen, kijk ik bij haar ontvangen 3 kaarten, zie ik jou daar bij staan! (ik dacht al, waar ken ik die van? :D )
Ooo echt? Haha.
Meisje uit Leuven? Zo ja; zij was heeeeel traag met registreren :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_119749793
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 13:09 schreef Molline het volgende:
Ik kreeg gisteren een vuurwerk-kaartje uit Hong Kong, met op de achterkant een kleine foto erop geplakt van zijn kamer, een Gaga-museum in het klein (ik ben Gaga-fan)! Allemaal posters aan de muur en Gaga-stuff in een kast! :D

Geweldig dit! _O- Dat maakt zo'n kaart dan weer heel speciaal.
Ooo heb je een foto van die achterkant? :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_119750237
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:03 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ooo echt? Haha.
Meisje uit Leuven? Zo ja; zij was heeeeel traag met registreren :P
Deze was het (mooie kaart overigens... O+ )

pi_119750361
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:19 schreef Molline het volgende:

[..]

Deze was het (mooie kaart overigens... O+ )

[ afbeelding ]
Ik zie het! Ik had haar een mailtje gestuurd, omdat ik het nogal lang vond duren en binnen 10 minuten registreerde ze het kaartje :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf donderdag 29 november 2012 @ 19:02:24 #198
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_119755210
Twee kaarten zijn inmiddels geregistreerd. Dus weer twee op de post gedaan, één naar Duitsland en één naar China. Het meisje uit China vind de Eiffeltoren helemaal fantastisch. Laat ik daar nou juist een kaart van hebben hier.

Voor de rest wacht ik met smart op mijn eerste kaartje.

Edit: Mijn profiel voor OP: http://www.postcrossing.com/user/Mascleta Als iemand nog opmerkingen op mijn Engels heeft, graag!

[ Bericht 26% gewijzigd door Mascleta op 29-11-2012 19:08:04 ]
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_119755768
Wauw! Kaartje naar Tsjechie (26-11 aangevraagd, 27-11 gepost) is nu al geregistreerd, 2 dagen!
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_119761927
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:17 schreef Happy_postcrossing het volgende:
Wauw! Kaartje naar Tsjechie (26-11 aangevraagd, 27-11 gepost) is nu al geregistreerd, 2 dagen!
Zo, dat is snel! :o
pi_119762996
Belarus Belarus 28/Oct/2012 1,140 km 32 days Traveling
Russia Russia 28/Oct/2012 2,010 km 32 days Traveling

Is dat normaal voor die kant op? Andere kaart naar Rusland was er met 21 dagen
pi_119763852
Is normaal!!!
pi_119763857
Mn DE kaartje is net geregisteerd! :)
Met een hele blije hurray, leuk! :)

Volgende bestemming USA met maar weinig interesses.. Ga maar tussen de favo's kijken wat ze leuk vind.. :)

En nu maar hopen dat ik weer snel ontvang! :)
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:21:57 #204
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_119774015
Jeej! Ik heb ook hele leuke hurray gekregen van een kaartje dat ik naar Duitsland heb gestuurd. Dat vind ik echt zo fijn, een hurray waaraan je ziet dat mensen blij zijn met hun kaartje! :)
pi_119775215
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:21 schreef littlepea het volgende:
Jeej! Ik heb ook hele leuke hurray gekregen van een kaartje dat ik naar Duitsland heb gestuurd. Dat vind ik echt zo fijn, een hurray waaraan je ziet dat mensen blij zijn met hun kaartje! :)
Ja he! Ik vind t nog wel moeilijk om gericht kaartjes uit te zoeken, dus de bevestiging dat het in de smaak valt is fijn! :)
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 12:47:10 #206
155227 crew  Guppy
dus
pi_119777861
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:21 schreef littlepea het volgende:
Jeej! Ik heb ook hele leuke hurray gekregen van een kaartje dat ik naar Duitsland heb gestuurd. Dat vind ik echt zo fijn, een hurray waaraan je ziet dat mensen blij zijn met hun kaartje! :)
Ik kreeg een lege hurray -O- maar er kwam meteen ook een commentaar op de kaart van de ontvanger. Dat het haar eerste kaart was en te laat zag dat ze het kom invullen O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119780275
Mijn eerste kaartje is aangekomen. Jammer dat het een beetje een saaie hurray was, alleen maar met dankje. :( Ik heel dat kaartje volkalken :')
  FOK!fotograaf vrijdag 30 november 2012 @ 15:01:39 #208
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_119781322
Ik kreeg een Hurray in het Nederlands. Van iemand die volgens zijn profiel helemaal geen Nederlands schrijft. Het waren ook kromme zinnen zoals die uit Google Translate komen, maar toch leuk :)
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  vrijdag 30 november 2012 @ 15:26:21 #209
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_119782126
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_119783160
Vandaag een kaartje uit Singapore ontvangen en uit Zweden!

Weer 2 nieuwe gelijk maar gepost, naar Finland en Spanje!

Kaartje uit Zweden was saai, stond alleen maar op dat hij niets voor mij had kunnen vinden (ik vraag nightviews, cityview, cartoons, black & white cards, Fantasy, kaarten met kinderen etc, dus dacht niet zo moeilijk) maar heb een soort kaart van een gebouwtje gehad, waar niks op stond, en dus ook geen tekst met uitleg op de achterkant, alleen dat ie niks kon vinden.

Ik had verwacht dat het vast een nieuwe zou zijn in postcrossing, die allemaal stomme kaartjes verstuurd, is het iemand die al meer dan 1000 kaartjes heeft gestuurd met allemaal cityviews en nightviews en dergelijke.
Dus, leuke smoes :p

Kaartje uit Singapore was erg leuk! Met stickertjes en stempeltjes, en een leuke cartoon :)
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 30 november 2012 @ 17:01:40 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119785510
Wat ondankbaar eigenlijk zeg :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119789057
De leuke kaartjes waar ik het laatst over had:


Trok eergister een profiel van een Finse die graag oude cityscenes wilt zien, nou iets typischer dan de kaasmarkt kon ik niet bedenken hoor. En ook leuker dan de moderne Alkmaarse kaartjes :Y En nog zoveel leuke andere kaartjes en ik kon niet kiezen :')
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 30 november 2012 @ 19:06:22 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119789100
Die zijn echt tof eendje :D _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119789259
Ondankbaar van mijn kant?

Tja, het klinkt mij raar in de oren dat hij niets kan vinden wat bij mij past terwijl 80% van zijn kaartjes leuke nightviews/cityviews zijn die juist precies passen bij mijn wensen. Ik heb zo weinig eisen..

Ik ben blij met elke kaart, absoluut. Maar dan alleen op de kaart zetten, sorry, kon niks voor je vinden en een kaart van een gebouwtje sturen zonder uitleg dan denk ik wel van ehm?
Wat voor gebouw is het? Vertel er eens iets over.
Ik ben ook geïnteresseerd in geschiedenis, in leefwijzes, hij had gewoon allerlei dingen kunnen schrijven.

Dus vind ik het een beetje jammer dat het dan afgeraffeld is, zeker als je zelf altijd wel vel werk doet om iets te zoeken dat bij diegene past en leuke tekstjes, stickertjes en dergelijke er op:)
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 30 november 2012 @ 19:17:02 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119789469
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:11 schreef Happy_postcrossing het volgende:
Ondankbaar van mijn kant?

Tja, het klinkt mij raar in de oren dat hij niets kan vinden wat bij mij past terwijl 80% van zijn kaartjes leuke nightviews/cityviews zijn die juist precies passen bij mijn wensen. Ik heb zo weinig eisen..
Ja maar goed, dat je er dan ook echt energie in gaat steken van "ik zal wel eens effetjes komen kijken of dat wel echt zo was mannetjuh!"

vind ik een beetje raar :)

quote:
Dus vind ik het een beetje jammer dat het dan afgeraffeld is, zeker als je zelf altijd wel veel werk doet om iets te zoeken dat bij diegene past
Ja precies, maar dat moet je dus los van elkaar zien. Dat staat namelijk ook los van elkaar aangezien je steeds van en naar verschillende mensen kaartjes stuurt of krijgt. Dat hoort er gewoon bij. Het is niet alsof jij RECHT hebt op kaartjes die binnen je eisen vallen omdat je je zelf altijd zo voor iemand anders uitslooft.

Maar goed, my 2 cts :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119789475
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Die zijn echt tof eendje :D _O_
Ja ook dat kartelrandje O+
pi_119790194
quote:
Edit: Mijn profiel voor OP: http://www.postcrossing.com/user/Mascleta Als iemand nog opmerkingen op mijn Engels heeft, graag!
Hello I am Laurens, a 24 year old guy who lives in a small town in the south of the Netherlands.

I would like to receive a card from your city/region/country with the name of the location on the card.
Cards with pictures like:
- Landscapes
- Vulcanoes
- Historic and famous locations nearby
- Old or famous buildings
- Squares
- Bridges
- Typical street views in your area.
- Mountains
- Beaches
- all other things that are typical for where you live.

And off course I like all the cards I receive!

Astu!
  FOK!fotograaf vrijdag 30 november 2012 @ 19:46:02 #218
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_119790331
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:41 schreef Jum het volgende:

[..]

Hello I am Laurens, a 24 year old guy who lives in a small town in the south of the Netherlands.

I would like to receive a card from your city/region/country with the name of the location on the card.
Cards with pictures like:
- Landscapes
- Vulcanoes
- Historic and famous locations nearby
- Old or famous buildings
- Squares
- Bridges
- Typical street views in your area.
- Mountains
- Beaches
- all other things that are typical for where you live.

And off course I like all the cards I receive!

Astu!
Mijn dank is groot!
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_119790735
[quote]3s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja maar goed, dat je er dan ook echt energie in gaat steken van "ik zal wel eens effetjes komen kijken of dat wel echt zo was mannetjuh!"

vind ik een beetje raar :)

Haha, ik kijk altijd naar de profielen van de mensen die mij een kaartje hebben gestuurd, haal je vaak erg leuke informatie uit.
Je krijgt gewoon tijdens het lezen een bepaald idee van iemand bij een kaartje. Je ziet vaak wel of iemand pas bezig is, of al een tijdje. En dan verwacht je achter 1 zinnetje, zonder naam of wat dan eerder iemand die niet erg serieus bezig is met postcrossing, en niet iemand die al 1000 kaarten heeft gestuurd :P

Ik sneup altijd in verstuurde en ontvangen kaartjes van andere profielen :)
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_119792907
Haha, ik kijk altijd naar de profielen van de mensen die mij een kaartje hebben gestuurd, haal je vaak erg leuke informatie uit.
Je krijgt gewoon tijdens het lezen een bepaald idee van iemand bij een kaartje. Je ziet vaak wel of iemand pas bezig is, of al een tijdje. En dan verwacht je achter 1 zinnetje, zonder naam of wat dan eerder iemand die niet erg serieus bezig is met postcrossing, en niet iemand die al 1000 kaarten heeft gestuurd :P

Ik kijk altijd in verstuurde en ontvangen kaartjes van andere profielen :)
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_119795110
Ik moet een kaartje sturen naar iemand die helemaal geen informatie geeft op zijn profiel. Ik weet niet eens of het een hij of een zij is :') Profiel is ook helemaal niet ingevuld, er staat (nog?) geen informatie op, en hij/zij heeft pas 4 kaartjes verstuurd. Ik heb nu een kaartje uitgezocht waarvan ik denk dat die wel ok zal zijn, maar ik weet totaal niet wat ik erop moet schrijven :') Het zal wel iets worden in de trant van 'welcome to postcrossing!'
pi_119795293
Ja zonde is dat, een vriendin van me had net ook zo'n profiel, en dan ook nog helemaal naar Rusland..:P
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 30 november 2012 @ 21:40:06 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119795310
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:35 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:
Ik moet een kaartje sturen naar iemand die helemaal geen informatie geeft op zijn profiel. Ik weet niet eens of het een hij of een zij is :') Profiel is ook helemaal niet ingevuld, er staat (nog?) geen informatie op, en hij/zij heeft pas 4 kaartjes verstuurd. Ik heb nu een kaartje uitgezocht waarvan ik denk dat die wel ok zal zijn, maar ik weet totaal niet wat ik erop moet schrijven :') Het zal wel iets worden in de trant van 'welcome to postcrossing!'
Greetings from holland, it's cold and grey out here. My name is konyntjemandaryntje and my hobbies are horsebackriding, reading and punniking.

Net of het wat boeit verder :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119795436
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Greetings from holland, it's cold and grey out here. My name is konyntjemandaryntje and my hobbies are horsebackriding, reading and punniking.

Net of het wat boeit verder :s)
Ik vind het vaak wel leuk om iets op de kaart te schrijven wat een beetje aansluit bij die persoon.. Praatje houden over een gedeelde hobby of interesse of zo :)
  vrijdag 30 november 2012 @ 21:50:59 #225
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_119795788
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:35 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:
Ik moet een kaartje sturen naar iemand die helemaal geen informatie geeft op zijn profiel. Ik weet niet eens of het een hij of een zij is :') Profiel is ook helemaal niet ingevuld, er staat (nog?) geen informatie op, en hij/zij heeft pas 4 kaartjes verstuurd. Ik heb nu een kaartje uitgezocht waarvan ik denk dat die wel ok zal zijn, maar ik weet totaal niet wat ik erop moet schrijven :') Het zal wel iets worden in de trant van 'welcome to postcrossing!'
Je kunt schrijven wat je maar wilt, ik had laatst een hele kaart volgekalkt over Bassie en Adriaan (geen ansicht, maar gewoon een kaart met envelop enzo) en toen kreeg ik een hele leuke hurray dat ze mijn kaart zo leuk vond en dat ze graag een kaartje terug wilde sturen.

Dat een totaal onbekende Amerikaan mij een kaartje terug heeft gestuurd over Bassie en Adriaan O+
Geen officiele kaart, maar wel de leukste tot nu toe.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 30 november 2012 @ 21:52:04 #226
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119795851
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:43 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:

[..]

Ik vind het vaak wel leuk om iets op de kaart te schrijven wat een beetje aansluit bij die persoon.. Praatje houden over een gedeelde hobby of interesse of zo :)
Prima natuurlijk. Maar als dat niet kan, dan moet je toch WAT niewaar :)

En het is niet alsof je er straf voor krijgt als het niet goed genoeg is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 november 2012 @ 22:01:11 #227
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_119796360
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Prima natuurlijk. Maar als dat niet kan, dan moet je toch WAT niewaar :)

En het is niet alsof je er straf voor krijgt als het niet goed genoeg is.
Ik ben weleens bang dat mensen mijn kaart niet registreren omdat ze hem niet leuk vinden ;( Gelukkig kunnen ze dat niet te vaak doen :)
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 30 november 2012 @ 22:05:15 #228
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119796564
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:01 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik ben weleens bang dat mensen mijn kaart niet registreren omdat ze hem niet leuk vinden ;( Gelukkig kunnen ze dat niet te vaak doen :)
Tsjonge, ben ik nou echt ZO'N wereldvreemde bloemetjeshoer dan? Ik denk niet eens aan dat soort mogelijkheden. Ik vind alles wel prima :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119796858
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tsjonge, ben ik nou echt ZO'N wereldvreemde bloemetjeshoer dan? Ik denk niet eens aan dat soort mogelijkheden. Ik vind alles wel prima :D
Jij wel, maar genoeg krenten die geen zin hebben om een kaart te registreren. Wat officieel niet mag, maar het valt niet te controleren.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_119799663
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:55 schreef Happy_postcrossing het volgende:

Kaartje uit Zweden was saai, stond alleen maar op dat hij niets voor mij had kunnen vinden (ik vraag nightviews, cityview, cartoons, black & white cards, Fantasy, kaarten met kinderen etc, dus dacht niet zo moeilijk) maar heb een soort kaart van een gebouwtje gehad, waar niks op stond, en dus ook geen tekst met uitleg op de achterkant, alleen dat ie niks kon vinden.

Ik had verwacht dat het vast een nieuwe zou zijn in postcrossing, die allemaal stomme kaartjes verstuurd, is het iemand die al meer dan 1000 kaartjes heeft gestuurd met allemaal cityviews en nightviews en dergelijke.
Dus, leuke smoes :p
Idd een vreemde tekst, ik zou ook balen. Misschien had ie z'n dag niet. :)
pi_119805928
En weer een DE kaartje geregisteerd! Gaat snel zo :)
Ik mag nu sturen naar Zweden, naar iemand met veel gezamelijke interesses :)
pi_119806470
Haha ja, laten we het daar op houden! :)
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_119806981
Ohja Happy_postcrossing, snel zijn jullie met verzenden. Voor 12 uur besteld had het de volgende dag rond 12 uur ook in huis, ben tevreden met m'n bestelling en kan zo weer leuke kaartjes sturen! :)
pi_119807258
Top! Wij proberen inderdaad nog dezelfde dag te verzenden, mits voor half 5 die dag de order geplaatst :)

Veel plezier met versturen! :)
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_119817435
Vandaag een kaartje ontvangen uit Tsjechie! Na wat ontcijferen, is het volgens mij de grootste damwand daar..
Link:
http://www.postcrossing.com/postcards/CZ-235506
  FOK!fotograaf zaterdag 1 december 2012 @ 19:27:16 #236
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_119819921
Ik betrap me er op dat ik mijn brievenbus de laatste week meerdere keren per dag leeghaal (Ik woon in een appartementencomplex) terwijl ik weet dat de post al is geweest voor die dag.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_119821306
Weer 4 kaartjes aangevraagd. 3 naar de gebruikelijke grote PC-landen en 1 naar Argentinie. En dan meteen ook een raar profiel:
http://www.postcrossing.com/user/juanbelg

Iemand die Spaans beheerst?
  zaterdag 1 december 2012 @ 20:46:46 #238
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_119822215
Het staat er ook in het Engels :P

Hola, mi nombre es Juan y vivo en Buenos Aires (Republica Argentina).
Me gustaria recibir cualquier tipo de postal no tengo ninguna preferencia.
Saludos a todos desde Argentina.
Juan

Hoi, mijn naam is Juan en ik woon in BA (Argentinië)
Ik vind het leuk om allerlei kaarten te ontvangen, een voorkeur heb ik niet.
Groetjes aan iedereen uit Argentinië
Juan
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_119823846
Kaartje naar Rusland is na 34 dagen (2010 km) geregistreerd *O*
Morgen weer een nieuwe aanvragen en versturen :)
pi_119824462
Your November statistics:
The numbers
November
Postcards sent 10
Postcards received 11
Days your mailbox was happy: 5

;(

Mijn minst actiefste maand van allertijden denk ik, iig dit jaar..Maar goed dat heeft natuurlijk zijn redenen (ziekenhuis red.)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zondag 2 december 2012 @ 00:46:47 #241
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_119830700
Okee ik heb een account aangemaakt.
En nu?

Alle vijf kaarten gelijk aangevraagd:
- U.S.A.
- Brazilië
- Rusland
- China
- Duitsland

Dat zijn toch niet de stomste landen!

[ Bericht 67% gewijzigd door Rockiejj op 02-12-2012 00:55:58 ]
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_119835304
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 20:46 schreef Finland. het volgende:
Het staat er ook in het Engels :P

Hola, mi nombre es Juan y vivo en Buenos Aires (Republica Argentina).
Me gustaria recibir cualquier tipo de postal no tengo ninguna preferencia.
Saludos a todos desde Argentina.
Juan

Hoi, mijn naam is Juan en ik woon in BA (Argentinië)
Ik vind het leuk om allerlei kaarten te ontvangen, een voorkeur heb ik niet.
Groetjes aan iedereen uit Argentinië
Juan
Duh, bij profiel staat alleen Spaans als taal.
En hij vond dit raar: I have to change my profile to english language due to restrictions to spanish language, and I think thats unfare.
Anyway...
Wat moet ik daar nou mee??
pi_119835514
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 09:35 schreef Jum het volgende:

[..]

Duh, bij profiel staat alleen Spaans als taal.
En hij vond dit raar: I have to change my profile to english language due to restrictions to spanish language, and I think thats unfare.
Anyway...
Wat moet ik daar nou mee??
Nou, gewoon de postcrossing regels aanhouden en een engels kaartje schrijven?? Ik snap je probleem niet zo.
pi_119835577
quote:
6s.gif Op zondag 2 december 2012 09:54 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Nou, gewoon de postcrossing regels aanhouden en een engels kaartje schrijven?? Ik snap je probleem niet zo.
Wat zijn die restrictions dan? Dat is mijn vraag (en geen probleem).
pi_119835736
quote:
99s.gif Op zondag 2 december 2012 00:46 schreef Rockiejj het volgende:
Okee ik heb een account aangemaakt.
En nu?

Alle vijf kaarten gelijk aangevraagd:
- U.S.A.
- Brazilië
- Rusland
- China
- Duitsland

Dat zijn toch niet de stomste landen!
Zeker niet de stomste landen! Brazilië heb ik nu ook een kaartje naar onderweg, vind ik een erg leuk land om naar te sturen :)

Welkom bij postcrossing en veel plezier! :)
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_119836428
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 09:59 schreef Jum het volgende:

[..]

Wat zijn die restrictions dan? Dat is mijn vraag (en geen probleem).
Volgens mij staat in de huisregels van Postcrossing dat je profiel ook in het engels geschreven moet zijn omdat anders niet iedereen in staat is te begrijpen (engels is de voertaal van postcrossing). Vandaar dus de 'restrictions' dat hij zijn profiel niet (alleen) in het spaans mocht laten staan.
  zondag 2 december 2012 @ 20:35:14 #247
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_119853399
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 10:09 schreef Happy_postcrossing het volgende:

[..]

Zeker niet de stomste landen! Brazilië heb ik nu ook een kaartje naar onderweg, vind ik een erg leuk land om naar te sturen :)

Welkom bij postcrossing en veel plezier! :)
Morgen eens kijken of ik wat leuke kaarten kan scoren!
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
  maandag 3 december 2012 @ 09:36:00 #248
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_119870463
dit weekend een mooi kaartje uit maleisië
gekregen,
en mn kaarten naar duitsland en oerkraïne zijn ook al weer aangekomen,
vandaag maar weer eensch kijken waar ik de volgende 2 kaarten naar toe mag sturen.
mee bekant vangde gin haas.
pi_119870538
Gratis ansichtkaarten: NU! :)
pi_119873895
Zo, weer 3 kaartjes gereed voor verzenden. Natuurlijk wéér Duitsland en Rusland maar ook een naar Finland :)
pi_119875386
Gisteren drie kaartjes op de post gedaan en ik ben nu al ongeduldig wanneer ze geregistreerd worden :')
  maandag 3 december 2012 @ 12:24:49 #252
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_119875514
Bij mij is het weer even rustig ;(
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_119876039
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:24 schreef automatic_ het volgende:
Bij mij is het weer even rustig ;(
Het is hier vaak zo'n tenniseffect. Er komt een kaartje van mij aan, ik ontvang er op die dag een etc.
  maandag 3 december 2012 @ 13:11:46 #254
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_119876890
net weer 2 adresjes getrokken,
een 9 jarig manneke wat robot kaarten gewelig vindt
en een 11 jaar meisje wat katten en bloemen leuk vind.
allebei weer naar Rusland,
heb er nou totaal 6 onderweg waarvan 5 dus naar rusland. -O-

maarja we wachten wel af wanneer ze geregistreerd wonen
kunnen we vanavond weer naar de lokale kaarten boer wat kaarten gaan zoeken. *O*
mee bekant vangde gin haas.
pi_119876929
quote:
18s.gif Op maandag 3 december 2012 13:11 schreef kawa4 het volgende:
net weer 2 adresjes getrokken,
een 9 jarig manneke wat robot kaarten gewelig vindt
en een 11 jaar meisje wat katten en bloemen leuk vind.
allebei weer naar Rusland,
heb er nou totaal 6 onderweg waarvan 5 dus naar rusland. -O-

maarja we wachten wel af wanneer ze geregistreerd wonen
kunnen we vanavond weer naar de lokale kaarten boer wat kaarten gaan zoeken. *O*
Misschien een vinkje uitzetten dat je niet wilt dat je meerdere kaarten naar 1 land wilt versturen? :P
  maandag 3 december 2012 @ 13:14:54 #256
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_119877000
quote:
17s.gif Op maandag 3 december 2012 13:12 schreef douche-eendje het volgende:
Misschien een vinkje uitzetten dat je niet wilt dat je meerdere kaarten naar 1 land wilt versturen?
ja goed idee.

quote:
Check if you prefer to send to repeated countries (does not affect the postcards you receive). This option is experimental.
staat nou uit
mee bekant vangde gin haas.
pi_119879998
Ik heb mij ook maar eens aangemeld, maar dat tekstje over jezelf schrijven is verdomd moeilijk zeg :').
pi_119882408
Ja vind ik ook. Het is lastig om het leuk én kort te houden :)

Zojuist een onwijs leuk kaartje uit Duitsland ontvangen, helemaal mijn stijl!



[ Bericht 28% gewijzigd door Happy_postcrossing op 03-12-2012 15:55:31 ]
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_119883809
Ok het gaat ineens snel hier :o gister 3 kaarten op de bus gedaan, net 2 uit mn postvak gehaald en ik open postcrossing en ik zie dat er net nog een is geregistreerd :)

-edit- 1 van de ontvangen kaartjes komt uit Hong Kong, die is 7 november door haar op de bus gedaan, jeetje.
  maandag 3 december 2012 @ 17:18:45 #260
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_119886025
Ik had dit kaartje naar Japan gestuurd, want dat meisje is bijna jarig. Nu is het kaartje wel veeel te vroeg, maar dat geeft niet _O-



En ze had een leuke hurray geschreven;
quote:
I have received your selection of postcard on Dec/3. The TNT Post and our postal administration worked very well. I am very happy because I have never expected I can receive the birthday card from overseas, it is very meaningful.
Hope you and your family have a nice day and Have a happy new year!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_119886705
Leuke hurray :)

Ik heb daarnet 3 postcrossingkaarten (uiteraard USA, Rusland en Duitsland) op de bus gedaan :) (en verder nog wat kerstkaarten en penpalbrieven, dus ik had 11 poststukken voor de brievenbus :') )
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 3 december 2012 @ 17:37:49 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119886793
Zo, ook weer 5 nieuwe kaartjes op de bus: DE, PL, Belarus, Taiwan en Japan.
En over een paar dagen gaat mijn allereerste verstuurde kaartje ook nog expiren dus dan mag er weer eentje weg.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119897308
Juist, ik heb weer een lekker profiel =/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  maandag 3 december 2012 @ 21:58:41 #264
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_119898859
quote:
18s.gif Op maandag 3 december 2012 13:14 schreef kawa4 het volgende:

[..]

ja goed idee.

[..]

staat nou uit
Hehe, ik had op een gegeven moment 6 van de 7 kaarten naar Rusland, same problem.

Ik maar denken dat dat vinkje juist betekent dat je verschillende landen krijgt :)
  dinsdag 4 december 2012 @ 08:43:12 #265
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_119908060
Gisteren een kaartje uit Moldavië ontvangen! Geen spannende kaart, hoewel er hele leuke postzegels op zaten, maar wel leuk dat ik weer eens wat anders krijg dan Rusland en Duitsland :). Mijn andere kaartje uit Moldavië stamt nog uit de tijd dat ze nog maar vier-cijferige codes haden :D.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_119910124
Gisteren kwam het kaartje aan dat ik zaterdag verstuur had, binnen Nederland en ook maar iets van 80 km ;)

Net het eerste kaartje naar Spanje geschreven :)

Als het goed is komen er vandaag allemaal leuke kaarten binnen die in besteld heb, ben benieuwd!
pi_119910129
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 21:58 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Hehe, ik had op een gegeven moment 6 van de 7 kaarten naar Rusland, same problem.

Ik maar denken dat dat vinkje juist betekent dat je verschillende landen krijgt :)
Ja klopt :)
Er staat: " Check if you prefer to send to repeated countries"
Ik had het eerst ook fout haha :P
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_119915063
Pfff ik krijg bijna dagelijks een bericht van een meisje uit China of ik haar kaart eindelijk eens wil registreren. Maar heb die kaart nooit gehad. Aan de ene kant denk ik, niet gehad dus ik registreer m niet. Aan de andere kant wordt ik een beetje gek van haar berichtjes de hele tijd..
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:59:25 #269
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_119915140
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:57 schreef VikaMustyGrishi het volgende:
Pfff ik krijg bijna dagelijks een bericht van een meisje uit China of ik haar kaart eindelijk eens wil registreren. Maar heb die kaart nooit gehad. Aan de ene kant denk ik, niet gehad dus ik registreer m niet. Aan de andere kant wordt ik een beetje gek van haar berichtjes de hele tijd..
Gewoon een berichtje terug sturen dat je hem niet gaat registreren & klaar.

:D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 4 december 2012 @ 12:59:59 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119915163
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:41 schreef Crientj het volgende:
Ik heb mij ook maar eens aangemeld, maar dat tekstje over jezelf schrijven is verdomd moeilijk zeg :').
quote:
Ginger, ex-servexmeisje. Eet graag 714's.
Zo. Klaar :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119915197
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:59 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Gewoon een berichtje terug sturen dat je hem niet gaat registreren & klaar.

:D
Ja ik heb nu al een paar keer een bericht gestuurd dat ik pas registreer als ik daadwerkelijk de kaart heb ontvangen. Maar ze wil het volgens mij niet helemaal begrijpen!
pi_119915319
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:01 schreef VikaMustyGrishi het volgende:

[..]

Ja ik heb nu al een paar keer een bericht gestuurd dat ik pas registreer als ik daadwerkelijk de kaart heb ontvangen. Maar ze wil het volgens mij niet helemaal begrijpen!
Even de admins van postcrossing op de hoogte stellen, dat je dagelijks wordt lastig gevallen...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  dinsdag 4 december 2012 @ 13:05:55 #273
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_119915348
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:01 schreef VikaMustyGrishi het volgende:

[..]

Ja ik heb nu al een paar keer een bericht gestuurd dat ik pas registreer als ik daadwerkelijk de kaart heb ontvangen. Maar ze wil het volgens mij niet helemaal begrijpen!
Dan is ze niet zo slim :+
Maar idd, even doen wat Bos81 zegt :Y
En desnoods ook tegen haar zeggen dat je dat hebt gedaan.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 4 december 2012 @ 13:06:59 #274
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_119915396
Ik heb vandaag mijn eerste kerst kaartje ontvangen :)


http://www.postcrossing.com/postcards/PL-594659
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_119915451
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

Zo. Klaar :P
LOL. :')
  dinsdag 4 december 2012 @ 13:10:26 #276
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_119915510
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:08 schreef Crientj het volgende:

[..]

LOL. :')
Kijk gewoon eventjes naar wat profielen van andere leden (zie OP) :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 4 december 2012 @ 13:21:57 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119915876
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:06 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb vandaag mijn eerste kerst kaartje ontvangen :)

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/PL-594659
Oeh leuk *O*

Ze hebben daar ook zoeen prachtig rijmend kerstversje O+

Niech ta gwiazdka betlejemska
która świeci nam o zmroku
Zaprowadzi was do szczęścia
i radosci w Nowym Roku


Laat het sterretje van Bethlehem
dat ons verlicht in het donker
jullie leiden naar geluk
en blijdschap in het nieuwe jaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119916319
vraagje: zijn priorityzegels ook los (en gratis) te krijgen? Ik heb nog veel gewone en PMK over maar geen prioritystickers meer.
pi_119917101
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:36 schreef Jum het volgende:
vraagje: zijn priorityzegels ook los (en gratis) te krijgen? Ik heb nog veel gewone en PMK over maar geen prioritystickers meer.
Jep, zijn voor 0 euro te bestellen op de site van PostNL. Dan krijg je een rol met 200 of 500 stuks (dacht ik) en het wordt nog gratis bezorgd ook!

heb laatst ook zelf een rol laten bezorgen omdat ik die stickers voor meer gebruik dan alleen op post.

Edit:
hier te bestellen via PostNL
Ze vragen om een KVK-nummer, maar dat veld kun je gewoon leeg laten!
  Moderator dinsdag 4 december 2012 @ 14:50:31 #280
155227 crew  Guppy
dus
pi_119918503
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:41 schreef Crientj het volgende:
Ik heb mij ook maar eens aangemeld, maar dat tekstje over jezelf schrijven is verdomd moeilijk zeg :').
Crientj O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119918688
Er zijn al 3 binnengekomen bij andere mensen. Wou eerst wachten op die andere 2, maar kon niet meer wachten dus er zijn weer 3 aangevraagd:

Duitsland, Oekraine, Balarus.

Ga nu wel echt wachten tot ze allemaal binnen zijn, want dan heb ik misschien wat meer speciale landen!
pi_119919558
Speciale landen in het begin is mazzel hebben. Als je het vinkje uit hebt staan van het versturen naar dezelfde landen, dan zul je als je 5/6 kaartjes mag verzenden naar 5 verschillende landen verzenden.
Zijn die 5/6 aangekomen, dan heb je grote kans dat je weer kaartjes moet sturen naar de grote landen.

In het begin was het bij mij ook telkens Duitsland/Rusland/Wit Rusland/Oekraïne/China/Taiwan
Zodra er dan een kaart wordt geregistreerd, bijvoorbeeld Duitsland, en je vraagt dan een adres aan, dan zul je dus een grote kans hebben op Duitsland, want de andere landen zoals Rusland etc dat hele rijtje heb je dan al een kaart naar onderweg, dus dat adres krijg je dan niet :)

Dus het maakt niet uit of je eerst wacht tot alles is aangekomen, of telkens 1 stuurt.

Ik kreeg pas toen ik wat meer kaarten had gestuurd, zodat het aantal onderweg hoger mag zijn.

Ik heb op dit moment bijvoorbeeld onderweg:
Duitsland, Rusland, Wit Rusland, Oekraine, Taiwan.
Maar ook: Spanje, Brazilie en Litouwen.
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 4 december 2012 @ 15:41:38 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119920115
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:27 schreef Happy_postcrossing het volgende:
Speciale landen in het begin is mazzel hebben. Als je het vinkje uit hebt staan van het versturen naar dezelfde landen, dan zul je als je 5/6 kaartjes mag verzenden naar 5 verschillende landen verzenden.
Zijn die 5/6 aangekomen, dan heb je grote kans dat je weer kaartjes moet sturen naar de grote landen.

In het begin was het bij mij ook telkens Duitsland/Rusland/Wit Rusland/Oekraïne/China/Taiwan
Sterker nog, als je ook nog steeds METEEN een adres trekt zodra er een kaartje geregistreerd is heb je hele grote kans dat het getrokken adres weer naar datzelfde land is. Dat is namelijk het "net vrij gekomen slot" zeg maar, als je alleen maar naar verschillende landen wilt sturen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119920477
Mennn ik heb afkick verschijnselen hier, hahaha niet normaal! Ik heb het momenteel heel erg druk met mijn zoontje, die in de welbekende NEE-fase zit. En we hebben er gezinsuitbreiding bij gekregen...

Kortom, ik kom handen en tijd tekort momenteel! O+

Wel heb ik voor mijn zoontje nog een mooie kaart ontvangen:

http://www.postcrossing.com/postcards/US-1967493

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik voor de kerst hoe dan ook weer een keer rustig moet gaan zitten om wat kaartjes te kunnen schrijven, want ik mis het wel heel erg nu :D
pi_119920523
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:51 schreef RiesAmaris het volgende:
Mennn ik heb afkick verschijnselen hier, hahaha niet normaal! Ik heb het momenteel heel erg druk met mijn zoontje, die in de welbekende NEE-fase zit. En we hebben er gezinsuitbreiding bij gekregen...
[ afbeelding ]
Kortom, ik kom handen en tijd tekort momenteel! O+

Wel heb ik voor mijn zoontje nog een mooie kaart ontvangen:
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/US-1967493

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik voor de kerst hoe dan ook weer een keer rustig moet gaan zitten om wat kaartjes te kunnen schrijven, want ik mis het wel heel erg nu :D
Aww die hond O+ O+
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_119922507
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:10 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Kijk gewoon eventjes naar wat profielen van andere leden (zie OP) :)
Goeie, ga ik even doen :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:50 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Crientj O+
Gupps! O+ O+
pi_119922796
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:00 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Jep, zijn voor 0 euro te bestellen op de site van PostNL. Dan krijg je een rol met 200 of 500 stuks (dacht ik) en het wordt nog gratis bezorgd ook!

heb laatst ook zelf een rol laten bezorgen omdat ik die stickers voor meer gebruik dan alleen op post.

Edit:
hier te bestellen via PostNL
Ze vragen om een KVK-nummer, maar dat veld kun je gewoon leeg laten!
Ik voel me direct weer een Nederlander, 2 rollen besteld :') Aight. Okay, eerste adres aangevraagd en het is naar n Duitser. Grapsig. Morgen maar eens op zoek naar een tof kaartje, hij is een voetbalfan zo te lezen uit zn profiel.
pi_119926657
http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1577621
Vandaag wederom een kaartje ontvangen uit ons eigenste landje! :)
pi_119927747
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sterker nog, als je ook nog steeds METEEN een adres trekt zodra er een kaartje geregistreerd is heb je hele grote kans dat het getrokken adres weer naar datzelfde land is. Dat is namelijk het "net vrij gekomen slot" zeg maar, als je alleen maar naar verschillende landen wilt sturen.
Wist ik niet, thanks voor de tip.
Children of the night. What music they make.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 december 2012 @ 19:23:45 #290
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_119928362
En weer geen post :(

In volgende topic mag mijn profiel ook in de OP:
http://www.postcrossing.com/user/Mascleta
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_119928718
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:00 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Jep, zijn voor 0 euro te bestellen op de site van PostNL. Dan krijg je een rol met 200 of 500 stuks (dacht ik) en het wordt nog gratis bezorgd ook!

heb laatst ook zelf een rol laten bezorgen omdat ik die stickers voor meer gebruik dan alleen op post.

Edit:
hier te bestellen via PostNL
Ze vragen om een KVK-nummer, maar dat veld kun je gewoon leeg laten!
Thanks!
pi_119934418
http://www.postcrossing.com/user/Toetefroet

De mijne mag ook wel in de openings post.

Kan iemand mij trouwens helpen om mijn profiel wat minder steenkolen (zoals het hier werd gezegd) engels te maken? Het is wel te begrijpen nu maar het staat wel niet zo netjes..
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 4 december 2012 @ 21:43:45 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119935499
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:23 schreef Mascleta het volgende:
In volgende topic mag mijn profiel ook in de OP:
http://www.postcrossing.com/user/Mascleta
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:24 schreef Mokkels het volgende:
http://www.postcrossing.com/user/Toetefroet

De mijne mag ook wel in de openings post.
Dan help ik even mee naar het volgende topic :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119935758
Waarom is dat trouwens hier op het fok-forum? Dat na 12 pagina's er een nieuw topic komt? Ik ken forums met soms wel 3000 pagina's op een topic.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 4 december 2012 @ 21:56:09 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119936238
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:48 schreef Mokkels het volgende:
Waarom is dat trouwens hier op het fok-forum? Dat na 12 pagina's er een nieuw topic komt? Ik ken forums met soms wel 3000 pagina's op een topic.
na 300 posts :)

Weet ook niet waarom.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119940969
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:48 schreef Mokkels het volgende:
Waarom is dat trouwens hier op het fok-forum? Dat na 12 pagina's er een nieuw topic komt? Ik ken forums met soms wel 3000 pagina's op een topic.
is volgens mij tweeledig: (1) het is vaak overzichtelijker en (2) het is een stuk sneller. Je hoeft nu maximaal 300 posts te laden wanneer je een topic/thread opent. Dat is begrijpelijkerwijs een stuk sneller (en indien je mobiel zit ook nog een stuk goedkoper) dan wanneer je 10.000 posts moet openen/laden. Zeker als het topics zijn zoals het postcrossingdraadje met allemaal foto's.
pi_119945423
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:24 schreef Mokkels het volgende:
http://www.postcrossing.com/user/Toetefroet

De mijne mag ook wel in de openings post.

Kan iemand mij trouwens helpen om mijn profiel wat minder steenkolen (zoals het hier werd gezegd) engels te maken? Het is wel te begrijpen nu maar het staat wel niet zo netjes..
Doe ik wel ff, komt mijn studie toch nog van pas ;-)
pi_119945550
Hey! I am Manon, 18 years old and I am a Photography student. (rest is niet echt relevant denk ik). I have 1 brother, 2 older sisters and 1 younger sister. I have been together with my boyfriend for 3 years now.

I work as a shop assistant at a baker's. I don't bake bread, I sell it.

This summer I didn't go on holiday but last summer I went to Italy and to the famous Dutch coastal lines. Furthermore I've been to Berlin, Prague, Austria, and Germany..

I'd love to visit SOUTH-AFRICA!! (I LOVE that place!!), Paris, London, Sweden, Australia, and most of the South American countries.

The kind of cards I like are:
- Vintage
- Black and White
- Pin-up girls
- Volkswagen Beetle
- Classic/old cars
- Retro
- Old advertisements
- Animals like: ladybugs, Shiba Inu (dog), Akita (dog), Maine Coon (cat), African animals
- Cards with: Marilyn Monroe, Audrey Hepburn

...but I like every card that I get! I like the surprise of finding a card on my doormat the most!

If you need some inspiration you can write down one of the following:
- The weather at that moment
- Words in your language translated in English
- The reason you choose this card
- Something about yourself, your city, your study..
- A recipe (een receipt is een bonnetje)

But, feel free to write something you want! I'd like to read more than just "Happy Postcrossing!"

I wish you the best! Happy Postcrossing!
pi_119952638
Kaartje naar Taiwan is aangekomen... Trek een nieuw profiel. *Poef* Australie. Leuk voor mn km's :')
pi_119953215
Leuk profiel Manon! :)
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_119953436
En vol! :D
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')