abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 17 oktober 2012 @ 19:29:39 #1
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118093761
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_118097263
@enfermera: heel goed dat je zelf zo goed geïnformeerd bent! Is het je tweede of heb je veel gelezen of veel van je omgeving opgestoken? Als ik soms hoor hoe onzekere jonge moeders stoppen met de bv door slechte adviezen... Zo sneu. Zie ook deze column: www.pinkbullets.nl/2012/10/column/een-jaar-borstvoeding-6755
pi_118097427
@zolena: ik zou ook om de drie uur aanleggen als je kindje zich niet zelf meldt. Lastig hè? Wij waren op kraamvisite bij vrienden die hetzelfde hadden. Zij geven noodgedwongen kv en het CB had gezegd dat vier uur tussen de voedingen goed was, waardoor ze dus maar vijf of zes voedingen per etmaal geven, en het kindje is vier weken. Ik vond dat erg weinig maar ik wilde er niet te veel over zeggen ivm hun onzekerheid.
pi_118097924
Zolena, bij mij was het ook zo dat de baby aan het begin niet zelf kwam. Ik had waarschijnlijk gelijk de eerste nacht door kunnen slapen, maar in plaats daarvan om de 2,5 uur een wekker gezet en het ziekenhuispersoneel gebeld voor hulp met verschonen en dan aangelegd. Ook overdag moest ik hem wakker maken en nog erger wakker houden tijdens een voeding. Ik weet niet meer precies wanneer het omslagpunt was, dat hij vanzelf kwam:10-14 dagen ofzo.

Bitterend ik zat er vandaag aan te denken wat je zei over de opmerkingen "melkkoe" ed. Heel stom eigenlijk, want een koe is net zo een zoogdier als de mens en andere dieren. Het is meer dat wij bij de koeien de melk afpakken die voor hun kinderen bedoeld is :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118098324
Tinu ja he! gek is het...ik denk dat mensen gewoon niet weten hoe te reageren als ik zo loop met mijn kolf tasje en worden er onzeker van...
Ik hoor vaak kolf ze, melk ze, veel kolf plezier, goede koe.... }:| :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118098868
Bij mij geen opmerkingen. Ik denk dat mensen gewoon niet weten, dat de rugsack die ik heb een kolftas is. Onze receptioniste is een schat. Ik kolf nu in een keukentje, die niet op slot kan, dus heeft ze een briefje gemaakt met "niet storen, er wordt gekolfd!". En als ik binnen ben schuift ze zo'n magazine standaard voor de deur en doet het briefje erin.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118098964
Ah fijn <3

Ik loop gewoon binnen de kolfruimte met mijn tasje en op weg daar naar toe kom ik mensen tegen die vragen wat ga je doen :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118099284
Oh, hier weten al mn collega's dat ik kolf en ik krijg weleens opmerkingen, maar het is allemaal goed bedoeld :) En ik heb ook echt een heul lelijke witte kolftas, zou ik anders nooit mee lopen :D
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118099748
Enfermera, vertrouwen in jezelf inderdaad, that's the way to go!

Op mijn werk ook weinig support wat borstvoeding geven betreft, surprise suprise :')
Denigrerende opmerkingen, zeggen dat bv geven in het openbaar shockerend en onbeschoft is, lompe grappen maken over mijn gekolfde melk in de koelkast...
De enige die er positief over doet is een nota bene mannelijke collega, zijn vrouw heeft een jaar lang borstvoeding gegeven.
Nou, ze kunnen me wat :6
Ik ervaar elke dag en nacht weer dat geweldige gevoel van mijn kindje aan de borst O+

Morgen weer wegen op het CB, ben benieuwd!
.... met gevoel voor drama....
pi_118100209
Kers! :{ Wat krijg jij een ronduit achterlijke opmerkingen over je heen zeg.. :X
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_118100277
Kers :( wat zijn dat voor boeren zeg
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118100319
Ik ga vandaag al 7 voedingen redden. Hij vindt om de drie uur ook goed. Ik heb tot gisteren verlengd kraamzorg gehad en die vonden het allemaal prima. Die zeiden juist wachten tot hij komt op verzoek of na vier uur. Maar ik vond het ook weinig lijken. Ik probeer het gewoon maandag komt cb, dan vraag ik het wel nog een keer.
pi_118100335
Dat is wel heel naar Kers :( Ben ook benieuwd naar de stats morgen, kijken of ie Faye al voorbij is! ;)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118100383
Zolena succes! en volg je hart O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 22:32:36 #15
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118103915
Goed zo Zolena!

Kersjes, jij hebt het echt niet makkelijk op je werk hè?
Als ik zulke dingen hoor, dan word ik heel recalcitrant en zou ik de neiging krijgen om ook daadwerkelijk precies 1/4 van mijn werktijd aan kolven c.q. bv te besteden exclusief mijn pauzes.

Bij mij zijn de reacties wisselend. Maar omdat ik er heel gewoon over doe en het niet onder stoelen of banken steek, wordt het meestal voor neutraal of positief aangenomen.
Van de week toevallig een paar semi-grappige opmerkingen die ik dan mooi pareer. Dan eventjes wind uit de zeilen halen en dan is het gezeik meteen afgelopen ;)
pi_118104271
Ja joh, echt super om weer aan het werk te zijn, vooral als voedende moeder ^O^ ;(

Ja Marjolijntje, we gaan het zien! Maat 62 heeft hij nu. En hij heeft bolle wangetjes O+

Nou Asy, zou ik eigenlijk wel moeten doen he...

Zolena, dat gaat al beter!
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 17 oktober 2012 @ 22:42:19 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118104440
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:39 schreef Kersjes het volgende:

Nou Asy, zou ik eigenlijk wel moeten doen he...

Eigenlijk wel...
Als ze mij de pis lauw maken, nou dan kunnen ze het krijgen ook!
verder ben ik helemaal geen onruststoker hoor ;)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 11:23:46 #18
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118118901
Wupwup: thanks, lief O+

Sverbem: Nee het is mn eerste.. Ben zelf verpleegkundige en heb al eens (als professional) een cursus borstvoeding gevolgd. Tijdens mn zwangerschap ook nog een cursus gedaan via LLL en idd ook veel gelezen verder :) Dat scheelt een hoop.

Tinu oh dat is fijn :D

Kersjes ja idd O+
Raar is dat he... Serieus een man die er positief erover is? Tof :o zo is het! O+

Ohja, dat vroeg ik me nog af, wat voor shirts hebben jullie aan voor het voeden? Ik heb er een paar van de hema, die zijn wel fijn, maar ik wil er graag ook nog een shirtje onder met dit koude weer. Of gewoon een dikkere trui ofzo.. Hoe doen jullie dat? Iets met knoopjes of V-hals? En waar kopen jullie dat?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_118120714
Ik draag heel veel vestjes met een hemdje eronder. Hemd naar beneden trekken en voilá :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 18 oktober 2012 @ 12:56:45 #20
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_118122160
Wat Phaidra zegt! Vesten en cheap hemdjes of longsleeves met een (diepere) v-hals eronder!

Das trouwens tijdens mijn hobby ook lache, ik ga even m'n kind voeden... Overall half uit, en dan zit je met je brandvrije koltrui te kijken. Die dus compleet omhoog. En daaronder nog een hemdje. Alles zit dan inmiddels op een frot haha maar het lukt wel ;).
pi_118122440
We zijn weer terug van het CB:



Geweldig dat hij zo goed groeit!
En maar liefst 4 cm aan lengte erbij in 4 weken tijd :o
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 18 oktober 2012 @ 13:08:21 #22
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118122524
Kersjes, wat fijn!! *O*
  donderdag 18 oktober 2012 @ 13:09:23 #23
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_118122550
Netjes Kersjes!!!

Ow en hier mag letterlijk de vlag uit... Na 10 maanden en 2 dagen bv voor het eerst ongesteld...Buh...
pi_118122622
Oi, balen NTS... Maar je hebt nog mazzel gehad dat het zo lang is weggebleven!
.... met gevoel voor drama....
pi_118122787
10 maanden is wel netjes :Y al is het natuurlijk altijd balen -O- (of je moet nog meer baby's willen maken haha)
pi_118123321
Ow NTS balen!! hier bijna 11 maanden en nog geen rode duivels :P

Kers dat is zeeeeer netjes!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118123875
Kers, wat een prachtcurve *O*

Oi, NTS, dat kan je prima missen idd...
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 18 oktober 2012 @ 13:48:35 #28
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_118124058
Ja aan de ene kant ben ik wel blij, want 'het' werkt nog en ik kan nu in de gaten gaan houden hoe mijn cyclus is ivm PCOS. Aan de andere kant ist nou gewoon weer (mits normale cyclus) elke maand opletten.

Hoe zit dat trouwens? Heb je na de eerste menstruatie dan een 'normale' cyclus of is het net zoiets als ontpillen, dan je er de eerste maanden geen pijl op kan trekken?
pi_118124293
Dat is heel verschillend inderdaad, kan goed zijn dat je er geen pijl op kan trekken, maar ik was direct weer heel regelmatig en zoals het was.
pi_118128587
Ik ga na een jaar meelezen in OUD jullie toch even wat vragen.

Mijn zoontje is inmiddels 15 weken oud en ik geef hem borstvoeding. Dit heeft vanaf de eerste dag al heel goed gelopen en ondanks dat ik altijd riep op m'n werk niet te zullen gaan kolven kocht ik al een paar weken na z'n geboorte een kolf. Volgens de kraam moest hij namelijk met 6 weken vast beginnen met wennen aan een flesje. Het drinken uit een flesje ging meteen goed en ook het kolven ging prima. Ik besloot dus echt nog niet te willen stoppen met voeden als ik weer moest werken!

Inmiddels ben ik 3 weken aan t werk, eerste dag kolven was wennen en ging iets minder maar daarna ging t super, vaak tegen de 200 per kolfbeurt. Deze week wil het echter ineens niet meer, gister zelfs maar 110 gekolfd...

Nu sliep hij vanaf 6 weken al door van 22.30 tot een uur of zeven of later. Sinds afgelopen weekend komt hij ook ineens weer voor een nachtvoeding. Ik heb dus t idee dat m'n productie terug loopt, maar ik wil echt nog niet stoppen. Vandaag een neusspray bij de apotheek gehaald, had ik hier iets over gelezen en dus de huisarts maar even voor gebeld. Ook lig ik vandaag maar veel met m'n zoontje in bed en probeer ik hem zo veel mogelijk te laten drinken.

Kan ik zo m'n productiviteit weer wat opkrikken of zal t nu al een aflopende zaak zijn?? Hebben jullie nog meer tips voor me of moet ik t nu juist helemaal anders doen?

T voeden ging tot nu toe zo vanzelf en ik voelde me er zo goed bij en nu word ik ineens heel onzeker er van. Maar door hier mee te lezen al die maanden wel al veel van jullie opgestoken.
pi_118131566
aanleggen, aanleggen en aanleggen ;) vaak zie je de productie iets minder worden als je weer gaat werken. Hoe vaak kolf je nu op je werk? Kun je een keer extra kolven? (bijv. als je nu 2 keer kolft, dat je 3 keer gaat kolven) en probeer als je gaat kolven echt een rustmoment te pakken... Lekker kopje thee mee en bijv. foto van je kindje ;)

Dan zou je binnen een paar dagen wel verschil moeten merken... succes!!
  donderdag 18 oktober 2012 @ 16:49:07 #32
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_118131714
Oxytocine-neusspray (denk ik dat je bedoelt) is volgens mij niet bedoeld om je productie op te krikken. Die is alleen bedoeld om je TSR op te wekken (correct me if I'm wrong).

Je productie opkrikken kun je echt het beste doen door vaker aan te leggen (wat Gerbera zegt ;) ). Medicijnen zou denk ik het laatste redmiddel zijn. En dan kom je bij Domperidon uit, al zou ik dat persoonlijk niet te lang gebruiken.

Maar onthou één ding goed: Je kolfopbrengst zegt weinig tot niks over je productie! Je kindje heeft een heel andere drinktechniek, die is nooit na te bootsen door een kolf! En dankzij die verfijnde drinktechniek weet je baby vaak meer uit je borst te halen dan jij waarschijnlijk met een kolf zou kunnen doen.
Let op de signalen van je kindje. Heeft hij genoeg plasluiers? Is hij alert? Komt hij goed aan? Als dat allemaal goed is zou ik me geen zorgen maken. Je zult alleen misschien een extra kolfmoment in moeten lassen om genoeg voeding te hebben voor kdv-dagen.

Ik had dit probleem ook, ik kolfde altijd maar 1/2 van wat Draakje met de fles weg dronk. Toch kwam ze prima aan, had ze genoeg plasluiers en was gewoon een lekkere vrolijke drukke baby. Ik laste toen een extra kolfmoment in (hier was dat rond 23.00uur, ze sliep toen van 20.00uur tot 5.00uur). Inmiddels kolf ik al een tijdje niet meer (noodgedwongen thuisblijfmama).

BTW, 15 weken, rond die tijd hield mijn dame ook op met 'doorslapen' (20.00-05.00)... Dat kan ook te maken hebben met het feit dat ze zoveel indrukken krijgen, zoveel leren op een dag, dat moeten ze verwerken. Dat hoeft niet aan 'honger' te liggen.

Wat maak je trouwens leuke spulletjes!!! *gaat op handen zitten anders heb ik nog wat maand over aan het einde van m'n rekening :') *...
pi_118132296
Nee dat die neusspray niet is voor m'n productie weet ik, maar de tsr wil om m'n werk gewoon niet zo, t lukt me niet echt om te ontspannen...

Aanleggen ben ik nu ook extra aan t doen, lekker de hele middag knuffelen en drinken in bed, hij vind t ook wel prima geloof ik!
Hij komt goed aan en heeft nog voldoende plasluiers. Maar dan ga ik gewoon veel laten drinken vandaag en in t weekend en dan gaat m'n productie hopelijk weer omhoog. Ik had t nooit verwacht van mezelf maar vind t voeden nu vort zo iets moois dat ik nog niet wil stoppen!

Ok en van t doorslapen is fijn om te horen want daardoor dacht ik dat ik te weinig melk kreeg... Vind nachtvoedingen ook geen probleem, hij slaapt in een cosleeper langs me dus kost me ook weinig moeite!

En dank je voor m'n zelfgemaakte spulletjes!
pi_118132813
Kersjes, hij is Faye nu ook voorbij hoor, zo te zien! Ik heb echt een mini :')
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118133390
Lieve dames,

Heb al veel te lang alleen maar meegelurkt in plaats van ook gezellig mee te kletsen.
Ik wil jullie allemaal zo onwijs bedanken voor alle adviezen die hier gegeven worden!

Tijdens mijn zwangerschap had ik bedacht dat ik deze keer wilde proberen borstvoeding te geven, maar maximaal een maand. Dus braaf naar de voorlichtingsavond geweest, hier veel gelurkt :) en op borstvoeding.com naar info gezocht.
Begin mei is kleine E geboren (E is een week ouder dan S van Zoe) en de eerste dagen had ik erg veel pijn bij het aanleggen maar het ging super qua productie want op dag 3 was hij al weer aangekomen. Ondanks dat we een kraamverzorgster hadden die 'bv' opgeleid was, nog in de kraamweek de laktatiekundige laten komen en zij gaf een paar goede tips...

De maand werd al langzaam, mijn hele verlof maar op mijn werk kolven nee daar begin ik niet aan hoor riep ik nog . Met een handkolf kolf ik 's ochtends standaard de andere borst als mijn zoontje drinkt, anders loopt het zomaar weg en dat is toch zonde. Dus vanaf een maand of zo kreeg E al eens per dag een flesje afgekolfde melk..
Lang verhaal kort samengevat. Twee en halve week voor ik moest gaan werken heb ik mijn manager gemaild dat ik toch wilde gaan kolven. Het voelde voor mij zoveel beter wetende dat hij nog gewoon borstvoeding krijgt in de tijd dat ik hem moet missen. Hoewel het even zoeken was naar een ritme tussen werken en kolven.

Over 2,5 week is kleine E alweer een half jaar oud en krijgt hij nog steeds volledige borstvoeding. Ik geniet er zo van O+ . Het is zo een intiem momentje van ons samen.
En hoewel het in het begin best zwaar was en soms ook goed zeer deed; kloven, spruw etc ben ik zo blij dat ik heb doorgezet.

Gelukkig staat mijn vriend ook volledig achter borstvoeding en steunt hij me super.. Ik weet niet of ik zonder dit topic zo snel een laktatiekundige had gebeld en me zelfverzekerd genoeg had gevoeld om alle goedbedoelde adviezen naast me neer te leggen. Iedereen kent ze wel denkt ik. (clusteren: Leg je hem nu alweer aan, hij heeft net gedronken. nachtvoeding: Geef maar pap dan slaapt hij wel door etc.)

Dus dames echt zo onwijs bedankt en ik zal mijn best doen om eens wat vaker te posten hier. :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Roosje84 op 18-10-2012 22:48:51 ]
pi_118133651
Roosje O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118134267
Hey Roosje, lang niet gezien op het forum. Wat leuk dat je zover bent gekomen met borstvoeding geven, terwijl je voor een maand ging :)
E is toch een dag na C geboren? (3 mei)
pi_118136586
Wat een mooi verhaal Roosje O+
pi_118139588
Roosje O+. Leuk om te lezen!

Sunshine, wel een herkenbaar verhaal. Ik kolf ca. 310-350 ml op een werkdag (in 3x), terwijl mijn mini best 400+ op kan op het kdv. Ik kolf daarom 's avonds nog eens, rond 21.30 uur. Dan heb ik nét aan genoeg (alles gaat schoon op, het laatste flesje kreeg hij deze week om 15.45).

Ook mijn mini is opeens weer 2-3x per nacht wakker. Maar de nachtluiers zijn wel supervol! Ik denk dat het een combi is van wennen aan het kdv en een groeispurt of sprongetje.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118140183
Oh Roosje <3 heerlijk!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118140385
Ben in ieder geval blij dat jullie t wel herkennen!

Baal er van dat ik nu ineens zo onzeker er over ben... Want t gaat eigenlijk al 14 weken kei goed! Nu zal t ook wel weer goed komen, werken, kolven, kdv alles bij elkaar is gewoon even wennen denk ik.

Herken ook veel in t verhaal van roosje, echt al heel blij geweest met dit topic. M'n mannetje is ook nog steeds heel vrolijk en tevreden dus zal toch niet echt te weinig melk hebben.

Zorgen dat ik op t werk toch beter de tijd neem en ontspan, wellicht morgen ook maar in m'n lunchepauze kolven. Heb gelukkig nog best wat voedingen in de vriezer dus als t morgen weer niet lukt is er nog niks aan de hand...
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:09:42 #42
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118140898
sunshine, moet je misschien ongesteld worden?
Mijn productie dipt ook altijd rond die tijd. Ook nu nog...
  donderdag 18 oktober 2012 @ 21:17:04 #43
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_118144750
wat fijn al die positieve verhalen hier! O+

hier gaat het ook weer goed. Tepel was flink naar de kl*te met blaar van 1cm en kloof en velletjes van de blaar, wat steeds korstjes gaf die madam er weer aftrok, feest alom. (En dan Raynaudsverbleking op die schrale huid :X Heb zaterdag echt de hele dag pijn gehad. ;( ) Sinds maandag ben ik weer pijnvrij, een pietsie napijn na een voeding, maar dat is echt 2 minuten beetje prikken, niets bijzonders.

Enig grote pluspunt in dezen is dat ik heel duidelijk wist dat het snel beter zou worden. Ook al zou ik per direct volledig gestopt zijn, moet eea alsnog herstellen, dus zou de pijn niet weg zijn. Gelukkig kan ik goed met Aviva praten en was ze heel voorzichtig. Gaf ook kusjes en wilde een "pleister" plakken O+

Aviva is bijna zindelijk en ze vindt het zo spannend dat ze in het weekend en gister minimaal 6 keer gedronken heeft. Ik voel het wel 's avonds als ik haar ophaal van het kdv. Is ze bijna 3 heb ik nog stuwing :D
Ach, als de zindelijkheid volledig op de rit is, heeft ze vast ook minder troost nodig, komt wel weer goed. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 22:11:31 #44
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_118148132
Mag ik ff een vraag stellen. Of meerdere eigenlijk.
Nu bijna 30 weken zwanger en mezelf aan het verdiepen hoe deze keer de bv beter kan gaan. Ik heb toen bij mevrouw Drop van LLL een bv cursus gedaan, maar vanwege het iets te vroeg bevallen de laatste les over het kolven gemist.
De bv zelf ging prima, vanaf moment 1 kon Noortje goed aanhappen en drinken, alleen had ze KMA en viel ik zelf enorm veel af waardoor ik met het kolven enorme moeite had. Daardoor ben ik uiteindelijk met 6 mnd gestopt met bv.

Vragen zijn, mijn vk gaf aan dat het verstandig was om een maand voor de UD al koemelkvrij te gaan eten om KMA te voorkomen. Is dit herkenbaar bij sommige van jullie of maakt het niets uit?
En is het handig om nogmaals een bv cursus te doen of is het 'been there done that'?
pi_118148576
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:46 schreef Xanteh het volgende:
Hey Roosje, lang niet gezien op het forum. Wat leuk dat je zover bent gekomen met borstvoeding geven, terwijl je voor een maand ging :)
E is toch een dag na C geboren? (3 mei)
Klopt helemaal, dat je dat onthouden hebt :D ... E is inderdaad van 4 mei.

Phaidra. I. is toch nu vier maanden? E. kwam toen ook ineens weer meerdere keren per nacht terwijl hij daarvoor doorsliep van 22:30 tot 5:00. Bij ons hing dat ook samen met het wennen op het kinderdagverblijf en het 19 weken sprongetje.
*klopt af* Het gaat nu weer langzaam aan beter met doorslapen hier.

Sunshine.Hier precies hetzelfde na een paar weken werken. Het is al gezegd maar neem echt je rust tijdens het kolven. Ik merk dat als ik tegen de klok ga kolven i.v.m overleg of zo de opbrengst ook veel lager is. Hoe lastig ook probeer het aantal mililiters los te laten want staren naar die drupjes en druk maken dat het zo weinig is maakt het alleen maar 'erger'.
Misschien kun je een keertje extra kolven op je werk om toch genoeg te hebben of anders 's avonds thuis.
pi_118149128
Jemig Kersjes, wat een gedoe op je werk. :(
Wat fijn dat je kleine man zo lekker doorgroeit.

Wat een heerlijke verhalen van iedereen hier! O+
Het is zo fijn als het gewoon goed gaat he?
Sunshine, hopelijk heb je veel aan de tips van hier.

Becky, zoiets heb ik nog nooit gehoord. Is de kans groot dat dit kindje ook KMA heeft?
Ik denk wel dat je door al eerder te beginnen met KM vrij te leven, het niet in je eerste mek zal zitten, maar of dat werkt tegen KMA? Echt geen idee.
Hopelijk is deze gewoon allergievrij. :*
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:11 schreef Marjolijntje het volgende:
Kersjes, hij is Faye nu ook voorbij hoor, zo te zien! Ik heb echt een mini :')
Hoe groot is Faye dan nu Marjoleintje? Ik ben nieuwsgierig want ik heb ook een kleintje. :D
De curves van L een maand geleden:


Ze zit nu met haar 7 maanden nog steeds in 62 en ze heeft 6 tanden. :') O+
Mijn kleine poppedeine.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 18 oktober 2012 @ 22:29:53 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118149362
Ze doet het toch goed joh, ik vind het een net lijntje!
En oliver zit ook nog in 68 en 3-6 maanden pakjes :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118150050
Hoe oud is hij nu Evenstar?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 18 oktober 2012 @ 22:42:01 #49
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118150107
bijna 11 maanden :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118150424
Oh, ik zie nu dat zij, als ze zo doorgaat ook in maat 68 zit als ze een jaar is. :o
Wauw, dat had ik niet bedacht.

Het gaat wel goed ook toch met Oliver? Hier begon de arts op het CB al druk te doen. :')
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 18 oktober 2012 @ 22:56:19 #51
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118150823
jawel hoor, loopt door de woonkamer kleine stukjes O+ hij is uhm erg actief ;)
En zal ook wel bij de allergie-en horen? Arwen was/is ook een ukkie :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118151060
Leuk! En fijn ook, ondanks de allergieen gaat het hem goed zo te horen. :)
Mijn moppie is ook al zo'n actieve, lekker druk en beweeglijk, zit nooit stil. <3
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_118151071
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 22:26 schreef oeke het volgende:
Hoe groot is Faye dan nu Marjoleintje? Ik ben nieuwsgierig want ik heb ook een kleintje. :D

Ze zit nu met haar 7 maanden nog steeds in 62 en ze heeft 6 tanden. :') O+
Mijn kleine poppedeine.
Lijkt me schattig zo'n mini met 6 tandjes O+ .
E is vergeleken bij O., L. en Faye echt een reusje. Die was met vier maanden al 67 cm en ruim 7,5 kilo.
Zolang ze lekker in hun vel zitten is het toch prima en zo te horen zit dat wel goed.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 23:12:29 #54
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_118151651
Kenonne, kom ik aan met m'n 10-maander, 7,3 kilo, 71cm en 1 randje ondertand!
pi_118151844
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:12 schreef NotTheSame het volgende:
Kenonne, kom ik aan met m'n 10-maander, 7,3 kilo, 71cm en 1 randje ondertand!
Jou Draakje was dan ook wel een stuk lichter bij haar geboorte dan E was he. Volgens mij scheelde dat vlot 1,5 kilo. E was 4170 gram.
Las ik nu laast dat ze al stond?
pi_118153701
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 22:11 schreef becky27 het volgende:
Mag ik ff een vraag stellen. Of meerdere eigenlijk.
Nu bijna 30 weken zwanger en mezelf aan het verdiepen hoe deze keer de bv beter kan gaan. Ik heb toen bij mevrouw Drop van LLL een bv cursus gedaan, maar vanwege het iets te vroeg bevallen de laatste les over het kolven gemist.
De bv zelf ging prima, vanaf moment 1 kon Noortje goed aanhappen en drinken, alleen had ze KMA en viel ik zelf enorm veel af waardoor ik met het kolven enorme moeite had. Daardoor ben ik uiteindelijk met 6 mnd gestopt met bv.

Vragen zijn, mijn vk gaf aan dat het verstandig was om een maand voor de UD al koemelkvrij te gaan eten om KMA te voorkomen. Is dit herkenbaar bij sommige van jullie of maakt het niets uit?
En is het handig om nogmaals een bv cursus te doen of is het 'been there done that'?
Niet doen, achterhaald, je voorkomt er niks mee.

Wat is de relatie tussen afvallen en moeite met kolven?

Nieuwe cursus kan nooit kwaad! Je weet de helft nog niet ;)

Je kunt Annette ook gewoon mailen met vragen over die laatste les toch :)
pi_118154309
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:01 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Lijkt me schattig zo'n mini met 6 tandjes O+ .
E is vergeleken bij O., L. en Faye echt een reusje. Die was met vier maanden al 67 cm en ruim 7,5 kilo.
Zolang ze lekker in hun vel zitten is het toch prima en zo te horen zit dat wel goed.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:12 schreef NotTheSame het volgende:
Kenonne, kom ik aan met m'n 10-maander, 7,3 kilo, 71cm en 1 randje ondertand!
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:16 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Jou Draakje was dan ook wel een stuk lichter bij haar geboorte dan E was he. Volgens mij scheelde dat vlot 1,5 kilo. E was 4170 gram.
Las ik nu laast dat ze al stond?
Je kunt zo heerlijk alle kanten op met die mini's! :D

Mijnes werd geboren met 4270, was met 4 maanden ook al 7 kg en 63 cm (iets kleiner dan de dame van Roosje), en vervolgens was ze met 10 maanden slechts 7,4 kg en 68 cm :P
Vooruit ze had wel al meer tandjes toen, en ik speel een beetje vals met die groei maar och. c_/

Zolang ze het goed doen en goed hun lijn volgen als ze die eenmaal gevonden hebben is t goed, vergelijken is niet erg zinvol.
:)
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:53:34 #58
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118155771
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:55 schreef WupWup het volgende:

[..]

Niet doen, achterhaald, je voorkomt er niks mee.

Wat is de relatie tussen afvallen en moeite met kolven?

Nieuwe cursus kan nooit kwaad! Je weet de helft nog niet ;)

Je kunt Annette ook gewoon mailen met vragen over die laatste les toch :)
Idd heeft geen zin weg te laten.
Je zou ook Stefan kleintjes kunnen consulteren! Die weet veel van de combinatie bv en allergie ! En is als het goed is binnenkort ook gecertificeerd als lk :)!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118158981
Oeke, Faye was met de 4 maanden controle 60cm en bijna 5,5kg, net iets groter dan jouw meisje in de curve! Voor zover bekend nog geen allergieën, maar wel een heel actief meisje :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118159231
Kersjes, bah al die stomme reacties. Wel fijn dat een mannelijke collega positief is over bv. Mooie curve van Seth!

Nts balen van de menstruatie!

Sunshine, bij mij dipt het kolven soms ook. Kan volgens mij idd door stress, niet lekker zijn, niet ontspannen etc. En mijn baby sliep met 2-3 maanden even door, daarna komt hij nu wel geregeld minimaal 1 keer per nacht. Maar soms ook 3 keer. Wat er al gezegd is, hij kan ook niet lekker zijn, verkouden zijn, veel indrukken hebben gehad etc.

Enfermera, ik heb als reactie op de tip van Gerb voedingsshirtjes bij een webshop besteld (Drommels). Die shirtjes zijn super, krijg je geen koude rug of buik. Anders doe ik het ook weleens met shirt & vest. Ik merk dat als ik gewone t-shirts en truien draag, ik veel blote huid toon bij het kolven en de kolfruimte is wat koud meestal.

Roosje, ik smelt bij jou verhaal. Goed dat het zo goed loopt en jij je er fijn bij voelt.

Davinia, dat klinkt heel naar. Gelukkig gaat het nu alweer wat beter.

Ik ben een beetje aan het dubben wat ik moet doen met kolven. Ik heb u afgewisseld, een dag 2 keer de volgende dag 3 keer. Mijn baby heeft de laatste week zo'n 4 uur tussen voedingen gelaten waardoor hij aan 2 voedingen tijdens kdv dagen genoeg heeft. En nu kolf ik dus genoeg, ook met 2 keer kolven, maar wil niet dat de productie zo terugloopt dat dat straks niet meer zo is?

En hier ook weer meerdere nachtelijke voedingen. Dat is niet erg, wel dat hij dan bij het boeren begint te huilen en te krijsen. Gisternacht trok ik dat ook niet vanwege rugpijn. Misschien voed ik hem teveel? Maar hij neemt geen speen en wil de laatste tijd ook geen vinger.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118159931
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 22:19 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Phaidra. I. is toch nu vier maanden? E. kwam toen ook ineens weer meerdere keren per nacht terwijl hij daarvoor doorsliep van 22:30 tot 5:00. Bij ons hing dat ook samen met het wennen op het kinderdagverblijf en het 19 weken sprongetje.
*klopt af* Het gaat nu weer langzaam aan beter met doorslapen hier.
Ja, klopt inderdaad. Ik vermoed ook dat het dat is. I. sliep voorheen ook geregeld van 20:00 tot 6:00, maar dat is nu echt niet meer aan de orde. Ach ja, goed voor mijn productie zullen we maar zeggen :P.

Vannacht heb ik hem om 3 uur maar bij ons in bed genomen. Hij was om 22 en 1 uur ook al wakker geweest, dus ik vond het wel mooi geweest. Ik slaap dan wel minder diep, maar dat is beter dan steeds uit bed moeten :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118159998
Mijn baby in vergelijking met die van jullie hier is echt een peuter _O-

Bijna 11 maanden en 5 tandjes!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:22:22 #63
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_118160484
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:55 schreef WupWup het volgende:

[..]

Niet doen, achterhaald, je voorkomt er niks mee.

Wat is de relatie tussen afvallen en moeite met kolven?

Nieuwe cursus kan nooit kwaad! Je weet de helft nog niet ;)

Je kunt Annette ook gewoon mailen met vragen over die laatste les toch :)
Fijn om te weten dat ik niet op voorhand een koemelk/soja/ei vrij dieet hoef te gaan volgen. Ik had er zelf ook nooit van gehoord dus dacht, laat ik het eens hier navragen.

Ik denk zelf dat er uiteindelijk wel een relatie was met mijn gewicht (BMI van 17 op het eind), weer werken en kolven/bv. Denk dat het uiteindelijk ook stress was (kon die melk wel uit mijn tieten kijken zeg maar) en ga het daarom ook dit keer anders aanpakken.

Annette is voor mij makkelijk te benaderen omdat ik daar al eerder ben geweest, ik zag dat ze ook een thema avond heeft voor borstvoeding en weer aan het werk maar das nog een enorme ver van mijn bed show want ik ga pas eind april 2013 weer aan het werk. Mail haar wel even hierover. Stefan Kleintjes ken ik verder niet (behalve van bv.com) maar ik denk dat Annette me ook wel informatie kan geven.

Thanx voor de informatie! Zag al dat een nieuwe cursus volgen lastig wordt ivm werktijden van man. :(
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:40:13 #64
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_118160867
tinu, op hoeveel voedingen per dag zit je als je twee keer kolft? (incl nachtvoedingen)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_118160878
Ik bedacht me, met al die curves, dat ik die van mijn mini van 2 weken geleden niet heb geüpload. Hier alsnog, ook een kleintje O+. De volgende meting is pas weer eind november!



Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118160985
Als ik jou was Becky, dan zou ik het lekker bij Annette houden. Zij zit in jouw woonplaats, en ze is heel kundig op haar gebied verder. Ik vind het persoonlijk in dit soort kwesties belangrijk dat er laagdrempelig contact kan zijn. En dat iemand laagdrempelig via mail of twitter bereikbaar is vind ik dan zelf niet genoeg, het moet echt zo zijn dat je hulp aan huis kunt krijgen wanneer dat voor jou nodig is.

Maar goed, ik ben zelf geen fan van Stefan Kleintjes dus mijn advies is evengoed gekleurd.

Phaidra je kleintje O+ wat doet ie het goed!
:)
pi_118161966
Davinia, heel lastig om te zeggen. Het verschilt zo per dag. Minimaal 6/ 7. Maar de nachtvoedingen zijn echt elke dag anders. Hij vraagt eigenlijk standaard 1 om 2/3 uur s'nachts, maar de laatste dagen drinkt hij s'nachts vaker en dan hou ik het ook niet echt bij, kan makkelijk 2-3 keer per nacht zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118162463
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:18 schreef -Spring het volgende:
Waarom geen fan, Mignonne?
Ik vind de beste man behoorlijk commercieel ingesteld, en ik vraag me bij tijd en wijle af of hij de kwaliteit van zorg die hij claimt te bieden ook daadwerkelijk kan bieden bij de manier waarop hij zorg levert.

Daarnaast vind ik het niet erg netjes dat hij zich profileert als enige lactatiekundige in Nederland die verstand heeft van allergieën. Ten eerste was de beste man nog geen lactatiekundige :') en ten tweede is hij zeker niet de enige. Dat hij een basis heeft in voeding en diëtetiek is prettig, maar hij geeft zichzelf daarmee te veel credits imho, en zijn collega's van binnen de diëtetiek en/of lactatiekunde te weinig credit.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind borstvoeding.com een zeer prettige website, de groeicurves zijn heel fijn en het is mooi dat er op die manier op 1 website makkelijk contact te zoeken is met een lactatiekundige in de regio. Maar de persoon Kleintjes zelf daar heb ik minder mee. Dat komt deels door een persoonlijke ervaring (de manier waarop hij mij destijds benaderd heeft viel behoorlijk verkeerd), maar ook deels door gewoon mijn beschouwing van zijn manier van werken (consulten via webcam? echt? in lactatiekunde vind ik dat geen volwaardig consult).

Borstvoeding geven is gewoon een gevoelige aangelegenheid en hij speelt daar heel handig op in.

En dan nu de disclaimer ;) nee ik vind hem niet all ev0l en hij geeft heus ook gewoon goede/normale/juiste adviezen over voeding of over borstvoeding. Het is vooral bovenstaande wat mij tegen de borst stuit. Een self-proclaimed guru zeg maar, daar hou ik niet zo van.
:)
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:40:27 #70
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118164716
Mijn mond viel ook even open toen ik las dat ie nog niet eens LK was, dat dacht ik eigenlijk altijd wel, ligt dat aan mij?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:16:27 #71
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_118166211
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:18 schreef Tinuviel het volgende:
Davinia, heel lastig om te zeggen. Het verschilt zo per dag. Minimaal 6/ 7. Maar de nachtvoedingen zijn echt elke dag anders. Hij vraagt eigenlijk standaard 1 om 2/3 uur s'nachts, maar de laatste dagen drinkt hij s'nachts vaker en dan hou ik het ook niet echt bij, kan makkelijk 2-3 keer per nacht zijn.
Dat zal toch wel voldoende zijn om je productie in stand te houden?
Anders probeer je het een paar dagen, kijken wat er gebeurt. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:09:51 #72
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_118172479
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 00:09 schreef mignonne het volgende:
Je kunt zo heerlijk alle kanten op met die mini's! :D

Mijnes werd geboren met 4270, was met 4 maanden ook al 7 kg en 63 cm (iets kleiner dan de dame van Roosje), en vervolgens was ze met 10 maanden slechts 7,4 kg en 68 cm :P
Vooruit ze had wel al meer tandjes toen, en ik speel een beetje vals met die groei maar och. c_/

Zolang ze het goed doen en goed hun lijn volgen als ze die eenmaal gevonden hebben is t goed, vergelijken is niet erg zinvol.
Ze is nu pas echt uit de kleertjes jouw E. en A. aan het groeien! Dat was maat 68. Ze heeft, vooral van de zomeroutfits, ontzettend veel plezier gehad!
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:11:58 #73
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_118172565
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:16 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Jou Draakje was dan ook wel een stuk lichter bij haar geboorte dan E was he. Volgens mij scheelde dat vlot 1,5 kilo. E was 4170 gram.
Las ik nu laast dat ze al stond?
Jup, staan en al stapjes aan de hand en om de tafel!

Maar ze was idd een heel stuk kleiner dan E. Draakje woog 2520 gram dus dat scheelt wel wat ;).
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:15:49 #74
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118172718
Harry zat ook rond de 1 jaar in maat 68-74 en liep toen al.
Huubke zit nu in maat 68 (en begint daar qua lengte langzaam ook uit te groeien :X ) en is zich momenteel aan het proberen op te trekken tot stand :X

Ow en beiden hebben geen allergieën voor zover bekend ;)

En over Kleintjes: geen idee, maar ik heb nooit geweten of gedacht dat hij lk was. Ik 'ken' hem alleen als kinderdiëtist die zich toevallig ook verdiept heeft in bv.

[ Bericht 13% gewijzigd door Asyniur op 19-10-2012 15:23:36 ]
pi_118172877
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:40 schreef Juud79 het volgende:
Mijn mond viel ook even open toen ik las dat ie nog niet eens LK was, dat dacht ik eigenlijk altijd wel, ligt dat aan mij?
Nee hoor, ik lees t nu voor t eerst :')

Nou ben ik niet t beste voorbeeld, maar toch :)
pi_118183072
Ik wist het ook niet, maar dacht het ook niet. Dacht idd dat hij gewoon diëtist is met kennis van bv, niks meer en niks minder...

Mijn mini gaat nu naar de 7 kilo en is 65+ cm. Maat 68 zit inmiddels aardig (bijna 15 weken is ze) ze gaat zelfs harder dan haar zus destijds, en die ging ook al hard :o
pi_118184821
Ik had nog nooit van Stefan Kleintjes gehoord voor ik zijn naam hier tegenkwam :@

Mini's die staan en zelfs al (beginnen met) lopen :) Wat worden ze dan ineens snel groot.

Gerberaatje, jou dametje groeit ook als kool!
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:51:54 #78
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118189498
Hij is ook nog geen LK hij heeft nu wel de opleiding en examen etc gedaan zo ver ik weet.

Vind het een fijne man!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:15:04 #79
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118190853
Mij heeft hij ook goed geholpen. Via mail, DM en twitter gewoon.

Heb toch mooi ruim 9 maanden bv gegeven O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118221163
Davinia, zou idd wel voldoende moeten zijn. Sowieso dacht ik dat het beste is zo vaak te kolven als je kind in die tijd drinkt. Meer kan natuurlijk ook als je je productie wil opkrikken of je anders niet genoeg voeding hebt.

Ik wenste alleen dat mijn baby maar 1 keer s'nachts zou drinken. En vooral dat hij na het drinken verder slaapt en niet het huis bij elkaar krijst. Het lastige is ook, dat wij dus echt ten einde raad zijn, waarom hij zo huilt. Honger lijkt mij niet direct na een voeding. Soms komt er nog een boertje of een scheetje, maar het krijsen wordt ook wel erger als wij hem gewoon over de schouder houden met de beentjes omhoog.

En over skype advies. Het borstvoedingscentrum biedt dat ook aan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:09:25 #81
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118222318
Boh Tinuviel, dat is waardeloos....... -O-

Krijgt ie een borst of twee? Kan het zijn dat je meer of minder melk hebt 's nachts? Dat ie teveel voormelk krijgt ofzo? Ligt ie in een andere houding te drinken, wat wellicht niet prettig voelt voor hem? Heeft ie het te warm of te koud? Doe je het licht aan of niet?

Ik roep maar wat dingen..... ;)

Davinia, hoe is het met jou nu?
pi_118222459
Tinu :* wij hadden ook zo'n periode rond 4-5 maanden heeel veel gehuil na het terugleggen in haar bed..ze was sowieso niet te genieten vaak toen door die sprong -O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118222751
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 22:09 schreef Juud79 het volgende:
Boh Tinuviel, dat is waardeloos....... -O-

Krijgt ie een borst of twee? Kan het zijn dat je meer of minder melk hebt 's nachts? Dat ie teveel voormelk krijgt ofzo? Ligt ie in een andere houding te drinken, wat wellicht niet prettig voelt voor hem? Heeft ie het te warm of te koud? Doe je het licht aan of niet?

Ik roep maar wat dingen..... ;)

Davinia, hoe is het met jou nu?
Volgens mij geef ik hem meestal beide borsten. Het kan zijn dat er meer voormelk is gezien hij dan langer niet heeft gedronken dan overdag. Meestal doe ik het licht niet aan, maar als hij dan zo lang huilt doe ik het wel aan om te kijken wat er aan de hand is. Gisternacht hielp alleen rondlopen, dat vond mama wel wat minder fijn om 4 uur s'nachts :(. Nog een wonder dat de grote broer erdoorheen slaapt en papa volgens mij ook.

Ik ga even kijken of hij weer in een sprongetje zit. Bitterend, hij is alweer 5 en een halve maand maar ook 8 dagen te vroeg geboren.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118222895
Nou Tinu natuurlijk moet je eerst kijken of hij geen pijn ergens heeft ofzo maar hmm wil hij alleen maar aan je borst 's nachts? of naast jou liggen?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118223027
Tinu
Boeren (optillen en rechtop houden) na het drinken werkt hier niet zo, ze wordt dan ook wakker+huilen en/of niet verder slapen.
Ik til haar dan voorzichtig op, ze ligt in mijn armen zodat ik haar ook in haar ledikantje kan leggen en klop zachtjes op haar kont. Meestal komt het boertje wel maar niet altijd, als ze niet boert heeft ze er ook geen last van.

S drinkt rond 3/4uur en 6/7uur. Paar dagen geleden nog 21/22/23/middernacht/3/6u dat was wel vermoeiend.
pi_118223265
Dikke kus dames...het wordt ooit wel beter..ik had die van mij rond kwart voor 8 op bed gedaan en half 10 werd ze hoestend wakker -O- gisteren was ze ook vaak wakker door vervelende hoest (met slijm)
Ik heb haar dan maar naast mij gelegd ze wou ook niet in haar bedje
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118223406
Zoe, zo dat is idd nog vermoeiender. Hier is het meestal rond 20 uur, soms doe ik rond 22 uur nog eens en dan komt hij 2-3 keer voor 7 uur. Ik kijk ook echt niet meer op de klok.

Bitterend, ik leg hem uit gewenning meestal direct aan, als hij s'nachts begint met huilen. Hij ligt dan ook direct naast me in de co-sleeper. Misschien eerst met speen of vinger proberen of hij echt honger heeft.

Zoe hier ook, moet hem zachtjes verplaatsen, dan gaat het meestal goed, maar als ik hem oppak is het mis. Vaak laat ik hem dan ook zo liggen in de houding waarin hij gedronken heeft en gewoon naast me in bed. Ik pak hem alleen op als hij melk teruggeeft.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118223564
Kijk of je op zijn rug/buik kan wrijven als hij begint te huilen ipv direct aanleggen...
maar het is idd niet altijd honger, dorst, naar mama willen of pijn door tandjes kan ook..
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118223882
Arme R, zielig als ze zo wakker wordt.

Tinu
Direct aanleggen deed ik eerst ook. Wat we de laatste tijd proberen is haar opnieuw instoppen enz, er moeten er dan wel snel bij zijn (voordat ze echt gaat huilen) maar soms is dat lastig als je erg moe bent.. Ze ligt ook op een andere kamer. Maar als hij in de Cosleeper ligt kun je dat proberen?

Als het bij S niet lukt dan leg ik haar wel aan, maar eventjes instoppen en over het hoofdje aaien ofzo kan werken.
pi_118233852
Wat zielig voor R. Bitterend. Beterschap!

Gisteren heb ik hem een keer bij mij neergelegd, maar de overige keren wou hij toch echt drinken. Ook weer zo'n 2-3 keer. Heb nu wel een oplossing gevonden voor het boeren. Ik zet hem rechtop in bed, houd hem tegen me aan. Zo kon hij boeren en ging niet krijsen. Daarna heb ik hem ook op de buik gelegd, toen ging hij meteen zonder problemen verder slapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118235341
Super oplossing Tinu!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118243790
Hij is een echte buikslaper. In andere posities is hij gewoon ongelukkiger denk ik en dan slaapt hij niet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:50:51 #93
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_118259021
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:05 schreef Tinuviel het volgende:
Hij is een echte buikslaper. In andere posities is hij gewoon ongelukkiger denk ik en dan slaapt hij niet.
Kijk, dat klinkt bekend. Wij zijn na de 6 maanden begonnen hem 's avonds voordat wij gingen slapen op zn buik te gaan leggen, sliep hij zo 4 a 5 uur aaneengesloten. Wel in overleg met huisarts trouwens.
pi_118260045
Pessie, waarom in overleg met de ha?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 21 oktober 2012 @ 22:15:54 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118260583
Ik ben al heel vroeg begonnen met Hubke op zijn zij/buik te leggen.
Wij zijn allemaal buikslapers, inclusief Harry. Die heb ik ook vrij vroeg op zijn buik gelegd. Maar wel in eerste instantie onder toezicht (dus bijv in de box).
Ik moet er wel bijzeggen dat die van mij echt heel erg sterk zijn in de nek en al heel snel hun hoofd konden optillen en ophouden. Dat scheelt natuurlijk wel als je ze op de buik gaat leggen.

Ik geniet zo erg van bv geven. Gewoon dat snoetje erbij. O+
pi_118269788
Onze knul lag vanaf de boorte op zijn zij. Op de buik met 3/4 maanden alleen onder toezicht. Maar sinds hij zich met rond de 5 maanden op het kdv loswoelde uit het ingestopt op de zij liggen en op de buik draaide, ben ik er thuis ook makkelijker in geworden. Hij kan zelf draaien en is sterk genoeg.

Asy O+

Ik geniet er ook zo van. Gisteren meneer in zijn bed in slaap gevoed. Toen ik opstond lag daar zo'n vredig slapend hummeltje met een glimlach en een melksnoetje O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118270047
Noah (13mnd) was gister avond helemaal over zn toeren. Krijsen, overstrekken. Als ik m wilde troosten gingie knijpen en slaan. Op een gegeven moment had ik eindelijk zn aandacht en vroeg: Noah, wat wil je dan?! Wil je bij mama drinken? En toen kwam ereen heel zielig snikje en knikte hij heel.hard ja. Het was niet de oplossing want daarna krijste hij weer net zo hard verder, maar hij had in elk geval even 5minuutjes rust en troost.
Lotte!
Noah!
pi_118270970
Aaah Linda O+

Mini ligt al vanaf week 3 of 4 op haar buik... Anders slaapt ze gewoon niet (en ze slaapt al zo weinig :')) maar is wel vanaf moment 1 al heel sterk in haar nek. Eerste weken op een aerosleep matrasje en nu inmiddels zonder..

Als ze 'alleen' in haar kamer ligt leg ik haar op haar zij. Maar 's nachts in de Co. Sleeper naast me altijd op haar buik...
  maandag 22 oktober 2012 @ 10:45:07 #99
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118272847
Nou, hier na een paar dagen huilen om schijnbaar niets (behalve troost zoeken aan de borst) toch een oplossing gevonden.. Mevrouw maaide zich gewoon wakker met haar armen, ze is zó druk daarmee.. zelfs op het aankleedkussen wordt ze boos als je haar armen in een romper/truitje wil doen :') Dus nu de puckababy geprobeerd, jeetje, wat een verschil :o Ze is zoveel rustiger! Slaapt ook gewoon aan een stuk door, 3 uur lang, vannacht ook weer en vanochtend na haar badje ook.. 8 uur laatste voeding en nu denk ik dat ze rond 11en weer komt. Ik ben helemaal voor het voeden op verzoek, maar nu mn productie goed op gang is wilde ze soms na een half uur al, en nog werd ze niet rustig ;( Zo zielig!
Denk dat dit wat beter voor haar is qua structuur en rust, dus we gaan eens zien waar het schip strand :)
Oh, en vandaag komt het CB voor het eerst langs, ben benieuwd :7
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_118273449
Enfermera en skoap. Wat fijn dat het lukt :) ik ben stiekem wel een beetje jaloers hihi. Maar we geven mog niet op hier. Ik wil wel eens een andere bv houding proberen ipv de doorgeschoven bakerhouding. Nou heb ik dus een E cup.. En op plaatjes van andere voorbeelden met uitleg zijn dat dus allemaal mooie b cupjes met een tepel precies int midden... Nou, die van mij hangt ergens bijna onderaan te kijken :'). Vandaar dat de madonnahouding bij mij denk ik ook al mislukt omdat die tepel dus lager hangt dan mn bovenarm lang is. Of ik moet echt mn borst gaan optillen met mn andere hand. Ga vanmiddag nog eens liggend proberen, of de rugby maar die vind ik ook best moeilijk... Maar goed, zit dus mu op 2 van de 5 voedingen aan de borst, rest kolven en via fles. Ben ik al best blij mee :@

[ Bericht 54% gewijzigd door SupremeEvil op 22-10-2012 11:16:11 ]
pi_118275030
SE, misschien hebben Gerbera en Asyniur nog tips? Volgens mij hebben beide ook een grote cup. En anders een LK inschakelen, live voeden is zoveel fijner!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_118275166
Ik heb nog wel een foto waarop mijn borsten echt 3 keer zo groot zijn als het hoofd van mijn 3 maander :D Met cup E moet het ook mogelijk zijn om gewoon normaal te voeden. Ik heb het ook moeten leren en bij mijn tweede moest ik het weer iets anders doen maar het is mogelijk.. Ik zou ook een LK aanraden.
pi_118275365
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:05 schreef SupremeEvil het volgende:
Enfermera en skoap. Wat fijn dat het lukt :) ik ben stiekem wel een beetje jaloers hihi. Maar we geven mog niet op hier. Ik wil wel eens een andere bv houding proberen ipv de doorgeschoven bakerhouding. Nou heb ik dus een E cup.. En op plaatjes van andere voorbeelden met uitleg zijn dat dus allemaal mooie b cupjes met een tepel precies int midden... Nou, die van mij hangt ergens bijna onderaan te kijken :'). Vandaar dat de madonnahouding bij mij denk ik ook al mislukt omdat die tepel dus lager hangt dan mn bovenarm lang is. Of ik moet echt mn borst gaan optillen met mn andere hand. Ga vanmiddag nog eens liggend proberen, of de rugby maar die vind ik ook best moeilijk... Maar goed, zit dus mu op 2 van de 5 voedingen aan de borst, rest kolven en via fles. Ben ik al best blij mee :@

Hier ook geen kleine borsten en voeden gaat prima.
Ik merk, vooral op t eind, dat ze wel loslaat omdat de borst slapper wordt en dus uit haar mond glipt ofzo. Als k m dan even vast hou pakt ze m wel weer.

Maar wat er al gezegd is, ik zou een lk raadplegen als ik jou was. Misschien zit t probleem heel ergens anders.
pi_118275389
Hier gaat het ook wel prima met voeding, zit nu op ongeveer 8 keer per dag, hij komt nou gelukkig weer zelf, wakker maken werkte wel, maar dan dronk hij toch minder goed. Cb is net geweest, die vond dat vaak. Nou ja ik ga gewoon door, als hij minder wil, wordt ie ook vast weer minder vaak wakker.

Hij begint nou trouwens ook wat meer te spugen, wel zielig, bedje al omhoog gezet, en ik hou hem na het voeden even rechtop vast of in de maxicosi zodat het kan 'zakken', iemand anders nog goede tips?

Heb alleen vreselijk last van kloofjes....heb al zalf, leg in alle mogelijke houdingen aan, maar wil niet weg, kraamzorg zei na twee weken wordt het beter, das NU, dus of mijn tepels even per direct eelt willen kweken... :(

Kan een lk ook helpen bij kloofjes?
pi_118275666
Zeker! Misschien hapt ie toch niet goed, en ze heeft zeker tips om het over te laten gaan!

En 8 keer voeden is niet vaak, je CB heeft geen kaas gegeten van BV zo te lezen.
Spugen is meestal heel onschuldig, poosje rechtop houden, boertje laten doen etc.. Zolang hij er geen last van heeft, is het vooral een wasprobleem.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_118275766
8x bij twee weken oud veel vinden? Dat belooft niet veel goeds wat betreft borstvoedingsbegeleiding van je consultatiebureau. Wees sceptisch zou ik je willen adviseren.
Kloven krijg je 9 van de 10 keer door verkeerd aanleggen of aanhappen en 1 keer door spruw. Een lactatiekundige kan daar zeker bij helpen!

SE, heb je al eens geprobeerd een hydrofiel op te rollen en onder je borst te draperen voor steun?
pi_118276103
Zolena
Wat de andere dames zeggen, 8 keer is helemaal niet veel
S drinkt met 5+mnd ongv 10 keer per dag, soms vaker.

En wat betreft spugen, na het drinken omhoog houden. Wij hielden haar minimaal 15min rechtop. Meestal 30min, dan sliep ze lekker bij ons.
pi_118276199
Is hier iemand die ervaring heeft met het voeden van een premature baby (30 wkn)
Mijn nichtje is te vroeg moeder geworden en kolft nu, borstvoeding was nog niet gelukt. De lactatiekundige adviseerde het over 4 weken pas weer te proberen.. Maar is dat geen dooddoener voor je productie, je baby zo lang niet aan de borst?
pi_118276255
Was het echt een lk of gewoon een deskundige? :o
Ik vind het een doodsteek. :Y ik zou sowieso blijven kolven.
pi_118276263
Wup heeft er vast adviezen over!! En anders op borstvoeding.com.

http://www.borstvoeding.c(...)tuur/prematuur1.html

http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/dysmatuur/jn2.html

Misschien heb je hier iets aan?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_118276374
Laktatiekundige van het zkh..
Maar verbaasde me om die reden. De kleine is er nu nog niet sterk genoeg voor, maar om proberen dan maar meteen met 4 weken te verschuiven... Ik zou het per dag bekijken. En ik ben geen lk, maar ik zou adviseren om bij het buidelen geen bh te dragen zodat de kleine eventueel zelf op zoek kan gaan als het daar behoefte aan heeft..
pi_118276498
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:29 schreef Nirak het volgende:
Laktatiekundige van het zkh..
Maar verbaasde me om die reden. De kleine is er nu nog niet sterk genoeg voor, maar om proberen dan maar meteen met 4 weken te verschuiven... Ik zou het per dag bekijken. En ik ben geen lk, maar ik zou adviseren om bij het buidelen geen bh te dragen zodat de kleine eventueel zelf op zoek kan gaan als het daar behoefte aan heeft..
Ik mocht ean eerst ook niet zelf voeden. Ik heb toen aangedrongen het 1x te proberen. Ze kan volgens mij best proberen om het om de dag 1x te proberen. Het kost natuurlijk erg veel energie van zo'n kleintje.
pi_118276510
huid op huid is sowieso goed, om meerdere redenen dan alleen bv maar ook voor bv idd. En 4 wk schuiven lijkt mij niet zoveel zin hebben, ook dan kan het kleintje nog te zwak zijn om het zelf te proberen. Dan is per dag bekijken voor het kleintje ook veel slimmer, lijkt mij, maar ik ben ook maar een leek. Voor moeders is het sowieso een zware periode, of ze nou kolft, of de frustraties ervaart van het niet lukken die dag...
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_118276536
Ik was ook van plan gewoon zo vol te houden, vaker wil hij niet. Ik heb het aantal keer nu verhoogd nav jullie tips hier, maar nog vaker wakker maken resulteert in stukken slechter drinken, dus volgens mij is het zo het beste.

En misschien bel ik dan toch maar een lk om te kijken of we het voor mij ook wat comfortabeler kunnen maken. :)
pi_118276547
Vier weken wachten met aanleggen of vier weken stoppen met kolven en alles?
Dat laatste is een absolute doodsteek voor haar nog niet eens goed op gang zijnde productie, absolute no go.
Dat eerste, tja, ik heb geen enkel idee van de situatie. Als het een ziek kindje is, een kwetsbaar kindje of weet ik wat, dan is het helemaal niet gek om het aanleggen even te laten voor wat het is. 30 weken is echt heel erg klein.
pi_118276627
Thnx morretje, die tweede link had ik haar al doorgegeven, maar de eerste had ik zelf nog niet gevonden: top!
Net meteen even doorgestuurd.
Vind het zo tof van d'r dat ze borstvoeding geeft, dat is altijd de beste voeding, maar nu helemaal natuurlijk!
pi_118276876
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:35 schreef WupWup het volgende:
Vier weken wachten met aanleggen of vier weken stoppen met kolven en alles?
Dat laatste is een absolute doodsteek voor haar nog niet eens goed op gang zijnde productie, absolute no go.
Dat eerste, tja, ik heb geen enkel idee van de situatie. Als het een ziek kindje is, een kwetsbaar kindje of weet ik wat, dan is het helemaal niet gek om het aanleggen even te laten voor wat het is. 30 weken is echt heel erg klein.
Het kolven gaat door, goddank :)
Het gaat om aanleggen, dat pas over vier weken weer proberen.
Het is ook nog heel klein, het kan zelfstandig ademhalen, sinds een paar dagen ook zonder extra zuurstof. Sinds zaterdag is het infuus voor glucose enzo eruit. Dus het gaat wel goed ondanks dat het slechts 1,5 pak suiker is ;)

Maar mijn nichtje is nog jong, en ik denk dat ze zich redelijk laat vertellen hoe het allemaal moet, zonder vragen te stellen. Maar he, wat wil je na zo'n zwangerschap from hell en een spoedkeizersnede..

Maar wil haar ongedwongen wat informatielinkjes sturen, zodat ze zich rustig in kan lezen zonder dat ze er meteen wat mee moet doen.

Vond alleen de opmerking 4 weken wachten met opnieuw proberen aan te leggen vreemd, want zo'n kindje kan misschien over twee weken al zo opgeknapt zijn dat het zelf kan drinken, misschien maar een voeding per dag, maar oke..
pi_118276977
1500 gram is ook wel weinig nirak het is een jongen toch?
Ean woog op d'r lichtst 1465 en had nergens energie voor.
pi_118277140
Ja dat is zeker weinig. Dus dat het nu niet gaat begrijp ik heel goed. Maar ik verbaas me over meteen vier weken uitstellen.
  maandag 22 oktober 2012 @ 13:08:53 #120
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_118277823
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:05 schreef SupremeEvil het volgende:
Enfermera en skoap. Wat fijn dat het lukt :) ik ben stiekem wel een beetje jaloers hihi. Maar we geven mog niet op hier. Ik wil wel eens een andere bv houding proberen ipv de doorgeschoven bakerhouding. Nou heb ik dus een E cup.. En op plaatjes van andere voorbeelden met uitleg zijn dat dus allemaal mooie b cupjes met een tepel precies int midden... Nou, die van mij hangt ergens bijna onderaan te kijken :'). Vandaar dat de madonnahouding bij mij denk ik ook al mislukt omdat die tepel dus lager hangt dan mn bovenarm lang is. Of ik moet echt mn borst gaan optillen met mn andere hand. Ga vanmiddag nog eens liggend proberen, of de rugby maar die vind ik ook best moeilijk... Maar goed, zit dus mu op 2 van de 5 voedingen aan de borst, rest kolven en via fles. Ben ik al best blij mee :@

geef je maar 5 voedingen per dag? Dat is erg weinig, hoor!

En er is niets mis het het ondersteunen van je bors, zodanig dat de tepel naar voren wijst.

@juud, lief dat je het vraagt. Het gaat weer min of meer goed hier, dus dat is fijn. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 22 oktober 2012 @ 13:25:24 #121
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118278435
Ik moest idd ook mijn borst ondersteunen in het begin, want groot......
Maar na een maand of 3 hoefde dat niet meer, dan kon ik hem laten hangen en hapte mijn mupke zelf wel aan. Ik zag dan niet exact hoe ze hapte en of het goed was, maar dat voel je dan vanzelf wel als het niet goed is. Maar eer dat ze zelfstandig aanhappen dan doen ze dat volgens mij ook vanzelf heel goed.

En idd, 5 voedingen maar....

Ik heb van de week eens wat terug zitten lezen, de eerste weken gaf ik 10 voedingen per dag, met 5 maanden zat ik op 6 voedingen tussen 06.30 en 23.00 uur en 2 in de nacht, 8 per dag dus. En dat is volgens mij helemaal niet enorm veel.

En nu alweer iets meer dan 16 maanden. Vanochtend wou ze eerst de ene borst drinken, toen de andere, daar dronk ze een slok en zei ze, ppfffrrt bleh....en wou ze niet meer verder drinken.
Zure melk ofzo.... :+
pi_118278750

Dit is ook een fijne manier voor goed aanhappen bij grote borsten :)
  maandag 22 oktober 2012 @ 13:36:32 #123
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118278875
Die heb ik nog nooit eerder gezien, hendig....
pi_118279130
Nirak een vriendin van mij heeft het ook zo gedaan mdt haar te vroeg geboren kindje, dus volgens mij is het een prima advies.
Pas rond de uitgerekende datum kreeg ze 1 x bv per dag in het echt en toen ze naar huis mocht zijn ze het op gaan bouwen en met 6 weken volledig bv.

Thuis heb je daar toch meer de tijd er voor, dus die tijd in het ziekenhuis kan ze dan lekker knufelen met d'r baby.
pi_118280355
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:08 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

geef je maar 5 voedingen per dag? Dat is erg weinig, hoor!

En er is niets mis het het ondersteunen van je bors, zodanig dat de tepel naar voren wijst.

@juud, lief dat je het vraagt. Het gaat weer min of meer goed hier, dus dat is fijn. :)
Ik denk dat ik ook niet op veel meer voedingen zit hoor.
Althans sommige dagen wel, andere dagen niet. Meer dan 6 red ik sowieso niet. Kan er moeilijk meer voeding in doen dan ze wil. Als ik haar probeer aan te leggen als ze geen honger heeft wordt ze boos.
Daarbij slaapt ze ook door, dus tja dan gaat meer dus echt niet lukken.
pi_118284407
Maar 6 per dag.. Wat weinig , houdt je productie dat wel vol?

Thnx Troeta voor je ervaring, fijn te horen dat het zo ook kan :)

En dat filmpje, dat heb ik ook gedaan, nippelflippen rules :)
pi_118287674
Het aantal voedingen kan zo verschillen per kind, merk ik nu zelf! Mijn oudste dronk maaltijden, dus kwam keurig om de 3 á 4 uur en sliep al snel de hele nacht door. Dan kom je al gauw uit op een voeding of 6. De jongste is veel meer van de kleine porties en bovendien is het een gezelligheidsdrinker. 's Nachts slaapt ze soms al door (> 5 uur) maar vaak ook niet. Die heb ik dus veel vaker aan de borst. Bij beiden heb ik tot nu toe geen productieproblemen gehad (wel regeldagen, natuurlijk) en ze groei(d)en als kool. Grappig, he. :)

Verder: borstvoeding FTW, ik geniet er zo van! O+
pi_118288014
O ja, ik heb wel een vraagje. E'tje drinkt over het algemeen wel goed, maar bij sommige voedingen lijkt ze ergens last van te hebben. Al bij de eerste slok hoor ik dan een soort *gloep* en dan begint ze erg te huilen. Ze raakt dan snel overstuur en moet eerst kalmeren met haar speentje, voor ze überhaupt weer verder wil/kan drinken. Soms lukt het drinken daarna alleen maar als ik met haar rondloop en haar rechtophoud lastig uitleggen, maar ze "zit" dan op mijn hand, met haar lijfje tegen mijn buik en drink intussen, erg charmant ;). Ik herken het geluid wel, ze had/heeft het ook op andere momenten (is al een stuk minder geworden) en volgens mij zijn dat refluxklachten. Maar kan dat dus ook onder het drinken? En wat zou ik daartegen kunnen doen?
  maandag 22 oktober 2012 @ 16:59:58 #129
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118288242
Ik zou eerder denken aan verslikken door te heftige tsr :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118288650
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:24 schreef Nirak het volgende:
Is hier iemand die ervaring heeft met het voeden van een premature baby (30 wkn)
Mijn nichtje is te vroeg moeder geworden en kolft nu, borstvoeding was nog niet gelukt. De lactatiekundige adviseerde het over 4 weken pas weer te proberen.. Maar is dat geen dooddoener voor je productie, je baby zo lang niet aan de borst?
Ik zou haar adviseren een logopedist in te schakelen omdat die veel meer dan de lk verstand hebben van zuigen en slikken en drinktechniek. Zeker bij prematuren.is dar nogal een vak apart.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_118288734
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:09 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik zou haar adviseren een logopedist in te schakelen omdat die veel meer dan de lk verstand hebben van zuigen en slikken en drinktechniek. Zeker bij prematuren.is dar nogal een vak apart.
Bij ons kwam er idd vrij snel een logopediste ligt ze in v'hoven?
pi_118289109
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:59 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik zou eerder denken aan verslikken door te heftige tsr :)
Dat heeft ze ook wel eens, maar dit is iets anders. Het gebeurt al vóór de tsr, bij de eerste keer dat ze slikt. Het lijkt iets met haar maag te zijn.
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:54:20 #133
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118292790
SupremeEvil, hier ook een grote cup en eigenlijk kan ik wel alle 'standjes'. Alleen moet je soms dan inderdaad je borst wat ondersteunen met je hand. Heb je een voedingskussen?
Rugbyhouding is dan ook heel erg fijn. Of liggend op je zij. Ook heel fijn vind ik zelf.
En nu voed ik ook wat vaker liggend op mijn rug, maar dat komt omdat de mijnes inmiddels aan zelfbediening doet ;)
Waar woon je?
pi_118293189
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:21 schreef Cantare het volgende:

[..]

Dat heeft ze ook wel eens, maar dit is iets anders. Het gebeurt al vóór de tsr, bij de eerste keer dat ze slikt. Het lijkt iets met haar maag te zijn.
Bij ons gebeurde iets dergelijks vaak aan het eind van de middag. Mini was al onrustig, hapte dan niet lekker aan en slikte grote happen lucht in. Met als gevolg dat hij dan helemaal overstuur was...

Kolven op het werk ging vandaag een stuk beter dan vorige week. Het 4x per nacht drinken werpt duidelijk z'n vruchten af :9.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118293434
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:11 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Bij ons kwam er idd vrij snel een logopediste ligt ze in v'hoven?
Ja :)
Jij ook destijds? Want dan zal het wel hetzelfde lopen gok ik?
pi_118293539
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:07 schreef Nirak het volgende:

[..]

Ja :)
Jij ook destijds? Want dan zal het wel hetzelfde lopen gok ik?
nee in jullie woonplaats maar onder de 32 wk moet je naar v'hoven
pi_118293587
Cantare, kan het ook lucht zijn die ze mee inslikt? Uit ervaring weet ik dat dat ontzettend veel pijn kan doen ...

En over grote cups voeden: ik voedde in het begin met een opgerolde hydrofiel onder m'n borst. Zowel liggend als zittend. Je zou dat ook eens kunnen proberen, misschien dat zittend voeden dat wel gaat omdat de tepel zich dan verplaatst.
pi_118293627
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:09 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

nee in jullie woonplaats maar onder de 32 wk moet je naar v'hoven
Ah oké, maar de tip neem ik mee :)
pi_118293853
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:11 schreef Nirak het volgende:

[..]

Ah oké, maar de tip neem ik mee :)
En bij ons kwam ook vrij snel een fysiotherapeut ik had echt zoiets van :? wat kom jij nu doen
Als je nichtje wat ervaring wil horen geef maar een gil en er zitten er hier meer met een te vroeg geboren kindje.
pi_118295543
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:49 schreef Nirak het volgende:
Maar 6 per dag.. Wat weinig , houdt je productie dat wel vol?

Thnx Troeta voor je ervaring, fijn te horen dat het zo ook kan :)

En dat filmpje, dat heb ik ook gedaan, nippelflippen rules :)
Tot nu toe wel :)
Ze groeit als.kool, is super tevreden, slaapt prima. In principe drinkt ze om de 3/4 uur.
Zit denk ik eerder op 5 voedingen. Ik kolf wel standaard rond half 11 s avonds. Das dan de 6e.
Ze wordt.meestal rond 6/7 uur wakker. Dan drinken, dan meestal rond 10 uur, 1 uur, 4 uur, 7 uur en dan gaat ze naar bed rond half 8.
Als.ze om 6 uur bv een voeding heeft dan,komt ze rond 11 uur wel.
Ik ga er maar van uit dat ze vaker komt als ze dat nodig heeft.
In t begin zat ik wel rond de 12 voedingen. Tot 7 weken ofzo kwam ze om de 3/4 uur s nachts. Opeens was t over en ging ze doorslapen (eerst max 6 uur en nu dus t dubbele)
pi_118295608
Ja, eh. Jeetje. Die kleine drinkt ongeveer om de vier uur. Wil ze eerder of vaker, krijgt ze eerder of vaker. En s'avonds/s'nachts maakt ze een lange ruk en slaat ze één voeding over. Maar dan kom ik op vijf... Zijn wel voedingen van een half uur. Net als bij Sonnetje eigenlijk.

Wup die hydrofiel ga ik proberen. Pvoesss, bedankt voor het filmpje. Maar hoe doe ik dat met baby? Want je tepel moet naar boven wijzen, maar baby ligt toch op z'n kant? Moet je dan ook niet van links naar recht flippen ipv boven/beneden. Of snap ik t niet goed :P

Asyniur, ik ondersteun idd altijd. Ik heb ook een voedingskussen ja, gebruik 't niet zo vaak. Want doe dus vooral de doorgeschoven bakerhouding, die lukt namelijk redelijk. Liggend vanmiddag geprobeerd maar kleine hapt dan veel lucht en draaide gezichtje richting matras. Maar wil dus afwisselen tussen de houdingen. Woon in Brabant :)

Bv is hier nog nooit goed verlopen hoor (te klein mondje, onrustig drinken, verborgen reflux). Nu links nog gemaai met armpjes en geknijp in borst. Rechts dan weer niet... Daar wordt gewoon über geconcentreerd gedronken met samengeknepen vuistjes, echt heel schattig. Alleen doet het soms pijn omdat ze niet groot genoeg hapt. Inderdaad tijd om morgen de lk weer eens te bellen.

Ik wil zo graag dat het een succesverhaal wordt, maar misschien houdt het een keer op. Ik kan toch niet blijven kolven, na 12 weken elke voeding kolven heb ik wel een beetje overdosis kolven :P.

/langverhaalsorry

[ Bericht 1% gewijzigd door SupremeEvil op 22-10-2012 20:01:12 ]
pi_118295794


[ Bericht 100% gewijzigd door SupremeEvil op 22-10-2012 19:58:29 (Quote ipv edit ) ]
pi_118297075
Ik zit hier op werkdagen al op 5-6 live voedingen per dag :o en dan kolf ik ook nog 3x 2 borsten (met een voeding drinkt ze er meestal maar 1). Hoe vaak ze drinkt als ik thuis ben weet ik niet eens, maar het is zeker een keer of 10 ofzo, misschien wel meer.
Vandaag op mn werk trouwens 570 cc gekolfd :o zo veel heb ik nog nooit gehad!

SE, knap hoor dat je het zo vol houdt! Ik hoop dat het bij jullie nu snel ook 'vanzelf' gaat :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:41:32 #144
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118298580
ik zit met bijna 11 maanden nog zeker aan 16 voedingen :') soms meer :')
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:48:12 #145
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118298999
Ik heb geen idee op hoeveel voedingen wij zitten :D
Ik geef gewoon als hij vraagt of als het mij beter uitkomt eerder.
Als ik moet schatten dan denk ik een voeding of 7-8.
pi_118299069
Nirak, wat heftig een bevalling met 30 weken en zo een prematuur kindje. Ik hoop dat een lk/ logopediste kan helpen.

SE, Sonnetje en Cantare, 6 voedingen lijkt mij ook weinig. Daar zit ik nu met mijn baby van 5,5 maand maar soms aan.

Cantare, hopelijk kun je erachter komen wat het is.

Hier is het weer bal met poepen. Ik begrijp niet waar dat ineens door komt. Hij is alweer meer dan een maand niet in aanraking geweest met vast voedsel en toch is de ontlasting dikker dan de gewone bv poep en krijgt hij het niet zelf eruit. Zat hem behoorlijk dwars, hij heeft niet geslapen vandaag. En hij heeft ook een voeding meer gehad dan de afgelopen dagen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:55:30 #147
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118299476
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:51 schreef SupremeEvil het volgende:
Ja, eh. Jeetje. Die kleine drinkt ongeveer om de vier uur. Wil ze eerder of vaker, krijgt ze eerder of vaker. En s'avonds/s'nachts maakt ze een lange ruk en slaat ze één voeding over. Maar dan kom ik op vijf... Zijn wel voedingen van een half uur. Net als bij Sonnetje eigenlijk.

Wup die hydrofiel ga ik proberen. Pvoesss, bedankt voor het filmpje. Maar hoe doe ik dat met baby? Want je tepel moet naar boven wijzen, maar baby ligt toch op z'n kant? Moet je dan ook niet van links naar recht flippen ipv boven/beneden. Of snap ik t niet goed :P

Asyniur, ik ondersteun idd altijd. Ik heb ook een voedingskussen ja, gebruik 't niet zo vaak. Want doe dus vooral de doorgeschoven bakerhouding, die lukt namelijk redelijk. Liggend vanmiddag geprobeerd maar kleine hapt dan veel lucht en draaide gezichtje richting matras. Maar wil dus afwisselen tussen de houdingen. Woon in Brabant :)

Bv is hier nog nooit goed verlopen hoor (te klein mondje, onrustig drinken, verborgen reflux). Nu links nog gemaai met armpjes en geknijp in borst. Rechts dan weer niet... Daar wordt gewoon über geconcentreerd gedronken met samengeknepen vuistjes, echt heel schattig. Alleen doet het soms pijn omdat ze niet groot genoeg hapt. Inderdaad tijd om morgen de lk weer eens te bellen.

Ik wil zo graag dat het een succesverhaal wordt, maar misschien houdt het een keer op. Ik kan toch niet blijven kolven, na 12 weken elke voeding kolven heb ik wel een beetje overdosis kolven :P.

/langverhaalsorry
Heb je een PM gestuurd :*
pi_118299478
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:48 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb geen idee op hoeveel voedingen wij zitten :D
Ik geef gewoon als hij vraagt of als het mij beter uitkomt eerder.
Als ik moet schatten dan denk ik een voeding of 7-8.
Dat doe.ik ook idd :) maar ze vraagt gewoon niet heel veel.
Sowieso drinkt ze altijd 2 kanten.
Maar tis.geen gezelligheidsdrinker ;)
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:02:26 #149
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118299873
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:55 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dat doe.ik ook idd :) maar ze vraagt gewoon niet heel veel.
Sowieso drinkt ze altijd 2 kanten.
Maar tis.geen gezelligheidsdrinker ;)
Nou prima toch!
Als zij het er goed op doet en tevreden is.
Als Huubke 's nachts zou doorslapen, zou ik ook op minder voedingen uitkomen.
pi_118300069
Ik heb een gezelligheidsdrinker! ze komt lekker op schoot, paar slokjes nomnom aait mijn borst en gaat verder spelen :D paar minuten later wil ze weer :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 22 oktober 2012 @ 22:37:15 #151
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_118305886
Hier ook een gezelligheidsdrinker. En hij doet me toch een partij gezellig 's nachts *;
Gister lag ik al om 9 uur naast hem in bed. Al 3 nachten op rij dat 'ie bijna elk uur wil drinken 's nachts. Gelukkig slaap ik tussen het voeden door zo vast, ben niet eens heel moe overdag :D

Ik denk dat het komt omdat hij naast me slaapt in bed, echt tegen me aan ligt en dus direct mij en de melk ruikt zodra hij enigszins wakker is. Nou leg ik ook wel direct aan hoor, M. heeft het nooit in de gaten als ik nachtvoedingen geef.
.... met gevoel voor drama....
pi_118307991
Phaidra en Nirak: ja, misschien is het inderdaad wel lucht. Ik wist niet dat dat zo vervelend kon zijn...
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:21:07 #153
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_118308573
Cantare, moet je voor de grap eens een blikje cola in 1 teug leegdrinken. Liggend :X
Die arme kleintjes ;(
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:26:05 #154
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118339692
:W Hoi!

Tijdje niet geweest hier en ik vond het tijd voor een update :+. Zoals jullie je misschien nog herinneren ben ik 5 weken geleden met 'afbouwen' begonnen. Dit 'moest' omdat ik ongesteld was geworden door de lichte pil Cerazette heen en i.v.m. mijn endometriose mag ik absoluut niet ongesteld worden. Gevolg is dat ik aan een zwaardere pil moet en wellicht nog extra medicatie wat niet gecombineerd kan worden met borstvoeding.

Het vreemde was dat ik geen pijn en krampen had tijdens mijn menstruatie. Hierdoor ben ik eigenlijk eigenwijs geweest en heb ik de gynaecoloog niet gebeld. Ik ben gewoon door blijven voeden en ondanks een merkbare productiedip bleef alles gewoon prima lopen!

Inmiddels is mijn dochtertje nu 12 weken en moet ik over 2 weken aan het werk. Ik heb al vanaf het begin gezegd dat ik niet op mijn werk wil kolven en het lijkt wel alsof mijn lijf dit aanvoelt ofzo. Eind vorige week had ik een aantal dagen bruinverlies en mijn productie kelderde. Toen ben ik flesjes gaan geven. Ik had 4 voedingen achter elkaar met de fles gegeven en had geen last van stuwing of lekkages. E. is hartstikke tevreden met de fles sterker nog, ik probeerde haar aan te leggen terwijl er een leeg flesje naast mij stond en ze wilde niet aanhappen maar zat alleen maar naar het flesje te lachen :') en mijn productie is vrijwel helemaal gestopt.

Het voelt nog steeds dubbel maar ook goed zo. Ik kan nu weer netjes aan mijn eigen gezondheid werken :@ en mijn meisje doet het ook goed met de fles. Ik wil jullie bedanken voor al jullie tips en motivatie berichtjes _O_ . Jullie zijn hartstikke lief en als ik jullie niet had gehad had ik nooit 3 maanden lang borstvoeding gegeven. Als 'afscheid' nog de stats van mijn meisje:





*O* Mooie stats vind ik zelf, en dat op mijn melk *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Tante_Soesa op 23-10-2012 21:26:53 (Ik heb de gyn juist niet gebeld haha) ]
pi_118340928
Super tante_S *O* Je mag best trots zijn! Ondanks alles toch 3 maanden bv ^O^. En prachtige curve.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118343322
Heel fijn tante! :* prachtige curve
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118344437
Super stats SE.

Kersjes, gelukkig slaap je tussendoor nog.

Vandaag 400ml in 2 keer gekolfd, ben ik echt trots op. Zit nog steeds te dubben om maar 2 keer te kolven, maar ben bang voor een productiedip. Zolang ik nog nachtvoedingen geef zal de productie niet zo snel kelderen toch?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118344774
Tinu wauw 400ml! super! denk niet dat het zo snel kan kelderen...probeer het maar anders? kijk of je veel stuwing hebt en hoe het volgende dag gaat?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:04:21 #159
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118345242
prachtige stats Soesa en prachtig verhaal
De enige held in het verhaal ben jij :*
pi_118346168
Hier ook 400cc in 2 keer kolven :o Ze drinkt er ook ongeveer 400 als ik er niet ben. Maar ik kolf 3x op mijn werk. 2x durf ik echt nog niet aan hoor, ook al drinkt ze meestal nog 3x 's nachts.. Wel lekker voor mn vriezervoorraad zo :P

Soesa, mooie curve! En dat allemaal op jouw melk, mag je trots op zijn!! :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118346387
Soms vraag ik me af hoe lang ik nog ga kolven...donderdag is ze 11 maanden! ze drinkt nog 180ml op het kdv en bij mijn man op papa dag zeker 300ml...dus ik ben nog even bezig denk ik!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:24:25 #162
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_118346553
Soesa wat tof!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:27:50 #163
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118346797
Oohhh, dank voor jullie reacties. Dat doet me goed! En Asy :@, een held voel ik mij niet maar ik ben wel trots op ons *O*
pi_118347628
Goeie stats heeft ze Soesa! Wat fijn dat je toch nog zolang heb kunnen voeden!

Wij mogen volgende week weer. Ben benieuwd wat het gaat worden.
Oh en nog 2 weken en dan zit ik op mn persoonlijk bv record :') Denk dat ik hem wel ga verbreken :P

Mooie kolfopbrengt Tinu (En Marjolijntje)! Dat red ik echt niet. Ik zit met 3 keer op zo'n 350, dus 100 te kort voor een werkdag.
Maar goed, kolf 's avonds ook nog en dat is altijd zo'n 100/120 cc. Dus gelukkig red ik het prima :D
pi_118364293
Ah Soesa, ik vroeg me al af hoe het met afbouwen was gegaan, maar zo dus ;) Mooi hoe zich dat zelf een beetje heeft geregeld zeg en wat een mooie stats!

Ik had een flesje flesvoeding geprobeerd,maar ze wilde het niet...misschien ff door iemand anders laten geven.
Zaterdag moet ik weer werken...4,5 uur en ik moet nog vertellen dat ik een half uur in hun tijd mag kolven....gaan ze niet leuk vinden :P
pi_118365269
Son straks voed je een hele jaar :o :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118369588
Wat goed tante soesa! Mooie stats!

Troeta, hoe lang wil je nog bv geven?


Kolven: 180 uit rechts en 100-120 links.
Een tijd geleden was dat nog 100 rechts en 40-80 links :D
pi_118370270
Het kolven gaat hier ook steeds beter *O* Net 190 ml in 1x, persoonlijk record! Toch wel handig, die 4 nachtvoedingen :+.

Ik kolf ook 4x op een dag, 3x onder werktijd en 's avonds nog een keer (ook voor ca. 400-450 ml, en alles gaat schoon op). Maar als dit zo doorgaat, hoef ik misschien 's avonds niet nogmaals te kolven. Zou fijn zijn!

En omdat ik nog veel vakantiedagen over heb, begin ik tot het eind van het jaar 2 dagen om 10 uur ipv 8.30. Hopelijk hoef ik dan maar 2x te kolven..
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118370582
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:20 schreef bitterend het volgende:
Son straks voed je een hele jaar :o :D
Mwoah dat zie ik niet zo snel gebeuren, maar wie weet :D
Ga iig voor t halve jaar ;)

Phaidra, das lekker idd!
Hier blijf ik sowieso die laatste voeding kolven. Anders ben ik bang dat.mn productie instort. Nachtvoedingen heb ik op t moment niet. Vannacht sliep ze van half 8 tot 8...
pi_118370931
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:56 schreef Sonnetje85 het volgende:
Vannacht sliep ze van half 8 tot 8...
Da's ook kort... :+

Ik ga nooit stoppen, trouwens. O+

Wel zie ik een beetje op tegen het kolven straks, als ik weer moet werken. Het ging bij de oudste prima, maar ik vind het gewoon niet leuk. Ik hoop dat ik dan mijn motivatie niet verlies. Gelukkig hoef ik in januari pas, dan is ze bijna 4,5 maand....

Vraagje: ik heb een Medela Swing enkelzijdige kolf. Nu lees ik her en der op internet dat je er met wat gepruts een dubbelzijdige van kunt maken (een y-stukje en extra slangetje kopen en monteren). Heeft iemand hier daar ervaring mee? Is het wat, of kan ik met pijn in mijn portemonnee beter een nieuwe dubbelzijdige kolf kopen?
pi_118371388
Ik raad het niet aan motor is er niet op gemaakt.. Een goede dubbele is wel goud waard!
pi_118372068
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:56 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Mwoah dat zie ik niet zo snel gebeuren, maar wie weet :D
Ga iig voor t halve jaar ;)

Phaidra, das lekker idd!
Hier blijf ik sowieso die laatste voeding kolven. Anders ben ik bang dat.mn productie instort. Nachtvoedingen heb ik op t moment niet. Vannacht sliep ze van half 8 tot 8...
Dan zou ik het ook doen ja. Onze nachten zijn momenteel niet zo rustig.

Cantare, ik vind kolven op het werk echt vreselijk. Het lukt me nu (2e week) een beetje om het als ontspanmoment te zien, maar ik vind de onderbreking van de werktijd echt vervelend. En als ik dan lees dat bitterend nog steeds moet kolven terwijl R. bijna 1 is... Pfff :X. Maar ik wil heel graag lang blijven voeden, dus ik probeer me er zo goed en zo kwaad als het kan mee te verzoenen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118373499

eindelijk een bv foto O+
ongv 5,5mnd bv *O*

voeden op de bank lukt gelukkig weer regelmatig.. en heeeeeeeeel soms valt ze zelfs in slaap bij me O+
pi_118373594
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dan zou ik het ook doen ja. Onze nachten zijn momenteel niet zo rustig.

Cantare, ik vind kolven op het werk echt vreselijk. Het lukt me nu (2e week) een beetje om het als ontspanmoment te zien, maar ik vind de onderbreking van de werktijd echt vervelend. En als ik dan lees dat bitterend nog steeds moet kolven terwijl R. bijna 1 is... Pfff :X. Maar ik wil heel graag lang blijven voeden, dus ik probeer me er zo goed en zo kwaad als het kan mee te verzoenen.
:D
Je kan ook rond 1 jaar stoppen met kolven als je productie stabiel genoeg is (of eerder 10-11 mnd) en flesje koemelk/geitenmelk geven denk ik

Geen idee wanneer ik stop en zeg "ok nu tijd voor melk van een andere zoogdier" :P

Zoe O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 14:27:54 #175
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_118373867
zoe wat lief <3
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_118373879
Zoë, wat een lieve foto's O+

Bitterend, stabiele productie zijn woorden die tot nu toe in mijn bv-woordenboek niet voorkomen :D. Maar wie weet, tegen die tijd...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118373941
Jaaaa maar met 11 maanden moet het wel goed komen O+ (als je niet ongesteld wordt of hij niet gaat weigeren denk ik)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118376442
Geen idee hoe lang ik nog bv wil geven, zolang ik geen pijn eraan heb, ze goed groeit,slaapt, plast en poept hou ik het nog wel even vol.
Maar na 1 jaar sowieso niet meer hoor.
Lieve foto's!!
pi_118377578
Ik heb tot 18 maanden gekolfd...
pi_118377891
Ik werk in het onderwijs dus heb een mooi kolf-eindpunt: einde schooljaar. E is dan 10 maanden. Daarna is het 6 weken zomervakantie en als het nieuwe schooljaar begint dan is het kolven hopelijk niet meer nodig.
pi_118378134
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:11 schreef WupWup het volgende:
Ik heb tot 18 maanden gekolfd...
En daarna heeft ze melk gehad of gewoon water/vruchtensap?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118378423
Water overdag en voor het slapen gaan een flesje koemelk. Sap krijgt ze nog steeds alleen als extraatje zo nu en dan.
Maar ik heb wel een goede eter. Ik kan me voorstellen dat wanneer je peuter dreumes niet goed eet, je dan nog kunstvoeding zou overwegen.

[ Bericht 5% gewijzigd door WupWup op 24-10-2012 16:52:45 ]
pi_118378729
-O-
Ik weet het niet hoor, of ik met 18 maanden met kv zou beginnen
Ze eet op de opvang wel goed opzich want ze drinkt maar 150ml maar goed ze is nog maar 11 maanden...we zien wel
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 16:58:27 #184
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118379340
Soesa wat fijn O+ :D

Zoë heerlijke foto's! :D

Hier lijkt de rust ook enigzins te zijn wedergekeerd. Borsten voelen niet meer zo ontzettend gespannen en raken goed leeg (ze neemt gewoon 1 borst per keer). 's Nachts voel ik nog wel meer spanning dan overdag, en de ene borst ook meer dan de ander. De ene is ook wat zindelijker dan de ander :') Deed gister een dutje en later bleek dat ik zelfs op het matras had doorgelekt :@ _O-
Vannacht was dan weer een onrustig nachtje, ze kwam nu om de 2 uur ongeveer ipv om de 3 uur. Vandaag ook weer wat onregelmatiger.. Magoed, dat geeft niet. Verder is ze tevreden als ze de borst maar krijgt als zij wil :+ en ze heeft al lekkere bolle wangen :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_118383550
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:11 schreef Cantare het volgende:
Phaidra en Nirak: ja, misschien is het inderdaad wel lucht. Ik wist niet dat dat zo vervelend kon zijn...
Ik heb ooit eens per ongeluk lucht ingeslikt toen ik schrok.. Geen idee hoe dat gebeurde, maar ik weet wel dat het razend veel pijn deed toen de lucht in mn slokdarm naar beneden zakte.. :(
pi_118385062
Zoe, wat een lieve foto O+

Wupwup, waarom moest je dan zo lang kolven?

Phaidra rond het jaar is jouw productie wel stabiel denk ik. En anders 1keer kolven in de lunchpauze is ook een prima oplossing.

Bitterend, met 18 maanden at en dronk mijn oudste ook best goed. Ik weet niet eens meer hoeveel voedingen ik toen gaf. Ik denk 2.

Enfermera, fijn dat het goed gaat.

Vandaag toch weereen stuk minder gekolfd, ik denk 320ml en dat met 3 keer. Ik denk door stressen vermoeidheid. Heeft iemand nog tips voor s'nachts om uitte vinden of hij echt honger heeft als hij wakker wordt of hem minder lucht te laten slikken, minder te laten boeren/ spugen. Met mijn suffe vermoeide kop leg ik hem s'nachts vaak aan als hij huilt. Soms probeer ik hem op mijn vinger te laten zuigen, speen blieft hij niet. Meestal heb ik toch het idee dat hij wil drinken. Ik geef dan beide borsten maar dan huilt, spuugt hij weer veel. Weer een slechte nacht trek ik niet zo goed. Dan moet ik weer met hem lopen en krijg ik niet genoeg slaap.
/ klaagpost.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118385217
Tinu kijk even of je als hij huilt op zijn rug kan wrijven...en sshhh zeggen
als hij rustig wordt dan hoefde hij niet te drinken, als hij hard huilt toch aanleggen

Ik heb vandaag ook niet zo veel gekolfd...180ml denk ik..was echt moe en niet zo'n zin in kolven..neem vrijdag een tijdschrift mee denk ik, kolft makkelijker
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118385665
Tinu, lastig! Misschien helpt het bij het drinken om even rechtop te zitten zodat je beter kan zien (en bijsturen) hoe hij hapt? Scheelt misschien in lucht happen.

Als mijn mini snachts wakker wordt lukt het me echt niet om hem stil te krijgen zonder borst. Paar keer geprobeerd, maar daar wordt hij alleen maar wakkerder van.

Ik had vandaag een mooie kolfopbrengst, 450 ml! Ik dacht, dan hoef ik vanavond niet te kolven!! Maar nou hoorde ik dat hij eigenlijk net niet genoeg had aan de melk vandaag (430 ml), om 3 uur had hij het laatste beetje al. En mijn kolf heb ik op het werk gelaten -O-. Misschien nog maar wat uit de vriezer meegeven morgen als extraatje.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118385971
Het is ons pas gelukt om haar rustig te krijgen zonder borst rond 8 maanden hoor ;) en wat drinkt hij veel Phaidra! zuiplap O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118387778
Tinu
:*
Wat bij ons ook wel helpt is als ik mijn gezicht bij haar gezicht doe, zodat ze me ruikt. Dan gaat mijn haar een beetje over haar gezicht en dat vind ze ontspannend en dan geef ik dr een kus enz en aai ik over dr hoofdje. Op hetzelfde moment heb ik dr armpjes opnieuw ingestopt en dan valt ze vaak wel in slaap. Maar dan moet ik wel heel heel snel zijn.
Jou mini ligt naast je toch? Misschien lukt het.
Nu heeft elk kindje wel weer dingetjes de hij/zij fijn/ontspannend vind en bij S is dat toevallig het kriebelen van haar en aaien over haar bol :9

Phaidra wat een goede drinker ^O^
pi_118389086
Iknzal dat vannacht eens proberen met jullie tips. Met mijn suffe hoofd leg ik hem dan gewoon gelijk aan. Hij spuugt ook weer erg veel de laatste tijd, hoorde ik ook van het kdv. Misschien drinkt hij gewoon echt zoveel bij mij, teveel. Dat zou ook de mooie kolfopbrengst verklaren.

Weten jullie toevallig of door lucht en bij het spugen melk ook uit de oren kan komen bij een baby?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118389869
Vervelend zeg tinuviel! Geen tips helaas...

Wupwup,waarom gaf je een flesje koemelk voor het slapen en geen borst? Of gaf je toen geen bv meer?
pi_118389954
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:04 schreef bitterend het volgende:
Het is ons pas gelukt om haar rustig te krijgen zonder borst rond 8 maanden hoor ;) en wat drinkt hij veel Phaidra! zuiplap O+
Nou ja, precies. Ik probeer het nu dus ook niet meer, dan zijn we namelijk allemaal wakker ipv ik alleen :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118390013
En enfermera, mooi!!!!!!
pi_118390167
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:06 schreef Tinuviel het volgende:
Iknzal dat vannacht eens proberen met jullie tips. Met mijn suffe hoofd leg ik hem dan gewoon gelijk aan. Hij spuugt ook weer erg veel de laatste tijd, hoorde ik ook van het kdv. Misschien drinkt hij gewoon echt zoveel bij mij, teveel. Dat zou ook de mooie kolfopbrengst verklaren.

Weten jullie toevallig of door lucht en bij het spugen melk ook uit de oren kan komen bij een baby?
Dat hoort niet. Als dat gebeurt, zou het trommelvlies geperforeerd moeten zijn, maar dan nog betwijfel ik of het mogelijk is. Zou hij oorontsteking kunnen hebben? Dat zou ik nog de meest logische verklaring van vocht uit de oortjes vinden... Zou wel sneu zijn, dat is zo pijnlijk ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118390272
Door de neus kan wel maar door de oortjes??
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118390334
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:19 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nou ja, precies. Ik probeer het nu dus ook niet meer, dan zijn we namelijk allemaal wakker ipv ik alleen :P.
Was er geen plek voor zijn bed op jullie kamer? dan moet je namelijk niet uit bed en als het koud is kan je daarna moeilijker in slaap komen
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118390668
Is dat gebeurd dan tinuviel? Huilt hij niet van de pijn?
pi_118390996
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:26 schreef bitterend het volgende:

[..]

Was er geen plek voor zijn bed op jullie kamer? dan moet je namelijk niet uit bed en als het koud is kan je daarna moeilijker in slaap komen
Nope, helaas. En het wiegje is hij inmiddels wel ontgroeid. Maar ik neem hem wel vaak halverwege de nacht bij ons in bed O+. 2x voedt ik hem op z'n eigen kamer (meestal rond 22.30 en 1/2 uur), bij een derde voeding haalt mijn lief hem op. Zo rond vieren.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118391149
Oh ja dat was het..ja het helpt wel he als je niet om de paar uur echt uit moet :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118391187
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:21 schreef bitterend het volgende:
Soms vraag ik me af hoe lang ik nog ga kolven...donderdag is ze 11 maanden! ze drinkt nog 180ml op het kdv en bij mijn man op papa dag zeker 300ml...dus ik ben nog even bezig denk ik!
Bij elf maanden dronk Joris nog 120 cc op het KDV en net zoveel bij mijn man thuis. Ik ben bij een jaar gestopt met kolven en toen heeft hij nog een maand voedingen uit de vriezer meegekregen. Deze week voor het eerst zonder moedermelk naar het KDV, en het ging uitstekend! Mijn productie trekt het ook. Ik voed op thuisdagen wel ook overdag en verder 's avonds, 's nachts en 's morgens.

Ik zou gewoon doorgaan met kolven zolang het belangrijk voelt om je melk mee te geven aan je kleintje. Ik kon het bij 1 jaar aan om te stoppen :-) Eerder was voor mij echt te vroeg. Ik had wel het geluk dat Joris langzaamaan minder ging drinken waardoor ik bij 9 maanden van 2 naar 1x kolven kon gaan.
pi_118391330
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:48 schreef Tinuviel het volgende:
Super stats SE.

Kersjes, gelukkig slaap je tussendoor nog.

Vandaag 400ml in 2 keer gekolfd, ben ik echt trots op. Zit nog steeds te dubben om maar 2 keer te kolven, maar ben bang voor een productiedip. Zolang ik nog nachtvoedingen geef zal de productie niet zo snel kelderen toch?
Nee dat verwacht ik niet, ik zou zeker proberen naar 2x te gaan. Als je productie keldert kun je altijd terug naar 3x
pi_118391558
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:38 schreef sverbern het volgende:

[..]

Bij elf maanden dronk Joris nog 120 cc op het KDV en net zoveel bij mijn man thuis. Ik ben bij een jaar gestopt met kolven en toen heeft hij nog een maand voedingen uit de vriezer meegekregen. Deze week voor het eerst zonder moedermelk naar het KDV, en het ging uitstekend! Mijn productie trekt het ook. Ik voed op thuisdagen wel ook overdag en verder 's avonds, 's nachts en 's morgens.

Ik zou gewoon doorgaan met kolven zolang het belangrijk voelt om je melk mee te geven aan je kleintje. Ik kon het bij 1 jaar aan om te stoppen :-) Eerder was voor mij echt te vroeg. Ik had wel het geluk dat Joris langzaamaan minder ging drinken waardoor ik bij 9 maanden van 2 naar 1x kolven kon gaan.
Jaaa ik herinnerde me dat je zei dat je 1 jaar had gekolfd!!

Wat krijgt hij nu op het kdv? had je stuwing toen je stopte? ik ging bij 9 maanden van 6 uur per dag werken + 1 keer kolven tot 8 uur werken + 1 keer kolven, gaat goed
Ik kolf om 12 uur en heb beetje stuwing / spontane tsr rond 15.15
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118391668
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:37 schreef bitterend het volgende:
Oh ja dat was het..ja het helpt wel he als je niet om de paar uur echt uit moet :*
Ah ja, op zich is het wel te doen. Valt me op dat ik overdag niet eens zo heel moe ben :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118394944
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:23 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat hoort niet. Als dat gebeurt, zou het trommelvlies geperforeerd moeten zijn, maar dan nog betwijfel ik of het mogelijk is. Zou hij oorontsteking kunnen hebben? Dat zou ik nog de meest logische verklaring van vocht uit de oortjes vinden... Zou wel sneu zijn, dat is zo pijnlijk ;(.
Ik dacht dat bij zulke kleine baby's de doorgangen tussen oor, neus en mond nog verbonden zijn. Oorontsteking dacht ik ook eerst, maar hij vertoond geen andere signalen daarvan: geen koorts, huilen bij het liggen, grijpen naar de oortjes etc.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118405512
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:23 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Ik dacht dat bij zulke kleine baby's de doorgangen tussen oor, neus en mond nog verbonden zijn. Oorontsteking dacht ik ook eerst, maar hij vertoond geen andere signalen daarvan: geen koorts, huilen bij het liggen, grijpen naar de oortjes etc.
Het klopt dat bij baby's en kleine kinderen de gehoororganen wat anders zijn dan bij volwassenen. Er is een makkelijker verbinding tussen binnenoor, keel en neus, waardoor ze sneller last hebben van oorontstekingen. Maar het trommelvlies sluit normaal gesproken altijd het binnenoor af van de buitenkant. Als er toch vocht uit het oor komt, is er iets anders aan de hand.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118407007
Pfff.... Wat ben ik toch een onzekere muts af en toe...

De groeicurves vertellen me het tegenovergestelde maar..

Het " voelt" hier of mijn borsten 's nachts vol getankt worden en dat dat gedurende de dag niet meer gebeurd.. Ik heb 's morgens een " voller" gevoel en hoor mn meisje dan ook heel goed drinken.. dat lijkt dan dus steeds minder te worden en s'avonds is ze sowieso onrustiger en ik denk dan meteen dat ze niet genoeg krijgt.... Ze hapt soms heel boos en wil steeds maar blijven drinken... gefrustreerd omdat er ( in mijn beleving) niets uit lijkt te komen.. Mn borsten voelen dan ook veel leger :P
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_118407628
'S ochtends heb je de meeste melk
'S avonds wordt er vaak geclusterd...ik was er in het begin ook onzeker van en ik had mega overproductie :P

je kan alles over lezen op borstvoeding.com



[ Bericht 24% gewijzigd door bitterend op 25-10-2012 10:27:14 ]
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118408037
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:18 schreef Troeta het volgende:
Vervelend zeg tinuviel! Geen tips helaas...

Wupwup,waarom gaf je een flesje koemelk voor het slapen en geen borst? Of gaf je toen geen bv meer?
Nadat ik gestopt was met kolven met 18 maanden, kreeg mijn dochter een fles koemelk als ik aan het werk was en ze ging slapen....
pi_118408176
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:53 schreef vamperotica het volgende:
Pfff.... Wat ben ik toch een onzekere muts af en toe...

De groeicurves vertellen me het tegenovergestelde maar..

Het " voelt" hier of mijn borsten 's nachts vol getankt worden en dat dat gedurende de dag niet meer gebeurd.. Ik heb 's morgens een " voller" gevoel en hoor mn meisje dan ook heel goed drinken.. dat lijkt dan dus steeds minder te worden en s'avonds is ze sowieso onrustiger en ik denk dan meteen dat ze niet genoeg krijgt.... Ze hapt soms heel boos en wil steeds maar blijven drinken... gefrustreerd omdat er ( in mijn beleving) niets uit lijkt te komen.. Mn borsten voelen dan ook veel leger :P
Je beschrijft precies hoe het hoort te zijn. 's Nachts is je prolactineniveau het hoogst, waardoor je 's nachts de meeste melk aanmaakt en dus 's ochtends de volste borsten hebt. Gedurende de dag wordt dat niveau lager en met name rond het avondeten is deze het laagst. Baby reageert daarop door onrustig te zijn, vaak te willen drinken. Dit heet clusteren. Ook kunstvoedingsbaby's vertonen dit gedrag vaak, echter dan wordt het 'huiluurtje' genoemd... Je borsten zijn nooit leeg. Er wordt continu nieuwe voeding aangemaakt. En doordat je baby je borsten flink stimuleert met het clusteren, ga jij ook weer flink melk aanmaken. Tadaaa, de cyclus van borstvoeding ;)
pi_118408206
:D O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118408766
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:33 schreef WupWup het volgende:

[..]

Je beschrijft precies hoe het hoort te zijn. 's Nachts is je prolactineniveau het hoogst, waardoor je 's nachts de meeste melk aanmaakt en dus 's ochtends de volste borsten hebt. Gedurende de dag wordt dat niveau lager en met name rond het avondeten is deze het laagst. Baby reageert daarop door onrustig te zijn, vaak te willen drinken. Dit heet clusteren. Ook kunstvoedingsbaby's vertonen dit gedrag vaak, echter dan wordt het 'huiluurtje' genoemd... Je borsten zijn nooit leeg. Er wordt continu nieuwe voeding aangemaakt. En doordat je baby je borsten flink stimuleert met het clusteren, ga jij ook weer flink melk aanmaken. Tadaaa, de cyclus van borstvoeding ;)
:D :P O+

Zo stom ook hoe de onzekerheid van 16 jaar terug gewoon weer de kop op steekt.. Toen was ik 22 en wilde heel graag borstvoeding geven... Ging een tijdje goed en toen werd mijn dochter onrustiger en het drinken werd meer een gevecht...Toen ik dat aangaf bij het CB werd er doodleuk gezegd dat mn melk dan wel op zou zijn en ik maar aan de fles moest.... 8)7 En helaas geloofde ik toen nog dat alles wat het CB zei waar was...

Even de curves die aangeven dat ik me heul geen zorgen HOEF te maken! :P

No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_118408909
Oh Vamp, wat een mooie curve (jouw mini weegt met 8 weken al meer dan mijne met 18 :P) en ik laf de naam O+!

Hier ging het precies zo hoor, 's avonds heel onrustig en veel huilen! Met een week of 10 werd dat minder en ging de mini zo rond 20 uur al slapen ipv 23 uur.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118408976
Vamp, prachtige curve! En ook mijn mini van 19 weken is nog lichter :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118410590
Met dr 55 cm is het met recht een klein spekkie! :D O+
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_118411987
Vamp, je spekje doet het prima ^O^ Weg dus met die onzekerheid, is helemaal geen reden voor!

Okay, mijn borsten zijn van de troon gestoten als favoriete zuigobjecten :P
Zijn handjes zijn het nu helemaal! Hij zuigt en sabbelt als een bezetene op zijn knuistjes, oergeluiden producerend en alles volledig onderkwijlend.
En soms tijdens het voeden dus ook, dan laat hij los om op zijn knuistjes te sabbelen en wordt dan na een paar seconden boos omdat er geen melk uit komt, dus dan valt hij weer op mij aan :D O+

Hij komt nu al een week 'n keer of 4 a 5 per nacht. Drinkt overdag ook veel, ik gok op een groeispurt/sprongetje :Y Hij kan nu ook allemaal nieuwe trucjes O+

Op mijn werkdagen krijgt hij nu 2 flessen van ca. 160 cc. Ik voed hem op mijn verzoek 's ochtends vlak voor ik de deur uit ga nog even (8:00) en kan hem 's avonds bij de hereniging (18:30) gelijk aanleggen.
.... met gevoel voor drama....
pi_118414518
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:43 schreef bitterend het volgende:

[..]

Jaaa ik herinnerde me dat je zei dat je 1 jaar had gekolfd!!

Wat krijgt hij nu op het kdv? had je stuwing toen je stopte? ik ging bij 9 maanden van 6 uur per dag werken + 1 keer kolven tot 8 uur werken + 1 keer kolven, gaat goed
Ik kolf om 12 uur en heb beetje stuwing / spontane tsr rond 15.15
Hij krijgt nu (volle) koemelk. Eerst een week lang gemengd met moedermelk. Hij lijkt met de smaak geen problemen te hebben. Verrassend genoeg viel hij bij thuiskomst niet aan op de borst (weet je nog dat hij altijd meteen aanviel bij thuiskomst? Dat is rond 10/11 maanden echt minder geworden). Dat geeft me vertrouwen dat hij genoeg heeft aan de nachten en vrije dagen. Ook op vrije dagen vraagt hij minder trouwens, meestal overdag maar 2x.

Stuwing: in de eerste week wel wat. Ik had de handkolf bij me en die heb ik 2x om 4 uur 's middags gebruikt om de druk eraf te kolven. En nog een paar keer meteen bij thuiskomst gekolfd. Nu is alles ontspannen, en toch heb ik op vrije dagen gewoon melk, wat een wonder!

Eén correctie op wat ik eerder schreef trouwens: Joris dronk bij 11 maanden wel nog 2 voedingen op het KDV. We hebben toen gewoon geprobeerd hoe het ging met 1 voeding (de 2e kreeg hij rond half 5, en in de plaats daarvan kreeg hij dan een rijstwafel en wat yoghurt). Dat ging uitstekend.

Succes met je beslissing!
pi_118415371
Inmiddels zijn we hier een week verder en de borstvoeding gaat weer super! Ook het kolven op het werk loopt nu weer goed. Had m donderdags heel veel aangelegd en toen heeft ie ook mega veel liggen te drinken... Vrijdags ging ik werken maar zat weer zwaar gespannen en onzeker te kolven of t me weer zou lukken, toen natuurlijk niet.... Maar inmiddels heb ik t vertrouwen weer terug dat ie echt nog wel voldoende melk krijgt... En dus gaat t kolven ook weer helemaal goed.

Ik ben bang dat ik t ook gewoon zelf verkeerd deed, hij dronk steeds maar 1 borst want daar leek ie voldoende aan te hebben, maar met een voeding of 5 tot 6 per dag is dat natuurlijk veel te weinig voor mijn borsten en productie!
Dus inmiddels geef ik elke voeding weer twee borsten, hij spuugt nu wel weer veel meer, wat ie eerst ook deed vandaar dat ik naar 1 borst per keer ging.
Nu komt de voeding er af en toe weer met bogen uit, maar hij lijkt er zelf geen last van te hebben.

Dames nog heel erg bedankt voor jullie tips!
Kan nu gelukkig weer echt genieten van m'n mannetje aan de borst!
pi_118465909
Lk is geweest mijn pijnlijke tepels blijken veroorzaakt te worden door spruw...

Wat ben ik toch een beroerd melkfabriekje, maak mijn eigen kind ziek... ;(
pi_118466328
Je bent een geweldige melkfabriek Zolena, je voedt je kindje (met heel veel liefde)
En spruw is gewoon een constructiefoutje, en die kunnen prima opgelost worden :*

Mijn kleine heeft vandaag heel weinig gedronken op het KDV :o normaal zit ze rond de 400 cc, vandaag was het maar 240 cc.. En honger toen ze thuis kwam, vind ik niet zo gek..
Nouja, het vult de vriezer lekker aan :X
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118466623
Wat marjolijntje zegt, Zolena! :*

mijn spekkie heeft me vannacht een beetje bij laten slapen! Ze viel rond 24.00 in slaap en maakte me om 4.30 pas weer wakker!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_118471925
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:25 schreef sverbern het volgende:

[..]

Hij krijgt nu (volle) koemelk. Eerst een week lang gemengd met moedermelk. Hij lijkt met de smaak geen problemen te hebben. Verrassend genoeg viel hij bij thuiskomst niet aan op de borst (weet je nog dat hij altijd meteen aanviel bij thuiskomst? Dat is rond 10/11 maanden echt minder geworden). Dat geeft me vertrouwen dat hij genoeg heeft aan de nachten en vrije dagen. Ook op vrije dagen vraagt hij minder trouwens, meestal overdag maar 2x.

Stuwing: in de eerste week wel wat. Ik had de handkolf bij me en die heb ik 2x om 4 uur 's middags gebruikt om de druk eraf te kolven. En nog een paar keer meteen bij thuiskomst gekolfd. Nu is alles ontspannen, en toch heb ik op vrije dagen gewoon melk, wat een wonder!

Eén correctie op wat ik eerder schreef trouwens: Joris dronk bij 11 maanden wel nog 2 voedingen op het KDV. We hebben toen gewoon geprobeerd hoe het ging met 1 voeding (de 2e kreeg hij rond half 5, en in de plaats daarvan kreeg hij dan een rijstwafel en wat yoghurt). Dat ging uitstekend.

Succes met je beslissing!
:*

Ze valt me nog wel aan (11maanden en 1 dag) als ik thuis kom dan mag ik niet eens mijn schoenen uit doen of het is brullen :D

Ze doet het op het kdv erg goed met 180ml en rest eet ze! thuis varieert het, de ene dag heeft ze meer zin of trek dan de ander
De nachten die zijn wel prut :O maar ze heeft ontstoken neusamandelen en volgens mij komt er nog een tand dus ja ze heeft mama nodig

Super fijn dat Joris het zo goed doet O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118471962
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:30 schreef Zolena het volgende:
Lk is geweest mijn pijnlijke tepels blijken veroorzaakt te worden door spruw...

Wat ben ik toch een beroerd melkfabriekje, maak mijn eigen kind ziek... ;(

onzin! je bent een fijne fabriek voor je kleintje :* gewoon behandelen die spruw!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118473035
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:30 schreef Zolena het volgende:
Lk is geweest mijn pijnlijke tepels blijken veroorzaakt te worden door spruw...

Wat ben ik toch een beroerd melkfabriekje, maak mijn eigen kind ziek... ;(

Zolena begrijp je gevoel wel. Dacht toen wij hier spruw hadden hetzelfde maaaaarrrrrrrrr wat de rest ook al zegt jij bent de aller aller allerbeste meest liefdevolle, toegewijde melkfabriek die je kindje zich wensen kan.
En die spruw daar kun je niks aan doen en is gelukkig goed te behandelen..
pi_118474153
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:39 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Zolena begrijp je gevoel wel. Dacht toen wij hier spruw hadden hetzelfde maaaaarrrrrrrrr wat de rest ook al zegt jij bent de aller aller allerbeste meest liefdevolle, toegewijde melkfabriek die je kindje zich wensen kan.
En die spruw daar kun je niks aan doen en is gelukkig goed te behandelen..
+1

^O^ voor de bv dames en goed drinkende mini's
pi_118476471
Dankjulliewel allemaal, weet het ook wel, maar voelt toch naar, antispruw spul in huis, nu hopen dat snel beter gaat.
pi_118488976
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:51:14 #229
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118490155
quote:
Dat is gemiddeld een liter per dag! :D
Zij heeft wel goed gebruik gemaakt van haar overproductie in elk geval
pi_118506932
Goh, dat was een leuke eerste werkdag:-)
Gezeik van collega's dat ik onder werktijd kolf. Een nieuwe dienst die al te lang is voor mijn contracturen en nu met kolven helemaal. En ik moet dingen om 10 uur klaar hebben terwijl ik half 10 ga kolven.
Hij wilde me in de globalkamer zetten, dat is een grote glazen kluis met hele dikke ramen en een loket, waar iedereen langs loopt. Afspoelen kon wel in het fonteintje vsn de wc.
Uhhhh, wat denk je zelf??
En dit is een gebouw waar boven gewoon afsluitbare ruimtes zijn met stroom en de verwarming aan, daar ben ik dus gaan zitten.
En hoe lang dit gedoe ging duren, want het is wel een gedoe zeg.

Bij deze, tot 9 maanden ga ik zeker borstvoeding geven:-)
pi_118507007
Gewoon omdat het kan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118507260
Wow, 1l kolven op een dag. Hoe doe jedat toch? En dat deed ze dan waarschijnlijk ook nog naast het gewone voeden?

Troeta, wat vervelend. Kun je niet nog eens goed met de collega's/ manager praten en wat dingen duidelijk maken? In een glazen kubus, jeetje. Hoe zouden je mannelijke collega's zich voelen als ze daar aan de onderkant ontbloot in moesten zitten :P

Jullie hadden gelijk. Vocht uit het oortje kon geen melk zijn. Het was een beginnende ontsteking. Ik heb oordruppels voorgeschreven gekregen van de ha.
Heeft een van jullie nog een tip wie zou kunnen helpen met de ontlastingsproblemen van mijn baby? Ha ga ik niet doen, vind zijn bv advies dubieus. Maar het advies van het cb is ook niet altijd zo geweldig, hoewel er een mevrouw is die wel bv ervaring en kennis heeft.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118511349
Wauwie, die vrouw heeft volgens mij meer gedoneerd dan ik in 10 maanden aan mijn eigen kind heb kunnen geven...

Ik heb de 10 maanden steun en toeverlaat van jullie hier nog nooit netjes afgesloten bedacht ik me net met de afscheidsspam van het babytopic. Dus deze is speciaal voor jullie O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118525261
Mooi Nirak O+.

Tinu, kan je geen verwijzing naar de kinderarts vragen?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118525850
Nirak, dat handje! O+

Tinu, misschien dat een lk er iets mee kan? Of is je kleine misschien allergisch voor iets wat jij eet?
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118525855
Nirak, fijn van demooie lange bv- tijd en dat jullie ervan hebben genoten.

Phaidra, dat kan bij de ha wel. Weet niet of het cb ook verwijzing naar de kinderarts mag geven. Is het dan gelijk een kinderarts issue?

Mailtje aan de lk, die toen hier was, kan zeker geen kwaad, Marjo.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118526046
Ik hoop dat zij je kan helpen Tinu :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118527879
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 09:24 schreef Tinuviel het volgende:
Nirak, fijn van demooie lange bv- tijd en dat jullie ervan hebben genoten.

Phaidra, dat kan bij de ha wel. Weet niet of het cb ook verwijzing naar de kinderarts mag geven. Is het dan gelijk een kinderarts issue?

Mailtje aan de lk, die toen hier was, kan zeker geen kwaad, Marjo.
Dat weet ik niet, maar als huisarts en CB-arts al afvallen, was dat mijn eerste ingeving. En ik vind het wel vreemd dat een bv-kind zo'n last heeft van verstopping steeds..
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 28 oktober 2012 @ 11:37:30 #239
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_118528830
Troeta, wat 'n eikels daar }:|

Nirak O+

Tinu, het CB mag niet verwijzen naar de kinderarts. Maar waarom vraag je het niet gewoon aan de huisarts? Moeilijk kunnen poepen heeft toch niks te maken met jouw beslissing om bv te geven aan je baby?
En je weet wat je moet doen met ongevraagd bv-advies wat nergens op slaat he?

De ene oor in, andere weer uit-tactiek... werkt hier prima *)
Al krijg je met een 3e kindje wel een stuk minder flauwekul te horen van Jan, alleman en zijn aangetrouwde achterbuurvrouw die wel even wil vertellen hoe het allemaal "hoort".
.... met gevoel voor drama....
pi_118531834
Vraagje, ik kolf en geef dan de voeding via een flesje. Het drinken uit de borst lukt niet en ik heb ook geen zin meer hier nog meer energie in te stoppen. (L.uc en ik worden er beide alleen maar gefrusteerd van)

Kan ik dan terug gaan naar om de 4 uur kolven i.p.v om de 3 uur? Ik heb meer dan genoeg productie. De halve vriezer ligt al vol ;) Of zou ik zels nog minder kunnen kolven, als ik maar zorg dat ik genoeg melk blijf houden? Ik hoor het graag :)
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 28 oktober 2012 @ 13:41:03 #241
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_118533714
ik zou niet nu al om de 4 uur kolven. Binnenkort gaat je baby regelen en dan heb je mss niet eens genoeg aan iedere drie uur...

wil je ism een lk proberen om hem aan de borst te krijgen of blijf je een tijd kolven?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_118534118
Ja over die LK inschakelen zit ik nog een beetje te twijfelen... Van de ene kant ben ik het gedoe zat. En heb ik nu een soort van regelmaat gevonden met kolven en voeden. Van de andere kant moet ik misschien nog 1 poging wagen samen met een LK...
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_118534293
Als fulltime kolven jouw oplossing is dan is dat zo, maar wees je heel bewust waar je nu voor kiest. Het lijkt nu misschien wel makkelijk, maar ik kan je zo een helehoop punten geven waar je nog niet aan hebt gedacht. Weeg je keuze goed af, want full time kolven is echt gewoon zwaar.
Een laktatiekundige, een goede, kan jou en jouw kindje goed begeleiden. Je krijgt echt hulp in plaats van een verhaaltje hier en daar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118534736
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 11:37 schreef Kersjes het volgende:
Troeta, wat 'n eikels daar }:|

Nirak O+

Tinu, het CB mag niet verwijzen naar de kinderarts. Maar waarom vraag je het niet gewoon aan de huisarts? Moeilijk kunnen poepen heeft toch niks te maken met jouw beslissing om bv te geven aan je baby?
En je weet wat je moet doen met ongevraagd bv-advies wat nergens op slaat he?

De ene oor in, andere weer uit-tactiek... werkt hier prima *)
Al krijg je met een 3e kindje wel een stuk minder flauwekul te horen van Jan, alleman en zijn aangetrouwde achterbuurvrouw die wel even wil vertellen hoe het allemaal "hoort".
Naja moeilijk poepen heeft niet direct met bv te maken. Ik dacht eerder omgekeerd. Als je bv geeft zou moeilijk poepen en vooral zulke dikke poep toch niet mogen voorkomen? Wat ik me wel bedacht is of de oordruppels effect op de poep kunnen hebben en ook of dat zo snel kan gaan. Hij kreeg vrijdag voor het eerst druppels en zaterdag had hij echt last van de poep. Daar moet ik wel bij zeggen dat hij de hele week niet had gepoept. Dus ook voor de druppels al.

Kersjes tuurlijk kan ik flauwekul advies naast meneerleggen. Alleen als hij alleen maarzegt gebruik sinaasappelsap en ik doe dat niet dan heb ik helemaal niets aan zo'n advies. Zelf lijkt me ook laxeerspul misschien niet zo een top idee, maar ja dan blijft er weer weinig over.

Skoap ik zou het nog wel een kans geven omsamen met een lk eruit te komen. Succes iig!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118536000
Nou na overleg met mijn man + de pm van Phaidra en jullie advies hier toch besloten de hulp van een LK in te schakelen. Wie weet gaat het dan toch nog lukken. Ik zal gerbera eens vragen om advies, die heeft ervaring met een goede LK in Almere.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_118536371
Heel veel succes skoap! :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118536801
Skoap succes meid!!

Bij de Kruidvat : 2 pakjes zoogcompressen voor 3 euro's!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118537384
Succes skoap.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118538231
Succes Skoap! Ik heb echt heel veel gehad aan de LK. Ze was ook heel realistisch, gaf het advies om het per week te bekijken. Met 3 weken zat ik er behoorlijk doorheen maar ze beloofde me dat het vaak rond een maand beter gaat (en dat viel hier samen met het bereiken van de 6 pond, en met dat gewicht gaan ze ook vaak beter drinken). En ze had gelijk! Maar ze zei ook dat ik altijd langs mocht komen als het niet beter ging en ik advies wilde over afbouwen.

Ik hoop dat jij ook een fijne LK treft. Mocht je toch willen stoppen, dan weet je iig dat je echt alles geprobeerd hebt :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:24:35 #250
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118538418
Skoap succes zeg, ik hoop dat je nog wat goede tips kan krijgen van de LK en het hopelijk toch wil lukken om live te voeden! :*

Hier gaat het voeden nog steeds super.. Onder de douche spuit het er zelfs uit :') Mevrouw vindt het soms ook wat teveel, laat dan los en heftig zuchtend alsof ze idd veel te veel binnenkrijgt :') :D Maar hapt dan even gulzig weer aan :9
Sinds een paar dagen niet genoeg aan 1 borst dus bied er nu 2 aan en dan is ze lekker knock out O+
Na een paar gekke nachten (om het uur, 2 uur komen en dan ook niet gelijk in slaap vallen) nu weer wat beter. Overdag komt ze om de 2-3 uur en 's nachts, vannacht, zelfs om de 4 uur :o Maar meestal 3-4 uur. Heerlijk dus, en zeker vannacht met die wintertijd :D We sliepen als roosjes allemaal, 3 uur is dan weelde zeg XD
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:47:58 #251
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118539411
Vraag van vriend:

hoe lang kan je moedermelk normaal bewaren, in de koelkast na het uit de vriezer gehaald te hebben?

Was dat nou 8 of 24 uur? Of iets anders? :+


Edit:
Nevermind. http://www.borstvoeding.com/kolven/bewaren.html zegt 24 uur :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:52:49 #252
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118539641
Hij heeft weer een vraag. Een goeie ook;

Waarom kun je verse melk 5 dagen bewaren, maar ontdooide maar 24 uur?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 28 oktober 2012 @ 18:50:41 #253
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_118545999
Om even bij het vragenrondje aan te sluiten:

Nathan en ik hebben een moeilijke start gehad wat betreft borstvoeding, nu vraag ik me af, als ik bij de buikbaby binnen een uur na de geboorte begin te kolven komt mijn productie dan beter op gang? (dus ipv na 10 dagen na een dag of 2/3). Zo ja, is een medela freestyle of pisa of andere dubbelzijdige electrische kolf dan goed genoeg of moet ik ook dan echt de symphony huren? Ben een beetje aan het nadenken over hoe we het op gang krijgen van borstvoeding deze keer kunnen stimuleren in de hoop dat het een minder hopeloos (voor mn gevoel) gevecht wordt dan de vorige keer.
pi_118546069
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:52 schreef Vlindur het volgende:
Hij heeft weer een vraag. Een goeie ook;

Waarom kun je verse melk 5 dagen bewaren, maar ontdooide maar 24 uur?
Zelfde als alle bevroren eetwaren. Bloemkool kun je ook diepvries kopen, maar leg het maar niet in je koelkast voor 2 dagen. Bederf dus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118546108
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:50 schreef pessie het volgende:
Om even bij het vragenrondje aan te sluiten:

Nathan en ik hebben een moeilijke start gehad wat betreft borstvoeding, nu vraag ik me af, als ik bij de buikbaby binnen een uur na de geboorte begin te kolven komt mijn productie dan beter op gang? (dus ipv na 10 dagen na een dag of 2/3). Zo ja, is een medela freestyle of pisa of andere dubbelzijdige electrische kolf dan goed genoeg of moet ik ook dan echt de symphony huren? Ben een beetje aan het nadenken over hoe we het op gang krijgen van borstvoeding deze keer kunnen stimuleren in de hoop dat het een minder hopeloos (voor mn gevoel) gevecht wordt dan de vorige keer.
Pessie, ik zou er zo blank mogelijk ingaan. Je weet met 2 dagen al of je nieuwe kindje beter drinkt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 28 oktober 2012 @ 19:33:02 #256
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118548059
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zelfde als alle bevroren eetwaren. Bloemkool kun je ook diepvries kopen, maar leg het maar niet in je koelkast voor 2 dagen. Bederf dus.
Ja, zoiets dacht ik al :Y

Pessie, ik zou me daar ook nu echt niet druk over gaan maken. Je bent al moeder, je zal nu makkelijker in de gaten hebben wat je *dan* beste kunt doen. Komt goed joh :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 28 oktober 2012 @ 20:02:00 #257
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_118549839
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Pessie, ik zou er zo blank mogelijk ingaan. Je weet met 2 dagen al of je nieuwe kindje beter drinkt.
Maar krijg ik dan niet hetzelfde gedoe als de vorige keer? Onze energie is gewoon minder dan bij Nathan en we hebben er nu een peuter bij lopen. Ik wil gewoon zo graag dat het relatief makkelijk gaat... Het lijkt me stiekem zo fijn om een kindje te hebben dat drinkt en dat we pas na 3 uur moeten wakker maken als ie niet zelf komt, niet te hoeven bijvoeden en kolven en voeden. Ik merk gewoon weer helemaal niets aan mn borsten, net als bij Nathan destijds... De ervaring van de vorige keer zit me gewoon een beetje in de weg, misschien snapt mn lijf nu sneller dat het melk aan kan maken dan toen?
pi_118556382
Een kolf is zo gehuurd pessie....enne in de kraamweek ga jij natuurlijk niet achter Nathan aanrennen. Jij ligt dan lekker in bed of op de bank met je baby aan de borst en je man of de kraamhulp brengt jouw kopjes thee en boterhammen.
pi_118564244
Pessie, bij een tweede komt de productie in de regel sneller op gang en is vaak ruimer ook. Komt doordat je al start met meer klierweefsel en prolactinereceptoren. Ik zou niet adviseren om gelijk te starten met kolven, want dan ga je een probleem oplossen wat nog helemaal niet bestaat en misschien niet eens dreigt te gaan bestaan. Met ook nog risico op overproductie en dan hebben we het nog niet eens over de belasting van het voeden én kolven tijdens je kraamtijd. Wat je wel kunt doen en wellicht voor jou nuttig is, is om een consult bij een lactatiekundige aan te gaan tijdens de zwangerschap. Dan kun je samen de vorige keer bespreken, probleempunten aanwijzen en daarmee een goed plan maken voor de volgende spruit met alle wat-alsen daarin getackeld.
  maandag 29 oktober 2012 @ 02:40:19 #260
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118565425
Auwauw.. Wordt net gewoon wakker van de pijn in mn borst :X ik vreesde t gisteravond al, mn meisje heeft ook wat wit beslag op aar tong. Nog niet geprobeerd weg te vegen maar het zat er net nog terwijl ik om half 12 gevoed had. Drinken is ook wat pijnlijk terwijl ze goed aanhapt en ik haar goed aanleg.. Spruw denk ik dus. Morgen maar ff huisarts bellen. Schrijven die gewoon iets voor of moet je er echt nog voor langskomen?
Oh en alles moet op 60 graden gewassen toch?
Hoop dat ik nog ff kan slapen zo.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_118565867
Pessie, ik heb denk ik bij de eerste de bv ook niet zo goed op gang gebracht. Met daarbij een kind dat ook minder vaak om voeding vroeg en van zichzelf heel licht was. Daar heb ik toen veel moeite mee gehad. Daarentegen ging het bij de tweede al stukken beter. Ik was me bewust van het belang van snel aanleggen en voedde wanneer hij dat vroeg. Ook kon ik me beter doorzetten en ging dus bij het ziekenhuispersoneel, de kraamhulp en uiteindelijk een lk om hulp vragen. Ik denk ook dat je je niet te gek moet maken vantevoren. Eerder als je baby er is korte hulplijnen handhaven. Schaam je niet om die hulp te vragen.

Enfermera, auw. Hoop dat je gauw iets kunt krijgen tegen de spruw. Misschien ook gv bestellen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118566079
Hoi!
Mijn baby van elf dagen heeft vanaf tien uur gisteravond tot nu non stop aan de borst gehangen. Gaap. Het ging hem echt om eten, want speen tegen zuigbehoefte hielp niet. Eigen bedje was sowieso niet goed.
Is dit de befaamde regeldag of is dit clusteren? En kan ik iets doen behalve eraan toegeven?
En hoe lang duurt dit ongeveer?
  maandag 29 oktober 2012 @ 08:15:47 #263
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_118566232
Mineola, klinkt als je eerste regeldag! (ongeveer dag 10, 3 weken, 6 weken, 3 maanden, 6 maanden). Lekker in bed blijven liggen. Is je man nog thuis? Dan lekker voor je laten zorgen, misschien een boek/tijdschrift erbij en aan toegeven. Hoe meer je eraan toegeeft hoe sneller deze regeldag voorbij is. Oh en hoe lang, tsja de ene regelt in een paar uur en de volgende is 3 dagen bezig.

Ik ga idd wel weer het lactatiekundig pakket aanschaffen van de kraamzorg.
pi_118566310
Thanks Pessie.
Man heeft helaas vandaag net z'n eerste werkdag weer, dus die had ook een lekker nachtje. Ikzelf moet vandaag met baby naar het ziekenhuis om zijn geelheid te laten prikken, dus dat wordt gezellig daar... Hopelijk is hij er snel doorheen!
pi_118566632
Sterkte Mineola, meer dan eraan toegeven kan je idd niet doen.

Enfermera, beterschap! :*

Pessie, bij ons had de kraam altijd een kleine elektrische kolf mee. Dus als het nodig is en de symphony kan op dat moment niet gehaald worden, konden we die gebruiken. Ik denk dat je nu veel eerder in de gaten hebt of buikbaby effectief drinkt en of je melkproductie goed op gang komt. Succes!

Wij zijn plotseling in de fase "mijn omgeving is veel interessanter dan de borst" terechtgekomen. Hij neemt 3 slokken, laat weer los, om zich heen kijken... Ik moet hem ongeveer in een houdgreep houden om hem langer te laten drinken, wat natuurlijk ook niet werkt omdat hij dan boos wordt :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118566739
Minola op borstoveding.com kan je meer over clusteren en regeldagen lezen! hele fijne artikelen :*

Phaidra aww dat is ZO herkenbaar! rond 4-5 maanden heeft ze heel vaak aan de tepel gebruld! want ja ik heb haar in de houten greep gehad! ze wou ook van alles zien met de tepel in haar mond :X
na 1 maand gaat het over!
Ik heb haar vaak boven gevoed (heb ik verteld denk ik) op bed met gordijnen dicht...en bij schoonouders of in de auto lukte mij niet...erg frustrerend was het voor ons allebei
Sterkte :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118566793
Enf, beterschap!

Phaidra dat lijkt me vervelend :*

Mineola succes vandaag!

Nou ik ga eens achter een LK aan vandaag. Ben benieuwd.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_118566923
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:00 schreef bitterend het volgende:
Minola op borstoveding.com kan je meer over clusteren en regeldagen lezen! hele fijne artikelen :*
Yep, vannacht gedaan, had toch alle tijd...! Hoopte dat iemand nog andere dan de daar genoemde tips had.
pi_118566950
Phaidra, herkenbaar! Wij zijn gisteren eerder bij mijn schoonouders weggegaan omdat ze niet wilde drinken en ik met ploftieten zat.. En kijken! Alles moet in de gaten gehouden worden..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118567065
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:00 schreef bitterend het volgende:
Minola op borstoveding.com kan je meer over clusteren en regeldagen lezen! hele fijne artikelen :*

Phaidra aww dat is ZO herkenbaar! rond 4-5 maanden heeft ze heel vaak aan de tepel gebruld! want ja ik heb haar in de houten greep gehad! ze wou ook van alles zien met de tepel in haar mond :X
na 1 maand gaat het over!
Ik heb haar vaak boven gevoed (heb ik verteld denk ik) op bed met gordijnen dicht...en bij schoonouders of in de auto lukte mij niet...erg frustrerend was het voor ons allebei
Sterkte :*
Ja, ik ben bang dat ik dat ook maar moet gaan doen. Beneden wil het sinds gister niet lekker meer.

Marjolijntje, ik heb gister een groot deel van de dag met stuwing gelopen. Maar blijkbaar heeft hij wel genoeg gedronken, want na 23 uur werd hij pas om 5 uur weer wakker. Had verwacht dat hij vaker zou komen, maar dat viel weer mee.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118567095
Komt wel goed schatjes! :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 29 oktober 2012 @ 09:47:58 #272
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118567629
Tinu: ja zat ik ook al aan te denken.. Maar heb de doc gebeld en kan zonder langs te komen iets voor haar krijgen, kan t vanmiddag ophalen :) en voor mezelf miconazol natuurlijk.
Ga denk eerst dat proberen en alst niet voldoende effect dan ga ik idd aan de gv :)

Phaidra & Skoap: thanks! :*

Pijn is gelukkig al een stuk minder, heb nog wel wat kunnen slapen. Mevrouw gaapte net en toen zag ik het ff goed, damn, vrij duidelijk dat het geen melk was... :o :')
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 29 oktober 2012 @ 11:12:21 #273
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118570130
11 maanden *O*
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118570190
*O* *O*

Hier 11 maanden en 4 dagen *O* *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 29 oktober 2012 @ 11:15:27 #275
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118570212
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:12 schreef _evenstar_ het volgende:
11 maanden *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 29 oktober 2012 @ 11:16:00 #276
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118570233
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:14 schreef bitterend het volgende:
*O* *O*

Hier 11 maanden en 4 dagen *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118570402
*O* voor de mijlpalen.
Hier vandaaag ook een mijlpaal(tje). 3 maanden bv (en :o dat ze gewoon alweer 3 maanden is)
  maandag 29 oktober 2012 @ 11:37:47 #278
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118570966
Het gaat zo snel hè O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 29 oktober 2012 @ 11:39:58 #279
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118571069
Wat tof, *O* voor de mijlpalen!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_118571585
Hier ook drie maanden. Sonnetje schelen die van ons zo weinig of zit ik verkeerd te tellen.

In het begin nooit gedacht dat we de drie maanden überhaupt zouden halen...
pi_118571716
*O* voor iedereen! O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118573710
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:56 schreef bitterend het volgende:
*O* voor iedereen! O+
Dat dus!
pi_118573892
*G* *O* *G*

Voor alle mijlpalen!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:47:48 #284
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_118577718
Mooie mijlpalen *O*
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:56:25 #285
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118578040
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:52 schreef SupremeEvil het volgende:
Hier ook drie maanden. Sonnetje schelen die van ons zo weinig of zit ik verkeerd te tellen.

In het begin nooit gedacht dat we de drie maanden überhaupt zouden halen...
Tel je 3 maanden of 12 weken? Mijnes is overmorgen 3 maanden (want ze is van 31-07) maar morgen al 13 weken!

Overigens krijgt ze hier alleen nog 's nachts borstvoeding (1x want ze wordt maar 1x wakker) en dat gaat al de hele week goed :?. Heel bijzonder dat ze er dan nog genoeg aan heeft O+ . Ik heb ook echt volle borsten dan! Zo lang het goed gaat... *)
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:22:05 #286
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118579120
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:56 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Tel je 3 maanden of 12 weken? Mijnes is overmorgen 3 maanden (want ze is van 31-07) maar morgen al 13 weken!

Overigens krijgt ze hier alleen nog 's nachts borstvoeding (1x want ze wordt maar 1x wakker) en dat gaat al de hele week goed :?. Heel bijzonder dat ze er dan nog genoeg aan heeft O+ . Ik heb ook echt volle borsten dan! Zo lang het goed gaat... *)
Whut? Wat krijgt ze de rest van de dag dan? :o
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:23:41 #287
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118579195
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:22 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Whut? Wat krijgt ze de rest van de dag dan? :o
Flesvoeding haha! Nee, m'n kind krijgt wel eten hoor :D

[ Bericht 6% gewijzigd door Tante_Soesa op 29-10-2012 15:25:52 (Onaardige reactie aangepast) ]
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:33:55 #288
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118579669
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:23 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Flesvoeding haha! Nee, m'n kind krijgt wel eten hoor :D
Aaah. Dus overdag fles en 's nachts borst?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:36:21 #289
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118579780
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:33 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Aaah. Dus overdag fles en 's nachts borst?
Jep! Ik denk dat mijn productie dit niet lang trekt hoor, maar tot nu toe gaat het prima en is ze 's nachts na de voeding gewoon tevreden en valt heerlijk in slaap.
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:37:14 #290
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118579824
Lekker hoor O+ Geniet er nog maar lekker van dan O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:43:06 #291
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118580074
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:37 schreef Vlindur het volgende:
Lekker hoor O+ Geniet er nog maar lekker van dan O+
Ja, zeker O+. Ik vind dat het allerfijnste moment van de dag euh nacht O+
pi_118580375
O+ Ohhhh heerlijk tante
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118580444
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:22 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Whut? Wat krijgt ze de rest van de dag dan? :o
_O-
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:04:21 #294
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118580928
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:52 schreef WupWup het volgende:

[..]

_O-
Ja haha, heerlijke reactie en heul begrijpelijk als je mijn vorige berichtjes niet had gelezen :')
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:08:57 #295
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118581135
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:04 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ja haha, heerlijke reactie en heul begrijpelijk als je mijn vorige berichtjes niet had gelezen :')
Ja nee, sorry :@ Ik kom af en toe eens langswaaien :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118581237
pffff, dan is Nena ook alweer bijna 3 maanden.
Handig zeg Soesa, hoef je lekker je bed niet uit om een flesje te maken.
pi_118581662
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:43 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ja, zeker O+. Ik vind dat het allerfijnste moment van de dag euh nacht O+
Fijn dat, dat kan! O+

O+ *O* mijlpalen

Hier 5,5mnd bv, en ik ga niet stoppen met 6mnd
(8> Vind bijv 6mnd wel oke en een groter kind aan de borst is hij niet gewend, niemand in mijn omgeving trouwens. Dus de opmerkingen zijn niet zo pro bv. Gelukkig staat (8> achter m'n keuzes
pi_118581974
*O* voor alle mijlpalen. Hier bijna 6 maanden.

En wat Zoe ook al zegt, het is veel te fijn dus voorlopig gaan we gewoon door.
Tante Soesa wat fijn dat dat kan en dat je heerlijk kan genieten van dat moment met je kleine meisje
pi_118583288
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:56 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Tel je 3 maanden of 12 weken? Mijnes is overmorgen 3 maanden (want ze is van 31-07) maar morgen al 13 weken!
Ik tel de weken, ze is van 7-8 :). Dus dan klopt het volgens mij, 12 weken... Toch? Haha
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:11:32 #300
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118584277
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:52 schreef SupremeEvil het volgende:

[..]

Ik tel de weken, ze is van 7-8 :). Dus dan klopt het volgens mij, 12 weken... Toch? Haha
Dan klopt 't ;). Precies een week jonger dan mijn dochter!
pi_118586336
Bijna zes maanden bv alweer, nog anderhalf jaar te gaan :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')