abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:23:55 #1
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_117642553
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek


Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:26:24 #2
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_117642663
Ik kan helaas geen posts quoten uit het vorige topic, ik zit mobiel momenteel.
pi_117643415
NTS je moet naar de meet komen <3
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  † In Memoriam † vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:23:46 #4
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_117645010
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:23 schreef NotTheSame het volgende:
Macka, ik draag haar ook met een Beco op m'n rug, is dat voor Draakje een groot verschil? Want dat vind ze wel goed. Maar bij de Beco schuif ik haar over m'n heup naar m'n rug.
Ja, dat is wel een verschil. Bij rugdragen met de doek vliegt je Draakje door de lucht :D
De uiteindelijke postie is niet anders, maar de weg om er te komen wel. Vliegen is een heftiger verandering dan doorschuiven.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 09:52:06 #5
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_117652790
NTS, schuif haar bij het rugdragen ook eens via je heup naar achter en dan je doek erover leggen.
pi_117653215
Wou ik net zeggen :) zo doe ik het ook altijd, ook met een wat kleine Jelle toen nog (oké, niet inimini)
pi_117653222
Handig!! ik heb mijn baby nooit zo geschoven...ga ik proberen dat lijkt me ook wel wat
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 10:46:45 #8
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_117653447
Dat kan ik ook nog proberen inderdaad! Thanx Asy!
  † In Memoriam † zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:14:19 #9
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_117655044
Let er wel op dat bij doorschuiven en doek er later overheen leggen de bovenkant van de doek niet lager dan de oksels van het kind komt te zitten. Zeker bij kleintjes.
(En voor een goede ergonomische zit de onderkant in de knieholtes, niet verder naar onderen.)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_117655362
Hoeveel lagen doen jullie de kleintjes aan in de doek met dit weer? ik twijfel!
Lange romper, tshirt en jas? broek sokken en schoenen is dat genoeg of moet ze nog been warmers oid?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  † In Memoriam † zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:10:00 #11
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_117656480
De vuistregel is dat je kleintjes een laag meer aan doet dan je zelf aanhebt. En de doek (plus lichaamswarmte) is een extra laag. De uit de doek stekende delen (armen, benen, hoofdje) moeten dan ook nog een extra laagje krijgen.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_117869777
Vandaag buiten genoten van het weer met doek en poncho. En dan krijg je deze foto toegestuurd O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_117870036
Prachtig Marjoleintje!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_117870652
Wat een mooie foto Marjolijntje, en ook een prachtige kleur blauw!

Ik werd verliefd op de Boba carrier uit het vorige topic. Weet iemand uit 't hoofd vergelijkbare dragers? Zijn deze ook fijn bij een pasgeboren baby? Ik moet elke keer drie trappen af om buiten te komen dus voor boodschappen lijkt dit me een stuk handiger dan de kinderwagen.

De gekleurde doeken die ik voorbij zag komen vind ik wel mooi, maar dan alleen als ik een zwart jurkje aan heb :@ Én ik ben een hork. Dus een omdoen en dichtklikken lijkt me voor mij het veiligst ;)

Herkent iemand deze trouwens?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, nu ik toch bezig ben, ik zag op straat een meisje met een schuin draagding. Een beetje in de categorie zoals die hier boven, dus geen doek maar echt een kant en klaar ding. Ik heb nog gevraagd hoe het heette maar ik ben het weer vergeten. Het zag er heel natuurlijk uit. Maar misschien weten jullie er meer over?

[ Bericht 12% gewijzigd door Suikertante op 11-10-2012 21:06:54 ]
pi_117871197
Dat is de manduca Bambooflame :)
En die heupdrager kan ook met een manduca heel goed te maken zijn.
Maar de echte heupdrager zal wel de scootababy zijn :)
pi_117871369
En die zijn allebei wel verantwoord?
Dan ga ik eens kijken of ik die bij een kennis kan spotten en eens kan omdoen met een baby erin.

Ik denk inderdaad dat het de Scootababy was trouwens, die schuine. Maar als ik nu plaatjes bekijk ziet het er niet erg comfortabel uit eigenlijk!
pi_117871480
De manduca vind ik de beste drager die er is :Y
De scootababy is vind ik minder fijn omdat het een echte heupdrager is.
Maar de houding is wel goed :Y
pi_117871527
Dat meisje dat ik zag lopen had twee tassen bij zich en dat was ook niet zo praktisch met een heupdrager.. maar wat maakt de Manduca de beste drager die er is?

Wacht even. Valt een draagzak wel onder het topic draagdoeken? Of ben ik in zware overtreding? :@

[ Bericht 40% gewijzigd door Suikertante op 11-10-2012 21:21:16 ]
pi_117872411
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:49 schreef Soempie het volgende:
Een fatsoenlijke foto is amper te doen in m'n eentje! :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Soempie wat issie leuk hè... Ik heb hem ook...

Hij is een tijdje op reis geweest maar nu weer terug..
Mijn lijf is nu ook weer redelijk in het gareel dus ik hoop volgende week weer te kunnen gaan proberen..
Anders helaas echt de handdoek in de ring!
Ben gewoon te laat begonnen helaas :{
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_117872525
Ja natuurlijk valt een drager er onder

De manduca valt gewoon het meest te verstellen en kan het beste met lange mannen.
(die van mij is 2 meter) je hebt minder last van de gespen doordat ze daar ook stof laten lopen.
Het heeft een prima babyinzet die goed werkt, die van de boba werkt eigenlijk niet.
Je kan hem openritsen en dan is hij heel wat centimeter langer :)

Ik heb de bambooflame gehad en ik heb nu de paradise honey
pi_117872677
Bedankt Pvoes, die foto was namelijk van mijn schoonzus, dus die kan ik wel eens lenen!
Nu ik erover nadenk is haar zoon dan al twee, dus misschien kan ik hem zelfs wel overnemen. Hoewel ik uit mezelf een andere print zou kiezen.
Ik ben zelf niet lang en mijn vriend is 1.86, maar eerst proberen lijkt me sowieso het handigst. :)
pi_117875064
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:28 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Soempie wat issie leuk hè... Ik heb hem ook...

Hij is een tijdje op reis geweest maar nu weer terug..
Mijn lijf is nu ook weer redelijk in het gareel dus ik hoop volgende week weer te kunnen gaan proberen..
Anders helaas echt de handdoek in de ring!
Ben gewoon te laat begonnen helaas :{
Heb je de vorige keer ook rustig opgebouwd voor jezelf?

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:32 schreef Suikertante het volgende:
Bedankt Pvoes, die foto was namelijk van mijn schoonzus, dus die kan ik wel eens lenen!
Nu ik erover nadenk is haar zoon dan al twee, dus misschien kan ik hem zelfs wel overnemen. Hoewel ik uit mezelf een andere print zou kiezen.
Ik ben zelf niet lang en mijn vriend is 1.86, maar eerst proberen lijkt me sowieso het handigst. :)
Een 2-jarige kan er ook nog wel in :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_117875133
Jeps... het ligt ook niet aan het dragen zelf ;)
Ik zit gewoon scheef in elkaar ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_117875387
Dan zou vroeger beginnen toch niet hebben geholpen?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:20:29 #25
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117875678
Marjoleintje O+ Wat een prachtige foto! En kind natuurlijk! O+

Ik heb onderlaatst weer een poging gedaan om Cristel in de doek te knopen....En 't lukte niet meer :( Misschien komt het omdat ik een tijdje met de mei tai heb rondgelopen...
Of is het normaal dat het nu wat lastiger wordt om je kind op de buik te knopen, ze is nu 7 maanden..?

[ Bericht 20% gewijzigd door PureEvil op 13-10-2012 09:37:44 ]
pi_117877293
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:15 schreef Morretje het volgende:
Dan zou vroeger beginnen toch niet hebben geholpen?
Beetje het idee dat ik er in meegegroeit zou zijn.. gewent aan het gewicht
En vooral ook peuter gewent aan het dragen.. Ze heeft mixed feelings ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_117883450
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:48 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Beetje het idee dat ik er in meegegroeit zou zijn.. gewent aan het gewicht
En vooral ook peuter gewent aan het dragen.. Ze heeft mixed feelings ;)
Maar gewend aan het gewicht kun je dan nu toch ook opbouwen?
En dat is peuter eigen, de mijne weet niet beter maar loopt toch ook liever zelf :P Maar soms heeft ze ff geen keuze ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_117884489
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:30 schreef Pvoesss het volgende:
Ja natuurlijk valt een drager er onder

De manduca valt gewoon het meest te verstellen en kan het beste met lange mannen.
(die van mij is 2 meter) je hebt minder last van de gespen doordat ze daar ook stof laten lopen.
Het heeft een prima babyinzet die goed werkt, die van de boba werkt eigenlijk niet.
Je kan hem openritsen en dan is hij heel wat centimeter langer :)

Ik heb de bambooflame gehad en ik heb nu de paradise honey
[ afbeelding ]
Ik ben juist erg klein, is een manduca daar ook goed voor te verstellen?

Marjolijntje, wat een prachtige foto O+. Ben wel benieuwd wat voor poncho je hebt, erg mooi!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117884659
Ja ik vind van wel, de nieuwere manduca's zijn ook strakker af te stellen dan de oude modellen.
Wat ik als zo fijn ervaar is dat het een lange gewatteerde schouderband heeft
Die je ook kan inkorten en strakker zetten, zo draag je altijd zacht ipv met de verstelband.
pi_117891893
Na lang twijfelen heb ik eindelijk een bondolino besteld, straks oefenen!
pi_117900288
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 09:34 schreef Pvoesss het volgende:
Ja ik vind van wel, de nieuwere manduca's zijn ook strakker af te stellen dan de oude modellen.
Wat ik als zo fijn ervaar is dat het een lange gewatteerde schouderband heeft
Die je ook kan inkorten en strakker zetten, zo draag je altijd zacht ipv met de verstelband.
Ah tnx! Ik zag wel dat de heupband op z'n smalst 76 cm is, dat is wel wat langer dan andere dragers. Die zitten tussen 60 en 70 in. Zou t toch eens moeten uitproberen. Wel een voordeel dat de banden gewatteerd zijn ja :Y.

Ik had net een compleet overstuur jongetje ;(. Gelukkig hebben we de doek!!

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117900323
Klopt ze zijn iets langer maar mijn ervaring is dat bij sommige dragers die zeggen smaller te zijn dat ze dat in de praktijk niet zijn :N
pi_117900441
Net een mama geholpen met haar kindje in een rekkende doek knopen O+ en 1 van mijn doeken achtergelaten om te proberen. Ze was er blij dat het knopen nu gelukt was! Hij sliep vrijwel direct O+
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:16:15 #34
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117901820
Wat een geweldige foto's Phaidra en Marjolijntje O+
pi_117902886
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:12 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ah tnx! Ik zag wel dat de heupband op z'n smalst 76 cm is, dat is wel wat langer dan andere dragers. Die zitten tussen 60 en 70 in. Zou t toch eens moeten uitproberen. Wel een voordeel dat de banden gewatteerd zijn ja :Y.

Ik had net een compleet overstuur jongetje ;(. Gelukkig hebben we de doek!!

[ afbeelding ]
Awww! arme schatje :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117931418
De draagdoek die ik van Klumsy cadeau heb gekregen kwam zojuist binnen!!
Hij is echt prachtig! Het is de natibaby nepal O+

Life is what happens while you are busy making other plans...
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:57:29 #37
258612 nytar
boys boys boys
pi_117931594
wow! Die is mooi! *jaloers*

:)
pi_117933579
Wat een sjieke doek Skoap!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_117934927
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:51 schreef Skoap het volgende:
De draagdoek die ik van Klumsy cadeau heb gekregen kwam zojuist binnen!!
Hij is echt prachtig! Het is de natibaby nepal O+

[ afbeelding ]
Héél mooi!! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117965470
Net staan oefenen met de nieuwe doek en een knuffel :D
Heb nu 2 "knopen" onder de knie! Kan niet wachten om echt te gaan dragen O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_117967765
Hij is zeker mooi! O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_117967794
Wow die is mooi!
pi_117974247
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 18:48 schreef Skoap het volgende:
Net staan oefenen met de nieuwe doek en een knuffel :D
Heb nu 2 "knopen" onder de knie! Kan niet wachten om echt te gaan dragen O+
Picsssss (mag ook in whatsapp :P )
pi_118162254
kijk nou wat k tegen kwam op pinterest :D

de wintervariant van ergo. Dat handengeval lijkt me zalig zeg :o O+ geen idee of ie al gepost was maar goed

:)
pi_118162348
Lekker zeg! Maar in het wit lijkt me niet heeeeeeel handig..
pi_118178246
Ik wil deze O+:


Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118178899
Oh, die is mooi Phaidra! O+
  zondag 21 oktober 2012 @ 20:15:56 #48
387289 Barachanne
gecertificeerd draagdoekaholic
pi_118252953
@PureEvil, oefening baart kunst ;-) Waarschijnlijk lukt het wel weer als je een paar keer hebt geoefend. Een kindje van 7 maanden is wat groter en beweeglijker dan een kindje van een paar weken, waardoor het natuurlijk altijd zo kan zijn dat het net ff wat lastiger knoopt. Maar ik denk dus niet dat het door de MT komt, maar meer doordat je het dus een tijdje niet hebt gedaan. Rond 7 maanden is overigens wel een mooi moment om te gaan rugknopen :-)

@Phaidra, dat is idd een erg mooie Manduca. Het was afgelopen jaar een populaire Limited Edition, dus je moet misschien wel even zoeken voor een webshop die hem nog heeft.

@mignonne, die ERGObaby kende ik nog niet. Ziet er wel mooi en lekker warm uit, maar of hij echt praktisch is....

Voor echt smalle mensen heb je natuurlijk ook de Bondolino SlimFit, of de ERGObaby. Die heupband kan echt zeker nog een cm of 10 smaller ingesteld worden dan die van de Manduca.
Mama van 2, student verloskunde en gecertificeerd draag(doek)consulente.
Justarry.nl met &lt;3 voor babydragen
pi_118254386
En toch vond ik de ergobaby als heel slank iemand zijnde totaal niet kloppen.
Maar je info klopt niet meernieuwe manduca's zijn veel smaller af te stellen. :Y
En zijn gewoon rond de 65 cm :Y Net als de Ergo's :)
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:40:22 #50
387289 Barachanne
gecertificeerd draagdoekaholic
pi_118258315
quote:
2s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:40 schreef Pvoesss het volgende:
En toch vond ik de ergobaby als heel slank iemand zijnde totaal niet kloppen.
Maar je info klopt niet meernieuwe manduca's zijn veel smaller af te stellen. :Y
En zijn gewoon rond de 65 cm :Y Net als de Ergo's :)
Omdat ik vrij zeker ben van de informatie die ik geef, maar nu toch even aan het twijfelen sloeg, heb ik het even voor je nagemeten. De Manduca NewStyle (ongebruikt, nog nieuw in de doos) kan op zijn smalst (en dat is incl. het overlappen van de stukken stof onder de gesp) op ruim 73 cm worden ingesteld. De ERGObaby kan op zijn smalst op 65 cm worden ingesteld. Mijn info klopt dus wel :Y

Ik heb het dan ook serieus al een paar keer meegemaakt dat iemand bij mij op consult kwam en dat de heupband van de Manduca toch echt niet smal genoeg afgesteld kon worden voor die persoon. We hebben toen de ERGObaby geprobeerd en daarbij lukte het wel.

Pvoess, of de drager geschikt is voor jou, ligt niet enkel aan de verstelbaarheid van de heupband. De lengte en breedte van het rugpand, de dikte, lengte en breedte van de schouderbanden, de hoek waaronder de schouderbanden zijn ingestikt etc. etc. Een combinatie van al deze verschillende factoren beslist of een drager de juiste pasvorm heeft voor jou.
Mama van 2, student verloskunde en gecertificeerd draag(doek)consulente.
Justarry.nl met &lt;3 voor babydragen
pi_118259634
Mijn manduca komt echt op 66 cm.

Ik weet wel dat een heupband niet de drager maakt, dat zeg ik ook helemaal niet.
Ik zeg alleen dat ik de ergo niet kon waarderen en ik de verhoudingen niet vond kloppen toen ik heel smal was :)
  zondag 21 oktober 2012 @ 22:04:11 #52
387289 Barachanne
gecertificeerd draagdoekaholic
pi_118259908
Pvoesss, dat probeerde ik feitelijk ook te zeggen, alleen dan iets uitgebreider. Het is gewoon heel persoonlijk welke drager voor iemand prettig voelt c.q. draagt.

Toch gek dat jouw Manduca 66cm meet :? Nu ben ik erg nieuwsgierig en zou ik hem graag zien :P Of meet jij misschien de gesp niet mee? Dan kom je op ongeveer 66 cm, dat klopt. Ik heb echt helemaal rond gemeten, op het smalste deel.
Mama van 2, student verloskunde en gecertificeerd draag(doek)consulente.
Justarry.nl met &lt;3 voor babydragen
pi_118260031
Jawel ik meet de gespen mee dicht. en de rand rondom zeg maar :)
  zondag 21 oktober 2012 @ 22:18:13 #54
387289 Barachanne
gecertificeerd draagdoekaholic
pi_118260719
Echt gek dan... Ik heb het nu bij 3 Manduca's, nog nieuw, in de doos, gemeten dus ik snap er niks van :?
Mama van 2, student verloskunde en gecertificeerd draag(doek)consulente.
Justarry.nl met &lt;3 voor babydragen
pi_118261200
Mijn oudere ook nieuwe manduca was ook langer hoor.
Maar ik hoor het van heel veel andere manduca gebruikers.
Ik heb de bambooflame gehad en die was ook langer :)
Dit is de Paradise Honey LE :)
  zondag 21 oktober 2012 @ 22:35:34 #56
387289 Barachanne
gecertificeerd draagdoekaholic
pi_118261797
Ga ik die morgen ook eens nameten hier! De bambooflame is alweer wat ouder, dus dat kan kloppen, dat die langer is.
Mama van 2, student verloskunde en gecertificeerd draag(doek)consulente.
Justarry.nl met &lt;3 voor babydragen
pi_118300793
Draagdoekalert in vraag/aanbod..
pi_118310511
Haha dank Suikertante, nu hoefde ik t zelf niet meer te doen ;)

Mn Peekaru Fleece vest Maat L, Neobulle Manon Rouge Sling, Hoppediz Conversion Mei Tai en Bondolino (gereserveerd tot morgen) in de aanbieding dus!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_118370348
De nieuwe didydoek :o O+ O+ O+



pi_118370822
hihi ik was al aan het kwijlen pvoes
mama van 3 kids!
pi_118370962
Ik heb hem onderweg *O*
pi_118371036
quote:
2s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:07 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb hem onderweg *O*
Ik ben jaloers :P Ik krijg manlief niet zo ver dat ik een 2de doek krijg. :{
mama van 3 kids!
pi_118371122
Ik vind het net een hysterisch vloerkleed.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118371136
Vreselijk, tafelkleedalert.
pi_118371252
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:09 schreef Popples het volgende:

[..]

Ik ben jaloers :P Ik krijg manlief niet zo ver dat ik een 2de doek krijg. :{
Mijn vriend heeft hem gekocht :@
pi_118371265
Haha ik kon me al niet voorstellen dat iedereen het mooi vond!
Ik vind het trouwens wel een mooie stof, maar het lijkt me zo onhandig combineren met je kleding, of letten jullie daar helemaal niet op?
pi_118371408
Ik draag veel grijs, bruin en zwart.
Mijn vriend ook dus wij kunnen hier prima mee dragen vind ik.
pi_118371816
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vind het net een hysterisch vloerkleed.
Zo'n nare pers die prikt aan je voeten (of armen als hij op tafel ligt).
Brrrr.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_118373490
Ik vind het wel wat maar veel te duur
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118373803
Ik vind em geloof ik ook wel mooi..

Ik denk erover om mijn ringsling in te korten, ik hou zo'n lange staart over als ik m'n peuter er in heb, dat moet met m'n beebje straks wel bijna struikelwaardig zijn. Hoe lang zijn jullie ringslings, en hoeveel staart hou je over gemiddeld?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_118374076
Ik meet hem vanavond wel even Mor
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118378250
Is dat 1 doek of zijn het 2 verschillende? Ik vind ze wel mooi! Maar mag niets meer kopen O-)

Ik ben nog wel op zoek naar een leuke poppendoek/poppendrager. Heeft iemand er nog eentje liggen toevallig?
pi_118386110
Ik weet nog steeds niet wat ik van die nieuwe Didy moet vinden. Heb er al even naar gekeken, maar kan er niks mee :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 13:27:59 #74
387289 Barachanne
gecertificeerd draagdoekaholic
pi_118414638
Ik vind de nieuwe Didy wel mooi, maar te druk voor mijzelf. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.

@loeszie, poppendragers zijn toch niet zo duur op zich? Zoek je een SSC of een doek?
Mama van 2, student verloskunde en gecertificeerd draag(doek)consulente.
Justarry.nl met &lt;3 voor babydragen
pi_118414718
Ik heb nog wel een poppendrager :Y Even aan dochterlief vragen of hij weg mag ;)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 14:43:48 #76
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118417353
Didymos Moos te koop, maat 5
Misschien doe ik nog meer doeken weg (wollen naturel indio als twinkly hem niet wil, Amazonas Laguna en misschien de Storchenwiege Albert :'( )
pi_118422859
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 14:25 schreef Morretje het volgende:
Ik vind em geloof ik ook wel mooi..

Ik denk erover om mijn ringsling in te korten, ik hou zo'n lange staart over als ik m'n peuter er in heb, dat moet met m'n beebje straks wel bijna struikelwaardig zijn. Hoe lang zijn jullie ringslings, en hoeveel staart hou je over gemiddeld?
Zo gemeten.

Ik heb een storch ulli en hij is ongeveer 182cm lang zonder ringen
ik heb tot aan de langste punt gemeten

Asy waarom gaan de doeken weg?? wil Huubke niet meer?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118422880
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:48 schreef bitterend het volgende:

[..]

Zo gemeten.

Ik heb een storch ulli en hij is ongeveer 182cm lang zonder ringen
ik heb tot aan de langste punt gemeten
:o Dat scheelt nogal, mijne is 2.30 incl ringen
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_118422966
Ja he! zo'n lange staart hebben we hier niet!
maar ik heb vaak ruzie met dat ding als ik hem wil strakker trekken eindigen de ring bij mijn buik :') ik ben gewoon niet handig
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118423281
Ik heb em ook nog niet echt gebruikt, hoop em straks bij mini snel te pakken.. Lange staarten vind ik in elk geval niet handig, dus dan kan er best 30 cm oid af dus.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_118423315
Yup!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118423830
Dillemma: bondolino overkopen of een nieuwe manduca (die ik eerder postte).

Lief en ik willen er beide gebruik van maken.

Voordeel bondolino: 45 euro goedkoper, er hoeft niets versteld te worden.
Voordeel manduca: mooi printje O+, als hij versteld is kan je m heel makkelijk omdoen (niks te knopen), lijkt steviger voor wat oudere kindjes.

Advies?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118425901
Ik zou voor de manduca gaan :) die vangt het gewicht van een zwaarder kindje zo veel beter op. Je kan hem groter en kleiner maken in hoogte en ik vind hem wat fijner voelen op de schouders, zeker als je kleine schouders hebt. :Y
pi_118430933
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:49 schreef Morretje het volgende:

[..]

:o Dat scheelt nogal, mijne is 2.30 incl ringen
Die staart is langer, omdat de andere ringsling die uit dezelfde doek gemaakt is een stuk kortere staart heeft. Omdat ik niet zo groot ben ;) Dacht dat er dan beter later nog wat af kon dan dat ie te klein was voor een koper.
*poef* nu is het weg
pi_118431177
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 20:05 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Die staart is langer, omdat de andere ringsling die uit dezelfde doek gemaakt is een stuk kortere staart heeft. Omdat ik niet zo groot ben ;) Dacht dat er dan beter later nog wat af kon dan dat ie te klein was voor een koper.
Ik herinner me idd dat de jouwe korter was.. Logisch heur, maar nu wordt de mijne dus ook korter :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 25 oktober 2012 @ 20:12:17 #86
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118431213
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:48 schreef bitterend het volgende:

Asy waarom gaan de doeken weg?? wil Huubke niet meer?
Jawel, maar het lukt mij gewoon niet zo goed meer door mijn bekken.
Er blijft nog wel een doek en een drager over hoor ;)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 20:31:45 #87
387289 Barachanne
gecertificeerd draagdoekaholic
pi_118432265
@Phaidra, ik zou voor de Manduca gaan. Het verstellen is echt een eitje en de Manduca is echt fijner voor grotere kindjes dan de Bondolino.

@bitterend, heb je al eens de RS geprobeerd om te doen aan de hand van een foto-instructie, of evt. een filmpje van Youtube? Als de ringen ter hoogte van je buik eindigen bij het aanspannen, doe je idd. iets niet helemaal goed. Gelukkig is dat vrij makkelijk op te lossen :-)
Mama van 2, student verloskunde en gecertificeerd draag(doek)consulente.
Justarry.nl met &lt;3 voor babydragen
pi_118432830
Asy wist niet dat je nog last van had -O- :*

Bara, ja heb al filmpjes gekeken maar het lukt me niet..ik heb in november een draagconsult dus dan vraag ik het even
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118434712
Phaidra, manduca by far! :Y bondolino is super fijn, maar hoe groter je kindje wordt hoe minder fijn hij draagt (vind ik) Manduca kan nog heel lang mee!

Asy -O-
pi_118436454
Thanks ladies!! Dan toch nu maar wat meer uitgeven voor langer draagplezier :Y.

Besteld:



*O*

[ Bericht 55% gewijzigd door Phaidra op 25-10-2012 22:19:44 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118508542
Mooi Phaidra! Ga je heel veel plezier van hebben :Y

Ik ben ook zo blij met mijn doeken O+ niet alleen voor mini, maar ook voor mijn grote dame O+ vanmiddag lekker een stuk gewandeld... stuk zelf, toen stuk op de rug, weer een stuk zelf (toen viel ze op haar gezicht :X mijn lompheid in haar genen, dus weer op de rug...)

Ondanks haar 16 kilo loop ik zo nog met gemak een dik uur! *; enige is dat het wat lastiger wordt haar op mijn rug te zwiepen :D maar het lukt nog wel!

pi_118598942
Even een vraag.
Als ik mijn baby in de doek knoop is ie volledig ontspannen, alleen krijgt hij na een tijdje een warm plakhoofd tegen mijn borstkas aan. Dat vindt ie dan weer minder, en ik ook. Hij lijkt me niet te warm gekleed (1 laag kleding + romper), hij raakt ook niet oververhit. Maar ik heb wel het idee dat hij het benauwd krijgt doordat hij wat weinig ademruimte heeft.
Hebben jullie ideeën hoe ik dat kan oplossen? Ik draag trouwens met een Hoppediz Timbuktu.
pi_118599175
Hoe bedoel je weinig ademruimte?
Hij zit neem ik aan gewoon rechtop en met 1 van de zijkanten van zijn hoofd tegen je aan?

Mijn ervaring is dat kindjes gewoon soms plakhoofdjes hebben :D
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 21:50:52 #94
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_118599705
Mangostine, waar merk je aan dat je kind het benauwd krijgt?
En zit de doek wel tot in de nek en niet verder over het hoofdje?
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_118601083
Ik draag in fwcc, inderdaad met zijn hoofdje naar de zijkant, met een plakwang. Hij gaat er een beetje zwaarder van ademen, vandaar mijn indruk dat ie het benauwd heeft...
De doek zit netjes opgerold in de nek, de zijkanten heb ik dan al opzij geschoven omdat het anders denk ik echt te warm wordt.
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 22:50:05 #96
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_118603475
Dan doe je het helemaal goed en is er niks ernstigs aan de hand :) Waaarschijnlijk ligt het hoofdje een beetje scheef tegen je aan, dan ademt het inderdaad ietsjes zwaarder voor je baby. Maar de luchtwegen zijn dan nog vrij genoeg om niet echt benauwd te raken.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_118603578
Ok, gelukkig. Dankje!
pi_118659528
Wat zijn de beste buikdragers?

We willen er graag 1 aanschaffen voor onze kleine meid (1.5 maand). Is de Manduca die ik een paar keer in dit topic zie dan de beste keuze of is bijvoorbeeld een BabyBjorn Carrier Original ook goed?

Ik maak uit de plaatjes in de OP op dat het belangrijk is dat de baby met de benen wijd in de drager zit en dat de beentjes absoluut niet los naar benenden mogen hangen. Voldoen alle gangbare dragers hier aan?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 31 oktober 2012 @ 12:07:05 #99
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118661317
Nee. BabyBjorn, Chicco, Stokke, MiniMonkey, Cybex, Britax. Voldoen hier niet aan. Dat zijn dragers waar de kinderen aan het kruis hangen.

Manduca Babydrager
Hoppediz Bondolino
ERGObaby Carrier
Boba Carrier
Storchenwiege Carrier

Dit zijn wel goede dragers.

[ Bericht 13% gewijzigd door Vlinder op 31-10-2012 12:22:54 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118661687
Het is ook niet dat ze met de beentjes wijd zitten, maar dat ze de knietjes hoger hebben dan de billen. Als je dan idd kijkt naar een babybjorn, dan zie je dat dat niet zo is, en ze in het kruis hangen zoals Vlindur al zegt.
Volgens mij staan er in de OP prachtige linkjes met de juiste houding..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 31 oktober 2012 @ 12:24:08 #101
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118661847

Phill&Teds doen ook mee :')

Kijk dit dan :o _O-

http://www.babypark.nl/piggyback-ridertm.html



♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118662604
Dit is het lijstje van alle ergonomische dragers die ik kan bedenken die wel geschikt zijn.
Alle andere dus (waarschijnlijk) niet!

Ergonomische dragers

Beco
Boba
Bondolino
Emeibaby
Ergo
Girasol mysol
Liliputi
Manduca
Marsupi
Patapum
Rose and Rebellion
Scootababy heupdrager
Storchenwiege carrier
Tula
Wompat
Yamo

Nu is bijvoorbeeld de boba eigenlijk meer een dreumes en peuter drager.
Hij kan omgebouwd worden naar een babydrager maar dat zit vind ik absoluut niet fijn. :)
En zijn sommige wat kleiner dan andere en minder lang te gebruiken.
Maar daar zijn dan vaak weer opeenvolgende maten van. *O*
pi_118662726
Wat is nu een hele fijne en makkelijke drager voor een papa.. Voor een hele minibaby...

Ik pak uiteraard gewoon mn doeken weer, maar J heeft aangeven dat hij dat ook wilt... Nou ken ik J, en die is niet zo heel geduldig en ook het hele knopen gaat m echt niet worden... Ja dikke frustratie en iets wat nooit goed gaat zitten..
Dus eigenlijk zoek ik gewoon een systeem wat minimaal knopen is, maar waar mini wel tegen papa aan zit..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118662886
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:49 schreef Ticootje het volgende:
Wat is nu een hele fijne en makkelijke drager voor een papa.. Voor een hele minibaby...

Ik pak uiteraard gewoon mn doeken weer, maar J heeft aangeven dat hij dat ook wilt... Nou ken ik J, en die is niet zo heel geduldig en ook het hele knopen gaat m echt niet worden... Ja dikke frustratie en iets wat nooit goed gaat zitten..
Dus eigenlijk zoek ik gewoon een systeem wat minimaal knopen is, maar waar mini wel tegen papa aan zit..
Like!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_118662896
Voor hele hele kleintjes zou ik gaan voor de Storchenwiege carrier :Y

En anders de bondolino *O*
  woensdag 31 oktober 2012 @ 13:31:50 #106
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_118664307
Ik ben langzamerhand aan het kijken naar een ergonomische drager. Ik heb een draagdoek maar ik denk dat een drager wat sneller opknoopt en dat lijkt me praktisch met peuter. Wat is een geschikte voor gebruik bij inieminie baby en later ook als dreumes/peuter?
pi_118664389
echt geschikt is er geen enkele drager voor een baby die ook voor een dreumes/ peuter geschikt is.
Maar als ik er 1 zou noemen dan is het de Manduca die heeft vind ik een hele fijne babyinzet. :Y
  woensdag 31 oktober 2012 @ 13:35:11 #108
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_118664465
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:33 schreef Pvoesss het volgende:
echt geschikt is er geen enkele drager voor een baby die ook voor een dreumes/ peuter geschikt is.
Maar als ik er 1 zou noemen dan is het de Manduca die heeft vind ik een hele fijne babyinzet. :Y
Hoe draagt die? Ik (vooral manlief) heb gedragen met een Boba van freecell, is dat vergelijkbaar?
pi_118664775
Ik vind ze heel erg vergelijkbaar. De manduca kan je alleen nog meer afstellen.
Bij alle banden kan dat meer :) Je kan hem uitritsen en dan is hij heel wat langer.



babyinsert

pi_118695516
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:07 schreef Vlindur het volgende:
Nee. BabyBjorn, Chicco, Stokke, MiniMonkey, Cybex, Britax. Voldoen hier niet aan. Dat zijn dragers waar de kinderen aan het kruis hangen.

Manduca Babydrager
Hoppediz Bondolino
ERGObaby Carrier
Boba Carrier
Storchenwiege Carrier

Dit zijn wel goede dragers.

Babimaxi.nl lijkt de enige winkel te zijn die de door jou genoemde merken verkoopt, je bent toch niet aan het spammen? :P

Zijn de hier genoemde merken ook nog ergens te bevoelen en bekijken? Wil toch wel even zien wat ik koop voor ik ¤ 100,- uitgeef.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_118695698
Maar wat moeten Tico en ik nu kopen zodat ik ook de babytje kan dragen ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_118695951
Ik zou voor de manduca gaan Joene :)

Droogdok: er zijn nog veel meer webwinkels die die merken verkopen, onder andere ooiebeest, dragenenzo, babybij. En nog veel meer :)
Of ze ook ergens zo te bekijken zijn, weet ik niet. Maar er zijn ook webwinkels waar je ze kunt huren voor een week, dan kan je verschillende dragers testen. Zie ook de hiervoor genoemde webwinkels ;)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118698327
OMG, enorme poep-explosie in de draagdoek toen ik middenin de supermarkt stond :'(
Doek, draagtrui, zijn kleren en de mijne... werkelijk alles zat onder.
En dan nog lopend door de regen terug naar huis moeten met volle boodschappentas en peuter in buggy :')
.... met gevoel voor drama....
pi_118698418
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:46 schreef Kersjes het volgende:
OMG, enorme poep-explosie in de draagdoek toen ik middenin de supermarkt stond :'(
Doek, draagtrui, zijn kleren en de mijne... werkelijk alles zat onder.
En dan nog lopend door de regen terug naar huis moeten met volle boodschappentas en peuter in buggy :')
:D
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_118698435
OMG kers _O- _O- ;( :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118698579
Ja joh, hilarisch }:|
.... met gevoel voor drama....
pi_118698598
Kers :D -O-
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 1 november 2012 @ 10:57:20 #118
35189 Troel
scherp en bot
pi_118698642
pics or it didn't :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118698665
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:55 schreef Kersjes het volgende:
Ja joh, hilarisch }:|
Sorry :D :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118698777
Kers! :D
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118698834
Ik zie het voor me :D :X

:*

Mijn manduca is er nog niet }:|
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118698852
Phaidra dat duurt lang!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118698915
Hij ligt al sinds zaterdag in het sorteercentrum, maar daar ligt hij blijkbaar wel lekker ofzo. Contact gehad met de eigenaresse van de webshop en zij heeft direct actie ondernomen en gister zou hij toch echt bezorgd worden. Niets of niemand gezien... Ik wacht vandaag nog even af, dan ga ik weer mailen -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118699329
Daar zal je niet zo snel weer bestellen of wel -O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118699337
Whhehehhee
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_118699916
Wil je mij een dm sturen met waar je hem hebt gekocht?
pi_118700191
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 09:01 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik zou voor de manduca gaan Joene :)

Droogdok: er zijn nog veel meer webwinkels die die merken verkopen, onder andere ooiebeest, dragenenzo, babybij. En nog veel meer :)
Of ze ook ergens zo te bekijken zijn, weet ik niet. Maar er zijn ook webwinkels waar je ze kunt huren voor een week, dan kan je verschillende dragers testen. Zie ook de hiervoor genoemde webwinkels ;)
Manduca is heel veel stellen....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118700331
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 11:22 schreef bitterend het volgende:
Daar zal je niet zo snel weer bestellen of wel -O-
Nou ja, het is voor haar natuurlijk ook vervelend dat PostNL zijn werk niet goed doet... Volgens mij is dat lastig te voorkomen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118700456
Hmm dat heb ik nog nooit meegemaakt
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118700577
Volgens Track & Trace is het pakket de 26e aangemeld en dezelfde dag nog naar het sorteercentrum gegaan. Sindsdien geen updates... Maar het zal vast goedkomen, alleen jammer dat ik er langer op moet wachten.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118700840
Oi Kersjes, dat zijn echt van die momenten :X (en toch ook wel _O- ) Maar hey, een draagdoek gooi je in de was, een kinderwagen had je moeten uitsoppen ;)
pi_118702778
Dat is zo WupWup. En de boel hangt inmiddels te drogen, ik had gelukkig toch niet zoveel was staan :')
.... met gevoel voor drama....
  † In Memoriam † donderdag 1 november 2012 @ 16:23:14 #133
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_118709377
quote:
6s.gif Op donderdag 1 november 2012 08:47 schreef Joene het volgende:
Maar wat moeten Tico en ik nu kopen zodat ik ook de babytje kan dragen ?
Je moet niks. Maar je kan om een idee te krijgen de Storchenwiege Carrier een keer komen passen bij mij.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_118714796
Ik zou voor de bondolino gaan die ik nog te koop heb staan Tico ;-)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_118719373
Ik zou ook de storchenwiege carrier doen!
  donderdag 1 november 2012 @ 20:46:34 #136
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118720363
Ik denk dat als ik opnieuw moest kiezen voor een SSC ik ook zou gaan voor een Storchenwiege carrier...
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:12:11 #137
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_118730417
'k Zag laatst iemand dragen met een Storchenwiege carrier en een heel klein baby'tje. Zag er goed uit!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 2 november 2012 @ 07:18:34 #138
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118732355
Ik zou ook voor Storchenwiege of Bondolino gaan, beide geschikt voor een baby, comfortabel en makkelijk om te doen.
Manduca is ook prima, maar vind ik wat stug. Daar kan je wel langer mee doordragen denk ik.
pi_118733065
Is de storch carrier alleen voor een baby trouwens?

Ik heb de ergo, gekregen van een collega..is de manduca heel anders? ik ben niet zo dol op verstellen van bandjes enzo..ik had de beco van NTS geprobeerd en dat vond ik echt vervelend!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118734167
Ja de manduca is heel anders :Y
pi_118735696
Ik ben op zoek naar een Manduca draagzak, heb hem snel nodig. Iemand die er 1 te koop heeft voor een leuk prijsje? ;)


http://www.ebay.nl/itm/NE(...)&hash=item1c2cc700a8

Is dit een echte Manduca? (Ik kan geen duits :P )

[ Bericht 49% gewijzigd door L4cs4p op 02-11-2012 13:51:49 ]
pi_118751619
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:06 schreef L4cs4p het volgende:
Ik ben op zoek naar een Manduca draagzak, heb hem snel nodig. Iemand die er 1 te koop heeft voor een leuk prijsje? ;)

http://www.ebay.nl/itm/NE(...)&hash=item1c2cc700a8

Is dit een echte Manduca? (Ik kan geen duits :P )
Nee dit is geen Manduca. dit is de Amazonas Smart Carrier.
pi_118752341
Yeeey, eindelijk mijn nati's testen O+



pi_118752373
Inimini in de doek O+ O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 2 november 2012 @ 20:07:00 #145
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118752608
Oh my Free......... zo zie je pas echt hoe klein hij is, wat een prupke... O+
*rammeldebammel*
pi_118752618
Juh, hij houdt zich er alleen nog niet helemaal goed warm in, dus we zijn tijdelijk overgestapt op een saaie, stokoude,grijze tricot.
Maar wel veel warmer voor hem ;)
  vrijdag 2 november 2012 @ 20:09:08 #147
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118752705
En wollen mutsjes zo te zien, ook wollen kleertjes? Dat zal je vast wel weten, is fijn!
Tricot is in de winter nog wel te doen. :D
pi_118753059
Wollen rompers in bestelling :) Voor zo'n klein propje wel zo lekker!
Alleen vrij onbetaalbaar ook :X
pi_118753384
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:06 schreef L4cs4p het volgende:
Ik ben op zoek naar een Manduca draagzak, heb hem snel nodig. Iemand die er 1 te koop heeft voor een leuk prijsje? ;)

http://www.ebay.nl/itm/NE(...)&hash=item1c2cc700a8

Is dit een echte Manduca? (Ik kan geen duits :P )
er staan er twee op het dragen-en-voeden forum.
  vrijdag 2 november 2012 @ 20:32:01 #150
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118753687
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 20:16 schreef freecell het volgende:
Wollen rompers in bestelling :) Voor zo'n klein propje wel zo lekker!
Alleen vrij onbetaalbaar ook :X
Ja, nieuw zijn ze heel duur en tweedehands vragen mensen vaak nog de hoofdprijs.
Ik heb nu voor de winter een romper en twee mutsjes voor Lientje, zelfs op deze leeftijd nog heerlijk.
Bij een volgende baby koop ik wel wat eerste spul in wol, dan maar wat minder.

Succes met je mannetje, ik las dat het allemaal niet gemakkelijk gaat. ;)
pi_118755335
Is het verantwoord om een pasgeborene in een mei tai te dragen? (voetjes binnenin en in kikkerhouding)
pi_118755689
Is er hier misschien iemand die voor een zacht prijsje een mooie blauwe Indio maat 6 over wil nemen? O-)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2012 @ 21:22:54 #153
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_118756020
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 21:08 schreef L4cs4p het volgende:
Is het verantwoord om een pasgeborene in een mei tai te dragen? (voetjes binnenin en in kikkerhouding)
Nee, dat is niet verantwoord. Tenzij de mei-tai helemaal op maat gemaakt is voor de pasgeborene. En dat komt bijna nooit voor.
Voetjes binnenin en kikkerhouding wordt door geschoolde draagconsulenten afgeraden. Niet goed voor de heupjes, en de voetjes kunnen en mogen nog niet steunen. Beentjes uit de drager is het devies. En als de mei-tai dan niet op maat gemaakt is het tussenstuk voor de beentjes te wijd.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2012 @ 21:24:05 #154
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_118756074
Free, wat een klein prupke in die mooie doeken O+
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_118756236
Bedankt voor je reactie Macka66. Is er geen andere draagzak (wat makkelijk aan/om te doen is) waar een pasgeborene in kan en een groter kindje tot een kilo of 8 á 9 en die een stuk betaalbaarder is dan een manduca?
pi_118756348
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 21:27 schreef L4cs4p het volgende:
Bedankt voor je reactie Macka66. Is er geen andere draagzak (wat makkelijk aan/om te doen is) waar een pasgeborene in kan en een groter kindje tot een kilo of 8 á 9 en die een stuk betaalbaarder is dan een manduca?
http://www.storchenwiege.(...)den-babycarrier.html
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118759690
Ik bedoel met een stuk betaalbaarder een euro of 50/60, is dat er?
pi_118760198
Nee, dan zou je echt voor een doek moeten gaan als dat het maximum budget is..
pi_118760667
..of heel goed op marktplaats zoeken en hopen dat iemand em voor dat geld wil wegdoen.
Mijn zusje heeft een manduca gekocht voor haar kleintje. Ze heeft em nog niet geprobeerd (kindje is een week en was net iets lichter dan het startgewicht dat bij de manduca wordt genoemd) maar ik verheug me nu al op de vakantie in december, mag ik ook een keer. Weer eens wat anders dan mijn dreumes van 10,5 kg in z'n mt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_118766621
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 22:53 schreef L4cs4p het volgende:
Ik bedoel met een stuk betaalbaarder een euro of 50/60, is dat er?
De Marsupi is 65 euro en geschikt vanaf de geboorte: http://www.ikdraag.nl/14-marsupi-draagzak
pi_118770687
Bedankt weer :)
Is de Marsupi ook voor een dreumes en peuter te gebruiken?
pi_118770877
Ik weet niet hoe bevooroordeeld het overzichtje is, maar als je op deze pagina naar beneden scrollt staat er een overzichtje met wat soorten draagzakken en leeftijden. Daar staat bij dat de Marsupi tot twee jaar te gebruiken is.
pi_118771107
Dank je, dat is een duidelijk overzicht :)
pi_118771644
Ik vind die Tula zo mooi :9~
Maar daar kan dus geen pasgeborene in.

Wat een beetje apart is op de website, is dat je bij "makkelijk kiezen" de ergonomie kunt invullen en dan blijkt dat ze geen artikelen beter dan "normaal" hebben :')
pi_118780915
Ik was nieuwsgierig naar de Tula (kende 'm niet) en spotte een aanbieding:
http://www.blozekriekske.(...)h=57&products_id=339
Leuk :9. Er is er ook een met uiltjes :o O+.
pi_118780946
Oh wat een leukie! Hij is mooi toch? Maar ja, het duurt nog een half jaar voor ik een pasgeborene heb, dus het is wat vroeg om enthousiast te worden over de Tula.
pi_118780981
Ach, ik weet nog niet eens of ik überhaupt zwanger ben :'). Kijken kan altijd.
pi_118781014
Haha, heb ik dan echt iemand gevonden die nog erger is dan ik?
pi_118781032
Ik weet niet, ik ben gewoon nieuwsgierig.
pi_118781033
Ik heb een grote tula en een bijna 2jarige. Topcombi, hij is echt heel comfortabel en goed af te stellen
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_118781065
En wat voor draagzak had je toen je 2jarige nog geen maand was, of deed je toen niet aan draagzakken?
pi_118781271
Toen had ik een bykay rekbare doek, die ik vrij snel heb ingeruild voor een Zara.
Eerst doeken, toen (te laat) beco, nu doek en tula.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  † In Memoriam † zaterdag 3 november 2012 @ 19:33:34 #173
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_118782357
De Marsupi kan qua belasting van de stof mee tot 2 jaar, maar ik kom in de praktijk alleen maar mensen tegen die na een jaar (of korter) Marsupi gebruik op een andere drager overstappen omdat ze 'm te klein en/of niet stevig genoeg meer vinden. De Marsupi gaat naar confectiemaat van de ouder, als je die niet volgt zit de drager niet goed en veilig. Dit betekent dat een stel dat heel verschillend van confectiemaat is het niet af kan met 1 Marsupi.
[Het is overigens wel een makkelijke drager, zeker voor mensen die niet kunnen knopen of stevig aanspannen.]

L4cs4p, dragers zijn duur en boven het budget dat je hebt aangegeven. Beste optie zou zijn om een rekbare doek van Marktplaats te gebruiken voor de eerste drie maanden, en dan overstappen op een goede drager (als je budget klein is een afgeprijsd demomodel van een draagdoekenshop, evt. ook een drager van Marktplaats, maar vraag dan hier even of het wel een goede is).

[ Bericht 10% gewijzigd door Macka66 op 03-11-2012 19:40:31 ]
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † zaterdag 3 november 2012 @ 19:47:37 #174
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_118782765
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 13:19 schreef Suikertante het volgende:
Ik vind die Tula zo mooi :9~
Maar daar kan dus geen pasgeborene in.

Wat een beetje apart is op de website, is dat je bij "makkelijk kiezen" de ergonomie kunt invullen en dan blijkt dat ze geen artikelen beter dan "normaal" hebben :')
Merkwaardig, want er staan toch ergonomisch erg goede dragers op die site. Al staat de Mini Monkey er ook tussen, en die voldoet beslist niet aan mijn idee (en dat van meer draagconsulenten) van veilig en ergonomisch dragen.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_118783258
Over de minimonkey heb ik inderdaad nog nooit iemand enthousiast gehoord. Ik ben trouwens erg blij met dit topic. Zeker als je een drager regelmatig gebruikt toch wel erg fijn om te weten dat je een gezonde hebt.
pi_118785777
80 euro voor een tweedehands Manduca of 65 euro voor een nieuwe Marsupi? Wat zouden jullie doen en waarom?
Een newborn tot +- dreumes wil ik dragen
  † In Memoriam † zondag 4 november 2012 @ 00:26:38 #177
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_118794143
Tweedehands Manduca raad ik je dan aan. Omdat je daarmee de hele periode kunt bestrijken waarbinnen je wilt dragen. Dat gaat met de Marsupi echt niet zo fijn.
Ander voordeel van de Manduca is dat hij door de grote verstelbaarheid bij de meeste posturen prettig passend is te krijgen. Check wel goed de staat van de gespen en de naden.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 4 november 2012 @ 00:43:26 #178
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118794815
Patapum baby carier vind ik ook wel ok :) en die is ook niet zo dur, ik had hem tioen dankzij tip van Gerberaatje voor 35 :D nieuw nog ook, geloof dat ze rond de 50 gaan.
Maar ik gbruik liever de doek O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † zondag 4 november 2012 @ 01:20:44 #179
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_118796051
_evenstar_, kan die Patapum baby carrier echt vanaf dag 1? Want dat is geloof ik wel een eis van L4cs4p.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 4 november 2012 @ 01:40:43 #180
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118796437
Nee dat niet vanaf maat 62 maar goed wou hem toch wel benoemen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118825156


Dragende papa O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zondag 4 november 2012 @ 21:43:20 #182
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118826022
ahhh leuk Marjolijn! en tof om de mr ook eens te zien .. mooi stel zo :Y
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 5 november 2012 @ 16:20:12 #183
387289 Barachanne
gecertificeerd draagdoekaholic
pi_118852261
I <3 draagpapa's !
Mama van 2, student verloskunde en gecertificeerd draag(doek)consulente.
Justarry.nl met &lt;3 voor babydragen
  woensdag 7 november 2012 @ 22:22:37 #184
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118958912
Voor de dames/heren die evt graag een Wompat willen aanschaffen, bij Babybij zijn er weer enorm veel te koop in de shop. En die is dan binnen twee dagen in huis, tipperdetip.... :)

http://www.babybij.nl/win(...)html?page=1&sort=20a
  donderdag 8 november 2012 @ 13:15:17 #185
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118975753
Marjolein, toffe foto! O+

Hmz, Zou je met een wompat makkelijker kunnen rugdragen dan met een mei tai? Doek waag ik me niet eens meer aan, dat lukt me toch niet ... :{

Of iemand in de buurt van Venray of Tiel die een wompat heeft, die ik mag uitproberen?
pi_118983102
Wat is dragen toch fijn. L was de hele middag zo onrustig. Heb hem nog geen 2 min in de draagdoek en meneer slaapt O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:29:53 #187
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119010543
Hmz, wat te doen tegen een kind wat zeer beweegelijk is in de doek? en vooral een kwartslag draait/frummelt zodat ze opzij kan kijken? Ik kreeg de doek absoluut niet goed...
  dinsdag 13 november 2012 @ 12:40:17 #188
387289 Barachanne
gecertificeerd draagdoekaholic
pi_119160475
@PureEvil; BWC al geprobeerd? Dat noemt men ook wel de 'babyjail' ;-)
Mama van 2, student verloskunde en gecertificeerd draag(doek)consulente.
Justarry.nl met &lt;3 voor babydragen
pi_119163029
Zo hoog op je rug dragen dat ze over je schouder kan kijken?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_119179210
Hier ook nog maar even plaatsen
ik heb drie draagdoeken te koop voor scherpe prijzen:

Ellevill Paisley Grashopper 6
Vatanai Maruyama 5
Girasol Graphite Diamond Weave 6

PM bij interesse!
pi_119191457
Heeft er iemand een foto of filmpje van hoe de beentjes van een kleine baby in de Manduca in de zak horen te zitten?
pi_119191539
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:14 schreef L4cs4p het volgende:
Heeft er iemand een foto of filmpje van hoe de beentjes van een kleine baby in de Manduca in de zak horen te zitten?
Hier kan je het wel goed zien.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119193009
Ik heb vandaag weer eens een poging gedaan tot rugknopen, voor het eerst SHBC:




Faye vond het nog niet heel leuk geloof ik.. Maar best tevreden met het resultaat. Heb ook voor het eerst de supermantoss gedaan, die vind ik toch wel fijner dan de santatoss..

Edit, en nu ik toch met foto's bezig ben, ook even mn stash:

En dan staan er 3 doeken nog niet op, die zijn momenteel niet hier in huis :@ En ik heb ook nog een wompat in bestelling en een RS waar ik niks mee kan..

[ Bericht 26% gewijzigd door Marjolijntje op 14-11-2012 11:54:51 ]
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119194345
quote:
Dank je! maar hoe zitten de voetjes dan tegen je buik aan? met de binnenkant van het voetje tegen je aan?
pi_119196061
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:14 schreef L4cs4p het volgende:

[..]

Dank je! maar hoe zitten de voetjes dan tegen je buik aan? met de binnenkant van het voetje tegen je aan?
Ja, dat lijkt me wel. Op het plaatje lijkt het inderdaad net alsof het voetje andersom zit, verwarrend! Maar een kindje draag je altijd met het gezicht naar je toe, dus zouden de voeten automatisch met de binnenkant tegen je aan moeten zitten.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 14 november 2012 @ 21:44:38 #196
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_119217336
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:25 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb vandaag weer eens een poging gedaan tot rugknopen, voor het eerst SHBC:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Faye vond het nog niet heel leuk geloof ik.. Maar best tevreden met het resultaat. Heb ook voor het eerst de supermantoss gedaan, die vind ik toch wel fijner dan de santatoss..

Edit, en nu ik toch met foto's bezig ben, ook even mn stash:
[ afbeelding ]
En dan staan er 3 doeken nog niet op, die zijn momenteel niet hier in huis :@ En ik heb ook nog een wompat in bestelling en een RS waar ik niks mee kan..
Kenonne Marjolijntje!!! Jij staat elke morgen 3x voor de kast te twijfelen:
1. Wat doe jij aan
2. Wat doet F. aan
3. Welke doek pak ik?

o|O
pi_119217533
JA en dan heb ik de doek geknoopt, dan staat ie toch niet leuk genoeg en moet ik een andere doek.. Of trui.. ;(

:P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 15 november 2012 @ 08:10:41 #198
381212 Gulara
From the future
pi_119228459
Holy moly Marjolijntje! Wat een stapel!

En ik ben verliefd! O+ Heul erg! O+ Op de Neobulle Feng Shui Astré. O+
Heb al verschillende topics doorgespit en daar staan verschillende verhalen over de Neobulle. Dat de een dikker dan de andere is.

Mijn enige vraag is eigenlijk, is dit een geschikte zomerdoek?
pi_119228545
Ik heb de Neobulle Simon, maar die is echt te warm voor de zomer. Maar geen idee of dat erg verschilt per doek.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119233431
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:44 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Kenonne Marjolijntje!!! Jij staat elke morgen 3x voor de kast te twijfelen:
1. Wat doe jij aan
2. Wat doet F. aan
3. Welke doek pak ik?

o|O
:D

ik match R nooit aan mijzelf of de doek, ik kijk eerst wat het weer is en vervolgens pak ik een doek..
Is het warm dan gaat de mystic mee is het koud dan gaat de girasol mee
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119233509
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 08:10 schreef Gulara het volgende:
Holy moly Marjolijntje! Wat een stapel!

En ik ben verliefd! O+ Heul erg! O+ Op de Neobulle Feng Shui Astré. O+
Heb al verschillende topics doorgespit en daar staan verschillende verhalen over de Neobulle. Dat de een dikker dan de andere is.

Mijn enige vraag is eigenlijk, is dit een geschikte zomerdoek?
Je moet volgens mij naar de dikte van het doek kijken maar ik heb de Neobulle gegoogeld en hij is idd prachtig!
en katoen...dus kan voor de zomer maar dat zegt nog niks hij kan ook erg dik zijn...
Misschien ervaringen van anderen ermee lezen?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119234161
Jemig Marjolijntje, dat ziet er echt tof uit O+
En ook leuk zo op de rug dragen, jammer dat Faye het nog niet zo leuk vond, het ziet er wel heel comfortabel uit.

Ik ben er zelf uit dat ik voor de Manduca ga. Nu nog even een leuke aanbieding afwachten (of een tweedehands leukie)
  donderdag 15 november 2012 @ 12:10:50 #203
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_119234239
Bij Babybij zijn vandaag alle dragers te koop met 20% korting, dus als je iets wil kopen dan zou ik dat nu doen. ^O^
pi_119234471
Haha hier was ik al bang voor (en ik hoopte er tegelijk op), even kijken, bedankt!
  donderdag 15 november 2012 @ 13:28:07 #205
381212 Gulara
From the future
pi_119236490
Ik heb een manduca besteld! *O*

Nu dus nog twijfelen over de Neobulle... Alle draagdoeken namelijk morgen met 20% korting.
pi_119236655
Gulara
je kan ook voor een Amazonas kijken..die zijn redelijk dun en helemaal niet duur!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119236698
Welke welke Gulara?
pi_119236707
De feng shui neobulle's zijn ietsjes dunner dan de normale.
Ik zou ze zelf wel gebruiken in de zomer maar dat ben ik. ;)

http://slingsthings.blogs(...)g-shui-attitude.html
  donderdag 15 november 2012 @ 13:36:07 #209
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119236711
:o da's goed om te weten van die korting! Dan mag ik denk ik morgen mn Hoppediz Chicago bestellen O+

Nog wel een vraagje dan; hij staat er in 2 maten, 4,60 of 5,40. Wanneer heb je zo'n langere doek nodig?
pi_119236801
4,6 is de meest gangbare maat waar iedereen wel de standaard knopen mee moet kunnen knopen.
5.4 is alleen als je forser bent en je doet knopen waar veel stof voor nodig is.
pi_119236825
Hangt er vanaf LB
Je eigen maat en de knoop die je wilt doen

ik heb 4 4.6 doeken en 1 maat 3.8

hier heb je een tabel:
http://www.indedoek.nl/webshop/de-geweven-draagdoek/3
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 15 november 2012 @ 13:53:57 #212
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119237316
Ah, bedankt!

Dan moet ik het wel kunnen redden met de 4,60 :Y

*O* Morgen bestellen *O*
pi_119237609
quote:
2s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:36 schreef Pvoesss het volgende:
De feng shui neobulle's zijn ietsjes dunner dan de normale.
Ik zou ze zelf wel gebruiken in de zomer maar dat ben ik. ;)

http://slingsthings.blogs(...)g-shui-attitude.html
Oh ja, dat ziet er veel dunner uit dan mijn Simon :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 15 november 2012 @ 23:41:09 #214
381212 Gulara
From the future
pi_119260785
Dankjewel voor alle reacties. En ik ben eruit met een goede verklaring voor mezelf. Ook niet geheel onbelangrijk want het is best ook hoop geld (zeker na de manduca screaming green van gisteren). En ik haat het om zwangerschapshormonen de overhand te laten nemen in m'n beslissingen.
Maar ik ga em toch gewoon bestellen want:
-Ik ben verliefd! (ok, beetje zwangerschapshormoongevoelig argument :@ ) En vind em voor nu absoluut de mooiste.
-Een wat dikkere doek is misschien wat makkelijker knopen in het begin en goed oefenmateriaal.
-Er komen wat koelere maanden aan na de geboorte van baby, dus dikte is niet meteen een probleem.
-Verder kon ik eigenlijk geen andere doeken vinden die echt véél koeler leken (behalve hele dure linnen- en zijdedoeken).
-Én de Calin bleu, maar die is dan weer heel gunstig geprijsd. Dus als het dragen echt mijn ding is dan kan ik die bestellen voor de warme maanden zonder dat het meteen weer een financiële aderlating is.
-Ik heb gisteren ¤50,- bespaard op m'n manduca door em in NL in de sale te kopen, dus... *)
-En is ie echt te heet voor de zomermaanden hier, dan stuur ik em gewoon op reis naar Nederland om daar winterbabietjes warm te houden.

Al met al vond ik het dus een goed onderbouwd verhaal om in twee dagen tijd voor een kleine ¤200,- aan draagdoeken/-zakken uit te geven. *O*
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:34:42 #215
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119274053
Haha, goed onderbouwd Gulara! ;)

Ik heb zojuist de Hoppediz Chicago besteld O+ Kijk er al helemaal naar uit, mijn naam staat echt op die doek! _O_
pi_119274157
Wauw, die is ook mooi zeg.
Wat is het grootste verschil tussen de Hoppediz en de Manduca?
pi_119274197
De manduca is een drager, de chicago een doek :)
pi_119274240
huh, zo lijkt het helemaal niet op de foto!
Oooh ik zie het al. Er staan tussen de afbeeldingsresultaten ook hop-tye's en bondolino's denk ik?
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:41:18 #219
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119274245
Het is een doek inderdaad :Y

Verder wil ik aan mijn moeder gaan vragen om een mei tai te maken, dat lijkt me ook fijn. Kun je zelf het stofje bepalen :)

Maar mei tai is pas vanaf een bepaald gewicht/leeftijd toch?
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:42:09 #220
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119274268
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:41 schreef Suikertante het volgende:
huh, zo lijkt het helemaal niet op de foto!
Oooh ik zie het al. Er staan tussen de afbeeldingsresultaten ook hop-tye's en bondolino's denk ik?

Dit is 'm suiker O+
pi_119274474
Wow, wat een toffe LadyBlack!!

Ik heb de Girasol Earthy Rainbow in bestelling O+
pi_119274563
Wat een mooie LB O+

En die rainbow is ook gaaf bellelena, ik houd van regenbogen :)
Hoewel ik dit zelf niet zou dragen denk ik :D
pi_119274870
Mooi LB, ik vond de Hoppediz ook best een fijne beginnersdoek.
pi_119275113
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:41 schreef LadyBlack het volgende:

Maar mei tai is pas vanaf een bepaald gewicht/leeftijd toch?
Nee het kan direct hoor maar het is moeilijk om ze goed passend te maken voor kleintjes.
Daarom ben ik niet zo erg fan van een mei-tai.
pi_119280846
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:34 schreef LadyBlack het volgende:
Haha, goed onderbouwd Gulara! ;)

Ik heb zojuist de Hoppediz Chicago besteld O+ Kijk er al helemaal naar uit, mijn naam staat echt op die doek! _O_
Dat is me niet opgevallen! ;)
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 16 november 2012 @ 16:58:54 #226
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119281064
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:52 schreef Webkim het volgende:

[..]

Dat is me niet opgevallen! ;)
Mij wel hoor O+ oO<

En ondanks dat mijn moeder meteen begon te sputteren dat ie zwart was, geen gezicht met een babietje erin enzo, vond mijn vriend ook dat ie precies voor mij was O+
pi_119282366
Mooie doek LB O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119282486
Ach Marjolijntje, één doek kan er ook nog wel bij met zo'n stapel! ;)
pi_119282591
Ik ben juist aan het bedenken wat er weg mag :D
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119282788
Wel even waarschuwen hier he, als dat te koop komt :@
pi_119287138
Earthy Rainbow diamond weave komt mijn kant op O+ en in januari krijg ik nog een natural mama's purpura diamond weave (monden vol zo :')) allebei girasols!

Mijn doekenstapel wordt ook alsmaar weer groter en groter :@

En ik heb de Denim doeken van ByKay hier momenteel om te testen! De donkere is echt supermooi! Morgen maar eens mee dragen, ze zijn dun (maar wel met linnen) dus ben benieuwd!!
pi_119290504
Ik zal het melden Suikertante :) Maar 2 van de doekjes die mogelijk weg mogen, zijn al geclaimed door een vriendin :)
Verder twijfel ik nu over Nati Mea Fuchsia (maat 4) en Didi Ellipsen Aida (maat 6).

En ik wil ook nog steeds een DW gira, maar weet niet welke :P Degene die ik gezien heb en wel zou willent, is niet meer 1-2-3 te vinden (Deag diamond weave creme weft)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119312663
Hij is binnen en mooi! O+

Al mijn girasolletjes bij elkaar.. Komt nog een natural mama's dw bij in januari... (En dan heb ik ook nog indio's en andere doeken .. :X )



Van boven naar beneden:

Wompat pine tree
Wompat Northern Lights
Amitola Azarfan
Tulipaani ringsling
Symphuo
Chichi
Earthy Rainbow Diamond Weave

O+
  zaterdag 17 november 2012 @ 14:59:27 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119312687
Mijn Hoppediz Chicago is binnen!!!! *O*

Wat een enorm lang end zeg :D maar wel heel mooi, met die paardebloempluizen erop O+

Zometeen hang ik mijn pop erin en ga ik oefenen :9
  zaterdag 17 november 2012 @ 16:18:01 #235
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119314750
Nou, de eerste oefensessie is geslaagd :9

Wordt nog wel een beetje oefenen denk ik als er een echt kindje in moet, maar met mn pop ging het wel :Y Niet alles zat even strak, maar daar word je vast vanzelf handiger in?
pi_119315772
Moooooi I love girasollen!!!

Hier komt mijn earthy rainbow DW volgende week. Ik heb mijn graphite verkocht maar nu wil ik weer een harvest taupe :')

mijn stash:
Earthy rainbow DW
Love orange weft
Amitola purple weft
Virvatuli (onderweg)
Natural mama purple weft (onderweg)

Marjolijn volgens mij zouden er volgend week weer nwe binnen komen bij ooiebeest toch?
pi_119317875
Giraolletjes O+

Loeszie, klopt! Maar niet die ik wil, helaas. Had ik al gevraagd :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zondag 18 november 2012 @ 15:17:52 #238
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119344090
Hoe krijg je je draagdoek eigenlijk lekker zacht voordat ie gebruikt wordt?

Moest ie dan geknoopt worden, of in de droger? Ik lees hier al 2 jaar mee ofzo maar als puntje bij paaltje komt heb ik toch niet zoveel onthouden als ik dacht :')
pi_119345029
Vraagje!

Gisteren na lange tijd mijn boba weer afgestoft... Het ging vrij aardig gelukkig!
(Kon het lang niet door veel pijn in knieen en heupen.. nu pas na 12/13 min)

Laatste keer dat ik hem gebruikt had had ik nog geen dikke winterjas aan.. De heupband zakte nu enorm naar beneden door mijn gladde jas?
Iemand tips?

En tot welke maat kun je hem gebruiken? Ik had het idee dat O. minder mooi zat nu... dat haar benen te lang lijken te worden??
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_119345064
oeps
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_119345647
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:17 schreef LadyBlack het volgende:
Hoe krijg je je draagdoek eigenlijk lekker zacht voordat ie gebruikt wordt?

Moest ie dan geknoopt worden, of in de droger? Ik lees hier al 2 jaar mee ofzo maar als puntje bij paaltje komt heb ik toch niet zoveel onthouden als ik dacht :')
In de droger met tennisballen, of de doek vingerhaken :) Erop zitten, erop slapen, als dekentje op de bank gebruiken.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119349378
Ladyblack jij hebt een hoppediz he? Dat was ook mijn eerste doek en ik heb hem toen weer verkocht omdat ik geen geduld had om hem zacht te krijgen. Toen kocht ik een girasol en die was gelijk heel zacht O+
  zondag 18 november 2012 @ 18:56:19 #243
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119351861
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:49 schreef loeszie het volgende:
Ladyblack jij hebt een hoppediz he? Dat was ook mijn eerste doek en ik heb hem toen weer verkocht omdat ik geen geduld had om hem zacht te krijgen. Toen kocht ik een girasol en die was gelijk heel zacht O+
Hoppediz ja :Y

Ik heb gelukkig nog even de tijd (uitgerekend eind maart), dus ik ga Marjolijntjes tips opvolgen ^O^
pi_119354741
Veel dragen ermee als de kleine er is, wordt van zelf zacht ;)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119355273
Mijn Hoppediz kwam knetterzacht uit de doos hoor. Daar hoefde je echt niks meer aan te doen. Zelfs met nauwelijks gebruiken is ie nog immer zachter dan de juist heel veel gebruikte Zara.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 18 november 2012 @ 20:36:53 #246
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119357052
Dat kan ik van deze dan weer niet zeggen! :D

Heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, maar ik vind het niet fijn voelen.
  zondag 18 november 2012 @ 23:57:27 #247
381212 Gulara
From the future
pi_119370121
Gerberaatje wat een mooie stapel!

Vraagje voor de draagmoeders. Ik heb zoals gezegd dus een draagdoek en een draagzak besteld. Nou waren we van de week in een babywinkel en hebben we even staan kijken bij de wandelwagens. Wel een mooie gezien, maar duur.
En ik vroeg me af hoeveel gebruik maken jullie daarvan. Is het echt iets wat je naast het dragen nog intensief gebruikt en de investering waard. Of staat ie er echt voor spek en bonen?
pi_119370855
Voor de oudste heb ik de wagen wel gebruikt, maar niet heel intensief. We hadden de wagen gekregen dus ik wilde hem wel benutten, maar ze ging ook vaak in de doek. Toen ze ouder werd, vond ik onze inklapbuggy handiger dan zo'n grote wagen met buggy-inzet dus ook toen bleef hij veel staan. Voor de jongste gebruik de wagen nu nauwelijks. De wagenbak staat naast mijn bed en daar slaapt ze 's nachts in... Als ik ga lopen dan gaat ze in de doek, zowel vanwege praktische redenen (omdat de oudste dan in de buggy kan en omdat het onderstel niet in mijn kofferbakje kan) maar ook omdat het net zo makkelijk en fijn is. Als je van plan bent veel te dragen dan zou ik dus (nog) geen dure wagen gaan kopen.
pi_119371150
Die stashes... ik vind het wel mooi, maar heb er zelf helemaal geen behoefte aan en jemig, wat een geld..... Ik heb alleen een Hoppediz ringsling, een Manduca en een "gewone" doek (Natibaby Butterfly maat 6) en ik doe altijd de FWCC. :D
  maandag 19 november 2012 @ 01:26:10 #250
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_119372463
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 23:57 schreef Gulara het volgende:
Gerberaatje wat een mooie stapel!

Vraagje voor de draagmoeders. Ik heb zoals gezegd dus een draagdoek en een draagzak besteld. Nou waren we van de week in een babywinkel en hebben we even staan kijken bij de wandelwagens. Wel een mooie gezien, maar duur.
En ik vroeg me af hoeveel gebruik maken jullie daarvan. Is het echt iets wat je naast het dragen nog intensief gebruikt en de investering waard. Of staat ie er echt voor spek en bonen?
Als je van plan bent om te gaan dragen, schaf dan maar geen dure kinderwagen aan. Ikzelf heb bij de eerste 2 een kinderwagen geleend en bij de derde hebben we er niet eens een in huis gehad (vroeg ik net even na aan mijn man :D): de derde hebben we (vooral ik) gedragen en ik heb dus geen kinderwagen gemist.
Mijn tip: als je wel een kinderwagen in huis wil hebben, leen er dan een of koop een 2e hands.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_119373861
Vraagje voor de dragende papa's. De papa wil hier ook wel dragen O+ (met een tricotti) alleen zijn jas kan, itt bij mij, niet meer dicht. Hoe doen jullie dat? Want wordt best frisjes :)
pi_119374503
Mijn vriend knoopt zn jas dicht zover het kan en Faye krijgt een extra laagje kleding aan. Dat gaat prima zo! Wat ook nog wel wil is een veeeeel te groot vest dichtritsen over het kindje + de doek heen :)

En dragende papa's zijn O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119374833
Wat betreft wel of geen kinderwagen: het hangt er natuurlijk ook vanaf of dat jij alleen wil gaan dragen of dat je partner ook draagt. Hier pas oma 2 dagen per week op en die gaat echt niet dragen. Bovendien vond ik een kinderwagen vaak ook handig om boodschappen te doen omdat je dan ook je spullen kwijt kunt.

Ik heb het echt afgewisseld. Overigens kun je ook kinderwagen op marktplaats kopen he.
pi_119379555
Advies gevraagd van draagexperts!

Ik ben begin juni uitgerekend en wil graag ons kindje in een draagdoek dragen. Maar, ik heb chronische rugklachten (scoliose en hms) dus ik wil weten welke doek voor mij persoonlijk het verstandigst is. Ik heb al vernomen dat ik het best voor een geweven doek kan gaan (dacht ik..) Maar wat is dan een goede/fijne doek om mee te beginnen? Ik zie door de bomen het bos niet.

:)
pi_119380194
Geweven is inderdaad steviger dan rekbaar en dus wat minder belastend voor jou. Verder zou ik niet schuin dragen (ringsling bijvoorbeeld). Dikkere stof is wat secuurder te knopen dan dunne. Ik merk echt dat mijn rug het zwaarder heeft als ik wat sloppy geknoopt heb :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119536251
Weet iemand of de knoopinstructies van de JPMB ergens online te vinden zijn? Ik kan het boekje nergens meer vinden. (ja ik heb de filmpjes op de site gezien, maar heb liever het plaatjesgebeuren) Mijn verkouden baby heeft een enorme plakbehoefte en de Bondolino is het niet iig.
pi_119536746
Geen boekje, maar heb je iets aan dit ?

Gulara, je mag mijn paars geverfde Calin Blue ook overnemen.. O-)

L-E, ik zou je een draagconsult aanraden, dan kun je doeken en knopen uitproberen!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119537271
Thnx Morretje, maar de filmpjes had ik al gevonden. Maar ik heb het boekje gevonden! Bij het oud papier, zo fijn als anderen je huishouden doen }:| }:|
Mevrouw slaapt eindelijk op zichzelf. (of eigenlijk op mijn dekbed in de reiswieg, maar ik kan me iig vrijer bewegen)Straks maar eens kijken als ze wakker is.
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:57:50 #259
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119541383
Fotoooooo O+

Als ze weer wakker is dus, en wat zielig dat ze al verkouden is -O-
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:36:35 #260
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_119542671
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:06 schreef SupremeEvil het volgende:
Vraagje voor de dragende papa's. De papa wil hier ook wel dragen O+ (met een tricotti) alleen zijn jas kan, itt bij mij, niet meer dicht. Hoe doen jullie dat? Want wordt best frisjes :)
een unisex draagjas?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_119544579
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:06 schreef SupremeEvil het volgende:
Vraagje voor de dragende papa's. De papa wil hier ook wel dragen O+ (met een tricotti) alleen zijn jas kan, itt bij mij, niet meer dicht. Hoe doen jullie dat? Want wordt best frisjes :)
Misschien een draagcover of draaginsert iets?
pi_119548298
Misschien is dit iets SupremeEvil

Via: Draagkrachtig

Of een draagcover

Via: Babybio
Deze is van MaM, je hebt ze ook van o.a. Hoppediz, maar die is voor een kleintje denk ik veel te groot
pi_119735836
Zijn jullie bekend met de Lodger Shelter?

  donderdag 29 november 2012 @ 01:40:52 #264
381212 Gulara
From the future
pi_119736095
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 01:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
Zijn jullie bekend met de Lodger Shelter?

[ afbeelding ]
Heb ze wel eens gezien, maar geen ervaring mee. Voor een baby'tje ziet het er wel knus uit. Maar ik krijg al pijn aan mijn schouder/rug als ik naar dat plaatje met dat grotere kindje kijk. Dat ziet er niet heel comfortabel uit zo met die band half naast je schouder.
Als je niet wilt knopen is een ringsling misschien makkelijk? En daarbij zit de doek volgens mij ook wat meer óm je schouder.
Maar dit afgaande op puur het plaatje.


Dames nog bedankt voor de wandelwagentips!
pi_119739124
Ik heb nog af en toe ruzie met de draagdoek :'( het lukt me niet of strak genoeg te knopen..ze zakt toch af na een paar minuten :(
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119739856
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 01:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
Zijn jullie bekend met de Lodger Shelter?

[ afbeelding ]
In de kommahouding dragen is niet goed voor het ruggetje. Dus voor echte ukkies wordt het afgeraden. Maar ik weet dat een vriendin met haar krampjesbaby er veel plezier van heeft gehad ;). De houding met het oudere kindje zou voor mij niet werken, ik krijg dan acuut stijve nekspieren. Ik draag liever symmetrisch, dan heb ik daar geen last van.

Bitterend, ik vind het vooral lastig knopen als de mini nog een jasje aan heeft. Met dikkere stof is het zo lastig aantrekken!

Gister is het voor het eerst redelijk gelukt om de mini op mijn rug te krijgen. Nog niet geweldig, maar hee, hij hing niet scheef :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119739907
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 01:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
Zijn jullie bekend met de Lodger Shelter?

[ afbeelding ]
Ja, wij hebben er een. Ik heb hem een keer geprobeerd voor het dragen, maar vond het niet handig/ prettig. Ik had het idee dat m'n baby er elk moment uit kon rollen en de houding leek me niet prettig (heel krom, veel druk op de baby, had ik het idee). Dat dragen op de heup vond ik ook niet fijn. Weer had ik het idee dat hij er wel uit kon vallen en het liep zo onhandig. M'n boba draagzak draagt nu veel fijner.

Maargoed, dat kan ook liggen aan mijn figuur/ houding of dat ik iets verkeerd deed. :?

We hebben hem in de winter wel gebruikt in het autostoeltje, maar daarvoor zou ik hem niet nog eens kopen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_119739927
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:30 schreef Phaidra het volgende:

[..]

In de kommahouding dragen is niet goed voor het ruggetje. Dus voor echte ukkies wordt het afgeraden. Maar ik weet dat een vriendin met haar krampjesbaby er veel plezier van heeft gehad ;). De houding met het oudere kindje zou voor mij niet werken, ik krijg dan acuut stijve nekspieren. Ik draag liever symmetrisch, dan heb ik daar geen last van.

Nouja, precies dit dus. :D Ik wist niet dat het de kommahouding was, maar het leek me niet goed.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_119740087
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 01:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
Zijn jullie bekend met de Lodger Shelter?

[ afbeelding ]
Ik heb er nog een liggen als je er een zoekt.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  donderdag 29 november 2012 @ 13:11:35 #270
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119744520
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:19 schreef mrien het volgende:
Misschien is dit iets SupremeEvil
[ afbeelding ]
Via: Draagkrachtig

Dat moet toch zelf ook makkelijk te maken zijn? 2 ritsen, fleece stofje, en een koortje + 2 of 4 van die 'eindstoppen' zodat je zelf het ding strakker of losser kunt trekken?
Zat er toevallig vandaag aan te denken om zelf te maken (IK... :') zelf maken....Als dat maar goed gaat :P)
pi_119744693
Hoe werken die draagcovers? Ben benieuwd hoe dat vastzit / hoe je het aantrekt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119745527
Losa van het ruggetje is er in dat soort babybags als een lodger een grotere kans op verstikking. Als je toch je babyin een commahouding wil vervoeren dan in een doek of een ringsling waarbij je de stof beter om de baby kan plaatsen. :Y
  donderdag 29 november 2012 @ 13:45:34 #273
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119745634
Zelf maken

Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119746012
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 13:45 schreef laziness het volgende:
Zelf maken

[ afbeelding ]
O+
pi_119746784
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 13:11 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Dat moet toch zelf ook makkelijk te maken zijn? 2 ritsen, fleece stofje, en een koortje + 2 of 4 van die 'eindstoppen' zodat je zelf het ding strakker of losser kunt trekken?
Zat er toevallig vandaag aan te denken om zelf te maken (IK... :') zelf maken....Als dat maar goed gaat :P)
Heb ik wel gedaan, 3 jaar geleden. Best makkelijk idd. Heb nu wel een draagjas omdat ik die zomer daarna ben gaan rugdragen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119746814
Ik heb mn Boba Tweet en meeeeeeeeeen wat draagt ie lekker zeg. mits met voetsteuntjes, want zonder zit ie niet zo ergonomisch :o
pi_119747017
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:21 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik heb mn Boba Tweet en meeeeeeeeeen wat draagt ie lekker zeg. mits met voetsteuntjes, want zonder zit ie niet zo ergonomisch :o
Mooi O+
Iets dergelijks als voetsteuntjes of zitvlakverbreders mis ik nu wel bij mijn ergo.. Maar hij draagt zo fijn :{
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119751315
Bedankt voor jullie reacties op de Lodger Shelter! We hebben die drager overigens al in huis, M. heeft 'm laatst besteld toen er een Groupon actie was. Kunnen 'm sowieso voor andere doeleinden gebruiken, maar wilde toch ook even checken wat jullie van de draagfunctie vinden.

Heb van een nichtje van M. ook zo'n ringsling gekregen; moet ik wel nog testen met Saartje. En even kijken hoe dat nu fijn draagt.

Van een vriendin een gewone draagdoek die je moet knopen. Moet ik ook nog eens uitzoeken. Wel al wat filmpjes bekeken op youtube enzo. En het lijkt me heel fijn dragen (zeker na het lezen van alle positieve ervaringen hier :)).
pi_119869897
Mijn peuter was jaloers op de baby:


En hij vond het heerlijk! O+ En het viel mij mee, op de rug is comfortabeler, maar ik zou zo ook wel een flinke wandeling kunnen maken.

En samen gaat ook nog wel :Y (mini is wat uitgezakt, die had ik er als een snaartje ingeknoopt wegens pijn en zakte daarna comfortabel naar beneden ;) )


Maar dan moet kleuter niet ook nog jaloers worden, dan gaat het mis _O-
pi_119870272
_O_ _O_ _O- _O-
pi_119870313
:o :D _O-
Geweldig O+ en wat heb jij mooie kinderen O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119870398
Hahaha wat leuk :)

Ik draag mijn peuter ook weer steeds vaker. O+
pi_119870859
Free :D _O_
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119871177
Free; geweldig die foto's :D
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_119871606
Met 2was nog comfortabel, daar had ik nog wel een kilometer of wat mee kunnen lopen, maar met 3 was echt maar een minuut lollig, hihi.

Die blauwe doek is trouwens in 1 woord fantastisch O+
pi_119873605
Hé, een stapelbed voor drie personen :D :').
pi_119875011
Free, wat gaaf :D
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119875541
Free! Wat geweldig! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_119875694
:D Freecell.. :X Pakezel ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119919736
Hahaha gave foto's Free!

Ik kom hier zomaar even binnen vallen, zonder terug te lezen.

Heeft er iemand ervaring met de draagdoeken van ByKay? Ik vind ze vooral mooi, maar zijn ze ook handig en fijn?
pi_119919904
Ik zou je de geweven draagdoeken absoluut aanraden..
De rekbare draagdoeken kan je maar kort gebruiken. Ze zijn heel erg rekbaar en dat gaat al aardig snel zwaar worden. Als je lang wil dragen zou ik gaan voor de geweven van bykay of een geweven doek van een ander merk,.
pi_119920044
ok, klinkt logisch. En als helemaal draagdoek-noob, welk merk/doek raden jullie aan?

Heb een babybjorn gekregen tweedehands, F.leur vindt het heerlijk om gedragen te worden. Maar heb begrepen dat dit nou niet het beste is voor haar heupjes. Vandaar dat ik hier even rond kom vragen :)
pi_119920284
Er zijn heel veel merken met prima doeken.
Didymos, hoppediz, storchenwiege, girasol, kokadi, girasol, natibaby, ellevill, vatanai zijn er een paar.
Eigenlijk het enige merk wat ik sowieso niet aan zou raden is ellaroo :)

http://www.dragenenzo.nl/
http://www.ooiebeest.nl/
http://www.babybij.nl
pi_119920375
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:21 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik heb mn Boba Tweet en meeeeeeeeeen wat draagt ie lekker zeg. mits met voetsteuntjes, want zonder zit ie niet zo ergonomisch :o
Foto! :D O. vindt de voetjes echt 3x niks...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_119921048
Hoe heet die doek waar F. in zit Freecell?? O+
pi_119924297
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:05 schreef Zuster87 het volgende:
Hoe heet die doek waar F. in zit Freecell?? O+
Achterop? Een indio zwart/wit, blacklabel. Ergens uit de jaren '70 O+
Supersoepele doek! Alleen een beetje kort :D (is een 3)

Die blauwe is een nati met zijde O+
pi_119924334
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:46 schreef Pvoesss het volgende:
Er zijn heel veel merken met prima doeken.
Didymos, hoppediz, storchenwiege, girasol, kokadi, girasol, natibaby, ellevill, vatanai zijn er een paar.
Eigenlijk het enige merk wat ik sowieso niet aan zou raden is ellaroo :)

http://www.dragenenzo.nl/
http://www.ooiebeest.nl/
http://www.babybij.nl
Ellaroo niet?
Waarom niet?
pi_119924451
Omdat het geen zachte lekkere doek is en het nogal veel moeite kost om er mee te knopen.
Wat ik hier op fok en op andere fora ook vaak zie is dat als mensen voor de ellaroo gaan ze dan vaak zeggen dat dragen niet hun ding is ze het knopen niet geleerd krijgen of ze het niet lekker vinden zitten.

Als ik was begonnen met een ellaroo was ik ala minute gestopt met dragen :Y
pi_119924473
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:22 schreef freecell het volgende:

[..]

Achterop? Een indio zwart/wit, blacklabel. Ergens uit de jaren '70 O+
Supersoepele doek! Alleen een beetje kort :D (is een 3)

Die blauwe is een nati met zijde O+
Ja die achterop. Wow O+ Mooi!!
pi_119924584
Ik heb er 1 die er op lijkt maatje 4 met hennep O+
pi_119925138
Ga even rondneuzen om er een paar op mijn lijstje te zetten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')