abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 oktober 2012 @ 19:29:39 #1
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118093761
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_118097263
@enfermera: heel goed dat je zelf zo goed geïnformeerd bent! Is het je tweede of heb je veel gelezen of veel van je omgeving opgestoken? Als ik soms hoor hoe onzekere jonge moeders stoppen met de bv door slechte adviezen... Zo sneu. Zie ook deze column: www.pinkbullets.nl/2012/10/column/een-jaar-borstvoeding-6755
pi_118097427
@zolena: ik zou ook om de drie uur aanleggen als je kindje zich niet zelf meldt. Lastig hè? Wij waren op kraamvisite bij vrienden die hetzelfde hadden. Zij geven noodgedwongen kv en het CB had gezegd dat vier uur tussen de voedingen goed was, waardoor ze dus maar vijf of zes voedingen per etmaal geven, en het kindje is vier weken. Ik vond dat erg weinig maar ik wilde er niet te veel over zeggen ivm hun onzekerheid.
pi_118097924
Zolena, bij mij was het ook zo dat de baby aan het begin niet zelf kwam. Ik had waarschijnlijk gelijk de eerste nacht door kunnen slapen, maar in plaats daarvan om de 2,5 uur een wekker gezet en het ziekenhuispersoneel gebeld voor hulp met verschonen en dan aangelegd. Ook overdag moest ik hem wakker maken en nog erger wakker houden tijdens een voeding. Ik weet niet meer precies wanneer het omslagpunt was, dat hij vanzelf kwam:10-14 dagen ofzo.

Bitterend ik zat er vandaag aan te denken wat je zei over de opmerkingen "melkkoe" ed. Heel stom eigenlijk, want een koe is net zo een zoogdier als de mens en andere dieren. Het is meer dat wij bij de koeien de melk afpakken die voor hun kinderen bedoeld is :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118098324
Tinu ja he! gek is het...ik denk dat mensen gewoon niet weten hoe te reageren als ik zo loop met mijn kolf tasje en worden er onzeker van...
Ik hoor vaak kolf ze, melk ze, veel kolf plezier, goede koe.... }:| :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118098868
Bij mij geen opmerkingen. Ik denk dat mensen gewoon niet weten, dat de rugsack die ik heb een kolftas is. Onze receptioniste is een schat. Ik kolf nu in een keukentje, die niet op slot kan, dus heeft ze een briefje gemaakt met "niet storen, er wordt gekolfd!". En als ik binnen ben schuift ze zo'n magazine standaard voor de deur en doet het briefje erin.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118098964
Ah fijn <3

Ik loop gewoon binnen de kolfruimte met mijn tasje en op weg daar naar toe kom ik mensen tegen die vragen wat ga je doen :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118099284
Oh, hier weten al mn collega's dat ik kolf en ik krijg weleens opmerkingen, maar het is allemaal goed bedoeld :) En ik heb ook echt een heul lelijke witte kolftas, zou ik anders nooit mee lopen :D
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118099748
Enfermera, vertrouwen in jezelf inderdaad, that's the way to go!

Op mijn werk ook weinig support wat borstvoeding geven betreft, surprise suprise :')
Denigrerende opmerkingen, zeggen dat bv geven in het openbaar shockerend en onbeschoft is, lompe grappen maken over mijn gekolfde melk in de koelkast...
De enige die er positief over doet is een nota bene mannelijke collega, zijn vrouw heeft een jaar lang borstvoeding gegeven.
Nou, ze kunnen me wat :6
Ik ervaar elke dag en nacht weer dat geweldige gevoel van mijn kindje aan de borst O+

Morgen weer wegen op het CB, ben benieuwd!
.... met gevoel voor drama....
pi_118100209
Kers! :{ Wat krijg jij een ronduit achterlijke opmerkingen over je heen zeg.. :X
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_118100277
Kers :( wat zijn dat voor boeren zeg
pi_118100319
Ik ga vandaag al 7 voedingen redden. Hij vindt om de drie uur ook goed. Ik heb tot gisteren verlengd kraamzorg gehad en die vonden het allemaal prima. Die zeiden juist wachten tot hij komt op verzoek of na vier uur. Maar ik vond het ook weinig lijken. Ik probeer het gewoon maandag komt cb, dan vraag ik het wel nog een keer.
pi_118100335
Dat is wel heel naar Kers :( Ben ook benieuwd naar de stats morgen, kijken of ie Faye al voorbij is! ;)
pi_118100383
Zolena succes! en volg je hart O+
  woensdag 17 oktober 2012 @ 22:32:36 #15
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118103915
Goed zo Zolena!

Kersjes, jij hebt het echt niet makkelijk op je werk hè?
Als ik zulke dingen hoor, dan word ik heel recalcitrant en zou ik de neiging krijgen om ook daadwerkelijk precies 1/4 van mijn werktijd aan kolven c.q. bv te besteden exclusief mijn pauzes.

Bij mij zijn de reacties wisselend. Maar omdat ik er heel gewoon over doe en het niet onder stoelen of banken steek, wordt het meestal voor neutraal of positief aangenomen.
Van de week toevallig een paar semi-grappige opmerkingen die ik dan mooi pareer. Dan eventjes wind uit de zeilen halen en dan is het gezeik meteen afgelopen ;)
pi_118104271
Ja joh, echt super om weer aan het werk te zijn, vooral als voedende moeder ^O^ ;(

Ja Marjolijntje, we gaan het zien! Maat 62 heeft hij nu. En hij heeft bolle wangetjes O+

Nou Asy, zou ik eigenlijk wel moeten doen he...

Zolena, dat gaat al beter!
  woensdag 17 oktober 2012 @ 22:42:19 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118104440
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:39 schreef Kersjes het volgende:

Nou Asy, zou ik eigenlijk wel moeten doen he...

Eigenlijk wel...
Als ze mij de pis lauw maken, nou dan kunnen ze het krijgen ook!
verder ben ik helemaal geen onruststoker hoor ;)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 11:23:46 #18
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118118901
Wupwup: thanks, lief O+

Sverbem: Nee het is mn eerste.. Ben zelf verpleegkundige en heb al eens (als professional) een cursus borstvoeding gevolgd. Tijdens mn zwangerschap ook nog een cursus gedaan via LLL en idd ook veel gelezen verder :) Dat scheelt een hoop.

Tinu oh dat is fijn :D

Kersjes ja idd O+
Raar is dat he... Serieus een man die er positief erover is? Tof :o zo is het! O+

Ohja, dat vroeg ik me nog af, wat voor shirts hebben jullie aan voor het voeden? Ik heb er een paar van de hema, die zijn wel fijn, maar ik wil er graag ook nog een shirtje onder met dit koude weer. Of gewoon een dikkere trui ofzo.. Hoe doen jullie dat? Iets met knoopjes of V-hals? En waar kopen jullie dat?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_118120714
Ik draag heel veel vestjes met een hemdje eronder. Hemd naar beneden trekken en voilá :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 18 oktober 2012 @ 12:56:45 #20
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_118122160
Wat Phaidra zegt! Vesten en cheap hemdjes of longsleeves met een (diepere) v-hals eronder!

Das trouwens tijdens mijn hobby ook lache, ik ga even m'n kind voeden... Overall half uit, en dan zit je met je brandvrije koltrui te kijken. Die dus compleet omhoog. En daaronder nog een hemdje. Alles zit dan inmiddels op een frot haha maar het lukt wel ;).
pi_118122440
We zijn weer terug van het CB:

Geweldig dat hij zo goed groeit!
En maar liefst 4 cm aan lengte erbij in 4 weken tijd :o
  donderdag 18 oktober 2012 @ 13:08:21 #22
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118122524
Kersjes, wat fijn!! *O*
  donderdag 18 oktober 2012 @ 13:09:23 #23
348178 NotTheSame
pi_118122550
Netjes Kersjes!!!

Ow en hier mag letterlijk de vlag uit... Na 10 maanden en 2 dagen bv voor het eerst ongesteld...Buh...
pi_118122622
Oi, balen NTS... Maar je hebt nog mazzel gehad dat het zo lang is weggebleven!
pi_118122787
10 maanden is wel netjes :Y al is het natuurlijk altijd balen -O- (of je moet nog meer baby's willen maken haha)
pi_118123321
Ow NTS balen!! hier bijna 11 maanden en nog geen rode duivels :P

Kers dat is zeeeeer netjes!!
pi_118123875
Kers, wat een prachtcurve *O*

Oi, NTS, dat kan je prima missen idd...
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 18 oktober 2012 @ 13:48:35 #28
348178 NotTheSame
pi_118124058
Ja aan de ene kant ben ik wel blij, want 'het' werkt nog en ik kan nu in de gaten gaan houden hoe mijn cyclus is ivm PCOS. Aan de andere kant ist nou gewoon weer (mits normale cyclus) elke maand opletten.

Hoe zit dat trouwens? Heb je na de eerste menstruatie dan een 'normale' cyclus of is het net zoiets als ontpillen, dan je er de eerste maanden geen pijl op kan trekken?
pi_118124293
Dat is heel verschillend inderdaad, kan goed zijn dat je er geen pijl op kan trekken, maar ik was direct weer heel regelmatig en zoals het was.
pi_118128587
Ik ga na een jaar meelezen in OUD jullie toch even wat vragen.

Mijn zoontje is inmiddels 15 weken oud en ik geef hem borstvoeding. Dit heeft vanaf de eerste dag al heel goed gelopen en ondanks dat ik altijd riep op m'n werk niet te zullen gaan kolven kocht ik al een paar weken na z'n geboorte een kolf. Volgens de kraam moest hij namelijk met 6 weken vast beginnen met wennen aan een flesje. Het drinken uit een flesje ging meteen goed en ook het kolven ging prima. Ik besloot dus echt nog niet te willen stoppen met voeden als ik weer moest werken!

Inmiddels ben ik 3 weken aan t werk, eerste dag kolven was wennen en ging iets minder maar daarna ging t super, vaak tegen de 200 per kolfbeurt. Deze week wil het echter ineens niet meer, gister zelfs maar 110 gekolfd...

Nu sliep hij vanaf 6 weken al door van 22.30 tot een uur of zeven of later. Sinds afgelopen weekend komt hij ook ineens weer voor een nachtvoeding. Ik heb dus t idee dat m'n productie terug loopt, maar ik wil echt nog niet stoppen. Vandaag een neusspray bij de apotheek gehaald, had ik hier iets over gelezen en dus de huisarts maar even voor gebeld. Ook lig ik vandaag maar veel met m'n zoontje in bed en probeer ik hem zo veel mogelijk te laten drinken.

Kan ik zo m'n productiviteit weer wat opkrikken of zal t nu al een aflopende zaak zijn?? Hebben jullie nog meer tips voor me of moet ik t nu juist helemaal anders doen?

T voeden ging tot nu toe zo vanzelf en ik voelde me er zo goed bij en nu word ik ineens heel onzeker er van. Maar door hier mee te lezen al die maanden wel al veel van jullie opgestoken.
pi_118131566
aanleggen, aanleggen en aanleggen ;) vaak zie je de productie iets minder worden als je weer gaat werken. Hoe vaak kolf je nu op je werk? Kun je een keer extra kolven? (bijv. als je nu 2 keer kolft, dat je 3 keer gaat kolven) en probeer als je gaat kolven echt een rustmoment te pakken... Lekker kopje thee mee en bijv. foto van je kindje ;)

Dan zou je binnen een paar dagen wel verschil moeten merken... succes!!
  donderdag 18 oktober 2012 @ 16:49:07 #32
348178 NotTheSame
pi_118131714
Oxytocine-neusspray (denk ik dat je bedoelt) is volgens mij niet bedoeld om je productie op te krikken. Die is alleen bedoeld om je TSR op te wekken (correct me if I'm wrong).

Je productie opkrikken kun je echt het beste doen door vaker aan te leggen (wat Gerbera zegt ;) ). Medicijnen zou denk ik het laatste redmiddel zijn. En dan kom je bij Domperidon uit, al zou ik dat persoonlijk niet te lang gebruiken.

Maar onthou één ding goed: Je kolfopbrengst zegt weinig tot niks over je productie! Je kindje heeft een heel andere drinktechniek, die is nooit na te bootsen door een kolf! En dankzij die verfijnde drinktechniek weet je baby vaak meer uit je borst te halen dan jij waarschijnlijk met een kolf zou kunnen doen.
Let op de signalen van je kindje. Heeft hij genoeg plasluiers? Is hij alert? Komt hij goed aan? Als dat allemaal goed is zou ik me geen zorgen maken. Je zult alleen misschien een extra kolfmoment in moeten lassen om genoeg voeding te hebben voor kdv-dagen.

Ik had dit probleem ook, ik kolfde altijd maar 1/2 van wat Draakje met de fles weg dronk. Toch kwam ze prima aan, had ze genoeg plasluiers en was gewoon een lekkere vrolijke drukke baby. Ik laste toen een extra kolfmoment in (hier was dat rond 23.00uur, ze sliep toen van 20.00uur tot 5.00uur). Inmiddels kolf ik al een tijdje niet meer (noodgedwongen thuisblijfmama).

BTW, 15 weken, rond die tijd hield mijn dame ook op met 'doorslapen' (20.00-05.00)... Dat kan ook te maken hebben met het feit dat ze zoveel indrukken krijgen, zoveel leren op een dag, dat moeten ze verwerken. Dat hoeft niet aan 'honger' te liggen.

Wat maak je trouwens leuke spulletjes!!! *gaat op handen zitten anders heb ik nog wat maand over aan het einde van m'n rekening :') *...
pi_118132296
Nee dat die neusspray niet is voor m'n productie weet ik, maar de tsr wil om m'n werk gewoon niet zo, t lukt me niet echt om te ontspannen...

Aanleggen ben ik nu ook extra aan t doen, lekker de hele middag knuffelen en drinken in bed, hij vind t ook wel prima geloof ik!
Hij komt goed aan en heeft nog voldoende plasluiers. Maar dan ga ik gewoon veel laten drinken vandaag en in t weekend en dan gaat m'n productie hopelijk weer omhoog. Ik had t nooit verwacht van mezelf maar vind t voeden nu vort zo iets moois dat ik nog niet wil stoppen!

Ok en van t doorslapen is fijn om te horen want daardoor dacht ik dat ik te weinig melk kreeg... Vind nachtvoedingen ook geen probleem, hij slaapt in een cosleeper langs me dus kost me ook weinig moeite!

En dank je voor m'n zelfgemaakte spulletjes!
pi_118132813
Kersjes, hij is Faye nu ook voorbij hoor, zo te zien! Ik heb echt een mini :')
pi_118133390
Lieve dames,

Heb al veel te lang alleen maar meegelurkt in plaats van ook gezellig mee te kletsen.
Ik wil jullie allemaal zo onwijs bedanken voor alle adviezen die hier gegeven worden!

Tijdens mijn zwangerschap had ik bedacht dat ik deze keer wilde proberen borstvoeding te geven, maar maximaal een maand. Dus braaf naar de voorlichtingsavond geweest, hier veel gelurkt :) en op borstvoeding.com naar info gezocht.
Begin mei is kleine E geboren (E is een week ouder dan S van Zoe) en de eerste dagen had ik erg veel pijn bij het aanleggen maar het ging super qua productie want op dag 3 was hij al weer aangekomen. Ondanks dat we een kraamverzorgster hadden die 'bv' opgeleid was, nog in de kraamweek de laktatiekundige laten komen en zij gaf een paar goede tips...

De maand werd al langzaam, mijn hele verlof maar op mijn werk kolven nee daar begin ik niet aan hoor riep ik nog . Met een handkolf kolf ik 's ochtends standaard de andere borst als mijn zoontje drinkt, anders loopt het zomaar weg en dat is toch zonde. Dus vanaf een maand of zo kreeg E al eens per dag een flesje afgekolfde melk..
Lang verhaal kort samengevat. Twee en halve week voor ik moest gaan werken heb ik mijn manager gemaild dat ik toch wilde gaan kolven. Het voelde voor mij zoveel beter wetende dat hij nog gewoon borstvoeding krijgt in de tijd dat ik hem moet missen. Hoewel het even zoeken was naar een ritme tussen werken en kolven.

Over 2,5 week is kleine E alweer een half jaar oud en krijgt hij nog steeds volledige borstvoeding. Ik geniet er zo van O+ . Het is zo een intiem momentje van ons samen.
En hoewel het in het begin best zwaar was en soms ook goed zeer deed; kloven, spruw etc ben ik zo blij dat ik heb doorgezet.

Gelukkig staat mijn vriend ook volledig achter borstvoeding en steunt hij me super.. Ik weet niet of ik zonder dit topic zo snel een laktatiekundige had gebeld en me zelfverzekerd genoeg had gevoeld om alle goedbedoelde adviezen naast me neer te leggen. Iedereen kent ze wel denkt ik. (clusteren: Leg je hem nu alweer aan, hij heeft net gedronken. nachtvoeding: Geef maar pap dan slaapt hij wel door etc.)

Dus dames echt zo onwijs bedankt en ik zal mijn best doen om eens wat vaker te posten hier. :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Roosje84 op 18-10-2012 22:48:51 ]
pi_118133651
Roosje O+
pi_118134267
Hey Roosje, lang niet gezien op het forum. Wat leuk dat je zover bent gekomen met borstvoeding geven, terwijl je voor een maand ging :)
E is toch een dag na C geboren? (3 mei)
pi_118136586
Wat een mooi verhaal Roosje O+
pi_118139588
Roosje O+. Leuk om te lezen!

Sunshine, wel een herkenbaar verhaal. Ik kolf ca. 310-350 ml op een werkdag (in 3x), terwijl mijn mini best 400+ op kan op het kdv. Ik kolf daarom 's avonds nog eens, rond 21.30 uur. Dan heb ik nét aan genoeg (alles gaat schoon op, het laatste flesje kreeg hij deze week om 15.45).

Ook mijn mini is opeens weer 2-3x per nacht wakker. Maar de nachtluiers zijn wel supervol! Ik denk dat het een combi is van wennen aan het kdv en een groeispurt of sprongetje.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118140183
Oh Roosje <3 heerlijk!!
pi_118140385
Ben in ieder geval blij dat jullie t wel herkennen!

Baal er van dat ik nu ineens zo onzeker er over ben... Want t gaat eigenlijk al 14 weken kei goed! Nu zal t ook wel weer goed komen, werken, kolven, kdv alles bij elkaar is gewoon even wennen denk ik.

Herken ook veel in t verhaal van roosje, echt al heel blij geweest met dit topic. M'n mannetje is ook nog steeds heel vrolijk en tevreden dus zal toch niet echt te weinig melk hebben.

Zorgen dat ik op t werk toch beter de tijd neem en ontspan, wellicht morgen ook maar in m'n lunchepauze kolven. Heb gelukkig nog best wat voedingen in de vriezer dus als t morgen weer niet lukt is er nog niks aan de hand...
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:09:42 #42
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118140898
sunshine, moet je misschien ongesteld worden?
Mijn productie dipt ook altijd rond die tijd. Ook nu nog...
  donderdag 18 oktober 2012 @ 21:17:04 #43
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_118144750
wat fijn al die positieve verhalen hier! O+

hier gaat het ook weer goed. Tepel was flink naar de kl*te met blaar van 1cm en kloof en velletjes van de blaar, wat steeds korstjes gaf die madam er weer aftrok, feest alom. (En dan Raynaudsverbleking op die schrale huid :X Heb zaterdag echt de hele dag pijn gehad. ;( ) Sinds maandag ben ik weer pijnvrij, een pietsie napijn na een voeding, maar dat is echt 2 minuten beetje prikken, niets bijzonders.

Enig grote pluspunt in dezen is dat ik heel duidelijk wist dat het snel beter zou worden. Ook al zou ik per direct volledig gestopt zijn, moet eea alsnog herstellen, dus zou de pijn niet weg zijn. Gelukkig kan ik goed met Aviva praten en was ze heel voorzichtig. Gaf ook kusjes en wilde een "pleister" plakken O+

Aviva is bijna zindelijk en ze vindt het zo spannend dat ze in het weekend en gister minimaal 6 keer gedronken heeft. Ik voel het wel 's avonds als ik haar ophaal van het kdv. Is ze bijna 3 heb ik nog stuwing :D
Ach, als de zindelijkheid volledig op de rit is, heeft ze vast ook minder troost nodig, komt wel weer goed. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 22:11:31 #44
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_118148132
Mag ik ff een vraag stellen. Of meerdere eigenlijk.
Nu bijna 30 weken zwanger en mezelf aan het verdiepen hoe deze keer de bv beter kan gaan. Ik heb toen bij mevrouw Drop van LLL een bv cursus gedaan, maar vanwege het iets te vroeg bevallen de laatste les over het kolven gemist.
De bv zelf ging prima, vanaf moment 1 kon Noortje goed aanhappen en drinken, alleen had ze KMA en viel ik zelf enorm veel af waardoor ik met het kolven enorme moeite had. Daardoor ben ik uiteindelijk met 6 mnd gestopt met bv.

Vragen zijn, mijn vk gaf aan dat het verstandig was om een maand voor de UD al koemelkvrij te gaan eten om KMA te voorkomen. Is dit herkenbaar bij sommige van jullie of maakt het niets uit?
En is het handig om nogmaals een bv cursus te doen of is het 'been there done that'?
pi_118148576
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:46 schreef Xanteh het volgende:
Hey Roosje, lang niet gezien op het forum. Wat leuk dat je zover bent gekomen met borstvoeding geven, terwijl je voor een maand ging :)
E is toch een dag na C geboren? (3 mei)
Klopt helemaal, dat je dat onthouden hebt :D ... E is inderdaad van 4 mei.

Phaidra. I. is toch nu vier maanden? E. kwam toen ook ineens weer meerdere keren per nacht terwijl hij daarvoor doorsliep van 22:30 tot 5:00. Bij ons hing dat ook samen met het wennen op het kinderdagverblijf en het 19 weken sprongetje.
*klopt af* Het gaat nu weer langzaam aan beter met doorslapen hier.

Sunshine.Hier precies hetzelfde na een paar weken werken. Het is al gezegd maar neem echt je rust tijdens het kolven. Ik merk dat als ik tegen de klok ga kolven i.v.m overleg of zo de opbrengst ook veel lager is. Hoe lastig ook probeer het aantal mililiters los te laten want staren naar die drupjes en druk maken dat het zo weinig is maakt het alleen maar 'erger'.
Misschien kun je een keertje extra kolven op je werk om toch genoeg te hebben of anders 's avonds thuis.
pi_118149128
Jemig Kersjes, wat een gedoe op je werk. :(
Wat fijn dat je kleine man zo lekker doorgroeit.

Wat een heerlijke verhalen van iedereen hier! O+
Het is zo fijn als het gewoon goed gaat he?
Sunshine, hopelijk heb je veel aan de tips van hier.

Becky, zoiets heb ik nog nooit gehoord. Is de kans groot dat dit kindje ook KMA heeft?
Ik denk wel dat je door al eerder te beginnen met KM vrij te leven, het niet in je eerste mek zal zitten, maar of dat werkt tegen KMA? Echt geen idee.
Hopelijk is deze gewoon allergievrij. :*
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:11 schreef Marjolijntje het volgende:
Kersjes, hij is Faye nu ook voorbij hoor, zo te zien! Ik heb echt een mini :')
Hoe groot is Faye dan nu Marjoleintje? Ik ben nieuwsgierig want ik heb ook een kleintje. :D
De curves van L een maand geleden:

Ze zit nu met haar 7 maanden nog steeds in 62 en ze heeft 6 tanden. :') O+
Mijn kleine poppedeine.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 18 oktober 2012 @ 22:29:53 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118149362
Ze doet het toch goed joh, ik vind het een net lijntje!
En oliver zit ook nog in 68 en 3-6 maanden pakjes :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118150050
Hoe oud is hij nu Evenstar?
  donderdag 18 oktober 2012 @ 22:42:01 #49
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118150107
bijna 11 maanden :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118150424
Oh, ik zie nu dat zij, als ze zo doorgaat ook in maat 68 zit als ze een jaar is. :o
Wauw, dat had ik niet bedacht.

Het gaat wel goed ook toch met Oliver? Hier begon de arts op het CB al druk te doen. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')