abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:08:16 #176
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_120070235
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:16 schreef CrashO het volgende:

[..]

Moet je nu die Ardbeg eens proberen! :D
Een van me favoriete whisky's. Geeft een mooie contrast tegenover de Balvenie *)
Zal vanavond die twee vergelijken, in de Balvenie zit nog een glas in, de Arbeg is nog onaangebroken
Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
pi_120079244
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:08 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

Zal vanavond die twee vergelijken, in de Balvenie zit nog een glas in, de Arbeg is nog onaangebroken
Dat zijn twee whiskies die zo'n beetje zo verschillend zijn als het kan, veel plezier! :)
DrankVinder - Whisky en Rum Prijsvergelijker
Nerd, Fotograaf, Bassist, Whiskyfan
  zaterdag 8 december 2012 @ 17:42:31 #178
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_120079266
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:41 schreef XmattX het volgende:

[..]

Dat zijn twee whiskies die zo'n beetje zo verschillend zijn als het kan, veel plezier! :)
Heel mooi lijstje heb je gemaakt!

Bedankt daar nog voor! Deze kan haast wel in de openingpost voor de starters!
Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
pi_120189361
Diageo blijft uitbreiden, dit keer in Amerika

http://www.distrifood.nl/(...)p-Jim-Beam-1123412W/
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_120192847
Mijn collectie blijft ook uitbreiden. ;)

Deze week toegevoegd:
Aberlour A'bunadh batch 44
Amrut Portonova
Johnnie Walker Green Label 20cl (6x)
Karuizawa Spirit of Asama 48%
Karuizawa Spirit of Asama 55%
Lagavulin 16
Lagavulin 21yo Special Release 2012
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:41:27 #181
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_120193003
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:37 schreef totalatool het volgende:
Mijn collectie blijft ook uitbreiden. ;)
En hoeveel flessen heb je inmiddels verkocht? ;)
pi_120193144
Haha, ja, dat is dan helaas ook noodzaak. Ik heb m'n dertiende maand al zo'n beetje uitgegeven aan een wasmachine. Doel was om een Bosch te kopen, maar uiteindelijk liep ik met de aankoopbon van een Miele de winkel weer uit.

Maar over die Portonova, had jij die niet ook gekocht?
pi_120193323
Wat is nou eigenlijk een lekkere Japanse whisky?
Ik houd wel van een beetje rokerige whisky's. Is er een Japanse whisky die, bijvoorbeeld, een beetje vergelijkbaar is met Lagavulin 16yo?
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:50:13 #184
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_120193377
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:44 schreef totalatool het volgende:
Haha, ja, dat is dan helaas ook noodzaak. Ik heb m'n dertiende maand al zo'n beetje uitgegeven aan een wasmachine. Doel was om een Bosch te kopen, maar uiteindelijk liep ik met de aankoopbon van een Miele de winkel weer uit.
Miele of Bosch, het wordt nooit een Port Ellen... ;)

quote:
Maar over die Portonova, had jij die niet ook gekocht?
Ja, tijdens een Twitter tasting in oktober 2011 blind geproefd, Ashok wilde toen niet zeggen wat het was, maar het was fantastisch. Wel waren we het er over eens dat het iets met Port te doen had, dat kwam duidelijk uit de smaak naar voren.
Via via te horen gekregen over ene Amrut Portonova, ogen en oren goed open gehouden en eind 2011/begin 2012 een paar flesjes er van ingeslagen...

[ Bericht 0% gewijzigd door MadMaster op 11-12-2012 15:56:59 ]
pi_120193498
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:49 schreef Orbeatle het volgende:
Wat is nou eigenlijk een lekkere Japanse whisky?
Ik houd wel van een beetje rokerige whisky's. Is er een Japanse whisky die, bijvoorbeeld, een beetje vergelijkbaar is met Lagavulin 16yo?
Hakushu Heavily Peated is een bekende, al heb ik er zelf geen ervaring mee.
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:56:24 #186
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_120193657
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:49 schreef Orbeatle het volgende:
Wat is nou eigenlijk een lekkere Japanse whisky?
Ik houd wel van een beetje rokerige whisky's. Is er een Japanse whisky die, bijvoorbeeld, een beetje vergelijkbaar is met Lagavulin 16yo?
De Hakushu Heavily Peated komt misschien nog het dichtst in de buurt en is redelijk goed verkrijgbaar...

Er zijn diverse rokerige Japanse whisky's, vaak echter single cask.
Zo zijn er mooie rokerige Hanyu's, maar die zijn tegenwoordig lastig te vinden, omdat de distilleerderij gesloten is.
Chichibu (opvolger van Hanyu) heeft ook diverse rokerige whisky's, maar die zijn nog vrij jong.
pi_120193684
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:50 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Miele of Bosch, het wordt nooit een Port Ellen... ;)

[..]

Ja, tijdens een Twitter tasting in oktober 2011 blind geproefd, Ashok wilde toen niet zeggen wat het was, maar het was fantastisch. Wel waren we het er over eens dat het iets met Port te doen had, datkam duidelijk uit de smaak naar voren.
Via via te horen gekregen over ene Amrut Portonova, ogen en oren goed open gehouden en eind 2011/begin 2012 een paar flesjes er van ingeslagen...
Ik heb hem destijds gemist, en liep er nu min of meer tegenaan. Heel bijzonder dat deze winkel hem nog had, want er zijn er echt niet veel in Nederland geweest lijkt me.

Het verschil tussen die Miele en die Bosch kost me wel degelijk een flinke duit, maar niet zoveel als de laatste Port Ellen inderdaad. Eerder een tweede Lagavulin 21... :(
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:02:58 #188
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_120193906
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:57 schreef totalatool het volgende:

[..]

Ik heb hem destijds gemist, en liep er nu min of meer tegenaan. Heel bijzonder dat deze winkel hem nog had, want er zijn er echt niet veel in Nederland geweest lijkt me.
Zo vond ik ruim anderhalf jaar na het op de markt verschijnen nog een fles Amrut Kadhambam (234 flessen wereldwijd in totaal), die ik net daarvoor bij iemand geproefd had.
Soms moet je een beetje mazzel hebben...

quote:
Het verschil tussen die Miele en die Bosch kost me wel degelijk een flinke duit, maar niet zoveel als de laatste Port Ellen inderdaad. Eerder een tweede Lagavulin 21... :(
Tsja, dan maar geen 2e Lagavulin 21...
pi_120193937
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:02 schreef MadMaster het volgende:
Tsja, dan maar geen 2e Lagavulin 21...
Of toch nog iets anders verkopen. Voor Lagavulin heb ik een uitgesproken zwak.
  † In Memoriam † dinsdag 11 december 2012 @ 16:12:17 #190
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_120194273
As. zaterdag een prive-bourbonproeverijtje. Van wat ik heb begrepen van de vriendelijke gastheer krijgen we 7 flessen voorgeschoteld en daarvoor nog bier dat op bourbonvaten heeft gelegen.

Weer eens wat anders en ik ben heel benieuwd. Ik vind bourbon altijd een beetje onderbelicht in het whisk(e)ywereldje, terwijl als je verder gaat dan de Jack heb je echt lekker spul, voor meestal een zacht prijsje.
Carpe Libertatem
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:17:56 #191
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_120194525
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:03 schreef totalatool het volgende:

[..]

Of toch nog iets anders verkopen. Voor Lagavulin heb ik een uitgesproken zwak.
Zo blijf je bezig met binnenhalen en weer doorschuiven.
Maak je een dergelijke fles uiteindelijk toch open of komt 'ie weer op de verkooplijst?
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:20:04 #192
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_120194636
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:12 schreef Boze_Appel het volgende:
As. zaterdag een prive-bourbonproeverijtje. Van wat ik heb begrepen van de vriendelijke gastheer krijgen we 7 flessen voorgeschoteld en daarvoor nog bier dat op bourbonvaten heeft gelegen.

Weer eens wat anders en ik ben heel benieuwd. Ik vind bourbon altijd een beetje onderbelicht in het whisk(e)ywereldje, terwijl als je verder gaat dan de Jack heb je echt lekker spul, voor meestal een zacht prijsje.
Ben in november jl. door de whiskey-/bourbonstreken Kentucky en Tennessee getrokken, heb 9 distilleerijen bezocht, heb de mooiste bourbon's en rye's mogen proeven en ik vind er nog steeds geen klap aan... :P
  † In Memoriam † dinsdag 11 december 2012 @ 16:24:54 #193
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_120194853
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:20 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ben in november jl. door de whiskey-/bourbonstreken Kentucky en Tennessee getrokken, heb 9 distilleerijen bezocht, heb de mooiste bourbon's en rye's mogen proeven en ik vind er nog steeds geen klap aan... :P
Ik zal zelf ook sneller naar Schots grijpen, maar af en toe een bourbon op z'n tijd, zeker zomers is wel lekker, vind ik.

Maargoed, ik vind Jack met ijsblokjes af en toe ook kunnen, dus mijn mening is voor de whiskypurist sowieso niet geldig. :D

Desalniettemin is het vaak een onderbelicht dranksoortje en is vaak de enige manier waarop whiskydrinkers ermee kennismaken is Jack door de cola of de bijsmaak omdat hun whisky erop gelegen heeft.
Carpe Libertatem
pi_120195883
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:17 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Zo blijf je bezig met binnenhalen en weer doorschuiven.
Maak je een dergelijke fles uiteindelijk toch open of komt 'ie weer op de verkooplijst?
Jammer dat je dat zo ziet. Ja, ik verkoop wel eens een flesje, maar het enige doel daarmee is om andere flessen te kunnen kopen en zo de diversiteit van m'n collectie uit te breiden. Soms is het een investering die ik waarschijnlijk nooit zal openen inderdaad, maar dat is niet zeker aangezien ik wel degelijk een liefhebber ben.
Mocht je het idee hebben dat ik nooit dure flessen open, omdat je die niet ziet op whiskybase oid, dan is dat niet geheel terecht. Ik zet niet meer dan één fles van een type in mijn collectie daar, en als ik een dichte fles heb dan is dat degene die in die collectie staat. Eigenlijk kun je dan dus alleen afleiden dat als er een open fles in mijn collectie staat, dan heb ik er geen gesloten fles van. :)
  † In Memoriam † dinsdag 11 december 2012 @ 17:47:56 #195
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_120197612
Mooi kistje Millstone gekregen van de Goede Sint. :)

Objectief misschien niet de állerbeste Whisky die er te koop is, maar ik wil me breed blijven oriënteren en daar hoort zo nu en dan natuurlijk ook eens wat 'aparts' bij.
Overigens heb ik er in het verleden al eens een flesje van gedronken en die vond ik niet eens fout. ;)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:56:49 #196
209054 Charmedmatzzie
Overal relevant.
pi_120197909
Hoi iedereen ik kom even meepraten over Whisky aangezien geen van mijn vrienden houdt van whisky en ik me er erg alleen in voel!

Voor degenen die houden van smokey whisky (mijn favoriet), ik kan je echt Caol Ila aanraden, hij is erg fijn. Vrij sterk maar niet zoals bijvoorbeeld Ardbeg (die ik geen beginnerswhisky zou noemen, vind m vrij heftig). Mijn voornemen is om de stufi te vieren (.. bah nog 13 dagen) met een mooie fles van die. :) groetjes
  † In Memoriam † dinsdag 11 december 2012 @ 17:59:45 #197
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_120198006
Caol Ila (12yo) is ook één van mijn favorieten! :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:02:57 #198
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_120198106
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:52 schreef totalatool het volgende:

[..]

Jammer dat je dat zo ziet. Ja, ik verkoop wel eens een flesje, maar het enige doel daarmee is om andere flessen te kunnen kopen en zo de diversiteit van m'n collectie uit te breiden. Soms is het een investering die ik waarschijnlijk nooit zal openen inderdaad, maar dat is niet zeker aangezien ik wel degelijk een liefhebber ben.
Mocht je het idee hebben dat ik nooit dure flessen open, omdat je die niet ziet op whiskybase oid, dan is dat niet geheel terecht. Ik zet niet meer dan één fles van een type in mijn collectie daar, en als ik een dichte fles heb dan is dat degene die in die collectie staat. Eigenlijk kun je dan dus alleen afleiden dat als er een open fles in mijn collectie staat, dan heb ik er geen gesloten fles van. :)
Ho... Ik zie niks zo, het was slechts een vraag.
Ik heb ook flessen die ik bewust niet open maak wegens verschillende redenen.
Soms vanwege een herinnering, soms omdat ik wacht op een speciale gebeurtenis en soms omdat ik 'm misschien wel eens zou kunnen verkopen. Alleen is dat laatste pas 2 keer gebeurd...
pi_120200684
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:47 schreef Cynix ® het volgende:
Mooi kistje Millstone gekregen van de Goede Sint. :)

Objectief misschien niet de állerbeste Whisky die er te koop is, maar ik wil me breed blijven oriënteren en daar hoort zo nu en dan natuurlijk ook eens wat 'aparts' bij.
Overigens heb ik er in het verleden al eens een flesje van gedronken en die vond ik niet eens fout. ;)
Millstone is helemaal niet slecht, al zijn de expressies wel wat prijzig. Ik heb een paar weken terug op het whiskyfestival in Den Haag de 12 jaar oude Millstone Sherry Cask geproefd, die vond ik erg lekker!

Ik vind Millstone met voorsprong de beste Nederlandse whisky die zich helemaal niet hoeft te schamen t.o.v. de Schotse.
DrankVinder - Whisky en Rum Prijsvergelijker
Nerd, Fotograaf, Bassist, Whiskyfan
pi_120201540
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:56 schreef Charmedmatzzie het volgende:
Hoi iedereen ik kom even meepraten over Whisky aangezien geen van mijn vrienden houdt van whisky en ik me er erg alleen in voel!

Voor degenen die houden van smokey whisky (mijn favoriet), ik kan je echt Caol Ila aanraden, hij is erg fijn. Vrij sterk maar niet zoals bijvoorbeeld Ardbeg (die ik geen beginnerswhisky zou noemen, vind m vrij heftig). Mijn voornemen is om de stufi te vieren (.. bah nog 13 dagen) met een mooie fles van die. :) groetjes
meepraten mag altijd :)

vrouwen die van islays houden zijn zeldzaam maar zeker welkom :D
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')