Lieve dames,
Heb al veel te lang alleen maar meegelurkt in plaats van ook gezellig mee te kletsen.
Ik wil jullie allemaal zo onwijs bedanken voor alle adviezen die hier gegeven worden!
Tijdens mijn zwangerschap had ik bedacht dat ik deze keer wilde proberen borstvoeding te geven, maar maximaal een maand. Dus braaf naar de voorlichtingsavond geweest, hier veel gelurkt

en op borstvoeding.com naar info gezocht.
Begin mei is kleine E geboren (E is een week ouder dan S van Zoe) en de eerste dagen had ik erg veel pijn bij het aanleggen maar het ging super qua productie want op dag 3 was hij al weer aangekomen. Ondanks dat we een kraamverzorgster hadden die 'bv' opgeleid was, nog in de kraamweek de laktatiekundige laten komen en zij gaf een paar goede tips...
De maand werd al langzaam, mijn hele verlof maar op mijn werk kolven nee daar begin ik niet aan hoor riep ik nog . Met een handkolf kolf ik 's ochtends standaard de andere borst als mijn zoontje drinkt, anders loopt het zomaar weg en dat is toch zonde. Dus vanaf een maand of zo kreeg E al eens per dag een flesje afgekolfde melk..
Lang verhaal kort samengevat. Twee en halve week voor ik moest gaan werken heb ik mijn manager gemaild dat ik toch wilde gaan kolven. Het voelde voor mij zoveel beter wetende dat hij nog gewoon borstvoeding krijgt in de tijd dat ik hem moet missen. Hoewel het even zoeken was naar een ritme tussen werken en kolven.
Over 2,5 week is kleine E alweer een half jaar oud en krijgt hij nog steeds volledige borstvoeding. Ik geniet er zo van

. Het is zo een intiem momentje van ons samen.
En hoewel het in het begin best zwaar was en soms ook goed zeer deed; kloven, spruw etc ben ik zo blij dat ik heb doorgezet.
Gelukkig staat mijn vriend ook volledig achter borstvoeding en steunt hij me super.. Ik weet niet of ik zonder dit topic zo snel een laktatiekundige had gebeld en me zelfverzekerd genoeg had gevoeld om alle goedbedoelde adviezen naast me neer te leggen. Iedereen kent ze wel denkt ik. (clusteren: Leg je hem nu alweer aan, hij heeft net gedronken. nachtvoeding: Geef maar pap dan slaapt hij wel door etc.)
Dus dames echt zo onwijs bedankt en ik zal mijn best doen om eens wat vaker te posten hier.
[ Bericht 0% gewijzigd door Roosje84 op 18-10-2012 22:48:51 ]