Zolang je niet meer dan 10 uur per week traint en dat enigzins indeelt raak je niet snel overtraind.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:54 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ging er meer over dat Marco zegt dat trainen altijd goed is
Die challenge gaat nog wat wordenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zolang je niet meer dan 10 uur per week traint en dat enigzins indeelt raak je niet snel overtraind.
klopt inderdaad.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:01 schreef the85mc het volgende:
Trainen en rusten moet je goed doen, iedere dag trainen is teveel. Wat je wil bereiken is supercompensatie.
Staat een interessant stukje op deze site:
http://www.cjsm.vlaandere(...)rainen/beginners.htm
Als je te vaak traint, word je zelfs minder goed. Ideaal is 1-2 dagen rust na training.
Wel heh? Alles zat helemaal onder vandaagquote:
Nee, niet echt. Tenzij hele dure naven wasrschijnlijk goedkoper om nieuw wiel te kopen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:22 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Heb een flink 'slag' in mijn achtervelg. Is een velg 'makkelijk' te vervangen/ alles omgooien?
Mwah kan er nog op fietsen, maar het is meer 'irritant'.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Tenzij hele dure naven wasrschijnlijk goedkoper om nieuw wiel te kopen.
Maar hoe erg is die slag? Foto?
Naar een goede fietsenmaker gaan, die kan die slag er wel uithalen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:26 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Mwah kan er nog op fietsen, maar het is meer 'irritant'.
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:22 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Heb een flink 'slag' in mijn achtervelg. Is een velg 'makkelijk' te vervangen/ alles omgooien?
Wat hij zegt.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:28 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Naar een goede fietsenmaker gaan, die kan die slag er wel uithalen.
Dan kan een fietsenmaker het makkelijk verhelpen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:26 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Mwah kan er nog op fietsen, maar het is meer 'irritant'.
Yep.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
Wat hij zegt.
Zitten al je spaken er nog in?
Nice! Modderquote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:01 schreef Auti het volgende:
[..]
Wel heh? Alles zat helemaal onder vandaag
[ afbeelding ]
Fiets staat weer schoon in de schuur, shirtje en broek even afgespoten en straks maar in de wasmachine mikken.
quote:Productbeschrijving
Een perfecte wegligging, optimaal rijcomfort, een hoge belastbaarheid en een zo laag mogelijk gewicht: de huidige generatie mountainbikes voldoet moeiteloos aan de allerhoogste technische en sportieve verwachtingen. Moderne mountainbikes zijn immers samengesteld uit hoogwaardige materialen en hightechonderdelen en staan daarmee garant voor maximale prestaties, maximale veiligheid en 'maximum fun'! Maar ondanks deze snelle technische vooruitgang kun je ook als leek nog flink wat reparaties en onderhoudswerkzaamheden aan je bike zelf uitvoeren. Of je nu meer wilt weten over hydraulische schijfremmen, verende voorvorken, full-suspensionsystemen, schakelcomponenten of klikpedalen, in dit boek staat alles wat je moet weten. Mountainbikespecialist Thomas Rögner beschrijft stap voor stap de belangrijkste reparaties en afstellingen en laat zien welk gereedschap je daarvoor nodig hebt. Het technische MTB-jargon wordt daarbij meteen in begrijpelijke taal uitgelegd. Bovendien biedt de auteur waardevolle tips voor wie een mountainbike wil kopen of aan zijn persoonlijke wensen wil aanpassen. Kortom, een onmisbaar naslagwerk voor iedere mountainbiker!
Recensie(s)
NBD|Biblion recensie
In dit boek wordt tot in detail het onderhoud van mountainbikes besproken. Na een inleiding over verschillende typen en categorieen bikes, volgen hoofdstukken over frames en componenten, de juiste gereedschappen en reininging en onderhoud in het algemeen. Vervolgens komen alle onderdelen van de mountainbike aan de orde: welke je het beste kunt aanschaffen en hoe je ze het beste kunt schoonhouden, afstellen, onderhouden, repareren en eventueel vervangen. Dit gaat stap voor stap aan de hand van talloze kleurenfoto's, schema's en tekeningen. Veel tips en trucs. Ondanks de vaak zeer technische inhoud is de tekst begrijpelijk gebleven.
Is niet verboden, tenzij er zo'n blauw bord staat met een paard+ruiter. in andere gevallen is het net zo legaal als dat zij over de mountainbike routes rijden.. (aan de ene kant jammer, maar opzich ook wel begrijpelijk.)quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:36 schreef eentwee het volgende:
Meen je niet! Valt vaak niet overheen te fietsen. Diep zand en elke 10cm een krater. Is ook verboden en ik heb geen zin in discussies met ruiters.
Hier in de wijde omgeving van Nijmegen barst het van de ruiterpaden, maar ze zijn hier in goede staat en goed (en leuk) te berijdenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:36 schreef eentwee het volgende:
Meen je niet! Valt vaak niet overheen te fietsen. Diep zand en elke 10cm een krater. Is ook verboden en ik heb geen zin in discussies met ruiters.
Auti, dan heb ik een hele leuke vrouwelijke collega. Rijd paard, is 18 jaar, vrijgezel en echt superknap. (en ook nog eens erg lief en leuk in de omgang. Kan erg goed met, en om haar lachen)(quote:
Kan ze een beetje fietsen?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Auti, dan heb ik een hele leuke vrouwelijke collega. Rijd paard, is 18 jaar, vrijgezel en echt superknap. (en ook nog eens erg lief en leuk in de omgang. Kan erg goed met, en om haar lachen)(
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |